Geen paniek! Batterijen werken dus gewoon nog. Ik wacht op respons en laat het hier dan wel weten.GL007 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:32:
[...]
Wat is nou E 438 melding. Waar blijft de lijst!,!!!
Zie je nog kleine afwijking in het gedrag van de regelingRemco2001 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:09:
[...]
Geen paniek! Batterijen werken dus gewoon nog. Ik wacht op respons en laat het hier dan wel weten.
Nope.GL007 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:18:
[...]
Zie je nog kleine afwijking in het gedrag van de regeling
HW heeft een tijd geleden aangegeven niet van plan te zijn een lijst met de foutmeldingen en hun betekenissen te gaan publiceren. Erom blijven vragen is m.i. niet constructief.GL007 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:32:
[...]
Ik ben hier natuurlijk ook nieuwsgierig naar, want Tweaker. Maar ik accepteer het, en zie het als één item in het lijstje nadelen van de HW PiB. Alles heeft voor- en nadelen.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Correct, gaan ze niet doen. Deal with it.
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Harder schreeuwen gaat niet helpen een lijst af te dwingen. HW heeft ervoor gekozen dit niet vrij te geven. Je kunt er vanalles van vinden echter is het verspilde energie denk ik. Zie TS. Er is al eens over serie E-nummers gecommuniceerd door HW. Nummers waar we als bezitter zelf toch niks mee kunnen. Aan de getallen te zien zijn er wel honderden meldingen mogelijk. Misschien is het een idee @HomeWizard_NL dat jullie de E codes uit de app halen en een duidelijk instructie opnemen voor de klant. De gemiddelde set en forget klant zit sws niet op E nummers meldingen te wachten en jullie kunnen zien wat er aan de hand is op afstand. Just an idea.GL007 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:32:
[...]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Dat voorstel staat ik achter. Ik haat vage dingen.Devke schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:13:
[...]
Harder schreeuwen gaat niet helpen een lijst af te dwingen. HW heeft ervoor gekozen dit niet vrij te geven. Je kunt er vanalles van vinden echter is het verspilde energie denk ik. Zie TS. Er is al eens over serie E-nummers gecommuniceerd door HW. Nummers waar we als bezitter zelf toch niks mee kunnen. Aan de getallen te zien zijn er wel honderden meldingen mogelijk. Misschien is het een idee @HomeWizard_NL dat jullie de E codes uit de app halen en een duidelijk instructie opnemen voor de klant. De gemiddelde set en forget klant zit sws niet op E nummers meldingen te wachten en jullie kunnen zien wat er aan de hand is op afstand. Just an idea.
Dan zou ik zeggen, stuur een persoonlijk bericht naar HW met wat je graag wil, en waarom. Je hebt dan echt meer kans dat je idee op een interne feature request lijst komt dan door het met veel uitroeptekens te posten op een forum.GL007 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:16:
Dat voorstel staat ik achter. Ik haat vage dingen.
Vandaag trouwens een grijs dagje, het laden van de PiB gaat maar met 200-300watt. Later vandaag zeker twee wasjes te draaien en een vaatwasser. Ik denk dat ik straks vanaf 11:00 maar de "charge only" optie aanzet in HA, anders ga ik niet veel overhouden voor vanavond. Ik zou kunnen bijladen uit het net, maar de spread is vandaag erg laag dus dat laat ik denk ik maar zitten.
[ Voor 32% gewijzigd door JeroenH op 28-08-2025 09:25 ]
Nou goed begin dit, heb de accu net 3 dagen en nu al foutcode E327, chat heeft het over een update maar apparaat is al up to date. Hoe krijg je die BETA fix er op? Ik zit op 1.0219 namelijk.
Erg storend dat je er geen mail of push notificatie van krijgt vanuit HW, bij toeval zag ik het net in de app.
Erg storend dat je er geen mail of push notificatie van krijgt vanuit HW, bij toeval zag ik het net in de app.
[ Voor 10% gewijzigd door Dennisb1 op 28-08-2025 09:24 ]
Als je in de TS zoekt naar "beta" vind je alle informatie die je nodig hebt.Dennisb1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:19:
Hoe krijg je die BETA fix er op?
vanaf juni al :JeroenH schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:27:
[...]
Als je in de TS zoekt naar "beta" vind je alle informatie die je nodig hebt.
Beta-firmware request form
We are temporarily not accepting new beta testers
Ah, dat wist ik niet. Nou ja, dat is dan ook maar duidelijk. Als je niet al beta-tester bent, afwachten dus tot de versie die nu in beta wordt getest naar productie gaat.carpcatcher schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:30:
vanaf juni al :
Beta-firmware request form
We are temporarily not accepting new beta testers
Dan snap ik niet zo goed waarom ik in de AI chat de melding krijg te gaan updaten naar de laatste versie omdat het probleem is opgelost terwijl dat helemaal niet kan...
Wat vervelend dat deze code bij je zichtbaar is.
Gelukkig hebben we goed nieuws, we hebben deze week een update uitgebracht die dit probleem oplost!
Wij willen je vragen jouw batterij van de nieuwste update te voorzien, het probleem is daarna naar alle waarschijnlijkheid verholpen.
Bedankt voor je geduld en vertrouwen!
Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het ons gerust weten.
Dat is omdat hun chatbot boosmakend debiel en compleet nutteloos is.Dennisb1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:36:
Dan snap ik niet zo goed waarom ik in de AI chat de melding krijg te gaan updaten naar de laatste versie omdat het probleem is opgelost terwijl dat helemaal niet kan...
Erger is dat ze geen telefoonnummer op hun website vermelden waarmee je een mens aan de lijn kunt krijgen. Waarmee ze overigens de wet overtreden. Maar ja als een wet door de ACM moet worden gehandhaafd, dan weet je het al: dan wordt er niet gehandhaafd. Tsja.
[ Voor 8% gewijzigd door JeroenH op 28-08-2025 09:42 ]
Ik las hier gisteren volgens mij dat je handmatig een beta firmware update kan laten doen als je het vraagt bij HomeWizard.JeroenH schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:31:
[...]
Ah, dat wist ik niet. Nou ja, dat is dan ook maar duidelijk. Als je niet al beta-tester bent, afwachten dus tot de versie die nu in beta wordt getest naar productie gaat.
Ik ben zo blij dat ik op firmware 1.0108 gebleven ben, ik heb al zat te doen zonder HW perikelen. Mijns inziens worden updates te snel naar een te grote groep vrijgegeven. Super dat er lekker doorontwikkeld wordt, maar hou het testen beperkt tot de beta groep, en verspreid een succesvolle beta naar een release-candidate groep. Als de release-candidate groep een paar maanden goed draait, dan pas stable release naar Henk en Ingrid.
En ik snap ook wel dat je nu snel moet schakelen, omdat er nu een grote groep diverse problemen heeft. Maar die grote groep met problemen had je vermoedelijk niet gehad als 1.0108 de laatste stable release was (N=1).
