Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:57
ok denk toch dat ik nu mijn batterij ook maar moet omruilen

had constant al een klein probleem met die batterij, als hij te diep ontlaadde (dus echt naar 0%) dan gebeurde het nu en dan dat ie daar nu niet meer uit kwam. En de status leds waren normaal, geen error codes niks, ging gewoon niet meer laden (melding van "bij laden voor inactiviteit" (wat ie dus niet echt deed))

Maar vandaag zag ik een rode led knipperen, paar keer even geprobeerd te resetten maar niks hielp en een `batterij` aan error meldingen ik gok dat ik bijna alles nu wel gezien heb ;)

E315, E325, E400,E420, E422,E465 en E470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nekton80
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-10 22:23
Zeer tevreden gebruiker van de PIB sinds eind mei.
Echter vandaag heb ik wat twijfels (precies rond de middag geen activiteit voor circa 0,5 uur terwijl vaatwasser aan stond) en nu mijn pizza in de overn zit (pulserend stroom gebruik) schiet de batterij naar oranje knipperende LED.
Maar in mijn HW app krijg ik geen (fout) meldingen. Wat is jullie advies om te doen?
Afwachten of opnieuw opstarten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlzbCImkDlHLMn8TEwEfFO2u9Co=/x800/filters:strip_exif()/f/image/La0Ecwy2T7uofhLJZeTZhN5h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvT5d825HbQsDrT9ZQ1QyMtR8xg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UO0J1hwc1VmPgCOpXucz4jJv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzATlT8TR9l_N8fiFPRH-6nBRx4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/F6Xq7g0X2td7ExA5d05HjotP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:37
@nekton80 rustig afwachten... al heb ik nu hetzelfde, 2e led knippert rood en een E446 melding. Maar wellicht lost het problem zich bij jou spontaan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-10 14:42
Vandaag ook de batterij ontvangen en aangesloten.

Nu bezig alles in HA goed te zetten.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82092706

Ben wel een gevorderde HA gebruiker, maar heb toch wel hierbij hulp nodig. thanks alvast.

Welke template helper dien je te gebruiken voor stap 3 ?
>>Nu maken wij de RTE berekeningen aan voor Dagelijks, Wekelijks en Maandelijks als Template helpers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lkge9cfKLelEN5s5BR1RcR4zjHM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TckxfgrUGuRMv2CxCwOic6PI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:38

wdr

nekton80 schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:49:
Echter vandaag heb ik wat twijfels (precies rond de middag geen activiteit voor circa 0,5 uur terwijl vaatwasser aan stond) en nu mijn pizza in de overn zit (pulserend stroom gebruik) schiet de batterij naar oranje knipperende LED.
Maar in mijn HW app krijg ik geen (fout) meldingen. Wat is jullie advies om te doen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Batterij staat in error en kan kennelijk de huidige status niet meer 'doorgeven'; laatst bekende status blijft dan zichtbaar in de app. Ik zou even een harde reset geven. Batterij met knop uitzetten, 45 minuten wachten en weer aanzetten.
En even melding doen aan HW support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:38

wdr

jgsr schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:14:
@nekton80 rustig afwachten... al heb ik nu hetzelfde, 2e led knippert rood en een E446 melding. Maar wellicht lost het problem zich bij jou spontaan op.
Ik vrees dat E446 een omruiling wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:21
2Dutch schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:59:
[...]
Er komt wel airflow binnen vanuit de onderkant van de meterkast omdat daar toevallig een gat richting kruipruimte zit (die ventileert, en aardig goed ook).
offtopic:
Dat gat zou ik snel dichtmaken. Niet alleen ter verlaging van je stookkosten, maar ook omdat er nare gassen vrijkomen in kruipruimtes.
Ventilatie van je huis is prima, maar niet vanuit de kruipruimte😊

[ Voor 9% gewijzigd door shthpnz op 01-09-2025 19:32 ]

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe F2120-16+VVM S320; LTV: Jaga’s met DBH; 2 Daikin airco’s; 4 PiB’s Sigenergy 17kW 36kWh; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald1245
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-10 09:30
PureCode schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:00:
[...]

Heel netjes gedaan. toevallig heb ik precies dezelfde opstelling.
2 nieuwe groepen.
1 opmerking, de aardlekschakelaars zijn type A. Type B is te prefereren volgens mij ivm DC lekstromen, verder ziet het er netjes uit!

[ Voor 4% gewijzigd door Ronald1245 op 01-09-2025 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

shthpnz schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:29:
offtopic:
Dat gat zou ik snel dichtmaken. Niet alleen ter verlaging van je stookkosten, maar ook omdat er nare gassen vrijkomen in kruipruimtes.
Ventilatie van je huis is prima, maar niet vanuit de kruipruimte😊
Geen gigantisch gat hoor (zeker geen airflow de gang in) maar toch fijn dat ik het recente netwerkkabels leggen wederom goed overleefd heb daar :+ Dat wordt toch maar een busje pur scoren binnenkort...geen meterkast airco meer :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:07
.

[ Voor 99% gewijzigd door repmeer op 01-09-2025 20:16 ]

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wai_AM schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:15:
Vandaag ook de batterij ontvangen en aangesloten.

Nu bezig alles in HA goed te zetten.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82092706

Ben wel een gevorderde HA gebruiker, maar heb toch wel hierbij hulp nodig. thanks alvast.

Welke template helper dien je te gebruiken voor stap 3 ?
>>Nu maken wij de RTE berekeningen aan voor Dagelijks, Wekelijks en Maandelijks als Template helpers.

[Afbeelding]
"Template een sensor" kun je daar gebruiken.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:19

BlueTooth76

Let the sun shine!

Het blijft jammer dat de App niet in staat is om een melding te geven bij een storing van 1 van de batterijen, zelfs niet als je de App opent.

Blijkbaar staat PIB 4 al een paar dagen in E327 storing en je moet echt bij het apparaat zelf kijken om het te zien, zo op het oog staat hij gewoon "online".

