Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 24-09 22:20

wdr

Stollie schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:45:
[...]

Jeej, afgelopen vrijdag mail gekregen om te betalen, direct gedaan. Vandaag geleverd 8)
Hier idem dito, bezorgd door Transmission Zoetermeer (bode Scholten)

[ Voor 39% gewijzigd door wdr op 24-03-2025 17:44 . Reden: postcode ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdg556
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 17:30
Devke schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:46:
[...]

k snap dat sommigen willen weten wat er nu mis gaat.
Ik vind het vooral bijzonder dat een batterij een storingscode geeft zonder verdere klachten. Een auto doet dat soms gelukkig ook, maar dan met een hele prominent waarschuwing in je dashboard. Hier valt de fout alleen op als je handmatig de status van je batterij bekijkt. Dat lijkt me voor niemand een dagelijkse taak.
Het lijkt me aannemelijker dat een dergelijke fout weken/maanden bij een gemiddelde gebruiker onopgemerkt blijft.
Als het echt zo serieus is dat de PiB retour moet, zou de batterij of app toch duidelijkere signalen moeten geven dan ergens verstopt?

Vandaar dat ik vooral daar over verder vraag bij HW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:27
Volledig terechte vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:10
Aardedraadje schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:47:
[...]

De dag die je wist dat zou komen, één van de batterijen geeft nu E450, E455. Helaesch, contact opnemen met HW dus!

E455 hier nog niet voorbij zien komen. Een dubieuze eer om deze als eerste te mogen zien :+
hoe lang heb je de batterij??
HW gaf gaan dat de mogelijke errors in de eerste paar weken voor zullen komen, daarna niet meer.

Edit, even teruggezocht en ik zie dat je hem 4 maart gekregen hebt. dus na 20 dagen probleemloos werken een E error....

[ Voor 11% gewijzigd door HBO88 op 24-03-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdg556
HBO88 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:57:
[...]

hoe lang heb je de batterij??
HW gaf gaan dat de mogelijke errors in de eerste paar weken voor zullen komen, daarna niet meer.
Mijn E454 zag ik op de 24e dag dat ik hem had. Ik denk dat hij maximaal 1 of 2 dagen eerder had kunnen oppoppen, want ik kijk niet dagelijks in dat menuutje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jdg556 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:51:
[...]

Ik vind het vooral bijzonder dat een batterij een storingscode geeft zonder verdere klachten. Een auto doet dat soms gelukkig ook, maar dan met een hele prominent waarschuwing in je dashboard. Hier valt de fout alleen op als je handmatig de status van je batterij bekijkt. Dat lijkt me voor niemand een dagelijkse taak.
Het lijkt me aannemelijker dat een dergelijke fout weken/maanden bij een gemiddelde gebruiker onopgemerkt blijft.
Als het echt zo serieus is dat de PiB retour moet, zou de batterij of app toch duidelijkere signalen moeten geven dan ergens verstopt?

Je kan dit ook op een ander manier benaderen. Zolang de batterij werkt is er geen reden om je druk te maken.
Pas als hij het niet meer of niet goed meer doet ga je op onderzoek uit naar een oorzaak. Dat is het moment om in de app te kijken of er foutcodes zijn en contact op te nemen met HW

Ik zelf kijk nooit in de app maar gebruik de hwenergy website en gebruik de app alleen voor het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
jdg556 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:59:
[...]

Mijn E454 zag ik op de 24e dag dat ik hem had. Ik denk dat hij maximaal 1 of 2 dagen eerder had kunnen oppoppen, want ik kijk niet dagelijks in dat menuutje
mm, Homewizard gaf zelf het volgende aan:
Bij ongeveer 1,6% van de Plug-In Battery’s treedt binnen enkele dagen van gebruik een E4-melding op. Deze wordt veroorzaakt doordat één van de batterijcellen na enkele dagen een afwijkende spanning laat zien. De batterij bewaakt spanningen continu dus zodra een cel buiten de spanningsmarge valt, verschijnt de foutmelding.

Tijdens de productie is deze afwijking niet zichtbaar, ook al wordt elke batterij 10 uur getest voordat de kwaliteitscontrole is voldaan. Pas na enkele laad- en ontlaadcycli is meetbaar dat één cel structureel afwijkt, en toont de melding. Hoewel dit geen gevaar oplevert, heeft het wel invloed op het opslagvermogen van de batterij. Daarom vervangen we in deze gevallen de batterij. Kwaliteit staat bij ons voorop.
na 24 dagen vind ik niet binnen enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:49

Aardedraadje

Met kabelschoen

jdg556 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:30:
[...]

Ik heb al reactie: ¨het is helaas nodig om de batterij om te wisselen voor een nieuwe¨
Dus woensdag komen ze hem omruilen en we zullen het zien.

Maar heb ook wel een extra vraag gesteld: ¨Hoe kan het dat de batterij zo'n grove storing heeft dat een omruil nodig is, maar ik verder een operationele batterij ervaar?
Is er gevaar waardoor ik de batterij onmiddelijk buiten gebruik moet stellen?
¨

Ben benieuwd naar de reactie en zal het antwoord wel posten.
Hier is ondertussen ook een vervanging geregeld. Ik heb dezelfde vraag gesteld (met andere woorden) maar nog geen reactie. Einde van de dag he :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

jdg556 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:59:
[...]

Ik kijk ook niet elke dag in dat menu, zelfs in het overzicht geen melding van een fout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e65lqaVVIYc7uNpFNNImtyvJjSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5hP0A3WBRLqR0jfePSSl2uj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet dus niet wanneer de fout er ingeslopen is, maar ik vermoed vandaag of gister.

@HomeWizard_NL Het zou tof zijn als de app een notification genereert bij dit soort fouten, niet iedereen kijkt elke dag op de statuspagina, zeker niet als ze meerdere batterijen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 05:05
wdr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:51:
[...]

Hier idem dito, bezorgd door Transmission Zoetermeer (bode Scholten)

[Afbeelding]
Offtopic: even je adres balk ook even wissen want daar staat je postcode in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jdg556 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:51:
[...]

Eens. Daarom komt hij ook terug in feature requests (zie post van gister). Melding vanuit de app en niet omdat je toevallig kijkt.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
HBO88 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:01:
na 24 dagen vind ik niet binnen enkele dagen.
De vraag is hoeveel cycli je batterij heeft doorgemaakt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 20:10
op de man

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 25-03-2025 07:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
deze post kon prima achterwege blijven.

