Toch lijkt het me raar als je dit soort meldingen krijgt? Mijn accus hebben tot nu toe nooit raar gedaan. Tenzij er issues waren aan de hw server kant. Error lampjes etc moeite waard elkgeval te melden bij hw toch?SniperEye schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:48:
[...]
Waar haal je die wijsheid vandaan? In Nederland is het Nederlandse consumentenrecht van toepassing. Garantie wordt vaak verward met “ik krijg een nieuwe als die kapot is”. Dat is niet altijd van toepassing.
Wat ik eenieder nogmaals wil aanraden: vertoont je batterij gedrag wat niet verwacht wordt; wacht geduldig! Mijn ervaring is dat de batterij hoogstens binnen enkele uren, vaker zelfs binnen een uur, weer gewoon doet waar die moet doen.
Knippert het lampje rood: dan doe ik tegenwoordig niets meer, dit gaat vanzelf over. De batterij blijft gedurende die tijd gewoon werken.
Vanmorgen waren alle lampjes even uit. Ook nu weer: wachten! Na 10 minuten weer volledig operationeel! In de app stond de batterij gewoon online zonder foutmelding.
Ik ga ermee aan de slag om te kijken hoe dit werkt. Ik wil eerst die feature verzoeken vanuit ons afmaken. Iets met 100 dingen anders tegelijk te doenscorpionv schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:47:
[...]
Hier lees je natuurlijk ook hoofdzakelijk de problemen terug. Ik ga niet elke dag melden dat de PIB fantastisch draait, want dat doet hij sinds de laatste firmware update 1.0101 met P1 meter 6.0111.
Wel een idee voor @Devke, een poll toevoegen aan de TS (en misschien dezelfde poll link als nieuwe post in het topic), waarin Tweakers kunnen aanvinken of hun PIB problemen heeft of inmiddels probleemloos draait. Krijgen we een beetje idee hoe het gaat bij de gemiddelde Tweaker.
Heeft dit echt zin? Ik weet dat de Tweakers zich soms het centrum van de wereld beschouwen maar laten we eerlijk zijn dit is een subgroep. Dus een onderzoek zal alleen laten zien hoe het in de groep gaat (en zelfs dan alleen voor de mensen die reageren) maar kan geen enkele informatie leveren over het totaal aantal uitgeleverde batterijen en de eventuele problemen daar mee.Devke schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:08:
[...]
Ik ga ermee aan de slag om te kijken hoe dit werkt. Ik wil eerst die feature verzoeken vanuit ons afmaken. Iets met 100 dingen anders tegelijk te doen
De Error codes zijn wat ze zijn maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de problemen met de Wifi verbindingen deels worden veroorzaakt door de creatieve wijze waarop met eigen gebouwde netwerken en de instellingen daarvan wordt omgegaan. Denk even terug naar de doelgroep, die hebben een standaard modem/router van de provider die vaak nog op de default instellingen zal staan.
De fabrieksgarantie is 24 maanden, toch? Dat lees ik althans hier.Cardwizard schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:02:
korte garantietermijn
24 maanden voor een apparaat in deze prijsklasse lijkt me niet gek. En daarbij, er is nog zoiets als het consumentenrecht, waaronder je mag verwachten dat een dergelijk apparaat langer mee gaat dan 24 maanden. Als hij na bv 30 maanden stuk gaat, en je kunt hard maken dat het defect niet door "gek gebruik" is veroorzaakt, dan moet met een nette leverancier iets te bespreken zijn. En anders is er altijd nog de rechtsbijstandsverzekering.Garantie
Voor gekochte apparatuur door een Consument is de product garantie geldig tot 24 maanden na de besteldatum van toepassing. Indien de apparatuur gekocht is door een Ondernemer dan loopt de garantie ten einde na 12 maanden vanaf de besteldatum tenzij anders vermeld op de koopovereenkomst. HomeWizard kan ten alle tijden de garantie termein vroegtijdig beëindigen indien de Klant niet heeft voldaan aan de Algemene Voorwaarden.
Of zie ik dit verkeerd?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Ik heb dit afgelopen week ook twee keer meegemaakt. De eerste keer heb ik de accu uitgezet met de knop aan de zijkant en de stekker 90 seconden uit het stopcontact gehaald, en daarna alles weer aangezet en hij deed het weer. (Dat had ik via iemand anders hier op het forum gezien) De tweede keer is de batterij zelf na een halve dag weer aan de gang gegaan, volgens mij was dat op het moment dat er een update gedaan is op de batterij.yustmenl schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:49:
Vanmorgen keek ik in de app en zag dat mijn accu in storing stond.
[Afbeelding]
omdat ik de accu niet verplaatst heb en omdat zover ik weet mijn huis niet aan het verzakken is heb ik de accu gereset en het probleem is nu opgelost.
Heeft iemand al ervaring met deze melding?
Ik heb hem natuurlijk ook al aan HW gemeld.
Mijn idee was om het nog even aan te kijken, als het nog een keer gebeurd dan ga ik contact zoeken met HW..
Welke wijsheid?? als binnen 2 jaar de accu kapot gaat dan wordt deze vervangen door een nieuwe, refurbished is ook prima voor mij (vaak zijn zulke apparaten zelfs beter dan nieuw) na 2 jaar moet je een bedrag betalen voor deze service. ook prima in mijn ogen als er niet zoveel uitval zou zijn als nu.SniperEye schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:48:
[...]
Waar haal je die wijsheid vandaan? In Nederland is het Nederlandse consumentenrecht van toepassing. Garantie wordt vaak verward met “ik krijg een nieuwe als die kapot is”. Dat is niet altijd van toepassing.
Wat ik eenieder nogmaals wil aanraden: vertoont je batterij gedrag wat niet verwacht wordt; wacht geduldig! Mijn ervaring is dat de batterij hoogstens binnen enkele uren, vaker zelfs binnen een uur, weer gewoon doet waar die moet doen.
Knippert het lampje rood: dan doe ik tegenwoordig niets meer, dit gaat vanzelf over. De batterij blijft gedurende die tijd gewoon werken.
Vanmorgen waren alle lampjes even uit. Ook nu weer: wachten! Na 10 minuten weer volledig operationeel! In de app stond de batterij gewoon online zonder foutmelding.
Ja mensen komen vaak alleen klagen op internet als er iets kapot gaat maar ik kan mij niet herinneren wanneer het de laatste keer was dat een nieuw apparaat zoveel uitval had en dan is dit ook nog een apparaat dat ergens in een hoek van je huis "niets staat te doen'
Door dit allemaal samen en de langere garantie bij concurenten ben ik van mening dat 2 jaar wel erg kort is en laat ook niet echt blijken dat Homewizard achter hun nieuwe product staat.
p.s. dit is mijn mening en geen aanval want ik vind het echt een top product met wat zorgen over de levensduur en kwaliteit
Het is denk ik meer ook een geschetst beeld dat we dan neerzetten. Het zal altijd met poll's zo zijn dat je mensen hebt die reageren als iets niet goed gaat en sommige die tegen gewicht geven. Dat is bij andere polls en andere onderwerpen denk ik niet anders. Ik kan wel een paar onderwerpen bedenken maar dat is offtopic. Voor nu eerst iets anders maar ik vind wel dat we een suggestie in overweging kunnen nemen. Ook andere tweakers mogen hier uiteraard een mening over hebben.hanev001 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:21:
[...]
