Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22-09 09:26
post.p schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:31:
Uit nieuwsgierigheid en het delen van positive vibes;

Wie draait nu met de PiB(s) nog meer NOM tijdens deze dagen? 🤓😎⚡️🔋🪫🔋
Ja hier! Met twee batterijen, helemaal NOM lukt natuurlijk niet ivm aansturen vd batterij, maar in 24 uur slechts 100Wh van het net vindt ik “NOM”.
Bij een aantal keren na zonsondergang groot verbruikers aan/uit zoals inductiekookplaat, oven, warmtepomp kwamen we op 400Wh, vindt ik ook nog keurig

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
ivo1969 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:35:
[...]

ja dat had tweaker Euma3000 ook en die melde later:

Nieuwe update, na een paar uur de accu aan netstroom te laten liggen doet de touch sensor het wel. Ik ga de accu nu paren met de P1 meter en zal support op de hoogte brengen.

Dus dat kan je proberen. of batterij uitzetten (draaiknop) , stekker uit het stop contact, batterij weer aanzetten ( draaiknop), even wachten. ( sec of 60) daarna draaiknop weet op uitzetten, stekker erin, draaiknop weer aanzetten en kijken of de sensor het dan weer wel doet

En anders melden bij support en dan zal het een omruiling worden.
Helaas ook niet gelukt bij mij. De thuisbatterij blijft hangen in de fabrieksinstellingen. De ledlichtjes blijven wit knipperen en geen enkel mogelijkheid om te koppelen aan de P1 meter (welke overigens vandaag een update kreeg van 5.19 naar 5.1903)...

Zal dit ook doorgeven aan de support dat deze aangedragen oplossing niet werkt.

Dat wordt dus omruilen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsend
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18-09 12:59

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcxghqdY58A00VuvkNDUQV2wPjE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zQjJi14bKTzed88J8SgzWtqZ.png?f=fotoalbum_large

Dit met 1 HW PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
  • Laatst online: 15-09 11:26

2x HW PiB's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOPPCHNhY8PXe7l7Vd0jkeSLiTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AaGzUn21WPC0XrXgJvPuOm5h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je 100Wh en 400Wh bedoelt?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:52
4 batterijen

sinds vorige week zaterdag geïnstalleerd.
Foto laat de plaatsing zien, batterijen waren daar nog niet in de app toegevoegd.
Batterijen en P1 hebben laatste firmware.

Diverse malen schuine ondergrond melding gehad op meerdere batterijen.
Na procedure uitgevoerd te hebben is de melding weg, maar blijft irritant.

Network connection lost 913 melding gehad
Request timeout 905 melding gehad
Error 900 melding, zonder omschrijving gehad.

Heel vaak melding dat P1 meter is losgekoppeld, heb deze voor de zekerheid nu ondersteund zodat deze niet hangt. Baat het niet, schaad het niet.

In geval ik een errormelding zie, hou ik die bij in een dagelijkse log.

Ik heb een uitgebreid Fritzbox mesh netwerk (7583=master + 7490AP + 2x3000 AP + 1200 repeater
Afgezien vd 1200 (repeater) is alles bekabeld.
Heb veel apparatuur bekabeld danwel middels wifi gekoppeld.
Alles vaste IP adressen
Gast netwerk voor nu uitgezet.

Alsook Homey Pro en een homey bridge met nodige domotica.
Verder QUATT Duo (trekken de nodige Kw’s wanneer het koud is) met hybride ketel.
Quooker die af en toe aanslaat om boiler te verwarmen
15 Sunpower 435 Wp zonnepanelen.

Ik zie dat de batterijen heel veel “switchen” tussen de master/accesspoints/repeater.
Helaas kan ik ze niet “dedicated” linken aan de 7583, die het dichtste bij de batterijen staat.
Dus dat is niet best voor de stabiliteit.

Heb inmiddels een nieuwe 3000AX aangeschaft die ik bekabeld op de 7583 aansluit en eigen SSID zal geven zodat de PIB’s alsook de P1 op eigen uniek wifi netwerk zitten.

Los van dit alles, zeer tevreden over de werking.
Maar er moet zeker verbetering komen in de stabiliteit.

Gemiddeld nu nog 1kwh uit het net per dag.
Als de batterijen het doen, doen ze wat ze moeten doen.

In geval het aparte wifi netwerk geen soelaas bied/andere meldingen blijven, zal ik kontakt opnemen met HW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cj77D62FeQs0uzDiujm4lTF-dvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nV9gkvCt95J8FTaG3dWSsxX2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK
  • Laatst online: 00:20

BKK

Zijn er nog nieuwe betaallinks ontvangen door mensen dan weten we waar we een beetje zitten want we zitten alweer in april😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4Dick
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:41
MartindM schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:52:
4 batterijen

Foto laat de plaatsing zien, batterijen waren daar nog niet in de app toegevoegd.
Batterijen en P1 hebben laatste firmware.

Diverse malen schuine ondergrond melding gehad op meerdere batterijen.
Na procedure uitgevoerd te hebben is de melding weg, maar blijft irritant.

Network connection lost 913 melding gehad
Request timeout 905 melding gehad
Error 900 melding, zonder omschrijving gehad.

Heel vaak melding dat P1 meter is losgekoppeld, heb deze voor de zekerheid nu ondersteund zodat deze niet hangt. Baat het niet, schaad het niet.

In geval ik een errormelding krijg, hou ik die bij in een dagelijkse log.

Ik heb een uitgebreid Fritzbox mesh netwerk (7583=master + 7360 AP + 2x3000 AP + 1200 repeater
Afgezien vd 1200 (repeater) is alles bekabeld.
Heb veel apparatuur bekabeld danwel middels wifi gekoppeld.
Gast netwerk voor nu uitgezet.

Alsook Homey Pro en een homey bridge met nodige domotica.
Verder 2x QUATT Duo (trekken de nodige Kw’s wanneer het koud is) met hybride ketel.
Quooker die af en toe aanslaat om boiler te verwarmen
15 Sunpower 435 kw zonnepanelen.

Ik zie dat de batterijen heel veel “switchen” tussen de accesspoints/repeater.
Helaas kan ik ze niet “dedicated” linken aan de 7583, die het dichtste bij de batterijen staat.
Dus dat is niet best voor de stabiliteit.

Heb inmiddels een nieuwe 3000AX aangeschaft die ik bekabeld op de 7583 aansluit en eigen SSID zal geven zodat de PIB’s alsook de P1 op eigen uniek wifi netwerk zitten.

Los van dit alles, zeer tevreden over de werking.
Maar er moet zeker verbetering komen in de stabiliteit.

Gemiddeld nu nog 1kwh uit het net per dag.
Als de batterijen het doen, doen ze wat ze moeten doen.

In geval het aparte wifi netwerk geen soelaas bied/andere meldingen blijven, zal ik kontakt opnemen met HW

[Afbeelding]
Heb hier een Fritzbox 7490 met 2 mesh repeaters. Aantal weken terug (had toen nog geen accu) ook erg veel last van slechte wifi ontvangst op wcd meetpluggen.
Ongeveer een 2 weken terug update vd fritzbox gehad en sinds die tijd is het stukken beter!

Misschien bij die van jou ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
Heb op alles de laatste firmware dus daar ligt het niet aan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vale Ouwe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-09 05:52

Inmiddels nu een paar weken nagenoeg niets van het net ingekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbQvcwv0CwaJkVXFvIje4cQ7pzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/weEwHg8OWNIDZQCjEQUqmZob.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Temperatuur versus vermogen batterij. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9CzaIMoD8ytZapKdOj3ifGAtNE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XzvXX9bOhKOcPcvhLNV3tPPu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door GL007 op 05-04-2025 19:21 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikage
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-09 21:53
Ook hier NOM met 2 batterijen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9HKtPKBZX6LprDq7Q3pNTBXVdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1gAPDWXzKCiM5pPy74RFeFf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-09 20:23

wdr

Hier ook niet ontevreden. 13 (blauwe) zonnepanelen uit 2014 (van degradatie nog niets te merken). 1 PIB. 2 jaar geleden nieuwe keuken met zuinige inbouwapparatuur (inductie koken, vriezer, koelkast, combioven alles van Pelgrim). Met de huidige zonnige dagen PIB 's morgens nog niet voor de helft leeg. Sinds 24 maart in gebruik en slechts 8 cycli. Door het lage nachtgebruik matige RTE (kleine 70%).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luqfqHLRflghTndlrZk-0YqoUnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzoWXH3O6dKdSvbS0MN1OvC0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 08:07
Nevil schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:59:
[...]

Helaas ook niet gelukt bij mij. De thuisbatterij blijft hangen in de fabrieksinstellingen. De ledlichtjes blijven wit knipperen en geen enkel mogelijkheid om te koppelen aan de P1 meter (welke overigens vandaag een update kreeg van 5.19 naar 5.1903)...

