Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 19:45

Remco2001

Ehm, ok...

Stetho schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:02:
[...]

nee, het is echt een piep. En lijkt best random.
Het is nu ook niet maar was 2 keer een periode.
Daarna niet meer gehoord.

Zie ook mijn filmpje:

[...]
Als je het niet meer hebt gehoord nadat je de kabel bij de touchknop hebt verwijderd, lijkt het me vrij duidelijk dat het de kabel was die de knop bediende (en de piepjes veroorzaakte). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laad verlies 15% en ontlaad verlies is 8% dit volgens de app instellingen in homey Homewizard app
Zelf meet ik hier een laad/ontlaad rendement van 75%

[ Voor 21% gewijzigd door GL007 op 16-03-2025 15:32 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:46
GL007 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:31:
Laad verlies 15% en ontlaad verlies is 8% dit volgens de app instellingen in homey Homewizard app
Zelf meet ik hier een laad/ontlaad rendement van 75%
Hier idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flodder325 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:16:
[...]

Ach hopen op een betere RTE mag gelukkig nog, voor nu blijft het dus steken tussen 75..77% hier.

Ik denk niet dat dit verbeterd in de zomer omdat alleen als ik op vollast kan ontladen een betere rte krijg.
Alhoewel in de zomer zwembad opzetten en de warmtepomp erop moet ook lekker wat slurpen uit de accu’s.
Let’s wait and see. 🤔
Ik ontlaad zeker niet op vol vermogen. Laden vandaag bijvoorbeeld wel weer. De RTE life time is hier net boven de 76%. Straks gaat hij in NOM stand terug en sukkel ik richting 3 uur vannacht op 0 import. Ik zou heel graag eens gaan laden en ontladen bij verschillende vermogens. Het zal dan ook terugleveren aan het net worden, daar wij die vollast ontladen alleen bij koken ofzo even halen. Geen warmtepomp. Heb stadsverwarming. Ik zou graag die testen doen, wil graag proefkonijn zijn....... _/-\o_

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 08:22
Ruim 80% hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Vandaag verwacht ik wel iets hoger dan 75% uit te komen.

Batterij was hier al rond 14.30 vol geladen., ik heb nu inductie kookplaat aanstaan en lever nog terug .
Ik denk dat ik vandaag wel 2 batterijen vol had kunnen krijgen

Verder heb ik zo straks een prive bericht ontvangen dat ik mijn toon moest matigen , mocht ik ergens over de schreef zijn gegaan, dan hier publiek mijn wel gemeende excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:07
Nu ik de P1 meter heb, zie ik dat mijn stroomverbruik enorm fluctueert tijdens koken op inductie.
Ik heb nu 2 pitten aanstaan op een midden stand en ik zie elke seconde switchen tussen 700 en 350 watt netto verbruik bijvoorbeeld. (Strakblauwe lucht dus stabiele opwek van panelen)
Herkennen anderen dit ook en hoe gaat de batterij daarmee om?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6mmS1JhTANgmYQgYFhwrBGFYoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytItGbYLlr28L0ZBOAE2l4Kw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door HBO88 op 16-03-2025 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
HBO88 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:11:
Nu ik de P1 meter heb, zie ik dat mijn stroomverbruik enorm fluctueert tijdens koken op inductie.
Ik heb nu 2 pitten aanstaan op een midden stand en ik zie elke seconde switchen tussen 700 en 350 watt netto verbruik bijvoorbeeld. (Strakblauwe lucht dus stabiele opwek van panelen)
[Afbeelding]
Toevallig hier inductie dus ook aan en nu pas levert de batterij terug, maar ik heb dus zelf niet wat jij beschrijft.
Maar momenteel was de batterij wel aan het synchroniseren, maar tijdens dit schrijven groen bolletje alles is in orde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HBO88 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:11:
Herkenbaar. Een voorbeeldje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6U9P344Yz8hvIJVn82lxUexe6h4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UmM9YtUoQR54Wcm2O0BEqIR.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:07
Ok, ik las dat de batterij erg snel is, maar in jouw voorbeeld ziet het eruit dat hij stabiel blijft laden zo te zien en dus niet die piek elke seconde omschakelt?
Lijkt me ook beter voor de levensduur dat hij niet elke seconde hoeft te schakelen

[ Voor 4% gewijzigd door HBO88 op 16-03-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik zit in mijn app te kijken, gaat het om deze grafiek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhio5KDCrPoSG4s9wLwBsPj_JoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTdKVekH3i6al7uJjibD4P4a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:13
SniperEye schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:49:
Het probleem met rood knipperend lampje speelt af en toe nog steeds. Nadat ik hier een reactie las van een mede-tweaker die wachtte, deed ik hetzelfde en inderdaad, na enkele uren weer groen licht. In de app zie ik dat de batterij gewoon laadt en ontlaadt.

Inmiddels knippert die weer rood. Ik laat het maar even voor wat het is. Ik gok erop dat dit met een firmware update te verhelpen moet zijn.
In de afgelopen 24 uur is dit probleem verschillende keren opgetreden en herstelde deze zich vanzelf. Op de achtergrond gaat het laden en ontladen gewoon door. Dit is ook gewoon zichtbaar in de app.

@Devke Wellicht dat dit in de FAQ zo opgenomen kan worden in de openingspost van dit draadje (inmiddels een heel touw geworden trouwens ;)

@HomeWizard_NL FYI, de rode lamp betekent volgens de manuaal dus dat er geen Wifi is, klaarblijkelijk een fals flag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18:37

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Voorbeeld van mijn inductie plaat, 10 minuten een pan op stand 7 (ongeveer 750 W max).

De zonnepanelen (groen) geven een constant vermogen en de P1 meter (paars) gaat op en neer.
De batterij (wit) blijft even constant en gaat daarna toch op en neer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ybyhx3zavAJRYus6Vi73JEnHaVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sA2xeWgA80j1T7pXbXQuDY6J.jpg?f=fotoalbum_large

Een afbeelding uit Home Assistant, deze grafieken laten elke 5 seconden zien.

[ Voor 6% gewijzigd door PeteSplit op 16-03-2025 18:50 ]

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HBO88 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:20:
[...]

Ok, ik las dat de batterij erg snel is, maar in jouw voorbeeld ziet het eruit dat hij stabiel blijft laden zo te zien en dus niet die piek elke seconde omschakelt?
Lijkt me ook beter voor de levensduur dat hij niet elke seconde hoeft te schakelen
Heb er 1 proberen te maken voor je, niet helemaal gelukt. Onderstaand zie je de afwisseling. Op het moment dat de batterij teveel levert schakelt hij vrij snel terug. Je ziet dat er daarvoor net een periode leuke terug levering is. Schaal is wat grof van de grafiek. De batterij zou dan eigenlijk moeten laden. Hier zit een vertraging in die net even wat langer allemaal duurt. Dat voorkomt dat geflipper. Ook het pulseren van de kookplaat zie je terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDF2f34ry3ctVavcbamY_4bEaT4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zxKirwEechnZtCrtenANcozB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 19:42

bert pit

asdasd

Viper-NL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:44:
[...]

Geef je groot gelijk. Als Zendure haar P1 meter eerder (en werkend) heeft dan ik de 2 HW batterijen, annuleer ik ze direct.

Ik begin HW langzamerhand onbetrouwbaar worden, zowel qua toezeggingen als in mijn ogen toenemend falen en storingen van de producten. Ik zie dit op de Zenduretopic veel minder. Van veel naar weinig gedoe; Marstek, HW, Zendure.