Heeft dit echt zin? Ik weet dat de Tweakers zich soms het centrum van de wereld beschouwen maar laten we eerlijk zijn dit is een subgroep. Dus een onderzoek zal alleen laten zien hoe het in de groep gaat (en zelfs dan alleen voor de mensen die reageren) maar kan geen enkele informatie leveren over het totaal aantal uitgeleverde batterijen en de eventuele problemen daar mee.
De Error codes zijn wat ze zijn maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de problemen met de Wifi verbindingen deels worden veroorzaakt door de creatieve wijze waarop met eigen gebouwde netwerken en de instellingen daarvan wordt omgegaan. Denk even terug naar de doelgroep, die hebben een standaard modem/router van de provider die vaak nog op de default instellingen zal staan.
Ik denk ook dat het nooit representatief zal zijn voor de werkelijkheidDevke schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:38:
[...]
Het is denk ik meer ook een geschetst beeld dat we dan neerzetten. Het zal altijd met poll's zo zijn dat je mensen hebt die reageren als iets niet goed gaat en sommige die tegen gewicht geven. Dat is bij andere polls en andere onderwerpen denk ik niet anders. Ik kan wel een paar onderwerpen bedenken maar dat is offtopic. Voor nu eerst iets anders maar ik vind wel dat we een suggestie in overweging kunnen nemen. Ook andere tweakers mogen hier uiteraard een mening over hebben.
En al die Tweakers hebben van die mega ingewikkelde en zwaar belaste wifi setups. Ook niet representatief.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Ook na 24 maand wil het niet per definitie zeggen dat je batterij bij defect volledig is afgeschreven. Het kan wel zijn dat tegen een bedrag reparatie of omruiling voor een nieuwe of gereviseerd apparaat kan plaatsvinden. Ik weet uiteraard niet welk beleid HW hierop gaat voeren.JeroenH schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:26:
[...]
De fabrieksgarantie is 24 maanden, toch? Dat lees ik althans hier.
[...]
24 maanden voor een apparaat in deze prijsklasse lijkt me niet gek. En daarbij, er is nog zoiets als het consumentenrecht, waaronder je mag verwachten dat een dergelijk apparaat langer mee gaat dan 24 maanden. Als hij na bv 30 maanden stuk gaat, en je kunt hard maken dat het defect niet door "gek gebruik" is veroorzaakt, dan moet met een nette leverancier iets te bespreken zijn. En anders is er altijd nog de rechtsbijstandsverzekering.
Of zie ik dit verkeerd?
Het is en blijft techniek. Ik ben van mening dat de oorzaak van een foutmelding niet per definitie bij het apparaat ligt. Het apparaat is immers verbonden met je netwerk, het stroomnet en je P1-meter. Allemaal schakels die invloed kunnen hebben op het apparaat.crryp schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:07:
[...]
Toch lijkt het me raar als je dit soort meldingen krijgt? Mijn accus hebben tot nu toe nooit raar gedaan. Tenzij er issues waren aan de hw server kant. Error lampjes etc moeite waard elkgeval te melden bij hw toch?
Op de website van HW (https://www.homewizard.co...rantie,-op%20de%20werking):SniperEye schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:59:
[...]
Ook na 24 maand wil het niet per definitie zeggen dat je batterij bij defect volledig is afgeschreven. Het kan wel zijn dat tegen een bedrag reparatie of omruiling voor een nieuwe of gereviseerd apparaat kan plaatsvinden. Ik weet uiteraard niet welk beleid HW hierop gaat voeren.
@Devke Wellicht kun je dit opnemen in de TS?Daarom bieden wij tot 7 jaar na aankoop óf 4000 cycli ‘Swap Service’. Mocht je batterij onverhoopt defect raken dan helpen we jou graag op de volgende manier:
– gaat je batterij binnen 2 jaar stuk, dan komen we hem ophalen en vervangen we hem direct kosteloos voor een nieuwe.
– gaat je batterij in jaar 3 t/m 7 stuk? Geen zorgen, wat er ook stuk is gegaan, wij komen de batterij bij jou thuis ophalen en vervangen hem voor een thuisbatterij die nieuwer is dan degene die je had. Dit kost €329.
Edit: Probleem met de URL is opgelost
[ Voor 4% gewijzigd door joeri1 op 20-03-2025 10:46 ]
uhh pagina niet gevonden...... zou fijn zijn als je de juiste link nog ff dropt. Dankjeweljoeri1 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:06:
[...]
Op de website van HW (https://www.homewizard.com/nl/plug-in-battery/):
[...]
@Devke Wellicht kun je dit opnemen in de TS?
Ik ben me aan het inlezen op de Homewizard Plug battery, hoewel er een nul op de meter strategie is, is het mogelijk om zelf te bepalen wanneer de batterij gaat ontladen, of kan je hem uitschakelen om terug te leveren.
Ik wil graag de nacht 0 op de meter, maar als ik mijn auto ga laden wil ik die stroom niet naar mijn auto hebben.
Sorry als het al ergens uitgelegd is, maar zoek naar flexabiliteit in batterij ontladen.
Ik wil graag de nacht 0 op de meter, maar als ik mijn auto ga laden wil ik die stroom niet naar mijn auto hebben.
Sorry als het al ergens uitgelegd is, maar zoek naar flexabiliteit in batterij ontladen.
Dat is in de de afgelopen 245 pagina's zeker langsgekomenitxs schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:27:
Ik ben me aan het inlezen op de Homewizard Plug battery, hoewel er een nul op de meter strategie is, is het mogelijk om zelf te bepalen wanneer de batterij gaat ontladen, of kan je hem uitschakelen om terug te leveren.
Kort antwoord: NOM is de enige strategie die op dit moment wordt meegeleverd. Lokale API is readonly, je kunt de accu niet sturen met bv HA.
Met truukjes/workarounds is de accu te foppen, en HW heeft laten doorschemeren dat de accu aansturen met de lokale API in de toekomst wellicht mogelijk wordt. Maar als controle je hoofddoel is zou ik zeggen dat de HW accu mogelijk niet je eerste keus is....
Daarom mijn excuses! Dank voor het snelle antwoord.JeroenH schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:30:
[...]
Dat is in de de afgelopen 245 pagina's zeker langsgekomen
Kort antwoord: NOM is de enige strategie die op dit moment wordt meegeleverd. Lokale API is readonly, je kunt de accu niet sturen met bv HA.
Met truukjes/workarounds is de accu te foppen, en HW heeft laten doorschemeren dat de accu aansturen met de lokale API in de toekomst wellicht mogelijk wordt. Maar als controle je hoofddoel is zou ik zeggen dat de HW accu mogelijk niet je eerste keus is....
Niet nodig. Er is veel info hier maar het is nogal verdund. De OP lezen is wel altijd een goed idee. Moet ik ook weer eens doenitxs schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:32:
Daarom mijn excuses!
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenH op 20-03-2025 10:33 ]
De juiste link is https://www.homewizard.com/nl/plug-in-battery/Devke schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:26:
[...]
uhh pagina niet gevonden...... zou fijn zijn als je de juiste link nog ff dropt. Dankjewel
In die andere comment stonden er andere tekens achter die Tweakers automatisch in de URL zet
Link naar het kopje: https://www.homewizard.co...%3F%20(Swap%20Service%3F)
[ Voor 18% gewijzigd door Oon op 20-03-2025 10:40 ]
Het is pas 100x uitgelegd. Nee het kan nog niet, misschien in een later stadium. Maar er staan workarounds hier in het forum.itxs schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:27:
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Dat is zeker netjes die getallen haal ik niet denk dat ik nu rond 75 procent zit. Daarbij staan mijn batterijen wel op een koele plek waar het nu z'n 10-15 graden is.
Hamvraag....... hoe doe je dat? 76% komt hier eerst.
:strip_exif()/f/image/QXzWpDvIsy9157toQBl3sqvC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door hortens9273 op 20-03-2025 11:10 ]
Iedere dag exact zelfde waardes ??hortens9273 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:06:
[Afbeelding] Zo gaat het eigenlijk bijna elke dag. Geen idee wat ik doe.
Batterij op een warmere locatie staan dan een zolderr?hortens9273 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:06:
[Afbeelding] Zo gaat het eigenlijk bijna elke dag. Doe niks. Totaal geen verstand van.
Als je ze elke dag volledig vult, en volledig leegt met grofweg dezelfde snelheid lijkt me dat niet super-onlogisch toch?
Meestal wel. Batterijen staan op een kamer boven garage, wel goede isolatie, ook garage zelf goede isolatie, kamer boven ook, eigenlijk altijd fijne temperatuur. moet ik kijken hoe warm het daar is?
Daar istie dan.
- 03 jul 2024 bestelling geplaatst.
- 11 mar 2025 aankondiging 2 weken.
- 20 mar 2025 betaling restant gedaan.
Lekker!
Moet bijna wel zijn dat er veel met max vermogen wordt opgeladen en ontladen + de omgevings temperatuur hoger dan hier gemiddeldDevke schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:02:
[...]
Hamvraag....... hoe doe je dat? 76% komt hier eerst.
Dat zijn mijn aannames.
Ja oke, maar hier is het niet iedere dag volop zon, hier niet altijd 100% laden gehaald, of tussen door al verbruik gehad en later op de dag bijv minder zon.Mar.tin schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:14:
[...]
Als je ze elke dag volledig vult, en volledig leegt met grofweg dezelfde snelheid lijkt me dat niet super-onlogisch toch?
Of begrijp ik het verkeerd?
Bestel datum 04 juli hier en zojuist ook betaallink ontvangen 🥳Napsju schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:16:
[...]
Daar istie dan.
- 03 jul 2024 bestelling geplaatst.
- 11 mar 2025 aankondiging 2 weken.
- 20 mar 2025 betaling restant gedaan.
Heb je ook van die dagen de grafieken? Dat zegt wat meer.hortens9273 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:06:
[Afbeelding] Zo gaat het eigenlijk bijna elke dag. Doe niks. Totaal geen verstand van.
Zelf zit ik hier zon beetje op
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/F5FV1v0w92T8ZbHLlqQKKuzI.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/xZb6dVmAGRfv6ixPS68uZZ4q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4iix6eNs6tPTtnpz9sYHr7nF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door gielz op 20-03-2025 11:38 ]
6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+
En wij maar wachten in België op meer info en op een datum om de batterijen te kunnen bestellen. :-D
Zolang er geen terugleveringsvergoedingen gevraagd worden prima, al zou ik 's nachts ook graag NOM draaien :-D
Zolang er geen terugleveringsvergoedingen gevraagd worden prima, al zou ik 's nachts ook graag NOM draaien :-D
Een batterij in nederland kopen en dan aansluiten in belgie kan dat uberhaupt? Of ben ik dan te rebels 
KColpaert schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:39:
En wij maar wachten in België op meer info en op een datum om de batterijen te kunnen bestellen. :-D
6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+
Update bestelproces: Besteld 4 juli 2024; Vandaag betaallink ontvangen en betaald.
Ik heb een 2e PIB besteld op 8 juli 2024. Als ik hiervan ook de betaallink heb zal ik dat melden. Dan weten we hoeveel tijd HW nodig heeft.
Update 2: zojuist 2e betaallink ontvangen en betaald. Besteld 8 juli. Het snel daar.
Update 3: zojuist 21 maart de PIB's ontvangen.
Ik heb een 2e PIB besteld op 8 juli 2024. Als ik hiervan ook de betaallink heb zal ik dat melden. Dan weten we hoeveel tijd HW nodig heeft.
Update 2: zojuist 2e betaallink ontvangen en betaald. Besteld 8 juli. Het snel daar.
Update 3: zojuist 21 maart de PIB's ontvangen.
[ Voor 23% gewijzigd door Mikage op 21-03-2025 10:43 ]
Voor zover ik begrijp kan dit zeker. Moet je alleen iemand in NL vinden die ze wil doorverkopen aan jou. Feit is enkel wel denk ik, stel er gaat iets mis met de batterij, gaat je verzekering wel heel lastig doen vermoed ik omdat het officieel nog niet mag. Zit hier ook te wachten totdat ons apenlandje eindelijk eens wat gaat goedkeuren.😬😁gielz schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:43:
Een batterij in nederland kopen en dan aansluiten in belgie kan dat uberhaupt? Of ben ik dan te rebels![]()
[...]
18 april het zou me verbazen, meer dan wat Hubo/Brico zonnepaneel setjes zullen nog niet op de lijst staan gok ik.
[ Voor 10% gewijzigd door rabero1985 op 20-03-2025 11:57 ]
Ik wilde alleen even tussendoor rapporteren dat sinds de laatste updates van de PIB en P1 meter de PIB heel erg trouw op mijn zolder AP (Netgear Orbi) blijft "hangen". App geeft ook 100% Wifi aan. Voor de update schakelde hij mysterieus naar het ver wegst gelegen AP (op de BG) en lag het Wifi niveau volgens de HW app rond de 50/60% met mogelijke onderbrekingen.
Kortom: dit is snel en goed opgelost door HW en daar ben ik blij mee! (Niet fair om alleen maar negatief te zijn hier
Kortom: dit is snel en goed opgelost door HW en daar ben ik blij mee! (Niet fair om alleen maar negatief te zijn hier
De pakketdienst kwam keurig om 12;15 in afgesproken tijdblok. 5 min later aangesloten op de groep met alleen de warmtepompdroger. (Vorige week al wcd vervangen door een dubbele wandcontactdoos).
Weer 5 min later met update software batterij en p1 meter is de batterij nu aan het laden. Alleen de grafiek in de app is nog niet zover.
Precies de eenvoud die ik nu nodig heb en kan ik weer werken.
Weer 5 min later met update software batterij en p1 meter is de batterij nu aan het laden. Alleen de grafiek in de app is nog niet zover.
