Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Dit??GL007 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 02:39:
[mbr]dit elke keer melden voegt niets toe aan dit topic.[/mbr]
Mijn eigen verbruik is de afgelopen maand in vergelijking met dezelfde periode in 2021-2024 van 29% naar 66% gegaan!
Vraagje neemt de transporteur de defecte PiB gelijk mee?
[ Voor 6% gewijzigd door tweakfdr op 29-08-2025 09:16 ]
De moderator haat grafieken
Nee hoor, moderators haten link- en plaatjes-dumps zonder uitleg.
[ Voor 19% gewijzigd door Septillion op 29-08-2025 09:53 ]
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer
Doe niet zo flauw. Zo maar iets posten met alleen maar een opmerking 'het werkt perfect' voegt totaal niks toe.
En als je alleen maar een mooi Homey dashboard wil tonen start dan (net als bij HA) in een show-je-homey-dashboard topic.
Ik wou even naar de pibs kijken, maar helaas. Hebben meer mensen hier last van?
[ Voor 36% gewijzigd door Diaantje71 op 29-08-2025 10:28 ]
Het lijkt er inderdaad op. Ik zie geen data in de grafieken. Gelukkig hebben we HA.Diaantje71 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:26:
Uhm, de hw app ligt er uit?? Tenminste bij mij, ik kan niet inloggen.
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 29-08-2025 10:28 ]
Oh, ik kan niet eens inloggen dus ik zie nog minder dan jij. Ha ha ha ha.meesje schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:28:
[...]
Het lijkt er inderdaad op. Ik zie geen data in de grafieken. Gelukkig hebben we HA.
Ik ben gewoon een Henk en Ingrid hè. Dus ik kan nu helemaal niets.
[ Voor 10% gewijzigd door Diaantje71 op 29-08-2025 10:29 ]
29 augustus 2 weken mail.
😀
2x Homewizard Pib, totaal 5,4 Kwh - 1600 Watt laden, 1600 Watt ontladen, zonnepanelen 2200 Watt
29 augustus 2-weken email.
Heb het wederom uit staan bij homewizard. Ik wacht ongeduldig af.
Las dat één van onze Belgische collega's de kogel door de kerk heen heeft geschoten.
Hier gaat hij zo door de batterij heen.
Vervelend weer, maar ik moet toch wel even lachen om je laatste zin hoor. HahhaWesseley schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:41:
Hoef ik gelukkig niet te kijken in de grafieken. De batterij staat toch weer in storing. (E327 tot drie keer toe weer) Ondanks dat hij gisteren op afstand naar firmware 1.0305 is gezet.
Heb het wederom uit staan bij homewizard. Ik wacht ongeduldig af.
Las dat één van onze Belgische collega's de kogel door de kerk heen heeft geschoten.
Hier gaat hij zo door de batterij heen.
Ik zit toch ernstig te twijfelen of ik niet nu al een derde PiB zal bestellen. De donkere dagen komen er aan, en met 2400watt* ontlaadvermogen kan ik ook als er geen PV-opbrengst is bij gebruik van het witgoed NOM aanhouden. Want dat is nu met 2 PiB's hier bij mij meestal de grootste oorzaak van netafname; al dat witgoed pakt rond de 2kW en mijn twee PiB's leveren maar 1600watt. De extra capaciteit is dan een mooie bijvangst.
Luxeproblemen en ik zit hier mezelf te overtuigen
* moet ik wel nog even een plekje op een andere groep uitzoeken, óf toch in de meterkast aan het werk om een aparte groep voor de PiB's te maken.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Zonder, in de winter, PV opbrengst kan je dan die batterijen toch niet vullen? of wil je ze vullen met netstroom? snap niet helemaal wat je bedoeld met zonder PVJeroenH schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:43:
De renewed pagina is er nog steeds, dus óf ze hebben er veel, óf het loopt dit keer niet zo hard (of beide).
Ik zit toch ernstig te twijfelen of ik niet nu al een derde PiB zal bestellen. De donkere dagen komen er aan, en met 2400watt* ontlaadvermogen kan ik ook als er geen PV-opbrengst is bij gebruik van het witgoed NOM aanhouden. Want dat is nu met 2 PiB's hier bij mij meestal de grootste oorzaak van netafname; al dat witgoed pakt rond de 2kW en mijn twee PiB's leveren maar 1600watt. De extra capaciteit is dan een mooie bijvangst.
Luxeproblemen en ik zit hier mezelf te overtuigen![]()
* moet ik wel nog even een plekje op een andere groep uitzoeken, óf toch in de meterkast aan het werk om een aparte groep voor de PiB's te maken.
Gisteren betalingsmail, vanmorgen in huis!NepGangster schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:57:
Hier was de batterij gethrottled 720w aan t laden.
Update gedraaid, nu doet ie weer 800w.
Misschien slaat ie zo weer terug, het zal. Met het zonnetje vandaag komt ie weer gemakkelijk vol.
De 2e batterij heb ik 24 maart besteld.
Gisteren (18 aug) heb ik een mail ontvangen dat hij binnen nu en 2 weken verwacht wordt.
Hij werkt uiteraard direct, en home assistant heeft hem ook gevonden..
/f/image/6yeF41aAqanB0AnkzXcexKps.png?f=fotoalbum_large)
Alleen sinsddien is mijn iOS HW-app nogal van de wap. ik zie geen devices meer..
Ik lees zijn bericht meer als: de apparatuur draait als de zon niet schijnt. Dat is niet persé hetzelfde als dat de zon te weinig schijnt om de batterijen op te laden. Als de dagen korter worden speelt een grotere periode van je wakkere dag zich af buiten zonlicht, en ga je dus niet alleen je nacht-verbruik vanuit de accu pakken, maar ook een steeds groter groeiend deel van je ochtend- en avondrituelen. Zolang je de accu's in de mindere zonuren alsnog vol kan krijgen, en verwacht ze ook weer aardig leeg te trekken, is een extra grote buffer natuurlijk fijn.PureCode schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:48:
Zonder, in de winter, PV opbrengst kan je dan die batterijen toch niet vullen? of wil je ze vullen met netstroom? snap niet helemaal wat je bedoeld met zonder PV
JeroenH schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:43:
ook als er geen PV-opbrengst is bij gebruik van het witgoed
Ik bedoelde dat als de dagen korter worden, er minder momenten zijn dat de PV de 1600 watt van mijn twee PiB's aanvult tot de 2kW die mijn witgoed met pieken trekt. Drie PiB's kunnen die 2kW altijd leveren, of er nou wel of geen zon is.PureCode schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:48:
[...]
