Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:38

fxs81

Julianadorp

Hier geen enkel probleem meer gehad, geen wegvallende verbindingen of foutcodes. Draait superstrak nom. Zou ook wel een lijstje met veel voorkomende codes willen (al zijn het er steeds minder dus ik denk dat HW goed bezig is) alleen al om beter mee te kunnen denken over oplossingen.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:06
GL007 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:33:
[...]

We moeten niet vergeten dat de server ook veranderen.bij Homewizard. Waarschijnlijk speelt dit ook een rol.
Vandaag was het zeer ellendig. Samen met het wegvallen van internet voor 10 minuten.
Hier liep gister alles als een zonnetje😉, als er HW iets was zouden we daar allemaal last van moeten hebben toch? Of ik moet weer net op een andere server bij HW zitten dan jij? Geen idee maar liep alles zoals (bijna) altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1245
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20:55
Vanochtend knipperde de onderste led van de 2e batterij oranje, FW:1.0219.
Weet iemand wat dat betekent?

Heb beide batterijen uitgezet en zal ze later weer inschakelen dan zullen ze het wel weer doen maar ik vraag me af of @HomeWizard_NL niet een lijstje op de website kan zetten die het led gedrag uitlegt.

De app geeft zoals vaker niets aan en zegt dat alles dikke prima is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:30
Blijft vreemd allemaal.
Zaterdag heb ik beide batterijen naar firmwareversie 1.0219 gebracht. 5? 6weken lang geen enkel probleem gehad. En toen begon zaterdag ineens het gedoe: ik gebruikte stroom van het net de ene batterij stond op 62%, de andere was volledig leeggetrokken. Geen uitroepteken, maar wel wit en inactief.

Ik heb toen beide batterijen uitgezet en de P1-meter samen met alles anderhalf uur volledig stroomloos gezet (’s avonds, terwijl ik even weg was).

Zondagochtend kreeg ik een melding over de P1-meter. Deze was losgekoppeld, terwijl de batterijen gewoon online waren. De P1-meter was ook niet pingbaar. De laatst bekende wifi-sterkte was 98%, en het apparaat stond al maanden op een vast IP-adres, net als de batterijen.

Vanmorgen dacht ik dat alles weer werkte — tenminste toen ik de deur uit ging.. en net op kantoor ontdekte dat de P1-meter weer losgekoppeld is... |:(

P1 stond al een tijd op 6.0203 en daar ben ik ook niet aan geweest totdat het gezeik begon..... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arie. schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 05:59:
[...]

Hier liep gister alles als een zonnetje😉, als er HW iets was zouden we daar allemaal last van moeten hebben toch? Of ik moet weer net op een andere server bij HW zitten dan jij? Geen idee maar liep alles zoals (bijna) altijd goed.
De beta testers draaien op de nieuwe server. Zo heb ik het begrepen

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +4 Henk 'm!
GL007 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:03:
Met wat ik vandaag hebt meegemaakt heb ik een verzoek. Zet de vorige versie terug in de batterijen en P1.
@HomeWizard_NL lost dit probleem op s.v.p.
Ik snap dat je wat irritaties hebt rondom de PIB maar door dwingend te roepen dat HW iets moet doen gaat niet werken. "Zet terug" "Maak die meldingen in de app". Ik snap de wens prima. Echter het komt dwingend over allemaal. HW leest mee hier dus ik denk dat de wens wel gehoord is 😊

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:59

ONM

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:22:
Hier vandaag toch ook weer een hik met het verliezen van de p1 verbinding. Zie gelijktijdig met het wegvallen van de batterijen echter ook een dip in WiFi sterkte op de P1 meter. (niet bij de batterijen) Gek genoeg tussen 17:00 - !9:00 grotere dip (-55 dBm wat nog steeds goed genoeg is) waarbij het gewoon door draait.

Echter stond er ook een pannetje soep op de inductieplaat. Raakt het geheel van slag door grote vermogenswisselingen? ik heb het namelijk eerder gehad dan na gebruik van kookplaat of Sunshouwer (3kW) het geheel van slag was. Of zou de p1 meter van slag raken door het strooiveld? Om maar eens wat in de groep te gooien. (Kookplaat zit op een meter of 3, de Sunshower een metertje meer)
Vanmorgen hier dezelfde hik op alle drie de batterijen. Dat gebeurt ondertussen een paar keer per dag. De hik is ook wel weer snel voorbij maar het blijft vreemd en hoort natuurlijk niet. Er was hier enkel geen aanleiding zoals Apenkooi een mogelijk optie gaf in zijn reactie. Voor de rest draait alles hier zonder fouten ( fingers crossen :) )

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Nieuwe beta versie PIB uitgebracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5vmClVYPo6q8c10mo6eS62ZGUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xMykeqAo3KzLSwAxVgaV6g2d.png?f=fotoalbum_large

Tijdens installatie krijg je nu in de app netjes een melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnRm2Xmca2dRuU9NnjqliVtNVGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJkH4GsBRqYYqAlqgZIMjliv.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna volgt nog wat synchronisatie en done.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YI_fNCvvK357IAnatagZsE9xKg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O52UIITa6i3lzc0kM6tVGijj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPLZiJ0DWubsjYBovpwLWVjDSYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ei54aeDvEAXZ4PMHvrJEaj2z.jpg?f=fotoalbum_large

Edit : 1e afbeelding aangepast. Zat verkeerde E medling in. Gecorrigeerd door @DCSBL en goed opgemerkt door @ArthurMorgan

[ Voor 74% gewijzigd door Devke op 25-08-2025 10:53 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-09 13:36
Is die alleen voor de beta users? Mijn batterij heeft nog geen update beschikbaar staan.
En lost dit dat irritante oranje knipperende lampje op zonder foutcode in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PureCode schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:52:
[...]

Is die alleen voor de beta users? Mijn batterij heeft nog geen update beschikbaar staan.
En lost dit dat irritante oranje knipperende lampje op zonder foutcode in de app?
Klopt. Updates worden eerst aangeboden aan een betagroep. Ik heb sws niks knipperend staan dus dan is het wat moeilijk checken of het opgelost is.

[ Voor 11% gewijzigd door Devke op 25-08-2025 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
Devke schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:55:
[...]

Klopt. Updates worden eerst aangeboden aan een betagroep.
Nou opschieten maar want mijn plugin batterij is nu al dagen stuk. Elke x minuten springt die in de fout!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Devke schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Edit: Corrected error codes from E327 and E328 to E326 and E327, since the original note listed the wrong codes.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:55:
[...]

Klopt. Updates worden eerst aangeboden aan een betagroep. Ik heb sws niks knipperend staan dus dan is het wat moeilijk checken of het opgelost is.
Hier beide batterijen geüpdatet.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simonmdejong
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:13

simonmdejong

Blaat

GL007 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:59:
[...]

Hier ook. met vorige versie geen problemen gehad, hopelijk met deze ook niet.

3x Homewizard PIB, 25 zonnepanelen 8050W piek power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb de leds op 5% staan... dat lijkt niet echt te kloppen. Is echt heel erg fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:07:
Ik heb de leds op 5% staan... dat lijkt niet echt te kloppen. Is echt heel erg fel.
Hier hetzelfde. Bij 5% heb ik al wat vroeger halverwege was. Bij 10%voluit licht sterkte.
Extra test de batterijen starten sneller op 5 min ipv 10 min

[ Voor 9% gewijzigd door GL007 op 25-08-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:35
GL007 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:59:
[...]

Jij bent dus een beta tester?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

ArthurMorgan schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:07:
Ja hier ook, tevens is de veiligheidsrestrictie er niet af deze keer, na de update staan ze gewoon nog op 1600 Watt laden/ontladen. Niet dat ik dat erg vind maar heb het samen met de leds wel even gemeld in de betagroep.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:12:
[...]

Jij bent dus een beta tester?
Ja vanaf het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
fxs81 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:14:
[...]

Ja hier ook, tevens is de veiligheidsrestrictie er niet af deze keer, na de update staan ze gewoon nog op 1600 Watt laden/ontladen. Niet dat ik dat erg vind maar heb het samen met de leds wel even gemeld in de betagroep.
Dat van die veiligheidsrestrictie was hier altijd al zo bij de updates. Ik heb dat in elk geval om die reden nooit hoeven aan te passen. Alleen na het vervangen van een batterij heb ik dat moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

ArthurMorgan schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:17:
[...]

Dat van die veiligheidsrestrictie was hier altijd al zo bij de updates. Ik heb dat in elk geval om die reden nooit hoeven aan te passen. Alleen na het vervangen van een batterij heb ik dat moeten doen.
Grappig hoe dat dus ook niet bij iedereen hetzelfde is. Hier zat na iedere update de restrictie er weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb 1 batterij geupdate. De andere (nog) niet. Het verschil in felheid van de leds is goed zichtbaar. Beide op 5% ingesteld. Ik zie meerdere meldingen op de beta github richting HW.

Restrictie is niet gewijzigd. Zoals altijd staat deze uit en max laden / ontladen mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6pNvbDrzSot8TImAb63CYLS4jw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgWGIL0MjetGgGMMTnFDwO5e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 25-08-2025 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12:03

wdr

Devke schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:23:
Ik heb 1 batterij geupdate. De andere (nog) niet. Het verschil in felheid van de leds is goed zichtbaar. Beide op 5% ingesteld. Ik zie meerdere meldingen op de beta github richting HW.

Restrictie is niet gewijzigd. Zoals altijd staat deze uit en max laden / ontladen mogelijk.

[Afbeelding]
In tegenstelling tot wat in de aankondiging staat (slightly lower), is de helderheid dus niet lager, maar hoger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wdr schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:29:
[...]

