Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasZ58
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 15:44
Devke schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:41:
[...]

Misschien begrijp ik je niet. Als je batterij gaat laden dan zal je zien dat dit als verbruik wordt gezien. Als je gaat ontladen niet. Anders tel je dubbel. Bij stroomverbruik heb ik HW ook al eens aangegeven dat het verbruik in huis niet lekker zichtbaar meer is anders dan dat in jouw geval 124 Watt wordt verbruikt (levert de batterij ook). Ik denk dat dit anders dubbel telling uitlokt. Sterker nog ga eens meer dan 800 W verbruiken Dan moet je zelf gaan tellen. Batterij + wat uit net komt (slag om de arm, ik let daar al niet meer op).
ik zal proberen te verduidelijken, stel ik heb geen PV en geen PiB
dan is de import van het net hetgeen wat ik in huis verbruik, dus de optelsom van wasmachine, ijskast etc

nu ik wel PV en PiB heb is er geen grafiek die de optelsom is zoals bovenstaand
ontladen is WEL verbruik, dit gaat immers naar m’n apparaten, en niet naar het net
opladen is in princpe wel verbruik, maar komt 100% van PV
de PiB is in pricipe geen verbruiker in huis (afgezien van de verliezen natuurlijk)
dus er zou een grafiek/optelsom moeten zijn van
PV opbrengst minus P1 teruglever minus 75% vanopladen PiB plus ontladen van PiB

edit 75% toegevoegd om ongeveer de verliezen van PiB mee te nemen

[ Voor 13% gewijzigd door klaasZ58 op 30-08-2025 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:02
Devke schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:55:
[...]

Voor jezelf een prioriteitenlijstje maken. Wat vind jij dat de batterij absoluut moet kunnen, wat is nice to have, garantie voorwaarden die je belangrijk vindt, prijs etc. Dan valt er best een keuze te maken denk ik.
Die keuze vind ik niet zo makkelijk. In het HW topic lees ik soms veel ellende, redelijk wat wissels van batterijen, moeilijke bereikbaarheid via chatbot. Daarentegen, defecte batterijen worden wel probleemloos gewisseld. Zelf heb ik voor mijn P1 meter ook geen super ervaring gehad met HW. Ik kreeg gewoon een tweedehands P1 meter toegestuurd. Dat werd eerst tegen gesproken, maar na bewijs probleemloos gewisseld.
Dus qua support HW heb ik een zo-zo ervaring. Niet top, maar ook niet super slecht.
In het Marstek topic wel eens de vraag gesteld hoe men daar de garantie afhandelingen ervaart, maar geen reactie op gehad. Bij Zendure of Anker weet ik totaal niet hoe het support is.
Wat betreft support denk ik dat je bij een NL produkt en leverancier misschien wel het beste zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:59
meesje schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:04:
[...]

Die keuze vind ik niet zo makkelijk. In het HW topic lees ik soms veel ellende, redelijk wat wissels van batterijen, moeilijke bereikbaarheid via chatbot. Daarentegen, defecte batterijen worden wel probleemloos gewisseld. Zelf heb ik voor mijn P1 meter ook geen super ervaring gehad met HW. Ik kreeg gewoon een tweedehands P1 meter toegestuurd. Dat werd eerst tegen gesproken, maar na bewijs probleemloos gewisseld.
Dus qua support HW heb ik een zo-zo ervaring. Niet top, maar ook niet super slecht.
In het Marstek topic wel eens de vraag gesteld hoe men daar de garantie afhandelingen ervaart, maar geen reactie op gehad. Bij Zendure of Anker weet ik totaal niet hoe het support is.
Wat betreft support denk ik dat je bij een NL produkt en leverancier misschien wel het beste zit.
Je moet je ook afvragen welke ervaring je wilt. Moet het een prik en vergeet batterij zijn of wil je hem graag via bijv. Home Assistant zelf helemaal kunnen aansturen buiten de standaard NOM software.

Tevens wat ook vaak vergeten word is de RTE. Hoeveel % van je opgeslagen stroom wil je ook daadwerkelijk weer gebruiken. Per merk zit hier een verschil in, de ene batterij komt rond de 73% +/- uit de test de ander weer 83% +/-

Leuk uitzoektraject!

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
gielz schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:13:
[...]

Je moet je ook afvragen welke ervaring je wilt. Moet het een prik en vergeet batterij zijn of wil je hem graag via bijv. Home Assistant zelf helemaal kunnen aansturen buiten de standaard NOM software.

Tevens wat ook vaak vergeten word is de RTE. Hoeveel % van je opgeslagen stroom wil je ook daadwerkelijk weer gebruiken. Per merk zit hier een verschil in, de ene batterij komt rond de 73% +/- uit de test de ander weer 83% +/-

Leuk uitzoektraject!
Een standaard HA integratie vind ik een grote pre. Ik noem bewust ‘standaard’, ik heb geen behoefte aan een paar extra stappen om het werkend te krijgen, zoals bv bij Marstek. Daarom hebben zowel HW als Zendure bij mij een streepje voor. En om één of andere reden blijf ik grote zwak houden voor HomeWizard. NL produkt, mooi eco systeem, inpluggen en niet meer naar om kijken maar toch ook ietsjes meer kunnen doen via HA.
Maar aan de andere kant: voor 5kwh ben ik bij HW 2800 euro kwijt. Bij Marstek 1300 euro. En bij Zendure 2300 euro. Portemonnee, hart/gevoel, ratio, etc. Ik ga alle kanten uit. In ieder geval een aantal topics volgen op tweakers. En misschien hoef ik niks te verwachten, maar misschien even geduld hebben tot Black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:50
klaasZ58 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:01:
[...]

dan is de import van het net hetgeen wat ik in huis verbruik, dus de optelsom van wasmachine, ijskast etc

bv opladen PiB is geen verbruik, dat komt van de PV, en niet van het net
ontladen is WEL verbruik, dit gaat immers naar m’n apparaten, en niet naar het net
PV opbrengst minus P1 teruglever plus ontladen van PiB
Opladen van de PiB is wel verbruik, je stopt er toch iets in. Het kost alleen niks.
Als ik een slimme stekker tussen de wasmachine en een stopcontact doe om de stroom te meten, zou deze dus niks aan moeten geven als de wasmachine aan staat en de PV wekt voldoende op.
Want PV gebruik is geen verbruik?
Of bedoel je het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasZ58
mike123 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:23:
[...]

Opladen van de PiB is wel verbruik, je stopt er toch iets in. Het kost alleen niks.
Als ik een slimme stekker tussen de wasmachine en een stopcontact doe om de stroom te meten, zou deze dus niks aan moeten geven als de wasmachine aan staat en de PV wekt voldoende op.
Want PV gebruik is geen verbruik?
Of bedoel je het anders?
je wasmachine is wel verbuik van je huis ook al is dit gratis
PiB is geen verbruik op zich, maar alleen verschuiven van verbruik
ik pik 5.2Kwh overdag van de PV, en die stop ik s’nachts in m’n huis
daadwerkelijk verbruik van mijn huis zou dan bij benadering Incl PiB verliezen, ongeveer zoiets moeten zijn
PV opbrengst minus P1 teruglever minus opladen PiB plus ontladen van PiB
zou eigenlijk 75% opladen PiB moeten zijn als je de verliezen meerekent, maar dat is niet echt een apparaat als anderen in huis, zoals wasmachine etc, en die 25% is toch gratis, valt over te discussieren :)

[ Voor 14% gewijzigd door klaasZ58 op 30-08-2025 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
klaasZ58 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:01:
[...]

opladen is in princpe wel verbruik, maar komt 100% van PV
de PiB is in pricipe geen verbruiker in huis (afgezien van de verliezen natuurlijk)
PV opbrengst minus P1 teruglever minus 75% vanopladen PiB plus ontladen van PiB

edit 75% toegevoegd om ongeveer de verliezen van PiB mee te nemen
De PIB kun je niet 2x tellen. Als je laden telt en ontladen ook als verbruik telt ga je de mist in. Ik heb in de app eens even gekeken. Dit is wat ik nu zie in de NU weergave. Mijn stroomverbuik in huis is helemaal niet zichtbaar bij ontladen. Als je dat bedoeld dan is het idd wel krom ja.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpVvv8VNnE_PC_rLZgkrdK9fm64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHE069xNp64H6tf43EgLa3BM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYAsTqiKkAHrkdqqKlKmNXls05A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFvek9ph56Gf5y91wLwB7PHM.jpg?f=fotoalbum_large

Sta toch echt wel te verbruiken in huis. PIB staat standby. Die doet even niets.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:04:
[...]

Ik heb een x een ticket mbt een bug ingestuurd naar Zendure. Die is netjes opgepakt. Als het gaat om service / omruiling oid moet je daar in het topic even stellen. DM mag ook maar heb daar niet heel veel ervaring mee. Gelukkig maar 😊

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasZ58
Devke schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:46:
[...]

De PIB kun je niet 2x tellen. Als je laden telt en ontladen ook als verbruik telt ga je de mist in. Ik heb in de app eens even gekeken. Dit is wat ik nu zie in de NU weergave. Mijn stroomverbuik in huis is helemaal niet zichtbaar bij ontladen. Als je dat bedoeld dan is het idd wel krom ja.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sta toch echt wel te verbruiken in huis. PIB staat standby. Die doet even niets.
laden is in principe geen verbruik, maar alleen vasthouden van zonnestroom voor later
dat was het hele idee (nou ja ca 75% dan)
die 25% verlies zou je als verbruik kunnen tellen, maar het is niet een apparaat zoals andere verbruikers zoals tv,ijskast etc, dus zou ik niet doen, die25% is zowiezo gratis
punt is, ik zou willen weten wat al mijn apparaten in huis gebruiken per dag, heb ik een mooie referentie

[ Voor 11% gewijzigd door klaasZ58 op 30-08-2025 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Devke schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zie ik nu de Zendure in jouw HW app? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Of gebeurt dit automatisch als je de Zendure koppelt aan de HW P1 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klaasZ58 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:08:
[...]

laden is in principe geen verbruik, maar alleen vasthouden van zonnestroom voor later
die 25% verlies zou je als verbruik kunnen tellen, maar het is niet een apparaat zoals andere verbruikers zoals tv,ijskast etc, dus zou ik niet doen, die25% is zowiezo gratis
punt is, ik zou willen weten wat al mijn apparaten in huis gebruiken per dag, heb ik een mooie referentie
Kan het niet mooier maken. HW heeft het zo gedefinieerd dat laden wordt geteld als verbruik. Ik denk dat bij de start van het topic hier ook al wel eens over navraag is gedaan. Wat ik wel vervelend vind is dat je actueel verbruik niet meer ziet. Ik heb zelfs een blanco scherm. Een deel van het ontladen wordt verbruikt maar ik denk om precies de reden die ik net noem niet zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:10:
[...]

Zie ik nu de Zendure in jouw HW app? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Of gebeurt dit automatisch als je de Zendure koppelt aan de HW P1 meter?
Is een Energy Socket die er tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Devke schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:20:
[...]

Is een Energy Socket die er tussen zit.
Puur voor de integratie in de HW app of nog voor andere doeleinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:24:
[...]

Puur voor de integratie in de HW app of nog voor andere doeleinden?
Voor in de HW app, in HA voor RTE berekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:20
2Dutch schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:45:
[...]

Heb meerdere vluchtwegen, gasloze woning helaas niet (is ook niet haalbaar). Mijn Bosch accu's hangen er ook al jaren, ben ik slecht bezig? :P Rookmelder hangt direct boven de meterkast trouwens :+
Die rookmelders gaan niks doen tot het te laat is. Die gaan niet af op waterstof, niet op CO2 en over de overige gassen heb ik ook zo mijn twijfels. De naarste gassen dalen trouwens en waterstof zal waarschijnlijk door het trapgat naar boven gaan als de meterkast daar op uit komt.

De kans dat er iets gebeurt is niet heel erg groot, maar als er iets mis gaat met de groepenkast, de gasleiding of met de accu dan wil je daar wel enige afstand tussen hebben die je in een gemiddelde meterkast gewoon niet hebt.

Daarnaast is koeling van de accu's wel iets dat je op orde wilt hebben en dat lijkt mij knap lastig in een meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Home Assistant kan dit soort overzichtjes maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1M5LZ-uixMDQTtZR6ADQmKO_sk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Rd9qSb18CcPmi7T8mtXbkRrn.png?f=user_large

Dit is er pas sinds de laatste update 2025.08, en Home Assistant doet dat wel een beetje typisch. In dit overzicht kun je niet zien hoeveel zonne-energie er via de batterij naar je huis is gegaan. De strook die van Solar naar Home gaat, is direct PV-verbruik plus verbruik uit thuisaccu.

Het rode strookje "Battery" is het verlies van de HW PiB.

Dit is leuk, maar het nut gaat direct het raam uit als ik structureel de PiB uit het net ga laden, volgens mij lijkt het dan als er heel veel zonne-energie het huis in gaat. Ik hoop dat men dit fixt in volgende updates, ik ben vast niet de enige die dit probeel voorziet.

-edit-

Het gekke is dat in dit overzicht (wat in HA al heel lang bestaat) wel duidelijk is welk deel van het verbruik van je woning uit je batterij komt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fK7DMGTMm3QLZmhM79o3hL9Be-o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8u2N0tXfWaGfy1x1eTIIc3pM.png?f=user_large

Echter, ook hier is het niet helder als je de thuisbatterij oplaad uit het net ipv uit een zonnestroomoverschot. Ik hoop dat HA daar iets voor gaat bedenken.

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenH op 30-08-2025 21:01 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DG64
  • Registratie: Februari 2025
Ben op vakantie gegaan en bijna alles uitgezet.
Aan staat nog de koel/vrieskast, modem/router, deurbel en weerstation.
Sluipverbruik rond de 20W.

Doordat het verbruik nu te laag is, wordt de PIB niet volledig gebruikt.
Op moment dat koel/vrieskast draait, wordt de PIB gebruikt.
Daarna wordt er 26W van het net genomen en 'laadt' de batterij nog even door op 4/5W.