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 24-03-2025 18:28 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdg556
jdg556 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:30:
[...]

Ik heb al reactie: ¨het is helaas nodig om de batterij om te wisselen voor een nieuwe¨
Dus woensdag komen ze hem omruilen en we zullen het zien.

Maar heb ook wel een extra vraag gesteld: ¨Hoe kan het dat de batterij zo'n grove storing heeft dat een omruil nodig is, maar ik verder een operationele batterij ervaar?
Is er gevaar waardoor ik de batterij onmiddelijk buiten gebruik moet stellen?
¨

Ben benieuwd naar de reactie en zal het antwoord wel posten.
HW heeft alweer antwoord gegeven: ¨Er is geen gevaar wat betreft de batterij. De error code geeft aan dat er een cell los zit. Dit komt doordat de cell in de fabriek niet goed is gemonteerd.¨

De PiB staat bij ons op een dressoirkast op een logeerkamer, maar er is niks gebeurd dat zou kunnen leiden tot een losse cell.

Met andere woorden:
E454 zegt dus iets over een losse cell en kan na 24 dagen (21 cycli) zomaar optreden, zonder een duidelijke aanleiding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:50
bert1962men schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:10:
Heb mijn batterijen besteld en aanbetaald op 15 Oct 2024. Na vele loze beloften wordt nu aangegeven dat ik deze op 10 mei 2025 ontvang. Als dat tenminste niet weer een leugen is. Schandelijk bedrijf. Kies een alternatief product! :(
Wat is u allemaal door HW beloofd wat ze niet zijn nagekomen? Toen ik mijn bestelling op 2 oktober plaatste meldden ze alleen dat de verwachte levering in april (volgens mij….) zou zijn, dat wordt nu dus mei.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 16:47

jogiebeer

Fencing is fun,

Vandaag de batterijen ontvangen. Het zogeheten plug en play is niet zo plug en play. Eerst kon de batterij geen connectie maken met de p1 meter, alles weer opnieuw installeert, toen bleek een waarde bij de p1 meter fout te staan en dat loste het probleem bij batterij 1 op. Toen batterij 2 uitgepakt, zelfde proces gevolgd maar die batterij bleef een witte puls afgeven, contact opgenomen met Homewizard en conclusie dat batterij niet deugt, krijg een nieuwe. Heb mij huis geautomatiseerd en heb meerdere producten van Homewizard zonder problemen geïnstalleerd maar dit viel me behoorlijk tegen.

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Harri schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:17:
[...]

Wat is u allemaal door HW beloofd wat ze niet zijn nagekomen? Toen ik mijn bestelling op 2 oktober plaatste meldden ze alleen dat de verwachte levering in april (volgens mij….) zou zijn, dat wordt nu dus mei.
Beste @bert1962men
welkom in de echte wereld, dat spul moet wel uit China komen, dus als daar iets mis gaat loopt het heel snel spaak. gelukkig communiceerd HW ook bij deze wat mindere leuke zaken of had je liever gewild dat je helemaal niets had gehoord :?
kijk maar naar onze Zuiderburen, die stonden ook helemaal in de startbokken en de finger al op de bestelbuton, maar helaas, de HW heeft nog geen groen licht gekregen en op dit moment is nog helemaal niet duidelijk wanneer dit wel kan gebeuren.
Ik ga er nog steeds van uit dat HW gewoon al het mogelijke wat in hun macht staat om het leverprobleem op te lossen. hetenige wat wij kunnen doen is gewoon wachten. Als hij dan binnen is kan de vlag uit denk ik. :)F :)B

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:08
Vandaag de batterij ontvangen. In stopcontact gestoken, aangezet met de draaiknop aan de zijkant. Maar de touch-knop aan voorkant doet helemaal niets. Zou 'm 5 seconden moeten 'indrukken', maar de batterij blijft wit knipperen en krijg 'm in de app ook niet gekoppeld. Iemand hier ervaring mee? Verschillende stopcontacten geprobeerd, maar maakt geen verschil. Lijkt erop alsof de touch knop niet werkt.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
getty schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:03:
Vandaag de batterij ontvangen. In stopcontact gestoken, aangezet met de draaiknop aan de zijkant. Maar de touch-knop aan voorkant doet helemaal niets. Zou 'm 5 seconden moeten 'indrukken', maar de batterij blijft wit knipperen en krijg 'm in de app ook niet gekoppeld. Iemand hier ervaring mee? Verschillende stopcontacten geprobeerd, maar maakt geen verschil. Lijkt erop alsof de touch knop niet werkt.
ja dat had tweaker Euma3000 ook en die melde later:

Nieuwe update, na een paar uur de accu aan netstroom te laten liggen doet de touch sensor het wel. Ik ga de accu nu paren met de P1 meter en zal support op de hoogte brengen.

Dus dat kan je proberen. of batterij uitzetten (draaiknop) , stekker uit het stop contact, batterij weer aanzetten ( draaiknop), even wachten. ( sec of 60) daarna draaiknop weet op uitzetten, stekker erin, draaiknop weer aanzetten en kijken of de sensor het dan weer wel doet

En anders melden bij support en dan zal het een omruiling worden.

[ Voor 18% gewijzigd door ivo1969 op 24-03-2025 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
Je hebt de verkeerde geciteerd😆

[ Voor 71% gewijzigd door Harri op 24-03-2025 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Harri schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:38:
[...]

Je hebt de verkeerde geciteerd😆
Sorry, mijn excuses hiervoor, ik heb de tekst in mijn post aangepast. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martijn001
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 25-03 12:03
Bij mij leek touch knop ook niet te werken.
Oplossing: batterij uit zetten, vinger op knop leggen ( en erop blijven houden), batterij aan zetten. Na sec of 5-10 gaan de leds blauw knipperen en kon ik de batterij installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn001 op 24-03-2025 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getty
Martijn001 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:53:
Bij mij leek touch knop ook niet te werken.
Oplossing: batterij uit zetten, vinger op knop leggen ( en erop blijven houden), batterij aan zetten. Na sec of 5-10 gaan de leds blauw knipperen en kon ik de batterij installeren.
Helaas, als paar keer geprobeerd, maar helpt niet.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getty
ivo1969 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:35:
[...]

ja dat had tweaker Euma3000 ook en die melde later:

Nieuwe update, na een paar uur de accu aan netstroom te laten liggen doet de touch sensor het wel. Ik ga de accu nu paren met de P1 meter en zal support op de hoogte brengen.

