Als je batterij lang in fabrieksstand staat (wit knipperend) dan gaat deze inderdaad na 30 minuten uit, en is de manier om hem weer wakker te maken om de stekker er even eruit en erin te doen, of om de knop aan de zijkant even uit > aan te draaien.Aardedraadje schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:09:
[...]
Na een halfuur geen Wi-Fi schakelt de batterij zichzelf uit. Je moet hem dan uit en weer aan zetten middels de knop. (Heb je misschien al gedaan, dat deed niks?)
Tip @HomeWizard_NL dit gedrag is achteraf toegevoegd en staat nog niet in de handleiding.
Een gedachte waarom is er geen standaardisatie in het uitlezen en aansturen van de batterijen.
Als het aan mij ligt komt er een Norm blad hiervoor. Zeker gezien de veiligheid.
Helaas is het zo dat ieder merk zijn eigen software en app’s hebben. Ik zou een voorstander zijn van een Modbus achtige verbinding zoals die werkt bij SolarEdge.
Als men dit nu gaan doen bij batterijen zou dat een hele verbetering zijn.
De koppeling naar P1 kan via een eigenmodule blijven.
Als het aan mij ligt komt er een Norm blad hiervoor. Zeker gezien de veiligheid.
Helaas is het zo dat ieder merk zijn eigen software en app’s hebben. Ik zou een voorstander zijn van een Modbus achtige verbinding zoals die werkt bij SolarEdge.
Als men dit nu gaan doen bij batterijen zou dat een hele verbetering zijn.
De koppeling naar P1 kan via een eigenmodule blijven.
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Heb ik gedaan, maar er gebeurt niets. Geen LED's geen verbinding. Geen mogelijkheid om de accu opnieuw te verbinden.HomeWizard_NL schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:52:
[...]
Als je batterij lang in fabrieksstand staat (wit knipperend) dan gaat deze inderdaad na 30 minuten uit, en is de manier om hem weer wakker te maken om de stekker er even eruit en erin te doen, of om de knop aan de zijkant even uit > aan te draaien.
Ik heb nu de de accu via de draaiknop uitgezet en daarna de stekker eruit getrokken. Over een paar uur steek ik de stekker er weer in en zet ik hem aan met de draaiknop.
Ik wist dat eraan gewerkt werd. Het zou komen met een nieuwe firmware maar ik bleef heel lang op de oude hangen. Ik geloof niet dat ik HA heb zien vragen om een update van de HomeWizard plugin.Aardedraadje schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:50:
[...]
Je weet dat er tegenwoordig een API is waarmee je ze ook via automatisering in standby kunt zetten?Zit tegenwoordig standaard in de P1 en HA/Homey.
Ik laat het even zo draaien om te zien of je gelijk hebt. Daarna maar zien of de integratie van de standby bij mij ook aanwezig is en of het werkt.
Ze mogen ook wat aan de app doen. Geen enkel bericht over een FW update en als je device over de flos gaat zie je ook niks. Je moet maar net even in de app kijken of je batterijen bewonderen. Die staan bij mij in een kamer waar ik zelden kom dus het was toeval.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
@Wesseley
Zoals eerder genoemd, 3 of 4 kapotte batterijen op een rij lijkt een wiskundige onmogelijkheid. Tenzij Homewizard een evil company is die palets met geretourneerde batterijen maar terug blijft sturen naar klanten in de hoop dat ze het dan wél doen maar dat weiger ik te geloven. Ik volg deze topic serie al vanaf het begin. De batterijen zijn enorm veel verkocht, de meeste topic users zie of hoor je nooit meer. We kunnen er van uitgaan dat dat tevreden gebruikers zijn. De ontevreden gebruikers hoor je hier natuurlijk wel. Het lijkt me dat de verhouding tevreden gebruikers nog altijd flink in het nadeel is van de ontevredenen. Die 1,5%, dat geloof ik ook niet meer hoor. Ook veel van de 'brand promoters' hier hebben wel een batterij om moeten ruilen (inclusief ondergetekende).
Maar 3, 4 op een rij. Dat gaat er bij mij niet in. Dan moet er toch iets anders aan de hand zijn. Ik weet niet of je in de IT werkt maar als het gaat om root causes uitsluiten, dan zit er weinig anders op om een friendly tweaker te vinden die de pib een week in zijn systeem wil prikken. Wellicht zelfs een bewezen goed werkende bij jou er in hangen.... ik snap dat het praktisch onmogelijk te organiseren is, maar toch.
Het is niet alleen je netwerk dat van belang is, zoals ik inmiddels van Energy+ weet is de netspanning ook geen constante en verschilt dit zelfs van wijk tot wijk, op verschillende momenten in de dag. Misschien zit het in die hoek. Ik vind overigens wel dat een product daar mee om moet kunnen gaan, maar toch.
