• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Niet online

wdr

Aerde schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:26:
[...]

Hier precies dezelfde situatie. Ook mijn PIB draait nog steeds op 1.0406 en de P1 meter 6.0305.
Ben huiverig om te updaten omdat hij nu al bijna een jaar zonder problemen NOM draait.
Ik ga altijd naar de laatste updates. PiB nu op 1.0702. P1 Meter op 6.0305. En draai ook al een jaar NOM zonder problemen.

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Aerde schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:26:
[...]

Hier precies dezelfde situatie. Ook mijn PIB draait nog steeds op 1.0406 en de P1 meter 6.0305.
Ben huiverig om te updaten omdat hij nu al bijna een jaar zonder problemen NOM draait.
Ik heb 1.0702 op de PiB, is er kennelijk enkele weken geleden vanzelf op gezet.
En ik heb 6.0305 op de P1 meter.

Mijn pib had en heeft sinds de laatste update nog steeds geen issues of foutmeldingen gehad. Voor wat het waard is...

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
hanev001 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:50:
[...]

Er is geen reden om niet te updaten. Deze update werkt prima op NOM.
Ook hier een PiB / P1 systeem dat al bijne en jaar stabiel NOM doet en nu op 1.0702 en 6.0305 zit.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 17:01
Als ik zie hoe snel de concurrenten veranderen van model en evolueren (zendure, marstek etc) valt Homewizard wat uit de toon, of zal het zijn "never change a winning team ? " kan ook zijn dat er straks bam! een hagelnieuw model staat natuurlijk . Maar viel mij wel op . En ja heb ook interesse in een thuisbatterij, maar nog niks besloten :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19:54
Cybersijp schreef op zondag 22 maart 2026 @ 14:15:
Als ik zie hoe snel de concurrenten veranderen van model en evolueren (zendure, marstek etc) valt Homewizard wat uit de toon, of zal het zijn "never change a winning team ? " kan ook zijn dat er straks bam! een hagelnieuw model staat natuurlijk . Maar viel mij wel op . En ja heb ook interesse in een thuisbatterij, maar nog niks besloten :)
Ik weet niet of dat nou zo fijn is. Zit je in een mum van tijd ineens met een oud model.
Ik heb 2 Homewizard batterijen. 1 draait nu 1 een jaar en de andere 11 maanden. Nooit problemen gehad.
Ik heb geen dynamisch contract, maar een variabel contract en draai dus zuiver NOM. Dat doen de batterijen goed. En 2 batterijen zijn voor mij genoeg. Meer opslag capaciteit krijg ik wel vol, maar niet leeg. 1 batterij was te weinig, die was dan in de nacht om een uur of 2 leeg. 2 zijn eigenlijk iets te veel. Als de batterijen vol zijn bij veel zon overdag zit er in de ochtend rond 9:00 uur nog 15% opslag in en dan gaan ze weer laden.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:34
Cybersijp schreef op zondag 22 maart 2026 @ 14:15:
Ben er van overtuigd dat HW werkt aan een update of nieuwe uitvoering.
de, volgens HW sweet spot, van 2.7 kWh blijkt voor veel huishoudens toch iets te krap. Natuurlijk zal het in de hoogzomer met korte nachten en lange zon dagen wel eens meevallen.
Ook voor mij, gebruik s'avonds zo'n 300-400 watt en s'nachts 180 Watt.
Ook ChatGTP geeft aan dat voor veel gebruikers de 4-5 Kwh vaak het beste is.
Je ziet dat de concurrentie dan ook vaak setjes aanbied van ca 4 kWh voor een HW accu prijs.
Natuurlijk kun je er twee nemen maar dan ben je wel zeker 800 euro duurder uit dan de concurrentie, is een keuze maar wel een dure qua terugverdien tijd.
Verwacht dan ook nog wel wat actie van HW anders worden ze, denk ik, snel ingehaald en voorbij gestreefd.

Ross

Ross11 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 15:31:
[...]

Ben er van overtuigd dat HW werkt aan een update of nieuwe uitvoering.
de, volgens HW sweet spot, van 2.7 kWh blijkt voor veel huishoudens toch iets te krap. Natuurlijk zal het in de hoogzomer met korte nachten en lange zon dagen wel eens meevallen.
Ook voor mij, gebruik s'avonds zo'n 300-400 watt en s'nachts 180 Watt.
Ook ChatGTP geeft aan dat voor veel gebruikers de 4-5 Kwh vaak het beste is.
Je ziet dat de concurrentie dan ook vaak setjes aanbied van ca 4 kWh voor een HW accu prijs.
Natuurlijk kun je er twee nemen maar dan ben je wel zeker 800 euro duurder uit dan de concurrentie, is een keuze maar wel een dure qua terugverdien tijd.
Verwacht dan ook nog wel wat actie van HW anders worden ze, denk ik, snel ingehaald en voorbij gestreefd.
Hier kan je natuurlijk heel lang over praten maar hoe relevant is het? Heb je al HW batterijen ga je deze dan weg doen omdat er een nieuw model is? De verwachte levensduur is ca 15 jaar. Als er elke paar jaar een nieuwe versie komt wordt dat vervangen een dure grap en dat is niet anders voor andere merken.
Alleen als je nog niets hebt en een keuze gaat maken wat je wilt kopen is het intressant om rond te kijken wat er aan verschillende batterijen te koop is en tegen welke prijs.
hanev001 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 15:39:
[...]

Hier kan je natuurlijk heel lang over praten maar hoe relevant is het? Heb je al HW batterijen ga je deze dan weg doen omdat er een nieuw model is? De verwachte levensduur is ca 15 jaar. Als er elke paar jaar een nieuwe versie komt wordt dat vervangen een dure grap en dat is niet anders voor andere merken.
Alleen als je nog niets hebt en een keuze gaat maken wat je wilt kopen is het intressant om rond te kijken wat er aan verschillende batterijen te koop is en tegen welke prijs.
Fair punt. Zonnepanelen schroef je ook niet van het dak als er een nieuw paneel komt die net een paar Wp meer geeft dan een huidig paneel wat op het dak ligt. Maar........

Ik denk wel dat je mee moet innoveren als bedrijf. Je wilt dat jouw product ook voor hele hordes interessant is / blijft. Er blijft nog een hele wereld te veroveren met batterijen. Denk aan de markt in Nederland maar zeker ook België. Ga je voor gemak? Plug and play? Dan zijn er ook daar concurrenten genoeg inmiddels. Keus voor de consument is altijd goed. Qua kWh prijs gaat het hard bij de concurrenten. Al zal je ook een doelgroep hebben die voor een leverancier uit eigen land gaat en dan wellicht daar (iets) meer voor wilt betalen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:34
hanev001 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 15:39:
[...]

Klopt maar denk dat veel mensen, met de gedachte dat de energie prijzen door het dak zullen gaan, de aankoop van een thuisaccu hoger op de agenda zetten.
Zo gaat het mij ook, tot april is een accu voor mij ivm een AC verwarming syseem nog niet echt interessant.
Heb hier HW spul (geen accu) en ben er best tevreden over. Maar de inverstering voor 15 jaar is met een modulair systeem van oa Indevolt, Zendium of de Marstek A mogelijk beter en vooral goedkoper geregeld dus ja denk dat ze echt aan de bak moeten.
P.S.
Wel snel anders wordt het toch geen HW accu ;)

Ross

• Kalipeen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14
Ik twijfel of ik een vierde PiB moet nemen, of toch naar een ander type thuisbatterij moet kijken.

Nu 3 PiB’s: met dit weer rond 13:00 vol, maar ’s nachts (±03:00) alweer leeg.
Verbruik is vrij hoog: 31 panelen, zwembad + verwarming en 3 airco’s. Overschot stuur ik al via Home Assistant naar het zwembad.

ROI interesseert me niet zo, doel is maximale zelfconsumptie / richting NOM.

Gewoon een 4e PiB erbij?
Of overstappen naar iets met meer vermogen/capaciteit?

Mensen met vergelijkbare setups die dit al afgewogen hebben?
Iemand tips?

• Schief
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-04 16:48
Kalipeen schreef op zondag 22 maart 2026 @ 17:54:
Ik twijfel of ik een vierde PiB moet nemen, of toch naar een ander type thuisbatterij moet kijken.

Verbruik is vrij hoog: 31 panelen, zwembad + verwarming en 3 airco’s. Overschot stuur ik al via Home Assistant naar het zwembad.

Gewoon een 4e PiB erbij?

Iemand tips?
Mijn advies is om over te stappen naar een ander systeem HW is niet toe rijdend in jouw situatie

Gewoon een 4e PiB erbij?

Iemand tips?
Ben je tevreden over de PIB? Denk je het met 1 PIB erbij wel dicht te zitten in de nacht? Je hebt dan ook 3200W beschikbaar. Als je overstapt dan ga je het ook niet redden met 1 omvormer. Dus zal je ook 2 sets moeten kopen imo.

Daarnaast moet je het overschot altijd richting zwembad sturen? Terugleveren kan ook nog geld opleveren als is ROI niet je hoofdprio zo te lezen.

Ervaring is hier dat 2 systemen prima samen kunnen werken. Wel dan zelf aansturen om te voorkomen dat ze elkaar in de weg gaan zitten.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Schief schreef op zondag 22 maart 2026 @ 18:07:
[...]

Mijn advies is om over te stappen naar een ander systeem HW is niet toe rijdend in jouw situatie
Op tweakers waarderen we wel een onderbouwing erbij 😊.

• diedvdyk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-04 19:12

Gewoon een 4e PiB erbij?

Iemand tips?
Ik heb net zoals jij een hoog verbruik en heb vorige week een 4de refurbished HW batterij aangeschaft.
Ik heb 7000 Wp (binnenkort 7900 Wp) aan zonnepanelen en met redelijk zonnig weer gaan de batterijen snel vol. Met de 4de batterij haal ik nu op 1 Kwh na zelfvoorzienend. Dus binnen een paar weken ga ik naar NOM.

Overwegingen waren :
- Ander batterijsysteem geeft veel gedoe met inregelen. Ze werken niet echt goed samen.
- Ik heb al een groep voor mijn batterijen.
- Mijn doel is NOM , niet of de batterijen terug te verdienen zijn.
- Onzeker is wel of ik aan een 4de batterij wel wat heb ik de zomer.

Aangezien ik me nu een 4de batterij kon veroorloven toch maar de knoop doorgehakt en de 4de gekocht.

• Kalipeen
@Devke Zeker tevreden met de PiB’s. Salderen is dit jaar nog leidend, maar ik ben alvast aan het “inleren” richting 2027.
HA automations om overschot naar het zwembad te sturen werken goed, maar met nachten <5°C heeft dat nu nog weinig effect (er wordt toch niet gezwommen).

@diedvdyk Klinkt inderdaad als een vergelijkbare setup. Met Home Assistant kan ik inmiddels vrij veel sturen (lang leve AI), dus een tweede batterijsysteem laden bij overschot is geen probleem. Ruimte in huis wordt dan eerder de bottleneck 😉.
Hier staan de batterijen elke op een eigen groep en eigen fase. Dus een vierde kan er makkelijk bij + unlock.

Voor nu eerst maar eens een vierde PiB, daarna verder optimaliseren.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalipeen op 22-03-2026 20:02 ]

Kalipeen schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:57:
@Devke Zeker tevreden met de PiB’s. Salderen is dit jaar nog leidend, maar ik ben alvast aan het “inleren” richting 2027.
HA automations om overschot naar het zwembad te sturen werken goed, maar met nachten <5°C heeft dat nu nog weinig effect (er wordt toch niet gezwommen).

@diedvdyk Klinkt inderdaad als een vergelijkbare setup. Met Home Assistant kan ik inmiddels vrij veel sturen (lang leve AI), dus een tweede batterijsysteem laden bij overschot is geen probleem. Ruimte in huis wordt dan eerder de bottleneck 😉.
Hier staan de batterijen elke op een eigen groep en eigen fase. Dus een vierde kan er makkelijk bij + unlock.

Voor nu eerst maar eens een vierde PiB, daarna verder optimaliseren.
Ik denk dat je met nr 4 een eind gaat komen. In 2027 is het toch opvangen en zelf verbruiken. Wat de opwek dan nog waard is? Als je het moment vanaf zonsondergang tot zonsopkomst kunt afdekken met de PIBS dan doe je het goed denk ik. De kers op de taart is de omvormer van de panelen dan goed aan te sturen. Alleen de behoefte van de woning afdekken en de PIBS voor de donkere uren.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:03

ChUcKiE

Dus........

Gewoon een 4e PiB erbij?

Iemand tips?
Anders heb ik er nog wel een of twee voor je 😊👍

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Kalipeen
@ChUcKiE Ik koop ze liever nieuw.
Een vijfde PiB is echt overkill :+ :+
Kalipeen schreef op zondag 22 maart 2026 @ 22:00:
@ChUcKiE Ik koop ze liever nieuw.
Een vijfde PiB is echt overkill :+ :+
Max 4 batterijen is mogelijk. 5 kan ook niet.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:59
Devke schreef op zondag 22 maart 2026 @ 15:48:
Ik denk wel dat je mee moet innoveren als bedrijf. Je wilt dat jouw product ook voor hele hordes interessant is / blijft. Er blijft nog een hele wereld te veroveren met batterijen.
Vermoed dat er inmiddels best een grote groep is die denkt 'ik wacht begin 2027 de nieuwe versie wel af'. Dan moet je wel iets hebben wat ruime beschikbaar is en prijstechnisch in dezelfde range valt als de Marstek.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

hoevenpe schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:08:
[...]

Vermoed dat er inmiddels best een grote groep is die denkt 'ik wacht begin 2027 de nieuwe versie wel af'. Dan moet je wel iets hebben wat ruime beschikbaar is en prijstechnisch in dezelfde range valt als de Marstek.
Ik kan me een enquête een paar maanden terug herinneren waarin o.a. gevraagd werd naar noodstroomvoorziening etc. Zelf kreeg ik het gevoel dat dit was om te polsen hoe de markt aankijkt tegen verschillende mogelijkheden bij een evt V2.0 PIB. Dit heeft natuurlijk een hoog speculatie gehalte maar stil staan in hardware matige ontwikkelingen gezien de concurrentie lijkt mij geen optie. Al snap ik dat je alle tijd / ontwikkelkosten / support / software updates wel ergens wenst terug te verdienen.

• Knowbody
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:44

Gewoon een 4e PiB erbij?

Iemand tips?
Gewoon een 4e erbij.

De dagen worden langer dan red je het wel.

BJ 2022, Nibe F2050-6 (vh AMS 10-12), SMO S40. PV 9 kWp plat dak. HW PiB's 4x. Tesla MY SR 2026. Peblar Recharge label

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:59
Knowbody schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:24:
Gewoon een 4e erbij.

De dagen worden langer dan red je het wel.
Dat verdien je in z'n levensdagen niet terug, zelfs als zo'n 4e batterij 100 dagen per jaar volledig gevuld wordt.

Do the math, tenzij het een hobby is natuurlijk.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:31
hoevenpe schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:34:
[...]

Dat verdien je in z'n levensdagen niet terug, zelfs als zo'n 4e batterij 100 dagen per jaar volledig gevuld wordt.

Je kunt het ook anders zien. Nu heb ik het geld (over) en in de toekomst zijn de maand/jaar rekeningen beduidend lager. Of je het helemaal terug verdient? Geen idee

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-04 09:29
ChUcKiE schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:46:
[...]

Nee ik krijg alleen maar antwoorden in de trant van, het is druk, er komt een oplossing, heb geduld.
Ik heb geen foto hoeven op te sturen. Eerste antwoord was: reset, stekker uit stopcontact en wacht 45 minuten.
Dat leek even wat te doen, maar niet voor lange tijd. Ondertussen 3-4 keer zo'n reset gedaan maar elke keer in de status met twee knipperende led's
Afgelopen zaterdag en hedenmorgen wederom hetzelfde issue. Just FYI, want ik verwacht de vervanger voor de vervanger voor mijn tweede batterij.
Wat me wel opvalt is dat mijn tweede was een refurb, die werd vervangen door een refurb en beiden met weinig cycle's en inverter problemen. Ik hoop, als gezegd, morgen een vervanger te krijgen en hoop dat het nu een nieuwe mag zijn.

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Is er hier, al dan niet bij beta testers, ondertussen nog nieuws geweest rondom de verwachte pib updates m.b.t. dynamische tarieven of überhaupt extra sturing van de pib?
Ik heb al even teruggezocht maar niet echt iets gevonden.
Over een maand gaat mijn dynamische contract in... ;)

• salipander
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:29
Ellende met 'renewed' HW PiB. Eerst stuurden ze me een batterij die ze zelf onderschepten bij de bezorger omdat ze verkeerde hadden meegegeven, zonder dat aan mij duidelijk te maken. dus ik heb twee keer op de bezorger gewacht die nooit kwam. Toen maakten ze een nieuwe zendopdracht aan, die zonder verwarring werd bezorgd, maar ... DOA. Na veel moeizaam contact met HW kwam er een vervanging. Nou klaar denk je dan. En hij deed het .. twee dagen. Toen kwamen errors E319 E325, de batterij "luistert niet naar opdrachten" en "kan niet synchroniseren met de netfrequentie". Heb het kreng uitgezet, uurtje gewacht, maar helaas. Dan een nacht uitgezet en zowaar, hij deed het gewoon weer. Voor een ruime dag. Ik had de indruk dat het probleem begon als het wat warmer was, dus ik heb hem op de koelste plek gezet. Toen deed hij het ruim 2 dagen. Ondertussen wel contact opgenomen met HW en me weer door die rot AI assistent geworsteld. Enfin "probleem is bij ons bekend, heb geduld". Gisteravond kapte hij er weer mee en vanochtend na een nacht uitgestaan te hebben schoot hij meteen weer in error.
Jongens, dit is hardware op het randje, net buiten spec en dan komen de errors. En na een bezoek bij een vriend die ook een HW batterij bleek te hebben, met ook al een keer een geruild exemplaar, begint het geduld wel op te raken met onze Nederlandsche trots HomeWizard. Dit is namelijk gewoon prut. Zoveel defecten en zo stroperig reageren, dat is niks. Ze helpen je uiteindelijk wel, maar het kost vreselijk veel moeite. Zo makkelijk als het in bedrijf stellen van de batterij is, zo dramatisch wordt het als er iets niet werkt - en dat is te vaak. Ik zou op dit moment zeggen: begin er niet aan als je nog geen HW batterij hebt. Genoeg andere opties.

