Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Prisma16 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:03:
[...]

Hier net even naar de temperatuur gekeken. Ik heb een sensor op HA in uitgaande luchtstroom van de HW PiB zitten.
Omgevingstemperatuur: 28C (goed geïsoleerde zolder)
Laadvermogen PiB: 650W
Temperatuur uitgaande lucht PiB: 41C
Dat is toch allemaal niet zo spannend?

Hoogste wat ik hier meet is 37,1°C @267W in een omgevingstemperatuur van 20,7°C
Kijk ik even naar mijn netwerk spul is de router het warmste met 38,8°C. (en dan zit ik niet naar ventilators te kijken) Maar ze gaan zo geforceerd opladen met 800W wil dan nog wel eens meten hoor als men dat spannend vind. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eovermeer schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:17:
[...]

Interessant, ik heb dat soms met de Google Sheets app dat de log van de PiB niet altijd wordt weggeschreven, Hoe doe je die controle, heb je een screenshot als voorbeeld?
Ik kan je niet helpen met de google sheet app. Waar ik op doel is bv stuur airco aan en controleer later of deze aan staat.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 15:54
29 maart besteld. 2 weken mail zojuist ontvangen. We zitten bijna in april. 5 maanden levertijd zitten we dus nu nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-09 13:36
nilisvw schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:34:
29 maart besteld. 2 weken mail zojuist ontvangen. We zitten bijna in april. 5 maanden levertijd zitten we dus nu nog op.
Mag toch hopen dat die iets eerder komt. Toen ik 15 mei bestelde was de levermaand Augustus.
Mail gehad dat dei 2 tot 4 weken later komt.
Als de levertijd 5 maanden is kom ik uit op 15 oktober. Nou dan ben je wel heel erg veel later dan je bij de aankoop berlooft hebt.
En als je hem nu besteld geeft de website ook aan oktober dus lijkt me dat die toch wel eerder komt.

Super product, @HomeWizard_NL ook fijn bedrijf maar die leveringen is wel een dingetje. Vind dat je ook maar weing updates krijgt. Eerst is het Augustus dan 2 of 4 weken later maar wat het nu is?? Ze mogen best bij vetraging de klant wat beter informeren. Anyway ik wacht gewoon ongeduldig af. Het is niet anders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:20:
[...]

Dat is toch allemaal niet zo spannend?

Hoogste wat ik hier meet is 37,1°C @267W in een omgevingstemperatuur van 20,7°C
Kijk ik even naar mijn netwerk spul is de router het warmste met 38,8°C. (en dan zit ik niet naar ventilators te kijken) Maar ze gaan zo geforceerd opladen met 800W wil dan nog wel eens meten hoor als men dat spannend vind. :P
Klopt, die hele HW PiB is wat mij betreft niet spannend. Ruim 100 dagen geleden de stekker in het stopcontact gestoken, aan de wifi gehangen en het ding doet gewoon zoveel als mogelijk NOM. Dat is alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T4Dick
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:10
Hier ook de 2 weken mail binnen.

Besteld 3 April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zefram66
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:28
17 maart besteld levering maandag.
19 maart besteld nog geen betaallink.

zefram66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Als ik dit nu zo lees, is het toch totaal onrealistisch dat als je nu een batterij koopt, deze in september geleverd gaat worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureCode
meesje schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:47:
Als ik dit nu zo lees, is het toch totaal onrealistisch dat als je nu een batterij koopt, deze in september geleverd gaat worden?
Ja dat lijkt mij dus ook. Daarom, mooi bedrijf maar hier ligt toch wel een verbeterpuntje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaan heel veel dozen in een zeecontainer. En op een containerschip gaan heel veel containers. Week varen en tada. Batterij. Hoe groot is een batch? 20ft of 40ft container vol, en hoeveel dan? Als er onvoldoende bestellingen gedaan zijn om de September batch uit te verkopen zit je er gewoon nog bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Ik heb dit eerder opgemerkt. Geef het wat tijd. Als ze zeggen in september te leveren, hebben ze nog meer dan een maand voor ze te laat zijn en we kunnen klagen.

Vooralsnog verwacht ik dat ze een grote batch binnenkrijgen of hebben gekregen en een inhaalslag gaan maken.

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Beste Tweakers,

We merken dat er de laatste dagen wat vragen en aannames rondgaan over levertijden. Graag willen we dit verduidelijken: de levertijden zijn nog steeds zoals eerder per mail gecommuniceerd. Sinds gister is de levertijd van nieuwe bestellingen verschoven naar oktober, als je vandaag besteld zal dat levering begin oktober zijn. De huidige levertijd vanaf bestelling is nu 6 weken.

Een deel van de eerder gemelde vertraging kwam door een tekort aan grondstoffen. We hebben dit moment meteen benut om verbeteringen in onze assemblage process en kwaliteitscontrole door te voeren. Hierdoor stond de productie tijdelijk stil, maar inmiddels draait de lijn alweer volop. Dit betekent dat we de komende weken in hoog tempo gaan uitleveren.

Bedankt voor jullie geduld en vertrouwen.

[ Voor 10% gewijzigd door HomeWizard_NL op 22-08-2025 14:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
@HomeWizard_NL Super dat je in dit topic een update geeft en zo meer duidelijkheid verschaft over levertijden.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 22-08-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:12
eovermeer schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:17:
[...]