Ben bang dat zowel technisch als logistiek HW boven het hoofd groeit en ze de control kwijt aan het raken zijn.
Kijk hier even naar een forum over Zendure in Duitsland als je zoekt op fehler, komen er 276 berichten voorbij.
https://www.photovoltaikf...tOrder=DESC&findThreads=1

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:25:
[...]

Ik zit in mijn app te kijken, gaat het om deze grafiek?

[Afbeelding]
Klopt. Op de p1 meter zie je de vermogens wisselingen, als je de batterij grafiek er dan naast legt zie je hoe de batterij reageert. Hier draai je NOM zo te zien. Geen kookplaat aan of voldoende opwek nog ;-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SniperEye schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:37:
[...]

In de afgelopen 24 uur is dit probleem verschillende keren opgetreden en herstelde deze zich vanzelf. Op de achtergrond gaat het laden en ontladen gewoon door. Dit is ook gewoon zichtbaar in de app.

@Devke Wellicht dat dit in de FAQ zo opgenomen kan worden in de openingspost van dit draadje (inmiddels een heel touw geworden trouwens ;)

@HomeWizard_NL FYI, de rode lamp betekent volgens de manuaal dus dat er geen Wifi is, klaarblijkelijk een fals flag.
Ik wacht even af of @HomeWizard_NL deze kan verklaren. Wellicht is het een bug? Ik blijf het volgen.

Idd een best touw, maar geeft niks. Geeft iedereen de kans om daarheen te verwijzen zodat de dubbele dingen wat minder vaak hopelijk voorkomen. Ondanks jullie wel lekker actief hier zijn. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19:38
PeteSplit schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:34:
Voorbeeld van mijn inductie plaat, 10 minuten een pan op stand 7 (ongeveer 750 W max).

De zonnepanelen (groen) geven een constant vermogen en de P1 meter (paars) gaat op en neer.

[Afbeelding]
Dat de PIB ook wisselend in vermogen teruglevert zal denk ik geen probleem zijn, en met het snelle bijregelen te maken hebben. Wanneer de batterij elke seconde wisselt tussen laden en ontladen lijkt mij níet wenselijk, en heb ik bij ons dan ook nog niet zien gebeuren tijdens het pulsen met inductiekoken.
Bij ons pulst de slimme meter dus tijdens inductiekoken ook tussen terugleveren en van het net trekken, maar de PIB wisselt alleen op ontlaadvermogen.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PeteSplit schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:34:

[Afbeelding]
Op en neer in ontladen, dat is niet erg imo. Het wordt vervelend als hij steeds tussen laden en ontladen heen en weer moet fietsen. Relais schakelen dan best veel. Je zit dan net op het randje van leveren of laden. Ik zie dat overigens hier niet vaak gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bert pit schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:44:
[...]

Kijk hier even naar een forum over Zendure in Duitsland als je zoekt op fehler, komen er 276 berichten voorbij.
Soms wordt vergeten dat alle systemen wel aanloop issues hebben. De bekende kinderziektes. Ik klop af hier vast. Als early adopter hoort dit erbij. Wil je dat niet dan moet je gewoon wachten tot de boel verder ontwikkeld is. Of je meldt je aan als beta-tester en helpt in dit geval HW een handje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

[...]

En heb je ook gekeken in hoeveel van die berichten het woord fehler daadwerkelijk voorkomt?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Devke schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:53:
[...]

Soms wordt vergeten dat alle systemen wel aanloop issues hebben. De bekende kinderziektes. Ik klop af hier vast. Als early adopter hoort dit erbij. Wil je dat niet dan moet je gewoon wachten tot de boel verder ontwikkeld is. Of je meldt je aan als beta-tester en helpt in dit geval HW een handje.
Ben ik het persoonlijk niet helemaal mee eens, soms krijg ik het gevoel een beta Tester te zijn
De meldingen die hier gedaan zijn , zullen toch ook al in voor stadia gebeurd zijn. / Ik heb zelf de batterij sinds 15 februari en ben toch al tegen paar dingen aangelopen.
Maar meeste eigenlijk bepaalde vorm van communicatie en het moeten wachten op oplossingen

Verder het is een consumenten product en velen consumenten zitten niet bij Tweakers.
En het product wordt op de markt gezet als hub stekker er en gaan met de bekende vrucht.

[ Voor 10% gewijzigd door ivo1969 op 16-03-2025 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ivo1969 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:06:
[...]

Ben ik het persoonlijk niet helemaal mee eens, soms krijg ik het gevoel een beta Tester te zijn
De meldingen die hier gedaan zijn , zullen toch ook al in voor stadia gebeurd zijn.

Verder het is een consumenten product en velen consumenten zitten niet bij Tweakers.
En het product wordt op de markt gezet als hub stekker er en gaan met de bekende vrucht.
Ook hier heeft HW al eens een reactie op gegeven. Niet alle situaties zijn hetzelfde. Niet ieder huis is hetzelfde. Wat HW vrijdag nog aangaf.... 1% van de batterijen heeft een issue. Dat jij er dan net bij zit is spijtig. Neem van mij maar aan dat ook de niet tweaker ook in die 1% valt. Ik ben een beta tester. Ik kom nog weinig issues tegen in mijn setting. Een ander kan bijvoorbeeld wel problemen melden in een wat andere setting. Nogmaals wil je geen "proefkonijn" zijn dan moet je vroege producten in de winkel laten staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Devke op 16-03-2025 19:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Precies, ik lees en post hier nu veel minder. De boel draait namelijk gewoon en tsja wat moet ik dan verder nog? ;)
Dat zal voor veel mensen gelden waar het gewoon werkt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Laatst online: 18:30
Vandaag stopte de batterij er een half uurtje mee. Foutmelding: instabiel stroomnet.
Ben benieuwd wat er aan de hand was.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbYhIppd44JR8p3QSzQ3A3EfPDA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aReadi0rlDlplNXCFi47ez92.png?f=fotoalbum_large

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:25
Hier is mijn accu ineens gestopt met terugleveren.
Geen foutmelding of iets dergelijks…

Laat hem nog wel ff een half uurtje tobben en daarna draai ik die schakelaar effe uit en aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2SjhbfvmUOsVS6WhsTeuK8AX4E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9zgDpGpgKRGBRDlquVkOxbPy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nPDm0UBNTxx9ylHEgY51gXpE_A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xwqIlUwalqTuhcBM8lcUCfWc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonpaneel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 21:50
Die status inactief heb ik hier ook een paar keer gezien. Na een hele tijd lost het zich vanzelf op.
(Plusminus 2,5 uur)

[ Voor 9% gewijzigd door zonpaneel op 16-03-2025 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dat zegt natuurlijk niet zoveel aangezien het quotes, herhalingen, etc. kunnen zijn. Daarnaast heeft Zendure wel even een enorm veel grotere afzet dan HomeWizard, ik weet bijv. dat 1 Duitse webshop deze week alleen al 750 units binnenkrijgt, die allemaal al gereserveerd zijn. HomeWizard zal ook wel leuk verkopen, maar Zendure is in veel meer landen actief waaronder ook Duitsland en Frankrijk, dus die verkoopaantallen zijn vele malen hoger.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleTweak schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:21:
Vandaag stopte de batterij er een half uurtje mee. Foutmelding: instabiel stroomnet.
Ben benieuwd wat er aan de hand was.[Afbeelding]
Toevallig een té hoog voltage in de wijk?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdVvG
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18:23
Bijzonder, dat had ik ook. Werd er wat zenuwachtig van maar ook dat was in een kwartier weg. Wel regelmatig hier dat een batterij even moet synchroniseren.

