Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:07
Nikn schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:25:
[...]

Besteld op 29 juni om 18:15, zojuist de betaallink ontvangen.
Geeft toch weinig vertrouwen, ze zijn nu anderhalve maand aan het uitleveren, en we zijn van de 26e naar de 29e gegaan. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:40
Catdogsf schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:21:
[...]

Klopt, maar hoe moeilijk is het om in de app te verwerken en daardoor voor ons in te stellen dat je pas wilt dat hij vanaf 12.00 uur begint met laden?
Volgens mij levert @HomeWizard_NL exact het product af zoals verkocht wordt op de website, er is geen enkele ontbrekende functionaliteit, dat die optie er niet op zit en misschien zelfs nooit gaat komen is niet aan hun te wijten toch? Alle extra opties die nog gaan komen zijn mooi meegenomen maar voor nu is dit wat het is volgens mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Betaallink ontvangen voor 29 juni 19:35

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MacD007 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:23:
mogelijk dat onze @HomeWizard_NL hier binnenkort iets zinigs over wil gaan verklappen ?
Ik heb even teruggebladerd, en als ik het goed zie is de laatste post van @HomeWizard_NL van afgelopen maandag? Dat is nogal een flink lagere postfrequentie van de week daarvoor...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:19
Bubba76 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:34:
[...]

Geeft toch weinig vertrouwen, ze zijn nu anderhalve maand aan het uitleveren, en we zijn van de 26e naar de 29e gegaan. 8)7
Ik heb op 01-07 rond 14:00 de bestelling geplaatst en heb vorige week de binnen 2 weken mail gehad.
Het zou, theoretisch, ook steeds sneller moeten gaan omdat er per dag steeds minder orders binnen zijn gekomen. Althans, dat denk ik :P.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
JeroenH schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:38:
[...]

Ik heb even teruggebladerd, en als ik het goed zie is de laatste post van @HomeWizard_NL van afgelopen maandag? Dat is nogal een flink lagere postfrequentie van de week daarvoor...
Dat kan, maar ik zelf ben met elk antwoord van @HomeWizard_NL al tevreden en wil daar ook zeker geen druk op gaan leggen. Ik vind dat we daardoor toch prima wat meer informatie krijgen, en ik denk dat we daar alleen al voor blij mogen zijn. :)

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 09:30
Bubba76 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:34:
[...]

Daar kun je toch niets van zeggen als je niet weet hoeveel er besteld is op welke dag.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Ook vragen m.b.t. dynamisch laden zijn al eens beantwoord door Homewizard. Deze staan in deel 1. Hierbij de link
Homewizard over dynamisch laden

en
Homewizard over dynamisch deel 2

daarnaast Homewizard over zelf de batterij aansturen:
Homewizard over zelf aansturen van de batterij

Ook opgenomen in de TS.

[ Voor 23% gewijzigd door Devke op 14-03-2025 14:55 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMol
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-04 11:57
Na drie dagen doet mijn thuis accu het niet meer. En dat na maanden wachten ,soms heb je pech.
In de app zag ik dat de thuisaccu een fout had. Er zat nog wel 27% in de accu en het wifi signaal was 76%, dat zou geen probleem moeten zijn. Echter bij de accu aangekomen branden er geen leds meer. Aan/uit heeft niets geholpen en verder kan je volgens mij weinig doen.

Zijn er al meer die zo'n probleem hebben ? Na veel zoeken een berichtje naar de helpdesk ,nu maar wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:53
Ik heb er 1 besteld op 16 juli. Zal wel einde van de maand worden. Nog geen betaling gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Stollie op 14-03-2025 16:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiteAngyl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 20:04
29-6 22:33 besteld, zojuist betaalverzoek ontvangen. Er wordt beloofd dat er maandag tussen 7:00 en 21:00 wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:31
MacD007 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:14:
[...]

blijkbaar is in Belgie max. 2 stuks en geen unlock, dus je blijft gewoon op 800W max levering steken. Het Arei geeft hierbij aan dat elke wijziging door een deskundige gecontroleerd dient te worden, is wat strenger daar dan hier in ons kikkerlandje.
Pfff, dus als ik unlock en er 3 of 4 plaats wat men bedoeling was mettertijd, moet ik alsnog een keurder laten komen, hoop gedoe. Het is weer iets toestaan maar beperkt... achja. Wat niet weet, niet deert 🤐☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:36
Devke schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:32:
[...]

Besef dat je altijd een keuze hebt. Niet laten leveren of gewoon laten komen. Het is een nieuw product. Dat heeft kinderziektes. Geldt dat eigenlijk niet voor elk nieuw product?
Je hebt altijd een keuze, maar een product breng je op de markt als het werkt. Waarom zou een nieuw product perse kinderziektes moeten hebben; en waarom zouden we die accepteren? Het product is in de markt gezet als een betrouwbare Nederlandse Thuisbatterij, ik vond het ook gaaf en heb er een in bestelling staan. De toename van problemen, swaps, E-nummers, en dat na zeer korte tijd, geeft wel te denken over de levensduur irt de zeer beperkte garantie voorwaarden. En, ook ik vind het opvallend dat de communicatie toch minder open en transparant is dan eerder. De 1% problemen geloof ik eerlijk gezegd niet helemaal meer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
  • Laatst online: 18-03 23:06
Beetje vreemd dat in België je dus maximaal met 800watt mag ontladen, maar je mag je dus wel met 1600watt laden.
Als het laden met 1600watt mag dan zou andersom geen probleem moeten geven gezien je toch nog steeds dezelfde aansluiting gebruikt voor laden/ontladen.

De HW gaan standaard laden met het vermogen x aantal batterijen dus bij 2 standaard op 1600watt laden bij 3 op 2400watt etc.

Het laadvermogen kun je niet locken/unlocken dus waarom het verschil in België dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
Net weer even de accu’s geblokkeerd zodat mijn hybride de accu’s niet meteen leeg slurpt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTSZe4tjDWCrq6sHTHsHVd1qH-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LspSepROmF7whTJkE4urOJwN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-09 16:05
Flodder325 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:24:
Beetje vreemd dat in België je dus maximaal met 800watt mag ontladen, maar je mag je dus wel met 1600watt laden.
Als het laden met 1600watt mag dan zou andersom geen probleem moeten geven gezien je toch nog steeds dezelfde aansluiting gebruikt voor laden/ontladen.

De HW gaan standaard laden met het vermogen x aantal batterijen dus bij 2 standaard op 1600watt laden bij 3 op 2400watt etc.

Het laadvermogen kun je niet locken/unlocken dus waarom het verschil in België dan ?
Laden en ontladen zijn twee verschillende processen.
• Bij laden neem je stroom af uit het elektriciteitsnet. Dit heeft geen invloed op de totale hoeveelheid stroom die achter de groepenkast beschikbaar is, omdat je simpelweg gebruikt wat al geleverd wordt.
• Bij ontladen (terugleveren) voeg je stroom toe achter de groepenkast. Dit betekent dat je naast de normale belasting (bijvoorbeeld een 16A groep met 3680W) extra vermogen toevoegt.

Als je bijvoorbeeld 800W teruglevert, dan komt er achter de groepenkast een totaal van 4480W beschikbaar (16A = 3680W + 800W).

Als je 1600W teruglevert, wordt dit 5280W, zonder dat de groepenkast dit direct registreert. Dit kan problematisch zijn, omdat een groep normaal gesproken niet ontworpen is om dit extra vermogen te verwerken. Hierdoor kan overbelasting ontstaan zonder dat de beveiliging van de groep direct ingrijpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRealFreek
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:06
Flodder325 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:26:
Net weer even de accu’s geblokkeerd zodat mijn hybride de accu’s niet meteen leeg slurpt.

[Afbeelding]
Waarom zou jouw auto de accu niet leeg mogen trekken? Je benut dan toch net zo goed jouw opgeslagen zonnestroom? Misschien is dit juist efficiënter omdat een auto redelijk veel vermogen trekt en je dan efficiënt kunt ontladen met een hoger vermogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:29
frankj030 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:21:
[...]

