Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
Vanmorgen ook mijn nieuwste (67 cycles) accu offline. Het viel me op dat er meer werd teruggeleverd dan dat de zonnepanelen aan het opwekken waren. Nu bleek dus dat de accu nog aan het terugleveren was terwijl hij offline was. Paar minuutjes stroomloos gemaakt en de accu kwam weer online.

Curveball echter, deze accu zit niet in het beta programma en draaide nog 1.0218. Meteen gecontroleerd of er een update klaar stond en die was er. Dus nu geupdate naar 1.0219.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
JeroenH schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:56:
OK, vandaag was ik dan toch ook aan de beurt. Ik zag in HA vanmiddag al dat mijn twee PiB's zich niet helemaal normaal gedroegen, maar ik was te druk om er goed naar te kijken. Kom ik thuis: staat er eentje oranje te knipperen.

Checken in de HW-app: E327 -O-

.....
  • Deze batterij staat er 2½ maand, kan dus nog altijd gebeuren.
  • Zeer beroerd dat de foutmodus niet over de API bekend wordt gemaakt. @HomeWizard_NL dit ervaar toch echt als een heel groot gemis, nu ik dit gehad heb en er op reken dat dit nog wel een keertje zal gebeuren. Een remote herstart-commando via de API maakt het dan helemaal af.
  • ....
Of/En een duidelijke melding én notificatie/pop-up in de mobiele app.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• johnhemmers
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 18-09 14:09
meesje schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:30:
[...]

Hebben jullie ook nog integraties met HA of Homey?
Van airco's (mitsubishi) tot batterij/ uitlezen slimme meter (home wizard) en aansturing van de micro omvormers (apsystems, ecu-c), alles via integraties in HA (monitoring plus aansturing). Standaard raspberri pi 4 4 GB met externe SSD en daarop het home assistent image. Werkt opvallend stabiel. Ik vind HA een aanrader, maar smaken verschillen natuurlijk en Homey ken ik niet. Nog weinig automatisering scripts want handmatig is fun.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

johnhemmers schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:33:
[...]
Ik zat in dezelfde situatie enkele maanden geleden, heb toen de bestelling geannuleerd omdat ik het wachten beu was, maar zodra het kon een renewed batterij aangeschaft met 50 euro korting. Waarom renewed? Omdat @HomeWizard_NL diverse malen heeft aangegeven dat problemen met de batterij merendeels in de eerste tientallen cycli naar boven komen en een renewed batterij is daar aan voorbij (had bij bezorging 61 cycli).
Helaas is dit geen garantie, mijn renewed batterij met 81 cycli bij levering ging na 2 dagen down met een E445 storing...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• johnhemmers
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 18-09 14:09
elsinga schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:05:
[...]

Helaas is dit geen garantie, mijn renewed batterij met 81 cycli bij levering ging na 2 dagen down met een E445 storing...
Oh, dat is vervelend en mogelijk pech - een garantie is het dus niet, maar vooralsnog ga ik ervan uit dat de 'badkuipcurve' ook geldt voor HW apparaten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:20
Ik zal even na alle negatieve ervaringen met error meldingen van de afgelopen pagina's toch even melden dat ik de batterij heb sinds Februari 2025 en dat deze 167 Cycli heeft gelopen en maar eenmalig (in April) een "error" had, wat uiteindelijk een wifi storing bleek na een update van de batterij/P1 meter. Na het herstarten van alle apparaten (P1 meter, Batterij en het hele wifi netwerk) deed alles weer naar behoren. Ik update niet actief (en geen beta tester) en laat het automatisch gebeuren.
Ik heb 3 netwerken in huis, Hoofd, Gast en IoT. P1 en Batterij zitten op de exclusieve 2.4Ghz IoT netwerk.
Ik kan eventueel wat meer details geven over m'n setup indien gewenst.

