Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:02:
[...]

Je gebruikt toch Nordpool?
Klopt. Die levert de uur tarieven aan.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:56
Devke schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:43:
[...]

Klopt. Die levert de uur tarieven aan.
Ik gebruik daarnaast AIO integration voor Cheapest Hour Switch
Ik moet wel in mijn automation een delay van 1,5 uur gebruiken om gelijk te lopen met EPEX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rtunru schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:48:
[...]

Ik gebruik daarnaast AIO integration voor Cheapest Hour Switch
Ik moet wel in mijn automation een delay van 1,5 uur gebruiken om gelijk te lopen met EPEX
Ken deze niet. Wel apart. Ik gebruik Cheapest Hour i.c.m. Nordpool. Bepaal dan de x duurste of x goedkoopste uren. Op basis daarvan mag de PIB en X laden. Op de duurste uren laat ik eerst merk X ontladen en als die uren voorbij zijn mag PIB weer naar NOM. Ik zoek nog naar een manier om spread mee te gaan nemen. Althans ik speel met het idee.

Edit : Misschien wel leuk..... gister wat tellers aangemaakt die berekenen op basis van het aantal reeds gedane cycli en behaalde "winst" tot nu toe wat de opbrengst na 6000 cycli zou moeten zijn. Theoretisch allemaal maar wel grappig om dat te zien bewegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Devke op 07-09-2025 21:57 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Devke schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:55:
[...]

Ken deze niet. Wel apart. Ik gebruik Cheapest Hour i.c.m. Nordpool. Bepaal dan de x duurste of x goedkoopste uren. Op basis daarvan mag de PIB en X laden. Op de duurste uren laat ik eerst merk X ontladen en als die uren voorbij zijn mag PIB weer naar NOM. Ik zoek nog naar een manier om spread mee te gaan nemen. Althans ik speel met het idee.
Dat doe ik ook, die AIO Cheapest hour switch gebruik ik als trigger om de PIB om te zetten naar handmatig laden.
Omdat Sessy met EPEX werkt, moet ik dat delay gebruiken om HW tegelijkertijd te laten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:59:
[...]

Dat doe ik ook, die AIO Cheapest hour switch gebruik ik als trigger om de PIB om te zetten naar handmatig laden.
Omdat Sessy met EPEX werkt, moet ik dat delay gebruiken om HW tegelijkertijd te laten laden.
De delay vind ik raar. Ik werk zonder delays en 2 merken batterijen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnhemmers
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09:15
Taro schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:29:
[...]

Een Marstek V2 van 5.12 kWh kost 1299 = 253 Euro per kWh, lager dus nog dan ik gisteren aangaf.

Edit: Maar laten we hier niet (verder) offtopic gaan.
Eens, en een HW large lijkt daarop een prima antwoord te kunnen zijn en is wel te maken voor de prijs die nu geldt voor het derde model van de marstek venus e.

Wel vind ik beide producten niet helemaal vergelijkbaar - de marstek is minder een consumenten product, hup een micro omvormer met zonnepanelen aan de noodstroom uitgang om op de batterij op te laden, en ja het werkt ook nog - is kortom minder gepolijst, afgerond, naar mijn smaak ook minder fraai om te zien. Maar smaken verschillen.

Ook de product consistentie is een minder, het aangehaalde model is geen versie 3, maar een oudere versie die inmiddels in de uitverkoop is en vermoedelijk niet meer geproduceerd wordt. 3 verschillende versies in een jaar zegt wel wat over de logistieke processen bij Marstek.

Dus al met al meer een batterij voor de 'technische avonturier', spannend wel, dat zeker, en ook aantrekkelijk hoor! maar minder een product voor de 'domme' eindconsument. Dus in die zin, ja, richten beide producten zich op een andere markt, zijn het niet echt concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:56
TFX77 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:59:
[...]

Uiteraard vervelend maar wees blij dat je voor HomeWizard hebt gekozen. Ik heb nog nooit zo een goede en snelle service gezien. Wizi daar gelaten. Die bot is vreselijk.
Maar waar vind ik dat vermaledijde contactformulier?
Wizzi wijst me er naar, geeft continue een verkeerde link, maar ik weet niet welke keuzes ik moet maken om wel dat formulier te vinden.

Enfin, issue (E327) is ook hier weer opgelost door power-off en power-on, jammer dat dat niet remote kan.
Bovendien jammer dat een dergelijke foutmelding geen notification oplevert. (temeer omdat mijn beide PiB's continue een uitroepteken laten zien omdat ik 1 keer, ter test, een beveiliging er even heb afgehaald en daarna weer aangezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:34
Ik heb vandaag helaas weer last van de E308 error. Nog geen reactie van Homewizard op mijn melding, hopelijk komt die nog later vandaag.

Mocht men geïnteresseerd zijn in hoe dat eruit ziet in de grafieken, dat is als volgt. Je ziet in de laadgrafiek dat het lijkt alsof hij het laden niet goed kan kickstarten en daardoor heel wat seconden niks doet, terwijl er wel wat stroomoverschot is. Normaal gesproken blijf in dit soort gevallen de batterij dan hangen op 7watt laden en schaalt op zodra er beschikbare stroom is, maar in dit geval schiet hij echt terug naar 0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XN3ijrfBZf8EpNVlCowZ_2pSLQg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NV2JGB1AFa6u4OrUp5lsSbq7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:05
pimk schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:08:
[...]

Maar waar vind ik dat vermaledijde contactformulier?
Wizzi wijst me er naar, geeft continue een verkeerde link, maar ik weet niet welke keuzes ik moet maken om wel dat formulier te vinden.

Enfin, issue (E327) is ook hier weer opgelost door power-off en power-on, jammer dat dat niet remote kan.
Bovendien jammer dat een dergelijke foutmelding geen notification oplevert. (temeer omdat mijn beide PiB's continue een uitroepteken laten zien omdat ik 1 keer, ter test, een beveiliging er even heb afgehaald en daarna weer aangezet)
Geen idee. Wizi stuurt je meestal door naar een persoon. Ik ben nog nooit verwezen naar een contactformulier.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik lees niet alles meer mee hier om eerlijk te zijn, omdat het vaak dezelfde onderwerpen en discussies zijn. Sorry daarvoor. Maar ik wil bij deze even een update geven van mijn ene PiB, die ik sinds eind januari (28e) in gebruik heb genomen als één van de eersten.

Wat statistieken van ons huishouden:
• (Hybride) warmtepomp, een (volledig) elektrische auto, twee volwassenen en drie kinderen, wij verbruiken dus veel stroom. Er staat tot op heden 6.890 kWh op de virtuele teller.
• PV panelen, tot op heden 5.440 kWh opgewekt.
• Ons stand-by verbruik is vrij hoog, rond de 330 watt gemiddeld in de nacht.
• Vast contract met terugleverkosten. Ik maak me (nog) niet druk om aansturing, laat de batterij zijn ding doen op NOM.

Resultaat van één PiB tot heden: (28/01 - 08/09)
• 706 kWh energie opgeslagen. Dat is bijna 13% van alle zonnestroom tot nu toe. Ik vind dit een topresultaat en het jaar is nog niet eens om; juist in dit seizoen zijn er dagen bij waar hij meer cycles kan doen, dus ik verwacht dat het nog wel wat oploopt. Ik had vooraf gedacht om in een jaar maximaal 700 kWh op te kunnen slaan, maar daar gaat het ruim overheen.

• 538 kWh energie ontladen. Dat is een RTE van 76%. Dit zijn statistieken van de batterij zelf. Had ik hoger gehoopt? Misschien wel. Valt het me tegen? Nee, niet echt. We kennen de batterij inmiddels. Stel dat de RTE in een ideale wereld naar 88% zou stijgen, had dat 83 kWh minder import van het net betekent. Verwaarloosbaar is niet, maar ook niet iets om wat mee te doen.

• Storingsmeldingen: nul (0!). Je leest het goed 8) Of er is wel een storing geweest, maar dan is ie vanzelf weer weg gegaan. Ik heb in ieder geval niets aan actie ondernomen en hij werkt nog steeds perfect.

• Financieel is de winst marginaal. Ik heb het niet uitgerekend, maar als het 80 euro is tot op heden zit ik er niet ver naast. Denk dat het op jaarbasis op 100 euro uit gaat komen.

Mijn overdenkingen
• Een grote opslagcapaciteit is niet nodig om je eigengebruik van zonnestroom best flink te verhogen. Voor 13% verhoging had ik anders behoorlijk moeite moeten doen, deze pak ik makkelijk even mee.

• Ik heb nog een simulatie lopen voor een tweede batterij vanaf maart, deze heeft virtueel ook al 500 kWh opgeslagen. Die blijft logischerwijs iets achter bij de eerste (afnemende meeropbrengst), maar valt me niet tegen. HomeWizard zegt zelf dat ik met mijn huishouden twee of zelfs drie batterijen optimaal is. Ik denk inderdaad best dat ik een tweede goed zou kunnen benutten.