Zonder, in de winter, PV opbrengst kan je dan die batterijen toch niet vullen? of wil je ze vullen met netstroom? snap niet helemaal wat je bedoeld met zonder PV
Dit gaat dus over vermogen (kW), niet energie-inhoud (kWh).
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Ligt bij HW, hier in android loopt het ook niet in de app, ik denk dat ze bezig zijn.NepGangster schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:52:
[...]
Alleen sinsddien is mijn iOS HW-app nogal van de wap. ik zie geen devices meer..
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
31 jul uitstel mail
18 aug 2 weken mail
28 betaallink
(2 stuks)
ze lijken dus wat in te lopen. Ik ben heel benieuwd naar hoe het zometeen bij ons gaat werken!
Verwijderd
Als je in de winter op zonnige dagen genoeg opwek hebt van de PV om er drie vol te krijgen kan je het doen. Is je plan om de derde altijd op het laagste tarief te laden zou je eens moeten kijken hoeveel nut dat heeft voor die paar Wattuur die je wasje kost. Salderen gaat er af hè, voor een jaartje zou ik er niet meer mee rekenen. 🧮 Mijn PV batterij combinatie is redelijk in balans. Met twee batterijen dus “slechts” 1600 Watt. De wasmachine, vaatwasser, inductiekookplaat, en Sunshower lusten wel meer dan dat. (Sunshower bijna het dubbele) Maar die paar centen verdwijnen wel in wat de PV in de zomer meer opbrengt. (Met een dynamisch contract kan je zelf op je eigen bankrekening lekker salderen in Euro’s 💶)JeroenH schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:43:
De renewed pagina is er nog steeds, dus óf ze hebben er veel, óf het loopt dit keer niet zo hard (of beide).
Ze zijn bezig met het omzetten van data naar de nieuwe server. Het zou kunnen zijn dat de software in de batterijen en P1 dan ook aangepast worden.fxs81 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:02:
[...]
Ligt bij HW, hier in android loopt het ook niet in de app, ik denk dat ze bezig zijn.
Zit wel veel verschil in die mails. jij 21 Maart en net had iemand 24 April besteld. Daar zit een hele maand tussen. Maar goed ik hoop het. Ik heb 15 mei besteld dus hopelijk klopt die 24 April want dan ben ik bijna aan de beurt.Degast schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:04:
21 maart besteld.
31 jul uitstel mail
18 aug 2 weken mail
28 betaallink
(2 stuks)
ze lijken dus wat in te lopen. Ik ben heel benieuwd naar hoe het zometeen bij ons gaat werken!
Is dit ergens bij te houden, en waar kan ik deze info vinden?GL007 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:04:
[...]
Ze zijn bezig met het omzetten van data naar de nieuwe server. Het zou kunnen zijn dat de software in de batterijen en P1 dan ook aangepast worden.
Bedankt in iedergeval, jij ook @fxs81 , scheelt mij weer een ochtend troubleshooten.
Dit is precies de reden waarom ik een 3e PiB heb aangeschaft, bevalt prima!JeroenH schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:43:
Luxeproblemen en ik zit hier mezelf te overtuigen
De beta groep draait al op de nieuwe server.NepGangster schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:07:
[...]
Is dit ergens bij te houden, en waar kan ik deze info vinden?
Bedankt in iedergeval, jij ook @fxs81 , scheelt mij weer een ochtend troubleshooten.
Precies om deze reden ga ik denk ook aan de 3de. Ik zit echter nog te wachten op mijn tweede. Die maar eerst. Ik overweeg dan wel een renewabel. ik geloof wel dat dei goed zijn.GeoWilly86 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:09:
[...]
Dit is precies de reden waarom ik een 3e PiB heb aangeschaft, bevalt prima!
Gisteren is mijn renewed batterij omgeruild (na meerdere keren E311, E305 en E306), de transporteur had een nieuwe bij zich en nam de oude inderdaad mee. Ik kreeg ook 2 track and trace codes, de ene voor het ophalen van de "oude", de ander voor het brengen van de nieuwe. Chauffeur was wel 2 uur eerder dan de geplande tijd, maar gelukkig had ik een back-up geregeld hiervoor. De nieuw geleverde staat al weer lekker te draaien.tweakfdr schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:15:
Gisteren had na 4 weken één van mijn refurbished HomeWizard PiB geeft error 447. Een chat geopend en hij wordt volgende week omgewisseld. Toch onder de indruk hoe vlot support dit oppakt hopelijk blijft dit een initieel probleem want verder ben ik erg te spreken over mijn 2 PiB.
Mijn eigen verbruik is de afgelopen maand in vergelijking met dezelfde periode in 2021-2024 van 29% naar 66% gegaan!
Vraagje neemt de transporteur de defecte PiB gelijk mee?
Ik heb geleerd bij twijfel " niet doen" . Alleen luister ik soms slechtJeroenH schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:43:
naast elke dat elke dag me P1 meter er mee stopt liggen nu de servers eruit...
vertrouwen is echt op het vriespunt
Ik reken nu al op die manier. Salderen op dit moment nog meenemen in dit soort berekeningen is jezelf voor de gek houdenVerwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:04:
Salderen gaat er af hè, voor een jaartje zou ik er niet meer mee rekenen.