Dit is niet om op te scheppen, maar even tussendoor om nieuwkomers naar deze thread te laten zien dat het bij sommige (velen?) ook probleemloos werkt sinds de originele leveringen.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • +2 Henk 'm!
LongTimeAgo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:37:
Ik zal even na alle negatieve ervaringen met error meldingen van de afgelopen pagina's toch even melden dat ik de batterij heb sinds Februari 2025 en dat deze 167 Cycli heeft gelopen en maar eenmalig een "error" had, wat uiteindelijk een wifi storing bleek na een update van de batterij/P1 meter. Na het herstarten van alle apparaten (P1 meter, Batterij en het hele wifi netwerk) deed alles weer naar behoren. Ik update niet actief (en geen beta tester) en laat het automatisch gebeuren.
Ik heb 3 netwerken in huis, Hoofd, Gast en IoT. P1 en Batterij zitten op de exclusieve 2.4Ghz IoT netwerk.

Dit is niet om op te scheppen, maar even tussendoor om nieuwkomers naar deze thread te laten zien dat het bij sommige (velen?) ook probleemloos werkt sinds de originele leveringen.
Hetzelfde hier met twee batterijen na update E327. Gewoon een herstart en klaar is kees.
Welke router heb jij. Ik heb iot nog niet specifiek ingesteld

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
GL007 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

Hetzelfde hier met twee batterijen na update E327. Gewoon een herstart en klaar is kees.
Hier ook, nooit errors gezien.

• LongTimeAgo
GL007 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

Welke router heb jij. Ik heb iot nog niet specifiek ingesteld
TP-Link Deco X60's, 3 pods in Mesh.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtunru
@Devke , zoals bekend is, gebruikt HW een ESP-chip voor WiFi.
Als deze in de problemen komt, moet het een "harde reset" krijgen.
Wellicht een idee om in TS een aanbeveling te plaatsen hoe dit te doen met P1 en PIB?
Dit voor het geval dat men problemen ondervindt na een firmware upgrade.

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:57
rtunru schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:01:
Wellicht een idee om in TS een aanbeveling te plaatsen hoe dit te doen met P1 en PIB?
Dat van die ESP is een aanname, nooit hier van HW zelfgehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine update, zoals ondertussen wel duidelijk wat WiFi problemen hier. Echter met de laatste beta van de Homey Homewizard app van @Tebbie lijkt het tot op heden stabieler te draaien. Ik heb gisteravond al het Homewizard spul weer in Omada gehangen. (SSID aangemaakt is de snelste oplossing) Het systeem even gelaten voor wat het is. Uiteindelijk is het één en ander verdeeld over twee AP’s. De EAP 110 kan ik niks op vast zetten. (Functie wordt niet ondersteund) Maar hangt buiten op de keukenmuur. Hier zitten nu de batterijen op. De P1 meter had de voorkeur voor de AP in de woonkamer. (EAP610) Dus deze heb ik daar op vast gezet. Tot op heden draait dat prima. Hoop dat het zo blijft, want best leuk om mee te klooien (je leert nog eens wat) maar eerlijk gezegd wel zat nu.

Straks komt er een Omada switch binnen, Dat doet natuurlijk geen wonderen, maar wel configuratie en beheer vanuit één controller.

Wat ik allen nog vreemd vind is dat de Homey dongle de voorkeur heeft voor de AP buiten terwijl de Homewizard de woonkamer pakt. (Hangen naast elkaar)

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:27:

Wat ik allen nog vreemd vind is dat de Homey dongle de voorkeur heeft voor de AP buiten terwijl de Homewizard de woonkamer pakt. (Hangen naast elkaar)
Dit zie ik ook hier wel eens gebeuren met IoT spullen in mijn Fritz! mesh netwerk.
Gelukkig niet mijn beide P1 en beide batterijen.

Verwijderd

Het was de goden verzoeken, een e327. (Zelfde batterij als na 1.0218 update)

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:47:
Harde reset uitproberen?

• rtunru
Ik krijg op de app een Beperkte werking notificatie.
Home Assistant geeft aan dat dat ding met 800 W aan het opladen is.