Zal dit ook doorgeven aan de support dat deze aangedragen oplossing niet werkt.

Dat wordt dus omruilen.
@Nevil Ik dacht dat, op het moment dat je een PIB aansluit, de P1-meter een update kreeg met als eerste cijfer een 6. De jouwe blijft in de 5-serie, ondanks je update. Dan lijkt daar wat mis te gaan.

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe L/W 16kW; LTV: Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shthpnz schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:45:
[...]

@Nevil Ik dacht dat, op het moment dat je een PIB aansluit, de P1-meter een update kreeg met als eerste cijfer een 6. De jouwe blijft in de 5-serie, ondanks je update. Dan lijkt daar wat mis te gaan.
Je moet wel een externe USB voeding gebruiken als je wilt updaten. Verder zul waarschijnlijk een nieuwe P1 moeten aanschaffen als het updaten niet lukt.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 00:35

Op een dag als deze erg in de buurt. Maar geen hele drukke wasdag vandaag. Met zijn zessen is dat meestal wel zo.

Als ik een derde HomeWizard Plug-In Battery dat gehad had ik het gered. Die komt er wel. Echter als ze in prijs zijn gedaald.

Mijn 12/13 jaar oude panelen en omvormer halen nog steeds 20 kWh op een dag als vandaag. Die gaan nog wel minimaal tien jaar mee. Hopen dat de omvormer het volhoud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGADwjAarjokfL5eVMLmDuhHTng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2Fz5WZzskOoJoqod2AVk8ut.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door TFX77 op 05-04-2025 21:06 ]

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
shthpnz schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:45:
[...]

Nee hoor, wat P1-meter betreft, is er niks misgegaan.

De thuisbatterij reageert nergens op bij het aanzetten. Dua kan ik het niet installeren/koppelen. En valt er ook niks te updaten naar versie 6.

Gewoon correct in dat opzicht dat de versie bij 5.19, nu 5.1903, blijft steken.

Wel jammer, want loop nu vele zonnestroom mis. En het omwisselen van de thuisbatterij zal niet zo snel plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nevil schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:07:
[...]

Nee hoor, wat P1-meter betreft, is er niks misgegaan.

De thuisbatterij reageert nergens op bij het aanzetten. Dua kan ik het niet installeren. En valt er ook niks te updaten naar versie 6.

Gewoon correct in dat opzicht dat de versie bij 5.19, nu 5.1903, blijft steken.

Wel jammer, want loop nu vele zonnestroom mis. En het omwisselen van de thuisbatterij zal niet zo snel plaatsvinden.
Het is verstandig eerst de P1 te updaten via de Homewizard app op je iPad en daarna de batterij te updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:36
Hier ook zonet 5.1903 gekregen. Geen batterij. Iemand een idee wat er veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rabero1985 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:23:
Hier ook zonet 5.1903 gekregen. Geen batterij. Iemand een idee wat er veranderd is?
Probeer deze P1 te updaten naar 6.103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
GL007 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:18:
[...]

Het is verstandig eerst de P1 te updaten via de Homewizard app op je iPad en daarna de batterij te updaten
Je ziet over het hoofd dat ik geen thuisbatterij in de app hebt zitten. Want er valt niks te koppelen. Nog net geen DOA-geval. Het enige teken van leven is dat de ledlampjes knipperend wit licht geven.

Ik geraak dus niet voorbij de fabrieksstand.

Als alles was gelukt, dan pas kon ik de P1-meter en de batterij updaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Pkwwy0LLFzC6Sxp84ZiXn3Nx0A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/N4HS4k9I58NDXPouVLlvD3u9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 11:02
dutchwonderer schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:38:
[...]

Batterij uitzetten met de grote knop, als de lampjes uit zijn de stekker er 1,5 minuut uit. Daarna stekker er weer in en grote knop weer aan.
Is gelukt, batterij staat weer vrolijk te draaien, dank voor je snelle antwoord!

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
GL007 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:30:
[...]

Probeer deze P1 te updaten naar 6.103
Kan alleen als je een geslaagde koppeling hebt met de thuisbatterij.

Geen batterij = geen versie 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nevil schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:32:
[...]

Je ziet over het hoofd dat ik geen thuisbatterij in de app hebt zitten. Want er valt niks te koppelen. Nog net geen DOA-geval. Het enige teken van leven is dat de ledlampjes knipperend wit licht geven.

Ik geraak dus niet voorbij de fabrieksstand.

Als alles was gelukt, dan pas kon ik de P1-meter en de batterij updaten.

[Afbeelding]
Batterij uitschakelen en stekker uit wcd verwijderen en 10 min wachten
Hierna stekker in wcd en na 20 seconden in batterij inschakelen.
Vervolgens touch knop aanraken tot de led bar blauw knippert.
Start hierna via de app de installatie procedure.
Op deze manier heb ik mijn batterij aan de gang gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icepick
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 20:36
dutchwonderer schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:03:
[...]

Bij mij heeft de batterij, na een paar dagen in bezit, 4 dagen dezelfde foutmelding gegeven, tot uiteindelijk wel 6 x in 7 uur terwijl ik thuis was en hem dus snel weer kon resetten. De 5e dag heeft HW de beta firmware 1.0104 erop gezet en sindsdien is het hele probleem over. Houd moed.
Ah, ik hoop dat ze dan bij mij hetzelfde doen want uiteindelijk vandaag 3 resets moeten doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shthpnz
@Nevil @GL007 Nog beter: eerst een harde reset: draaiknop uit, stekker eruit, draaiknop aan. 90 seconden wachten. Draaiknop uit, stekker erin, even wachten, draaiknop aan.

En dan de touchknop •10 seconden• ingedrukt houden. Dan doet de batterij een soft reset. (Na 5 seconden gaan de blauwe leds branden, en na nog eens 5 seconden worden de leds weer wit).

Daarna kan je de touchknop 5 seconden indrukken om de batterij in de koppelstand te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door shthpnz op 05-04-2025 21:55 ]

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe L/W 16kW; LTV: Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit nieuwsgierigheid; waarom is je keus gevallen op vier HW batterijen en niet één grotere batterij, die misschien goedkoper zou zijn per kWh, en wellicht ook meer mogelijkheden heeft zoals een volledig bruikbare lokale API?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
GL007 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:37:
[...]

Batterij uitschakelen en stekker uit wcd verwijderen en 10 min wachten
Hierna stekker in wcd en na 20 seconden in batterij inschakelen.
Vervolgens touch knop aanraken tot de led bar blauw knippert.
Start hierna via de app de installatie procedure.
Op deze manier heb ik mijn batterij aan de gang gekregen.
Ik heb alle mogelijke oplossingen uit dit forum, ook die zojuist van jou, uitgeprobeerd.

Het heeft niks geholpen. Had de thuisbatterij gister zelfs snel teruggestopt in de doos.

Sinds vanochtend heb ik alle gevonden oplossingen toegepast zonder resultaat.

Er is gewoon iets mis met dat knop.

Kortom, het wordt omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
shthpnz schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:51:
@Nevil @GL007 Nog beter: eerst een harde reset: draaiknop uit, stekker eruit, draaiknop aan. 90 seconden wachten. Draaiknop uit, stekker erin, even wachten, draaiknop aan.

En dan de touchknop •10 seconden• ingedrukt houden. Dan doet de batterij een soft reset. (Na 5 seconden gaan de blauwe leds branden, en na nog eens 5 seconden worden de leds weer wit).

Daarna kan je de touchknop 5 seconden indrukken om de batterij in de koppelstand te zetten.
Ook geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
JeroenH schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:57:
[...]

Uit nieuwsgierigheid; waarom is je keus gevallen op vier HW batterijen en niet één grotere batterij, die misschien goedkoper zou zijn per kWh, en wellicht ook meer mogelijkheden heeft zoals een volledig bruikbare lokale API?
Aan de andere kant: als 1 batterij kapot is, kun je nog steeds terugvallen op de overige 3 batterijen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supercali
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
wdr schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:37:
Hier ook niet ontevreden. 13 (blauwe) zonnepanelen uit 2014 (van degradatie nog niets te merken). 1 PIB. 2 jaar geleden nieuwe keuken met zuinige inbouwapparatuur (inductie koken, vriezer, koelkast, combioven alles van Pelgrim). Met de huidige zonnige dagen PIB 's morgens nog niet voor de helft leeg. Sinds 24 maart in gebruik en slechts 8 cycli. Door het lage nachtgebruik matige RTE (kleine 70%).

[Afbeelding]
Betekent dit niet dat je eigenlijk teveel batterijen hebt? Als je met deze zonnige dagen, die voorlopig alleen maar langer worden, al 50% resterend hebt in de morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:18
Nevil schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:07:
[...]