Dus dat kan je proberen. of batterij uitzetten (draaiknop) , stekker uit het stop contact, batterij weer aanzetten ( draaiknop), even wachten. ( sec of 60) daarna draaiknop weet op uitzetten, stekker erin, draaiknop weer aanzetten en kijken of de sensor het dan weer wel doet

En anders melden bij support en dan zal het een omruiling worden.
Mogelijkheid 2 getest, maar dat werkt niet. Zal nu tijdje spanning erop houden, en anders hopelijk morgen contact met support afdeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jogiebeer schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:39:
Vandaag de batterijen ontvangen. Het zogeheten plug en play is niet zo plug en play. Eerst kon de batterij geen connectie maken met de p1 meter, alles weer opnieuw installeert, toen bleek een waarde bij de p1 meter fout te staan en dat loste het probleem bij batterij 1 op. Toen batterij 2 uitgepakt, zelfde proces gevolgd maar die batterij bleef een witte puls afgeven, contact opgenomen met Homewizard en conclusie dat batterij niet deugt, krijg een nieuwe. Heb mij huis geautomatiseerd en heb meerdere producten van Homewizard zonder problemen geïnstalleerd maar dit viel me behoorlijk tegen.
Om te beginnen moet je p1 eerst updaten en dan wordt hij wel herkend door de batterij.
Hierna kun je de werking controleren.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 13:32
Vandaag voor de 3e keer weer melding dat de accu scheef staat.
Had een mail van homewizzard gekregen om de accu uit te schakelen en 90 uit te laten en daarna weer.
De melding was toen weg.
Gisteren had ik m uit de app gehaald en weer toegevoegd.
Hoop dat ze dit snel oplossen want 3x binnen een week vind ik veel.
Terwijl hij daarvoor meer dan een maand perfect gewerkt heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bubba76 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:19:
[...]

Wat een overdreven reactie zeg, je besteld een product wat eigenlijk nog helemaal niet bestaat, dus je kan er rekening mee houden dat er vertraging ontstaat.

Homewizard heeft tot nu ook alles keurig gecommuniceerd, dus om ze nu zo neer te zetten vind ik zwaar overtrokken.
Even los van de reactie die je citeert (die is niet netjes inderdaad): Gecommuniceerd heeft HomeWizard wel. Keurig vind ik dan weer niet een passende omschrijving:

augustus 2024: "verwachte levering maart 2025"
12 februari 2025: "we verwachten tussen februari en april 2025"
21 maart 2025: "voor 10 mei"

Die laatste vertraging komt wel kort op de een na laatste vertraging, waarin een uiterste leverdatum geïmpliceerd werd. Je had daar direct mei 2025 kunnen roepen. Maar nee er is een range gegeven die na een paar weken al niet meer haalbaar blijkt.

Ook de logistieke details (rond de bestelling af, we zetten hem klaar, wees thuis voor een krabbel, de dagen worden langer dus je bent nog op tijd) in februari roepen nu niet echt op dat de datum nog kon veranderen. Ik merk inmiddels dat ik die nieuwe leverdatum ook al met een korrel zout lees.

Bij mij komt de gedachte boven: hebben ze nu expres in kleine stapjes de grote vertraging gecommuniceerd? Als dit in februari duidelijk was, was ik misschien wel afgehaakt. Maar nu spelen ze in op de 'sunk cost' van het wachten dat al achter de rug is. Dit is wel communicatie, maar niet keurig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:06

vanDaal

-ismeereentje

Heb mijn batterijen besteld en aanbetaald op 15 Oct 2024. Na vele loze beloften wordt nu aangegeven dat ik deze op 10 mei 2025 ontvang. Als dat tenminste niet weer een leugen is. Schandelijk bedrijf. Kies een alternatief product! :(
Goh, vandaag geregistreerd, zegt genoeg...

Anyway, ik heb mijn PiB vandaag ook ontvangen. Binnen een paar minuten succesvol geinstalleerd en meteen met laden begonnen. Nu helaas al weer leeg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
vanDaal schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:51:
[...]

Goh, vandaag geregistreerd, zegt genoeg...

Anyway, ik heb mijn PiB vandaag ook ontvangen. Binnen een paar minuten succesvol geinstalleerd en meteen met laden begonnen. Nu helaas al weer leeg :+
Wel vol kunnen laden?

Hier de 100 % gehaald, staat nu nog op 11%, maar inductie aan gehad . Rond 19.00 de verlichting. En o.a. de vaatwasser ( eco stand)

Komend weekend weer zomertijd dus uur langer licht, zal batterij ook wel weer langer meegaan🙃

[ Voor 3% gewijzigd door ivo1969 op 24-03-2025 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:06

vanDaal

-ismeereentje

Ja, maar hij was ook al 48% vol bij levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
vanDaal schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:33:
[...]

Ja, maar hij was ook al 48% vol bij levering.
Ja dat klopt, maar hier liggen panelen op zuidwesten en rond 10.00 begint het laden en vanaf 10.30 stabiel te laden. Rond 15.00 is batterij vol.
Ik heb 10 panelen en bruto 3300 kWh .
Ik heb 2e batterij in bestelling staan en hoop daarmee de nacht door te komen, in de maanden april t/m september verwacht ik

Batterij nu 7%. En dat dalen van percentage gaat vanaf 10 % sneller.

Misschien maart ook, maar deze maand was wel heel zonnig voor maart geloof ik.

[ Voor 6% gewijzigd door ivo1969 op 24-03-2025 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
ivo1969 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:44:
[...]

Ja dat klopt, maar hier liggen panelen op zuidwesten en rond 10.00 begint het laden en vanaf 10.30 stabiel te laden. Rond 15.00 is batterij vol.
Ik heb 10 panelen en bruto 3300 kWh .
Ik heb 2e batterij in bestelling staan en hoop daarmee de nacht door te komen, in de maanden april t/m september verwacht ik

Batterij nu 7%. En dat dalen van percentage gaat vanaf 10 % sneller.