In tegenstelling tot wat in de aankondiging staat (slightly lower), is de helderheid dus niet lager, maar hoger?
In de code wellicht een + en - verwisseld? Ach als dit het ergste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

In de code wellicht een + en - verwisseld? Ach als dit het ergste is.
Ik denk dat ze een factor 10 te snel gaat. 10% =100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devke schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit : 1e afbeelding aangepast. Zat verkeerde E medling in. Gecorrigeerd door @DCSBL en goed opgemerkt door @ArthurMorgan
1.0218? We draaien al 1.0219. Dus hoe is 1.0218 een nieuwe beta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:09:
[...]

1.0218? We draaien al 1.0219. Dus hoe is 1.0218 een nieuwe beta?
Ik zie wat je bedoeld. Ik denk dat hier bedoeld wordt "bug is aanwezig sinds"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc25579
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:34
Ik na dagen, ik kijk dagelijks in de app maar niet in de instellingen, maar weer eens in de instellingen gekeken en potvolkoffie staat er ineens een 1.0219 in plaats van een 1.0218 in de pib terwijl van 1.0108 naar 1.0218 gevoeld weken heeft geduurd en deze dus in enkele dagen. Merk wel dat de pib/p1 meter met deze versie anders reageren....trager op veranderingen. Prima zolang ik maar onder de 1000kWh teruglevering blijf vanwege die geweldige boete die ik krijg omdat ik sinds 2011 probeer duurzamer te zijn.
Voor de rest al sinds halverwege maart niks bijzonders te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:14:
[...]

Ik zie wat je bedoeld. Ik denk dat hier bedoeld wordt "bug is aanwezig sinds"
Ik heb nu versie 1.0303 en P1 versie 6.0205
Herstart getest en het gaat hier perfect. Ook voor P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
GL007 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:25:
[...]

Ik heb nu versie 1.0303 en P1 versie 6.0205
Herstart getest en het gaat hier perfect.
Laten we duimen dat je niet weer E327 krijgt als de zon minder gaat schijnen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rtunru schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:29:
[...]

Laten we duimen dat je niet weer E327 krijgt als de zon minder gaat schijnen >:)
Dat kan ik zo testen. Even de omvormer lager zetten
Test geslaagd. Nu krijg ik de batterijen niet meer van de wijs. Ze blijven nu mooi regelen en dat was gisteren stukken beroerder.
Omvormer naar 10% gezet , daarna naar 30% en 100% gezet. Ik zag de regeling er goed op reageren.

[ Voor 30% gewijzigd door GL007 op 25-08-2025 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben onderussen ook weer wat wijzer geworden via Homewizard.
Voor wat betreft het netwerk wil ik adviseren om het juist heel basic te houden, accespoints geven veel problemen. Een 2.4 ghz wifi kanaal speciaal voor je HomeWizard producten op de router van de provider werkt vaak het best.
ISP WiFi staat bij mij uit. Dat kan uiteraard weer aan, maar zit voor mijn Omada router. Dan kan ik er vanuit mijn netwerk niet meer bij. Blijft over de SSID op een eigen AP parkeren. Dus eigenlijk wat ik al deed met de Airport. (draai na de reset wel via Omada) Als ik perse alles via Omada wil draaien kan ik er natuurlijk een AP bij hangen op een laag vermogen. Echter meer AP's is ook vragen om problemen kwam ik gisteren achter.

YouTube: Can You Have Too Many WiFi Routers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:37:
Ik ben onderussen ook weer wat wijzer geworden via Homewizard.

[...]

ISP WiFi staat bij mij uit. Dat kan uiteraard weer aan, maar zit voor mijn Omada router. Dan kan ik er vanuit mijn netwerk niet meer bij. Blijft over de SSID op een eigen AP parkeren. Dus eigenlijk wat ik al deed met de Airport. (draai na de reset wel via Omada) Als ik perse alles via Omada wil draaien kan ik er natuurlijk een AP bij hangen op een laag vermogen. Echter meer AP's is ook vragen om problemen kwam ik gisteren achter.

YouTube: Can You Have Too Many WiFi Routers?
KISS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRSufPOat2Fpod9GfxfTWye4__k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rI2Ccot6S01ygjQyVDb8IQ5e.png?f=fotoalbum_large
Test omvormer Zonnepanel gevarieerd. Het ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige ISP router gaat een keer weg. Zit hier op Delta te wachten met hun glasvezel..... (iets met geen prik in de wijkkast 8)7 ) Het Omada spul staat hier in voorbereiding daar op. (duurt alleen langer dan verwacht, zou nu oktober worden) Daarnaast hangt hier iets meer in het netwerk dan alleen een computer & telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 00:02
Ik zag dit topic voorbij komen en toen dacht ik, laat eens kijken of de batterij al vol is.
Hij was niet meer aan het laden, en daar was de E442 error :'(

Zoals ik hier kon lezen maar gelijk een batterij wissel aangevraagd via de chatbot.

Nu herstart met de update en hij werkt weer. Gelukkig geven ze aan dat je hem kan blijven gebruiken. "In de tussentijd kan je jouw batterij blijven gebruiken! Hier zijn geen gevaren aan verbonden."
Edit:
Geleverd 24 maart 2025

[ Voor 3% gewijzigd door Stollie op 25-08-2025 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:50:
[...]

Huidige ISP router gaat een keer weg. Zit hier op Delta te wachten met hun glasvezel..... (iets met geen prik in de wijkkast 8)7 ) Het Omada spul staat hier in voorbereiding daar op. (duurt alleen langer dan verwacht, zou nu oktober worden) Daarnaast hangt hier iets meer in het netwerk dan alleen een computer & telefoon.
Je bent duidelijk een "Power User" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12:03

wdr

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:50:
[...]

Was hier op verkeerde been gezet door Wizzi om een AP te proberen na de rode leds, zonder succes. Alles sinds enkele dagen weer standaard terug op de Delta (Nokia) glasvezel router. Pib werkt nu weer prima. Glasvezel van Delta hier ook prima sinds 1,5 jaar, nooit iets gemerkt van een outage oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

Je bent duidelijk een "Power User" :P
Nah, als ik de mensen van Microsoft of Google hier even verderop uitnodig zullen ze zeggen. "Ah, wat schattig je heb ook vier switchjes" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wdr schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:09:
[...]
Glasvezel van Delta hier ook prima sinds 1,5 jaar, nooit iets gemerkt van een outage oid.
Als ze ooit prik krijgen van Liander....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:09:
[...]

Nah, als ik de mensen van Microsoft of Google hier even verderop uitnodig zullen ze zeggen. "Ah, wat schattig je heb ook vier switchjes" :P
Ja dan heb je wel die PIBs nodig om die switches als de zon niet schijnt in bedrijf te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:30
Devke schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:23:

[Afbeelding]
Hoeveel Watt per jaar gaat dat wel niet schelen :o ! Geintje natuurlijk. Wel fijn dat dit aangepast wordt ook al zijn er imho belangrijkere prioriteiten. Heb me altijd verbaasd over het feit hoe fel die LED's wel niet waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:17:
[...]

Ja dan heb je wel die PIBs nodig om die switches als de zon niet schijnt in bedrijf te houden ;)
Dat slurpt inderdaad best wel Watt.

Vandaar ook twee batterijen. 🪫 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
GL007 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:48:
[Afbeelding]
Test omvormer Zonnepanel gevarieerd. Het ziet er goed uit.
Gaat het nog steeds goed?
Houd ons op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan mij nog meer vertellen, maar volgens mij gaat er softwarematig toch echt iets niet goed. Al het Homewizard spul weer op de AirPort gezet. (SSID uit op Omada, AirPort aan) Terwijl ik af en toe langs loop (batterijen staan in de keuken) heb ik al weer twee keer witte led’s gezien. Bij controle in de app verbinding P1 verloren. Komt wel vanzelf weer terug, maar toch. Kijk ik met een app als WiFi man dan is er niks mis met de WiFi 🛜

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:07:
Je kan mij nog meer vertellen, maar volgens mij gaat er softwarematig toch echt iets niet goed. Al het Homewizard spul weer op de AirPort gezet. (SSID uit op Omada, AirPort aan) Terwijl ik af en toe langs loop (batterijen staan in de keuken) heb ik al weer twee keer witte led’s gezien. Bij controle in de app verbinding P1 verloren. Komt wel vanzelf weer terug, maar toch.
Dat is toch een verbetering?
Verder, die app heeft natuurlijk ook zijn problemen omdat het via de Cloud loopt.
Jij monitort toch met Homey?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:07:
Je kan mij nog meer vertellen, maar volgens mij gaat er softwarematig toch echt iets niet goed. Al het Homewizard spul weer op de AirPort gezet. (SSID uit op Omada, AirPort aan) Terwijl ik af en toe langs loop (batterijen staan in de keuken) heb ik al weer twee keer witte led’s gezien. Bij controle in de app verbinding P1 verloren. Komt wel vanzelf weer terug, maar toch. Kijk ik met een app als WiFi man dan is er niks mis met de WiFi 🛜
Hier al eens naar gekeken?

https://www.tp-link.com/u...d_wireless_parameters_1_2

DTIM period van 1 naar 3 zetten.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:10:
[...]

Dat is toch een verbetering?
Verder, die app heeft natuurlijk ook zijn problemen omdat het via de Cloud loopt.
Jij monitort toch met Homey?
Vermogens ja, maar hoe gezond het WiFi netwerk is kan je er niet uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat had ik zelf nog niet gevonden. Ga ik vanavond eens naar kijken. Ga nu eerst het bos eens in. Daar staat een hele grote zendmast. 🛜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
In afwachting van een oplossing voor het oranje knipperende lampje zonder app informatie maar de vraag hoever we inmiddels zijn met leveren. Mei al in zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:24
Tja daar wachten een boel mensen op....
Nu bestellen leveren oktober volgens homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djohnson
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 14-09 21:37
PureCode schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:21:
In afwachting van een oplossing voor het oranje knipperende lampje zonder app informatie maar de vraag hoever we inmiddels zijn met leveren. Mei al in zicht?
Besteld op 19 maart, vorige week 2 weken mail, nog geen betaallink ontvangen....
Mei lijkt me hierdoor nog even te duren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PureCode schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:21:
Homewizard heeft recent hier iets over geschreven. Ff terug bladeren.😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaVenXeoN
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-09 15:26
Als ik 2 batterijen op 2 verschillende al bestaande kringen (groepen) aansluit, mag/kan ik ze dan veilig ontgrendelen naar 1600w?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RaVenXeoN schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:20:
Als ik 2 batterijen op 2 verschillende al bestaande kringen (groepen) aansluit, mag/kan ik ze dan veilig ontgrendelen naar 1600w?
Je moet onderzoeken wat de maximale belasting op die groepen zijn
In de meeste gevallen kan het.

