Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 09:14
icepick schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:49:
Weet iemand waarom ik regelmatig zie dat als mijn accu 's avonds leeg is dat ie dan met 800 watt gaat laden? Laat ie zichzelf dan niet teveel ontladen aan het eind van de dag?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit staat in de eerste post beschreven van dit topic (SOC drift)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
SlayaStone schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:53:
[...]

Dit heb ik nu ook al 4x gehad in 1 week tijd, ik heb het gevraagd aan de klantenservice.
Staat in de eerste post beschreven (SOC drift)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
winwiz schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:53:
[...]

Dit staat in de eerste post beschreven van dit topic
De batterij is door de omstandigheden te diep ontladen. Een stukje software in de batterij zorgt er voor dat de batterij niet te ver ontlaadt.
Dus is er niets aan de hand.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:23
Dat dit soms nodig is prima, maar 4x in 1 week terwijl de batterij elke dag van 100% naar 0% gaat lijkt mij niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
SlayaStone schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:58:
Dat dit soms nodig is prima, maar 4x in 1 week terwijl de batterij elke dag van 100% naar 0% gaat lijkt mij niet normaal.
Ik heb het ook 1 a 2 keer in de week als ik terugkijk. Als het voor levensduur / veiligheid is vind ik het prima. Het is echter best opvallend dat er bijna 240 Wh geladen wordt, dat is bijna 10% van de batterij capaciteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
All. Soms moet je even een paar posts terug bladeren. Vanmorgen nog ter sprake geweest. Daarnaast neem even de moeite om de TS snel te scannen / lezen. Daarna vraag gerust 😊.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:17

scorpionv

This space for rent

Ik zie de State Of Charge drift vraag vaak voorbij komen, en omdat ik ook niet exact wist waardoor het komt, heb ik maar eens geGoogled. Dit artikel legt het duidelijk uit: Building a Lightweight State of Charge Algorithm
Initially, I was surprised to find so much academic work on SoC estimation, with methods varying greatly in degrees of complexity and of success. Every piece of technology we own confidently reports SoC, and we accept it as truth. But what about that time I called an Uber to the airport with my phone at “40 %” only for it to die immediately, or that old laptop that would hang on at “1%” for hours?

In fact, it is challenging to estimate SoC because it cannot be measured directly from a battery under load (or recently under load), and so we need to design an algorithm to extract SoC from the measurements available.
Lees eens door als je het leuk vindt. Een snelle samenvatting:

Het exacte laadpercentage van een batterij is moeilijk in te schatten, omdat kleine meetfouten in (laad/ontlaad)stroom en tijd snel optellen, en daarmee de exacte SOC berekening om zeep helpen.

SOC estimation methodes:

1. De simpelste SOC estimation 'Coulomb counting' telt ingaande en uitgaande stroom, maar kan alleen calibreren/ijken op een volledig geladen of volledig ontladen batterij. Dus de batterij komt er pas achter dat hij te leeg is, als het al zover is.

2. En andere SOC estimation is door een theoretisch model (ECM), wat de SOC inschat aan de hand van het elektrisch model van de batterij. Hiermee is redelijk nauwkeurig te voorspellen wat de SOC is aan de hand van het actuele batterij voltage en de initiële batterij specificaties. Een LiFePO4 batterij heeft echter een heel vlak voltage verloop van 10%-90% SOC, en daarmee is ook dit een SOC estimation.

Door Kalman filters toe te passen op de output van bovenstaande SOC estimations worden beide SOC estimations gecombineerd. Dit om de best mogelijke (eenvoudige) SOC estimation te krijgen.
Therefore, the intention of the algorithm is to estimate SoC with the help of both the ECM and Coulomb counting, recursively updating and correcting our prediction with each new sensor value. In this way, the algorithm is essentially recalibrating the Coulomb counter at each time step. This adaptive structure of the Kalman filter makes the algorithm resilient to unpredictable or noisy data, gaps in data, or inaccurately initialized parameters.
Het blijft dus altijd min of meer giswerk, vandaar het corrigeren van dit giswerk door bijladen met netstroom.

XKCD heeft er uiteraard een bijpassend plaatje bij:
When it explodes, it will cast off its outer layers, leaving behind nothing but a slowly fading PalmPilot, calculator, or two-way pager.

Bekende factoren die de SOC drift veroorzaken:
- Verandering in (ont)laadsnelheid = andere (warmte)verliezen.
- Verandering in temperatuur = ander chemisch proces in de batterij.
- Kleine onnauwkeurigheden in de stroommeting = cumulerende kleine meetfouten.
- Regelmatig omwisselen tussen laden/ontladen = veel metingen (met cumulerende kleine meetfouten).

En nu ben ik opeens nieuwsgierig wat er precies voor SOC estimation in de @HomeWizard_NL batterij zit :9

[ Voor 4% gewijzigd door scorpionv op 03-04-2025 14:25 ]

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
scorpionv schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:02:
Ik zie de State Of Charge drift vraag vaak voorbij komen, en omdat ik ook niet exact wist waardoor het komt, heb ik maar eens geGoogled. Dit artikel legt het duidelijk uit: Building a Lightweight State of Charge Algorithm

[...]

Lees eens door als je het leuk vindt. Een snelle samenvatting:

Het exacte laadpercentage van een batterij is moeilijk in te schatten, omdat kleine meetfouten in (laad/ontlaad)stroom en tijd snel optellen, en daarmee de exacte SOC berekening om zeep helpen.

SOC estimation methodes:

1. De simpelste SOC estimation 'Coulomb counting' telt ingaande en uitgaande stroom, maar kan alleen calibreren/ijken op een volledig geladen of volledig ontladen batterij. Dus de batterij komt er pas achter dat hij te leeg is, als het al zover is.

2. En andere SOC estimation is door een theoretisch model (ECM), wat de SOC inschat aan de hand van het elektrisch model van de batterij. Hiermee is redelijk nauwkeurig te voorspellen wat de SOC is aan de hand van het actuele batterij voltage en de initiële batterij specificaties. Een LiFePO4 batterij heeft echter een heel vlak voltage verloop van 10%-90% SOC, en daarmee is ook dit een SOC estimation.

Door Kalman filters toe te passen op de output van bovenstaande SOC estimations worden beide SOC estimations gecombineerd. Dit om de best mogelijke (eenvoudige) SOC estimation te krijgen.

[...]

Het blijft dus altijd min of meer giswerk, vandaar het corrigeren van dit giswerk door bijladen met netstroom.

XKCD heeft er uiteraard een bijpassend plaatje bij:
[Afbeelding: When it explodes, it will cast off its outer layers, leaving behind nothing but a slowly fading PalmPilot, calculator, or two-way pager.]

En nu ben ik opeens nieuwsgierig wat er precies voor SOC estimation in de @HomeWizard_NL batterij zit :9
De SOC is afhankelijk van de ontlaadsnelheid en de temperatuur van de batterij.

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 03-04-2025 13:11 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:17

scorpionv

This space for rent

GL007 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:09:
[...]

De SOC is afhankelijk van de ontlaadsnelheid en de temperatuur van de batterij.
Klopt, beiden beïnvloeden de SOC estimation.
- Een verandering in (ont)laadsnelheid zal andere (warmte)verliezen met zich mee brengen.
- Een verandering in temperatuur beïnvloedt het chemisch proces in de batterij, en daarmee de verliezen.

Tel dit op bij:
- Kleine onnauwkeurigheden in de stroommeting.
- Regelmatig omwisselen tussen laden/ontladen, dus veel (onnauwkeurige) stroommetingen

...en het is dan ook niet zo gek dat het inschatten van de SOC vrij onnauwkeurig is.

Ik zet hem in m'n eerste post er bij om deze meer compleet te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door scorpionv op 03-04-2025 14:19 ]

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:59
Hier sinds vanmorgen ook opeens de "staat scheef melding". Balen want nu heb ik een lege batterij vanavond.