Precies de eenvoud die ik nu nodig heb en kan ik weer werken.
[ Voor 9% gewijzigd door Onnooooo op 20-03-2025 12:42 ]
Ik heb dus op 18 maart een batterij omruiling gehad en alles werkt gelukkig prima.
Wat ik wel jammer vind is dat je schijnbaar de historie van je vorige batterij dan wel kwijt bent, oke het gaat maar een 4 weken, maar als je bijvoorbeeld na een langere periode je batterij bij defect moet laten omruilen dan ben je dus die geschiedenis kwijt.
Althans dat kwam uit chat met Wizi:
Helaas kunnen we de historie van je Plug-In Battery niet terugplaatsen in de app. We hebben geen functie om historische gegevens van specifieke periodes terug te zetten of te herstellen. Onze app toont alleen de actuele gegevens van je batterij.
Heb je misschien een specifieke reden waarom je die historische gegevens nodig hebt? Misschien kunnen we je op een andere manier helpen met de informatie die je zoekt.
Ik begrijp dat je graag een accuraat beeld wilt hebben van je batterijgebruik. Hoewel we de oude gegevens niet kunnen terugzetten, kun je vanaf nu wel de nieuwe gegevens nauwkeurig bijhouden in de app. Als je specifieke vragen hebt over je batterijgebruik, kunnen we je misschien op een andere manier helpen. Laat het me weten als je nog andere vragen hebt!
Of het moet zo zijn dat als de oude batterij niet verwijderd wordt dat je dan wel die gegevens behoud?
Wat ik wel jammer vind is dat je schijnbaar de historie van je vorige batterij dan wel kwijt bent, oke het gaat maar een 4 weken, maar als je bijvoorbeeld na een langere periode je batterij bij defect moet laten omruilen dan ben je dus die geschiedenis kwijt.
Althans dat kwam uit chat met Wizi:
Helaas kunnen we de historie van je Plug-In Battery niet terugplaatsen in de app. We hebben geen functie om historische gegevens van specifieke periodes terug te zetten of te herstellen. Onze app toont alleen de actuele gegevens van je batterij.
Heb je misschien een specifieke reden waarom je die historische gegevens nodig hebt? Misschien kunnen we je op een andere manier helpen met de informatie die je zoekt.
Ik begrijp dat je graag een accuraat beeld wilt hebben van je batterijgebruik. Hoewel we de oude gegevens niet kunnen terugzetten, kun je vanaf nu wel de nieuwe gegevens nauwkeurig bijhouden in de app. Als je specifieke vragen hebt over je batterijgebruik, kunnen we je misschien op een andere manier helpen. Laat het me weten als je nog andere vragen hebt!
Of het moet zo zijn dat als de oude batterij niet verwijderd wordt dat je dan wel die gegevens behoud?
[ Voor 22% gewijzigd door ivo1969 op 20-03-2025 13:38 ]
Kan je de grafiek gegevens van de batterij niet exporteren (excel bv) zoals met de andere gegevens? Zo kan je dan zelf je gegevens bijhouden. Vereist wel plus abonnement.
[ Voor 16% gewijzigd door rabero1985 op 20-03-2025 13:42 ]
Niceetmmvdp schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 00:30:
[...]
Ik heb net vers van de pers een domoticz python plugin voor de HW Batterij gebakken: https://github.com/etmmvd...-Battery-plugin/tree/main
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Denk het wel, maar als je reactie op mijn post was, die heb ik niet geëxporteerd toen ik nog de vorige batterij had.rabero1985 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:39:
Kan je de grafiek gegevens van de batterij niet exporteren (excel bv) zoals met de andere gegevens? Zo kan je dan zelf je gegevens bijhouden. Vereist wel plus abonnement.
En ja heb enery+
Op zich wel raar dat het niet kan want met de nieuwe P1 meter kon men bij homewizard wel de gegevens van de andere grafieken overzetten.
Maar goed Wizi says no
Dat is één van de redenen dat ik een degelijke koppeling met HA zo belangrijk vind; je hebt dan de data van de batterij in eigen beheer. Specifiek export naar .csv is van HA zeer eenvoudig.rabero1985 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:39:
Ik kan me voorstellen dat dat makkelijker gaat, omdat de P1-dongle zelf geen eigen waardes heeft en alleen maar doorgeeft wat je slimmer meter zegt. Als de oude P1-dongle zegt dat er 1234kWh geïmporteerd is, je trekt 'm eruit en steekt de nieuwe dongle erin, dan zegt de nieuwe ook netjes dat er 1234kWh geïmporteerd is. Dat krijgt hij immers letterlijk door van je slimme meter.ivo1969 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:45:
[...]
Op zich wel raar dat het niet kan want met de nieuwe P1 meter kon men bij homewizard wel de gegevens van de andere grafieken overzetten.
Bij je batterij is het net even anders. Stel dat je oude batterij al 1000 cycles heeft gedraaid en duizenden kwh's heeft geïmporteerd en geëxporteerd en hij wordt gewisseld met een verse batterij, dan wil je natuurlijk niet in de statistieken van je nieuwe batterij dat hij al 1000 cycles achter de rug heeft. Je wilt dat de data van je oude batterij op datum X wordt opgevolgd door verse data van je nieuwe batterij. Niet dat je oude batterij opeens de data bevat van de batterij die je niet meer in huis hebt.
Het is dus geen kwestie van oude data overzetten naar je nieuwe batterij. Je nieuwe batterij moet gewoon met z'n eigen nieuwe statistieken de database vullen terwijl tegelijkertijd data uit het verleden niet wordt verwijderd. En dat laatste heb je toch met zo'n betaald abonnement? Zonder abo heb je sowieso geen data uit het verleden bij HW.
[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 20-03-2025 13:56 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ja ik heb een enery+ abonnement.Gizz schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:55:
[...]
Ik kan me voorstellen dat dat makkelijker gaat, omdat de P1-dongle zelf geen eigen waardes heeft en alleen maar doorgeeft wat je slimmer meter zegt. Als de oude P1-dongle zegt dat er 1234kWh geïmporteerd is, je trekt 'm eruit en steekt de nieuwe dongle erin, dan zegt de nieuwe ook netjes dat er 1234kWh geïmporteerd is. Dat krijgt hij immers letterlijk door van je slimme meter.
Bij je batterij is het net even anders. Stel dat je oude batterij al 1000 cycles heeft gedraaid en duizenden kwh's heeft geïmporteerd en geëxporteerd en hij wordt gewisseld met een verse batterij, dan wil je natuurlijk niet in de statistieken van je nieuwe batterij dat hij al 1000 cycles achter de rug heeft. Je wilt dat de data van je oude batterij op datum X wordt opgevolgd door verse data van je nieuwe batterij. Niet dat je oude batterij opeens de data bevat van de batterij die je niet meer in huis hebt.
Het is dus geen kwestie van oude data overzetten naar je nieuwe batterij. Je nieuwe batterij moet gewoon met z'n eigen nieuwe statistieken de database vullen terwijl tegelijkertijd data uit het verleden niet wordt verwijderd. En dat laatste heb je toch met zo'n betaald abonnement? Zonder abo heb je sowieso geen data uit het verleden bij HW.