[ Voor 3% gewijzigd door salipander op 23-03-2026 10:59 ]

Knurt schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:53:
Is er hier, al dan niet bij beta testers, ondertussen nog nieuws geweest rondom de verwachte pib updates m.b.t. dynamische tarieven of überhaupt extra sturing van de pib?
Ik heb al even teruggezocht maar niet echt iets gevonden.
Over een maand gaat mijn dynamische contract in... ;)
Nee er is niets nieuws gecommuniceerd vanuit HW anders dan wat bekend is. Het komt eraan.

• salipander
Devke schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:02:
[...]

Nee er is niets nieuws gecommuniceerd vanuit HW anders dan wat bekend is. Het komt eraan.
Ketelklets heeft ook al tijden niets meer gehoord en hij heeft eerder mensen van HW persoonlijk gesproken. Hij is ook een beetje verbouwereerd dat het zo stil blijft rond HW. Hou zijn YT kanaal in de gaten zou ik zeggen.

• winwiz
salipander schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:57:
Ellende met 'renewed' HW PiB. Eerst stuurden ze me een batterij die ze zelf onderschepten bij de bezorger omdat ze verkeerde hadden meegegeven, zonder dat aan mij duidelijk te maken. dus ik heb twee keer op de bezorger gewacht die nooit kwam. Toen maakten ze een nieuwe zendopdracht aan, die zonder verwarring werd bezorgd, maar ... DOA. Na veel moeizaam contact met HW kwam er een vervanging. Nou klaar denk je dan. En hij deed het .. twee dagen. Toen kwamen errors E319 E325, de batterij "luistert niet naar opdrachten" en "kan niet synchroniseren met de netfrequentie". Heb het kreng uitgezet, uurtje gewacht, maar helaas. Dan een nacht uitgezet en zowaar, hij deed het gewoon weer. Voor een ruime dag. Ik had de indruk dat het probleem begon als het wat warmer was, dus ik heb hem op de koelste plek gezet. Toen deed hij het ruim 2 dagen. Ondertussen wel contact opgenomen met HW en me weer door die rot AI assistent geworsteld. Enfin "probleem is bij ons bekend, heb geduld". Gisteravond kapte hij er weer mee en vanochtend na een nacht uitgestaan te hebben schoot hij meteen weer in error.
Jongens, dit is hardware op het randje, net buiten spec en dan komen de errors. En na een bezoek bij een vriend die ook een HW batterij bleek te hebben, met ook al een keer een geruild exemplaar, begint het geduld wel op te raken met onze Nederlandsche trots HomeWizard. Dit is namelijk gewoon prut. Zoveel defecten en zo stroperig reageren, dat is niks. Ze helpen je uiteindelijk wel, maar het kost vreselijk veel moeite. Zo makkelijk als het in bedrijf stellen van de batterij is, zo dramatisch wordt het als er iets niet werkt - en dat is te vaak. Ik zou op dit moment zeggen: begin er niet aan als je nog geen HW batterij hebt. Genoeg andere opties.
Ik heb er wel gevoel bij. Ik heb er 2 (allebei al een keer vervangen) en alles was snel geregeld en werkt tot nu toe prima (heel veel afkloppen). Als mensen mij een half jaar gevraagd zouden hebben wat voor thuisaccu moet ik kopen, had ik volmondig HW gezegd. Als ze het nu zouden vragen weet ik het nog niet. Ik heb er een ander setje naast die:
  • goedkoper is
  • Heel makkelijk uitbreidbaar tot 17 kWh
  • Veel meer mogelijkheden heeft zelfstandig en zeker via Home Assistent
  • Noodstroom voorziening
  • Veel hogere RTE (bijna 10% hoger)
Natuurlijk hoor je hier amper van degene waarbij alles perfect werkt en de PiB heeft voor het gros van de mensen het voordeel dat het echt Plug and Play is als je alleen NOM wil draaien.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Kalipeen
[...]

Zoals ik aangaf is terugverdienen niet mijn prioriteit, Nul op de Meter wel.
Dus ja, inderdaad een soort van hobby voor mij.
Daarom ben ik ook andere systemen aan het bekijken momenteel.

• pimk
salipander schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:57:
Hmmm, ik herken dat wel een beetje.
Toch ben ik nog wel te spreken of HW support, mits je de AI vraagt (op het juiste moment, want die AI geeft soms ook zinvolle suggesties) je probleem door te geven aan een persoon en verder te communiceren via mail.
Wel baal ik een beetje van die renewed zoals aangegeven. Bijna €1350 aan uitgegeven, maar nog nooit zoveel zorg gehad. Ik had liever de €50 extra betaald èn langer gewacht.

On top of that, klaagde mijn oorspronkelijke batterij nu ook (voor het eerst, dat wel) dat 'grid is unstable' terwijl beide batterijen op dezelfde groep en zekering aangesloten zijn. Dat werd vanzelf weer opgelost, maar het geeft geen gevoel van stabiele techniek...

Uiteraard heb ik alle issues aan HW doorgegeven, zodat ze de kans hebben er in ieder geval van te kunnen leren en verbeteren.

• pimk
winwiz schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:14:
[...]

Ik heb er wel gevoel bij. Ik heb er 2 (allebei al een keer vervangen) en alles was snel geregeld en werkt tot nu toe prima (heel veel afkloppen). Als mensen mij een half jaar gevraagd zouden hebben wat voor thuisaccu moet ik kopen, had ik volmondig HW gezegd. Als ze het nu zouden vragen weet ik het nog niet. Ik heb er een ander setje naast die:
  • goedkoper is
  • Heel makkelijk uitbreidbaar tot 17 kWh
  • Veel meer mogelijkheden heeft zelfstandig en zeker via Home Assistent
  • Noodstroom voorziening
  • Veel hogere RTE (bijna 10% hoger)
Natuurlijk hoor je hier amper van degene waarbij alles perfect werkt en de PiB heeft voor het gros van de mensen het voordeel dat het echt Plug and Play is als je alleen NOM wil draaien.
En welk merk/type is dat andere setje? En krijgen die onderling geen 'ruzie' met elkaar zodat de ene de ander zit op te laden?

• salipander
pimk schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:15:
[...]

Toch ben ik nog wel te spreken of HW support, mits je de AI vraagt (op het juiste moment, want die AI geeft soms ook zinvolle suggesties) je probleem door te geven aan een persoon en verder te communiceren via mail.
Wel baal ik een beetje van die renewed zoals aangegeven. Bijna €1350 aan uitgegeven, maar nog nooit zoveel zorg gehad. Ik had liever de €50 extra betaald èn langer gewacht.

On top of that, klaagde mijn oorspronkelijke batterij nu ook (voor het eerst, dat wel) dat 'grid is unstable' terwijl beide batterijen op dezelfde groep en zekering aangesloten zijn. Dat werd vanzelf weer opgelost, maar het geeft geen gevoel van stabiele techniek...

Uiteraard heb ik alle issues aan HW doorgegeven, zodat ze de kans hebben er in ieder geval van te kunnen leren en verbeteren.
Kun je vertellen wat er met "grid is unstable" unit is gebeurd? Een softwareupdate, of batterijvervanging? Aangezien ik 3 batterijen heb waarvan twee het goed doen, zijn dit soort problemen direct gerelateerd aan hardwareissues. Net wel of net niet werken, componenten buiten spec, soldeerdefecten? Ik heb ze gevraagd om een nieuwe unit, geen renewed en zonder bijbetaling, want ik heb er al tientallen werkuren voor hun ingestoken...

• winwiz
pimk schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:16:
[...]

En welk merk/type is dat andere setje? En krijgen die onderling geen 'ruzie' met elkaar zodat de ene de ander zit op te laden?
Mijn andere setje is Zendure, en zoals hier al eerder is besproken krijgen ze ruzie als je de boel aansluit en verder niets doet. 2 merken naast elkaar vergt enige sturing van jouzelf met behulp van automatisering.

Resultaat is dat ik vanaf afgelopen donderdag aardig zelfvoorzienend ben Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9FsnTX15ijZk3_GRLT2BiUzUuQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KPbkr0Z3qr3LiV3hP7POGyiu.png?f=user_large

Er is ruimte voor naar een extra batterij

[ Voor 24% gewijzigd door winwiz op 23-03-2026 11:28 ]

salipander schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:05:
[...]