En even: ik ben geen tweaker, verre van dat. Heb jullie gevonden vanwege een half jaar (plus een beetje) voorpret en om te kijken wat ik kon verwachten. Hier gaat alles verder helemaal prima, nadat batterij 2 (meteen) was vervangen (wrsch door vervoer issues). Ik vind het gewoon als nitwit heel fijn om te zien dat jullie ook soms tegen dingen aanlopen en dat ik dan het stappenplan (ook verdwenen WiFi gehad en een P1-meter die van het padje was) ergens in deze 200+ pagina's kan terugvinden.

En nee, geen te hoog voltage in de wijk. Ik ben bijna de enige met panelen.... Plus geen issues in de app met overvoltage. Was wel het hoogst van de dag maar niet in de buurt met wat in de zomer soms gebeurt. Ik denk gewoon een heel erg veilige instelling.

[ Voor 10% gewijzigd door CdVvG op 16-03-2025 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Laatst online: 18:30
Taro schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:38:
[...]

Toevallig een té hoog voltage in de wijk?
Volgens mij niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R45Nv1YBuYbZY7O-5ytQhibqKcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNdHMx8Pa7KTXvpp1VF0DQtr.jpg?f=fotoalbum_large

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:24
Devke schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:53:
[...]

Van dat laatste heb ik dus niets gemerkt. Elke dag vaak uitval van de P1-meter en ook de vier batterijen zoeken regelmatig een slecht bereikbare wifi-node. De ondersteuning wordt hier in ieder geval erg gemist.

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe L/W 16kW; LTV: Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat staat toch in het 2 blok, de netfrequentie is te hoog of te laag.
Is een bekend probleem en HW heeft al gezegt dat ze er naar kijken of dat niet iets minder scherp kan worden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shthpnz schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:08:
[...]

Van dat laatste heb ik dus niets gemerkt. Elke dag vaak uitval van de P1-meter en ook de vier batterijen zoeken regelmatig een slecht bereikbare wifi-node. De ondersteuning wordt hier in ieder geval erg gemist.
Ben je beta tester? Dan kun je direct wellicht waardevolle info aanreiken.

de batterij blijft hier wel op zijn punt zitten, als ik kijk zie ik altijd 100% staan. Ik ben niet helemaal thuis in netwerken. Wat ik gedaan heb is de batterij bijvoorbeeld een vast IP adres gegeven. Handig in HA. De P1 meter hangt aan een externe USB lader. Had in het verleden soms wat issues. Die zijn zover ik nu kan zien weg. Probeer maar wat opties aan te reiken op de hoop dat er iets bij zit wat zou kunnen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
[quote]DoubleTweak schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:01:
[...]

Volgens mij niet.

[Afbeelding]
[/quote

Hier ook geen last van overvoltage , sterker nog vorig jaar hier in de straat nieuw transformatorhuisje geplaatst en deze maand blok verder op een nieuwe.

Toch regelmatig synchroniseren, of staat een en ander los van elkaar?

Ik weet dat homewizard ermee bezig is en hopelijk in komende firmware verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shthpnz schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:08:
[...]

Waarom zwerft jouw wifi. Heb je de batterijen niet een vast IP-adres gegeven?
Dat jouw wifi niet optimaal is kan je moeilijk HW verwijten.

Voor de P1-meter, heeft die een actieve voeding? Zoniet zou ik dat eerst eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 22:38
Er staat wat er aan de hand is. Dat de netfrequentie buiten bereik is. Dit kan meerdere oorzaken hebben die ook buitenshuis kunnen liggen zoals teveel opwek in de wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 22:38
ivo1969 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:06:
[...]

De meldingen die hier gedaan zijn , zullen toch ook al in voor stadia gebeurd zijn. / Ik heb zelf de batterij sinds 15 februari en ben toch al tegen paar dingen aangelopen.
Maar meeste eigenlijk bepaalde vorm van communicatie en het moeten wachten op oplossingen

Ik deel je mening in zoverre dat de communicatie beter moet en ook beter is geweest. Eerst waren er wekelijks soms dagelijks updates over leveringen.

En nu schalen ze al af door beta testers naar github te sturen. Ik vind het prima want alles werkt nog steeds naar behoren ondanks de beta. Maar om binnen een week van directe mail naar indirecte github communicatie te verhuizen geeft niet veel vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
Devke schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:13:
[...]

Ben je beta tester? Dan kun je direct wellicht waardevolle info aanreiken.

de batterij blijft hier wel op zijn punt zitten, als ik kijk zie ik altijd 100% staan. Ik ben niet helemaal thuis in netwerken. Wat ik gedaan heb is de batterij bijvoorbeeld een vast IP adres gegeven. Handig in HA. De P1 meter hangt aan een externe USB lader. Had in het verleden soms wat issues. Die zijn zover ik nu kan zien weg. Probeer maar wat opties aan te reiken op de hoop dat er iets bij zit wat zou kunnen werken.
Dank @Devke voor je suggesties.
• Ja betatester.
• Batterijen en P1 meter hebben een vast IP adres.
• in de app van Deco hebben de P1-meter én de batterijen een vaste node waarmee ze communiceren.
• De ontvangst van zowel de batterijen als de P1-meter is 100%. De batterijen staan op een andere plek.
• De kWh-meters die naast de P1-meter geplaatst zijn, hebben ook 100% én blijven keurig op de dichtstbijzijnde node. De P1-meter dus niet. Die tref ik letterlijk overal aan, ondanks de vaste node.
• De batterijen kiezen, ondanks die 100% verbinding én de vaste node ook ongeveer om de beurt een andere node.
Apart toch?
hanev001 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:15:
[...]

Waarom zwerft jouw wifi. Heb je de batterijen niet een vast IP-adres gegeven?
Dat jouw wifi niet optimaal is kan je moeilijk HW verwijten.

Voor de P1-meter, heeft die een actieve voeding? Zoniet zou ik dat eerst eens proberen.
Mijn wifi is al jaren optimaal. Ook heeft de P1-meter het al meer dan drie jaar prima gedaan. Totdat de batterijen kwamen. Dus daar lijkt een correlatie in te zitten.

De P1-meter heeft een actieve voeding. Daar zit ook de Tibber P1-meter op en die nergens last van heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door shthpnz op 16-03-2025 20:30 ]

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe L/W 16kW; LTV: Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
shthpnz schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:25:
[...]

• Ja betatester.
• De ontvangst van zowel de batterijen als de P1-meter is 100%. De batterijen staan op een andere plek.
• De kWh-meters die naast de P1-meter geplaatst zijn, hebben ook 100% én blijven keurig op de dichtstbijzijnde node. De P1-meter dus niet. Die tref ik letterlijk overal aan.

[...]

Mijn wifi is al jaren optimaal. Ook heeft de P1-meter het al meer dan drie jaar prima gedaan. Totdat de batterijen kwamen. Dus daar lijkt een correlatie in te zitten.

De P1-meter heeft een actieve voeding. Daar zit ook de Tibber P1-meter op en die nergens last van heeft.
Met laatste kan ik mij vinden sinds 15 februari heb ik de batterij en vanaf 17 februari zijn bij mij de WiFi problemen ontstaan.
Dat had ik eerst zelf niet in de gaten, maar mijn vrouw had helder momentje.
Dus een en ander is gewoon niet meer uit te sluiten
En oww ja de P1 meter heeft hier 3 jaren minimaal van te voren perfect gewerkt.

Ben daarin een leek, krijgt sinds batterij de p1 te veel te verwerken? Tis maar een vraag die bij mij opkomt

[ Voor 7% gewijzigd door ivo1969 op 16-03-2025 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

• Ja betatester.
• in de app van Deco hebben de P1-meter én de batterijen een vaste node waarmee ze communiceren.
• De kWh-meters die naast de P1-meter geplaatst zijn, hebben ook 100% én blijven keurig op de dichtstbijzijnde node. De P1-meter dus niet. Die tref ik letterlijk overal aan, ondanks de vaste node.
• De batterijen kiezen, ondanks die 100% verbinding én de vaste node ook ongeveer om de beurt een andere node.
Apart toch?

