Mar.tin schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:13:
[...]

Rondom “half” vermogen zal de sweetspot liggen tussen een relatief lage efficientie en toch een relatief hoog vermogen en dus de meeste warmteontwikkeling vermoed ik. :)
Bij laag vermogen zoals ‘s nachts dan loopt de RTE terug van 71% naar 69% bij 125W

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:12
Prisma16 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 10:22:
[...]

Hier idem , één stuks HW PiB, komt in de zomer niet leeg en in de winter niet vol. Dus is de capaciteit OK.

Zie ook deze grafiek uit HA.
[Afbeelding]
Wat een cool overzicht zo! Wellicht offtopic voor hier, maar mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen in HomeAssistant?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:40:
[...]

Wat een cool overzicht zo! Wellicht offtopic voor hier, maar mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen in HomeAssistant?
Meting via een stroomtransformator en output via zigbee naar Home Assistant. Grafiekje komt uit standaard functionaliteit van HA.
Dit apparaatje doe het werk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxMlrnD-owji3l5XmqtAcmsPUv0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tDm4xQwQ1kN9QkrYdZCsnvYW.png?f=user_large

https://www.zigbee2mqtt.io/devices/2CT.html

https://nl.banggood.com/T...105596329122&rmmds=search

Ik gebruik één kanaal voor de PiB en één kanaal voor de zonnepanelen

[ Voor 13% gewijzigd door Prisma16 op 06-04-2026 11:01 ]

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:59
hier stond een berichten over storingen in de app.

[ Voor 58% gewijzigd door teacher op 06-04-2026 12:40 ]

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:37
GL007 schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:59:
[quote]EVfan schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:50:
De laatste dagen een mooie spreiding van dynamische tarieven, laden met <10 cent, ontladen met >25 cent.
Dus de batterijen (4 stuks) draaien minimaal een, vaak meer dan 1 cycle per dag.
Er vallen met twee dingen op:
1. Ik meet continue de temperatuur van de uitgeblazen lucht van de bovenste van de 4 batterijen. Bij 3200W laden (dus 800 W per batterij) loopt die temperatuur op tot 37-38 graden. Uiteraard is de absolute waarde afhankelijk van de plaatsing van de sensor, dus even niet het meest relevant. Maar systematisch, bij ontladen (meestal met 1000-2000W, vanwege de WP) loopt de temperatuur van de uitgeblazen lucht op tot 42-44 graden). Dus minder gevraagd vermogen, toch een duidelijk hogere temperatuur). Herkent iemand dat?
2. Op een dag als gisteren, waar de batterijen eerst 3.5 uur laden en dan met genoemd vermogen het huis ondersteunen (en na 6-8 uur weer leeg zijn) ruik ik af en toe een lichte olie lucht. Niet echt de lucht van “warme electronica”, maar die van licht verwarmde olie. Ik vind dat best wel wat eigenaardig, en vraag me af of er in de fans en omvormer toch niet een te hoge temperatuur ontstaat. Iemand dezelfde waarneming?
Dank voor je adviezen.

[Afbeelding]
Hierbij temperatuur van de batterijen en het vermogen.
Ik meet beide batterijen deze staan naast elkaar op de grond waarbij de uitblaas opening de woonkamer in blaast.
@GL007
Niet helemaal hetzelfde gedrag als ik zie. Wellicht omdat ze bij jou niet in een stapel zijn opgesteld.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 06-04-2026 12:40 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

EVfan schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:14:
[...]

@GL007
Niet helemaal hetzelfde gedrag als ik zie. Wellicht omdat ze bij jou niet in een stapel zijn opgesteld.
Ze staan naast elkaar en er is een temperatuur verschil van 3 graden. De sensoren zijn exact gelijk.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:12
Prisma16 schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:55:
[...]

Meting via een stroomtransformator en output via zigbee naar Home Assistant. Grafiekje komt uit standaard functionaliteit van HA.
Dit apparaatje doe het werk

[Afbeelding]

https://www.zigbee2mqtt.io/devices/2CT.html

https://nl.banggood.com/T...105596329122&rmmds=search

Ik gebruik één kanaal voor de PiB en één kanaal voor de zonnepanelen
Ach wat sloom, dat is gewoon de standaardgrafiek van HA over x-tijd, behorende bij een PiB. Desalniettemin, bedankt, zo had ik die grafiek nog nooit bekeken.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• EVfan
GL007 schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:15:
[...]

Je kunt geen nieuwe unit toevoegen.
Er is meer mis. Mijn batterijen gaan afwisselend af en toe “zogenaamd” offline. Herstelt dan enige tijd, om vervolgens weer een andere batterij offline te zien gaan.
Ook de P1 meter was vanochtend enkele uren offline. Niets gedaan, herstelt zich vanzelf. Maar als het tengevolge van onderhoud is, dan zou een melding in de app toch wel het minste zijn niet?
Als het een storing is, tja zien we regelmatig de laatste tijd.

EVfan schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:47:
[...]

Er is meer mis. Mijn batterijen gaan afwisselend af en toe “zogenaamd” offline. Herstelt dan enige tijd, om vervolgens weer een andere batterij offline te zien gaan.
Ook de P1 meter was vanochtend enkele uren offline. Niets gedaan, herstelt zich vanzelf. Maar als het tengevolge van onderhoud is, dan zou een melding in de app toch wel het minste zijn niet?
Als het een storing is, tja zien we regelmatig de laatste tijd.
De batterijen regeling blijft hier stabiel werken. En dat is bij jouw ook zo. De verbinding tussen P1 en batterijen werkt gelukkig lokaal. Het is een cloud probleem waar ik gelukkig dankzij homey geen probleem mee hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 06-04-2026 11:57 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:29

[ Voor 85% gewijzigd door teacher op 06-04-2026 12:41 ]

• EVfan
meesje schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:09:
[...]

Als het goed is, wordt er (nu) een melding getoond.
@meesje
Hier niet, alleen een geel rondje bij het laadpercentage, en als je dan de batterij pagina opent zie je dat er een “offline” is. En straks weer een ander.
Dus geen proactieve melding dat er onderhoud of een storing is.

Edit:
Nu is de P1 meter ook weer offline en 3 van de 4 batterijen.
En de “nu” weergave werkt ook niet.
Duidelijk een server storing bij HW.

[ Voor 14% gewijzigd door EVfan op 06-04-2026 12:19 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:29

[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 06-04-2026 12:42 ]

• EVfan

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 06-04-2026 12:42 ]

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02

[ Voor 69% gewijzigd door teacher op 06-04-2026 12:42 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Modbreak:ja, homewizard heeft vaak cloud storingen, maar meld dit bij homewizard en niet in dit pib topic.

Wise enough to play the fool

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49

Winkiller

De Mopperpot

Vandaag om 16:30 beide PiBs weer op 100%, mooi spul :) weer nix te klagen :+

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

De hele dag zonnig hier, ik was weg dus amper stroomgebruik. Toch staat de PIB op maar 8% geladen nu? Ik kreeg een storingsmelding in de app (maar ik zie dat je daar hier niet over mag posten), maar dat mag toch geen reden zijn om niet te laden? Batterij geeft aan dat alles oké is, maar daar ben ik het niet mee eens....

This title is for sale, please send me a PM

• Utrechtduurzaam
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 17:51
Aansturen met Home Assistant werkt echt perfect 😉 Had hem op handmatig laden staan gezien mijn zonnepanelen omvormer stuk zijn.

Denk dat ik wel standaard ga instellen dat hij altijd automatisch moet laden als de prijs negatief is. Zeker gezien ik mijn zonnepanelen uitschakelen normaal gesproken met negatieve prijs.

Elk keer kom je toch weer iets tegen bij je automatisering wat weer beter kan

• Vahalis
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20:57
the-body schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:41:
De hele dag zonnig hier, ik was weg dus amper stroomgebruik. Toch staat de PIB op maar 8% geladen nu? Ik kreeg een storingsmelding in de app (maar ik zie dat je daar hier niet over mag posten), maar dat mag toch geen reden zijn om niet te laden? Batterij geeft aan dat alles oké is, maar daar ben ik het niet mee eens....
Dat ging over de cloudverbinding (grafieken die niet werken bijvoorbeeld) en het koppelen van apparaten. Heb je een E-code o.i.d. dan is dat zeker on topic.

Al een reset geprobeerd of wifi opnieuw verbinden?

Edit: wat zegt de led-strip over hoe vol de batterij is?

[ Voor 4% gewijzigd door Vahalis op 06-04-2026 18:23 ]

4.590 Wp PV. 2x Homewizard Battery

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20:55
the-body schreef op maandag 6 april 2026 @ 17:41:
Er is weer eens storing bij HW. Dat betekent niet dat de PIB’s niet opladen. Hier, ik monitor met Homey zijn de PiB’s gewoon opgeladen tot 100%. Ik monitor Homey en niet met de HW app.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFbiGu5dgbDsIBulQ8k4eXaxaoU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CCSVo8saSZdpvBPNiqjgo6R4.png?f=fotoalbum_large
De app werkt goed alleen je kunt geen apparaten toevoegen. De configuratie server ligt er uit.
Verder heb ik de regeling van Zonnepanelen en de batterijen verder fijn getuned.

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 06-04-2026 19:02 ]

Olie_B_Bommel schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:14:
[...]

