Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Starbolt schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:45:
Vraagje voor de techneuten onder ons, of wellicht iemand die hier al ervaring mee heeft zelfs:

Stel nou dat het in de toekomst nodig zou zijn om de invoeding naar het net te beperken. Dan is het volgens mij redelijk makkelijk te realiseren met een simpele CT-spoel van een paar euro (van Ali ofzo) en de bestaande functie Power Limit in mijn Goodwe omvormer om dat op 0 te houden. Maar is dat in theorie wel werkend te krijgen in combinatie met de HomeWizard Battery? Zolang er "vraag" is vanuit apparatuur thuis dan beweegt de omvormer wel mee, maar ik vraag me af of de P1 meter van HomeWizard dan in die situatie dus nooit de batterij opdracht gaat geven om op te laden met zonnestroom (P1 meter leest ook 0 door de CT-spoel)? Dat zou betekenen dat de enige optie dan toch Home Assistant of een andere "slimme" oplossing vereist is. Heeft iemand hier al over nagedacht of ervaring mee?
Ik heb een handmatig schema gemaakt voor 2027 en verder. Ik heb gekeken naar opwek, verbruik pieken, en wat de batterijen daar mee kunnen doen.

In de zomer beperk ik de omvormer tot 1500 Watt maximaal (handmatig met de app solargo), in andere delen van het jaar hoger. De batterijen laden langzamer op dan mogelijk, maar door de vele zonuren zullen ze uiteindelijk wel vol raken. (ook al is dat vaak niet per se noodzakelijk omdat ik meestal 's ochtends nog behoorlijk wat lading over heb)
Ook zullen de batterijen wat meer cycli doen, maar dat lijkt me geen probleem.

Tijdens een hittegolf als de airco's harder moeten werken gaat het vermogen van de omvormer iets omhoog.

Ik mis hier en daar wat aan piekshaving. Maar niet veel.

De methode hierboven van +100 watt is netter en mooier, maar volgens mijn globale berekeningen in mijn geval zou dat wel eens meer teruglevering kunnen opleveren dan mijn 'domme' methode. Maar je moet dus wel echt goed kunnen inschatten hoe je verbruik, opwek en batterijen echt strak schematisch werken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enieuwlaar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08:59
Ik zou willen voorkomen dat de HomeWizard thuisbatterij wordt gebruikt bij het opladen van mijn elektrische auto. Dat opladen gaat nu middels een (domme) laadpaal die middels Jedlix wordt aangestuurd op basis van dynamische tarieven. Het elektriciteitsgebruik en het laadvermogen wordt gemeten met een HomeWizard kWh meter. Ik zou de standby-modus van de batterij willen gebruiken zodra de auto gaat opladen. Reden is dat ik de accucapaciteit wil gebruiken voor de avond en nacht en het opladen meestal overdag plaatsvindt.
Mijn vragen zijn:
1. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Zou dit kunnen met Slimme Taken in de HomeWizard Energy app? Zo ja: hoe?
3. Zou dit kunnen met Home Assistant? Zo ja hoe?
4. Als beide opties mogelijk zijn, wat is dan het best?
(Sorry als deze vragen al (deels) eerder zijn beantwoord. Bij een scan door eerdere pagina's van dit forum heb ik weinig gevonden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:05
enieuwlaar schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:41:
Ik zou willen voorkomen dat de HomeWizard thuisbatterij wordt gebruikt bij het opladen van mijn elektrische auto. Dat opladen gaat nu middels een (domme) laadpaal die middels Jedlix wordt aangestuurd op basis van dynamische tarieven. Het elektriciteitsgebruik en het laadvermogen wordt gemeten met een HomeWizard kWh meter. Ik zou de standby-modus van de batterij willen gebruiken zodra de auto gaat opladen. Reden is dat ik de accucapaciteit wil gebruiken voor de avond en nacht en het opladen meestal overdag plaatsvindt.
Mijn vragen zijn:
1. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Zou dit kunnen met Slimme Taken in de HomeWizard Energy app? Zo ja: hoe?
3. Zou dit kunnen met Home Assistant? Zo ja hoe?
4. Als beide opties mogelijk zijn, wat is dan het best?
(Sorry als deze vragen al (deels) eerder zijn beantwoord. Bij een scan door eerdere pagina's van dit forum heb ik weinig gevonden)
Check het topic over EVCC eens. Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs R
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:55
enieuwlaar schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:08:
8 april besteld. 23 juni bericht dat levering 4 tot 6 weken later zal zijn. 31 juli bericht dat tussen half augustus en half september geleverd gaat worden. Gisteren bericht dat hij in de komende 2 weken komt. Nog geen betaallink.
29 maart besteld.
22 augustus twee weken mail.
Nog geen betaallink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:38
Gijs R schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:11:
[...]

29 maart besteld.
22 augustus twee weken mail.
Nog geen betaallink.
23 maart besteld.
18 augustus twee weken mail.
Nog geen betaallink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12:42
Bedankt jongens, ik heb pas 15 mei besteld dus fijn dat af en toe de leveringen worden gemeld. Ben benieuwd wanneer die van mij gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j10
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:28

j10

19 mrt besteld
18 aug. 15 d mail
Nog steeds geen betaallink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:56
GL007 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:17:
[...]Ik heb hier SolarEdge omvormer en deze heeft de mogelijkheid om het geleverde vermogen te reduceren dmv een modbus commando. Vanuit homey kan ik het vermogen gaan reduceren wanneer de batterijen vol zijn. In dat geval zet ik de limit op 10% van 3kW.
Deze sturing ben ik aan het testen.
Kijk, dáár heb ik interesse in, zou je de flow kunnen delen?

