hanev001 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:51:
Vraag: wat staan je andere batterijen te doen? Ik heb in NOM gebruik dat als er een batterij een SOC correctie gaat doen dit als gebruik wordt gezien en dat mijn andere batterijen dat dan weer volgens de NOM regels opvangen Pas als ze allemaal leeg zijn wordt er van het net geladen.
Die stonden ook op een lage SoC. De eerste kalibratie werd voor een deel opgevangen door de overige drie batterijen, maar die trok ze naar praktisch 0%. De twee kalibratie kwam daardoor geheel van het net. De PiB als geheel ging van 13% naar 0%. Gewoon even ruim 1/7 van mijn gedachte capaciteit onverwacht foetsie. ;w

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

JeroenH schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:56:
[...]

Die stonden ook op een lage SoC. De eerste kalibratie werd voor een deel opgevangen door de overige drie batterijen, maar die trok ze naar praktisch 0%. De twee kalibratie kwam daardoor geheel van het net. De PiB als geheel ging van 13% naar 0%. Gewoon even ruim 1/7 van mijn gedachte capaciteit onverwacht foetsie. ;w
Conclusie: Als je niet in staat was een totaal van 500Wh aan SOC gebruik op te vangen waren je batterijen sowieso zo goed als leeg. Je was dus altijd van het net gaan laden alleen 500Wh meer dan verwacht (15 cent)
Pagina: 1 ... 276 277 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2