Ik wist niet wat een Sunshower is, dus even gegoogled. Als het klopt wat ik lees heeft die ook een aansluitwaarde van 2kW. Net als wasmachine en vaatwasser. Dus in principe allemaal apparaten die drie PiB's geheel van vermogen kunnen voorzien, mits je ze natuurlijk niet tegelijk gebruikt.wasmachine, vaatwasser, inductiekookplaat, en Sunshower lusten wel meer dan dat. (Sunshower bijna het dubbele)
Inductiekookplaat is de uitzondering, die gaan zelfs vier HW PiB's niet geheel dekken als je meerdere pitten gebruikt.
Hier ook dit is voor mij de eerste keer dat de. Server er uit ligt. Gelukkig kan ik op homey blijven monitoren.carpcatcher schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:23:
tadaa..We're currently experiencing issues with one of our servers. Please try again later
Pfff daar hoef je niet blij van te te worden zeg als je daarvan afhankelijk bent. Hier gelukkig ook lokale monitoring, in mijn geval met HA.GL007 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:25:
Hier ook dit is voor mij de eerste keer dat de. Server er uit ligt. Gelukkig kan ik op homey blijven monitoren.
Ik probeer van alles te leren, dus ook van het hebben van de HW thuisbatterij. Ik weet wel wat er op mijn eisenlijstje voor de volgende thuisbatterij staat: 100,0% werking, op korte en lange termijn, zonder internet/cloudconnectie. Als dat niet te koop is bouw ik het wel zelf.
Op een dag heeft de rest van de wereld ook door dat wat in mijn signature gewoon waar is, en dan bedoel ik niet de lasersnijder.
Is dat overzicht dynamisch? Daarmee bedoel ik: staan ze op nr 3 (nu) vanwege het aantal huidige meldingen? Of is dit over een bepaalde periode?Nevil schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:41:
HW staat op nr 1 van allestoringen.nl
Vermoed dat het na een bepaalde periode is, omdat ik soms zag dat een bedrijf ineens hard uit de top 3 wegviel. Soms wel 10 tot 20 plekken omlaag na een korte tijd.JeroenH schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:45:
[...]
Is dat overzicht dynamisch? Daarmee bedoel ik: staan ze op nr 3 (nu) vanwege het aantal huidige meldingen? Of is dit over een bepaalde periode?
[ Voor 6% gewijzigd door Nevil op 29-08-2025 11:48 ]
De server is weer terug. Het is vanaf 10:15 tot 10:45 er uit geweest hier.JeroenH schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:29:
[...]
Pfff daar hoef je niet blij van te te worden zeg als je daarvan afhankelijk bent. Hier gelukkig ook lokale monitoring, in mijn geval met HA.
Ik probeer van alles te leren, dus ook van het hebben van de HW thuisbatterij. Ik weet wel wat er op mijn eisenlijstje voor de volgende thuisbatterij staat: 100,0% werking, op korte en lange termijn, zonder internet/cloudconnectie. Als dat niet te koop is bouw ik het wel zelf.
Op een dag heeft de rest van de wereld ook door dat wat in mijn signature gewoon waar is, en dan bedoel ik niet de lasersnijder.
Verwijderd
Ik heb de grootste Sunshower. Medisch nodig, dus gebruik hem elke dag. Dat ding pakt 3kW op standje IR. UV-B pakt 1,9 kW. Maar als je dus kijkt wat dat extra pakt boven die 1600W heb je het eigenlijk nergens over. (Staat maar 10 minuten aan) Voor die €1345,- kan je een hoop wasjes draaien. 😁JeroenH schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:25:
[...]
Ik reken nu al op die manier. Salderen op dit moment nog meenemen in dit soort berekeningen is jezelf voor de gek houden
[...]
Ik wist niet wat een Sunshower is, dus even gegoogled. Als het klopt wat ik lees heeft die ook een aansluitwaarde van 2kW. Net als wasmachine en vaatwasser. Dus in principe allemaal apparaten die drie PiB's geheel van vermogen kunnen voorzien, mits je ze natuurlijk niet tegelijk gebruikt.
Inductiekookplaat is de uitzondering, die gaan zelfs vier HW PiB's niet geheel dekken als je meerdere pitten gebruikt.
Sinds vanmorgen live voor Homey gebruikers.Tebbie schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:52:
Homewizard app voor Homey (test / beta)
v3.6.63
* AbortController code added for APiv2
* Wifi quality capability added for P1 (-48dBm is not always clear to users if it is good or bad)
* Bugfix: P1, missed setAvailable(). Code didn’t recover from a failed P1 connection and kept P1 offline
Changelog: https://community.homey.a.../19267/2?u=jeroen_tebbens
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Het is alweer opgelost. Het is geen primaire levensbehoefte.carpcatcher schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:23:
tadaa..We're currently experiencing issues with one of our servers. Please try again later
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Nee, maar helaas geeft 1 van de PiB's nu de boel weer online is wel opeens een E446.TFX77 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:00:
[...]
Het is alweer opgelost. Het is geen primaire levensbehoefte.
We gaan het omwissel rondje maar weer beginnen. Dat is nu al de zoveelste keer.
[ Voor 70% gewijzigd door Diaantje71 op 29-08-2025 12:18 ]
het is opgelost maar de P1 en 2 smart stekkers komen niet terug online...TFX77 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:00:
[...]
Het is alweer opgelost. Het is geen primaire levensbehoefte.
Verwijderd
En dan ga je niet eens afvragen wat er steeds mis gaat als het al de zoveelste keer is?aip schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:06:
[...]
Nee, maar helaas geeft 1 van de PiB's nu de boel weer online is wel opeens een E446.
Vitamine D supplement is een stuk goedkoper....Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:51:
[...]
Ik heb de grootste Sunshower. Medisch nodig, dus gebruik hem elke dag. Dat ding pakt 3kW op standje IR. UV-B pakt 1,9 kW. Maar als je dus kijkt wat dat extra pakt boven die 1600W heb je het eigenlijk nergens over. (Staat maar 10 minuten aan) Voor die €1345,- kan je een hoop wasjes draaien. 😁
[ Voor 85% gewijzigd door aip op 29-08-2025 12:37 ]
Verwijderd
Lost alleen het probleem niet op. Maar off topic.Ferdinand Oeinck schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:29:
[...]
Vitamine D supplement is een stuk goedkoper....
29 augustus 2 weken mail.
Volgens mij niet, zag het ook pas nadat ik hier zag dat je er niet in kon, is alweer op line en hier is ook alles van HW weer vanzelf online gekomen.NepGangster schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:07:
[...]
Is dit ergens bij te houden, en waar kan ik deze info vinden?
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Volgens mij kan je tegen wizi zeggen, ik will dat home wizard naarm ijn probleem kijkt en dan reageert iemand van homewizard op je probleemaip schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:29:
Laat maar. Het is me gelukt Wizzi me eindelijk te laten doorverwijzen door een carbon-based lifeform.
29 augustus twee weken mail
Uiteraard vervelend maar wees blij dat je voor HomeWizard hebt gekozen. Ik heb nog nooit zo een goede en snelle service gezien. Wizi daar gelaten. Die bot is vreselijk.aip schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:06:
[...]
Nee, maar helaas geeft 1 van de PiB's nu de boel weer online is wel opeens een E446.
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Logisch in mijn ogen, de hype is over, steeds minder mensen zullen ze bestellen. Waarom? Diverse oorzaken, te duur, steeds meer keuze in batterijland. Meer functies bij andere batterijen etc.PureCode schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:06:
[...]
Zit wel veel verschil in die mails. jij 21 Maart en net had iemand 24 April besteld. Daar zit een hele maand tussen. Maar goed ik hoop het. Ik heb 15 mei besteld dus hopelijk klopt die 24 April want dan ben ik bijna aan de beurt.
Mwa betwijfel dat zeer. Klopt wel dat er meer aanbod is maar onlangs is Belgie erbij gekomen en het aantal orders vandaar zal niet mals zijnCatdogsf schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:08:
[...]
Logisch in mijn ogen, de hype is over, steeds minder mensen zullen ze bestellen. Waarom? Diverse oorzaken, te duur, steeds meer keuze in batterijland. Meer functies bij andere batterijen etc.
24 april besteld.
19 maart besteld
18 aug de 2 weken mail
Gisteren de betaling kunnen doen…
Timing is alles.carpcatcher schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:23:
Als je niet op de app had gezeten net in dat kwartiertje had je het niet gemerkt.
Online en clouddiensten is altijd kans op downtime of maintenance.
Daarintegen werkt de hardware gewoon lokaal en heeft alles gewoon gedaan wat het had moeten doen.
Elke dag je P1 meter lijkt me gewoon een gevalletje van aanmelden, voed je hem met een kabel bijv?
Timing is inderdaad alles. Onderhoud probeer je wel zo veel mogelijk te doen in de uren waarbij zo min mogelijk gebruikers er hinder van te ondervinden. In dit geval 's nachts.NepGangster schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:50:
[...]
Timing is alles.
Als je niet op de app had gezeten net in dat kwartiertje had je het niet gemerkt.
Online en clouddiensten is altijd kans op downtime of maintenance.
Daarintegen werkt de hardware gewoon lokaal en heeft alles gewoon gedaan wat het had moeten doen.
Elke dag je P1 meter lijkt me gewoon een gevalletje van aanmelden, voed je hem met een kabel bijv?
:strip_exif()/f/image/Mpvnyt94lvKJ5CD5S90dNQJe.jpg?f=fotoalbum_large)
FEESTJE! Mijn PiB is 200 cycli oud geworden vandaag!
En, vooral even afkloppen, volledig foutmelding-vrij en eigenlijk geen raar gedrag opgemerkt.
Ja ok, enige wat hij soms dus doet sinds een paar updates geleden is output knijpen van 800W naar 720W bij enkele minuten vol ontladen. Dat is jammer, maar als daardoor de accu langer meegaat, is dat verder prima.
De RTE lijkt zich zo rond 73,4% te stabiliseren.
Het verhogen van het eigen verbruik van de opwek, waar ik het persoonlijk allemaal voor doe, is mooi te zien in onderstaande grafiek. Dat is dus aantal kWh per dezelfde kalendermaand in voorgaande jaren:
2022 = BLAUW (zonnepanelen pas sinds april actief)
2023 = ORANJE
2024 = GEEL
2025 = GROEN
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DCmhGmpUc9tKAdA9tiPAgDds.jpg?f=user_large)
Mijn eigen verbruik zit in 2025 year-to-date nu met 1.540 kWh op ruim 300 kWh hoger dan het gehele vorige kalenderjaar (1.239 kWh), en ik heb hem pas sinds eind februari.
En dan hebben dit jaar we nog 4 maanden te gaan, alhoewel dat qua opwek niet de beste maanden zullen zijn.
Wel benieuwd hoeveel de PiB er in die tijd nog bij weet te sprokkelen.
Hier in ieder geval dus na 200 cycli nog steeds een tevreden gebruiker.
laten we wel zijn, dit is niet 'mission critical' dat je app het even niet doet. ik denk dat ze daar ook gedacht hebben dat het handig is om overdag te doen omdat je dan ook 3e partijen makkelijk kan opschalen als dat nodig mocht zijn. dit itt de nachtelijke uren waarbij niet elke partij je kan helpen als het mis mocht gaan. reken er maar op dat dit niet alleen homewizard is maar ook een leverancier van hardware, database software, developers, etc, etcmeesje schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:54:
[...]
Timing is inderdaad alles. Onderhoud probeer je wel zo veel mogelijk te doen in de uren waarbij zo min mogelijk gebruikers er hinder van te ondervinden. In dit geval 's nachts.
even los van de kosten om mensen zover te krijgen dat ze in de nachtelijke uren aan het werk zouden willen gaan en of ze het willen (!)
Wij praten makkelijk hier van 'ow dat moet gewoon in de nacht' maar mijn ervaring is dat niet voor elk bedrijf haalbaar is
A wise man's life is based around fuck you
Mijn E327 melding is verdwenen, maar wees niet bang. Ik heb er nieuwe voor terug gekregen.