Ik heb alle mogelijke oplossingen uit dit forum, ook die zojuist van jou, uitgeprobeerd.

Het heeft niks geholpen. Had de thuisbatterij gister zelfs snel teruggestopt in de doos.

Sinds vanochtend heb ik alle gevonden oplossingen toegepast zonder resultaat.

Er is gewoon iets mis met dat knop.

Kortom, het wordt omwisselen.
Het updaten van de p1 en de batterij ging hier via de qr code, niet vanuit de batterij. Heb je de qr code gebruikt voor installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-09 20:23

wdr

Supercali schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:44:
[...]

Betekent dit niet dat je eigenlijk teveel batterijen hebt? Als je met deze zonnige dagen, die voorlopig alleen maar langer worden, al 50% resterend hebt in de morgen?
Ik heb maar 1 batterij, de week hiervoor waren er 2 dagen dat het minder zonnig was, toen hield ik maar zo'n 10 procent over. Had in mijn vorige post nog moeten vermelden dat wij slechts met zijn tweeen zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• velo1901
  • Laatst online: 01-05 08:23
Hier hetzelfde probleem met twee batterijen, ik heb een TP-Link Wifi 7 mesh en de optie om een ioT-netwerk op te zetten (alleen 2.4Ghz). Dit werkt voor korte tijd, en ondanks dat ik de batterijen naar een specifiek mesh punt kan wijzen (sterkte 100%) blijven ze regelmatig de melding geven 'geen netwerk' of verbinden met P1 meter lukt niet. In de Deco app van TP-link zie wel dat de batterijen verbonden zijn, maar de HW app zegt van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Sjamo schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:48:
[...]

Het updaten van de p1 en de batterij ging hier via de qr code, niet vanuit de batterij. Heb je de qr code gebruikt voor installatie?
Eerst de interactie tussen PiB en P1-meter. Daar loop ik al meteen vast! ;(

Jullie lopen veel te ver vooruit. Eerst A, dan B.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2_cOJ5WMGaTDbP41-BPJ9wj0Gs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyntmEGrMH7fe1k0H1rE71dG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik blijf mij daar ook over verbazen, voor 5.580 Euro heb je bij de buren een 2400 Watt omvormer met 18 kWh opslag ipv 10.8 kWh en veel meer opties.

De HomeWizard doelgroep blijft graag binnen het ecosysteem, maar lijkt ook nauwelijks naar alternatieven te kijken. Fijn om als merk dergelijke klanten te hebben :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartindM schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:52:
4 batterijen

[..]
Mooie set-up. Hoe heb je ze aangesloten, verspreid over meerdere groepen of een eigen groep?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• TFX77
Taro schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:43:
[...]

Ik blijf mij daar ook over verbazen, voor 5.580 Euro heb je bij de buren een 2400 Watt omvormer met 18 kWh opslag ipv 10.8 kWh en veel meer opties.

De HomeWizard doelgroep blijft graag binnen het ecosysteem, maar lijkt ook nauwelijks naar alternatieven te kijken. Fijn om als merk dergelijke klanten te hebben :)
Nee, ik denk dat je een denkfout maakt. We kijken wel degelijk naar alternatieven. Echter lijkt het mij sterk dat voor 5580 euro ook alles geinstalleerd is met 18 kWh aan batterijen. Voor de installatie van zonnepanelen en of een groepenkast wordt al tussen de 1000 en 3000 euro gerekend.

Ook hebben 90 tot 100% van de mensen niets aan een omvormer met een vermogen van 2400 Watt. Deze zal rete inefficient zijn voor het leveren van 200 Watt de hele nacht. Als ik zou moeten schatten tussen de 50 en 60% RTE. Waardeloos.

Wat moet men met 18 kWh? Krijgt men dat wel vol? Handelen op de onbelansmarkt, welke snel een gewisse dood zal hebben voor particulieren? Handelen in kWh waar je twee keer belasting over moet betalen, namelijk bij het laden én bij het ontladen? Ook dit zal voor particulieren niet meer rendabel zijn binnen een paar jaar,

Zit je vast aan een dynamisch contract? Zoals bij veel "grotere" batterijen? Leuk voor nu, maar we hebben gezien wat de wereld kan veroorzaken met fluctuerende prijzen, oorlogen en economische tarieven (Trump).

Hoe zit het met verhuizen? Moet je je batterijen zelf doorverkopen aan de volgende bewoner? Wil of MOET je de batterijen meenemen, dan zit je weer met de-installatie en installatie kosten.

Vergeet ook niet het mega grote voordeel van modulair kunnen kopen. Je kan beginnen met één batterij en de capaciteit langzaam uitbreiden. Dus geen 6k hoeven neerplempen wat uiteindelijk niet nodig blijkt te zijn, of inefficient werkt voor wat je wil, of iets wat je nooit gaat terugverdienen. Zeker nu nog niet zonder saldering.

Ik denk dat de meeste mensen echt wel nagedacht hebben over alternatieven en tot de conclusie zijn gekomen dat de HomeWizard Plug-In Battery de aller-aller beste keuze was in hun situatie.

Ook het ecosysteem is juist waarvoor veel mensen kiezen voor HomeWizard. Nederlands bedrijf, degelijke ondersteuning en VOLLEDIGE integratie binnen het ecosysteem. Plug-In én Plug&Play. Geen installatiebedrijf nodig.

Hulde aan @HomeWizard_NL

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icepick
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 20:36
shthpnz schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:51:

Waarom zou je na een harde reset nog een soft reset doen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:00
TFX77 schreef op zondag 6 april 2025 @ 00:42:
[...]

Nee, ik denk dat je een denkfout maakt. We kijken wel degelijk naar alternatieven. Echter lijkt het mij sterk dat voor 5580 euro ook alles geinstalleerd is met 18 kWh aan batterijen. Voor de installatie van zonnepanelen en of een groepenkast wordt al tussen de 1000 en 3000 euro
Ik denk dat hier gedoeld werd op systemen van bijv Zendure, die ook plug and play zijn (stekker). Waarbij de 2400W omvormer versie wel op een eigen groep moet, maar idd voor ca 5600 euro leverbaar is met 6x 3kWh aan batterijen. De markt voor thuisbatterijen is iig erg interessant geworden!

Fijn dat jij zo tevreden bent over het HW systeem, mooie setup @MartindM en geniet ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:22
Hier gisteravond bij de PiB de 1.0103 update doorgevoerd.

Kreeg daarop een waarschuwing dat hij zichzelf opnieuw moest instellen en ging daarna zelfs laden van het net.
Ging 300W in zag ik vanmorgen en draait nu weer normaal.

Misschien beter om update te doen als de accu minimaal 50% vol is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartindM
[...]

Heb ik wel degelijk overwogen.
Kosten (incl installatie) voor grotere ( zijn meestal non PIB’s.) waren op moment van bestellen (jul 2024) stuk duurder (en nog steeds zoals ik het zie).
Installatie daarvan dienen door derden uitgevoerd te worden.
Gewicht (want uit 1 stuk)
Waar zo’n batterij moet komen (aangezien deze “uit 1 stuk” zijn) is vaak moeilijker.
Haier smart cube/Enphase hadden mijn aandacht.
Mbt de HW, ik heb (en kon dat dus) diverse opties overwogen, naast elkaar, gestapeld, 2 hier, 2 daar etc.
De mogelijkheid om dat te kunnen doen was een plus voor mij.
De afmetingen van de HW’s vielen mee.
Ik kon zelf de voorzieningen treffen (stroom aangelegd met 2 aparte ABB dubbele stopkontakten en kast gemaakt).
NOM is voor mij key, handelen hoeft voor mij niet.
Waarom 4 ipv bv 2. Adhv P1 data heb ik over meer dan 1 jaar gegevens, berekend hoeveel van de uit het net afgenomen Kwh’s ik in de PIB’s op zou slaan en hoeveel af zou nemen. De “winst” bij 3 of 4 PIB’s nam aanzienlijk af, maar wilde voorbereid zijn op de toekomst, vb in geval ik van het gas zou gaan (bv Quatt all electric). De run op batterijen zou zowieso groter worden, dus daarom in 1x besteld.
Garantie (ook na paar jaar omruilen tegen aanvaardbare kost) was een plus.
1 batterij kapot, dan heb ik er nog 3.

De PIB’s van andere merken op moment van bestellen en (zoals ik er tegenaan kijk)) waar andere merken stonden, vond ik de HW PIB verder lijken.

Het uiterlijk, niet teveel randjes, simpelweg clean.

Nadeel.
Koeling dmv ventilatoren, geen filter wat verwisseld kan worden. Zien hoe dat zich houdt.

