• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:12
TFX77 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 23:44:
Lekker hoor deze spread met de batterijen. Drie stuks. Vol, kwart leeg, vol en hoppa leeg op de dure uren.
Begrijp me niet verkeerd: alle respect voor de tijd en moeite die hierin gestoken wordt. _/-\o_ O+
Maar met een RTE van ~75% (en dat is al vrij optimistisch) vraag ik me af of ik iets over het hoofd zie.

Bij de huidige dynamische uurprijzen vraag ik me af of de batterij alleen rendabel is bij zeer grote spreads. In veel gevallen verdwijnt een groot deel van het voordeel in conversie- en opslagverliezen, nog los van slijtage en regelvertraging (die we hier maar even als hobby beschouwen). Daarbij komt dat zonnestroom btw-vrij is, terwijl ingekochte netstroom incl. btw wordt afgerekend, waardoor een deel van het theoretische prijsvoordeel al verdampt nog vóór de RTE-verliezen meespelen.

Mijn gevoel: onder de ~15 ct/kWh spread is het economisch nauwelijks zinvol. .. toch ? Mis ik hier een belangrijke factor of incentive die dit toch structureel rendabel maakt?

Maart loopt me contract af, en Ik ben zelf serieus aan het kijken of ik wil overstappen naar een dynamisch contract, maar ik twijfel nog. Zolang terugleveren nog iets oplevert is het plaatje overzichtelijk, O-) en ik ben bang dat na 2027 de spreads juist kleiner worden doordat steeds meer mensen een batterij gebruiken en energieleveranciers hun prijsmodellen daarop aanpassen. Daardoor vraag ik me af of een dynamisch contract op langere termijn wel structureel voordeel blijft opleveren. ;(
carpcatcher schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 08:32:
[...]

Begrijp me niet verkeerd: alle respect voor de tijd en moeite die hierin gestoken wordt. _/-\o_ O+
Maar met een RTE van ~75% (en dat is al vrij optimistisch) vraag ik me af of ik iets over het hoofd zie.

Bij de huidige dynamische uurprijzen vraag ik me af of de batterij alleen rendabel is bij zeer grote spreads. In veel gevallen verdwijnt een groot deel van het voordeel in conversie- en opslagverliezen, nog los van slijtage en regelvertraging (die we hier maar even als hobby beschouwen). Daarbij komt dat zonnestroom btw-vrij is, terwijl ingekochte netstroom incl. btw wordt afgerekend, waardoor een deel van het theoretische prijsvoordeel al verdampt nog vóór de RTE-verliezen meespelen.

Mijn gevoel: onder de ~15 ct/kWh spread is het economisch nauwelijks zinvol. .. toch ? Mis ik hier een belangrijke factor of incentive die dit toch structureel rendabel maakt?

Maart loopt me contract af, en Ik ben zelf serieus aan het kijken of ik wil overstappen naar een dynamisch contract, maar ik twijfel nog. Zolang terugleveren nog iets oplevert is het plaatje overzichtelijk, O-) en ik ben bang dat na 2027 de spreads juist kleiner worden doordat steeds meer mensen een batterij gebruiken en energieleveranciers hun prijsmodellen daarop aanpassen. Daardoor vraag ik me af of een dynamisch contract op langere termijn wel structureel voordeel blijft opleveren. ;(
Ik kan niet namens @TFX77 praten maar wel de eigen ervaring delen met dynamisch.

Ik zie dat je zoekt naar verduidelijking. Ga mn best doen.

Ik starte zelf dit hobbyproject een jaar geleden. Doel was kennis op doen met een thuisbatterij. Ik heb al een heel ecosysteem van HW dus de PIB past daar wel in. Doel was dus niet terugverdienen.

Met een variabel energie contract was het de terugleverboete besparen. Met wat gefreubel in HA kwam ik erachter dat inclusief een afschrijving de batterij een paar ct kosten bracht per cycli. Inclusief RTE. Financieel niet rendabel dus voor ons. Was ook niet het doel.

Later gingen we ons doel uitbreiden. Electra rekening moet omlaag. Hoe gaan we dat fixen? Pubers de playstation en TV afpakken is een optie maar zorgt niet voor veel gezelligheid in de hut...... 😊🙈.

