Acties:
  • +1 Henk 'm!
ivo1969 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 04:08:
[...]

Mag ik nog wel opmerken dat batterij ook niet aanging voordat ik de inductie aanzetten
Hier gaat rond 18.00 de batterij werken , lampen gaan aan, Marantz versterker van 100 w stond aan.
Maar goed, het is bij HW gemeld , aan geleverd met de grafieken en uitgelegd wanneer de batterij gelijk in werking ging nadat deze een keer aan en uit was gezet.

Zie trouwens nog deze foto welke ik was vergeten te plaatsen.

[Afbeelding]
succes en laat weten wat er uit gekomen is met HW.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Ter lering ende vermaeck:

Ik heb de PiB sinds 17 feb, en echt in gebruik sinds 18 feb.

Als test heb ik gelijk bij installatie de HW Energy Socket ertussen gezet, zij het op schakelslot(!) dus alleen om te meten en notificaties van het gedrag van de PiB te kunnen krijgen via de app.

Volgens Energy Socket komt de RTE sinds uit op 74,4% want 125 kWh erin en 93 kWH eruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WVcFAvwgN6KxtGpFf8H6o6kOf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWauzP0xGFl2TAxTNJKE4TDQ.jpg?f=fotoalbum_large

De PiB zelf geeft een RTE van 74,75%. Dat komt dus redelijk overeen met de Socket meting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7e1UCNLl0wCzu6mVk1Zz4HonOX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wE0i3A4CNDciWLdXXRGUZryJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga de Socket binnenkort weer weghalen, want ik heb hem elders nodig.

Ergens hoop ik dat @HomeWizard_NL het dus in de nabije toekomst mogelijk maakt om zelf in te stellen notificaties via de app van de PiB te kunnen ontvangen, zoals Devke ook had opgenomen in de feature request.
Via de Socket kan je daar dus nu notificaties van krijgen, als je (nog) niet met HA of iets dergelijks werkt. Maar eigenlijk wil je dus niks tussen de PiB en het stopcontact hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:41:
[...]

Dat is het laadgedeelte, en dan voor het ontlaadgedeelte ook zoiets in een andere kleur.
alleen zou die dus eerder in het onderste deel moeten zitten, tenslotte is het een deel van je zon-verbruik. bij laden is de PiB eigenlijk niets anders als een grote stroom-slurper.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:38
hanev001 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:44:
Oh, nu begrijp ik het . Het is weer zo'n ingewikkelde vraag om extra features omdat je zelf niet de moeite wil doen om de tellerstanden van PV-omvormer, de slimme meter en de batterij bij elkaar te tellen.
Geen moeite willen doen is toch het hele idee achter HomeWizard producten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
winwiz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:13:
Je kunt het natuurlijk combineren [Afbeelding]

Paars is import
Blauw is eigen gebruik van panelen
Groen is terugleveren naar het net.
Rood is opladen batterij
Geel is ontladen batterij
Je bedoelt dit :) alleen is dit dan zonder ontladen batterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwhSDMHMBxs1XmgOkWoJX3BvXf0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rQrgUogeWDrttWTBzLOvxLBD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 21:23
crryp schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:53:
[...]

Je bedoelt dit :) alleen is dit dan zonder ontladen batterij.

[Afbeelding]
Net niet, want je wilt je eigen gebruik in huis blijven zien.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Nu online
winwiz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:54:
[...]

Net niet, want je wilt je eigen gebruik in huis blijven zien.
Dat zie je ook dat is het blauwe boven het rode :) dus het blauw wat boven het rode zit is eigen verbruik direct aan het begin van de grafiek stond mijn vaatwasser aan dus je ziet minder opladen accu.

[ Voor 12% gewijzigd door crryp op 28-03-2025 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
crryp schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:55:
[...]

Dat zie je ook dat is het blauwe boven het rode :) dus het blauw wat boven het rode zit is eigen verbruik direct aan het begin van de grafiek stond mijn vaatwasser aan dus je ziet minder opladen accu.
Is een optie maar niet logisch.. Je kunt dan beter het rode omhoog schuiven en het eigen gebruik onderin door laten lopen lijkt me.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Nu online
winwiz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:56:
[...]

Is een optie maar niet logisch.. Je kunt dan beter het rode omhoog schuiven en het eigen gebruik onderin door laten lopen lijkt me.
Dat kan ik ook wel fixen met 1 extra template geef me een paar minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
crryp schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:57:
[...]

Dat kan ik ook wel fixen met 1 extra template geef me een paar minuten
Nou ja dan kom je uiteindelijk om "mijn" versie uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Nu online
winwiz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:59:
[...]

Ja dat wilde je toch xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MacD007 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:44:
[...]

dit is toch geen HW PiB :? , Kaifa maakt oa slimme meters die ook in Nederland worden gebruikt door oa Liander.
De batterij en P1 adapter zijn ook gekoppeld aan Homey

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:07
MacD007 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:46:
[...]

succes en laat weten wat er uit gekomen is met HW.
Net antwoord binnen, hard reset geven en 90 sec wachten en dan kijken wat batterij doet.
Maar goed dat had ik al gedaan .
En 90 sec wachten

Ik ben nu niet thuis, maar zie wel dat batterij nu aan het laden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Nu online
winwiz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:59:
[...]

Is toch lastiger dan ik dacht omdat je dan het verschil wilt plotten maar wel de accus hoger wilt. Opzich lijkt dat simpel echter is dat niet zo want je wilt dit enkel en alleen als de accus opladen. Ik laat men eigen verbruik voorlopig even boven de accu opladen in de grafiek vind ik ook duidelijk voor nu :)

Moet eens goed kijken hoe ik dat anders kan plotten maar nu geen tijd voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• winwiz
Ik heb eens gesimuleerd hoe het eruit zou zien bij een bewolkte dag (de PiB en Solar consumption grafiek dus samengevoegd) dan zou je zoiets krijgen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIRDsyiVU7Ia30S-_FLnR_nmHAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z0k1d6ktdetTekTuNzSNJWSI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog mooier zoals de “hoofdaansluiting” grafiek vraag en aanbod aan twee kanten van de 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:56
@icepick Als je in dit forum even gezocht had op ‘schuin’ had je de oplossing gevonden. Heb ik nu voor je gedaan😊
Pjotr21 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:31:
[...]

Had ook deze melding, contact gehad met de helpdesk van HomeWizard.
Oplossing: HomeWizard Plug-in Battery uitzetten met de schakelaar, stekker uit het stopcontact.
90 seconden wachten, stekker in het stopcontact en aanzetten met de schakelaar.
Uit het ‘bèta-forum’ begreep ik overigens dat de sensor iets te krap staat afgesteld en dat daar softwarematig een oplossing voor wordt gemaakt.

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe L/W 16kW; LTV: Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25
Zou HomeWizard aan de laadinstellingen geknutseld hebben?

Ik had mijn Mixergy tank zo afgesteld dat deze met een bepaalde teruglevering aan de gang ging. Dat ging goed tot vanmorgen. Mijn 2 HW batterijen pakten het niet op, de Mixergy kreeg de kans en greep 1.9kWh om zichzelf te vullen. Daarna kwamen de HW batterijen in actie.

Helaas werd het daarna bewolkt :( . Dus er gebeurt nu niet zoveel meer.

Maar even gaan nadenken hoe ik dit beter kan laten werken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedpo
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Misschien een beetje off topic maar ik vraag het toch maar...
Ik gebruik al geruime tijd de Energy App van HW op mijn android SF, bestaat er geen mogelijkheid om dit ook op een desktop te monitoren ?

BE 2 x MT 5.12 kWh V153 CT003 V117 Landis & Gyr E360 1P BMS 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
macedpo schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:32:
Misschien een beetje off topic maar ik vraag het toch maar...
Ik gebruik al geruime tijd de Energy App van HW op mijn android SF, bestaat er geen mogelijkheid om dit ook op een desktop te monitoren ?
https://hwenergy.app/overview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedpo
  • Niet online
Ja... zo makkelijk kan het zijn hé. Ik moet in het vervolg toch eens eerst wat opzoekwerk doen...
Bedankt !!!

BE 2 x MT 5.12 kWh V153 CT003 V117 Landis & Gyr E360 1P BMS 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:02
asing schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:28:

Ik had mijn Mixergy tank zo afgesteld dat deze met een bepaalde teruglevering aan de gang ging. Dat ging goed tot vanmorgen. Mijn 2 HW batterijen pakten het niet op, de Mixergy kreeg de kans en greep 1.9kWh om zichzelf te vullen. Daarna kwamen de HW batterijen in actie.

Helaas werd het daarna bewolkt :( . Dus er gebeurt nu niet zoveel meer.

Maar even gaan nadenken hoe ik dit beter kan laten werken.
Geen idee hoe je nu alles aanstuurt, maar een voorwaarde zou kunnen zijn: Boiler niet laden voordat accu vol is.
Of, meer dan xx terug levering, wacht 15 min nog steeds meer dan xx dan boiler laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:28:
Ik geloof niet dat ze dat specifiek zouden doen. Nieuwe FW gekregen, die zich anders gedraagt, zou natuurlijk kunnen.

En toch gaat hier alleen al vanwege (de twijfel over) dit soort dingen de accu na enige tijd van het internet af als hij stabiel is. Nieuwe FW's zie ik hier wel voorbij komen, dan mag hij een slurpje internet nemen, en dan is het weer klaar.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icepick
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:57
shthpnz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:21:
@icepick Als je in dit forum even gezocht had op ‘schuin’ had je de oplossing gevonden. Heb ik nu voor je gedaan😊

[...]

Uit het ‘bèta-forum’ begreep ik overigens dat de sensor iets te krap staat afgesteld en dat daar softwarematig een oplossing voor wordt gemaakt.
@shthpnz Ik had zelf intussen dit wiel ook al uitgevonden en dat werkte inderdaad. Had gegoogled maar inderdaad niet in dit forum gezocht.
Hopen dat ze het snel fixen met de firmware.. en dat ik dit niet elke 3 dagen ga krijgen! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:07

Aardedraadje

Met kabelschoen

Aardedraadje schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:35:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb even contact opgenomen en helaas is er iets misgegaan en is er geen opdracht gegeven voor vervanging.
Niets dan lof voor HomeWizard, gisteren geconstateerd dat er eea fout ging in de logistiek. Vonden ze vervelend, meteen alsnog opdracht gegeven voor vervanging en ondertussen staat de nieuwe alweer op te warmen. Hopelijk blijft deze vrij van E-nummers :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• diedvdyk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-09 20:17
Voor de ongeduldigen onder ons, ik heb net een betaallinkje ontvangen voor een bestelling van 29 juli 2024.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2O0AEFBaXcFzEe0SoxXE4lWnro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2M6CI0KlGj1eF7ixzVBNWor.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist mijn batterij betaald!

29 juli besteld
24 maart 2 weken mail
28 maart betaald

[ Voor 66% gewijzigd door Leanderr op 28-03-2025 14:19 ]

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:08
Maandagmiddag mijn batterij ontvangen. Kreeg 'm vanwege defecte touch knop die avond niet gekoppeld. Dinsdag contact met support van HW. En vandaag is de batterij omgewisseld door de vervoerder voor een nieuwe. Deze doet het meteen en is inmiddels lekker aan het volladen ☀️
Toch wel erg nette support van HW, geen enkele vraag of ik nog bepaalde dingen wilde proberen. Meteen swap voor een nieuwe.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ben ondertussen wel zo benieuwd wat er precies gebeurt met de teruggestuurde batterijen. :D

Ik zou graag een refurbished kopen met wat korting :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:35:
Ik ben ondertussen wel zo benieuwd wat er precies gebeurt met de teruggestuurde batterijen. :D

Ik ook maar wel zelf aan te sturen 😜😈

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:00

HW geeft aan dat je een hele nieuwe krijgt en geen gereviseerde. Ben ook benieuwd waar deze accus blijven.
Wel netjes dat ze direct een batterij omwisselen bij een error, maar ik moet wel een beetje denken aan mijn VanMoof fiets. Die waren in het begin ook zo makkelijk met omruilen van een fiets als er wat mee was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:49
Aardedraadje schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:53:
[...]

Niets dan lof voor HomeWizard, gisteren geconstateerd dat er eea fout ging in de logistiek. Vonden ze vervelend, meteen alsnog opdracht gegeven voor vervanging en ondertussen staat de nieuwe alweer op te warmen. Hopelijk blijft deze vrij van E-nummers :P
Top, zoals bekend: E-nummers zijn niet goed voor de gezondheid 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Het zou mij zwaar verbazen als ze niet gewoon het probleem verhelpen en de batterij dan weer in het levertraject stoppen. Het is niet alsof je een apparaat krijgt dat al jaren hebt staan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderr

Volgens mij repareren ze deze en slaan ze op voor SWAP services, heb ik ergens in dit forum geleverd.

Als de voorraad te groot wordt heb je kans dat ze ze nog wel aanbieden.

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:49
hanev001 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:46:
[...]

Het zou mij zwaar verbazen als ze niet gewoon het probleem verhelpen en de batterij dan weer in het levertraject stoppen. Het is niet alsof je een apparaat krijgt dat al jaren hebt staan draaien.
Denk dat je gelijk hebt, was het niet zo dat de garantie afspraak was dat je bij defecten minimaal een exemplaar terug kreeg dat jonger was dan je eigen ingeleverde systeem? Als die veronderstelling klopt weet je het antwoord 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bubba76
  • Laatst online: 22-09 20:52
Hier ook betaallink ontvangen, en betaald.

Preorder van 27 Juli

Levering helaas pas Maandag de 31e

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Leanderr schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:14:
[Afbeelding]

Zojuist mijn batterij betaald!

29 juli besteld
24 maart 2 weken mail
28 maart betaald
Ik ga nu ongeduldig worden :D
03 aug besteld
24 maart 2 weken mail
28 maart, ik verwacht nog steeds ieder moment de betaallink! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Vandaag een beetje hopeloos.. Ik heb hem tot 7% vol gekregen en is alweer leeg.... Morgen weer beter hoop ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:27
Teleluvr schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:04:
[...]

03 aug besteld
24 maart 2 weken mail
Nog maximaal 10 dagen geduld! ;)

Hopen op beter weer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5inyF6n7MANu6UvJNQjQmwXf6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eMyU7rSWNoZVwjnYSfk3rOb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsQTc7URjeCBN-uitDYmBi0eLOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tgyAwIBySm0sg05Tl0OYQe7R.jpg?f=fotoalbum_large

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper-NL
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-05 22:26
[...]

03 aug besteld
24 maart 2 weken mail
Ik ben niet ongeduldig hoor....... Heb de tweeling 15 september besteld en denk hele tijd; "in juli en augustus is iedereen met vakantie, dus amper bestellingen, dus half april wellicht....." :*)
Als een jonge kind die op pakjesavond <+:) o<:) zit te wachten. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leanderr
Bubba76 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:54:
Hier ook betaallink ontvangen, en betaald.

Preorder van 27 Juli

Levering helaas pas Maandag de 31e
Natuurlijk was morgen fijner geweest. Maar vooral die tijd die ze nu aangeven... Tussen 04:00 en 22:00, zitten ze in ieder geval goed.

Ik heb in de opmerkingen gevraagd of ze 10 minuten van te voren willen bellen. Mijn werkgever zit namelijk om de hoek bij mijn huis, dus als ik op de fiets ga ben ik binnen 4 minuten thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:46
diedvdyk schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:11:
Voor de ongeduldigen onder ons, ik heb net een betaallinkje ontvangen voor een bestelling van 29 juli 2024.
Hier ook, besteld 27 juli.
Ben helaas nog even op reis, en gegeven de issues met planning van het transport als hier regelmatig genoemd, even de betaling nog wat uitstellen (wil mijn echtgenote niet met die dingen laten zeulen).

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Leanderr schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:30:
[...]

Natuurlijk was morgen fijner geweest. Maar vooral die tijd die ze nu aangeven... Tussen 04:00 en 22:00, zitten ze in ieder geval goed.

Ik heb in de opmerkingen gevraagd of ze 10 minuten van te voren willen bellen. Mijn werkgever zit namelijk om de hoek bij mijn huis, dus als ik op de fiets ga ben ik binnen 4 minuten thuis.
HW wil dat zelf ook graag anders. In een mail die ik gehad heb over de vervanging van mijn batterij staat het volgende:

LET OP!!!
In deze eerst mail staat een bezorgtijd die nooit klopt, en soms zelfs een dag later dan de werkelijke bezorging aangeeft.
We hebben aan de vervoerder gevraagd om deze voorspelling weg te laten, maar helaas blijven ze bij hun standpunt en laten het staan.
Op het moment dat de vervoerder de werkelijke planning heeft gemaakt is dat terug te vinden via de link in de mail, dit zal in de meeste gevallen de avond voor de bezorging zijn, maar het is soms pas op de bezorgdag zelf.
Buiten het communicatie gedeelte om hebben we uitstekende ervaringen met de vervoerder en is het vervoeren van batterijen ook niet voor iedere vervoerder toegestaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
Sjamo schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:22:
[...]

Het meest lastige is nog dat in de omschrijving op Wiki niets staat over wat Henk en Ingrid met hun energie doen, en of ze waarschijnlijk home assistant gebruiken :)

Maar er zijn ook mensen die actief bezig zijn met hun energie-verbruik zonder home assistant.

1 van onze redenen dat niet te gebruiken is dat het momenteel niets toevoegt, behalve wat extra energieverbruik, wat we nou juist zo laag mogelijk proberen te houden.

Inmiddels met de batterij zou het wellicht wat minder een probleem zijn, maar blijft overeind dat het niet tot nauwelijks iets toevoegt. Mocht dat anders worden kunnen we altijd nog heroverwegen.
Heb geen HA maar reeds 12 jaar zonnepanelen 10 jaar, 1000WP en sinds 2023 een WP van 3000. Heb zelfgebruik van de panelen al jaren op ong. 60% staan. De laatste 2 maanden (met accu) zit ik op 91% zelfgebruik. Heb je geen elektronica voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
  • Nu online
winwiz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:04:
Vandaag een beetje hopeloos.. Ik heb hem tot 7% vol gekregen en is alweer leeg.... Morgen weer beter hoop ik
Valt hier nie tegen 59 en 52 procent vol dat op zn slechte dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
crryp schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:52:
[...]

Nice. Hier twee HomeWizard Plug-In Batteries en gezamenlijk 53%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ve_Me8l7RkOUUTATRjRxstCb60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3YBubHRm8NF92Ew2mlNlnLL.jpg?f=fotoalbum_large

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zweitse
  • Registratie: December 2024
[...]

03 aug besteld
24 maart 2 weken mail
1 aug besteld
24 maart 2 weken mail
En helaas nog geen betaallink.
Ik vermoed dat juli nu is afwerkt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23-09 20:13
Hier (regio Assen) zaten beide accu’s om 11:00 al vol, alsnog 28kW terug geleverd aan het net. 7200Wp op Zuid/Zuid-West.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoQqaz70NRjWHFJiL3V8DNVvwL4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IuF1zXnNIOhPWsFtsMMKP6Wq.png?f=fotoalbum_large

Wel mooi om te zien wat ze op een slechte dag doen, alleen een piekje ‘s avonds tijdens het koken. En dan heeft de warmtepomp ook nog gedraaid van 4:30 tot 8:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfTpl9DR25u1dAKJZX7ui-LvDUw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W9rwAWUuWgDm4vA5AG3jCeTD.png?f=fotoalbum_large

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T4Dick
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09:39
Zweitse schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:59:
[...]

1 aug besteld
24 maart 2 weken mail
En helaas nog geen betaallink.
Ik vermoed dat juli nu is afwerkt 😉
30 juli 2024 besteld.
Vandaag vrijdag betaal link.
Levering 31 maart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justd24-NL
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-09 11:11
Hoi allemaal,

Even een hersenspinsel. Ik heb ook een plug in batterij besteld met de levering voor eind april.

Ik zie op verschillende fora dat vandaag de betaal linken zijn verzonden voor eind juli 2024. En dat deze de komende dagen uitgeleverd gaan worden. Als je dan gaat nadenken dat de overige maanden van 2024 nog geleverd moeten worden inclusief de eerste maanden van 2025 is de levering van eind april dan wel reeel? Ik heb deze vraag ook vandaag neergelegd bij Homewizard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justd24-NL schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:44:
Hoi allemaal,

Even een hersenspinsel. Ik heb ook een plug in batterij besteld met de levering voor eind april.

Ik zie op verschillende fora dat vandaag de betaal linken zijn verzonden voor eind juli 2024. En dat deze de komende dagen uitgeleverd gaan worden. Als je dan gaat nadenken dat de overige maanden van 2024 nog geleverd moeten worden inclusief de eerste maanden van 2025 is de levering van eind april dan wel reeel? Ik heb deze vraag ook vandaag neergelegd bij Homewizard.
Kort antwoord is Nee. Een deel van de mensen die een bestelling hebben uitstaan voor levering in maart (inclusief ik zelf) heeft bericht ontvangen dat de levering kan uitlopen tot 10 mei. Het is aannemelijk dat daarna pas de levering begint van bestellingen met een lever indicatie in april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
crryp schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:52:
[...]

Blijft heel apart dit kleine landje, ik zelf woon tussen Arnhem en Nijmegen in en de batterij 100% vol en zelfs nog terug geleverd dus vandaag had ik heel misschien er wel 2 vol kunnen krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
ivo1969 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:54:
[...]

Blijft heel apart dit kleine landje, ik zelf woon tussen Arnhem en Nijmegen in en de batterij 100% vol en zelfs nog terug geleverd dus vandaag had ik heel misschien er wel 2 vol kunnen krijgen
Hoeveel PV opwek kan verschillen binnen 50 km is idd bijzonder, maar niet iedereen heeft de zelfde PV installatie Zelf heb ik nu (17.00) 37 kWh opgewekt voor vandaag en had wel 10 HW kunnen laden.
Zonder vermelding van hoeveelheid PV heeft dit natuurlijk weinig zin.

Als je genoeg hebt kunnen laden in je HW accu (s) voor NOM tot morgenvroeg is het prima 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Peterhardenberg schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:12:
[...]

Hoeveel PV opwek kan verschillen binnen 50 km is idd bijzonder, maar niet iedereen heeft de zelfde PV installatie Zelf heb ik nu (17.00) 37 kWh opgewekt voor vandaag en had wel 10 HW kunnen laden.
Zonder vermelding van hoeveelheid PV heeft dit natuurlijk weinig zin.

Als je genoeg hebt kunnen laden in je HW accu (s) voor NOM tot morgenvroeg is het prima 8)
Ik heb niks bijzonders 10 panelen op het zuidwesten met een nominale vermogen van 3,25 kWp
En dat laatste haal ik uiteraard niet, omdat zuidwesten pas rond 9.30 / 10.00 pas zoveel oplevert dat batterij kan gaan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
  • Laatst online: 15-09 11:26
Vandaag de batterijen max 95% vol gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJvJcd6W4mp3eD6cJGgi95E-bOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ow6otPSuEayVS07xgybF9E0U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRzgkFfCKXxwEzQYUaU-d_y5n9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1SSHuzewt1XpexZCH2ryWBCp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvfMAvc2XPV33jC73L3RF5JWCbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LtJgICdo7MFkl3OV7YpHYK87.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En dan......... ben je toch een x de sjaak:

Daar is hij dan. Staat al 2 maanden onaangeraakt op de grond. Je moet ook nooit te hard roepen dat iets goed gaat ;-P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3eDKuyNUpuY7nzMDs1KA3Rd89pQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VCFR6WsX0mfb7Lyi5kRQo0ar.jpg?f=fotoalbum_large

Wij zijn vandaag op dynamisch contract overgestapt. De batterij moet daar een ondersteunende rol in gaan spelen. Leuk! 1e dag, testdag. Juist op het moment van koken moest ik erachter komen dat er helemaal niet bijgesprongen werd door de batterij. Wel apart want hij al wel voor 6% ondersteuning geboden.

Het plaatje zonder hulp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1LqlY1Gxp742k5Cgo18DtnbZjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlAsivNxKSgC75eZs7UFNnRF.jpg?f=fotoalbum_large

94% capaciteit nog, 0 Watt ondersteuning. In de app kijkend zag ik dat er dus iets was. Per toeval gezien dus, niet omdat de melding zelf kwam.

De veel besproken reset gedaan. Hij draait nu weer maar de opbouw was tergend langzaam voordat levering weer 800 Watt was. Zie onderstaand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTIrfVust32QpRBrQTQW89emO2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZwAScoNQsOgkrAMbi49a9Npk.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Aangezien je Home Assistant hebt zou je zelf hiervoor een pushbericht kunnen aanmaken wanneer de batterij niets doet;

iets van p1 import met batterij met een soc hoger dan 0 maar batterij vermogen is gelijk aan 0.
Devke schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:47:

Daar is hij dan. Staat al 2 maanden onaangeraakt op de grond. Je moet ook nooit te hard roepen dat iets goed gaat ;-P

[Afbeelding]

Wij zijn vandaag op dynamisch contract overgestapt. De batterij moet daar een ondersteunende rol in gaan spelen. Leuk! 1e dag, testdag. Juist op het moment van koken moest ik erachter komen dat er helemaal niet bijgesprongen werd door de batterij. Wel apart want hij al wel voor 6% ondersteuning geboden.

Het plaatje zonder hulp.

[Afbeelding]

94% capaciteit nog, 0 Watt ondersteuning. In de app kijkend zag ik dat er dus iets was. Per toeval gezien dus, niet omdat de melding zelf kwam.

De veel besproken reset gedaan. Hij draait nu weer maar de opbouw was tergend langzaam voordat levering weer 800 Watt was. Zie onderstaand.

[Afbeelding]

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
gielz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:59:
Aangezien je Home Assistant hebt zou je zelf hiervoor een pushbericht kunnen aanmaken wanneer de batterij niets doet;

iets van p1 import met batterij met een soc hoger dan 0 maar batterij vermogen is gelijk aan 0.

[...]
O dat wordt leuk met bewolkt weer dan zet je de notificaties heel snel uit. Ik zou er sowieso een vertraging in zetten en een minimale verbruik uit het net.

Dus iets van als minimaal 100 watt import uit net en tijd is meer dan 1 minuut en batterijpercentage > 10% en ontlaadstroom < 5 watt dan notificatie

[ Voor 22% gewijzigd door winwiz op 28-03-2025 19:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
gielz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:59:

[...]
Klopt. Ik had al e.a. gemaakt. Zitten nog wat foutjes in, die moeten er eerst uit. Als het werkt zal ik het zeker delen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Was ook niet de bedoeling om 1:1 over te nemen haha. Maar meer om aan te geven dat het in ha wel via een push kan.
winwiz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:04:
[...]

O dat wordt leuk met bewolkt weer dan zet je de notificaties heel snel uit. Ik zou er sowieso een vertraging in zetten en een minimale verbruik uit het net.

Dus iets van als minimaal 100 watt import uit net en tijd is meer dan 1 minuut en batterijpercentage > 10% en ontlaadstroom < 5 watt dan notificatie

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25
Ik kom net tot de conclusie dat de HW P1 meter één van de verbindingen kan verliezen terwijl de anderen gewoon blijven werken.

Ergens vanmorgen gaf Domoticz het op. Die kreeg geen data meer. De batterijen laadden gewoon, tot 1600W aan toe. HomeAssistant kreeg nog steeds data en de view in de app was ook in orde.

Herstarten van de Domoticz machine mocht niet helpen. Alleen de P1 meter even uit de meter halen zorgde ervoor dat de verbinding het weer deed.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:15:
Was ook niet de bedoeling om 1:1 over te nemen haha. Maar meer om aan te geven dat het in ha wel via een push kan.

[...]
Haha weet ik. 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pizzapieter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 08:22
Wat hier gebeurt weet ik even niet, maar er is vandaag 3,1kWh in de batterij gegaan, pas 0,9kWh eruit en hij staat op 48% te gaan.

Op zn best dus 1,8kWh eruit straks en dat is slechts 58% RTE.

Da's niet best Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ru8u3MglLMEh7LXo09CoOY_46E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RzB3HH2jnbtwJd0Hrltypry.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
pizzapieter schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:00:
Wat hier gebeurt weet ik even niet, maar er is vandaag 3,1kWh in de batterij gegaan, pas 0,9kWh eruit en hij staat op 48% te gaan.

Op zn best dus 1,8kWh eruit straks en dat is slechts 58% RTE.

Da's niet best [Afbeelding]
Zit altijd vertraging in. Pas kijken als de batterij leeg is en dan nog een kwatiertje ofzo. Die getallen zijn niet realtime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shthpnz
Er blijkt één E-nummer waarvoor omruiling niet noodzakelijk is.

Ik kreeg foutmelding met code E809. Met de aanwijzing contact op te nemen met de serviceafdeling. Contact opgenomen.

Ik kreeg zojuist bericht dat omruiling bij deze E-fout niet noodzakelijk is.

‘Error E809 zou vanzelf weer moeten verdwijnen. Deze error wordt momenteel onterecht weergegeven en kan je negeren. Mocht hij blijven staan dien je de stekker voor 90 seconden uit het stopcontact te halen en daarna weer terug te plaatsen’.

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe L/W 16kW; LTV: Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 08:22
Devke schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:02:
[...]

Zit altijd vertraging in. Pas kijken als de batterij leeg is en dan nog een kwatiertje ofzo. Die getallen zijn niet realtime.
Dank voor je reactie.
Ik kijk redelijk vaak tussendoor en probeer t dan te voorspellen en da's meestal redelijk oke.

Maar ik volg je advies en ga t zien 😀

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jlucass
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 20:01
Update:

Besteldatum 20 juli 2024

Betaallink ontvangen vrijdag 28 maart 2025

Verwachte levering maandag 31 maart 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shthpnz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:03:

Ik kreeg foutmelding met code E809. Met de aanwijzing contact op te nemen met de serviceafdeling. Contact opgenomen.

‘Error E809 zou vanzelf weer moeten verdwijnen. Deze error wordt momenteel onterecht weergegeven en kan je negeren. Mocht hij blijven staan dien je de stekker voor 90 seconden uit het stopcontact te halen en daarna weer terug te plaatsen’.
Ik vraag me af of dit bij het niet rechtstaan ook niet deels zo is. Hier staat hij al 2 maanden zonder verschuiven op dezelfde plek. Toch een melding straks. Staat wat te strak allemaal denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M A R T I N
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-03 20:57
Ook ik ben, als nieuwe gebruiker van dit forum, eigenaar van 2 batterijen. Na 1 week super te hebben gewerkt begonnen ook bij mijn batterijen de foutcodes (E4xx) te verschijnen en moest ik hem dagelijks resetten om de boel werkend te houden. Inmiddels al geruime tijd aan het mailen met @HomeWizard_NL over de wissel voor 2 werkende exemplaren. Het wordt tijd dat de klantenservice eens adequaat en klant- en oplossingsgericht gaat handelen zodat beide batterijen gewisseld worden en er niet ineens een transporteur voor de deur staat met maar 1 nieuwe batterij i.p.v. 2 😳 terwijl iets anders was besproken per mail. Het een mooi product (als het werkt) van Nederlandse bodem maar op deze manier krijg ik wel mijn twijfels of mijn enthousiasme wel terecht is geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
Devke schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:06:
[...]

Ik vraag me af of dit bij het niet rechtstaan ook niet deels zo is. Hier staat hij al 2 maanden zonder verschuiven op dezelfde plek. Toch een melding straks. Staat wat te strak allemaal denk ik.
Wellicht de aardbeving in Myanmar?
shthpnz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:03:

Ik had E400 en E415 ook hier hoef je niet voor om te wisselen.

Wizzi:
Hi Duncan,

Voor de foutmeldingen E400 en E415 op je Plug-In Battery, probeer deze stappen:

Controleer of je P1 Meter is ingesteld in de app: Ga naar Instellingen > Meters.
Update de software van je P1 Meter: Ga naar Instellingen > Meters > P1 Meter > Opties ··· > Controleer op updates.
Zorg ervoor dat alle apparaten op hetzelfde wifi-netwerk zijn aangesloten, vermijd gastnetwerken.
Houd er rekening mee dat een P1 Meter maximaal 4 batterijen kan aansturen.
@Devke Wellicht toevoegen aan oplossingen EXXX nummers op de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
M A R T I N schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:57:
Ook ik ben, als nieuwe gebruiker van dit forum, eigenaar van 2 batterijen. Na 1 week super te hebben gewerkt begonnen ook bij mijn batterijen de foutcodes (E4xx) te verschijnen en moest ik hem dagelijks resetten om de boel werkend te houden. Inmiddels al geruime tijd aan het mailen met @HomeWizard_NL over de wissel voor 2 werkende exemplaren. Het wordt tijd dat de klantenservice eens adequaat en klant- en oplossingsgericht gaat handelen zodat beide batterijen gewisseld worden en er niet ineens een transporteur voor de deur staat met maar 1 nieuwe batterij i.p.v. 2 😳 terwijl iets anders was besproken per mail. Het een mooi product (als het werkt) van Nederlandse bodem maar op deze manier krijg ik wel mijn twijfels of mijn enthousiasme wel terecht is geweest
Je weet natuurlijk nooit waardoor dit komt. Waarom zou je niet enthousiast meer zijn? Wellicht heeft de vervoerder wel overgegooid met de dozen, of heeft een noodstop moeten maken maar dacht nog net wel deze batterijen nog even af te leveren...

Ik zou pas niet meer enthousiast zijn als de leverancier moeilijk deed over vervanging. In ieder geval succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@TFX77 foutcode opgenomen in TS. Dank voor doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:32:
Ik kom net tot de conclusie dat de HW P1 meter één van de verbindingen kan verliezen terwijl de anderen gewoon blijven werken.

Ergens vanmorgen gaf Domoticz het op. Die kreeg geen data meer. De batterijen laadden gewoon, tot 1600W aan toe. HomeAssistant kreeg nog steeds data en de view in de app was ook in orde.

Herstarten van de Domoticz machine mocht niet helpen. Alleen de P1 meter even uit de meter halen zorgde ervoor dat de verbinding het weer deed.
De P1 heeft een espX processor aan boord die maar een beperkt aantal TCP sockets aan kan. Dus is de kans aanwezig dat er een verbinding wordt verbroken. Kijk daar mee uit.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
GL007 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 21:35:
[...]

De p! Is een espX processor die maar een beperkt aantal TCP sockets aankan. Dus is de kans aanwezig dat er een verbinding wordt verbroken. Kijk daar mee uit.
@GL007 Kun je iets minder cryptisch zijn? Ik ken de term TCP sockets namelijk niet. Je kunt voor nu max 4 PIB’s aansluiten. Telt een koppeling, zoals met Homey of HA, daar bovenop ook mee? Zo ja, betekent dat, als er een P1-meteruitval is, de ontkoppeling met zo’n third party nuttig kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
shthpnz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:19:
[...]

@GL007 Kun je iets minder cryptisch zijn? Ik ken de term TCP sockets namelijk niet. Je kunt voor nu max 4 PIB’s aansluiten. Telt een koppeling, zoals met Homey of HA, daar bovenop ook mee? Zo ja, betekent dat, als er een P1-meteruitval is, de ontkoppeling met zo’n third party nuttig kan zijn?
Ok ik ga er van uit dat het kleine P1 module een zes of zeven koppelingen aan kan.
Ik heb met een netwerk tool de communicatie bekeken en het ziet er erg compact uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josseg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-09 09:23
Devke schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:47:

[Afbeelding]

Het plaatje zonder hulp.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom zit deze melding erop? Alles zit al scheef. Energieprijzen, terugleverboetes, terugleververgoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:29
Devke schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 21:15:
@TFX77 foutcode opgenomen in TS. Dank voor doorgeven.
Deze bedoel je? :+
Bekende postcodes (er kunnen geen rechten ontleent worden), ALTIJD HOMEWIZARD BENADEREN MET E FOUTCODES:

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Altijd goed dat er kritisch meegekeken wordt. Gok autocorrectie was ff wat sneller dan ondergetekende zelf. Dankje 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heejijdaar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 10:27
Sinds donderdag ontlaad de PiB niet meer, opgeladen tot 94% gisteren en sindsdien inactief in de app met hele korte momenten dat daar ontladen wordt aangegeven zonder daadwerkelijk te ontladen wat te zien is in de tibber app, alle bekende resets al gedaan zonder resultaat, hij staat duur te zoemen in de hoek van de kamer. Het tikken van relais dus al even niet gehoord en hoop maandag uitsluitsel te krijgen na contact met de robot gister middag
Ondertussen gaat hij wel weer laden nadat hij teruggezakt is tot 92%

[ Voor 7% gewijzigd door heejijdaar op 29-03-2025 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
heejijdaar schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:25:
Sinds donderdag ontlaad de PiB niet meer, opgeladen tot 94% gisteren en sindsdien inactief in de app met hele korte momenten dat daar ontladen wordt aangegeven zonder daadwerkelijk te ontladen wat te zien is in de tibber app, alle bekende resets al gedaan zonder resultaat, hij staat duur te zoemen in de hoek van de kamer. Het tikken van relais dus al even niet gehoord en hoop maandag uitsluitsel te krijgen na contact met de robot gister middag
Ondertussen gaat hij wel weer laden nadat hij teruggezakt is tot 92%
Had je tekst niet goed gelezen, dus gegeven advies had je al opgevolgd.

Maar had je batterij ook minuut of 2 uit stopcontact gehad en als die stekker eruit is, de batterij aan en uit via de draaiknop en met uitstand weer in stopcontact en dan weer aanzetten?

En misschien een brakke relais ?

[ Voor 35% gewijzigd door ivo1969 op 29-03-2025 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heejijdaar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 10:27

Dat is helaas waar ik niets aan kan doen, kwestie van afwachten maar wel jammer van die stroom die ik nu terug lever voor weinig, straks maar even de elektrische boiler aanzetten ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
Hoe bereken je op een juiste manier de RTE als je batterijen nooit echt leeg raken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
heejijdaar schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:17:

Dat is helaas waar ik niets aan kan doen, kwestie van afwachten maar wel jammer van die stroom die ik nu terug lever voor weinig, straks maar even de elektrische boiler aanzetten ☺️
En als je batterij uitzet , stekker eruit , batterij aanzetten met draai knop, minuut of 1 a 2 wachten en daarna batterij uitzetten , stekker erin en batterij aan?

En je P1 meter die al eens keer verwijderd en weer aangesloten? Al ben ik daar zelf nooit zo blij mee omdat dat bij mij het pinnetje heeft gekost welke er voor zorgt dat ding goed in slimme meter blijft zitten, maar met beleid moet het wel goed gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:07

Aardedraadje

Met kabelschoen

fikkie123 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:29:
Hoe bereken je op een juiste manier de RTE als je batterijen nooit echt leeg raken?
Na verloop van tijd wordt het in de batterij opgeslagen deel van de energie insignificant in je berekening. Voor die tijd zou je de lading mee kunnen nemen, maar dat is niet heel accuraat door SOC drift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rendement = (export/inport)*100
Inport = laad vermogen
Export= ontlaad vermogen
De batterij houd beide vermogens zelf bij en geeft dit door aan de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
GL007 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:50:
[...]

Rendement = (export/inport)*100
Inport = laad vermogen
Export= ontlaad vermogen
De batterij houd beide vermogens zelf bij en geeft dit door aan de app.
Dat is de standaard die zou werken als de batterij na een nacht op '0 %' zou staan?

Naar nu is er bijvoorbeeld nog 30% capaciteit over net voordat hij gaat laden. Er is nog capaciteit aan expert over, dus geen zuivere berekening?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Als je Home Assistant hebt kan het wel degelijk waarbij de SOC mee genomen word in je berekening. Hier heb ik er 1 draaien voor dagelijks, wekelijks en maandelijks die de laatste maanden constant verbeterd is en extreem snel laad. Hiervoor maak je een template, input_number en automatisering aan.

Post is nog niet af maar DM maar als je hem wilt proberen en Home Assistant hebt;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FmCJZk6zsifox1vJQ2bqBD9HkA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sKnhBYSxUKNXS30Ivf2WexdC.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
Aardedraadje schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:50:
[...]

Na verloop van tijd wordt het in de batterij opgeslagen deel van de energie insignificant in je berekening. Voor die tijd zou je de lading mee kunnen nemen, maar dat is niet heel accuraat door SOC drift.
Hoe bereken je dan de RTE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
gielz schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:10:
[...]

Als je Home Assistant hebt kan het wel degelijk waarbij de SOC mee genomen word in je berekening. Hier heb ik er 1 draaien voor dagelijks, wekelijks en maandelijks die de laatste maanden constant verbeterd is en extreem snel laad. Hiervoor maak je een template, input_number en automatisering aan.

Post is nog niet af maar DM maar als je hem wilt proberen en Home Assistant hebt;

[Afbeelding]
Helaas (nog) geen HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fikkie123 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:08:
[...]

Dat is de standaard die zou werken als de batterij na een nacht op '0 %' zou staan?

Naar nu is er bijvoorbeeld nog 30% capaciteit over net voordat hij gaat laden. Er is nog capaciteit aan expert over, dus geen zuivere berekening?
Dit is het totaal rendement van de batterij over zijn levensduur.
Wil je het rendement van de vorige dag berekenen dan is dat lastig. Je moet het rendement berekenen van af begin laden en eind ontladen. Dus de waarden bij begin van de cyclus en de waarde aan het einde van de cyclus. Dit is vrij lastig bij een NOM sturing. Vandaar ik kiest voor levensduur rendement.
Een ander punt is dat het laad rendement anders is dan het ontlaad rendement,

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 29-03-2025 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fikkie123 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:08:
[...]

Op dag basis niet. Maar doe de zelfde berekening eens over een maand en in de toekomst over een jaar.

Je krijgt een beter beeld over de RTE omdat je meer data hebt en dat kleine beetje dat nog in de batterij zit maakt dan weinig meer uit op het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Bij een maand berekening kan dit nog wel enkele procenten verschillen als je plain kijkt naar de import en export. En mocht de batterij meer features krijgen met uitstellen of maximum beperken dan zou je toch wel naar dagelijks of wekelijks willen kijken om het te kunnen tweaken.

Maar als je inderdaad gewoon de RTE levensduur bekijkt dan maakt die SOC niets uit.
hanev001 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:16:
[...]

Op dag basis niet. Maar doe de zelfde berekening eens over een maand en in de toekomst over een jaar.

Je krijgt een beter beeld over de RTE omdat je meer data hebt en dat kleine beetje dat nog in de batterij zit maakt dan weinig meer uit op het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
GL007 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:14:
[...]

Dit is het totaal rendement van de batterij over zijn levensduur.
Wil je het rendement van de vorige dag berekenen dan is dat lastig. Je moet het rendement berekenen van af begin laden en eind ontladen. Dus de waarden bij begin van de cyclus en de waarde aan het einde van de cyclus. Dit is vrij last bij een NOM sturing. Vandaar ik kiest voor levensduur rendement.
Hoe groter de importwaardes hoe minder significant de overblijvende export capaciteit wordt. Het middelt zich uit.

Maar als je op '100 kWh' totaal geïmporteerd hebt tijdens de levensduur en er zit nog 1 kWh in je batterij, als je de RTE gaat bereken over de levensduur dan heb je een afwijking van ongeveer 1% ? Lijkt me significant.
Bij een volle batterijcapaciteit loopt het op naar +5% verschil in het voorbeeld.

Ik zie hier veel RTE's voorbij komen na aanschaf van de PiB's. Vraag me af welke parameters gebruikt worden bij welke SoC?

(we hebben 2 batterijen... 2x 2,7 )

[ Voor 2% gewijzigd door fikkie123 op 29-03-2025 10:32 . Reden: Kon gelezen worden als 1 batterij. Zou het voorbeeld met 5% niet kloppen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb zoeven een test gedaan om te kijken of de verbindingen tussen P1 , batterij en het display van HW blijft werken als de internet verbinding wordt verbroken.
Tot mijn grote vreugde blijven alle verbindingen intact.
Hulde HomeWizard. Dit is een perfecte productlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
GL007 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:28:
Ik heb zoeven een test gedaan om te kijken of de verbindingen tussen P1 , batterij en het display van HW blijft werken als de internet verbinding wordt verbroken.
Tot mijn grote vreugde blijven alle verbindingen intact.
Hulde HomeWizard. Dit is een perfecte productlijn.
Hoe lang was de verbinding verbroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:31:
[...]

Hoe lang was de verbinding verbroken?
5 minuten. En gedurende die tijd heb ik met een netwerk tool de verbindingen gemonitord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fikkie123 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:27:
[...]

Hoe groter de importwaardes hoe minder significant de overblijvende export capaciteit wordt. Het middelt zich uit.

Maar als je op '100 kWh' totaal geïmporteerd hebt tijdens de levensduur en er zit nog 1 kWh in je batterij, als je de RTE gaat bereken over de levensduur dan heb je een afwijking van ongeveer 1% ? Lijkt me significant.
Bij een volle batterijcapaciteit loopt het op naar +5% verschil in het voorbeeld.

Ik zie hier veel RTE's voorbij komen na aanschaf van de PiB's. Vraag me af welke parameters gebruikt worden bij welke SoC?

(we hebben 2 batterijen... 2x 2,7 )
Rekenkundig heb je gelijk maar hoe realistisch is dat getal. Over een heel jaar zal je hopelijk fors meer importeren en exporteren. Bovendien kom je op een keer in de winter terecht met dagen dat ze helemaal leeg raken en dan klopt het totaal dus precies. Wil je het voor dag sturing gebruiken dat heb je inderdaad een probleem maar als het er alleen om gaat om te weten wat nu op langere termijn de RTE is dan zullen de cijfers een prima weergave zijn.

En met dag sturing kom je weer terug op het punt dat dit niet echt onder het doel van dit soort batterijen valt. Je zet ze in een hoekje en kijkt er in principe niet naar om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
fikkie123 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:27:
[...]

Ik heb nog geen enkele dag om 12 uur 's nachts lading gehad. Dus voor mij is het heel simper per dag de import en de export te gebruiken voor de RTE berekeningen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
hanev001 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:45:
[...]

Rekenkundig heb je gelijk maar hoe realistisch is dat getal. Over een heel jaar zal je hopelijk fors meer importeren en exporteren. Bovendien kom je op een keer in de winter terecht met dagen dat ze helemaal leeg raken en dan klopt het totaal dus precies. Wil je het voor dag sturing gebruiken dat heb je inderdaad een probleem maar als het er alleen om gaat om te weten wat nu op langere termijn de RTE is dan zullen de cijfers een prima weergave zijn.

En met dag sturing kom je weer terug op het punt dat dit niet echt onder het doel van dit soort batterijen valt. Je zet ze in een hoekje en kijkt er in principe niet naar om.
Ben dit met je eens.

Maar veel mensen zitten nog niet eens op 100 kWh geïmporteerd en zetten volgens hun tegen/meevallende RTE in dit topic. Tussen een volle en lege batterij in de berekening zit een significante afwijking van de werkelijke RTE bij een (relatief) lage totale import tov de laadcapaciteit van je PiB's

Meelezers nemen mogelijk de gepresenteerde waarde mee in hun overwegingen voor een batterij.

Vandaar mijn vraag of iemand een methode heeft om het zuiver te berekenen.
Of als die er niet is, bij de berekening de parameters, SoC en aantal PiB's zetten zodat de onzuiverheid / bandbreedte te zien is?😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
ArthurMorgan schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:45:
[...]

Ik heb nog geen enkele dag om 12 uur 's nachts lading gehad. Dus voor mij is het heel simper per dag de import en de export te gebruiken voor de RTE berekeningen.
En je PiB is elke dag om 00.00u op dezelfde SoC? Een juiste RTE per dag is nog lastiger dan een RTE over de levensduur (als je batterijen niet op 0% staan).
Pagina: 1 ... 71 ... 214 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.