Je hebt altijd een keuze, maar een product breng je op de markt als het werkt. Waarom zou een nieuw product perse kinderziektes moeten hebben; en waarom zouden we die accepteren? Het product is in de markt gezet als een betrouwbare Nederlandse Thuisbatterij, ik vond het ook gaaf en heb er een in bestelling staan. De toename van problemen, swaps, E-nummers, en dat na zeer korte tijd, geeft wel te denken over de levensduur irt de zeer beperkte garantie voorwaarden. En, ook ik vind het opvallend dat de communicatie toch minder open en transparant is dan eerder. De 1% problemen geloof ik eerlijk gezegd niet helemaal meer…
Ben je bekend met de "Bathtub Curve" ? Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/Bathtub_curve.svg/1200px-Bathtub_curve.svg.png

Wat je hier leest is niets anders dan dat. Homewizard is zijn éérste "echte" batch van deze producten aan het uitleveren. Dat betekent ook dat het aantal defecten dat je in je uitleveringen hebt ook stevig gaat toenoemen. Immers als je 1% defecten hebt op 10 accu's is dat 0, op 100 is dat er 1, maar als je er misschien wel 50.000 gaat uitleveren is het 500 kapotte producten.

En dan heb je het alleen nog maar over echte defecten. Niet over mensen met issues met hun netwerk, een goed stopcontact vinden, vage problemen met electriciteitsnetten in huizen die je met je testbatch niet bent tegengekomen. Losse contacten in een plafond en een stopcontact dat nooit gebruikt werd waardoor er de vaagste dingen gebeuren met de netspanning als je daar ineens 800-3200W doorheen gaat pompen. En alle supportmeldingen die daarvan het gevolg zijn.

Die producten zullen allemaal de curve die ik hierboven toon volgen. De mééste defecten zullen optreden aan het begin van de levenduur, dan een hele tijd niets, en dan weer een toenemend aantal defecten aan het eind van de levensduur.

[ Voor 12% gewijzigd door Mar.tin op 14-03-2025 15:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 18:00
[...]

De 1% problemen geloof ik eerlijk gezegd niet helemaal meer…
Hoeveel procent van de Homewizard klant zal een actieve Tweakers account hebben?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
TheRealFreek schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:28:
[...]

Waarom zou jouw auto de accu niet leeg mogen trekken? Je benut dan toch net zo goed jouw opgeslagen zonnestroom? Misschien is dit juist efficiënter omdat een auto redelijk veel vermogen trekt en je dan efficiënt kunt ontladen met een hoger vermogen.
Kunnen allerlei redenaties voor zijn, al dan niet dat je de opgeslagen zonnstroom liever in de dure uren snachts gebruikt en overdag liever van de goedkope dynamische energie gebruik maakt bijvoorbeeld :)

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:03
Hallo allemaal, Fijn dat onze reacties hier zo gemist worden. :+

Betreft Belgie, daar zullen wij maandag nog niet bij staan, wij wachten nog op de officieele papieren van KIWA om bij synergrid in te leveren, dit proces is gaande (en traag).

Betreft leveringen, deze week werd er wat minder uitgeleverd door douane die wat inspecties kwam doen. Volgende week verwachten we weer dat er veel bij komt. omdat we dan eigenlijk zowel alles van afgelopen week als die week zullen uitleveren.

Betreft defecten, wij zien inderdaad ook ''veel'' defecten. Maar op het totaal aantal leveringen is de defect rate nog steeds zo rond de 1%.

Betreft support. het is nog steeds heel erg druk, we werken er hard aan om iedereen zo snel mogelijk correct te helpen, en er wordt ook hard gewerkt aan opschalen van de capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-09 16:05
Flodder325 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:26:

[Afbeelding]
Zonde van de RTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rabero1985 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:18:
[...]

Pfff, dus als ik unlock en er 3 of 4 plaats wat men bedoeling was mettertijd, moet ik alsnog een keurder laten komen, hoop gedoe. Het is weer iets toestaan maar beperkt... achja. Wat niet weet, niet deert 🤐☺️
Even voor mijn beeldvorming. Hoe werkt dit in Belgie? Komen er ongevraagd mensen aan de deur die toegang kunnen eisen om te kijken of en zoja hoeveel stekkerbatterijen je hebt en hoe die zijn ingesteld?

Want hoe kunnen ze anders weten dat je ze hebt als je ze niets verteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

Ik snap wat je bedoeld. Echter wil nog niet zeggen dat een product in een test omgeving in de praktijk precies hetzelfde werkt. De meeste use cases kun je testen, maar de praktijk is uiteindelijk de beste testcase. Een zijsprong. Waarom zijn er op auto's vaak terugroepacties? Juist in de praktijk wordt er nog het e.a. gevonden.
Vreemd vind ik het niet tot nu toe. Misschien ook omdat ik er 1 heb die eigenlijk draait als een zonnetje. Ik denk dat we verwend zijn door HW hier m.b.t. responses maar ben ook van mening dat je een goede bereikbare klantenservice moet hebben. Dat mailen vind ik ook niet de beste oplossing. Dus ja er is begrip aan deze kant maar natuurlijk zie ik ook verbeterpunten. We moeten ze even de tijd geven. Nogmaals dat gaven ze recent ook te kennen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 12:25
PeterMol schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:50:
Na drie dagen doet mijn thuis accu het niet meer. En dat na maanden wachten ,soms heb je pech.
In de app zag ik dat de thuisaccu een fout had. Er zat nog wel 27% in de accu en het wifi signaal was 76%, dat zou geen probleem moeten zijn. Echter bij de accu aangekomen branden er geen leds meer. Aan/uit heeft niets geholpen en verder kan je volgens mij weinig doen.

Zijn er al meer die zo'n probleem hebben ? Na veel zoeken een berichtje naar de helpdesk ,nu maar wachten.
Heb je je P1 meter naar de laatste update gedaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:31:
Hallo allemaal, Fijn dat onze reacties hier zo gemist worden. :+

Betreft Belgie, daar zullen wij maandag nog niet bij staan, wij wachten nog op de officieele papieren van KIWA om bij synergrid in te leveren, dit proces is gaande (en traag).

Betreft leveringen, deze week werd er wat minder uitgeleverd door douane die wat inspecties kwam doen. Volgende week verwachten we weer dat er veel bij komt. omdat we dan eigenlijk zowel alles van afgelopen week als die week zullen uitleveren.

Betreft defecten, wij zien inderdaad ook ''veel'' defecten. Maar op het totaal aantal leveringen is de defect rate nog steeds zo rond de 1%.

Betreft support. het is nog steeds heel erg druk, we werken er hard aan om iedereen zo snel mogelijk correct te helpen, en er wordt ook hard gewerkt aan opschalen van de capaciteit.
Kijk als je het over het duuveltje hebt :9 >:) . Daar zijn ze weer haha

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mar.tin
Devke schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:34:
[...]

Kijk als je het over het duuveltje hebt :9 >:) . Daar zijn ze weer haha
offtopic:
Heeft iemand @Devke en @HomeWizard_NL wel eens tegelijkertijd in dezelfde ruimte gezien? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mar.tin schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:36:
[...]

offtopic:
Heeft iemand @Devke en @HomeWizard_NL wel eens tegelijkertijd in dezelfde ruimte gezien? :+
Nooit! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMol
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-04 11:57
Jazeker , hij heeft drie dagen netjes gewerkt. Ik heb geprobeerd de accu opnieuw te installeren maar dat was kansloos omdat er na het opstarten helemaal geen leds gaan branden en de knop om te koppelen werkt ook niet. HIj ziet wel de wifi van het apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 22:38
Nieuwe manier wellicht beter van communiceren van het beta kanaal.
Beste tester,

We hebben enkele keren een mailing verstuurd over de laatste veranderingen en gemerkt dat dit gewaardeerd wordt. De reacties waren gevarieerd en zeer waardevol, maar het was lastig om overal op tijd op te kunnen reageren.

