Ik heb ook de automatisering van @gielz en @Devke draaien en enigzins aangepast/versimpeld. Ik heb eerst een automatisering draaien die op 00:00:05 uur kijkt of de spread überhaupt groot genoeg is, aan de hand daarvan zet ik de automatisering aan of uit. Dan om 00:00:15 als de dynamische spread(in mijn geval 33%) hoog genoeg is gaat de automatisering aan de gang met laden op goedkoopste uren en zero op dure uren, en standby op neutrale uren( dit wordt charge_only zodra beschikbaar). Zelf is mijn verbruik redelijk beperkt dus heb nu 4 goedkope uren en 9 dure uren ingesteld, met volle batterijen(2x) red ik dat tot middernacht. Bij te weinig spread blijft de zero modus de hele dag staan.TFX77 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:16:
[...]
Hier mijn versie, origineel van Devke aangepast naar mijn situatie.
...
Gebaseerd op drie PiBs en houd rekening met het laden van de auto. Controleert de spread tussen goedkoopst en duurst per dag, geen ingewikkelde multiple day gedoe. Ook als de Solar.Forecast per uur boven de 1000 Watt voorspelt gaat hij naar Nul-Modus/Zero. Notificaties gaan via telegram, notify.notify kan ook dan krijg je van de HW app een bericht. Maar geen historie zoals in Telegram. Gebruikt @gielz zijn Nordpool HACS maar omdat daar geen bruikbare sensoren inzitten gebruik ik EnergyZero voor de huidige, laagste en hoogste prijs vandaag.
Klein vraagje @gielz voor goedkoopste uren heb ik 0 aan het werk gekregen, als ik duurste uren op 0 configureer selecteert Home Assistant all 24 uur in een dag. Ook lijkt de 24 uurs schaal niet helemaal te werken in ApexCharts, maar dat kan ook aan mij liggen.
[Afbeelding]
Opmerking of tips altijd welkom. Werkt goed tot nu toe. Wachten op de integratie van HomeWizard zelf.
Vanaf februari heb ik pas een dynamisch contact, maar de automatisering heb ik inmiddels aardig lopen.
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black