Fun while it lasted: World Community Grid!
Dat is natuurlijk een andere discussie, een chat is mij prima (een bot ook) als die echt nuttig is, bij een bot is dat vaak helaas niet zo. Ik snap heus wel dat niet elke webshop een telefonische klantenservice heeft. Dat is gewoonweg niet haalbaar voor kleine webshops, voor de grote reuzen hadden ze dit alleen verplicht moeten maken (vind ik HW ook onder vallen)JeroenH schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:40:
[...]
Dat is omdat hun chatbot boosmakend debiel en compleet nutteloos is.
Erger is dat ze geen telefoonnummer op hun website vermelden waarmee je een mens aan de lijn kunt krijgen. Waarmee ze overigens de wet overtreden. Maar ja als een wet door de ACM moet worden gehandhaafd, dan weet je het al: dan wordt er niet gehandhaafd. Tsja.
Gaan deze updates niet geheel automatisch dan? Ik heb nog nooit geupdate in ieder geval want het apparaat draait hier pas een paar dagen.scorpionv schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:43:
[...]
Ik ben zo blij dat ik op firmware 1.0108 gebleven ben
Bij mij niet, maar ik beschouw dat als een feature, not a bug.Dennisb1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:45:
[...]
Gaan deze updates niet geheel automatisch dan? Ik heb nog nooit geupdate in ieder geval want het apparaat draait hier pas een paar dagen.
Mijn PiB werd met de 1.0101 versie geleverd, en ik heb updates elke keer zelf moeten bevestigen.
Zelfde geldt trouwens voor de P1, die vraagt hier ook altijd keurig of hij mag updaten.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Kijk, daar hou ik ook van, net als een duidelijke changelog die vaak ontbreekt.scorpionv schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:48:
[...]
Bij mij niet, maar ik beschouw dat als een feature, not a bug.
Mijn PiB werd met de 1.0101 versie geleverd, en ik heb updates elke keer zelf moeten bevestigen.
Zelfde geldt trouwens voor de P1, die vraagt hier ook altijd keurig of hij mag updaten.
Al zal dit voor Jan en Piet om de hoek wellicht niet de meest handige ontwerp keuze zijn.
Nu nog een (push) melding als het apparaat in storing staat.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisb1 op 28-08-2025 09:50 ]
Dan heb je of veel geluk of evenzoveel pech want standaard staat updaten op automatisch aan. Of heb je de PIB losgekoppeld van het internet?scorpionv schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:48:
[...]
Ps: je kunt updaten niet uitzetten anders dan de toegang naar internet stopzetten
[ Voor 7% gewijzigd door Marc25579 op 28-08-2025 09:57 ]
Op onderstaande website staat een telefoonnummer. Geen idee waar je dan uitkomt.JeroenH schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:40:
[...]
Dat is omdat hun chatbot boosmakend debiel en compleet nutteloos is.
https://apps.apple.com/nl/app/homewizard-energy/id1492427207
Dan is het antwoord dus, zoals zoveel dingen die hier langskomen, "neem contact op met HW".scorpionv schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:43:
Ik las hier gisteren volgens mij dat je handmatig een beta firmware update kan laten doen als je het vraagt bij HomeWizard.
Heb je de link in mijn post gevolgd? Daar lees je dat dat dus ook wettelijk verplicht is. Het wordt alleen niet gehandhaafd. En daarom doen (te) veel bedrijven het niet.Dennisb1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:44:
voor de grote reuzen hadden ze dit alleen verplicht moeten maken (vind ik HW ook onder vallen)
Maar niet op de normale websiteMaarho schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:56:
Op onderstaande website staat een telefoonnummer. Geen idee waar je dan uitkomt.
https://apps.apple.com/nl/app/homewizard-energy/id1492427207
Het telefoonnummer wat in de appstore staat is +31 717471074. Als één van bovenstaande mensen met problemen dat nou eens even belt, en ons laat weten of je via dat nummer bij iets van support uit kunt komen. Als dat lukt kan het nummer misschien opgenomen worden in de TS.
Mijn PiB heb ik in maart ontvangen en heb 2x handmatig geupdate. Wilde in de app kijken wat er gebeurde als ik klikte op de firmware update knop. Toen was er een update. En een paar weken geleden, toen de onderste balk oranje was, toen was er ook een update. Ondertussen weer 2 updates verder.scorpionv schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:48:
[...]
Verder is alles automatisch gegaan.
Al eens met Beckhoff PLC gewerkt? Als dat dusdanig van de rails is dat je met de computer ook niet meer kan zien wat er aan de hand is knippert een led op het kopstation. De manier van knipperen verteld je welke kaart en welke storing het dan is. Heb je ook een hele tabel met foutcodes. Vaak is er iets met de kaart aan de hand. Kan je als eindgebruiker helemaal niks mee. Op het moment dat het ledje knippert zit je al in storing waar ik als monteur naar moet kijken. De operator kan koffie gaan drinken.GL007 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:16:
[...]
Dat voorstel staat ik achter. Ik haat vage dingen.
Homey Pro 2023 | Homewizard Plug-In Battery 5.4kWh 1600W P1 splitter 1AP
Ik was toch nieuwsgierig en heb het telnr. Maar eens gebeld. Krijg voicemail. Lijkt erop dat dit een niet echt werkend nr. Is😫.
Zou HW sieren als ze telefonisch echt bereikbaar zouden zijn. Je kunt dit natuurlijk altijd melden bij de ACM. Juist dit soort ergernissen willen ze meer gaan aanpakken.
Ik heb vertrouwen in HW maar de klantenservice op deze wijze kan en MAG NIET!! Dit wilde ik toch ff kwijt. Nu weer ontopic
Zou HW sieren als ze telefonisch echt bereikbaar zouden zijn. Je kunt dit natuurlijk altijd melden bij de ACM. Juist dit soort ergernissen willen ze meer gaan aanpakken.
Ik heb vertrouwen in HW maar de klantenservice op deze wijze kan en MAG NIET!! Dit wilde ik toch ff kwijt. Nu weer ontopic
Niks aan de hand.Dennisb1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:19:
Nou goed begin dit, heb de accu net 3 dagen en nu al foutcode E327, chat heeft het over een update maar apparaat is al up to date. Hoe krijg je die BETA fix er op? Ik zit op 1.0219 namelijk.
Toets 10 seconden vasthouden tot de led wit wordt. Daarna wifi opnieuw koppelen.
Werkt dat niet? Of gebeurt het weer? Met de knop 45 minuten uit zetten en weer opstarten.
Dank voor het bellen, en dit liep helaas af zoals ik verwacht had.BKK schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:40:
Nu weer ontopic
Naar mijn mening is discussie over de support van het bedrijf wat onze batterijen levert zeer ontopic.
Ik hoef niet te bellen, ook geen tijd voor, mail is mij prima voor nu dan kunnen ze een goed antwoord geven gelijk. Ik snap bedrijven wel alles via de mail te willen doen, zo kan je alles goed, rustig uitzoeken en direct een passende oplossing bieden. Als er maar snelheid in zit.JeroenH schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:07:
Heb je de link in mijn post gevolgd? Daar lees je dat dat dus ook wettelijk verplicht is. Het wordt alleen niet gehandhaafd. En daarom doen (te) veel bedrijven het niet.
Ik heb zeker je post gevolgd, ik geef alleen aan dat ik de wet niet passend vind voor alle webshops maar alleen voor grote webshops.
Waarom zou ik de WiFi opnieuw willen koppelen? Ik heb gewoon verbinding en deze is ook niet weg geweest volgens de Unifi controller.Apenkooi schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:41:
[...]
Niks aan de hand.
Toets 10 seconden vasthouden tot de led wit wordt. Daarna wifi opnieuw koppelen.
Werkt dat niet? Of gebeurt het weer? Met de knop 45 minuten uit zetten en weer opstarten.
Omdat ik (net als anderen) de zelfde e327 gehad hebben. En daar via de virtuele assistent en een daadwerkelijk mens bij Homewizard contact over hebben gehad. Doe met de tip wat je wil….Dennisb1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:46:
[...]
Waarom zou ik de WiFi opnieuw willen koppelen? Ik heb gewoon verbinding en deze is ook niet weg geweest volgens de Unifi controller.
Eergisteren 2 x E327 gisteren 1x en nu weer.
Als je een beta update uitbrengt en het regent vervolgens klachten over deze error, dan ben je toch niet echt handig bezig als die update een tijd later toch uitbrengt voor de massa.
Als je dan vervolgens een beta update uitbrengt waarbij dit verholpen zou zijn, maar de leds branden te fel. Wat doe je dan? Precies, die update die breng je niet uit voor de massa. Je gaat eerst het verschrikkelijke led probleem oplossen.
Zeven weken één batterij en en drie in bestelling staan. Ik hoop op het beste, maar begin het wel een beetje zat te worden.
Als je een beta update uitbrengt en het regent vervolgens klachten over deze error, dan ben je toch niet echt handig bezig als die update een tijd later toch uitbrengt voor de massa.
Als je dan vervolgens een beta update uitbrengt waarbij dit verholpen zou zijn, maar de leds branden te fel. Wat doe je dan? Precies, die update die breng je niet uit voor de massa. Je gaat eerst het verschrikkelijke led probleem oplossen.
Zeven weken één batterij en en drie in bestelling staan. Ik hoop op het beste, maar begin het wel een beetje zat te worden.
Zonet betaald en de mail met [Bekijk bestelling] link ontvangen (eind maart besteld). De keuzevakken voor de dagen voor de neus en zag eerst geen duidelijke verkleuring dus selecteer datum aangeklikt en wijzigingsmelding in beeld maar geen bevestiging van welke dag dan. Extra keertje gewenste dag/blok geklikt (aanname is blok 1 voor dag is de ochtend) dan maar, lekker goed opvallend dat lichtgrijs op wit
Oh, en nu een door AI ingeschatte maandag ingepland..uh naja het zal wel, ben dan ook thuis. Oh toch netjes morgen, lol, rommelig. Meteen ff 2 slimme stekkers besteld van de 60 euro tegoed, toch leuk!
In ieder geval op tijd voor zomer 2026!
Oh, en nu een door AI ingeschatte maandag ingepland..uh naja het zal wel, ben dan ook thuis. Oh toch netjes morgen, lol, rommelig. Meteen ff 2 slimme stekkers besteld van de 60 euro tegoed, toch leuk!
In ieder geval op tijd voor zomer 2026!
[ Voor 17% gewijzigd door 2Dutch op 29-08-2025 11:15 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Vanochtend de e-mail ontvangen dat de battery klaar staat.Starbolt schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:20:
[...]
23 maart besteld.
18 augustus twee weken mail.
Nog geen betaallink.

18 maart besteld. (schatting Juli)
15 augustus twee weken mail.
Vanochtend ook de e-mail ontvangen
Mijn oom had een initiele schatting van Juni, afgelopen vrijdag krijg hij de betalingslink, maandag werd de accu bezorgd.
15 augustus twee weken mail.
Vanochtend ook de e-mail ontvangen

Mijn oom had een initiele schatting van Juni, afgelopen vrijdag krijg hij de betalingslink, maandag werd de accu bezorgd.
Ik heb de hele ochtend al dat een van de twee accu's op inactief blijft.
App geeft geen foutmelding, wordt steeds 600 tot 1000 watt terug geleverd aan het net. De andere accu laadt wel op, maar ook niet altijd volledig.
Wifi sterkte 92%
Geen foutmeldingen
Ik snap dat het niet altijd 0 kan zijn maar de laatste tijd merk ik meer van dit soort grote verschillen/fouten.
App geeft geen foutmelding, wordt steeds 600 tot 1000 watt terug geleverd aan het net. De andere accu laadt wel op, maar ook niet altijd volledig.
Wifi sterkte 92%
Geen foutmeldingen
Ik snap dat het niet altijd 0 kan zijn maar de laatste tijd merk ik meer van dit soort grote verschillen/fouten.
Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)
Waarom zo moeilijk bij die E327 meldingen, stroom eraf, 1 min wachten en weer aan, klaar.Apenkooi schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:41:
[...]
Niks aan de hand.
Zelfs op afstand met een slimme stekker, it worked for me last week, daarna geen meldingen meer.
Vanwaar de slimme stekker er tussen, is dat überhaupt veilig?Winkiller schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:03:
[...]
Waarom zo moeilijk bij die E327 meldingen, stroom eraf, 1 min wachten en weer aan, klaar.
Zelfs op afstand met een slimme stekker, it worked for me last week, daarna geen meldingen meer.
Zat eigenlijk op HW support te wachten maar denk dat ik zo meteen de knop maar eens even omdraai inderdaad.
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisb1 op 28-08-2025 12:08 ]
Hier is net de stroom er 2x af geweest ivm verbouwing badkamer, alles komt weer vanzelf netjes online zonder tussenkomst van mij. Heerlijk. Moet alleen de kWh meter steeds opnieuw in HA installeren maargoed, daar kan HW niets aan doen.
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Om op afstand de PiB te kunnen resetten bij foutmeldingen, waarom zou dit niet veilig zijn ?Dennisb1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:07:
[...]
Vanwaar de slimme stekker er tussen, is dat überhaupt veilig?
Niet vergeten dat als je er meerdere hebt, en je had het hogere ontlaadvermogen ontgrendeld, je dit weer opnieuw zult moeten ontgrendelen. Bij één batterij is dit niet van toepassing natuurlijk.fxs81 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:08:
Hier is net de stroom er 2x af geweest ivm verbouwing badkamer, alles komt weer vanzelf netjes online zonder tussenkomst van mij. Heerlijk. Moet alleen de kWh meter steeds opnieuw in HA installeren maargoed, daar kan HW niets aan doen.
Je tip werkt hier inderdaad, hij draait weerWinkiller schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:11:
[...]
Om op afstand de PiB te kunnen resetten bij foutmeldingen, waarom zou dit niet veilig zijn ?
Maar nou ja iets met het vermogen wat er continu dooreenloopt bijvoorbeeld? Gebeurt dit zo vaak dan?
Hoeveel vermogen mag die stekker hebben continue en hoeveel laadt en levert de accu maximaal?Dennisb1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:26:
[...]
Je tip werkt hier inderdaad, hij draait weer![]()
Maar nou ja iets met het vermogen wat er continu dooreenloopt bijvoorbeeld? Gebeurt dit zo vaak dan?
En af en toe een spanning eraf en op kan geen kwaad.
mike123 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:35:
Hoeveel vermogen mag die stekker hebben continue en hoeveel laadt en levert de accu maximaal?
En af en toe een spanning eraf en op kan geen kwaad.
Max. 3680 watt op de slimme stekker, de PiB gaat bij mij niet verder dan 800 watt.Dennisb1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:26:
Je tip werkt hier inderdaad, hij draait weer![]()
Ik heb het tot op vandaag 1x gebruikt na die E327 melding.
[ Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 28-08-2025 12:48 ]
Maar het is niet goed voor de batterij om mbv slimme stekker deze uit te schakelen.
Gaat abrupt ipv netjes afsluiten met het omdraaien van de uit/aan-knop waarbij processen netjes worden afgesloten.
Gaat abrupt ipv netjes afsluiten met het omdraaien van de uit/aan-knop waarbij processen netjes worden afgesloten.
Wat denk je dat er gebeurd bij een stroomstoring ? daar kan die PiB heus wel tegenDG64 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:47:
Maar het is niet goed voor de batterij om mbv slimme stekker deze uit te schakelen.
Hoe vaak heb jij een stroomstoring?Winkiller schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:49:
[...]
Wat denk je dat er gebeurd bij een stroomstoring ? daar kan die PiB heus wel tegen
als jij je Windows machine elke dag uitzet met een hard-poweroff dan gaat het bij de 20ste keer geheid een keer mis en is je filesystem corrupt en boot hij niet meer
kan lang goed gaan, gaat ook heel lang goed maar er komt een dag dat het niet meer zo is.
tuurlijk windows is wat anders dan een IoT device, die zouden er tegen moeten kunnen maar toch. er zit niet voor niks zon schakelaar op
A wise man's life is based around fuck you
Ben ik met je eens, maar voor noodgevallen, bijv. vakantie is dit wel een oplossing. Bij plotselinge stroomnuitval heb je ook geen situatie van netjes processen afsluiten.DG64 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:47:
Zullen we a.u.b niet voor de zoveelste keer deze discussie voeren hier
Ik vraag mij serieus af of er bij uitschakelen met de schakelaar er op de PiB processen uitgeschakeld worden of dat het gewoon UIT is, zelf ga ik er van uit dat het gewoon hard UIT is.ManS-H schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:57:
[...]
Ben ik met je eens, maar voor noodgevallen, bijv. vakantie is dit wel een oplossing. Bij plotselinge stroomnuitval heb je ook geen situatie van netjes processen afsluiten.

ik kan me voorstellen dat de schakelaar op de zijkant zowel de AC als DC zijde van de PIB ontkoppelt, dus dan wordt de techniek van beide zijdes spanningsloos gemaakt. Bij een slimme stekker (of stroomuitval) valt alleen de AC kant weg wat wellicht intern andere gevolgen heeft.
Beckhof Rockwell Siemens en anderen merken daar heb ik mee gewerkt. Prima spul goed gedocumenteerd en altijd bereikbaar. Meeste informatie kreeg ik via emailsApenkooi schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:36:
[...]
Al eens met Beckhoff PLC gewerkt? Als dat dusdanig van de rails is dat je met de computer ook niet meer kan zien wat er aan de hand is knippert een led op het kopstation. De manier van knipperen verteld je welke kaart en welke storing het dan is. Heb je ook een hele tabel met foutcodes. Vaak is er iets met de kaart aan de hand. Kan je als eindgebruiker helemaal niks mee. Op het moment dat het ledje knippert zit je al in storing waar ik als monteur naar moet kijken. De operator kan koffie gaan drinken.
De vraag die hier wel eens gesteld is is: hoe afhankelijk is de RTE van het gebruikte laad of ontlaad vermogen.
Weliswaar geen gecontroleerd experiment, en ook niet met nauwkeurig vastgelegde sturing, maar ik heb met de resultaten van de afgelopen maanden wel een idee kunnen vormen.
Ik heb 3 batterijen en een fors sluipverbruik, dat afhangt van de (nachtelijke) buiten temperatuur, omdat een koelmachine een opslagruimte op 13 graden houdt.
Ik heb een dynamisch contract bij Tibber, en de meeste dagen is het verschil tussen dal en piek prijzen voldoende om de batterijen met de handmatige functie op te laden tussen 12-16 uur, met 2400W, en van 16 uur tot de volgende ochtend NOM te draaien, wat 400-600W vermogen vergt, gemiddeld (om precies te zijn, ca. 350 W continue, plus 3-5 maal ca. 4 minuten daarbovenop 1000W van de koelmachine)
Dit handmatig vullen en dan NOM-en heb ik in de maanden juni, juli en augustus (to date) elke dag gedaan.
In die periode is mijn overall RTE 76%.
Elke ochtend zijn de batterijen tussen 0400 uur en 0700 uur leeg. Ik heb daardoor ook geen of nauwelijks “last” van SOC correctie runs.
Om de batterijen te laden is er met een kleine spreiding gemiddeld 9.1 kWh per dag nodig (0 naar 100%, geladen met 2400W). Gemeten over genoemde 3 maanden.
‘s nachts leveren de batterijen gemiddeld 6.9 kWh per dag terug (overall RTE dus 76%). Ook weer gemeten over genoemde 3 maanden.
Gemeten in de HW app, als gegeven voor de PiB’s.
Uitgaande van de gespecificeerde capaciteit van de 3 batterijen, 8,1 kWh samen, betekent dit dat er:
(9,1-8,1)/9,1 is 11% verlies is bij het laden. En
(8,1-6,9)/9,1 is 13% verlies is bij het ontladen gemeten als functie van de initieel gebruikte kWh voor laden (uitgedrukt als fractie van beschikbare energie is dit 15%, maar niet goed vergelijkbaar met het verlies bij laden).
Kortom, ontladen met 400-600W gaat gepaard met 2% meer laadverlies dan opladen met 2400W (800W per batterij).
Niet revolutionair dus, en de hoop dat je met laden op de sweet spot van de omvormer veel kunt besparen is ijdel.
Dit is slechts een set data, en als gezegd, niet erg wetenschappelijk opgebouwd, maar ik vertrouw de gegevens wel.
Ik vond het leuk dit te delen.