[...]

Apart idd. HW voorleggen. Oke ik gebruik alles van KPN. V12 modem en 3 boosters. Geen ander merk gekoppeld. Ik heb ook maar 1 p1 meter. Geen actieve splitter er tussen. Wellicht storen die elkaar nog? Lastig testen. Ik weet niet of tibber het kan waarderen als je hem een dagje eruit donderd. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Chris96 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:25:
[...]

Ik deel je mening in zoverre dat de communicatie beter moet en ook beter is geweest. Eerst waren er wekelijks soms dagelijks updates over leveringen.

En nu schalen ze al af door beta testers naar github te sturen. Ik vind het prima want alles werkt nog steeds naar behoren ondanks de beta. Maar om binnen een week van directe mail naar indirecte github communicatie te verhuizen geeft niet veel vertrouwen.
Hmmm dat van gihub wist ik niet 🙁. Laatste wat ik zou verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Devke schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:36:
[...]

Apart idd. HW voorleggen. Oke ik gebruik alles van KPN. V12 modem en 3 boosters. Geen ander merk gekoppeld. Ik heb ook maar 1 p1 meter. Geen actieve splitter er tussen. Wellicht storen die elkaar nog? Lastig testen. Ik weet niet of tibber het kan waarderen als je hem een dagje eruit donderd. 🙈
Hier ook v12, laatste firmware 3 boosters.
Normaal belt kpn niet terug, maar eind maar heeft kpn met mij een belafspraak.

Momenteel gaat wifi hier nu weer goed.
Alleen binnen kpn app gaat iets nog faliekant verkeerd
Kpn heeft bij mij al een en ander gecontroleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door ivo1969 op 16-03-2025 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Mag ik twee tips aanreiken...
1. in Deco settings - Geavanceerd - Snelle Roaming uit
2. zet bij de P1 Meter en Batterijen Mesh Technologie uit.

Weet weet, succes!

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +5 Henk 'm!
ivo1969 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:36:
[...]

Hmmm dat van gihub wist ik niet 🙁. Laatste wat ik zou verwachten
Vreemd, ik vind dat juist een goede zaak. Dan kan je zelfs als je geen Beta tester bent wel meelezen wat ze aan het doen zijn en kan je kijken of er aan problemen die je hebt al gewerkt wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zalmjam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-09 04:26
Ik heb het gevoel, en dat bedoel ik niet ironisch, dat HW het braafste jongetje van de klas wil zijn.
Dit zowel in beveiliging alsook transport. Maar eerlijk gezegd ben ik hier, voor dit type hardware, erg blij mee.
Dat dit dan helaas gepaard gaat met E errors bij een aantal gebruikers is wel erg vervelend.
Zelf een fouloze installatie gehad en nog steeds een foutloze werking.
Zowel P1 als de accu toegewezen aan hetzelfde mesh AP, waarbij de accu leading was in de keuze. Accu 100% en p1 70 %.
Gevoelsmatig denk ik dat de genoemde verbingsproblemen liggen in een opgetrede timeout bij het ontvangen of verzenden van data, een bekend probleem indien er niet op tijd een ACK komt op een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om eerlijk te zijn moeten de accu's gewoon prima tegen transport kunnen. Je ziet dat veel accu's die een veel grotere afstand hebben afgelegd nog prima werken en nergens last van hebben. Veel partijen passen bijv. na het aandraaien van een bout met een momentsleutel een vleugje lijm toe om losraken te voorkomen. Daarnaast kan je dmv de verpakking en in de behuizing een en ander doen om losraken of beschadigen van materialen te voorkomen. Je moet er niet aan denken dat een bout die is losgeraakt zorgt voor een slechte verbinding en daardoor voor een slecht contact met mogelijk brand tot gevolg.

Heel benieuwd wat er exact tijdens transport losraakt en in hoeveel gevallen dit niet eens wordt opgemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Mogelijk een bugje ontdekt in de regeling die meerdere batterijen balanceert/aanstuurt. De P1 schakelt normaal regelmatig welke batterij bijlaadt zodat ze ongeveer evenredig opgeladen worden.

Eén van de batterijen lag eruit. Data kwam wel binnen in HA maar geen P1-sturing. Andere 3 waren wel al wat bijgeladen.

Hij schakelde nu ook weer maar blijkbaar was het nu de beurt van de batterij zonder verbinding. Een andere batterij schakelde wel af, maar er schakelde geen nieuwe bij. Dus vanaf dat moment zo'n 500-600W het net op. Totaal 2,3 kWh geëxporteerd tot ik de verbinding heb hersteld, terwijl opwek op dat moment 1100W tot max zo'n 1600W was. Had dus makkelijk afgevangen kunnen worden, maar blijkbaar ging daar iets niet lekker met de aansturing.

Na de verbinding van de 4e te herstellen zat ik meteen weer NOM.

Heb een bugreportje gedaan via de mail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMleTCXyijKvKZLL5N_mBtF69fY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6YxBpBA3rHB3DccA8nQv04k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Aardedraadje op 16-03-2025 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
SatScan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:41:
[...]

Weet weet, succes!
Wil je dat even uitleggen, ben echt benieuwd maar in deco settings?
En bij p1 en batterijen mesh technologie uitzetten?
Leer graag bij , alvast bedankt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:11:
[...]

Wil je dat even uitleggen, ben echt benieuwd maar in deco settings?
En bij p1 en batterijen mesh technologie uitzetten?
Leer graag bij , alvast bedankt 👍
Zorg dat per apparaat met de juiste deco is connected en zet dan per apparaat de mesh technologie uit.

In deco app
Settings - ga naar bewust apparaat - mesh uit.

In deco app
En snelle roaming heb ik ook uitgeschakeld omdat dit bij oudere apparatuur problemen kan geven (is nu niet relevant vermoed ik)

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
SatScan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:15:
[...]

Zorg dat per apparaat met de juiste deco is connected en zet dan per apparaat de mesh technologie uit.

In deco app
Settings - ga naar bewust apparaat - mesh uit.

In deco app
En snelle roaming heb ik ook uitgeschakeld omdat dit bij oudere apparatuur problemen kan geven (is nu niet relevant vermoed ik)
Ik denk dat het hier niet over apparatuur van kpn gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shthpnz
SatScan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:41:
[...]

Weet weet, succes!
Dank je @SatScan
Ik drukte me onprofessioneel uit hierboven. Ik bedoelde dat wat jij als tip geeft. Dus ja ik heb zowel bij de batterijen als bij de P1-meter de Mesh-functie uitgeschakeld. En toch wippen ze weg😅

De snelle roaming stond nog aan. Had niet gedacht dat dat uit zou maken. Ik ga die als proef uitzetten👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Dit forum is bijna niet bij te houden!
En ik lees veel mesh problemen, daarom wil ik even wat positiefs melden 😄: hier draaien de P1-meter en batterij perfect, gewoon op de 2.4G wifi van de ISP router, beide 100% ontvangst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ebp0R2iHBaeVXyrkjQsjLO6AjF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lcXANCdErtFQWCE6MbBkwZMU.jpg?f=fotoalbum_large

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hmay
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-08 11:05
Ik heb mijn PiB nu een maand en alles werkt uitstekend.
Geen enkel probleem gehad, geen E nummers en de WiFi verbinding is stabiel.
Mijn enige min punt is de tegenvallende RTE. Die gaat echt niet boven de 76% komen.