Batterijen icm dynamisch? Als we willen sturen is dit ook een optie die voor vele voor een beter humeur zorgt. Alle gekheid op een stokje natuurlijk. Ik hield dynamisch al een tijdje bij dus de sprong gewaagd.

De RTE van 71.5% (gemeten via kWh MID van HW) bracht niet de jubelstemming maar wel een hele mooie mogelijkheid te gaan testen. Wat ik deed was op de goedkoopste uren laden en op de duurste uren volgas ontladen tot 60% SoC. Verder gaat niet. In de zomermaanden is de spread daar best oke in. Deze maanden meer te laag dan goed. Echter kun je ervoor kiezen alleen op duur naar NOM te gaan en de rest van de uren standby te kiezen. Als ik daar strak op ga zitten dan zie ik mijn opbrengsten (TVT geld) weer heel langzaan oplopen. Het vergt wel strak beleid. Het gaat dynamisch beter dan met variabel is mijn ervaring. Het kan dus maar duidelijk deze maanden strak op de bal uhhh batterij.

Je maakt 1 denkfoutje mbt de belasting. Je kunt er ook voor kiezen een opgewekte kWh het net in te laten vloeien. Ook deze heeft een waarde. Bij dynamisch is dat de prijs van dat uur. Nu op dit moment ruim 30 ct. Vanavond 41 ct nog een x. We mogen nog salderen. Enige verlies die je hebt is het omzettingsverlies.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:52

DJ

carpcatcher schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 08:32:
[...]

Ik heb een Zonneplan dynamisch contract en 3 HW PiB's. Voor mij is het simpelweg een 'spel' om de uur tarief kosten zo laag mogelijk te houden, per maand gezien. Dat is mijn drijfveer. Ik heb de terugverdien tijd al lang losgelaten omdat ik persoonlijk vind dat dit niet nuttig is. Ik kan mij nu veroorloven om deze investering te doen (gedaan te hebben) en daarmee mijn maandelijkse energie lasten te verlagen. Dat is voor mij de drijfveer geweest om een dynamisch contract en de HW PiB's aan te schaffen.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:31
GL007 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:38:
[...]

Wat zijn de software versies van de batterijen en p1. Wanneer dit de laatste versie zijn dan kijkt de voeding van p1 na.
P1: 6.0304 (wordt gevoed vanuit de meter)
HW-BAT: 1.0503

Het issue doet zich voor sinds de laatste versie van de batterij firmware. De batterij komt niet uit de ruststand om naar laden/ontladen te gaan. De batterij maar eens op een andere plek gezet.

• Holvoetn
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:39
satya schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:49:
[...]

Het issue doet zich voor sinds de laatste versie van de batterij firmware. De batterij komt niet uit de ruststand om naar laden/ontladen te gaan. De batterij maar eens op een andere plek gezet.
Ik heb zelfde FW voor P1 meter.
1 batterij met 1.0503
1 batterij met 1.0406 (die halstarrig blijft weigeren om aan te passen maar kom ...)

Beiden doen netjes wat ze horen te doen na aansturing van mode via HA.
NoM wanneer het moet.
Zero-charge-only wanneer het moet.
(discharge heeft hier geen zin, ik krijg bijna niets terug voor injectie dus maximaal eigen opwek verbruiken is het credo)

M.a.w. ik vermoed dat het geen generiek probleem is ?

• RaVenXeoN
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uhar3J7amXAUpqK0A35nW19XRz8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gXE03JLaQpUEsoNEgKgZbHVf.jpg?f=user_large

Mailtje van vandaag :-) Het komt er dus echt wel aan!

• FGJ
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19:56

FGJ

RaVenXeoN schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:08:
[Afbeelding]

Ben benieuwd, onlangs is ook de AEG thuisbatterij uitgekomen, deze gaat ook met de homewizard P1 Dongle werken.
[...]

Het is adviseerbaar om de P1-meter van een eigen voeding te voorzien. De slimme meter is niet altijd voldoende op dat gebied.

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:23

fxs81

Julianadorp

[Afbeelding]

Even Wizzi gevraagd of dit onder het Energy+ komt te vallen, dit was het antwoord van de bot:

"Ja, als dynamische tarieven voor de batterij beschikbaar komen, zal dit onderdeel zijn van Energy+."

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:49
Zou dan om +- 350 batterijen gaan.
Dat zijn wel serieuze aantallen die je dan kwijt raakt 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Chris96 op 20-01-2026 10:35 ]

[...]