Verbeteringen
Mogelijkheid om batterijen af en toe af te schermen creeren (ik klus nog wel eens).
Liefst had ik ze afgeschermd geplaatst met actieve regeling op gefilterde ventilatie dmv monitoring op temperatuur / vochtigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartindM
Taro schreef op zondag 6 april 2025 @ 00:09:
[...]

Mooie set-up. Hoe heb je ze aangesloten, verspreid over meerdere groepen of een eigen groep?
Aangesloten op eigen groep.
Dmw 2 dubbele (de in dit forum eerder getoonde) ABB stopkontakten (zitten onderin de kast achter wegneembaar paneel, kan er dus makkelijk bij).
Veiligheids restrictie is uit, dus ontlaadt met 3200 Watt

Acties:
  • +5 Henk 'm!
TFX77 schreef op zondag 6 april 2025 @ 00:42:
[...]

Nee, ik denk dat je een denkfout maakt. We kijken wel degelijk naar alternatieven. Echter lijkt het mij sterk dat voor 5580 euro ook alles geinstalleerd is met 18 kWh aan batterijen. Voor de installatie van zonnepanelen en of een groepenkast wordt al tussen de 1000 en 3000 euro gerekend.
Je doet hier een aanname, het betreft ook hier een stekkeromvormer.
Ook hebben 90 tot 100% van de mensen niets aan een omvormer met een vermogen van 2400 Watt. Deze zal rete inefficient zijn voor het leveren van 200 Watt de hele nacht. Als ik zou moeten schatten tussen de 50 en 60% RTE. Waardeloos.
Klopt, maar je vergelijkt nu appels met peren, iemand geeft aan 4 stuks HW Battery te hebben/willen, daar reageerde ik op, dan moet je dat ook met een vergelijkbare omvormer vergelijken. Andersom kan je stellen dat je met 4 HW omvormers ook veel meer standby verliezen hebt en die staan toch ook de hele nacht te pruttelen voor die 200 Watt?
Wat moet men met 18 kWh? Krijgt men dat wel vol? Handelen op de onbelansmarkt, welke snel een gewisse dood zal hebben voor particulieren? Handelen in kWh waar je twee keer belasting over moet betalen, namelijk bij het laden én bij het ontladen? Ook dit zal voor particulieren niet meer rendabel zijn binnen een paar jaar,
Ho ho, ik reageerde op iemand die voor 10,8 kWh aan HW accu's gaat, waar ligt dan de grens, 10,8 wordt hier wel als ok gezien en 18 niet? En 15 dan ook niet? Wordt 10,8 kWh aan HW accu's hier wel als "nodig" gezien en bijv. 10,8 kWh van een ander merk niet? En ipv 18 kWh te kopen, zou je ook kunnen zeggen: Ah, dan is 9 kWh van een ander merk veel goedkoper dan 10,8 kWh van HomeWizard, de focus wordt nu heel erg op die 18 kWh gelegd, terwijl je het ook anders aan kunt vliegen door kosten te besparen.

Dus 5580 Euro aan 4x HW accu's uitgeven is volgens jou wel rendabel? Dat is 516 Euro per kWh, bij het voorbeeld product 316 Euro per kWh. Wat denk je dat je sneller terugverdient? Juist, het product met de zo laag mogelijke prijs per kWh. En dan hoeft dat niet per se 18 kWh te zijn, 9 kWh is bijv. ook prima, dan verdien je dat nóg sneller terug.
Zit je vast aan een dynamisch contract? Zoals bij veel "grotere" batterijen? Leuk voor nu, maar we hebben gezien wat de wereld kan veroorzaken met fluctuerende prijzen, oorlogen en economische tarieven (Trump).

Hoe zit het met verhuizen? Moet je je batterijen zelf doorverkopen aan de volgende bewoner? Wil of MOET je de batterijen meenemen, dan zit je weer met de-installatie en installatie kosten.
Ho ho, ik reageerde op iemand die voor 10,8 kWh aan HW accu's besteld, nu worden er allemaal andere dingen bijgehaald. Ook het voorbeeld dat ik noemde kan je gewoon meeverhuizen. En stel je de vraag van dynamische tarieven ook aan iemand die 4x HW Battery heeft gekocht?
Vergeet ook niet het mega grote voordeel van modulair kunnen kopen. Je kan beginnen met één batterij en de capaciteit langzaam uitbreiden. Dus geen 6k hoeven neerplempen wat uiteindelijk niet nodig blijkt te zijn, of inefficient werkt voor wat je wil, of iets wat je nooit gaat terugverdienen. Zeker nu nog niet zonder saldering.
Modulair vind ik: Capaciteit op kunnen schalen ipv ook iedere keer een extra omvormer moeten kopen zoals bij HW. Is dat echt modulair of vind je dat modulair? In het voorbeeld dat ik gaf kan je net zo gemakkelijk, al dan niet zelfs makkelijker, opschalen.
Ik denk dat de meeste mensen echt wel nagedacht hebben over alternatieven en tot de conclusie zijn gekomen dat de HomeWizard Plug-In Battery de aller-aller beste keuze was in hun situatie.

Ook het ecosysteem is juist waarvoor veel mensen kiezen voor HomeWizard. Nederlands bedrijf, degelijke ondersteuning en VOLLEDIGE integratie binnen het ecosysteem. Plug-In én Plug&Play. Geen installatiebedrijf nodig.

Hulde aan @HomeWizard_NL
Je weet niet over welk alternatief ik het heb, er worden verschillende aannames gedaan, er worden ineens factoren bijgehaald die niet relevant zijn en het lijkt er daarmee wel op dat niet iedereen zich bewust is van eventuele en goedkopere alternatieven, een belangrijke factor die je zelf ook meerdere keren aanhaalt ("rendabel").

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 06-04-2025 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39

Ik kijk voor NOM naar de slimme meter.
Vanaf zaterdag 29 maart tot vanmorgen 6 april verbruik via slimme meter 1 kWh totaal.
Heb 3000wp en overschot zit in waterbed, auto en beetje in airco voor verwarmen.
Oja, ook nog 12 kWh salderen. 1xPiB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batterij omvormer/Lader wordt aardig heet
Aan de ventilator uitlaat 37C inwendig in de lader zal dit wel 20 graden hoger zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNi8Y9BxMNvL6iolTkAb946sL6M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1BXSEtVSTJ8oMCUCBNNSbKdw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzYFiCiGBUcJX7gDna4mxi7BChE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2d8NObBCfNbES5kJPoQN3Epy.jpg?f=fotoalbum_large

Gister had ik PiB op energysocket gezet om te zien of er binnenin leven was. Toen wist ik al dat de koppeling niet werkte.

Gister (bovenste plaatje) tot 0,5 watt overdag en in de avonduren 0,1 watt.

In beide gevallen probeerde ik van alles om PiB te koppelen aan de hand van de oplossingen op deze forum.

Het gekke was dat in de nacht nog enige activiteiten optraden. Maar ook dat de pieken overdag hoger was dan 's nachts.

De plaatjes komen via hwenergie.app. Heel miniscuul allemaal, maar toch.

Zelfs na de nacht aan het netstroom, bleef de touchknop vanochtend in gebreke bij een nieuwe poging.

PiB zet ik in de doos terug voor de omwisseling. Ik heb in elk geval van alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nevil schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:11:
[Afbeelding]

Gister had ik PiB op energysocket gezet om te zien of er binnenin leven was. Toen wist ik al dat de koppeling niet werkte.

In beide gevallen probeerde ik van alles om PiB te koppelen aan de hand van de oplossingen op deze forum.

Het gekke was dat in de nacht nog enige activiteiten optraden. Maar ook dat de pieken overdag hoger was dan 's nachts.

Zelfs na de nacht aan het netstroom, bleef de touchknop vanochtend in gebreke bij een nieuwe poging.

PiB zet ik in de doos terug voor de omwisseling. Ik heb in elk geval van alles geprobeerd.
Hoe goed is jouw netwerk.
Reden van mijn vraag is dat ik in de omgeving diverse mensen heb geholpen met oplossen van netwerk problemen.
Een belangrijke hulp was dat je een duidelijk onderscheid maakt tussen apparaten die op 5 G wifi kan werken en apparaten die op 2,4 G werken zodat het 2,4 G netwerk gedeelte beter ging werken.
Mischien een tip voor jouw. Verder in de router vaste IP adressen aan de 2,4G units toekennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
GL007 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:18:
[...]

Hoe goed is jouw netwerk.
Reden van mijn vraag is dat ik in de omgeving diverse mensen heb geholpen met oplossen van netwerk problemen.
Een belangrijke hulp was dat je een duidelijk onderscheid maakt tussen apparaten die op 5 G wifi kan werken en apparaten die op 2,4 G werken zodat het 2,4 G netwerk gedeelte beter ging werken.
Mischien een tip voor jouw. Verder in de router vaste IP adressen aan de 2,4G units toekennen.
Als de PiB niet eens blauw knippert, heeft een hele goeie (of een hele slechte) netwerk geen nut.