Misschien maart ook, maar deze maand was wel heel zonnig voor maart geloof ik.
Je dak lijkt niet echt ideaal :o zo te zien. Ik heb 4kWp, verdeeld over 10 panelen. 4 van die panelen liggen plat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwrsRvRL0Pu-2M7aozv3MuVD3dY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U6uloy0rtqcVYEihI5u1DY8s.png?f=fotoalbum_large

Het laden start vanaf 8 uur, en om 1 uur zijn ze allebei wel vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addcremers
  • Laatst online: 05-07 10:42
Ik heb wifi 5GHz kan ik de homewizard thuisbatterij dan gewoon aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dat ik deze op 10 mei 2025 ontvang.
Nee, goed lezen. Voor 10 mei 2025.

Verder nogal een heftige reactie. Niemand vindt deze vertraging leuk, maar "schandelijk bedrijf"?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
addcremers schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 06:20:
Ik heb wifi 5GHz kan ik de homewizard thuisbatterij dan gewoon aansluiten?
In de spec-sheet (bv in de openingspost) staat dat de batterij op 2.4GHz b/g/n werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Harri op 25-03-2025 06:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Best veel NOM gisteren toch? 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONvr84pvYXb1MNiPMSCmAeyuTjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ig0xy8EM4DKiDmdsOg2Oqx4I.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:48
Lastig te zien wanneer je alleen het totaal laat weergeven en niet zowel afname als teruglevering :)
Maar het ziet er zeker goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjamo schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:10:
[...]

Lastig te zien wanneer je alleen het totaal laat weergeven en niet zowel afname als teruglevering :)
Maar het ziet er zeker goed uit.
Juist de P1 meter. Daar zie je NOM. Al het vlakke is dus NOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 13:32
SpikeHome schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:13:
Vandaag voor de 3e keer weer melding dat de accu scheef staat.
Had een mail van homewizzard gekregen om de accu uit te schakelen en 90 uit te laten en daarna weer.
De melding was toen weg.
Gisteren had ik m uit de app gehaald en weer toegevoegd.
Hoop dat ze dit snel oplossen want 3x binnen een week vind ik veel.
Terwijl hij daarvoor meer dan een maand perfect gewerkt heeft.
Even mezelf quoten:
Sinds gisteren ook gisteren ook weer geprobeerd de restrictie eraf te halen.
Helaas de volgende melding steeds:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6UvI0XZXyNjmOghsFnt_uKEHnM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XwcDw5RajfICEwEMZNRfN1Hs.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
Devke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:22:
[...]

Juist de P1 meter. Daar zie je NOM. Al het vlakke is dus NOM.
Ik gebruik die grafiek (of solar consumption, het zelfde maar dan met direct verbruik er bij) altijd met aparte afname en teruglevering. Omdat het mij vooral om de afname gaat. Ook wanneer het me om teruglevering zou gaan zou ik het zo gebruiken, omdat ik aan de optelsom niets heb.

Vaak kijk ik voor de precieze cijfers bij weekweergave, die gaat tot 2 cijfers achter de komma.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlPI4PhNMnHpVOOIFIU_fWHLw44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwaOqKo86BlVqDzPPU2EPn7J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpoN1AUFIxd_Fl69MG-axEZjHT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPTwdcc0IIcRIQ5hnPW1FVcv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd of degene die gisteren de '2 weken' E-mail hebben ontvangen ongeveer dezelfde tijdslijn gaan doorlopen als degene die deze mail een week eerder hebben ontvangen. Dan zou het ongeveer zo moeten zijn:
Ma 24 maart - 2 weken E-mail
Vr 28 maart - betaallink
Ma 31 maart of Di 01 april - uitlevering (indien direct betaalt...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:12
Teleluvr schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:30:
Ik ben wel benieuwd of degene die gisteren de '2 weken' E-mail hebben ontvangen ongeveer dezelfde tijdslijn gaan doorlopen als degene die deze mail een week eerder hebben ontvangen. Dan zou het ongeveer zo moeten zijn:
Ma 24 maart - 2 weken E-mail
Vr 28 maart - betaallink
Ma 31 maart of Di 01 april - uitlevering (indien direct betaalt...)
Mijn vermoeden is van wel. Maar ze zullen bij wijze van spreken 200 man de twee weken mail gestuurd hebben en dan ga ik ervan uit dat ze iedere dag 20 betaallinks versturen. Zodat de zending verspreid gaat om het logistiek haalbaar te houden. Waarschijnlijk is het een veelvoud van deze getallen maar het kan denk ik zijn dat sommige vandaag of morgen de betaallink krijgen en andere eind volgende week.

Gewoon rustig afwachten.... Al krijg ik er nu ook wel zin in.

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjamo schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:28:
[...]

Ik gebruik die grafiek (of solar consumption, het zelfde maar dan met direct verbruik er bij) altijd met aparte afname en teruglevering. Omdat het mij vooral om de afname gaat. Ook wanneer het me om teruglevering zou gaan zou ik het zo gebruiken, omdat ik aan de optelsom niets heb.

Vaak kijk ik voor de precieze cijfers bij weekweergave, die gaat tot 2 cijfers achter de komma.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien ben ik gek hoor 😜 maar de optel som wordt imo geprojecteerd in de totaal grafiek. Daar zie ik of ik nu teruglever of afneem of NOM draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Devke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:40:
[...]

