Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edda schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:12:
Nee, mijn PIB kwam niet op een pallet.
Zo kon ik hem iets hoger plaatsen voor mijn infrarood zuil om hem een warm welkom te heten.

Aansluiten o.a. via de app verliep ook volgens verwachting en nu staat de PIB 800W 'zon' te laden.

[Afbeelding]

Dit is de voorlopige 'standplaats' van de PIB.
Gewoon in de woonkamer, in het zicht. maar uit de zon...

[Afbeelding]

Zie zojuist op mijn display ook '0' op de meter...

[Afbeelding]

Het was het lange wachten meer dan waard! _/-\o_
Staat de luchttoevoer en afvoer van de batterij nu wel vrij? Het lijkt erop dat hij bijna ergens strak tussen staat.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteAngyl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 20:04
Edda schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:12:
Nee, mijn PIB kwam niet op een pallet.
Zo kon ik hem iets hoger plaatsen voor mijn infrarood zuil om hem een warm welkom te heten.

Aansluiten o.a. via de app verliep ook volgens verwachting en nu staat de PIB 800W 'zon' te laden.

[Afbeelding]

Dit is de voorlopige 'standplaats' van de PIB.
Gewoon in de woonkamer, in het zicht. maar uit de zon...

[Afbeelding]

Zie zojuist op mijn display ook '0' op de meter...

[Afbeelding]

Het was het lange wachten meer dan waard! _/-\o_
Om jaloers op te worden; het ziet er veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:45
shthpnz schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:18:
Besteld 26-06-2024 om 13.38
Betaald 04-03-2025
Bezorgd 05-03-2025

De installatie was simpel. Ze doen het!

Natuurlijk veel voorbereidend werk gedaan. 5g6 vanuit meterkast naar onderstation.
[Afbeelding]
Kijk! Zo hoort het! Keurig!

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edda
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 08-06 11:51
Plaatsing van PIB in woonkamer is 'luchtig' genoeg, met veel ruimte rondom.
Eerdere 'dichtbij' afbeelding kwam beetje vertekend over.
Ventilatie uitgang zit links, een beetje aan de bovenkant.
Blaast de lucht over het krukje heen, langs kast naar boven, de woonkamer in.
Hier foto van iets verder genomen voor een beter beeld,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyBqoN7Tz9ioZieiEYWk-SOX8Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YU1eExZC4CBMbOchbmFg2pg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:37

HE1

Vraagje over levering van de accu, zit hier een nette faktuur bij als deze geleverd wordt inclusief NAW gegevens van de koper?

En is er al iemand die HW gevraagd heeft om een offerte van 1 of meer accu's? Ik kan ze aanschaffen namelijk met een duurzaamheid lening via de gemeente van zo ongeveer geen rente maar heb voor die aanvraag een offerte nodig.

@HomeWizard_NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:46
Betaald 04-03-2025
Bezorgd 05-03-2025

Natuurlijk veel voorbereidend werk gedaan. 5g6 vanuit meterkast naar onderstation.
[Afbeelding]
Een vraag die ik op het forum niet beantwoord kon vonden. Maar je “toren” van 4 maakte weer attent op dit onderwerp.
Ik begrijp dat bij de batterij een beugel wordt geleverd waarmee de batterij aan de muur kan worden bevestigd.
Op de plaats die ik voor ogen heb kan ik de batterijen niet voldoende dicht tegen een muur plaatsen, maar wil (ik heb er twee besteld) de batterijen wel op elkaar plaatsen. Kunnen de twee batterijen met de bijgeleverde muurbeugel aan elkaar worden bevestigd, zodat omval risico verminderd wordt?

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:27
Ik heb er twee en geen beugel gezien. Zal apart moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
mrenkema schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:59:
4- maart - 2025:
Gisteren en vandaag voor het eerst NOM met 100% zon en heldere hemel.
2 batt->100% -> koken (electr) -> avond en nacht -> 2% om 0900uur, om 10uur 3%.
6400 wp op het westen.
15.00 uur en de accu's staan op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:35
@HE1 ja een factuur met NAW is bijgevoegd aan de mail die je krijgt na de aanbetaling en laatste betaling.

Een offerte? Alle prijzen staan gewoon op de site, 1 batterij kost €1395, 2 kosten 2x €1395 enzovoort.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Harri schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:01:
@HE1 ja een factuur met NAW is bijgevoegd aan de mail die je krijgt na de aanbetaling en laatste betaling.

Een offerte? Alle prijzen staan gewoon op de site, 1 batterij kost €1395, 2 kosten 2x €1395 enzovoort.
ok thx, ja ik kan zonder formele offerte eens proberen gewoon met een screenshot van de site en dan 2x. Geen idee of ze de lening dan gaan goedkeuren omdat ze om een offerte vragen voor de lening. Ik ga de aanvraag eens indienen op die manier.

[ Voor 4% gewijzigd door HE1 op 05-03-2025 16:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:17
Volgende week maar eens testen.
Moet ook nog de Shelly in de verdeelkast installeren en nog wat andere zaken te doen.
Ik ben benieuwd hoe dit samen gaat werken.
Of samen gaan tegen werken.
(HomeWizard en Zendure)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7xWVVFK1Pm4UgeFdqhqVWlcyrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXk9VGvzzGf2aiCNoYcwgbtI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48
EVfan schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:54:
[...]