De Homey koppeling met de 'SolarEdge TCP modbus app' heb ik inmiddels werkend en met de 'Set Power Limit to %' card kan ik deze inderdaad op 10% zetten als de PiB's vol zijn (heb zelf ook max 3kW opwek). Echter ik begrijp niet goed wat de card 'Set Power reduce limit to %' nu doet, wat is het verschil?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJuLFpp5xwaw1BNe1ZFZCplI6sM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xZ6Ntfrt56YrPEszquC8BQZA.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 05-09 16:09

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Vraagje voor de techneuten onder ons, of wellicht iemand die hier al ervaring mee heeft zelfs:

Stel nou dat het in de toekomst nodig zou zijn om de invoeding naar het net te beperken. Dan is het volgens mij redelijk makkelijk te realiseren met een simpele CT-spoel van een paar euro (van Ali ofzo) en de bestaande functie Power Limit in mijn Goodwe omvormer om dat op 0 te houden. Maar is dat in theorie wel werkend te krijgen in combinatie met de HomeWizard Battery? Zolang er "vraag" is vanuit apparatuur thuis dan beweegt de omvormer wel mee, maar ik vraag me af of de P1 meter van HomeWizard dan in die situatie dus nooit de batterij opdracht gaat geven om op te laden met zonnestroom (P1 meter leest ook 0 door de CT-spoel)? Dat zou betekenen dat de enige optie dan toch Home Assistant of een andere "slimme" oplossing vereist is. Heeft iemand hier al over nagedacht of ervaring mee?
Meerdere GoodWe modellen kun je integreren in Home Assistant (HA).
De P1 meter van Homewizard kun je ook integreren in HA.
HA kan dan het eigen verbruik uitrekenen en omzetten in een percentage van de Power Limit en dat instellen op je omvormer.
Eigen verbruik = Waarde omvormer + Waarde P1 meter

Zie de GoodWe integratie in HA:
https://www.home-assistant.io/integrations/goodwe/

De Homewizard batterij is gewoon een verbruiker, die ook in de aangegeven waarde van de P1 meter zit.

[ Voor 6% gewijzigd door PeteSplit op 26-08-2025 15:40 ]

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor @Tebbie de verdeling over het pollen door jouw app heeft geleid tot een nog betere NOM regeling.
De NOM is hier zeer strak.

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 26-08-2025 15:38 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eovermeer schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:34:
[...]

De Homey koppeling met de 'SolarEdge TCP modbus app' heb ik inmiddels werkend en met de 'Set Power Limit to %' card kan ik deze inderdaad op 10% zetten als de PiB's vol zijn (heb zelf ook max 3kW opwek). Echter ik begrijp niet goed wat de card 'Set Power reduce limit to %' nu doet, wat is het verschil?

[Afbeelding]
Ik gebruik set active power. De regeling doe ik nu nog handmatig. Zou gouw de software van de batterijen voor een lang termijn stabiel blijf dan ga ik over het algoritme hiervoor nadenken.
Er moet een interactie komen zodanig dat we NOM draaien en de batterijen vullen.
Het enige gegeven wat nu duidelijk is dat je kunt gaan terug regelen als het gemiddelde niveau van de batterijen boven de 95% is.

[ Voor 11% gewijzigd door GL007 op 26-08-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
GL007 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:41:
[...]

Ik gebruik set active power. De regeling doe ik nu nog handmatig. Zou gouw de software van de batterijen voor een lang termijn stabiel blijf dan ga ik over het algoritme hiervoor nadenken.
Precies ik moet daar ook nog over nadenken, inmiddels blij dat koppeling werkt en de teruglevering (handmatig) beperkt kan worden indien nodig, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:59
Hoe is jullie ervaring met garantie afhandeling (binnen de garantie periode) mocht een tweedehands gekocht batterij vervangen moeten worden? Natuurlijk met voorwaarde dat je de factuur er bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eovermeer schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:34:
[...]

[Afbeelding]
Even de SolarEdge er in knutselen i.p.v. notificatie, en Bob is je oom. Ik wacht nog steeds op @Athom / Solis met een nieuwe app waar dat mee kan. Verder werkt het als een malle.

https://community.homey.a...ager/134503?u=johan_bruyn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:06
GL007 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:41:
[...]

Er moet een interactie komen zodanig dat we NOM draaien en de batterijen vullen.
Het enige gegeven wat nu duidelijk is dat je kunt gaan terug regelen als het gemiddelde niveau van de batterijen boven de 95% is.
Ik gebruik homeassistant voor het aansturen van mijn solaredge omvormer, heb 5 automatiseringen gemaakt met stappen van 100% 75% 50% en 10% die schakelen al naar gelang de teruglevering oploopt. Wat wel gebeurt als ik een grootverbruiker aanzet de homewizard batterij het sneller overneemt dan dat de omvormer weer opschaalt. Daarvoor heb ik voor de batterij nu ook drie automatiseringen gemaakt, eerst dat hij bij genoeg zonne opwek de batterij vol gas naar 100% oplaadt. Zodra hij boven 99% is zet ik de accu op standby, en een half uur voor zonsondergang zet ik de batterij weer in nul-modus.
Beetje jipenjanneke regeling, ben er verder nog niet verder uitgebreid mee aan de slag geweest omdat ik deze week mijn tweede accu krijg en de regeling misschien meer kan optimaliseren.
Verder heb ik pas sinds een maandje HA en ben nog aan het uitvogelen hoe eea werkt.
Voor nu regelt het prima.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoWilly86
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 30-08 15:56
Vraag voor de mensen die een batterij omgeruild hebben gekregen. Ik begrijp vanuit zowel dit forum als van Homewizard zelf dat de data van de oude/defecte batterij weg is. Homewizard gaf mij aan: Momenteel is het helaas niet mogelijk om de data van de defecte batterij inzichtelijk te houden in de app.

Hoe ziet dit er dan uit? Is het puur de data van de PIB grafieken waar je dan een gat krijgt over de periode dat de betreffende batterij gedraaid heeft? Toch niet in je totale stroom en terug levering data en grafieken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:06
GL007 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:37:
Voor @Tebbie de verdeling over het pollen door jouw app heeft geleid tot een nog betere NOM regeling.
De NOM is hier zeer strak.
Er is een nieuwere beta versie van mijn app die sessie actief houdt (keepAlive) ipv connect/disconnect.
Versie v3.6.61 staat in test/beta dus hoop dat dit beter gaat.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tebbie schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:10:
[...]

Er is een nieuwere beta versie van mijn app die sessie actief houdt (keepAlive) ipv connect/disconnect.
Versie v3.6.61 staat in test/beta dus hoop dat dit beter gaat.
Die is zoeven automatisch geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:07
GeoWilly86 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:07:
Vraag voor de mensen die een batterij omgeruild hebben gekregen. Ik begrijp vanuit zowel dit forum als van Homewizard zelf dat de data van de oude/defecte batterij weg is. Homewizard gaf mij aan: Momenteel is het helaas niet mogelijk om de data van de defecte batterij inzichtelijk te houden in de app.

Hoe ziet dit er dan uit? Is het puur de data van de PIB grafieken waar je dan een gat krijgt over de periode dat de betreffende batterij gedraaid heeft? Toch niet in je totale stroom en terug levering data en grafieken?
De vraag stellen is hem beantwoorden. Totale stroom grafiek komt uit je P1 meter, niet je PiB.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Hier alvast een voorbeeld automation mocht je bezig gaan met Home Assistant.
Het verbruik komt uit de Homewizard p1 meter, daarna wordt de Goodwe grid limit gezet om nul op de meter te houden (in de nacht). Er hangen namelijk geen zonnepanelen aan deze omvormer, maar 20kWh aan LFP accu's. :P.

Dus pas het script naar gelang aan voor NOM overdag :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
alias: Adjust Goodwe Grid Export Limit
description: Dynamically adjust export limit based on meter power
triggers:
  - entity_id: sensor.p1_meter_power
    trigger: state
actions:
  - variables:
      p1_power: "{{ states('sensor.p1_meter_power') | float }}"
      old_grid_limit: "{{ states('number.goodwe_grid_export_limit') | float }}"
      tentative: "{{ p1_power + old_grid_limit }}"
      new_grid_limit: |
        {% if tentative > 2500 %}
          2500
        {% elif tentative < 0 %}
          0
        {% else %}
          {{ tentative }}
        {% endif %}
  - action: number.set_value
    data:
      entity_id: number.goodwe_grid_export_limit
      value: "{{ new_grid_limit }}"

[ Voor 3% gewijzigd door Starck op 26-08-2025 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

fredhuizinga schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:06:
[...]

Ik gebruik homeassistant voor het aansturen van mijn solaredge omvormer, heb 5 automatiseringen gemaakt met stappen van 100% 75% 50% en 10% die schakelen al naar gelang de teruglevering oploopt. Wat wel gebeurt als ik een grootverbruiker aanzet de homewizard batterij het sneller overneemt dan dat de omvormer weer opschaalt. Daarvoor heb ik voor de batterij nu ook drie automatiseringen gemaakt, eerst dat hij bij genoeg zonne opwek de batterij vol gas naar 100% oplaadt. Zodra hij boven 99% is zet ik de accu op standby, en een half uur voor zonsondergang zet ik de batterij weer in nul-modus.
Beetje jipenjanneke regeling, ben er verder nog niet verder uitgebreid mee aan de slag geweest omdat ik deze week mijn tweede accu krijg en de regeling misschien meer kan optimaliseren.
Verder heb ik pas sinds een maandje HA en ben nog aan het uitvogelen hoe eea werkt.
Voor nu regelt het prima.
Voor het balanceren (en dus gezond houden van de batterij) is het beter om gewoon tot 100% te laden en hem daar een tijd te laten. Anders worden de cellen niet gebalanceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 18:35
GL007 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:00:
[...]

Is de koppeling met P1. Aanwezig. En anders P1 en batterij uitschakelen wachten en weer inschakelen.
Kijk in de app naar de batterij status. Wat voor error code zie je
Ik heb de PIB uitgeschakeld en een poosje gewacht en weer ingeschakeld. Hij gaf geen foutmelding in de app alles was oké gaf alleen status inactief. Hoop dat het niet meer voorkomt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:46:
[...]

Voor het balanceren (en dus gezond houden van de batterij) is het beter om gewoon tot 100% te laden en hem daar een tijd te laten. Anders worden de cellen niet gebalanceerd.
Dat is ook wat ik doe, die automatiseringen van 100 75 50 20 en 10% is de terugregeling van de zonnepanelen. De accu laad ik op tot 99 á 100% en laat ik zo totdat de zon weg is.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

fredhuizinga schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:56:
[...]

Dat is ook wat ik doe, die automatiseringen van 100 75 50 20 en 10% is de terugregeling van de zonnepanelen. De accu laad ik op tot 99 á 100% en laat ik zo totdat de zon weg is.
Je zet de batterij bij 99% stand-by schreef je net. Dat bedoel ik, gewoon door het BMS naar 100% laten gaan tot de boel minstens op idle gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc25579
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:32
Ik ben niet tevreden over 1.0219, reactie is veel te traag, het zal geen grote waardes hebben in het verbruik/opbrengst overzicht maar het loopt minder mooi over bij zon/bewolking dan 1.0218 of eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
Zijn er veel mensen die net als ik meerdere keren per dag een oranje knipperend lampje hebben en de app zegt dat alles oke is maar de batterij is inactief?

Ik heb dit meerdere keren per dag. Nooit eerder gehad. Is die nieuwe beta firmware hier een oplossing voor?

Hebben meer mensen dit?

Homewizard reageert niet op mijn bericht. Ze zijn een beetje druk denk ik maar je zou maar een echte kapotte batterij hebben dan is het niet reageren van HW wel kwalijk.

Trouwens alles al gedaan, uit/aan, reset en 45 min spanningsloos.

[ Voor 28% gewijzigd door PureCode op 26-08-2025 19:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:31

ikookhier

>hijdiehieris<

Hier net ook 2 homewizard pb ontvangen, installatie was zo klaar.
13 maart besteld
15 augustus 2 weken mail
22 augustus betaald
26 augustus geleverd :+

Geïnstalleerd op 2 eigen groepen op 2 verschillende fases.
Ontgrendeld 1600w
En aangemeld op engergieleveren.nl :)

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ikookhier schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:00:
13 maart besteld
15 augustus 2 weken mail
22 augustus betaald
28 augustus geleverd

Ontgrendeld 1600w
28 zal wel 26 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-09 17:04
Is er al een script zonder toeters en bellen om de batterijen te laten ontladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Hieperdepiep schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:17:
Is er al een script zonder toeters en bellen om de batterijen te laten ontladen?
Nee, HW heeft al aangegeven dat ontladen voorlopig niet in de API opgenomen gaat worden. Het is nu Standby, NOM en geforceerd laden.