Misschien ben ik gek hoor 😜 maar de optel som wordt imo geprojecteerd in de totaal grafiek. Daar zie ik of ik nu teruglever of afneem of NOM draai.
Het plaatje blijft volgens mij hetzelfde, alleen de cijfers zijn anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0N6L07zI4yXaiUUlYaK84uxeKIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGvfTwyogzSybMuwlFXIWaQe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBaDAFLihpEYyzN6y-ySbm8gyJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFUJiXFZ7GE18RFkotBOO4KE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moutonje
  • Laatst online: 12-09 23:01
Goedemorgen allen,
De discussies over rendement gaan wel heel ver voor de gewone gebruiker. Mijn simpele vaststelling is dat mijn HW batterij na 25 cycli volledig laden en ontladen een rendement geeft van 74,009%. Dit lijkt mij wel erg laag gezien de advertenties van andere fabrikanten waarin wel tot 90% wordt beloofd. Zijn er nuchtere cijfers bekend van Zendure of Eva power? Ik kan mijn batterij nog retour sturen voordat de 30 dagen bedenktijd voorbij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
Zie toevallig net een uitroepteken staan, hier zou echt wel een melding van moeten komen zodat er gekeken kan worden wat er aan de hand is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/It-4nZ6-9DUaq6RyD9JbwAvnJZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsxvInXdwdCfXuQ9BDLVQOV2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z02hbb9bEt4hYErBOQxE_6a0ztY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyjhcJ4AZ2M8YxlvNWlcXNKU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8NWdzXjnmu0J0o1rhc1DS8fpx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulC5lHHSR2jS1nS4pq6XvdmD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
moutonje schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:28:
Goedemorgen allen,
De discussies over rendement gaan wel heel ver voor de gewone gebruiker. Mijn simpele vaststelling is dat mijn HW batterij na 25 cycli volledig laden en ontladen een rendement geeft van 74,009%. Dit lijkt mij wel erg laag gezien de advertenties van andere fabrikanten waarin wel tot 90% wordt beloofd. Zijn er nuchtere cijfers bekend van Zendure of Eva power? Ik kan mijn batterij nog retour sturen voordat de 30 dagen bedenktijd voorbij zijn.
Ik weet van 1 Zendure eigenaar dat hij 80-82% haalt. Ik weet alleen niet hoe de belasting dan is.

Misschien kunnen ze je in dat topic antwoord geven? Ik lig nu net onder de 76%. Ik had verwacht warmere locatie dus we gaan wat up maar ik zie een lichte daling van het gemiddelde.Temp rond de 20 graden. Hierbij het Zendure topic Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Devke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:37:
[...]
Ik had verwacht warmere locatie dus we gaan wat up maar ik zie een lichte daling van het gemiddelde.
Ik kan dit wel bevestigen. Ik heb 4 batterijen in een kleine, passief geventileerde ruimte. Is dus best warm. Zit op 73 tot 74%. Warmer is dus niet per se beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Aardedraadje op 25-03-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:49
Weet iemand wat de doorlooptijd is voor aanmelding van het bèta tester programma?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 16:41

Canis Lupus

Vosbot

Aardedraadje schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:44:
[...]

Ik kan dit wel bevestigen. Ik heb 4 batterijen in een kleine, passief geventileerde ruimte. Is dus best warm. Zit op 73 tot 74%. Warmer is dus niet per se beter.
Hier 74% over afgelopen maand, 1 batterij, staat op overloop, gemiddeld graad of 18 (omgeving).

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
Cardwizard schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:28:
Zie toevallig net een uitroepteken staan, hier zou echt wel een melding van moeten komen zodat er gekeken kan worden wat er aan de hand is

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Batterij 1 geeft bij ons dezelfde melding, echter zie ik in het live overzicht dat de beide accu’s gewoon met 1600W opladen (leveren nog 926W terug op het net).
Toevoeging: batterij 1 geeft aan dat hij aan het laden is en SOC loopt ook geleidelijk aan op.

[ Voor 4% gewijzigd door Harri op 25-03-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Canis Lupus schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:58:
[...]
Hier 74% over afgelopen maand, 1 batterij, staat op overloop, gemiddeld graad of 18 (omgeving).
Hier 75% tot nu toe, heb hem sinds eind januari op zolder staan waar niet verwarmd word (13 tot 16 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:03
Ik zit nu op 78% RTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

jdg556 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:03:
[...]

HW heeft alweer antwoord gegeven: ¨Er is geen gevaar wat betreft de batterij. De error code geeft aan dat er een cell los zit. Dit komt doordat de cell in de fabriek niet goed is gemonteerd.¨

De PiB staat bij ons op een dressoirkast op een logeerkamer, maar er is niks gebeurd dat zou kunnen leiden tot een losse cell.

Met andere woorden:
E454 zegt dus iets over een losse cell en kan na 24 dagen (21 cycli) zomaar optreden, zonder een duidelijke aanleiding.
Ook hier weer antwoord.

Ook voor E455 is er niks zodanigs aan de hand dat je je zorgen hoeft te maken om je veiligheid (brand of kortsluiting). Het klopt dat hij dan blijft werken.

Maar blijkbaar is er wel iets aan de hand waardoor hij niet optimaal werkt (ze specificeerden niet wat) en ruilen ze hem graag om.

Het kan toeval zijn, maar ik heb twee batterijen die een RTE van 73% halen, en twee die 74% halen. In precies dezelfde omstandigheden staan. Nu is deze defecte batterij ééntje met een RTE van 73%.

Het is rommelen in de marge maar ik vraag me dus af in hoeverre het defect en de lagere RTE een relatie hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Aardedraadje op 25-03-2025 10:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:24
Goedemorgen allen,
Ik vrees dat het met een AC gekoppelde batterij en NOM niet veel beter gaat worden.

Daarbij kan je je afvragen hoe erg dat is.

Stel dat je elke zonnige dag 0,6 kWh verlies hebt gedurende 250 dagen per jaar. Dan hebben we het dus over 150 kWh per jaar, ofwel de opbrengst van een half oud zonnepaneel of een derde nieuw zonnepaneel.

Per 2027 is alles wat je niet teruglevert toch waardeloos en zelfs nu al is de waarde van wat je terug levert door terugleverkosten vaak alleen de energiebelasting. We hebben het dus over nog geen 20 euro per jaar per accu tot 1 januari 2027 als je nu niks over houdt boven wat je mag salderen. Als je op jaarbasis over houdt dan mag je blij zijn met een TLV van 5 cent, dus 7,6 euro per jaar die je mis loopt.

Met ander woorden, als je de kosten van het terug sturen niet meerekent en maar weinig panelen hebt, dan kan je misschien 40 euro besparen tot 2027 en dan maar hopen dat het rendement en de werking van het alternatief beter zijn.

Ik heb zelf ook even getwijfeld tussen de HomeWizard batterijen en een DC gekoppelde batterij door mijn omvormer te vervangen, maar ook dat heeft weer nadelen. De plaatsing staat dan behoorlijk vast en zo'n hybride omvormer staat 24x7 aan en is overkill om hier 250W te leveren in de nacht.

Overigens denk ik dat de alternatieven ook interessant zijn. Dus als je iets veel groters wilt of het verlies je te veel stoort, dan moet je hier gewoon je HW batterij aanbieden. Die is waarschijnlijk binnen een dag weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 16:47

jogiebeer

Fencing is fun,

GL007 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:07:
[...]