Ik ben bang dat je een wifi probleem hebt. Controleer sterkte van de wifi.
Zelf heb ik alle IOT apparaten in de router een vast IP-adres gegeven. Sinds die tijd geen enkel probleem meer.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

• carpcatcher
FGJ schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:10:
[...]

Ben benieuwd, onlangs is ook de AEG thuisbatterij uitgekomen, deze gaat ook met de homewizard P1 Dongle werken.
volgende maand pas, specs zien er wel erg gaaf uit, IP65 voor buiten. en prijs valt me nog mee.
60KG is wel een nadeel.

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:25
Ik hou geen rekening met afschrijving. De 25% verlies kan je gewoon een berekening van maken. In mijn optiek gaat dat met dynamisch laden meer naar de 20%.

Voor vandaag voor mij 0,24 x 1,25 = 0,30 voor laden.
Voor vandaag voor mij gemiddeld 0,37 ontladen.

Waarom houd ik geen rekening met afschrijving van de Plug-In Batteries? Als je hem alleen gebruikt voor zon en nul op de meter gebruik je ongeveer 220 cycli per jaar. De batterijen gaan 6000 cycli mee. Bij alleen zon laden haal je de 6000 cycli in 27 jaar. Laten we zeggen dat er 100 dagen zijn met voldoende spread. Dan zit je op 320 cycli per jaar. Dan zit je op 19 jaar. Mijn mening: Gebruik dat ding gewoon want over 19 jaar is er vast wel iets anders kapot dan de Lifepo4 accu's en koop je accu's voor een paar duppies.

Bij volledig laden en ontladen met een spread van 0,17 euro. 0,07 euro per kWh. Even er vanuit gaan dat in drie PiB's 7 kWh zit. Is afgerond 0,50 euro per dag. Even uitgaan van 100 dagen is 50 euro per jaar. In 19 jaar heb je dan 950 euro terug op je investering. Die je zonder dynamisch laden niet zou hebben. Maar de spread zal ook wel eens groter zijn dan dit.

Ik zal binnenkort een een paar meters aanmaken voor het bijhouden van de laadkosten en de ontlaadwinst. Maar eerst nog bezig alle vouwen uit mijn Dynamisch laden en ontladen automatisering te halen. Home Assistant lijkt wel een floating point error generator. Ik ben dat ook meteen voor mijn huis aan het implementeren. De @gielz code houd bij mij nu rekening met laad- en ontlaadspread en of de boiler en auto aan het laden zijn of niet, of dat zij juist moeten laden op de dynamisch goedkoper uren.

Ook gaat er een lamp aan op dynamisch dure (rood), dynamisch goedkope (groen) en daar tussen in (oranje). Omdat niet iedereen in huis kijkt naar de grafieken.

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:48
In deze modus laadt je thuisbatterij automatisch op de slimste momenten, op basis van de stroomprijs, weersverwachtingen en je gemiddelde verbruik. Zo maak je slim gebruik van goede uren en gebruik je je zonnestroom nóg slimmer.

Voor gemiddeld verbruik moet de P1 meter met de cloud verbonden zijn. Ik wil dat niet. En dan?

https://solar.bigroses.net

Ferdinand Oeinck schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:11:
[...]

Voor gemiddeld verbruik moet de P1 meter met de cloud verbonden zijn. Ik wil dat niet. En dan?
Ik heb in Homey de berekeningen zitten. Er is voor homey een speciale app voor “power by the hour”

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ferdinand Oeinck schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:11:
[...]

NOM of zelf wat knutselen met Home Assistant of Homey.

Maar iets waarbij de prijzen van het net af moeten komen, net als de weersverwachtingen, of je gebruiksgeschiedenis ben je sowieso cloudafhankelijk. (Of dus inderdaad zelf bouwen.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:48
ArthurMorgan schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:17:
[...]

NOM of zelf wat knutselen met Home Assistant of Homey.

Maar iets waarbij de prijzen van het net af moeten komen, net als de weersverwachtingen, of je gebruiksgeschiedenis ben je sowieso cloudafhankelijk. (Of dus inderdaad zelf bouwen.)
Heb ik al. Maar ik vergelijk graag mijn eigen oplossing met die van HW!!
Mijn huidig laadplan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0WlfhvWcyZUc-u4jhbEMg7CzT0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pcnlw3d45u7jNURFw75LztOX.png?f=fotoalbum_large

https://solar.bigroses.net

• satya
hanev001 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:31:
[...]

