Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
De p1 meter heeft versie 6.0404 al tijdje ( beta tester) en ja alles al geprobeerd, ding eruit, stroom adapter verwijderd en er weer erin, reset, ding gaf wit licht, een keer rood , nu steeds groen knippert ( alsof je optie Identificeer ) doetDevke schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:08:
[...]
Kerstmis in je meterkast, je bent er vroeg bij. Alle gekheid op een stokje. P1 meter al een x uit de p1 poort gehaald, een x even verbinden met een ander wifinetwerk en weer terug? Reset kan ook, dan moet je hem een x opnieuw verbinden met je netwerk. Groen knipperend neem ik aan dan? De laatste versie is voor jou?
En ik heb dat sinds de laatste software
En heeft 'ie voldoende stroom?ivo1969 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:59:
[...]
De p1 meter heeft versie 6.0404 al tijdje ( beta tester) en ja alles al geprobeerd, ding eruit, stroom adapter verwijderd en er weer erin, reset, ding gaf wit licht, een keer rood , nu steeds groen knippert ( alsof je optie Identificeer ) doet
[ Voor 30% gewijzigd door Tdem op 29-05-2026 14:06 ]
Yep orginele adapter, het is opgetreden sinds ik de laatste software heb
[ Voor 13% gewijzigd door ivo1969 op 29-05-2026 14:15 ]
Kijk toch eens voor een andere adapter ? Ik heb het bij HW display ook al eens gehad dat ik die heb moeten vervangen (onder garantie gebeurd door HW trouwens).ivo1969 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:14:
[...]
Yep orginele adapter, het is opgetreden sinds ik de laatste software heb
Een adapter gaat soms stilletjes minder leveren, niet ineens defect.
Ja maar het is de p1 meter en ik heb nog garantie, maar zal het nog proberenHolvoetn schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:20:
[...]
Kijk toch eens voor een andere adapter ? Ik heb het bij HW display ook al eens gehad dat ik die heb moeten vervangen (onder garantie gebeurd door HW trouwens).
Een adapter gaat soms stilletjes minder leveren, niet ineens defect.
Dat is omdat hij met de zon mee begint te laden :-) Ik stel niet uit tot er 800w is.Devke schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:12:
[...]
Wat me opvalt is dat het laden in stapjes omhoog gaat (vermogen). Normaal zie je wel een piek naar boven en dan stabiel hoog laden (bij mooi weer). Geeft de app geen melding?
Inderdaad, ik zou veel meer opslag verwachten eigenlijk... het is superlaat donker en ik haal zeer nipt de ochtendegev schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:23:
[...]
Nee, ik denk dat de vraag is hoe het kan dat de batterij met capaciteit van 2,7Kw op 100% vol zit na slechts 1,9kwh laden vanaf 0%. (zie grafiek)
Ah die knipper snelheid. Die heb ik hier in het verleden ook wel eens gezien. Eigenlijk nooit wat meegedaan en is vanzelf gestopt. Ik durf je ook niet te zeggen of dat pas na een update is verdwenen. P1 meter doet het hier nog goed. P1 is hier ook voorzien van een adapter.ivo1969 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:59:
[...]
De p1 meter heeft versie 6.0404 al tijdje ( beta tester) en ja alles al geprobeerd, ding eruit, stroom adapter verwijderd en er weer erin, reset, ding gaf wit licht, een keer rood , nu steeds groen knippert ( alsof je optie Identificeer ) doet
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Snap ik maar in je 2e laadmoment zit het ook.RaVenXeoN schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 14:34:
[...]
Dat is omdat hij met de zon mee begint te laden :-) Ik stel niet uit tot er 800w is.
Ik laat de batterij de eerste zon meepakken, dan als er genoeg injectie is + batterijlading springt de PHEV aan, waardoor de batterij even ontlaadt en dan terug meestijgt met de opkomende zon, en daarna zet ik de airco's op
Je zou ook even in de app naar apparaten en dan plug in battery kunnen gaan en daar even de import (en wellicht ook export) standen kunnen monitoren een paar dagen.RaVenXeoN schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:39:
Ik heb precies het gevoel dat de capaciteit van mijn batterij echt wel laag is?
Ze was helemaal leeg, en helemaal vol op deze dag en toch is er maar 1.9kWh geladen?
Is dit normaal?
Ze draait sinds eind oktober 2025 en heeft 169 cycli
[Afbeelding]
Als je daar OOK ziet dat de accu van 0 naar 100 procent maar 2 kWh of minder bijschrift, dan is er toch ergens iets niet goed. Als daar WEL minimaal 2,7 a 2,8 kWh per volledige cyclus bijkomt, dan is er ergens iets in de grafiek/app niet helemaal lekker...
Mijn pib "doet" echt minimaal 2,7 kWh import van 0 naar 100 procent.
Ah dat was niet helder uit je oorspronkelijke post. Ik zou het even in de gaten houden. 2,8 kWh laden is meer realistisch.RaVenXeoN schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:05:
[...]
Ik laat de batterij de eerste zon meepakken, dan als er genoeg injectie is + batterijlading springt de PHEV aan, waardoor de batterij even ontlaadt en dan terug meestijgt met de opkomende zon, en daarna zet ik de airco's opDus de batterij doet heel de tijd de bovenste schijf van verbruik in de zonnegrafiek. Waardoor ik dus quasi alle opwek meteen verbruik. Dus qua laden en ontladen vertoont de batterij geen raar gedrag, ik vind het gewoon raar dat ze van 0% -> 100% slechts 1,9kWh heeft geladen terwijl ze zelfs nog even tussentijds heeft ontladen
Geluk bij ongeluk dat ik nog even in de app keek voordat ik ging slapen, 2 min uit en aan loste het op.
Heel vreemd
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2