Ga dan maar uit van de genoemde begin april.
(Of hopen dat er slechts 3 orders in oktober waren)
(Of hopen dat er slechts 3 orders in oktober waren)
Verwijderd
Dan ga je er gemakshalve wel even vanuit dat je dus elke dag die accu vol oplaad en vol ontlaadt.IJzerboot schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:41:
Volgens mij ligt het heel erg aan je persoonlijke situatie én je wensen of je baat hebt bij een PiB.
Ik heb massa's stroom over, meer dan 10kW in de zomer.
Daar betaal ik nu boete voor.
Vanaf 1-1-2027 krijg ik praktisch 0 voor mijn stroom.
Elke kwh die ik dan in de accu stopt kost me niets maar levert me wel 0,85x2.7kw op (2,3kw a 29,5 cent = 86cent)
Dus 1400 / ,86= 1670 cycly / 250 cycli per jaar = 6,5 jaar
Op basis van prijzen nu. Ik vind het een mooie manier om van mijn zonnestroom te genieten, volgende stap wordt een boiler.
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 21-03-2025 13:04 ]
Doe de berekening eens met dynamische tarieven en zonder salderen. Hieronder de prijzen van de afgelopen paar dagen, dal is middag, dan avondpiek en ochtendpiek. Er zitten dagen bij met 30 cent spread. Als je alleen de avondpiek vermijd heb je al een mooie winst lijkt me. Helemaal als je straks niet meer kan salderen want dan krijg je vaak helemaal niets meer voor je stroom.RaymondD schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:31:
Ik ben nog eens aan het rekenen gegaan. Maar ik kan echt geen business case voor deze thuisbatterij bedenken bij mij.
Ik heb een Essent/VEH contract voor de komende 3 jaar. Ik betaal 19,5 cent per kWh.
Ik lever rond de 1750kWh terug en moet daarvoor 211 euro betalen. Als ik minder teruglever kom ik in een lagere schaal. Laten we voor het gemak uit gaan van 12 cent per kWh terugleverkosten.
Mijn accusimulatie in Home Assistant zegt dat ik ongeveer 200 cycles per jaar ga halen. Dat is dus 540kWh er in stoppen en er met 80% rendement er 432kWh uithalen.
Door het opladen van mijn accu krijg ik dus 540x€0,07,5 = 40,5 euro minder terug van mijn energieleverancier.
Door het ontladen van mijn accu hoef ik €84,24 minder te betalen aan mijn energieleverancier.
Door het 20% rendementsverlies moet ik 108kWh meer energie afnemen van mijn energieleverancier = €21,06.
Edit: Foutje,... dit reken ik dus 2 keer. Maar blijft dat de accu voor mij te weinig oplevert.
Netto levert mijn accu dan € 22,68 € 43,74 per jaar op.
Wat zie ik over het hoofd? Ik begrijp gewoon niet waarom iedereen zo enthausiast is over thuisaccu's.
Verwijderd
je vergeet te vermelden wat je verbruik is, dat is namelijk belangrijk mbt de saldering.RaymondD schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:31:
Ik ben nog eens aan het rekenen gegaan. Maar ik kan echt geen business case voor deze thuisbatterij bedenken bij mij.
Ik heb een Essent/VEH contract voor de komende 3 jaar. Ik betaal 19,5 cent per kWh.
Ik lever rond de 1750kWh terug en moet daarvoor 211 euro betalen. Als ik minder teruglever kom ik in een lagere schaal. Laten we voor het gemak uit gaan van 12 cent per kWh terugleverkosten.
Mijn accusimulatie in Home Assistant zegt dat ik ongeveer 200 cycles per jaar ga halen. Dat is dus 540kWh er in stoppen en er met 80% rendement er 432kWh uithalen.
Door het opladen van mijn accu krijg ik dus 540x€0,07,5 = 40,5 euro minder terug van mijn energieleverancier.
Door het ontladen van mijn accu hoef ik €84,24 minder te betalen aan mijn energieleverancier.
Door het 20% rendementsverlies moet ik 108kWh meer energie afnemen van mijn energieleverancier = €21,06.
Edit: Foutje,... dit reken ik dus 2 keer. Maar blijft dat de accu voor mij te weinig oplevert.
Netto levert mijn accu dan € 22,68 € 43,74 per jaar op.
Wat zie ik over het hoofd? Ik begrijp gewoon niet waarom iedereen zo enthausiast is over thuisaccu's.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Je vergeet dat hij ook minder vergoeding krijgt, omdat hij de energie niet langer teruglevert aan het net, maar deze nu opslaat in zijn batterij.MacD007 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:11:
[...]
je vergeet te vermelden wat je verbruik is, dat is namelijk belangrijk mbt de saldering.
met 200 cycles is dat circa 540 kWh.
