Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 18:35
De HW app op mijn telefoon geeft een andere grafiek en dus waardes aan dan op mijn tablet voor de PIB zie ik nu opeens. Hoe kan dat nu?
Ik zie het al die op het tablet stond al langer open en heb ik nu opnieuw laten ophalen en gelukkig is het toch hetzelfde. 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Sprincky op 05-09-2025 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 11:10
Sprincky schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:09:
De HW app op mijn telefoon geeft een andere grafiek en dus waardes aan dan op mijn tablet voor de PIB zie ik nu opeens. Hoe kan dat nu?
Dat zou niet moeten kunnen. Is je telefoon, of tablet wel goed met internet verbonden?

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1234Rob5678
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07:20
chulin schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:17:
Even een serieuze vraag, en dat meen ik ik echt…
Is er hier iemand die een thuisbatteij gekocht heeft om het milieu en de wereld probeert te redden ?
Of misschien zoiets als, nou, over iets meer dan een jaar is de saldering regeling over en uit, dan moet ik klauwen vol met geld betalen voor mijn zonnepanelen installatie overschot…(en zo denk ik, eerlijk is eerlijk)
Ik heb de PIB’s aangeschaft om de terugleverboete te reduceren en meer zonne-energie zelf te gebruiken. Maar voornamelijk omdat ik het gewoon leuk vind.

Voor een systeem als dat van bijvoorbeeld zonneplan heb ik geen ruimte in huis. Daarom enthousiast geworden toen HW de PIB aankondigde. Ik wacht ook met aanzetten van de vaatwasser, wasmachine totdat ik voldoende energie in de PIB’s heb om ook de verwarmingsfase op te kunnen vangen, want dat redden mijn zonnepanelen alleen niet.

Als ik de PIB’s uiteindelijk terugverdien is het leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10:36

wdr

Sprincky schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:09:
Ik zie het al die op het tablet stond al langer open en heb ik nu opnieuw laten ophalen en gelukkig is het toch hetzelfde. 8)7
Hier zijn de waardes op de tablets van mijn vrouw (eigen account) en die van mij exact hetzelfde.

edit: Excuus zie dat je er al achter bent

[ Voor 5% gewijzigd door wdr op 05-09-2025 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_DPC_Scorpion schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:12:
Ik heb een vraagje over RTE, ik kom net zoals in de openingspost staat ook zo rond de 75% uit gekeken over de laatste 3 maanden, dit was met 1 HW PiB

ik heb een tweede PiB aangeschaft en die komt als het goed is deze maand. ik ben niet eenvoudig in staat om een losse groep te krijgen waar mijn PiB's komen te staan hierdoor zal ik normaal laden (dus niet unlocken) en besef ik de impact daarvan.. maar dit staat natuurlijk los van de RTE

mijn vraag is dus..kun je met 2 HW PiB dezelfde RTE verwachten per batterij
of is het bijvoorbeeld PiB 1 75% en PiB 2 70%
Hier is het 71% voor de eerste en 70% voor de tweede batterij
Volledigheidshalve de gemiddelde ontlaad vermogen ligt tussen de 75 en 150W
Gemiddelde laad vermogen ligt tussen 50 en 400W

[ Voor 6% gewijzigd door GL007 op 05-09-2025 19:18 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sprinkler98
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10-09 07:40
Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:08:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. ik heb 2 HW PIB’s. Nooit enig probleem daarmee gehad. Een Nederlands bedrijf, waar ik de voorkeur aan geef. Als het mis gaat zeer goede garantievoorwaarden. Daar betaal ik graag wat meer voor. Garantie moet je met ander buitenlands spul, lees chinees, nog maar zien. De PIB’s staan op zolder te nommen en ik heb er geen omkijken naar, maar mijn electriciteits gebruik is gedaald naar 0. Ja, echt naar 0 dank zij de PIB’s. Dat kan natuurlijk ook met een ander merk, maar ik gun het HW meer dan een buitenlandse producent.
Dat is ook één van de redenen waarom ik ze blijf overwegen :) . En voor een 'je moet er niet meer naar omkijken scenario' zou ik gerust wat willen betalen. De vraag is enkel of dat bij Marstek ook niet zo is, ik kan het niet inschatten. Ik las in een ander topic van de versie van Anker dat die niet compatibel is met P1 meter en bepaalde digitale meters in België: wel, die is daarom onmiddellijk van mijn shortlist geschrapt. Als Marstek ook zo'n dingen heeft (P1 niet compatibel, apps die niet doen wat ze moeten doen, etc.) schrap ik die ook. Enigste vrees die er dan nog is bij bvb. homewizard is: wat als ze overkop gaan binnen een paar jaar. Dan heb je een dure zwarte doos :-). Maar dat is uiteraard voor alle andere leveranciers ook van toepassing.

Verbruik naar 0 met 2? Met ontladen op 800 watt? Hier in België mogen we niet hoger via plug in, en als ik bvb. ga koken (inductie) zonder zonlicht zal ik hoe dan ook netverbruik hebben. Strijken, wasmachine, etc. kunnen we wel plannen overdag, maar eten maken kunnen we niet mee stoppen...

[ Voor 17% gewijzigd door Sprinkler98 op 05-09-2025 19:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gijs R
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:35
Wij hebben nu een week de batterij in huis staan. Erg tevreden, 60 % meer zon verbruik dus zo een stukje duurzamer. Interessante techniek. En een prima Nederlands product. Waarschijnlijk in een jaar of 10-14 terugverdien, en co2 bespaard. Dus de combinatie maakt het interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 15:37
GL007 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:14:
[...]

Hier is het 71% voor de eerste en 70% voor de tweede batterij
Volledigheidshalve de gemiddelde ontlaad vermogen ligt tussen de 75 en 150W
Gemiddelde laad vermogen ligt tussen 50 en 400W
Ik heb wel unlocked en beide accus halen zo 75 procent over de lifetime so far. Dat zijn maanden :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!
Is er hier iemand die een thuisbatteij gekocht heeft om het milieu en de wereld probeert te redden ?
Of misschien zoiets als, nou, over iets meer dan een jaar is de saldering regeling over en uit, dan moet ik klauwen vol met geld betalen voor mijn zonnepanelen installatie overschot…(en zo denk ik, eerlijk is eerlijk)
Mijn redenen:
  • De ontwikkeling van energie-opslag-systemen is kritisch voor de verdere ontwikkeling van duurzame energie. Ik heb de PiB's niet gekocht "om het milieu en om de wereld te redden", maar ik denk dat het kopen, gebruiken, het er met anderen over te hebben wel degelijk op bescheiden wijze bijdraagt aan de verder ontwikkeling en adoptie van energie-opslag-systemen, daarmee indirect aan de verdere opkomst van duurzame energiebronnen, en daarmee indirect aan een beter milieu en en het redden van de wereld.*
  • Ik vind het leuk om met nieuwe tech bezig te zijn, als één van de eersten ermee te werken en te weten hoe het werkt. Ik kocht in 2006 al zonnepanelen à dik € 6,- per Wp. Ik vermaak me met elk apparaat wat goed met Home Assistant integreert.
  • Ik hoop er geld mee te besparen. Nu al met een dynamisch contract, straks met het vervallen van het salderen nog meer. Of dat gaat lukken, of dat ik er toch te vroeg bij was, de tijd zal het leren. Als het lukt zou dat mooi zijn, lukt het niet slaap ik er geen nacht minder om. En daarbij, geld is slechts zo'n beperkt middel om het gelukkige gevoel bij iets uit te drukken. Als je me toestaat voorbij geld te kijken heb ik mijn thuisbatterij op de eerste dag na aankoop met NOM al geheel terug verdiend.
  • Het hebben van thuisbatterij waarbij ik enige controle heb over het laden en ontladen stelt me in staat om op de marktprikkels (=prijs) te reageren, en ik moet aannemen dat dat goed is voor de stabiliteit van het stroomnet. "De wereld beter maken" kan ik het niet noemen, een positieve bijdrage leveren aan mijn omgeving wel.
  • Het is mijn kleine middelvinger naar de fossiele energiebedrijven. Ik hoef jullie vieze troep (bijna) niet meer, ik neem het alleen af op goedkope momenten, en op die momenten is de stroommix doorgaans het schoonst. Pure emotie, niet rationeel. Maar wel lekker.
Kortom: ja, "om de wereld te redden"* maar om zoveel meer redenen.