Ik geloof toch meer in de melding van HA en de LEDs

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
- (verkeerd topic, sorry)

[ Voor 96% gewijzigd door meesje op 21-08-2025 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde gedaan als na 1.0218 update. Toets 10 seconden vast houden, opnieuw koppelen, even geduld hebben…. En de batterij knikkert weer lekker mee. 🎱

Wel weer even via onze virtuele vriend gemeld. Die zegt deze keer dat er een update is die dit probleem verhelpt. Ehh, 1.0219 stond er al op. Dit aangegeven, wacht op medewerker…. Duurde mij te lang. (Blijkbaar druk) Nog wat extra info gegeven met verzoek antwoord via mail.
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:47:
En daarmee heb je dus bewezen dat het Wifi netwerk en de setup daarvan de beslissende factor is.
Maar je hebt in ieder geval de optie om terug te gaan naar de setup die wel werkte.

Verwijderd

hanev001 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:00:
[...]

En daarmee heb je dus bewezen dat het Wifi netwerk en de setup daarvan de beslissende factor is.
Maar je hebt in ieder geval de optie om terug te gaan naar de setup die wel werkte.
Nah, had het dan al niet gister avond moeten gebeuren? Ook via de Airport viel het af en toe weg. De tijd gaat het weer leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Daarom zou het fijn zijn als ze bij een nieuw model, net als bij Marstek, een utp aansluiting toevoegen.

Verwijderd

meesje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:07:
Daarom zou het fijn zijn als ze bij een nieuw model, net als bij Marstek, een utp aansluiting toevoegen.
Dat heb ik al een paar keer geschreven. Echter deze staan er nu. Dus verzin maar een oplossing. Als het draait (het meeste van de tijd) draait het overigens prima.
meesje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:07:
Mee eens maar dat heeft alleen voordeel voor toekomstige kopers. Wat je nu hebt gaat volgens de aangeven levensduur ca 15 jaar mee en het lijkt me niet erg slim om ze over een paar jaar al te vervangen voor een utp aansluiting.

Verwijderd

hanev001 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:11:
[...]

Mee eens maar dat heeft alleen voordeel voor toekomstige kopers. Wat je nu hebt gaat volgens de aangeven levensduur ca 15 jaar mee en het lijkt me niet erg slim om ze over een paar jaar al te vervangen voor een utp aansluiting.
Zit er in de P1 meter met USB-C poort niet stiekem een LAN mogelijkheid? Zoals bij de Homey 2023 adapter in de voedingskabel. We kijken @HomeWizard_NL aan. 🥺

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:14:
[...]

Zit er in de P1 meter met USB-C poort niet stiekem een LAN mogelijkheid? Zoals bij de Homey 2023 adapter in de voedingskabel. We kijken @HomeWizard_NL aan. 🥺
Gezien de afmetingen van de HW P1, waarschijnlijk niet.
Trouwens, werkt @HomeWizard_NL nog voor HW?. Ik zag al een hele tijd geen reactie van zijn zijde.

• meesje
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:14:
[...]

Zit de verstoring in dat de P1 meter de verbinding verliest met je netwerk of dat de batterij de verbinding verliest? Het zat ‘m toch in het laatste? Aangezien mijn P1 meter in de meterkast zit naast de router, is mijn verwachting dat deze nooit z’n verbinding zal verliezen.

• rtunru
meesje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:29:
[...]

Zit de verstoring in dat de P1 meter de verbinding verliest met je netwerk of dat de batterij de verbinding verliest? Het zat ‘m toch in het laatste? Aangezien mijn P1 meter in de meterkast zit naast de router, is mijn verwachting dat deze nooit z’n verbinding zal verliezen.
Dat heb ik ook, maar, in principe zijn beide mogelijk een bron van de verstoring.
Niet in mijn geval; ik heb geen WiFi probleem.

Verwijderd

[...]

De batterij is de verbinding kwijt met de P1 meter. Maar is dit omdat de P1 meter de verbinding met het netwerk even kwijt was? Daar zijn we met zijn allen nog niet achter.

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:03

wdr

[...]

Wizzi gaf hier aan dat zelfs bij 100% wifi verstoring van P1 meter door router in de meterkast kan plaatsvinden. Router hoort in de meterkast. Van wifi clients zoals p1 meter - zeker wanneer deze gecompliceerde taken uit moeten voeren - kun je je dat afvragen.