Daarom hebben we besloten om deze communicatie voortaan via GitHub Discussions te laten verlopen. Dit is een soort forum dat we exclusief gaan gebruiken voor het aankondigen van beta-updates. Hier kunnen jullie reageren en zien welke feedback al bekend is. Voor het reageren is een GitHub-account nodig, maar de mededelingen kunnen zonder account bekeken worden.

GitHub Discussions: https://github.com/homewizard/beta

[ Voor 5% gewijzigd door Chris96 op 14-03-2025 15:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flodder325
[...]

Hmm je hebt gelijk ik zet ze weer aan zodat ze op vol vermogen kunnen ontladen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Flodder325 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:52:
[...]

Hmm je hebt gelijk ik zet ze weer aan zodat ze op vol vermogen kunnen ontladen 👍
Hier op dit moment de auto ook aan de lader. evcc stuurt de autolader aan. Hij laat ruimte voor de PiB om op te laden, maar als de zon effe wat wegvalt gaat de autolader door op minimum (zijnde 1,4 kW). Dan trekt ie nu wel eens lading uit de PiB. Voor mij niet erg; zo benut ik juist zoveel mogelijk zonnestroom... :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-09 16:59
alwind schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:28:
[...]

Laden en ontladen zijn twee verschillende processen.
• Bij laden neem je stroom af uit het elektriciteitsnet. Dit heeft geen invloed op de totale hoeveelheid stroom die achter de groepenkast beschikbaar is, omdat je simpelweg gebruikt wat al geleverd wordt.
• Bij ontladen (terugleveren) voeg je stroom toe achter de groepenkast. Dit betekent dat je naast de normale belasting (bijvoorbeeld een 16A groep met 3680W) extra vermogen toevoegt.

Als je bijvoorbeeld 800W teruglevert, dan komt er achter de groepenkast een totaal van 4480W beschikbaar (16A = 3680W + 800W).

Als je 1600W teruglevert, wordt dit 5280W, zonder dat de groepenkast dit direct registreert. Dit kan problematisch zijn, omdat een groep normaal gesproken niet ontworpen is om dit extra vermogen te verwerken. Hierdoor kan overbelasting ontstaan zonder dat de beveiliging van de groep direct ingrijpt.
Wil het goed begrijpen... dit probleem heb je toch niet als je je batterijen (bv 2 of 3) op 1 groep hebt zitten, waar verder niets op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-09 09:22

EDB

[...]

Mijn laadpaal kan via de P1 meter puur op zonnestroom laden en daarmee NOM houden. Als de batterij zich daarmee gaat bemoeien wordt het volgens mij niets. Voor mij zou dus een makkelijke manier om de accu tijdelijk te pauzeren ook heel wenselijk zijn. Heb er 1 in bestelling staan dus kan het nog niet testen.

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
Catdogsf schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:00:
[...]

Wil het goed begrijpen... dit probleem heb je toch niet als je je batterijen (bv 2 of 3) op 1 groep hebt zitten, waar verder niets op zit?
Nu ben ik geen kenner maar inderdaad zolang je op een eigen groep zit is er niets aan de hand omdat het invoeden dan via de beveiliging van die ene groep gaat dus gaat er niet meer stroom lopen dan de beveiliging toestaat.

Als je niet op een eigen groep aansluit dan begrijp ik dat je rekening moet houden met andere apparatuur op dezelfde groep maar dit was toch al duidelijk uitgelegd door HW, alleen unlocken als de batterijen op een eigen groep geïnstalleerd zijn.

Dat is waarom ik de België regel zo raar vindt.

Als je wil unlocken moet je ermee instemmen via de app, dus eigen groep waarom niet 1600watt ontladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Ach en als je dan toch een aparte groep voor je accu’s geregeld hebt en de dubbele wcd al volledig in gebruik is door 2 accu’s dan maar een tweede dubbele wcd plaatsen…… ik ken mezelf, die ga ik nodig hebben :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MR8kJafFed8TekRE-4VB1qxoN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOpbvb2M5UYaxS94CjnESVya.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkGK3mjy8dGh6yAet5Jr4tYenoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QBZA00cr6fxC5A2atGrXUFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prxJ7aW7LWOCeNvcpL8zMKtj_l0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6RL1UMYzJDyJhxiftL1bEqB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 14-03-2025 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:17
Die wago's zijn toch voor soepele draad, niet voor massieve. Correct me if I'm wrong.

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:39
Ik heb vandaag antwoord van homewizard gekregen, mbt de E foutmeldingen welke ik heb gehad.
Omdat batterij weer werkt, was het een bug en wordt het aan het team doorgegeven.

Wel nog maar vermeld dat toen ik thuis kwam de leds rood waren en ik weer opnieuw verbinding via app gemaakt heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
dotternetta schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:14:
Die wago's zijn toch voor soepele draad, niet voor massieve. Correct me if I'm wrong.
Beide zijn mogelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFe8gKFMsKuwMmmKGafkTkeoMYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VE8ysoeNRgsM7k1ypbJgfBo.jpg?f=fotoalbum_large

Universele verbindingsklemvoor massieve, meeraderige en fijnaderige geleiders met een doorsnede van 0.14 t/m 4mm(fijn aderig) en 0.2 t/m 4mm massief en meeraderig. maximale nominale stroom voor de klem 32A

[ Voor 15% gewijzigd door Cardwizard op 14-03-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
dotternetta schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:14:
Er bestaan ook wago’s voor harde kern, deze ga ik in de tuin gebruiken als ik daar wat punten aanleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:07
[...]

De 1% problemen geloof ik eerlijk gezegd niet helemaal meer…
Dat weet je alleen wat de verkoopcijfers zijn, de rest is gewoon gissen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flodder325
Zo even een paar plaatjes als ze staan te ontladen op vol vermogen hier (1600watt).

Ik heb even 30min gewacht met de foto zodat ze even lekker opwarmen.

Foto1: vooraanzicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhuoagUDvkw1Myoo2Y0NHZ98so4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DmcruSckBCbbsMV6qqrcHxEO.png?f=fotoalbum_large

Foto 2: Bovenaanzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoqV9ZxfuGKn_BLSkFmQ5vdR2Fg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LEQufmCvteKoolVNCVODexIe.png?f=fotoalbum_large

Foto 3: wcd van boven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9C6w5JL9yT3u9obxsyDDa3s6UMs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5jwokhw9ZUs9YOwOwUnFlkYs.png?f=fotoalbum_large

Foto 4: wcd van voren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuznOh-6-1LshtkR21gOdohNUGo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/thvuFFAqimtEtFwYFMeL6nJr.png?f=fotoalbum_large

Ik zie wel dat de buis waarin de draden naar de autolader lauw zijn op foto 4, vandaar de 25,8 graden die je ziet onderin dat is een aparte buis, daar kan ik nog eens naar kijken als ik de nieuwe situatie in de tuin gemaakt heb maar die vervalt zodra ik de auto aansluit op die nieuwe groep.

