Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power
Zoals reeds eerder genoemd 70W volgens HW maar in de praktijk is dat 80WGL007 schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:01:
[...]
Je heb gelijk inderdaad ontladen dus 100W voor laden?
Houd ons op de hoogte of je het geregeld krijgt, want ik wil dit ook gaan doen.
2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019
Hoewel de codes anders zijn E114 E315 en E325 in mijn geval. Wat ik ook deed. update, reset, hard reset en zelfs het apparaat verwijderen en weer opnieuw aanmelden. Kwamen bij die meldingen onmiddellijk terug. Batterij was gewoon dood.Soudie schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:36:
Helaas, hier ca. 2 weken zonder problemen gedraaid, maar nu gisteren en vandaag foutmeldingen e113, e305 en e306. Ook na herstart en firmware upgrade naar 10305 blijven de foutmeldingen terugkeren.
Melding gemaakt bij Homewizard.
Als dit ook het geval is bij jou, moet je dat zeker gaan melden.
Die van mij is vervangen en staat sinds vrijdag.... Jaja voor alsnog foutloos te draaien. Ik hoop dat dit blijft bij mijn derde eerste batterij en hoop dat de twee die in bestelling staan maar snel komen.
Nog geen twee weken mail gehad dus september zal hem wel niet worden denk ik.
Misschien was het toch niet mijn netwerk
Ik heb de maximale export limiet (PEL) op 200W staan zodat er altijd meer dan de minimale 70W teruglevering is (ik had ergens in dit topic gelezen dat de PIB dat minimaal nodig heeft om te gaan laden). Als de PIB eenmaal gestart is met laden regelt de Envoy gewoon bij zodat er maximaal geladen kan worden. Zo werkt het althans bij mij. Ik heb 2 PIB’s.DavidNewhouse schreef op zondag 14 september 2025 @ 15:36:
Ik heb sinds vrijdag CT spoelen laten plaatsen op mijn Enphase pv systeem s-metered D8.3.5052 (a91404) en alles op de installateursomgeving laten instellen op eigen verbruik. Dat is prima verder. Ik heb ook een token waarmee ik limieten kan sturen voor toegestane max export waarde in W. De software van Enphase werkt op zich fantastisch, maar ik had ook 1 thuisbatterij van HW, en die laad nu niet meer, beetje kip en ei verhaal geen export, hw doet niks, verbruik huis stijgt, enphase pv gaat omhoog. Iemand ideeën hoe je dit optimaal met elkaar kan laten werken?
Edit: doelstelling is zoveel mogelijk pv zelf gebruiken, zo veel mogelijk in de hw thuisbatterij stoppen en zo min mogelijk export naar het net
Heb je ook ervaringen met dat de PIB (overdag) onterecht een verbruiker/verbruik huis naar 0 zet en dat daardoor de Enphase te weinig produceert, de pv naar beneden schakelt?mromelis schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:04:
[...]
Ik heb de maximale export limiet (PEL) op 200W staan zodat er altijd meer dan de minimale 70W teruglevering is (ik had ergens in dit topic gelezen dat de PIB dat minimaal nodig heeft om te gaan laden). Als de PIB eenmaal gestart is met laden regelt de Envoy gewoon bij zodat er maximaal geladen kan worden. Zo werkt het althans bij mij. Ik heb 2 PIB’s.
Dit herken ik niet maar mijn situatie is ook iets complexer.DavidNewhouse schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:52:
[...]
Heb je ook ervaringen met dat de PIB (overdag) onterecht een verbruiker/verbruik huis naar 0 zet en dat daardoor de Enphase te weinig produceert, de pv naar beneden schakelt?
De Enphase panelen zijn verdeeld in 2x5 stuks op het zuid/oosten en 4 stuks op het zuid/westen. Daarnaast heb ik ook een segment met een SolarEdge omvormer en 10 panelen op het noord/westen. Over de hele dag gezien heb ik de opwek mooi verdeeld.
Het vermogen van de SolarEdge stuur ik dynamisch via HA op basis van de export op de P1 meter. Ook hier hanteer ik maximaal 200W teruglevering.
De combinatie van deze 3 werkt wonderbaarlijk mooi moet ik zeggen.
Vrijdag:
:strip_exif()/f/image/BtP2m0BawmHJ5eiYlhCz5ghp.jpg?f=fotoalbum_large)
Zaterdag:
:strip_exif()/f/image/rJJ53xJcHQfuEvvKRltmp2RC.jpg?f=fotoalbum_large)
Zondag (vandaag dus):
:strip_exif()/f/image/7QinQ8mN9zs3EltudRyfoqGN.jpg?f=fotoalbum_large)
Geïnstalleerd vermogen is 8550Wp
[ Voor 24% gewijzigd door mromelis op 14-09-2025 22:22 ]
Ziet er goed uit hierboven !mromelis schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:11:
[...]
Dit herken ik niet maar mijn situatie is ook iets complexer.
De Enphase panelen zijn verdeeld in 2x5 stuks op het zuid/oosten en 4 stuks op het zuid/westen. Daarnaast heb ik ook een segment met een SolarEdge omvormer en 10 panelen op het noord/westen. Over de hele dag gezien heb ik de opwek mooi verdeeld.
Het vermogen van de SolarEdge stuur ik dynamisch via HA op basis van de export op de P1 meter. Ook hier hanteer ik maximaal 200W teruglevering.
De combinatie van deze 3 werkt wonderbaarlijk mooi moet ik zeggen.
Vrijdag:
[Afbeelding]
Zaterdag:
[Afbeelding]
Zondag (vandaag dus):
[Afbeelding]
Geïnstalleerd vermogen is 8550Wp
Het gaat nu beter vandaag met 100W toegestane export, PIB pakt het overschot op en bij kleine pieken weer terug naar opladen. Ik moet alleen nog monitoren wat er gebeurt bij bv. verbruik huis heeft 1000W nodig, 1 PIB gaat meehelpen bij ontladen met 800W, PV zou op dat moment 1300W kunnen produceren, wat er dan gebeurt, of de PIB wordt leeg getrokken of de PV gaat toch naar 1300W. Gisteren zag ik volgens mij het eerste gebeuren omdat de PIB erg snel reageert.
Gewoon laten gebeuren. De regeling werkt perfect. Dit vooral in het voorjaar en najaar.DavidNewhouse schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:43:
[...]
Ziet er goed uit hierboven !