• Financieel is de winst niet groot als je het afzet tegen de aankoopkosten. Het is voorlopig nog hobby (op deze manier). Ik hoop dat de prijzen nog wat dalen. Intussen heb ik mooi wat ervaring opgedaan. De winst loopt overigens ook wel op als de salderingsregeling eraf gaat; daar heb ik nu nog geen rekening mee gehouden, enkel met de terugleverboete. Zónder salderingsregeling gaat het om minimaal het dubbele aan financiële meerwaarde. Goed om in het achterhoofd te houden.

Ik ben dus behoorlijk tevreden met het resultaat. Maar blijf voorlopig wel bij één batterij. Ik hou de ontwikkelingen in de gaten.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-09 13:36
Dankje voor het delen van je ervaring. Je huis is bijna een kopie van mijn huis(houden). Ik verwacht inmiddels mijn tweede hopelijk deze week. Een tweede kan ik wel gebruiken, een derde misschien ook maar dat zien we volgend jaar wel weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:55

fxs81

Julianadorp

Betaversie voor de P1 meter 6.0206 is uit. Staat er hier op, tot zover geen probleem gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ln5ajB7DmWGa03-0dwfvld_wxYc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c0ARV92Gaea7Ap47dMKDpVSW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door fxs81 op 08-09-2025 14:53 ]

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ixrobin
Ik heb een reactie van Homewizard mbt de E308 melding.
Ze geven aan dat ook deze gloednieuwe batterij defect is en geven aan dat ik hem mag omruilen voor een nieuwe.
Dit is voor mij dan helaas het moment om uit de HW boot te stappen. In een half jaar tijd 3 kapotte batterijen geleverd krijgen waarvan 2 nog geen 10 cycli hebben gedraaid is voor mij wel genoeg om het vertrouwen in hun product te verliezen.

Hopelijk ben ik dan een van de uitzonderingen en zal het jullie beter af gaan. Ik wens jullie veel succes en plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpNzhzALnbQ5vEZehygfjlp8ZtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MASSY2i1l1qn9lIBkFTwJU0r.jpg?f=fotoalbum_large

Hier overzicht van het batterijen experiment.
De gegevens worden elke dag automatisch in de spreadsheet gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door GL007 op 08-09-2025 15:01 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

ixrobin schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:59:
Ze geven aan dat ook deze gloednieuwe batterij defect is en geven aan dat ik hem mag omruilen voor een nieuwe.
Dit is voor mij dan helaas het moment om uit de HW boot te stappen. In een half jaar tijd 3 kapotte batterijen geleverd krijgen waarvan 2 nog geen 10 cycli hebben gedraaid is voor mij wel genoeg om het vertrouwen in hun product te verliezen.

Hopelijk ben ik dan een van de uitzonderingen en zal het jullie beter af gaan. Ik wens jullie veel succes en plezier!
Ja dat snap ik dan wel, daar zou ik ook niet vrolijk van worden. Hier gelukkig (1x de E327 na een update en daarna nooit meer gezien) geen problemen met de 2 pibs. Succes met de zoektocht naar een ander merk (ga ervan uit dat je iets anders gaat nemen). Ben wel benieuwd wat de keus gaat worden.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureCode

Ja dat snap ik wel. Het product is geweldig maar je leest hier toch wel heel veel problemen. Nu zijn hier natuurlijk maar een klein aantal klanten vertegenwoordigd. Ik heb toch ook al de nodige problemen gehad en met de laatste firmware draait die wel goed maar ik ben toch ook niet zo zeker dat mijn 2de batterij die hopelijk deze week komt fout vrij werkt. Fingers crossed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
2 Update's m.b.t. firmware
Beta versie 6.0206 voor de P1 meter is uitgebracht. Dank @fxs81 alvast voor delen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8No5fplxkwfLt2s6sQ_3RsJw6pM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m1mFf427SLUtaHnoBdpprxTF.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast is er ook een aanpassing voor de kWh meter aansturing. Ook dit betreft een beta.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WE9Q5-DCcm2Ym_b4SH9RpbtS31g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APLw38ZY7OAxfMA7b2QTSMxy.jpg?f=fotoalbum_large

Deels dubbele post, maar zo staan beide update's bij elkaar. Excuus voor de verschillende grote's en vertalingsverschillen. Boel heeft even geen zin om mee te werken :P >:)

TS Aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 08-09-2025 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ixrobin
fxs81 schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:06:
[...]

Ja dat snap ik dan wel, daar zou ik ook niet vrolijk van worden. Hier gelukkig (1x de E327 na een update en daarna nooit meer gezien) geen problemen met de 2 pibs. Succes met de zoektocht naar een ander merk (ga ervan uit dat je iets anders gaat nemen). Ben wel benieuwd wat de keus gaat worden.
Ik denk inderdaad dat ik gewoon dikke pech heb, want ik lees hier ook positieve verhalen.
Vooralsnog ben ik aan het kijken naar de Anker Solix E2700. Die is ongeveer even duur geprijsd maar kan zo te zien net wat meer laden (1200w vs 800w) en kan eventueel buiten staan, wat ook erg handig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:13:
2 Update's m.b.t. firmware
Beta versie 6.0206 voor de P1 meter is uitgebracht. Dank @fxs81 alvast voor delen.
[Afbeelding]

Daarnaast is er ook een aanpassing voor de kWh meter aansturing. Ook dit betreft een beta.

[Afbeelding]

Deels dubbele post, maar zo staan beide update's bij elkaar. Excuus voor de verschillende grote's en vertalingsverschillen. Boel heeft even geen zin om mee te werken :P >:)

TS Aangepast.
P1 bij gewerkt
P1 geeft af en toe verminkte date waardoor sommige variabelen in de Homey Homewizard app variabelen niet worden doorgegeven. Ik kreeg bij een flow daar melding van. De variabele heet BatterijenVermogenVraag bij mij en wordt afgeleid van Batterij doelgroep vermogen variabele.
Dit is het setpoint voor de baterijen

Edit: Er zit nog een ander probleem in. Batterij doelgroep vermogen variabele gaat af en toe nog steeds fout
@DCSBL dit even ter info. Ik krijgt 4 keer per dag deze melding.
Melding ontstaat wanneer de batterijen worden opgeladen

[ Voor 20% gewijzigd door GL007 op 08-09-2025 18:25 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wesseley
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09:18
ixrobin schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:13:
[...]

Ik denk inderdaad dat ik gewoon dikke pech heb, want ik lees hier ook positieve verhalen.
Vooralsnog ben ik aan het kijken naar de Anker Solix E2700. Die is ongeveer even duur geprijsd maar kan zo te zien net wat meer laden (1200w vs 800w) en kan eventueel buiten staan, wat ook erg handig is.
Helaas ga ik aanstaande vrijdag beginnen aan mijn derde eerste batterij, dus je bent zeker niet alleen. Ik heb er nog twee in preorder staan.
Als deze derde het ook niet doet zoals het hoort stop ik er ook mee. En dan gaan de preorders maar naar een ander.
Set it and forget(it). Een niet goed functionerende batterij gaat je leven beheersen heb ik al wel in de gaten en eer dat je wat geregeld hebt met homewizard ben je zo dagen tot twee weken verder. Ben twee maanden aan het vechten met die dingen. Het is een keer klaar.
Je kan je je zelf afvragen. Zijn er mensen met dikke pech of zijn er mensen met dikke mazzel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is voor mij dan helaas het moment om uit de HW boot te stappen.
Ik ben wel nieuwsgierig of ze makkelijk/moeilijk zijn met het teruggeven van geld.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Wesseley schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:39:
[...]

Helaas ga ik aanstaande vrijdag beginnen aan mijn derde eerste batterij, dus je bent zeker niet alleen. Ik heb er nog twee in preorder staan.
Als deze derde het ook niet doet zoals het hoort stop ik er ook mee. En dan gaan de preorders maar naar een ander.
Set it and forget(it). Een niet goed functionerende batterij gaat je leven beheersen heb ik al wel in de gaten en eer dat je wat geregeld hebt met homewizard ben je zo dagen tot twee weken verder. Ben twee maanden aan het vechten met die dingen. Het is een keer klaar.
Je kan je je zelf afvragen. Zijn er mensen met dikke pech of zijn er mensen met dikke mazzel?
Volgens mij hebben ze kwaliteitsproblemen met de recente productiebatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
rtunru schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:45:
[...]

Heb je hiervoor een bron?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

En dat baseer je op 2 mensen?

Ik vind het ronduit merkwaardig dat ze 3 van 3 defecten hebben. Je hebt meer kans om 2 achter elkaar de Jackpot in de Staatsloterij te winnen
Waarschijnlijker is het dat er een lokale factor in het spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
[...]

Nou dat hoop ik niet. Ik verwacht deze week mijn nieuwe 2de batterij. Neem toch aan dat ze alleen goed geteste batterijen uitleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor alle grappenmakers met een dynamisch contract...........doe er je voordeel mee. Vanavond wat zuiniger aan met de PIB, ben je de piek morgenochtend ook weer kwijt. Daarna hetzelfde trucje als gister. Zelf doe ik wat extra net support plannen. Alle kleine beetjes helpen :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_vWyFt9In4jCqw_MOvlNWQ0GHc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wnFFjJqiYslZB7O6TXBvrPUI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesseley
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09:18
[...]

Mogelijk. In mijn geval waren de eerste twee een renewed. Misschien niet goed nagekeken ofzo.
Je zal er nooit achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Devke schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:06:
Voor alle grappenmakers met een dynamisch contract...........doe er je voordeel mee. Vanavond wat zuiniger aan met de PIB, ben je de piek morgenochtend ook weer kwijt. Daarna hetzelfde trucje als gister. Zelf doe ik wat extra net support plannen. Alle kleine beetjes helpen :-)

[Afbeelding]
Mijn PiB is voor 0:00 waarschijnlijk al leeg. Ga jij dan handmatig laden tussen 2:00 en 5:00 ongeveer? Twee keer een handmatig-laden actie per dag ;)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:06:
Voor alle grappenmakers met een dynamisch contract...........doe er je voordeel mee.
Yep. Ik heb de PiB's vanmiddag op de laagste (minst hoge...) prijs een klein beetje bijgeladen en houd ze tot 18:00 op charge only. Vanaf dan NOM. Althans, ik schrijf ik doe dit en ik doe dat. Dat allemaal ingeprogrammeerd in HA natuurlijk. PiB's staan nu op 90%, kijken of ze met het restje daglicht nog net de 100% aantikken, maar als dat niet gebeurd is dat niet erg. Drie PiB's geeft wel lekker wat marge hoor.

Verder gewoon tussen 12:00 en 15:00 was/vaatwas gedaan en 1 kWh in de Twizy geladen zodat ik morgen naar mijn werk kan, alwaar ik hem gratis geheel oplaad.

Morgen overdag is er niemand thuis, dus kunnen de PIB's zich op hun gemakje volladen om de piek van morgenavond af te dekken.

Oh, en de Tibber-factuur over augustus kwam binnen. Minus € 18,- terwijl we 350 kWh verbruikt hebben :D Zonnepanelen + thuisbatterij is echt goud.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Laatst online: 07:35
Als je goud gekocht had ipv 3 PIB's, dan had je je jaarverbruik al terug geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanHenk schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:17:
[...]

Mijn PiB is voor 0:00 waarschijnlijk al leeg. Ga jij dan handmatig laden tussen 2:00 en 5:00 ongeveer? Twee keer een handmatig-laden actie per dag ;)
Nee zeker niet haha. Wat heb ik gedaan. De PIBS zijn vol. Merk X ook. Vanavond mag merk X ontladen. Net support. Daarnaast natuurlijk leuk voor TVT en energierekening. De grootste dure uren voorbij dan wordt de PIB op NOM gezet. Automatisch. Dat spaart al wat stroom uit. Vannacht mag merk X weer laden. Dan wordt de PIB automatisch op standby gezet. Dure uren mag merk X direct weer net support leveren (nederland ontwaakt). Klaar. PIB weer NOM. Dit regelt een automatisering.

Maaaaaar zonder merk X.... kun je met een automatisering vannacht als je PIB leeg is wat bijladen. Dan de dure ochtend omzeilen. PIB is dus prima daar op te sturen evt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wesseley schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:39:
[...]

Ik heb op dit moment ook een derde eerste batterij :+

En die doet het inmiddels al een maand perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenH schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:23:
[...]

Yep. Ik heb de PiB's vanmiddag op de laagste (minst hoge...) prijs een klein beetje bijgeladen en houd ze tot 18:00 op charge only. Vanaf dan NOM. Althans, ik schrijf ik doe dit en ik doe dat. Dat allemaal ingeprogrammeerd in HA natuurlijk. PiB's staan nu op 90%, kijken of ze met het restje daglicht nog net de 100% aantikken, maar als dat niet gebeurd is dat niet erg. Drie PiB's geeft wel lekker wat marge hoor.

Verder gewoon tussen 12:00 en 15:00 was/vaatwas gedaan en 1 kWh in de Twizy geladen zodat ik morgen naar mijn werk kan, alwaar ik hem gratis geheel oplaad.

Morgen overdag is er niemand thuis, dus kunnen de PIB's zich op hun gemakje volladen om de piek van morgenavond af te dekken.

Oh, en de Tibber-factuur over augustus kwam binnen. Minus € 18,- terwijl we 350 kWh verbruikt hebben :D Zonnepanelen + thuisbatterij is echt goud.
Dat heb je lekker gepland. Hier 64 kWh afgenomen. 37 euro terug. Wat je zegt. Setting panelen, PIBS en dynamisch doen het goed. EV gister ook voor een appel en ei geladen. Het is niet helemaal eerlijk vergelijken qua vergoeding daar hier ook netsupport bij in zit. Niet alles komt ten gunste van de PIB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vdvmark schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:31:
Als je goud gekocht had ipv 3 PIB's, dan had je je jaarverbruik al terug geloof ik :)
Als je de beurskoersen vandaag van morgen weet ben je morgen rijk om dr maar een vergelijkbare dooddoener in te gooien 😉. Eerlijker is contracten naast elkaar te zetten. Wat als je variabel / vast had gehad. Wat is je voordeel / nadeel dan icm PIB?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 10:37
ixrobin schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:13:
[...]

Kijk even bij het Anker forum. Daar zijn ook nogal veel problemen vooral met de P1 meter.
Het gras is niet altijd groener bij de buren. Al begrijp ik je frustratie.

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
JeroenH schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:45:
[...]

Ik ben wel nieuwsgierig of ze makkelijk/moeilijk zijn met het teruggeven van geld.
Moeilijk doen ze niet! Ik mag hem retourneren.

Maar waar ik WEL over val is dat ze 30 euro in rekening willen brengen voor het ophalen van de batterij.

Dus zij leveren 3x een defecte batterij, leveren mij een hoop frustratie en dan mag ik ook nog betalen om onder de koop uit te komen. Hiervan heb ik gezegd dat ze die 30 euro maar zelf uit coulance mogen vergoeden. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Wat een bedrijf zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Olie_B_Bommel schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:02:
[...]

Kijk even bij het Anker forum. Daar zijn ook nogal veel problemen vooral met de P1 meter.
Het gras is niet altijd groener bij de buren. Al begrijp ik je frustratie.
Ja dat is zo, maar ik heb op dit moment wel meer vertrouwen in een grote speler als Anker. Hun P1 meter is nieuw, dus dat zijn hopelijk kinderziektes. Maar hun batterij is zo te zien wel al de derde generatie. Dat wekt bij mij het vertrouwen, want als de eerste batterijen slecht zouden zijn lijkt het me geen goed idee als bedrijf om daarin te blijven investeren en itereren

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ixrobin schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:06:
[...]

Maar waar ik WEL over val is dat ze 30 euro in rekening willen brengen voor het ophalen van de batterij.

Dus zij leveren 3x een defecte batterij, leveren mij een hoop frustratie en dan mag ik ook nog betalen om onder de koop uit te komen. Hiervan heb ik gezegd dat ze die 30 euro maar zelf uit coulance mogen vergoeden. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Wat een bedrijf zeg...
Er is al sprake van coulance want de oorspronkelijke cancel-fee was 50 Euro, je krijgt dus al 20 Euro korting daarop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

hanev001 schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:10:
[...]

Er is al sprake van coulance want de oorspronkelijke cancel-fee was 50 Euro, je krijgt dus al 20 Euro korting daarop.
Die cancel fee (was overigens al dubieus) was voor je preorder. Als je de batterij eenmaal in huis hebt en hij is tot 3x toe defect, lijkt me hier volledige terugbetaling aan de orde.

Volgens mij is het wel zo dat je de verkoper eerst de kans moet geven problemen te herstellen.. Vraag me af of 3x genoeg is.

Jammer dat iemand 3x achter elkaar pech heeft, het product kan zo mooi werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Aardedraadje op 08-09-2025 17:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ixrobin
Aardedraadje schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:19:
[...]

Die cancel fee (was overigens al dubieus) was voor je preorder. Als je de batterij eenmaal in huis hebt en hij is tot 3x toe defect, lijkt me hier volledige terugbetaling aan de orde.
Nou inderdaad, dat dus.
Toen de 2e stuk ging vroeg ik ook specifiek naar geld terug als de 3e stuk zou gaan. Eefje van HW zei dat ik dan uit coulance m'n geld terug kon krijgen en altijd 30 dagen bedenktijd heb. Ze heeft het nooit gehad over 30 euro betalen om hem dan weer op te laten halen, dus dat vind ik nu wel erg zuur. Vooral omdat dezelfde Eefje nu met dit bericht komt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09:42
ixrobin schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:06:
[...]

Wat een bedrijf zeg...
Dat mag wettelijk niet eens bij defecte producten.
Was zaterdag nog in kassa.
En ze hebben kansen genoeg gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:02
ixrobin schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:23:
[...]

Nou inderdaad, dat dus.
Toen de 2e stuk ging vroeg ik ook specifiek naar geld terug als de 3e stuk zou gaan. Eefje van HW zei dat ik dan uit coulance m'n geld terug kon krijgen en altijd 30 dagen bedenktijd heb. Ze heeft het nooit gehad over 30 euro betalen om hem dan weer op te laten halen, dus dat vind ik nu wel erg zuur. Vooral omdat dezelfde Eefje nu met dit bericht komt.
Ik heb beiden batterijen via transmission kosteloos terug gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Bedankt, dat is goed om te weten! Ik heb HW gezegd dat ze dit wettelijk gezien niet mogen doen, dus even afwachten wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
JanHenk schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:17:
[...]

@JanHenk
Ja dat doe ik ook. Geef de batterijen na middernacht een duwtje, en kan dan de ochtend piek ook nog eens opvangen.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
ixrobin schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:03:
Bedankt, dat is goed om te weten! Ik heb HW gezegd dat ze dit wettelijk gezien niet mogen doen, dus even afwachten wat ze zeggen.
Zou hun marge zo dun zijn zodat ze die 30 Euro nodig hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:33
EVfan schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:18:
[...]

@JanHenk
Ja dat doe ik ook. Geef de batterijen na middernacht een duwtje, en kan dan de ochtend piek ook nog eens opvangen.
Ik zet de batterijen vanaf 24.00 uur in standby en om 06.00 draaien ze weer NOM. Neem ik vanacht gewoon stroom van het net. Waarom de batterij "plagen" met extra cyclus en RTE verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
rtunru schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:27:
[...]

Dat zal best meevallen, maar als je er veel retour krijgt kan dat geintje aardig in de papieren gaan lopen .
Ik denk dat Transmission wel blij is met HW als klant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
rtunru schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:27:
[...]

Een beetje zure en weinig constructieve bijdrage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Rbb-lwdn schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:28:
[...]

Dat mag wettelijk niet eens bij defecte producten.
Was zaterdag nog in kassa.
En ze hebben kansen genoeg gehad.
Of drie keer voldoende is, durf ik niet te zeggen. Dat kan een jurist beter beoordelen. Mijn gevoel zegt wel dat het voldoende moet zijn. Ik vind dat ze er vrij onvolwassen mee om gaan. Zo had ik destijds een tweedehands P1 meter toegestuurd gekregen (en gewoon als nieuw gekocht). Eerst verdedigen dat ze hun produkten altijd nieuw zijn. Na sturen van foto’s (doosje was niet verzegeld, krasjes op de P1 meter, handleiding verkreukeld) werd het omwissel proces gestart, wat uiteindelijk goed is verlopen. Ook wilde de P1 meter met geen mogelijkheid updaten naar de laatste versie (maar wel aangeven dat er een update is), terwijl bij het nieuwe exemplaar dit wel gelijk lukte.
Het zijn van die kleine dingen. Probeer op service gebied toch net dat ene stapje meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
meesje schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:01:
[...]

Of drie keer voldoende is, durf ik niet te zeggen. Dat kan een jurist beter beoordelen. Mijn gevoel zegt wel dat het voldoende moet zijn. Ik vind dat ze er vrij onvolwassen mee om gaan. Zo had ik destijds een tweedehands P1 meter toegestuurd gekregen (en gewoon als nieuw gekocht). Eerst verdedigen dat ze hun produkten altijd nieuw zijn. Na sturen van foto’s (doosje was niet verzegeld, krasjes op de P1 meter, handleiding verkreukeld) werd het omwissel proces gestart, wat uiteindelijk goed is verlopen. Ook wilde de P1 meter met geen mogelijkheid updaten naar de laatste versie (maar wel aangeven dat er een update is), terwijl bij het nieuwe exemplaar dit wel gelijk lukte.
Het zijn van die kleine dingen. Probeer op service gebied toch net dat ene stapje meer te doen.
En dat voor en ding van 3 tientjes?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
dit is nergens voor nodig, niet reageren is zeker een optie....

[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 09-09-2025 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
meesje schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:08:
[...]

Ben je nu de hele dag aan het trollen? Wat een zurigheid zeg. En daarnaast geef ik toch aan dat ie niet geupdate kon worden?
Ik bedoelde dat HW voor 3 tientjes wel erg veel moeite deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
counter12 schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:29:
[...]

Ik zet de batterijen vanaf 24.00 uur in standby en om 06.00 draaien ze weer NOM. Neem ik vanacht gewoon stroom van het net. Waarom de batterij "plagen" met extra cyclus en RTE verlies?
@counter12
Zeker, dat is ook een optie, maar ik gebruik alleen de HW app, en standby zetten is daarin geen optie, alleen in HA heb ik begrepen. Dus handmatig laden is dan de uitkomst.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Als ik HW was zou ik deze situatie anders aanpakken dan de batterij terugnemen.

Het is onwaarschijnlijk dat er een fout zit in 3 verschillende apparaten die bij de zelfde klant terecht komen.
Het lijkt mij dat HW in plaats van opgeven beter een paar mensen met een hoeveelheid meet apparatuur langs kunnen sturen. Deze kunnen dan kijken of er iets ongewoons is aan het electriciteitsnet, de Wifi, de lokatie van plaatsing of het gebruik en mogelijk nog wat andere zaken.

Dat kan nog steeds het antwoord opleveren dat er niets anders dan bizarre pech aan de hand is maar het zou ook kunnen leiden tot het vaststellen van een oorzaak die ze niet hebben voorzien en die mogelijk door aanpassingen in de hard- of software kan worden verholpen. Of als verhelpen niet mogelijk is in de levervoorwaarden vermelden dat de batterij in bepaalde situaties niet is toe te passen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-09 08:14
Nou even een update hier.

Ik kreeg dreig-emails van Homewizard dat mijn bestelling kwam te vervallen als ik niet nu zou bestellen. Ik had nog even gewacht omdat ik komende week op reis moest voor mijn werk, en ik al problemen verwachtte met de levering bij niemand thuis.... buren ook op vakantie, dus...

Toch maar besteld om niet de kans te missen voor mijn 2e PIB van HW. begreep dat ik zelf ander bezorgmoment kon kiezen na bestelling, niet dus.

Heb bericht gestuurd naar GoParcel dat ik niet voor 11 september zending kan ontvangen. Reply je moet bij homewizard zijn niet bij ons. Homewizard verwijst naar Go parcel/transmission voor verzending. lekker dan.

Vervolgens 2x transmission voor de deur gehad, op de camera's te zien. Ik ben niet thuis, dat is geen nieuws voor ze.

Ik heb nu allerlei meldingen dat de zending verhinderd is op 6 september, daarna foutief verwerkt op 8 sept, dat de transporteur pech heeft met de auto op 7 sept, en tegelijkertijd staat er verzending afgeleverd 5 september. Niet dus. bezorger heeft tot 2x keer toe pakket mee teruggenomen naar de auto. staat op camera. Wat een chaos.

Nergens heb ik info/optie om contact op te nemen voor latere bezorging.

Ik zit in buitenland voor werk.
Best frusterend dit.

Heb nog nooit zo'n slechte bezorgservice gezien zonder enige flexibiliteit.
Zodra je de betaald hebt moet je maar gewoon thuis blijven totdat er iemand komt. Niet meer van deze tijd.

Ik ga mijn ongenoegen melden bij HW, bij deze via hun website
Mss lezen ze mee hier en helpt dat,

Hoop dat mijn batterij nog ergens in de logistiek zit en tzt geleverd wordt als ik weer thuis ben,
Iemand nog tips/goede adviezen?

Groet skywalker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
hanev001 schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:40:

Het is onwaarschijnlijk dat er een fout zit in 3 verschillende apparaten die bij de zelfde klant terecht komen.
Het lijkt mij dat HW in plaats van opgeven beter een paar mensen met een hoeveelheid meet apparatuur langs kunnen sturen. Deze kunnen dan kijken of er iets ongewoons is aan het electriciteitsnet, de Wifi, de lokatie van plaatsing of het gebruik en mogelijk nog wat andere zaken.

Dat kan nog steeds het antwoord opleveren dat er niets anders dan bizarre pech aan de hand is maar het zou ook kunnen leiden tot het vaststellen van een oorzaak die ze niet hebben voorzien en die mogelijk door aanpassingen in de hard- of software kan worden verholpen. Of als verhelpen niet mogelijk is in de levervoorwaarden vermelden dat de batterij in bepaalde situaties niet is toe te passen.
Niet beetje veel werk voor een plug and play batterij??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Laatst online: 07:35
hanev001 schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:40:

HW bepaalt al zelf dat batterij niet geschikt is voor gebruik, keer op keer. Waarom HW dat doet, heb ik nog niet gelezen, maar misschien is dat al duidelijk ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ivo1969 schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:58:
[...]

Nee. Let even op de negatieve opmerkingen die hier over gemaakt worden. Er is ook nog zoiets als reputatie.
Daarnaast het meermaals omwisselen van batterijen en het dan nakijken van wat er is teruggestuurd kost ook geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
hanev001 schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:01:
[...]

Nee. Let even op de negatieve opmerkingen die hier over gemaakt worden. Er is ook nog zoiets als reputatie.
Daarnaast het meermaals omwisselen van batterijen en het dan nakijken van wat er is teruggestuurd kost ook geld.
Nou dit is wat HW zelf heeft veroorzaakt, er was netjes gemeld dat er productie en leverings problemen waren, maar dat HW in die tijd productie proces op orde zou krijgen/maken, maar helaas blijkt dat niet te lukken.
Geloof het of niet ik vind het ook niet leuk dat er zoveel terug gestuurd moeten worden, maar ergens moet HW het gaan beseffen dat het er toch wat meer bij komt kijken dan een p1 metertje of display.
Ik heb ook het energy plus abonnement en gun HW al het goede , maar als de batterijen echt goed waren had ik ze zelf ook nog gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:58:
[...]

Nee het onderzoek zal misschien een mogelijke zwakke punt van het ontwerp blootleggen en met deze bevindingen kunnen ze de fout herstellen

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ivo1969 schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:27:
[...]

Nou dit is wat HW zelf heeft veroorzaakt, er was netjes gemeld dat er productie en leverings problemen waren, maar dat HW in die tijd productie proces op orde zou krijgen/maken, maar helaas blijkt dat niet te lukken.
Geloof het of niet ik vind het ook niet leuk dat er zoveel terug gestuurd moeten worden, maar ergens moet HW het gaan beseffen dat het er toch wat meer bij komt kijken dan een p1 metertje of display.
Ik heb ook het energy plus abonnement en gun HW al het goede , maar als de batterijen echt goed waren had ik ze zelf ook nog gehad.
Jouw antwoord ondersteept nu juist wat ik bedoelde. Je veroordeeld zonder te weten wat er echt aan de hand is. In realiteit is het aantal probleem meldingen fors afgenomen en blijven er een paar rare uitzonderingen over. Het is dan een goed idee om uit te zoeken wat daar dan de oorzaak van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een aantal keren per dag gebeurt in P1 iets vreemd ,waardoor het doorgeven totaal energie vraag aan de batterijen die aan de api wordt doorgeven, een null waarde doorgeeft. De variabele gekoppeld in de Homey Howizard app geeft dan de variabele niet correct door met als gevolg een foutmelding in een flow van Homey die deze variabel koppeld aan de Homey variabele.
Ik heb dit al gemeld rechtstreeks bij @Tebbie .
Misschien een aandachtspunt voor @HomeWizard_NL
Het is ook doorgegeven aan de beta groep

[ Voor 10% gewijzigd door GL007 op 09-09-2025 08:20 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!
Gisteren gaf @JeroenH al aan dat er nog al eens wat ongefundeerde aannames het topic opgeslingerd worden.

Laat ik als 1e beginnen met dat het heel vervelend is als je batterij in storing schiet, levering niet lekker loopt of je bij de pechvogels(s) hoort die net weer wat vaker aan de beurt is dan 0 of meer dan 1x een storing. Voorop staat dat ik ook zeer geïrriteerd zou raken.

Toch vind ik dat we als tweakers de opdracht hebben dingen uit te zoeken, elkaar helpen met oplossingen, adviezen geven bij een (ver)storing etc. Daar is dit platform voor in de markt gezet. Natuurlijk mag iemand best mopperen. Hopelijk zetten anderen zich dan in om dat te doen wat tweaker waardig is!

Daarnaast laten we niet speculeren over alles wat we niet weten inzake HW. Bijvoorbeeld "Aantal storingsgevallen zijn meer dan 1% wat ze zeggen". Dat weten we niet daar we geen verkoop aantallen weten.

Laten we HW suggesties sturen ter verbetering van...... dat kan al door @HomeWizard_NL op te nemen in je tag. Daarnaast HW leest mee. Don't worry. Ik kan me voorstellen dat ze niet op alles kunnen reageren. Overigens vanaf dag 1 geven ze al aan dat dit niet hun officiële support kanaal is.
We zijn verwend in het begin en tis een beetje afkicken.

Dus oproepje mag duidelijk zijn. Laten we een probleem van een tweaker niet zien als een kans om een stemming te maken maar laten we deze tweaker proberen te helpen. Dan zijn we tweaker waardig bezig. 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

GL007 schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:50:
Een aantal keren per dag gebeurt in P1 iets vreemd ,waardoor het doorgeven totaal energie vraag aan de batterijen die aan de api wordt doorgeven, een null waarde doorgeeft. De variabele gekoppeld in de Homey Howizard app geeft dan de variabele niet correct door met als gevolg een foutmelding in een flow van Homey die deze variabel koppeld aan de Homey variabele.
Ik heb dit al gemeld rechtstreeks bij @Tebbie .
Misschien een aandachtspunt voor @HomeWizard_NL
Is dat nu niet opgelost door de nieuwe beta firmware 6.0206 die vandaag voor de P1 meter is uitgekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fxs81 schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:02:
[...]

Is dat nu niet opgelost door de nieuwe beta firmware 6.0206 die vandaag voor de P1 meter is uitgekomen ?
Nee helaas niet. Ik heb deze melding al weer 1 keer gehad.
Als je op dat moment de variabele wilt gebruiken in een flow dan is hij er niet. Dus een nul.
Gelukkig heeft deze fout geen invloed op de regeling. Ik gebruikt hem om te monitoren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkt8QcQeRQFYbbOtAjCeyABJlnM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9694L2ZIQwcB0FvFApMl85WE.png?f=fotoalbum_large
De onderste 4 variable zijn dan niet aanwezig

[ Voor 73% gewijzigd door GL007 op 08-09-2025 22:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mromelis
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16-09 22:24

Nee hoor. Je bent niet de enige. Ik heb ook 2 batterijen en de 3e wissel is vandaag in gang gezet. Telkens moet je er weer achteraan, telkens is de communicatie tergend traag en telkens ben je je historie kwijt. Mijn grens is ook bijna bereikt. Dat er nu “renewed” wordt aangeboden tot 300 cycli zegt ook wel wat! Ik kan bijna niet meer geloven dat ze überhaupt de 6000 cycli gaan halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BelgianStar
  • Laatst online: 16-09 18:49
Het is inderdaad zéér raar dat de éne persoon ZO een hoop problemen heeft met de PIB en bij de andere draaien ze dan al sinds het begin als een zonnetje. Mijn gevoel zegt me ook dat er iets meer moet aan de hand zijn, lokaal bij de eindklant dan.
Is er uberhaupt uitvoerig getest geweest wat de oorzaak kan zijn van de fouten? Zijn de PIB's op een ander stopcontact eens geprobeerd? Zijn ze op een andere locatie gezet of is het gewoon de case van "ie is kapot, ik krijg een nieuwe en zet deze terug op krak dezelfde plaats"?
Zoals er hier al aangegeven is, we zijn tweakers, de éne véél meer dan de andere. Ikzelf noem me geen tweaker maar ik ga wel proberen de oorzaak uit te spitten.
Mijn PiB ging continue offline, het betreft ook een Renewed exemplaar. Na wat uitzoeken en doen ondervond die twee problemen waar door hij gewoon offline ging. Geen errorcodes, geen lampjes, niets...
Oorzaak 1 was dat hij veel te dicht stond bij de AP, laat ons zeggen op snoerlengte.. En de tweede oorzaak was dat er soms een spanningsval zal op die groep. Het ging dus over een slechte zekering, nieuwe erin en hoppa, mijn PIB draait nu ook als een zonnetje. Hoef ik niet meer naar om te kijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ixrobin
BelgianStar schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 05:52:
Het is inderdaad zéér raar dat de éne persoon ZO een hoop problemen heeft met de PIB en bij de andere draaien ze dan al sinds het begin als een zonnetje. Mijn gevoel zegt me ook dat er iets meer moet aan de hand zijn, lokaal bij de eindklant dan.
Is er uberhaupt uitvoerig getest geweest wat de oorzaak kan zijn van de fouten? Zijn de PIB's op een ander stopcontact eens geprobeerd? Zijn ze op een andere locatie gezet of is het gewoon de case van "ie is kapot, ik krijg een nieuwe en zet deze terug op krak dezelfde plaats"?
Zoals er hier al aangegeven is, we zijn tweakers, de éne véél meer dan de andere. Ikzelf noem me geen tweaker maar ik ga wel proberen de oorzaak uit te spitten.
Mijn PiB ging continue offline, het betreft ook een Renewed exemplaar. Na wat uitzoeken en doen ondervond die twee problemen waar door hij gewoon offline ging. Geen errorcodes, geen lampjes, niets...
Oorzaak 1 was dat hij veel te dicht stond bij de AP, laat ons zeggen op snoerlengte.. En de tweede oorzaak was dat er soms een spanningsval zal op die groep. Het ging dus over een slechte zekering, nieuwe erin en hoppa, mijn PIB draait nu ook als een zonnetje. Hoef ik niet meer naar om te kijken.
Ik voel me redelijk aangesproken omdat de discussie door mij is aangewakkerd dus ik zal iets meer context geven.

Ik heb niet het gevoel dat het aan mij ligt.
De eerste batterij was al kapot toen hij aankwam. Hij werd continu te heet en ging zichzelf throttlen. Kon ik niks aan doen.
De tweede batterij heeft het zo'n 5 maanden gedaan, maar HW constateerde dat een cel afwijkend gedrag vertoonde in het laden/ontladen en heeft hem om die reden van buitenaf een error code gegeven en aangegeven hem om te ruilen.
Kon ik ook niks aan doen.
De derde batterij had bij de eerste de beste dag dat er zon was dus issues met het "kickstarten" van het laadproces, zoals je in de grafiek een paar pagina's terug kan zien.
Uiteraard heb ik hierbij geprobeerd om hem te verplaatsen naar andere stopcontacten / verdiepingen, maar dit wilde allemaal niet baten.

Na deze ervaring ben ik wel tot de conclusie gekomen dat ik bizar veel pech heb, of de kwaliteit van de PiB / HW's quality assurance ver ondermaats is.

Maar buiten dat; ja, we zijn Tweakers. Nee, dat geeft hen niet het excuus om slechte kwaliteit te leveren en ons al het uitzoekwerk te laten doen. Het is een plug and play batterij. Dit hoort gewoon te werken. De batterij gaat in allerlei huizen komen met allemaal situaties; slechte wifi, oude kabels, oude meters. Daar moet op getest zijn en daar moeten ze dus op voorbereid zijn. En ik krijg het gevoel dat ze dat niet zijn

[ Voor 8% gewijzigd door ixrobin op 09-09-2025 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Sorry, dubbel bericht

[ Voor 98% gewijzigd door ixrobin op 09-09-2025 07:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Denk wel dat @Devke dat in elk geval probeert aan te geven. Het valt soms best op dat de verdeling van errors erg scheef verdeeld lijkt. Mensen die een probleem accu hebben lijken vaker later weer een probleem te krijgen. Dan zou het handig zijn als uitgezocht wordt waardoor het probleem precies ontstaat. Is dat echt intern of spelen externe factoren een rol. Als HW die factoren kent kunnen ze beter dingen aanpassen zodat dat later niet meer gebeurt. Want het blijft natuurlijk gewoon de verantwoording van HW dat het in die situatie ook gewoon werkt.

Ik had mijn batterij op een plank (ruim) boven de wasmachine staan eerst. Die heeft uiteindelijk een foutmelding gehad dat hij omgeruild moest worden. De plank waar hij op stond trilde niet merkbaar, de temperatuur op die plek was wel iets wisselender dan gehoopt. Heb de batterij daar niet teruggezet, was bang dat hij misschien toch last had van microltrilling of iets dergelijks. (Overigens zou hij daar uiteraard wel gewoon tegen moeten kunnen, genoeg mensen die naast een drukke weg wonen waar het eigenlijk altijd heel zacht trilt door vrachtwagens en zo.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeoWilly86
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 14-09 07:56
mromelis schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:52:
[...]

Nee hoor. Je bent niet de enige. Ik heb ook 2 batterijen en de 3e wissel is vandaag in gang gezet. Telkens moet je er weer achteraan, telkens is de communicatie tergend traag en telkens ben je je historie kwijt. Mijn grens is ook bijna bereikt. Dat er nu “renewed” wordt aangeboden tot 300 cycli zegt ook wel wat! Ik kan bijna niet meer geloven dat ze überhaupt de 6000 cycli gaan halen.
Ik had een renewed batterij tot 100 cycli gekocht, bij ontvangst zat die op 85 cycli. Heeft 2 maanden prima gewerkt, toen had ik een E305 en E306 melding welke met een reset waren opgelost. 2 weken later opnieuw E305 en E306 met daarbij nog E311. Toen ik dit aangaf bij HW stelden ze een omruil voor (en kreeg ik een splinternieuwe 8) ). Na reset heeft die renewed batterij weer probleemloos gewerkt tot de omruil. Ondertussen had die renewed batterij iets van 118 cycli. Als ik het goed heb zijn de E3xx meldingen niet zo heel spannend en goed op te lossen door HW. Die batterij zal na een check nu aangeboden worden als batterij tot 300 cycli. Is niks mis mee en werkte verder prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:22
ixrobin schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 06:54:
Na deze ervaring ben ik wel tot de conclusie gekomen dat ik bizar veel pech heb, of de kwaliteit van de PiB / HW's quality assurance ver ondermaats is.
Het feit dat het probleem keer op keer kostenloos wordt opgelost is HW juist te prijzen, bij een batterij van AliExpres had je het lekker zelf mogen uitzoeken.

Hoop persoonlijk dat men leert van de structurele fouten in het ontwerp en voor 2027 een v2 model het levenslicht ziet. Stabieler, compacter, meer opslag en een betere rte... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BelgianStar
  • Laatst online: 16-09 18:49
[...]
Ik voel me redelijk aangesproken omdat de discussie door mij is aangewakkerd dus ik zal iets meer context geven.

De eerste batterij was al kapot toen hij aankwam. Hij werd continu te heet en ging zichzelf throttlen. Kon ik niks aan doen.
De tweede batterij heeft het zo'n 5 maanden gedaan, maar HW constateerde dat een cel afwijkend gedrag vertoonde in het laden/ontladen en heeft hem om die reden van buitenaf een error code gegeven en aangegeven hem om te ruilen.
De derde batterij had bij de eerste de beste dag dat er zon was dus issues met het "kickstarten" van het laadproces, zoals je in de grafiek een paar pagina's terug kan zien.
Uiteraard heb ik hierbij geprobeerd om hem te verplaatsen naar andere stopcontacten / verdiepingen, maar dit wilde allemaal niet baten.

Ik wilde u zeker niet persoonlijk aanvallen met mijn post, maar mij valt het op dat er soms ook mensen op de wereldbol rondlopen die niet probleemoplossend denken. Iets werkt niet en hoort te werken etc etc..
Was dus zeker niet op u bedoeld, geloof me vrij. Was eerder een #rant de wijde wereld in.. :|
De probleemcases die u aangeeft zijn iedere keer weliswaar anders en het lijkt er helaas op dat je gewoon pech hebt.. Sommige mensen kopen ook een nieuwe wagen en hebben er nooit omkijken naar, en dan heb je een vriend van me die een nieuwe Nissan kocht en uiteindelijk na 5 jaar strijd deze heeft verkocht omdat er om de haverklap wel iets mis mee was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
GeoWilly86 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:24:
[...]

Ik had een renewed batterij tot 100 cycli gekocht, bij ontvangst zat die op 85 cycli. Heeft 2 maanden prima gewerkt, toen had ik een E305 en E306 melding welke met een reset waren opgelost. 2 weken later opnieuw E305 en E306 met daarbij nog E311. Toen ik dit aangaf bij HW stelden ze een omruil voor (en kreeg ik een splinternieuwe 8) ). Na reset heeft die renewed batterij weer probleemloos gewerkt tot de omruil. Ondertussen had die renewed batterij iets van 118 cycli. Als ik het goed heb zijn de E3xx meldingen niet zo heel spannend en goed op te lossen door HW. Die batterij zal na een check nu aangeboden worden als batterij tot 300 cycli. Is niks mis mee en werkte verder prima.
Ik had 2 nieuwe batterijen gekocht maar bij 3e omruilen kreeg ik een renewed, dus daar is als ik jou verhaal lees HW ook niet eerlijk mee,

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:09:
Ik had mijn batterij op een plank (ruim) boven de wasmachine staan eerst. Die heeft uiteindelijk een foutmelding gehad dat hij omgeruild moest worden. De plank waar hij op stond trilde niet merkbaar, de temperatuur op die plek was wel iets wisselender dan gehoopt. Heb de batterij daar niet teruggezet, was bang dat hij misschien toch last had van microltrilling of iets dergelijks. (Overigens zou hij daar uiteraard wel gewoon tegen moeten kunnen, genoeg mensen die naast een drukke weg wonen waar het eigenlijk altijd heel zacht trilt door vrachtwagens en zo.)
Misschien niet de trillingen maar heb je er aan gedacht dat er bij een wasmachine een hogere vochtigheidsgraad zal voorkomen vooral als je aan het eind van de wasbeurt de machine open doet en er een golf warme zeer vochtige lucht uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hanev001 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:25:
[...]

Misschien niet de trillingen maar heb je er aan gedacht dat er bij een wasmachine een hogere vochtigheidsgraad zal voorkomen vooral als je aan het eind van de wasbeurt de machine open doet en er een golf warme zeer vochtige lucht uit komt.
Ik denk dat dat heel erg meevalt. Er zit vlakbij een hygrometer, en die meet niet echt veel verschil op die momenten.

Maar inderdaad, er zijn zoveel verschillende factoren die eventueel invloed zouden kunnen hebben.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
ArthurMorgan schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:30:
[...]

Ik denk dat dat heel erg meevalt. Er zit vlakbij een hygrometer, en die meet niet echt veel verschil op die momenten.

Maar inderdaad, er zijn zoveel verschillende factoren die eventueel invloed zouden kunnen hebben.
Misschien dat de veiligheids censoren die in de batterij zitten soms verkeerde waardes afgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:30:
[...]

Hygrometer werkt erg traag. Het meet het gemiddelde over een lange tijd

Acties:
  • +13 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:09:
Denk wel dat @Devke dat in elk geval probeert aan te geven. Het valt soms best op dat de verdeling van errors erg scheef verdeeld lijkt. Mensen die een probleem accu hebben lijken vaker later weer een probleem te krijgen. Dan zou het handig zijn als uitgezocht wordt waardoor het probleem precies ontstaat. Is dat echt intern of spelen externe factoren een rol. Als HW die factoren kent kunnen ze beter dingen aanpassen zodat dat later niet meer gebeurt. Want het blijft natuurlijk gewoon de verantwoording van HW dat het in die situatie ook gewoon werkt.

Er zijn door HW een aantal criteria opgesteld m.b.t. de batterij. Denk hierbij aan stabiele ondergrond, ruimte om de batterij met minimale waardes, p1 meter, Wifi verbinding etc. Zie TS. Dit is op voorhand bekend. Ten minste als we (algemeen bedoeld als kopers van producten) ons verdiepen in een product. Dan zou het een set en forget systeem moeten zijn.

Je hebt denk ik genoeg mensen die dit ook ervaren. Die melden zich niet allemaal hier maar er zijn er genoeg die niet steeds weer willen / kunnen of moeten melden "hij werkt hier perfect". Deze groep mensen hoor je gewoon wat minder. Voorbeeld. Ik rijd in een merk EV waar nog een heel topic over geklaagd wordt. Schiet mij maar lek maar hij rijdt hier al jaren als een zonnetje. Dus ik roer me daar niet. Begin een x gemeld dat het hier goed gaat maar ga dat niet wekelijks posten. Ik zou hem zo weer kopen.

Dan is er een groep met problemen. Juist van die groep is te leren. Die groep is te helpen door mensen die wel ervaring hebben met een error en hoe het opgelost is. Ook iemand met een werkend systeem kan oplossingen aandragen. Bv over de 1-voud van zijn netwerk. Dat bedoel ik met tweakers waardig. Hier speelt HW als leverancier ook een rol in. Omruilen, software updates etc. Ennn ja misschien een x afreizen met een team naar een klant waar het al 3x mis gaat. Persoonlijk ben ik wel van 1x misgaan kan, 2x hmmm 3e keer "ik geloof niet meer in toeval".

Het feit dat er hele ranges zijn aan E codes geeft voor mij al aan hoeveel controles er wel niet zijn ingebouwd. Staan ze niet te strak? Onderzoek waard.

Ik zie liever posts waar we iemand proberen te helpen dan dat we een negatieve flow alleen maar gaan versterken. Dat maakt het lezen niet leuker en het belangrijkste de tweaker met issues wordt niet geholpen.

Voor sommige tweakers is het proces al te ver gegaan. Spijtig. Maar begrijpelijk. It take's two to tango. Wij als tweakers elkaar helpend en daar zal HW een rol in hebben in een aantal gevallen.

Frustratie mag...... maar je hebt een prettigere dag als je denkt in oplossingen ipv problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Devke schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:41:
[...]

Er zijn door HW een aantal criteria opgesteld m.b.t. de batterij. Denk hierbij aan stabiele ondergrond, ruimte om de batterij met minimale waardes, p1 meter, Wifi verbinding etc. Zie TS. Dit is op voorhand bekend. Ten minste als we (algemeen bedoeld als kopers van producten) ons verdiepen in een product. Dan zou het een set en forget systeem moeten zijn.

Je hebt denk ik genoeg mensen die dit ook ervaren. Die melden zich niet allemaal hier maar er zijn er genoeg die niet steeds weer willen / kunnen of moeten melden "hij werkt hier perfect". Deze groep mensen hoor je gewoon wat minder. Voorbeeld. Ik rijd in een merk EV waar nog een heel topic over geklaagd wordt. Schiet mij maar lek maar hij rijdt hier al jaren als een zonnetje. Dus ik roer me daar niet. Begin een x gemeld dat het hier goed gaat maar ga dat niet wekelijks posten. Ik zou hem zo weer kopen.

Dan is er een groep met problemen. Juist van die groep is te leren. Die groep is te helpen door mensen die wel ervaring hebben met een error en hoe het opgelost is. Ook iemand met een werkend systeem kan oplossingen aandragen. Bv over de 1-voud van zijn netwerk. Dat bedoel ik met tweakers waardig. Hier speelt HW als leverancier ook een rol in. Omruilen, software updates etc. Ennn ja misschien een x afreizen met een team naar een klant waar het al 3x mis gaat. Persoonlijk ben ik wel van 1x misgaan kan, 2x hmmm 3e keer "ik geloof niet meer in toeval".

Het feit dat er hele ranges zijn aan E codes geeft voor mij al aan hoeveel controles er wel niet zijn ingebouwd. Staan ze niet te strak? Onderzoek waard.

Ik zie liever posts waar we iemand proberen te helpen dan dat we een negatieve flow alleen maar gaan versterken. Dat maakt het lezen niet leuker en het belangrijkste de tweaker met issues wordt niet geholpen.

Voor sommige tweakers is het proces al te ver gegaan. Spijtig. Maar begrijpelijk. It take's two to tango. Wij als tweakers elkaar helpend en daar zal HW een rol in hebben in een aantal gevallen.

Frustratie mag...... maar je hebt een prettigere dag als je denkt in oplossingen ipv problemen.
Mooi verhaal,

Maar via persoonlijk contact heb ik Eefje aangegeven mee te denken mbt oplossing en aangegeven om een ander hier te bekijken.
Ook aan gegeven dat ik hier wel als test omgeving wilde functioneren.
Dus positief meedenken gebeurde / gebeurt ook vanaf deze kant , maar HW heeft daar helaas verder niks mee gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Maar buiten dat; ja, we zijn Tweakers. Nee, dat geeft hen niet het excuus om slechte kwaliteit te leveren en ons al het uitzoekwerk te laten doen. Het is een plug and play batterij. Dit hoort gewoon te werken. De batterij gaat in allerlei huizen komen met allemaal situaties; slechte wifi, oude kabels, oude meters. Daar moet op getest zijn en daar moeten ze dus op voorbereid zijn. En ik krijg het gevoel dat ze dat niet zijn
Spijtig dat je zoveel issues ervaart. Ik heb de post net wat verder toegelicht. HW heeft in sommige situaties zeker een rol. De kunst is een tevreden klant met een goed product. Heb jij 3x pech dan is dat zuur. Ze monitoren dus wel en lossen het op maar ik lees tussen de regels door dat je vertrouwen er niet beter op wordt. Hopelijk wordt dit snel gefixed. Dit lijken 3 verschillende issues. Staat de SW te strak? Zeg het maar. HW matig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zalmjam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:04
Het zou misschien voor vele gek in de oren klinken maar ik vind juist dat door de vele softwarematige geconstateerde error meldingen er een goed en vooral veilig product in de markt is gezet.
Je zou misschien kunnen zeggen dat de software wellicht overdesigned is maar juist deze eigenschap waardeer ik in de HW PIB,
Mijn gevoel zou compleet anders zijn als de PIB zonder aanwijzing niet of niet volledig meer zou werken.
Ik ken namelijk ook bejubelde batterijstapel systemen waar men door try en error er achter moet zien te komen welke batterij in de stapel niet goed werkt. Dit zou juist mij een onprettig gevoel geven.
Ik ben me er wel van bewust dat ik makkelijk kan praten omdat ik, op een eenmalig wifi probleem na een update, geen problemen heb ervaren met mijn PIB na de installatie in maart.
Als ik drie keer een retour had gehad was dit stukje wellicht nooit zo geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:13

elsinga

=8-)

hanev001 schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:53:
[...]

En dat baseer je op 2 mensen?

Ik vind het ronduit merkwaardig dat ze 3 van 3 defecten hebben. Je hebt meer kans om 2 achter elkaar de Jackpot in de Staatsloterij te winnen
Waarschijnlijker is het dat er een lokale factor in het spel is.
Toen mijn defecte PiB werd opgehaald afgelopen week liet de bezorger vallen dat ze heel veel omruilingen doen. Oh, en mijn vervangende PiB staat kennelijk nog steeds in een verkeerd sorteercentrum.... "de volgende werkdag" bezorgen is al een dikke week niet gelukt. Ik ga zo HW maar eens kietelen om hier wat aan te doen, want TransMission reageert niet op een mail hierover.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ivo1969 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:51:
[...]

Mooi verhaal,

Maar via persoonlijk contact heb ik Eefje aangegeven mee te denken mbt oplossing en aangegeven om een ander hier te bekijken.
Ook aan gegeven dat ik hier wel als test omgeving wilde functioneren.
Dus positief meedenken gebeurde / gebeurt ook vanaf deze kant , maar HW heeft daar helaas verder niks mee gedaan.
Spijtig dat het niet opgepakt is. Gemiste kans.
Echter hier heb ik het wel zien gebeuren. In de lente zag ik dat de omvormer altijd 7 W bleef gebruiken. Gemeld en ik kreeg een mail of ze op het systeem mee mochten kijken. Nu een aantal software updates verder...... opgelost. Bugje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elsinga schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:55:
[...]

Toen mijn defecte PiB werd opgehaald afgelopen week liet de bezorger vallen dat ze heel veel omruilingen doen. Oh, en mijn vervangende PiB staat kennelijk nog steeds in een verkeerd sorteercentrum.... "de volgende werkdag" bezorgen is al een dikke week niet gelukt. Ik ga zo HW maar eens kietelen om hier wat aan te doen, want TransMission reageert niet op een mail hierover.
Ik denk niet dat je de opmerkingen van een enkele bezorgers als een betrouwbare informatie bron kan zien.

Wat betreft de bezorging dat is een bekend probleem. Transmission is een samenraapsel van meerdere bezorgdiensten die onder een naam werken en waarvan de kwaliteit al van het begin af aan niet erg best is.
Helaas is er door de wat overdreven regelgeving rond het vervoeren van kleine batterijen bijkbaar voor HW geen andere optie dan om dit bedrijf te blijven gebruiken.
Voor het contact met Transmission doe je er beter aan om via de Track en Trace gevens te bepalen onder welk verdeelcentrum je valt en dan per telefoon contact op te nemen met de centrum. Dat heeft voor mij in het verleden een soortgelijk probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:13

elsinga

=8-)

Ik ga vanmiddag bellen, dan is de mail inmiddels koud genoeg.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06

paQ

hoevenpe schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:43:
[...]

Het feit dat het probleem keer op keer kostenloos wordt opgelost is HW juist te prijzen, bij een batterij van AliExpres had je het lekker zelf mogen uitzoeken.
Zeker, maar dat is ook niet on-eindig.
Ik snap @ixrobin prima dat ie het niet gaat afwachten.
Kan idd botte pech zijn, maar 3 keer in 6 maanden is wel een uitermate slechte score.

Probeer het ook te snappen eigenlijk. Ik heb HW best hoog zitten. Welk (onder)deel is er dan inferieur waardoor het dan steeds mis gaat. En waarbij refurbished batterijen ws ook gewoon vastgelopen units zijn die weer tot leven zijn gewekt. Om vervolgens al dan niet weer eenzelfde issue te krijgen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
hanev001 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:05:
[...]

Ik denk niet dat je de opmerkingen van een enkele bezorgers als een betrouwbare informatie bron kan zien.

Wat betreft de bezorging dat is een bekend probleem. Transmission is een samenraapsel van meerdere bezorgdiensten die onder een naam werken en waarvan de kwaliteit al van het begin af aan niet erg best is.
Helaas is er door de wat overdreven regelgeving rond het vervoeren van kleine batterijen bijkbaar voor HW geen andere optie dan om dit bedrijf te blijven gebruiken.
Voor het contact met Transmission doe je er beter aan om via de Track en Trace gevens te bepalen onder welk verdeelcentrum je valt en dan per telefoon contact op te nemen met de centrum. Dat heeft voor mij in het verleden een soortgelijk probleem opgelost.
ho , persoonlijk neem ik het op voor Transmission, want die hebben zelfs 2x persoonlijk contact opgenomen met HW, Transmission heeft een kort lijntje met HW..
Vervoer is altijd hier goed gegaan , ook mbt tot de omruilingen , maar toen transmission batterij kwam omruilen maar zelf geen batterij mee had dat lag toch echt aan HW.
Wat je niet hebt kan je ook niet vervoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
elsinga schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:55:
[...]

Een Belletje naar Transmission doet wonderen ( maar dat is mijn persoonlijke ervaring)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Oef, nu 09:30 en nog steeds letterlijk geen watt zonne-energie. En als ik op buienradar de grote maar stationaire bui boven Nederland zie hangen dan gaat er vandaag bar weinig zonne-energie binnenkomen vandaag.

Vanmiddag maar laden vanaf het net in de (relatief...) goedkope uren.

Gelukkig zit ik nu nog op 53%, dus gedurende de piek van vanochtend geen stroom van het net hoeven afnemen. In dat opzicht gaat het volgens plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenH schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:40:
Oef, nu 09:30 en nog steeds letterlijk geen watt zonne-energie. En als ik op buienradar de grote maar stationaire bui boven Nederland zie hangen dan gaat er vandaag bar weinig zonne-energie binnenkomen vandaag.

Gelukkig zit ik nu nog op 53%, dus gedurende de piek van vanochtend geen stroom van het net hoeven afnemen. In dat opzicht gaat het volgens plan.
Heb hier nog een halve batterij vol. Die staat nu NOM te draaien. Vannacht met merk X net support gedaan dus HW had over die nu mooi ingezet kan worden. Meer geluk dan wijsheid...... had ook een stralende dag kunnen zijn 😜. De electra rekening begint negatief vandaag dus (lees geld terug).

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 09-09-2025 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Devke schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:44:
[...]

Heb hier nog een halve batterij vol. Die staat nu NOM te draaien. Vannacht met merk X net support gedaan dus HW had over die nu mooi ingezet kan worden. Meer geluk dan wijsheid...... had ook een stralende dag kunnen zijn 😜. De electra rekening begint negatief vandaag dus (lees geld terug).
Hier met merk S die nog vol is, NOM aan het draaien voor grote verbruikers,
HW is rond 5.00 uur leeg getrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zit met mijn 4 batterijen die uitsluitend op NOM draaien nu op 73%. Ik kom dus met gemak de dag door. Dit is waar ik ze voor gekocht heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
rtunru schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:56:
[...]

Hier met merk S die nog vol is, NOM aan het draaien voor grote verbruikers,
HW is rond 5.00 uur leeg getrokken.
Wat ik wel grappig vind om te zien dat met een beetje automatiseren er best 2 merken naast elkaar te draaien zijn. Je moet ze niet beide laten nommen maar je kunt ze allebei wel hun eigen taak geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avds69
  • Laatst online: 16-09 11:13
Wat zijn de meest actuele bestel- en leverdata?
02 juni besteld met nog geen levering in september.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:25
JeroenH schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:40:

Het is hier ook niet best qua opbrengst van de zonnepanelen. Inmiddels zitten mijn 2 HW batterijen op 0% sinds 9:55 en is eentje zichzelf een beetje op aan het laden uit zelfbescherming.
Gelukkig mag ik de hele herfst en winter nog salderen met mijn vaste contract en heb ik pas sinds kort terugleverkosten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goechel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:54
avds69 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:08:
Wat zijn de meest actuele bestel- en leverdata?
02 juni besteld met nog geen levering in september.
Vandaag is mijn PiB geleverd die ik op 19-4 besteld heb.
Ben benieuwd; ga zo met de installatie beginnen. Ik lees sinds de bestelling mee met dit topic en heb dus genoeg achtergrond info ook m.b.t. home assistant die ik hier op een qnap in een container heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10:12

BKK

2-9 twee weken mail.
Nog geen betaallink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 20:50
BKK schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:32:
2-9 twee weken mail.
Nog geen betaallink
Kreeg je die mail vandaag? ik heb 5 juni besteld en zover nog geen 2 weken mail gezien!

Nvm ik las verkeerd ik dacht dat je 2/6 besteld had maar je heb toen 2/9 de twee weken mail gehad afc.

[ Voor 17% gewijzigd door crryp op 09-09-2025 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 20:50
goechel schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:19:
[...]

Vandaag is mijn PiB geleverd die ik op 19-4 besteld heb.
Ben benieuwd; ga zo met de installatie beginnen. Ik lees sinds de bestelling mee met dit topic en heb dus genoeg achtergrond info ook m.b.t. home assistant die ik hier op een qnap in een container heb draaien.
precies als er geen zon is zal je altijd zien! Ach komt goed have fun leuk spul (wachtende op de 3e)
Pagina: 1 ... 206 ... 211 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.