• meesje
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:39:
[...]

De batterij is de verbinding kwijt met de P1 meter. Maar is dit omdat de P1 meter de verbinding met het netwerk even kwijt was? Daar zijn we met zijn allen nog niet achter.
Het is toch niet zo dat de batterij direct contact probeert te leggen met de P1 meter? Dus niet via de router? Zo’n vermoeden kreeg ik ooit bij een ander thuisbatterij topic.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 21-08-2025 11:50 ]

• meesje
wdr schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:43:
[...]

Wizzi gaf hier aan dat zelfs bij 100% wifi verstoring van P1 meter door router in de meterkast kan plaatsvinden. Router hoort in de meterkast. Van wifi clients zoals p1 meter - zeker wanneer deze gecompliceerde taken uit moeten voeren - kun je je dat afvragen.
Oei. Bij mij zit P1 en router beide in de meterkast. En andere constructie is bij mij niet mogelijk.

• rtunru
meesje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:49:
[...]

Het is toch niet zo dat de batterij direct contact probeert te leggen met de P1 meter? Dus niet via de router? Zo’n vermoeden kreeg ik ooit bij een ander thuisbatterij topic.
Ja, maar beide moeten geen probleem hebben om te verbinden met jouw WiFi netwerk. Daarna kunnen ze pas met elkaar kletsen.
Ik heb van meerdere gebruikers in mijn kennissen kring bericht gekregen dat ze gisteren de P1 en de batterijen op nieuw moeten koppelen. Gelukkig hebben de meeste it ervaring en het snel opgelost.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

rtunru schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:01:
Als er ergens al een post is met hoe dit te fixen is dan kan ik een linkje maken daarna toe in de TS.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Devke schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:58:
[...]

Als er ergens al een post is met hoe dit te fixen is dan kan ik een linkje maken daarna toe in de TS.
Vermeld gewoon dat na een software update een volledige herstart moet gebeuren. Dit adviseert de chip fabrikant.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:50
Ik zag vanmorgen ook voor het eerst een oranje led bij 1 van de batterijen na een heel lange periode van eigenlijk nooit errors, de eerste E error bij mij na 178 cycli

E327 op 1.0219

Als ik het topic zo even snel lees (lang niet meer gedaan trouwens) dan is het nu een veelvoorkomend probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 21-08-2025 12:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
rtunru schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:22:
[...]

Gezien de afmetingen van de HW P1, waarschijnlijk niet.
Trouwens, werkt @HomeWizard_NL nog voor HW?. Ik zag al een hele tijd geen reactie van zijn zijde.
Is een bedrijfsaccount dus is per definitie van HomeWizard. Inhoudelijk is er door dit account al maanden of zelfs langer nergens op gereageerd op een enkele bijna advertentie achtige post na. Er is nu al zo lang door het account niet gereageerd dat het een beetje damned if you do en damned if you dont situatie is geworden. Wat HomeWizard zelf had kunnen voorkomen door niet ineens volledige radio stilte toe te passen nadat het hele topic vol stond met error meldingen. Toen iedereen nog erg positief was en de hypetrain op volle toeren liep was er regelmatig een reactie maar nu dus al tijden niet meer. Wat geen goede indicatie is in mijn optiek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
LongTimeAgo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:37:
Ik zal even na alle negatieve ervaringen met error meldingen van de afgelopen pagina's toch even melden dat ik de batterij heb sinds Februari 2025 en dat deze 167 Cycli heeft gelopen en maar eenmalig een "error" had, wat uiteindelijk een wifi storing bleek na een update van de batterij/P1 meter. Na het herstarten van alle apparaten (P1 meter, Batterij en het hele wifi netwerk) deed alles weer naar behoren. Ik update niet actief (en geen beta tester) en laat het automatisch gebeuren.