Het gaat nu beter vandaag met 100W toegestane export, PIB pakt het overschot op en bij kleine pieken weer terug naar opladen. Ik moet alleen nog monitoren wat er gebeurt bij bv. verbruik huis heeft 1000W nodig, 1 PIB gaat meehelpen bij ontladen met 800W, PV zou op dat moment 1300W kunnen produceren, wat er dan gebeurt, of de PIB wordt leeg getrokken of de PV gaat toch naar 1300W. Gisteren zag ik volgens mij het eerste gebeuren omdat de PIB erg snel reageert.
Herstarten heeft niet geholpen. Met 1 minuut wachttijd.
De pib heeft 56 cyclus gedraaid. Pib ontvangen eerste week van juli. In nieuw staat.
Datum op de doos is van 3-3-2025.
Contact opgenomen met support. Nu wachten op reactie.
Ik zette in Enlighten de PEL op 100W export limit. En verder regelde ik niets. Dat is ok voor 1 PiB. Zie: https://solar.bigroses.net/7-19-2025DavidNewhouse schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:49:
Zeker ik zal over enige tijd wat delen over mijn ervaringen, ik meen dat Ferdinand Oeinck ook dezelfde setup al werkend heeft (vanuit een eerdere post op het andere topic terecht gekomen [Enphase] Envoy / IQ Gateway lokaal uitlezen voor domotica ), ben ook benieuwd hoe hij dit regelt.
Net de betaallink voor de 2de PiB gekregen. Hopelijk komen er nog genoeg zonnige dagen om 2 batterijen te testen. Ik denk dat ik dan ook de PEL dynamisch ga aansturen vanuit mijn eigen nodejs app. Want 200W export limit is wel wat veel...
Dank voor de terugkoppeling, ik heb nu 1 PIB en sinds gisteren de PEL op 100W gezet, dat werkt nu inderdaad best heel goed, net genoeg om de PIB te triggeren. Simpel maar effectiefFerdinand Oeinck schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:16:
[...]
Ik zette in Enlighten de PEL op 100W export limit. En verder regelde ik niets. Dat is ok voor 1 PiB. Zie: https://solar.bigroses.net/7-19-2025
Net de betaallink voor de 2de PiB gekregen. Hopelijk komen er nog genoeg zonnige dagen om 2 batterijen te testen. Ik denk dat ik dan ook de PEL dynamisch ga aansturen vanuit mijn eigen nodejs app. Want 200W export limit is wel wat veel...
Ik heb net mijn nieuwe BIP ontvangen ik hoop tcoh echt dat ik niet weer ellende krijg. Met de eerste genoeg gedoe gehad maar die werkt nu wel goed met de laatste firmware.internet4me schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:51:
Helaas voor mij ook E442 error foutmelding.
Herstarten heeft niet geholpen. Met 1 minuut wachttijd.
De pib heeft 56 cyclus gedraaid. Pib ontvangen eerste week van juli. In nieuw staat.
Datum op de doos is van 3-3-2025.
Contact opgenomen met support. Nu wachten op reactie.
Wat wel kenmerkend was is dat de bezorger van Transmission tegen mij zei "bewaar alsjebleift de doos, Ik ruil meer dan dat ik nieuwe breng" Mmmm dat wil je niet horen. En denk dat Homewizard daar ook niet heel blij mee is. Echter als het waar is ga je dit wel krijgen natuurlijk. Dan kan je als homewizard naar Transmission kijken maar eigenlijk moet je naar jezelf kijken in dat geval natuurlijk.
De specs van verschillende laag voltage systemen zeggen tussen de 5 en 20% afhankelijk van de load maar of die efficient zijn is de vraag.
Ja. Dit topic zit er vol mee.computerjunky schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:38:
Heeft iemand al de stroom in vs stroom opgeslagen vs stroom uit ratio bekeken? Ik ben benieuwd hoeveel conversie verlies is er met een laag voltage plug in systeem als dit?
De specs van verschillende laag voltage systemen zeggen tussen de 5 en 20% afhankelijk van de load maar of die efficient zijn is de vraag.
gemiddeld 25% verlies.computerjunky schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:38:
Heeft iemand al de stroom in vs stroom opgeslagen vs stroom uit ratio bekeken? Ik ben benieuwd hoeveel conversie verlies is er met een laag voltage plug in systeem als dit?
Het bericht van de bezorger zal ongetwijfeld een beetje overdreven zijn. Maar inderdaad niet fijn om te horen. Hopelijk bij jou een probleemloze werking.PureCode schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:36:
[...]
Ik heb net mijn nieuwe BIP ontvangen ik hoop tcoh echt dat ik niet weer ellende krijg. Met de eerste genoeg gedoe gehad maar die werkt nu wel goed met de laatste firmware.
Wat wel kenmerkend was is dat de bezorger van Transmission tegen mij zei "bewaar alsjebleift de doos, Ik ruil meer dan dat ik nieuwe breng" Mmmm dat wil je niet horen. En denk dat Homewizard daar ook niet heel blij mee is. Echter als het waar is ga je dit wel krijgen natuurlijk. Dan kan je als homewizard naar Transmission kijken maar eigenlijk moet je naar jezelf kijken in dat geval natuurlijk.
Dat is best een hoop. Interessant om te weten bij aanschaf omdat dat misschien een ander system beter maakt. Al scheelt het natuurlijk weer boete geld als dat blijft bestaan. Het is straks mogelijk meer rendabel om geen boete te betalen dan om een halve cent teruglevering te krijgen.
Anyway Thx.
Doos bewaren is niet nodig. Zorg dat je PiB klaarstaat bij de deur op het moment van omruilen, doosje van de nieuwe open, PiB er uit, oude PiB er weer in en meegeven met Transmission.PureCode schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:36:
[...]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Dat kost de chauffeur weer tijd.EvaluationCopy schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:41:
Doos bewaren is niet nodig. Zorg dat je PiB klaarstaat bij de deur op het moment van omruilen, doosje van de nieuwe open, PiB er uit, oude PiB er weer in en meegeven met Transmission.
En bij mij ging de omruiling in twee keer.
Hij kwam eerst de oude PIB ophalen en een dag later werd de vervangende PIB pas geleverd.
Dus dan wel handig om doos te bewaren....
Donald
"We have started the rollout of version 6.0206. This version will be made available over time for all P1 Meters, starting with P1 Meters currently running 6.0205."
4.590 Wp PV. 1x Homewizard Battery
It works perfect. Also at Homey.Vahalis schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:42:
Vanmiddag bericht aan de betatesters over de firmware van de P1:
"We have started the rollout of version 6.0206. This version will be made available over time for all P1 Meters, starting with P1 Meters currently running 6.0205."
Na 1 dag begonnen de problemen: E303, E305 en E306 (afwisselend). Dit nadat de PiB bijna volledig was opgeladen. Wizzi gaf aan om de batterij met de knop uit te schakelen, minuut te wachten en dan weer in te schakelen. Hierna weer voor een dag ok.
De dagen erna iedere dag hetzelfde riedeltje wanneer de PiB bijna volgeladen was. Wederom me gemeld via wizzi: er zou binnen een dag contact met me worden opgenomen. Dit was op donderdag.
Gisteren wederom dezelfde foutmeldingen maar nu ook met oranje knipperende LEDs aan bovenste en onderste deel van de strip. In totaal 3 keer de procedure uitgevoerd waarna de PiB in een normale toestand kwam.
Vandaag wederom hetzelfde maar nu komt de PiB niet meer actief. Naast de E meldingen ook de melding "geen stroom" en blijvend "synchroniseren met het stroomnet". Uitschakelen en gedurende langere tijd stekker er uit, maar helaas, PiB blijft in dezelfde toestand.
Het bestaande "ticket" in wizzi geüpdatet maar ik krijg geen reactie van HW.
Het meest fapprant is nog wel dat de PiB online blijft als deze is uitgeschakeld en niet is ingestoken en dat de ledstrip wit blijft. In HA wordt de waarde van de WiFi RSSI nog steeds bijgewerkt.
Iemand tips om dit issue op te lossen en hoe ik versneld in contact kan komen met HW?
Ik vermoed dat de PiB (omvormer danwel BMS hardware) kaduuk is en dat er een omruiling zal moeten plaatsvinden.
https://helpdesk.homewizard.com/en/goechel schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:54:
Vorige week dinsdag mijn eerste PiB ontvangen maar heb er niet lang plezier mee mogen beleven.
Na 1 dag begonnen de problemen: E303, E305 en E306 (afwisselend). Dit nadat de PiB bijna volledig was opgeladen. Wizzi gaf aan om de batterij met de knop uit te schakelen, minuut te wachten en dan weer in te schakelen. Hierna weer voor een dag ok.
De dagen erna iedere dag hetzelfde riedeltje wanneer de PiB bijna volgeladen was. Wederom me gemeld via wizzi: er zou binnen een dag contact met me worden opgenomen. Dit was op donderdag.
Gisteren wederom dezelfde foutmeldingen maar nu ook met oranje knipperende LEDs aan bovenste en onderste deel van de strip. In totaal 3 keer de procedure uitgevoerd waarna de PiB in een normale toestand kwam.
Vandaag wederom hetzelfde maar nu komt de PiB niet meer actief. Naast de E meldingen ook de melding "geen stroom" en blijvend "synchroniseren met het stroomnet". Uitschakelen en gedurende langere tijd stekker er uit, maar helaas, PiB blijft in dezelfde toestand.
Het bestaande "ticket" in wizzi geüpdatet maar ik krijg geen reactie van HW.
Het meest fapprant is nog wel dat de PiB online blijft als deze is uitgeschakeld en niet is ingestoken en dat de ledstrip wit blijft. In HA wordt de waarde van de WiFi RSSI nog steeds bijgewerkt.
Iemand tips om dit issue op te lossen en hoe ik versneld in contact kan komen met HW?
Ik vermoed dat de PiB (omvormer danwel BMS hardware) kaduuk is en dat er een omruiling zal moeten plaatsvinden.
Vraagteken rechtsonder. Wizi AI. Dan kun je een chart starten met de AI. Overdag kan je ook doorgestuurd worden naar een medewerker door Wizi.
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Deze weg had ik al bewandeld. Toch bedankt.TFX77 schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:12:
[...]
https://helpdesk.homewizard.com/en/
Vraagteken rechtsonder. Wizi AI. Dan kun je een chart starten met de AI. Overdag kan je ook doorgestuurd worden naar een medewerker door Wizi.
https://helpdesk.homewiza...n-e-code-wat-betekent-ditgoechel schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:26:
[...]
Deze weg had ik al bewandeld. Toch bedankt.
Mij hielp het 1x door de PIB de hele nacht uit te zetten
Hier staat tekst
4e als in "PiB nummer 4" of, "nummers 1, 2, 3 en 4 zijn al een keer omgeruild"?Sjaak_Afhaak schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:30:
Ik ben inmiddels al 2 weken aan het wachten op de replacement van m'n 4e batterij, maar het gaat fout bij de logistiek. De vervangende accu is al sinds 2 sept bij transmission, maar die falen elke keer. Heb inmiddels al 4 dagen thuis doorgebracht in blijde afwachting van de accu, want t&t gaf aan dat ze kwamen, maar geen chauffeur. Transmission stelt maar een onderzoek in. 't zal me benieuwen. Bij HW wordt uiteraard de blame bij transmission neergelegd. Iets met kastje en muur.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
PiB nummer 4. Voor ons de eerste omruil, maar gezien alle foutcodes die ik hier op het forum, maar ook thuis heb voorbij zien komen, verwacht ik niet dat dit de enige zal blijven...paQ schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:40:
[...]
4e als in "PiB nummer 4" of, "nummers 1, 2, en 3 zijn al een keer omgeruild"?
Hier staat tekst
PiB staat nu al een paar uur uit, stekker is uitgetrokken, ledjes branden nog wit, PiB is nog steeds te pingen, SOC 99%.DavidNewhouse schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:29:
[...]
https://helpdesk.homewiza...n-e-code-wat-betekent-dit
Mij hielp het 1x door de PIB de hele nacht uit te zetten
Morgenvroeg maar weer eens kijken maar heb weinig hoop dat dit goed gaat komen.
Het meest ergerlijke is nog wel de slechte en beperkte bereikbaarheid van HW support.
Hm.
Ik zou de neiging hebben hem in de schuur te zetten voor mn nachtrust.
Heel bijzonder.
Als ik hem buiten kon zetten deed ik dat. Staat nu in de garage. Blijkbaar wordt de electronica gevoed door de batterij zelf. M.i. een ongewenste en mogelijk onveilige situatie inderdaad.Degast schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:09:
Hij blijft dus aan terwijl draaiknop uit is en stekker er uit?
Hm.
Ik zou de neiging hebben hem in de schuur te zetten voor mn nachtrust.
Heel bijzonder.
Dat ziet er dan zo uit (ik had een blauw lampje). Eindigt de id van de batterij toevallig op GQ6Y?goechel schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:19:
[...]
Als ik hem buiten kon zetten deed ik dat. Staat nu in de garage. Blijkbaar wordt de electronica gevoed door de batterij zelf. M.i. een ongewenste en mogelijk onveilige situatie inderdaad.
:strip_exif()/f/image/a7VPaiWeO6bTaWfYRrdmilqZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SWXzA1oP646aaHQlywLxxhyJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoop niet dat de stekker dan nu onder spanning staat...vraasen schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:15:
[...]
Dat ziet er dan zo uit (ik had een blauw lampje). Eindigt de id van de batterij toevallig op GQ6Y?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Mijn PiB heeft een andere ID en alle LEDs branden wit want 99% vol.vraasen schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:15:
[...]
Dat ziet er dan zo uit (ik had een blauw lampje). Eindigt de id van de batterij toevallig op GQ6Y?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De app geeft aan status "losgekoppeld", uitroepteken "geen stroom" en is met WiFi verbonden. Ik meet een paar mV spanning op de 230 V pennen.
Ik hoop en verwacht dat @HomeWizard_NL snel met een reactie komt.
Gewijzigd, zie melding van Homewizardgoechel schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:39:
[...]
Mijn PiB heeft een andere ID en alle LEDs branden wit want 99% vol.
De app geeft aan status "losgekoppeld", uitroepteken "geen stroom" en is met WiFi verbonden. Ik meet een paar mV spanning op de 230 V pennen.
[ Voor 10% gewijzigd door ivo1969 op 16-09-2025 09:53 ]
Geen zorgen, de stekker kan niet onder spanning komen te staan zonder een 230V-aansluiting. Een paar onderdelen van de batterij worden inderdaad rechtstreeks gevoed door de batterij zelf. Dit is voornamelijk voor de beveiligingsfuncties.fredhuizinga schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:21:
[...]
Ik hoop niet dat de stekker dan nu onder spanning staat...
Dankzij deze functies kan de batterij ook zonder netstroom zichzelf blijven monitoren op mogelijke problemen, zoals valschade of waterschade. Dit begint al zodra de batterij onderweg is naar jou, zodat hij bij aankomst meteen weet of alles veilig is en hij goed kan starten (de batterij monitort ook continu als je zelf de stekker eruit trekt).
Het is op dit moment erg druk bij onze klantenservice, onder andere door de vakantieperiode en de uitlevering van veel PiB’s in de afgelopen 2 weken. We lopen voor de september leveringen ook op schema. Iedereen met levertijd september wordt verwacht nog steeds uit te leveren in september.
Daarnaast zijn er momenteel twee omvormer koppelingen die problemen geven.
Solax heeft helaas hun bestaande API zonder aankondiging gesloten, waardoor we geen data kunnen ophalen. We zijn daarom bezig met een migratie naar hun nieuwe API (die helaas compleet anders werkt).
Goodwe heeft afgelopen week aangescherpte request limieten toegepast op hun servers waardoor onze systemen geen data kunnen ophalen. Helaas lijkt GoodWe hier nog geen snelle oplossing voor te kunnen bieden, we zijn wel in direct contact.
Door deze samenloop van omstandigheden krijgen wij nu meer vragen binnen dan we direct kunnen verwerken. We doen ons uiterste best om iedereen zo snel mogelijk te helpen en willen je graag bedanken voor je geduld en begrip.
[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 16-09-2025 10:04 ]
zou je via pb contact op kunnen nemen hier op tweakers?goechel schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:39:
[...]
Mijn PiB heeft een andere ID en alle LEDs branden wit want 99% vol.
Is het voor de werking van de PIBs alsnog interessant om Homewizard te koppelen met de omvormer of zal de 3fase kwh-meter dit overtreffen?
Even een afname: het betreft een HW 3-fasen kWh meter die het verbruik/levering van de SolarEdge omvormer gaat meten.Valderrama schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:29:
Inmiddels hier 2 PIBs staan. Lijken het perfect te doen. Ik heb een SolarEdge omvormer op zolder staan waar een twintigtal zonnepanelen aan gekoppeld zitten. Vandaag komt er een 3fase kwh-meter binnen die dan binnenkort aangesloten gaat worden (ga dit niet zelf doen).
Is het voor de werking van de PIBs alsnog interessant om Homewizard te koppelen met de omvormer of zal de 3fase kwh-meter dit overtreffen?
Dit geeft een nauwkeuriger beeld in de HW app. De gegevens uit de SolarEdge cloud zijn behoorlijk optimistisch weet ik uit eigen ervaring.
Voor de werking van de PiB's maakt het geen verschil aangezien deze aangestuurd worden door de HW P1 meter.
Vervelend voor ons dat de klantenservice het erg druk heeft.HomeWizard_NL schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:45:
[...]
Geen zorgen, de stekker kan niet onder spanning komen te staan zonder een 230V-aansluiting. Een paar onderdelen van de batterij worden inderdaad rechtstreeks gevoed door de batterij zelf. Dit is voornamelijk voor de beveiligingsfuncties.
Dankzij deze functies kan de batterij ook zonder netstroom zichzelf blijven monitoren op mogelijke problemen, zoals valschade of waterschade. Dit begint al zodra de batterij onderweg is naar jou, zodat hij bij aankomst meteen weet of alles veilig is en hij goed kan starten (de batterij monitort ook continu als je zelf de stekker eruit trekt).
Het is op dit moment erg druk bij onze klantenservice, onder andere door de vakantieperiode en de uitlevering van veel PiB’s in de afgelopen 2 weken. We lopen voor de september leveringen ook op schema. Iedereen met levertijd september wordt verwacht nog steeds uit te leveren in september.
Solax heeft helaas hun bestaande API zonder aankondiging gesloten, waardoor we geen data kunnen ophalen. We zijn daarom bezig met een migratie naar hun nieuwe API (die helaas compleet anders werkt).
Goodwe heeft afgelopen week aangescherpte request limieten toegepast op hun servers waardoor onze systemen geen data kunnen ophalen. Helaas lijkt GoodWe hier nog geen snelle oplossing voor te kunnen bieden, we zijn wel in direct contact.
Door deze samenloop van omstandigheden krijgen wij nu meer vragen binnen dan we direct kunnen verwerken. We doen ons uiterste best om iedereen zo snel mogelijk te helpen en willen je graag bedanken voor je geduld en begrip.
Kleine tip. Ik heb gisterochtend een defecte pib aangemeld. Die niks meer doet. Nu heb ik nog geen enkele informatie ontvangen van hoe en wat. Het is verstandig dat een klant op z’n minst een ticket krijgt. Nu moet je maar raden wat de status is. Je moet ervan uit gaan dat wizi zijn werk gedaan heeft en dat jullie nog contact opnemen. Ik zit nu in de twiligt zone….
Voor de thuisbatterij heb ik een apart stopcontact op een eigen groep laten plaatsen. Nu moet ik zelf nog een (geventileerd) luik gaan maken in de loze hoek van de kast waar ie in komt te staan!
Zin in!
Houd wel rekening met het warmte verlies. De lucht inhoud van de kast kan zo 20 graden stijgen en je moet 2 openingen hebben. 1 heel laag en 1 heel hoog.baracortez schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:29:
Zojuist de twee weken melding gehad.
Voor de thuisbatterij heb ik een apart stopcontact op een eigen groep laten plaatsen. Nu moet ik zelf nog een (geventileerd) luik gaan maken in de loze hoek van de kast waar ie in komt te staan!
Zin in!
Bij 800 W heb je een batterij uitlaat temperatuur dat ligt tussen de 43 en 47 graden
[ Voor 6% gewijzigd door GL007 op 16-09-2025 12:52 ]
Dank nog voor het antwoord. Wm-groep en wd- groep zijn bij de bouw van de woning (2007) al als aparte groepen aangelegd, ik ben er zeker van dat daar niets bij op zit. Ik weet wat me te doen staat.netappie schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:26:
[...]
Ik zou wel even meten met een HW energy socket hoe het verbruik van die apparaten is en door het uitschakelen per groep zeker stellen dat beide aparte groepen zijn en niet stiekem gedeeld met elkaar of iets anders.
Bedankt voor jouw reactie en het advies. Dat de temperatuur zo hoog zal gaan oplopen was ik mij niet helemaal bewust van.GL007 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:48:
[...]
Houd wel rekening met het warmte verlies. De lucht inhoud van de kast kan zo 20 graden stijgen en je moet 2 openingen hebben. 1 heel laag en 1 heel hoog.
Bij 800 W heb je een batterij uitlaat temperatuur dat ligt tussen de 43 en 47 graden
Vandaar ook het geventileerde deurtje (eerst had ik namelijk een dichte in gedachten). Naast het deurtje is de kast boven en onder voorzien van sleuven. De kast wordt te openen vanuit de hal, maar sluit aan op de keuken (waar de sleuven ook zitten) welke op onderdruk staat en hierdoor eigenlijk zal worden afgezogen.
Als eventueel extra ventilatie had ik bedacht een fan aan te sluiten. Maar eerst de situatie even aanzien zodra hij op z'n plek staat.
Helemaal mee eens. Succes er mee.baracortez schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:28:
[...]
Bedankt voor jouw reactie en het advies. Dat de temperatuur zo hoog zal gaan oplopen was ik mij niet helemaal bewust van.
Vandaar ook het geventileerde deurtje (eerst had ik namelijk een dichte in gedachten). Naast het deurtje is de kast boven en onder voorzien van sleuven. De kast wordt te openen vanuit de hal, maar sluit aan op de keuken (waar de sleuven ook zitten) welke op onderdruk staat en hierdoor eigenlijk zal worden afgezogen.
Als eventueel extra ventilatie had ik bedacht een fan aan te sluiten. Maar eerst de situatie even aanzien zodra hij op z'n plek staat.
Goodwe heeft als test enkele maanden geleden al mijn API koppeling tussen SEMS en mijn omvormer uitgezet zodat ik hopelijk weer de data in en HAOS en de Homewizard app kon uitlezen. Helaas heeft het er tot nu toe alleen maar tot geleid dat de data niet in SEMS en niet in homewizard beschikbaar is. Natuurlijk wees men bij GoodWe met het vingertje naar Homewizard en vice versaHomeWizard_NL schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:45:
[...]
Geen zorgen, de stekker kan niet onder spanning komen te staan zonder een 230V-aansluiting. Een paar onderdelen van de batterij worden inderdaad rechtstreeks gevoed door de batterij zelf. Dit is voornamelijk voor de beveiligingsfuncties.
Voor mij persoonlijk maakt het niet zo heel veel meer uit. Heb nu alle data die ik wil in HAOS en kon dus mijn energy+ abbo stop zetten. Wel vervelend voor jullie dat niet elke 3e partij waar je mee samen werkt even betrouwbaar is.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Vorige week:
/f/image/qOAtGtThfGNjEAZQV71GxSIZ.png?f=fotoalbum_large)
Precies dus waar ik de batterij voor heb aangeschaft.
Ik heb alle Homewizard apparatuur op dezelfde wifi accesspoint gezet, verder vrij standaard instellingen allemaal.
- P1 meter
- 3 energy sockets (waarvan 1 in gebruik met de battery, zodat ik het verbruik op de display kan zien)
- watermeter
- 1 display
- 1 battery
Geen vaste IP's etc. Werkt tot nu toe helemaal prima.
Bijvoorbeeld 2 september:
Display
/f/image/rt2mlg7LIZXTiI0b5FpYFjn1.png?f=fotoalbum_large)
App
/f/image/alxzaYRyD9FB5MvK8B86W9t4.png?f=fotoalbum_large)
Ga maar weer in de pen klimmen bij HW
Herstart werkte niet.
De standaard Goodwe integration in Home Assistant heeft een te snelle polling rate voor de Goodwe omvormer. Daardoor stop de omvormer met het sturen van de data naar SEMS portal.AtlAntA schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:18:
[...]
Goodwe heeft als test enkele maanden geleden al mijn API koppeling tussen SEMS en mijn omvormer uitgezet zodat ik hopelijk weer de data in en HAOS en de Homewizard app kon uitlezen. Helaas heeft het er tot nu toe alleen maar tot geleid dat de data niet in SEMS en niet in homewizard beschikbaar is. Natuurlijk wees men bij GoodWe met het vingertje naar Homewizard en vice versa
Voor mij persoonlijk maakt het niet zo heel veel meer uit. Heb nu alle data die ik wil in HAOS en kon dus mijn energy+ abbo stop zetten. Wel vervelend voor jullie dat niet elke 3e partij waar je mee samen werkt even betrouwbaar is.
Als je de omvormer maar eens per 5 minuten uitleest, dan gaat het wel goed met SEMS portal (en dus ook met de Goodwe gegevens in Homewizard).
https://github.com/home-assistant/core/issues/101817
Hang die batterij eens bij iemand in het netwerk die géén problemen heeft met de zijne/hare. In een ander huis dus, dan sluiten we dat ook meteen uit. Kan toch niet waar zijn, drie keer op een rij?Wesseley schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:23:
Vier dagen kunnen genieten van mijn derde eerste batterij. E315 E325 en E400.
Ga maar weer in de pen klimmen bij HW
Herstart werkte niet.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
HomeWizard ruilt hem om. Als zij denken dat het aan het netwerk zou liggen dan zullen ze dat toch wel vertellen lijkt me en ga je niet steeds omwisselen. Zonde van de tijd en geld.
Edit. Ow wacht. Inclusief p1 meter. Ja dat kan wel. En daar heb ik ook wel iemand voor.
[ Voor 11% gewijzigd door Wesseley op 16-09-2025 16:21 ]
Waar woon jeWesseley schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:20:
Helaas ben ik niet alleen in deze. Maar ik nodig je bij deze uit. Ik ken niemand die er één heeft en zal de mensen in mijn omgeving er ook geen één adviseren te kopen.
HomeWizard ruilt hem om. Als zij denken dat het aan het netwerk zou liggen dan zullen ze dat toch wel vertellen lijkt me en ga je niet steeds omwisselen. Zonde van de tijd en geld.
Edit. Ow wacht. Inclusief p1 meter. Ja dat kan wel. En daar heb ik ook wel iemand voor.
Hier zelfde probleem 1 dag kunnen genieten
Van Home wizard daarna in storing e315 e325 en e400 als ik dit zo lees dan hebben meer deze problemen als je hier HW op de hoogte brengt word je niet echt geholpen kunt nergens bellen enkel per mail hun tip 45 min uit zetten en weer aan zonder resultaat vraag me af of ze zelf wel weten hoe en wat.
Rotterdam. (zevenkamp)
Je gaat haast denken dat de energie leverancier (eneco) de boel verkloot.
Ja je gaat echt complot theorieën bedenken.
Zal hem zo wel even echt langdurig uitzetten, maar verwacht er niet veel van.
En als je de lijst van error meldingen bekijkt staat er alleen bij de E2xx iets over wifi/netwerk
De mijne zijn omvormer en BMS gerelateerd.
Wel apart ook. Precies de zelfde meldingen.silverstreamer schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:38:
Beste wesley,
Hier zelfde probleem 1 dag kunnen genieten
Van Home wizard daarna in storing e315 e325 en e400 als ik dit zo lees dan hebben meer deze problemen als je hier HW op de hoogte brengt word je niet echt geholpen kunt nergens bellen enkel per mail hun tip 45 min uit zetten en weer aan zonder resultaat vraag me af of ze zelf wel weten hoe en wat.
Die van mij is vandaag gestopt met laden rond 12:45. Die van jou toevallig ook?
Ja dat is mij bekend maar ik heb automations aan de opwek hangen waarbij een poll rate naar de omvormer van 1s van belang is. Sems kan me eerlijk gezegd gestolen worden.Starck schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:48:
[...]
De standaard Goodwe integration in Home Assistant heeft een te snelle polling rate voor de Goodwe omvormer. Daardoor stop de omvormer met het sturen van de data naar SEMS portal.
Als je de omvormer maar eens per 5 minuten uitleest, dan gaat het wel goed met SEMS portal (en dus ook met de Goodwe gegevens in Homewizard).
https://github.com/home-assistant/core/issues/101817
Maar goed dit is allemaal erg offtopic, excuses daarvoor.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
:strip_exif()/f/image/etHDEPm8Bjy1R08BEgbONkiM.png?f=user_large)
Ik weet niet zeker of ik deze al voorbij had zien komen in het topic. kWh meter. TS ook bijgewerkt.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Je gaat dan dubbele productie krijgen.Valderrama schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:29:
Inmiddels hier 2 PIBs staan. Lijken het perfect te doen. Ik heb een SolarEdge omvormer op zolder staan waar een twintigtal zonnepanelen aan gekoppeld zitten. Vandaag komt er een 3fase kwh-meter binnen die dan binnenkort aangesloten gaat worden (ga dit niet zelf doen).
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
2 defecte batterijen zit wordt maar aan het lijntje gehouden , doe dit doe dat maak video.
2 accu's sinds dit voorjaar
12 augustus Accu 1 Defect (compleet dood deed niets meer)
26 augustus nieuwe ontvangen
9 september Accu 1 weer defect exact zelfde probleem (houden me uiteraard weer aan het lijntje.
10 september Accu 2 defect (error 447)
Nu inmiddels 16 september en ze reageren nergens meer op!
Gewenst of niet zodra ik eerdaags een dagje vrij ben en het is nog niet geregeld ik sta in Noordwijk voor de deur of ze het nu leuk vinden of niet wat een ballentent.
Hoe zou de afhandeling zijn bij bijvoorbeeld Marstek of een ander Chinees merk? Bereikbaarheid en service bij problemen is voor mij wel een dealbreker.silverstreamer schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:51:
Ja wesley hier op vrijdag gekomen na 5 maanden gewacht te hebben in mei besteld !! En dan zaterdag met laden tot 78 % twee gele bovenste led lampjes in storing accu word behoorlijk warm ruikt ook . Voor een Nederlandse bedrijf verwacht je een betere support als enkel via mail contact accu moet om gewisseld worden hoop niet dat dit ook weer maanden gaat duren?
Omruilen is met een week of twee wel geregeld. Als dit je eerste is zou ik daar lekker mee door gaan. Dat gezegd hebbende gaat dit mijn vierde.... Eerste batterij worden. Ik verwacht dan ook tekst en uitleg van homewizard.silverstreamer schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:51:
Ja wesley hier op vrijdag gekomen na 5 maanden gewacht te hebben in mei besteld !! En dan zaterdag met laden tot 78 % twee gele bovenste led lampjes in storing accu word behoorlijk warm ruikt ook . Voor een Nederlandse bedrijf verwacht je een betere support als enkel via mail contact accu moet om gewisseld worden hoop niet dat dit ook weer maanden gaat duren?
Er is iemand hier die in dit topic ook actief is @StevenK advocaat, maar nu niet meer ofzo in zijn onderschrift heeft staan.
Zou graag zijn mening horen.
Iemand moest hier €30,00 betalen om van zijn koop af te komen en er mee te stoppen omdat hij niet meer gelooft in het product. Ook na drie keer. (hij heeft het niet hoeven te betalen overigens)
Als ik nu voor de vierde keer moet vrij nemen (ik ben zzp'er) kost mij dit na vier keer ruim één batterij aan inkomsten verlies. Als je de batterij al terug verdient gaat nu zeker niet meer lukken. Dan ga ik er een inkomstenderving tegen aan gooien. Vier keer vrij nemen voor een product dat niet werkt? Kom op zeg. Eén keer kan ik inkomen. Vier keer is not done.
Nogmaals. Als het aan mijn netwerk ligt moet homewizard dat maar bevestigen. Alles zit tegenwoordig op wifi, maar dan ook werkelijk alles. Camera's, vaatwasser, oven, wasmachine's, printers, koelkasten en zelfs kaarslicht
Nu de batterij die heeft problemen, en dan is het je netwerk. NEE... elke fabrikant heeft de shit op orde. Homewizard weet gewoon niet wat ze aan het doen zijn.
Hoe meer ik typ hoe bozer ik word.
[...]
Hoe zou de afhandeling zijn bij bijvoorbeeld Marstek of een ander Chinees merk? Bereikbaarheid en service bij problemen is voor mij wel een dealbreker.
[/quote
Slechter als dit kan het niet worden
Sinds een dag of tien heb ik twee PIB's in huis. Mooi spul, systeem werkt heel netjes
Ik wacht nog op antwoord van HW, maar: hebben meer mensen hier last van?
Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.
Ingebrekestelling?Wesseley schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:24:
[...]
Omruilen is met een week of twee wel geregeld. Als dit je eerste is zou ik daar lekker mee door gaan. Dat gezegd hebbende gaat dit mijn vierde.... Eerste batterij worden. Ik verwacht dan ook tekst en uitleg van homewizard.
Er is iemand hier die in dit topic ook actief is @StevenK advocaat, maar nu niet meer ofzo in zijn onderschrift heeft staan.
Iemand moest hier €30,00 betalen om van zijn koop af te komen en er mee te stoppen omdat hij niet meer gelooft in het product. Ook na drie keer. (hij heeft het niet hoeven te betalen overigens)
Als ik nu voor de vierde keer moet vrij nemen (ik ben zzp'er) kost mij dit na vier keer ruim één batterij aan inkomsten verlies. Als je de batterij al terug verdient gaat nu zeker niet meer lukken. Dan ga ik er een inkomstenderving tegen aan gooien. Vier keer vrij nemen voor een product dat niet werkt? Kom op zeg. Eén keer kan ik inkomen. Vier keer is not done.
Nogmaals. Als het aan mijn netwerk ligt moet homewizard dat maar bevestigen. Alles zit tegenwoordig op wifi, maar dan ook werkelijk alles. Camera's, vaatwasser, oven, wasmachine's, printers, koelkasten en zelfs kaarslichtalles werkt. Nooit problemen met geen enkel product. (ik heb niet al de genoemde producten, maar je snapt mijn punt)
Nu de batterij die heeft problemen, en dan is het je netwerk. NEE... elke fabrikant heeft de shit op orde. Homewizard weet gewoon niet wat ze aan het doen zijn.
Hoe meer ik typ hoe bozer ik word.
Die fase nader ik ook al bijna, gelukkig rechtsbijstandsverzekering die gaan vast een mooie brief maken.
Ventilator stuk? Temperatuur intern 43 tot 47 graden bij 800WJodi schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:26:
Meer mensen last van een batterij die steeds te warm wordt? Als ik zoek op "oververhitting" vind ik niet zoveel.
Sinds een dag of tien heb ik twee PIB's in huis. Mooi spul, systeem werkt heel netjesEen van de twee PIB's staat rustig te zoemen, de andere... Steeds minder rustig
De eerste dagen deed hij bet prima, toen kwam de eerste "beperkte werking" melding, toen steeds vaker. Van het weekend ineens een melding "oververhittingsbeveiliging, PIB gepauzeerd", en drie oranje knipperende led bars. Uitgezet, stekker eruit, en uurtje af laten koelen: hij deed het weer, met soms de beperkte werking. Vanmorgen wederom melding "oververhittingsbeveiliging". Ik heb hem laten staan, en hij pauzeert een minuut of 8, dan één of twee minuten werking, en dat heeft zich de hele dag herhaald. De ruimte is niet heel warm of zo, en is de laatste dagen alleen maar koeler geworden. Vanmiddag heb ik de PIB maar eens verplaatst naar een andere ruimte: geen verschil.
Ik wacht nog op antwoord van HW, maar: hebben meer mensen hier last van?
:strip_exif()/f/image/Gwrua6EFmfM1UfNUATetk6zr.jpg?f=fotoalbum_large)
Temperatuur gemeten met sensor in de ventilator uitgang opening
[ Voor 16% gewijzigd door GL007 op 16-09-2025 20:34 ]
Nee de ventilator draait gewoon. Lijkt wel alsof een temperatuursensor de weg kwijt isGL007 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:12:
[...]
Ventilator stuk? Temperatuur intern 43 tot 47 graden bij 800W
[Afbeelding]
Temperatuur gemeten met sensor in de ventilator uitgang opening
Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.
Radar of kassa een idee ?nl0jdb schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:46:
Een en al ellende met de klantenservice, woon in de regio en had voorgesteld om ze even terug te brengen dan kunnen ze het zelf ervaren dat ik met
2 defecte batterijen zit wordt maar aan het lijntje gehouden , doe dit doe dat maak video.
2 accu's sinds dit voorjaar
12 augustus Accu 1 Defect (compleet dood deed niets meer)
26 augustus nieuwe ontvangen
9 september Accu 1 weer defect exact zelfde probleem (houden me uiteraard weer aan het lijntje.
10 september Accu 2 defect (error 447)
Nu inmiddels 16 september en ze reageren nergens meer op!
Gewenst of niet zodra ik eerdaags een dagje vrij ben en het is nog niet geregeld ik sta in Noordwijk voor de deur of ze het nu leuk vinden of niet wat een ballentent.
Het is geen simpel product zoals een slimme stekker.
Ik heb mijn twijfel over wie straks benadeeld zal worden indien HW kapot wordt gemaakt.
Er zal dan zeker geen support meer zijn, geen garantie, geen firmware update.