Afijn, we gaan het knopje zo even 90 seconden omdraaien en hopen dat het daarbij blijft tot de 104 update beschikbaar is voor het gewone volk :).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
fxs81 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:23:
Zo, ik kan eindelijk ook meedoen, gisteren de pib betaald, net al geleverd, keurig binnen het aangegeven tijdvak door Transmission Hoorn. Vriendelijke jongeman, hij had er vandaag "maar" 4 in de bus, vaak zijn het er 10 zei hij. Volgens hem zijn er door heel Nederland al duizenden bezorgd en hij had van de baas begrepen dat het voorlopig nog niet klaar was met de accu's. Klinkt als goed nieuws voor zowel ons als HW lijkt me, dan gaat het goed met de zaken en kunnen ze lekker blijven door ontwikkelen.
Nu even op kamertemperatuur laten komen en dan kan de stekker erin, yay *O* *O*

[Afbeelding]

Net aangesloten, alles in 1x kunnen updaten en de accu begon direct te laden. Lekker hoor.

[Afbeelding]
Hier draait ie ook.
Updates van de bezorging waren om te huilen, de ai voorspelde morgen tussen 0200-2200. Transmission tussen 10-12 vandaag. Dat werd 11-13 en later 12-14 om weer terug te gaan naar 10-12, 10 min voor de bezorging om 1345.
Anyway, netjes binnen. Aansluiten was echt niet meer dan 5-10 min werk, staat nu braaf te laden! *O*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zweitse
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11:41
Teleluvr schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:40:
[...]

Hier draait ie ook.
Updates van de bezorging waren om te huilen, de ai voorspelde morgen tussen 0200-2200. Transmission tussen 10-12 vandaag. Dat werd 11-13 en later 12-14 om weer terug te gaan naar 10-12, 10 min voor de bezorging om 1345.
Anyway, netjes binnen. Aansluiten was echt niet meer dan 5-10 min werk, staat nu braaf te laden! *O*
Ja hier is hij ook binnen. Aangesloten update erop en laden maar 😉 tot nu toe 🍎 🥚

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:24:

<knip>

Je kunt op elk moment voor betaling je afleveradres laten aanpassen via onze supportafdeling. Houd er wel rekening mee dat zodra de betaling is voldaan via de betaallink, het proces direct in gang wordt gezet. De batterij wordt dan al voorzien van een verzendlabel met jouw adres en gaat doorgaans meteen op transport, waardoor het wijzigen van het adres op dat moment meestal niet meer mogelijk is.
Had een ander afleveradres doorgegeven na jouw tip.

Na ontvangst betaallink gister bleek dat het nieuwe adres niet verwerkt was.

Ondanks de chatbot geen reactie tot vanmiddag. Net een mailtje gestuurd en prompt kreeg ik de reactie dat het inderdaad niet goed gegaan was. En meteen daarna kon ik het alsnog afrekenen met het goede afleveradres.

Chapeau! d:)b

Als ik dat bericht van fxs81 over Transmission Hoorn zo lees, hopelijk morgen al binnen. :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Nevil op 03-04-2025 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icepick
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:19
Weet iemand of homewizard ook echt iets van een releaselog heeft? Mijn batterij is nu naar 1.0103 gegaan en ik vroeg me af waar ik kan zien wat er nu echt nieuw is. Ik kan well 300 pagina's uit deze thread gaan lezen om te zien wat mensen gemerkt hebben.. maar publiceert HW dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:22
Nee HW publiceert die niet. Volgens mij heeft Devke wel eens overzichten geplaatst maar die is betatester, misschien dat die wel inzicht hebben.

[ Voor 66% gewijzigd door Harri op 03-04-2025 16:25 ]

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Harri schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:23:
Nee HW publiceert die niet. Volgens mij heeft Devke wel eens overzichten geplaatst maar die is betatester, misschien dat die wel inzicht hebben.
Informatie over de inhoud van de Beta's staan hier:

https://github.com/homewizard/beta/discussions

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harri schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:23:
Klopt, de release notes worden nu opgenomen door het topic heen. Zoeken levert niets op? @icepick

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Teleluvr schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:40:
[...]

Hier draait ie ook.
En nipt nog even volgeladen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icepick
Dit is nuttig, thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG64
  • Laatst online: 15:28
Na 2 weken probleemloos functioneren, vanmiddag foutmelding E451 en verzoek je te melden tot de helpdesk.

De AI-bot komt met de standaardoplossingen (wifi, etc en uit/aan zetten).

De laatste optie uit/aan dan toch maar gedaan.

Alles lijkt nu weer normaal.

Maar wanneer de oplossing uit/aan is, waarom dan toch contact opnemen......

Voor de zekerheid de melding toch maar doorgezet naar het team, morgen ben ik aan de beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
DG64 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:14:
<knip>
Maar wanneer de oplossing uit/aan is, waarom dan toch contact opnemen...... <knip>
Omdat het een storingsmelding is waarvan HW wel graag wil weten dat hij is opgetreden, zodat ze er (softwarematig) iets aan kunnen doen, of eventueel omwisselen.

[ Voor 3% gewijzigd door Harri op 03-04-2025 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjoerd74
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15-09 12:26
Harri schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:19:
[...]

Omdat het een storingsmelding is waarvan HW wel graag wil weten dat hij is opgetreden, zodat ze er (softwarematig) iets aan kunnen doen, of eventueel omwisselen.
De HW accu hangt bij de meeste mensen aan internet. Je zou verwachten dat HW alle (fout)meldingen logt door deze rechtstreeks naar HW te sturen zodat ze meteen kunnen ingrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:23
DG64 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:14:
Na 2 weken probleemloos functioneren, vanmiddag foutmelding E451 en verzoek je te melden tot de helpdesk.

De AI-bot komt met de standaardoplossingen (wifi, etc en uit/aan zetten).

De laatste optie uit/aan dan toch maar gedaan.

Alles lijkt nu weer normaal.

Maar wanneer de oplossing uit/aan is, waarom dan toch contact opnemen......

Voor de zekerheid de melding toch maar doorgezet naar het team, morgen ben ik aan de beurt.
Vrij grote kans dat deze error weer terug gaat komen, rebooten 'reset' de meting tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22-09 23:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/in9IYJyJA41599JhDoPpqN91ar0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMkkZ63yCB18qKZdYCsXX35F.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is toch wel knap ergerlijk. Lange tijd . . . Onzin.
Eerst wacht je acht maanden met je reservering op de levering, en dan brengen zij nog geen week geduld op.
Want, zul je altijd zien, wordt aan het begin van mijn (ruim) eenweekse buitenlandse reis de betaallink gestuurd. Een werkdag later (zie mijn eerdere post) al een reminder om toch vooral snel te betalen (zie eerdere post). Ik heb via thuisbatterij@homewizard.nl gemeld dat ik pas einde van de week terug zou zijn, en dat ik gegeven de hap snap planning van hun vervoerder dus NU niet betaal. Geen zin om buren of mijn echtgenote ermee te laten slepen.
Krijg van wizzi een standaard antwoord, zo van “begrijpen we en doe maar rustig aan”.
En dan, 3 dagen later deze reminder, soort dreigement.
Logistiek is een moeilijk vak, en HW heeft kennelijk nog een weg te gaan.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:40

Aardedraadje

Met kabelschoen

EVfan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 05:34:
[Afbeelding]

Eerst wacht je acht maanden met je reservering op de levering, en dan brengen zij nog geen week geduld op.
Want, zul je altijd zien, wordt aan het begin van mijn (ruim) eenweekse buitenlandse reis de betaallink gestuurd. Een werkdag later (zie mijn eerdere post) al een reminder om toch vooral snel te betalen (zie eerdere post). Ik heb via thuisbatterij@homewizard.com gemeld dat ik pas einde van de week terug zou zijn, en dat ik gegeven de hap snap planning van hun vervoerder dus NU niet betaal. Geen zin om buren of mijn echtgenote ermee te laten slepen.
Krijg van wizzi een standaard antwoord, zo van “begrijpen we en doe maar rustig aan”.
Ik zou toch weer even contact opnemen met Homewizard, en dan na reactie van wizzi kiezen om 'te wachten op het team' zodat een mens je bericht te zien krijgt.

Wel raar dit overigens, eerder werd gesproken over mailproblemen en HW heeft toen duidelijk gemaakt dat als iemand niet betaalt (omdat ze de mails gemist hebben) er eerst nog geprobeerd zou worden om contact te zoeken. In jouw geval lijkt het gewoon een automatisch mailtje.

Ik heb het al eerder aangekaart, maar die ogenschijnlijk behulpzame reacties van Wizzi kunnen echt roet in het eten gooien. Je denkt dat een vraag beantwoord is, maar in feite is er niks geregeld of opgelost. Ook met de E4xx-errors. Waarop Wizzi zegt "doe maar resetten' en je zelf moet bedenken dat dat niet de oplossing is en moet doorzetten naar het team. Waarop blijkt dat je batterij omgewisseld moet worden en een reset geen oplossing is 8)7

Over de mensen bij HW niets dan lof. Maar Wizzi blijf ik een rare keuze vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Aardedraadje op 04-04-2025 05:47 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:27
[Afbeelding]

Want, zul je altijd zien, wordt aan het begin van mijn (ruim) eenweekse buitenlandse reis de betaallink gestuurd. Een werkdag later (zie mijn eerdere post) al een reminder om toch vooral snel te betalen (zie eerdere post). Ik heb via thuisbatterij@homewizard.nl gemeld dat ik pas einde van de week terug zou zijn, en dat ik gegeven de hap snap planning van hun vervoerder dus NU niet betaal. Geen zin om buren of mijn echtgenote ermee te laten slepen.
Problemen zoeken die er niet zijn.... er is zo te zien iemand thuis... betaal dat ding en door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 05:39:
[...]

Ik zou toch weer even contact opnemen met Homewizard, en dan na reactie van wizzi kiezen om 'te wachten op het team' zodat een mens je bericht te zien krijgt.

Wel raar dit overigens, eerder werd gesproken over mailproblemen en HW heeft toen duidelijk gemaakt dat als iemand niet betaalt (omdat ze de mails gemist hebben) er eerst nog geprobeerd zou worden om contact te zoeken. In jouw geval lijkt het gewoon een automatisch mailtje.

Ik heb het al eerder aangekaart, maar die ogenschijnlijk behulpzame reacties van Wizzi kunnen echt roet in het eten gooien. Je denkt dat een vraag beantwoord is, maar in feite is er niks geregeld of opgelost. Ook met de E4xx-errors. Waarop Wizzi zegt "doe maar resetten' en je zelf moet bedenken dat dat niet de oplossing is en moet doorzetten naar het team. Waarop blijkt dat je batterij omgewisseld moet worden en een reset geen oplossing is 8)7

Over de mensen bij HW niets dan lof. Maar Wizzi blijf ik een rare keuze vinden.
Ik denk dat je (AI) bots sws nog een beetje met een korreltje zout zult moeten nemen. Is in ontwikkeling. Kan veel maar hopelijk vervangt het nooit de mens. Het is niet Wizzi alleen. Heb je met Kiki van Zonneplan al eens een gesprek gehad....... 🙈. De basis zaken prima als het daarna opgelost ook is echter blijft interactie met mensen vaak meer het gevoel "gehoord te worden".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:01
[Afbeelding]

Ik had op 27 februari de eerste mail, 2 maart de 2e mail en 5 maart de mail dat de reservering komt te vervallen.
Ik was namelijk ziek en dan kijk ik niet in mijn mail.
5 maart betaald en 7 maart de batterij in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gely
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:49
Devke schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 06:48:
[...]

Ik denk dat je (AI) bots sws nog een beetje met een korreltje zout zult moeten nemen. Is in ontwikkeling. Kan veel maar hopelijk vervangt het nooit de mens. Het is niet Wizzi alleen. Heb je met Kiki van Zonneplan al eens een gesprek gehad....... 🙈. De basis zaken prima als het daarna opgelost ook is echter blijft interactie met mensen vaak meer het gevoel "gehoord te worden".
Zeg maar "met een flinke schop zout" ;) , het was Wizzi die mij wist te vertellen dat ik geen garantie zou krijgen indien ik een splinternieuwe batterij van iemand zou overnemen.

.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA - 1.8 kWp / 4x JA Solar 455Wp op Z - 2x APS EZ1 - 2x Marstek 5.12 kWh (v153) / BMS v215 - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gely schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 07:53:
[...]

Zeg maar "met een flinke schop zout" ;) , het was Wizzi die mij wist te vertellen dat ik geen garantie zou krijgen indien ik een splinternieuwe batterij van iemand zou overnemen.
Ik zie dit bij meer bots. Kiki bij Zonneplan doet hetzelfde. Als je dan je eigen mening aangeeft of doorvraagt is het soms net ff wat anders. Is maar 1 middel tegen. Gezond verstand gebruiken en soms een bot passeren. Of collega tweakers vragen 😜

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Teleluvr schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:49:
[...]

En nipt nog even volgeladen... :+
NOM de nacht door en nog 17% over. Nu mag de zon weer starten met laden. Precies zoals gepland/gewenst. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Nevil schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:29:
Zojuist betaallink ontvangen. _/-\o_
Besteld op 9 augustus.
Pas donderdag afgerekend ivm verkeerde afleveradres. Dat werd gelukkig snel gecorrigeerd.

En even later een melding dat het maandag bezorgd zou worden (een voorspelling). Maar gelukkig werd dat vandaag en wordt het deze ochtend definitief afgeleverd. oOo

Vanmiddag meteen aan de slag met de thuisbatterij! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_73
  • Laatst online: 10-07 15:57
Hopelijk wordt vandaag mijn PIB gewisseld na een E449 fout.
Ben alleen even benieuwd, blijft de data behouden als ik de batterij verwijder en nieuwe installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:44
sander_73 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:50:
Hopelijk wordt vandaag mijn PIB gewisseld na een E449 fout.
Ben alleen even benieuwd, blijft de data behouden als ik de batterij verwijder en nieuwe installeer?
Nee de data van de "oude" batterij ben je dan helaas kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_73
  • Laatst online: 10-07 15:57
ivo1969 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:13:
[...]

Nee de data van de "oude" batterij ben je dan helaas kwijt.
Daar was ik al bang voor. Gelukkig zit het nog in Influx. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Yes, gisteren mijn alltime record MINSTE netafname op een dag gebroken! :)
Slechts 0,6kWh op 24 uur is in het verleden zelfs niet eerder gelukt als we op vakantie waren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IISlAkS9iq0XIqNiPFRSWVhjwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZwbUeZi2nlzfX8wNXQMi1clj.jpg?f=fotoalbum_large

In alle eerlijkheid, we waren wel thuis de hele dag maar hebben niet uitgebreid gekookt, wel e.e.a. opgewarmd. Maar dan nog....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMPGeGAegpVJwg7Jvgj_XHqJ_aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjZEpqoR1uS57tYJNZ3gT1JU.jpg?f=fotoalbum_large

Dit soort grafieken word ik blij van. En dan na te gaan dat het nog niet eens in de buurt is van de langste dagen qua zonlicht in het jaar.
Een daadwerkelijke 0-op-de-meter-dag is hier nu een kwestie van tijd. En dan hebben we hebben nog maar 1 PiB staan.
En over de maanden januari t/m maart circa 32% minder netafname dan vorig jaar zelfde periode (630 vs 920 kWH).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Grappig: als je dat omrekent heeft je woning dus over die 24 uur gemiddeld een elektrisch vermogen van slechts 25 watt van het net verbruikt. Da's echt weinig!

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1S8V0urv52nPw94T96A_kbKOGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IAWzA5pQcF9IoGbXWaXEdkiq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCPYWFqjizG5zCE1WJ7_l6yQ4T8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDSTKhnmtIVtTYTVa6GH9z0U.jpg?f=fotoalbum_large

Een tweede accu zou het mogelijk rond de 0,2 of 0,3 houden ook met wat minder zon. Als we zo de airco helemaal niet meer nodig hebben om te verwarmen gaat het sowieso verder naar beneden. Tweede accu staat dus op het wensenlijstje :) Ook ivm het opladen van de elektrische auto overdag (zodat hij bij kan springen).

Gisteren alleen de fout gemaakt om de wasmachine (60 graden wasje) en de vaatwasser tegelijk te laten opwarmen. Heeft toch een goede 10 min 1500 watt gekost.

[ Voor 7% gewijzigd door Leanderr op 04-04-2025 10:20 ]

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
JeroenH schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:00:
[...]

Grappig: als je dat omrekent heeft je woning dus over die 24 uur gemiddeld een elektrisch vermogen van slechts 25 watt van het net verbruikt. Da's echt weinig!
Haha ja inderdaad. De mechanische ventilatie alleen al trekt continu 30 watt. :)
Dus het is leuk cijferen zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG64
Na de foutmelding E451 de natterij herstart, heeft daarma de nacjt wel volledig doorgedraaid en vanmorgen om 7 uur, nog 10% in de batterij.

Had gisteren de melding wel doorgezet naar helpdesk

Rond half 10 vanmorgen al reactie van Homewizard.

De accu wordt opgehaald en omgeruild. Kon zaterdag (niet zondag of maandag), maar geen probleem voor mij :-)

Hoe eerder hoe beter.
Dus nu even afwachten of het inderdaad zaterdag wordt....

Donald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Devke schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:01:
[...]Ik zie dit bij meer bots. Kiki bij Zonneplan doet hetzelfde. Als je dan je eigen mening aangeeft of doorvraagt is het soms net ff wat anders. Is maar 1 middel tegen. Gezond verstand gebruiken en soms een bot passeren. Of collega tweakers vragen 😜
Net zoals de AI-voorspelling van Transmission over wanneer de levering zou plaatsvinden...

Niet iedereen kan die AI-antwoorden even goed evalueren, en het is niet altijd zo duidelijk dat zo'n bot niet geautoriseerd is om dingen te beloven. Zeker als je niet een halve of hele nerd bent die rondhangt in een obscuur webforum :) Maar het zal allicht goedkoper zijn dan extra support-medewerkers aannemen om alle basale vragen te beantwoorden van mensen die de handleiding niet lezen. Off-topic (geen reactie graag): ben benieuwd of AI beter wordt voordat mensen in het algemeen leren dat alle chatbots niet te vertrouwen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Dit was het voor mij gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kn6aPLPw_D19T2J-eL2VU10_ArM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MJUwYODkwpdcI4LBzoKDqmjo.png?f=fotoalbum_large

De batterijen hielden het netjes vol tot de zon op kwam. Van 07:00 tot 09:00 (sunrise +2h) zet ik de batterijen even in pauze. De opbrengst en verbruik zijn dan zo dat de batterij gaat klapperen en dat is denk ik niet goed voor de RTE. De groene sprint naar beneden is de espresso machine. Om 11:30 spring de Mixergy bij, die pakt wat de batterijen niet kunnen opnemen.

Dan zie je een grote paarse puist, dat is de Tesla die op de laagste stand stroom staat te laden (5A). Ik heb dan ongeveer 1kW van het net nodig. Uiteindelijk is de boel vol en lever ik 2.1 kWh terug. Ook tijdens het laden van de Tesla zet ik de batterijen uit.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:27
asing schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:29:
Dit was het voor mij gisteren:

[Afbeelding]

De batterijen hielden het netjes vol tot de zon op kwam. Van 07:00 tot 09:00 (sunrise +2h) zet ik de batterijen even in pauze. De opbrengst en verbruik zijn dan zo dat de batterij gaat klapperen en dat is denk ik niet goed voor de RTE. De groene sprint naar beneden is de espresso machine. Om 11:30 spring de Mixergy bij, die pakt wat de batterijen niet kunnen opnemen.

Dan zie je een grote paarse puist, dat is de Tesla die op de laagste stand stroom staat te laden (5A). Ik heb dan ongeveer 1kW van het net nodig. Uiteindelijk is de boel vol en lever ik 2.1 kWh terug. Ook tijdens het laden van de Tesla zet ik de batterijen uit.
Waarom zet je de batterijen uit tijdens het laden zoals gisteren? Had dat niet de ongeveer 3kWh afname kunnen voorkomen? Ze hadden erna nog tijd om bij te laden van de zon toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edblom
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-09 21:17
Waarom zet je de batterijen uit tijdens het laden van de Tesla? Als je ze laat ontladen op de Tesla kunnen ze die middag nog opnieuw laden. Win-Win😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zie dat de netspanning van de batterij kan worden bekeken in Homey. Het zou mooi zijn dat Homewizard ook de temperatuur sensor meterstand naar buiten zou brengen. Dan kun je namelijk de ventilatie hiermee controleren.
Belangrijk als de omgeving iets stoffig beging te worden
Tevens is nu de status van de batterij op te halen. (Laden/Ontladen/Standby)

[ Voor 23% gewijzigd door GL007 op 04-04-2025 12:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Sjamo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:44:
Waarom zet je de batterijen uit tijdens het laden zoals gisteren? Had dat niet de ongeveer 3kWh afname kunnen voorkomen? Ze hadden erna nog tijd om bij te laden van de zon toch?
edblom schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:45:
Waarom zet je de batterijen uit tijdens het laden van de Tesla? Als je ze laat ontladen op de Tesla kunnen ze die middag nog opnieuw laden. Win-Win😀
Zoals jullie kunnen zien waren de batterijen nog niet vol toen de Tesla ging laden. Dus ik had die 3kWh wel uit de batterijen kunnen halen, maar daarna had ik nog maar 2.1kWh over om ze te vullen. Ik had dan de laadtijd van de Tesla moeten inkorten om de batterijen de kans te geven om vol te raken voor de zon weg was.

Dan moet je nog bedenken dat de RTE 75% is, je moet dus 4kWh in de batterijen laden om die 3kWh er weer uit te halen. Die 3kWh wordt betaald door mijn werkgever. Die extra kWh niet. Dat meet de laadpaal namelijk niet. Daarnaast heb je een klein beetje extra slijtage van je batterijen, ook iets wat de werkgever niet vergoed.

En al met al is dit voordelig. Ik betaal namelijk geen terugleverboete voor de stroom die in de Tesla gaat, maar ik "verkoop" mijn stroom aan mijn werkgever via de laadpaal. Dus waarom zou ik 1kWh uit eigen zak (batterij :+ ) aan mijn werkgever betalen?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:31
asing schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:29:

Even nieuwsgierig, hoe zet je de batterijen in pauze? Ik wacht nog op de batterij maar blijf graag op de hoogte van hoe en wat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
asing schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:05:
[...]

[...]

Zoals jullie kunnen zien waren de batterijen nog niet vol toen de Tesla ging laden. Dus ik had die 3kWh wel uit de batterijen kunnen halen, maar daarna had ik nog maar 2.1kWh over om ze te vullen. Ik had dan de laadtijd van de Tesla moeten inkorten om de batterijen de kans te geven om vol te raken voor de zon weg was.

Dan moet je nog bedenken dat de RTE 75% is, je moet dus 4kWh in de batterijen laden om die 3kWh er weer uit te halen. Die 3kWh wordt betaald door mijn werkgever. Die extra kWh niet. Dat meet de laadpaal namelijk niet. Daarnaast heb je een klein beetje extra slijtage van je batterijen, ook iets wat de werkgever niet vergoed.

En al met al is dit voordelig. Ik betaal namelijk geen terugleverboete voor de stroom die in de Tesla gaat, maar ik "verkoop" mijn stroom aan mijn werkgever via de laadpaal. Dus waarom zou ik 1kWh uit eigen zak (batterij :+ ) aan mijn werkgever betalen?
Ok :)

Ik heb niet te maken met een EV (auto), laat staan vergoedingen vanuit werk. Dus wat dat betreft is het hier allemaal wat eenvoudiger.

Maar wel super dat je dat goed kan combineren met de batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
ManS-H schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:36:
[...]

Even nieuwsgierig, hoe zet je de batterijen in pauze? Ik wacht nog op de batterij maar blijf graag op de hoogte van hoe en wat. :)
Ik onderbreek de wifi verbinding van de batterijen. Als ze niet weten wat in en uit gaat dan doen ze ook niks. Eigenlijk zou je hiervoor een knopje in de API willen maar zover is het nog niet.

Ik gebruik HomeAssistant in combinatie met Unifi netwerkspul en de Unifi integratie in HomeAssistant. De Tesla zit via de Fleet API ook in HomeAssistant. De conditie is daar "als lokatie thuis is en laden is aan, zet dan de batterijen uit".

Uiteraard heeft niet iedereen Unifi netwerkapparatuur. Maar een los Access Point met een eigen wifi netwerkje voor de batterijen icm met een wall socket om het AP uit en aan te zetten kan uiteraard ook.

En er is iemand bezig om via Home Assistant de batterijen te voeden met een nep-P1-meter om het zo op te lossen. Geen idee hoever dat project is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Sjamo schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:46:
[...]

Ok :)

Ik heb niet te maken met een EV (auto), laat staan vergoedingen vanuit werk. Dus wat dat betreft is het hier allemaal wat eenvoudiger.

Maar wel super dat je dat goed kan combineren met de batterijen.
Het werkt nu prima ja. Maar in het begin leverde het een hoop gestuiter op. Laden, ontladen, wie is het eerste met stroom pakken etc. Dus ik heb wat moeten tweaken om het groene deel lichtblauw te laten kleuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icepick
GL007 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:51:
Ik zie dat de netspanning van de batterij kan worden bekeken in Homey. Het zou mooi zijn dat Homewizard ook de temperatuur sensor meterstand naar buiten zou brengen. Dan kun je namelijk de ventilatie hiermee controleren.
Belangrijk als de omgeving iets stoffig beging te worden
Tevens is nu de status van de batterij op te halen. (Laden/Ontladen/Standby)
Ik heb dit al gemeld bij support.. dat ze de error codes en de sensoren via de api beschikbaar stellen.
Ze zouden het meenemen was het antwoord. Dus of het ooit komt.. ik moet het nog zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben gek op dit soort optimalisatievraagstukken.

Zo heb ik het verbruikspatroon van de vaatwasser, wasmachine en de beide EV's nauwkeurig in kaart gebracht (Shelly meetpluggen + Home Assistant), waardoor ik vrij eenvoudig een paar wassen achter elkaar kan doen, de vaatwasser kan laten lopen, en de EV's kan laden met minimale overlap. Ik verbruik dan praktisch continu 2 kW. Als ik dat op zonnige dagen overdag doe komt dat voor een heel groot deel uit de zonnepanelen, een percentage wat nog hoger zou moeten worden als de HW accu er is.

Gisteren werkte ik thuis, en de vaatwasser/wasmachine aanzetten is zo gebeurd. Daardoor had ik gisteren dus 56% eigenverbruik van de zonne-energie. En dat in april, en met 's avonds koken op inductie, wat het percentage een beetje drukte.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
asing schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:47:
[...]

Ik onderbreek de wifi verbinding van de batterijen. Als ze niet weten wat in en uit gaat dan doen ze ook niks. Eigenlijk zou je hiervoor een knopje in de API willen maar zover is het nog niet.
...

Uiteraard heeft niet iedereen Unifi netwerkapparatuur. Maar een los Access Point met een eigen wifi netwerkje voor de batterijen icm met een wall socket om het AP uit en aan te zetten kan uiteraard ook.
Ik wacht wel op een knopje in de app, geen zin om te investeren om een paar tientjes per jaar te besparen met 1 batterij. Maar ik snap ook niet helemaal hoe dit werkt. Als de batterij op een ander wifi-netwerk zit dan de P1-meter, hoe werkt de communicatie tussen die twee dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ritsl schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:54:
[...]

Ik wacht wel op een knopje in de app, geen zin om te investeren om een paar tientjes per jaar te besparen met 1 batterij. Maar ik snap ook niet helemaal hoe dit werkt. Als de batterij op een ander wifi-netwerk zit dan de P1-meter, hoe werkt de communicatie tussen die twee dan nog?
Een access point kan een uitbreiding zijn van je thuisnetwerk. Ondanks dat je dan op een ander AP zit ben je netwerktechnisch onderdeel van hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
ritsl schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:54:
[...]

Je trekt je netwerk door in dat wifi netwerk. Ze moeten elkaar wel kunnen vinden.

Ik hoefde niet te investeren, ik had eigenlijk alles al voorhanden. Het was enkel de vraag hoe ik het kon doen. Daarnaast heb ik geen enkele indicatie of HomeWizard bezig is met een knopje, en wanneer dat dan beschikbaar zou komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:37
Hier een overzicht van het totaalverbruik met de HomeWizard batterijen (2 stuks) voor de hele maand maart. De tweede batterij kwam 5 maart binnen. 5/6 persoons huishouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKe7Mkhf4QXyjr8A_KoU54Ng-eE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Redmu0skdTWXvDwfVbaGN51G.jpg?f=fotoalbum_large

Thuis vs niet thuis is nog wel een dingetje...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yATul1jbkdHpP96Xysmw3y1UnZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DObvoJYMVfBbF5lOBNjC0Lv1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBR9jIAmG7HSTPH9nnhlh9Jb104=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kK8I2kasAMpjHown8WIvTpQY.jpg?f=fotoalbum_large

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Thuisbatterij staat aan. Lichten knipperen zachtjes. Maar de knop reageert nergens op?

Is het een beweegbare knop of gewoon "muurvast". Want na 5 sec op de knop "ingedrukt" gebeurt er niks.

En als je te lang wacht, gaat het vanzelf uit.

Ook uitzetten en opnieuw aanzetten biedt geen soelaas. Het blijft hangen in fabrieksinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
Het is een aanraakknop, je kunt hem dus niet fysiek indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Harri schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:38:
Het is een aanraakknop, je kunt hem dus niet fysiek indrukken
Dan is het blijkbaar stuk. En Wizzi wil perse ID van de thuisbatterij hebben, maar als ik niet kan koppelen, valt er ook niks af te lezen.

Dan maar een mailtje sturen (ben zelf vrijwel doof).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harri
@Nevil als je de QR code scant die onder de ronde aan-/uitknop afgedrukt is kun je ook de ID van de accu zien.
De code die onder de QR-code afgedrukt staat is niet de battery ID

[ Voor 13% gewijzigd door Harri op 04-04-2025 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Harri schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:51:
@Nevil als je de QR code scant die onder de ronde aan-/uitknop afgedrukt is kun je ook de ID van de accu zien.
De code die onder de QR-code afgedrukt staat is niet de battery ID
Ja, inderdaad! Geweldig. Dank daarvoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TFX77 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:49:
Hier een overzicht van het totaalverbruik met de HomeWizard batterijen (2 stuks) voor de hele maand maart.
Zie ik het goed aan de bolletjes dat het eigenverbruik van je zonnestroom is gestegen van ruim 25% naar net geen 50%? Dat is echt wel netjes, voor deze tijd van het jaar, denk ik zo. Kijken hoeveel meer dat wordt de komende maanden. En hoeveel dat wordt op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kun je de batterij identificeren. Ik krijg de opmerking in mijn homey Homewizard app. Het gekke is dat alles werkt.
Als je op de 3 stippen in de Homewizard app op de iPad het menu selecteer dan zie ik de kreet Identificeer
Bij het selecteren van Identificeer gebeurt er niets en het menu verdwijnt.
Wat is hiervan de bedoeling.???

[ Voor 48% gewijzigd door GL007 op 04-04-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
Nevil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:54:
[...]

Ja, inderdaad! Geweldig. Dank daarvoor!
Ze hebben het blijkbaar heel erg druk. Want Wizzi geeft nu aan dat helpdesk pas maandag er weer is. En aangezien er totaal geen beweging in de batterij zit, wordt het blijkbaar omruilen. Duurt nog wel ff voor ik er echt van kan profiteren/genieten. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
GL007 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:19:
Hoe kun je de batterij identificeren. Ik krijg de opmerking in mijn homey Homewizard app. Het gekke is dat alles werkt.
Als je op de 3 stippen in de Homewizard app op de iPad het menu selecteer dan zie ik de kreet Identificeer
Bij het selecteren van Identificeer gebeurt er niets en het menu verdwijnt.
Wat is hiervan de bedoeling.???
Als je dat doet moet op de desbetreffende batterij eigenlijk de leds opgaan lichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
ivo1969 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:32:
[...]

Als je dat doet moet op de desbetreffende batterij eigenlijk de leds groen opgaan lichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doet de batterij van uit de iPad app en vanuit Homey Homewizard app.
Dan weten we dat weer.!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:52
Gewoon uit nieuwsgierigheid…hoe lang blijft de betaallink actief van de pib?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:01
dbz1985 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:03:
Gewoon uit nieuwsgierigheid…hoe lang blijft de betaallink actief van de pib?
Vanmorgen heb ik hier nog neergetyped hoe het bij mij ging met de mailtjes om te betalen.
Hoe lang de link geldig bleef weet ik niet.
Gaat ongeveer een week overheen voordat je bericht krijgt dat je batterij word geannuleerd.
Zit wel een betaallink bij de laatste mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heejijdaar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SGT0iTRT1VNsSt_jfffTSpSMu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVW5E4bV9uZeB9kbi1DhrZ1z.jpg?f=fotoalbum_large

de defecte opgehaald en de nieuwe accu binnengekomen op donderdag, met kortstondig de melding in de app dat met 1600 W geladen zou kunnen worden, vrijdag was dat terug naar 800 W, apart.
Vandaag zonder problemen de dag door gekomen en als dat zo doorgaat ga ik toch een tweede overwegen

[ Voor 22% gewijzigd door heejijdaar op 04-04-2025 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
Cardwizard schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 06:19:
[...]

Problemen zoeken die er niet zijn.... er is zo te zien iemand thuis... betaal dat ding en door....
@Cardwizard
Ik weet niet waar je je “advies” op baseert, maar
- de planning van de levering (en communicatie daaromtrent) is door de gekozen transporteur hier heel regelmatig als “beroerd” vastgesteld
- mijn echtgenote is zeker niet altijd thuis en bovendien vanwege medische belemmeringen niet in staat met 2 maal 24 kg accu te slepen
- de buren zijn hoogbejaard (90+), dus geen optie
- andere buren wonen (landelijk hier) verder weg.
Dus is een degelijke planning essentieel.
En dan is een fatsoenlijke communicatie daaromtrent vanuit HW te prefereren, en dat is dit vind ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
mike123 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:07:
[...]

Vanmorgen heb ik hier nog neergetyped hoe het bij mij ging met de mailtjes om te betalen.
Hoe lang de link geldig bleef weet ik niet.
Gaat ongeveer een week overheen voordat je bericht krijgt dat je batterij word geannuleerd.
Zit wel een betaallink bij de laatste mail.
Hier dus dezelfde ervaring. Na een werkdag (plus weekend) een “aanmaning”.
Na 4 werkdagen de mail dat de reservering wordt geannuleerd. Of dat werkelijk gebeurt is mij niet bekend, maar via WiZi de reden van nog niet betalen communiceren geeft geen “mildere” behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Niet online
ivo1969 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:35:
[...]

ja dat had tweaker Euma3000 ook en die melde later:

Nieuwe update, na een paar uur de accu aan netstroom te laten liggen doet de touch sensor het wel. Ik ga de accu nu paren met de P1 meter en zal support op de hoogte brengen.

Dus dat kan je proberen. of batterij uitzetten (draaiknop) , stekker uit het stop contact, batterij weer aanzetten ( draaiknop), even wachten. ( sec of 60) daarna draaiknop weet op uitzetten, stekker erin, draaiknop weer aanzetten en kijken of de sensor het dan weer wel doet

En anders melden bij support en dan zal het een omruiling worden.
Aha, dat heb ik ook, dacht even dat ik de enige was. Ga het ook proberen!

Dat geeft mij weer hoop. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieks88
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-05 18:08
Helaas verloopt de levering hier ook nog wat stroef. 8)7
Vrijdag 28 maart de betaallink ontvangen. Omdat ik hier gelezen heb dat het kiezen van een andere leverdatum niet werkt via de track en trace en het voor mij pas mogelijk was om vanaf donderdag thuis te zijn heb ik de betaling woensdag ochtend gedaan. Ik heb twee PiB's besteld.

Kort daarop kreeg ik netjes een email met de bestelbevestiging van HomeWizard en een "Uw pakket is onderweg" van GoParcel. In de volgende twee uur kreeg ik 9 emails met "Uw pakket is onderweg" van GoParcel. Allemaal met een andere track en trace code. Omdat mij dit niet goed leek heb ik contact gezocht via de chat op de website. Hier heb ik kennis gemaakt met Wizzi. :o Na meerdere antwoorden die allemaal niet relevant waren de melding doorgezet naar het team.
Woensdagavond een email van Transmission zelf met hierin ook weer een andere track en trace en deellevering met daarin 6 producten van 23,74Kg. Prima dacht ik bij mijzelf dan weiger ik wel vier stuks aan de deur en kunnen die weer retour.
Donderdag de hele dag thuis geweest, maar geen pakketje. Status Transmission is nog steeds "Zending aangemeld". Vrijdag na 10:00 uur nog steeds "Zending aangemeld" en ook nog geen reactie van HomeWizard waar we inmiddels al 48 uur verder waren. Ik heb in deze tussentijd geen berichten meer gestuurd, omdat ik wist dat ik dan weer achter in de wachtrij zou komen.
Omdat Transmission wel een telefoonnummer heeft eerst maar eens naar de regio vestiging Enschede gebeld. Hier was het ordernummer geheel onbekend. De aardige meneer aan de telefoon heeft mij uitgelegd dat omdat het zendingsnummer met T33 begint dit het begin van de postcode van de vestiging is waar de zending weg moet komen. Transmission Wisman in Dordrecht in dit geval. Daar zijn de gegevens nog niet doorgegeven waardoor ze niet zichtbaar zijn voor Enschede.
Ik heb met Dordrecht gebeld en hier ook weer goed te woord gestaan. De bestelling is aangemeld, maar de producten hebben ze nog niet ontvangen van QLS - HomeWizard. QLS is blijkbaar het transportbedrijf achter HomeWizard. De man gaf al aan ze zelf ook moeilijk contact met HomeWizard kunnen krijgen omdat ze geen telefoonnummer hebben en ook via de chat moeten werken (dit hoorde hij de laatste tijd vaker als klacht) en zou zelf contact opnemen met de tussenpartij QLS.

Een paar uur later een email van HomeWizard met "uw bestelling is ingepakt". Nog geen 10 min later eindelijk de reactie in de chat. Ik zal de tekst even letterlijk kopieren.

Goedemiddag,
Daar lijkt inderdaad iets mis te gaan bij TransMission. We starten een onderzoek op naar de status hiervan en hopen binnen 3 dagen een oplossing te krijgen. Omdat hier het weekend ook tussen valt, zullen we je maandag berichten met een oplossing. Hopelijk met het nieuws dat de zending is gevonden en afgeleverd, maar mocht dit niet het geval zijn, bieden we je een andere oplossing aan.

Ben benieuwd. Fouten kunnen overal gebeuren, maar heb toch het gevoel dat ze Transmission hier onterecht beschuldigen. Zeker omdat ik ook 10 minuten eerder de "uw bestelling is ingepakt" mail van HomeWizard kreeg. Maargoed het wordt hopelijk opgelost en daar gaat het om. Over het verhaal of er nu wel of niet 6 accu's worden verzonden heb ik niks gehoord. Ga er vanuit dat het er gewoon twee zullen zijn.
Maandag ben ik in ieder geval niet thuis dus ik hoop niet dat ze dan toch onverwachts voor de deur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand met leveringsproblemen wel eens bij HW voorgesteld om de accu zelf op te halen? Ik zie dat HW een adres in Noordwijk heeft, dat is voor mij een klein uur (en ik heb daar nog kennissen wonen ook), dus als het bij mij mis zou gaan zou ik al snel overwegen even heen en weer te rijden. Geen idee of dat ook het adres is waar de accu's op voorraad staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenH schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:38:
Heeft iemand met leveringsproblemen wel eens bij HW voorgesteld om de accu zelf op te halen? Ik zie dat HW een adres in Noordwijk heeft, dat is voor mij een klein uur (en ik heb daar nog kennissen wonen ook), dus als het bij mij mis zou gaan zou ik al snel overwegen even heen en weer te rijden. Geen idee of dat ook het adres is waar de accu's op voorraad staan.
Dat batterijen komen uit Dordrecht volgens de Track and Trace gegevens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wie is nou eigenlijk de transporteur van HomeWizard.
Ik zie 3 verschillende namen.
GoParcel / Transmission en QLS
Wat is dit voor een waanzinnige constructie.
Ik heb met de eerste batterij het zelfde probleem gehad. Maar gelukkig heb ik pensioen dus ik kan wel een paar dagen wachten. Maar voor werkende Nederlander is dit een ramp. En volledig onnodig!!!!

Dit soort zaken kan een doodsteek zijn voor HomeWizard. Jammer het is een prima product.

[ Voor 11% gewijzigd door GL007 op 05-04-2025 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icepick
Heb nu bijna iedere ochtend die meldig dat de batterij scheef staat terwijl ie keurig waterpas staat.
Ik las dat het in de nieuwe firmware opgelost zou zijn.. maar het is wel erg irritant. Vooral als je er pas achterkomt als je op je werk zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hznYgVIil0EhFLbnfLeQN-cWkDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pXZhkmbn0V3ALdlxZOvwBMo.jpg?f=fotoalbum_large

Update: vandaag dus nu al 2 keer gehad

[ Voor 45% gewijzigd door icepick op 05-04-2025 11:46 . Reden: frustratie! :) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:44:
Wie is nou eigenlijk de transporteur van HomeWizard.
Ik zie 3 verschillende namen.
GoParcel / Transmission en QLS
Wat is dit voor een waanzinnige constructie.
Ik heb met de eerste batterij het zelfde probleem gehad. Maar gelukkig heb ik pensioen dus ik kan wel een paar dagen wachten. Maar voor werkende Nederlander is dit een ramp. En volledig onnodig!!!!

Dit soort zaken kan een doodsteek zijn voor HomeWizard. Jammer het is een prima product.
QLS = Homewizard
GoParcel = Het overal platform van de transport groep
Transmission = de werknaam van een groep van transporteurs die over het land verdeeld zijn

De communicatie van die 3 loopt door elkaar heen zonder echte coordinatie maar als ontvanger is voor jouw eigenlijk alleen de Track en Trace van Transmission relevant op de rest kan je niet vertrouwen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 14:20
EVfan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:18:
[...]

Hier dus dezelfde ervaring. Na een werkdag (plus weekend) een “aanmaning”.
Na 4 werkdagen de mail dat de reservering wordt geannuleerd. Of dat werkelijk gebeurt is mij niet bekend, maar via WiZi de reden van nog niet betalen communiceren geeft geen “mildere” behandeling.
Met alle respect, als je een pre-order plaatst ga je een betalingsverplichting aan. Ik ga niet over jouw boekhouding. Tegelijkertijd nodig je met je post wel uit tot een reactie. Ik vind dat wanneer je een betalingsverplichting in de toekomst aangaat je dat geld gewoon moet reserveren/ geparkeerd moet hebben staan zodat je aan de verplichting kan voldoen op moment van levering.

Het staat de leverancier geheel vrij om de koopovereenkomst te annuleren op moment dat niet aan de betalingsverplichting kan worden voldaan. De accu kunnen ze ook verkopen aan mensen die wel op moment van levering aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen. Een accu die niet verkocht wordt kost hen rente, ruimte en risico. Je kan van een bedrijf niet verlangen dat zij de overeenkomst laten voortduren zonder dat er betaling heeft plaatsgevonden.

Samengevat: voldoe aan je verplichting die voortvloeien uit de koopovereenkomst en betaal als daar om gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieks88
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-05 18:08
hanev001 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:54:
[...]

QLS = Homewizard
GoParcel = Het overal platform van de transport groep
Transmission = de werknaam van een groep van transporteurs die over het land verdeeld zijn

De communicatie van die 3 loopt door elkaar heen zonder echte coordinatie maar als ontvanger is voor jouw eigenlijk alleen de Track en Trace van Transmission relevant op de rest kan je niet vertrouwen.
Volgens mij is QLS anders dan HomeWizard, maar werken ze ermee samen als een soort tussenpartij voor transport. ==>QLS
Zou dit de locatie zijn waar de accu's staan en van waaruit ze verstuurd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momenteel een externe temperatuur sensor geplaatst in de ventilatie opening en zie dat de temperatuur naar 40 graden Celsius gaat. Op deze manier kan ik bewaken dat de temperatuur op kan lopen als er te veel stof in de omvormer / Lader komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG64
En dan wordt de batterij wel opgehaald, maar van omruiling geen sprake.

En de bus is ineens ook geen TransMission, maar J&J Verskoeriers (volgens hun website 'De experts in geconditioneerde spoedtransporten').

En Homezizard had aangegeven dat ik de berichten qua data kon negeren, alles zou vandaag omgeruild worden. Volgens die berichten vandaag ophalen en maandag leveren.

Helaas niet dus.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:54
DG64 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:09:

En de bus is ineens ook geen TransMission, maar J&J Verskoeriers (volgens hun website 'De experts in geconditioneerde spoedtransporten').

En Homezizard had aangegeven dat ik de berichten qua data kon negeren, alles zou vandaag omgeruild worden. Volgens die berichten vandaag ophalen en maandag leveren.

Helaas niet dus.....
Is er alleen van omruiling sprake als dat op de zelfde dag plaats vind?
Vandaag ophalen maandag een nieuwe is toch ook omruiling.

Dat de communicatie van het transport verbeterd kan worden klopt natuurlijk, maar het transport zelf vind naar behoren plaats, heb nog niet gehoord van vermist geraakte batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:28:
Momenteel een externe temperatuur sensor geplaatst in de ventilatie opening en zie dat de temperatuur naar 40 graden Celsius gaat. Op deze manier kan ik bewaken dat de temperatuur op kan lopen als er te veel stof in de omvormer / Lader komt
Ik weet niet of dit handig is. Je belemmert zo wel de luchtdoorvoer om de batterij te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DG64 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:09:

Helaas niet dus.....
TransMission is de grootste samenwerkingsverband van zelfstandige transport- en distributiebedrijven in de Benelux.
J&J Verskoeriers geeft op hun site aan dat ze intensief samen werken met collegatransporteurs. Hierdoor kunnen we grotere zendingen aan, maar kunnen we ook een landelijke dekking garanderen, waarschijnlijk dus ook met het netwerk van TransMission. Iets wat je in de transportwereld heel veel ziet.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:34:
[...]

Ik weet niet of dit handig is. Je belemmert zo wel de luchtdoorvoer om de batterij te koelen.
Sensor is 6 mm rond en neem geen ruimte inbeslag. Ik had liever gehad dat de inwendige sensor temperatuur af te lezen was in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:48:
[...]

Sensor is 6 mm rond en neem geen ruimte inbeslag. Ik had liever gehad dat de inwendige sensor temperatuur af te lezen was in de app
Vlgs mij heb ik gister een tweaker hier aan @HomeWizard_NL zien vragen of die mee kan in de API.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieks88 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:26:
[...]

Volgens mij is QLS anders dan HomeWizard, maar werken ze ermee samen als een soort tussenpartij voor transport. ==>QLS
Zou dit de locatie zijn waar de accu's staan en van waaruit ze verstuurd worden?
denk ik ook, QLS is de transporteur van het magazijn (wat je hier leest dus uit Dordrecht, en QLS is naast een transporteur mn een logistiek dienstverlener en magazijn voor mn ook heel veel webshops, dus waarschijnlijk heeft HW de logistieke afhandeling van hun producten bij QLS geplaatst zie ook hun site. ) van HW naar de transporteur van TransMission (en dat hoeft in dit geval ook niet van HW zelf te zijn, gezien de aparte eisen die voor opslag van batterijen gelden, zou dat dus ook een speciale logistiekbedrijf kunnen zijn, ik vermoed dus QLS).

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]Peterhardenberg schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:23:[Dat de communicatie van het transport verbeterd kan worden klopt natuurlijk, maar het transport zelf vind naar behoren plaats, heb nog niet gehoord van vermist geraakte batterijen.
Ging mis met mijn eerste batterij.

Heeft in het bezorg systeem bijna een week rond gedwaald voordat ze hem gevonden hadden en bezorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG64
@Peterhardenberg
Homewizard schreef in het bericht aan mij:
"Bedankt voor je bericht. Naar aanleiding van de melding over de batterijproblemen zullen we deze vervangen door een nieuwe. Om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen, horen we graag van je op welke dag de wissel het beste uitkomt. Let op: we kunnen helaas geen voorkeur voor dagdelen doorgeven aan onze leverancier.

De eerste mogelijkheid is op zaterdag. Zondag en maandag zijn helaas geen opties.

Zodra we weten welke dag jouw voorkeur heeft, starten wij het proces voor de vervanging van de batterij en geven we de gekozen dag door aan onze leverancier.

We willen je erop wijzen dat onze leverancier na ontvangst van de opdracht automatisch een e-mail zal versturen. Deze bevat een voorspelling van de leverdatum, die mogelijk niet overeenkomt met de afgesproken dag. Maak je hierover geen zorgen – de levering vindt plaats op de dag die we samen hebben afgesproken.
.....

Mocht je de batterij onverhoopt niet ontvangen op de afgesproken dag, laat het ons dan gerust weten."

En dus wordt afgesproken vandaag/zaterdag 5 april.

Ofwel ophalen/leveren op dezelfde dag.

Nu weer wachten tot maandagmorgen op volgend bericht, zodat ik weet wanneer ik/iemand anders weer thuis moet zijn voor de levering van de batterij.

Donald

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVfan
SniperEye schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:16:
[...]

Met alle respect, als je een pre-order plaatst ga je een betalingsverplichting aan. Ik ga niet over jouw boekhouding. Tegelijkertijd nodig je met je post wel uit tot een reactie. Ik vind dat wanneer je een betalingsverplichting in de toekomst aangaat je dat geld gewoon moet reserveren/ geparkeerd moet hebben staan zodat je aan de verplichting kan voldoen op moment van levering.

Het staat de leverancier geheel vrij om de koopovereenkomst te annuleren op moment dat niet aan de betalingsverplichting kan worden voldaan. De accu kunnen ze ook verkopen aan mensen die wel op moment van levering aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen. Een accu die niet verkocht wordt kost hen rente, ruimte en risico. Je kan van een bedrijf niet verlangen dat zij de overeenkomst laten voortduren zonder dat er betaling heeft plaatsgevonden.

Samengevat: voldoe aan je verplichting die voortvloeien uit de koopovereenkomst en betaal als daar om gevraagd wordt.
Betalingsverplichting: eens. Maar dat was niet het issue.
Ik had met hen gecommuniceerd dat ik vanwege verblijf in Azië niet direct kon betalen, maar wel een aanmaning en dreigende annulering. En dat binnen dagen na de eerdere afspraak.
Dus de communicatie is naadje, en dat is het gevolg van de Wizzi acties, die kennelijk eerdere afspraken niet meeneemt.
Hierbij laat ik het, want off topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchwonderer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:20
icepick schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:46:
Heb nu bijna iedere ochtend die meldig dat de batterij scheef staat terwijl ie keurig waterpas staat.
Ik las dat het in de nieuwe firmware opgelost zou zijn.. maar het is wel erg irritant. Vooral als je er pas achterkomt als je op je werk zit.

[Afbeelding]

Bij mij heeft de batterij, na een paar dagen in bezit, 4 dagen dezelfde foutmelding gegeven, tot uiteindelijk wel 6 x in 7 uur terwijl ik thuis was en hem dus snel weer kon resetten. De 5e dag heeft HW de beta firmware 1.0104 erop gezet en sindsdien is het hele probleem over. Houd moed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• post.p
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-09 18:52
Uit nieuwsgierigheid en het delen van positive vibes;

Wie draait nu met de PiB(s) nog meer NOM tijdens deze dagen? 🤓😎⚡️🔋🪫🔋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjamo
post.p schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:31:

Wat is je definitie van NOM?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v69e5cLO1TK7rpwj40URUjoGV-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fy9Iih17jwOwbvztxyp2oInS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben hier erg tevreden mee.
Wel met 2 verschillende batterijen, waarvan 1x HW pib. De laatste zorgt voor de betrekkelijk lage afname hier.

[ Voor 47% gewijzigd door Sjamo op 05-04-2025 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:34
icepick schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:46:

[Afbeelding]

Hier ook sinds vanochtend! Mag ik vragen hoe je het opgelost hebt? Uiteindelijk de batterij even uit gezet of echt een harde reset?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
dutchwonderer schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:03:
[...]

Bij mij heeft de batterij, na een paar dagen in bezit, 4 dagen dezelfde foutmelding gegeven, tot uiteindelijk wel 6 x in 7 uur terwijl ik thuis was en hem dus snel weer kon resetten. De 5e dag heeft HW de beta firmware 1.0104 erop gezet en sindsdien is het hele probleem over. Houd moed.
Hoe heb je de reset gedaan?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchwonderer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:20
blueman85 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:34:
[...]

Hoe heb je de reset gedaan?
Batterij uitzetten met de grote knop, als de lampjes uit zijn de stekker er 1,5 minuut uit. Daarna stekker er weer in en grote knop weer aan.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchwonderer op 05-04-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
dutchwonderer schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:38:
[...]

Batterij uitzetten met de grote knop, als de lampjes uit zijn de stekker er 1,5 minuut uit. Daarna stekker er weer in en grote knop weer aan.
Gaan we dat eerst proberen, dank je wel! Zit niet direct te wachten op een harde reset ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
post.p schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:31:

Ik heb vannacht de eerste keer gehad dat ik om 12:00 nog plusminus 10% over had ;)

All electric en 24/7 verwarmen kost nog steeds behoorlijk wat stroom.

NOM ga ik pas half tot eind mei halen tot het weer erg warm wordt en er gekoeld moet worden om het onder de 24 graden in huis te houden 's nachts.
Ook met de virtuele tweede had ik nog (net) geen NOM gehaald trouwens. Dat komt wel steeds dichterbij.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Pagina: 1 ... 75 ... 214 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.