Hieronder de foto’s van de situatie met gewoon beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BL8vRAt1c7Z0RQH_jfzSKs62Uvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsbq82GPFqiisB6uIXC87Dot.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poX-VVPNNXKZ7gPdMhCXMh8Ai00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCoCShBxya4D0AdBGBra8KI7.jpg?f=fotoalbum_large

Heb nog even wat meetpunten erbij gezet.
Ook het 3D beeld geeft aan dat er geen significante verwarming plaatsvindt tijdens maximaal ontladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7vWHTjFx-3SzFJtwCOcNxvAYuo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6y3psEWE2Y822rWaLJCWKh1z.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Flodder325 op 14-03-2025 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flodder325 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:24:
Nee, want dat is in de EU eigenlijk ook de max waarde voor een PiB (dus met een stekker), wil je meer door hem vrij te schakelelen dan maak je er eigenlijk een nomale thuis-batterij van die je dan deskundig vast aan je thuis-installatie moet aansluiten.
In Belgie moet je dan deze wijziging ook nog eens door een deskundige laten controleren (eis AREI) dat is daar iets anders geregeld dan we dat hier in Nederland hebben.
juist, niet, dat laden is een gewoone actie als net elke andere verbruiker, ga je echter ontladen dan fungeer je als een invoer (en daar is onze installatie (de combinatie van op dezelfde groep een verbruiker en invoerder niet op berekend, daarom dus ook een eigen groep waar geen andere normale verbruiker op aangesloten mag worden als je het vrijschakeld, eigenlijk moet je dan deze ook vast aansluiten (dus zonder stekker). Door <800W te blijven voorkom je dat probleem, want dan mag het dus wel (combinatie invoer en uitvoer in één groep).

omdat ze dat in Belgie gewoon ook duidelijk geregeld hebben, ik verwacht dat dit hier in Nederland ook wel zal komen.
overigens moet je als je boven de 800W wil gaan ontladen niet alleen aan de vereenvoudige eisen van de netcode conform § 3.3. Aansluitvoorwaarden voor elektriciteitsproductie-eenheden kleiner dan 800 W voldoen, maar aan alle in Hoofdstuk 3. Aansluitvoorwaarden voor elektriciteitsproductie-eenheden (zo ver van toepassing) voorwaarden voldoen.
bij de <800W variant wordt geacht (Elektriciteitsproductie-eenheden kleiner dan 800 W voldoen aan de in deze paragraaf gestelde voorwaarden.) dat je aan de gestelde eisen in de paragraaf automatisch voldoet, ga je hoger vervalt deze automatisme en zul je dat dus zelf moeten aantonen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flodder325 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:28:
Zo even een paar plaatjes als ze staan te ontladen op vol vermogen hier (1600watt).

Ik heb even 30min gewacht met de foto zodat ze even lekker opwarmen.

Foto1: vooraanzicht
[Afbeelding]

Foto 2: Bovenaanzicht

[Afbeelding]

Foto 3: wcd van boven

[Afbeelding]

Foto 4: wcd van voren

[Afbeelding]
het zou wel handig zijn als je dan ook een normale foto van de situatie plaats, want alleen dan kun je dat goed beoordelen.
maar tot nu toe ziet dat er niet echt spannend uit, vermeld aub ook even de tijd tussen aanzetten en meting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rabero1985 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:18:
[...]

volgens mij mag het dus niet in Belgie, en wat hier al eerder is gezegt, doe je het wel begeef je wel op glad ijs, als er iets gebeurt dan zou zo maar je verzekering heel lastig kunnen gaan doen, en dat lijkt mij het laatste wat je in een dergelijke situatie zou willen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacD007 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:28:
[...]

Nee, want dat is in de EU eigenlijk ook de max waarde voor een PiB (dus met een stekker), wil je meer door hem vrij te schakelelen dan maak je er eigenlijk een nomale thuis-batterij van die je dan deskundig vast aan je thuis-installatie moet aansluiten.
In Belgie moet je dan deze wijziging ook nog eens door een deskundige laten controleren (eis AREI) dat is daar iets anders geregeld dan we dat hier in Nederland hebben.

[...]
juist, niet, dat laden is een gewoone actie als net elke andere verbruiker, ga je echter ontladen dan fungeer je als een invoer (en daar is onze installatie (de combinatie van op dezelfde groep een verbruiker en invoerder niet op berekend, daarom dus ook een eigen groep waar geen andere normale verbruiker op aangesloten mag worden als je het vrijschakeld, eigenlijk moet je dan deze ook vast aansluiten (dus zonder stekker).

[...]

omdat ze dat in Belgie gewoon ook duidelijk geregeld hebben, ik verwacht dat dit hier in Nederland ook wel zal komen.
overigens moet je als je boven de 800W wil gaan ontladen niet alleen aan de vereenvoudige eisen van de netcode conform § 3.3. Aansluitvoorwaarden voor elektriciteitsproductie-eenheden kleiner dan 800 W voldoen, maar aan alle in Hoofdstuk 3. Aansluitvoorwaarden voor elektriciteitsproductie-eenheden (zo ver van toepassing) voorwaarden voldoen.
bij de <800W variant wordt geacht (Elektriciteitsproductie-eenheden kleiner dan 800 W voldoen aan de in deze paragraaf gestelde voorwaarden.) dat je aan de gestelde eisen in de paragraaf automatisch voldoet, ga je hoger vervalt deze automatisme en zul je dat dus zelf moeten aantonen. :?
Je maakt er weer een heel mooi semi-deskundig verhaal van maar je vergeet het kern punt.

Het maximum laad/ontlaad vermogen is 800W. Punt niet meer.

Als je meer dan1 batterij hebt veranderd daar niets aan, blijft nog steeds 800W
Dat het opgetelde vermogen hoger is doet niet terzake voor de regeling omdat die per apparaat is en er wordt op geen enkele wijze iets gekoppeld.
Het maakt natuurlijk wel uit hoe je ze aansluit.

De kans dat er een controle orgaan in Nederland komt is nul. Is in strijd met elke privacy regel die bestaat en aangezien Belgie een onderdeel van de EU is vraag ik mij af of het daar ook wel werkelijk mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
MacD007 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:35:
[...]

het zou wel handig zijn als je dan ook een normale foto van de situatie plaats, want alleen dan kun je dat goed beoordelen.
maar tot nu toe ziet dat er niet echt spannend uit, vermeld aub ook even de tijd tussen aanzetten en meting. :)
Zojuist toegevoegd aan het bericht 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heejijdaar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:13
Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk met 1600 W te laden en 800 W te ontladen met de PiB ? Of alleen in België?

[ Voor 10% gewijzigd door heejijdaar op 14-03-2025 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flodder325
heejijdaar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:43:
Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk met 1600 W te laden en 800 W te ontladen met de PiB ? Of alleen in België?
Dat is correct tenzij je unlocked dan worden beide tegelijk ontladen dus 2x800watt = 1600watt of meer afhankelijk van het aantal batterijen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5VNFTaYuDa-rFoaX3BitqTtrHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hs7eGdd1F8iXZOAm5rIvPgQK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Flodder325 op 14-03-2025 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:33
Cardwizard schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:13:
ik ken mezelf, die ga ik nodig hebben :9
[Afbeelding]

En dan sluit je ze zo aan dat stopcontact #2 niet bereikbaar is :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heejijdaar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:43:
Nee, in feite is de standaard laad en ontlaad vermogen van een enkele PiB die genoemde 800W, dat is zo in NL, maar ook in B en in D. (oa)
ga je met meer aan de slag; dan kan elk van deze PiB (dus per unit) 800W laden, bij twee is dat dus gezamelijk 2*800W=1.600W bij 3 dus 3*800W enz.
Echter bij het ontladen blijft de limiet op de 800W steken, dus hier geld (dit ivm de netcode eis paragraaf 3.3 in NL) dat je dus hier geen aantal * vermogen kunt toepassen.
wil je dus wel meer vermogen, kun je dit vrijschakelen, maar bedenk dat de spelregels dan ook gaan wijzigen, dus eigen groep (zonder dat daar iets anders aan hangt en je ook aan de rest van de voorwaarden van de netcode moet voldoen (zo ver die daar van toeassing is) en dus niet alleen de eenvoudige uitgekleede eisen conform paragr. 3.3. Dus zeker geen simpele plug & play meer.

Dit geld dus voor PIB, zo snel het geen PiB meer is, dus buiten paragraaf 3.3 valt, heb je met de aansluitvoorwaarden van een normale thuis-batterij t maken (vaste aansluiting ed).
In Belgie hebben ze dat oa in de AREI al duidelijk geregeld waarbij je ook max 2 van dergelijke systemen mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:39:
[...]