Ik heb het gevoel dat veel problemen worden veroorzaakt door brakke of niet goed geconfigureerde WiFi apparatuur. Veel tips zijn al voorbij gekomen maar ik zet ze hieronder even in een overzicht.

Ik gebruik zelf Ubiquiti apparatuur dus ik weet niet of alle onderstaande tips 1 op 1 kunnen worden overgenomen op andere merken apparatuur.
- Maak een apart WiFi netwerk (SSID) voor IoT apparatuur, gebruik geen gast netwerk.
- Gebruik voor dit netwerk alleen 2,4Ghz en 20 Mhz bandbreedte
- Kies een vast kanaal en kies dan alleen kanaal 1, 6 of 11. Kijk ook even wat de buren doen en kies het kanaal met de minste interferentie.
- Heb je meerdere AP’s, gebruik dan niet hetzelfde kanaal nummer voor elk AP.
- Pin de Homewizard P1 en PiB vast op het dichtstbijzijnde AP.
- Configureer DHCP zodat de Homewizard apparatuur altijd hetzelfde IP adres krijgen. (ik doe dit voor alle apparatuur op mijn netwerk).
- Als de optie aanwezig is, zet multicast DNS (mDNS) aan voor het IoT netwerk
- Zet de “minimum datarate” voor het IoT netwerk op 1Mhz. Ik heb grote problemen gehad met de WiFi verbinding van mijn Netatmo weerstation die met deze setting verdwenen waren.
- Gebruik voor security protocol alleen WPA2.
- Speciaal voor Ubiquiti AP's, enable “enhanced IoT connectivity”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmay schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:09:
Mijn enige min punt is de tegenvallende RTE. Die gaat echt niet boven de 76% komen.
en dat is wel conform wat hier de meesten op uit komen, geef het gewoon even de tijd, mogelijk dat je nog een paar % erbij kunt krijgen, maar verwacht daar ook dat het bij circa 80% wel aan zijn max gaat zitten. De toekomst zal het uitwijzen.
Ik heb het gevoel dat veel problemen worden veroorzaakt door brakke of niet goed geconfigureerde WiFi apparatuur. Veel tips zijn al voorbij gekomen maar ik zet ze hieronder even in een overzicht.

Ik gebruik zelf Ubiquiti apparatuur dus ik weet niet of alle onderstaande tips 1 op 1 kunnen worden overgenomen op andere merken apparatuur.
- Maak een apart WiFi netwerk (SSID) voor IoT apparatuur, gebruik geen gast netwerk.
- Kies een vast kanaal en kies dan alleen kanaal 1, 6 of 11. Kijk ook even wat de buren doen en kies het kanaal met de minste interferentie.
- Configureer DHCP zodat de Homewizard apparatuur altijd hetzelfde IP adres krijgen. (ik doe dit voor alle apparatuur op mijn netwerk).
- Zet de “minimum datarate” voor het IoT netwerk op 1Mhz. Ik heb grote problemen gehad met de WiFi verbinding van mijn Netatmo weerstation die met deze setting verdwenen waren.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diedvdyk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:34
hmay schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:09:

Bedankt voor de tips echter de foutmelding van de batterij dat hij problemen heeft met de wifi connectie is misleidend.
Vaak is er nog gewoon connectie met wifi maar is de connectie met de Homewizard cloud verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmay
diedvdyk schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:14:
[...]

Bedankt voor de tips echter de foutmelding van de batterij dat hij problemen heeft met de wifi connectie is misleidend.
Vaak is er nog gewoon connectie met wifi maar is de connectie met de Homewizard cloud verloren.
Ja dat zou inderdaad ook kunnen.
Maar ik zie vaak de opmerking: de WiFi verbinding op de PiB is 100%. Realiseer je daarbij dat dat één kant op is, van het AP naar de PiB. Kijk ook eens op het AP wat het signaalsterkte in de andere richting is. Een betonnen muurtje of wat metaal in het pad kan flink wat verzwakking in het signaal veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shthpnz
shthpnz schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:32:
[...]

Dank je @SatScan
Ik drukte me onprofessioneel uit hierboven. Ik bedoelde dat wat jij als tip geeft. Dus ja ik heb zowel bij de batterijen als bij de P1-meter de Mesh-functie uitgeschakeld. En toch wippen ze weg😅

De snelle roaming stond nog aan. Had niet gedacht dat dat uit zou maken. Ik ga die als proef uitzetten👍
@SatScan Proef is niet geslaagd. De P1-meter is weer ontsnapt aan de dichtstbijzijnde wifi-node en verblijft nu elders. Met slechtere verbinding. Ondanks het uitschakelen van de mesh en het uitschakelen van snelle roaming.

Ik geef het voor nu even op. Dank voor alle suggesties! Komend weekend leg ik een heel nieuw wifi-netwerk aan. Je moet er, zeker qua kosten, wel wat voor over hebben om dit plug en play systeem in huis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik heb hier het netwerk spul van Odido inclusief 2 wifi punten: 0 problemen zonder ook maar iets aan te passen. Volgens mij zijn de meeste problemen met KPN apparatuur?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hmay
Vandaag was een mooie dag. Dit zijn plaatjes waar ik erg blij van word. Bijna NOM!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecOnCmBoEFZhiNQwMsjktmUVRs0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tEnV8TgEIXpmxpXh94MFfRKx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door hmay op 16-03-2025 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:18
Cardwizard schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:30:
Ik heb hier het netwerk spul van Odido inclusief 2 wifi punten: 0 problemen zonder ook maar iets aan te passen. Volgens mij zijn de meeste problemen met KPN apparatuur?
Dat kan je niet zo stellen. Wifi is een radiosignaal en heeft om die reden soms last van storing, interferentie of dingen als bijvoorbeeld een betonnen vloer met wapening.

Ik zit in een redelijk normale woonwijk met eensgezinswoningen. Mijn Unifi APs hebbent zicht op 70 (!!) Access Points in de buurt die allemaal op 2.4GHz werken. Het is één grote kakofonie op de 2.4GHz band. Dus een altijd stabiele wifi verbinding op 2.4GHz is hier een beetje een utopie. Het probleem wordt ook niet minder. Ik zie wasmachines met een eigen WLAN, er staat een Volkswagen te blaten op 2.4GHz, een stofzuiger, Sonos setjes etc etc.

Ik zie ook wel eens dat de P1 meter een hikje heeft. Gebeurt heel af en toe. Dan heb ik een even niets in mijn Domoticz overzicht en erna ineens een piek van 7kW oid 8)7 . Gelukkig lost het zichzelf altijd op.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb hier KPN. Werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MacD007 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:13:
[...]
en dat is wel conform wat hier de meesten op uit komen, geef het gewoon even de tijd, mogelijk dat je nog een paar % erbij kunt krijgen, maar verwacht daar ook dat het bij circa 80% wel aan zijn max gaat zitten. De toekomst zal het uitwijzen.

[...]
Die hoop heb ik ook met de RTE. Echter zie ik heel langzaam een iets ander scenario ontstaan. Disclaimer..... meten is weten over een langere periode.

De avonden worden langer. Dat betekend dat bijvoorbeeld een deel van het koken al in de opvang gaat zitten van de opwek van de panelen. Dit zal naarmate we verder door tikken in de tijd steeds meer worden. Althans hier. Voordeel is direct verbruik.

Echter faseren wij hier dus op die manier steeds meer grootverbruikers uit waarbij de batterij nog moet bijspringen. Of tegen steeds lagere vermogens. Vaatwasser, wasjes pakken we al zoveel mogelijk bij directe opwek.