Het is adviseerbaar om de P1-meter van een eigen voeding te voorzien. De slimme meter is niet altijd voldoende op dat gebied.
Het gekke is dat er totaal geen meldingen zijn op dat gebied, de P1 geeft prima en actueel data af. De accu stond zojuist weer in ruststand en geel te knipperen. Zucht.
satya schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:04:
[...]

Het gekke is dat er totaal geen meldingen zijn op dat gebied, de P1 geeft prima en actueel data af. De accu stond zojuist weer in ruststand en geel te knipperen. Zucht.
Lijkt op Wifi issues. Verbind je P1 en batterijen eens opnieuw met je netwerk. Pakken ze de draad weer op? Krijg je geen melding in de app? Daar moet iets staan. Even bij de batterij kijken dan.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Niet online

wdr

satya schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:04:
[...]

Volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzing komt kleur geel niet voor.
Wel rood en oranje.
Rood knipperen: geen wifi.
Oranje knipperen: ga naar de app voor info.

Verder heb ik nog in mijn aantekeningen staan:
Batterij wil niet opladen bij voldoende teruglevering: Harde reset, 45 minuten (Stekker uitnemen + knop op UIT).

• satya
Devke schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:21:
[...]

Lijkt op Wifi issues. Verbind je P1 en batterijen eens opnieuw met je netwerk. Pakken ze de draad weer op? Krijg je geen melding in de app? Daar moet iets staan. Even bij de batterij kijken dan.
Geen meldingen over wifi, beide devices staan naast een accespoint en de app meldt 100% signaal. Aan het netwerk is niets gewijzigd. Zoals eerder aangegeven is dit gerag begonnen met de laatste firmware.
satya schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:10:
[...]

Geen meldingen over wifi, beide devices staan naast een accespoint en de app meldt 100% signaal. Aan het netwerk is niets gewijzigd. Zoals eerder aangegeven is dit gerag begonnen met de laatste firmware.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je opnieuw gaat verbinden.... gaan ze verder of blijft het stil.
Je kunt ook de harde reset een x doen. Paar posts terug staat deze beschreven en anders zoals eerder geadviseerd met HW even contacten.

• satya
Devke schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:24:
[...]

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je opnieuw gaat verbinden.... gaan ze verder of blijft het stil.
Je kunt ook de harde reset een x doen. Paar posts terug staat deze beschreven en anders zoals eerder geadviseerd met HW even contacten.
Geen problemen bij opnieuw verbinden van de BAT en de P1, die komen erg snel weer in de lucht.

Op de P1 heb ik de api poort aan gezet, hoewel niet in gebruik, maar eens kijken wat dat gaat doen.
Dat zou iets icm met de firmware kunnen zijn.

ben al met HW bezig, maar communicatie met hun is een erg onduidelijk proces, geen idee of ze de communicatie vie de "app" in de browser blijven opvolgen.
satya schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:27:
[...]

Geen problemen bij opnieuw verbinden van de BAT en de P1, die komen erg snel weer in de lucht.

Op de P1 heb ik de api poort aan gezet, hoewel niet in gebruik, maar eens kijken wat dat gaat doen.
Dat zou iets icm met de firmware kunnen zijn.

ben al met HW bezig, maar communicatie met hun is een erg onduidelijk proces, geen idee of ze de communicatie vie de "app" in de browser blijven opvolgen.
Begint de batterij ook weer te werken als je opnieuw hebt verbonden?

• ruvox
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:15
Bij mij een paar keer voorgekomen dat PIB niet wilde updaten, oorzaak was dat VPN verbinding open stond.
Na verbreken VPN verbinding ging de PIB netjes updaten.

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:51

BeyondThunder

Lost Lightning

Voor het eerste de 3 PiB's naar de 100% kunnen brengen. *O*
Het was wel een beetje timen met het aanzetten van de droger e.d., maar de derde schiet nu net in ruststand.

Ik wil met een Energy Socket mijn zwembad gaan verwarmen enkel met zonnestroom overschot. Maar wie krijgt er eigenlijk voorrang als er zonnestroom overschot is, de PiB's of de Energy Socket? Of kan je dit wellicht instellen? Ik kan hier niets over vinden.
BeyondThunder schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:36:
Voor het eerste de 3 PiB's naar de 100% kunnen brengen. *O*
Het was wel een beetje timen met het aanzetten van de droger e.d., maar de derde schiet nu net in ruststand.

Ik wil met een Energy Socket mijn zwembad gaan verwarmen enkel met zonnestroom overschot. Maar wie krijgt er eigenlijk voorrang als er zonnestroom overschot is, de PiB's of de Energy Socket? Of kan je dit wellicht instellen? Ik kan hier niets over vinden.
Je batterijen kijken altijd of er overschot op de p1 meter is of een tekort. Als jij het zwembad aan het verwarmen bent en je hebt te weinig opwek dan zal de batterij bijspringen mits (deels) geladen. Als er met verwarmen van het zwembad nog overschot is en de batterijen zijn niet vol, dan ben je en het zwembad aan het verwarmen en de batterijen pakken de rest van het overschot.

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:51

BeyondThunder

Lost Lightning

Ai, dat is jammer. Ik zou verwachten dat de PiB's altijd voorrang krijgen.
Dan moet ik maar wat in HA gaan knutselen, of kijken naar slimme regels in de App voor de Energy Sockets.

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:31

joeri1

Cloud Engineer

BeyondThunder schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:51:
Ai, dat is jammer. Ik zou verwachten dat de PiB's altijd voorrang krijgen.
Het is efficiënter om je stroom meteen te gebruiken (vaatwasser, warmtepomp, zwembad), dan deze eerst op te slaan in de PiB en dan te gebruiken. Het zou wel leuk zijn als HW een soort prioriteiten lijst kan maken in de app, dan kan iedereen dit zelf bepalen.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:52

DJ

joeri1 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:32:
[...]

Het is efficiënter om je stroom meteen te gebruiken (vaatwasser, warmtepomp, zwembad), dan deze eerst op te slaan in de PiB en dan te gebruiken. Het zou wel leuk zijn als HW een soort prioriteiten lijst kan maken in de app, dan kan iedereen dit zelf bepalen.
Je kunt niet bepalen dat de ene elektron naar links moet en de andere naar rechts. Als je echt wilt bepalen wie welke stroom gebruikt, dan moet je alles 'smart' maken (met stekkers oid) en dan met iets als bijvoorbeeld HA of Homey zo gaan schakelen dat alleen de vaatwasser aan gaat als er stroom overschot is (bijvoorbeeld).

Volgens mij is er nog heel wat te leren over hoe je het beste je huis verbruik omlaag kunt krijgen door slim gebruik te maken van de beschikbare stroom, en bij dynamische contracten wanneer je iets schakelt.

Ik zet bijvoorbeeld de vaatwasser aan het einde van de dag aan met een ingebouwde timer (Miele vaatwasser die dat kan). Deze start dan in de nacht (meestal na middernacht) als de tarieven laag zijn, want ik heb een dynamisch contract (Zonneplan). Ook gaat de wasmachine en droger overdag (tussen 10h en 16h) aan, vooral als de tarieven erg laag zijn.
Maar de warmte pomp blijft gewoon aan staan, en die gebruikt ook wat stroom :X

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Piet19882
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:50
Ligt het aan mij of staan er overdreven veel "gezocht" advertenties op Marktplaats van de PiB sinds die diefstal? De gestolen units lijken me niet meer online te staan, maar waarom dan ineens zoveel gezocht-advertenties?

• P1Meter.nl
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:55
Misschien wel lok accounts

P1Meter.nl | Nul Op de Meter

• carpcatcher
of mensen die denken; had ik hem maar gekocht voor die prijs.. het moet goedkoper kunnen (tegen beter weten in)

• Piet19882
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:50
Piet19882 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:55:
Ligt het aan mij of staan er overdreven veel "gezocht" advertenties op Marktplaats van de PiB sinds die diefstal? De gestolen units lijken me niet meer online te staan, maar waarom dan ineens zoveel gezocht-advertenties?
Jaa zou kunnen maar waarom dan? Als je eentje zoekt, ga je toch niet iemand die ook eentje "zoekt" een berichtje sturen?
Pagina: 1 ... 245 246 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2