Je maakt er weer een heel mooi semi-deskundig verhaal van maar je vergeet het kern punt.

Het maximum laad/ontlaad vermogen is 800W. Punt niet meer.
klopt, maar dat is wel voor laden per unit, dus 2 units, mag je gewoon deze twee units gezamelijk met 1.600W laden, dat is natuurlijk nog steeds slechts 800W per stekker.
voor ontladen is dat per installatie; dus heb je twee units mogen deze slechts samen 800W ontladen, hoe dat dus geregeld wordt is aan de software, elk bv 400W en dan kunnen ze gezamelijk ontladen of slechts één unit tot dat deze leeg is en dan pakt het de tweede automatisch over. maar het blijft dus max 800W.
Als je meer dan1 batterij hebt veranderd daar niets aan, blijft nog steeds 800W
Dat het opgetelde vermogen hoger is doet niet terzake voor de regeling omdat die per apparaat is en er wordt op geen enkele wijze iets gekoppeld.
Het maakt natuurlijk wel uit hoe je ze aansluit.
aansluiting van een PiB is eenvoudig, via een stekker namelijk, dus in serie schakelen is dan niet mogelijk.
De kans dat er een controle orgaan in Nederland komt is nul. Is in strijd met elke privacy regel die bestaat en aangezien Belgie een onderdeel van de EU is vraag ik mij af of het daar ook wel werkelijk mogelijk is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Marc25579
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-09 18:40
Besteld op 30-06 om 16:53 vandaag om 14:48 de betaallink ontvangen en net betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
asing schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:01:
[...]

[Afbeelding]

En dan sluit je ze zo aan dat stopcontact #2 niet bereikbaar is :P
Haha dat werkt gewoon, voor nu even beide in de bovenste gedaan, de onderste zijn gereserveerd voor later

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHmaZUJYoesloe4WMLch6pnMJ08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PXffbFvkTzzcEAwyn6JGflbH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Ja, als je er nu 3 of 4 hebt maar niet unlocked heb je 800w laden/ontladen, maar dan toch beperken tot 2 stuks in België? 😵‍💫.

Voor de mensen met meer dan 2 stuks, is het dan mogelijk om deze toch op 1600w te ontladen ipv 2400w of 3200w zodat je langer kunt doen met je capaciteit. Is dit instelbaar in de app? Of is het automatisch bij unlocken aantal batterijen x 800w?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Marc25579 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:10:
Besteld op 30-06 om 16:53 vandaag om 14:48 de betaallink ontvangen en net betaald.
Vrees dat ik dan nog ff geduld moet hebben: besteld op 19 augustus ;(

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rabero1985 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:39:
Ja, als je er nu 3 of 4 hebt maar niet unlocked heb je 800w laden/ontladen, maar dan toch beperken tot 2 stuks in België? 😵‍💫.

Voor de mensen met meer dan 2 stuks, is het dan mogelijk om deze toch op 1600w te ontladen ipv 2400w of 3200w zodat je langer kunt doen met je capaciteit. Is dit instelbaar in de app? Of is het automatisch bij unlocken aantal batterijen x 800w?
Zo ver we weten dat laatste, volgens mij staat dit ook zo in de FAQ bij HW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

NiteAngyl schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:39:
[...]

Fijn om te lezen; hopelijk kom je niet terug op dit forum met E-nummers en andere barre ellende. Veel plezier ermee. :)
Probeer me maar eens van het forum af te krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-09 01:51
sendermen schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:20:
Korte vraag over jullie ervaringen met de HW batterij... hoe bevalt de geluidsproductie? Zie bij sommige vergelijkbare apparaten dB niveaus die je liever niet in je huis wilt (kleine fans, waarschijnlijk).
Nu na 3 dagen:

De batterij staat nu bij ons in de woonkamer, en is toch wel duidelijk hoorbaar, een soort van zoem van de ventilator. Los van het relais wat soms hoorbaar schakelt als een klik.

Voor plaatsing in woonkamer, keuken, studie/kantoor of slaapkamer voor ons niet geschikt.
Ik ga kijken of ik een andere logische plaats heb in huis ook qua electra aansluiting welke geschikt is en anders toch maar in de verkoop.

Had eigenlijk verwacht datie wat stiller was. Vindt het storender dan het geluid van een koelkast, maarja dat is ook persoonlijk.
ben zo gewend aan al die stille fanloze macbooks/imacs.....

En nu is het nog maar 19-20 graden binnen, zou de ventilator meer geluid gaan maken in de zomer?

groet skywalker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KColpaert
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 29-09 07:49
Al eventjes aan het meelezen en benieuwd wanneer we als Belgen aan de HW PiB gaan kunnen beginnen. Normaal vanaf maandag, maar HW liet al weten dat het voorlopig nog niet in orde is met de goedkeuring. Als we dan ook nog op de voorraad moeten wachten, dan vermoed ik dat er wel nog enige wachttijd zal zijn voor we er echt aan kunnen beginnen.
1 of 2 PiB zullen het hier worden als we kunnen bestellen. Al twijfel ik om misschien eventuele nieuwe versies af te wachten met niet iets meer capaciteit of een lagere prijs? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flodder325
KColpaert schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:02:
Al eventjes aan het meelezen en benieuwd wanneer we als Belgen aan de HW PiB gaan kunnen beginnen. Normaal vanaf maandag, maar HW liet al weten dat het voorlopig nog niet in orde is met de goedkeuring. Als we dan ook nog op de voorraad moeten wachten, dan vermoed ik dat er wel nog enige wachttijd zal zijn voor we er echt aan kunnen beginnen.
1 of 2 PiB zullen het hier worden als we kunnen bestellen. Al twijfel ik om misschien eventuele nieuwe versies af te wachten met niet iets meer capaciteit of een lagere prijs? :)
Heb net een accu geannuleerd bij HW dus je bent weer iets eerder aan de beurt. 😜

Ik had al een 2e overgenomen van iemand anders op marktplaats vandaar de annulering.

Waarom kijken jullie niet ook op marktplaats er staan soms accus die niet belachelijk veel meer kosten dan originele prijs, dan heb je hem vast in huis staan

[ Voor 9% gewijzigd door Flodder325 op 14-03-2025 18:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flodder325
sky_walker schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:59:
[...]

Nu na 3 dagen:

De batterij staat nu bij ons in de woonkamer, en is toch wel duidelijk hoorbaar, een soort van zoem van de ventilator. Los van het relais wat soms hoorbaar schakelt als een klik.

Voor plaatsing in woonkamer, keuken, studie/kantoor of slaapkamer voor ons niet geschikt.
Ik ga kijken of ik een andere logische plaats heb in huis ook qua electra aansluiting welke geschikt is en anders toch maar in de verkoop.

Had eigenlijk verwacht datie wat stiller was. Vindt het storender dan het geluid van een koelkast, maarja dat is ook persoonlijk.
ben zo gewend aan al die stille fanloze macbooks/imacs.....

En nu is het nog maar 19-20 graden binnen, zou de ventilator meer geluid gaan maken in de zomer?

groet skywalker.
Bij mij staan de accu’s in de hal naast de meterkast die hoor ik dus niet.

Voordat iedereen hier weer uit de stuiter gaat over “vluchtroute”, ik heb ook gewoon ramen en een achterdeur he.

Ze staan daar prima, en als ze ontbranden is er toch geen houden meer aan, wel even een rookmelder daar opgehangen maar dat moest toch al.
Lijkt mij prima zat en geen last van ventilator of klikken van relais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KColpaert
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 29-09 07:49
Flodder325 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:04:
[...]

Heb net een accu geannuleerd bij HW dus je bent weer iets eerder aan de beurt. 😜

Ik had al een 2e overgenomen van iemand anders op marktplaats vandaar de annulering.

Waarom kijken jullie niet ook op marktplaats er staan soms accus die niet belachelijk veel meer kosten dan originele prijs, dan heb je hem vast in huis staan
Heb ik ook al eens bekeken, maar eerlijk. Geen zin om meerprijs te betalen aan mensen die er een tientje meer proberen uit te slaan. Dan wacht ik liever en koop ik rechtstreeks bij HW.
Ik vraag mij wel af of andere producten soms in aanbieding komen. Momenteel korting op de P1 meter, maar ik kan een korting op het Display of Energy sockets ook wel smaken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flodder325
Ik zit dit jaar inmiddels al op 81% eigen gebruik van de zonnepanelen als ik het goed heb berekend.

Dat belooft wat voor 1-1-2027 als de sadering eraf gaat, als ik deze cijfers al haal zal er wel snel een nieuw soort belasting verzonnen worden door de energieboeren😬

Edit: RTE sinds ingebruikname is 76%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGteUeYri2EUbOjbEM5G-GedkWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yDUF9oR19ZFefGhuQSURUtot.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Flodder325 op 14-03-2025 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
KColpaert schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:20:
[...]

Heb ik ook al eens bekeken, maar eerlijk. Geen zin om meerprijs te betalen aan mensen die er een tientje meer proberen uit te slaan. Dan wacht ik liever en koop ik rechtstreeks bij HW.
Ik vraag mij wel af of andere producten soms in aanbieding komen. Momenteel korting op de P1 meter, maar ik kan een korting op het Display of Energy sockets ook wel smaken :)
Voordeel is wel dat als je er een kan overnemen die al wat cyclus heeft gedaan je er vanuit kan gaan dat deze ook bij jou zonder E fouten zal draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flodder325 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:04:
[...]

De reden dat ik ze daar niet afneem is simpel. Als iemand het als verdienmodel ziet en dit tenkoste van anderen gaat die ook staan te wachten ben je bij mij aan het verkeerde adres. :+

Uiteraard hoop ik dat je er veel plezier van gaat hebben. :9. Voor de duidelijkheid niks naar jouw hoor, meer naar de verkoper. Even los van het feit dat hij niet bevalt door verkoper. Al vraag ik me af of je dit bijvoorbeeld naar 10 cycli kunt zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Devke op 14-03-2025 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18
hier staat sinds een week ook een Homewizrd batterij te draaien.
Installeren ging er simpel.

Deze week heeft de batterij alleen een tijdje staan piepen en ik heb niet kunnen vinden waarom dat zou zijn.
Het was niet heel regelmatig maar wel echt een alarm-piep.

Ik heb het idee dat het was omdat de wifi slecht bereikbaar was en daardoor de P1 meter niet gelezen kon worden.
Weet iemand hier of dat inderdaad piepen van de accu geeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Stetho op 14-03-2025 18:34 ]

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
@Stetho raakt je snoer de knop niet bijna? Misschien doet dat iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flodder325
Cardwizard schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:37:
@Stetho raakt je snoer de knop niet bijna? Misschien doet dat iets?
Dat zou best wel eens kunnen dat door een soort inductie de knop getriggered wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-04 18:42
Flodder325 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:23:
Ik zit dit jaar inmiddels al op 81% eigen gebruik van de zonnepanelen als ik het goed heb berekend.

Dat belooft wat voor 1-1-2027 als de sadering eraf gaat, als ik deze cijfers al haal zal er wel snel een nieuw soort belasting verzonnen worden door de energieboeren😬
Energieboeren (ik neem aan dat je de energieleverancier bedoelt?) heffen geen belastingen. Dat doet de overheid.
Wat heeft je energieleverancier te maken met de energie die je zelf opwekt en verbruikt?
Dat gaat je huis niet uit.

Dit jaar zit ik al boven de 99% zelfvoorziening (het percentage zelfverbruik lig ik niet van wakker).
Dat betekent hoogstens 1% netafname. Dat is dus maximaal 1% van mijn totale energieverbruik waar de leverancier en netbeheerder op kan verdienen en de overheid belasting op kan heffen. :)

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:23
25 juni besteld om 23:35. 27-02, 2-03 en als laatste 05-03 een mail dat mijn bestelling betaald kan worden.
05-03 was de mail dat de bestelling zou komen te vervallen.
Maar ja, als ik ziek bent kijk ik niet in de mail.
Maar 5 maart betaald en 7 maart in huis.
9 maart aangesloten en gekoppeld aan de app. Batterij zit op een andere ssid dan de P1 meter maar dat werkt gewoon.
Alleen de batterij scheef gehad om te kijken bij het snoer, melding dat de batterij niet op een vlakke ondergrond staat. Dus vanavond even de schakelaar uit, stekker er 90 seconden uit en dan weer aan. Zou moeten helpen.
Maar vanavond wel een melding dat de P1 meter de batterij niet zag. Led was rood.
In de app hebben beiden een 100% signaal. Batterij schakeld ook in en uit, dus werkt nog goed.
Na ca 10 minuten was alles weer verbonden zonder dat ik iets heb gedaan.
Tot nu toe vind ik het prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-09 16:58
Stetho schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:32:
hier staat sinds een week ook een Homewizrd batterij te draaien.
Installeren ging er simpel.

Deze week heeft de batterij alleen een tijdje staan piepen en ik heb niet kunnen vinden waarom dat zou zijn.
Het was niet heel regelmatig maar wel echt een alarm-piep.

Ik heb het idee dat het was omdat de wifi slecht bereikbaar was en daardoor de P1 meter niet gelezen kon worden.
Weet iemand hier of dat inderdaad piepen van de accu geeft?
[YouTube: Homewizard Batterij piepjes]
Dat is de groene cartridge om de stroom groen te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
KColpaert schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:02:
Geduld is een schone zaak, je kunt pas maandag op de site van Synergrid de nieuwe C10/26 lijst van gehomologeerde decentrale productie-eenheden inzien. De huidige lijst is van 26-02-2025.
je kunt wel alvast hun webinar hierover bekijken.
Maar blijkbaar is HW nog niet helemaal zo ver en zit nog in de C10/26-homologatieprocedure.
meer info over deze procedure vind je hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fikkie123
  • Laatst online: 15-09 11:26
[quote]fikkie123 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:37:
Hier ook totaal geen problemen met E-nummers, uitval cloud, onbereikbare P1 meters, enz. Het werkt prima. Heb twee batterijen op eigen groep en beveiliging ontgrendeld.

Wel zie ik sinds ik van de week de 2e batterij ontvangen hebt dat er pieken ontstaan waarbij batterijen niet bijspringen terwijl dat wel gekund had. Het lijkt dat ze niet altijd snel kunnen omschakelen van laden naar leveren. Mogelijk er -iets- niet perfect in de afstemming/beslissing tussen de twee batterijen?

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRyNBuVhUR3FlfsT0xx6L3xm8eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07GuYeiUG3ZZ30QCzI4JTIzf.jpg?f=fotoalbum_large

Ook vandaag tijdens het koken (oven aan, koffiezetapparaat aan) konden de batterijen onvoldoende bij schakelen terwijl ze voldoende vermogen hadden. Vandaag dus weer niet NOM... :'(

Zijn er meer mensen die hier -last- van hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qr-ZisYE2WnXnkUXMZvzkCjvnNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEfNxRL4Lz4ncR74v30uVk7X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pH3mua51u6SN7MeJfkr4FsPDsNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEguGTSe738OVFzVg6WpIvoF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgg1ak_9wr2UNmUhrjKwbJ2KD6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5G6qniC7f9REwXo5K5lIC4v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpX72EZfPhq6kI3sxYVKeGezS7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAG065MM5F4Gz2rIAd6LsoB8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door fikkie123 op 14-03-2025 19:52 . Reden: Dubbele foto verwijderd en vervangen door juiste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK
  • Laatst online: 22:27

BKK

Ik heb twee batterijen besteld en wil ze op onderstaand WCD aansluiten. Wizzi geeft aan dat dit niet kan en dat het twee aparte WCD moeten zijn om maximaal te kunnen ontladen terwijl ik op dit forum meerdere situaties zie qua WCD's. Graag advies of ik mijn WCD nu moet vervangen of niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fj_tUXdbj29YmqEscdquMOwyXI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zFWqZOFWCIjpeiHJXNa61vbW.jpg?f=user_large

We raden af om meerdere Plug-In Batteries op één wandcontactdoos aan te sluiten, ook al is het een viervoudige. Het is veiliger om elke batterij op een aparte wandcontactdoos aan te sluiten.
Voor maximaal ontladen (1600 watt voor 2 batterijen) moeten ze op een eigen groep worden aangesloten zonder andere apparaten. We adviseren hiervoor een installateur in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fikkie123 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:02:
[...]