[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 25-08-2025 17:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Laatst online: 18:28
Gisteren zag ik dat 1 van de 2 PBIb’s automatisch was geupdate naar versie 10219. Toen ook maar de 2e PIB handmatig geupdate naar deze versie.
Hier loopt alles zoals het hoort, zonder enig probleem met led’s of wifi of wat dan ook.
Ik heb ook nooit een foutmelding met een E code gehad.
Dat wilde ik toch even melden, tussen alle error meldingen. ;)

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Vandaag zou eindelijk de PIB geleverd worden. Ben thuis gaan werken zodat ik de zending in ontvangst kan nemen. Toen las ik 'Transmission', en jawel hoor "Bezorging Verhinderd". Dat bedrijven nog met deze partij in zee gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zefram66
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:19
Vandaag 17 maart bestelling ontvangen en na een paar uur een E327 op de nieuwe PIB. De renewed van een paar maanden heeft nergens last van. 19 maart bestelling nog geen betaallink ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door zefram66 op 25-08-2025 22:14 ]

zefram66

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:16
ytr81 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:11:
Vandaag zou eindelijk de PIB geleverd worden. Ben thuis gaan werken zodat ik de zending in ontvangst kan nemen. Toen las ik 'Transmission', en jawel hoor "Bezorging Verhinderd". Dat bedrijven nog met deze partij in zee gaan...
Vandaag zou mijn 2e PiB geleverd worden tussen 9:00-11:00; om 9:15 afgeleverd. Zo kan het dus ook bij Transmission.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:45
Voor de Homey gebruikers is versie v3.6.58 van mijn Homewizard app live gegaan. Deze zal iets minder api calls naar de P1 doen en ook verspreid. Hopelijk zal dit iets beter gaan voor de integratie van de P1 met Homey en de plugin batterij interactie.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Laatst online: 18:28
Tebbie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:29:
Voor de Homey gebruikers is versie v3.6.58 van mijn Homewizard app live gegaan. Deze zal iets minder api calls naar de P1 doen en ook verspreid. Hopelijk zal dit iets beter gaan voor de integratie van de P1 met Homey en de plugin batterij interactie.
Al gebruik ik de PIB’s puur als nom.
Chapaeu dat je toch nog op dit forum zit!

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tebbie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:29:
Helemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Olie_B_Bommel schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:09:
Gisteren zag ik dat 1 van de 2 PBIb’s automatisch was geupdate naar versie 10219. Toen ook maar de 2e PIB handmatig geupdate naar deze versie.
Hier loopt alles zoals het hoort, zonder enig probleem met led’s of wifi of wat dan ook.
Idem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Jz-tsIqlPYNPO8DCfnIe2kUZjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOL5Rv9JCLRwflHGZ7Qwisg5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mam7I9fwR5TPHP0UIq2FtDZrYHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWUIUlcaU6f6GdhEonYKe2Ke.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door TFX77 op 25-08-2025 19:47 ]

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rtunru
Ik durf het bijna niet te melden; hier ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Na diverse testen met belasting pieken en dalen zie ik verder geen problemen meer.
Komende dagen afwachten of het zo stabiel blijft.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OfKNj-VAZw27kJ7Pfv6yecnDZ0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YAJYe3OL7LLBANAjOjUxsY7Q.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door GL007 op 25-08-2025 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Nu online
GL007 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:20:
Na diverse testen met belasting pieken en dalen zie ik verder geen problemen meer.
Komende dagen afwachten of het zo stabiel blijft.[Afbeelding]
Jij speelt vals, want je verteld niet dat je beta tester bent. Als het voor jouw goed werkt dan merken wij dat pas als de beta geen beta meer is. :)

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
TFX77 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:47:
[...]

Jij speelt vals, want je verteld niet dat je beta tester bent. Als het voor jouw goed werkt dan merken wij dat pas als de beta geen beta meer is. :)
Het is nu geen beta meer :)
1.0219
@GL007 , welke versie draai jij?

[ Voor 6% gewijzigd door rtunru op 25-08-2025 20:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
RaVenXeoN schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:20:
Ja. De regels schrijven voor max 3,5A (dat komt min of meer overeen met 800W) aan invoeding op een bestaande 16A groep. Dit mag je doen voor elke groep in huis. Ik heb het ook zo.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rtunru schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:48:
[...]

