Mmmmm, fout nummer twee in evenzovele dagen
De accu stond vanmiddag een tijdje op standby omdat de auto aan het laden was. Aan het einde van het laadproces weer vanaf standby af, naar Zero (NOM), leek in HA allemaal goed te gaan. Al veel vaker gedaan, werkt goed.
Maar nu check ik net zie ik de accu op 75% SoC staan, niet aan het opladen, en er gaat 1½ kW aan zonnestroom het net op. WTF? Natuurlijk eerst maar weer in HW app gekeken (daar was ik elke paar uur al aan het kijken n.a.v. van mijn E327 gisteren) maar daar zag ik twee keer een OK.
Om een lang verhaal kort te maken: één van de PiB's is niet uit standby gekomen. Ik had niet gelijk door wat er aan de hand was, dus ik heb hem met de knop uit en aan gezet, en hij is nu aan het laden. Hopen maar dat hij met het restje dag nog wat zonnestroom op kan slurpen om vol te raken. Ik heb er niet aan gedacht te checken of n HA de modus even te veranderen naar standby en weer terug naar Zero dit had verholpen.
Net wel even die wisseling van modus getest, en nu werkt het weer zoals verwacht.
@
HomeWizard_NL Ik ben netto nog steeds blij met mijn PiB's, maar ik hoop dat jullie goed het gezegde "vertrouwen komt te voet en gaat te paard" in gedachten houden. Ik heb € 1400 klaar staan die naar me schreeuwt "NEE JE HOEFT NIET TE WACHTEN TOT HERFST, DIE DERDE KAN NU OOK AL GEWOON!!!1!" maar laten we zeggen dat dit soort dingen me helpen dat geschreeuw te weerstaan.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant