Merkwaardig issue. Toen mijn PIBS bij mij stonden had ik regelmatig het probleem dat mijn watermeter rood stond te knipperen. Opnieuw verbinden en het ging weer een tijdje goed. Nu staan de batterijen even ter lering en vermaak bij mijn Pa. Hij heeft nu hetzelfde probleem. Een watermeter die zijn verbinding verliest. Het frappante is dat het bij mij weg is sinds de batterijen niet hier in huis staan. Herkennen meer mensen dit ook?

Normaal zou ik het melden op de github pagina voor ons beta testers maar alle issues zijn daar gesloten.
@DCSBL

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Kippers
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:01
Devke schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:45:
Merkwaardig issue. Toen mijn PIBS bij mij stonden had ik regelmatig het probleem dat mijn watermeter rood stond te knipperen. Opnieuw verbinden en het ging weer een tijdje goed. Nu staan de batterijen even ter lering en vermaak bij mijn Pa. Hij heeft nu hetzelfde probleem. Een watermeter die zijn verbinding verliest. Het frappante is dat het bij mij weg is sinds de batterijen niet hier in huis staan. Herkennen meer mensen dit ook?

Normaal zou ik het melden op de github pagina voor ons beta testers maar alle issues zijn daar gesloten.
@DCSBL
Ik weet niet of gerelateerd. Maar sinds enkele weken(?), elke keer als ik in de app kijk zie ik een oranje bolletje specifiek bij de watermeter met de melding dat deze offline is. Maar de watermetingen komen wel gewoon door ..

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:19

fxs81

Julianadorp

@DCSBL
Ik heb ook 2 pibs en een watermeter maar heb het hier nog niet gezien. Nu kijk ik niet zo heel vaak in de app, 1 a 2 keer per dag hooguit, soms ook een dag of wat niet maar nog nooit een wegvallende verbinding of oranje status gezien bij de watermeter.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:37

joeri1

Cloud Engineer

@DCSBL
Ik heb zowat alles van HW en het enige apparaat wat nog wel eens verbinding verliest is de display, die herstelt dan ook vaak weer vanuit zichzelf. Vroeger kwam het nog wel eens voor dat de helft, voornamelijk sockets, opeens hun verbinding kwijt waren, echter de afgelopen maanden is het behoorlijk stabiel *klopt op hout*. Ik maak gebruik van TP-Link Omada apparatuur met een AP per verdieping.

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:40
Ik hoop dat er ook nog plannen zijn om in hun eigen native app de batterij aan te kunnen sturen zodat je die permissions kan zetten (wat nu alleen via de API kan) Ik heb namelijk geen zin in allerlei externe oplossing zoals Home Assistant / Homey etc...
Pagina: 1 ... 247 248 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2