1.0219
Ik draai nu 1.0303 batterij en 6.0205 P1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kgz6A3Xm_lVK0mC9O30Sr6V1XRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SwYPmrKqN4GcGGvvlpulXspV.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de test resultaten 2 x wasmachine programma 4 keer ingrepen in de omvormer zonnepanelen. Later koffie zetten en van morgen koffie zetten.
De omvormer in stappen naar 10% 30% 50% en 100% gevarieerd. De regeling is nu werkelijk prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TFX77 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:47:
[...]

Wat is dit nou voor onzin. Wil je nou alle problemen eruit hebben of niet.
Vanaf het moment dat ik de eerste batterij had heb ik mij als beta tester aan gemeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:44
GL007 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:10:
[...]

Vanaf het moment dat ik de eerste batterij had heb ik mij als beta tester aan gemeld.
Volgens mij was die opmerking totaal niet serieus bedoeld.
Daarnaast weet niet iedereen van elkaar of ze bèta tester zijn of niet. Zeker niet tweakers die dit topic net volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak de Koning
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20:33
zefram66 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:11:
Vandaag 17 mei bestelling ontvangen en na een paar uur een E327 op de nieuwe PIB. [...] 19 mei bestelling nog geen betaallink ontvangen.
Klopt die 17 mei of bedoelde je 17 maart? Volgens mij worden de orders van eind maart nu uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zefram66
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:19
Sjaak de Koning schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:51:
[...]

Klopt die 17 mei of bedoelde je 17 maart? Volgens mij worden de orders van eind maart nu uitgeleverd.
Ja sorry was 17 en 19 maart heb het aangepast.

zefram66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Nu online
rtunru schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:48:
[...]

1.0219
Hij draait zeker wel de beta versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Nu online
GL007 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:10:
[...]

Uiteraard, niet negatief opvatten. Maar als jij een post maak bij mij gaat ook alles goed in reactie op iemand die naar mijn weten geen beta draait. Dan geef jij toch antwoordt met, "Ik draai de beta met versie XX deze geeft bij mij nu geen problemen meer, waar de vorige versie XX dat wel deed."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53
Nu zendure voor circa 800 en 950 euro een 2kwh model pushed met veel meer opties, ben ik benieuwd of HW eindelijk gaat zakken in de prijs. Concurentie heeft HW al ingehaald, op prijs, features en ja gebruiksgemak bestaat daar ook.

Zeer benieuwd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arie.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:06
Gister zijn twee accu’s geleverd en zit ik aan maximum van vier stuks.
Net als de vorige keer ging bezorgen Transmission goed, keurig in tijdslot.
Wel lastig dat je thuis moet zijn dus beetje timen met betalen.
Gisteravond aangesloten, elk op een andere groep.
Fluitje van een cent en zo gedaan.
Vannacht heeft alles precies gedaan wat het moet doen, nommen.
Vandaag eerste keer alles vol laden, dat kan nu op Max 3200 watt, fijn!
Vannacht heeft hij ook twee keer kortstondig 1900 wat geleverd 👌🏼
Benieuwd hoe komende tijd gaat maar ik ben erg tevreden hoe alles werkt 😃
Ik hoop voor de mensen met fouten dat die snel opgelost zijn…
Ik heb nog voor €120 in de webshop gratis kunnen bestellen door de vergoeding van 2x€60. (Van de 2 accu’s 2 aparte bestellingen gemaakt)
Voor mij topservice, wachten is vervelend maar netjes opgelost.
Hopelijk lopen ze nu snel levertijden in zoals gezegd dat is dat ook weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:08
Onze PIB heeft zich gisteren namiddag van het net volgeladen en staat nog steeds op 99%. Hij staat in de app op NOM ingesteld maar ontlaad momenteel niet en had dit eigenlijk dus vannacht moeten doen. Wat is hier nu aan de hand en hoe moet ik dat oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Dat van de leds klopt ook wel, dat is alleen met de laatste beta versie 1.0303 gekomen.
Hier draait trouwens ook alles als een zonnetje, vanaf middernacht tot nu perfect NOM gedraaid met de nieuwe beta firmware (ging vanaf versie 1.0218 ook al weer prima trouwens), 2 pibs ontgrendeld en zelfs de pieken van de Quooker heeft hij opgevangen. Ziet er rommelig uit maar de pieken en dalen zijn niet hoger dan 3 Watt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbCW_tZ91Vigk9173o6f02njhF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QzaK5QYksp9KusRgbIEpRzhf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Sprincky schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 06:36:
Onze PIB heeft zich gisteren namiddag van het net volgeladen en staat nog steeds op 99%. Hij staat in de app op NOM ingesteld maar ontlaad momenteel niet en had dit eigenlijk dus vannacht moeten doen. Wat is hier nu aan de hand en hoe moet ik dat oplossen?
Ik weet niet of je in de app een melding/foutcode ziet bij de pib? Anders even een reset geven. Kan door de touchknop 10 seconden ingedrukt te houden en dan weer even opnieuw koppelen aan de wifi en de p1 of door de pib even een paar minuten uit te zetten en dan weer aan met de grote knop aan de zijkant.
Ik zou het ook even melden bij HW via de website. Dan weten ze er in ieder geval van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFfjMhrwUi4Z0nnXjbzXuJaHv1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdUyiGEvSEiGkCOgwtrN0gqm.jpg?f=fotoalbum_large