Interessant, ik heb dat soms met de Google Sheets app dat de log van de PiB niet altijd wordt weggeschreven, Hoe doe je die controle, heb je een screenshot als voorbeeld?
@eovermeer Het probleem met weg schrijven naar Google sheet ken ik ook, ( ik schrijf meterstanden weg weg Homey, een paar dagen gaat het goed en dan weer een dag niets, dat heb ik opgelost door in Homey een opdracht te maken dat als weg schrijven niet gelukt is dan 1 minuut wachten en nogmaals proberen, dit werkt goed, nu om de paar dagen worden de gegevens een minuut later weg geschreven.
In HA moet toch ook zoiets zijn te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
Ondertussen geen renewed exemplaren meer te verkrijgen. Een goed teken lijkt me.
Ook al kun je wellicht bij een ander merk meer capaciteit krijgen voor je geld. Maar toch vind ik HW wel z’n charme hebben: een NL bedrijf en daardoor ook betere/snellere garantie afhandeling, integreert mooi met de andere HW producten in hun app. En daarnaast HA en Homey ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:30
Peterhardenberg schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:49:
[...]@eovermeer Het probleem met weg schrijven naar Google sheet ken ik ook, ( ik schrijf meterstanden weg weg Homey, een paar dagen gaat het goed en dan weer een dag niets, dat heb ik opgelost door in Homey een opdracht te maken dat als weg schrijven niet gelukt is dan 1 minuut wachten en nogmaals proberen, dit werkt goed, nu om de paar dagen worden de gegevens een minuut later weg geschreven.
In HA moet toch ook zoiets zijn te maken.
Ik doe exact hetzelfde, ook de meterstanden wegschrijven. Wat mij opviel dat 'op het hele uur' dit nogal eens fout gaat, waarschijnlijk omdat er veel zaken om het uur worden afgehandeld. Zodoende heb ik nu een delay van 10 minuten ingebouwd en dat werkt goed,

Ik ben echter benieuwd hoe je weet dat het schrijven naar Google Sheets is mislukt, gebruik je dan het connectiepunt onderaan de Google Sheets card en hoe kan ik dan een retry bewerkstelligen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axiPndkcErvZR5w5S_cTbgqABEc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HCxyvSMEL1xnRBDJe4Xl5BZK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eovermeer schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:29:
[...]

Ik doe exact hetzelfde, ook de meterstanden wegschrijven. Wat mij opviel dat 'op het hele uur' dit nogal eens fout gaat, waarschijnlijk omdat er veel zaken om het uur worden afgehandeld. Zodoende heb ik nu een delay van 10 minuten ingebouwd en dat werkt goed,

Ik ben echter benieuwd hoe je weet dat het schrijven naar Google Sheets is mislukt, gebruik je dan het connectiepunt onderaan de Google Sheets card en hoe kan ik dan een retry bewerkstelligen?
[Afbeelding]
Leuke oplossing

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Vraag: iemand al eens meegemaakt dat het bovenste en onderste deel van de LED balk oranje/rood knippert? Was bij gisteren het geval, maar in de app was geen foutmelding te zien. Ik heb de batterij herstart door de accu met de draaiknop enkele tientallen seconden uit te zetten en toen deed 'ie het als normaal weer.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-09 19:03

wdr

elsinga schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:10:
Vraag: iemand al eens meegemaakt dat het bovenste en onderste deel van de LED balk oranje/rood knippert? Was bij gisteren het geval, maar in de app was geen foutmelding te zien. Ik heb de batterij herstart door de accu met de draaiknop enkele tientallen seconden uit te zetten en toen deed 'ie het als normaal weer.
Ja komt voor sinds update 1.0218, komt nog een update voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
Idd bekend issue sinds 1.0218
Gebeurt bij mij ongeveer 2-3 per dag.
Als je niks doet is het na 1-uur-ish over.

[ Voor 8% gewijzigd door internet4me op 23-08-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
internet4me schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:29:
[...]

Idd bekend issue sinds 1.0218
Gebeurt bij mij ongeveer 2-3 per dag.
Als je niks doet is het na 1-uur-ish over.
Toch apart dat ik het nooit gezien heb.
Ik moet, denk ik, vaker gaan kijken.
Nu zijn de LEDs paars.
Ik draai 1.0219

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
rtunru schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:38:
[...]

Toch apart dat ik het nooit gezien heb.
Ik moet, denk ik, vaker gaan kijken.
Nu zijn de LEDs paars.
Ik draai 1.0219
Er zijn meer mensen die dit hebben. Dat jij het niet hebt is mooi. Maar dat is nog geen maatstaf.
HW heeft het erkend en ze zijn ermee bezig. 2 weken geleden al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
internet4me schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:41:
[...]

Er zijn meer mensen die dit hebben. Dat jij het niet hebt is mooi. Maar dat is nog geen maatstaf.
HW heeft het erkend en ze zijn ermee bezig. 2 weken geleden al.
Ik heb nooit beweerd dat het niet belangrijk of niet waar is.
Ik vraag me alleen af waarom ik het nooit gezien heb.
Mijn enige verklaring is dat ik vaker moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
rtunru schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:45:
[...]

Ik heb nooit beweerd dat het niet belangrijk of niet waar is.
Ik vraag me alleen af waarom ik het nooit gezien heb.
Mijn enige verklaring is dat ik vaker moet kijken.
2 weken terug deed je nog de aanname dat het aan mijn kWh meter lag. Zonder enige onderbouwing.
Terwijl er toen ook meerdere mensen waren met een p1 meter die dit hadden. Met exact hetzelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
wdr schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:21:
[...]

Ja komt voor sinds update 1.0218, komt nog een update voor.
Heeft HW al verteld wat de oorzaak hiervan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
internet4me schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:50:
[...]

2 weken terug deed je nog de aanname dat het aan mijn kWh meter lag. Zonder enige onderbouwing.
Terwijl er toen ook meerdere mensen waren met een p1 meter die dit hadden. Met exact hetzelfde issue.
NEE, ik reageerde op jouw post dat snel maar een nieuwe firmware voor PIB moet komen omdat dit probleem is, volgens jou, veroorzaakt door de update van PIB.
Dat leek me wel erg kort om de bocht omdat veel mensen wel positief waren.
Zelf, had ik geen positief of negatieve ervaring n.a.v. die update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:12
eovermeer schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:29:
[...]

[Afbeelding]
Vanaf het rode pijltje een lijntje naar "wacht" die op en minuut gezet, ( 1e kaartje kopiëren ) en dan het wegschrijven nogmaals proberen. En die gehele procedure nogmaals gekopieerd, zodat er totaal 3 pogingen zijn gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWgJhdlLMJG1aRheOcLW131b6nk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yoc89odz9oJ9i8puF3awBPTv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
internet4me schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 18:16:
[...]

Aannames. Waaronder deze aannames
Er zijn ook/vooral mensen met een p1, met deze foutmelding.
Volgens mij ben ik de enige met een kWh meter. De rest zijn meldingen van allemaal p1 meters.
@rtunru je bent kort van geheugen
Lees deze thread nog eens door. En kijk hoe het escaleert.
Terwijl HW het al erkend heeft. Op vrijdag 8 augustus.

[ Voor 5% gewijzigd door internet4me op 23-08-2025 10:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rtunru
internet4me schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:00:
[...]

@rtunru je bent kort van geheugen
Lees deze thread nog eens door. En kijk hoe het escaleert.
Terwijl HW het al erkend heeft.
Ik heb blijkbaar onbedoeld op jouw tenen getrapt.
Mijn excuses.
Wij moeten hiermee stoppen omdat dit helemaal niet productief is.
Ik stop in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide batterijen E327 melding en bovenst led groep oranje knipperlicht
Wanneer lossen zij dit probleem op
Wat mij opvalt dat deze melding komt als de beide batterijen volledig ontladen zijn geweest en weer tot 10% zijn geladen.
Beide batterijen soc correctie van 12%

[ Voor 44% gewijzigd door GL007 op 23-08-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdr

wdr

rtunru schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:51:
[...]

Heeft HW al verteld wat de oorzaak hiervan is?
Niet dat ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Ze hebben alleen gezegd dat het bekend is?
Dat is wel zwak.
Had je ook een E327 fout gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdr

wdr

rtunru schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:11:
[...]

Ze hebben alleen gezegd dat het bekend is?
Dat is wel zwak.
Had je ook een E327 fout gekregen?
Die heb ik ook gehad, maar is al weer even geleden. Ze hoeven voor mij ook niet voor alles een uitleg te geven, als ik maar weet dat het bekend is.

[ Voor 15% gewijzigd door wdr op 23-08-2025 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wiki geeft op om de router te herstarten als beide batterijen E327 melding heeft.
Ik heb de router opnieuw opgestart en de batterijen een herstart gegeven.
We wachten af op de update

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zalmjam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:28
De reden dat ik probeer automatische updates te voorkomen is niet zozeer de update zelf maar het moment waarop deze zou kunnen plaatsvinden.
Zelf voer ik de update uit op het moment dat de status inactief is zodat processen niet plots worden onderbroken, in mijn geval is dit vaak rond een uur of 06:00 als de pib op 0 % staat. Zelfs dit hoeft geen garantie te zijn om een update goed te laten verlopen als er nog achtergrond processen waar nog pointer verwijzingen in staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Zalmjam op 23-08-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peterhardenberg schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:57:
[...]

Vanaf het rode pijltje een lijntje naar "wacht" die op en minuut gezet, ( 1e kaartje kopiëren ) en dan het wegschrijven nogmaals proberen. En die gehele procedure nogmaals gekopieerd, zodat er totaal 3 pogingen zijn gedaan.

[Afbeelding]
Bedank voor de tip. Het werkt hier. Wel even puzzelen en goed lezen.
Klasse

[ Voor 44% gewijzigd door GL007 op 23-08-2025 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

GL007 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:52:
[...]

Bedank voor de tip. Het werkt hier. Wel even puzzelen en goed lezen.
Klasse
Ik zie een email adres in je post, lijkt me niet de bedoeling ?

[ Voor 29% gewijzigd door Winkiller op 23-08-2025 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je krijg in de app melding E327

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:38:
[...]

Ik zie een email adres in je post, lijkt me niet de bedoeling ?
Afbeelding verwijderd.
Ik heb naam veranderd in Home
Bedank voor de opmerking

[ Voor 27% gewijzigd door GL007 op 23-08-2025 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
GL007 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:20:
[...]

Er komt GEEN foutmelding in de app. Deze fout van de bovenste en onderste led is zonder melding in de app.