Ketelklets heeft ook al tijden niets meer gehoord en hij heeft eerder mensen van HW persoonlijk gesproken. Hij is ook een beetje verbouwereerd dat het zo stil blijft rond HW. Hou zijn YT kanaal in de gaten zou ik zeggen.
Ah die man die vaak in zijn auto zit.... (zou zijn vrouw moe worden van het geklets)? >:)

Ik heb even gekeken. Zijn laatste video is van 6 maanden terug inzake HW. Video waarin de plus en minpunten benoemd worden. Hij benoemd dan met name de temperatuurrange waarin de batterij werkzaam is / kan zijn, batterij niet buiten kan staan en de doorlooptijd van software ontwikkeling als minpunten. Ik denk dat jij en hij op het laatste doelen. Het is natuurlijk wel aan HW wat ze naar wie communiceren en wat niet. Dat is een stukje marketing en de concurrentie niet wijzer maken dan nodig. Echter ik snap je punt.

• pimk
salipander schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:22:
[...]

Kun je vertellen wat er met "grid is unstable" unit is gebeurd? Een softwareupdate, of batterijvervanging? Aangezien ik 3 batterijen heb waarvan twee het goed doen, zijn dit soort problemen direct gerelateerd aan hardwareissues. Net wel of net niet werken, componenten buiten spec, soldeerdefecten? Ik heb ze gevraagd om een nieuwe unit, geen renewed en zonder bijbetaling, want ik heb er al tientallen werkuren voor hun ingestoken...
Nog niks, het is juist vanmorgen gebeurd. Ik heb ze geïnformeerd en wacht geduldig af of er iets gebeurt en zo ja, wat dan.
Vooralsnog zijn mijn ervaringen met RENEWED niet heel gunstig, dus wellicht mik ik ook op niets doen...

• salipander
Devke schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:26:
[...]

Ah die man die vaak in zijn auto zit.... (zou zijn vrouw moe worden van het geklets)? >:)

Ik heb even gekeken. Zijn laatste video is van 6 maanden terug inzake HW. Video waarin de plus en minpunten benoemd worden. Hij benoemd dan met name de temperatuurrange waarin de batterij werkzaam is / kan zijn, batterij niet buiten kan staan en de doorlooptijd van software ontwikkeling als minpunten. Ik denk dat jij en hij op het laatste doelen. Het is natuurlijk wel aan HW wat ze naar wie communiceren en wat niet. Dat is een stukje marketing en de concurrentie niet wijzer maken dan nodig. Echter ik snap je punt.
Nog 2 weken geleden heeft hij onder de video over de Indevolt batterij gezegd: "Maar ik blijf nieuwsgierig naar wat hun R&D (HomeWizard) allemaal heeft gedaan in het afgelopen jaar, want ik hoor er helemaal niks van terwijl ik bijna zeker weet dat ze wel iets aan het maken zijn". Verder reageerde hij dat hij binnenkort weer contact met ze zou opnemen.

[ Voor 3% gewijzigd door salipander op 23-03-2026 11:44 ]

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 11:25

DJ

winwiz schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:23:
[...]

Mijn andere setje is Zendure, en zoals hier al eerder is besproken krijgen ze ruzie als je de boel aansluit en verder niets doet. 2 merken naast elkaar vergt enige sturing van jouzelf met behulp van automatisering.

Resultaat is dat ik vanaf afgelopen donderdag aardig zelfvoorzienend ben [Afbeelding]

Er is ruimte voor naar een extra batterij
Hoi winwiz. Ik ben ook aan het kijken naar een Zendure oplossing naast mijn 3 HW PiB's. Hoe heb je ze samen kunnen laten werken met HA? Is dat een kwestie van de HW PiB's laten doen wat HA al kan (met de 5 modes) en dan de Zendure alleen laten ontladen als de HW PiB's leeg zijn? Kun je een voorbeeld scriptje laten zien hiervan?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• winwiz
DJ schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:56:
[...]

Hoi winwiz. Ik ben ook aan het kijken naar een Zendure oplossing naast mijn 3 HW PiB's. Hoe heb je ze samen kunnen laten werken met HA? Is dat een kwestie van de HW PiB's laten doen wat HA al kan (met de 5 modes) en dan de Zendure alleen laten ontladen als de HW PiB's leeg zijn? Kun je een voorbeeld scriptje laten zien hiervan?
Ik gebruik nog geen script ervoor, ik ben nog even aan het uitvissen wat het meest handigst is.

Belangrijk, voor de Zendure gebruik ik dit: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2

Verder zijn mijn ervaringen:
  • Als het een volledig zonnige dag wordt zet ik 's morgens 1 van de systemen op NOM en het andere systeem op standby. Als de opbrengst ruim het eigen gebruik overstijgt zet ik ze beide op NOM alleen opladen (PiB) en Slim alleen laden (Zendure). Dan zoeken ze het de rest van de dag maar uit, ze kunnen elkaar niet opladen. Meestal zijn de PiB's als eerste vol.
  • Als de opbrengst het gebruik niet meer dekt, gaat er 1 systeem op NOM (meestal de PiB) en de andere op standby. Rond een uur of 21:00 zet ik de Zendure op handbediening met 200 watt ontladen. Dit is een giga handige optie in de Zendure die PiB niet heeft, daar is het full power of niets Dit als ondersteuning van de PiB om de nacht door te kunnen komen. (alleen redden ze het niet)
  • Is het weer wat minder zoals vandaag heb ik de PiB op standby en de Zendure op NOM. Ik heb vandaag ook wat grotere gebruikers aan en zit net wel, net niet in evenwicht qua opbrengst en gebruik.
  • Bij slecht weer gebruik ik de Zendure in de stand Dynamisch NOM om in ieder geval goedkoop te kunnen laden en in de dure uren te kunnen ontladen.
Kortom nogal wat scenario's waar je rekening mee moet houden als je 2 systemen naast elkaar hebt

Aanvulling: Ik heb de Zendure begrenst op 1500 watt laden. Dit zorgt er samen met de PiB voor dat ik niet terug lever. Helaas blijkt nu al dat mijn batterijen eerder vol zijn en aan het eind van de middag toch nog wat overschot is. Ik overweeg nog een uitbreiding van de Zendure, maar dat helpt voor een paar dagen dan is alles alsnog vol. Kortom ik moet meer gaan gebruiken dan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door winwiz op 23-03-2026 12:28 ]

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:49
DJ schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:56:
[...]

Heb ook 2 systemen net als winwiz, regel het ook met HA.
PIB kan je niet regelen met hoeveel je oplaad, Zendure wel.
Als je beide op "Alleen slim opladen" zet, gaan ze vechten om de W-tjes. Van dat vechten wordt je niet blij mee.

Wat ik doe is het regelbare systeem de oplaadmarge op -75 zet zodat het steeds minder laad waardoor PIB steeds meer op soept tot max 800W en dan regelt het andere systeem de overgebleven W-tjes. Ze vechten nu nog wel , maar dan wint de PIB het altijd zodat je niet steeds zit te pingpongen zolang beide niet max oplaad. Dat is als je de PIB als eerste Vol wilt hebben.
Wil je het andere systeem eerst vol dan zet je de PIB op standby. Dat ben ik nu aan het testen zodat daarna automatisch kan.

10x270Wp, 6x365Wp, 4x450Wp, WeHeat Flint P40, Green Energy Smartboiler 60L Mono, Home Wizard PIB, Zendure SF2400AC 11,52 kWh

• DavidNewhouse
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 14-04 10:10
Het was weer zover gisteren middag, een piep van de PIB, verbinding kwijt, witte led, met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. Eerst 1 minuut, 15 minuten, 45 minuten en 2 uur methoden geprobeerd, stekker eruit, p1 meter opnieuw aangemeld etc.. Maar uiteindelijk net als in september 2025 hele nacht uit gehad, vanmorgen weer aangezet, een paar keer op de aanraakknop minimaal 5 seconden gedrukt, en de led werd weer blauw en weer verbinding. Toch vreemd gedrag .

3,1kWp Enphase met 2CT spoelen, eigen verbruik profiel; 1HW PIB; home-assistant op ds220+; 7 winddelen Windcentrale

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-04 12:35
winwiz schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:14:
[...]
Dan bij deze; ik heb sinds mei vorig jaar een PiB draaien, met 0 foutmeldingen of storingen.
Snel afkloppen, maar het kan dus wel.
Moet er wel bij zeggen dat het verzendproces echt bagger was, maar dat lag meer aan de uitvoerende partij.

[ Voor 4% gewijzigd door Daan00 op 23-03-2026 14:07 ]

• salipander
Daan00 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:35:
[...]