Weliswaar geen gecontroleerd experiment, en ook niet met nauwkeurig vastgelegde sturing, maar ik heb met de resultaten van de afgelopen maanden wel een idee kunnen vormen.
Ik heb 3 batterijen en een fors sluipverbruik, dat afhangt van de (nachtelijke) buiten temperatuur, omdat een koelmachine een opslagruimte op 13 graden houdt.
Ik heb een dynamisch contract bij Tibber, en de meeste dagen is het verschil tussen dal en piek prijzen voldoende om de batterijen met de handmatige functie op te laden tussen 12-16 uur, met 2400W, en van 16 uur tot de volgende ochtend NOM te draaien, wat 400-600W vermogen vergt, gemiddeld (om precies te zijn, ca. 350 W continue, plus 3-5 maal ca. 4 minuten daarbovenop 1000W van de koelmachine)
Dit handmatig vullen en dan NOM-en heb ik in de maanden juni, juli en augustus (to date) elke dag gedaan.
In die periode is mijn overall RTE 76%.
Elke ochtend zijn de batterijen tussen 0400 uur en 0700 uur leeg. Ik heb daardoor ook geen of nauwelijks “last” van SOC correctie runs.
Om de batterijen te laden is er met een kleine spreiding gemiddeld 9.1 kWh per dag nodig (0 naar 100%, geladen met 2400W). Gemeten over genoemde 3 maanden.
‘s nachts leveren de batterijen gemiddeld 6.9 kWh per dag terug (overall RTE dus 76%). Ook weer gemeten over genoemde 3 maanden.
Gemeten in de HW app, als gegeven voor de PiB’s.
Uitgaande van de gespecificeerde capaciteit van de 3 batterijen, 8,1 kWh samen, betekent dit dat er:
(9,1-8,1)/9,1 is 11% verlies is bij het laden. En
(8,1-6,9)/9,1 is 13% verlies is bij het ontladen gemeten als functie van de initieel gebruikte kWh voor laden (uitgedrukt als fractie van beschikbare energie is dit 15%, maar niet goed vergelijkbaar met het verlies bij laden).
Kortom, ontladen met 400-600W gaat gepaard met 2% meer laadverlies dan opladen met 2400W (800W per batterij).
Niet revolutionair dus, en de hoop dat je met laden op de sweet spot van de omvormer veel kunt besparen is ijdel.
Dit is slechts een set data, en als gezegd, niet erg wetenschappelijk opgebouwd, maar ik vertrouw de gegevens wel.
Ik vond het leuk dit te delen.
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
Zojuist batterij nr2 besteld! Sinds maart staat nr1 vrolijk te draaien in de woonkamer. Ooit 1x een E melding gehad die na een reboot nooit meer teruggekomen is (gelukkig). Met nr2 erbij zouden wij volledig NOM kunnen gaan, leveren alleen op echte zonnige dagen nog wel wat terug.
Wel flinke twijfel gehad i.v.m. naderen einde zomer en een eventuele grotere variant die eraan kan komen. Uiteindelijk wel gedaan omdat NOM = NOM, een grotere batterij maakt dan geen verschil.
Wel flinke twijfel gehad i.v.m. naderen einde zomer en een eventuele grotere variant die eraan kan komen. Uiteindelijk wel gedaan omdat NOM = NOM, een grotere batterij maakt dan geen verschil.
Ik denk dat dit in 1 van de firmware updates ook verandert is, ik heb de ontgrendeling er niet opnieuw af hoeven halen.JeroenH schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:22:
[...]
Niet vergeten dat als je er meerdere hebt, en je had het hogere ontlaadvermogen ontgrendeld, je dit weer opnieuw zult moeten ontgrendelen. Bij één batterij is dit niet van toepassing natuurlijk.
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
Bij bol.com (derde verkoper, Toolbar) is de HW thuisbatterij voor 1349 euro te koop. Er wordt aangegeven dat voor 16.00 uur besteld, morgen in huis. Ik vraag me af van welk addertje zit er onder het gras.
https://www.bol.com/nl/nl...56380224716-8709084028687
De advertentie staat bol met foutenmeesje schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:25:
Bij bol.com (derde verkoper, Toolbar) is de HW thuisbatterij voor 1349 euro te koop. Er wordt aangegeven dat voor 16.00 uur besteld, morgen in huis. Ik vraag me af van welk addertje zit er onder het gras.
Aangezien de HW PiB geen noodstroom kan leveren bij stroomuitval zal het wel loslopen na spontaan stekker uit het stopcontact voor 1 minuut. Zonnepanelen - Omvormer vallen ook uit bij stroomuitval.simonmdejong schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:03:
ik kan me voorstellen dat de schakelaar op de zijkant zowel de AC als DC zijde van de PIB ontkoppelt, dus dan wordt de techniek van beide zijdes spanningsloos gemaakt. Bij een slimme stekker (of stroomuitval) valt alleen de AC kant weg wat wellicht intern andere gevolgen heeft.
Oh wow dat is vreemd, er zitten hier mensen 4 maanden te wachten, ik zou boos worden als Bol morgen kan leverenmeesje schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:25:
[ Voor 40% gewijzigd door Winkiller op 28-08-2025 13:39 ]
Totaal ook maar 1 beschikbaar.meesje schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:25:
Dat vind ik heel interessant, want ik moest laatst één van mijn PiB's powercyclen (en die had de huidige FW of degen ervoor, dat weet ik even niet meer zeker', en toen moest ik weer door die hoepel springen. Ik zou het ook onwaarschijnlijk vinden dat ze dat er ooit echt af gaan halen, dat is wel een veiligheidsdingetje.fxs81 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:12:
[...]
Ik denk dat dit in 1 van de firmware updates ook verandert is, ik heb de ontgrendeling er niet opnieuw af hoeven halen.
Maar dat kan ik verkeerd hebben natuurlijk.
meesje schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:25:
Ik vraag me af van welk addertje zit er onder het gras.
:strip_exif()/f/image/RfSEMxZgInruwedytlGL9ynZ.png?f=user_large)
Dat is wel heel bijzonder ja.. Ik wacht idd al bijna 4 maanden.....Winkiller schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:31:
[...]
Aangezien de HW PiB geen noodstroom kan leveren bij stroomuitval zal het wel loslopen na spontaan stekker uit het stopcontact voor 1 minuut. Zonnepanelen - Omvormer vallen ook uit bij stroomuitval.
[...]
Oh wow dat is vreemd, er zitten hier mensen 4 maanden te wachten, ik zou boos worden als Bol morgen kan leveren
Maar dit is een of andere handelaar. Ga hem daar niet kopen.
[ Voor 5% gewijzigd door PureCode op 28-08-2025 14:28 ]
Ik zal het ook even melden in het beta-kanaal. Vind het zelf niet erg omdat ik die keus al eens bewust heb gemaakt maar qua veiligheid snap ik wat je zegt. Als ik daar reactie op krijg zal ik het antwoord hier delen.JeroenH schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:56:
[...]
Dat vind ik heel interessant, want ik moest laatst één van mijn PiB's powercyclen (en die had de huidige FW of degen ervoor, dat weet ik even niet meer zeker', en toen moest ik weer door die hoepel springen. Ik zou het ook onwaarschijnlijk vinden dat ze dat er ooit echt af gaan halen, dat is wel een veiligheidsdingetje.
Maar dat kan ik verkeerd hebben natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door fxs81 op 28-08-2025 14:31 ]
Even een iets ander plaatje dan de gebruikelijke HW screenshots.
Mijn installatie (zie eerdere beschrijving) draait vanaf einde middag tot vroege ochtend NOM, sluipverbruik 350W plus een flinke koelmachine met 1000W vermogen die elke 10-20 minuten een keer 4 minuten aanslaat.
Met de Tibber Pulse, 1 seconde tijdsinterval metingen zie je dan het NOM gedrag als in het plaatje.
:strip_exif()/f/image/BkDOIMW9MOM90TM2r9b5qoaI.jpg?f=fotoalbum_large)
Als de machine aanslaat trek je enkele seconden flink wat vermogen van het net, tot de batterij reageert, na enkele seconden dus. Na ca. 4 minuten slaat de koelmachine af, en zie je dat de batterijen nog enkele seconden blijven leveren (ontgrendeld 2400W max)
De reactietijd in FW versie 19 is voor mij prima.
Tussen 0000 uur en 0500 uur is het door Tibber geregistreerde netto verbruik of teruglevering bij deze aansturing minder dan 20Wh (wel de som van verbruik en terugleveren dus).
Prima, hoeft geen nieuwe FW voor te komen.
Don’t fix it if it ain't broken.
Mijn installatie (zie eerdere beschrijving) draait vanaf einde middag tot vroege ochtend NOM, sluipverbruik 350W plus een flinke koelmachine met 1000W vermogen die elke 10-20 minuten een keer 4 minuten aanslaat.
Met de Tibber Pulse, 1 seconde tijdsinterval metingen zie je dan het NOM gedrag als in het plaatje.
:strip_exif()/f/image/BkDOIMW9MOM90TM2r9b5qoaI.jpg?f=fotoalbum_large)
Als de machine aanslaat trek je enkele seconden flink wat vermogen van het net, tot de batterij reageert, na enkele seconden dus. Na ca. 4 minuten slaat de koelmachine af, en zie je dat de batterijen nog enkele seconden blijven leveren (ontgrendeld 2400W max)
De reactietijd in FW versie 19 is voor mij prima.
Tussen 0000 uur en 0500 uur is het door Tibber geregistreerde netto verbruik of teruglevering bij deze aansturing minder dan 20Wh (wel de som van verbruik en terugleveren dus).
Yup in die laatste opmerking kan ik mij vinden echter zal de PiB firmware meer regelenEVfan schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:38:
No offense intended.
2e PIB
21 Maart besteld
28 Aug betaallink
1 Sept is de levering
de 1e PIB geeft nu 120 cycles, nog geen problemen mee gehad
21 Maart besteld
28 Aug betaallink
1 Sept is de levering
[ Voor 3% gewijzigd door klaasZ58 op 28-08-2025 15:50 ]
Dat is knap! Ik heb 24 april mijn tweede besteld en nog geen 2-weken mail (laat staan betaallink) ontvangen.klaasZ58 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:34:
2e PIB
9 Mei besteld
28 Aug betaallink
1 Sept is de levering
Resultaat P1 verlengkabeltje en P1 meter op een betere plek op hangen. Niet perse naar een sterker signaal, maar naar een stabiel signaal gezocht. (Kon tijdens de dag behoorlijk variëren) Met dit en de eerdere acties niks meer aan doen zou ik zeggen. Draait helemaal top zo. Regeling lijkt ook wat mooier te werken in het bijzonder als er van batterij gewisseld wordt. (Crossfade batterijen en vlakke lijn op P1)
/f/image/lpNx9WwcZhIuuxk81gtp9rG2.png?f=fotoalbum_large)
De dip is uiteraard terwijl ik bezig was.
/f/image/lpNx9WwcZhIuuxk81gtp9rG2.png?f=fotoalbum_large)
Dit zou perfect zijn. ik heb 15 mei besteld maar idd ik mis een heel stuk April bestellingen.klaasZ58 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:34:
2e PIB
9 Mei besteld
28 Aug betaallink
1 Sept is de levering
sorry verkeerde mailtje, was 21 maart, ik heb het aangepastMorgion schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:37:
[...]
Dat is knap! Ik heb 24 april mijn tweede besteld en nog geen 2-weken mail (laat staan betaallink) ontvangen.
De zoveelste keer vandaag. En het heeft niks te maken met schakelen tussen laden en ontladen. Er is voldoende zon, alleen tussen 2 en 3 niet ongeveer.
Het staat nu ook uit bij homewizard, waarbij de bot ook bij mij gezegd heeft dat het is opgelost door een firmware update..... Die niet beschikbaar is. Ben er klaar mee en ze mogen wel een heel goed argument hebben als ze contact opnemen.:strip_exif()/f/image/frzxqM6AEWQqsas6qaQk2qxc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/umR9h4HLP7reSRfX2RxOdNsu.jpg?f=fotoalbum_large)
Je Kan duidelijk zien wanneer en hoe lang hij in storing heeft gestaan.
Hard reset, soft reset, wifi opnieuw gedaan en zelfs verwijderen en opnieuw toevoegen doet niks.
Ik ga in een hoekje zitten. De batterij heeft gewonnen.
Het staat nu ook uit bij homewizard, waarbij de bot ook bij mij gezegd heeft dat het is opgelost door een firmware update..... Die niet beschikbaar is. Ben er klaar mee en ze mogen wel een heel goed argument hebben als ze contact opnemen.
:strip_exif()/f/image/frzxqM6AEWQqsas6qaQk2qxc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/umR9h4HLP7reSRfX2RxOdNsu.jpg?f=fotoalbum_large)
Hard reset, soft reset, wifi opnieuw gedaan en zelfs verwijderen en opnieuw toevoegen doet niks.
Iets met een dooie mus hahaklaasZ58 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:49:
[...]
sorry verkeerde mailtje, was 21 maart, ik heb het aangepast
Welke error heb je?Wesseley schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:51:
De zoveelste keer vandaag. En het heeft niks te maken met schakelen tussen laden en ontladen. Er is voldoende zon, alleen tussen 2 en 3 niet ongeveer.
Het staat nu ook uit bij homewizard, waarbij de bot ook bij mij gezegd heeft dat het is opgelost door een firmware update..... Die niet beschikbaar is. Ben er klaar mee en ze mogen wel een heel goed argument hebben als ze contact opnemen.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vraag in je bericht aan homewizard of ze je op 1.0305 willen zetten. Ik had elke dag meerdere keren storing en is nu opgelost.
De welbekende E327 met een E103 maar die komt als de boel vast loopt en verdwijnt daarna al heel snel en komt dan ook niet terug.
En wat betreft het vragen. Als iedereen het moet vragen en dat ze daar dan vervolgens gehoor aangeven kan je net zo goed de firmware vrijgeven. Of zie ik dat verkeerd?
En wat betreft het vragen. Als iedereen het moet vragen en dat ze daar dan vervolgens gehoor aangeven kan je net zo goed de firmware vrijgeven. Of zie ik dat verkeerd?
Dan gaan andere oude zemelaars op dit forum weer helemaal uit hun stekker. 🔌Wesseley schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:58:
De welbekende E327 met een E103 maar die komt als de boel vast loopt en verdwijnt daarna al heel snel en komt dan ook niet terug.
Ik bedoelde specifiek de NOM functionaliteit van de FW. Andere verbeteringen en bug fixes die echts iets opleveren kunnen natuurlijk wel.Winkiller schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:14:
[...]
Yup in die laatste opmerking kan ik mij vinden echter zal de PiB firmware meer regelen![]()
No offense intended.
Heb een reactie gehad van homewizard.
Onze collega heeft meegekeken en jouw batterij een extra zetje gegeven. Als het goed is werkt jouw batterij weer naar behoren! Indien dit niet het geval is, horen wij dat graag!
Dit houd dus in dat ik nu de nieuwe firmware draai. Wat hier eerder vermeld is. (door het te melden en of vragen). Ik vind nog steeds dat dit niet de manier is, maar als ik hier mee geholpen ben...... Grote blij. Mits het ook echt werkt
Onze collega heeft meegekeken en jouw batterij een extra zetje gegeven. Als het goed is werkt jouw batterij weer naar behoren! Indien dit niet het geval is, horen wij dat graag!
Dit houd dus in dat ik nu de nieuwe firmware draai. Wat hier eerder vermeld is. (door het te melden en of vragen). Ik vind nog steeds dat dit niet de manier is, maar als ik hier mee geholpen ben...... Grote blij. Mits het ook echt werkt
Beter ga je het niet krijgen. Je bent van -51dBm naar -42dBm dat is fors.Apenkooi schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:45:
Resultaat P1 verlengkabeltje en P1 meter op een betere plek op hangen. Niet perse naar een sterker signaal, maar naar een stabiel signaal gezocht. (Kon tijdens de dag behoorlijk variëren) Met dit en de eerdere acties niks meer aan doen zou ik zeggen. Draait helemaal top zo. Regeling lijkt ook wat mooier te werken in het bijzonder als er van batterij gewisseld wordt. (Crossfade batterijen en vlakke lijn op P1)
[Afbeelding]
Aan je P1 bereikbaar / stabiliteit zal het niet aan je wifi signaal liggen.
Voorheen kon het er uitzien als de grafiek van een seismograaf. (wel hoger dan -64 dBm) Tot op heden draait het dus helemaal prima nu. Grootste probleem zal mijn eigen netwerk geweest zijn. Maar sluit niet uit dat betere firmware van Homewizard, en verbeterde code van jou app ook een duit in het zakje gedaan hebben.Tebbie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:13:
[...]
Beter ga je het niet krijgen. Je bent van -51dBm naar -42dBm dat is fors.
Aan je P1 bereikbaar / stabiliteit zal het niet aan je wifi signaal liggen.
Reactie gehad. Vanaf afstand gereset en dus melding weer verdwenen. Geen uitleg over foutcode, maar daarom waarschijnlijk ook niet heel belangrijk. Werking was tenslotte al die tijd in orde.GL007 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:42:
[...]
Ik zie later wel wat deze melding betekend.
Ben blij dat ik weer een feedback kon geven zodat ze weer meer inzichten hebben over wat er kan gebeuren met de batterij. Top dus!
Dus gewoon een herstart geven is de oplossingRemco2001 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:48:
[...]
Reactie gehad. Vanaf afstand gereset en dus melding weer verdwenen. Geen uitleg over foutcode, maar daarom waarschijnlijk ook niet heel belangrijk. Werking was tenslotte al die tijd in orde.
Ben blij dat ik weer een feedback kon geven zodat ze weer meer inzichten hebben over wat er kan gebeuren met de batterij. Top dus!
Bliksem, hier word ik wel zuur van.
Zit lekker te kamperen in Europa, heb al maanden 1 pib en sinds een week of 6 pib2. Zie ik vandaag opeens wel dik terugleveren, maar geen laden terwijl de pib 60% aangeeft.
Blijk batterij 1 opeens een E327 te hebben. En dan is zo’n chatbot (hoe goed ook) opeens rete-irritant. Zeker als je je 2 keer vraagt een formulier in te vullen, zonder link. Vervolgens 2 keer de verkeerde link geeft.
Enfin, we zien het wel weer als we thuis zijn.
We balen…
Zit lekker te kamperen in Europa, heb al maanden 1 pib en sinds een week of 6 pib2. Zie ik vandaag opeens wel dik terugleveren, maar geen laden terwijl de pib 60% aangeeft.
Blijk batterij 1 opeens een E327 te hebben. En dan is zo’n chatbot (hoe goed ook) opeens rete-irritant. Zeker als je je 2 keer vraagt een formulier in te vullen, zonder link. Vervolgens 2 keer de verkeerde link geeft.
Enfin, we zien het wel weer als we thuis zijn.
We balen…
Helaas wel, en dat is wat ik ook in de praktijk zie in alle diag rapportjes van mijn app. Gebruikers vertalen hun wifi ervaring met hun eigen telefoon of iPad/tablet dat het “werkt”. Maar ja dit is wifi verkeer direct tussen accesspoint/wifi cliënt onderling en niet via de cloud/internet wat je niet kan vergelijken.Apenkooi schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:24:
[...]
Voorheen kon het er uitzien als de grafiek van een seismograaf. (wel hoger dan -64 dBm) Tot op heden draait het dus helemaal prima nu. Grootste probleem zal mijn eigen netwerk geweest zijn. Maar sluit niet uit dat betere firmware van Homewizard, en verbeterde code van jou app ook een duit in het zakje gedaan hebben.
Maar goed, achteraf gepraat. Fijn dat dit nu duidelijk is.
3e Accu besteld 3 April.
22 augustus de 2 weken mail.
Vandaag 28 augustus betaallink.
Morgen 29 augustus in principe levering (geen keuze mogelijk)
1e accu 31 maart 2025.
2e accu 13 mei 2025.
Tot nu toe 1 x oranje LEDs, verbinding weg.
Verder probleemloos.
Kijken of ik nu NOM kan draaien, met 2 net te kort voor de nacht.
22 augustus de 2 weken mail.
Vandaag 28 augustus betaallink.
Morgen 29 augustus in principe levering (geen keuze mogelijk)
1e accu 31 maart 2025.
2e accu 13 mei 2025.
Tot nu toe 1 x oranje LEDs, verbinding weg.
Verder probleemloos.
Kijken of ik nu NOM kan draaien, met 2 net te kort voor de nacht.
Ik draai nu dus 1.0305 naar aanleiding van mijn klacht /melding bij homewizard. Ik heb na deze melding inderdaad wel een restart moet uitvoeren. (dit heb ik vandaag al 5 keer gedaan ofzo zonder resultaat) Ik ben geen beta tester En heb nu dus wel die firmware.
Verder lijkt het nu wel goed te draaien.
Hoewel ik dus blij ben met deze update vind ik het wel apart dat je hier om moet vragen.
Hoewel ik dus blij ben met deze update vind ik het wel apart dat je hier om moet vragen.
Gelukkig is dat hele IP protocol ontworpen met onderbrekingen in gedachte. Het kan bijna draaien op twee conservenblikjes met een touwtje er tussen. Maar dat is misschien voor deze toepassing ook gelijk het nadeel. Batterijtje aansturen is wat anders dan een kassa die eens in de zoveel tijd verplaatst wordt.Tebbie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:06:
[...]
Helaas wel, en dat is wat ik ook in de praktijk zie in alle diag rapportjes van mijn app. Gebruikers vertalen hun wifi ervaring met hun eigen telefoon of iPad/tablet dat het “werkt”. Maar ja dit is wifi verkeer direct tussen accesspoint/wifi cliënt onderling en niet via de cloud/internet wat je niet kan vergelijken.
Maar goed, achteraf gepraat. Fijn dat dit nu duidelijk is.
Voor wie de kassa opmerking niet snap:
YouTube: De grondleggers van wifi - Polderpioniers: Cees Links en Vic Hayes
Je hebt zonder twijfel het S/N moeten doorgeven. Dan pushen ze de nieuwe FW, en voila, doet ie het weer. Ook al eens gehad. Blijft wel irritant dat het nodig is, maar goed. Als je eenmaal contact hebt, wordt het ook opgelost, dat wel.Wesseley schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:14:
Ik draai nu dus 1.0305 naar aanleiding van mijn klacht /melding bij homewizard. Ik heb na deze melding inderdaad wel een restart moet uitvoeren. (dit heb ik vandaag al 5 keer gedaan ofzo zonder resultaat) Ik ben geen beta tester En heb nu dus wel die firmware.
Klopt deze is dan ook leuk (ja offtopic) maar een glimlach is ook wat waard.Apenkooi schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:17:
[...]
Gelukkig is dat hele IP protocol ontworpen met onderbrekingen in gedachte. Het kan bijna draaien op twee conservenblikjes met een touwtje er tussen. Maar dat is misschien voor deze toepassing ook gelijk het nadeel. Batterijtje aansturen is wat anders dan een kassa die eens in de zoveel tijd verplaatst wordt.
Voor wie de kassa opmerking niet snap:
YouTube: De grondleggers van wifi - Polderpioniers: Cees Links en Vic Hayes
https://www.rfc-editor.org/rfc/rfc2549.html
Na 2 dagen met 2 pb een 3e besteld 😀 Eens kijken of deze in oktober geleverd wordt.
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Voor de mensen die een nieuwe Plug-In Battery besteld hebben en niet willen wachten, er zijn weer Renewed beschikbaar. Ja, je krijgt je aanbetaling terug als je je originele bestelling annuleert.
https://www.homewizard.com/nl/renewed/
Doe er je voordeel mee.
Doe er je voordeel mee.
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
Grrrrr twijfel twijfel twijfel
Twijfel ook ,ben denk ik nu zo dicht bij de orgineele bestelling Pffff.
:strip_exif()/f/image/bgWkRpWaOv3Q1i4CUqsh0bHr.jpg?f=fotoalbum_large)
Kreeg vanmorgen deze melding: Instabiel stroomnet. Afgelopen half jaar nog niet eerder gezien hier. (regio Gouda).
Batterij bleef wel gewoon opladen. Melding was na een tijdje weer verdwenen.
[ Voor 6% gewijzigd door wdr op 28-08-2025 21:30 ]
Heb je ook grafieken van je voltage en frequentie?wdr schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:29:
[Afbeelding]
Kreeg vanmorgen deze melding: Instabiel stroomnet. Afgelopen half jaar nog niet eerder gezien hier. (regio Gouda).
Batterij bleef wel gewoon opladen. Melding was na een tijdje weer verdwenen.
[ Voor 87% gewijzigd door Dennisb1 op 28-08-2025 21:34 ]
Op 28 juli hadden we hier in de buurt een strroomstoring, die opgelost werd door een aggregaat. Toen de volgende dag de zon opkwam moesten er load resistors worden bijgeplaatst om de teruglevering in de wijk te 'verbranden'.Dennisb1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:33:
[...]
Heb je ook grafieken van je voltage en frequentie?
Mijn PiB liet toen dezelfde foutmelding zien, wilde wel laden maar niet ontladen!
https://solar.bigroses.net/7-29-2025
Dat zag er zo uit (onderste dunne blauwe lijntjes zijn min, avg en max frequentie):
/f/image/pVQ0DRxyZ1f4o6DldJKOcFZZ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Ferdinand Oeinck op 28-08-2025 21:51 ]
Netspanning was ca 235 V, maar frequentie geen idee, ook geen idee hoe groot die mag afwijken van 50Hz.Dennisb1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:33:
[...]
Heb je ook grafieken van je voltage en frequentie?
Interessant, heb er verder geen last van gehad. Ook niets gehoord over een stroomstoring hier in de buurt. Maar zoals gezegd melding was na enige tijd weer verdwenen. Batterij ontlaadt ook gewoon.Ferdinand Oeinck schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:45:
[...]
Op 28 juli hadden we hier in de buurt een strroomstoring, die opgelost werd door een aggregaat. Toen de volgende dag de zon opkwam moesten er load resistors worden bijgeplaatst om de teruglevering in de wijk te 'verbranden'.
Mijn PiB liet toen dezelfde foutmelding zien, wilde wel laden maar niet ontladen!
https://solar.bigroses.net/7-29-2025
Dat zag er zo uit (onderste dunne blauwe lijntjes zijn min, avg en max frequentie):
[Afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door wdr op 28-08-2025 22:13 ]
Ik geloof wel dat die dingen gewoon goed zijn.TFX77 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 19:43:
Voor de mensen die een nieuwe Plug-In Battery besteld hebben en niet willen wachten, er zijn weer Renewed beschikbaar. Ja, je krijgt je aanbetaling terug als je je originele bestelling annuleert.
Doe er je voordeel mee.
Is alleen dat mijn nr 2 nu dicht bij leveren zit dus ja dan wacht ik nog wel even maar nummer 3 komt waarschijnlijk ook en dan is het best interessant
Max. 0,2 Hz is het punt waarop de netbeheerder de boel afschakelt.wdr schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:02:
Netspanning was ca 235 V, maar frequentie geen idee, ook geen idee hoe groot die mag afwijken van 50Hz.
Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.