• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:33
TFX77 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:16:
[...]

Hier mijn versie, origineel van Devke aangepast naar mijn situatie.

...

Gebaseerd op drie PiBs en houd rekening met het laden van de auto. Controleert de spread tussen goedkoopst en duurst per dag, geen ingewikkelde multiple day gedoe. Ook als de Solar.Forecast per uur boven de 1000 Watt voorspelt gaat hij naar Nul-Modus/Zero. Notificaties gaan via telegram, notify.notify kan ook dan krijg je van de HW app een bericht. Maar geen historie zoals in Telegram. Gebruikt @gielz zijn Nordpool HACS maar omdat daar geen bruikbare sensoren inzitten gebruik ik EnergyZero voor de huidige, laagste en hoogste prijs vandaag.

Klein vraagje @gielz voor goedkoopste uren heb ik 0 aan het werk gekregen, als ik duurste uren op 0 configureer selecteert Home Assistant all 24 uur in een dag. Ook lijkt de 24 uurs schaal niet helemaal te werken in ApexCharts, maar dat kan ook aan mij liggen.

[Afbeelding]

Opmerking of tips altijd welkom. Werkt goed tot nu toe. Wachten op de integratie van HomeWizard zelf.
Ik heb ook de automatisering van @gielz en @Devke draaien en enigzins aangepast/versimpeld. Ik heb eerst een automatisering draaien die op 00:00:05 uur kijkt of de spread überhaupt groot genoeg is, aan de hand daarvan zet ik de automatisering aan of uit. Dan om 00:00:15 als de dynamische spread(in mijn geval 33%) hoog genoeg is gaat de automatisering aan de gang met laden op goedkoopste uren en zero op dure uren, en standby op neutrale uren( dit wordt charge_only zodra beschikbaar). Zelf is mijn verbruik redelijk beperkt dus heb nu 4 goedkope uren en 9 dure uren ingesteld, met volle batterijen(2x) red ik dat tot middernacht. Bij te weinig spread blijft de zero modus de hele dag staan.
Vanaf februari heb ik pas een dynamisch contact, maar de automatisering heb ik inmiddels aardig lopen.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-12 14:06
dwag schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:25:
[...]

Vandaag verzendbevestiging ontvangen. Leverdatum nog onbekend. 30 november besteld. In FAQ staat bij levertijd nog steeds: "Bestel je op werkdagen vóór 15.00 uur? Dan staat jouw thuisbatterij de volgende dag al bij je thuis." Beetje slordig.
Ik heb ook vandaag een verzendbevestiging gekregen.

Transmission bezorgd niet op zaterdag dus wellicht ergens volgende week nog maar als anderen al 2 weken wachten na de verzendbevestiging dan moeten we denk ik nog wat langer geduld hebben.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:51

Xelation

Bendable Poseable

AtlAntA schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:58:
[...]

Ik heb ook vandaag een verzendbevestiging gekregen.

Transmission bezorgd niet op zaterdag dus wellicht ergens volgende week nog maar als anderen al 2 weken wachten na de verzendbevestiging dan moeten we denk ik nog wat langer geduld hebben.
Idem ik heb nu maandag de 29ste als afleverdatum staan.

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:51

Xelation

Bendable Poseable

Ik heb nu een P1 meter, watermeter, display’s, Energy Sockets op wasdroger, wasmachine, eclectische fiets, Growatt en GoodWe (die niet uitleest) gekoppeld en 3 Pib is onderweg. Is/zijn er een kWh Meter 3-Fase(s) nog van toegevoegde waarde op deze setup?

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:48
Ik ben ook in blije afwachting van de zwarte doos van HW, uitgerekend op 16 dec. Helaas nog geen melding van de transporteur gehad. Navraag bij HW leverde de volgende reactie:

Sam
Goedemiddag,
Bedankt voor je bericht. We willen je graag een update geven over de levering van de batterij. De nieuwe voorraad zou aanvankelijk rond 15 december binnenkomen, maar deze levering heeft helaas vertraging opgelopen.
Op dit moment verwachten we dat we de batterijen weer kunnen uitleveren rond 26 december. Zodra jouw batterij binnen is en wordt verwerkt in ons magazijn, ontvang je automatisch een e-mail met de GoParcel-track-and-trace.
Onze excuses voor deze aanvullende vertraging. We begrijpen dat dit erg vervelend is en waarderen je geduld. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, laat het ons gerust weten.
Pagina: 1 ... 239 240 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Kortingscodespam kan in HomeWizard Plug-In Battery kortingscodetopic
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Doet de app wat raars? Post dat hier