Wat blijft er dan over? Een draaiende TV, koelkast, vriezer etc. Ik zie dat de RTE langzaam terug loopt. Dan heb ik het over de RTE lifetime. Concreet 76,4% naar nu 76,05%. Gerommel in de marge maar het doet niet vermoeden dat dit omhoog zal draaien daar de temperatuur op de locatie vd batterij ook al iets hoger is. Nogmaals 1 zwaluw.......

Er kan straks evt een andere groot verbruiker terug. De airco als het warm is. Echter draait die dan overdag en een deel vd avond. Time will tell de tendens is op dit moment licht dalend met verlengen van de avond. Heeft ook zijn voordeel. Langer licht 😜

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Qua flexibiliteit en mogelijkheid om de batterij aan te sturen is het eigenlijk “heel simpel”

Op dit moment zijn er twee profielen in te stellen:
- NoM: opladen wanneer er zonnestroom beschikbaar is boven het actieve gebruik (overschot) en ontladen wanneer het actieve gebruik hoger is dan de beschikbare zonnestroom, incl. een marge van xx watt.
- Manual charge mode: geheel opladen vanaf het net tot 100%, daarna automatisch terugschakelen naar bovenstaand profiel.

Voeg daar de volgende profielen aan toe:
- Idle: niks doen, niet bijladen of ontladen, ongeacht overschot of stroomvraag.
- Maximaal laden vanaf opwek: (bijvoorbeeld bij negatief dynamische prijs) 100% van de beschikbare zone stroom in de accu stoppen met de geldende limiet van 800W laden, niet ontladen ongeacht de stroomvraag, zo kan bijvoorbeeld een EV geladen worden tegen negatief tarief en eigen opwek geheel opgeslagen worden.
- eventueel andere profielen voor use cases waar ik nu niet op kan komen.

Geef via de app de mogelijkheid om te switchen tussen de profielen voor de non-tweakers en gebruiksvriendelijkheid.
Bouw vervolgens ook iets in de app dat er een schema gemaakt kan worden en daar profielen gekoppeld kunnen worden aan tijdsvakken, het moet alleen natuurlijk niet mogelijk zijn om overlappende profielen te configureren binnen dezelfde tijdvakken.

Biedt daarna de mogelijkheid om tussen de profielen te wisselen via API. Zo kan het veilig aangeboden worden omdat de profielen pre-configured zijn en enkel de mogelijkheid wordt geboden om hier tussen te schakelen met bijvoorbeeld aansturing door HA integratie of eigen scripting.

Tag: @Devke @HomeWizard_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:22
Helaas ook met Ziggo pods, gelijksoortige problemen. Inmiddels melding op github gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Laatst online: 17:19
gise schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:51:
Voeg daar de volgende profielen aan toe:
- Idle: niks doen, niet bijladen of ontladen, ongeacht overschot of stroomvraag.
- Maximaal laden vanaf opwek: (bijvoorbeeld bij negatief dynamische prijs) 100% van de beschikbare zone stroom in de accu stoppen met de geldende limiet van 800W laden, niet ontladen ongeacht de stroomvraag, zo kan bijvoorbeeld een EV geladen worden tegen negatief tarief en eigen opwek geheel opgeslagen worden.
- eventueel andere profielen voor use cases waar ik nu niet op kan komen.
Tag: @Devke @HomeWizard_NL
Ik had een suggestie ingeschoten voor een "Manueel opladen vanaf tijdstip" ook nog. Ik kan natuurlijk ook zelf wachten tot het 23:00 savonds is en m'n daltarief in gaat, maar het leukste zou zijn als ik dit zelf een per 2 of 3 maanden via de app. Puur om soc drift te voorkomen. ;)

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LongTimeAgo schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:37:
[...]

Ik had een suggestie ingeschoten voor een "Manueel opladen vanaf tijdstip" ook nog. Ik kan natuurlijk ook zelf wachten tot het 23:00 savonds is en m'n daltarief in gaat, maar het leukste zou zijn als ik dit zelf een per 2 of 3 maanden via de app. Puur om soc drift te voorkomen. ;)
Waarom zou dat nodig zijn. Denk je dat in een periode van 2 of 3 maanden je batterij nooit helemaal leeg of vol zal worden. Dat zijn toch de automatische Soc reset momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:05
Hierbij mijn totalen.

40,9 in 33,30 uit. 14 cycli stroomprijs van 0,19 en een TLB van 0,13

RTE= 81,4%.
• Zonder accu (salderen + boete): €5,32 besparing
• Met accu: €5,87 besparing
• Verschil: €5,87 - €5,32 = €0,55 winst door de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwind schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:44:
Hierbij mijn totalen.

40,9 in 33,30 uit. 14 cycli stroomprijs van 0,19 en een TLB van 0,13

RTE= 81,4%.
• Zonder accu (salderen + boete): €5,32 besparing
• Met accu: €5,87 besparing
• Verschil: €5,87 - €5,32 = €0,55 winst door de accu
Was de accu wel leeg of heb je een beetje meegenomen van de week daarvoor al? Ik neem aan de week RTE? 81.4% zou netjes zijn. Ik ben wel heel benieuwr hoe? Screens?
Je wijkt vrij ver af van het "gemiddelde". Dus brand los 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Devke schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:46:
[...]

Was de accu wel leeg of heb je een beetje meegenomen deze week al in? Ik neem aan de week RTE? 81.4% zou netjes zijn. Ik ben wel heel benieuwr hoe? Screens?
Je wijkt vrij ver af van het "gemiddelde". Dus brand los 😜
Dit is met een accu op 0%. Ik trek nu met de warmtepomp de accu meestal voor het slapen al leeg :)

Dit is het totaal sinds ik de accu heb.

[ Voor 4% gewijzigd door alwind op 17-03-2025 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwind schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:48:
[...]

Dit is met een accu op 0%. Ik trek nu met de warmtepomp de accu meestal voor het slapen al leeg :)
Meestal..... kijk eens of je stiekem wat meegenomen hebt uit de week voor de meting? Gister was iemand ook zo enthousiast en dat bleek helaas niet zo te zijn. Stroom meegenomen uit de week ervoor.

Daarnaast pak je RTE eens vanaf het moment dat je de batterij hebt?

Edit ik zie vanaf je accu hebt nu bij je bericht staan. Kun je het eens wat meer omschrijven? Volle bak laden? Vol ontladen? Temperatuur waar de batterij staat? Etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Devke op 17-03-2025 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Laatst online: 17:19
hanev001 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:43:
[...]

Waarom zou dat nodig zijn. Denk je dat in een periode van 2 of 3 maanden je batterij nooit helemaal leeg of vol zal worden. Dat zijn toch de automatische Soc reset momenten.
De eerste paar weken was op de mooiste dag hij volgeraakt tot 77% (om en nabij).
Ondertussen heb ik wel al 2 keer meegemaakt dat die 100% vol is geraakt. Maar de reden dat dit blijkbaar niet vaak gebeurt is m'n warmtepomp. Ik heb 9 panelen met 3300wp op west en een warmtepomp die met koude dagen die hele accu meteen leeg trekt als er ook maar een klein beetje in zit ha.

Paar pagina's terug legde ik m'n situatie uit en waarschuwde iemand voor soc drift dat kan ontstaan als de accu nooit op 100% komt. Dus dat je dan eens per 2 of 3 maanden hem handmatig even naar 100% zet dan geen kwaad kan.
En het liefste die ik dat laatste dan ook wanneer m'n daltarief in gaat. Scheelt dan ook 0,2 euro per kwh he ;)

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Devke schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:50:
[...]

Meestal..... kijk eens of je stiekem wat meegenomen hebt uit de week voor de meting? Gister was iemand ook zo enthousiast en dat bleek helaas niet zo te zijn. Stroom meegenomen uit de week ervoor.