Ik adviseer euro ipv super als ik jou was.
Hoezo? Ik heb alleen maar een gammele fiets.

Kortom, eerst A, en dan pas B. Maar A komt niet eens in beeld!

Zeg mij maar hoe ik de PiB blauw kan laten knipperen als de touchknop nergens op reageert. Dan pas weet ik of het netwerk goed is: op die plek waar PiB staat is, is de ontvangst 85% en alle HW-apparatuur hebben een vaste IP. Ben dus al goed voorbereid. Alleen gooit PiB roet in het eten.

[ Voor 9% gewijzigd door Nevil op 06-04-2025 12:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-09 20:04

fxs81

Julianadorp

Hier is de batterij afgelopen donderdag geleverd en na het op kamertemperatuur laten komen aangezet en gekoppeld. Alles ging hier vlekkeloos. (Ziggo modem in bridge modes en een Asus RT-AX86U Pro zonder gastnetwerk en 1 netwerk zonder extra AP's)

Dit is van de afgelopen 2,5 dag. Ding doet wat het moet doen, erg blij mee. Staat nu nog in de woonkamer maar gaat over een paar weken naar de zolder toe, is nu nog te leuk om naar te kijken haha)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhofrJBeQn0VXSTpE9annywKgus=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jwmlTauu7hSmSfVwNXoKxTsu.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_vzlPPv8Ed1sk3CS2nr9apyA4g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6AMff8Kgk8pYNssk5WFLmQCI.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpGnu2s-QUC9XJB3v5iUi8u9iFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sfnQKLr2e6Z9VwyyM1XKYtWX.webp?f=fotoalbum_large

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
frankj030 schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:31:
[...]

Ik denk dat hier gedoeld werd op systemen van bijv Zendure, die ook plug and play zijn (stekker). Waarbij de 2400W omvormer versie wel op een eigen groep moet, maar idd voor ca 5600 euro leverbaar is met 6x 3kWh aan batterijen. De markt voor thuisbatterijen is iig erg interessant geworden!

Fijn dat jij zo tevreden bent over het HW systeem, mooie setup @MartindM en geniet ervan :)
Leverbaar. Maar dus nog met installatiekosten neem ik aan. Plus flinke aanpassingen aan de meterkast. Dus +2500 euro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:00
TFX77 schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:21:
[...]

Leverbaar. Maar dus nog met installatiekosten neem ik aan. Plus flinke aanpassingen aan de meterkast. Dus +2500 euro?
Geen installatie, het is ook een PIB. Uiteraard kost een extra groep maken wel geld, maar dat is bij 4x HW ook nodig.

Ik denk dat de vraag of verwondering van een medetweaker voortkwam uit de relatief dure samenstelling van 4x HW accu, omdat je dus ook 4x een omvormer koopt. Sinds de pre order van de HW in de zomer is de markt iig er in beweging en zijn er veel meer alternieven; voor ieder wat wils dus! De prijs van de HW zal op lange termijn naar beneden moeten om mee te kunnen denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Het betrof een vergelijk met 4x HW accu, die kan je ook niet zomaar overal aansluiten en vereisen een eigen groep, of je moet ze verspreiden over meerdere groepen. Doe je dat netjes, dan komen daar dezelfde kosten bij kijken.

Het product waarmee ik het vergeleek betrof overigens: https://www.zendure.nl/pr...ac?variant=46717095969023, die kan je voor zowel 800 als 2400 Watt via een stekker aansluiten. Echter moet in het geval van 2400 Watt dit op een eigen vrije groep zijn, maar dat geldt voor 4x HW PiB net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankj030 schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:57:
Geen installatie, het is ook een PIB. Uiteraard kost een extra groep maken wel geld, maar dat is bij 4x HW ook nodig.
Ik heb er 4 besteld en heb geen enkele intentie om een extra groep te laten maken. Je zal moeten opletten dat je de groepen waar je ze in plaats niet overbelast maar een extra groep is dus niet noodzakelijk voor een HW set.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:18
frankj030 schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:57:
[...]

Ik denk dat de vraag of verwondering van een medetweaker voortkwam uit de relatief dure samenstelling van 4x HW accu, omdat je dus ook 4x een omvormer koopt. Sinds de pre order van de HW in de zomer is de markt iig er in beweging en zijn er veel meer alternieven; voor ieder wat wils dus! De prijs van de HW zal op lange termijn naar beneden moeten om mee te kunnen denk ik.
Is dit niet meer geschikt voor andere algemene thuisbatterij topics? Soms kies je voor een merk en ben je er blij mee. Niet nodig om zoiets telkens te moeten uitleggen of verdedigen toch? En ook hoeft geld niet altijd de beslissende factor te zijn denk ik. Voor mij was het dat zeker niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

je kunt bv de zendure maar dat geld ook voor al de andere PiB (dus ook voor de HW) gewoon aan een eigen groep hangen.
kosten van een eigen groep (als je dat zelf kunt) zijn enkele meters kabel 2,5mm2 3 aderig, bv deze, per m lengte circa 1,60€
een alamat B 16A , bv deze, 42 euro
een of twee WCD (plaats max 2 PiB op een WCD) en neem een goed merk (bv ABB) per stuk, bv deze, 16€+2€
wat bevestigingsmateriaal
dus in mijn situatie ben ik voor nog geen 50 euro klaar. moet je het laten plaatsen, kun je tot de groepenkast het veelal zelf doen, het aansluiten van een alamat kost max 15 minuten en dat is incl. controle van de rest.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacD007 schreef op zondag 6 april 2025 @ 15:29:
[...]

je kunt bv de zendure maar dat geld ook voor al de andere PiB (dus ook voor de HW) gewoon aan een eigen groep hangen.
kosten van een eigen groep (als je dat zelf kunt) zijn enkele meters kabel 2,5mm2 3 aderig, bv deze, per m lengte circa 1,60€
een alamat B 16A , bv deze, 42 euro
een of twee WCD (plaats max 2 PiB op een WCD) en neem een goed merk (bv ABB) per stuk, bv deze, 16€+2€
wat bevestigingsmateriaal
dus in mijn situatie ben ik voor nog geen 50 euro klaar. moet je het laten plaatsen, kun je tot de groepenkast het veelal zelf doen, het aansluiten van een alamat kost max 15 minuten en dat is incl. controle van de rest.
Mag allemaal waar zijn maar is compleet nutteloos. De doelgroep is niet de handige tech die dit even doet maar zijn mensen die een installatie bedrijf moeten laten komen en dat is in de huidige tijd een kostbare onderneming. En dan moet je ook nog eens een schakelpaneel hebben waarop een uitbreiding mogelijk is. In mij geval gaat dat niet op en zou vanwege de teeftijd vervangen moeten worden. Kosten zouden alles bij elkaar in de buurt van 1500 Euro uitkomen.Dit is waar je dus werkelijk aan moet denken in plaats van aan een paar tientjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hanev001 schreef op zondag 6 april 2025 @ 15:39:
[...]

Mag allemaal waar zijn maar is compleet nutteloos. De doelgroep is niet de handige tech die dit even doet maar zijn mensen die een installatie bedrijf moeten laten komen en dat is in de huidige tijd een kostbare onderneming. En dan moet je ook nog eens een schakelpaneel hebben waarop een uitbreiding mogelijk is. In mij geval gaat dat niet op en zou vanwege de teeftijd vervangen moeten worden. Kosten zouden alles bij elkaar in de buurt van 1500 Euro uitkomen.Dit is waar je dus werkelijk aan moet denken in plaats van aan een paar tientjes.
wat dacht je van een eenvoudige PV-verdeling, daar heb je behalve de kleine kast (incl. alamat plus hoofdschakelaar) kost deze slechts 100 euro.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBmS8TuV_xLtp9Xt3sQ_gIJ381U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/yU36MsvD6AjewIoQu4VIvmi4.gif?f=user_large
plaatsen mag je zelf, aansluiten weer door een kundige persoon, duur max 30 minuten incl controle.
plus heb je daarbij nog een aantal extra uitbreidingen ter beschikking.
dus inclusief vakman max 200 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door MacD007 op 06-04-2025 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacD007 schreef op zondag 6 april 2025 @ 15:48:
[...]

wat dacht je van een eenvoudige PV-verdeling, daar heb je behalve de kleine kast (incl. alamat plus hoofdschakelaar) kost deze slechts 100 euro.)
[Afbeelding]
plaatsen mag je zelf, aansluiten weer door een kundige persoon, duur max 30 minuten incl controle.
plus heb je daarbij nog een aantal extra uitbreidingen ter beschikking.
dus inclusief vakman max 200 euro.
Als je een groep heb waarop je een PV-verdeler kan toepassen dan heb je geen extra groep nodig want dan heeft die groep al de ruimte om de batterijen gewoon aan te sluiten op bestaande WCD'n van die groep.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:11
Dit was toch een zero-tolerance topic?