Bij het omwisselen van p1 meter was mijn geschiedenis van alle grafieken dus ook weg, maar dat hebben ze bij homewizard netjes gekoppeld met de nieuwe p1 meter en die gegevens heb ik dus.
Nu ben ik dus 4 weken kwijt , ik snap je verhaal met de laadcyclus , maar had gehoopt dat op een of andere manier ook de oude gegevens van batterij terug geplaatst konden worden, periode 15 februari t/m 17 maart.
Ik heb dus alleen een p1 meter en het energy + abonnement , verder iets als HA heb ik niet
Bijzonder, dat heb ik ook geprobeerd, maar maakte geen verschil.ivo1969 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:54:
[...]
Ik zelf heb dat 1x gehad bij mijn vorige batterij, maar vreemde was dat bij mij het verhogen van helderheids status lampje batterij vrolijk verder ging,
Is ergens bekend wat het betekent als er helemaal geen statuslampje brandt?
BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.
En je dient dan zelf een belgische stekker erop te monterenrabero1985 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:53:
[...]
Voor zover ik begrijp kan dit zeker. Moet je alleen iemand in NL vinden die ze wil doorverkopen aan jou. Feit is enkel wel denk ik, stel er gaat iets mis met de batterij, gaat je verzekering wel heel lastig doen vermoed ik omdat het officieel nog niet mag. Zit hier ook te wachten totdat ons apenlandje eindelijk eens wat gaat goedkeuren.😬😁
18 april het zou me verbazen, meer dan wat Hubo/Brico zonnepaneel setjes zullen nog niet op de lijst staan gok ik.
Daar zit de aarde op een aparte pin en niet zoals in NL aan de zijkant.
Is dit dan niet eerder een bug die bij HW gemeld moet worden? Het is ook niet logisch dat als je 1 batterij hebt en een tweede toevoegd dat de data van de eerste batterij verdwijnt
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik heb die vraag gesteld bij homewizard, maar daar krijg je met Wizi te maken.Gizz schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:16:
[...]
Is dit dan niet eerder een bug die bij HW gemeld moet worden? Het is ook niet logisch dat als je 1 batterij hebt en een tweede toevoegd dat de data van de eerste batterij verdwijntDie data moet gewoon blijven staan lijkt mij, óók als batterij 1 om welke reden dan ook uitgeschakeld wordt.
Maar ik had nog een andere vraag lopen bij Homewizard en die heeft Daniëlle mij beantwoord, ik heb nu via die mail maar weer gereageerd met de vraag m.b.t. geschiedenis van de batterij.
Maar ze hebben het druk dus antwoord kan wel ff duren, maar zodra ik reactie terug heb gekregen , koppel ik dat hier wel terug bij Tweakers
Hier onder grafiek van 18 maart, kan je precies zien wanneer de nieuwe batterij in de app gekomen is
/f/image/LApWNvf1cFG5xw4PiXOoSpaW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door ivo1969 op 20-03-2025 14:23 ]
Zowat elke CE stekker heeft tegenwoordig een dubbele aardingsaansluiting (randaarde type E & F).sweetdude schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:16:
[...]
En je dient dan zelf een belgische stekker erop te monteren![]()
Daar zit de aarde op een aparte pin en niet zoals in NL aan de zijkant.
Is dat bij een HW accu dan niet voorzien?
De afzonderlijke "pin" en "randaarde" zit op de WCD, doorgaans niet op de stekker.
[ Voor 9% gewijzigd door Independent op 20-03-2025 14:25 ]
PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.
Mijn batterij is na een kleine week eindelijk ongeveer een uur geleden geleverd en ik heb hem ook al werkend.
Nu maar hopen dat het zo blijft.
Het is echter volkomen onduidelijk wat er nu in het bezorgingsproces mis ging.
Veel plezier ervan. Nog snel een paar kWh binnen harken vandaag.hanev001 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:02:
Mijn batterij is na een kleine week eindelijk ongeveer een uur geleden geleverd en ik heb hem ook al werkend.
Als het alleen gaat om het afdekken van de donkere uren (2.2KWh in jouw overzichtje) dan heb je er aan ééntje genoeg. Meer opslaan heeft niet veel zin omdat je het niet op kan maken voordat de zon weer gaat schijnen en de batterij weer gaat laden. Als je echt alle opwek op wilt kunnen slaan is het nuttig om andere batterij-systemen te onderzoeken.rabero1985 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:12:
Ik kan wel wat batterijen gebruiken 🌞
[Afbeelding]
Zeker!rabero1985 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:12:
Ik kan wel wat batterijen gebruiken 🌞
[Afbeelding]
Vandaag:
:strip_exif()/f/image/G6YvKGDbweI05R9bqmyEgxgE.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren:
:strip_exif()/f/image/Z0rm9MRTHejNwJ8cdwKi1X7c.jpg?f=fotoalbum_large)
Maand Maart tot nu toe:
:strip_exif()/f/image/B52GJrLglx6tV559q48UftZq.jpg?f=fotoalbum_large)
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live
Dat overzicht is vanaf 00:00, in de avond zal ook het nodige verbruikt wordenthunder68 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:16:
[...]
Als het alleen gaat om het afdekken van de donkere uren (2.2KWh in jouw overzichtje) dan heb je er aan ééntje genoeg. Meer opslaan heeft niet veel zin omdat je het niet op kan maken voordat de zon weer gaat schijnen en de batterij weer gaat laden. Als je echt alle opwek op wilt kunnen slaan is het nuttig om andere batterij-systemen te onderzoeken.
Ja idd, mss niet het beste screenshot omdat de dag nog niet om is, gemiddeld zit ik op 24h tussen de 5 a 9 kwh dat ik nog uit het net pak. En savonds word er nog met gas verwarmd. In de dag met Daikin als het nodig is, vandaag dus niet, warm genoeg en weinig verbruik tot nu toe. Bedoeling is meer de warmtepomp etc te kunnen gebruiken van de eigen opslag die nu verloren gaat en straks weer duurder moet ingekocht worden.
![]() | ![]() |
[ Voor 49% gewijzigd door rabero1985 op 20-03-2025 15:31 ]
Idem. Warmtepomp + WTW. En het is nog maar Maart. Dat afdekken is voorlopig qua budget geen optie, maar 1 HomeWizard voor mijn standaard gebruik vind ik al een leuke usecase. Ben ik nu aan het overwegen.jacques1971 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:22:
[Afbeelding]
Ik denk dat ik 3 batterijen nodig ga hebben.
/f/image/JoO0OfVZv5CNytbcjny1qVSF.png?f=fotoalbum_large)
Jammer dat mijn-thuisbatterij.nl er nu echt helemaal uit lijkt te liggen, had een CSV gemaakt om eens te kijken wat ik precies nodig zou moeten hebben. Weet iemand nog een alternatief?
Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW
De dag is nog niet om hè😉thunder68 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:16:
[...]
Als het alleen gaat om het afdekken van de donkere uren (2.2KWh in jouw overzichtje) dan heb je er aan ééntje genoeg. Meer opslaan heeft niet veel zin omdat je het niet op kan maken voordat de zon weer gaat schijnen en de batterij weer gaat laden.
Wij hebben ook een 3e in bestelling, ook om de WP en het kookgebeuren beter af te dekken.
7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos
Jullie zijn er gewoon een sport van aan het maken
Hier afgelopen nacht NOM tot 6 uur. Om half 8 was er weer NOM omdat de zon opkwam. Dus 1,5 uur netstroom.
Ik ben vanavond niet thuis dus ik verwacht aanstaande nacht NOM te kunnen halen.
Hier afgelopen nacht NOM tot 6 uur. Om half 8 was er weer NOM omdat de zon opkwam. Dus 1,5 uur netstroom.
Ik ben vanavond niet thuis dus ik verwacht aanstaande nacht NOM te kunnen halen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
De batterij gaat retour, HW stelde ook een 10 seconde reset voor en dit mocht gisteren ook al niet baten.njiwedu0b schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:52:
Afgelopen maandag mijn PIB mogen ontvangen, ik kon deze pas vanmiddag aansluiten. Installatie ging zoals we verwachten voorspoedig echter de LEDs zijn nu ruim 1 uur inactief. De app geeft ook inactiviteit aan, terwijl ik momenteel teruglever. De app geeft daarnaast ook "All is OK" aan. Naast de app lees ik ook met succes de PIB uit via Home Assistant daar ontvang ik veel meer informatie die ik ook in de app verwacht maar laden doet deze niet, hij idle'd momenteel op 47%.
Ik heb Home Wizzard gemaild op hun thuisbatterij@ e-mail adres; maar ik vroeg mij ook af of er meerder mensen deze ervaring herkennen? Het zoekfilter liet helaas niet een duidelijke match zien.
Eerst mogelijke omruil moment is pas dinsdag.

Wat een pech net mijn eerste batterij omgeruild die drie dagen prima werkte en alles netjes rond de nul regelde.
De nieuwe daarin tegen gaat bij 1000W in de plus nog niet bijladen ? pas bij 1500W gaat er weer wat de batterij in. In de avond wordt het nog gekker, dan moet hij ontladen maar hij gaat aan en uit elek 10 sec.
800 W ontladen en dan naar inactief (witte leds) .
Vandaag 8.4KW het net in en (de accu is was vanmorgen 32%) nu 52% .
Tja div screenshots gestuurd. Eerste reactie de stekker er uit en weer in ,pfff
Nu maar wachten op een betere oplossing. Het kost je steeds weer een hoop tijd als je wat om moet ruilen.
Ik hoop dat het bij de meeste van jullie beter gaat. Ik krijg er wel een beetje een hadt hoofd in .
De nieuwe daarin tegen gaat bij 1000W in de plus nog niet bijladen ? pas bij 1500W gaat er weer wat de batterij in. In de avond wordt het nog gekker, dan moet hij ontladen maar hij gaat aan en uit elek 10 sec.
Nu maar wachten op een betere oplossing. Het kost je steeds weer een hoop tijd als je wat om moet ruilen.
Ik hoop dat het bij de meeste van jullie beter gaat. Ik krijg er wel een beetje een hadt hoofd in .
Het spel kan beginnen, PiB is geleverd en aangesloten, hopelijk zonder nare E storingen.
Voor nu staat hij in de hoek in de woonkamer zodat ik hem goed in de gaten kan houden.
Ben benieuwd bij welk percentage hij stand-by gaat maar lig dan waarschijnlijk al te slapen.
Voor nu staat hij in de hoek in de woonkamer zodat ik hem goed in de gaten kan houden.
Ben benieuwd bij welk percentage hij stand-by gaat maar lig dan waarschijnlijk al te slapen.
Ik heb mijn buik vol van Homewizard. Eerst een hoop tegenstrijdige berichten, maar gister gelukkig de langverwachte betalingsmail. Einde van de dag betaald.
Vanochtend een mail dat er vandaag geleverd wordt. Ik kan niet thuis werken, dus vrij gevraagd en gelukkig gekregen. Geen bezorgkeuze vooraf dus.
Zou voor 17:15 geleverd worden. Om 16:45 de status gecontroleerd en krijg ineens de melding dat ze geweest zijn maar niemand thuis troffen (de ontvanger was niet aanwezig)!!! Wat een onzin!!!
Camerabel gecheckt (die doet het gewoon). Filmpjes gecheckt (niemand voor de deur en ook niemand aangebeld).
Wordt dus keihard voorgelogen. Ik kan hier echt heel slecht tegen!! Nu komen ze morgen (zeggen ze). Opnieuw vrijvragen? Wie gaat die vakantiedagen vergoeden?
Ik snap dat Homewizard niet schuldig is, maar kies een betrouwbare bezorgdienst. Deze chauffeur wilde waarschijnlijk lekker op zijn balkonnetje zitten en van de zon genieten. Wat een puinhoop. Ja, ben echt laaiend!
Pfff!
Vanochtend een mail dat er vandaag geleverd wordt. Ik kan niet thuis werken, dus vrij gevraagd en gelukkig gekregen. Geen bezorgkeuze vooraf dus.
Zou voor 17:15 geleverd worden. Om 16:45 de status gecontroleerd en krijg ineens de melding dat ze geweest zijn maar niemand thuis troffen (de ontvanger was niet aanwezig)!!! Wat een onzin!!!
Camerabel gecheckt (die doet het gewoon). Filmpjes gecheckt (niemand voor de deur en ook niemand aangebeld).
Wordt dus keihard voorgelogen. Ik kan hier echt heel slecht tegen!! Nu komen ze morgen (zeggen ze). Opnieuw vrijvragen? Wie gaat die vakantiedagen vergoeden?
Ik snap dat Homewizard niet schuldig is, maar kies een betrouwbare bezorgdienst. Deze chauffeur wilde waarschijnlijk lekker op zijn balkonnetje zitten en van de zon genieten. Wat een puinhoop. Ja, ben echt laaiend!
Pfff!
Zeekr 001 Privilege 2024
Wat een gedoe! Vervelend dat je ook met dit exemplaar problemen hebt. En zeker niet de eerste die met een geruilde accu problemen heeft. De laatste dagen merk ik in dit topic een omslag in reacties; de positiviteit en het enthousiasme voor het product neemt hierdoor wel wat af. Ik zou het echt waarderen als we iets meer te horen krijgen van HW over het type problemen en inzicht of het hardware of software gerelateerd is. De 1% die nu meermaals is aangehaald lijkt inmiddels echt onzin als je nu (volgens mij) 5e persoon bent in dit topic die problemen heeft met het vervangende exemplaar.PeterMol schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:11:
Wat een pech net mijn eerste batterij omgeruild die drie dagen prima werkte en alles netjes rond de nul regelde.
De 5e persoon..... zet dit eens uit op het aantal tweakers in dit topic met batterij! En zeker ja als je echt vervelende problemen hebt met de batterij snap ik heel goed dat dit enorm frustreerd! Laten we wel het in het gehele plaatje blijven kijken.frankjacobsen schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:13:
[...]