Vannacht was de regeling zeer strak. De leds branden fel maar dat zal me een zorg zijn.
We draaien hier beta
P1 : 6.0205
PIB : 1.0303
Beta Tester : Ja
Platform: Homey Dashboard

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 26-08-2025 09:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Korte blik op : beta release PIB 1.0303

P1 : 6.0205
PIB : 1.0303
Beta Tester : Ja
Platform : HA

Misschien goed als beta testers even vermelden vooraf welke firnware ze draaien voor p1 en PIB. Daarnaast dat ze beta tester zijn. Evt aangevuld met HA of Homey User. Ook handig voor de nieuwe tweakers in het topic.

Op de eerder genoemde leds na die te fel zijn geen rare dingen gevonden in de beta firmware van de batterij. NOM is prima. Onder de 10 Watt terugggeleverd tussen 0 en 6 uur vannacht. Of de E meldingen opgelost zijn vind ik moeilijk in te schatten. Ik had ze op voorhand al niet en ze schieten er ook niet in. Gelukkig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_drbeJcOlXetgxlMmvTww9m9JM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nH5CvqUwZPFBIxblYPhauC5F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pV6pionPb1r86BuC_XCnYxC_qM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVDaHUlwTsFvejg2QlTj7ulX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sprincky schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 06:36:
Is de koppeling met P1. Aanwezig. En anders P1 en batterij uitschakelen wachten en weer inschakelen.
Kijk in de app naar de batterij status. Wat voor error code zie je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik had hier gisteren een evenement dat ik dacht nu heb ik je. Uit de Homey app log blijkt dat de hele P1 meter weg is. Ik denk dat de P1 meter last heeft van externe factoren die de verbinding verstoren. (zoals andere dogles op WiFi en G4 en slimme meter op GPRS) Ik wil de p1 meter dus ergens anders in de kast hangen. Nu had ik in dit topic al van iemand gelezen die het zelfde gedaan had. Maar waar tover je een p1 verlengkabeltje vandaan?

Voor nu de Zonneplan dongle in de Homey dongle gestoken met eigen voeding. (anders werkt het niet) Zodat alles zover mogelijk van elkaar hangt. 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesseley
  • Laatst online: 18:01
Nou. Doe mij die update maar met de kerstboom verlichting. Ik ben ondertussen toe aan mijn derde E327 melding in een week.
Zoonlief zet de magnetron aan en de accu moest gaan leveren, en doet het zelf maar. Ik ga lekker 327en.
Nee, dan liever een kerstboom aan het einde van de zomer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaikX42
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:44
Gisteren ook twee extra PIB's ontvangen en zit nu ook aan het maximum. Bezorging verliep soepel (net als de vorige keer). Alle PIB's draaien op 1.0219 en de P1-meter op 6.0203.

Home Assistant dashboard moet nog een beetje worden bijgewerkt maar verder draait alles stabiel. Wat het vanaf het eerste begin in maart al deed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nFwy7cgNbNy_3xzK-2wMQGuPf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NeIP8G28Sx5Vw9Aq8eFASEhr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:28
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:35:

Maar waar tover je een p1 verlengkabeltje vandaan?

Voor nu de Zonneplan dongle in de Homey dongle gestoken met eigen voeding. (anders werkt het niet) Zodat alles zover mogelijk van elkaar hangt. 🤞
P1 meter is zover ik weet gewoon RJ12 dus zou een paar meter gewoon met een RJ12 verlengkabeltje moeten lukken kijkt me.

https://www.allekabels.nl...el/rj12-verlengkabel.html

Grotere afstanden kan ook maar dan heb je wel versterkers nodig om het signaal te behouden.

https://www.p1meter.nl/p1-signaal-verlengen/

[ Voor 37% gewijzigd door easywoods op 26-08-2025 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesseley
  • Laatst online: 18:01
Wesseley schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:46:
Nou. Doe mij die update maar met de kerstboom verlichting. Ik ben ondertussen toe aan mijn derde E327 melding in een week.
Zoonlief zet de magnetron aan en de accu moest gaan leveren, en doet het zelf maar. Ik ga lekker 327en.
Nee, dan liever een kerstboom aan het einde van de zomer.
Herstel. De vierde keer. Net vijf kwartier de batterij uit gehad inclusief de stekker uit het stopcontact. 4% geladen en weer E327.
Hiervoor een renewed batterij gehad met een E4xx en die viel minder vaak uit dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wesseley schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:23:
[...]