Ook vandaag tijdens het koken (oven aan, koffiezetapparaat aan) konden de batterijen onvoldoende bij schakelen terwijl ze voldoende vermogen hadden. Vandaag dus weer niet NOM... :'(

Zijn er meer mensen die hier -last- van hebben?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoevaak update jouw P1 meter? Iedere seconde of iedere 10 seconden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Devke schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:10:
[...]

@fikkie123 Een DSMR4 of 4.2 meter update elke 10 seconden en een DSMR5 update elke seconde.
Dus mogelijk als je aan het koken bent heeft een inductie of een oven niet een constant vermogen nodig volgens mij, die fluctueert constant. En mogelijk dat als je een DSMR4 meter hebt kan hij het niet bijhouden.
Dit is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike123 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:25:
[...]

@fikkie123 Een DSMR4 of 4.2 meter update elke 10 seconden en een DSMR5 update elke seconde.
Dus mogelijk als je aan het koken bent heeft een inductie of een oven niet een constant vermogen nodig volgens mij, die fluctueert constant. En mogelijk dat als je een DSMR4 meter hebt kan hij het niet bijhouden.
Dit is maar een idee.
Ik denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat. Ik heb 5.0. Een kookplaat pulseert. Wat je nu vraagt is 10 seconde later alweer anders. Ik denk dat dit ook het probleem is. Bij stabiele stroomafname gaat het denk ik wel goed. Wat doet hij met een vaatwasser? Wasmachine? Die vraagt continue zelfde vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
Devke schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:10:
[...]

SMR 5.0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_dXGRZatdjYr4ftekApc0lFeFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNQs1UoqKAde5mUQIghCMr0Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door fikkie123 op 14-03-2025 19:47 . Reden: Andere foto ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
LongTimeAgo schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:55:
[...]

Om even een beetje "tegengas" te geven aan negatief E-nummer gedoe :P

Ik heb sinds de levering op 15 Februari (wat welgeteld 1 dag na betaling was) 0,0 problemen meegemaakt. Geen connectie problemen, geen integratie problemen, geen E-nummer problemen, geen (vreemde) laad- of ontlaadproblemen.

Hoewel ik nog weinig 100% volle accudagen heb gehad, is dat volledig te wijten aan mn warmtepomp.
Hier ook vrijwel probleemloos al bijna een maand aan het draaien.
Behalve 2 keer iets in de servers van HW, maar de PiB bleef gewoon netjes nom draaien toen.

Ik heb gelukkig nog geen E-codes, rode leds of whatever voorbij zien komen. Het is bijna saai te noemen, maar dat ding doet het bij mij eigenlijk precies zoals ik hoopte. Ik zie mijn eigen verbruik enorm stijgen en je ziet dus ook, zeker als je meerdere cycli per dag kan pakken door grootverbruikers slim te combineren met de accu, dat er een stuk minder teruggeleverd wordt dan vorige jaren deze tijd. Misschien nog een ietwat lage RTE 75,1% vooralsnog, maar ook weer niet echt heel slecht en om mij zorgen over te maken.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat het frustrerend is voor mensen die wel met foutmeldingen etc te maken hebben, vooral gezien de lange wachttijd en de kosten van het apparaat.
Ik hoop voor diegenen dat HW het netjes en zo snel mogelijk oplost en dat ze binnenkort dagelijks de lekker saaie "Alles is in orde" melding te zien krijgen. Ik verwacht dat dat wel goedkomt in veruit de meeste gevallen.

Ik ben inmiddels ook al serieus een tweede aan het overwegen, want ik kan de extra capaciteit nu maar ook in de zomer en herfst wel kwijt. Maar ik wacht nog even de aankomende extra features af die HW nog gaat implementeren.
Vooralsnog ben ik heel tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twyppU-FAEPrVyxKRGqhKLsn_5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMNn4fq1bv6GHrHj3KaAbBZ0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
mike123 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:25:
[...]

Dit is maar een idee.
SMR 5.0

Combi oven op hetelucht (lasagne 😊) en dolce gusto Nespresso koffiezetapparaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
hanev001 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:32:
[...]

Even voor mijn beeldvorming. Hoe werkt dit in Belgie? Komen er ongevraagd mensen aan de deur die toegang kunnen eisen om te kijken of en zoja hoeveel stekkerbatterijen je hebt en hoe die zijn ingesteld?

Als je niks verteld weten ze ook niks denk ik of een netbeheerder moet het verbruik gaan bijhouden en bij grote verschillen dit doorgeven aan een instantie.

Anders een netwerkkabel vanuit de router onder de batterij leggen en zeggen dat het een NAS is. Misschien trappen ze er in. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
@mike123 ah ja die nieuwe Synology “Homewizard” 32 bay toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
fikkie123 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:42:
[...]

SMR 5.0

Combi oven op hetelucht (lasagne 😊) en dolce gusto Nespresso koffiezetapparaat
Je zou even in de HW app de "nu" weergave van je stroomverbruik even kunnen openen en een verbruiker aan kunnen zetten en kijken of deze bijna meteen veranderd.
Dan weet je zeker dat het vanaf de P1 meter goed is. Of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
Devke schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:28:
[...]
Wat doet hij met een vaatwasser? Wasmachine? Die vraagt continue zelfde vermogen.
Deze huishoudtoestellen vragen ook niet continue eenzelfde vermogen.
Alleen tijdens de opwarmfase (afhankelijk van het gekozen programma 15 tot 30minuten) vragen ze hun piekvermogen (dan dan ook nog eens boven het max. vermogen van de HW omvormer ligt).

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:32:
[...]

Ook de HW Battery levert soms weleens wat terug aan het net. Als er tussen 20:00 en 6:00 soms een paar Watt het net op vloeit weet je al vrij zeker dat er een thuisaccu aanwezig is en dan kan een bezoekje dus lonen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
mike123 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:43:
[...]
Als je niks verteld weten ze ook niks denk ik of een netbeheerder moet het verbruik gaan bijhouden en bij grote verschillen dit doorgeven aan een instantie.
Er komt niemand aan de deur controleren.
Wanneer je zo onoplettend bent om bij een woning zonder aangemelde PV terug te leveren of meer terug te leveren dan de limiet van de reeds aangegeven PV omvormer kan je dat onmiddellijk aan de teruglevering zien.

Verder, heel veel regelgeving waarop geen handhaving geschiedt.

[ Voor 5% gewijzigd door Independent op 14-03-2025 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
mike123 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:51:
[...]

Je zou even in de HW app de "nu" weergave van je stroomverbruik even kunnen openen en een verbruiker aan kunnen zetten en kijken of deze bijna meteen veranderd.
Dan weet je zeker dat het vanaf de P1 meter goed is. Of niet.
Het probleem is dat hij het soms wel doet en soms niet. Op verschillende tijdstippen met verschillende apparaten. Ik kan het niet reproduceren. Lijkt me dat er -iets- zit in de besluitvorming tussen P1 en beide batterijen waar ze onderling niet uitkomen.

Nu tegen de avond tijdens etenstijd en gisteren halverwege de middag. Vanmiddag met de vaatwasser ging het wel goed. Gisteren met de vaatwasser in de middag ging het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Independent schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:53:
[...]