Voor iedereen met hun Zendure, Mastek en zo, misschien even dit luisteren:
YouTube: Mooier dan de jouwe

Zo komen jullie over...

[ Voor 4% gewijzigd door WackoH op 06-04-2025 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hanev001 schreef op zondag 6 april 2025 @ 15:39:
[...]

Eens. Heb een offerte traject lopen. Meterkast vervangen. Geen ruimte meer. Wil naar 3 fase omdat ik straks de EV thuis wil laden. Werkzaamheden... nieuwe meterkast. 5 groepen. 1 fornuisgroep erbij. Een uitbreidingsgroep. Voorbreiding voor de EV. Kabel leggen naar zolder voor 4 PIB (HW of ander merk). WCD's. Ze gaan hier direct op een aparte groep. Je schatting van 1500 euro is niet slecht. Kan het zelf ook niet. Werk voor een gecertificeerd electriciën. Ik wil geen geklooi aan de bekabeling. Ook voor de verzekering fijn als je gewoon een factuur kunt overleggen. Maar goed. Discussie voor in een ander topic.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WackoH schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:24:
Die was toch een zero-tolerance topic?

Zo komen jullie over...
Edit. Zero Tolerance is eraf. Laten we dit zo houden. Voor de duidelijkheid ..... een Topic Starter kan dit niet instellen. Verwijt al een x gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door Devke op 06-04-2025 16:49 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Gebruik nu bijna twee weken 4 PiB’s van HomeWizard. Wat kleine opstart problemen met de P1 dongle. Deze deed het erg slecht na aansluiten van de 4 batterijen. Moest zelfs de P1 van stroom voorzien met een adapter. Deze was uit 2020, na contact met HomeWizard een nieuwe gekregen.

Het enige wat ik jammer vindt is dat de ‘Power Usage’ in de app en display de laden/ontladen van de batterijen niet meerekent, zoals de zonnepanelen wel doen. Zie graag het echte verbruik van mijn huis. @HomeWizard_NL staat dit er nog aan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
icepick schreef op zondag 6 april 2025 @ 06:13:
[...]

Waarom zou je na een harde reset nog een soft reset doen?
Ik herhaal slechts de stappen die de HW-helpdesk mij berichtte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:48
Dit was toch een zero-tolerance topic?

Zo komen jullie over...
Ja en.
Ik ben met HomeWizard begonnen en gebruik deze nog.
Ook nu een Zendure in bezit en deze ga ik uitbreiden.
Voor mij is nu de Zendure de beste optie.
Misschien over een paar jaar wel een Victron systeem.
Mijn HomeWizard batterij krijgt een 2e huisje zodra mijn 2e set Zendure binnen is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Zo komen jullie over...
Zo komt het mogelijk over op mensen die het zo ontvangen en interpreteren. Maar volgens mij deelt niemand dergelijke informatie met het doel anderen de ogen uit te steken. We zitten hier op een platform om kennis, ervaringen en informatie uit te wisselen en als dat gewoon met respect gebeurt dan mag dat hopelijk en volgt daarop eventueel een gezonde discussie. Als dit ervoor zorgt dat iemand zich aangevallen voelt of meent een merk of product te moeten gaan verdedigen, dan zie je het bericht van de ander als een aanval ipv een mening of ander inzicht waar je gewoon met gegronde redenen vanuit de inhoud op kunt reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertBakker83
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06 22:13
Ik heb in mijn meterkast een dubbel stopcontact op een aparte groep. Specifiek tijdens de verbouwing aan laten leggen zodat ik weet dat er niks anders opzit. Die zou ik als ik het goed begrijp kunnen voor de batterijen en dus ook een hoger beschikbaar vermogen kunnen realiseren dan 800 watt. Maar heel praktisch: Als je meerdere batterijen hebt, heb je dan 1 stekker in het stopcontact te steken? Of is het 1 stekker per batterij en dus ook 1 stopcontact per batterij?

Ik heb een warmtepomp die ook koelt. In de zomer draait die in combinatie met een luchtontvochtiger ook in de nacht volop. Op het jaar heb ik een verbruik van 3500kwh, opwek van 6500kwh....dus ik lever nu fors terug. Met het salderen was het allemaal prima, maar die is straks weg en de terugleverkosten zijn fors. Dus het zou fijn zijn als ik zelf meer voor de energierekening zou kunnen afhandelen. Maar wat is dan reëel? 1 batterij lijkt me te weinig, maar 2 of 3 of zelfs 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
RobbertBakker83 schreef op maandag 7 april 2025 @ 00:10:
Ik heb in mijn meterkast een dubbel stopcontact op een aparte groep. Specifiek tijdens de verbouwing aan laten leggen zodat ik weet dat er niks anders opzit. Die zou ik als ik het goed begrijp kunnen voor de batterijen en dus ook een hoger beschikbaar vermogen kunnen realiseren dan 800 watt. Maar heel praktisch: Als je meerdere batterijen hebt, heb je dan 1 stekker in het stopcontact te steken? Of is het 1 stekker per batterij en dus ook 1 stopcontact per batterij?

Ik heb een warmtepomp die ook koelt. In de zomer draait die in combinatie met een luchtontvochtiger ook in de nacht volop. Op het jaar heb ik een verbruik van 3500kwh, opwek van 6500kwh....dus ik lever nu fors terug. Met het salderen was het allemaal prima, maar die is straks weg en de terugleverkosten zijn fors. Dus het zou fijn zijn als ik zelf meer voor de energierekening zou kunnen afhandelen. Maar wat is dan reëel? 1 batterij lijkt me te weinig, maar 2 of 3 of zelfs 4?
Eén stopcontact per batterij. Dus nog een dubbel stopcontact erbij en vier batterijen lekker laten tjurken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb hem eindelijk staan, maar helaas binnen 48 uur al een E446 foutmelding. Ik merkte al op dat de eerste vond de stap tussen 30 en 0 procent al heel snel gaan. Nu loopt die vast op 84. Flink balen dus. Straks maar eens contact opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobbertBakker83 schreef op maandag 7 april 2025 @ 00:10:

Het punt is dat er dus verschillende uitvoeringen van een WCD bestaan.
- De bekende enkele uitvoering
- een dubbele WCD, waar dus 2 stekkers in passen
- een viervoudige uitvoering, die hier ook al vaker langs is gekomen.
- een stekkerlijst met een x-aantal WCD op een rij.

Hou echter rekening met de warmteontwikkeling die bij een hoge continue belasting zal optreden, daarom wordt ondertussen dus van gebruik van vier of meer gecombineerde WCD afgeraden, puur ivm de thermische belasting. ( puur voor gebruik van een PiB)
Een enkele cq dubbele WCD heeft dit niet, wil je meer kun je dus eenvoudig twee dubbele WCD naast elkaar ( met wat ruimte er tussen) kiezen ipv een viervoudige.
Bij HW PiB heb je wel per batterij dus 1 WCD nodig.
Vaste WCD worden in Nederland standaard met 2,5mm2 kabels aangesloten, wat voldoende capaciteit tot 16A bied, stekkerdozen hebben echter vaak slechts 1,5mm2 of zelfs minder, dus hiervoor zijn deze dus niet geschikt..

Met het aantal benodigde PIB moet je vooral kijken wat je verbruik (belangrijk, dus per dag) tijdens de donkere tijdstippen is. Dus in de avond en nacht.
Daarnaast moet je kijken naar het overschot van je zonnepanelen, waarbij veelal je in de wintermaanden dit overschot vrijwel nihil is (afhankelijk van hoeveel panelen je hebt) terwijl je stroomverbruik dan juist hoog is, in de overige maanden is het juist omgekeerd ( veelal maart - oktober)
Dus vooral in deze laatstgenoemde maanden kun je een deel van je zonnestroom dus in batterijen stoppen en die dan in de avond en nacht weer volledig op maken, want de volgende dag worden ze weer opgeladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fbssxunR9sRLBRXz5l3vqPNUJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPCnkQZIFuvnHU4npa9S9Gfp.jpg?f=fotoalbum_large
Voorbeeld van een bewolkte niet ideale zomerdag

Kijk dus m’n wat je gemiddeld verbruik per dag is in die periode en pas daar je aantal batterijen op af.
In mijn voorbeeld met circa 3,5 kWh verbruik is 1 batterij eigenlijk te weinig maar 2 batterijen net iets te veel, de output van een batterij is ook minder dan wat je er instopt, reken met een verlies van circa 20-25%, dus 1 HW PIB geeft circa grof 2 kWh aan output. Dus wil ik zo veel mogelijk op NOM zou ik hier voor 2 batterijen kiezen.