Hier vanaf levering (februari) 1x de melding dat de batterij scheef stond. Fijn dat hij daar ook goed zijn werk doet. Mensen waar het werkt hoor je gewoon niet vaak. Waarom kom je evt op tweakers terrecht? Omdat iemand een oplossing zoekt voor zijn probleem. Er valt ook wat minder te tweaken aan deze batterij dus ja dan zie je vaak dezelfde zaken terug komen ook. Prima. Als het weer lukt om iemand te helpen is dat weer een win.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ONM
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16-09 18:38

ONM

GL007 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:39:
[...]

Dit is een server probleem.
Ik heb mij kunnen beheersen en geen actie ondernomen. Vanmorgen was er weer verbinding met de batterij. Zelfherstellend vermogen 😀
Heb de situatie wel bij HW gemeld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:03

wdr

AtlAntA schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:03:
[...]

Is een bedrijfsaccount dus is per definitie van HomeWizard. Inhoudelijk is er door dit account al maanden of zelfs langer nergens op gereageerd op een enkele bijna advertentie achtige post na. Er is nu al zo lang door het account niet gereageerd dat het een beetje damned if you do en damned if you dont situatie is geworden. Wat HomeWizard zelf had kunnen voorkomen door niet ineens volledige radio stilte toe te passen nadat het hele topic vol stond met error meldingen. Toen iedereen nog erg positief was en de hypetrain op volle toeren liep was er regelmatig een reactie maar nu dus al tijden niet meer. Wat geen goede indicatie is in mijn optiek.
Laatste post van @HomeWizard_NL is van vrijdag 8 augustus 2025 09:19
Ook meerdere posts in juli

[ Voor 18% gewijzigd door wdr op 21-08-2025 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wdr schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:15:
[...]

Laatste post van @HomeWizard_NL is van vrijdag 8 augustus 2025 09:19
Ook meerdere posts in juli
Vakantie speelt ook een rol

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:41

Aardedraadje

Met kabelschoen

[...]

Op een gegeven moment is alles wel gezegd. HW heeft zelf aangegeven bewust op de achtergrond te blijven hier.

In het begin waren ze vrij actief hier, wat natuurlijk leuk is. Maar Tweakers is geen support-platform van fabrikanten en ze zijn hier verder niks verplicht. Bij problemen word je via HW's officiële supportkanalen goed geholpen en afentoe komt er info vrij over wijzigingen/bugfixes vanuit de ontwikkelaars. Prima zo toch?

• rtunru
Aardedraadje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:26:
[...]

Op een gegeven moment is alles wel gezegd. HW heeft zelf aangegeven bewust op de achtergrond te blijven hier.

In het begin waren ze vrij actief hier, wat natuurlijk leuk is. Maar Tweakers is geen support-platform van fabrikanten en ze zijn hier verder niks verplicht. Bij problemen word je via HW's officiële supportkanalen goed geholpen en afentoe komt er info vrij over wijzigingen/bugfixes vanuit de ontwikkelaars. Prima zo toch?
Voor mij wel omdat ik geen problemen heb.
Maar, we zijn inderdaad geen support-platform van fabrikanten.
Daarom is een reactie van HW soms nodig omdat wij hier niet alles weten wat HW doet.
Een voorbeeld: ze kunnen bevestigen of ontkennen dat zij voor hun WiFi implementatie een ESP-chip gebruiken. Als ze verder kunnen vertellen wat hun ervaringen zijn met hun keuze, zal dat veel onrust kunnen voorkomen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
rtunru schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:32:
Een voorbeeld: ze kunnen bevestigen of ontkennen dat zij voor hun WiFi implementatie een ESP-chip gebruiken. Als ze verder kunnen vertellen wat hun ervaringen zijn met hun keuze, zal dat veel onrust kunnen voorkomen.
Ik vind dat wat overdreven. Alleen een beperkt aantal mensen hier vinden dat belangrijk maar het grootste aantal gebruikers zal nog nooit zelfs maar van Tweakers gehoord hebben wat betekend dat ook de "onrust" in werkelijkheid niet veel voorsteld.

knipknip, ook dit is niet een discussie voor in het pib topic

[ Voor 14% gewijzigd door teacher op 21-08-2025 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
hanev001 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:44:
[...]