@HomeWizard_NL

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dtwJVJq.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ufW7uwc.jpeg

M'n Homey script werkt dan weer wel prima:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QvXInaT.jpeg

[ Voor 30% gewijzigd door BlueTooth76 op 01-09-2025 20:49 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nekton80
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-10 22:23
nekton80 schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
na 2,5 uur ljkt hij het gewoon weer te doen (was even weg) Wel benieuwd wat er mis gaat? Teveel schakelingen? Maar als dit vaker gebeurd (lijkt dus vandaag 2 keer) zou ik toch graag willen weten waarom en wat ik er aan kan doen @HomeWizard_NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ONM
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 06-10 09:49

ONM

BlueTooth76 schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:28:
Het blijft jammer dat de App niet in staat is om een melding te geven bij een storing van 1 van de batterijen, zelfs niet als je de App opent.

Blijkbaar staat PIB 4 al een paar dagen in E327 storing en je moet echt bij het apparaat zelf kijken om het te zien, zo op het oog staat hij gewoon "online".

@HomeWizard_NL

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook hier bij een laatste avond check krijg ik op batterij 3 een E327 melding bij de HW Energie app. Toch wel verrassend omdat vanaf levering (renewed) de batterij probleemloos heeft gedraaid . Zoals eerdere tweakers ook als wens hebben geuit zou het mooi zijn als je daar automatisch een melding van zou krijgen.
De melding meteen aan HW doorgegeven

[ Voor 7% gewijzigd door ONM op 01-09-2025 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-10 14:42
gielz schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:16:
[...]

"Template een sensor" kun je daar gebruiken.
Thanks, zal kijken of het morgen werkt als er data is verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonny99
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:51
BlueTooth76 schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:28:

@HomeWizard_NL

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb mijn pib sinds feb, werkte goed al die maanden, nu fout E327 , uitgezet, 45 minuten gewacht, weer aangezet, fout is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:19

BlueTooth76

Let the sun shine!

Tonny99 schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:13:
[...]

Ik heb mijn pib sinds feb, werkte goed al die maanden, nu fout E327 , uitgezet, 45 minuten gewacht, weer aangezet, fout is nu weg.
Ik zit er niet nog zo over in of het weer werkt na een herstart maar het is gewoon vervelend dat je geen melding krijgt.

Daarnaast moet ik een eindje rijden om ze te resetten, ze staan bij m'n moeder en die staat zelf tot 1 oktober op de camping ;) Het is eigenlijk gek dat je zo'n herstart niet op afstand kan doen (tenzij je met sockets gaat werken).

Ik wilde met opzet een betrouwbaar en autonoom systeem, dus geen random Chinese PIB.
Maar heb er alsnog werk van.

[ Voor 22% gewijzigd door BlueTooth76 op 01-09-2025 22:36 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 06-10 09:49

ONM

Tonny99 schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:13:
[...]

Als actie op de E327 fout heb ik maar voor 1 minuut de grote knop omgedraaid en de batterij daardoor uitgezet . Stroom er gewoon opgelaten
Na 1 minuut weer aangezet en hij deed het weer…. Zeg het maar ….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-10 23:32
nekton80 schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:48:
[...]

na 2,5 uur ljkt hij het gewoon weer te doen (was even weg) Wel benieuwd wat er mis gaat? Teveel schakelingen? Maar als dit vaker gebeurd (lijkt dus vandaag 2 keer) zou ik toch graag willen weten waarom en wat ik er aan kan doen @HomeWizard_NL
HW heeft indertijd aangegeven hier mee te lezen maar dit forum voor hen geen support kanaal is (al reageren ze soms wel op posts). Wil je een reactie van HW dan dus via de site van HW een melding doen van je vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:10

fxs81

Julianadorp

Die E327 word opgelost met de laatste nieuwe firmware 1.0305 die als het goed is voor iedereen beschikbaar is. Even handmatig updaten als je niet wil wachten tot het automatisch gebeurd.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:05

Aardedraadje

Met kabelschoen

fxs81 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:02:
Die E327 word opgelost met de laatste nieuwe firmware 1.0305 die als het goed is voor iedereen beschikbaar is. Even handmatig updaten als je niet wil wachten tot het automatisch gebeurd.
Het is een gefaseerde roll-out, hier nog niet beschikbaar als ik handmatig check op updates.

Overigens vind ik dat dit beleid wel anders mag. Updates met dit soort "kritieke" fixes vertraagd uitrollen komt raar over, terwijl updates die de bug introduceerden wel vrij snel beschikbaar kwamen. Maargoed, stuurlui en wal enzo. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5uYInCmFnSSSHL-Uonm0Kgi8cU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bze0xhvd3UM1vgnHL7mWxuCO.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren opmerkelijk hoog rendement van het beetje zon wat we hebben gehad.
Het rendement van de batterijen varieerde nogal en vooral van de tweede batterij
Verder blijven de batterijen goed werken. De laatste update werkt prima. Ook de NOM is zeer goed.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:14
GL007 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:26:
[Afbeelding]

Gisteren opmerkelijk hoog rendement van het beetje zon wat we hebben gehad.
Het rendement van de batterijen varieerde nogal en vooral van de tweede batterij
Verder blijven de batterijen goed werken. De laatste update werkt prima. Ook de NOM is zeer goed.
Heb ik het goed begrepen dat jij nergens meer last van hebt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
6 mei besteld
2 september 2wkn mail

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 19:20
Ronald1245 schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:47:
[...]

1 opmerking, de aardlekschakelaars zijn type A. Type B is te prefereren volgens mij ivm DC lekstromen, verder ziet het er netjes uit!
Dank voor de tip! Ik heb daarop nog even zitten zoeken en info ingewonnen, maar volgens mij moet het afdoende zijn. Type B is veiliger, maar type A voldoet, omdat je onder de 6mA blijft. Of zie jij dit anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwtO1jFg6MYs89104C9OYvpNM-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEexC7jspP6lhe9V72xiQHva.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rtunru schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:59:
[...]

Heb ik het goed begrepen dat jij nergens meer last van hebt?
Gelukkig niet. Reden is heel simpel. Zorg voor een goed en stabiel wifi router en koppel hieraan alle iot device’s. Zet alle ipadress vast.
Hierna heb je nergens last van.
Ik ben beta tester en de voor laatste update gaf mij E327 error.
Dit was het enige probleem dit ik heb gehad.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/715nPUj8E9VQ2ktUU-BN7Lo5XfM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DloQ3mMuiwOSVkjdjjJIcuoi.png?f=fotoalbum_large

Gister morgen waren we nog thuis

[ Voor 27% gewijzigd door GL007 op 02-09-2025 11:14 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-09 14:08
15 Mei besteld
Zojuist de 2 weken mail gehad,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10
28 mei besteld, net 2 weken mail gekregen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:38
Net ook 2 weken mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedvdyk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:05
fxs81 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:02:
Net geprobeerd. Ik krijg geen nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
diedvdyk schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:11:
[...]

Ik ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
Begrijp dat die firmware nu wel wordt klaargezet. Dus wachten of HW even berichtje sturen of ze je batterij even op 1.0305 kunnen zetten. Ik had echt (ineens??) heel veel problemen maar 1.0305 loste alles op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enieuwlaar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:49
enieuwlaar schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:08:
8 april besteld. 23 juni bericht dat levering 4 tot 6 weken later zal zijn. 31 juli bericht dat tussen half augustus en half september geleverd gaat worden. Gisteren bericht dat hij in de komende 2 weken komt. Nog geen betaallink.
Gisteren 1 september is de PIB binnengekomen en draait nu als een zonnetje. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enieuwlaar
enieuwlaar schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:41:
Ik zou willen voorkomen dat de HomeWizard thuisbatterij wordt gebruikt bij het opladen van mijn elektrische auto. Dat opladen gaat nu middels een (domme) laadpaal die middels Jedlix wordt aangestuurd op basis van dynamische tarieven. Het elektriciteitsgebruik en het laadvermogen wordt gemeten met een HomeWizard kWh meter. Ik zou de standby-modus van de batterij willen gebruiken zodra de auto gaat opladen. Reden is dat ik de accucapaciteit wil gebruiken voor de avond en nacht en het opladen meestal overdag plaatsvindt.
Mijn vragen zijn:
1. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Zou dit kunnen met Slimme Taken in de HomeWizard Energy app? Zo ja: hoe?
3. Zou dit kunnen met Home Assistant? Zo ja hoe?
4. Als beide opties mogelijk zijn, wat is dan het best?
(Sorry als deze vragen al (deels) eerder zijn beantwoord. Bij een scan door eerdere pagina's van dit forum heb ik weinig gevonden)
Het is gelukt met een eenvoudige automatisering in Home Assistant: als de kWh meter van de laadpaal meer dan 100 W aangeeft, wordt de PIB op 'standby' gezet. Als het laadpaal onder 100 W duikt gaat de PIB weer naar 'zero'. Werkt prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 13:42

Wailing_Banshee

You're Next

GL007 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:08:
[...]

Gelukkig niet. Reden is heel simpel. Zorg voor een goed en stabiel wifi router en koppel hieraan alle iot device’s. Zet alle ipadress vast.
Hierna heb je nergens last van.
Ik ben beta tester en de voor laatste update gaf mij E327 error.
Dit was het enige probleem dit ik heb gehad.[Afbeelding]

Gister morgen waren we nog thuis
Ben er nog niet achter hoe ik de IP adressen vast kan zetten (van geen enkel HW apparaat, heb er ondertussen al wel een paar :p)

Gisteren mijn units aangesloten, ging goed, voor middennacht waren ze weer leeg (krijg je ervan als je ze pas aansluit een uur voordat de zon verdwijnt en het gaat regenen :D) Maar het was gisteren al wel een leuk lijntje om te zien in het verbruik.

Het viel me tegen hoe zwaar ze zijn! Netjes op hun (tijdelijke) plek gezet, en daarn even proberen nog een stukje op te schuiven was niet makkelijk :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:54:
[...]

Ben er nog niet achter hoe ik de IP adressen vast kan zetten (van geen enkel HW apparaat, heb er ondertussen al wel een paar :p)

Gisteren mijn units aangesloten, ging goed, voor middennacht waren ze weer leeg (krijg je ervan als je ze pas aansluit een uur voordat de zon verdwijnt en het gaat regenen :D) Maar het was gisteren al wel een leuk lijntje om te zien in het verbruik.

Het viel me tegen hoe zwaar ze zijn! Netjes op hun (tijdelijke) plek gezet, en daarn even proberen nog een stukje op te schuiven was niet makkelijk :D
Gewoon even niets veranderen en kijken of er problemen ontstaan.
Je kun het goed zien in de grafieken van Homewizard app.

[ Voor 3% gewijzigd door GL007 op 02-09-2025 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:13
28 mei besteld, net 2 weken mail gekregen...
Hier 30 mei besteld en ook 2 weken mail gekregen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:54:
[...]

Vastzetten van dergelijke apparaten kun je doen via je router: ip adres toewijzen via MAC adres. Moet ik overigens ook nog steeds doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

meesje schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:25:
[...]

Vastzetten van dergelijke apparaten kun je doen via je router: ip adres toewijzen via MAC adres. Moet ik overigens ook nog steeds doen.
Ohh, die had ik nog niet bedacht! Meestal doe je het op het apparaat zelf...
GL007 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:11:
[...]
Gewoon even niets veranderen en kijken of er problemen ontstaan.
Je kun het goed zien in de grafieken van Homewizard app.
Het is iets wat ik al langer wil doen, omdat het voor mij makkelijker is als een apparaat telkens hetzelfde IP adres heeft...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:29:
[...]

Ohh, die had ik nog niet bedacht! Meestal doe je het op het apparaat zelf...

[...]

Het is iets wat ik al langer wil doen, omdat het voor mij makkelijker is als een apparaat telkens hetzelfde IP adres heeft...
Ik heb nog geen batterij, maar voor mijn P1 meter en watermeter moet ik dit overigens nog steeds doen. Er is bij mij nog niks omgevallen, ook niet in Home Assistant.
Het MAC adres kun je natuurlijk uit je router halen, maar ook gemakkelijk via de HW Energy app. Via apparaten vind je onder het kopje ID het MAC adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinW73
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-10 15:17
Ik had al verhalen gelezen over de helpdesk en dat deze slecht te bereiken is, nou inmiddels heb ik er ook ervaring mee helaas.

Vrijdag een issue, deze via wizzie gemeld. Eerst in een loopje met die AI agent totdat ik zei dat ik het zat was en een medewerker wilde. Toen het bericht dat het zou worden doorgezet.
Maandag halverwege de dag (wat op zich een snelle reactie is) een algemeen reply van Thomas (dit lijkt ook een AI agent) waarop ik een antwoord heb gegeven maar hierna niets meer. Geen reactie of enige actie.
Wat een slechte service dit...... @HomeWizard_NL
Ook op een herhaalde vraag in dezelfde chat, 0 reactie.

En ja ik snap dat ze niet a la minute kunnen reageren maar op een duidelijk issue een algemeen antwoord zonder verdere actie en dan ook niet meer reageren is niet erg klantvriendelijk.

Ik hoop dat andere mensen betere ervaringen hebben met de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-10 07:28

elsinga

=8-)

Hier vandaag mail gehad dat mijn "bestelling" (lees: omruil defecte PiB) woensdag geleverd gaat worden. Gezien de leveringsperikelen zal Transmission wel op donderdag komen, gok ik. Maar beide dagen werk ik thuis, dus geen probleem.

Nu hopen dat de (mijn 2e) PiB het netjes blijft doen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:23

aip

aip schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:53:
[...]

Bijzonder dat jij wel direct de vraag van omwisseldatum enzo krijgt. Ik heb na een uur grieks-romeins worstelen met Wizzy alleen de melding dat 'er contact wordt opgenomen'.

Ik ben er wel klaar mee. Ze mogen deze terug hebben, doe mij mijn geld maar terug. En als de volgende uitvalt (en dat gaat geheid gebeuren) die ook. Ik ga op zoek naar een ander product.
Nou, inmiddels zit ik lekker op vakantie maar zie ik dat PiB nummer 2 ook een foutmelding geeft. Weliswaar een E327, maar toch. En updaten kan (nog) niet, resetten van een afstand evenmin. Er is overdag niemand thuis, dus dat gaat ook niet.

Over de melding van E446 van PiB nummer 1 aan Wizzy van vorige week nog geen reactie vanuit HW gezien.

Welgeteld heb ik nu dus 3 van die dozen staan, waarvan 1 het nog doet. Met als gevolg dat ik ondanks voldoende opwek overdag, toch de nacht niet door kom (de kinderen zijn wel thuis en wassen na het werk 's avonds hun kleding), maar ja, die kunnen nummer 2 nu niet resetten.

Laat ik zeggen dat ik met HW enigszins ongelukkig ben inmiddels.

Edit: inmiddels heb ik de doos met storing E327 kunnen updaten, die doet het weer. Het verdient allemaal niet de schoonheidsprijs moet ik zeggen. Maar goed.

[ Voor 6% gewijzigd door aip op 03-09-2025 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Degast
  • Laatst online: 22:28
Vandaag onze 2 pib s geïnstalleerd.

Ik heb gezien alle berichten hier erg getwijfeld.

Er wordt veel omgeruild, ook van mensen die eerst positief op dit forum zaten/zitten.
Ergens houd dat (financieel) natuurlijk op voor homewizard. En daar zit natuurlijk het risico.. dan krijg je opeens geen nieuwe meer..

Hopelijk is deze 3e batch? (zoals de bezorger het noemde) technisch beter. Zoals ook een beetje gesuggereerd door homewizard op dit forum.
Hij had ook een aantal omruilingen te doen en gaf aan dat iedere dag wel mee te maken. Boel gesleep met zware pakken.

Opvallend vind ik dat ze wel updaten, maar inderdaad niet tot 1.0305.

Vind de eenvoud en het model wel mooi. ZT degelijk verpakt.

Blijf heel benieuwd of dit geen spijt aankoop wordt. Ik kan me zo voorstellen dat het product de komende tijd software matig nog wat beter wordt en dat daardoor problemen worden voorkomen.

Evengoed had ik dat met de zonnepanelen in 2013 ook. Maar die draaien nog steeds prima schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
aip schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:03:
[...]

Nou, inmiddels zit ik lekker op vakantie maar zie ik dat PiB nummer 2 ook een foutmelding geeft. Weliswaar een E327, maar toch. En updaten kan (nog) niet, resetten van een afstand evenmin. Er is overdag niemand thuis, dus dat gaat ook niet.

Over de melding van E446 van PiB nummer 1 aan Wizzy van vorige week nog geen reactie vanuit HW gezien.

Welgeteld heb ik nu dus 3 van die dozen staan, waarvan 1 het nog doet. Met als gevolg dat ik ondanks voldoende opwek overdag, toch de nacht niet door kom (de kinderen zijn wel thuis en wassen na het werk 's avonds hun kleding), maar ja, die kunnen nummer 2 nu niet resetten.

Laat ik zeggen dat ik met HW enigszins ongelukkig ben inmiddels.
Ja een remote reset zou echt een hele fijne feature zijn om dat in de app te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Degast schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:17:
Vandaag onze 2 pib s geïnstalleerd.

Ik heb gezien alle berichten hier erg getwijfeld.

Er wordt veel omgeruild, ook van mensen die eerst positief op dit forum zaten/zitten.
Ergens houd dat (financieel) natuurlijk op voor homewizard. En daar zit natuurlijk het risico.. dan krijg je opeens geen nieuwe meer..

Hopelijk is deze 3e batch? (zoals de bezorger het noemde) technisch beter. Zoals ook een beetje gesuggereerd door homewizard op dit forum.
Hij had ook een aantal omruilingen te doen en gaf aan dat iedere dag wel mee te maken. Boel gesleep met zware pakken.

Opvallend vind ik dat ze wel updaten, maar inderdaad niet tot 1.0305.

Vind de eenvoud en het model wel mooi. ZT degelijk verpakt.

Blijf heel benieuwd of dit geen spijt aankoop wordt. Ik kan me zo voorstellen dat het product de komende tijd software matig nog wat beter wordt en dat daardoor problemen worden voorkomen.

Evengoed had ik dat met de zonnepanelen in 2013 ook. Maar die draaien nog steeds prima schijnbaar.
Gezien de verpakking kunnen deze batterijen niet zo goed tegen een stootje. Sommige storing die ik in deze forum heb gelezen worden veroorzaakt doordat men de batterijen gaan verplaatsen terwijl ze niet verpakt zijn.
Het uiterlijk van deze batterij zijn er geweldig uit. Maar de mechanisch degelijkheid nee daar moet je mee uitkijken.
Electronisch gezien werken ze nu zeer netjes NOM.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

GL007 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:25:
[...]

Gezien de verpakking kunnen deze batterijen niet zo goed tegen een stootje. Sommige storing die ik in deze forum heb gelezen worden veroorzaakt doordat men de batterijen gaan verplaatsen terwijl ze niet verpakt zijn.
Het uiterlijk van deze batterij zijn er geweldig uit. Maar de mechanisch degelijkheid nee daar moet je mee uitkijken.
Ik vind dit nogal een aanname. Ze kunnen ook gewoon zeer degelijk verpakt zijn omdat je dat nou eenmaal doet met een accu van 1400€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

diedvdyk schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:11:
[...]

Dan is het helaas nog even geduld hebben. Is ook lastig, als ze meteen nieuwe firmware beschikbaar stellen voor iedereen en die blijkt dan achteraf bij sommige een melding te triggeren dan is het niet goed (uiteraard) en als ze voor de zekerheid langer wachten met een firmware zijn er ook altijd mensen die het te lang vinden duren dus je doet het ook niet snel goed. (ik zeg bewust bij sommige aangezien bv mijn neef helemaal geen E327 melding heeft gehad/gezien, zijn pib werkt vlekkeloos sinds de aanschaf in april). Ik ben betatester en heb over de laatste versie geen klachten gezien in het betakanaal dus ik vermoed dat het niet heel lang meer gaat duren voor HW deze pushed cq door iedereen handmatig kan laten installeren.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
enieuwlaar schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:44:
[...]

Het is gelukt met een eenvoudige automatisering in Home Assistant: als de kWh meter van de laadpaal meer dan 100 W aangeeft, wordt de PIB op 'standby' gezet. Als het laadpaal onder 100 W duikt gaat de PIB weer naar 'zero'. Werkt prima!
Ik ben al even aan 't zoeken maar blijkbaar nog niet diep genoeg. Ik heb geen 'mode' of input selector bij mijn home assistant standaard PIB integratie. Ik wil idd ook wat van dergelijke automatiseringen maken. Heb je hiervoor een beta geïnstalleerd of een andere integratie gebruikt?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
twixx schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:10:
[...]

Ik ben al even aan 't zoeken maar blijkbaar nog niet diep genoeg. Ik heb geen 'mode' of input selector bij mijn home assistant standaard PIB integratie. Ik wil idd ook wat van dergelijke automatiseringen maken. Heb je hiervoor een beta geïnstalleerd of een andere integratie gebruikt?
Volgens mij moet je dat eerst activeren in de configuratie van de integratie.
Lees hier: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82835386

[ Voor 6% gewijzigd door rtunru op 02-09-2025 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
rtunru schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:14:
[...]

Volgens mij moet je dat eerst activeren in de configuratie van de integratie.
Daar had ik al even uitgebreid gezocht maar ook bij de hidden entities komt het niet voor.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
twixx schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:16:
[...]

Daar had ik al even uitgebreid gezocht maar ook bij de hidden entities komt het niet voor.
Lees dit:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82835386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:39
[...]

Het staat ook niet bij de pib maar bij de p1 meter integratie

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enieuwlaar
[...]

Zie ook: https://www.home-assistant.io/integrations/homewizard/
De mode vind je dus in de P1 integratie en is aanvankelijk verborgen.
Voordat ik de goede versie van de P1 integratie had kreeg ik in Home Assistant een melding dat ik een autorisatie moest doen waarbij ik de knop van de P1 meter kort moest indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19
Volgens het algemene overzicht zouden mijn pib’s voor 77% geladen moeten zijn. Kijk ik in de grafiek dan staat het daar ook maar de stippellijn geeft 39% aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mImJHbqjAmndxpnB3nsXKlQrxhE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/InT0hGbNqeWoUJOzNlx6JLLa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

[...]

Na de tips van hierboven ziet het er dan zo uit als je via instellingen, apparaten naar de P1 meter gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7cuYcM2502lke-FI6drwpJRfCM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/128Yg5xIHoqvvvrUcBHumxMB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0bGFsoHeht5m61uVvTqscOe3-Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SQNosz6xGoaNZsAdSfPS5QXn.png?f=user_large

Hier kijk ik (nog) alleen maar mee via HA dus zelf niets aan gedaan behalve alles van HW toegevoegd wat HA overigens zelf allemaal heeft gevonden. Wel heb ik alles aktief gezet zodat ik ook alles wat er uit te lezen valt via HA uit kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel28
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 14:56
Ter voorbereiding op het niet meer mogen salderen probeer ik nu al het een na ander om mijn pv panelen te limiteren. En zoveel mogelijk batterij te gebruiken.
Heb al meerdere scripts geprobeerd, ook met chat gpt, en telkens werkte het niet vlekkeloos.
Heb nu een aantal dagen lopen spelen met de blueprint van iemand op GitHub link(https://github.com/AndreBott83/HA_Zero_PV_Grid_Feed_in) en die aangepast naar mijn wensen, en dit werkt toch best aardig.

Als je de YAML file kopieert en in chat gpt vraagt wat het doet, heeft hij een goede uitleg.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan. 👍.

Btw nog geen update van de batterijen beschikbaar hier. Ook mijn P1 meter blijft op 203. Daar zou toch 205 voor beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Daniel28 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:02:
Ter voorbereiding op het niet meer mogen salderen probeer ik nu al het een na ander om mijn pv panelen te limiteren. En zoveel mogelijk batterij te gebruiken.
Heb al meerdere scripts geprobeerd, ook met chat gpt, en telkens werkte het niet vlekkeloos.
Heb nu een aantal dagen lopen spelen met de blueprint van iemand op GitHub link(https://github.com/AndreBott83/HA_Zero_PV_Grid_Feed_in) en die aangepast naar mijn wensen, en dit werkt toch best aardig.