Er is weer eens storing bij HW. Dat betekent niet dat de PIB’s niet opladen. Hier, ik monitor met Homey zijn de PiB’s gewoon opgeladen tot 100%. Ik monitor Homey en niet met de HW app.
Naast de mogelijkheden die je benoemd is er ook https://hwenergy.app/ waar je kunt inloggen om o.a. je PIB activiteit te zien. Vanmiddag hier ook gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIj0PcuGzNCS1t3tehfWqY0ZiZc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tPNsn3tFdtv0uXVjVGU8y8WB.png?f=fotoalbum_large

Alsof er niets gebeurd terwijl via de website het volgende te zien was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EZdgYYxwaC9s1Nv8JXOjQ1Frtk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rgEhaWOPDQIog1m3VetRhPEt.png?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Vahalis schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:03:
[...]

Dat ging over de cloudverbinding (grafieken die niet werken bijvoorbeeld) en het koppelen van apparaten. Heb je een E-code o.i.d. dan is dat zeker on topic.

Al een reset geprobeerd of wifi opnieuw verbinden?

Edit: wat zegt de led-strip over hoe vol de batterij is?
Goeie, 1 lampje brandt wit, dus dat is ruststand. Ik heb net gekookt, elektrische oven gebruikt, maar PiB staat nog steeds op 8%. In de app (zowel iPhone, online als op MacBook) lijkt alles oké. Ik zie nu dat hij al sinds zaterdag een rechte lijn in de grafiek vertoont, gebeurt niets. Morgen maar even boel loskoppelen en anders HW contacten. Wel vreemd

This title is for sale, please send me a PM

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20:55
the-body schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:59:
[...]

Goeie, 1 lampje brandt wit, dus dat is ruststand. Ik heb net gekookt, elektrische oven gebruikt, maar PiB staat nog steeds op 8%. In de app (zowel iPhone, online als op MacBook) lijkt alles oké. Ik zie nu dat hij al sinds zaterdag een rechte lijn in de grafiek vertoont, gebeurt niets. Morgen maar even boel loskoppelen en anders HW contacten. Wel vreemd
Zoals eerder aangegeven er is storing in de HW app. Dat wil niet zeggen dat de PiB’s niet werken. Als je monitored met Home Assistent of Homey zul je zien dat de PiB’s het gewoon doen. Dus ik adviseer je niets te doen en de boel niet los te koppelen en te wachten tot de storing verholpen is.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:02

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

hanev001 schreef op maandag 6 april 2026 @ 08:49:
[...]

Hoe onderhoudt je het contact met HW? Mijn ervaring is dat als je eenmaal voorbij de Bot bent en hebt aangegeven dat je contact met een mens wil hebben dat je een mail krijgt van een persoon. Daarna is het een kwestie van heen en weer mailen met die persoon tot dat er een oplossing is. Enig geduld is daarbij wel vereist omdat het meestal om 1 mail per dag zal gaan.

Als je echter niet terugmailt naar die persoon maar weer contact zoekt via de bot dat dit als een nieuwe melding wordt behandeld en dan zal je geen vooruitgang maken omdat er geen terugkoppeling is over het eerste advies.
Voorbij de bot zijn we al lang, chat loopt nu via echte personen.
Het wordt echter steeds doorgeschoven naar een andere afdeling omdat ze er niet uitkomen.
De eerste batterij functioneert prima dus zou je zeggen dan moet de tweede het ook goed doen.
Locatie maakt niets uit zelfs naast de router nog steeds hetzelfde probleem, batterij blijft in ruststand.
Sterkte ledverlichting kan ik wel regelen dus er is communicatie.
Heeft iemand enig idee of Homewizard op afstand ook rechtstreeks toegang heeft tot de batterij?

5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP / Flamco warmtebatterij / 2x Homewizard batterij

• salipander
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49
SpeksteenWP schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:52:
[...]
Heeft iemand enig idee of Homewizard op afstand ook rechtstreeks toegang heeft tot de batterij?
Ja, ze kunnen remote upgraden en debuggen.

• Vahalis
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20:57
the-body schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:59:
[...]

Als maar één lampje van de hele balk brandt, dan zal de lading inderdaad laag zijn. Goede kans dat een reset het al oplost.

4.590 Wp PV. 2x Homewizard Battery

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:02

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Ah ok, hopelijk kunnen ze dat morgen doen.
Het loopt echte heel stroperig, kort berichtje via de chat en dan de rest van de dag geen reactie meer...

5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP / Flamco warmtebatterij / 2x Homewizard batterij

• Herbe065
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 21:10
salipander schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:55:
[...]

Ja, ze kunnen remote upgraden en debuggen.
Klopt helemaal, 1 van mijn 2 batterijen is op afstand door een HW techneut opnieuw voorzien van de laatste software en functioneert sindsdien feilloos. Kreeg keurig een melding over de mail wat ze gedaan hadden.

[ Voor 12% gewijzigd door Herbe065 op 06-04-2026 21:10 ]

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:55

ChUcKiE

Dus........

Ik ben blij dat ik na drie weken wachten er zelf op aan gedrongen heb om de PiB om te ruilen. Reactie via de e-mail was vooral dat ze er mee bezig waren…Nu mooi weer twee werkende exemplaren.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Pagina: 1 ... 260 261 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2