Bij volgende vakantie dus iets meer apparatuur aan laten staan.
Normaal is mijn sluipverbruik iets van 45W en dan wel de gehele nacht NOM.
Wordt nu 'gestraft' om TE zuinig te zijn :)

IK heb nu een afname van 0,2 kWh per dag uit het net.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjMTOsV2UGxn4gFbyklpZSFHXmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kKTSAKM4smDfR4JOij4A5hW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qx74IZhfJwViNfLSU4HiLKygMBQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rs5GOTRnkHtefCH0WofmUSD2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWhPC31tmIPAA9JPryXfy7IE6Ok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zkWvVmZAbeDA5WmX8shG9qrc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door DG64 op 30-08-2025 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08:49

wdr

DG64 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:02:
Ben op vakantie gegaan en bijna alles uitgezet.
Aan staat nog de koel/vrieskast, modem/router, deurbel en weerstation.
Sluipverbruik rond de 20W.

Doordat het verbruik nu te laag is, wordt de PIB niet volledig gebruikt.
Op moment dat koel/vrieskast draait, wordt de PIB gebruikt.
Daarna wordt er 26W van het net genomen en 'laadt' de batterij nog even door op 4/5W.

Bij volgende vakantie dus iets meer apparatuur aan laten staan.
Normaal is mijn sluipverbruik iets van 45W en dan wel de gehele nacht NOM.
Wordt nu 'gestraft' om TE zuinig te zijn :)

IK heb nu een afname van 0,2 kWh per dag uit het net.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt, ben hier ook tegen aan gelopen, en heb hierover gecommuniceerd met HW.
Antwoord van HW:

"Bedankt voor het wachten. Ons team heeft even naar de werking van je batterij gekeken en wat je ziet in de grafiek 's nachts is verwacht gedrag van de batterij.
De batterij begint pas met ontladen zodra het verbruik boven de 50W komt. Eenmaal bezig met ontladen kan de batterij tot 35W ontladen. Zodra er minder wordt gevraagd, stopt de batterij tot het stroom totaal weer boven de 50W komt.
Ons advies om dit gedrag te voorkomen is dan ook om iets meer stroom in de nacht te gebruiken."

Door 's nachts een extra lampje van 7W te laten branden blijf ik nu wel boven de 35W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:50
[...]

Het maakt niet uit of je het meteen gebruikt of later, het is verbruik.
Als je 2 PiB's laadt via de app tot 60% uit het net omdat je 4 PiB hebt en er 2 voor de winter wil afkoppelen zeg je ook niet tegen de leverancier dat je dat niet betaald want je hebt het nog niet gebruikt.

Dat je er later weer wat uit kan halen maakt niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door mike123 op 30-08-2025 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

fredhuizinga schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:57:
Hier vandeweek de 2e in de meterkast, niks mis mee. Heb ook een rookmelder erboven, heb ook nog 2 slimme stekkers besteld en die wil ik de accu's uit laten schakelen bij rookmelding via HA.

Eerste accu al vanaf januari zonder problemen, 210 cycli inmiddels en 73% RTE
De tweede is ook nieuw met 1 cyclus bij ontvangst, alles wordt aangestuurd en geregeld via homeassistant. Ben benieuwd of het met de tweede accu ook foutloos gaat.

Heb wel de eerste versie van de p1 meter, weet niet of dat nog van invloed is op evt storingen.
Heb een aparte groep aangelegd voor de accu's, en meer dan twee heb ik niet nodig.

[Afbeelding]
Denk dat de meeste mensen het makkelijkst via de meterkast een plek met eigen groep kunnen regelen, zo heb ik 't ook bedacht aangezien ik toch de meterkast moest aanpakken. De meest ideale situatie zou een aparte groep richting schuur zijn denk ik, als de temperatuur/het vochtgehalte binnen de specs valt.

Een verloren hoekje op zolder zou nog wel een optie zijn om er eentje los erbij te zetten. Wel onder een rookmelder, maar mooi uit het zicht en niet op een plek waar je er je nek over breekt ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:06
2Dutch schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 01:55:
[...]

Denk dat de meeste mensen het makkelijkst via de meterkast een plek met eigen groep kunnen regelen, zo heb ik 't ook bedacht aangezien ik toch de meterkast moest aanpakken. De meest ideale situatie zou een aparte groep richting schuur zijn denk ik, als de temperatuur/het vochtgehalte binnen de specs valt.

Een verloren hoekje op zolder zou nog wel een optie zijn om er eentje los erbij te zetten. Wel onder een rookmelder, maar mooi uit het zicht en niet op een plek waar je er je nek over breekt ;)
Naast een aparte groep, is een stabiele WiFi erg belangrijk voor een storingsvrije werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:16
klaasZ58 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:33:
[...]

dat klopt dan dus niet wat het is wel degelijk verbruik in mijn huis
Inderdaad, het is gewoon een brakke implementatie van de grafieken, ze hadden dat beter 'NOM grafiek' of 'Net afname' kunnen noemen o.i.d.

Op zich zijn de 'meetgegevens' (DSRM & PiB) er wel. Tenminste ik ga er vanuit dat de 'PowerUsage' is gebaseerd op de metingen die je DSRM meter maakt. (1-0:1.7.0/1-0:2.7.0 = realtime afname / levering) , (de P1 meet natuurlijk zelf niets) DSRM metingen staan 's nachts op '0' als al je verbruik thuis wordt afgedekt door de PiB. De meetgegeven uit de PiB (die 124 watt) heb je ook. M.a.w. ze kunnen een grafiek maken die op basis van deze 2 meetgegevens berekenen wat je powerusage binnenshuis is (in dit geval dan idd 124 watt op dat moment.).

in hoeverre de DSRM realtime-data ook als historische data wordt opgeslagen bij HW geen idee. (heb zelf een andere P1 meter). Meet zelf alle individuele groepen (incl PV) middels CT van ( https://openenergymonitor.org/ ) en heb op die manier (met name overdag met produktie) t.a.t. realtime informatie , bewaar die data ook allemaal voor historische doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zefram66
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:36
Als ik meer dan 1 PIB aan het Energy profiel van Homey toevoeg, dan loopt de app op de tablet vast. Zijn er meer mensen die deze combi hebben en dat probleem?

zefram66

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:00
zefram66 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:26:
Als ik meer dan 1 PIB aan het Energy profiel van Homey toevoeg, dan loopt de app op de tablet vast. Zijn er meer mensen die deze combi hebben en dat probleem?
Ja Homey forum staat er vol mee.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zefram66 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:26:
Bij @Athom zijn ze niet zo goed in het oplossen van bugs blijkbaar. Dit is nu al maanden zo. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
Beetje offtopic maar
inderdaad, offtopic

[ Voor 87% gewijzigd door teacher op 31-08-2025 23:31 ]

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:15:
[...]

Bij @Athom zijn ze niet zo goed in het oplossen van bugs blijkbaar. Dit is nu al maanden zo. :?
Het energy systeem gebruik ik niet zoveel. Ik mis een een aantal instellingen.
Dat vastlopen heb ik ook vanaf de eerste batterij. Na een update werkte de eerste batterij wel en tijd later ook de tweede batterij.
Op dit moment is het helemaal compleet. Ik zie beide batterijen met hun status.

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 31-08-2025 10:52 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 12-09 12:42
Vanmorgen bij beide batterijen een SoC drift gehad. De eerste keer sinds april dat we de nacht niet doorgekomen zijn met NOM. Doordat ze beiden leeg waren ook stroom uit het net nodig geweest.