Om te beginnen moet je p1 eerst updaten en dan wordt hij wel herkend door de batterij.
Hierna kun je de werking controleren.
Dat had ik al gedaan, alles is up to date.

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mijn simpele vaststelling is dat mijn HW batterij na 25 cycli volledig laden en ontladen een rendement geeft van 74,009%. Dit lijkt mij wel erg laag gezien de advertenties van andere fabrikanten waarin wel tot 90% wordt beloofd.
Hier worden plugin-batterijen met elkaar vergeleken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor getallen van specifieke andere batterijen kun je beter in de respectievelijke topics terecht :)

90% rendement bij een ac-dc-ac omzetting plus het verlies van het opladen en ontladen van een batterij lijkt me niet realistisch.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:17
Vraagje, hoelang is de kabel van de PiB? Dit i.v.m. plaatsen nieuwe WCD. Ruimte voor PiB ligt vast, zo doende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
In de spec-sheet (zie bv openings post) meldt HW dat deze 1.5m is.
Kabel gaat ter hoogte van de onderkant, en dan in het midden (gezien van links-rechts) aan de achterkant de batterij in.

[ Voor 48% gewijzigd door Harri op 25-03-2025 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
En ik meen dat er eerder eens 1.7m is gerapporteerd in de praktijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netappie
Teleluvr schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:45:
En ik meen dat er eerder eens 1.7m is gerapporteerd in de praktijk
Dat verschil tussen de 1,5 meter en 1,7 meter komt door dat deze in het midden van de 0,4 meter brede batterij aangesloten is.

Dus die 0,2 meter kan je er vanaf trekken als je naar links of rechts moet met de kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:33:
[...]

Even los van de reactie die je citeert (die is niet netjes inderdaad): Gecommuniceerd heeft HomeWizard wel. Keurig vind ik dan weer niet een passende omschrijving:

augustus 2024: "verwachte levering maart 2025"
12 februari 2025: "we verwachten tussen februari en april 2025"
21 maart 2025: "voor 10 mei"

Die laatste vertraging komt wel kort op de een na laatste vertraging, waarin een uiterste leverdatum geïmpliceerd werd. Je had daar direct mei 2025 kunnen roepen. Maar nee er is een range gegeven die na een paar weken al niet meer haalbaar blijkt.
Dat zijn geen twee "vertragingen" hè?
Bij je bestelling in Augustus wordt een verwachte levering van Maart afgegeven.
Vervolgens krijg je in Februari een bevestiging van levering tussen eind februari - begin April.
En nu voor 5% van de "Maart" batch is helaas een vertraging waardoor je de bestelde batterij voor 10 Mei krijgt.
95% van de "Maart" batch is dus keurig volgens verwachte levering afgeleverd. De 5% is overmacht doordat domweg benodigde onderdelen niet op tijd aan Home Wizzard geleverd zijn. En dat kan zo iets als een simpel transistortje zijn. Zonder dat dingetje werkt het echter niet.

Voor 10 Mei is niet het zelfde als op 10 Mei. Als de onderdelen binnen zijn of men heeft bij een andere leverancier onderdelen besteld kan je batterij toch zomaar volgende week op de stoep staan. Mocht echter de leverancier van de onderdelen weer niet leveren dan ga je nat. |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• netappie
Gizz schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:41:
[...]

Hier worden plugin-batterijen met elkaar vergeleken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor getallen van specifieke andere batterijen kun je beter in de respectievelijke topics terecht :)

90% rendement bij een ac-dc-ac omzetting plus het verlies van het opladen en ontladen van een batterij lijkt me niet realistisch.
Helemaal mee eens.
Ik twijfel zelfs of het met NoM op een gemiddeld DC gekoppeld systeem haalbaar is.

Vaak vergeet men hier te vermelden wat het systeem om de batterij heen zelf verbruikt en dat kan best aantellen over iets dat 24x7 aan staat en ook nog regelmatig moet top balancen om de cellen goed bruikbaar te houden. Dat produceert allemaal warmte, dus verlies.

En waar maken we ons precies druk over? Wat zo'n accu op kan slaan is slechts een fractie van wat je panelen dagelijks leveren en de installateur heb je alvast wegbezuinigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BKK
  • Laatst online: 16:19

BKK

Waar zitten we op dit moment qua uitleveringen? Laatste wat ik gelezen heb is begin augustus, zijn er latere uitleveringen geweest?
Ik zelf nog niets gehoord en zou de batterij in april moeten gaan ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 10:36
Na een klein maandje gebruik sinds een paar dagen error code E454.

Ik heb dit gemeld via de chat functie, eerstvolgende werkdag al reactie met omruil verzoek.

Ook hier werkt de batterij wel gewoon qua laden/ontladen.

[ Voor 4% gewijzigd door autoreverse op 25-03-2025 11:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
netappie schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:51:

En waar maken we ons precies druk over? Wat zo'n accu op kan slaan is slechts een fractie van wat je panelen dagelijks leveren en de installateur heb je alvast wegbezuinigd.
En die warmte verdwijnt ook nog eens ín je huis, wat een maand of 8 jaar per jaar best prettig is. Gratis kachel!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 09:37
BKK schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:00:
Waar zitten we op dit moment qua uitleveringen? Laatste wat ik gelezen heb is begin augustus, zijn er latere uitleveringen geweest?
Ik zelf nog niets gehoord en zou de batterij in april moeten gaan ontvangen.
Ik vermoed dat niemand uit de batch 'eind april' nog iets gehoord heeft. Zou die aanname kunnen kloppen? Mogelijk kijkt Hw eerst even hoe ver ze komen? Het zou wel apart zijn dat ik (bestelling in februari) mijn batterij in april krijg waar een ander die in augustus besteld heeft tot begin mei zou moeten wachten. We zullen zien.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
EvaluationCopy schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:24:
[...]

En die warmte verdwijnt ook nog eens ín je huis, wat een maand of 8 jaar per jaar best prettig is. Gratis kachel!
Momenteel is het inderdaad best een bonus. de batterijen staan hier in de werkkamer die altijd een beetje achter bleef qua verwarmen.

Voor de zomer is het juist weer een uitdaging, maar gelukkig is het redelijk gemakkelijk te verplaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
autoreverse schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:15:
Na een klein maandje gebruik sinds een paar dagen error code E454.