Binnenkort komen er twee varianten op NOM bij (NOM alleen laden, NOM alleen ontladen) en daar blijft het volgens mij dan bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtkuT32KUVhI3BQrVlC28Mq3CLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k2tOOFSuZuflm4dbJ8472GpG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LI2Nl9aQJ4rImDfxTQTLgHweuxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9u6qmhV4GS8C9XymAy4scf7S.png?f=fotoalbum_large
Het regelt mooi strak
NOM is slechter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edblom
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:34
PureCode schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:57:
Zijn er veel mensen die net als ik meerdere keren per dag een oranje knipperend lampje hebben en de app zegt dat alles oke is maar de batterij is inactief?

Ik heb dit meerdere keren per dag. Nooit eerder gehad. Is die nieuwe beta firmware hier een oplossing voor?

Hebben meer mensen dit?

Homewizard reageert niet op mijn bericht. Ze zijn een beetje druk denk ik maar je zou maar een echte kapotte batterij hebben dan is het niet reageren van HW wel kwalijk.

Trouwens alles al gedaan, uit/aan, reset en 45 min spanningsloos.
Heb er ook last van, duurt al een week dat per dag een batterij oranje knippert. Gemeld bij helpdesk, reageerde de volgende dag via de mail. Vandaag werken de 2 batterijen vlekkeloos, na het aanzetten van de elektrische oven gaan 2 batterijen knipperen, na een uurtje werkt er 1 vanzelf weer, na nog een uurtje werken ze alletwee weer. Schiet mij maar lek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 22:03
edblom schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:49:
[...]

Heb er ook last van, duurt al een week dat per dag een batterij oranje knippert. Gemeld bij helpdesk, reageerde de volgende dag via de mail. Vandaag werken de 2 batterijen vlekkeloos, na het aanzetten van de elektrische oven gaan 2 batterijen knipperen, na een uurtje werkt er 1 vanzelf weer, na nog een uurtje werken ze alletwee weer. Schiet mij maar lek!
Wat een ellende!
Hoe kan dit gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:12:
[...]

Wat een ellende!
Hoe kan dit gebeuren?
Beta tester hebben dit probleem niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
GL007 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:16:
[...]

Beta tester hebben dit probleem niet meer
Dat geeft hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De NOM is wat minder NOM
Vandaag op dit moment al 0,13kWh verbruikt
Regeling is toch iets minder strak dan wat ik gedacht had.
De stress testen heb ik vandaag ook weer uitgevoerd en de regeling bleef stabiel.
Blijf nu alleen het led probleem over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
GL007 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:45:
De NOM is wat minder NOM
De stress testen heb ik vandaag ook weer uitgevoerd en de regeling bleef stabiel.
Je bedoelt dat het erg helder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:46:
[...]

Je bedoelt dat het erg helder is?
Normaal heb ik 0,02kWh NOM en soms 0,04kWh nu factor 5 slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:55
GL007 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:45:
De NOM is wat minder NOM
Had je bij jou geen last van wolken vandaag? Dit is voor de NOM een lastige dag met laden. Je ziet dan dat er iets meer import is maar die ben je eigenlijk niet kwijt maar gaat vaak juist de batterij in bij wolkje, zon, wolkje.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gielz schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:09:
[...]

Had je bij jou geen last van wolken vandaag? Dit is voor de NOM een lastige dag met laden. Je ziet dan dat er iets meer import is maar die ben je eigenlijk niet kwijt maar gaat vaak juist de batterij in bij wolkje, zon, wolkje.
Daar had ik wel last van maar het meestal een verdubbeling in het verbruik. Maar vandaag 5 keer.
Voor de rest ben ik weer tevreden. En het led probleem dat wordt wel in de volgende update aangepakt.
Het NOM leverd per maand 70 tot 100 kWh minder verbruik op. Dus zo 600 tot 800 kWh per jaar op.
De resultaten gaan elke nacht om 0:00 uur naar een Google sheet. Zodat ik ‘s morgens kan zien wat de dagresultaten zijn.
Verder wordt effectief gebruiksrendement van de zonnepanelen uitgerekend.

[ Voor 13% gewijzigd door GL007 op 26-08-2025 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016

fxs81

Julianadorp

meesje schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:47:
Hoe is jullie ervaring met garantie afhandeling (binnen de garantie periode) mocht een tweedehands gekocht batterij vervangen moeten worden? Natuurlijk met voorwaarde dat je de factuur er bij hebt.
Ik weet zo even niet meer bij wie het was hier maar die had via marktplaats een HW pib gekocht en kreeg daar een probleem mee. Die is toen gewoon omgeruild voor een nieuwe. Factuur is wel een must inderdaad.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eriq
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:29
Sinds gisteren software 1.0303 nadat ik een E327 melding had van een van mijn renewed batterijen.
LED verlichting is nu erg fel, ook bij 5%.
Ik ben geen betatester.
Dit ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Eriq schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:31:
Sinds gisteren software 1.0303 nadat ik een E327 melding had van een van mijn renewed batterijen.
Ik ben geen betatester.
Dit ter info.
Heeft HW die erin geschoten dan? Aangezien versie 1.0303 alleen nog als beta beschikbaar is voor zover ik weet.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eriq
fxs81 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 23:05:
[...]

Heeft HW die erin geschoten dan? Aangezien versie 1.0303 alleen nog als beta beschikbaar is voor zover ik weet.
Ja, is door HW gedaan na mijn melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
Eriq schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:31:
Ik ben geen betatester.
Dit ter info.
Is een bekend probleem voor 1.0303, nachtverlichting in de hal kan nu uit, de twee PiB's verlichten hal en overloop momenteel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:51
PeteSplit schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:35:
[...]

Meerdere GoodWe modellen kun je integreren in Home Assistant (HA).
De P1 meter van Homewizard kun je ook integreren in HA.
HA kan dan het eigen verbruik uitrekenen en omzetten in een percentage van de Power Limit en dat instellen op je omvormer.
Eigen verbruik = Waarde omvormer + Waarde P1 meter

Zie de GoodWe integratie in HA:
https://www.home-assistant.io/integrations/goodwe/

De Homewizard batterij is gewoon een verbruiker, die ook in de aangegeven waarde van de P1 meter zit.
Ik ben benieuwd hoe slim de Enphase systemen worden (als je panelen en metered Envoy hebt, maar geen Enphase accu). Met de extra negatieve stroomprijzen die we in mei een paar uur hadden kon ik de Enphase "AI Optimalisatie" in werking zien. Dat betekende toen dat de productie van de panelen naar nul ging, en de batterij helaas het verbruik ging dekken. Wel te verwachten, niet super handig.