Wat ik nu ga zeggen zal niet populair zijn maar naar mijn mening denken veel Tweakers dat ze belangrijk zijn terwijl ze in werkelijkheid maar een klein groepje hobbyisten vertegenwoordigen.
Ik vind mezelf absoluut niet belangrijk.
Sterker nog; ik lig er niet wakker van als 98 % van de PIB kopers ontevreden zijn.
Het is hun probleem en ik houd me daar niet mee bezig.

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52
Met versie 1.0217 heb ik veel problemen gehad met een batterij die inactief stond en verder alle seinen in de app op groen. De batterij zelf gaf echter een onderste oranje knipperende led. Dus toen maar in contact gegaan met HomeWizard (eerst via die "fijne AI" :'() en later met een medewerker via mail. Lang verhaal kort: er kon niks abnormaals gevonden worden ondanks dat het een dikke week elke dag meerdere keren voorkwam. Tussentijds de update naar 1.0218 gedaan en toen waren deze issues als sneeuw voor de zon verdwenen, dus case closed bij HW.
Vanmorgen de update van de batterij gedaan naar 1.0219 en binnen een uur hetzelfde gedrag weer terug. Ik heb maar weer via mail geantwoord naar HomeWizard, maar vraag me intussen af of anderen dit gedrag ook herkennen? Daarbij blijf ik het maar raar vinden dat volgens de app alles in orde is met de batterij, terwijl de unit zelf een (niet normale) oranje knipperende led heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wat HomeWizard zelf had kunnen voorkomen door niet ineens volledige radio stilte toe te passen nadat het hele topic vol stond met error meldingen. Toen iedereen nog erg positief was en de hypetrain op volle toeren liep was er regelmatig een reactie maar nu dus al tijden niet meer. Wat geen goede indicatie is in mijn optiek.
Juist de Tweaker-gang (ik ben wel een Tweaker maar thuisaccu-technisch dat absoluut niet ;) ) is een belangrijke bron van informatie voor HomeWizard om hun producten/software te verbeteren. Vind het altijd wat vreemd als er bij problemen meteen stilte optreedt. Ik zou als fabrikant juist blij zijn met die input, voorkom je bij je normale klanten issues mee denk ik dan. Maar goed ik heb een achtergrond in service/support dus ik kan slecht tegen dat struisvogelgedoe :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• yustmenl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 12:24
Cardwizard schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:01:
Ik zag vanmorgen ook voor het eerst een oranje led bij 1 van de batterijen na een heel lange periode van eigenlijk nooit errors, de eerste E error bij mij na 178 cycli

E327 op 1.0219

Als ik het topic zo even snel lees (lang niet meer gedaan trouwens) dan is het nu een veelvoorkomend probleem?
Dit probleem zou opgelost moeten zijn in 1.0219 ik zou even contact met HW opnemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
Devke schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:03:
[...]
Waarom kom je evt op tweakers terrecht? Omdat iemand een oplossing zoekt voor zijn probleem.
Maar alsnog betreft dit het 'algemene' HW Plug-In Battery topic, dus niet alleen over foutmeldingen en dat begon wel zo te lijken de laatste aantal pagina's. ;)

Ik ving op een gegeven moment gesprekken op, op de werkvloer (velen zitten op Tweakers) over het aantal problemen wat ze hier lezen over de batterij, want velen zijn geïnteresseerd.
Als ik dit al hoor op de werkvloer hier (zo groot is het bedrijf nou ook weer niet), en de laatste 5(?) pagina's ging het alleen maar over meerdere error meldingen, dan zal dit nog wel meer spelen bij velen anderen in Nederland.

Vandaar dat het ook even nodig was, in mijn optiek om "de positieve kant" te melden en zodoende als men vragen heeft over mijn "probleemloze" setup, dan kan ik die ook beantwoorden. :)

• dutchwonderer
  • Registratie: September 2017
Vandaag ook een 327 voor mijn eerste batterij. Voorheen alleen een 'schuine stand' melding gehad.
De boel gereset en de laastste update op allebei gezet.

Verwijderd

yustmenl schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:27:
[...]