E114
E315
E325
Dit heb Ik bijgevoegd in mijn eerdere bericht van vanmorgen naar homewizard. Echter heb ik nog niks gehoord.
Kopje binnen TS gemaakt waaronder alle wijzigingen (firmware releases) m.b.t Homey i.c.m. PIB geplaatst kunnen worden.Tebbie schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:58:
[...]
Sinds vanmorgen live voor Homey gebruikers.
Changelog: https://community.homey.a.../19267/2?u=jeroen_tebbens
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Hoewel ik niet de eerste eigenaar was van de mijne, kunnen wij elkaar de hand schudden!Knurt schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:56:
[Afbeelding]
FEESTJE! Mijn PiB is 200 cycli oud geworden vandaag!![]()
Hier in ieder geval dus na 200 cycli nog steeds een tevreden gebruiker.
:strip_exif()/f/image/UmesWsjptAhSipOlw81VefDX.png?f=user_large)
Ook hier dus een tevreden gebruiker, heeft t altijd gedaan, nergens naar om hoeven kijken, nooit iets handmatig hoeven doen.
3 maanden geen enkele last gehad tot 2 weken geleden de 2e renewed batterij in huis kwam, alles zat al op vast ip.NepGangster schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:50:
[...]
meerdere keren alles enkele uren uit gehad, vanaf de modem alles 1 voor 1 aangezet.
alles al een keer qua apparaten uit de app gehaald en opnieuw toegevoegd..
HW helpdesk opperde gisteren een facory reset van de ziggo modem. welke ik maar vanavond ga doen (maar ik verwacht er weinig van)
nu ik het zo schrijf misschien alleen maar eens die 2e renewed eruit / eraf halen. rond dat moment is er ook niets in me netwerk veranderd. draai al jaren met 12 ring wifi camera's nog nooit downtime of problemen gehad, en valt wifi wel uit, dan ontvang je binnen enkele seconden een push bericht....
Ik zou niet tegelijk het modem resetten én de batterij eraf halen. dan schiet je jezelf in de voet als het opgelost is.carpcatcher schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:14:
[...]
3 maanden geen enkele last gehad tot 2 weken geleden de 2e renewed batterij in huis kwam, alles zat al op vast ip.
meerdere keren alles enkele uren uit gehad, vanaf de modem alles 1 voor 1 aangezet.
alles al een keer qua apparaten uit de app gehaald en opnieuw toegevoegd..
HW helpdesk opperde gisteren een facory reset van de ziggo modem. welke ik maar vanavond ga doen (maar ik verwacht er weinig van)
nu ik het zo schrijf misschien alleen maar eens die 2e renewed eruit / eraf halen. rond dat moment is er ook niets in me netwerk veranderd. draai al jaren met 12 ring wifi camera's nog nooit downtime of problemen gehad, en valt wifi wel uit, dan ontvang je binnen enkele seconden een push bericht....
Naar ervaring in dit topic zijn dit geen meldingen waar een batterij voor omgewisseld wordt. Dat zijn meestal E4XX meldingen.Wesseley schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:07:
Denk dat ik ondertussen rijp ben voor mijn derde accu.
Mijn E327 melding is verdwenen, maar wees niet bang. Ik heb er nieuwe voor terug gekregen.
E114
E315
E325
Dit heb Ik bijgevoegd in mijn eerdere bericht van vanmorgen naar homewizard. Echter heb ik nog niks gehoord.
als het gecontroleerd zou zijn zou een notificatie vooraf / of banner zeer gewaardeerd zijn geweest, je zal maar al storingen hebben, je zal het product net nieuw hebben, of met een firmware update bezig zijn geweest... (schrik je ook de tandjes)Zwelgje schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:03:
[...]
laten we wel zijn, dit is niet 'mission critical' dat je app het even niet doet. ik denk dat ze daar ook gedacht hebben dat het handig is om overdag te doen omdat je dan ook 3e partijen makkelijk kan opschalen als dat nodig mocht zijn. dit itt de nachtelijke uren waarbij niet elke partij je kan helpen als het mis mocht gaan. reken er maar op dat dit niet alleen homewizard is maar ook een leverancier van hardware, database software, developers, etc, etc
Dat kan zijn. Ik wacht nog maar even af. Die meldingen zijn ondertussen weer verdwenen en de E327 is weer terug. Begon hem al te missenTFX77 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:05:
[...]
Naar ervaring in dit topic zijn dit geen meldingen waar een batterij voor omgewisseld wordt. Dat zijn meestal E4XX meldingen.
Let wel. Die batterij deed het beter dan deze. Die stopte steeds 25 seconde met laden/ontladen met die melding en ging toen vrolijk verder. Oké één keer in de zoveel tijd zat hij vast en was een soft reset voldoende.
Deze is nu al 3 dagen onbruikbaar en het maakt niet uit wat je doet. Alles al geprobeerd. Soft en hard reset. Verwijderen uit de app en opnieuw aanmelden. P1 meter gereset wifi gereset. Je word wanhopig.
Mag ik die eerste terug? Die deed het teminste.
En nu maakt het niet uit wat het is en wat het kost. Als jij een nieuwe auto koopt en iedere dag start hij niet of je komt er niet in omdat de centrale deurvergrendeling niet werkt. Dan ga je denk ik ook heel snel terug naar de dealer en gooi je de sleutels over dan Bali. Of niet?
De service is misschien goed maar ik heb liever een product dat gewoon werkt.
Communicatie is gewoon ruk. Dit duurt veel te lang.
Sorry moest nu toch wel even mijn gal kwijt
Verwijderd
Verwijderd
Antwoord dat ik kreeg van Homewizzard op het e327 probleem.Wesseley schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:12:
[...]
Dat kan zijn. Ik wacht nog maar even af. Die meldingen zijn ondertussen weer verdwenen en de E327 is weer terug. Begon hem al te missen
De reset:Een reset lost het E327 probleem op, de laatste firmware versie zouden er ook voor moeten zorgen dat de communicatie tussen de P1 en de batterij beter gaat. Voor wat betreft het netwerk wil ik adviseren om het juist heel basic te houden, accespoints geven veel problemen. Een 2.4 ghz wifi kanaal speciaal voor je HomeWizard producten op de router van de provider werkt vaak het best.