Ik heb dit gemeld via de chat functie, eerstvolgende werkdag al reactie met omruil verzoek.

Ook hier werkt de batterij wel gewoon qua laden/ontladen.
je bent al nummer 3 met een E4 error code na een maand of 3 weken.
Homewizard gaf aan dat deze errors alleen na enkele dagen zouden optreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_73
  • Laatst online: 10-07 15:57
Ik heb gezocht op "Oeps! Er gaat iets niet goed (E449)", maar kan deze niet vinden in het forum.
Iemand enig idee wat dit betekent?
PIB werkt overigens nog steeds gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Een hoop nieuwe errors in de afgelopen dagen.

Zijn dit fouten die na langere tijd pas naar voren komen, of heeft @HomeWizard_NL de monitoring uitgebreid/kritischer gemaakt met de laatste updates?

[ Voor 6% gewijzigd door Aardedraadje op 25-03-2025 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

sander_73 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:38:
Ik heb gezocht op "Oeps! Er gaat iets niet goed (E449)", maar kan deze niet vinden in het forum.
Iemand enig idee wat dit betekent?
PIB werkt overigens nog steeds gewoon goed.
Contact opnemen via thuisbatterij@homewizard.nl

Je krijgt dan reactie van Wizzi. Onderaan de mail even klikken op melding doorzetten naar het team. Ik vermoed dat je een nieuwe krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erick12345678
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-09 13:12
Canis Lupus schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:58:
[...]
Ik zit hier op 75,7% niet verkeerd

126 kWh in 95,4 kWh uit :)

Staan bij mij opgesteld in de cv ruimte met mechanische ventilatie, het afzuigpunt heb heb ik nu boven de PiB’s gemaakt zodat alle warme lucht altijd wordt afgevoerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T857OCnwPEEoheD57e6DcJwySFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3LJfIS6QXBPGVgpODI1j07zp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
netappie schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:51:
[...]

Helemaal mee eens.
Ik twijfel zelfs of het met NoM op een gemiddeld DC gekoppeld systeem haalbaar is.

Vaak vergeet men hier te vermelden wat het systeem om de batterij heen zelf verbruikt en dat kan best aantellen over iets dat 24x7 aan staat en ook nog regelmatig moet top balancen om de cellen goed bruikbaar te houden. Dat produceert allemaal warmte, dus verlies.

Helemaal waar, en laten we eerlijk zijn met de prijzen die je waarschijnlijk in 2027 en later nog voor je duur verdiende zonnestroom terugkrijgt is zelf een RTE van ergens tussen 75-80 nog helemaal niet zo slecht. Wat dat zijn voor een groot deel van het jaar toch mooi verdiende kWh'jes die de HW PiBmogelijk maakt.
en met één HW PiB krijg ik voor ruim 220 dagen ruim 65-75% van mijn sluipverbruik tijdens de donkere uurtjes al mee afgedekt, nog niet helemaal NOM, maar wel een behoorlijke weg er naar toe. Met een tweede HW PiB zou ik zelfs 95% in die tijd op volledig NOM zitten. wat wil je nog meer ?
of vraag je ook af hoeveel verlies je auto heeft met de brandstof die je er ingooit; denk maar aan waarom die motor het echt niet lang (denk in seconden) volhoud als er geen koelwater meer inzit.(denk dan eerder aan circa 40-50% max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakola
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:26
*knip*

omdat het niet in dit topic hoort.

idd

[ Voor 77% gewijzigd door twain4me op 25-03-2025 13:28 . Reden: offtopic ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je opgelost. Iedereen die loopt te melkmuilen dat het te lang duurt de Home Wizard annuleren. Is de hele maart batch toch nog op tijd geleverd. *O*

En iedereen die “overstapt” gaat achter in de rij voor een inferieur systeem. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:44:
[...]

Dan zet ik hem buiten neer.... oh nee dat kon niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG64
  • Laatst online: 15:40
Ik heb een vraag over de reactietijd van de p1-meter/HW batterij.

Zodra ik een grote stroombron (waterkoker) inschakel (linker witte streep in de afbeelding), dan schakelt de batterij in ongeveer 2-3 seconden bij.

Zodra ik de stroombron weer uitschakel ( de middelste witte streep), duurt het zo;n 15 seconden (de rechter witte streep) voordat ik het relais van de batterij weer hoor schakelen en de batterij weer gaat opladen.

Duurt het weer inschakelen van de batterij bij jullie ook zo lang ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhNu1f36SxdqFmgVmc5GolQXn_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bxy3YfVeU7DwaPgmk3JMjc9p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DG64 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:18:

Zodra ik een grote stroombron (waterkoker) inschakel (linker witte streep in de afbeelding), dan schakelt de batterij in ongeveer 2-3 seconden bij.

Zodra ik de stroombron weer uitschakel ( de middelste witte streep), duurt het zo;n 15 seconden (de rechter witte streep) voordat ik het relais van de batterij weer hoor schakelen en de batterij weer gaat opladen.

[Afbeelding]
Klopt is een door HW ingebouwde wachttijd om veelvuldig schakelen bij veel en snel wisselende vermogens vraag op te vangen. Zoals bv van een kookplaat of een wasdroger. Veel schakelingen in korte termijn kan op de wat langere de levensduur van de relais verminderen.
Tijdens de wachttijd zakt het vermogen dat de batterij ontlaad naar een minimum nivo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Ja is idem hier zo. Volgens mij is dit om geflipper te voorkomen van het relais. Zie het als een kleine time-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yustmenl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11
yustmenl schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:49:
Vanmorgen keek ik in de app en zag dat mijn accu in storing stond.
[Afbeelding]

omdat ik de accu niet verplaatst heb en omdat zover ik weet mijn huis niet aan het verzakken is heb ik de accu gereset en het probleem is nu opgelost.

Heeft iemand al ervaring met deze melding?

Ik heb hem natuurlijk ook al aan HW gemeld.
vergeten te melden maar heb snel reactie gehad en het lijkt een eenmalig probleem te zijn, als het zig weer voordoet gaan we verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duurt het weer inschakelen van de batterij bij jullie ook zo lang

[Afbeelding]
Dit komt door de p1 poort update tijd van 5 seconden.

[ Voor 7% gewijzigd door GL007 op 25-03-2025 13:40 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 10:36
hanev001 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:24:
[...]

Klopt is een door HW ingebouwde wachttijd om veelvuldig schakelen bij veel en snel wisselende vermogens vraag op te vangen. Zoals bv van een kookplaat of een wasdroger. Veel schakelingen in korte termijn kan op de wat langere de levensduur van de relais verminderen.
Tijdens de wachttijd zakt het vermogen dat de batterij ontlaad naar een minimum nivo
Vroeg me dit ook al een tijdje af, leuk om nu te weten waarom dit zo is.
Ik merk het bijv ook bij gebruik magnetron op de 1 na hoogste stand. Het piekvermogen zakt dan telkens even 5 seconden weg. Waarbij de batterij dan nog een tijdje dat gevraagde vermogen blijft leveren (en dan dus eventjes het net opgestuurd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:51

EDB

GL007 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:38:
[...]

Dit komt door de p1 poort update tijd van 5 seconden.
Dat is hier toch echt 1 seconde i.p.v. 5

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
EDB schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:30:
[...]

Dat is hier toch echt 1 seconde i.p.v. 5
...is afhankelijk van de generatie van je slimme meter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Teleluvr schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:31:
[...]

...is afhankelijk van de generatie van je slimme meter...
Het is 1 seconde of 10 seconden. Er is mij geen meter bekend die 5 seconden gebruikt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:30
Ondanks een 10 seconden meter hier vind ik dat hij nog aardig goed werkt qua NOM! Is me zeker geen 270 euro waard om die slimme meter voor een nieuwere te laten vervangen. Dan wacht ik wel tot ze moeten ivm uitschakelen GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:08
Klopt het dat de conversieverliezen 1-op-1 omgezet worden in warmte? Dus wanneer ik een batterij in een logeerkamer neerzet en de batterij die kamer verwarmd, ik dit niet 100% als een verlies hoef te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Aristos schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:48:
Klopt het dat de conversieverliezen 1-op-1 omgezet worden in warmte? Dus wanneer ik een batterij in een logeerkamer neerzet en de batterij die kamer verwarmd, ik dit niet 100% als een verlies hoef te zien?
Het wordt niet opeens een kachel ofzo... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
Aristos schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:48:
Wellicht een beetje in wrijving/beweging (interne ventilator), dat zal verwaarloosbaar zijn. M'n natuurkundelessen zijn een beetje weggezakt, ik geloof dat alle verliezen worden omgezet in warmte ja.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:08
Teleluvr schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:51:
[...]

Het wordt niet opeens een kachel ofzo... :+
Haha, nee dat snap ik. Maar ik moet die kamer nu 1x per week verwarmen omdat het ook mijn werkkamer is. En als die kamer dan net wat warmer is, scheelt dat toch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
Cardwizard schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:28:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Rond de middag de boel herstart inclusief netwerk, alles weer up and running, loop ik net langs de accu’s is dezelfde weer rood en dus offline??? Weken lang zonder issues gedraaid, vreemd…. Ik ga nu eerst de belangrijke netwerk apparaten in huis voorzien van een vast IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
EvaluationCopy schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:53:
[...]

Wellicht een beetje in wrijving/beweging (interne ventilator), dat zal verwaarloosbaar zijn. M'n natuurkundelessen zijn een beetje weggezakt, ik geloof dat alle verliezen worden omgezet in warmte ja.
En in draaien en geluid van de ventilator :)

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nekton80
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-09 11:20
Bigfoot87 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:25:
[...]

Ik vermoed dat niemand uit de batch 'eind april' nog iets gehoord heeft. Zou die aanname kunnen kloppen? Mogelijk kijkt Hw eerst even hoe ver ze komen? Het zou wel apart zijn dat ik (bestelling in februari) mijn batterij in april krijg waar een ander die in augustus besteld heeft tot begin mei zou moeten wachten. We zullen zien.
ik verwacht eigenlijk dat de meeste mensen van de april batch ook een e-mail gaan krijgen dat het pas mei gaat worden omdat flink aantal mensen van voor de april batch e-mail hebben gehad dat het voor 10 mei gaat worden.....
Verwacht niet dat de komende weken er heel veel extra batterijen beschikbaar komen zodat april april blijft en de opgelopen vertragingen ook helemaal verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:07

headout

Oi oi!

nekton80 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:21:
[...]

ik verwacht eigenlijk dat de meeste mensen van de april batch ook een e-mail gaan krijgen dat het pas mei gaat worden omdat flink aantal mensen van voor de april batch e-mail hebben gehad dat het voor 10 mei gaat worden.....
Verwacht niet dat de komende weken er heel veel extra batterijen beschikbaar komen zodat april april blijft en de opgelopen vertragingen ook helemaal verdwijnen.
Zonder inzage in het productie en logistieke proces van HW kan je dit soort conclusies niet trekken. Misschien heeft men rekening gehouden met toename in vraag, en schaalt men op. Tot zover de glazen bol.

Mijn order staat voor eind mei gepland, en is het later dan is dat prima. N=1 mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbertg91
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:16
Dit is ook weer nieuw:
Ik heb gewoon stroom verbruik, maar de batterij doet niks. Ook geen foutmeldingen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xqzloTKlKyX1K800Ls-ynYqhCk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5Al3hhaxgaywoWwYmG9v0Tux.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbertg91 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:59:
Dit is ook weer nieuw:
Ik heb gewoon stroom verbruik, maar de batterij doet niks. Ook geen foutmeldingen..
[Afbeelding]
Geen foutmeldingen? In de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
robbertg91 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:59:
Dit is ook weer nieuw:
[Afbeelding]
Met dat geintje is het mede toen bij mijn vorige batterij begonnen.

Batterij uitzetten, stekker eruit, batterij aan, ff geduldig wachten, batterij uit , stekker erin, batterij aan

Opnieuw koppelen in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:30
Cardwizard schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:04:
[...]

Rond de middag de boel herstart inclusief netwerk, alles weer up and running, loop ik net langs de accu’s is dezelfde weer rood en dus offline??? Weken lang zonder issues gedraaid, vreemd…. Ik ga nu eerst de belangrijke netwerk apparaten in huis voorzien van een vast IP
Ik meen gelezen te hebben dat dit een issue is in de laatste niet beta firmware. @Devke had dit gepost geloof ik.
Pagina: 1 ... 67 ... 215 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.