[ Voor 31% gewijzigd door MacD007 op 07-04-2025 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpssoftware
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-09 20:41
Afgelopen weekend kreeg ik weer te maken met allemaal foutmeldingen op de HomeWizard batterij, namelijk (voor zoekbaarheid hier op het forum):
  • E313
  • E318
  • E310
  • E322
  • E320
  • E315
  • E324
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltiDsjhkZTXYuOWVuirwsTku3M4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JqsOnt1GIAfKNi6DHy17MIm.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was weer te verhelpen met een harde reset van de batterij. Echter merk ik dat ik steeds vaker moet resetten, hier ook al meerdere mailwisselingen met HomeWizard over gehad. Antwoorden als na een reset moet het niet meer voorkomen, of we hebben de problemen in een update opgelost. Echter blijkt dit niet het geval en blijf ik resetten. Ik begin ondertussen toch wel mijn vertrouwen in de batterij te verliezen. Zeker ook het feit dat ik geen idee heb wat de foutmeldingen betekenen.

Daarnaast zag ik vanochtend dat de batterij in één keer van 10%->0% SOC is gegaan en dat de batterij daarna begon met laden van circa 250 watt, maar de SOC op 0% bleef staan, pas weer naar harde reset is dit verholpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVX7dZNsaNt65TxrcAidFWAsCkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6j0YYsIiwEqisG5ftfUvoYn.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er meer Tweakers met soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

bpssoftware schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:25:
Ik postte vanochtend mijn E446 melding. Ik heb het ding net 2 dagen. En de eerste avond merkte ik al op dat hij ineens van 30% naar 0% ging. Even uit en aan lost niets op (geen idee wat een hard reset precies is).
Ik heb het probleem nu via de chat aangemeld, maar ik hoop niet dat ik net als jij met een kluitje het riet in gestuurd wordt. Dan stuur ik hem gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
iAR schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:36:
[...]

Ik postte vanochtend mijn E446 melding. Ik heb het ding net 2 dagen. En de eerste avond merkte ik al op dat hij ineens van 30% naar 0% ging. Even uit en aan lost niets op (geen idee wat een hard reset precies is).
Ik heb het probleem nu via de chat aangemeld, maar ik hoop niet dat ik net als jij met een kluitje het riet in gestuurd wordt. Dan stuur ik hem gewoon terug.
Dat is balen , maar het gaat allemaal helemaal goed komen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Nu online
Afgelopen weekend kreeg ik weer te maken met allemaal foutmeldingen op de HomeWizard batterij, namelijk (voor zoekbaarheid hier op het forum):
  • E313
  • E318
  • E310
  • E322
  • E320
  • E315
  • E324
[Afbeelding]

Die serie 3 meldingen heb ik bij mijn vorige accu ook gehad, maar advies was van HW om hard reset te doen.
Toen nog paar dagen goef gegaan , maar daarne alsnog een E4.. melding , toen vond omruiling plaats.
Een reeks in de E3 was volgens de support afdeling niet zo erg

Dit was weer te verhelpen met een harde reset van de batterij. Echter merk ik dat ik steeds vaker moet resetten, hier ook al meerdere mailwisselingen met HomeWizard over gehad. Antwoorden als na een reset moet het niet meer voorkomen, of we hebben de problemen in een update opgelost. Echter blijkt dit niet het geval en blijf ik resetten. Ik begin ondertussen toch wel mijn vertrouwen in de batterij te verliezen. Zeker ook het feit dat ik geen idee heb wat de foutmeldingen betekenen.

Daarnaast zag ik vanochtend dat de batterij in één keer van 10%->0% SOC is gegaan en dat de batterij daarna begon met laden van circa 250 watt, maar de SOC op 0% bleef staan, pas weer naar harde reset is dit verholpen.
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:49

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

• E313
  • E318
  • E310
  • E322
  • E320
  • E315
  • E324
Lijkt erg op mijn lijstje van halverwege februari, bij jou ontbreekt E303:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6Ta1xAi8GUoJtida5fk95q6AL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOOow4I30orqQXbiabgwjMRk.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is na een reboot nooit meer teruggekomen. Tot een E447 eind maart waarvoor mijn batterij is omgewisseld. Voor de rest heeft mijn batterij prima gewerkt.

Van E4** weten we dat het BMS en problemen met cellen betreft. Van E3** heeft HW volgens mij nooit aangegeven welk type problemn daaronder vallen.

Wel interessant dat in februari bij mij de melding stond dat ik eerst een reboot moest proberen alvorens contact op te nemen met de helpdesk. Bij jou geeft hij direct aan dat je contact moet zoeken met de helpdesk.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 07-04-2025 10:01 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpssoftware
Gizz schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:58:
[...]

Wel interessant dat in februari bij mij de melding stond dat ik eerst een reboot moest proberen alvorens contact op te nemen met de helpdesk. Bij jou geeft hij direct aan dat je contact moet zoeken met de helpdesk.
Dat is niet helemaal het geval, ik loop al weken te mailen over andere problemen,
- zoals het random blijven hangen is een lus met leveren en dan weer terugleveren. Waarbij je de relais ook continue hoorde schakelen en niet nodig was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AvA8QuKlJdA74ZNJ9NokO-XORY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKyFv7s0BDVeN69b6NS4fqE1.jpg?f=fotoalbum_large
- apparaat helemaal niet te benaderen zonder een harde reset
- Apparaat weigerde te gaan laden ook al was er ruim voldoende stroom beschikbaar 4kW+

Zelf heb ik inderdaad al wel een harde reset uitgevoerd (knop omzetten en 90 seconden) wachten, maar dat moest ik ook voor de bovenstaande items doen. Ik vermoed dat ik de batterij al in totaal een stuk of 20 keer heb moeten resetten, dat vind ik echt teveel voor een nieuw apparaat.

Daarom reageer ik gewoon op die mail draad omdat ik niet afgeserveerd wil worden door AI, die weer zegt heb je wel aan en uit gezet?

[ Voor 13% gewijzigd door bpssoftware op 07-04-2025 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:49

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@bpssoftware vervelend! Dat soort problemen heb ik gelukkig niet gehad. En na 1 reboot waren mijn E3**'s permanent opgelost.

Met al 20x resetten en je andere problemen denk ik niet dat dit nog goed gaat komen met deze specifieke batterij. Ik hoop dat je snel van HW hoort dat ze een nieuwe batterij komen brengen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bpssoftware schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:07:
[...]

Dat is niet helemaal het geval, ik loop al weken te mailen over andere problemen,
- zoals het random blijven hangen is een lus met leveren en dan weer terugleveren. Waarbij je de relais ook continue hoorde schakelen en niet nodig was.
[Afbeelding]
- apparaat helemaal niet te benaderen zonder een harde reset
- Apparaat weigerde te gaan laden ook al was er ruim voldoende stroom beschikbaar 4kW+

Zelf heb ik inderdaad al wel een harde reset uitgevoerd (knop omzetten en 90 seconden) wachten, maar dat moest ik ook voor de bovenstaande items doen. Ik vermoed dat ik de batterij al in totaal een stuk of 20 keer heb moeten resetten, dat vind ik echt teveel voor een nieuw apparaat.

Daarom reageer ik gewoon op die mail draad omdat ik niet afgeserveerd wil worden door AI, die weer zegt heb je wel aan en uit gezet?
Hoe ben je in conctact met HW want dit alles komt mij wat raar over. Ik heb ook een defect gehad maar na een keer aanmelden via de bot werd er contact opgenomen na terugmelden met meer gegevens kreeg ik gelijk te horen dat er geruild werd wat ook gedaan is.

Als je al zolang bezig ben moet er toch veel meer communicatie tussen jou en HW zijn en ik kan me niet voorstellen dat ze dan geen actie ondernemen. Uit meldingen van andere gebruikers hier is juist op te maken dat ze bij de kleinste problemen al tot omwisseling overgaan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• fikkie123
Was weer een mooie NOM week :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHaQMRRwa06pYDj01A6oYqJ2-rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBRivvfd7h7AUKLfGcDzipnE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Nu online
Nu al 3x in een week de "staat scheef" melding. Spijt dat ik de 103 update heb geïnstalleerd want daarvoor was er helemaal niks aan de hand. Iemand enig idee wanneer de 104 beschikbaar komt buiten de beta-groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpssoftware
hanev001 schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:15:
[...]

Hoe ben je in conctact met HW want dit alles komt mij wat raar over. Ik heb ook een defect gehad maar na een keer aanmelden via de bot werd er contact opgenomen na terugmelden met meer gegevens kreeg ik gelijk te horen dat er geruild werd wat ook gedaan is.