* De wereld, als in : de aarde, hoeft m.i. niet gered te worden. Die merkt er niets van of wij nou in het stenen tijdperk waren blijven steken, of elkaar uitroeien met kernwapens. Ik interpreteer "de wereld redden" peroonlijk meer als "onze leefomgeving niet dusdanig verkloten dat we er uiteindelijk niet meer in kunnen leven".

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Sprinkler98 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:08:
[...]

Wel, daar zit ik ook met mijn overweging: waarom een homewizard als je voor dezelfde prijs een marstek met dubbel de capaciteit hebt... Iemand rationele argumenten? Los van de micro omvormer? Ik vind het lastig hetzelfde te betalen voor de helft van de capaciteit, maar zie misschien niet het volledige plaatje :)
Marstek heb ik lang meegelezen. Daar ben ik mee gestopt. 1 bak ellende. CT klemmen wat niet goed ging. Systeem dat ermee stopte of niet ging ontladen. Of juist op de verkeerde momenten. Nou heeft HW ook de nodige issues maar het voelde toch allemaal solider aan dan Marstek. Ik zie hier actieve software updates. Daarnaast ben ik niet tevreden over de RTE maar het draait wel als een nieuwe hier. Fair is fair. 0 storingen gehad. Ze snorren toch al een maand of 7 zo. Ja ik denk dat de prijs niet houdbaar is. De concurrentie gaat ook hard. Zolang ze nog als zoete broodjes verkocht worden zou ik de prijs ook niet verlagen. Blijft ook een commercieel bedrijf net als andere bedrijven.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:00
*kuch* E foutcodes

https://helpdesk.homewiza...n-e-code-wat-betekend-dit

[ Voor 4% gewijzigd door Tebbie op 05-09-2025 19:53 ]

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Hahahaaaa toch nog!

"Vandaag bijgewerkt", dus vers van de pers ook.

@Devke Dit is zeker iets voor in de TS, denk ik?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Credit where credit is due, @HomeWizard_NL ik vind het heel tof dat deze lijst nu online staat.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Ik heb deze link in de TS geplaatst.

Wat betekent de foutcode van mijn Plug-In Battery?

Binnenkort zal ik de rest dan schonen uit de TS om dubbele vermeldingen weg te halen. @HomeWizard_NL fijn dat jullie dit gedeeld hebben. Geeft meer inzicht voor de gebruiker wat er met zijn of haar PIB aan de hand is.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:33

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Iemand heeft mijn teruggestuurde accu in gebruik, ineens zichtbaar in mijn app.

Ongelooflijk dit, slordig
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nykIod-Obd1RSMY9nVN_GDmK4O4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLLIIPDGV1425UukPHJQW29E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bw7QxvzaTCppzyc81g0A2JuL7jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnT9znWJpVXxaZuFwxY2xL9j.jpg?f=fotoalbum_large

Veel geluk er mee👍

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07:57
Hier ook top, wij zitten op 0.1kWh op een dag, zal ook te maken hebben met hoe vaak grootverbruikers inschakelen.
En ondanks het wisselende weer de afgelopen dagen de batterijen tegen de avond toch weer netjes vol.
Wij zijn er helemaal blij mee, en de buren worden ook nieuwsgierig hoe het werkt 😆

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

er zijn een flink aantal offtopic berichten verdwenen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-09 23:46
Wilmaas schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:36:
Iemand heeft mijn teruggestuurde accu in gebruik, ineens zichtbaar in mijn app.

Ongelooflijk dit, slordig
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Veel geluk er mee👍
Bijna goed :) : hij staat bij onze reparatie (wifi hw-rma) en wordt nagekeken/gerepareerd. Normaal gesproken is hij dan al uit het huis verdwenen, dus dat loopt nu een beetje gek. Bedankt voor het doorgeven! 🙌

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-09 23:46
Aardedraadje schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:02:
[...]

Credit where credit is due, @HomeWizard_NL ik vind het heel tof dat deze lijst nu online staat.
Dankjewel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 14:47
Nee zeker niet. Het gaat mij meer om te kijken wat je ermee kan doen icm zonnepanelen en HA.

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1245
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 10-09 23:34
Vandaag ging voor de 2e keer deze week de rookmelder af in de ruimte waar de PIB,s staan opgesteld.

Ik ga er nu van uit dat de warmte die de batterijen ontwikkelen in de ruimte er voor zorgt dat er stof dat rondwaart in ruimte door de stijgende warmte de rooksensor triggert.

Ik ga deze optische rookmelder nu vervangen voor een hittemelder zodat dit niet meer voor kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:58
Daniel28 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:19:
Een paar dagen geleden had een linkje gestuurd over het limiteren van PV in HA. Script niet zelf gemaakt maar via blueprint in HA gezet.

[Afbeelding]

Maarja, het is nog geen 2027, en misschien komen er nog betere oplossingen.
Ik ben diep onder de indruk hoe strak de PV export wordt geregeld met dit HA script. Iemand bekend of zoiets voor Homey beschikbaar is? De SolarEdge TCP modbus app heb ik werkend maar momenteel regel ik de export in wat simpele stappen wat soms resulteert dat de PV export te veel is gelimiteerd of veel te ruim is gezet.

Acties:
  • +18 Henk 'm!
Update m.b.t. de wijzigingen in de TS:
- De foutcode's van de PIB opgenomen onder FAQ. Daar waar HW eerder een aanvullende uitleg heeft gegeven deze laten staan, de rest opgeruimd die geen extra toegevoegde waarde had voor de leesbaarheid.
- Tekstuele aanpassingen algemeen
- Verwijderd dat de PIB via een omweg middels HA Core was aan te sturen. Die omweg heeft plaatst gemaakt voor een integratie vanuit HW.
- Duidelijker onderscheid gemaakt tussen een aantal onderwerpen. Zo hebben FAQ, PIB-, P1, kWh meter en Homey firmware releases een eigen sectie gekregen waardoor de informatie wat makkelijker scrollend te vinden is.
- Alle HA integraties die gemaakt zijn door tweakers zijn onder gebracht in een eigen sectie. Dit zijn geen officiële integraties vanuit HA, leveranciers etc.
- Idem voor Homey. Bestaande link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1245
Iemand een idee waarom mijn P1 meter de laatste firmware niet kan vinden/updaten.

Of moet ik dan een nieuwe P1 bestellen maar dan is alle data verdwenen van 3 jaren ben ik bang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel28
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10-09 17:44
eovermeer schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:46:
[...]

Ik ben diep onder de indruk hoe strak de PV export wordt geregeld met dit HA script. Iemand bekend of zoiets voor Homey beschikbaar is? De SolarEdge TCP modbus app heb ik werkend maar momenteel regel ik de export in wat simpele stappen wat soms resulteert dat de PV export te veel is gelimiteerd of veel te ruim is gezet.
Werkt prima idd. Zelf nog wel wat tweaks gemaakt. Modifier op 150w gezet, dat export altijd 150w is. Dit in verband met de quooker. Als die aanspringt, gaan de batterijen vol leveren, en denkt het script owww gauw naar 0. En dan blijft hij op 0 staan. Geen export meer, maar ook geen verhoging van PV. maar wel batterijen die blijven leveren.
Dus daarom altijd 150w leveren. Dan nemen de batterijen steeds die 150 wat, en gaat de PV productie langzaam omhoog. Zo verlies je wel zonnestroom maar is niet anders.