Deze fout krijg ik 2-3 keer per dag zonder foutmelding.

Zelf meet ik via Ha of de batterij 0 watt meet/doet en of de batterij wat zou moeten doen. Zoals laden of ontladen. Ahv overschot of te kort.
Is dit het geval krijg ik een melding en kijk ik even fysiek.

[ Voor 33% gewijzigd door internet4me op 23-08-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:30
Peterhardenberg schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:57:
[...]Vanaf het rode pijltje een lijntje naar "wacht" die op en minuut gezet, ( 1e kaartje kopiëren ) en dan het wegschrijven nogmaals proberen. En die gehele procedure nogmaals gekopieerd, zodat er totaal 3 pogingen zijn gedaan.

[Afbeelding]
Dank voor de uitwerking, ik verwachtte een loop door b.v. 3x een flow aan te roepen maar dit is prima. Het rode connectiepunt ga ik nu gebruiken voor een notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eovermeer schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:23:
[...]

Dank voor de uitwerking, ik verwachtte een loop door 3x de een flow aan te roepen maar dit is prima. Het rode connectiepunt ga ik nu gebruiken voor een notificatie.
Zijn er soms 3 pogingen nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnY8LuJEhxi1vJuYj146H-TAQJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUOTivdy22ytCF6RZE5nnugw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door GL007 op 23-08-2025 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
internet4me schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:38:
[...]

Er komt GEEN foutmelding in de app. Deze fout van de bovenste en onderste led is zonder melding in de app.

Deze fout krijg ik 2-3 keer per dag zonder foutmelding.

Zelf meet ik via Ha of de batterij 0 watt meet/doet en of de batterij wat zou moeten doen. Zoals laden of ontladen. Ahv overschot of te kort.
Is dit het geval krijg ik een melding en kijk ik even fysiek.
Bij mij kreeg ik een melding van homey dat de batterij niet wou laden. Dus dat werkt bij mij nu
Die kwam even later nadat de batterijen E327 storing hadden.

[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 23-08-2025 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Suggestie bij wazige problemen:
Naar verwachting kan het probleem worden opgelost door de batterij een harde reset te geven. Dit doe je door de knop aan de zijkant van de batterij uit te schakelen, vervolgens 45 minuten te wachten, en daarna de batterij weer in te schakelen.
Sinds ik dit heb uitgevoerd draait het tot op heden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:02
Dacht de dans te ontspringen, keek toevallig of de batterij al vol was en .... Na de power Off/On werkte alles weer. Draai alles op beta. Wachten even af
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gSXkVTCFVnpJmLYbGyzdQEYg40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbIBN8Xtso99Or7ShrdeV20y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DdlqMl4fQ3zzxwFmx9Muc-FZbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wh3jeBAemZDg8YogimgIFj5L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkVjuj3W78nV_OtKqhsgVhYVdic=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6P1LOa95XaOiXM6WtINs69Q5.png?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Usbeetje
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 18-09 18:55
Ik zie een hoop reacties of suggesties voor een notificatie bij foutmeldingen of andere problemen. Ik heb zelf een notificatie aangemaakt: stroomtotaal stijgt boven 100W voor 30 min. Bij een niet-werkende batterij kreeg ik de laatste keren netjes een notificatie dat er stroom van het net werd gebruikt ipv uit de batterij (waar ik normaal gesproken de hele nacht meer door kom). Had toen helaas last van de E327 foutmelding, maar dat lijkt na de laatste update niet meer voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
bing69 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:20:
Dacht de dans te ontspringen, keek toevallig of de batterij al vol was en .... Na de power Off/On werkte alles weer. Draai alles op beta. Wachten even af
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Denk je dat er een relatie is tussen E327 en het rode LED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:42:
[...]

Bij mij was het duidelijk wel. Na de melding op de batterijen gekeken en zag de bovenste groep leds rood knipperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
GL007 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:07:
[...]

Bij mij was het duidelijk wel. Na de melding op de batterijen gekeken en zal de bovenste groep leds rood knipperen
Ik neem aan dat dit is doorgegeven aan HW?
En wel in deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:11:
[...]

Via de maffe bot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Kon je die maffe bot niet dwingen om je te verbinden met een mens?
De meeste bots verbinden je met een mens als je volhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:15:
[...]

Kon je die maffe bot niet dwingen om je te verbinden met een mens?
De meeste bots verbinden je met een mens als je volhoudt.
In het weekend gaat het niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
rtunru schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:11:
[...]

Hier nog niet, het is weekend! Wacht tot maandag

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
rtunru schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:42:
[...]

Wat dacht je 😎

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:28:
In het weekend gaat het niet lukken.
Het is me doordeweeks ook nooit gelukt, en ik heb het op alle mogelijke manier geprobeerd.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenH schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:52:
[...]

Het is me doordeweeks ook nooit gelukt, en ik heb het op alle mogelijke manier geprobeerd.
Dan maar via @DCSBL niet netjes maar het is een manier om de bot te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
JeroenH schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:52:
[...]

@HomeWizard_NL , dit is wel ERG klant onvriendelijk!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Dat is ook zo. De automatische mails over de bezorging van mijn tweede batterij waren zeer onduidelijk en spraken elkaar tegen. Daar zou je dan graag iemand over willen bellen natuurlijk, want tsja, zoals denk ik 99% van de kopers van een thuisbatterij heb ik zgn. "baan" waarvoor ik dan weg ben naar mijn "werk". Duidelijkheid over het tijdstip van bezorgen zou mij misschien in staat stellen thuis te zijn.

Twee dagen na bezorging (die toevallig goed ging omdat mijn vrouw toevallig thuis was) kreeg ik dan een mailtje "Is uw probleem nog relevant?". Iets met mosterd en maaltijd en zo.

De HW PiB is prima, de HW communicatie is zeer beroerd, en dat is het al vanaf dag 1.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
HW communicatie is OK, maar niet top. Zie mijn eerdere ervaring gedeeld in het P1 topic. Hierop nog een aanvulling dat Wizzi meerdere keren aangeeft niks van je te hebben gehoord, terwijl ik had aangegeven dat vanwege vakantie ik pas een week later actie kan ondernemen.
meesje schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:02:
Een kleine kritisch noot wat betreft HW. Een paar weken geleden een P1 meter en watermeter besteld. De watermeter zat in gesealde verpakking. Helaas ontbrak er een schroefje. Dat kan gebeuren, deze wordt nagezonden. De verzegeling van verpakking van de P1 meter was al open, de handleiding gekreukeld en de meter zelf had fijne krasjes. Daarnaast lukte het me niet om de firmware te updaten van 5.19 naar 5.1903.
Ik heb dit gemeld. Helaas werd ik niet direct geloofd. “Wij sturen altijd nieuwe produkten op”. Nadat ik foto’s heb opgestuurd, kreeg ik een link toegestuurd waarmee ik kosteloos een nieuwe P1 meter kon bestellen. Dit heb ik gedaan en heb ‘m vandaag binnen gekregen. Zojuist de oude meter verwijderd uit de HW app en daarna de nieuwe toegevoegd. Eerste verrassing: deze wilde wel gelijk updaten naar 5.1903.
Via mail aangegeven dat ze de data van de oude meter konden koppelen aan de nieuwe. Ik was daar huiverig voor, maar het is gelukt! Ik ben daar wel blij om. Mijn zorgen waren onterecht, maar wellicht gevoed door opmerkingen uit het HW batterij topic. Ik had ergens iets gelezen over dat je je historie kwijt zou kunnen raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
meesje schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:20:
HW communicatie is OK, maar niet top. Zie mijn eerdere ervaring gedeeld in het P1 topic. Hierop nog een aanvulling dat Wizzi meerdere keren aangeeft niks van je te hebben gehoord, terwijl ik had aangegeven dat vanwege vakantie ik pas een week later actie kan ondernemen.

[...]
Ik denk dat HW, support van een PIB niet goed heeft ingeschat.
Ze zijn natuurlijk gewend aan slimme stekkers, watermeters en wat relatief eenvoudige andere spullen.
P1 in combinatie met PIB goed te laten werken is iets van een andere orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:44:
[...]

Ik denk dat HW, support van een PIB niet goed heeft ingeschat.
Ze zijn natuurlijk gewend aan slimme stekkers, watermeters en wat relatief eenvoudige andere spullen.
P1 in combinatie met PIB goed te laten werken is iets van een andere orde.
Als zij de E327 fout eruit halen dan ben ik dik te vreden.[/quote]
Hier de reactie van wiki van vanmiddag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQ0SSo7wq4E3qJ0jGkGWsM5Efpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MElA3EYr9bsMaZZAVdN1GWQg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door GL007 op 23-08-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uu2x1fuI1VaYNcpCAh_6hzfqEK4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cL2XqAKtbNQcLbkScQQaUPTd.png?f=fotoalbum_large

Bij 10:40 Error 327
@homewizard.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Ook met rode LEDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja beide batterijen.
Signaal sterkte wifi 100 en 90% en P1 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
GL007 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 21:24:
[...]

Signaal sterkte wifi 100 en 90% en P1 75%
Dat lijkt me OK
@GL007 Wat zie ik eigenlijk in jouw plaatje van 10:40.
Levert SolarEdge ineens veel minder?

[ Voor 20% gewijzigd door rtunru op 23-08-2025 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 21:32:
[...]

Dat lijkt me OK
@GL007 Wat zie ik eigenlijk in jouw plaatje van 10:40.
Levert SolarEdge ineens veel minder?
Dat klopt helemaal vanmorgen weinig zon.. vanmiddag was het beter. De batterijen waren tot 80% geladen. Nu is het 66%
Vannacht om 5:00 waren de batterijen met een soc correctie 12% kwijt 12% naar 0%
Vandaag voor het eerst weer 1,2 kWh geïmporteerd sinds twee maanden.
Verder heb ik de automatische loggen van data aan het draaien.
De getallen gaan naar een Google sheet.

[ Voor 26% gewijzigd door GL007 op 23-08-2025 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
GL007 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:13:
[...]

Dat klopt helemaal vanmorgen weinig zon.. vanmiddag was het beter. De batterijen waren tot 80% geladen. Nu is het 66%
Vannacht om 5:00 waren de batterijen met een soc correctie 12% kwijt 12% naar 0%
Vandaag voor het eerst weer 1,2 kWh geïmporteerd sinds twee maanden.
Verder heb ik de automatische loggen van data aan het draaien.
De getallen gaan naar een Google sheet.
Op dat moment (10:40) krijg je ook een E327 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:29:
[...]

Op dat moment (10:40) krijg je ook een E327 ?
Ja het ging fout tijdens omschakeling laden naar ontladen.

[ Voor 14% gewijzigd door GL007 op 23-08-2025 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
GL007 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:32:
[...]

Ja het ging fout tijdens omschakeling laden naar ontladen.
@HomeWizard_NL , kan jullie PIB niet tegen het wegvallen van zonnestroom tijdens het opladen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtunru schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:50:
@HomeWizard_NL , kan jullie PIB niet tegen het wegvallen van zonnestroom tijdens het opladen??
Dat is vwb het gedrag van de PiB toch hetzelfde alsof er een zware verbruiker wordt ingeschakeld? Dat gaat tientallen, zoniet honderden, per dag goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
JeroenH schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 23:03:
[...]

Dat is vwb het gedrag van de PiB toch hetzelfde alsof er een zware verbruiker wordt ingeschakeld? Dat gaat tientallen, zoniet honderden, per dag goed.
Dat kan.
Maar, ik doe met opzet een stevige uitspraak direct gericht aan @HomeWizard_NL en hij mag daarop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

GL007 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:20:
[...]

Ik had inderdaad in de app een foutmelding verwacht, maar niet dus. Visuele indicatie dat er kennelijk wat mis is, maar geen foutmelding. Dat vond ik zo raar dat ik het hier heb gemeld. Misschien dat na langer wachten wel een foutmelding zou zijn gekomen, dat weet ik niet. Ik stond op het punt de deur uit te gaan en heb de accu dus herstart.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elsinga schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:29:
[...]

Ik had inderdaad in de app een foutmelding verwacht, maar niet dus. Visuele indicatie dat er kennelijk wat mis is, maar geen foutmelding. Dat vond ik zo raar dat ik het hier heb gemeld. Misschien dat na langer wachten wel een foutmelding zou zijn gekomen, dat weet ik niet. Ik stond op het punt de deur uit te gaan en heb de accu dus herstart.
De volgende keer ga ik in de app van de router kijken of er data.verkeer is vanuit P1
De aanwezigheid van P1 en batterijen test werkt met pingen vanuit homey met behulp van een netwerk controle app. Deze app test elke minuut de aanwezigheid van de batterijen en P1 op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
Ik heb ineens elke dag oranje knipperede lampjes. Beschrijving handleiding "Error, check de app". De app zegt echter dat de batterij prima in orde is en de status is inactief. Volle bak zon en een batterij die niets doet een oranje knippered lampje geeft en volgens de app is alles in orde. Uit/aan helpt maar het oranje lampje komt daarna snel terug. Hebben meer mensen in dit forum dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
PureCode schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:48:
Ik heb ineens elke dag oranje knipperede lampjes. Beschrijving handleiding "Error, check de app". De app zegt echter dat de batterij prima in orde is en de status is inactief. Volle bak zon en een batterij die niets doet een oranje knippered lampje geeft en volgens de app is alles in orde. Uit/aan helpt maar het oranje lampje komt daarna snel terug. Hebben meer mensen in dit forum dit?
Als dat de bovenste en onderste led’s zijn. Dan is dat een bekend probleem. HW is er mee bezig.
Is al 2 weken bekend. Er komt een fix aan.
* het is bekend dat er dan geen error in de app komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de batterij al eens uitgezet met de draaischakelaar en 45 minuten gewacht voordat je de batterij weer aanzette? Zo niet probeer dit eens. Het lijkt er op dat het hier mijn probleem op loste. (toch de harde reset die hier al een paar keer geroepen is, maar niemand uitvoerde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:53:
Heb je de batterij al eens uitgezet met de draaischakelaar en 45 minuten gewacht voordat je de batterij weer aanzette? Zo niet probeer dit eens. Het lijkt er op dat het hier mijn probleem op loste. (toch de harde reset die hier al een paar keer geroepen is, maar niemand uitvoerde)
Is bij mij al een paar keer uitgevoerd. Werkte niet.
Ook heeft hw de fout van de bovenste en onderste led al erkend. Er komt een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:53:
Heb je de batterij al eens uitgezet met de draaischakelaar en 45 minuten gewacht voordat je de batterij weer aanzetten? Zo niet probeer dit eens. Het lijkt er op dat het hier mijn probleem op loste. (toch de harde reset die hier al een paar keer geroepen is, maar niemand uitvoerde)
Ja gisteren de 45 minuten procedure gedaan. Geen effect. Net maar een reset gedaan (knop 10 sec. ingedrukt houden en WiFi en P1 meter opnieuw koppelen). Hopelijk doet dat iets.

Fijn om te horen dat het bekend is en er een fix aankomt maar bij mij knippert alleen het onderste lampje, niet ook de bovenste. dus dan toch een ander probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PureCode schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:01:
[...]

Ja gisteren de 45 minuten procedure gedaan. Geen effect. Net maar een reset gedaan (knop 10 sec. ingedrukt houden en WiFi en P1 meter opnieuw koppelen). Hopelijk doet dat iets.

Fijn om te horen dat het bekend is en er een fix aankomt maar bij mij knippert alleen het onderste lampje, niet ook de bovenste. dus dan toch een ander probleem??
Ik hoop dat HomeWizard een fatsoenlijk lijst maakt van mogelijk fouten en hoe je moet handelen bij deze fout.
We hebben zoveel E nummers. Bij andere batterijen hebben ze al een lijst gemaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Ik overweeg om mijn bestellen te annuleren ivm onduidelijkheid qua levertijd, etc. Weet iemand toevallig of dat mogelijk is? (heb reeds 100 aanbetaald)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
smeerbartje schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:14:
Ik overweeg om mijn bestellen te annuleren ivm onduidelijkheid qua levertijd, etc. Weet iemand toevallig of dat mogelijk is? (heb reeds 100 aanbetaald)
Dit is bij andere merken niet anders. De Chinezen hebben de productie op een laag pitje gezet vanwege de ellende veroorzaakt door Trump

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier lag P1 eruit er was geen verbinding tussen homey en P1.
Internet lag ook even eruit dit werd op het display van AMPLIFI wifi router aangegeven.
Er gebeuren momenteel gekke dingen.

Melding op Homewizard app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4rUazf2Fc243ZdeS-UqqSwJS8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpsk04w9mWF809oQ0AZyDccf.jpg?f=fotoalbum_large

Dit op beide batterijen tegelijk.

Even later meest ik batterij 1 opnieuw koppelen. Geen enkele led lichtte op.
Dus 10 sec op touch knop drukken en daar gaan weer opnieuw koppelen.
En nu nog de veiligheid restrictie opnieuw instellen.

[ Voor 67% gewijzigd door GL007 op 24-08-2025 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josseg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:03
GL007 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:27:
Hier lag P1 eruit er was geen verbinding tussen homey en P1.
Internet lag ook even eruit dit werd op het display van AMPLIFI wifi router aangegeven.
Er gebeuren momenteel gekke dingen.

Melding op Homewizard app
[Afbeelding]

Dit op beide batterijen tegelijk.
Daarvoor moet je bij je netbeheerder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

aip

josseg schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:51:
[...]

Ik had deze melding gisteren op 1 van de 3 ook. Uurtje uitgezet, toen was ie weg. Met de netfrequentie was niets mis, kon ik aflezen op de omvormers. Kortom, de firmware van de PiB's wordt er niet beter op althans niet qua storingen/foutmeldingen bij mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josseg schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:51:
[...]

Internet lag hier 10min uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:46
GL007 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:08:
[...]

Internet lag hier 10min uit.
Lokaal dus, hier aan de andere kant van Hengelo geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ManS-H schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:14:
[...]

Lokaal dus, hier aan de andere kant van Hengelo geen probleem
Ik heb de ziggo modem opnieuw opgestart en het duurde 15 min voordat ik weer internet had
Waarschijnlijk is er een update geweest. Anders duurt het niet zo lang.
Dat het wegvallen van internet zoveel problemen gaf dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Beide batterijen werken weer.

[ Voor 26% gewijzigd door GL007 op 24-08-2025 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
GL007 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:19:
[...]

Ik heb de ziggo modem opnieuw opgestart en het duurde 15 min voordat ik weer internet had
Waarschijnlijk is er een update geweest. Anders duurt het niet zo lang.
Dat het wegvallen van internet zoveel problemen gaf dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Beide batterijen werken weer.
Lastig, maar hier ook Ziggo. maar niets gemerkt. Ik merk dit direct met mijn internet radio. Ook met Homewizard niets gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ManS-H schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:29:
[...]

Lastig, maar hier ook Ziggo. maar niets gemerkt. Ik merk dit direct met mijn internet radio. Ook met Homewizard niets gemerkt.
Waar zit jij in Hengelo
Ik zit in de Nijverheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josseg
aip schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

Ik had deze melding gisteren op 1 van de 3 ook. Uurtje uitgezet, toen was ie weg. Met de netfrequentie was niets mis, kon ik aflezen op de omvormers. Kortom, de firmware van de PiB's wordt er niet beter op althans niet qua storingen/foutmeldingen bij mij.....
Prima dan vertrouw jij op je omvormers. Neem aan dat de batterij in sync gaat met het net en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
GL007 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:31:
[...]

Waar zit jij in Hengelo
Ik zit in de Nijverheid
Compleet offtopic natuurlijk, maar Hasseler Es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edblom
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22:36
PureCode schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:48:
Ik heb precies hetzelfde probleem! Deze week wel updates ontvangen (P1 meter v 6.0205, batterijen v 1.0219) maar vandaag weer oranje knipperlicht. Volgens de app hebben ze 100% wifi contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
internet4me schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:49:
[...]

Als dat de bovenste en onderste led’s zijn. Dan is dat een bekend probleem. HW is er mee bezig.
Is al 2 weken bekend. Er komt een fix aan.
* het is bekend dat er dan geen error in de app komt.
Interessante workarpund gevonden. Als de batterij oranje knipperd en inactief is en je de batterij de opdracht geeft “laat op tot 60%”, dan gaat die gewoon laden en vervolgens annuleer je de tot 60% opdracht. Dan werkt die weer gewoon. Tot zolang het duurt dan…
Want kort daarna was het weer oranje knipperen.

Lijkt op 100% software probleem.