Als je de YAML file kopieert en in chat gpt vraagt wat het doet, heeft hij een goede uitleg.

Btw nog geen update van de batterijen beschikbaar hier. Ook mijn P1 meter blijft op 203. Daar zou toch 205 voor beschikbaar zijn?
Werkt het met elke omvormer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 15:31
GL007 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:25:
[...]

Electronisch gezien werken ze nu zeer netjes NOM.
Ongefundeerd gezever. Haal de quotes eens terug dan, van gebruikers die bewezen storingen hebben gekregen ná verplaatsen?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damien_demon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:57
Daniel28 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:02:

Idem hier; ook geen p1 update (205) of batterijen (305). Eerder dacht ik dat de rollout een week zou duren, maar later zag ik "komende weken". Nou ja, we wachten wel.
Persoonlijk 1 keer een e327 gehad (eerdere firmware), maar (afkloppen) verder geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:30:
[...]

Ik vind dit nogal een aanname. Ze kunnen ook gewoon zeer degelijk verpakt zijn omdat je dat nou eenmaal doet met een accu van 1400€.
Je moet goed kijken wat ik bedoel. De fraaie uiterlijk heeft als nadeel kwetsbaar te zijn. Helaas.
Uit de foto,s die hier in het forum is verschenen zie dat de kunstofbehuizing gezien het gewicht van de batterij kwetsbaar is.
Je moet donders uitkijken hoe je het verplaatst.
De electronica werkt goed. Dat is nu wel bewezen.
Het valt mij op dat andere merk batterijen allemaal metalen behuizingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:32
De boel ligt er weer uit bij HW volgens mij.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpeedingWilly schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:29:
De boel ligt er weer uit bij HW volgens mij.
Klopt hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianStar
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 20:44
Op Android laad de app niets. Op de hwenergy site zie ik wel de meeste van de apparaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel28
rtunru schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:06:
[...]

Werkt het met elke omvormer?
Kan met elke omvormer die kan laten limiteren?
Maar gebruik zelf de GoodWe DNS3600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Ik dacht dat je Homey gebruikt, dus alles lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:59
Bij mij ook, kan niet in de app en had de PIB’s op standby gezet (mbv Homey) ivm EV laden mbv PV en krijg ze nu niet terug op NOM :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Daniel28 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:43:
[...]

Kan met elke omvormer die kan laten limiteren?
Maar gebruik zelf de GoodWe DNS3600
Als er een HA integratie voor GoodWe DNS3600, waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
MartindM schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:45:
[...]

Bij mij ook, kan niet in de app en had de PIB’s op standby gezet (mbv Homey) ivm EV laden mbv PV en krijg ze nu niet terug op NOM :-(
Dat is hier ook gebeurd.
Uitzetten met de schakelaar, 10 minuten wachten, alles weer OK

Mijn eerste storing!!

[ Voor 4% gewijzigd door rtunru op 02-09-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel28
[...]

Hier werkt het wel. IOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:43:
[...]

Ik dacht dat je Homey gebruikt, dus alles lokaal?
Ik heb prachtige schermen op homey
Maar als iemand meld dat de server plat ligt dan kijk ik ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel28
rtunru schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:45:
[...]

Als er een HA integratie voor GoodWe DNS3600, waarschijnlijk wel.
Algemene GoodWe integratie idd. Zijn alle omvormers tegenwoordig niet in HA te zetten dan? Of via een HACS integratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
Daniel28 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:50:
[...]

Algemene GoodWe integratie idd. Zijn alle omvormers tegenwoordig niet in HA te zetten dan? Of via een HACS integratie
Nee, ik vrees van niet. Er zijn er zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dan kun je het ook in de nom zetten
Maak een flow die jouw verteld dat de batterij in de nom staat. Daar heb je homey toch voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqEAPJAoKzvj_-WCrgy3wmieXxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJYStEcnUC6JYErePhewuy5y.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen niet stand-by maar inactief invullen. Dit scherm heb ik eerder in het forum getoond

[ Voor 72% gewijzigd door GL007 op 02-09-2025 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:59
GL007 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:15:
[...]

Dan kun je het ook in de nom zetten
Maak een flow die jouw verteld dat de batterij in de nom staat. Daar heb je homey toch voor.

[Afbeelding]

Alleen niet stand-by maar inactief invullen. Dit scherm heb ik eerder in het forum getoond
Ik heb 4 batterijen.
De P1 schakelt deze.
De 3 mogelijkheden (in Homey) in de P1 zijn
Zero (NOM) modus
Standby modus
Voledige oplaadmodus

Ik zie dus geen “inactief” modus.
Heb alle 4 de PIB’s aan uitgezet met de schakelaar aan de rechterzijde.
Maar ze blijven vlgs de Homewizard app inactief.
Zal de P1 er maar eens uithalen en opnieuw insteken.

UPDATE;
Dat was de oplossing, staan weer in NOM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
MartindM schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:43:
[...]

Ik heb 4 batterijen.
De P1 schakelt deze.
Zero (NOM) modus
Standby modus
Voledige oplaadmodus

Zal de P1 er maar eens uithalen en opnieuw insteken
Standby = inactief

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 15:31
GL007 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:25:
[...]

Je moet goed kijken wat ik bedoel. De fraaie uiterlijk heeft als nadeel kwetsbaar te zijn. Helaas.
Uit de foto,s die hier in het forum is verschenen zie dat de kunstofbehuizing gezien het gewicht van de batterij kwetsbaar is.
Je moet donders uitkijken hoe je het verplaatst.
De electronica werkt goed. Dat is nu wel bewezen.
Het valt mij op dat andere merk batterijen allemaal metalen behuizingen hebben.
Nogmaals het verzoek om deze claim te onderbouwen: graag een linkje naar bewezen claims van storingen die te wijten zijn aan de plastic behuizing.

Het is hier geen Feesboek. Graag bewijs.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
EvaluationCopy schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:09:
[...]

Nogmaals het verzoek om deze claim te onderbouwen: graag een linkje naar bewezen claims van storingen die te wijten zijn aan de plastic behuizing.

Heren, wellicht kunnen wij hiermee stoppen?
Dit is niet productief :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartindM schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:43:
[...]

Ik heb 4 batterijen.
De P1 schakelt deze.
Zero (NOM) modus
Standby modus
Voledige oplaadmodus

Zal de P1 er maar eens uithalen en opnieuw insteken.

UPDATE;
Dat was de oplossing, staan weer in NOM
Stand-By = Inactief

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EvaluationCopy schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:09:
[...]

Dit is geen claim. Maar meer een weergave hoe ik het zie en in vergelijking
met andere batterijen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

GL007 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:25:
[...]

Sorry en ik bedoel dit echt met alle respect want ik waardeer je bijdrages in dit topic. Maar als men niet snapt wat je bedoelt, dan moet je misschien schrijven wat je bedoelt :X

Je schrijft binnen één kort paragraafje dat de batterijen niet tegen een stootje kunnen "gezien de verpakking" en dat mensen die hem zonder verpakking verplaatsen, storingen hebben. Dan gaan mensen tussen de regels in lezen, en lijk je te suggereren dat er kwetsbare onderdelen in de PiB zitten en ze snel kapot gaan. Dat gaat niet over een krasje in de kunststof behuizing.

Ik volg dit topic al meer dan een jaar vrij intensief en buiten een 'batterij staat scheef' melding hebben we niks van dat gezien. En die melding was een bug, in vrij vroege firmware al opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesseley
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 27-10 15:08
Ik heb nu bijna drie dagen zitten wachten op antwoord van homewizard.
Die heb ik nu gehad en als je dacht er te zijn met firmware 1.0305 heb je dit mis. Geen beta tester trouwens.
Er gaat nog steeds iets niet goed, maar ik ben wel van mijn E327 af.

Hier het laatste stukje tekst onder gekopieerd. Dit was even makkelijker.

Even ter verduidelijking. Ik draai al 1.0305 software op de batterij. Ik neem aan dat je hier bedoeld dat er weer een nieuwe aan komt?
wesley • 3 uur geleden
Ik zag dat ik ineens op firmware 1.0308 stond en heb de batterij opnieuw opstart. Helaas had dit geen effect en kreeg ik E325. Vervolgens helemaal uit gezet dus ook de stekker uit het stopcontact gehaald.
En toen, en dit had ik misschien beter niet kunnen doen, heb ik hem verwijderd en weer opnieuw aangemeld. Nu staat de batterij op 1.0219 met de error E315 en E325.
Conclusie. Hij doet nog steeds niks maar de E327 is wel weg.

Ik weet het niet meer hoor. Zal nu wel weer drie dagen moeten wacht op reactie ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Wesseley schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:08:
Ik heb nu bijna drie dagen zitten wachten op antwoord van homewizard.
Die heb ik nu gehad en als je dacht er te zijn met firmware 1.0305 heb je dit mis. Geen beta tester trouwens.
Er gaat nog steeds iets niet goed, maar ik ben wel van mijn E327 af.

Hier het laatste stukje tekst onder gekopieerd. Dit was even makkelijker.

Even ter verduidelijking. Ik draai al 1.0305 software op de batterij. Ik neem aan dat je hier bedoeld dat er weer een nieuwe aan komt?
wesley • 3 uur geleden
Ik zag dat ik ineens op firmware 1.0308 stond en heb de batterij opnieuw opstart. Helaas had dit geen effect en kreeg ik E325. Vervolgens helemaal uit gezet dus ook de stekker uit het stopcontact gehaald.
En toen, en dit had ik misschien beter niet kunnen doen, heb ik hem verwijderd en weer opnieuw aangemeld. Nu staat de batterij op 1.0219 met de error E315 en E325.
Conclusie. Hij doet nog steeds niks maar de E327 is wel weg.

Ik weet het niet meer hoor. Zal nu wel weer drie dagen moeten wacht op reactie ben ik bang.
Lees ik het goed dat je 1.0308 gepushed hebt gekregen na contact met HW? Die versie is nog niet aangekondigd op het bétakanaal op Github.

Of is het een typfoutje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesseley
Aardedraadje schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:14:
[...]

Lees ik het goed dat je 1.0308 gepushed hebt gekregen na contact met HW? Die versie is nog niet aangekondigd op het bétakanaal op Github.
Dit dus. Heb helaas geen screenshot gemaakt. Maar blijkbaar ging ik ook nog eens terug naar 1.0219 dit terwijl ik op 1.0305 stond. Deze was al gepusht afgelopen donderdag.

Nee geen typo. Stond echt in de app bij de info van de pib.

[ Voor 7% gewijzigd door Wesseley op 02-09-2025 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Wesseley schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:16:
[...]

Dit dus. Heb helaas geen screenshot gemaakt. Maar blijkbaar ging ook nog eens terug naar 1.0219 dit terwijl ik op 1.0305 stond. Deze was al gepusht afgelopen donderdag.
Ok, vrij bijzonder dit. Ik ben benieuwd waarom je een onaangekondigde versie gepushed hebt gekregen en wat daar nog anders aan is.

Interessant verhaal, ben benieuwd wat hier aan de hand is, en hoop dat het probleem wel opgelost wordt voor je. Je zou natuurlijk net die pechvogel kunnen zijn waarbij E32x wél terecht triggert zoals bedoeld. Maar dat is speculatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesseley
Aardedraadje schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:19:
[...]

Ok, vrij bijzonder dit. Ik ben benieuwd waarom je een onaangekondigde versie gepushed hebt gekregen en wat daar nog anders aan is.

Interessant verhaal, ben benieuwd wat hier aan de hand is, en hoop dat het probleem wel opgelost wordt voor je. Je zou natuurlijk net die pechvogel kunnen zijn waarbij E32x wél terecht triggert zoals bedoeld. Maar dat is speculatie :)
Ze zouden bekend zijn met mijn probleem werd er vermeld. Dus ik ben zeker niet alleen.
Los van het feit dat ik een batterij had die gewoon niet uit z'n E327 kwam en dus niet bruikbaar was heb ik nu een batterij die nog steeds niet werkt met andere meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wesseley schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:23:
[...]