Als het systeem ècht slim is zou het in 2027 moeten proberen om wel het eigen gebruik te dekken vanuit de panelen, maar niet te exporteren, als het tarief tussen 0 en minus de energiebelasting zit. En dat eigen verbruik zou dan inclusief opladen van de batterij moeten zijn. Dat lijkt me een stuk eenvoudiger dan te proberen alles zelf te regelen met HA. In ieder geval kan ik de HW batterij makkelijker sturen dan de panelen, want dan moet ik eerst een installateursaccount hebben...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, het lek is denk ik eindelijk boven. Men riep het hier al op het forum KISS (hou het simpel sukkel)

Ik was gisteren eigenlijk een betere Homey flow aan het bedenken voor storingsmeldingen. Terwijl ik aan het bekijken was wat ik daar voor kon gebruiken viel mij de batterij groep waardes op. Deze blijken een perfecte indicator voor een brakke verbinding. (sensoren vallen weg) Snel de Homey app herstart en een diagnose rapportje naar Tebbie gestuurd. Daar viel niet veel in te zien dan behalve dat de hele P1 meter niet voorkomt. Vanmorgen nog met dingen lopen testen wat mogelijk storing geeft. En Tebbie had in de tussentijd een nieuwe versies gemaakt die de Homey verbinding met de P1 meter open laat staan in plaats van steeds opzetten en afsluiten. Toen ging alles op zijn kant hier. Maar las ook dat @GL007 het wel prima draait. Eerst maar eens in het bos gaan spelen. Bij thuiskomst had ik een ingeving. Eens even een guerrilla testje opgezet. Dat zag er hoopvol uit. (batterij groep kwam terug en bleef)

Ik was even de deur uit maar wederom een ingeving hoe ik dat netjes kon opzetten.
Wat ik nu gedaan heb:
Homey welke al bekabeld was direct aangesloten op de zelfde switch waar de AP’s aan hangen. (kabel getrokken) En voor het Homewizard spul eigen SSID met 802.11 Rate Control op 1 Mbps op 1 Omada AP binnen gezet . Dit lijkt goed te werken. De batterij groep waardes zijn een goede indicator voor een stabiele verbinding. Nog geen discoshow gezien. (nu draait het nog niet zo lang zo)

Homey Homewizard App Version 3.6.61 (beta) draait hier nu verder prima. WiFi status is een mooie toevoeging. Is hier nu stabiel op “strong” (-49dBm) Kijken of ik dat morgen als het p1 verlengkabeltje binnen is nog iets beter krijg. In ieder geval weg bij andere elektronica.

Dus lang verhaal kort:
Hang je Homey bekabeld aan de zelfde switch of SSID als de gebruikte AP voor Homewizard.
Gebruik het minst gebruikte WiFi kanaal op de buurt. Of in ieder geval wat anders dan de directe buren. (1,6, of 11)
Zet je 2,4GHz WiFi op 20MHz kanaalbreedte. (minder Interferentie, en dus uiteindelijk sneller)
Zet je Zigbee spul op een Zigbee kanaal tussen de Wifi kanalen of daar buiten. (15,20, 25 of 26)
Werkt het? Gefeliciteerd! Blijf er nu vanaf. O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKF6wB9coEFEgdSJvBFbnnXUUNI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FJRYDqMDWoPARdlLEEVfrerj.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-KeQTSyols2PhsmrFVhehdIuoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6i4wNQcxQStf9NfGIzmhOXof.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7AaA7V4HYmW-ZND0YEBqpDKW14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GQ7aa0xQBxVuSYN6XgZBVpcz.png?f=fotoalbum_large

Iedereen bedankt voor het meedenken, @Tebbie in het bijzonder voor vanmorgen. (en nu maar hopen dat het zo blijft _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
Eriq schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 23:12:
[...]

Ja, is door HW gedaan na mijn melding.
Ze reageren dus toch? Ik wacht al 3 dagen op een reactie. Vind dat echt niet zo goed hoor.
Van mij mag HW mijn batterij op de nieuwste BETA zetten. Heb elke dag oranje knipperend lampje. Maar goed moeten ze wel reageren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
PureCode schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:51:
[...]

Ze reageren dus toch? Ik wacht al 3 dagen op een reactie. Vind dat echt niet zo goed hoor.
Van mij mag HW mijn batterij op de nieuwste BETA zetten. Heb elke dag oranje knipperend lampje. Maar goed moeten ze wel reageren :-(
Ik heb geen idee. Ik was blij verrast dat het zo snel was opgepakt.
Ik ken het proces van het betatesten niet maar misschien dat deze renewed dat waren? :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Dat updatebeleid ben ik wel echt niet blij mee. Nu is m'n ene PiB plots geüpdatet naar ... 1.0219 en de andere niet (1.0218) Die met 19 geeft meteen een E327 error, en bedankt, het werkte feilloos tot nu toe :?

@HomeWizard_NL Huur eens iemand in met verstand van releasemanagement aub. Bij bv mijn Tesla beginnen ze pas na een maand of 8 niet updaten met het pushen van updates. Een minor releasje als 1.02.+1 zo snel pushen slaat echt nergens op.

[ Voor 26% gewijzigd door EvaluationCopy op 27-08-2025 09:47 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
EvaluationCopy schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:35:
Dat updatebeleid ben ik wel echt niet blij mee. Nu is m'n ene PiB plots geüpdatet naar ... 1.0219 en de andere niet (1.0218) Die met 19 geeft meteen een E327 error, en bedankt, het werkte feilloos tot nu toe :?

@HomeWizard_NL Huur eens iemand in met verstand van releasemanagement aub. Bij bv mijn Tesla beginnen ze pas na een maand of 8 niet updaten met het pushen van updates. Een minor releasje als 1.02.+1 zo snel pushen slaat echt nergens op.
Zou het kunnen zijn dat een mix van 1.0218 en 1.0219 tot problemen kunnen leiden?
Als dit geval is en bekend bij HW, dan ben ik met je eens dat ze een beter release management nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:07:
[...]

Zou het kunnen zijn dat een mix van 1.0218 en 1.0219 tot problemen kunnen leiden?
Als dit geval is en bekend bij HW, dan ben ik met je eens dat ze een beter release management nodig hebben.
Die release manager is terdege wel aanwezig. Kijkt maar naar de versie nummering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
GL007 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:18:
[...]