Je verlaagd dus je teruglevering met deze 540 kWh/jaar; stel dat 1 kWh TLK = 0,12€ bespaar je dus 64,80€, afgerond 65€
daarnaast gebruik je circa 80% van deze energie om tijdens donkere tijden voor je huis. dat is dus circa 430 kWh (afgerond) die je dus ook minder van je energieboer gaat afnemen.
deze 430 kWh hebben een waarde van 430 kWh * 0,195€ = 84 euro (afgerond)
je aanname dat je het RTE verlies ook nog moet meerekenen is echter fout, (ik ga hier even van uit dat jezonnepanelen al betaald zijn, en de zonne-energie dus voor jou volledig gratis is, anders zul je daar een x bedrag voor moeten rekenen (alleen over het verlies)), dit betekend ook dat het verlies (RTE) geen kosten met zich meebrengt.
dus onder de streep:
minder TLK door de batterij: 65€
minder stroomverbruik door de batterij; 84€
totaal dus (65+84) = 149€ / jaar wat je door de batterij minder moet betalen; kosten 1.400€ dus in 9,3 jaar terugverdiend.
de effecten van saldering hier is dus even niet meegenomen.
[ Voor 133% gewijzigd door ivo1969 op 21-03-2025 13:36 ]
mijn bericht was schijnbaar off topic, daarom zelf maar verwijderdhanev001 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:29:
Ik dacht dat dit onderwep zero-tolerenace was geworden. kan deze eindeloze rendement en tarieven discussie aub gestopt worden. Hoort ergens anders.
[ Voor 24% gewijzigd door ivo1969 op 21-03-2025 13:48 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Hoop met je mee dus afwachten.EvaluationCopy schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:32:
[...]
Dat lijkt me erg pessimistisch. Aan de berichten te zien gaat het erg hard nu qua besteldagen voortgang.
Humor begrijp je redenatieVerwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:50:
[...]
Heb je ‘m voor of na 15 september besteld?
Er voor? Annuleren die hap.
Er na? Dan maakt het mij niet uit.
Kan ook zijn dat ik te snel heb door geklikt en iets over het hoofd eb gezienNevil schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:44:
[...]
Lees met veel plezier deze topic. En steek er heel wat van op over het wel en wee van de thuisbatterij.
Maar ik kan niet thuis wachten op een pakket en wil het op het werk laten afgeven. Zoals ik het bovenstaande zo lees, lijkt het niet te lukken?
Het moet toch gewoon mogelijk zijn om ander adres dan factuuradres op te geven, @HomeWizard_NL ?
Besteldatum is 9 augustus. Dus het zal niet meer lang duren.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ondanks ik een nieuwe stijgbeugel in mijn oor heb en gehoor er veel beter op is geworden, hoor ik zelf de batterij niet, en ik zit er zelf hemelsbreed 1,5 meter er naastDG64 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:21:
Volgens de AI zou de levering zijn tussen 12.00 en 14.00 uur.
Vanmorgen werd het dan 14.15 16.15 uur
Om 13.35 stond de bezorger voor de deur.
Doos uitgepakt en kwartiertje laten staan.
Aangesloten en installeren/updaten.
Daarna begon de batterij direct met opladen.
Eerst nog de melding dat het tot 10 minuten kan duren ivm synchroniseren met het stroomnet.
Nu staat er inmiddels 'Alles is ok'
Je kan goed zien dat direct begonnen werd met het laden.
[Afbeelding]
Donald
Heb de accu nog nog even in de open keuken staan, zodat ik zicht heb op eventuele kleurtjes van de leds.
Maar qua geluid maakt de inbouwkoelkast meer geluid dan de batterij
We hebben momenteel een redelijk aantal batterijen op voorraad staan die bestemd zijn voor klanten die nog niet hebben betaald, en waarvan we nog niet zeker weten of ze dat nog gaan doen. De toelevering van materialen voor productie duurt soms langer dan verwacht, wat het lastig maakt om de leveringen nauwkeurig te plannen. Vooralsnog loopt alles grotendeels volgens schema, maar we beginnen wel enige uitloop te zien. We zijn daarom bezig geweest met een inventarisatie om in kaart te brengen welke klanten mogelijk te maken krijgen met een 2 á 3 weken latere levering dan eerder vermeld (ongeveer 5%). Zij ontvangen hier vandaag bericht over per email.Viper-NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:53:
[...]
Vraag aan HW; loopt de uitlevering van eenieder nog in de maat met de toezegging dat het "t/m begin april" gaat plaatsvinden voor deze groep?
Je kunt op elk moment voor betaling je afleveradres laten aanpassen via onze supportafdeling. Houd er wel rekening mee dat zodra de betaling is voldaan via de betaallink, het proces direct in gang wordt gezet. De batterij wordt dan al voorzien van een verzendlabel met jouw adres en gaat doorgaans meteen op transport, waardoor het wijzigen van het adres op dat moment meestal niet meer mogelijk is.Nevil schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:44:
[...]
Het moet toch gewoon mogelijk zijn om ander adres dan factuuradres op te geven, @HomeWizard_NL ?
Hartelijke dank voor de info!HomeWizard_NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:24:
Je kunt op elk moment voor betaling je afleveradres laten aanpassen via onze supportafdeling. Houd er wel rekening mee dat zodra de betaling is voldaan via de betaallink, het proces direct in gang wordt gezet. De batterij wordt dan al voorzien van een verzendlabel met jouw adres en gaat doorgaans meteen op transport, waardoor het wijzigen van het adres op dat moment meestal niet meer mogelijk is.
Ik eentje. Ben heel benieuwd! (en stiekem hoop ik er op dat productie verhoogd kan worden zodat uitleveringen versnellen)timadriaans schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:41:
2 stuks gereserveerd, verwachte levering in juli geven ze aan. Ben benieuwd!
Stille volger van dit topic en met spanning wachtend op de accu, heb ik net het mailtje ontvangen waar ik niet op zat te wachten. HomeWizard verwacht de accu voor 10 mei af te leveren.HomeWizard_NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:24:
[...]
We hebben momenteel een redelijk aantal batterijen op voorraad staan die bestemd zijn voor klanten die nog niet hebben betaald. De toelevering van materialen voor productie duurt soms langer dan verwacht, wat het lastig maakt om de leveringen nauwkeurig te plannen. Vooralsnog loopt alles grotendeels volgens schema, maar we beginnen wel enige uitloop te zien. We zijn daarom bezig geweest met een inventarisatie om in kaart te brengen welke klanten mogelijk te maken krijgen met een 2 á 3 weken latere levering dan eerder vermeld (ongeveer 5%). Zij ontvangen hier vandaag bericht over per email.
[...]
Je kunt op elk moment voor betaling je afleveradres laten aanpassen via onze supportafdeling. Houd er wel rekening mee dat zodra de betaling is voldaan via de betaallink, het proces direct in gang wordt gezet. De batterij wordt dan al voorzien van een verzendlabel met jouw adres en gaat doorgaans meteen op transport, waardoor het wijzigen van het adres op dat moment meestal niet meer mogelijk is.
daarom heb ik aangegeven dat hij eigenlijk vergeten heeft zijn verbruik aan te geven, en ik verwacht namelijk dat deze eigenlijk hoger zal zijn dan wat hij terugleverd.naffffffffff schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:20:
[...]
Je vergeet dat hij ook minder vergoeding krijgt, omdat hij de energie niet langer teruglevert aan het net, maar deze nu opslaat in zijn batterij.
Heb ik ook gezien. Als de batterij bijna vol is neemt het aantal watt waarmee geladen wordt af.Laagste wat ik heb gezien is 120W terwijl het percentage al op 100% stond. Heeft waarschijlijk iets met de Soc drift te maken en het voorzichtig blijven vullen tot het BMS echt vind dat de baterij vol is.ivo1969 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:51:
[Afbeelding]
Wat mij opvalt is volgende , de laatste % met opladen verloopt langzamer als halverwege, op zich logisch want dat doet software.
Maar hier staat batterij al tijd op 100% en blijft maar doorladen. Hoe is dit bij andere gebruikers hier?
Hier exact dezelfde mail ontvangen, ik ziet hier ook niet op te wachten. Deze maand is al een hele mooie maand wat betreft de zon. Wordt nu allemaal terug geleverd. Helaas ook een contract met terugleverboete.Sir Jepper schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:54:
[...]
Stille volger van dit topic en met spanning wachtend op de accu, heb ik net het mailtje ontvangen waar ik niet op zat te wachten. HomeWizard verwacht de accu voor 10 mei af te leveren.
Mijn besteldatum was 16-08 met maart aflever batch.
Aha oke, dan is dat duidelijkhanev001 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:57:
[...]
Heb ik ook gezien. Als de batterij bijna vol is neemt het aantal watt waarmee geladen wordt af.Laagste wat ik heb gezien is 120W terwijl het percentage al op 100% stond. Heeft waarschijlijk iets met de Soc drift te maken en het voorzichtig blijven vullen tot het BMS echt vind dat de baterij vol is.
Hier ook 10 mei mail. Besteld op 9-8-24Freestuff schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:59:
[...]
Hier exact dezelfde mail ontvangen, ik ziet hier ook niet op te wachten. Deze maand is al een hele mooie maand wat betreft de zon. Wordt nu allemaal terug geleverd. Helaas ook een contract met terugleverboete.
Hier idem …Freestuff schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:59:
[...]