Ze zouden bekend zijn met mijn probleem werd er vermeld. Dus ik ben zeker niet alleen.
Los van het feit dat ik een batterij had die gewoon niet uit z'n E327 kwam en dus niet bruikbaar was heb ik nu een batterij die nog steeds niet werkt met andere meldingen.
Herstart de batterij met E327 en wacht een tijdje hier herstart de andere batterij en kijk wat er gebeurt.
Wat voor meldingen krijg je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukard
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17-09 23:55
Bestelling 3e Pib - 19 mei 2025
Nieuws mail HW - 23 juni 2025
2 Weken mail - 02 september 2025

Geduld moet je wel hebben bij HW

-----------

Met de eerste 2 Pibs ging alles prima vanaf levering - deden netjes hun ding - gewoon neergezet als ontvangen - echter 1x een E327 met Pib1 gehad en 2 E327's met Pib 2.
Beide een harde reset gegeven - geen 45 minuten gewacht, maar met de grote knop uit gezet en na een minuut weer aan. Alles werkte daarna weer zoals bedoeld.

--------

Wifi is op Pib1 100% en op Pib2 - die bovenop nummer 1 staat 98%
Geen aparte Wifi sectie aangemaakt - alles draait hier op een accespoint - wel met alles op een eiegen vast IP adres.

-----

Ben benieuwd hoe Pib3 op de wifi stapeling reageert 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Dukard op 02-09-2025 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batterij 1 heeft SoC drift. Batterij 2 bijna leeg. De SoC drift wordt opgepakt door batterij 2 waarbij deze inspringt om Batterij 1 te gaan laden. De ene batterij laad de andere. Is in geval van SoC drift dit wenselijk? Liever uit het net gezien de vele omzettingsslagen? Uit het net had mij "gevoelsmatig" een beter oplossing gebleken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xB5Sk34vvKskrkarJ9bi0xHNgXE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/h1iyRCFomRQdZv5MrwpNi0KW.png?f=user_large

Edit : Leuke test. Wat als ik de batterijen nu in Stand-by zet? Dan is batterij 2 te stoppen, 1 niet (goed beveiligd). Dit zou via een automatisering in HA wel op te lossen zijn (elkaar laden) maar niet iedereen heeft de mogelijkheid en hoe vaak komt het voor? 1e keer dat ik het zie hier.

[ Voor 22% gewijzigd door Devke op 03-09-2025 00:47 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:22
@Devke welke type homa assistant card gebruik je voor laden/ontladen van de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

enieuwlaar schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:28:
[...]

Zie ook: https://www.home-assistant.io/integrations/homewizard/
De mode vind je dus in de P1 integratie en is aanvankelijk verborgen.
Voordat ik de goede versie van de P1 integratie had kreeg ik in Home Assistant een melding dat ik een autorisatie moest doen waarbij ik de knop van de P1 meter kort moest indrukken.
Ja, je hebt nu een bearer token nodig... Kwam ik ook net achter....

Het viel me op dat ik sinds die batterij ik geen P1 informatie meer krijg (ik lees zelf de api uit). Toen zag ik dat er een ander protocol was toegevoegd, dus ik mijn code aanpassen. Krijg nog steeds geen P1 ip adres terug, maar wel de ip addressen van de batterijen. Het viel me wel op dat de ene batterij een IPV4 adres heeft en de andere IPV6...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nilisvw schreef op woensdag 3 september 2025 @ 06:37:
@Devke welke type homa assistant card gebruik je voor laden/ontladen van de batterij?
Ik gebruik custom:modern-circular-gauge

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Devke schreef op woensdag 3 september 2025 @ 00:44:
Batterij 1 heeft SoC drift. Batterij 2 bijna leeg. De SoC drift wordt opgepakt door batterij 2 waarbij deze inspringt om Batterij 1 te gaan laden. De ene batterij laad de andere. Is in geval van SoC drift dit wenselijk? Liever uit het net gezien de vele omzettingsslagen? Uit het net had mij "gevoelsmatig" een beter oplossing gebleken..
Dus dit is gebeurd met HW onderling en niet met 2 merken (HW en Sessy met eigen P1} zoals in mijn geval.
Jij hebt toch ook Zendure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:19:
[...]

Dus dit is gebeurd met HW onderling en niet met 2 merken (HW en Sessy met eigen P1} zoals in mijn geval.
Jij hebt toch ook Zendure?
Klopt. Heb Zendure ook maar die stond standby. Had zijn taak er al opzitten. Dit was idd puur beide PIB's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

Edit : Leuke test. Wat als ik de batterijen nu in Stand-by zet? Dan is batterij 2 te stoppen, 1 niet (goed beveiligd). Dit zou via een automatisering in HA wel op te lossen zijn (elkaar laden) maar niet iedereen heeft de mogelijkheid en hoe vaak komt het voor? 1e keer dat ik het zie hier.
Dit is volgens basis principe van Homewizard helemaal correct. De energie afkomstig van zonnepanelen wordt hier voor gebruikt.
Dus zo min mogelijk uit het net

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ook liever dat mijn tweede batterij wel ingezet wordt voor een SOC drift van de eerste. Vaak heb ik dan nog steeds minder import in totaal. Mijn 2 batterijen zijn zelden volledig leeg samen. Dus is het hooguit wat extra opladen later.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-10 11:20
Niet mee eens.

Dat mag eventueel handig zijn voor mensen met een dynamisch contract maar voor mensen met een vast of variabel contract is juist het opladen vanuit de andere batterij dan de beste oplossing.

De batterij met de SOC drift is dan niet anders dan een normale gebruiker en normale gebruikers probeer je zoveel mogelijk van stroom te voorzien vanuit de batterijen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:50
Oke... nu ook met extra laadcycli... en extra korting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ar-MzeLfoPZ9XQ9GS33q7WeiNkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Td7KHCuwZEdDGVxJ9lL0cNDq.jpg?f=fotoalbum_large

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wel een jaar minder swapservice ook....

(of dat heel boeiend is weet ik niet, maar toch :) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-10 11:00
Allemaal leuk, maar die "Koop" knop werkt niet, voor de 300-cycli batterijen.

edit: nu wel

[ Voor 9% gewijzigd door QuarkuS op 03-09-2025 10:38 ]

Pagina: 1 ... 202 ... 226 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.