Die release manager is terdege wel aanwezig. Kijkt maar naar de versie nummering.
Dan moet 'ie z'n beleid aanpassen. Ben wel benieuwd hoe lang en op hoeveel PiB's ze zo'n versie testen vóór deze naar gebruikers wordt gepushed. Nu zal HW daar echt geen openheid over geven en dat hoeven ze ook echt niet. Maar zo'n minor releaseje zo snel pushen (en dan ook nog niet eens naar álle PiB's van één gebruiker), dat is gewoon bad practice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EvaluationCopy schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:27:
[...]

Dan moet 'ie z'n beleid aanpassen. Ben wel benieuwd hoe lang en op hoeveel PiB's ze zo'n versie testen vóór deze naar gebruikers wordt gepushed. Nu zal HW daar echt geen openheid over geven en dat hoeven ze ook echt niet. Maar zo'n minor releaseje zo snel pushen (en dan ook nog niet eens naar álle PiB's van één gebruiker), dat is gewoon bad practice.
Een test fase bij een groot project gaat altijd om het overzicht te houden. Ongebruikelijke interactie ten gevolge van slecht wifi kan veel roet in het eten gooien. Tot dus ver heb ik nog maar een versie gehad waar ik problemen mee kreeg. Gelukkig is dit snel onderkent en opgelost.
Verder zijn ze bezig met fijntuning. En dat is duidelijk te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 27-08-2025 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
Dat oranje lampje heeft volgens mij alles te maken met je energie verbruik. Gisteren deed mijn PIB het vrij goed. Vandaag is het ook nog bewolkt, dus de batterij gaat van laden naar ontladen en andersom en er wordt gewassen. Soms is er genoeg zonne-energie voor de wasmachine en dan door een wolk niet meer en dan ineens een blauw stuk en is er heel veel te veel. Volgens mij trekt de huidige software op de PIB dit niet. Ik zie duidelijk verschil tussen een dag dat niemand thuis is en een dag als we thuis zijn en gewassen, gestreken en gedroogd wordt. Vandaag al 5x oranje knipperend lampje gehad. Gister 1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
EvaluationCopy schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:27:
[...]

Volgens mij weten zij niet exact welke PIB, waar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:06
Homewizard app voor Homey (test / beta)

v3.6.63
* AbortController code added for APiv2
* Wifi quality capability added for P1 (-48dBm is not always clear to users if it is good or bad)
* Bugfix: P1, missed setAvailable(). Code didn’t recover from a failed P1 connection and kept P1 offline

[ Voor 22% gewijzigd door Tebbie op 27-08-2025 14:40 ]

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:18
EvaluationCopy schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:35:

Je kan een open sollicitatie sturen via https://www.homewizard.com/nl/vacatures/. 😉

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
I wish.

20 jaar service- en releasemgmt ervaring. Ik vind het een geweldig product en zou er graag werken, maar de afstand woon-werk houdt me tegen (3,5 uur in de spits) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EvaluationCopy schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:59:
[...]

I wish.

20 jaar service- en releasemgmt ervaring. Ik vind het een geweldig product en zou er graag werken, maar de afstand woon-werk houdt me tegen (3,5 uur in de spits) ;(
Lees ITIL dan weet je waar je over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
GL007 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:17:
[...]

Lees UTIL dan weet je waar je over hebt.
Bedoel je ITIL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:16
ritsl schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 23:37:
[...]

Ik ben benieuwd hoe slim de Enphase systemen worden (als je panelen en metered Envoy hebt, maar geen Enphase accu). Met de extra negatieve stroomprijzen die we in mei een paar uur hadden kon ik de Enphase "AI Optimalisatie" in werking zien. Dat betekende toen dat de productie van de panelen naar nul ging, en de batterij helaas het verbruik ging dekken. Wel te verwachten, niet super handig.

Als het systeem ècht slim is zou het in 2027 moeten proberen om wel het eigen gebruik te dekken vanuit de panelen, maar niet te exporteren, als het tarief tussen 0 en minus de energiebelasting zit. En dat eigen verbruik zou dan inclusief opladen van de batterij moeten zijn. Dat lijkt me een stuk eenvoudiger dan te proberen alles zelf te regelen met HA. In ieder geval kan ik de HW batterij makkelijker sturen dan de panelen, want dan moet ik eerst een installateursaccount hebben...
Dat hoeft niet. Een gebruikersaccount is voldoende voor de volgende methode:
https://gathering.tweaker...message/82936640#82936640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik ben gecertificeerd ITIL (v4) Managing Professional (ITIL Expert in v3). Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Maar goed, we gaan wel erg offtopic nu. De ..19 PiB doet het na een reset weer prima. Weet iemand of die dingen ná een gepushte update ook gereset worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EvaluationCopy schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

Ik ben gecertificeerd ITIL (v4) Managing Professional (ITIL Expert in v3). Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Maar goed, we gaan wel erg offtopic nu. De ..19 PiB doet het na een reset weer prima. Weet iemand of die dingen ná een gepushte update ook gereset worden?
Ik doe het wel. Voor de zekerheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

Die andere even handmatig updaten. Daarna even 45 minuten uitzetten met de knop. Dat zou e327 voorkomen volgens Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:34:
[...]

Die andere even handmatig updaten. Daarna even 45 minuten uitzetten met de knop. Dat zou e327 voorkomen volgens Homewizard.
Dit is voor mij de verklaring waarom ik nooit dit soort problemen had gezien.
Ik heb maar 1 PIB 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:40:
[...]

Dit is voor mij de verklaring waarom ik nooit dit soort problemen had gezien.
Ik heb maar 1 PIB 8)
Die krijgt toch ook een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:47:
[...]

Die krijgt toch ook een firmware update?
Dat klopt, maar ik had nooit E327 gezien.
Evenmin problemen met LEDs
Ik vermoed dat dit is ontstaan bij een meervoudige PIB opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:49:
[...]

Dat klopt, maar ik had nooit E327 gezien.
Evenmin problemen met LEDs
Ik vermoed dat dit is ontstaan bij een meervoudige PIB opstelling.
Dat zegt niks. Ik heb twee batterijen. De oudste heeft het twee keer gehad. De tweede van een week later. (Maart en april batch) tot op heden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:55:
[...]

Dat zegt niks. Ik heb twee batterijen. De oudste heeft het twee keer gehad. De tweede van een week later. (Maart en april batch) tot op heden niet.
Het is ook maar een vermoeden dat enkele PIB opstelling geen problemen krijgt bij een upgrade.
Ik ben blij dat een aantal mensen hier geen problemen hebben en hoop natuurlijk dat de anderen met problemen gauw een oplossing vinden of krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:01:
[...]

Het is ook maar een vermoeden dat enkele PIB opstelling geen problemen krijgt bij een upgrade.
Ik ben blij dat een aantal mensen hier geen problemen hebben en hoop natuurlijk dat de anderen met problemen gauw een oplossing vinden of krijgen.
Het zou in de basis natuurlijk probleemloos moeten werken. Vooralsnog voldoet het aan mijn verwachting dat je het eerste jaar regelmatig updates krijgt. (Zowel functies als bug oplossingen) En dat doet Homewizard wat mij betreft prima. (Maak dat wel eens anders mee, zoek het maar uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureCode
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:05:
[...]
(Zowel functies als bug oplossingen)
Ik heb vooral het idee dat ik steeds nieuwe bugs krijg. Dat oranje knipperen is ook weer totaal nieuw gedrag.
Maar klopt, de batterij inactief, alles is oke in de app en alle lampjes uit, die bug is wel opgelost bij mij.
Ik vind het een top product maar ik ga volgens mij van bug naar bug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PureCode schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:30:
[...]

Ik heb vooral het idee dat ik steeds nieuwe bugs krijg. Dat oranje knipperen is ook weer totaal nieuw gedrag.
Maar klopt, de batterij inactief, alles is oke in de app en alle lampjes uit, die bug is wel opgelost bij mij.
Ik vind het een top product maar ik ga volgens mij van bug naar bug.
Door mijn (zelf veroorzaakte) WiFi/netwerk problemen ben ik er wel achter dat de stabiliteit en reactietijd van je netwerk ook van grote invloed is. Zie mijn post van gisteren. Begrijp wel dat Homewizard zegt hang alles lekker aan je ISP router. De combinaties en creatieve oplossingen van hobbyisten en professionals is niet te overzien. Dus mijn tip, snor je netwerk eens na.Ook al denk je dat het helemaal fantastisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:52

Winkiller

De Mopperpot

Winkiller schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:12:
ik zag tot mijn verbazing zojuist een PiB error 327.
Even een update naar aanleiding van deze foutmelding na de firmware upgrade: 1.0219.
Geen fouten meer gezien na de reset van de PiB via een slimme stekker, Alles is ok :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:38:
[...]

Door mijn (zelf veroorzaakte) WiFi/netwerk problemen ben ik er wel achter dat de stabiliteit en reactietijd van je netwerk ook van grote invloed is. Zie mijn post van gisteren. Begrijp wel dat Homewizard zegt hang alles lekker aan je ISP router. De combinaties en creatieve oplossingen van hobbyisten en professionals is niet te overzien. Dus mijn tip, snor je netwerk eens na.Ook al denk je dat het helemaal fantastisch is.
KISS 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
[...]

Ik heb voor mijn IoT een apart 2.4Ghz SSID. Niets bijzonder. die batterij staat praktisch naast mijn router met 100% WiFi signaal. Zou niet weten wat ik daaraan zou moeten verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[...]
Begrijp wel dat Homewizard zegt hang alles lekker aan je ISP router.
Meest voor de hand liggend toch ? Ik heb een mesh netwerk (niet van ISP) en heb nauwelijks fouten.
Dit terwijl hier geroepen word dat mesh netwerken meer problemen geven, 1x een P1 error hier.
Denk dat hoe meer je tweaked (ik was geen tweaker volgens @Devke ) hoe meer fouten met de PiB.
Althans zo lijkt het :+ weet het ook niet zeker net als als die vreemde fouten die ik niet heb. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:44
ikookhier schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:00:
13 maart besteld
15 augustus 2 weken mail
22 augustus betaald
26 augustus geleverd :+

Ontgrendeld 1600w
Hier op 21 maart besteld, 18 augustus de 2-weken mail gehad. Nu afwachten op de betaallink.. (2 stuks besteld)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:40
1.0305 is uit. De felle LEDs zouden gefixt moeten zijn. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Betatester:
2 pibs op 1.0305 vrijgeschakeld (sinds 2 minuten)
1 p1 op 6.0205
1 kWh 1 fase op 5.0008

Hier ook maar 1x de E327 gehad, na de reset nooit meer. Is ook de enige error die ik ooit heb gehad.
Ik ben wel happy met HW, vind dat ze ons heel erg tegemoetkomen met de wensen die hier worden neergezet.
Ter info uit het betakanaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7N8x3uGMf1xaAzKrwfJz64Oh58A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HRI67dDxWUfqjVncRRara8h5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door fxs81 op 27-08-2025 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureCode
timadriaans schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:28:
[...]
Hier op 21 maart besteld, 18 augustus de 2-weken mail gehad. Nu afwachten op de betaallink.. (2 stuks besteld)
Nog altijd niet in April pfff. Die batterijen hebben een langere levertijd als een auto. Ik heb 15 mei besteld. Ik hoop hem toch echt wel binnenkort te krijgen. had oorspronkelijk in Augustus geleverd moeten worden.
Ik weet dat Homewizard hierover gereageerd heeft maar vind toch dat ze de klanten waar ze vertraging bij oplopen beter kunnen (moeten) informeren. Je hebt eigenlijk gewoon geen idee wanneer die komt. Ik hoop namelijk nog een stukje (na)zomer mee te pakken. Dit is mijn tweede bestelling. De eerste was ook te laat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:08
Met beta 1.0305 branden de leds weer normaal! (te laat zie ik) :)

[ Voor 18% gewijzigd door bing69 op 27-08-2025 14:02 ]

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Edit. Release is al gemeld. TS aangepast.

[ Voor 113% gewijzigd door Devke op 27-08-2025 14:41 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
2 batterijen, beide op versie 1.0219. De renewed batterij is al een keer vervangen ivm een fout in de 400 serie. Nu geeft de "nieuwe" renewed foutcode E327 en knippert de bovenste van de 4 ledstrips oranje. Ga je met die code naar Wizzy dan komt Wizzy met de volgende tekst:
Wat vervelend dat deze code bij je zichtbaar is.
Gelukkig hebben we goed nieuws, we hebben deze week een update uitgebracht die dit probleem oplost!
We willen je vragen jouw batterij van de nieuwste update te voorzien, het probleem is daarna naar alle waarschijnlijkheid verholpen.
Bedankt voor je geduld en vertrouwen! Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het ons gerust weten.