Hier exact dezelfde mail ontvangen, ik ziet hier ook niet op te wachten. Deze maand is al een hele mooie maand wat betreft de zon. Wordt nu allemaal terug geleverd. Helaas ook een contract met terugleverboete.
Ik heb er geen en ook op 9 augustus besteld.ffw8n schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:02:
[...]
Hier ook 10 mei mail. Besteld op 9-8-24
Voor mij is het minder vervelend. Ik heb er al 3. Ben wel benieuwd vanaf welke besteldatum mensen de 10 mail krijgen.
Uiteraard vervelend als je langer moet wachten dan verwacht/voorzien was. Afhankelijk van je huidige contract (dynamisch of vast) zal je financieel weinig op kosten inboeten aangezien we nog mogen salderen wat in feite één grote batterij is. Al moet ik bekennen ook met smart te zitten wachten op mijn in april voorziene levering.Freestuff schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:59:
[...]
Zelfde mail ontvangen.Freestuff schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:59:
[...]
Toch even inpikken op jouw reactie.MacD007 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:52:
[...]
super, die had ik even gemist, bedankt. en ja, voor belgie, die mogen voorlopig deze toch niet aansluiten, en ik vrees het ergste omdat waarschijnlijk de eis in Belgie voorbij gaat aan de gekozen weg via P1 in HW. De mogelijke tweede keuze om dit via de HW kWh meter te gaan doen zal waarschijnlijk om deze zelfde redenen gaan sneuvelen.
.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA - 1.8 kWp / 4x JA Solar 455Wp op Z - 2x APS EZ1 - 2x Marstek 5.12 kWh (v153) / BMS v215 - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana
Meteen gemaild naar support@ met adreswijziging. Gelijk een mail terug dat het mogelijk is om adres te wijzigen door het afleveradres te mailen (idd voordat je betaalt).HomeWizard_NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:24:
[...]
Bedankt voor de heldere uitleg .HomeWizard_NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:16:
Naar aanleiding van vragen hier in het forum van sommige over E4-melding bij Plug-In Battery's delen we hierbij wat extra achtergrond informatie.
Bij ongeveer 1,6% van de Plug-In Battery’s treedt binnen enkele dagen van gebruik een E4-melding op. Deze wordt veroorzaakt doordat één van de batterijcellen na enkele dagen een afwijkende spanning laat zien. De batterij bewaakt spanningen continu dus zodra een cel buiten de spanningsmarge valt, verschijnt de foutmelding.
Tijdens de productie is deze afwijking niet zichtbaar, ook al wordt elke batterij 10 uur getest voordat de kwaliteitscontrole is voldaan. Pas na enkele laad- en ontlaadcycli is meetbaar dat één cel structureel afwijkt, en toont de melding. Hoewel dit geen gevaar oplevert, heeft het wel invloed op het opslagvermogen van de batterij. Daarom vervangen we in deze gevallen de batterij. Kwaliteit staat bij ons voorop.
In plaats van reguliere gelaste verbindingen tussen de cellen gebruikt de Plug-In Battery een mechanische verbinding met een extra geleidend component. Deze maakt de batterij beter te repareren en te recyclen, maar vraagt in massaproductie meer toepassingsprecisie dan verwacht. Deze verbinding is goed te repareren, maar de validatie kost tijd en is daarom niet geschikt voor directe toepassing in de productielijn. We werken daarom hard aan verdere optimalisatie van het proces.
Heb je een E4-melding? Neem contact met ons op, we helpen je zo snel mogelijk verder. Geen E-melding gehad na enkele dagen gebruik? Dan werkt jouw batterij naar behoren.
Hopende jullie hiermee van wat achtergrond informatie te hebben voorzien van wat er achter de schermen gebeurd.
[ Voor 5% gewijzigd door ivo1969 op 21-03-2025 15:23 ]
toen ik op de lijst aan het kijken was stonden deze er nog niet op, dus dat is wel een positief puntjeGely schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:12:
[...]
Toch even inpikken op jouw reactie.
Dit vond ik op p1meter.nl:
"Kijken we naar de Synergrid lijst dan zien we dat de Anker SOLIX Solarbank 2 E1600 Pro en Hoymiles MS-A2-FX al zijn gehomologeerd. Beide stekker thuisbatterijen worden aangestuurd met een kWh meter, bij de Hoymiles thuisbatterij is dit de Shelly Pro 3EM en bij Anker is dit de eigen Anker SOLIX A17X7 Smart Meter."
Dus waarom zou het niet kunnen via de HomeWizard kWh meter? Die is al MID gekeurd en voldoet wellicht. Cross fingers
verkeerde topic excusesMacD007 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:25:
[...]
toen ik op de lijst aan het kijken was stonden deze er nog niet op, dus dat is wel een positief puntje, maar dat zou dus voor onze belgische vrienden beteken dat ze een HW kWh meter (3-fase) in hun groepenkast moeten plaatsen. dat is dus nog eens 130 euro er bovenop, en je moet dus wel 5 Din plaatsen naast elkaar vrij hebben in je meterkast.