Als ik mijn werk 3 keer een falend systeem aantref, van wat voor soort dan ook, dan ga ik randvoorwaarden onderzoeken. Heb je je netwerk al eens tot de bare minimum teruggebracht bv? Modem van je provider op 2.4Ghz, HW ip's vastzetten en verder níets er aan of er op.
Zoals eerder genoemd, 3 of 4 kapotte batterijen op een rij lijkt een wiskundige onmogelijkheid. Tenzij Homewizard een evil company is die palets met geretourneerde batterijen maar terug blijft sturen naar klanten in de hoop dat ze het dan wél doen maar dat weiger ik te geloven. Ik volg deze topic serie al vanaf het begin. De batterijen zijn enorm veel verkocht, de meeste topic users zie of hoor je nooit meer. We kunnen er van uitgaan dat dat tevreden gebruikers zijn. De ontevreden gebruikers hoor je hier natuurlijk wel. Het lijkt me dat de verhouding tevreden gebruikers nog altijd flink in het nadeel is van de ontevredenen. Die 1,5%, dat geloof ik ook niet meer hoor. Ook veel van de 'brand promoters' hier hebben wel een batterij om moeten ruilen (inclusief ondergetekende).
Maar 3, 4 op een rij. Dat gaat er bij mij niet in. Dan moet er toch iets anders aan de hand zijn. Ik weet niet of je in de IT werkt maar als het gaat om root causes uitsluiten, dan zit er weinig anders op om een friendly tweaker te vinden die de pib een week in zijn systeem wil prikken. Wellicht zelfs een bewezen goed werkende bij jou er in hangen.... ik snap dat het praktisch onmogelijk te organiseren is, maar toch.
Het is niet alleen je netwerk dat van belang is, zoals ik inmiddels van Energy+ weet is de netspanning ook geen constante en verschilt dit zelfs van wijk tot wijk, op verschillende momenten in de dag. Misschien zit het in die hoek. Ik vind overigens wel dat een product daar mee om moet kunnen gaan, maar toch.
Als ik mijn werk 3 keer een falend systeem aantref, van wat voor soort dan ook, dan ga ik randvoorwaarden onderzoeken. Heb je je netwerk al eens tot de bare minimum teruggebracht bv? Modem van je provider op 2.4Ghz, HW ip's vastzetten en verder níets er aan of er op.
[ Voor 5% gewijzigd door EvaluationCopy op 17-09-2025 10:21 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
10 seconden lang de touch knop en dan via de app opnieuw koppelen. Dit doe ik ook na een update als ik rare dingen zie.Soudie schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:57:
[...]
Heb ik gedaan, maar er gebeurt niets. Geen LED's geen verbinding. Geen mogelijkheid om de accu opnieuw te verbinden.
Ik heb nu de de accu via de draaiknop uitgezet en daarna de stekker eruit getrokken. Over een paar uur steek ik de stekker er weer in en zet ik hem aan met de draaiknop.
Verder na koppeling een keer de P1 spanning loos maken en uit de meter halen. Dat scheelt ook veel problemen
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Ik vind dit niet echt een goede benadering. De stap van lang in fabrieksstand naar helemaal uit kan ik nog begrijpen maar waarom ga je als er geen Wifi is over naar fabrieksstand?HomeWizard_NL schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:52:
[...]
Als je batterij lang in fabrieksstand staat (wit knipperend) dan gaat deze inderdaad na 30 minuten uit, en is de manier om hem weer wakker te maken om de stekker er even eruit en erin te doen, of om de knop aan de zijkant even uit > aan te draaien.
Zeker als zo'n situatie optreed als er geen ander gebruik van de Wifi is kan de situatie ontstaan dat de Wifi tijdelijk weg is maar daarna weer terugkomt zonder dat dit wordt gemerkt. Als de batterij zich in die tussenperiode helemaal heeft uitgeschakeld is er verder geen enkele indicatie wat er gebeurd is.
Waarom niet dat deel van de batterij dat voor de wifi communicatie zorgt in standby laten staan en periodiek laten kijken of er weer verbinding mogelijk is met als informatie naar de gebruiker in de app een melding dat er geen wifi verbinding is.
Als er geen wifi is, schakelt het apparaat niet automatisch over naar de fabrieksinstellingen. De fabrieksstand (reset) kun je alleen handmatig activeren door de touchknop 10 seconden ingedrukt te houden, totdat het lampje wit knippert.hanev001 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:13:
[...]
Ik vind dit niet echte een goede benadering. De stap van lang in fabrieksstand naar helemaal uit kan ik nog begrijpen maar waarom ga je als er geen Wifi is over naar fabrieksstand?
Zeker als zo'n situatie optreed als er geen ander gebruik van de Wifi is kan de situatie ontstaan dat de Wifi tijdelijk weg is maar daarna weer terugkomt zonder dat dit wordt gemerkt. Als de batterij zich in die tussenperiode helemaal heeft uitgeschakeld is er verder geen enkele indicatie wat er gebeurd is.