Dit probleem zou opgelost moeten zijn in 1.0219 ik zou even contact met HW opnemen
Theorie en praktijk verschillen wel eens van elkaar. O-)

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:41

Aardedraadje

Met kabelschoen

yustmenl schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:27:
[...]

Ondertussen is door @DCSBL bevestigd dat het probleem nog niet in alle scenario's is opgelost. Wordt wederom aan gewerkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
LongTimeAgo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:30:
[...]

Maar alsnog betreft dit het 'algemene' HW Plug-In Battery topic, dus niet alleen over foutmeldingen en dat begon wel zo te lijken de laatste aantal pagina's. ;)

Ik ving op een gegeven moment gesprekken op, op de werkvloer (velen zitten op Tweakers) over het aantal problemen wat ze hier lezen over de batterij, want velen zijn geïnteresseerd.
Als ik dit al hoor op de werkvloer hier (zo groot is het bedrijf nou ook weer niet), en de laatste 5(?) pagina's ging het alleen maar over meerdere error meldingen, dan zal dit nog wel meer spelen bij velen anderen in Nederland.

Vandaar dat het ook even nodig was, in mijn optiek om "de positieve kant" te melden en zodoende als men vragen heeft over mijn "probleemloze" setup, dan kan ik die ook beantwoorden. :)
Als je de berichten zorgvuldig leest kom je de laatste tijd maar een error melding tegen die door meerdere mensen wordt genoemd (en met regelmaat zijn dat ook nog eens mensen die meerdere keren het zelfde melden). HW heeft hier voor aangegeven met het probleem bekend te zijn er aan te werken.
Een ander probleem dat elke keer boven komt drijven is Wifi maar als je die meldingen goed leest komt het bijna altijd neer op netwerken die niet echt standaard te noemen zijn waarbij vaak ook nog eens de verbindingen extra belast worden door het gebruik van externe apps.

De error melding kan ook in de rest van NL voorkomen echter het netwerk probleem zal veel kleiner zijn omdat je dan buiten de hobby wereld komt en er veel vaker een basis netwerk zonder extras gebruikt zal worden.

• yustmenl
  • Laatst online: 18-09 12:24
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:38:
[...]

Theorie en praktijk verschillen wel eens van elkaar. O-)
helaas wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oké het is de WiFi. terug naar de AirPort. Ik ben klaar met zoeken, maak er nu Homewizard z'n probleem van.
LaborGardens schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:03:
Met versie 1.0217 heb ik veel problemen gehad met een batterij die inactief stond en verder alle seinen in de app op groen. De batterij zelf gaf echter een onderste oranje knipperende led. Dus toen maar in contact gegaan met HomeWizard (eerst via die "fijne AI" :'() en later met een medewerker via mail. Lang verhaal kort: er kon niks abnormaals gevonden worden ondanks dat het een dikke week elke dag meerdere keren voorkwam. Tussentijds de update naar 1.0218 gedaan en toen waren deze issues als sneeuw voor de zon verdwenen, dus case closed bij HW.
Vanmorgen de update van de batterij gedaan naar 1.0219 en binnen een uur hetzelfde gedrag weer terug. Ik heb maar weer via mail geantwoord naar HomeWizard, maar vraag me intussen af of anderen dit gedrag ook herkennen? Daarbij blijf ik het maar raar vinden dat volgens de app alles in orde is met de batterij, terwijl de unit zelf een (niet normale) oranje knipperende led heeft.
Direct na laatste update dit probleem. Dus herstarten die hap

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Met de 1.0219 update zie ik mijn pib helaas toch nog wel knijpen tijdens het ontladen naar 720W wanneer er ruim meer dan 800W gevraagd wordt gedurende enkele minuten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zxa5FjTkdrdmIGh_mxzV6i7lmuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSuDtgCNwTKTgd0RQAugbgIO.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl temperatuur waar hij staat nog steeds 23 a 24 graden is.
Geen drama verder, maar wel zonde dat de peaks net een stukje minder "geschoren" worden zo.

Anderen hier ook nog steeds die melding toevallig?