Een vraag die ik op het forum niet beantwoord kon vonden. Maar je “toren” van 4 maakte weer attent op dit onderwerp.
Ik begrijp dat bij de batterij een beugel wordt geleverd waarmee de batterij aan de muur kan worden bevestigd.
Op de plaats die ik voor ogen heb kan ik de batterijen niet voldoende dicht tegen een muur plaatsen, maar wil (ik heb er twee besteld) de batterijen wel op elkaar plaatsen. Kunnen de twee batterijen met de bijgeleverde muurbeugel aan elkaar worden bevestigd, zodat omval risico verminderd wordt?
Dit is het setje wat bij elke batterij erbij zat. Het is een simpel beugeltje. Beugeltje aan de muur, boutje in de batterij, geen kans meer op omkukelen. Ze hiermee aan elkaar maken lukt niet, tenzij je een 'muurvervanger' hebt (plank?) om meerdere batterijen te beugelen.

//edit: om het plaatje wat te verduidelijken: het beugeltje is een profieltje met een 'gootje' waar de boutkop in kan schuiven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjNCllqAsEJuGNnhInxUvjy51GI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QFFe7qqAkNMpz5yKZqfoeWeh.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door phYzar op 05-03-2025 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
HE1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:04:
[...]

ok thx, ja ik kan zonder formele offerte eens proberen gewoon met een screenshot van de site en dan 2x. Geen idee of ze de lening dan gaan goedkeuren omdat ze om een offerte vragen voor de lening.
Waarom vraag je het niet gewoon via de HW site? Of mail naar: "thuisbatterij@homewizard.nl" <thuisbatterij@homewizard.nl>
Hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

mrenkema schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Waarom vraag je het niet gewoon via de HW site? Of mail naar: "thuisbatterij@homewizard.nl" <thuisbatterij@homewizard.nl>
Hoe moeilijk kan het zijn?
Had ik al gedaan maar nog geen antwoord haha, maar ik mag toch wel de vraag stellen of iemand dat al gedaan heeft? lol. Beetje een zure reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door HE1 op 05-03-2025 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Valt wel mee toch? Als je dit bovenstaande erbij had gezegd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
phYzar schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Dit is het setje wat bij elke batterij erbij zat. Het is een simpel beugeltje. Beugeltje aan de muur, boutje in de batterij, geen kans meer op omkukelen. Ze hiermee aan elkaar maken lukt niet, tenzij je een 'muurvervanger' hebt (plank?) om meerdere batterijen te beugelen.

//edit: om het plaatje wat te verduidelijken: het beugeltje is een profieltje met een 'gootje' waar de boutkop in kan schuiven

[Afbeelding]
Zit die onderin de doos dan?

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:34
JeroenH schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:04:
[...]
@HomeWizard_NL ik heb daar toch een paar vragen over:
er na te denken) maar ik zie in bovenstaande qua veiligheid een veel groter risico eerlijk gezegd.
We begrijpen je vragen, Veel van de data is nodig voor de weergave in de app en of display, maar er zit ook diagnostische en debug data bij.

Dit is zoals beschreven in de algemene voorwaarden, privacy statement en in de handleiding, zie hieronder een knip:
Welke persoonlijke data verwerken wij en waarom?
 HomeWizard-product informatie: Informatie van de door u aangesloten Energy producten zoals energiemeting, versienummer, statistieken en diagnostische gegevens.

Waarvoor wij uw persoonlijke informatie gebruiken:
Onze diensten aan u te leveren en onderhouden, Uw vragen en klachten beantwoorden, Onze producten en diensten onderhouden en verbeteren, Data-analyse en statistisch onderzoek om beter te begrijpen hoe onze producten worden gebruikt, en het geven van aanbevelingen over het gebruik van onze producten, Nieuwe producten en diensten ontwikkelen, Onderzoeken van misbruik van uw account, fraude en incasso’s.
Bij de batterij als voorbeeld:
Dit is een json structuur van ongeveer 6kB die elke 1 of 10 seconden wordt verstuurd. Dit bij elkaar is 0,05~0,5GB per dag (dit is in onversleutelde vorm, dus in de praktijk meer). De 1 en 10 seconde data is afhankelijk van of er een display aanstaat of een app open staat. Dat is nog exclusief het lokale verkeer tussen P1 en Batterij. Wij begrijpen dat JSON niet het meest efficient is, het is uncompressed, maar dit zorgt voor veel flexibiliteit en snelheid in ontwikkeling.

Welke data is aanwezig in deze json structuur:

Apparaatinformatie
  • Hardware- en softwareversies
  • Model en type
  • Unieke identificatoren (bijv. serienummers, MAC-adressen)
  • WiFi-informatie (SSID, signaalsterkte)
Statusinformatie
  • Online/offline status
  • Huidige werkingstoestand (bijv. "idle", "operational")
Batterij- en energiegegevens
  • Laad- en ontlaadcycli
  • Batterijcapaciteit en laadstatus (SOC, State of Charge)
  • Vermogen en spanning (AC en DC)
  • Frequentie en stroomsterkte
  • Energie-import en -export (kWh)
Fout- en waarschuwingsmeldingen
  • Verscheidene foutcodes (EMS, BMS, omvormer, cellen, sensorfouten, communicatieproblemen)
  • Detectie van storingen zoals spanningsfouten, valdetectie en waterdetectie
  • Aantal fouten en tijdstempels van fouten
Meetgegevens en sensoren
  • Temperatuurmetingen (BMS, cellen, omvormer, omgeving)
  • Luchtvochtigheid
  • Accelerometerwaarden (detectie van val/tilt)
  • Stroom-, spanning- en vermogensmetingen
  • Fasehoek en power factor
Besturings- en configuratieparameters
  • Doelvermogeninstellingen
  • Regelmodi
  • LED-instellingen en buzzer instellingen
  • Data-verzendinterval
  • Firmware-update status
Debug- en diagnostische gegevens
  • Interne calibratiegegevens
  • Polling-intervallen voor verschillende componenten
  • Crash-, reset- en opstarttellers
  • Vrij geheugen en geheugengebruik
Externe communicatie en controllers
  • Verbinding met een externe controller (EMS)
  • Externe API-versie en identificatoren
  • Websocket- en netwerkstatus
Deze data gaat naar onze servers, delen van deze data worden tot maximaal een maand opgeslagen. Behalve de data die jij ook in de app raadpleegt die blijft wel bewaard. We delen deze data niet met derden. Dit is geen data die aan jou als persoon identificeert.

Onze andere producten kunnen al volledig los van cloud te werken (dan werkt de app ook niet meer maar lokale API bijvoorbeeld wel), voor de batterij is deze functie er simpelweg nog niet omdat de prioriteit in eerste instantie ligt bij een goed werkend product voor de grotere doelgroep.

Omdat het product nieuw op de markt is kijken onze software teams nog nauw naar de data, denk bijvoorbeeld aan errors, maar ook hoeveelheid schakelgedrag, algoritme optimalisaties, compatibiliteit met slimme meter data etc. Met andere woorden, alles om de batterij nog beter te laten werken en te optimaliseren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
HE1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:50:
Ik kan ze aanschaffen namelijk met een duurzaamheid lening via de gemeente van zo ongeveer geen rente maar heb voor die aanvraag een offerte nodig.

@HomeWizard_NL ?
Zeker weten dat een (verplaatsbare) thuisaccu valt onder zaken waarvoor je de duurzaamheidslening mag afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:28
Teleluvr schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:23:
[...]

Zeker weten dat een (verplaatsbare) thuisaccu valt onder zaken waarvoor je de duurzaamheidslening mag afsluiten?
Hier in mijn gemeente was een actie met de Nexus (Zonneplan) batterij. Er staan er 1500 of meer geloof ik. In de brochure stond dat je een lening kon aanvragen met een aantrekkelijke rente. Weet niet meer of dat een duurzaamheidslening was.

https://doe-duurzaam.nl/a...nschaf-van-thuisbatterij/

Of deze hier en in deze situatie van toepassing is weet ik niet.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phYzar
@asing Zonneplan stuurt zelf folders rond die de indruk wekken dat het van de gemeente komt. Erg misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:46
phYzar schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:06:
[...]

[Afbeelding]
@phYzar
Dank je. Dus een houten balkje als “muurvervanger” zou de batterijen toch met elkaar kunnen verbinden.
Gaat denk ik wel werken als er ook een stopper is die de verticale beweging van het balkje immobiliseert.
We gaan het zien. Eind juli 24 besteld, dus nog wel enkele weken te gaan denk ik.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +5 Henk 'm!
HE1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:04:
[...]

ok thx, ja ik kan zonder formele offerte eens proberen gewoon met een screenshot van de site en dan 2x. Geen idee of ze de lening dan gaan goedkeuren omdat ze om een offerte vragen voor de lening. Ik ga de aanvraag eens indienen op die manier.
Als ik 1 tip mag geven, als het een lening is dan zou ik hem niet aangaan. Een lening kost geld, daarnaast de batterij is sws niet rendable nog op financieel gebied. Mocht je het willen voor verduurzaming dan is het een nobel streven, echter ook dan zou ik de lening er niet voor aangaan.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 13:11
internet4me schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:31:
@HomeWizard_NL
Vraagje. Op jullie website staat het volgende. Bij de batterij icm een domme meter.

“Kan ik een thuisbatterij installeren zonder slimme meter?
Vanaf Q2 2025 kan dit door een HomeWizard kWh Meter op je hoofdaansluiting te (laten) installeren.”

Hoe gaat deze implementatie? Is deze in april klaar, of wordt het toch juni?
Dit ivm een eventuele bestelling.
@HomeWizard_NL zou je een antwoord kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:04:
Volgende week maar eens testen.
Moet ook nog de Shelly in de verdeelkast installeren en nog wat andere zaken te doen.
Ik ben benieuwd hoe dit samen gaat werken.
Of samen gaan tegen werken.
(HomeWizard en Zendure)
[Afbeelding]
Ik had die Zendure groter verwacht. Valt me mee. Hoeveel kWh is de opslag van deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
EVfan schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:38:
[...]

@phYzar
Dank je. Dus een houten balkje als “muurvervanger” zou de batterijen toch met elkaar kunnen verbinden.
Of een aluminium kokerbalkje, is de vrijwillige brandweer in dit topic ook tevreden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
dotternetta schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:18:
[...]

Zit die onderin de doos dan?
Ja in een klein wit vierkant zakje, onder de batterij in een uitsparing van het schuim

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
We lopen hier helaas wat mee achter, zoals het er nu uitziet is het nog steeds Q2 beschikbaar, maar waarschijnlijk niet meteen aan het begin. We zien toch nog wat exotische problemen in sommige opstellingen met de huidige P1 + Batterij waar we nu eerst tijd in steken. Voor nu is de prioriteit om eerst de problemen op te pakken waar de grootste gebruikersgroep hinder van ondervindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
HE1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:50:
Vraagje over levering van de accu, zit hier een nette faktuur bij als deze geleverd wordt inclusief NAW gegevens van de koper?

En is er al iemand die HW gevraagd heeft om een offerte van 1 of meer accu's? Ik kan ze aanschaffen namelijk met een duurzaamheid lening via de gemeente van zo ongeveer geen rente maar heb voor die aanvraag een offerte nodig.

@HomeWizard_NL ?
Niet bij de verzending, je krijgt deze wel per mail aan de hand van je betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Maarren schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:40:
En als de regeling snel probeert te regelen op seconde basis, terwijl de metingen maar per 10 seconden veranderen dan wordt het instabiel. Dit is opgelost in die nieuwe firmware voor deze specifiek slimme meter. Hoe ze het opgelost hebben weet ik niet, maar met de nieuwe firmware en deze slimme meter regelt het nu stabiel gebaseerd op 10 seconden metingen.
Nieuwe firmware voor de slimme meter zelf? Je bedoelt neem ik aan nieuwe Homewizard firmware voor de PiB. Want anders ga ik Liander gelijk bellen of ze mijn slimme meter firmware OTA kunnen updaten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarren
  • Laatst online: 22:07
Barca schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:47:
[...]

Nieuwe firmware voor de slimme meter zelf? Je bedoelt neem ik aan nieuwe Homewizard firmware voor de PiB. Want anders ga ik Liander gelijk bellen of ze mijn firmware OTA kunnen updaten!?
Ja sorry, dat was inderdaad niet duidelijk verwoord, heb het aangepast. Homewizard heeft de firmware van hun p1 meter aangepast, zodat hun batterij regeling om kan gaan met deze specifieke landis+gyr meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Teleluvr schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:23:
[...]

ja een thuisaccu valt ook onder de duurzaamheid lening. Kan tot maximaal 25000 lenen voor duurzaamheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1

HE1

Devke schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:38:
[...]

Als ik 1 tip mag geven, als het een lening is dan zou ik hem niet aangaan. Een lening kost geld, daarnaast de batterij is sws niet rendable nog op financieel gebied. Mocht je het willen voor verduurzaming dan is het een nobel streven, echter ook dan zou ik de lening er niet voor aangaan.
Voor 2x HW accu samen betaal ik 3,5eur rente in de maand haha, daar kan ik dan weer 50% van aftrekken op de belastingaangifte, dus 1,75eur rente per maand voor 2x hw accu.

Ik krijg meer rente op de bank dus, why nut.

Sterker, ik heb dit ook gedaan voor mijn zonnepanelen een L-L warmtepomp afgelopen jaar. Met deze 2 heb ik afgelopen jaar 150€ / maand bespaard op mijn energierekening door o.a. gasbesparing. Voor beide samen betaal ik €75eur per maand voor rente + aflossing samen (kleine 10eur rente, rest is dus in feite sparen). Geen slechte deal hè, nada investering.

Grappig is dat iedereen die ik spreek in mijn omgeving niet van de mogelijkheid afweet hier in de gemeente, lening vorig jaar voor PV en L-L warmtepomp werd met een dag goedgekeurd.

[ Voor 8% gewijzigd door HE1 op 05-03-2025 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
HE1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:04:
[...]

Voor 2x HW accu samen betaal ik 3,5eur rente in de maand haha, daar kan ik dan weer 50% van aftrekken op de belastingaangifte, dus 1,75eur rente per maand voor 2x hw accu.

Sterker, ik heb dit ook gedaan voor mijn zonnepanelen een L-L warmtepomp afgelopen jaar. Met deze 2 heb ik afgelopen jaar 150€ / maand bespaard op mijn energierekening door o.a. gasbesparing. Voor beide samen betaal ik €75eur per maand voor rente + aflossing samen (kleine 10eur rente, rest is dus in feite sparen). Geen slechte deal hè, nada investering.

Grappig is dat iedereen die ik spreek in mijn omgeving niet van de mogelijkheid afweet hier in de gemeente, lening vorig jaar voor PV en L-L warmtepomp werd met een dag goedgekeurd.
De mogelijkheden qua fondsen/regelingen /verschillen ook per gemeente. Vaak verschillen de te betalen rentepercentages naar gelang je verzamelinkomen stijgt (lager inkomen, lagere rente).

Voorbeeld: volgens https://www.warmtefonds.nl/particulieren verdien ik te veel om 0% rente te krijgen. Alle andere opties zijn het niet echt waard, dan kan ik het beter zelf betalen. Maar goed, denk dat de crux daar ook ligt (het kunnen betalen).

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
~HE1] Ik denk dat je even opnieuw moet rekenen. De lening kóst je €1,75 aan rente, bij de bank kríj́g je (meer) rente.
Daarbij gaat “nada investering” ook niet op, de lening moet uiteindelijk terugbetaald worden dus het geld ben je uiteindelijk wel kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Harri schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:41:
[...]

Ja in een klein wit vierkant zakje, onder de batterij in een uitsparing van het schuim
Die had ik wel gezien, ik dacht dat het vocht absorberende korrels waren haha

Acties:
  • +4 Henk 'm!
phYzar schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:40:
[...]

Of een aluminium kokerbalkje, is de vrijwillige brandweer in dit topic ook tevreden :P
hou je er wel rekening me dat de nederlandse brandweerzorg uit circa 75% uit de door jou genoemde vrijwillige brandweer bestaat, qua opleiding doorlopen zij echter exact de zelfde opleidingen.
dus deze jongens en meiden verdienen absuluut je aandacht en respect. :Y :Y :Y

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Harri schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:32:
~HE1] Ik denk dat je even opnieuw moet rekenen. De lening kóst je €1,75 aan rente, bij de bank kríj́g je (meer) rente.
Dat klopt met wat ik zei, wat moet ik daar opnieuw aan uitrekenen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
HE1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:04:
[...]

De batterij kost je op voorhand dus al 20 euro extra per jaar. Dan moet de lening ook terug betaald worden. Maar goed, ieder staat vrij om te lenen wat hij of zij wenst.

Heel lang geleden gaf mijn hypotheekadviseur aan dat schuld hebben altijd voordeliger was. Dus leen meer, das gunstig. Ik heb hem toen gezegd, als jij mij 1 klant kunt laten vertellen en laten zien dat hij schatrijk is geworden van zoveel mogelijk lenen dan sluit ik de lening af. Je raad het al, hij is er nooit mee gekomen. Slechtste advies ooit! Lenen kost geld was de slogan toch? Maar goed, ieder zijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:17
Devke schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:40:
[...]

Ik had die Zendure groter verwacht. Valt me mee. Hoeveel kWh is de opslag van deze?
Kleine 2Kw.
Ik had ook groter verwacht met 48v en brandblusser ingebouwd.
De Hyper is ook een kleine omvormer met max 1200watt (begrenzing 800 watt op stopcontact) en er kunnen tot 4 zonnepanelen op.
Dit ga ik misschien ook nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Mirabis schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:26:
[...]

De mogelijkheden qua fondsen/regelingen /verschillen ook per gemeente. Vaak verschillen de te betalen rentepercentages naar gelang je verzamelinkomen stijgt (lager inkomen, lagere rente).

Voorbeeld: volgens https://www.warmtefonds.nl/particulieren verdien ik te veel om 0% rente te krijgen. Alle andere opties zijn het niet echt waard, dan kan ik het beter zelf betalen. Maar goed, denk dat de crux daar ook ligt (het kunnen betalen).
Ja dat klopt het verschilt heel erg, of zelf helemaal niet, geen van mijn collega's b.v. hebben die mogelijkheid in hun gemeente. De rente hier is 1,6% en niet inkomens afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Devke schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:42:
[...]

De batterij kost je op voorhand dus al 20 euro extra per jaar.
Die snap ik niet, wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Devke schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:42:
[...]

Heel lang geleden gaf mijn hypotheekadviseur aan dat schuld hebben altijd voordeliger was. Dus leen meer, das gunstig. Ik heb hem toen gezegd, als jij mij 1 klant kunt laten vertellen en laten zien dat hij schatrijk is geworden van zoveel mogelijk lenen dan sluit ik de lening af. Je raad het al, hij is er nooit mee gekomen. Slechtste advies ooit! Lenen kost geld was de slogan toch? Maar goed, ieder zijn ding.
Ik ben helemaal niet voor lenen hoor, sterker, ik ben er in principe ook op tegen, zeker als mensen zich daardoor in schulden steken zonder het geleende bedrag te hebben op de bank.

Maar als de rente voor een lening minder is dan wat je er op de bank voor krijgt? tja, dat maakt de keuze makkelijk toch? En als ik wil kan ik de lening op elk moment in de toekomst afbetalen als ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 12:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oVIl2tfJlLk83DIf2gAztkMd40=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nxCXls2tgzPSWbV6MpXZZoxZ.png?f=fotoalbum_large

Magnetron staat aan, tv , op starten koffiemachine, maar batterij leverd niet terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:50:
[Afbeelding]

Magnetron staat aan, tv , op starten koffiemachine, maar batterij leverd niet terug
zeker een trum.. koffiemachine uit de US, die lust geen batterijstroom. 8)7 O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1

HE1

Hoef niet te sparen, kan tig van die dingen kopen daar gaat het niet om. Deze link is voor algemeenheid en op zich prima waarschuwing, veel mensen steken zich in de schulden met consumenten leningen met hoge rente, ik raad iedereen af daar aan te beginnen.

Anderzijds heb ik mijn eigen ding uitgelegd en hoe het in mijn geval een prima keuze is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
HE1 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:39:
[...]

Dat klopt met wat ik zei, wat moet ik daar opnieuw aan uitrekenen?
Ik ging er vanuit dat je de accu’s wilde aanschaffen om geld te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
MacD007 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:57:
[...]

zeker een trum.. koffiemachine uit de US, die lust geen batterijstroom. 8)7 O-)
🙃 Lol nee Italiaanse, maar goed batterij leverd weer , maar is nu wel aan het synchroniseren

En nu als toetje werkt hier de app niet

Zowel niet als bij mijn pixel6 a als de iPhone van mijn vrouw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIUi6ujOhKcZKpYmELykAAWkDZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRznhgaMSbqUPYkUsD60gnuC.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSHFNUo23jDDYMAJPHrqOcBg7R4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPEI7xoaVNbr2OQ4VdQgc5UM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door ivo1969 op 05-03-2025 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Harri schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:02:
[...]

Ik ging er vanuit dat je de accu’s wilde aanschaffen om geld te besparen.
Iedereen die hier zit weet toch dat je het daarvoor niet hoeft te doen? Thuisaccu is gewoon niet terug te verdienen binnen 10jr als je ermee begint als de salderingsregeling eraf is.

Wel een leuk ding! zekers als je fan bent van HW.

En die salderingsregeling gaat in mijn geval eigenlijk ook nergens meer over op het moment dat de energieleveranciers per 2027 de vaste terugleververgoeding laten vervallen, zoals we die niet hadden vóór het continueren van de regeling door het vorige kabinet.

Mijn case:
- 3800 opwek
- 3200 import
- 4600 verbruik
- zonneverbruik 1400
- export 2500

Als de salderingregeling eraf gaat en ze stoppen bij vandebron met de vaste terugleververgoeding scheelt me het in totaal €6 per maand met de huidige tarieven in het variabele contract.

[ Voor 39% gewijzigd door HE1 op 05-03-2025 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 19:45

Remco2001

Ehm, ok...

ivo1969 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:02:
[...]

🙃 Lol nee Italiaanse, maar goed batterij leverd weer , maar is nu wel aan het synchroniseren

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier doet ie het ook niet momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:06
Hier doet de app het ook even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:12
Taro schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:15:
[...]

Waarom ga je icm 2 EV's niet over op dynamische tarieven? Dan kan je bijv. op dagen als vandaag (en deze hele week ook al, en mogelijk t/m sept/okt ook grotendeels...) van dergelijke lage tarieven genieten waarin je dan zowel EV's als de accu kunt laden, mits je uiteraard een daarvoor geschikte accu hebt:
(Screenshot gisteren gemaakt)
[Afbeelding]
Ik zit daar ook zeker over na te denken. Heb nu een vast contract met 28cent per kwh tot eind mei. Onze auto's zijn doordeweek niet overdag thuis dus met de prijzen van jouw screenshot waren we duurder uitgeweest met het laden dan in onze huidige situatie. Deze situatie zal zeker veranderen met een nieuw energiecontract maar aangezien die auto's overdag niet thuis zijn moet er dus regelmatig savonds/snachts worden geladen.

Wil ik dat stukje ook bij mijn nom doel betrekken dan hoef ik natuurlijk geen 130kwh aan opslagcapaciteit (accu capaciteit beide ev's) in huis te hebben maar om onze beide dagelijks woonwerk verkeer zo goed als volledig af te dekken inclusief het huis verbruik denk ik dat we met 20kwh aan opslag capaciteit afdoende hebben. Met 8500wp op het dak komt dat met zonnige dagen wel vol.

Dat is natuurlijk allemaal ruim buiten de scope van de hw pib dus hier off topic. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:06
ivo1969 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:50:
[Afbeelding]

Je kan de teruglevering zien in de “nu” weergave in je app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-03 23:06
Diaantje71 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:24:
[...]

Je kan de teruglevering zien in de “nu” weergave in je app
Ik kan momenteel even helemaal niets zien van de app, deze werkt niet meer op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:40
Hier ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23:07
Geen batterij, maar ook hier is HW niet bereikbaar. Algemene storing ?

[ Voor 4% gewijzigd door rabero1985 op 05-03-2025 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 08:22
Vandaag de batterij ontvangen.
(Chauffeur werd er gek van, zoveel van die zware dingen de laatste tijd).
Aangesloten. Eerste keer gebeurde er niks.
Opnieuw uitgezet, even gewacht, aangezet en installatie doorgelopen. Makkie.
Maar.....hij doet nu niks.
Ik zág hem in de app (die nu vastgelopen is een helemaal niks meer doet) maar toen ik hem daarin zag, was de plug in battery streep flat liner, terwijl ik behoorlijk wat stroom van het net haalde én er nagenoeg geen zonnestroom was.
Batterij was 48% vol en dat is ie nog steeds.

Hellup!

App opnieuw geïnstalleerd. Helpt niet.
Batterij opnieuw uit en aan gezet. Helpt niet.
Batterij verwijderen uit app. Kan niet, want app is whappie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 20:32

Pixelmagic

Ubergeek

rabero1985 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:36:
Geen batterij, maar ook hier is HW niet bereikbaar. Algemene storing ?
Via de app ook plat, via Home Assistant nog wel en ook ontladen doet hij netjes.

Ik denk dat HomeWizard even wil aantonen dat de batterij ook zonder hun servers prima werkt :+

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0uxBtKbs85tp6mZwWBT4L-49gY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14R1o3BCzV1ij6pDOhmMlGKn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De batterij werkt gewoon door. Het is de app o.i.d.

Lang leve Home Assistant. Kan het daar gewoon zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SciLgikjhTC2dd2wRQoPAW638FI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nysi1z3gFJFqpdhPEtqgWwLU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
pizzapieter schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:37:
Ik zág hem in de app (die nu vastgelopen is een helemaal niks meer doet) maar toen ik hem daarin zag, was de plug in battery streep flat liner, terwijl ik behoorlijk wat stroom van het net haalde én er nagenoeg geen zonnestroom was.

Hellup!

Even niks meer doen, zo straks deed mijn batterij met grotere stroom afname het ook niet.
Nu werkt de batterij wel, maar ligt de app plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pizzapieter schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:37:

Hellup!

Heel ff geduld hebben tot de app weer live is. Dan kun je zo zien wat je doet en of het wel werkt. Hier is de app ook strak maar de batterij doet gewoon zijn ding. Goed om te zien in de praktijk dat dit rustig doorwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
Nou, ik zou verwachten dat er lampjes zouden branden op de batterij en toen de app het wél deed, gaf ie een flatliner én brandden er geen lampjes op de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Hier hetzelfde. App is kennelijk even down.
Ondertussen even bij hoofdmeter gaan gluren, PIB houdt de boel ondertussen netjes op de 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07
Hetzelfde resultaat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
ManS-H schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:50:
[...]

Hetzelfde resultaat hier.
Gelukkig doet mijn BeeClear het nog wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanri
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22:38
Hier werkt de app ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01:19
Is de batterij echt maar 2.5 kwh ipv de geadverteerde 2.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
Ja, is een bruto/netto verhaal en voor zover ik weet adverteren de meesten met de bruto capaciteit (lijkt positiever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:13

Aardedraadje

Met kabelschoen

Rbb-lwdn schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:03:
Ja en nee. Er zit nominaal 2,7 kWh aan cellen in. Maar een deel daarvan is gereserveerd om de cellen langer bruikbaar te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enter81
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:54
Betaald 04-03-2025
Bezorgd 05-03-2025

[Afbeelding]
Ziet er keurig uit en dank je voor de update i.v.m. de levering.
Moet wel zeggen dat het niet al te snel gaat.
Afgelopen twee a drie weken 2 dagen opgeschoten qua besteldata.

Volgens mij wordt de maart batch wel april of zelfs mei op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
Harri schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:06:
Ja, is een bruto/netto verhaal en voor zover ik weet adverteren de meesten met de bruto capaciteit (lijkt positiever).
Dat riekt naar misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:02:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
jup, volgens mij ligt de server er uit, rond 17:30 was de conectie weg en ze hebben nog steeds problemen, nu krijg je ook een melding. ga ik zo even posten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pC7jmC-CRF56nr8cFdPbkNcw3IY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d2IyZksxNRdBbcmFqQN3tUte.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door MacD007 op 05-03-2025 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daf11
  • Laatst online: 09-04 21:11
Pixelmagic schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:38:
[...]

Via de app ook plat, via Home Assistant nog wel en ook ontladen doet hij netjes.

Ik denk dat HomeWizard even wil aantonen dat de batterij ook zonder hun servers prima werkt :+
En ze werken goed! 2 geïnstalleerd staan. Voor de zomer meer dan genoeg. Nu al 2 dagen. De nacht overleefd met nog 10% over in de accu's _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rbb-lwdn schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:11:
[...]

Verklaar je nader, je kunt er gewoon de 2,7 kWh in opslaan.
Echter als je deze dan er weer uithaald blijft daar gewoon door de natuurkundige verliezen nog maar 2,1 kWh van over te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
MacD007 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:15:
[...]

Echter als je deze dan er weer uithaald blijft daar gewoon door de natuurkundige verliezen nog maar 2,1 kWh van over te zijn.
Net zoiets als elektrische auto's dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daf11
  • Laatst online: 09-04 21:11
Rbb-lwdn schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:19:
[...]

Ja. En om dat nog verder door te pakken. Efficiëntie van een verbrandingsmotor licht rond de 30%. Rond de 70% is warmte.

In de accu zit een ventilator die ook stroom gebruikt. Rond de 75 a 80% is netjes. Vele andere thuis accu's redden dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:15
Rbb-lwdn schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:03:
Ja de grootte is 2,7 kWh.
Het type batterij heeft naast veel voordelen ook de eigenschap dat het laadniveau, de State of Charge, in de tijd wat kan verlopen. Zeker als niet regelmatig naar 100% wordt doorgeladen. In die gevallen kan de gemeten SoC af gaan wijken van de werkelijke SoC.

Dat is niet erg, behalve als bij het ontladen op basis van de foute aannames te diep wordt gegaan. Dat kan schade opleveren aan de batterij. Dus zit er een klein buffertje in van 200Wh om in die gevallen deze malheur te voorkomen. Dus er zitten juist geen kwade bedoelingen achter, wel een grote zorgvuldigheid.

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe L/W 16kW; LTV: Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s Sigenergy 17kW 36kWh; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacD007 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:15:
[...]

92% van 2,7 kWh is op te laden of te ontladen. 8% kun je in principe niks mee anders dan dit een bescherming voor de batterij is. Je moet dus echt uitgaan van netto capaciteit. Die is dus de 92% van 2,7 kWh.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 09:30
[...]

Welkom in de echte wereld.

Met een auto die in de folder 1:22 rijdt mag je blij zijn dat je 1:16 haalt. Een smartphone die 72 uur mee kan mag je ook blij zijn dat je net de 1,5 dag haalt. Een ding van 5 Euro die je in China besteld heeft 28 Euro vervoerskosten.

De capaciteit is iets van 2680 Watt/h maar voor de beveiliging van de batterij is er maar iets van 2500 Watt/h beschikbaar. Als je liever hebt dat na een aantal keer tot 0 leegtrekken de accu dood is.......

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Normaal gezien ga met een EV rijden en niet als V2H als een batterij op wielen gebruiken, zou je dat wel doen zul je ook merken dat je er minder uit krijgt dan wat je er instopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-10 05:31
Hier werkt de app (natuurlijk) ook even niet, maar de batterijen doen gewoon verder.
Twee inactief, de derde is aan het ontladen. Logisch dat er slechts 1 actief is, 800W is genoeg voor de avond.

Ook wel goed om te zien dat het offline gewoon door blijft werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper-NL
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-05 22:26
enter81 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:09:
[...]

Ziet er keurig uit en dank je voor de update i.v.m. de levering.
Moet wel zeggen dat het niet al te snel gaat.
Afgelopen twee a drie weken 2 dagen opgeschoten qua besteldata.

Volgens mij wordt de maart batch wel april of zelfs mei op deze manier
Ik zit met 2xHW bestelling september ook in de maartbatch, ben idd bang dat het september wordt.......een jaar later :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
Viper-NL schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:44:
[...]

Ik zit met 2xHW bestelling september ook in de maartbatch, ben idd bang dat het september wordt.......een jaar later :S
Valt vast mee. In het slechtste geval begin april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen888
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 11:27
Hier geeft de batterij 8 watt, durf hem niet te resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
  • Laatst online: 18-04 18:42
MacD007 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:38:
[...]
Normaal gezien ga met een EV rijden en niet als V2H als een batterij op wielen gebruiken,
De meeste auto's, en EV's zijn daar geen uitzondering op, staan meer stil dan ze rijden.
Tijd genoeg om ze bij stilstand uren als V2H te gebruiken.
De EV heb je toch al. Dat men deze dan als extra thuisaccu met een ongelooflijke opslagcapaciteit kan inzetten is dan mooi meegenomen.
Indien V2L komt er gewoon AC uit de laadpoort. Mits wat knutselwerk zou je bij weinig zon de HW accu dan gewoon kunnen bijladen vanuit de EV.

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De servers van Home Wizard zijn weer online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vale Ouwe
En de app is weer online. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-NL
[...]

Nee, geldt voor alles. Ook bij elektrische auto's, telefoons, etc.. Heb een hybride met 13,7kwh, maar ook deze worden niet voor 100% losgelaten. Blijft altijd een paar kwh inzitten. Nodig voor starten, eigen processen én......bescherming van de accu.

Ook op je pc gebeurt zoiets; opslag bijvoorbeeld 2 terrabyte, maar......het sturingsprogramma heeft ook opslag nodig. Deze heb je dus niet ter beschikking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
MacD007 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:50:
De servers van Home Wizard zijn weer online.
Waarschijnlijk offline geknald door al die petabytes aan data die al die nieuwe Plug In Batteries aan het sturen zijn... ;)))

Petabyte = PiB = Plug In Battery

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naffffffffff
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-09 20:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxGpulchVWleAiSuOVi6xooyC7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CfixoU1PLURelw237f6cSkQ6.jpg?f=fotoalbum_large

BAM! 9cent eraf door eigenverbruik. Zat eerst op 2cent korting, zonder de batterijen. d:)b

Ze tikken mooi de avondpiek weg iedere dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVYO7RFqRVZ2Sv12m8ATcmZpWww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQz9bm1XW5KiHSHUxEGezMaE.jpg?f=fotoalbum_large

Het lukt me nog niet om de volgende ochtend te halen, de airco trekt die dingen snel weer leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Hier werkt de app weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-NL
[...]

Haha, voortaan zal ik de posts eerst ff allemaal lezen 7(8)7 8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
App doet t
Batterij doet niks. Al brandt een klein stukje onderaan van de batterij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDUFNIz9s25W-IdTXXwfzmhNYOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2k3RxLPKAdxvE9Sauyhmel6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door pizzapieter op 05-03-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Independent schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:48:
[...]
De meeste auto's, en EV's zijn daar geen uitzondering op, staan meer stil dan ze rijden.
Tijd genoeg om ze bij stilstand uren als V2H te gebruiken.
De EV heb je toch al. Dat men deze dan als extra thuisaccu met een ongelooflijke opslagcapaciteit kan inzetten is dan mooi meegenomen.
Indien V2L komt er gewoon AC uit de laadpoort. Mits wat knutselwerk zou je bij weinig zon de HW accu dan gewoon kunnen bijladen vanuit de EV.
Op zich mee eens, echter daar zijn we nog lang niet, nagenoeg elke thuis lader is op dit moment hiervoor niet geschikt, en de EV die of V2H of V2G hebben, V2L heb je niet zo veel aan, kun je op hand tellen.
Plus dat de merken ook voorwaarden stellen aan gebruik van deze voorzieningen ivm de garanties op batterijen. En wat dacht van al de menen de met hun EV afhankelijk zijn van openbare laadpalen.
Dus op zich is het te doen maar de praktijk is toch wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen888
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 11:27
Batterij herstart gedaan, had storing 305, wat ik ook had toen ik problemen met mijn pi-hole had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
MacD007 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:57:
[...]
Op zich mee eens, echter daar zijn we nog lang niet, nagenoeg elke thuis lader is op dit moment hiervoor niet geschikt, en de EV die of V2H of V2G hebben, V2L heb je niet zo veel aan, kun je op hand tellen.
Off topic maar ik wil je nog even meegeven dat voor V2H je geen bidirectionele lader nodig hebt.
V2L&H is geen V2G. En van V2H is met wat getweak over te schakelen naar V2H. Dat is heus geen rocket science.
Plus dat de merken ook voorwaarden stellen aan gebruik van deze voorzieningen ivm de garanties op batterijen.
Ik weet niet over welke merken je het hebt maar op mijn EV staat daar al geen beperking op.
(Het is er geen van de VAG groep :) ).
En wat dacht van al de menen de met hun EV afhankelijk zijn van openbare laadpalen.
Wanneer je voor de EV volledig afhankelijk bent van openbare laadpalen kan je deze inderdaad niet koppelen aan de woning. Dat spreekt voor zich.
Mijn punt was dan ook niet dat het een optie is voor iedereen. Maar technisch en mits een eigen oprit/parkeerplaats naast de eigen woning technisch geen enkel probleem meer.
Mensen zonder eigen dak of dak zonder PV kunnen hun HW accu ook niet opladen via de zon. :+
Omdat niet iedereen PV op zijn dak heeft ga je toch ook niet argumenteren dat een plug in accu te doen is maar praktisch lastig?

[ Voor 7% gewijzigd door Independent op 05-03-2025 20:06 ]

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-09 20:40
Ik hoor gekraak uit de batterij komen, alsof er ergens vonken over springen ofzo. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
Viper-NL schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:53:
[...]
Nodig voor starten, eigen processen
Dat gaat doorgaans niet via de HV accu maar via de 12V accu.
De meeste EV producenten adverteren tegenwoordig ook met de netto/bruto capaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper-NL
Independent schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:02:
[...]

Off topic maar ik wil je nog even meegeven dat voor V2H je geen bidirectionele lader nodig hebt.
V2L&H is geen V2G. En van V2H is met wat getweak over te schakelen naar V2H. Dat is heus geen rocket science.

[...]

Ik weet niet over welke merken je het hebt maar op mijn EV staat daar al geen beperking op.
(Het is er geen van de VAG groep :) ).

[...]

Wanneer je voor de EV volledig afhankelijk bent van openbare laadpalen kan je deze inderdaad niet koppelen aan de woning. Dat spreekt voor zich.
Mijn punt was dan ook niet dat het een optie is voor iedereen. Maar technisch en mits een eigen oprit/parkeerplaats naast de eigen woning technisch geen enkel probleem meer.
Mensen zonder eigen dak of dak zonder PV kunnen hun HW accu ook niet opladen via de zon. :+
Omdat niet iedereen PV op zijn dak heeft ga je toch ook niet argumenteren dat een plug in accu te doen is maar praktisch moeilijk?
Klopt; hybride met oprit. Geschikt normaal buitenstopcontact, stopcontactlader van het merk en aparte groep. Laden met 2,5kwh. Werkt top en compleet veilig.
Pagina: 1 ... 42 ... 218 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.