Waarom niet dat deel van de batterij dat voor de wifi communicatie zorgt in standby laten staan en periodiek laten kijken of er weer verbinding mogelijk is met als informatie naar de gebruiker in de app een melding dat er geen wifi verbinding is.
Het zou toch fijn zijn als hier in de software/app een knop voor kwam>reset>zit dat al in de ontwikkel pipeline?HomeWizard_NL schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:18:
[...]
Als er geen wifi is, schakelt het apparaat niet automatisch over naar de fabrieksinstellingen. De fabrieksstand (reset) kun je alleen handmatig activeren door de touchknop 10 seconden ingedrukt te houden, totdat het lampje wit knippert.
Kan zijn, maar ik heb de touch knop in ider geval niet gebruikt (en zeker geen 10 seconden) om naar de fabieksstand te gaan. Hij stond gisteravond spontaan wit te knipperen en vanochtend dus uit. In mijn geval is de wifi het probleem niet. Het HW display staat een 1, 5 meter boven de accu en verbindt met hetzelfd AP, zelfde netwerk en werkt als een zonnetje. De P1 meter hangt er ook slechts 1,5 meter vanaf. Ook nooit problemen mee.HomeWizard_NL schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:18:
[...]
Als er geen wifi is, schakelt het apparaat niet automatisch over naar de fabrieksinstellingen. De fabrieksstand (reset) kun je alleen handmatig activeren door de touchknop 10 seconden ingedrukt te houden, totdat het lampje wit knippert.
Jammer om te zien dat mensen hier zoveel problemen ervaren.
Zelf heb ik nu twee batterijen draaien, de eerste die eind maart geleverd is, is wel een keer omgewisseld. De ander een renewed draait nu een maandje.
In het begin heb ik ook wat kinderziektes ervaart maar nu draaien ze beide zoals het moet.
Zelf heb ik nu twee batterijen draaien, de eerste die eind maart geleverd is, is wel een keer omgewisseld. De ander een renewed draait nu een maandje.
In het begin heb ik ook wat kinderziektes ervaart maar nu draaien ze beide zoals het moet.
Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)
Krijgt een volgende versie een ethernetpoort?HomeWizard_NL schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:18:
Kan een hoop problemen schelen, kleine moeite...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het is geen verklaring voor het fenomeen wat ik waarneem. 1 van de units gaat gewoon "uit" als er een tijd geen wifi is. Geen lampje, geen wifi, niks. Het enige wat werkt is een tijdje op de knop drukken. Daarna springt hij aan. Vervolgens synct hij met het netwerk alsof hij echt uit was. Ook moet ik opnieuw verbinden met de P1 meter. Maar dat is 2 drukken op de knop in de app en dan gaat alles weer.HomeWizard_NL schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:18:
[...]
De andere unit heeft nergens last van en voelt zich prima.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Voor ons tweakers misschien een oplossing, maar de meeste mensen hebben geen utp kabels door het huis liggen.hoevenpe schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:20:
[...]
Krijgt een volgende versie een ethernetpoort?
Kan een hoop problemen schelen, kleine moeite...
2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019
Kabel door het huis dat is niet meer van deze tijd!!!!!Olie_B_Bommel schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:52:
[...]
Voor ons tweakers misschien een oplossing, maar de meeste mensen hebben geen utp kabels door het huis liggen.
Elke kamer een netwerkpoort is zeker wel van deze tijd.GL007 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:54:
[...]
Kabel door het huis dat is niet meer van deze tijd!!!!!
Dat ben ik niet met je eens. In nieuwbouw wordt tegenwoordig vaak netwerkkabels aangelegd.GL007 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:54:
[...]
Kabel door het huis dat is niet meer van deze tijd!!!!!
https://www.nu.nl/economi...ij-bij-stroomstoring.html
Grappig: 95 procent heeft geen backup functie (stopcontact) zegt zinvolt. Dat betekent dus dat marstec enz nog geen 5 procent van de markt hebben. Lees ook "enkele duizenden"
Dat verklaart (als dan) ook de grote verschillen in aantallen topic reacties. En deels de hoeveelheid meldingen van problemen.
Met de nieuwere firmware lijken veel kinderziektes inmiddels er uit.
Al blijven er problemen.
Ik heb nog altijd meer fiduci in HW dan in een concurrent die als net gestart bv tje toch minder armslag heeft.
We gaan het meemaken. Hopelijk nog wat zon straks want de batterijen hebben dorst.
Grappig: 95 procent heeft geen backup functie (stopcontact) zegt zinvolt. Dat betekent dus dat marstec enz nog geen 5 procent van de markt hebben. Lees ook "enkele duizenden"
Dat verklaart (als dan) ook de grote verschillen in aantallen topic reacties. En deels de hoeveelheid meldingen van problemen.
Al blijven er problemen.
Ik heb nog altijd meer fiduci in HW dan in een concurrent die als net gestart bv tje toch minder armslag heeft.
We gaan het meemaken. Hopelijk nog wat zon straks want de batterijen hebben dorst.
Is dat niet die functionaliteit sinds firmware versie 1.0216 (1.0213).asing schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:31:
[...]
Het is geen verklaring voor het fenomeen wat ik waarneem. 1 van de units gaat gewoon "uit" als er een tijd geen wifi is. Geen lampje, geen wifi, niks. Het enige wat werkt is een tijdje op de knop drukken. Daarna springt hij aan. Vervolgens synct hij met het netwerk alsof hij echt uit was. Ook moet ik opnieuw verbinden met de P1 meter. Maar dat is 2 drukken op de knop in de app en dan gaat alles weer.
De andere unit heeft nergens last van en voelt zich prima.
"Battery now shuts down after 3 hours without Wi-Fi to avoid falling into a deep cell charge it can’t recover from. Just power cycle it to bring it back."
Je bedoeld ieder huis heeft internet aansluitingOlie_B_Bommel schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:57:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. In nieuwbouw wordt tegenwoordig vaak netwerkkabels aangelegd.
Het gaat nu off-topic met andere batterijen.Degast schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:04:
Al blijven er problemen.
Maar nu worden er veel zaken door elkaar gehaald. Een pib met of zonder backup is niet de enige manier om een backup stroomvoorziening te hebben. Ik heb een 77kwh ev-auto voor de deur staan, die 16a kan leveren bij een stroomstoring. Ookal zou deze halfvol zijn, kan ik nog dagen vooruit.
Dit bedoelde ik eerder ja, maar haalde een halfuur en 3 uur door elkaar.Maarren schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:23:
[...]
Is dat niet die functionaliteit sinds firmware versie 1.0216.
"Battery now shuts down after 3 hours without Wi-Fi to avoid falling into a deep cell charge it can’t recover from. Just power cycle it to bring it back."
Deze vond ik wel grappig in dat stukje op nu.nlDegast schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:04:
Al blijven er problemen.
Veel klanten zijn boze Nederlanders met zonnepanelen
-removed-
[ Voor 98% gewijzigd door GM15 op 17-09-2025 12:31 ]
Nee, dat wordt niet bedoeld. In nieuwe woningen worden tegenwoordig netwerkkabels gelegd en aansluitingen in de muren van de (slaap)kamers.GL007 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:23:
[...]
Je bedoeld ieder huis heeft internet aansluiting
Dat dekt alleen en dan ook alleen nieuwbouw. Semi standaard lang nog niet altijd. Ik heb NOG nooit met mijn twee Plug-In Batteries problemen gehad met WiFi en ik heb een simpele Ubiquiti Unifi Express (120 euro) met zo een 30 clients. Lijkt mij dan ook overbodig. Hooguit een kabel voor een tweede Wifi punt op zolder maar meer is echt niet van deze tijd. Wifi is in veel gevallen even snel mits je met 2.5 tot 10Gbps wil of moet werken maar dat is helemaal niche.meesje schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:27:
[...]
Nee, dat wordt niet bedoeld. In nieuwe woningen worden tegenwoordig netwerkkabels gelegd en aansluiting en in de muren van de (slaap)kamers.
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Daar gaat de discussie niet om. Er wordt gezegd dat het niet van deze tijd is. Dat is niet juist.TFX77 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:35:
[...]
Dat dekt alleen en dan ook alleen nieuwbouw. Semi standaard lang nog niet altijd. Ik heb NOG nooit met mijn twee Plug-In Batteries problemen gehad met WiFi en ik heb een simpele Ubiquiti Unifi Express (120 euro) met zo een 30 clients. Lijkt mij dan ook overbodig. Hooguit een kabel voor een tweede Wifi punt op zolder maar meer is echt niet van deze tijd. Wifi is in veel gevallen even snel mits je met 2.5 tot 10Gbps wil of moet werken maar dat is helemaal niche.
Niet eens. Wifi in ideale condities kan tegenwoordig evenveel throughput/doorvoer halen als 1Gbit/s bedraad, maar waar het verschil ontstaat is in latency/(NL reactietijd ofzo?). En dat merk je, zeker in intensief gebruikte Wifi omgevingen.TFX77 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:35:
... Wifi is in veel gevallen even snel ...
Wifi is half-duplex, en kan dus niet tegelijkertijd zenden en ontvangen. Ieder Wifi apparaat moet zelfs wachten op alle andere Wifi apparaten op hetzelfde kanaal tot de ether vrij is, voordat deze zelf kan gaan uitzenden. Daar ontstaat latency. Verder is elke vorm van draadloze communicatie erg gevoelig voor interferentie, wat in de beste gevallen voor packetloss en retries zorgt. Worst case valt een draadloze verbinding tijdelijk weg. Daarentegen heeft een beetje gigabit switch tegenwoordig (aantal poorten * 1Gbit) switching capacity, en is full duplex, dus daar geen onnodige wachttijden. Verder ben je met juist gekozen Ethernet bekabeling vrijwel immuun voor interferentie.
De vraag is wel in hoeverre relatief langzame apparaten als de P1 en PiB daar last van hebben.
Het gaat hier niet over fileservers die duizenden requests per seconde moeten afhandelen.
Grootste bonus van een Ethernet poort zou wat mij betreft het uitsluiten van vage klachten met de PiBs zijn. Wat je ook fout kan doen in een Wifi setup, met je standaard providermodem met DHCP op de Ethernetpoorten is een bekabelde Ethernet PiB true plug-and-play geworden.
Fun while it lasted: World Community Grid!
en wat mag ik verstaan onder powercycle? Wellicht een dummy vraag....Maarren schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:23:
[...]
Is dat niet die functionaliteit sinds firmware versie 1.0216 (1.0213).
Draaiknop aan zijkant naar uit - stekker eruit - minuut of zo wachten - stekker erin - draaiknop aan de zijkant aanzetten.
Of is de touchknop voldoende. Het klopt toch dat die knop echt touch is en niet fysiek is in te drukken.
Powercycle ? -> uit en weer aan.Soudie schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:44:
[...]
en wat mag ik verstaan onder powercycle? Wellicht een dummy vraag....
Of is de touchknop voldoende. Het klopt toch dat die knop echt touch is en niet fysiek is in te drukken.
Ja touch knop.
Beta
Zie quoteSoudie schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:44:
[...]
en wat mag ik verstaan onder powercycle? Wellicht een dummy vraag....
Draaiknop aan zijkant naar uit - stekker eruit - minuut of zo wachten - stekker erin - draaiknop aan de zijkant aanzetten.
Het zou handig zijn als dat erbij wordt vermeld, thanks
Ook die vind ik dan weer niet helemaal lekker aansluiten. Als je een beetje hobby hebt met HA en Homey dan past deze deels bij een dynamisch contract. In app bestaat de mogelijkheid (nog) niet om e.a. in te stellen. Bij dynamische contracten wil je full control. Dat is niet mogelijk. Nu vind ik sws Co Pilot en ChatGPT "pleasures". Het is maar net hoe je de vraag stelt ook.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
My bad. Aangepast. Dank voor je opmerkzaamheid.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Edit : Dubbele post. Kan weg.
[ Voor 89% gewijzigd door Devke op 17-09-2025 15:30 ]
Eerlijk gezegd viel het al niet mee om een plekje in huis te vinden; slaapkamers vallen af vanwege het geluid (al is het weinig), meterkast veel te weinig ventilatie, CV ruimte op zolder valt ook af, te warm in de zomer, woonkamer misschien nog een optie maar niet voor twee stuks en dan heb ik eigenlijk ook nog een aparte groep nodig wat al helemaal een probleem oplevert en dan nu ook nog een netwerkkabel...meesje schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:56:
[...]
Elke kamer een netwerkpoort is zeker wel van deze tijd.
Inmiddels heb ik nog maar een 2-persoonshouden en is een slaapkamer omgebouwd tot werkkamer met 2-PiBs maar helaas zonder aparte groep die ontgrendeling tot 1600W mogelijk maakt (maar wel een netwerkaansluiting aanwezig al moet deze langs de plint naar de andere kant van de kamer gelegd worden)
[ Voor 11% gewijzigd door eovermeer op 17-09-2025 15:23 ]
Ik ga er wel even voor zitten met HW dit moet gewoon boven tafel komen. Ik wil zo graag dat het werkt.EvaluationCopy schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:02:
@Wesseley
Ik kom er nog op terug.
Wifi blijft natuurlijk gewoon een mogelijkheid, maar als er een ethernetpoort op zou zitten kan wie dat wil een draadje erin prikken...eovermeer schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:18:
Eerlijk gezegd viel het al niet mee om een plekje in huis te vinden; slaapkamers vallen af vanwege het geluid (al is het weinig), meterkast veel te weinig ventilatie, CV ruimte op zolder valt ook af, te warm in de zomer, woonkamer misschien nog een optie maar niet voor twee stuks en dan heb ik eigenlijk ook nog een aparte groep nodig wat al helemaal een probleem oplevert en dan nu ook nog een netwerkkabel...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik prefereer een lan kabel, gewoon full duplexhoevenpe schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:29:
[...]
Wifi blijft natuurlijk gewoon een mogelijkheid, maar als er een ethernetpoort op zou zitten kan wie dat wil een draadje erin prikken...
Geluidsproductie is inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Wij hebben op zolder een utp aansluiting. Daarop heb ik een Ziggo wifi pod aangesloten. Een toekomstige stekkerbatterij zal ik daar willen plaatsen. Bij ons op zolder wordt het niet extreem warm.eovermeer schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:18:
[...]
Eerlijk gezegd viel het al niet mee om een plekje in huis te vinden; slaapkamers vallen af vanwege het geluid (al is het weinig), meterkast veel te weinig ventilatie, CV ruimte op zolder valt ook af, te warm in de zomer, woonkamer misschien nog een optie maar niet voor twee stuks en dan heb ik eigenlijk ook nog een aparte groep nodig wat al helemaal een probleem oplevert en dan nu ook nog een netwerkkabel...
Inmiddels heb ik nog maar een 2-persoonshouden en is een slaapkamer omgebouwd tot werkkamer met 2-PiBs maar helaas zonder aparte groep die ontgrendeling tot 1600W mogelijk maakt (maar wel een netwerkaansluiting aanwezig al moet deze langs de plint naar de andere kant van de kamer gelegd worden)
Zijn deze mensen dan nu in het bezit van goed werkende batterijen of zijn ze gestopt? Zeker die één met vier keer een wissel?AtlAntA schreef op woensdag 17 september 2025 @ 05:08:
[...]
Denk dan eerder dat jij de uitzondering bent. Ik ken in mijn directe omgeving 8 personen nu met homewizard accu's en iedereen heeft 1 of meerdere omruilingen gehad. Waarvan 1 persoon zelfs 4x met een set van 2 accu's.
Buiten dat om is het niet zo netjes om andermans problemen met dit product als zwaar overdreven weg te zetten. Wellicht ben je net wat te biased?
Vandaag mijn 2e pib ontvangen. Op een aparte groep en ontgrendeld. Helaas vandaag een dag met minder zon.
Benieuwd naar het effect de komende tijd.
Benieuwd naar het effect de komende tijd.
Vandaag totaal geen zon. Zwaar bewolkt de hele dag. Vanochtend zat er nog 9% in. met opladen niet verder dan 18% gekomen. Toen een was gedraaid, een halfuur geleden gekookt. Nu nog maar 4%. Dus de PiB’s zullen straks snel leeg zijn.
Ik hoop morgen toch nog wat op te kunnen laden, maar het weerbericht ziet er niet goed uit. Een voorproefje voor van de winter.
Ik hoop morgen toch nog wat op te kunnen laden, maar het weerbericht ziet er niet goed uit. Een voorproefje voor van de winter.
Zou goed kunnen, ik heb echt maanden op een oude firmware gezeten. En als de Tesla staat te tappen dan kan dat een paar uur duren.Maarren schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:23:
[...]
Is dat niet die functionaliteit sinds firmware versie 1.0216 (1.0213).
Ik wacht even af en dan de standby inregelen in ha.
Vandaag mijn 3e PIB in ontvangst genomen, geplaatst en ontgrendeld.
PIB 1 en 2 zijn sinds resp. april en mei in bedrijf met om precies te zijn 0,0 meldingen / problemen.
Enkel soms een melding dat de capaciteit tijdelijk even wat teruggeschroefd werd ivm warmte door intensief gebruik. Dit beschouw ik als volstrekt normaal.
Ik ben een zeer tevreden gebruiker en vooral omdat ik zie dat mijn verbruik direct uit de zonnepanelen met 2 PIB's al is gestegen naar 78% (was 25%). Mijn doel is behaald. Ik verwacht dat 3 PIB's voldoende zal zijn. De tijd zal het leren. En anders toch maar het kwartet vol maken.
PIB 1 en 2 zijn sinds resp. april en mei in bedrijf met om precies te zijn 0,0 meldingen / problemen.
Enkel soms een melding dat de capaciteit tijdelijk even wat teruggeschroefd werd ivm warmte door intensief gebruik. Dit beschouw ik als volstrekt normaal.
Ik ben een zeer tevreden gebruiker en vooral omdat ik zie dat mijn verbruik direct uit de zonnepanelen met 2 PIB's al is gestegen naar 78% (was 25%). Mijn doel is behaald. Ik verwacht dat 3 PIB's voldoende zal zijn. De tijd zal het leren. En anders toch maar het kwartet vol maken.
5020 Wp zuid, 3280 Wp oost. Daikin Altherma 3M full electric 6kW. Resolar 60 heatpipes 300ltr ZB, Hyundai Kona 64kWh. HW 3x 2.7 kWh thuisbatterij
Idd, je zou het bijna zeggen ja.
Vandaag eindelijk weer een berichtje van de helpdesk ontvangen,
met wederom een geweldige vraag: Wilt u hem in een ander stopcontact proberen?
Tis echt om te huilen, ben heel duidelijk geweest wat er wel en niet werkt en welke stappen ik heb ondernomen maar het komt niet binnen bij ze.
ik moet me HW spul op een vast ip adres zetten anders gaat het na een paar dagen fout.. wel of geen WIFIscorpionv schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:01:
[...]
Niet eens. Wifi in ideale condities kan tegenwoordig evenveel throughput/doorvoer halen als 1Gbit/s bedraad, maar waar het verschil ontstaat is in latency/(NL reactietijd ofzo?). En dat merk je, zeker in intensief gebruikte Wifi omgevingen.
het zou dezelfde DHCP service zijn..
DHCP lease is ook het probleem niet aangezien de leasetijd 365 dagen is.
daarbij heb ik al 6 jaar een Ring alarm (dingen van de deurbel Amazone) dat werkt op wifi , bij 20 sec geen wifi / internet en je krijgt een pushbericht, als die voorheen 2 -3 keer in een jaar geen wifi had dan was dat veel.
met HW heb / had ik dagelijks problemen...

zo'n domme vraag is het nu ook weer niet. wellicht is die groep waar hij nu op aangesloten is 'niet helemaal stabiel' of is de randaarde niet goed aangesloten op die wandcontactdoos en geeft dat problemen.nl0jdb schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:09:
[...]
Tis echt om te huilen, ben heel duidelijk geweest wat er wel en niet werkt en welke stappen ik heb ondernomen maar het komt niet binnen bij ze.
ander stopcontact op een andere groep is dan geen domme suggestie
A wise man's life is based around fuck you
kan zijn dat sommige wifi chipsets niet helemaal lekker werken op jouw specifieke Accesspoint. op mijn unifi setup kan ik 'enhanced IoT' connectivity aanzetten dan zet hij wat legacy zaken goed zodat oudere/andere devices ook lekker werken.carpcatcher schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:09:
[...]
ik moet me HW spul op een vast ip adres zetten anders gaat het na een paar dagen fout.. wel of geen WIFI
het zou dezelfde DHCP service zijn..
DHCP lease is ook het probleem niet aangezien de leasetijd 365 dagen is.
daarbij heb ik al 6 jaar een Ring alarm (dingen van de deurbel Amazone) dat werkt op wifi , bij 20 sec geen wifi / internet en je krijgt een pushbericht, als die voorheen 2 -3 keer in een jaar geen wifi had dan was dat veel.
met HW heb / had ik dagelijks problemen...
wellicht is dat bij u ook het probleem
A wise man's life is based around fuck you
Ik denk dat ze de meeste problemen wel gezien hebben en een soort script hebben. Ik vind het antwoord dan wel weer een beetje meh. Ik zou zeggen : probeer een stopcontact op een andere groep.Zwelgje schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:18:
[...]
zo'n domme vraag is het nu ook weer niet. wellicht is die groep waar hij nu op aangesloten is 'niet helemaal stabiel' of is de randaarde niet goed aangesloten op die wandcontactdoos en geeft dat problemen.
ander stopcontact op een andere groep is dan geen domme suggestie
Heeft het probleem met de netspanning te maken???nl0jdb schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:09:
[...]
Dan moet die netspanning wel er fluctueren, die is hier trouwens zeer stabiel, maar functioneerde de batterijen ook nietGL007 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:26:
[...]
Heeft het probleem met de netspanning te maken???
Sinds drie dagen een derde PIB geïnstalleerd. Heb er ook een probleem bij. Sinds drie dagen verliest de P1 iedere dag zijn verbinding en is ie offline. Op deze manier heb ik niets aan een derde PIB. Heeft iemand hier een verklaring en oplossing voor?
Zeker niet, alles stabiel het heeft al maanden gewerkt niets veranderd.GL007 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:26:
[...]
Heeft het probleem met de netspanning te maken???
We hebben hier zelfs geen spanningspieken om de hele mooie dagen.
Homewizard ziet dat trouwens zelf ook ze kijken in je account en zien alles.
We zullen het weer afwachten hoop dat ik nieuwe krijg dan kunnen ze gelijk marktplaats op ben wel een beetje klaar met ze.
Heb je andere devices die de P1 uitlezen? Als je het topic doorzoekt zie je dat er best vaak issues zijn geweest met de P1 als er 4 of meer devices mee verbonden zijn. Ik dacht dat de laatste firmware dat zou hebben verbeterd, maar het fijne weet ik er niet van. Hier gaat het met 3 PiB's goed.BKK schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:45:
Sinds drie dagen een derde PIB geïnstalleerd. Heb er ook een probleem bij. Sinds drie dagen verliest de P1 iedere dag zijn verbinding en is ie offline. Op deze manier heb ik niets aan een derde PIB. Heeft iemand hier een verklaring en oplossing voor?
De vraag had inderdaad beter geformuleerd kunnen worden. Maar wel goed dat ze dit vragen. In dit topic wordt regelmatig afgevraagd of het probleem ook niet aan het electriciteitsnetwerk bij de klant kan liggen. Zoiets kan ik me wel voorstellen als na een derde wissel de vierde batterij weer kuren heeft. Als de stekker elke keer in hetzelfde stopcontact wordt gestoken… Dus geen vreemde vraag.asing schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:20:
[...]
Ik denk dat ze de meeste problemen wel gezien hebben en een soort script hebben. Ik vind het antwoord dan wel weer een beetje meh. Ik zou zeggen : probeer een stopcontact op een andere groep.
Men is er nuchter onder gebleven en is gewoon de omruilingen aan gegaan. 1 iemand heeft er alweer 2 van de 3 verkocht ergens in de zomer maar dat is puur omdat er 200 meer werd geboden per pib dan waar hij ze voor gekocht had.Wesseley schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:24:
[...]
Zijn deze mensen dan nu in het bezit van goed werkende batterijen of zijn ze gestopt? Zeker die één met vier keer een wissel?
Die met 4x een wissel heeft ze beide nog. De toen nog erg snelle omruilingen zorgden voor een downtime van enkele dagen ipv nu weken.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Heb je een mogelijkheid om de netspanning te monitorennl0jdb schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:48:
[...]
Zeker niet, alles stabiel het heeft al maanden gewerkt niets veranderd.
We hebben hier zelfs geen spanningspieken om de hele mooie dagen.
Homewizard ziet dat trouwens zelf ook ze kijken in je account en zien alles.
We zullen het weer afwachten hoop dat ik nieuwe krijg dan kunnen ze gelijk marktplaats op ben wel een beetje klaar met ze.
Thanks. Dat geeft mij in ieder geval nog wat hoop.AtlAntA schreef op woensdag 17 september 2025 @ 20:13:
[...]
Men is er nuchter onder gebleven en is gewoon de omruilingen aan gegaan. 1 iemand heeft er alweer 2 van de 3 verkocht ergens in de zomer maar dat is puur omdat er 200 meer werd geboden per pib dan waar hij ze voor gekocht had.
Die met 4x een wissel heeft ze beide nog. De toen nog erg snelle omruilingen zorgden voor een downtime van enkele dagen ipv nu weken.
Nederlanders halen plug-inbatterij in huis: 'Je hebt maar paar kWh nodig' https://www.nu.nl/economi...-maar-paar-kwh-nodig.html
Goed artikel.Ral23087 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 21:50:
Nederlanders halen plug-inbatterij in huis: 'Je hebt maar paar kWh nodig' https://www.nu.nl/economi...-maar-paar-kwh-nodig.html
Afgelopen maandag werd de bestelling voor een 3e Pib geleverd - dit samen met 2e bestelling voor een 1e energy socket en een display die ik via het 60 euro shoptegoed aangeboden heb gekregen door HW.
Alles netjes geleverd maar de nwe Pib was zo dood als een pier - niets mee te doen - ook op meerdere stroompunten geprobeerd, maar geen enkel teken van leven in de accu. Imo dus een regelrechte DOA.
De energiesocket binnen een minuut netjes aan gang en die mag mijn boiler in toom houden.
Het Energy Display ging qua install ook prima, maar dat was van korte duur - het display liet binnen het uur vreemde trillende beelden zien die ook na een herstart cq verse installatie niet meer weg zijn gegaan.
Contact met de "HW bot" - en later een HW medewerker en daar uitgelegd wat er werd ervaren - binnen het uur een nette afhandeling voor het gratis kunnen bestellen van een nieuw display en een dag later een mail dat de Pib midden volgende week omgeruild zou gaan worden.
-
De eerste 2 Pibs draaien sinds ontvangst heel netjes hun ding - nu iets van ruim 70 cycles - dus ik ga er van uit dat de omruil ook goed gaat komen. Fingers crossed ... ;-)
Alles netjes geleverd maar de nwe Pib was zo dood als een pier - niets mee te doen - ook op meerdere stroompunten geprobeerd, maar geen enkel teken van leven in de accu. Imo dus een regelrechte DOA.
De energiesocket binnen een minuut netjes aan gang en die mag mijn boiler in toom houden.
Het Energy Display ging qua install ook prima, maar dat was van korte duur - het display liet binnen het uur vreemde trillende beelden zien die ook na een herstart cq verse installatie niet meer weg zijn gegaan.
Contact met de "HW bot" - en later een HW medewerker en daar uitgelegd wat er werd ervaren - binnen het uur een nette afhandeling voor het gratis kunnen bestellen van een nieuw display en een dag later een mail dat de Pib midden volgende week omgeruild zou gaan worden.
-
De eerste 2 Pibs draaien sinds ontvangst heel netjes hun ding - nu iets van ruim 70 cycles - dus ik ga er van uit dat de omruil ook goed gaat komen. Fingers crossed ... ;-)
Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.