Dat is sinds ik de accu heb.

Week 11 was 78,28%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
Devke schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:50:
[...]

Edit ik zie vanaf je accu hebt nu bij je bericht staan. Kun je het eens wat meer omschrijven? Volle bak laden? Vol ontladen? Temperatuur waar de batterij staat? Etc.
Hij staat op zolder. Daar is het 17 graden. Verder heb ik 20 panelen dus laad mij vaak met 800w op en is door de warmtepomp het ontladen ook vaak tegen de max aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwind schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:55:
[...]

Hij staat op zolder. Daar is het 17 graden. Verder heb ik 20 panelen dus laad mij vaak met 800w op en is door de warmtepomp het ontladen ook vaak tegen de max aan.
Hier ook zolder. Graad of 15-17. Laden ook aan max hier. Ik stel laden namelijk uit. Ontladen zal tussen de 200 en 300 watt zijn in de avond. Nacht tussen de 100 en 150 watt. Meer tweakers die door de strategie van @alwind zover komen of een zelfde user case hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
LongTimeAgo schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:51:
[...]

De eerste paar weken was op de mooiste dag hij volgeraakt tot 77% (om en nabij).
Ondertussen heb ik wel al 2 keer meegemaakt dat die 100% vol is geraakt. Maar de reden dat dit blijkbaar niet vaak gebeurt is m'n warmtepomp. Ik heb 9 panelen met 3300wp op west en een warmtepomp die met koude dagen die hele accu meteen leeg trekt als er ook maar een klein beetje in zit ha.
Ik draai lucht-lucht warmtepomp. Die trekt er ook aardig aan. De twee batterijen redden het tot half 2. Dan is het op. Nu was het niet de intentie om dat verbruik te compenseren. Dan moet er nog een batterij bij.

Het zal vast een stuk meer NOM worden als dat ding niet meer zo hard hoeft te werken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Devke schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:51:
[...]

Die hoop heb ik ook met de RTE. Echter zie ik heel langzaam een iets ander scenario ontstaan. Disclaimer..... meten is weten over een langere periode.

De avonden worden langer. Dat betekend dat bijvoorbeeld een deel van het koken al in de opvang gaat zitten van de opwek van de panelen. Dit zal naarmate we verder door tikken in de tijd steeds meer worden. Althans hier. Voordeel is direct verbruik.

Echter faseren wij hier dus op die manier steeds meer grootverbruikers uit waarbij de batterij nog moet bijspringen. Of tegen steeds lagere vermogens. Vaatwasser, wasjes pakken we al zoveel mogelijk bij directe opwek.

Wat blijft er dan over? Een draaiende TV, koelkast, vriezer etc. Ik zie dat de RTE langzaam terug loopt. Dan heb ik het over de RTE lifetime. Concreet 76,4% naar nu 76,05%. Gerommel in de marge maar het doet niet vermoeden dat dit omhoog zal draaien daar de temperatuur op de locatie vd batterij ook al iets hoger is. Nogmaals 1 zwaluw.......

Er kan straks evt een andere groot verbruiker terug. De airco als het warm is. Echter draait die dan overdag en een deel vd avond. Time will tell de tendens is op dit moment licht dalend met verlengen van de avond. Heeft ook zijn voordeel. Langer licht 😜
Ik denk dat je gelijk hebt qua verwachting en ik zie hier datzelfde ook een beetje na precies een maand gebruik.

RTE volgens HW socket vanaf begin is nu 74% en volgens de PiB zelf 74,8%.
Ik heb hier wel dus een DSRM 4.2 meter met 10 sec interval (ipv 1 seconde) en ik krijg de indruk dat dit rondom het schakelpunt tussen laden/ontladen net even wat minder efficiënt gaat. Wat overigens ook geheel in lijn is met de voorspelling (ook van HW zelf).

Wellicht dat HW (nadat alle kinderziektes etc getackled zijn) ook nog gaat kijken hoe ze de aansturing nog verder kunnen optimaliseren t.b.v. efficiency. Gezien de grote uitrol van units zal dat nu momenteel niet de grootse prio zijn, maar ze zullen daar vast wel verder over nadenken.
Want we zitten idd wel een beetje aan de onderkant van de RTE range (70-88%) die HW zelf had voorspeld.

Maar ondanks de RTE blijft het wel mooi om te zien hoe het netverbruik verminderd, teruglevering beperkt wordt en eigen verbruik echt enorm omhoog schiet.
Mijn eigen verbruik is net over de helft van deze maand met 135 kWh al bijna net zo hoog als in de zomermaanden van 2023 en 2024.
En netverbruik is bij ons nu al twee weken lang maar 20 kWh per week.
Dat hebben we hier eigenlijk nog nooit zo laag gehad (tenzij we op vakantie waren).

En, afkloppen, nog geen foutmeldingen so far...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FG0G-TUdcvqbIa2241bH5ZPCcXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pZLWkk9O2a3fDIcmPAFdr9v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vahalis
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:24
alwind schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:48:
[...]

Dit is het totaal sinds ik de accu heb.
Ik lees dat de batterij deels opgeladen wordt geleverd. Heb je daar rekening mee gehouden?

4.590 Wp PV. 1x Homewizard Battery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:47
Eens met de verwachtingen van de RTE; ik zit op 73% voor maart en verwacht niet dat het veel beter gaat worden. Misschien is het gezien de omstandigheden (vooral afdekken van 150-400W verbruik) niet onrealistisch, maar gezien de woorden van HW op hun website, zoals onderstaande afbeeldingen, had ik meer verwacht. Welke omvormer is er 30% minder efficient dan een 75% RTE? Dan zou die denkbeeldige omvormer op 52-55% efficiëntie draaien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0mBJSkMCr6Ru0IpCBogAFMUa0c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fVZrGUHO0c2xrb92IkzIISlp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRtcutYNov3KyowLgX4mJY-D8FM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Y9GAVPLUzBSEwFt7pKRn3w3o.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 16:02
Ik zal mijn ervaringen ook even toevoegen hier.

Mijn 3 accu's heb ik eind januari gekregen.
27 januari heb ik ze gekoppeld en in gebruik.

Ik heb in die tijd 1x gehad dat 1 accu de wifi kwijt was, deze was snel opnieuw gekoppeld.
verder heeft alles probleemloos gewerkt.
Afgelopen weken worden de accu's ook niet meer leeg getrokken en zit er meestal nog een 25% in (gemiddeld over 3 accu's)

Vanaf februari heb ik ook bijna geen energie meer uit het net gehaald (94kwh import/95kwh export).
Maart begon zonnig dus zit ik nu op 11kwh import en 195kwh export

De accu's hebben totaal 213kwh geladen en 162kwh ontladen.

Ik ben ook tevreden ermee.
En er gaat nog een 10kwh enphase komen (eigenlijk niet meer nodig).

[ Voor 7% gewijzigd door SpikeHome op 17-03-2025 09:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 08:37
Ik lees al een tijdje mee, en heb via google dit op moeten zoeken, want ik wist het echt niet wat dit inhield

Even voor diegene die het ook net als ik niet hebben kunnen vinden in dit topic, en het via Google wel hebben kunnen vinden

RTE : De RTE wordt berekend als het percentage energie dat je uit de batterij haalt ten opzichte van de energie die je erin stopt.