Ik heb mijn HW voorbereid op lokale werking en ben dus voorbereid op mogelijke wegvallen van HW.
Ik vind het wel jammer als het zover komt; HW en Sessy zijn de enige twee NL initiatieven.
doem·den·ken (werkwoord, onbepaalde wijs)rtunru schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:11:
HW heeft zich duidelijk vergist in de complexiteit van het aanbieden van een PIB.
Ik heb mijn twijfel over wie straks benadeeld zal worden indien HW kapot wordt gemaakt.
Ik heb mijn HW voorbereid op lokale werking en ben dus voorbereid op mogelijke wegvallen van HW.
Ik vind het wel jammer als het zover komt; HW en Sessy zijn de enige twee NL initiatieven.
1het koesteren van een uiterst sombere toekomstverwachting
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Draait de ventilator met een constant toerental of varieerde het toerental?Jodi schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:52:
[...]
Nee de ventilator draait gewoon. Lijkt wel alsof een temperatuursensor de weg kwijt is
Hier heb ik de ervaring dat het toerental afhankelijk is van de belasting
[ Voor 11% gewijzigd door GL007 op 16-09-2025 21:19 ]
Slechte tip.
Het wordt allemaal weer zwaar overdreven. Ja er zijn hier een paar probleem gevallen maar het zijn wel elke keer dezelfde. Ik vind het hoogst merkwaardig dat de zelfde persoon 4 keer een defect heeft. Dat gaat elke vorm van kansberekening te buiten. Er moet een extra factor in het spel zijn die niet algemeen voorkomt.rtunru schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:11:
HW heeft zich duidelijk vergist in de complexiteit van het aanbieden van een PIB.
Er is bovendien op geen enkele manier vast te stellen hoe wat hier gezegt wordt zich verhoudt met het totaal aantal geleverde batterijen. Simpel omdat die aantallen niet bekend zijn.
Het enige wat ik met zekerheid weet. Dat de 4 batterijen die ik heb staan al 5 maanden probleemloos werken. de eerst geleverde zelfs al 6 maanden.
Ik voel me dan toch wel aangesprokenhanev001 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:26:
[...]
Het wordt allemaal weer zwaar overdreven. Ja er zijn hier een paar probleem gevallen maar het zijn wel elke keer dezelfde. Ik vind het hoogst merkwaardig dat de zelfde persoon 4 keer een defect heeft. Dat gaat elke vorm van kansberekening te buiten. Er moet een extra factor in het spel zijn die niet algemeen voorkomt.
Er is bovendien op geen enkele manier vast te stellen hoe wat hier gezegt wordt zich verhoudt met het totaal aantal geleverde batterijen. Simpel omdat die aantallen niet bekend zijn.
Het enige wat ik met zekerheid weet. Dat de 4 batterijen die ik heb staan al 5 maanden probleemloos werken. de eerst geleverde zelfs al 6 maanden.
Niet vergelijkbaar... Of toch wel?
:strip_exif()/f/image/6a7ZHAP6CAH6kxuTvbvjIqkT.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt me duidelijk.
:strip_exif()/f/image/Uizl4pfle8JfckDf15VJG3EE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat ik voldoe aan de eisen. Meer is niet vindbaar. Dus niet het probleem direct neerleggen bij de mensen die problemen hebben graag.
Ik wil niet zeggen dat er geen probleem bij mij en of de andere zit. Dit is voor homewizard om uit te vinden zodat ze of de systeemvereisten kunnen aanpassen of de problemen kunnen oplossen doormiddel van firmware updates.
De communicatie is traag en met traag bedoel ik dat er bij een ticket uit stond voor tien dagen voordat daar antwoord op kwam.
Verder zijn ze geheimzinnig en stil omtrent problemen. Die 1% fail rate geloof ik niks van.
En ik denk dat ik hier al meer mensen zie met problemen dan zonder. Die mensen zonder problemen hoor je ook vaak. Maar zijn ook steeds dezelfde mensen (om de bal maar even terug te kaatsen
En nogmaals waarom zou HW een batterij 3x omwisselen als ze kunnen weten dat het in het netwerk ligt?
Tijd dat personeel kwijt is aan chats, koerier die op pad moet en de monteur die de boel moet checken en eventueel maken zodat er een renewed batterij aangeboden kan worden. Dit gaat in de papieren lopen als er daar veel van zijn.
Dus homewizard. Jullie lezen mee. Vertel mij maar dat het aan mijn netwerk ligt.
Maar ik denk dat zij die niet genoemd mag worden mij gaat vertellen dat ze de batterij graag willen omruilen. Zonder verdere informatie.
Heb ook gelijk de Transmission chauffeur gevraagd of ze meer omruilen dan nieuwe uitleveren. Dat was niet zo. Veel meer nieuwe, maar soms ook wat omruilers.
Momenteel met de nieuwste FW gaat het behoorlijk goed gelukkig. Dus mijn vertrouwen begint terug te komen.
Echter sinds vanmiddag een melding dat 1 van de 2 PIB's een trilling heeft bemerkt....?! terwijl dat ding gewoon 100% stabiel staat, dus hoop dat niet een voorbode voor iets is.
Naar mijn idee zijn er hier niet een paar gevallen, maar toch best wel een aantal....anyway, denk dat HW zich aardige verslikt heeft zoals eerder geschreven. Ben heel benieuwd hoe de PIB zich houdt in de komende 5 a 6 a 10 jaar??!! Knijp m wel een beetje voor die jaren. We'll see.
[ Voor 6% gewijzigd door Yihaaa op 16-09-2025 22:16 ]
Degene die in gebruik is, heeft altijd een licht ritselend/sissend geluid. Wat stiller dan bv. een diepvries die aanslaat en koelt. Is dat bij jullie ook?
.
De regel bij garantie / conformiteit is dat een probleem 'binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast' opgelost wordt (artikel 7:21 Burgerlijk Wetboek).Wesseley schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:24:
[...]
Omruilen is met een week of twee wel geregeld. Als dit je eerste is zou ik daar lekker mee door gaan. Dat gezegd hebbende gaat dit mijn vierde.... Eerste batterij worden. Ik verwacht dan ook tekst en uitleg van homewizard.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Lijkt constant, ook nu hij net weer in beperkt vermogen schiet.GL007 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:18:
[...]
Draait de ventilator met een constant toerental of varieerde het toerental?
Hier heb ik de ervaring dat het toerental afhankelijk is van de belasting
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.