@HomeWizard_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josseg
Even vooruit lopende op het einde van salderen. Ik kan bij mijn Enphase pv aangeven hoeveel watt ik wil terugleveren. Het liefst wil ik na einde saldering niets meer terugleveren. Echter wanneer ik 0 exporteer gaat de PIB ontladen en leveren de zonnepanelen niets meer. Bij 400W wordt er niet meer teruggeleverd dan 400W en gaat de PIB keurig laden tot max 800W bij voldoende overschot. Waar ik dus naar op zoek ben is de trigger in Watts waarbij de PIB gaat laden zodat ik die in kan stellen als max teruglevering. Iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabianintveld
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 16:13
josseg schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:56:
Even vooruit lopende op het einde van salderen. Ik kan bij mijn Enphase pv aangeven hoeveel watt ik wil terugleveren. Het liefst wil ik na einde saldering niets meer terugleveren. Echter wanneer ik 0 exporteer gaat de PIB ontladen en leveren de zonnepanelen niets meer. Bij 400W wordt er niet meer teruggeleverd dan 400W en gaat de PIB keurig laden tot max 800W bij voldoende overschot. Waar ik dus naar op zoek ben is de trigger in Watts waarbij de PIB gaat laden zodat ik die in kan stellen als max teruglevering. Iemand die dat weet?
De plug in batterij start bij mij met laden als er 80 a 100 watt teruglevering(overschot) is.
Ik verwacht dat ze dit pas vanaf dit wattage doen i.v.m. omvormer efficiency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

josseg schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:56:
De batterij beging met laden bij 70 Watt terug levering. Dus als je je PV omvormer op maximaal 80 Watt zet Zal de batterij het oppakken bij 70 Watt teruglevering. De PV omvormer blijven verhogen tot je weer op 80 Watt terug levering uit komt. (zolang er vermogen beschikbaar is, bij onvoldoende zon stopt het ergens) Je krijgt dan wel het spelletje de PV omvormer geeft meer, dus de batterij neemt meer, Pv omvormer geeft meer, enz. Maar dat is alleen bij de opstart tot je aan het vermogen van de batterij zit. Zet je vervolgens bijvoorbeeld de vaatwasser aan dan zal de PV omvormer weer bij gaan regelen. Het hangt er alleen vanaf wie sneller regageert, de batterij of PV omvormer. Als je Enphase kan aansturen met een platform als Homey of Home Assistant kan je natuurlijk een hele mooie regeling bouwen. Zelf heb ik al een flow voor mijn Solis die terug kan regelen naar eigen verbruik in de woning. Helaas is het wachten op Homey/Solis voordat ik het werkend kan maken. (je moet wel met de omvormer kunnen praten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met wat ik vandaag hebt meegemaakt heb ik een verzoek. Zet de vorige versie terug in de batterijen en P1.
@HomeWizard_NL lost dit probleem op s.v.p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:22
Hier is het helaas voor de tweede keer raak, de batterij is defect.

Eerste was in februari al kapot toen hij aankwam en deze heeft het vandaag met error code E448 begeven.

Dat wekt natuurlijk geen vertrouwen.
De chatbot van Homewizard zegt het volgende:
We zijn op de hoogte van de problemen met de batterij en bieden hiervoor onze oprechte excuses aan voor het ongemak.
Om deze reden hebben wij uitvoerige tests uitgevoerd om de kwaliteit van de vervangende exemplaren te garanderen.

We zullen de batterij vervangen voor een ander exemplaar.
Ik heb dit topic heel lang niet gevolgd (en weet ook niet wat deze error code precies inhoudt), maar is hier al eens gemeld vanuit Homewizard dat er veel kinderziektes bij de eerste lichtingen zijn geconstateerd en verbeteringen zijn doorgevoerd? Want ik twijfel wel heel erg of ik mijn geld niet gewoon terug wil na 2 kapotte batterijen, ook al wil ik wel heel erg in hun product geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vandaag toch ook weer een hik met het verliezen van de p1 verbinding. Zie gelijktijdig met het wegvallen van de batterijen echter ook een dip in WiFi sterkte op de P1 meter. (niet bij de batterijen) Gek genoeg tussen 17:00 - !9:00 grotere dip (-55 dBm wat nog steeds goed genoeg is) waarbij het gewoon door draait.

Echter stond er ook een pannetje soep op de inductieplaat. Raakt het geheel van slag door grote vermogenswisselingen? ik heb het namelijk eerder gehad dan na gebruik van kookplaat of Sunshouwer (3kW) het geheel van slag was. Of zou de p1 meter van slag raken door het strooiveld? Om maar eens wat in de groep te gooien. (Kookplaat zit op een meter of 3, de Sunshower een metertje meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:22:
Hier vandaag toch ook weer een hik met het verliezen van de p1 verbinding. Zie gelijktijdig met het wegvallen van de batterijen echter ook een dip in WiFi sterkte op de P1 meter. (niet bij de batterijen) Gek genoeg tussen 17:00 - !9:00 grotere dip (-55 dBm wat nog steeds goed genoeg is) waarbij het gewoon door draait.

Echter stond er ook een pannetje soep op de inductieplaat. Raakt het geheel van slag door grote vermogenswisselingen? ik heb het namelijk eerder gehad dan na gebruik van kookplaat of Sunshouwer (3kW) het geheel van slag was. Of zou de p1 meter van slag raken door het strooiveld? Om maar eens wat in de groep te gooien. (Kookplaat zit op een meter of 3, de Sunshower een metertje meer)
We moeten niet vergeten dat de server ook veranderen.bij Homewizard. Waarschijnlijk speelt dit ook een rol.
Vandaag was het zeer ellendig. Samen met het wegvallen van internet voor 10 minuten.

[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 24-08-2025 22:34 ]

Pagina: 1 ... 195 ... 212 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.