Waarom vindt er geen periodieke hercalibrering plaats als er in de morgen voldoende zon is maar toch een batterij blijft / weer gaat leveren totdat hij leeg is? Lijkt me praktischer.
Of dat je calibreren handmatig kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Oeps! Er gaat iets niet goed (E118,E400,E422), ik herzie mijn vermoedens nu mijn PiB vanmorgen ook de fout is ingegaan zonder Homey of HA. Ik heb nu ook een leuk oranje knipperend ledje. Ik heb deze PiB uitgezet en om 11:00 gaat hij weer aan om te zien wat er gebeurd. Hebben jullie Tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:53:
Oeps! Er gaat iets niet goed (E118,E400,E422), ik herzie mijn vermoedens nu mijn PiB vanmorgen ook de fout is ingegaan zonder Homey of HA. Ik heb nu ook een leuk oranje knipperend ledje. Ik heb deze PiB uitgezet en om 11:00 gaat hij weer aan om te zien wat er gebeurd. Hebben jullie Tips ?
Zo aan de code te zien heb je BMS problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:02

fxs81

Julianadorp

Winkiller schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:53:
Sowieso melden bij HW, hopelijk komt hij zo weer bij.
E4xx is vaak omruilen geloof ik.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

behulpzaam, maar helaas offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door teacher op 31-08-2025 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GL007 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:49:
[...]

Dat vastlopen heb ik ook vanaf de eerste batterij. Na een update werkte de eerste batterij wel en tijd later ook de tweede batterij.
Ik gebruik het eigenlijk ook niet. (Omdat het vast loopt) Soms werkt het, meestal niet. (iPhone/iPad) Ik kijk eigenlijk naar zelf gemaakte dashboards. Mijn idee @Athom gooi alle batterijen op één hoop. Net zoals Homewizard dat doet in hun app. Op het niveau van het energy dashboard maakt dat toch niet zoveel uit. Je wil weten wat opgeslagen/verbruikt is. Waar dat dan heen gaat / vandaan kwam boeit niet zo veel. Wat is anders de volgende stap? Alle informatie uit het BMS trekken op cel niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Nou hij wil niet meer, na stroomloos en opnieuw starten direct oranje ledje + E118,E400,E422.
Na reset en opnieuw koppelen met wifi direct weer storing en oranje ledje + E118,E400,E422.
Ik ben nu wel klaar met troubleshooten en ga een melding maken bij @HomeWizard_NL .
Voor de liefhebbers, deze PiB heeft 105 cycles op zijn klokje.
---
Bedankt voor het doorgeven van jouw voorkeursdag en ordernummer!
Een medewerker zal contact met je opnemen voor het inplannen van jouw batterij wissel.
Op welk e-mailadres kunnen wij je bereiken? Bij voorkeur het mail adres waar jouw HomeWizard account aan gekoppeld staat.

Ik ga het meemaken..... :O

[ Voor 31% gewijzigd door Winkiller op 31-08-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinand Oeinck
  • Laatst online: 13-09 20:24
Winkiller schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:52:
Nou hij wil niet meer, na stroomloos en opnieuw starten direct oranje ledje + E118,E400,E422.
Na reset en opnieuw koppelen met wifi direct weer storing en oranje ledje + E118,E400,E422.
Ik ben nu wel klaar met troubleshooten en ga een melding maken bij @HomeWizard_NL .
Help, die van mij 104....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Zet hem even een uurtje uit en weer aan met de schakelaar op de zijkant.

---
Gisteravond om 19:35 in storing gegaan en vanmorgen opgemerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fy-KHJh-fjg5jZvMj9qQj6IDCJI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lBDnRBrzCPgIQluWhkACOV4x.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pF6xP9UdaBwwMXdFL7lnpQGsK1M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/n4NhGoP6DgyanK4bUjaDdIUG.jpg?f=user_large

[ Voor 73% gewijzigd door Winkiller op 31-08-2025 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:59
E327 error, 2cycli.

Nou dat was voor korte duur plezier.
E327, geen notificatie uit de app, toevallig gezien omdat ik even keek naar stroomverbruik en ik veel het net op zag gaan.
"Kijk maar op de site"
Vul je daar de error code in, geen resultaten.. Moet ik via dit tweakers topic vinden dat een reset nodig is en hoe dit dan werkt. Erg jammer, zo hoort het gewoon niet.. Als een reset nodig is, maak daar dan een artikeltje over op je help pagina met de code erbij zodat ik hem kan vinden.. Als dat keer op keer niet helpt wil ik best contact opnemen met de supportdesk.

E327 aan de wifi liggen vind ik ook wat kort door de bocht. Mijn eerste batterij zit uiteraard op exact hetzelfde netwerk, zelfde type maar fysiek andere access point.
We wachten 3 kwartier en dan gaat ie weer aan.
Beide batterijen op 1.0219

[ Voor 17% gewijzigd door NepGangster op 31-08-2025 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

NepGangster schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:35:
E327 error, 2cycli.
Nou dat was voor korte duur plezier.
Stroom er af en 15 minuten laten staan, stroom erop en gaan.....werkte bij mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:34

aip

Winkiller schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:52:
---
Bedankt voor het doorgeven van jouw voorkeursdag en ordernummer!
Een medewerker zal contact met je opnemen voor het inplannen van jouw batterij wissel.
Op welk e-mailadres kunnen wij je bereiken? Bij voorkeur het mail adres waar jouw HomeWizard account aan gekoppeld staat.

Ik ga het meemaken..... :O
Bijzonder dat jij wel direct de vraag van omwisseldatum enzo krijgt. Ik heb na een uur grieks-romeins worstelen met Wizzy alleen de melding dat 'er contact wordt opgenomen'.

Ik ben er wel klaar mee. Ze mogen deze terug hebben, doe mij mijn geld maar terug. En als de volgende uitvalt (en dat gaat geheid gebeuren) die ook. Ik ga op zoek naar een ander product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

aip schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:53:
[...]
Bijzonder dat jij wel direct de vraag van omwisseldatum enzo krijgt. Ik heb na een uur grieks-romeins worstelen met Wizzy alleen de melding dat 'er contact wordt opgenomen'.
Misschien had ik mazzel, ik koos voor, geïnstalleerd product, huis en E4xx fouten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:59
Winkiller schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:42:
[...]

Stroom er af en 15 minuten laten staan, stroom erop en gaan.....werkte bij mij.
Thanks. In de beginpost staat 45 minuten dus dat braaf gedaan.. Hij doet nu weer mee.
Blijft dat het niet hoort dat ik geen notificatie heb vanuit de app, terwijl er toch een uitroepteken getriggwred wordt in de app. Op basis daarvan (bijv. 15 minuten lang) kan je toch makkelijk een notificatie triggeren?
Of een homeassistant entiteit die status ok/nok aangeeft?

Ik ga maar even een soort trigger maken op basis van batterij gedrag en net terug levering..
Volgens mij alles omvattend zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zzp5ZRCUtW54uPHh4tywIwBGL_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dKS0RpeyGVf4ecgOJJcnNcC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door NepGangster op 31-08-2025 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

rtunru schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 08:53:
Naast een aparte groep, is een stabiele WiFi erg belangrijk voor een storingsvrije werking.
Oh ja bijna vergeten inderdaad. Draadje trekken nog erbij dan en AP naast de accu's :+
Gelukkig heb ik geen issues qua wifi ondanks maar 1 AP in gebruik die op mijn werkkamer (1e verdieping) letterlijk op een bureau ligt. Voordeel van geen al te modern huis zullen we maar zeggen ;) Wat mij betreft mogen veel 'smart' apparaten ook gewoon weer een (poe)-netwerkpoort krijgen. Niks beters dan een stabiele ethernetverbinding.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred B
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:43
GM15 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:01:
[...]

Inderdaad, het is gewoon een brakke implementatie van de grafieken, ze hadden dat beter 'NOM grafiek' of 'Net afname' kunnen noemen o.i.d.
Je kunt de grafiek natuurlijk altijd zelf nog hernoemen.🤓😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik krijg morgen de batterij,maar kan ik de batterij ook elders laden buiten het bereik van de P1 meter ? Op kantoor hebben we een flink overschot van ruim 20 panelen.
Er wordt zelfs aangeboden om gratis de auto daar te laden (en prive te gbruiken)
Nou is 25 kilo best wat zwaar,maar kan ik deze op kantoor laden en thuis ontladen ?
Ik kom er met mijn dyslectie niet uit met zoektermen als elders laden, etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:00
Nick39 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:50:
Ik krijg morgen de batterij,maar kan ik de batterij ook elders laden buiten het bereik van de P1 meter ? Op kantoor hebben we een flink overschot van ruim 20 panelen.
Er wordt zelfs aangeboden om gratis de auto daar te laden (en prive te gbruiken)
Nou is 25 kilo best wat zwaar,maar kan ik deze op kantoor laden en thuis ontladen ?
Nee werkt niet. P1 moet direct communiceren met je accu.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zou je echt voor 2,5 kWh een relatief zware accu heen en weer tillen, aansluiten, etc? Lijkt mij niet iets dat je op de lange termijn blijft doen. Daarnaast lijkt een autorit mij niet heel bevorderlijk voor de cellen, helemaal als je dat een paar dagen per week gaat doen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:16
Taro schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:09:
[...]

Daarnaast lijkt een autorit mij niet heel bevorderlijk voor de cellen, helemaal als je dat een paar dagen per week gaat doen.
Zou je deze kunnen toelichten? Heeft dat met beweging te maken? Wat is er anders dan de cellen in een EV die toch ook dagelijks 'verplaatsen' ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GM15 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:16:
[...]

Zou je deze kunnen toelichten? Heeft dat met beweging te maken? Wat is er anders dan de cellen in een EV die toch ook dagelijks 'verplaatsen' ?
De cellen en de bevestiging ervan in een EV zijn daar op berekend, de cellen in een thuisaccu worden anders bevestigd en de moeren worden vaak op moment gezet. Onderdeel van het jaarlijkse onderhoud van bijv. een DIY accu is het controleren of de moeren niet los zijn gaan zitten, daarom markeert men die vaak even met een streepje, worden ze vastgezet met lijm, etc.

Er is hier al eerder langsgekomen dat de HW accu's foutmeldingen gaven door het mogelijk lostrillen van zaken tijdens transport, dat in acht nemende zou ik niet iedere dag met de accu gaan sjouwen. Als het nou een powerbank van 200 gram met 2.5 kWh was dan is dat anders, maar 20+ kg heen en weer sjouwen met de kans op schade, BMS zonder voeding in de tussentijd, etc. voor +-2.5 kWh zou ik zelf niet riskeren. Het is ook niet voor niets dat gespecialiseerde bedrijven met bepaalde licenties accu's mogen vervoeren en anderen niet. Ook bij een evt. ongeluk vliegt dat ding door je auto.

Bevindt het kantoor zich direct naast je huis op loopafstand dan is dat natuurlijk anders, maar ik doe even de aanname dat er sprake is van een ritje met de auto.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 21:31
afgezien deze accu niet gemaakt is om te zeulen, en gedoe met wifi wisselen zou ik niet niet aanraden...

verbinden met willkeurige wifi - hotspot iphone, en daarna kan je deze opladen tot 60% voor opslag.
(wachten op de P1 timeout en op later klikken)
ik heb dit gedaan met de batterij van mijn collega die hem via marktplaats ging verkopen, die wou hem leeg laten ophalen toen we op kantoor waren.

[ Voor 6% gewijzigd door carpcatcher op 31-08-2025 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:44
GL007 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:49:
[...]
Dat is bijzonder dat de Energy Tab vanuit de app niet vastloopt met 2 batterijen. Verleden week heb ik op verzoek van @Athom nog een Diagnostic Report gestuurd. Helaas al een langlopende bug die alleen maar is 'op te lossen' door de PiB's buiten het energieverbruik te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eovermeer schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:00:
[...]

Dat is bijzonder dat de Energy Tab vanuit de app niet vastloopt met 2 batterijen. Verleden week heb ik op verzoek van @Athom nog een Diagnostic Report gestuurd. Helaas al een langlopende bug die alleen maar is 'op te lossen' door de PiB's buiten het energieverbruik te houden.
Er zit in homey wel een andere vervelende bug in de app die op de iPad werkt. Soms tijdens scherm wisseling loop de bediening vast en dan moet ik de app killen en uit geheugen swipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik kan het zo snel niet vinden, maar ik dacht dat ik in dit topic (maar kan ook een andere geweest zijn) een screenshot voorbij zag komen van de HomeWizard Energy app met daarin een grafiek met twee batterijen en twee schuifjes (toggles). Ik kan dit screenshot nu niet meer terug vinden. Ik ben er wel erg nieuwsgierig naar. Wat kun je met dit schuifje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:17:
Ik kan het zo snel niet vinden, maar ik dacht dat ik in dit topic (maar kan ook een andere geweest zijn) een screenshot voorbij zag komen van de HomeWizard Energy app met daarin een grafiek met twee batterijen en twee schuifjes (toggles). Ik kan dit screenshot nu niet meer terug vinden. Ik ben er wel erg nieuwsgierig naar. Wat kun je met dit schuifje?
Bedoel je deze scherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJGKZDnanXKNcG2aqVZMgndBHpo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s2VuHTed5NqsRt7WDyQw09oN.png?f=fotoalbum_large

Die 2 gele balken die ziet zijn status balk van iedere batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:32:
[...]

Bedoel je deze scherm

[Afbeelding]

Je bent leeg..... das rap.... niet het beste weer gehad. Ik heb ze beide met goedkope stroom geladen. Dynamisch. Staan nu de wat duurdere uren af te dekken. Kom de nacht er ook wel mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:35:
[...]

Je bent leeg..... das rap.... niet het beste weer gehad. Ik heb ze beide met goedkope stroom geladen. Dynamisch. Staan nu de wat duurdere uren af te dekken. Kom de nacht er ook wel mee door.
Vandaag ruim 8kWh aan energie verbruikt. Vanwege een verjaardag.
De batterijen hebben vandaag iedere keer een beetje opgeladen en dan weer ontladen. Helaas was er sterke bewolking die erg donker was.

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 01-09-2025 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:39:
[...]

Vandaag ruim 8kWh aan energie verbruikt. Vanwege een verjaardag.
De batterijen hebben vandaag iedere keer een beetje opgeladen en dan weer ontladen. Helaas was er sterke bewolking die erg donker was.
Dat gaat heel langzaam aan wel weer de periode worden. Hopelijk nog mooi na zomeren voor laden met opwek panelen. Ik ga hier door met laden dynamisch als de spread voldoende blijft. Deze maand afgerond. Ff op de 60 kWh afgenomen van het net, netto. 37 euro te ontvangen van Zonneplan 😊. Leuke technieken dit. Een EV helpt hier ook leuk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devke schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:43:
[...]

Dat gaat heel langzaam aan wel weer de periode worden. Hopelijk nog mooi na zomeren voor laden met opwek panelen. Ik ga hier door met laden dynamisch als de spread voldoende blijft. Deze maand afgerond. Ff op de 60 kWh afgenomen van het net, netto. 37 euro te ontvangen van Zonneplan 😊. Leuke technieken dit. Een EV helpt hier ook leuk bij.
Ik heb dat geautomatiseerd met Homey. Het is even werk om dat mooi te laten werken, maar dan heb je ook iets. De pepernoten liggen alweer in de winkel 🙄 Dus de winter test en tweaks komen er aan. Nog mooi een jaartje om te experimenteren en dan moet het top werken. ☀️🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:43:
[...]

Ik ben benieuwd hoe het de komende maanden gaat. Tot nu toe hebben de batterijen 358 kWh opgeleverd. Dit volgens de app van Homewizard.
Het gebruiksrendement van de zonnepanelen is ruim 50% dit was vorig jaar 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
GL007 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:32:
[...]

Bedoel je deze scherm

[Afbeelding]

Gevonden! In het Marstek topic.
Druppeltje_ in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"
Dit zijn dus twee Marstek batterijen aangesloten op Energy stekkers.

[ Voor 41% gewijzigd door meesje op 31-08-2025 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:53:
[...]

Gevonden! In het Marstek topic.
Druppeltje_ in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"
Dit zijn dus twee Marstek batterijen aangesloten op Energy stekkers.
Dat klopt dat kun je zien aan bediening mogelijkheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josseg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-09 18:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcvwtU9JRh2KScALFxg0oSOCwJU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U4RYKO4ccrSyiWbzTfHoO1Sa.png?f=fotoalbum_large

Mooi toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Tebbie schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:56:
[...]

Nee werkt niet. P1 moet direct communiceren met je accu.
Okay, het kantoor zit hiernaast dus het was meer een kwestie van een verlengsnoer of zo, er is een heleboel nieuwbouw geplaatst (hoogbouw,garage enz ) alles met warmtepompen en zonne energie maar de stroom aansluiting is veel te klein,daar is men mee bezig maar eigenlijk willen ze een half jaar wachten omdat de hele straat dan toch open gaat.
Mijn eigen aansluiting zit op een andere trafo (nog).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aangezien de batterijen volledig leeg zijn op dit moment kan ik een RTE vanaf het begin geven. (ik heb de 2 kWh die erop stonden bij aankomst eraf gehaald voor de berekening)

73,0 %

737 kWh opladen, 538 kWh ontladen

Vrij matig vind ik. Het zou in mijn geval overigens maar een paar kWh aan minder import schelen en vooral meer export opleveren als het beter was, aangezien de batterijen maar zelden helemaal leeg gaan. Maar toch is het wel echt anders dan ons voorgespiegeld was.

2 batterijen, 1 sinds 5 februari de tweede sinds 11 juni en in verband met omruilen tijdelijk 1 van 25 juli tot 6 augustus. (de omruil accu had een lading van 40% toen die stopte en de accu die ik in de plaats kreeg had 48% lading. Dat heb ik gewoon als hetzelfde behandeld.)

[ Voor 22% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-09-2025 06:12 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
ArthurMorgan schreef op maandag 1 september 2025 @ 06:08:
Aangezien de batterijen volledig leeg zijn op dit moment kan ik een RTE vanaf het begin geven. (ik heb de 2 kWh die erop stonden bij aankomst eraf gehaald voor de berekening)

73,0 %

737 kWh opladen, 538 kWh ontladen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZ7RpPVp071vqi2gjFWUyOFHctQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a7YH3m3MwcY6Brl1Jtz0eEoN.jpg?f=fotoalbum_large
Vrij matig vind ik. Het zou in mijn geval overigens maar een paar kWh aan minder import schelen en vooral meer export opleveren als het beter was, aangezien de batterijen maar zelden helemaal leeg gaan. Maar toch is het wel echt anders dan ons voorgespiegeld was.

2 batterijen, 1 sinds 5 februari de tweede sinds 11 juni en in verband met omruilen tijdelijk 1 van 25 juli tot 6 augustus. (de omruil accu had een lading van 40% toen die stopte en de accu die ik in de plaats kreeg had 48% lading. Dat heb ik gewoon als hetzelfde behandeld.)
En ze blijven het nog steeds verkopen als het beste. @HomeWizard_NL waar is die 30%?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZ7RpPVp071vqi2gjFWUyOFHctQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a7YH3m3MwcY6Brl1Jtz0eEoN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:49

Aardedraadje

Met kabelschoen

Halen jullie geen RTE van 16574,3% dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qy5clAZEEzd3FYVw0_9x4pPqNmM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RfQok3Vo3HP9jszvzAfBjWll.png?f=user_large

Er zit duidelijk nog een bugje in m'n template :+

[ Voor 4% gewijzigd door Aardedraadje op 01-09-2025 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nu je het zegt, ik had gisteren wel een RTE van 131% ;)

in 3810 uit 4990 RTE 131%

Dus ja ik denk wel dat het beter aan het worden is.

:D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is dat augustus? Hoeveel verbruik / PV-opbrengst had je die maand? Een hoeveel PiB's?

Hier met twee PiB's zag het er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dr9B-ubLSASLbz-HEOf0LtxbQVI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QoJuXKXV0MkiWKoIrWtZY37z.png?f=user_large

Daar ben ik ook helemaal niet ontevreden over. Nu kijken hoe het gaat afbrokkelen richting de herfst....

De Renewed pagina staat nog steeds open, en ik twijfel nog steeds, vnl vanwege het extra ontlaadvermogen. Maar gezien bovenstaande grafiek gaat een extra PiB misschien maar heel weinig toevoegen?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenH schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:27:
[...]

Is dat augustus? Hoeveel verbruik / PV-opbrengst had je die maand? Een hoeveel PiB's?

Hier met twee PiB's zag het er als volgt uit:

[Afbeelding]

Daar ben ik ook helemaal niet ontevreden over. Nu kijken hoe het gaat afbrokkelen richting de herfst....

De Renewed pagina staat nog steeds open, en ik twijfel nog steeds, vnl vanwege het extra ontlaadvermogen. Maar gezien bovenstaande grafiek gaat een extra PiB misschien maar heel weinig toevoegen?
Wat is jouw formule voor self consumptie zonne panelen en voor self sufficienty

Bij mij is het ((zonnepanelen-return)/zonnepanelen) *100
Als ik jouw getallen in klopt kom ik op een rendement van 80% en dat komt redelijk overeen wat ik de laatste week had

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 01-09-2025 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

GL007 schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:37:
[...]

Bij mij is het ((zonnepanelen-return)/zonnepanelen) *100
Dat zit standaard in het HA Energie dashboard.
Ik zit hier met 2 pibs trouwens zo'n beetje hetzelfde als @JeroenH zie ik.
Ben ook zeer tevreden met de pibs en ook benieuwd hoe we de donkere maanden gaan doorkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kybYlrw7S_4Uhq5m520UNEQHSC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yvK49Q4Es8eY5hOMzb2PO16K.png?f=fotoalbum_large

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:37:
De "Self-consumed solar energy" is het gedeelte van de opgewekte zonne-energie die direct het huis in gaat, of via de batterij het huis in gaat. Visueel is dat het gele + mintgroene gedeelte van bolletje rechts in het midden, met het huis-symbool.

De "Self-sufficiency" is het gedeelte van ons verbruik wat niet van het net komt*, dus direct PV-verbruik of verbruik uit te batterij. Visueel is dat het gele + mintgroene gedeelte van bolletje rechts in het midden, met het huis-symbool.

* Home Assistant maakt voor dit soort weergaves geen onderscheid tussen als de batterij met zonne-energie gevuld is, of met netstroom. Dat is onhandig, want dat zal het komende half jaar een vertekend beeld geven. Ik hoop dat ze daar wat op vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 01-09-2025 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fxs81 schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:44:
Ik zit hier met 2 pibs trouwens zo'n beetje hetzelfde als @JeroenH zie ik.
Al die waardes liggeen verrekt dicht bij elkaar zeg ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenH schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:44:
[...]

De "Self-consumed solar energy" is het gedeelte van de opgewekte zonne-energie die direct het huis in gaat, of via de batterij het huis in gaat. Visueel is dat het gele + mintgroene gedeelte van bolletje rechts in het midden, met het huis-symbool.

De "Self-sufficiency" is het gedeelte van ons verbruik wat niet van het net komt*, dus direct PV-verbruik of verbruik uit te batterij. Visueel is dat het gele + mintgroene gedeelte van bolletje rechts in het midden, met het huis-symbool.

* Home Assistant maakt voor dit soort weergaves geen onderscheid tussen als de batterij met zonne-energie gevuld is, of met netstroom. Dat is onhandig, want dat zal het komende half jaar een vertekend beeld geven. Ik hoop dat ze daar wat op vinden.
Nou snap ik die 3% afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:53:
[...]

Nou snap ik die 3% afwijking.
Welke 3% afwijking?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:08
Hieronder het resultaat van augustus met 3 PiB's
Het verbruik van het net komt door het laden van de PiB's met < 0 cent via dynamisch contract via HA( uiteraard nog wat meer code erachter)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fy7qyTxteQ3l-qFLqu8Ejdfa1bQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N64uZHdXx4RAsz2qDTVH43wg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Daan® op 01-09-2025 09:56 ]

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-09 20:49
Even een andere vraag.
Nu is het zo als de zon schijnt de batterij gaat opladen. Maar ik wil eerst de auto laden ??? Wanneer komt die uitgesteld laden er nu eens. Heb geen homey of assistant .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(455-90)/455 =0,802 dus 80,2. %
Blijkbaar vergeet ik een factor jouw software geeft 77%

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 01-09-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe wordt in HA het effectieve rendement van de zonnepanelen uitgerekend.
Ik krijg 3% afwijking als ik gaat rekenen met de getallen die ik zie in de voorbeelden.
Mijn formule is ((Opbrengst Zonnepanelen - Return Grid)/Opbrengst Zonnepanelen)*100

Of zie ik iets over het hoofd

[ Voor 6% gewijzigd door GL007 op 01-09-2025 11:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Als ik via HW zelf kijk is mijn zongebruik significant gestegen tov vorig jaar. Dit jaar tot nu met één pib, de tweede sinds afgelopen donderdag in gebruik. En in augustus voor het eerst begonnen met terugregelen van de zonnepanelen via homeassistant. Maar nu al veel meer zongebruik dan heel vorig jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81NiHhEFaEp_WsgzpxIA3adyenU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlDKJDeWNKZPzAneQAVgpDeK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYO2IkWReTht5WF-wSBFp3R2C8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mdcpsgwfrvs9WXX850VtcNFR.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Ral23087 schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:31:
Even een andere vraag.
Nu is het zo als de zon schijnt de batterij gaat opladen. Maar ik wil eerst de auto laden ??? Wanneer komt die uitgesteld laden er nu eens. Heb geen homey of assistant .
Je kunt nu al jouw PIB op standby zetten als je de auto gaat laden. Als je klaar bent zet het weer op NOM.
Zie:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82340672

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

rtunru schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:14:
[...]

Je kunt nu al jouw PIB op standby zetten als je de auto gaat laden. Als je klaar bent zet het weer op NOM.
Zie:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82340672
Maar dat is met HA en dat heeft hij niet. Dan is het wachten op HW of ze dat in de app gaan bouwen ja of nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtunru
fxs81 schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:19:
[...]

Maar dat is met HA en dat heeft hij niet. Dan is het wachten op HW of ze dat in de app gaan bouwen ja of nee.
Nee, geen HA nodig gewoon CURL op jouw laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15
Augustus vorig jaar zonder twee PiB's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldAoOkk7c-DngvoH6TeOc82HLAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/si7PJZPQ4BDTreOWMoGkTlYG.jpg?f=fotoalbum_large

Augustus dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8CfcEA8bMEIbsXAc5gvqEIfUro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jM2LfCyGM3ubM1ugLhpsm49V.jpg?f=fotoalbum_large

Totaal overzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifoaATBPkjNZKlY6kozfYGhaarU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgzRDhGV1XPUWFFS4BTxotWG.jpg?f=fotoalbum_large

Geen WiFi of problemen met EXXX meldingen soms een terechte melding dat ie het een beetje warm heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epjlITkFTXNLeQnqgxrHKwxYSgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9AH78EgZ085kJDbWXogdqdyr.jpg?f=fotoalbum_large

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 15:05
Ze zijn binnen hier!
  • 21 maart besteld
  • 18 augustus de 2-weken mail ontvangen
  • 28 augustus de betaallink ontvangen
  • vandaag (1 september) geleverd binnen het tijdvak wat Transmission aangaf.
Beide aangesloten op een eigen nieuwe groep in de meterkast en ontgrendeld. Ben benieuwd! :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJvX8gQq_Y-PQR0FVPrWbrCwJn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1hhs8TnemCZWeZXbcXQpKxu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Ter info:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTtE1NZ3nEOGYY7abglGcdkrELI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7cD0bACeZsuWkzdJWND7ZmN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13-09 16:21
Ral23087 schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:31:
Even een andere vraag.
Ik zou dat ook graag terug zien in de hw app.
Vooral nu de zon minder gaat schijnen , en ik heb dynamisch. Dus zou een mooie aanvulling in de app zijn.
Ook ik heb geen homey of ha. Alleen de hw app dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Diaantje71 schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:39:
[...]

Ik zou dat ook graag terug zien in de hw app.
Vooral nu de zon minder gaat schijnen , en ik heb dynamisch. Dus zou een mooie aanvulling in de app zijn.
Ook ik heb geen homey of ha. Alleen de hw app dus.
Kan jet wel met CURL omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13-09 16:21
rtunru schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:43:
[...]

Nope, hier een gewone henk of ingrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Diaantje71 schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:49:
[...]

Nope, hier een gewone henk of ingrid.
OK, dan maar hopen dat het in de app komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

netappie schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:57:
[...]

Die rookmelders gaan niks doen tot het te laat is. Die gaan niet af op waterstof, niet op CO2 en over de overige gassen heb ik ook zo mijn twijfels. De naarste gassen dalen trouwens en waterstof zal waarschijnlijk door het trapgat naar boven gaan als de meterkast daar op uit komt.

De kans dat er iets gebeurt is niet heel erg groot, maar als er iets mis gaat met de groepenkast, de gasleiding of met de accu dan wil je daar wel enige afstand tussen hebben die je in een gemiddelde meterkast gewoon niet hebt.

Daarnaast is koeling van de accu's wel iets dat je op orde wilt hebben en dat lijkt mij knap lastig in een meterkast.
Ben het met je eens dat het niet ideaal is. Er komt wel airflow binnen vanuit de onderkant van de meterkast omdat daar toevallig een gat richting kruipruimte zit (die ventileert, en aardig goed ook). Maar nogmaals de meeste mensen hebben geen optie om het ding ontgrendeld op een eigen groep ergens veilig te parkeren. De enige manier om snel een eigen groep te fiksen is een stopcontact in de meterkast en neerplempen maar.

Ik wil sowieso de boel aankijken het komende jaar. Als ik daaruit merk dat ie zonder ontgrendeling z'n ding grotendeels kan doen (wat ik wel verwacht), ga ik hem ook zeker naar zolder verplaatsen waar hij op de overloop in de luchtstroom tussen 2 ramen kan staan en dan maar niet ontgrendeld kan uithangen. In het ergste geval trekt ie m'n 12 jaar oude wasmachine mee z'n graf in, so be it :+

ps: zou ook kunnen kijken om in de meterkast een uitgebreide luchtkwaliteitsmeter te hangen, die zullen sneller reageren op veranderende luchtkwaliteit (dus ook: smeulende plasticdeeltjes). Sowieso van plan daar 1 of 2 van te halen, hmm...interesting...

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 01-09-2025 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

rtunru schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:20:
[...]

Nee, geen HA nodig gewoon CURL op jouw laptop.
Yep, ik zie het, ik moet verder lezen dan alleen het 1e stukje 8)7 Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-09 15:57
timadriaans schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:55:
Ze zijn binnen hier!
  • 21 maart besteld
  • 18 augustus de 2-weken mail ontvangen
  • 28 augustus de betaallink ontvangen
  • vandaag (1 september) geleverd binnen het tijdvak wat Transmission aangaf.
Beide aangesloten op een eigen nieuwe groep in de meterkast en ontgrendeld. Ben benieuwd! :-)
[Afbeelding]
Top. Ziet er goed uit. ik hoop dat mijn tweede snel komt.
Maar heb je ze op een verlengsnoertje aangesloten? Volgens mij wordt dat niet aangeraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaVenXeoN
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-09 16:48
PureCode schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:34:
[...]

Maar heb je ze op een verlengsnoertje aangesloten? Volgens mij wordt dat niet aangeraden.
De witte kabel lijkt me de voeding van de ijskast/vriezer ernaast te zijn :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 15:05
PureCode schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:34:
[...]

Nee hoor, dat is de stekker van de koelkast die ernaast staat :-). Achter de batterijen zitten 2 stopcontacten die ik heb doorgetrokken vanuit de meterkast door de kruipruimte. Beide een eigen nieuwe groep. Dus ik kan nog uitbreiden tot 4 batterijen, dan heb ik 2 batterijen per verder lege groep.

Net m’n eerste tosti gebakken op accustroom! 🎉😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNXfwWIgKh1e3W9AeckjTejFZg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SE9npKfIKwGjBXJiJWghGSqb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qtfPN01zlA42AFkxd7Kcp391WM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwQHmGtojCg6mpYrzRdDVUtj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-09 15:57
timadriaans schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:46:
[...]

Nee hoor, dat is de stekker van de koelkast die ernaast staat :-). Achter de batterijen zitten 2 stopcontacten die ik heb doorgetrokken vanuit de meterkast door de kruipruimte. Beide een eigen nieuwe groep. Dus ik kan nog uitbreiden tot 4 batterijen, dan heb ik 2 batterijen per verder lege groep.

Net m’n eerste tosti gebakken op accustroom! 🎉😜

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel netjes gedaan. toevallig heb ik precies dezelfde opstelling.
2 nieuwe groepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:20
2Dutch schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:59:
[...]

Ben het met je eens dat het niet ideaal is. Er komt wel airflow binnen vanuit de onderkant van de meterkast omdat daar toevallig een gat richting kruipruimte zit (die ventileert, en aardig goed ook). Maar nogmaals de meeste mensen hebben geen optie om het ding ontgrendeld op een eigen groep ergens veilig te parkeren. De enige manier om snel een eigen groep te fiksen is een stopcontact in de meterkast en neerplempen maar.

Ik wil sowieso de boel aankijken het komende jaar. Als ik daaruit merk dat ie zonder ontgrendeling z'n ding grotendeels kan doen (wat ik wel verwacht), ga ik hem ook zeker naar zolder verplaatsen waar hij op de overloop in de luchtstroom tussen 2 ramen kan staan en dan maar niet ontgrendeld kan uithangen. In het ergste geval trekt ie m'n 12 jaar oude wasmachine mee z'n graf in, so be it :+

ps: zou ook kunnen kijken om in de meterkast een uitgebreide luchtkwaliteitsmeter te hangen, die zullen sneller reageren op veranderende luchtkwaliteit (dus ook: smeulende plasticdeeltjes). Sowieso van plan daar 1 of 2 van te halen, hmm...interesting...
Heb je de mogelijkheid om een ventilatiebuis richting het toilet, een badkamer of naar buiten te maken? Dan kan je zo de afzuiging en koeling regelen.
Je kan eventueel nog een scheiding tussen gas en elektrisch maken met wat lagen brandwerende gipsvezelplaat als je echt geen veiligere plek kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Laatst online: 12:38
rtunru schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:43:
[...]

Leerproces, wat moet ik dan doen. Ben nieuwsgierig van aard. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtunru
ManS-H schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:28:
[...]

Leerproces, wat moet ik dan doen. Ben nieuwsgierig van aard. :)
Voor elk OS is curl beschikbaar.
Kijk op https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82340672

Daar wordt het stap voor stap uitgelegd wat je moet doen. Het begint onder het plaatje.
Stappen 5,6 en 7 moet je overslaan.
Als je nog vragen hebt, lees ik het wel hier.

[ Voor 4% gewijzigd door rtunru op 01-09-2025 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
rtunru schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:37:
[...]

Daar wordt het stap voor stap uitgelegd wat je moet doen. Het begint onder het plaatje.
Top! Volgens mij moet ik dit ook kunnen combineren via Siri Shortcuts (iOS). Dan heb je op je iPhone je eigen schakelaars. Maar ja, ik heb ook HA. Dus waarom zou ik? :)

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 01-09-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
meesje schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:44:
[...]

Top! Volgens mij moet ik dit ook kunnen combineren via Siri Shortcuts (iOS). Dan heb je op je iPhone je eigen schakelaars. Maar ja, ik heb ook HA. Dus waarom zou ik? :)
Om zelf de API mogelijkheden te kunnen gebruiken indien deze niet in HA integratie worden meegenomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManS-H
  • Laatst online: 12:38
rtunru schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:37:
[...]

Bedankt, heb het even opgeslagen ga eerst nog op vakantie en dan begin ik er wel aan. :)
Pagina: 1 ... 201 ... 209 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.