Dan bij deze; ik heb sinds mei vorig jaar een PiB draaien, met 0 foutmeldingen of storingen.
Snel afkloppen, maar het kan dus wel.
Moet er wel bij zeggen dat het verzendproces echt bagger was, maar dat lag meer aan de uitvoerende partij.
Kijk eens naar Indevolt. Lijkt prima software te hebben, beter dan Marstek etc. De hardware is gelijksoortig, met een inverter en optioneel extra modules.

• winwiz
salipander schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:17:
[...]

Kijk eens naar Indevolt. Lijkt prima software te hebben, beter dan Marstek etc. De hardware is gelijksoortig, met een inverter en optioneel extra modules.
Ik heb het filmpje gezien bij Ketelklets. Ik zag heel veel overeenkomsten met de Zendure. Zelfs de app

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:00

HE1

henkNL schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:52:
[...]

Op de Engelse www.homewizard.com staat hij niet.
Op de Nederlandse www.homewizard.com/nl staat hij wel
precies, dat is het!!

ik zat op https://www.homewizard.com/shop/
daar staat hij niet en op https://www.homewizard.com/nl/shop/
wel....geen idee hoe ik op de verkeerde kwam lol.

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:00

HE1

[...]

dat ligt maar helemaal aan je PV wattpiek en je verbruik s'nachts. Wat ik zelf heb gedaan is export van heel 2025 naar excel en een simulatie draaien voor elke dag met 1,2 en 3 pib's. Kan je het redelijk goed uitrekenen.

Kan je de besparing die je door de pib's hebt door minder vaste terugleverkosten te moeten betalen ook meenemen (als je variabel hebt). Die kosten zijn ook al gauw 1eur / dag tegenwoordig.

[ Voor 15% gewijzigd door HE1 op 23-03-2026 17:46 ]

• salipander
HE1 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:39:
[...]

dat ligt maar helemaal aan je PV wattpiek en je verbruik s'nachts. Wat ik zelf heb gedaan is export van heel 2025 naar excel en een simulatie draaien voor elke dag met 1,2 en 3 pib's. Kan je het redelijk goed uitrekenen.

Kan je de besparing die je door de pib's hebt door minder vaste terugleverkosten te moeten betalen ook meenemen (als je variabel hebt). Die kosten zijn ook al gauw 1eur / dag tegenwoordig.
Als je investeert in thuisbatterijen, neem dan ook een dynamisch contract: de dure pieken kun je met de accu aan en voor de rest zijn de stroomprijzen een stuk lager dan bij een variabel contract.
salipander schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:11:
[...]

Als je investeert in thuisbatterijen, neem dan ook een dynamisch contract: de dure pieken kun je met de accu aan en voor de rest zijn de stroomprijzen een stuk lager dan bij een variabel contract.
Daar moet je dan nog wel aan toevoegen: "Als je bereidt bent actief je batterijen en je gebruik te sturen" want anders werkt het niet en ben je beter af met een vast contract.

• salipander
hanev001 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:17:
[...]

Daar moet je dan nog wel aan toevoegen: "Als je bereidt bent actief je batterijen en je gebruik te sturen" want anders werkt het niet en ben je beter af met een vast contract.
Daar kan software goed bij helpen. Veel merken bieden al AI regelingen aan in hun app, maar ook zelf kun je best een schema maken om de accu slim in te zetten.
salipander schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:03:
[...]

Daar kan software goed bij helpen. Veel merken bieden al AI regelingen aan in hun app, maar ook zelf kun je best een schema maken om de accu slim in te zetten.
Waar maar dat betekent nog steeds dat je daarvoor actie moet ondernemen. Op het ogenblik betekent dat voor de HW batterijen werken met HA of Homey. Dat moet je willen en kunnen.

• DavidNewhouse
Een nieuwe ervaring erbij vandaag, ik benbang geen goede: vanochtend kreeg ik de PIB weer werkend, maar nu zojuist een minuten lang gepiep om de paar seconden, 2% soc, 180W, wifi 70%, nul-modus, 230 cycles, nu zijn de leds weer wit en krijg ik hem weer niet gekoppeld. Ik hoop niet dat er iets stuk is, of dat het nog softwarematig is, toch maar eens navraag doen bij homewizard morgen. Iemand anders ervaring hiermee?

3,1kWp Enphase met 2CT spoelen, eigen verbruik profiel; 1HW PIB; home-assistant op ds220+; 7 winddelen Windcentrale

DavidNewhouse schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:41:
Een nieuwe ervaring erbij vandaag, ik benbang geen goede: vanochtend kreeg ik de PIB weer werkend, maar nu zojuist een minuten lang gepiep om de paar seconden, 2% soc, 180W, wifi 70%, nul-modus, 230 cycles, nu zijn de leds weer wit en krijg ik hem weer niet gekoppeld. Ik hoop niet dat er iets stuk is, of dat het nog softwarematig is, toch maar eens navraag doen bij homewizard morgen. Iemand anders ervaring hiermee?
Heb jij wel de laatste versie van de software op de batterijen en p1.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

• DavidNewhouse
GL007 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:18:
[...]

Heb jij wel de laatste versie van de software op de batterijen en p1.
Ja heb ik, ik las in dit forum (zoek op piep) iets in 2025 over een piep dat dan de verbinding niet tot stand komt? Wel gek dat ik een hele nacht moet wachten voordat ik weer blauwe leds krijg en weer kan koppelen.

• RISL
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:44
hanev001 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:17:
[...]

Niet helemaal mee eens, ook zonder actieve sturing laden je accu's als je zonnepanelen veel opleveren (en dus het tarief doorgaans laag is) en leveren de accu's op het moment dat de zonnepanelen niet meer genoeg leveren (en doorgaans het tarief hoog is).
Met sturing kun je het zeker veel verder optimaliseren!

Vrijstaand 1914 | Extra vloer en muurisolatie | Triple glas | WTW: in aanmaak | WP: Nibe F2120-16 + VVM310 met SMO40 + RMU40 | CV wonen: vloerverwarming, slapen: Jaga Strada DHB Hybrid | Solar: Fronius west 7.0kVA | Accu 2x HomeWizard PiB

• _Apache_
  • Laatst online: 18:17
Heb inmiddels 2 PiB's draaien. Nog wel in veilige modus, want moet nog even een WCD maken op een eigen groep.
Nu 2 nachten gedraaid - toegegeven, het was een zonnige dag beide keren - en de PiB's hielden het tot 5u de volgende nacht zo ongeveer.

Precies waar ze voor bedoeld zijn. :)

Wel grappig om te zien hoe de batterijen zich gedragen, lees ze individueel uit, en ze doen niet beide 400W, maar een voor een 800W.
Eerst doet de ene 15% ontladen, dan de ander, u.s.w.
_Apache_ schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:04:
Heb inmiddels 2 PiB's draaien. Nog wel in veilige modus, want moet nog even een WCD maken op een eigen groep.
Nu 2 nachten gedraaid - toegegeven, het was een zonnige dag beide keren - en de PiB's hielden het tot 5u de volgende nacht zo ongeveer.

Precies waar ze voor bedoeld zijn. :)

Wel grappig om te zien hoe de batterijen zich gedragen, lees ze individueel uit, en ze doen niet beide 400W, maar een voor een 800W.
Eerst doet de ene 15% ontladen, dan de ander, u.s.w.
Dat gedrag is juist zo als het bedoeld is omdat dit de beste RTE oplevert. Pas als er meer dan 800W aan lading beschikbaar is wordt dit verdeeld over beide batterijen.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Volgende week wordt mijn batterij eindelijk omgeruild, na aandringen bij de servicedesk.
Hopelijk kan ik dan nog even ervaring op doen hoe het met twee werkende PiB's binnen mijn setup vergaat en dan hak ik de knoop door of ik ze te koop ga zetten en voor een grotere oplossing ga, of dat ik ze aanhoud.

• salipander
ChUcKiE schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:19:
Volgende week wordt mijn batterij eindelijk omgeruild, na aandringen bij de servicedesk.
Hopelijk kan ik dan nog even ervaring op doen hoe het met twee werkende PiB's binnen mijn setup vergaat en dan hak ik de knoop door of ik ze te koop ga zetten en voor een grotere oplossing ga, of dat ik ze aanhoud.
Waarom moet dat zo lang duren? De batterijen zijn direct beschikbaar volgens de website. De stroop moet er echt uit of HW gaat last van klantenverlies krijgen, nog afgezien van de prijs.

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:35
salipander schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:11:
[...]

Waarom moet dat zo lang duren? De batterijen zijn direct beschikbaar volgens de website. De stroop moet er echt uit of HW gaat last van klantenverlies krijgen, nog afgezien van de prijs.
Mooi niet, zondag een batterij besteld, was op voorraad, en levering op maandag was al mogelijk. Vanwege mijn eigen planning verplaatst naar 25.03, Omdat ik geen lever update kreeg geprobeerd contact op te nemen. Na veel aandringen in die misselijke ai chat er achter gekomen dat ze hun best gaan doen misschien volgende week te leveren. Maar niet een keer echt iemand kunnen spreken, wat een drama klanten support. Ze komen dus niet de initiële afspraak na en je moet maar zien dat je daar achter komt.