[ Voor 9% gewijzigd door Kees_frl op 21-03-2025 15:28 ]
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
mmm, dat is jammer, ik zou namelijk anders bij de jaargrafiek in excel op basis van hw exports de zonneverbruik (turqoise) kunnen splitsen in 2 kleuren voor de kwh's die per dag de batterij ingaan en de rest van zonneverbruik.zonneschijn schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:58:
[...]
Volgens mij is dit nog niet mogelijk. De data wordt wel bewaard door HomeWizard, dus misschien komt die optie nog wel ooit. Ik heb enkele dagen geleden een enquête van HomeWizard ingevuld en daar aangegeven dat ik deze optie graag zou willen.
Ook deze uitleg opgenomen in de TS bij jullie eerder post over deze E4-meldingen en wat dan te doen.HomeWizard_NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:16:
Naar aanleiding van vragen hier in het forum van sommige over E4-melding bij Plug-In Battery's delen we hierbij wat extra achtergrond informatie.
Bij ongeveer 1,6% van de Plug-In Battery’s treedt binnen enkele dagen van gebruik een E4-melding op. Deze wordt veroorzaakt doordat één van de batterijcellen na enkele dagen een afwijkende spanning laat zien. De batterij bewaakt spanningen continu dus zodra een cel buiten de spanningsmarge valt, verschijnt de foutmelding.
Tijdens de productie is deze afwijking niet zichtbaar, ook al wordt elke batterij 10 uur getest voordat de kwaliteitscontrole is voldaan. Pas na enkele laad- en ontlaadcycli is meetbaar dat één cel structureel afwijkt, en toont de melding. Hoewel dit geen gevaar oplevert, heeft het wel invloed op het opslagvermogen van de batterij. Daarom vervangen we in deze gevallen de batterij. Kwaliteit staat bij ons voorop.
In plaats van reguliere gelaste verbindingen tussen de cellen gebruikt de Plug-In Battery een mechanische verbinding met een extra geleidend component. Deze maakt de batterij beter te repareren en te recyclen, maar vraagt in massaproductie meer toepassingsprecisie dan verwacht. Deze verbinding is goed te repareren, maar de validatie kost tijd en is daarom niet geschikt voor directe toepassing in de productielijn. We werken daarom hard aan verdere optimalisatie van het proces.
Heb je een E4-melding? Neem contact met ons op, we helpen je zo snel mogelijk verder. Geen E-melding gehad na enkele dagen gebruik? Dan werkt jouw batterij naar behoren.
Hopende jullie hiermee van wat achtergrond informatie te hebben voorzien van wat er achter de schermen gebeurd.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Bing
Ik verwacht het. Gelijke monniken gelijke kappen toch?bing69 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:45:
11 okt besteld, maart zou geleverd worden. Krijg net:
-------
Eerder lieten we weten dat je jouw batterij tussen midden februari en begin april kon verwachten. De levering is in volle gang, maar gaat minder snel dan gehoopt. We verwachten jouw batterij voor 10 mei bij je te bezorgen. We snappen dat je ernaar uitkijkt en hopen snel bij je aan te bellen!
-------
Krijg ik nu ook een extra kado??
Hier ook de mail 10 mei, besteld op 15 november 2024, zo een schermpje er bij als troost voor de late(re) levering zou fijn zijn.bing69 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:45:
-------
Eerder lieten we weten dat je jouw batterij tussen midden februari en begin april kon verwachten. De levering is in volle gang, maar gaat minder snel dan gehoopt. We verwachten jouw batterij voor 10 mei bij je te bezorgen. We snappen dat je ernaar uitkijkt en hopen snel bij je aan te bellen!
-------
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 153 communicatiemodule 202409090159 P1 beta
Inderdaad 5% van de mensen moeten langer wachten dan eerder werd gecommuniceerd.FritsHome schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:45:
Is de genoemde 5% het percentage van de wachtenden die langer moeten wachten of de toename van de wachttijd of nog iets anders?
Ik ben geen jurist, maar dit klinkt wel erg kort door de bocht. Voor zover ik weet geldt dit alleen als de verkoper kan aantonen dat het specifieke defect veroorzaakt wordt door verkeerd gebruik.HomeWizard_NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:04:
[...]
Op dit moment is het zo dat als je batterij defect gaat en je gebruikt hem in een ander land dan door ons supported land vervalt je garantie.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Als dat dan maar wel inhoud dat het ding functioneert, alle bugs en storingen er uit zijn….HomeWizard_NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:53:
[...]
Inderdaad 5% van de mensen moeten langer wachten dan eerder werd gecommuniceerd.