Wat een gedoe! Vervelend dat je ook met dit exemplaar problemen hebt. En zeker niet de eerste die met een geruilde accu problemen heeft. De laatste dagen merk ik in dit topic een omslag in reacties; de positiviteit en het enthousiasme voor het product neemt hierdoor wel wat af. Ik zou het echt waarderen als we iets meer te horen krijgen van HW over het type problemen en inzicht of het hardware of software gerelateerd is. De 1% die nu meermaals is aangehaald lijkt inmiddels echt onzin als je nu (volgens mij) 5e persoon bent in dit topic die problemen heeft met het vervangende exemplaar.
Wat staat er als bezorg dagt/tijd via de Track en Trace mail van HomeWizard? Het viel mij op dat Transmission soms positiever is over de leverdag dan de Track en Trace van HomeWizard. Mijn eerste zou volgens Transmission op zaterdag komen, toen op zondag en uiteindelijk kwam deze op maandag. De laatste was ook de zien via de Track en Trace van @HomeWizard_NL.DonaldDuck schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:29:
Ik heb mijn buik vol van Homewizard. Eerst een hoop tegenstrijdige berichten, maar gister gelukkig de langverwachte betalingsmail. Einde van de dag betaald.
Pfff!
Die roze bril mag wel eens af, de 5de persoon waar ook de vervanger niet goed van is….. echt not done volgens mij.Devke schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:26:
[...]
De 5e persoon..... zet dit eens uit op het aantal tweakers in dit topic met batterij! En zeker ja als je echt vervelende problemen hebt met de batterij snap ik heel goed dat dit enorm frustreerd! Laten we wel het in het gehele plaatje blijven kijken.
Er komen alleen maar meer en meer rmeldingen over problemen, ik vind het zorgelijk
Vandaag opeens connectie kwijt met P1 meter, ik had beter niet een firmware update kunnen doen geloof ik….blackmore87 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:27:
Gister voor het eerst iets vreemds. Paar dagen geleden update 1.0101 geïnstalleerd dus ik hoop niet dat het nu vaker gebeurt.
[Afbeelding]
Ik zag dat er nog 41% lading in de batterij zat na 22:00u en de batterij niet werd ontladen, terwijl er genoeg verbruik was. In de app leek er niks aan de hand, maar toen ik bij de batterij kwam waren alle ledjes op de voorkant uit. Via de knop op de zijkant de batterij een herstart gegeven. Daarna werkte alles weer…
BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.
Precies dit! Ik keek eerst enorm uit naar mijn levering, en dat begint om te slaan in “zou ik ook deze problemen gaan ervaren”. Heb in ieder geval wel wat zorg over de levensduur van het product. Waar sommigen op dag 1-5 problemen rapporteren, zie je ook mensen na ca 3 weken met problemen. En ja statistiek etc, maar het begint echt negatief op te vallen! Terwijl het idee van een plug and play product volgens mij moet zijn: set and forget.Cardwizard schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:32:
[...]
Die roze bril mag wel eens af, de 5de persoon waar ook de vervanger niet goed van is….. echt not done volgens mij.
Er komen alleen maar meer en mee rmeldingen over problemen, ik vind het zorgelijk
Op de man is niet nodig. Wat ik aangeef nogmaals is dat ik het zelf ook zeker zeer vervelend zou vinden als het niet goed gaat. Voorzichtig uitgedrukt. 200% begrip voor. Wat ik niet zo goed kan handlen is dat er over " al de 5e persoon " wordt gesproken. We zijn bijna 250 pagina's verder. Kijk eens in het Marstek topic. Daar halen ze het al in de 5e pagina. Nogmaals 200% begrip als je deze pech hebt.Cardwizard schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:32:
[...]
Die roze bril mag wel eens af, de 5de persoon waar ook de vervanger niet goed van is….. echt not done volgens mij.
Er komen alleen maar meer en mee rmeldingen over problemen, ik vind het zorgelijk
En ik snap ook jouw punt…en het is de 5e persoon met een omgeruilde accu. Dat valt negatief op. En ik merk dat er laatste dagen weinig echt positieve reacties te lezen zijn. Ik hoopte meer positieve ervaringen te lezen, dat valt me tegen.Devke schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:38:
[...]
Op de man is niet nodig. Wat ik aangeef nogmaals is dat ik het zelf ook zeker zeer vervelend zou vinden als het niet goed gaat. Voorzichtig uitgedrukt. 200% begrip voor. Wat is niet zo goed kan handlen is dat er over " al de 5e persoon " wordt gesproken. We zijn bijna 250 pagina's verder. Kijk eens in het Marstek topic. Daar halen ze het al in de 5e pagina. Nogmaals 200% begrip als je deze pech hebt.
HW gaf aan dat ie vrijdag zou komen, Trans Mission vandaag (donderdag) en hij was er ook.
Steckker in stopcontact, knop omdraaien, wifi knop ingedrukt houden, koppelen, update PiB, update P1 en hij draait.
Lijkt het prima te doen!
Steckker in stopcontact, knop omdraaien, wifi knop ingedrukt houden, koppelen, update PiB, update P1 en hij draait.
Lijkt het prima te doen!
Bestelling geplaatst op 6-7-2024 21:44 uur (2 batterijen).
Twee weken mail ontvangen op 11-3-2025
Vandaag 20-3-2025 de betaling mail gehad
Twee weken mail ontvangen op 11-3-2025
Vandaag 20-3-2025 de betaling mail gehad
Welke versie heb je?blackmore87 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:35:
[...]
Vandaag opeens connectie kwijt met P1 meter, ik had beter niet een firmware update kunnen doen geloof ik….
De P1-connectie was bij mij vanochtend ook ineens weg. 09.45 uur. Zal vast eenmalig zijn. Maar de beta-update 6.0111 heeft wel veel geholpen.blackmore87 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:35:
[...]
Vandaag opeens connectie kwijt met P1 meter, ik had beter niet een firmware update kunnen doen geloof ik….
[ Voor 44% gewijzigd door shthpnz op 20-03-2025 21:31 ]
Bj 1904; gasloos; HR++ x133; PV 9kWp; WP L/W 16kW; Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, EV’s
Niet te positief. Daar kunnen sommige mensen niet tegenIJzerboot schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:40:
HW gaf aan dat ie vrijdag zou komen, Trans Mission vandaag (donderdag) en hij was er ook.
Lijkt het prima te doen!
Mooi dat alles werkt en goed dat je dit ook aangeeft, is nodig voor de doem denkers.
Hier draait alles als een zonnetje. Twee Homewizard Plug-In Batteries.
:strip_exif()/f/image/358lFZpCy8ge0sPDnS1ZQitm.jpg?f=fotoalbum_large)
m.i. heb je geen probleem met de batterij maar loop je tegen dezelfde bug aan die ik al heb gemeld. De P1 laat gaten vallen als hij meerdere batterijen gekoppeld heeft (gehad) waarvan er één is weggevallen. Hij denkt die nog aan het aansturen te zijn, maar niets is minder waar. Waardoor er gaten vallen van ca. 800W.PeterMol schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 17:11:
Troostje, als dit hot is, zit het in de P1 en wordt er naar gekeken. Wellicht kun je (ook hierover is gesproken) kijken of je oude batterij wel helemaal ontkoppeld is van je P1.