Ik weet niet beter dan dat 1.0219 de laatste firmware is, ik ben geen beta tester.
Harde reset maar uitgevoerd.

[ Voor 6% gewijzigd door chippie777 op 27-08-2025 15:00 . Reden: reset toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
chippie777 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:51:
2 batterijen, beide op versie 1.0219. De renewed batterij is al een keer vervangen ivm een fout in de 400 serie. Nu geeft de "nieuwe" renewed foutcode E327 en knippert de bovenste van de 4 ledstrips oranje. Ga je met die code naar Wizzy dan komt Wizzy met de volgende tekst:
Gelukkig hebben we goed nieuws, we hebben deze week een update uitgebracht die dit probleem oplost!
We willen je vragen jouw batterij van de nieuwste update te voorzien, het probleem is daarna naar alle waarschijnlijkheid verholpen.
Bedankt voor je geduld en vertrouwen! Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het ons gerust weten.

Ik weet niet beter dan dat 1.0219 de laatste firmware is, ik ben geen beta tester.
Lekker dan!! Suf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PureCode schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:41:
[...]
Nog altijd niet in April pfff. Die batterijen hebben een langere levertijd als een auto. Ik heb 15 mei besteld. Ik hoop hem toch echt wel binnenkort te krijgen. had oorspronkelijk in Augustus geleverd moeten worden.
Ik weet dat Homewizard hierover gereageerd heeft maar vind toch dat ze de klanten waar ze vertraging bij oplopen beter kunnen (moeten) informeren. Je hebt eigenlijk gewoon geen idee wanneer die komt. Ik hoop namelijk nog een stukje (na)zomer mee te pakken. Dit is mijn tweede bestelling. De eerste was ook te laat.
Maak je niet druk, als het goed is krijg je 60 euro aan tegoed bonnen, het wachten waard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Harde reset maar uitgevoerd.
1.0303 lost het probleem op. Ze kunnen deze (beta) software naar je pushen. Dat willen ze doen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru

Heb je de tip om d.m.v. de schakelaar een reset te doen geprobeerd?
Dus schakelaar op uit draaien, 10 minuten wachten, daarna weer de schakelaar op aan draaien.
Dit schijnt te helpen, totdat de laatste update wordt vrijgegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Winkiller schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:11:
[...]

Meest voor de hand liggend toch ? Ik heb een mesh netwerk (niet van ISP) en heb nauwelijks fouten.
Dit terwijl hier geroepen word dat mesh netwerken meer problemen geven, 1x een P1 error hier.
Denk dat hoe meer je tweaked (ik was geen tweaker volgens @Devke ) hoe meer fouten met de PiB.
Althans zo lijkt het :+ weet het ook niet zeker net als als die vreemde fouten die ik niet heb. :+
Niet nice om iets te suggereren wat niet klopt. Onnodig. Verder reageer ik er niet meer op.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 20:06
Hier ook een e327 melding op een renewed batterij. Zit net een paar dagen op fw: 1.0219. lijkt wel alsof die firmware deze melding vaker last voorkomen ipv oplossen. Zo ook maar eens de reset proberen en melding maken bij HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Aardedraadje schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:02:
[...]

1.0303 lost het probleem op. Ze kunnen deze (beta) software naar je pushen. Dat willen ze doen blijkbaar.
Ik weet niet of dat gaat gebeuren. Na het antwoord van wizzy kon ik niet verder chatten, alleen een nieuwe vraag stellen (over ander onderwerp). Inmiddels wel een reset uitgevoerd. Oranje lampje is uit, E327 error is weg maar batterij blijft op inactief staan terwijl er nog wel zon overschot is. Dat gaat nu het net op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Devke schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:26:
[...]

Niet nice om iets te suggereren wat niet klopt. Onnodig. Verder reageer ik er niet meer op.
Nee doe maar niet maar je had misschien wel gelijk, ik ben wat betreft de PiB geen Tweaker, set it forget it. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
chippie777 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:47:
[...]

Ik weet niet of dat gaat gebeuren. Na het antwoord van wizzy kon ik niet verder chatten, alleen een nieuwe vraag stellen (over ander onderwerp). Inmiddels wel een reset uitgevoerd. Oranje lampje is uit, E327 error is weg maar batterij blijft op inactief staan terwijl er nog wel zon overschot is. Dat gaat nu het net op.
Even wachten of straks het vanzelf normaal gaat werken?
Je hebt beide een reset gegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 20:06
Hier na 10 min uitgezet met knop is de batterij weer aan het laden zonder melding.
Ik had na antwoord wizzy geklikt op nog een vraag en iig ook even gemeld dat ik al op de laatste fw zat. Hopelijk geven ze de nieuwe fw dan wat extra prio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
1 van mijn 2 renewed is automatisch geupdate naar 1.0305 (LED is nu weer goed), terwijl de andere renewed nog 1.0303 heeft 8)7
(Geen betatester)

[ Voor 7% gewijzigd door Eriq op 27-08-2025 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
rtunru schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:59:
[...]

Even wachten of straks het vanzelf normaal gaat werken?
Je hebt beide een reset gegeven?
Alleen een reset uitgevoerd op de batterij met de E327 melding. Andere batterij doet gewoon z’n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PureCode schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:07:
[...]

Ik heb voor mijn IoT een apart 2.4Ghz SSID. Niets bijzonder. die batterij staat praktisch naast mijn router met 100% WiFi signaal. Zou niet weten wat ik daaraan zou moeten verbeteren.
De P1 meter vind een sterk en stabiel signaal wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:55

Remco2001

Ehm, ok...

E438 melding hier op alle 4 de batterijen. Werking is momenteel gewoon goed (ontladen). Staat uit bij Homewizard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Remco2001 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:14:
E438 melding hier op alle 4 de batterijen. Werking is momenteel gewoon goed (ontladen). Staat uit bij Homewizard.
Wat is nou E 438 melding. Waar blijft de lijst!,!!!

Pagina: 1 ... 197 ... 206 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.