We gaan nu richting 2 á 3 weken achter op schema, we hopen in de komende weken nog wel wat in te lopen. Feit blijft dat er helaas ook externe factoren op verschillende plekken in de keten zitten waar we minder invloed op hebben, zeker bij zo'n complex product. Uiteraard blijven we ons best doen om iedereen zo snel mogelijk zijn bestelling te leverenVerwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:58:
[...]
Als dat dan maar wel inhoud dat het ding functioneert, alle bugs en storingen er uit zijn….
En hoe zit het dan met de gedachte “eind april” batch?
Nou het is hier helemaal in de war sinds die firmware updates....blackmore87 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:08:
[...]
P1 op: 6.0111
PiB op: 1.0101
Sinds deze versies heb ik juist opeens problemen.
[ Voor 15% gewijzigd door blackmore87 op 21-03-2025 16:33 ]
Nou lees ik dit toevallig hier.HomeWizard_NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:09:
[...]
We gaan nu richting 2 á 3 weken achter op schema, we hopen in de komende weken nog wel wat in te lopen. Feit blijft dat er helaas ook externe factoren op verschillende plekken in de keten zitten waar we minder invloed op hebben, zeker bij zo'n complex product. Uiteraard blijven we ons best doen om iedereen zo snel mogelijk zijn bestelling te leveren.
Check even je mailbox. Zeker al 10 melding hier dat de mail is ontvangen, ik kreeg er ook 2 voor beide bestellingen. Check anders even je spam?Zweitse schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:43:
[...]
Nou lees ik dit toevallig hier.
Niet al jullie klanten zitten hier op Tweakers.
Mss een idee om een update via een mailtje te geven. Lijkt me wel zo netjes.
Nee daar doel ik niet op.aip schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:58:
[...]
Check even je mailbox. Zeker al 10 melding hier dat de mail is ontvangen, ik kreeg er ook 2 voor beide bestellingen. Check anders even je spam?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
En dat hebben ze gedaan voor de groep waar de vertraging voor geldt. Kennelijk zit jij niet in die groep en zo wel dan krijg je dus netjes een mail.Zweitse schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:04:
[...]
Nee daar doel ik niet op.
Heb mijn bestelling 1 augustus gedaan. Dus dat hij er nog niet is vind ik niet vreemd.
Maar als er dingen veranderen (vertraging)
Dan zou het slim zijn om je klant op de hoogte te houden.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Het downloaden van de batterijdata is nu mogelijk! Volgens mij heb ik eerder deze week een update van de HomeWizard energy app gedaan, en heb net de data gedownload.HE1 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:41:
[...]
mmm, dat is jammer, ik zou namelijk anders bij de jaargrafiek in excel op basis van hw exports de zonneverbruik (turqoise) kunnen splitsen in 2 kleuren voor de kwh's die per dag de batterij ingaan en de rest van zonneverbruik.
@HomeWizard_NL hebben jullie export batterij gegevens op de planning staan?
[Afbeelding]
Csv bestand, als ik dat vrij onoverzichtelijke lijst krijg ik, kan bovenste rij tekst goed weergeven, maar getallen niet zo netjes als jouw grafiek, ik dus iets verkeerds, hoe heb je dat zo netjes gekregen?zonneschijn schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:21:
[...]
Het downloaden van de batterijdata is nu mogelijk! Volgens mij heb ik eerder deze week een update van de HomeWizard energy app gedaan, en heb net de data gedownload.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik snap het, alleen zo veel ga je nu ook niet hiermee besparen, beetje afhankelijk van de hoogte is dat circa 25 euro op jaarbasis, dus als je nu 2 maanden later pas kunt gaan laden is dat circa 4€, prijs van één biertje vrees ik.Freestuff schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:59:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door MacD007 op 21-03-2025 18:38 ]
boehoe, ik dus helaas ook. Ik vermoed dat ze inmiddels 5% uitval hebben, en nu het gat opvullen.HomeWizard_NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:53:
[...]
Inderdaad 5% van de mensen moeten langer wachten dan eerder werd gecommuniceerd.
Dank voor deze zeer uitvoerige en heldere toelichting!HomeWizard_NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:16:
Even terugbladeren. Vanmiddag nog gecommuniceerd door HW dat dit 1,6% is.gmj2 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:32:
[...]
boehoe, ik dus helaas ook. Ik vermoed dat ze inmiddels 5% uitval hebben, en nu het gat opvullen.
Je bedoeld de tabel met getallen? Dit is zoals LibreOffice Calc het standaard laat zien.ivo1969 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:27:
[...]
Csv bestand, als ik dat vrij onoverzichtelijke lijst krijg ik, kan bovenste rij tekst goed weergeven, maar getallen niet zo netjes als jouw grafiek, ik dus iets verkeerds, hoe heb je dat zo netjes gekregen?