Ps dat is op mode 1. Mode 2 werkt anders, die kijkt ook naar de pv opwek, maar heb het gevoel dat mode 2 niet heel fijn werkt met batterijen.

Misschien iemand die veel verstand heeft van HA het kan verbeteren.

Ook heb ik de schommelingen van pv productie van 5w naar 20w gezet. Minimaal 20w verschil voor het import of export voor er een verandering plaatsvindt. Maakt de hysterie wat minder.

Verder werkt het prima idd. Respect voor de ontwerper van het script.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ixrobin
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:32
Nou, de problemen blijven zich maar voordoen. Mijn 3e(!!!) batterij geeft nu na slechts 2 cycli om de haverklap error E308, ook na een reset. Ik moet contact opnemen met support.
Heeft men deze error al eerder meegemaakt? Kan er helaas niks over vinden in hun FAQ.

Als ze zeggen dat hij moet worden omgeruild is het einde oefening voor mij, mijn vertrouwen in het product is dan wel echt weg helaas...

[ Voor 17% gewijzigd door ixrobin op 06-09-2025 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:52
ixrobin schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:24:
Nou, de problemen blijven zich maar voordoen. Mijn 3e(!!!) batterij geeft nu na slechts 2 cycli om de haverklap error E308, ook na een reset. Ik moet contact opnemen met support.
Heeft men dit issue al eerder meegemaakt?

Als ze zeggen dat hij moet worden omgeruild is het einde oefening voor mij, dan wil ik niks liever dan mijn geld terug.
Iemand heeft je een duimpje gegeven; die heeft ervaring met geld terugvragen en kan je waarschijnlijk tips geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
rtunru schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:33:
[...]

Iemand heeft je een duimpje gegeven; die heeft ervaring met geld terugvragen en kan je waarschijnlijk tips geven.
Geld terug wil ik liever niet, ik hoopte meer op reacties dat er meerderen zijn met deze error code zoals een paar weken terug het geval was met een andere code die werd verholpen met de meest recente update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
ixrobin schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:24:
Heeft men deze error al eerder meegemaakt? Kan er helaas niks over vinden in hun FAQ.

Als ze zeggen dat hij moet worden omgeruild is het einde oefening voor mij, mijn vertrouwen in het product is dan wel echt weg helaas...
Deze code heb ik in het topic nog niet voorbij zien komen. Er zit inderdaad helaas niks anders op dat contact op te nemen met HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ixrobin schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:46:
[...]

Geld terug wil ik liever niet, ik hoopte meer op reacties dat er meerderen zijn met deze error code zoals een paar weken terug het geval was met een andere code die werd verholpen met de meest recente update.
Sinds kort is dit bekend geworden:
E300 tot E399
Omvormer-gerelateerde beveiligingen

E326 & E327: De batterij-omvormer reageert niet of onvolledig, waardoor er een verstoring is in het laden/ontladen. Start de batterij opnieuw door het één minuut uit te schakelen en daarna weer aan. Als het probleem blijft bestaan, neem contact op met support.

Helaas zit E308 niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
meesje schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:49:
[...]

Deze code heb ik in het topic nog niet voorbij zien komen. Er zit inderdaad helaas niks anders op dat contact op te nemen met HW.
Het lijkt in ieder geval een issue te zijn met het schakelen naar de laadstand. Normaal gesproken hoor je dan een "klik" en gaat de status led naar paars. Maar nu hoor ik een "tok", gaat hij heel even naar 70watt laden en gaat dan weer meteen naar 0. Heel soms "klikt" hij en gaat hij even laden, maar dan komt er een "tok" en gaat ie weer naar 0.

Even afwachten op de reactie van HW dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die reset die je gedaan hebt, heb je hem daarin ook een minuut lang spanningsloos gemaakt? dus uitzetten en dan een minuut de stekker uit het stopcontact.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixrobin
ArthurMorgan schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 11:08:
Die reset die je gedaan hebt, heb je hem daarin ook een minuut lang spanningsloos gemaakt? dus uitzetten en dan een minuut de stekker uit het stopcontact.
Yes, heb ik gedaan. Wilde helaas niet helpen. Het lijkt vooral een issue te zijn als het totaalverbruik schommelt rond de 100/-100 watt. Dan lijkt hij niet goed te kunnen starten met laden en treedt de error op. Inmiddels heb ik continu 200-300 watt overschot en is hij wel in staat om te laden. Ik heb HW gevraagd specifiek naar het gedrag van de batterij van het afgelopen uur te kijken, mits ze dat kunnen. Want ik ben bang op een reactie "ik zie dat hij het nu goed doet dus geen probleem toch?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ixrobin schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 11:13:
[...]

Yes, heb ik gedaan. Wilde helaas niet helpen. Het lijkt vooral een issue te zijn als het totaalverbruik schommelt rond de 100/-100 watt. Dan lijkt hij niet goed te kunnen starten met laden en treedt de error op. Inmiddels heb ik continu 200-300 watt overschot en is hij wel in staat om te laden. Ik heb HW gevraagd specifiek naar het gedrag van de batterij van het afgelopen uur te kijken, mits ze dat kunnen. Want ik ben bang op een reactie "ik zie dat hij het nu goed doet dus geen probleem toch?"
Voor zover ik weet is dit het gedrag van de PIB:

De batterij start met terugleveren vanaf 50W verbruik, en stopt als deze zakt onder de 35W verbruik.

De batterij start met laden vanaf 70W teruglevering, en stopt als deze zakt onder 50W teruglevering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
rtunru schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 11:17:
[...]

De batterij start met terugleveren vanaf 50W verbruik, en stopt als deze zakt onder de 35W verbruik.

De batterij start met laden vanaf 70W teruglevering, en stopt als deze zakt onder 50W teruglevering.
Dat is normaal gedrag ja, maar dat mag alsnog geen foutmelding opleveren natuurlijk. Hij moet dan gewoon of wat importeren, of exporteren binnen die waarden. Maar die 308 melding is dat er een probleem is dat verder gaat dan het normale schakelgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
rtunru schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 11:17:
[...]

Klopt, en normal hoor ik de batterij dan steeds klikken en schakelt ie steeds tussen inactief / laden. Maar dit tokkende geluid met periodes van 10-20 seconden niks doen en een error code die dan elke paar minuten terugkomt is niet wat ik gewend ben. Dit is de eerste PiB die dat doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10:36

wdr

Ronald1245 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:21:
Iemand een idee waarom mijn P1 meter de laatste firmware niet kan vinden/updaten.

Of moet ik dan een nieuwe P1 bestellen maar dan is alle data verdwenen van 3 jaren ben ik bang.
6.0203 laatste reguliere FW vd P1 bij mijn weten. Welke heb jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wdr schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 11:44:
[...]

6.0203 laatste reguliere FW vd P1 bij mijn weten. Welke heb jij?
en @wdr en @Ronald1245 6.0205 is beschikbaar maar wordt gefaseerd uitgerold schreef HW op het beta kanaal 3 weken terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 06-09-2025 11:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Het blijft toch apart dat veel eigenaren 0 problemen hebben met meerdere batterijen en een groep aan de lopende band problemen met meerdere batterijen. Zelfs vervangers. Je zou toch zeggen dat het daar in het netwerk/infrastructuur o.i.d. zit.