Als je al zolang bezig ben moet er toch veel meer communicatie tussen jou en HW zijn en ik kan me niet voorstellen dat ze dan geen actie ondernemen. Uit meldingen van andere gebruikers hier is juist op te maken dat ze bij de kleinste problemen al tot omwisseling overgaan.
Nou weer antwoord gehad, reset hem maar via de e-mail. Niet op inhoud gekeken dat ik al gereset heb en andere problemen. E-mail adres gebruik is support@homewizard.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Zijn ze net mee begonnen;

https://github.com/homewi...iscussioncomment-12748275
Electromonkey schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:14:
Nu al 3x in een week de "staat scheef" melding. Spijt dat ik de 103 update heb geïnstalleerd want daarvoor was er helemaal niks aan de hand. Iemand enig idee wanneer de 104 beschikbaar komt buiten de beta-groep?

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Nu online
Cool, fijn om te lezen. Vooral zonde dat het echt een fysieke handeling vereist en daardoor ik nu al 2 dagen met een halfvolle batterij heb gezeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Lijkt mij dat ze hem wel vrij kunnen geven voor je. Ik heb hier nu als niet beta tester 1.0104 ontvangen en de andere draait nog op 1.0103.
Electromonkey schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:30:
[...]

Cool, fijn om te lezen. Vooral zonde dat het echt een fysieke handeling vereist en daardoor ik nu al 2 dagen met een halfvolle batterij heb gezeten :(

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Nu online
gielz schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:36:
Lijkt mij dat ze hem wel vrij kunnen geven voor je. Ik heb hier nu als niet beta tester 1.0104 ontvangen en de andere draait nog op 1.0103.

[...]
Kunnen ze dat specifiek voor mij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
bpssoftware schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:27:
[...]

Nou weer antwoord gehad, reset hem maar via de e-mail. Niet op inhoud gekeken dat ik al gereset heb en andere problemen. E-mail adres gebruik is support@homewizard.com
Wellicht maakt het verschil als je mailt naar het eerder in dit forum door HomeWizard genoemde e-mailadres thuisbatterij@homewizard.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkvl06
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-09 21:07
velo1901 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:25:
Hier hetzelfde probleem met twee batterijen, ik heb een TP-Link Wifi 7 mesh en de optie om een ioT-netwerk op te zetten (alleen 2.4Ghz). Dit werkt voor korte tijd, en ondanks dat ik de batterijen naar een specifiek mesh punt kan wijzen (sterkte 100%) blijven ze regelmatig de melding geven 'geen netwerk' of verbinden met P1 meter lukt niet. In de Deco app van TP-link zie wel dat de batterijen verbonden zijn, maar de HW app zegt van niet.
Ik hier het zelfde probleem
Gisteren avond begon hij ineens geen verbinding te geven . Werkte goed sinds woensdag.
Ook op deco accu toegewezen aan hoofd deco met hoge prioriteit.

Dit is tweede accu vorige heeft 2 weken gewerkt,eerste gaf Error E477,problemen met cell balance.
Werd gelijk door homewizard omgeruild.eertse accu had ook die verbindings problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
Electromonkey schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:14:
al een keer een knikker op de vloer gelegd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Bradbury
  • Laatst online: 18-06 23:19
Hoi, ik heb sinds 10 maart de batterij met stekker. Meteen na / bij het installeren kreeg ik de melding “water in behuizing gedetecteerd, neem contact op met de helpdesk” . De fijne chat-robot beloofde dat er contact met mij opgenomen zou worden. Nu, bijna een maand later, wacht ik nog steeds. Ik heb geen idee hoe het verder moet, beetje teleurstellend.
Ik ben een “newbe” hier (en visueel beperkt) dus mocht mijn bericht offtoppic zijn of anderszins niet ok dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R-Bradbury schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:24:
Hoi, ik heb sinds 10 maart de batterij met stekker. Meteen na / bij het installeren kreeg ik de melding “water in behuizing gedetecteerd, neem contact op met de helpdesk” . De fijne chat-robot beloofde dat er contact met mij opgenomen zou worden. Nu, bijna een maand later, wacht ik nog steeds. Ik heb geen idee hoe het verder moet, beetje teleurstellend.
Ik ben een “newbe” hier (en visueel beperkt) dus mocht mijn bericht offtoppic zijn of anderszins niet ok dan hoor ik het graag.
Je zou binnen een dag antwoord moeten hebben gehad tenzij het op een vrijdag was dat wordt het maandag voor een reactie. Als het een maand is dan is er ergens iets mis gegaan in de communicatie en is het verstandig om opnieuw contact te maken. (PS heb je in de SPAM map gekeken voor een antwoord?)

Voor de duidelijkheid: werkt de batterij niet of heb je de melding gehad over water maar werkt de batterij verder wel. In het laatste geval is er mogelijk van afstand gekeken en vastgesteld dat er afgezien van die melding niets aan de hand is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Nevil schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:11:
[Afbeelding]

Inmiddels contact gehad met HomeWizard. Woensdag wordt het omgeruild! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:27
fikkie123 schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:18:
[...]

Flauwe opmerking. Deze melding komt vaker voor, terwijl de batterij vlak staat. Ik heb mijn twee gewoon op een aanrecht in de bijkeuken en in een nis geplaatst. Beide niet gecheck op water[pasheid. Geen meldingen gehad.
Het zou HW sieren:
1. Uitleggen waarom waterpa zo nauwkeurig moet zijn.
2. Die sensor minder gevoelig maken.

gr Marten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Zou ze gewoon even mailen en vragen of ze deze open kunnen zetten voor je en verwijzen dat dit opgelost zou zijn in de laatste firmware. Zou verwijzen naar https://github.com/homewizard/beta/discussions/7
Electromonkey schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:46:
[...]

Kunnen ze dat specifiek voor mij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Nu online
fikkie123 schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:18:
[...]

Haha, nee niet gedaan. Blijkbaar was de vloer de eerste twee weken wel waterpas ;).

Melding is hier regelmatig voorbijgekomen dus ik twijfel niet aan mijn vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 16:46
henkvl06 schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:06:

.eertse accu had ook die verbindings problemen.
Als die eerste accu ook al verbindingsproblemen had dan zou ik zeggen: breng je netwerk eens terug tot de allersimpelste vorm, een volledig nieuwe en kale set-up van je providersmodem met heel simpel wifi aan en verder geen beperkingen, instellingen, niets.

Als de PiB dán nog niet werkt dan kun je het in de PiB zoeken, eerder niet.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EvaluationCopy schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:35:
[...]

Als die eerste accu ook al verbindingsproblemen had dan zou ik zeggen: breng je netwerk eens terug tot de allersimpelste vorm, een volledig nieuwe en kale set-up van je providersmodem met heel simpel wifi aan en verder geen beperkingen, instellingen, niets.

Als de PiB dán nog niet werkt dan kun je het in de PiB zoeken, eerder niet.
Als erg oude P1 unit heb dan kan deze blijkbaar niet correct worden geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Nu online
GL007 schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:23:
[...]

Als erg oude P1 unit heb dan kan deze blijkbaar niet correct worden geüpdatet.
Ik had voor ik een nieuwe P1 meter had een "oude" met een micro usbA ingang en die updatet zonder enig probleem ( was al paar jaren oud)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BKK
  • Laatst online: 00:20

BKK

Zijn er nog mensen die recentelijk een betaallink hebben ontvangen? Ben benieuwd waar we ons bevinden qua uitleveringen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:20
mrenkema schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:21:
[...]

Flauwe opmerking. Deze melding komt vaker voor, terwijl de batterij vlak staat. Ik heb mijn twee gewoon op een aanrecht in de bijkeuken en in een nis geplaatst. Beide niet gecheck op water[pasheid. Geen meldingen gehad.
Het zou HW sieren:
1. Uitleggen waarom waterpa zo nauwkeurig moet zijn.
2. Die sensor minder gevoelig maken.

gr Marten
De batterij kan huidig soms onterecht melden dat deze scheef staat, terwijl dit normaal alleen in uitzonderlijke gevallen moet gebeuren, bijvoorbeeld onder grote hoek staat en dreigt te vallen of als hij op zijn kant of ondersteboven ligt. Gelukkig is dit probleem al opgelost in de firmware-versie (1.0104) die afgelopen week in beta getest is. Vanaf vandaag wordt deze oplossing geleidelijk uitgerold naar iedereen. De uitrol duurt enkele dagen, maar je kunt ook eerder updaten via het instellingenmenu zodra de update voor jou beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
BKK schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:36:
Zijn er nog mensen die recentelijk een betaallink hebben ontvangen? Ben benieuwd waar we ons bevinden qua uitleveringen.
9 augustus besteld; 2 april betaallink ontvangen; 3 april betaald en 4 april ontvangen (helaas wordt het alsnog omgeruild).

Mijn levertermijn werd zelfs later uitgesteld tot uiterlijk 10 mei.

[ Voor 9% gewijzigd door Nevil op 07-04-2025 15:03 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 213 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.