Nieuwe update, na een paar uur de accu aan netstroom te laten liggen doet de touch sensor het wel. Ik ga de accu nu paren met de P1 meter en zal support op de hoogte brengen.Euma3000 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:09:
Update gehad omtrent accu met defecte touch sensor. Aankomende dinsdag schatten ze de accu om te wisselen.
Ben benieuwd.
Het loopt dus al wel op want eerder werd nog minder dan 1% vermeld.Devke schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:38:
[...]
Even terugbladeren. Vanmiddag nog gecommuniceerd door HW dat dit 1,6% is.
helaas kan je deze als niet beta tester niet downloaden.IJzerboot schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:09:
Kan ik als niet beta tester die update 1.0103 ook downloaden?
Hoe gaat dat in zijn werk?
Verwijderd
@HomeWizard_NLHomeWizard_NL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:09:
[...]
We gaan nu richting 2 á 3 weken achter op schema, we hopen in de komende weken nog wel wat in te lopen. Feit blijft dat er helaas ook externe factoren op verschillende plekken in de keten zitten waar we minder invloed op hebben, zeker bij zo'n complex product. Uiteraard blijven we ons best doen om iedereen zo snel mogelijk zijn bestelling te leveren.
Dacht dat de PiB al redelijk beveiligd was, volgens mij laad je nu al alleen met zonnestroom tenzij je laden forceerd in de app. Begrijp ook niet waarom je die andere functies zou willen, leg eens uit .Euma3000 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:38:
Gaat homewizard een functie toevoegen om de accu alleen bij te laden tot een bepaald percentage op het stroomnet? (bijvoorbeeld 50%) en een functie toevoegen voor overlaadbeveiliging? Ook heb ik de vraag of gebruikers in de toekomst kunnen instellen de accu alleen bij te laden met zonnestroom?
[ Voor 5% gewijzigd door heejijdaar op 21-03-2025 19:50 ]
Verwijderd
Wel, ik zit reeds op een dynamisch contract. Van de zomer liep mijn vaste contract af. En bij verlengen moest ik zoveel gaan betalen omdat er een paar paneeltjes op het dak leggen dat iedereen gedacht had: Ja doei, dat gaan wij niet doen!MacD007 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:28:
[...]
ik snap het, alleen zo veel ga je nu ook niet hiermee besparen, beetje afhankelijk van de hoogte is dat circa 25 euro op jaarbasis, dus als je nu 2 maanden later pas kunt gaan laden is dat circa 4€, prijs van één biertje vrees ik.
Lol, volgende foutmelding.blackmore87 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:29:
[...]
Nou het is hier helemaal in de war sinds die firmware updates....![]()
Nu is de batterij zijn wifi kwijt, knippert rood. Opnieuw toegevoegd, binnen 5 minuten weer de wifi kwijt.
edit; beta tester formulier ingevuld. Hopelijk wordt dit snel verwerkt, want ik ervaar nu al 3 dagen achter elkaar problemen @HomeWizard_NL
Verwijderd
Was deze reactie aan mij gericht? Op dit moment geen beta tester namelijk, dit is een “stabiele” firmware. Echter ik heb flink spijt dat ik zowel de p1 als de PiB een update heb gegeven. Vorige versie was super stabiel, nu alleen maar ellende.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:01:
Tja, dat is de lol van beta testen. Er komen bugs voorbij. (dat is het hele doel om die er uit te halen) Wil je dat niet? Dan moet je gewoon lekker op de stabiele versie blijven.
Die had ik gisteren ( ben wel beta tester).
Oh, deze gaat niet eens spontaan weg?SpikeHome schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:05:
[...]
Die had ik gisteren ( ben wel beta tester).
Even mailen en dan halen ze het weg bij mij ook gedaan.
Alleen heeft de accu hele nacht op 99% gestaan en niks gedaan dus.
Het is mogelijk dat je jouw probleem op lost met een nieuwe herstartblackmore87 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:04:
[...]
Was deze reactie aan mij gericht? Op dit moment geen beta tester namelijk, dit is een “stabiele” firmware. Echter ik heb flink spijt dat ik zowel de p1 als de PiB een update heb gegeven. Vorige versie was super stabiel, nu alleen maar ellende.
Ik hoop juist dat ik met de nieuwere beta weer een stabiele ervaring heb.
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Helaas met de gaming pc van mijn zoon haal ik het niet tot 20:00 uur met 1 pib, een 2de krijg ik niet vol 🥺 maar het eigen zonverbruik is nu een stuk hoger en daardoor minder afhankelijk van de grillen van de politiek en de energieleveranciers.Gizz schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:33:
Of een thuisaccu financieel interessant is (en zo ja welke), daar hebben we Thuisaccu: al interessant (voor mij)? voor.