Maanden geleden ooit een E melding gehad die na een reset weg was en nooit meer is teruggekomen. Batterij 2 nu een tijdje draaiend en ook 0 problemen.
En ja, ik kijk echt meerdere malen per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:16
Een vraagje over de versie 1.0305 versie op de PiB.
Het kan aan mij liggen maar is de ledbalk die erop zit nou een stuk feller ,op de 5% stand in de app, dan dat hij was met de vorige versie.
Je kan er bijna een boek bij lezen bij wijze van spreken. Als je hem op 100% instelt is het toch ook wel heel fel.
Maar ik kan het mis hebben.
En opnieuw instellen naar 0 - 100 en naar 5 veranderd ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heejijdaar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:14
Weet iemand wat de verbetering van PiB software versie 1.0219 naar versie…. is of zou moeten zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakpeka
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:52
heejijdaar schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:01:
Weet iemand wat de verbetering van PiB software versie 1.0219 naar versie…. is of zou moeten zijn ?
Zie topic start 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!
heejijdaar schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:01:
Lees even de TS. Die houd ik actief bij. Alle info rondom releases die bekend is neem ik daar op. Even algemeen bedoeld..... soms moet je even de moeite nemen de TS te raadplegen, het zoekglaasje gebruiken of een paar pagina's terug bladeren.
Staat er een foutje. Dan ff een DM.

[ Voor 17% gewijzigd door Devke op 06-09-2025 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heejijdaar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:14
Devke schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:08:
[...]

Lees even de TS. Die houd ik actief bij. Alle info rondom releases die bekend is neem ik daar op. Even algemeen bedoeld..... soms moet je even de moeite nemen de TS te raadplegen, het zoekglaasje gebruiken of een paar pagina's terug bladeren.
Waarvoor dank, even minder actief geweest en wat lui geworden ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:08:
[...]

TS ziet er prima uit. Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:40

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb sinds eind februari 3 HW batterijen, inmiddels 4. In het begin 1 accu een paar reboots gegeven, daarna probleemloos. De laatste aanwinst #4 is een renewed accu. Ik ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:35
JeroenH schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:39:
[...]

Mijn redenen:
  • De ontwikkeling van energie-opslag-systemen is kritisch voor de verdere ontwikkeling van duurzame energie. Ik heb de PiB's niet gekocht "om het milieu en om de wereld te redden", maar ik denk dat het kopen, gebruiken, het er met anderen over te hebben wel degelijk op bescheiden wijze bijdraagt aan de verder ontwikkeling en adoptie van energie-opslag-systemen, daarmee indirect aan de verdere opkomst van duurzame energiebronnen, en daarmee indirect aan een beter milieu en en het redden van de wereld.*
  • Ik vind het leuk om met nieuwe tech bezig te zijn, als één van de eersten ermee te werken en te weten hoe het werkt. Ik kocht in 2006 al zonnepanelen à dik € 6,- per Wp. Ik vermaak me met elk apparaat wat goed met Home Assistant integreert.
  • Ik hoop er geld mee te besparen. Nu al met een dynamisch contract, straks met het vervallen van het salderen nog meer. Of dat gaat lukken, of dat ik er toch te vroeg bij was, de tijd zal het leren. Als het lukt zou dat mooi zijn, lukt het niet slaap ik er geen nacht minder om. En daarbij, geld is slechts zo'n beperkt middel om het gelukkige gevoel bij iets uit te drukken. Als je me toestaat voorbij geld te kijken heb ik mijn thuisbatterij op de eerste dag na aankoop met NOM al geheel terug verdiend.
  • Het hebben van thuisbatterij waarbij ik enige controle heb over het laden en ontladen stelt me in staat om op de marktprikkels (=prijs) te reageren, en ik moet aannemen dat dat goed is voor de stabiliteit van het stroomnet. "De wereld beter maken" kan ik het niet noemen, een positieve bijdrage leveren aan mijn omgeving wel.
  • Het is mijn kleine middelvinger naar de fossiele energiebedrijven. Ik hoef jullie vieze troep (bijna) niet meer, ik neem het alleen af op goedkope momenten, en op die momenten is de stroommix doorgaans het schoonst. Pure emotie, niet rationeel. Maar wel lekker.
Kortom: ja, "om de wereld te redden"* maar om zoveel meer redenen.

* De wereld, als in : de aarde, hoeft m.i. niet gered te worden. Die merkt er niets van of wij nou in het stenen tijdperk waren blijven steken, of elkaar uitroeien met kernwapens. Ik interpreteer "de wereld redden" peroonlijk meer als "onze leefomgeving niet dusdanig verkloten dat we er uiteindelijk niet meer in kunnen leven".
Bedankt voor uw uitgebreide bericht……
Ik ben op zoek naar een thuisbatterij, maar niet op korte termijn omdat tot 2027 een contract hebt zonder teruglevering kosten.
Sowieso een middel vinger naar de “energie boeren” kunnen steken lijkt mij fantastisch, maar niet ten koste van mijn financiële situatie, mijn budget is beperkt dus moet ik op de kleintjes letten.
Graag zou ik willen een HW batterij, maar moet wat verandering komen, IMO nog steeds te buggy en duur voor wat je krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 16:48
Ronald1245 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:21:

Krijg je een fout bij het updaten? Bij mijn moeder had ik daar ook last van. Opgelost door een usb-c stroom adapter aan te sluiten op de P1 meter tijdens het updaten. Toen ging het wel goed. (Nu draait de P1 weer zonder extra voedingskabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 11:10
Sprinkler98 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 19:17:
[...]

Verbruik naar 0 met 2? Met ontladen op 800 watt? Hier in België mogen we niet hoger via plug in, en als ik bvb. ga koken (inductie) zonder zonlicht zal ik hoe dan ook netverbruik hebben. Strijken, wasmachine, etc. kunnen we wel plannen overdag, maar eten maken kunnen we niet mee stoppen...
Nee, ontladen o;p 1600 watt. Ze staan op een eigen groep. Laten aanleggen naar zolder toe.

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald1245
timadriaans schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:36:
[...]

Krijg je een fout bij het updaten? Bij mijn moeder had ik daar ook last van. Opgelost door een usb-c stroom adapter aan te sluiten op de P1 meter tijdens het updaten. Toen ging het wel goed. (Nu draait de P1 weer zonder extra voedingskabel).
Nee geen fout melding dus denk dat mijn P1 nog niet aan de beurt is voor de update zoals @Devke al had aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Nu online

fxs81

Julianadorp

_DPC_Scorpion schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:12:
Ik heb een vraagje over RTE, ik kom net zoals in de openingspost staat ook zo rond de 75% uit gekeken over de laatste 3 maanden, dit was met 1 HW PiB

ik heb een tweede PiB aangeschaft en die komt als het goed is deze maand. ik ben niet eenvoudig in staat om een losse groep te krijgen waar mijn PiB's komen te staan hierdoor zal ik normaal laden (dus niet unlocken) en besef ik de impact daarvan.. maar dit staat natuurlijk los van de RTE

mijn vraag is dus..kun je met 2 HW PiB dezelfde RTE verwachten per batterij
of is het bijvoorbeeld PiB 1 75% en PiB 2 70%
Hier gestart met 1 pib, die heeft een RTE van 73% sinds hij staat, daarna een 2e pib erbij (renewed) die binnenkwam met 73% RTE en dat heeft hij nu nog. Inmiddels staan ze alweer een tijdje ontgrendeld op 1600 Watt laden/ontladen en de RTE is nu nog steeds 73%. Dat lijkt hier in huis dus de sweetspot te zijn met het verbruik.
Hier komt Liander op 3 november de boel omzetten van 1 x 35A naar 3 x 25A (ze konden volgende week al maar dan is de meterkast nog niet aangepast, bijzonder, een maat van me heeft 6 maanden terug een aanpassing aangevraag en die is pas in februari aan de beurt, wel een ander deel van NL maar ook Liander) ga ook een nieuwe slimme meter krijgen. De pibs verhuizen dan na alle aanpassingen de berging in op een eigen groep, deze staan nu nog in de woonkamer. Wilde ze eerst naar zolder doen maar daar word het in de zomer erg warm, daar heeft de berging geen last van. Tevens beter voor het wifi signaal, de berging zit naast de meterkast.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
fxs81 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:51:
[...]

Hier gestart met 1 pib, die heeft een RTE van 73% sinds hij staat, daarna een 2e pib erbij (renewed) die binnenkwam met 73% RTE en dat heeft hij nu nog. Inmiddels staan ze alweer een tijdje ontgrendeld op 1600 Watt laden/ontladen en de RTE is nu nog steeds 73%. Dat lijkt hier in huis dus de sweetspot te zijn met het verbruik.
Hier komt Liander op 3 november de boel omzetten van 1 x 35A naar 3 x 25A (ze konden volgende week al maar dan is de meterkast nog niet aangepast, bijzonder, een maat van me heeft 6 maanden terug een aanpassing aangevraag en die is pas in februari aan de beurt, wel een ander deel van NL maar ook Liander) ga ook een nieuwe slimme meter krijgen. De pibs verhuizen dan na alle aanpassingen de berging in op een eigen groep, deze staan nu nog in de woonkamer. Wilde ze eerst naar zolder doen maar daar word het in de zomer erg warm, daar heeft de berging geen last van. Tevens beter voor het wifi signaal, de berging zit naast de meterkast.
Dit is ook mijn ervaring hier.
Blijkbaar is de maximaal haalbare RTE met deze PIB rond 73%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:18
rtunru schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 15:06:
[...]

Dit is ook mijn ervaring hier.
Blijkbaar is de maximaal haalbare RTE met deze PIB rond 73%
Wanneer de optie discharge_only er in zit dan kun je ervoor zorgen dat hij uitgesteld laad en niet zodra hij de grote vuurbal ziet al gaat hamsteren. Hierdoor kun je nog wat extra procentjes winst halen.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:41
TFX77 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:54:
Blijkbaar aan de straatstenen niet kwijt te raken. Wij Tweakers zijn in ieder geval verzadigd me dunkt of vinden het als ik momenteel te duur.

https://www.homewizard.com/nl/renewed/

[Afbeelding]
Concurrentie wordt goedkoper. HW zal ook goedkoper worden.
We wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
gielz schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 15:16:
[...]

Wanneer de optie discharge_only er in zit dan kun je ervoor zorgen dat hij uitgesteld laad en niet zodra hij de grote vuurbal ziet al gaat hamsteren. Hierdoor kun je nog wat extra procentjes winst halen.
Dank voor de tip.
Volgens mij kan ik dit ook bereiken met Home Assistant, klopt dat?
Ik was al begonnen maar zit nog te zoeken welke DeviceID en EntityID ik moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:35
johnhemmers schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:58:
[...]

voor 600 euro is de HW batterij niet te maken, hardware plus assemblage zal lastig zijn onder de 750 euro uit te komen - dus 1000 op termijn bij grote volumes wel haalbaar
Niet mee eens, prijzen gaan straks echt zakken naar €200 per kWh, misschien is €600 wat optimistisch, maar €200 per kWh zal zeker de norm gaan worden, dus €700 voor HW batterij van 2.7 kWh moet zeker kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-09 22:49
Catdogsf schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 15:34:
[...]

Niet mee eens, prijzen gaan straks echt zakken naar €200 per kWh, misschien is €600 wat optimistisch, maar €200 per kWh zal zeker de norm gaan worden, dus €700 voor HW batterij van 2.7 kWh moet zeker kunnen.
De concurrentie gaat al aardig die kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:35
ytr81 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 15:41:
[...]

De concurrentie gaat al aardig die kant op
Klopt, concurrentie zit ondertussen al rond de €250 per kWh, dus ik snap dat mensen de gevraagde €516 per kWh van Homewizard niet meer marktconform vinden en daar wat van vinden/zeggen.
Daar hoeft het niet telkens over te gaan, maar ik snap dat het een groot struikelblok voor menigeen kan zijn en wat mij betreft mag dit ook benoemd worden, ook al vinden sommige dat vervelend. (wat ik mij ook weer kan voorstellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Catdogsf schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 15:49:
[...]

Klopt, concurrentie zit ondertussen al rond de €250 per kWh, dus ik snap dat mensen de gevraagde €516 per kWh van Homewizard niet meer marktconform vinden en daar wat van vinden/zeggen.
Daar hoeft het niet telkens over te gaan, maar ik snap dat het een groot struikelblok voor menigeen kan zijn en wat mij betreft mag dit ook benoemd worden, ook al vinden sommige dat vervelend. (wat ik mij ook weer kan voorstellen)
Ik vind het helemaal niet vervelend.
Ik zit wel met het feit dat ik al werk met 2 merken die nu goed op elkaar ingesteld zijn en zit dus niet te wachten op nog een merk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnhemmers
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-09 15:18
Catdogsf schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 15:34:
[...]

Dit zijn de cellen, lijkt me, 8 stuks: https://www.nkon.nl/eve-l...105a-lifepo4-a-grade.html stel HW krijgt ze voor 30 euro per stuk, dus 240 euro

Een vergelijkbare omvormer, https://www.obelink.nl/vi...s-12-800-35-omvormer.html, stel die krijgen ze voor 300 euro.

Totaal inmiddels 540 euro - dan komt er zeker nog 100 bij voor overige elektronica, kast etc -> 640 euro

Dan heb je nog assemblage, software, ontwikkeling, overhead dan lijkt 900 a 1000 euro me al heel moeilijk, op dit moment, maar bij voldoende volume niet onmogelijk. Een prijs van 999 zou geweldig zijn, dat zeker.

Wat wel kan, 24 volt aanhouden met grotere cellen, dan gaan de celkosten naar 75 euro per cel (deze? https://www.nkon.nl/eve-l...c-280ah-280a-lifepo4.html ook meer cycli), dus plus 8 * 45, mss grotere omvormer, komt daar ook 100 bij, dan voor plus min 500 extra royaal meer dan het dubbele vermogen (7,1 kWh!).

Wordt de home wizard batterij extra large wel een stukje zwaarder, moet de kast, koeling etc wat zwaarder - kost ook weer meer, maar dan gaat de prijs per kWh mogelijk naar de 200/ 225.

Maar ik denk dat dat met het huidige model van 2,7 kWh niet kan - mijn mening hoor.

Persoonlijk zou ik een battery large met 1600 watt omvormer vermogen max wel echt heel gaaf vinden, ik zou kopen, aanlsuiting hier op aparte groep.

Dus als we nog even verder dromen dan zou de aanbieding in de toekomst kunnen zijn:
HW battery: 999,
HW battery large: 1499

Maar dan moeten ze wel massaal aangeschaft worden!

[ Voor 13% gewijzigd door johnhemmers op 06-09-2025 16:29 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Ik vind het een indicatie dat de HW de huidige prijs waard is omdat er blijkbaar weinig grond meer is om over de batterij zelf te klagen en kwaliteit nu eenmaal een prijs heeft.

Omdat men toch wat te klagen moet hebben begint men dus maar over de prijs.
Men vergeet voor het gemak dat service en software ontwikkeling forse kosten meebrengen.
Een fantasie prijs bepalen op basis van mogelijke daling van de kale hardware componenten is dan ook niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik zit lekker buiten in de zon en denk: ff zien wat de accu uitspookt met de vaatwasser en airfryer aan ;) Viel me op dat ie maar met max 800 watt ontlaadde. Odd, dus ik kijk verder en zie met zo'n klein oranje uitroepteken dat er wat is: dat ie z'n ontlading had teruggeschroefd vanwege warmte/om z'n levensduur te maximaliseren. Handig dat ik dit pro-actief te weten krijg via, laten we zeggen, een pushmessage? :X Dus ik trek de meterkastdeur open: linkerbovenkant accu komt warme lucht uit, rechterkant erg koude lucht. Nu zit links o.a. de schakelaar, zit de omvormer dan geheel links ingebouwd oid dat er zo'n temperatuursverschil is?

Uiteraard heeft ie wel netjes meer dan de opgegeven ruimte om te ventileren, maar wel "de meterkast" wat hier al voor de nodige "let op" heeft gezorgd ;) Vrees dat het er op neer gaat komen dat hij vanaf een x temperatuur (het is nu tikje warmer en morgen nog meer) of toch veel vlotter dan verwacht in de veilig schiet, mogelijk heb ik daar in hartje winter minder last van maar dat moet ik nog bekijken. De kans dat ie dan volgeladen wordt op een dag is ook weer kleiner, maar goed the monitoring continues. En anders krijgt hij eerder dan verwacht een andere plek in huis, so be it. Het grootste deel van de dag voldoet die 800W meer dan prima, en hou er toch al rekening mee om overdag/met zon de grootverbruikers aan te zetten.

Ook mis ik historische data als het om meldingen gaat in de app, dat is toch wel een groot gemis: dan kun je veel sneller patronen herkennen en daar actie op ondernemen. Nu merkte ik het toevallig zelf op...

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 06-09-2025 16:20 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnhemmers schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:07:
[...]

Dit zijn de cellen, lijkt me, 8 stuks: https://www.nkon.nl/eve-l...105a-lifepo4-a-grade.html stel HW krijgt ze voor 30 euro per stuk, dus 240 euro

Een vergelijkbare omvormer, https://www.obelink.nl/vi...s-12-800-35-omvormer.html, stel die krijgen ze voor 300 euro.

Totaal inmiddels 540 euro - dan komt er zeker nog 100 bij voor overige elektronica, kast etc -> 640 euro

Dan heb je nog assemblage, software, ontwikkeling, overhead dan lijkt 900 a 1000 euro me al heel moeilijk, op dit moment, maar bij voldoende volume niet onmogelijk. Een prijs van 999 zou geweldig zijn, dat zeker.

Wat wel kan, 24 volt aanhouden met grotere cellen, dan gaan de celkosten naar 80 euro per cel (deze? https://www.nkon.nl/eve-l...c-280ah-280a-lifepo4.html ook meer cycli), dus plus 8 * 50, mss grotere omvormer, komt daar ook 100 bij, dan voor plus min 500 extra royaal meer dan het dubbele vermogen (7,1 kWh!).

Wordt de home wizard batterij extra large wel een stukje zwaarder, moet de kast, koeling etc wat zwaarder - kost ook weer meer, maar dan gaat de prijs per kWh mogelijk naar de 200/ 225.

Maar ik denk dat dat met het huidige model van 2,7 kWh niet kan - mijn mening hoor.

Persoonlijk zou ik een battery large met 1600 watt omvormer vermogen max wel echt heel gaaf vinden, ik zou kopen, aanlsuiting hier op aparte groep.
Je vergeet een aantal dingen. De koppeling naar de energie meter.
En de koppeling naar wifi voor vermogen instelling , wifi interface ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhemmers
GL007 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:26:
[...]

Je vergeet een aantal dingen. De koppeling naar de energie meter.
En de koppeling naar wifi voor vermogen instelling , wifi interface ect.
ja, dat gooi ik op een hoop in overige elektronica plus kast, haha, wel erg makkelijk idd

en HW moet naar mijn mening ook inzetten op abonnementen, dat is een goede inkomstenstroom - ik vind die 11 euro die ik nu per jaar betaal eigenlijk .... te weinig ... :)

[ Voor 19% gewijzigd door johnhemmers op 06-09-2025 16:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik kan veel goedkoper een taart maken met losse ingrediënten. Niet mijn pakkie an, ik koop hem graag bij de bakker (en dus ook niet bij de Aldi waar die veel goedkoper is.)

Hetzelfde geldt voor de thuisbatterijsituatie. Ik heb graag een goedwerkende stekkerbatterij, bij een bedrijf dat ik al ken en waar ik meer producten van heb. Daarom heb ik dus geen enkel probleem met de prijs. Uiteraard is de prijs wel een factor, maar bij lange na niet de belangrijkste. Mijn zonnepanelen waren niet het goedkoopst, ook het bedrijf dat ze heeft gelegd was niet het goedkoopst. Daikin is ook niet de goedkoopste airco, etc etc.

Als iemand anders graag op prijs kiest, prima. Ieder zijn keuze. Maar het maakt de HW nog niet 'te duur' maar slechts te duur voor die persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Nu online

fxs81

Julianadorp

Ik moet nog maar zien dat pibs echt goedkoper gaan worden, op dit moment misschien wel maar zodra de vraag gaat stijgen zal de prijs meegaan, dat zagen we ook al met zonnepanelen. Ik verwacht dat hoe dichter we bij 2027 komen de prijzen zullen stijgen, wellicht blijft HW deze prijs dan wel hanteren. Maarja, geen glazen bol dus we gaan het beleven.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnhemmers schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:31:
[...]

ja, dat gooi ik op een hoop in overige elektronica plus kast, haha, wel erg makkelijk idd

en HW moet naar mijn mening ook inzetten op abonnementen, dat is een goede inkomstenstroom - ik vind die 11 euro die ik nu per jaar betaal eigenlijk .... te weinig ... :)
Je vergeet de software. Dat is ongeveer 60% van de kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 18:19

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

fxs81 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:51:
[...]

Als ik je goed begrijp heb je nu dus twee batterijen maar ze in de normale modus staan
Volgende deze link https://helpdesk.homewiza...eerdere-plug-in-battery-s
Kunnen ze dan met 1600watt opladen

En met max 800watt ontladen (zolang niet ontgrendeld)

Maar dit heeft dus geen invloed op de RTE die blijft nagenoeg gelijk?

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ArthurMorgan schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:32:
Als iemand anders graag op prijs kiest, prima. Ieder zijn keuze. Maar het maakt de HW nog niet 'te duur' maar slechts te duur voor die persoon.
En homewizard moet er ook genoeg aan overhouden om te blijven ontwikkelen, ze hebben meer producten dan alleen de accu en de software houdt zichzelf ook niet up to date. Maar de prijs zal zoals eerder aangegeven wel gaan zakken als er tig meer aanbieders komen en de markt goed overspoeld raakt. Dan gaat prijs nog meer een rol spelen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhemmers
GL007 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:19:
[...]

Je vergeet de software. Dat is ongeveer 60% van de kosten
noem ik wel hoor, maar ja idd, hangt allemaal sterk van het volume af - de software kosten worden niet meer als je er 1 miljoen verkoopt ipv 100.000 - cloud kosten en zo wel wat, al kan dat meevallen, maar dat moet je onder abonnement brengen, deels, maar wel mee eens hoor, 1000 euro lijkt lastig te bereiken voor het huidige 2,7 kWh model

[ Voor 4% gewijzigd door johnhemmers op 08-09-2025 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan wel eens kijken of ik één van mijn batterijen door een CT scanner kan halen...

Even kijken hoe ik dat organiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:31
johnhemmers schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:31:
Alsjeblieft niet. Ik hoop dat HW verre blijft van dergelijke enshittification. De volgende stap is dan namelijk om de lokale API's te verwijderen, zodat je mensen dwingt het abonnement te nemen. Een van de grote pluspunten is juist dat HomeWizard apparaten ook uitstekend draaien zonder cloud. Doen ze dat niet meer dan kan ik beter een van de niet nader te noemen andere merken kiezen die voor minder dan de helft van de prijs per kWh aanbieden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Verkuttificatie is kennelijk het goede Nederlandse woord daarvoor :+
Een van de grote pluspunten is juist dat HomeWizard apparaten ook uitstekend draaien zonder cloud.
Dat is dus helaas niet waar, in ieder geval voor de PiB's. Ja, een paar dagen, een paar weken zullen ze prima doordraaien als je ze van internet afsluit.

Maar dan: stroomuitval / uit en aanzetten agv een storing / verplaatsen / nieuwe wifi / andere oorzaak voor een reboot van de PiB's - en je > 800 watt vergrendeling is er sowieso af, en als je echt wat moet herconfigureren ontkom je niet aan verbinding met de HW servers. Kortom: als HW omvalt / besluit om bepaalde PiB's niet meer te supporten houdt je PiB er na verloop van tijd gewoon mee op en ik zie dat als een GROOT nadeel. Ik heb de HW PiB's genomen ondanks dit nadeel, maar ik moet maar hopen dat ik er geen spijt van krijg.

Hoe tevreden ik ook over mijn HW PiB's ben, begrijp goed dat planned obsolesence bij dit product ingebouwd zit. Anders gezegd: je bent niet 100% eigenaar. Klinkt hard, maar zo zit het bij elk product wat af en toe verbinding met de servers van de leverancier nodig heeft om langdurig te blijven werken.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 06-09-2025 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
2Dutch schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:13:
Ik zit lekker buiten in de zon en denk: ff zien wat de accu uitspookt met de vaatwasser en airfryer aan ;) Viel me op dat ie maar met max 800 watt ontlaadde. Odd, dus ik kijk verder en zie met zo'n klein oranje uitroepteken dat er wat is: dat ie z'n ontlading had teruggeschroefd vanwege warmte/om z'n levensduur te maximaliseren. Handig dat ik dit pro-actief te weten krijg via, laten we zeggen, een pushmessage? :X
<knip>
Wij hebben dat Energy+ abonnement van HW en ik heb een notificatie aangemaakt dat als we “langer dan 10 minuten meer dan 100W van het net halen” ik een push melding krijg. Misschien niet ideaal, maar je zou hem bv ook op 2 minuten kunnen zetten, dan merk je het vrij snel als je bv een (vaat)was draait of de waterkoker aan zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Nu online

fxs81

Julianadorp

_DPC_Scorpion schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:42:
[...]

Als ik je goed begrijp heb je nu dus twee batterijen maar ze in de normale modus staan
Volgende deze link https://helpdesk.homewiza...eerdere-plug-in-battery-s
Kunnen ze dan met 1600watt opladen

En met max 800watt ontladen (zolang niet ontgrendeld)

Maar dit heeft dus geen invloed op de RTE die blijft nagenoeg gelijk?
Ik heb idd 2 batterijen staan, in NOM mode. Alleen heb ik ze wel ontgrendeld dus met 1600 Watt laden en 1600 Watt ontladen. Als je ze niet ontgrendeld dan gaat het laden ook met 1600 Watt als je er 2 hebt maar het ontladen gaat dan met 800 Watt. Voor de RTE per batterij maakt dat verder niet uit aangezien ze per batterij evengoed natuurlijk maar maximaal 800 Watt kunnen leveren. Met 1600 Watt ontladen vangt bij mij alleen de piekjes op van de vaatwasser, wasmachine en de quooker dus ik neem iets minder af van het net met 1600 Watt ontladen dan met 800 Watt ontladen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Harri schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:22:
Wij hebben dat Energy+ abonnement van HW en ik heb een notificatie aangemaakt dat als we “langer dan 10 minuten meer dan 100W van het net halen” ik een push melding krijg. Misschien niet ideaal, maar je zou hem bv ook op 2 minuten kunnen zetten, dan merk je het vrij snel als je bv een (vaat)was draait of de waterkoker aan zet.
Ik vind meldingen krijgen die te maken hebben met de werking van je accu iets wat standaard geïntegreerd moet zijn. Kan wel eens kijken of ik via home assistant (nog niet zo bekend mee, pas recent wat mee aan het spelen) iets kan inregelen aan meldingen. Maar blijf erbij: foutmeldingen en co horen pro-actief naar je gecommuniceerd te worden met een melding, en niet pas zichtbaar te zijn als je heel goed kijkend door de app tikt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
johnhemmers schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:50:
[...]

noem ik wel hoor, maar ja idd, hangt allemaal sterk van het volume af - de software kosten worden niet meer als je er 1 miljoen verkoopt ipv 100.000 - cloud kosten en zo wel wat, al kan dat meevallen, maar dat moet je onder abonnement brengen, deels, maar wel mee eens hoor, 1000 euro lijkt lastig te bereiken
Het eerste jaar heb je 70% van de software kosten en in de drie jaren later 10% voor updates en als er toch een behoorlijke aanpassing komt dan heb je een jaar met 15 % kosten

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:32:
[...]

Het eerste jaar heb je 70% van de software kosten en in de drie jaren later 10% voor updates en als er toch een behoorlijke aanpassing komt dan heb je een jaar met 15 % kosten
Tenzij ze werken met ingehuurde karchten die ze na elk uitgevoerd project de laan uit sturen (slecht als je een solide platform wil hebben) heb je gewoon een vaste loonsom voor IT mensen die aan de software werken. En lonen gaan elk jaar omhoog.

Je kan met allocatie van die kosten gaan spelen maar de meest gangbare werkwijze is dat het als overhead in de bedrijfskosten zit en dat elk product daar een percentage van krijgt toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Nieuwsgierig geworden door de berichten hier, wil ik weten hoeveel mijn Sessy en Homewizard bij elkaar per kWh kosten.
Gewoon het bedrag inclusief BTW zoals ik het betaald had:

€ 666,6667

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 22:22:
Nieuwsgierig geworden door de berichten hier, wil ik weten hoeveel mijn Sessy en Homewizard bij elkaar per kWh kosten.
Gewoon het bedrag inclusief BTW zoals ik het betaald had:

€ 666,6667
Dat is wel fors, bewust voor gekozen? In de markt kan je ook veel opties van 351-385 Euro/kWh vinden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harri
2Dutch schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:29:
[...]

Ik vind meldingen krijgen die te maken hebben met de werking van je accu iets wat standaard geïntegreerd moet zijn. Kan wel eens kijken of ik via home assistant (nog niet zo bekend mee, pas recent wat mee aan het spelen) iets kan inregelen aan meldingen. Maar blijf erbij: foutmeldingen en co horen pro-actief naar je gecommuniceerd te worden met een melding, en niet pas zichtbaar te zijn als je heel goed kijkend door de app tikt..
Dat vind ik ook, maar als @HomeWizard_NL dat nog niet aanbied kan men klagen en niets doen (niet persoonlijk bedoeld), of zelf een notificatie aanmaken zodat men in elk geval íets heeft.
Maar meld je wensen ook even via de mail of Wizzi bij HW, hoe meer meldingen er komen hoe groter de kans dat ze iets implementeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 15:37
2Dutch schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:29:
[...]

Stuur evt maar een pm, heb in homeassistant een automation gemaakt die dit doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIG_a0djiGfp1Ten_b6Nd3hMNik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DzGJnbhH0oMxY864Jw8x8U2.jpg?f=fotoalbum_large
Een zeer mooie strakke regeling
De hele periode slechts een probleem gehad E327 hierna werkt alles foutloos.
Batterijen software versie 1.0305 en P1 versie 6.0205
Batterij rendement 70,5 en 69,5
Energie verbruik vanaf 0:00 uur = 0kWh
Dit is een echte NOM regeling.

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 07-09-2025 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtunru
Taro schreef op zondag 7 september 2025 @ 00:27:
[...]

Dat is wel fors, bewust voor gekozen? In de markt kan je ook veel opties van 351-385 Euro/kWh vinden.
Ik heb mijn Sessy 1,5 jaren geleden gekocht en HW vorig jaar besteld.
Daarom zijn ze duurder.
Echter, ik heb ze ook gekocht omdat de ontwikkeling en support in NL plaatsvinden.
Dit kost gewoon geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
rtunru schreef op zondag 7 september 2025 @ 08:55:
[...]

Ik heb mijn Sessy 1,5 jaren geleden gekocht en HW vorig jaar besteld.
Daarom zijn ze duurder.
Echter, ik heb ze ook gekocht omdat de ontwikkeling en support in NL plaatsvinden.
Dit kost gewoon geld.
Daarom heb ik wel een zwak voor dit product en blijf ik dit topic ook volgen. Daarnaast vind ik hun app erg fraai en direct integratie met HA.
@Taro Bij welke (stekker)batterij lukt 351-385 Euro/kWh? Zelfs bij een Marstek v2 van 1300 euro haal je dit toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:27:
[...]
@Taro Bij welke (stekker)batterij lukt 351-385 Euro/kWh? Zelfs bij een Marstek v2 van 1300 euro haal je dit toch niet?
Een Marstek V2 van 5.12 kWh kost 1299 = 253 Euro per kWh, lager dus nog dan ik gisteren aangaf.

Edit: Maar laten we hier niet (verder) offtopic gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Taro op 07-09-2025 10:29 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Taro schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:29:
[...]

Een Marstek V2 van 5.12 kWh kost 1299 = 253 Euro per kWh, lager dus nog dan ik gisteren aangaf.

Edit: Maar laten we hier niet (verder) offtopic gaan.
Je hebt helemaal gelijk!!! Sorry. Ik denk dat ik vanochtend op mijn rekenmachine een getalletje verkeerd heb in gegeven. En met hoofdrekenen had ik dit ook wel mogen zien. Inderdaad maar weer in-topic. :)

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 07-09-2025 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fxs81
  • Nu online

fxs81

Julianadorp

Wat nou slechte RTE :+ :+ 111% ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ry1xkDA1jSyvplzPn_IiziSjiyg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oCkBAn4Goxmrbpa0efoPecgT.png?f=fotoalbum_large

Er zat nog 20% in toen hij 's ochtends begon te laden en de hele avond extra verbruik door de bouwdroger in de badkamer (verbouwing, alles gestuced en vloer gestort) dus da's wel vals spelen met de grafiek van 1 dag.
Net na middernacht waren ze dus ook alweer leeg dus de RTE van vandaag daar praten we dan maar niet over haha. Fijne zondag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
fxs81 schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:56:
Wat nou slechte RTE :+ :+ 111% ;)

[Afbeelding]

Er zat nog 20% in toen hij 's ochtends begon te laden en de hele avond extra verbruik door de bouwdroger in de badkamer (verbouwing, alles gestuced en vloer gestort) dus da's wel vals spelen met de grafiek van 1 dag.
Net na middernacht waren ze dus ook alweer leeg dus de RTE van vandaag daar praten we dan maar niet over haha. Fijne zondag allemaal.
Ik heb zelf (nog) geen stekkerbatterij. Wat betekent de witte stippellijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:02:
[...]

De SoC (State of Charge).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fxs81
  • Nu online

fxs81

Julianadorp

meesje schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:02:
[...]

Dat geeft aan hoe vol ze zitten, aan de linkerkant van de grafiek zie je het percentage van 0 -100% en die stippellijn loopt mee tijdens laden/ontladen.

De gemiddelde RTE van beide pibs blijft trouwens gewoon rond de 73% hier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Tip :
Voor degene met PIB en een dynamisch energiecontract. Morgen evt laden met goedkopere stroom om de dure uren NOM te draaien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xp5ZP3_E4Lkv5-WMly9OSdix5_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQGU3qY9qkdFMOaBUuPA2Ncp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhemmers
Devke schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:51:
Tip :
Voor degene met PIB en een dynamisch energiecontract. Morgen evt laden met goedkopere stroom om de dure uren NOM te draaien.
[Afbeelding]
Dank @Devke , ga ik doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oF_urdeFii7ZmX_C6FJgPRtqeM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/z6hHZrOwPSjktXJ8EGuDmvvc.png?f=user_large
Nu is het ook goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:18
Devke schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:51:
Tip :
[Afbeelding]
Idem vandaag (al vanaf 08 uur). Minimum op -6 cent exclusief belastingen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9insmZsCq1JY9bDYdqcjJ3JWRJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvqMZvnLcLaXHLp2M4WGPiPb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door EVfan op 07-09-2025 14:40 ]

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!
EVfan schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:37:
[...]

Idem vandaag (al vanaf 08 uur). Minimum op -6 cent exclusief belastingen.[Afbeelding]
Lekker he :-)
Volle bak gebruik van gemaakt. EV laden, kookwasje, vaatwasser, 2 Pibs en 8,7 kWh van ander merk batterij volladen. Ik gok dat het me na wat netsupport leveren me een euro of 3 gekost heeft. Kan ik straks pas zien. Hele week autorijden en de boel weer aan kant. PIBS terugverdienen red ik nog niet. Vandaag en morgen helpen in de spread daar wel bij maar tis een lastig verhaal. Ik zal er wel een x weer een post van maken. Heb me tot doel gesteld dat mogelijk te maken maar tis een taaie. >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1XUUPJRZsWqRC5fu7S1Dh08PbU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4C2kyTIsG7plFNBaxMYlZW9z.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:53
Vandaag laadde één van mijn Plug In Batteries niet, geen foutmelding in de HomeWizard app. Bovenste en onderste rij leds oranje knipperde middelste twee uit, elke seconde. Ik moest de batterij helemaal uitschakelen. Na opnieuw aansluiten chirpte de Plug-In Battery elke paar seconden. Vijf seconden in houden en de LEDs brandde blauw. Weer koppelen in HomeWizard en nu doet hij het weer.

Wizi wordt je niet wijzer van die zet dat een schop geven en opnieuw aan de app hangen de normaalste zaak van de wereld is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c52cLH9hJdHkhIWCwSO6PVfSbv8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JokDexVTKx0YlBvZzcacRcNI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door TFX77 op 07-09-2025 20:53 ]

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TFX77 schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:16:
@HomeWizard_NL @DCSBL Hoe geef ik een fout als deze door aan jullie AI zonder E melding?
Ik zou via de website een berichtje naar Home Wizard sturen met de volgende tekst:
Vandaag laadde één van mijn Plug In Batteries niet, geen foutmelding in de HomeWizard app. Bovenste en onderste rij leds oranje knipperde middelste twee uit, elke seconde. Ik moest de batterij helemaal uitschakelen. Na opnieuw aansluiten chirpte de Plug-In Battery elke paar seconden. Vijf seconden in houden en de LEDs brandde blauw. Weer koppelen in HomeWizard en nu doet hij het weer.
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:41
Geen probleem meer gehad sinds 1.0303/1.0305.
Niks veranderd aan de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Devke schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:34:
[...]

Lekker he :-)
Volle bak gebruik van gemaakt. EV laden, kookwasje, vaatwasser, 2 Pibs en 8,7 kWh van ander merk batterij volladen. Ik gok dat het me na wat netsupport leveren me een euro of 3 gekost heeft. Kan ik straks pas zien. Hele week autorijden en de boel weer aan kant. PIBS terugverdienen red ik nog niet. Vandaag en morgen helpen in de spread daar wel bij maar tis een lastig verhaal. Ik zal er wel een x weer een post van maken. Heb me tot doel gesteld dat mogelijk te maken maar tis een taaie. >:)

[Afbeelding]
Je gebruikt toch Nordpool?
Pagina: 1 ... 205 ... 208 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.