Vandaag via die chat draak getracht mijn order te annuleren. Nergens, nooit daadwerkelijk contact gehad met iemand van vlees en bloed, Mij zijn ze kwijt als klant.
Ik lees veel klachten over de bereikbaarheid van @HomeWizard_NL in het topic. Nu komt net deze video van Ketel Klets voorbij die een duidelijk punt maakt waar het in de GUI bij HW mis kan gaan. De vraag komt dan niet terecht op de plek waar verwacht mag worden.

YouTube: HomeWizard: onbereikbare klantenservice

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 24-03-2026 19:07 ]

• salipander
Devke schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:03:
Ik lees veel klachten over de bereikbaarheid van @HomeWizard_NL in het topic. Nu komt net deze video van Ketel Klets voorbij die een duidelijk punt maakt waar het in de GUI bij HW mis kan gaan. De vraag komt dan niet terecht op de plek waar verwacht mag worden.

YouTube: HomeWizard: onbereikbare klantenservice
Dat is de eerste stap die kan misgaan, maar daarna is het nog geen gelopen race. Enfin zie mijn reactie bij Ketelklets.

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-04 18:28
Zijn er meer mensen die het werk van @Devke en @gielz gebruiken die het volgende in HA logs vinden?

Logger: homeassistant.components.recorder.db_schema Source: components/recorder/db_schema.py:582 integration: Recorder (documentation, issues) First occurred: March 22, 2026 at 9:10:39 PM (102 occurrences) Last logged: 8:30:00 PM State attributes for sensor.dynamisch_nordpool exceed maximum size of 16384 bytes. This can cause database performance issues; Attributes will not be stored State attributes for sensor.dynamisch_goedkoopste_periode exceed maximum size of 16384 bytes. This can cause database performance issues; Attributes will not be stored

• Knowbody
Vandaag mijn 4 PIB's ontvangen!

Wat een hele mooie optie is is dat je handmatig kunt opladen, en als ze dan vol zijn schakelen ze weer over naar de NOM modus.

Het zal vast zo zijn dat er een API is die daar ook gebruik van maakt waardoor je middels HA of Homey kunt laden als de stroomprijs laag is terwijl de zon het laat afweten.

Maar voor mij - ik gebruik nog geen HA of API's- is dit al een mooie mogelijkheid die ik zo via de app kan activeren !

Handig als je zowel de auto als de PIB's wilt gaan volladen op een moment als vannacht waarbij er zoveel windstroom is dat de kale stroomprijs 0 is, en de vooruitzichten voor morgen met betrekking tot zonnestroom ongunstig zijn!

Dit biedt ook mogelijkheden voor in de wintertijd (tegen die tijd zal de software het waarschijnlijk zelf ook kunnen)!

BJ 2022, Nibe F2050-6 (vh AMS 10-12), SMO S40. PV 9 kWp plat dak. HW PiB's 4x. Tesla MY SR 2026. Peblar Recharge label

rtunru schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 21:07:
Zijn er meer mensen die het werk van @Devke en @gielz gebruiken die het volgende in HA logs vinden?

Logger: homeassistant.components.recorder.db_schema Source: components/recorder/db_schema.py:582 integration: Recorder (documentation, issues) First occurred: March 22, 2026 at 9:10:39 PM (102 occurrences) Last logged: 8:30:00 PM State attributes for sensor.dynamisch_nordpool exceed maximum size of 16384 bytes. This can cause database performance issues; Attributes will not be stored State attributes for sensor.dynamisch_goedkoopste_periode exceed maximum size of 16384 bytes. This can cause database performance issues; Attributes will not be stored
Net de logfile hier even bekeken. Staat hier niet. Zijn sensoren uit de gielz integratie.

• RISL
Knowbody schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 21:50:
Vandaag mijn 4 PIB's ontvangen!

Wat een hele mooie optie is is dat je handmatig kunt opladen, en als ze dan vol zijn schakelen ze weer over naar de NOM modus.

Het zal vast zo zijn dat er een API is die daar ook gebruik van maakt waardoor je middels HA of Homey kunt laden als de stroomprijs laag is terwijl de zon het laat afweten.

Maar voor mij - ik gebruik nog geen HA of API's- is dit al een mooie mogelijkheid die ik zo via de app kan activeren !

Handig als je zowel de auto als de PIB's wilt gaan volladen op een moment als vannacht waarbij er zoveel windstroom is dat de kale stroomprijs 0 is, en de vooruitzichten voor morgen met betrekking tot zonnestroom ongunstig zijn!

Dit biedt ook mogelijkheden voor in de wintertijd (tegen die tijd zal de software het waarschijnlijk zelf ook kunnen)!
Het is alleen jammer dat je er geen timer bij kunt zetten. Ik had best vannacht even willen volladen, maar ik ga er geen wekker voor zetten. Gelukkig is het vanmiddag weer goedkoop.

Vrijstaand 1914 | Extra vloer en muurisolatie | Triple glas | WTW: in aanmaak | WP: Nibe F2120-16 + VVM310 met SMO40 + RMU40 | CV wonen: vloerverwarming, slapen: Jaga Strada DHB Hybrid | Solar: Fronius west 7.0kVA | Accu 2x HomeWizard PiB

• Olie_B_Bommel
  • Laatst online: 19:54
Martijn-V4 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:03:
[...]

Mooi niet, zondag een batterij besteld, was op voorraad, en levering op maandag was al mogelijk. Vanwege mijn eigen planning verplaatst naar 25.03, Omdat ik geen lever update kreeg geprobeerd contact op te nemen. Na veel aandringen in die misselijke ai chat er achter gekomen dat ze hun best gaan doen misschien volgende week te leveren. Maar niet een keer echt iemand kunnen spreken, wat een drama klanten support. Ze komen dus niet de initiële afspraak na en je moet maar zien dat je daar achter komt.

Vandaag via die chat draak getracht mijn order te annuleren. Nergens, nooit daadwerkelijk contact gehad met iemand van vlees en bloed, Mij zijn ze kwijt als klant.
mijn ervaring is, als je in de chat aangeeft dat je een mens wilt spreken wordt er door HW per mail contact opgenomen.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023

• DJ

DJ

RISL schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:27:
[...]

Het is alleen jammer dat je er geen timer bij kunt zetten. Ik had best vannacht even willen volladen, maar ik ga er geen wekker voor zetten. Gelukkig is het vanmiddag weer goedkoop.
En juist dat 'timen' kun je met Home Assistant zo mooi inregelen. Zelfs zonder de integratie van Gielz en anderen hier, is het vanuit HA eenvoudig om een scriptje te maken, die je dan elke dag opnieuw instelt wat tijden betreft, om aan te geven wanneer de batterijen moeten laden of ontladen (of standby). Alle 5 de modi kunnen dan gebruikt worden, terwijl de HW APP alleen de standaard drie modi ondersteund.

• RISL
Ik zou wel graag willen richting Homey of HA, maar ik ben de komende jaren nog wel aan het verbouwen. Het ontbreekt me aan tijd om me te verdiepen in wat ik allemaal zou kunnen met HA en hoe ik het moet gebruiken. Als WTB'er begin ik bij zoiets echt vanaf nul.

Overigens zie ik slechts twee modi in de app (NOM of handmatig laden). Hoe kom ik bij een derde? Of moet je dan beta-tester zijn?

Na het lezen van het energie jaaroverzicht van de energie leverancier hebben de batterijen mij een winst opgeleverd van 540 Euro. Dit jaar wordt de winst nog hoger omdat ik dan de batterijen het hele jaar actief hebt.
Dus een te vreden batterijen gebruiker.
Voor do
Voor einde salderen heb ik al een aantal flow op homey geschreven die de output van de zonnepanelen omvormer zal reduceren wanneer de batterijen vol zijn en hiermee de return energie zal beperken.

[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 25-03-2026 10:38 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

• DJ

DJ

RISL schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:30:
Ik zou wel graag willen richting Homey of HA, maar ik ben de komende jaren nog wel aan het verbouwen. Het ontbreekt me aan tijd om me te verdiepen in wat ik allemaal zou kunnen met HA en hoe ik het moet gebruiken. Als WTB'er begin ik bij zoiets echt vanaf nul.

Overigens zie ik slechts twee modi in de app (NOM of handmatig laden). Hoe kom ik bij een derde? Of moet je dan beta-tester zijn?
Sorry. Ik dacht dat de 3e mode ook beschikbaar was in de App (die gebruik ik vrijwel niet meer :-) ). Dat is de standby mode.

Maar om HA te installeren heb je alleen maar een aparte PC nodig, of een VM / container op een andere machine (NAS bijvoorbeeld). Die kan met een standaard installatie al samenwerken met HomeWizard, want de integratie is onderdeel van HA. Volgens mij wordt hij zelfs door HA gedetecteerd en dan kun je simpelweg doorklikken om de plugin te installeren. in principe kun je in een half uurtje / uurtje maximaal klaar zijn.

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:35
Olie_B_Bommel schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:07:
[...]

mijn ervaring is, als je in de chat aangeeft dat je een mens wilt spreken wordt er door HW per mail contact opgenomen.
Ik heb die ervaring dus absoluut niet. Ondanks het feit dat op de website aangegeven is dat annuleren van een order niet mogelijk is hebben ze hem vandaag geannuleerd. Mij zijn ze kwijt als klant, ik ga wel voor een andere oplossing kijken.
DJ schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:56:
[...]

Sorry. Ik dacht dat de 3e mode ook beschikbaar was in de App (die gebruik ik vrijwel niet meer :-) ). Dat is de standby mode.

Maar om HA te installeren heb je alleen maar een aparte PC nodig, of een VM / container op een andere machine (NAS bijvoorbeeld). Die kan met een standaard installatie al samenwerken met HomeWizard, want de integratie is onderdeel van HA. Volgens mij wordt hij zelfs door HA gedetecteerd en dan kun je simpelweg doorklikken om de plugin te installeren. in principe kun je in een half uurtje / uurtje maximaal klaar zijn.
Standby zit niet in de app. Middels HA en vlgs mij Homey ook, kun je de batterij(en) wel in standby zetten.

RISL schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:30:

Een mooi moment ook direct je woning te automatiseren >:) . Het is de moeite waard vind ik om HA / Homey te combineren met de PIB. Geeft extra mogelijkheden. Samen met ChatGPT kom je ook al een heel eind als je helemaal vanaf 0 moet beginnen. Ook zijn de nodige scriptjes al gedeeld in de TS. Kijk maar, anders gewoon vragen hier zolang het i.c.m. met de PIB is.

• jdgraaf
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22:28
Óke ik heb een probleem.

Ik krijg mijn P1 en batterij niet meer gekoppeld. Ik heb een netwerk herconfigurarie gedaan. En de P1 en Batterij op een reserved IP gezet via DCHP zodat ze een statisch IP hebben.
Nu zag daardoor de app de batterij en P1 niet meer??? Dus wifi opnieuw ingesteld. Maar volgens App geen verbinding. Terwijl ik op mijn wifi router wel een verbinding zie en zie dat ze de toegewezen IP's hebben.
Ook vanuit Homewizzard zag ik de P1 en batterij nog en kon ik die gewoon blijven uitlezen?
Dus ik denk dat verwijder ik de P1 helemaal uit de app en voeg hem opnieuw toe? Grote fout dus... nu kan ik er helemaal niet mee. Kan koppelprocess opnieuw doen alleen dat faalt bij koppelen aan huis. Met melding dat er geen verbinding met WiFi gemaakt kan worden. Hier nogmaals, op router zie ik gewoon verbinding, kan pingen vanaf mijn computer dus wifi verbinding is er. Maar led op P1 blijft groen knipperen.

Ohja natuurlijk WiZi van HW al geprobeeerd maar dus faalt net zo hard als de P1. (hoop dat mijn call nu doorgezet wordt naar een echt persoon, want wizi is een RAMP!)

Maar heeft hier iemand nog een idee??

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:00
jdgraaf schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:05:
Óke ik heb een probleem.

Ik krijg mijn P1 en batterij niet meer gekoppeld. Ik heb een netwerk herconfigurarie gedaan. En de P1 en Batterij op een reserved IP gezet via DCHP zodat ze een statisch IP hebben.
Nu zag daardoor de app de batterij en P1 niet meer??? Dus wifi opnieuw ingesteld. Maar volgens App geen verbinding. Terwijl ik op mijn wifi router wel een verbinding zie en zie dat ze de toegewezen IP's hebben.
Ook vanuit Homewizzard zag ik de P1 en batterij nog en kon ik die gewoon blijven uitlezen?
Dus ik denk dat verwijder ik de P1 helemaal uit de app en voeg hem opnieuw toe? Grote fout dus... nu kan ik er helemaal niet mee. Kan koppelprocess opnieuw doen alleen dat faalt bij koppelen aan huis. Met melding dat er geen verbinding met WiFi gemaakt kan worden. Hier nogmaals, op router zie ik gewoon verbinding, kan pingen vanaf mijn computer dus wifi verbinding is er. Maar led op P1 blijft groen knipperen.

Ohja natuurlijk WiZi van HW al geprobeeerd maar dus faalt net zo hard als de P1. (hoop dat mijn call nu doorgezet wordt naar een echt persoon, want wizi is een RAMP!)

Geen Guest wifi of een IoT wifi / vlan netwerk? Kan je ze zien met een mDNS discovery / browser app?
Verder bijvoorbeeld geen unifi/ubiquiti broadcast to unicast translation?

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Óke ik heb een probleem.

" Ik heb een netwerk herconfiguratie gedaan."

Misschien de actie eens helemaal terugdraaien.
hanev001 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:10:
[...]

Als je p1 verwijderd dan moet je deze in de batterij via de app koppelen.

• jdgraaf
hanev001 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:10:
[...]

Ik weet alleen niet meer welke ip adressen ze hadden hiervoor.

• jdgraaf
jdgraaf schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:17:
[...]

Ik weet alleen niet meer welke ip adressen ze hadden hiervoor.
Oke opgelost.
Probleem was dat de locatie voorziening voor de HW app uitstond. Deze moet dus aan en exacte locatie aan hebben staan. En 2 ik gebruik een DNS filter (Quad DNS) om preventief wat zooi te filteren. En deze zat dus ook in de weg. Schijnbaar wil Quad de servers van HW niet resolven. Na tijdelijk google dns te gebruiken kon ik de boel weer registreren.....

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:35
Óke ik heb een probleem.

Waarvoor heb je hiervoor Wizi nodig? Aangezien je met het netwerk hebt gespeeld is het hoogstwaarschijnlijk daar fout gegaan.
  • VPN aan staan, zo ja uitzetten en nogmaals proberen.
  • Heb je mDNS aan staan?
  • Hebben alle apparaten een adres uit dezelfde range? Bijvoorbeeld 192.168.1.X?
  • Heb je een andere IP reeks gekozen? Dab moet je de adressen wijzigen in de HomeWizard app
Tip: Bij een netwerk change altijd eerst een backup maken voordat je veranderingen gaat toepassen zodat je altijd terug kan.

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• salipander
TFX77 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:29:
[...]

Waarvoor heb je hiervoor Wizi nodig? Aangezien je met het netwerk hebt gespeeld is het hoogstwaarschijnlijk daar fout gegaan.
  • VPN aan staan, zo ja uitzetten en nogmaals proberen.
  • Heb je mDNS aan staan?
  • Hebben alle apparaten een adres uit dezelfde range? Bijvoorbeeld 192.168.1.X?
  • Heb je een andere IP reeks gekozen? Dab moet je de adressen wijzigen in de HomeWizard app
Tip: Bij een netwerk change altijd eerst een backup maken voordat je veranderingen gaat toepassen zodat je altijd terug kan.
Kortom, niet te wijten aan de HomeWizard spulletjes, maar aan netwerkconfiguratieperikelen. Laat dat ook eens gezegd.

• jdgraaf
salipander schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:36:
[...]

Kortom, niet te wijten aan de HomeWizard spulletjes, maar aan netwerkconfiguratieperikelen. Laat dat ook eens gezegd.
True. Dat klopt. Maar omdat ik tegen wat vage problemen aanliep. Melding geen wifi terwijl ik toch op router een valide WiFi zie... denk klop even aan bij de leverancier... Wat mis ik hier. En dan kom je uit bij WiZi van HW.
Ik geeft toe mijn Quad DNS issue, dat reken ik ze niet toe, maar even een opmerking bij knipperend groene led, en melding check op locatie instellingen aan staan, had mij kunnen helpen. En gewoon, AI Agent... leuk voor bedrijven maar drama voor klanten is mijn ervaring toe nu toe en consequent ook. Daar echt wel een verbeterpuntje voor HW.

• ONM
  • Laatst online: 10-04 08:56

ONM

Devke schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:16:
[...]

Standby zit niet in de app. Middels HA en vlgs mij Homey ook, kun je de batterij(en) wel in standby zetten.
Klopt, via Homey is het heel eenvoudig de batterijen op stand-by te zetten. Ik heb een heel simpele flow gemaakt dat tijdens het laden van de auto de 3 HW batterijen op stand-by gaan. Is de batterij van de auto vol dan gaan de batterijen gewoon weer laden ( Als er voldoende zon is natuurlijk 8) :*) )

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47
ONM schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:30:
[...]

Klopt, via Homey is het heel eenvoudig de batterijen op stand-by te zetten. Ik heb een heel simpele flow gemaakt dat tijdens het laden van de auto de 3 HW batterijen op stand-by gaan. Is de batterij van de auto vol dan gaan de batterijen gewoon weer laden ( Als er voldoende zon is natuurlijk 8) :*) )
Is het uiteindelijk voor de energierekening niet goedkoper / het maakt niet uit om gewoon de zonnestroom uit je batterijen ook in de auto te laten lopen i.p.v. het te proberen pas 's avonds kwijt te raken op je nachtverbruik?

Zelf speel ik eigenlijk ook wel met dat idee, maar volgens mij is het een mindfuck.

• ONM
  • Laatst online: 10-04 08:56

ONM

egev schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:40:
[...]

Is het uiteindelijk voor de energierekening niet goedkoper / het maakt niet uit om gewoon de zonnestroom uit je batterijen ook in de auto te laten lopen i.p.v. het te proberen pas 's avonds kwijt te raken op je nachtverbruik?

Zelf speel ik eigenlijk ook wel met dat idee, maar volgens mij is het een mindfuck.
Ik denk ook dat je gelijk hebt :*) maar op de één of andere manier vind ik het prettig om de batterijen te gebruiken voor huiselijke consumptie met name in de avond en nacht. Het nachttarief ligt 1 cent hoger als het daltarief dus ik maak wel degelijk winst ;)

• Knowbody
De aan-uit draaiknop van de PiB is een zwak onderdeel. Beetje jammer.

egev schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:40:
[...]

Als je een dynamisch contract hebt kan er voordeel zijn met het schuiven afhankelijk hoe goed je er in slaagt gebruik te maken van de verschillende uurtarieven.

Heb je echter een vast of variabel contract dan heeft het schuiven met het gebruik geen enkele zin.
Knowbody schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:52:
De aan-uit draaiknop van de PiB is een zwak onderdeel. Beetje jammer.
Verklaar? Wat is daar zwak aan? Als je de batterij eenmaal hebt aangezet is er geen enkele reden meer om die knop zelfs maar aan te raken.

• _Apache_
  • Laatst online: 18:17
Ik neem aan dat het swinters geen probleem ie als de batterijen praktisch alle dagen op 0% staan?

Want met maar 50-60kWh per maand uit de panelen, en een warmtepomp die het er direct weer uit trekt.

Of is het dan beter op te laden voor opslag en uit te zetten?

• pimk
pimk schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:15:
[...]

En ook hier begint de logistiek een beetje te falen. Gisteren zou mijn vervanger van de vervanger bezorgd worden. Helaas stond de chauffeur voor de deur om alleen de defecte op te halen, terwijl HW duidelijk had aangegeven de verpakking van de 'nieuwe' batterij te gebruiken voor de retour (logisch!). En laat die laatste nu nog steeds geen verwachte leverdatum (laat staan tijd...) te hebben. En Wizzi geeft alleen aan dat ik rustig moet afwachten en lekker op de F5-button blijven hangen.

Grrrrr...

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

pimk schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 16:24:
[...]

En ook hier begint de logistiek een beetje te falen. Gisteren zou mijn vervanger van de vervanger bezorgd worden. Helaas stond de chauffeur voor de deur om alleen de defecte op te halen, terwijl HW duidelijk had aangegeven de verpakking van de 'nieuwe' batterij te gebruiken voor de retour (logisch!). En laat die laatste nu nog steeds geen verwachte leverdatum (laat staan tijd...) te hebben. En Wizzi geeft alleen aan dat ik rustig moet afwachten en lekker op de F5-button blijven hangen.

Grrrrr...
Ik heb volgende week mijn omruilmoment gepland staan, hopelijk gaat dat in 1 keer goed. Ook ik heb de verpakking van de nieuwe nodig om de oude goed te kunnen laten vervoeren.
Ondertussen doet de PiB totaal niets meer, reageert niet op aan/uit zetten, stekker eruit, reset knop, lijkt helemaal dood.

_Apache_ schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 16:22:
Ik neem aan dat het swinters geen probleem ie als de batterijen praktisch alle dagen op 0% staan?

Want met maar 50-60kWh per maand uit de panelen, en een warmtepomp die het er direct weer uit trekt.

Geen enkel probleem. Om de 5 tot 6 dagen zal de batterij een SOC correctie uitvoeren om de status van de cellen op peil te houden, dat kost ca 250 Wh per keer. maar heeft als voordeel als je eens een keer een zonnige dag hebt met weinig gebruik dat de batterij gelijk kan reageren.

• pimk
ChUcKiE schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 16:30:
[...]

Ik heb volgende week mijn omruilmoment gepland staan, hopelijk gaat dat in 1 keer goed. Ook ik heb de verpakking van de nieuwe nodig om de oude goed te kunnen laten vervoeren.
Ondertussen doet de PiB totaal niets meer, reageert niet op aan/uit zetten, stekker eruit, reset knop, lijkt helemaal dood.
En weer een ellenlange discussie met Wizzi (want ik ging er zomaar vanuit dat dat prima geautomatiseerd kan, alleen een paar nummertjes en logistiek) maar helaas... Wel 10 keer het advies om toch vooral Track&Trace te blijven checken maar blijkbaar weet niemand waar nu mijn vervangende batterij is.
Lees dus de mail van trans-Mission goed, als het alleen gaat om een RETORU (zoals in mijn geval) heeft het dus blijkbaar geen zin om thuis te blijven; je hebt tenslotte geen verpakking voor die retour.

Mijn positivieit omtrent HW verdwijnt als sneeuw voor de zon...

Oh ja, om het makkelijk te maken krijgt de levering hetzelfde HOM0*** nummer als de retour...

[ Voor 4% gewijzigd door pimk op 25-03-2026 16:53 ]

• jdgraaf
pimk schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 16:51:
[...]

En weer een ellenlange discussie met Wizzi (want ik ging er zomaar vanuit dat dat prima geautomatiseerd kan, alleen een paar nummertjes en logistiek) maar helaas... Wel 10 keer het advies om toch vooral Track&Trace te blijven checken maar blijkbaar weet niemand waar nu mijn vervangende batterij is.
Lees dus de mail van trans-Mission goed, als het alleen gaat om een RETORU (zoals in mijn geval) heeft het dus blijkbaar geen zin om thuis te blijven; je hebt tenslotte geen verpakking voor die retour.

Mijn positivieit omtrent HW verdwijnt als sneeuw voor de zon...

Oh ja, om het makkelijk te maken krijgt de levering hetzelfde HOM0*** nummer als de retour...
Ja wordt er zo niet beter op de laatste tijd. Vandaag zelf mijn eerste ervaring met WiZi... ZUCHT! Zoals ik al eerder zei... misschien leuk voor het bedrijf, maar zo'n AI bot... drama voor de klant.

Vorige week een issue met een ander iets, Reolink camera. Daar kon ik gewoon een ticket aanmaken via de website. Keurig netjes 2 minuten later een ticketnumer vial de mail waarop ik verder kon reageren en uur later reactie terug en zo dus back and forth een paar keer via de mail. En ook netjes tot een oplossing gekomen. Beetje ouderwets misschien gewoon een support ticker kunnen aanmaken en een mens die vervolgens terug reageert... maar het werkt wel! ;-)
Hier toch de overstap aan het maken naar ander merk, want qua capacteit, functie, prijs EN support leggen ze het gewoon af t.o.v. de rest. Heel jammer want beetje hollands glorie is wel leuk, maar niet op deze manier als ze zo door gaan.

• Knowbody
hanev001 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:56:
[...]

Verklaar? Wat is daar zwak aan? Als je de batterij eenmaal hebt aangezet is er geen enkele reden meer om die knop zelfs maar aan te raken.
Heb er eentje die knettert.

• Knowbody
_Apache_ schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 16:22:

Ik zou handmatig laden op het laagste punt vh stroomtarief. In de winter is dat vaak in de nacht.

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 06:48
We hebben momenteel geen internet meer. Dan kunnen onze 2 PIBS ook niet functioneren? Ik zie dat ze 4 rode knipperende leds vertonen. Het zou een aantal dagen kunnen gaan duren voordat het internet weer werkt. Kan ik beter de knop omdraaien en uitschakelen?

• Knowbody
Sprincky schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 17:16:
We hebben momenteel geen internet meer. Dan kunnen onze 2 PIBS ook niet functioneren? Ik zie dat ze 4 rode knipperende leds vertonen. Het zou een aantal dagen kunnen gaan duren voordat het internet weer werkt. Kan ik beter de knop omdraaien en uitschakelen?
Je hebt wifi nodig. Internet is geen must. Heb je wellicht een simpel modem met ingebouwde wifi van de provider ?

Of eigen baas in huis wat betreft wifi?

IoT SIDD op 2.4 Ghz, vast kanaal. Dat is hoe het moet voor stabiliteit.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

jdgraaf schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 17:05:
[...]

Hier toch de overstap aan het maken naar ander merk, want qua capacteit, functie, prijs EN support leggen ze het gewoon af t.o.v. de rest. Heel jammer want beetje hollands glorie is wel leuk, maar niet op deze manier als ze zo door gaan.
Sessy dan maar (ook Nederlands bedrijf)? Maar goed, ik realiseer me dat ik wat off-topic ga.

Pagina: 1 ... 256 ... 263 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2