@Devke even handig om in de TS te zetten? (ik ben niet Heintje Davids)Naar verwachting kan het probleem worden opgelost door de batterij een harde reset te geven. Dit doe je door de knop aan de zijkant van de batterij uit te schakelen, vervolgens 45 minuten te wachten, en daarna de batterij weer in te schakelen.
Hard pill to swallow.
DoneVerwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:41:
[...]
Antwoord dat ik kreeg van Homewizzard op het e327 probleem.
[...]
De reset:
[...]
@Devke even handig om in de TS te zetten? (ik ben niet Heintje Davids)
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Eens, communicatie had beter (was er communicatie) beter geweest. hadden ze ook meer draagvlak gehad onder de gebruikers als het onderhoud langer duurt of niet goed is gegaan.carpcatcher schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:11:
[...]
als het gecontroleerd zou zijn zou een notificatie vooraf / of banner zeer gewaardeerd zijn geweest, je zal maar al storingen hebben, je zal het product net nieuw hebben, of met een firmware update bezig zijn geweest... (schrik je ook de tandjes)
Verwijderd
De e327 is een WiFi gerelateerd probleem.Wesseley schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:47:
Dus een batterij met mankementen uit de E4XX serie die vervangen dient te worden, maar het verder wel gewoon doet. Ligt het bij deze batterij ineens aan mijn wifi.
Hard pill to swallow.
En ik kan je uit ervaring vertellen dat inderdaad je netwerk van invloed is op de prestaties van het geheel. Ben er geweest, heb het gedaan, heb de foto's.
Verwijderd in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"
Verwijderd
Wat een drama allemaal. Ik kreeg vanmiddag keurig een melding in de app dat men met onderhoud bezig was. Het is niet dat Homewizard de enige is met een cloud dienst die om welke rede dan ook even niet bereikbaar is. Je kan altijd nog een ventilator aan zetten als je niks te doen hebt.Zwelgje schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:53:
[...]
Eens, communicatie had beter (was er communicatie) beter geweest. hadden ze ook meer draagvlak gehad onder de gebruikers als het onderhoud langer duurt of niet goed is gegaan.
Verwijderd
ik zie trouwens nog dit staan:
Ondertussen kunnen wij de batterij sturen via de API, beter dat grof de WiFi er uit gooien.Ik heb een dynamisch contract. De batterij staat nu op de dure uren te laden. Wat kan ik eraan doen?
Op dit moment is er 1 optie. Je batterij los koppelen van je Wifi. Vergeet hem dan ook weer niet te koppelen op de goedkopere uren. Een andere optie is er (nog) niet. Let op dat de batterij dus oplaad met zonoverschot
hoho, ik heb geen probleem hiermee. ik reageer even op de post van iemand anders die de indruk wekte alsof het einde der (IT) tijden was aangebroken.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:17:
[...]
Wat een drama allemaal. Ik kreeg vanmiddag keurig een melding in de app dat men met onderhoud bezig was. Het is niet dat Homewizard de enige is met een cloud dienst die om welke rede dan ook even niet bereikbaar is. Je kan altijd nog een ventilator aan zetten als je niks te doen hebt.
mij maakt het niet uit, ik pak wel een boek om te lezen als ik even niet in de app kan
Dit klopt voor mensen met HA en Homey. Voor batterij bezitters met alleen de app kan het niet anders.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:24:
[...]
ik zie trouwens nog dit staan:
[...]
Ondertussen kunnen wij de batterij sturen via de API, beter dat grof de WiFi er uit gooien.
Verwijderd
Jawel hoor, Homey of Home Assistant kopen.Devke schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:53:
[...]
Dit klopt voor mensen met HA en Homey. Voor batterij bezitters met alleen de app kan het niet anders.
Haha. Dat wilt niet iedereen. Wellicht komt het later nog in de app. Dan kan het weg.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:54:
[...]
Jawel hoor, Homey of Home Assistant kopen.
Dat vind ik nog steeds bijzonder. Wel functionaliteit via een API, maar nog niet in je eigen app.Devke schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:56:
[...]
Haha. Dat wilt niet iedereen. Wellicht komt het later nog in de app. Dan kan het weg.
Veel mensen zetten hem op en plek waar je een draadje kunt inprikken, alle wifi issues opgelost...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
Via een APi is natuurlijk veel handiger dan handmatig steeds alles moeten bedienen. Charles Babbage heeft niet voor niets zitten pionieren.meesje schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:00:
[...]
Dat vind ik nog steeds bijzonder. Wel functionaliteit via een API, maar nog niet in je eigen app.
Wat me vandaag wel opgevallen is is dat als de batterij moet laden dan krijg ik de E327 melding.
Als je hem reset /opnieuw aanmeld en hij moet onmiddellijk gaan ontladen omdat er niet genoeg zon opbrengst is krijg ik de E114, E315 en de E325.
Ik blijf er voorlopig bij dat het niet mijn wifi is. Laat homewizard er eerst maar naar kijken.
Mocht het wel het geval zijn weet ik je te vinden @ Apenkooi. 😉.
Ik ben wel gewoon een Henk en Ingrid gebruiker tegenwoordig. De tijd heeft me ingehaald. Het moet gewoon werken
Verwijderd
Via een gastnetwerk gaat niet werken omdat de cliënten elkaar niet kunnen zien.Wesseley schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:06:
Heb net uit pure ellende zowel de p1 en de batterij verhuist naar het Gast netwerk (ja ik weet het) geen resultaat.
Wat me vandaag wel opgevallen is is dat als de batterij moet laden dan krijg ik de E327 melding.
Als je hem reset /opnieuw aanmeld en hij moet onmiddellijk gaan ontladen omdat er niet genoeg zon opbrengst is krijg ik de E114, E315 en de E325.
Ik blijf er voorlopig bij dat het niet mijn wifi is. Laat homewizard er eerst maar naar kijken.
Ik ben wel gewoon een Henk en Ingrid gebruiker tegenwoordig. De tijd heeft me ingehaald. Het moet gewoon werken
En je kan uiteraard een ander probleem hebben. Echter 100% WiFi zegt helemaal niks. Dat had ik ook, toch oeverloos lopen klooien tot ik de ingeving kreeg om de hele handel eens op de zelfde switch te zetten. Heb je niet nog een oud dingetje liggen waar je even een testje mee kan draaien? Het is het proberen waard. (ik was ook vlak bij het punt dat die dingen vliegles kregen)
Dat stel ik ook niet ter discussie. Natuurlijk is een API handiger.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:02:
[...]
Via een APi is natuurlijk veel handiger dan handmatig steeds alles moeten bedienen. Charles Babbage heeft niet voor niets zitten pionieren.
Als je overigens jouw redenatie volgt kun je ook alle aan/uit schakelaars verwijderen uit de Hue app. Je blijft altijd een doelgroep houden die niet alles automatiseren, maar gewoon handmatig bedienen.
Verwijderd
Tja, ze hangen hier wel, maar de meeste gaan via een PIR en Homey.meesje schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:20:
[...]
Dat stel ik ook niet ter discussie. Natuurlijk is een API handiger.
Als je overigens jouw redenatie volgt kun je ook alle aan/uit schakelaars verwijderen uit de Hue app. Je blijft altijd een doelgroep houden die niet alles automatiseren, maar gewoon handmatig bedienen.
Ik denk toch dat het echt aan de wifi ligt. Ik heb 2 PIB’s en echt nog nooit wifi problemen gehad of een E error gehad. Het loopt bij mIj als een trein. Inmiddels 120 en 101 cycles op de PIB’sWesseley schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:06:
Heb net uit pure ellende zowel de p1 en de batterij verhuist naar het Gast netwerk (ja ik weet het) geen resultaat.
Waarom ik denk dat het aan de wifi ligt:
Ik had in het verleden, een aantal jaren geleden, ook veel problemen met wifi. Camera’s die van de wifi af gingen en niet meer wilde connecten. Internet radio’s die van de wifi af gingen en ook niet meer wilde connecten. Uiteindelijk heb ik mijn Deco mesh er uit gegooid, professionele wifi accespoints gekocht. Aparte ssdid voor de camera’s en apparte ssid voor de internet radio’s gemaakt. Sindsdien nooit meer enig wifi probleem gehad. Camera’s blijven connected, als mede de internet radio’s. De 2 wifi accespoints staan in mesh opstelling. Auto channel configuratie. De PiB’s op een vast ip adres + vast op 1 wifi accespoints gezet en nooit meer enig wifi probleem gehad. Niet met de camera’s. Niet met internet radio’s en ook niet met de HW PiB’s terwijl het bij mij vol zit met wifi accespoints van buren.
Dus mijn advies: ga je wifi na en monitor je wifi met een wifi analyzer op je pc. Maak aparte ssid’s voor diverse dingen, zoals telefoon en tablet, camera, IoT, etc. Dit helpt echt.
2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019
Ik heb hier odido (glas) maar dat modem staat uit. Daarachter tplink deco m9+ met 3 satellieten. Hoofd deco in de woonkamer en een tweede in de meterkast. Daar zit de p1 toevallig ook. Deze doet het prima en niet te dicht op de deco. De batterijen staan in het vooraadhok hemelsbreed 1,5 meter afstand.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:14:
[...]
Via een gastnetwerk gaat niet werken omdat de cliënten elkaar niet kunnen zien.
En je kan uiteraard een ander probleem hebben. Echter 100% WiFi zegt helemaal niks. Dat had ik ook, toch oeverloos lopen klooien tot ik de ingeving kreeg om de hele handel eens op de zelfde switch te zetten. Heb je niet nog een oud dingetje liggen waar je even een testje mee kan draaien? Het is het proberen waard. (ik was ook vlak bij het punt dat die dingen vliegles kregen)
Alles gekoppeld aan die deco en kan niet aan de wandel.
Vertel mij maar waar het eventueel fout kan gaan en of ik er wat aan kan veranderen.
Oja en ik heb alle oude zooi weggedaan het enige wat ik nog heb is een doos met oude kabels. Zoals scart en dvi. Misschien moet ik die ook maar eens een keer wippen.
Moet zeggen dat het bij allemaal gewoon draait. Internet radio, vaatwasser, oven, camera's van nest en een deurbel van nest en philips hue (2 bridges kanaal 20 en 25 ) en nog meer zooi. Nooit problemen met wat dan ook. Alleen de accuOlie_B_Bommel schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:37:
[...]
Ik denk toch dat het echt aan de wifi ligt. Ik heb 2 PIB’s en echt nog nooit wifi problemen gehad of een E error gehad. Het loopt bij mIj als een trein. Inmiddels 120 en 101 cycles op de PIB’s
Waarom ik denk dat het aan de wifi ligt:
Ik had in het verleden, een aantal jaren geleden, ook veel problemen met wifi. Camera’s die van de wifi af gingen en niet meer wilde connecten. Internet radio’s die van de wifi af gingen en ook niet meer wilde connecten. Uiteindelijk heb ik mijn Deco mesh er uit gegooid, professionele wifi accespoints gekocht. Aparte ssdid voor de camera’s en apparte ssid voor de internet radio’s gemaakt. Sindsdien nooit meer enig wifi probleem gehad. Camera’s blijven connected, als mede de internet radio’s. De 2 wifi accespoints staan in mesh opstelling. Auto channel configuratie. De PiB’s op een vast ip adres + vast op 1 wifi accespoints gezet en nooit meer enig wifi probleem gehad. Niet met de camera’s. Niet met internet radio’s en ook niet met de HW PiB’s terwijl het bij mij vol zit met wifi accespoints van buren.
Dus mijn advies: ga je wifi na en monitor je wifi met een wifi analyzer op je pc. Maak aparte ssid’s voor diverse dingen, zoals telefoon en tablet, camera, IoT, etc. Dit helpt echt.
Bovendien als je zulke capriolen moet uithalen om het werkend te krijgen is het geen pib voor henk en Ingrid.
[ Voor 3% gewijzigd door Wesseley op 29-08-2025 18:44 ]
Ik hoop dat het modem aan staat !. Hoe zijn de Deco' s woonkamer en meterkast verbonden ? Bedraad of wifi?Wesseley schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:37:
[...]
Ik heb hier odido (glas) maar dat modem staat uit. Daarachter tplink deco m9+ met 3 satellieten. Hoofd deco in de woonkamer en een tweede in de meterkast. Daar zit de p1 toevallig ook. Deze doet het prima en niet te dicht op de deco. De batterijen staan in het vooraadhok hemelsbreed 1,5 meter afstand.
Alles gekoppeld aan die deco en kan niet aan de wandel.
Vertel mij maar waar het eventueel fout kan gaan en of ik er wat aan kan veranderen.
Oja en ik heb alle oude zooi weggedaan het enige wat ik nog heb is een doos met oude kabels. Zoals scart en dvi. Misschien moet ik die ook maar eens een keer wippen.
Dat ben ik wel met je eens. Al hoe wel ik de PIB’s wel gebruik als Henk en Ingrid n.l. Als nom.[b]Wesseley in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"Wesseley schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:42[/
Bovendien als je zulke capriolen moet uithalen om het werkend te krijgen is het geen pib voor henk en Ingrid.
2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019
Ja hij staat aan. Op die manier staat hij aan.counter12 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:58:
[...]
Ik hoop dat het modem aan staat !. Hoe zijn de Deco' s woonkamer en meterkast verbonden ? Bedraad of wifi?
De Deco meterkast is draadloos
Mooi om te horen dat het bij jou gewoon goed draait. Als mijn hele wifi in de war is en/of overhoop moet, zal de batterij er als eerste uit gaan. Het zou toch te zot zijn als je afzonderlijke netwerken moet aanleggen, gescheiden 2,4/5ghz SSID, etc.Wesseley schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:42:
[...]
Moet zeggen dat het bij allemaal gewoon draait. Internet radio, vaatwasser, oven, camera's van nest en een deurbel van nest en philips hue (2 bridges kanaal 20 en 25 ) en nog meer zooi. Nooit problemen met wat dan ook. Alleen de accu
In mijn meterkast zit van alles: Ziggo modem/router, hue bridge, netwerk switch, raspberry pi (met homebridge), mini pc (met home asssistant), HW P1 meter, HW watermeter. En allemaal harmonieus samen.
Als ik bv mijn P1 meter met een verlengkabel buiten de meterkast moet gaan plaatsen, houdt het voor mij op hoor. Dan gaat het produkt (de batterij) retour leverancier. En wacht ik wel tot bv de Marstek v3 (met netwerkaansluiting) voor een scherpe prijs te koop is. Mijn verstand zegt Marstek, maar mijn gevoel HW (want NL produkt en mooi eco systeem). Of gewoon vol gaan voor bv Zonneplan. Ik ben er nog niet uit.
Verwijderd
Knoop daar voor de grap om te testen eens een kabel tussen.Wesseley schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:02:
[...]
Ja hij staat aan. Op die manier staat hij aan.
De Deco meterkast is draadloos
En gebruik je vaste IP adressen voor het Homewizard spul?
Ip adressen staan inderdaad ook vast.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:28:
[...]
Knoop daar voor de grap om te testen eens een kabel tussen.
En gebruik je vaste IP adressen voor het Homewizard spul?
Zal hem morgen eens een staartje gaan geven. Ga vandaar de kruipruimte niet meer in.
Zou wel lekker zijn een ethernet poort in de pib.
Ik heb het idee dat een aantal mensen niet weten wat een ssid doet. De frequentie band maakt hier niet uit.meesje schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:15:
[...]
Mooi om te horen dat het bij jou gewoon goed draait. Als mijn hele wifi in de war is en/of overhoop moet, zal de batterij er als eerste uit gaan. Het zou toch te zot zijn als je afzonderlijke netwerken moet aanleggen, gescheiden 2,4/5ghz SSID, etc.
In mijn meterkast zit van alles: Ziggo modem/router, hue bridge, netwerk switch, raspberry pi (met homebridge), mini pc (met home asssistant), HW P1 meter, HW watermeter. En allemaal harmonieus samen.
Als ik bv mijn P1 meter met een verlengkabel buiten de meterkast moet gaan plaatsen, houdt het voor mij op hoor. Dan gaat het produkt (de batterij) retour leverancier. En wacht ik wel tot bv de Marstek v3 (met netwerkaansluiting) voor een scherpe prijs te koop is. Mijn verstand zegt Marstek, maar mijn gevoel HW (want NL produkt en mooi eco systeem). Of gewoon vol gaan voor bv Zonneplan. Ik ben er nog niet uit.
Het is verstandig op de computers en Mobiel te kiezen voor 5G. Voor HomeWizard maar ook voor HA en Homey moet je op dezelfde SSID zitten. De router doet als het goed werkt de rest. En vaste IP adressen.
Verwijderd
Anders heb ik hier een Walther LP 500. Kunnen we je eerdere wens in vervulling laten gaan. 😈Wesseley schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:37:
[...]
Ip adressen staan inderdaad ook vast.
Zal hem morgen eens een staartje gaan geven. Ga vandaar de kruipruimte niet meer in.
Zou wel lekker zijn een ethernet poort in de pib.
Komt er een vlaggetje uit met daar op pang?
Zit in de tussentijd ook nog even op Google en als ik het zo even snel kan vinden kan de zyxel t-54 van odido er gewoon tussenuit met wat instellingen veranderen in de Deco.
Als dat zo is hoef ik de kruipruimte niet in. Dan kan ik de meterkast hoofddeco maken en de kabel die er al ligt in de woonkamer prikken.
Dat het nu niet zo is, is omdat ik geen wcd vrij heb in de meterkast.
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.