Herstel. De vierde keer. Net vijf kwartier de batterij uit gehad inclusief de stekker uit het stopcontact. 4% geladen en weer E327.
Hiervoor een renewed batterij gehad met een E4xx en die viel minder vaak uit dan deze.
Probeer beta tester te worden dan kun je de software updaten naar een goedwerkende versie en doe dit ook voor P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GL007 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Probeer beta tester te worden dan kun je de software updaten naar een goedwerkende versie en doe dit ook voor P1
Als de beta goed werkt krijgen wij hem vanzelf allemaal. Beta software kan ook juist problemen introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaVenXeoN
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-09 15:26
JeroenH schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:56:
[...]

Ja. De regels schrijven voor max 3,5A (dat komt min of meer overeen met 800W) aan invoeding op een bestaande 16A groep. Dit mag je doen voor elke groep in huis. Ik heb het ook zo.
Ideaal, dan kan ik een 2e batterij bijkopen als de prijzen dalen of als er een v2 komt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

easywoods schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:08:
[...]

P1 meter is zover ik weet gewoon RJ12 dus zou een paar meter gewoon met een RJ12 verlengkabeltje moeten lukken kijkt me.

https://www.allekabels.nl...el/rj12-verlengkabel.html

Grotere afstanden kan ook maar dan heb je wel versterkers nodig om het signaal te behouden.

https://www.p1meter.nl/p1-signaal-verlengen/
Juist, ik met piepende bandjes naar de lokale bouwmarkt. Die heeft natuurlijk alleen rj11 & rj45. rj12 was ISDN zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De batterijen draaien als een zonnetje

[ Voor 179% gewijzigd door GL007 op 26-08-2025 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:35
Vraagje voor de techneuten onder ons, of wellicht iemand die hier al ervaring mee heeft zelfs:

Stel nou dat het in de toekomst nodig zou zijn om de invoeding naar het net te beperken. Dan is het volgens mij redelijk makkelijk te realiseren met een simpele CT-spoel van een paar euro (van Ali ofzo) en de bestaande functie Power Limit in mijn Goodwe omvormer om dat op 0 te houden. Maar is dat in theorie wel werkend te krijgen in combinatie met de HomeWizard Battery? Zolang er "vraag" is vanuit apparatuur thuis dan beweegt de omvormer wel mee, maar ik vraag me af of de P1 meter van HomeWizard dan in die situatie dus nooit de batterij opdracht gaat geven om op te laden met zonnestroom (P1 meter leest ook 0 door de CT-spoel)? Dat zou betekenen dat de enige optie dan toch Home Assistant of een andere "slimme" oplossing vereist is. Heeft iemand hier al over nagedacht of ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:56

BKK

Ik vraag mij af hoe het met de uitlevering zit van de batterijen. Ik heb op 7 mei besteld. Nog helemaal niets gehoord terwijl eerste indicatie begin augustus zou zijn. Daarna mail 2-4 weken vertraging, maar die zijn dus ook ongeveer om. Zijn er al mensen die in april besteld hebben en meer info hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enieuwlaar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:36
8 april besteld. 23 juni bericht dat levering 4 tot 6 weken later zal zijn. 31 juli bericht dat tussen half augustus en half september geleverd gaat worden. Gisteren bericht dat hij in de komende 2 weken komt. Nog geen betaallink.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Starbolt schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:45:
Vraagje voor de techneuten onder ons, of wellicht iemand die hier al ervaring mee heeft zelfs:

Stel nou dat het in de toekomst nodig zou zijn om de invoeding naar het net te beperken. Dan is het volgens mij redelijk makkelijk te realiseren met een simpele CT-spoel van een paar euro (van Ali ofzo) en de bestaande functie Power Limit in mijn Goodwe omvormer om dat op 0 te houden. Maar is dat in theorie wel werkend te krijgen in combinatie met de HomeWizard Battery? Zolang er "vraag" is vanuit apparatuur thuis dan beweegt de omvormer wel mee, maar ik vraag me af of de P1 meter van HomeWizard dan in die situatie dus nooit de batterij opdracht gaat geven om op te laden met zonnestroom (P1 meter leest ook 0 door de CT-spoel)? Dat zou betekenen dat de enige optie dan toch Home Assistant of een andere "slimme" oplossing vereist is. Heeft iemand hier al over nagedacht of ervaring mee?
Maximale export op iets van 100 Watt zetten en het zal denk ik keurig mee bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:28
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:18:
[...]

Juist, ik met piepende bandjes naar de lokale bouwmarkt. Die heeft natuurlijk alleen rj11 & rj45. rj12 was ISDN zeker?
RJ11 heeft 4 contacten en RJ12 heeft er 6 maar de stekkertjes zijn verder hetzelfde. Voor de P1 meter gaat RJ11 niet werken helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Starbolt schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:45:

Ik heb hier SolarEdge omvormer en deze heeft de mogelijkheid om het geleverde vermogen te reduceren dmv een modbus commando. Vanuit homey kan ik het vermogen gaan reduceren wanneer de batterijen vol zijn. In dat geval zet ik de limit op 10% van 3kW.
Deze sturing ben ik aan het testen.

Pagina: 1 ... 196 ... 212 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.