Deze huishoudtoestellen vragen ook niet continue eenzelfde vermogen.
Alleen tijdens de opwarmfase (afhankelijk van het gekozen programma 15 tot 30minuten) vragen ze hun piekvermogen (dan dan ook nog eens boven het max. vermogen van de HW omvormer ligt).
Excuus. Dat is ook wat ik bedoelde. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Sorry wat offtopic maar benieuwd naar de reden.

België dus nog geen batterij hier,wel zonnepanelen ,maar er zijn avonden/nachten dat ik constant een 38-45w opbrengst heb van de panelen zoals nu. Had dit al eerder gezien maar nog niet bij stilgestaan tot nu toe. Maanlicht, al is het niet echt helder hier🤔 ?

Hopelijk zit dit niet juist op de threshold wanneer er een HW batterij komt zodat die heel de nacht staat te schakelen/klikken relais.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o46CiFwyArnVkfjbNkB4o5Gc8fA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4GAjzBTQH7BreJe7RFZXRgk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AfwmPYQyN9eO_dTLRwcQP-BTPw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDxufTcB0c8E6Zc7HvEU6K5d.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 5% gewijzigd door rabero1985 op 14-03-2025 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Laatst online: 05:40
BKK schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:08:
Ik heb twee batterijen besteld en wil ze op onderstaand WCD aansluiten. Wizzi geeft aan dat dit niet kan en dat het twee aparte WCD moeten zijn om maximaal te kunnen ontladen terwijl ik op dit forum meerdere situaties zie qua WCD's. Graag advies of ik mijn WCD nu moet vervangen of niet?

[Afbeelding]

We raden af om meerdere Plug-In Batteries op één wandcontactdoos aan te sluiten, ook al is het een viervoudige. Het is veiliger om elke batterij op een aparte wandcontactdoos aan te sluiten.
Voor maximaal ontladen (1600 watt voor 2 batterijen) moeten ze op een eigen groep worden aangesloten zonder andere apparaten. We adviseren hiervoor een installateur in te schakelen.
Het klopt dat dit niet kan met afgebeelde wcd met schakelaar, je bent dan een verdeelblok voor nodig om twee aan te sluiten en dat wordt afgeraden.
Je zou wel een dubbele wcd kunnen gebruiken waarbij de schakelaar dus vervalt

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonneschijn
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 20:06
HE1 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:11:
Iemand al geprobeerd de batterij grafiek te exporteren naar Excel om te zien of daar iets van te maken is?
Volgens mij is dit nog niet mogelijk. De data wordt wel bewaard door HomeWizard, dus misschien komt die optie nog wel ooit. Ik heb enkele dagen geleden een enquête van HomeWizard ingevuld en daar aangegeven dat ik deze optie graag zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
BKK schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:08:

[Afbeelding]

Ik heb deze en dat werkt prima, is van binnen met 4mm doorgelust

https://www.elektramat.nl...aterdicht-20-2-ew-53-503/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
Of interpreteer ik de grafieken verkeerd? 🤔🤦‍♂️

Nader beschouwd en ingezoomd op 17:40u. Blijkbaar een kleine 1500W uit de batterij, 300W uit de zonnepanelen panelen en 800W uit het net is een 2600W totaal. Komt met alle (kleinere) verbruikers in de buurt van ons gebruik op dat moment samen met de oven. Wordt bij de grafiek zongebruik de 1500W batterij eerst van het totaal verbruik afgehaald (intern salderen meter)?!

De zonnepanelen (HW 1-fase meter) zie je wel terug in de grafiek zongebruik, de teruglevering batterijen niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VDu5qbgA9ysoRuQeh5xPSoM5MI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2jWWccmNNheZG8NNho8DKI2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eUsb4BnY65Jj68quZVjrJHB848=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5oyG3nLKyRVMtBBWsXwPre4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USPwMtL3Y-8mN7LCRQkoOzYkFlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMO9YeB2Y2YwFa0oinOyVXh7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9gYsxIKYwKdP_31mNKIHjfnWP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxZPDMdwbJZbsSypNv4nIJCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9gYsxIKYwKdP_31mNKIHjfnWP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxZPDMdwbJZbsSypNv4nIJCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUBa1o2i_wOgiPZEOZf0WzE3S88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eh1L4VMY2wNlvfHD4o6P5Xdf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29ziKQBUtURl3OiEYDDG-baTxcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJRCgGZbqZRuL9uRY5h4tx34.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 29-09 20:39

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

rabero1985 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:26:
Sorry wat offtopic maar benieuwd naar de reden.

België dus nog geen batterij hier,wel zonnepanelen ,maar er zijn avonden/nachten dat ik constant een 38-45w opbrengst heb van de panelen zoals nu. Had dit al eerder gezien maar nog niet bij stilgestaan tot nu toe. Maanlicht, al is het niet echt helder hier🤔 ?
De omvormers hebben ook een eigen verbruik.
Dit kun je het beste zien 's avonds als de omvormer afsluit.
Ik heb twee omvormers de ene werkt het eigen verbruik weg als 8 W
en de andere heeft een eigen verbruik van +50 W.
Overdag tijdens het gebruik merk je daar niets van.
Alleen 's avonds is dit raar dat je nog een waarde hebt staan op een display of computer.

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 29-09 20:39

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Wisselend bewolkt vandaag, de batterij niet vol, maar wel goed gewerkt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tO-uL3mgJDutDUbgeD92gYUgjfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5alY52KDouiwDrQU64qiep3.jpg?f=fotoalbum_large

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fikkie123 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:18:
Of interpreteer ik de grafieken verkeerd? 🤔🤦‍♂️

Nader beschouwd en ingezoomd op 17:40u. Blijkbaar een kleine 1500W uit de batterij, 300W uit de zonnepanelen panelen en 800W uit het net is een 2600W totaal. Komt met alle (kleinere) verbruikers in de buurt van ons gebruik op dat moment samen met de oven. Wordt bij de grafiek zongebruik de 1500W batterij eerst van het totaal verbruik afgehaald (intern salderen meter)?!

De zonnepanelen (HW 1-fase meter) zie je wel terug in de grafiek zongebruik, de teruglevering batterijen niet...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zonverbruik wordt al geteld bij het opladen van de batterij. Niet bij ontladen. Kijk maar eens naar je stroomverbruik grafiek in de app. Die loopt op ondanks je batterijen zonopwek opslaan. Later als je het gaat verbruiken (ontladen) dan loopt je stroomverbruik niet op. Althans als je NOM draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zonneschijn schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:58:
Volgens mij is dit nog niet mogelijk. De data wordt wel bewaard door HomeWizard, dus misschien komt die optie nog wel ooit. Ik heb enkele dagen geleden een enquête van HomeWizard ingevuld en daar aangegeven dat ik deze optie graag zou willen.
Als je Home Assistant de data lokaal laat intrekken is het zonder problemen te exporteren naar .csv B) Per dag, maand, jaar, verzin het maar.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Cardwizard
Met het toevoegen van de tweede batterij heb ik vanaf gisterochtend 07:30 t/m vandaag 06:15 alleen eigen stroom verbruikt, dus uit de zonnepanelen of de accu’s

Bijna het klokje rond, we komen er wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Onderstaand voorbeeld. Is dit nog niemand opgevallen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Infn1XVjEcU9NPtHi5FWSmCB6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cK2dO1te7XVvqBENMh7glxCV.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is nu mijn verbruik in huis? 236 Watt. Echter dit geeft wel een vertekend beeld. Eigenlijk is mijn onderliggend verbruik 236 Watt - 149 Watt van de batterij. 87 Watt dus. Die kan ik alleen maar terug vinden ten tijden de batterij geen activiteit heeft. Ik moet dus zelf gaan rekenen. In mijn ogen zou een extra grafiek hier wenselijk zijn. In HA is vast e.a. na te bouwen maar mag je dit niet standaard van de HW app verwachten?

Pagina: 1 ... 55 ... 217 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.