Zelf word ik vooral blij van dit soort statistieken, die je niet kunt zien in de HW-app en ook niet op je bankrekening:
[Afbeelding]
's Avonds op 100% je eigen zonnestroom draaien met de kennis dat de elektriciteit die je anders uit het net zou importeren voor 80% fossiel opgewekt wordt. Dat is vet.
Mikage schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:14:
Had ik al gezegd dat ik heel blij ben? Het energie display geeft nul-op de meter aan (soms wat erboven, soms wat eronder), maar dat was voor mij het hele doel van deze dure aanschaf: Dat ik de avond en de nacht "zelfvoorzienend" door kon komen. Dat schijnt gelukt te zijn. En ja, dat is een gevoel. Ik weet het. Maar ik weet ook dat ik dat gevoel zal koesteren omdat het mij een 'gevoel/een zeker weten' van vrijheid oplevert.
Voor de liefhebbers: ik heb de vervoerder die de batterij kwam brengen gevraagd hoeveel hij er op een dag deed. In zijn regio (Assen?) kwam hij op ongeveer 5 à 6 per dag. (Hij deed er ook nog bezorgingen naast.)
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Dat lijkt me toch wel heel straf. Er zijn hier tal van systemen op de markt die enkel de P1 meter gebruiken om de (vaste) thuisbatterij, zonnepanelen, laadpaal, etc aan te sturen in België (bv Jullix EMS).HomeWizard_NL schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:23:
[...]
In eerder contact met synergrid dit jaar bleek het niet nodig voor plug in systemen van 800W, nu lijkt het erop dat ze deze “eigen meting” toch ook voor kleinere plug-in systemen vereisen. Wij kunnen dit theoretisch met de kWh meter, maar dan is het plug en play gedeelte wel een heel stuk minder plug en play.
[ Voor 15% gewijzigd door Avenger 2.0 op 21-03-2025 21:54 ]
Default ís dat ie alleen zonnestroom doet.Euma3000 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:38:
Gaat homewizard een functie toevoegen om de accu alleen bij te laden tot een bepaald percentage op het stroomnet? (bijvoorbeeld 50%) en een functie toevoegen voor overlaadbeveiliging? Ook heb ik de vraag of gebruikers in de toekomst kunnen instellen de accu alleen bij te laden met zonnestroom?
Verwijderd
Ah, ik bergreep er uit dat je de Beta draaide. Als je de stabiele versie draait welke nu dus een bug blijkt te hebben zal dat ongetwijfeld snel opgelost worden met een nieuwe update. Zie dat bijvoorbeeld bij Homey wel voorbij komen. Dan is er een update van iets geweest, blijkt er toch een bugje in te zitten. Dan volgt er snel een nieuwe update. Soms is dat een kwestie van uren soms wat langer. Altijd alles melden via het daarvoor kanaal. Dat wordt het het snelste opgelost. Voordeel voor de mensen met de “10 mei” mail. Wij hebben die ellende niet.blackmore87 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:04:
[...]
Was deze reactie aan mij gericht? Op dit moment geen beta tester namelijk, dit is een “stabiele” firmware. Echter ik heb flink spijt dat ik zowel de p1 als de PiB een update heb gegeven. Vorige versie was super stabiel, nu alleen maar ellende.
Ik hoop juist dat ik met de nieuwere beta weer een stabiele ervaring heb.
Ik heb er wel over nagedacht. Ik ben niet vies van wat reverse engineeren, maar een product van €1400 waar een foutje catastrofaal kan zijn.. No thanksWackoH schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 00:57:
Durft echt niemand het aan om het apparaat open te schroeven en een mooie teardown a la Dave Jones (EEV Blog) zoals van een Ecoflow, te maken?
Dat zou toch mooie inzichten geven over de bouwkwaliteit en de prijs-kwaliteit verhouding van de hardware.
(Ruim een week geleden vroeg Thinkpad het al)
Ik ga ervan uit dat de €50 shoptegoed (dat was het toch?) ook voor deze groep gaat gelden.bing69 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:45:
-------
-------
Weet niet of de mensen die nu vertraging hebben hetzelfde krijgen. Denk het eigenlijk niet.Arie. schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 07:30:
[...]
Ik ga ervan uit dat de €50 shoptegoed (dat was het toch?) ook voor deze groep gaat gelden.
We gaan het merken met uitlevering of kan @HomeWizard_NL daar al iets over zeggen?
Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)
Het apparaat heeft kantel- en temperatuursensoren, dat hebben we al gezien aan de errors. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat hij ook intrusion detection heeft. Ik ga die van mij niet openmaken, dat mag iemand doen die dapperder is dan ikAardedraadje schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 04:45:
Ik heb er wel over nagedacht. Ik ben niet vies van wat reverse engineeren, maar een product van €1400 waar een foutje catastrofaal kan zijn.. No thanks
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq