Allen,
Ik wil gewoon even een zorg en aarzeling delen.
Ik ben een groot fan van het principe van de Plug-in batterij, en heb er twee besteld, levering in de komende weken. Alles in gereedheid gebracht, aparte groep met eigen kabel aangesloten op een WCD op een veilige plaats.
Ik heb het hele scala van HW producten, en afgezien van een enkele defecte stekker en eenmaal een defecte kWh meter, ook steeds snel afgehandeld, ben ik erg tevreden over de producten en service,
Maar . . . gaandeweg betreffende de PiB slaat de twijfel toe, ik lees eigenlijk elke dag hier op dit forum bij tal van collega Tweakers over van allerlei storingen. Van verlies van verbinding tot andere mij (en jullie?) niet duidelijk redenen waarom de batterij stopt met laden/leveren of communiceren.
Tot serieuze storingen die nopen de batterij terug te sturen. Vaak kort na afleveren, wat me te denken geeft.
En het betreft hier iha de technisch vaardigen die de oplossing vaak zelf kunnen bedenken en implementeren.
Dus de logische vraag is “zijn de kinderziekten er niet voldoende uit, is de software nog te “buggy”, of zien we hier op het forum selectief het beperkte aantal gevallen met “issues” en is zoals @
HomeWizard_NL aangeeft 99% van de PiB’s probleemloos (interpreteer ik dat juist?).
Voor mij persoonlijk, ik ben regelmatig langer van huis (en zie mijn echtgenote die PiB’s niet weer in de benen krijgen), is de betrouwbare werking van de batterij essentieel. Een ongestoorde uptime van minimaal meerdere weken zonder manuele interventie is toch wel het minimum wat je zou verwachten. Ik kan niet elke dag even de batterij resetten. En als die batterijen worst case dan elke paar dagen in storing gaan en je feitelijk maar een fractie van de tijd effectief gebruik kunt maken, tja . . .
Kortom, ik twijfel dus of ik de batterijen nu moet laten komen, of een jaar of zo wacht tot (mag je toch aannemen) de kinderziekten eruit zijn.
Ik wil hier geen lawine van discussie lostrekken, alleen mijn aarzeling delen.