Er word hier erg veel over RTE gesproken en dat betekend round trip efficiency , en als je niet vuist diep in die materie zit, weet je niet wat RTE betekent.

misschien dat de volgende die het zoekt, deze post vind

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
Hier zo juist een mailtje mogen ontvangen van support Homewizard, de batterij moet helaas worden omgeruild

[ Voor 6% gewijzigd door ivo1969 op 17-03-2025 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
ivo1969 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:43:
Hier zo juist een mailtje mogen ontvangen van support Homewizard, de batterij moet helaas worden omgeruild
zonde dat je net bij die 1% hoort :X verder lossen ze het wel netjes op zo

[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 17-03-2025 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteAngyl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 20:04
Wat is de aktuele firmware versie van de batterij? Dit kon ik niet terugvinden in de TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
NiteAngyl schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:09:
Wat is de aktuele firmware versie van de batterij? Dit kon ik niet terugvinden in de TS.
1.0017 ( ben geen beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Cardwizard schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:02:
[...]

zonde dat je net bij die 1% hoort :X verder lossen ze het wel netjes op zo
Shit happens, ;) en ja wordt gewoon netjes opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Helaas moeten vaststellen dat Transmission een slecht transport bedrijf is. Zojuist het bericht gekregen dat de batterij niet kan worden afgeleverd
Ben echter thuis en er is helemaal niemand aan de deur geweest.

Via de chatbot (wat een veschrikkelijk ding is dat) gemeld aan HW en nu kan ik weer wachten op een reactie van een medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
hanev001 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:17:
Helaas moeten vaststellen dat Transmission een slecht transport bedrijf is. Zojuist het bericht gekregen dat de batterij niet kan worden afgeleverd

Via de chatbot (wat een veschrikkelijk ding is dat) gemeld aan HW en nu kan ik weer wachten op een reactie van een medewerker.
Dat is wel heel erg naar. ( mede om dit soort dingen vind ik onze "slimme" deurbel wel handig, zeker om iets aan te moeten tonen

En ja die chatbot zou gewoon echt verboden moeten worden, althans op werkdagen, want persoonlijk vind ik zo'n bot niet klantvriendelijk.

Mijn batterij moet helaas worden omgeruild , ik heb het mailtje al beantwoord , nu wachten op reactie terug.

[ Voor 6% gewijzigd door ivo1969 op 17-03-2025 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:44

Zou Transmission bellen niet sneller gaan… die hebben wel een telefoonnummer op de website staan 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!
easywoods schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:24:
[...]

Zou Transmission bellen niet sneller gaan… die hebben wel een telefoonnummer op de website staan 😜
Nee, dan ga ik 2 klachten kanalen starten en HW is de leverancier. Zij zijn verantwoordelijk voor de levering. Helaas werken ze met een transportbedrijf dat niet betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
hanev001 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Nee, dan ga ik 2 klachten kanalen starten en HW is de leverancier. Zij zijn verantwoordelijk voor de levering. Helaas werken ze met een transportbedrijf dat niet betrouwbaar is.
Niet betrouwbaar is groot woord, misschien dat er intern ergens op verkeerde knoppie gedrukt wordt en jij die melding krijgt.
Ja de verzender blijft ten alle tijden verantwoordelijk.

En als je het over niet betrouwbaar transport bedrijf hebt, dan is dat voor mij peroonlijk, PostNl die zetten gewoon pakketje ( met duur inhoud) bij de deur neer, en DPD die zouden hebben afgeleverd en ik had getekend, vraag ik handtekening op, blijkt handtekening een valse ( chaffeur vond leuk eigen handteking te zetten ) te zijn, volgende dag pakket geleverd

[ Voor 3% gewijzigd door ivo1969 op 17-03-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Laatst online: 10:11

Stond er nog een reden bij? Kan bijvoorbeeld ook gewoon een zieke medewerker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
hanev001 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:26:
[...]

HW is ook een beetje gebonden. Het vervoer van de batterijen gaat met ADR certificering en PostNL, DHL ed hebben die meestal niet. Dan hou je een bedrijf over als Trans-Mission die niet de beste zijn in afleveren, ook al worden ze geholpen "door AI".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 18:26
asing schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:32:
[...]

HW is ook een beetje gebonden. Het vervoer van de batterijen gaat met ADR certificering en PostNL, DHL ed hebben die meestal niet. Dan hou je een bedrijf over als Trans-Mission die niet de beste zijn in afleveren, ook al worden ze geholpen "door AI".
Ik zou vooral willen stellen dat Transmission niet zo goed is in dit soort hoeveelheden pakjes. We gebruiken ze zakelijk wel voor onze pakketten. (3 meter langgoed bijvoorbeeld). En dat gaat met uitzondering van 1-2 klachten op een paar1000 pakjes per jaar uitstekend. Wel allemaal B2B dus geen consumentenspul, waarin ik me kan voorstellen dat ze met de bakwagens waarin ze doorgaans rijden uitdagingen hebben in heel wat wijken in Nederland.

Wat ik tussen de regels door begreep van de chauffeur die mijn accu's kwam leveren was het nogal een vloedgolf aan accu's die ze uit moesten leveren, hij was ze al helemaal beu iig :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netappie schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:31:
[...]

Stond er nog een reden bij? Kan bijvoorbeeld ook gewoon een zieke medewerker zijn.
Nee, geen reden. Eerder wel een bericht gehad dat de chauffeur onderweg was, dus niet ziek.

Edit: Nog een keer gekeken en nu staat er ineens de melding:

"De zending is foutief verwerkt en wordt opnieuw ingepland.".

Beter maar nu weet ik niet wanneer ze wel komen. en moet ik dus de hele tijd thuis blijven totdat ze hun zaakjes voor elkaar hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door hanev001 op 17-03-2025 10:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiteAngyl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 20:04
De batterij is nu geupdated naar versie 1.0101

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• evroekel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 11:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZQwwKLJl47YHYLUVZohpTg53Dc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xJtk4w987AdjcYsr45lfM3CZ.png?f=fotoalbum_large

Voor wie de voortgang een beetje wil volgen van de leveringen... 16/7 besteld (y)

[ Voor 4% gewijzigd door evroekel op 17-03-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:51:
[...]

helemaal mee eens, maar ligt juist daar ook niet eigenlijk het hoofddoel van een dergelijke PiB, want laten we eerlijk zijn door de beperking van 800W (hoewel je hierover kunt disussie over kunt hebben of dit nu echt een nadeel is, zeker gezien de toch beperkte capaciteit) in combinatie met zijn capaciteit van circa 2,1 kWh output.
dus als de PiB was later hoeft in te springen doordat bv het koken nog door eigengebruik van de zonne-energie wordt opgevangen en dus deze PiB alleen nog de later avond en nacht verbruik dient op te vangen kom je al heel snel in deze periode op een NOM toepassing van deze PiB.
en volgens mij was nu juist dat ook de doelstelling van HomeWizard en ik denk ook van velen van ons hier. Is je nachtelijk verbruik dan toch hoger en kun je dus prima een tweede batterij er aan toevoegen, tevens verbreed je daarmee ook nog eens je NOM periode en dat tegen redelijke kosten.

ik vraag me af of de RTE ook niet afhankelijk is van het voltage, nu zou eigenlijk juist in de avond/nacht de netspanning (overvoltage) redelijk dicht tegen de 230V nominaal spanning moeten liggen. Kijk ik echter nu naar mijn eigen data (en ja ik weet dat is sterk afhaneklijk van je eigen infrastructuur) zie ik dat ook in de avond/nacht dit eerder richting 235/240V en zelfs iets daarboven loopt.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
NiteAngyl schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:53:
[...]

De batterij is nu geupdated naar versie 1.0101
Hier ook.

En P1 meter heeft net ook een update.
Van 6.0110 naar 6.0111.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Als je de batterij update, update ook de P1 interface. Daar is ook een update voor aanwezig

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Pagina: 1 ... 57 ... 217 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.