Het is maar hoe vatbaar je bent voor negatieve berichten. Als je restaurant recensies leest en de bias legt op de negatieve ervaringen dan ga je nooit meer uit eten. Ik heb er 2, waarvan eentje bij levering defect was. Montage foutje. Werd omgeruild en beiden staan nu al een maand ofzo te draaien. Ik ben er heel blij mee maar dat ga ik hier niet iedere pagina neerzetten. Net als in recensies zijn de negatieve ervaringen eerder reden tot posten dan de positieve.frankjacobsen schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:40:
[...]
En ik snap ook jouw punt…en het is de 5e persoon met een omgeruilde accu. Dat valt negatief op. En ik merk dat er laatste dagen weinig echt positieve reacties te lezen zijn. Ik hoopte meer positieve ervaringen te lezen, dat valt me tegen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Nu het koken al voor een groter deel uit de opwek van de panelen nog kan wordt het langer NOM draaien ook een feit. Eergister avond met NOM begonnen (koken viel precies nog in de opwek).
/f/image/VAQLzqrmDOqoj71XlP91aFQr.png?f=fotoalbum_large)
De aansluitende nacht, dag en wederom avond zagen er zo uit:
/f/image/9YcvvREeeVVKWp4K7zf3s71s.png?f=fotoalbum_large)
We komen dichterbij. Ook hier draait de batterij als een zonnetje. Enige waar ik tegenaan loop nu is dat ik meer wil dan kan met de batterij. Daar waar ik kan testen gebeurd het zeker wel :-)
/f/image/VAQLzqrmDOqoj71XlP91aFQr.png?f=fotoalbum_large)
De aansluitende nacht, dag en wederom avond zagen er zo uit:
/f/image/9YcvvREeeVVKWp4K7zf3s71s.png?f=fotoalbum_large)
We komen dichterbij. Ook hier draait de batterij als een zonnetje. Enige waar ik tegenaan loop nu is dat ik meer wil dan kan met de batterij. Daar waar ik kan testen gebeurd het zeker wel :-)
@Devke @HomeWizard_NL wensenlijst: naast een bekabelt internet optie een aantal usb-c oplaadpoorten om bij een blackout toch nog voordeel te hebben van de accu (opladen telefoon, zaklamp, radio, enz).
Met een USB-A poort zou je ook een handmatige update kunnen doen met een usbstick mocht de internetverbinding falen.
Met een USB-A poort zou je ook een handmatige update kunnen doen met een usbstick mocht de internetverbinding falen.
Oef. Ik zet hem erop, echter vraag je om een compleet nieuw ontwerp van minimaal de kast al. Ik neem aan dat er aan de binnenkant ook wel e.a. nodig is.fikkie123 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:37:
@Devke @HomeWizard_NL wensenlijst: naast een bekabelt internet optie een aantal usb-c oplaadpoorten om bij een blackout toch nog voordeel te hebben van de accu (opladen telefoon, zaklamp, radio, enz).
Ik heb fotos gezien in het topic dat de bovenkant die eraf gehaald was redelijk leeg was.Devke schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:38:
[...]
Oef. Ik zet hem erop, echter vraag je om een compleet nieuw ontwerp van minimaal de kast al. Ik neem aan dat er aan de binnenkant ook wel e.a. nodig is.
Het zou prima passen in de beweging vanuit de overheid als deel van een 'noodpakket' als je met deze accu capaciteit apparatuur kan opladen.
[ Voor 0% gewijzigd door fikkie123 op 20-03-2025 19:45 . Reden: Typo ]
Vind dit wel een goeie. Voor een 2.0 dan wrshfikkie123 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:37:
onderscheid in je lijst maken: suggesties voor huidige PIB & voor PIB 2.0/3.0Devke schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:38:
[...]
Oef. Ik zet hem erop, echter vraag je om een compleet nieuw ontwerp van minimaal de kast al. Ik neem aan dat er aan de binnenkant ook wel e.a. nodig is.
WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)
Ik neem alle suggesties op. Het is aan HW of ze daar iets mee doen of niet. Het is bedoeld om de wensen van een groep tweakers te reflecteren. Mocht HW ervoor kiezen dan is het aan hun of ze dit in een nieuw ontwerp wensen of dat ze binnen korte termijn voor bepaalde updates zorgen, in de wind slaan etc. We kunnen suggesties aandragen. Homezard heeft al eens eerder aangegeven dat we dat zeker moeten doen. Dus dat doen we dan ook maarToby-Wan schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:47:
[...]
onderscheid in je lijst maken: suggesties voor huidige PIB & voor PIB 2.0/3.0
Bij mij ook al, nog nooit eerder gehad.shthpnz schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:45:
[...]
De P1-connectie was bij mij vanochtend ook ineens weg. 09.45 uur. Zal vast eenmalig zijn. Maar de update heeft wel veel geholpen.
Even in het kader van het managen van verwachtingen:
10-07 Batterij besteld
11-03 Klaar om uit te pakken mail
19-03 Betalingsmail
Had bij batterij 1 gemerkt dat je weinig invloed hebt op de dag van levering. Dus zelf ga ik de betaling zaterdag doen, zodat ie hopelijk dinsdag geleverd wordt...
10-07 Batterij besteld
11-03 Klaar om uit te pakken mail
19-03 Betalingsmail
Had bij batterij 1 gemerkt dat je weinig invloed hebt op de dag van levering. Dus zelf ga ik de betaling zaterdag doen, zodat ie hopelijk dinsdag geleverd wordt...
Mee eens dat dat niet goed is. Al eerder schreef ik dat het de moeite waard is om te testen bij iemand anders om uit te sluiten dat het probleem een lokale oorzaak kent.Cardwizard schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:32:
[...]
Er komen alleen maar meer en meer rmeldingen over problemen, ik vind het zorgelijk
Het staat je ook vrij om de verkoopovereenkomst te ontbinden op moment dat niet geleverd wordt waar je voor betaald hebt.
Vandaag ook een betaallink voor op de 3/7 gedane bestelling.
Resulteert in een mail met de titel
'QLS- HomeWizard heeft uw opdracht met 9577 overgedragen aan TransMission'
Geeft die 9577 iets weg over het aantal uitgeleverde batterijen? Hebben eerdere Tweakers die al eerder hun batterij kregen lagere nummers ( met welke leverdatum) zodat daar chocola van gemaakt kan worden?
Geeft die 9577 iets weg over het aantal uitgeleverde batterijen? Hebben eerdere Tweakers die al eerder hun batterij kregen lagere nummers ( met welke leverdatum) zodat daar chocola van gemaakt kan worden?
000020 heb ik met daarvoor nog een ander nr.Sjaak de Koning schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:39:
Vandaag ook een betaallink voor op de 3/7 gedane bestelling.
De eerst met een getal in de 2400, de tweede 2,5 week later met een getal in de 7400.
Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.