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
LaborGardens schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:03:
Je bent niet de enige. Ik heb zelf het probleem gekregen toen mijn pib’s naar 1.0218 gingen.
(1 van de pib, die dit dagelijks 2-3 keer had)
Vandaag via HW vernomen dat er een fix voorkomt. Wanneer en hoe of wat is nog onduidelijk.

En ja. Volledige uit en aan. Werkt niet. Ook niet met 45 minuten stap.

• Winkiller
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

OMG even terug van vakantie en online in dit onderwerp, ik zag tot mijn verbazing zojuist een PiB error 327.
Ook zag ik dat er stiekem een nieuwe firmware (1.0219) was geïnstalleerd. Via een slimme stekker de PiB uit gezet en na 5 minuten weer aan, nu 15 minuten later is alles weer oke. Hopelijk blijft het zo omdat de app mij opriep om de HW helpdesk in te schakelen, nog maar niet gedaan het zal wel spitsuur zijn daar >:)

Weer geen pushmelding :X

[ Voor 3% gewijzigd door Winkiller op 21-08-2025 15:16 ]

Winkiller schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:12:
OMG even terug van vakantie en online in dit onderwerp, ik zag tot mijn verbazing zojuist een PiB error 327.
Ook zag ik dat er stiekem een nieuwe firmware (1.0219) was geïnstalleerd. Via een slimme stekker de PiB uit gezet en na 5 minuten weer aan, nu 15 minuten later is alles weer oke. Hopelijk blijft het zo omdat de app mij opriep om de HW helpdesk in te schakelen, nog maar niet gedaan het zal wel spitsuur zijn daar >:)

Weer geen pushmelding :X
Er bestaat geen push melding voor de batterijen dus dat je die niet hebt gehad klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

hanev001 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:19:
[...]

Er bestaat geen push melding voor de batterijen dus dat je die niet hebt gehad klopt.
Yep precies wat ik een dikke HW faal vind, ik kijk niet elk uur in de app :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM
  • Laatst online: 16-09 18:38

ONM

rtunru schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:48:
[...]

Ik vind mezelf absoluut niet belangrijk.
Sterker nog; ik lig er niet wakker van als 98 % van de PIB kopers ontevreden zijn.
Het is hun probleem en ik houd me daar niet mee bezig.
Ik vind dit platform leuk en interessant. Daarbij ben ik (deels) op de wereld gezet om elkaar te helpen ( nietwaar ) ( liedje van Leen Jongewaard voor de jongeren onder ons 😀)
Daarbij heb ik weinig kennis van batterijen maar probeer altijd wel een bijdrage te leveren
En…. Ik leer weer veel van Tweakes die wel meer kennis hebben 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mmmmm, fout nummer twee in evenzovele dagen :-(

De accu stond vanmiddag een tijdje op standby omdat de auto aan het laden was. Aan het einde van het laadproces weer vanaf standby af, naar Zero (NOM), leek in HA allemaal goed te gaan. Al veel vaker gedaan, werkt goed.

Maar nu check ik net zie ik de accu op 75% SoC staan, niet aan het opladen, en er gaat 1½ kW aan zonnestroom het net op. WTF? Natuurlijk eerst maar weer in HW app gekeken (daar was ik elke paar uur al aan het kijken n.a.v. van mijn E327 gisteren) maar daar zag ik twee keer een OK.

Om een lang verhaal kort te maken: één van de PiB's is niet uit standby gekomen. Ik had niet gelijk door wat er aan de hand was, dus ik heb hem met de knop uit en aan gezet, en hij is nu aan het laden. Hopen maar dat hij met het restje dag nog wat zonnestroom op kan slurpen om vol te raken. Ik heb er niet aan gedacht te checken of n HA de modus even te veranderen naar standby en weer terug naar Zero dit had verholpen.

Net wel even die wisseling van modus getest, en nu werkt het weer zoals verwacht.

@HomeWizard_NL Ik ben netto nog steeds blij met mijn PiB's, maar ik hoop dat jullie goed het gezegde "vertrouwen komt te voet en gaat te paard" in gedachten houden. Ik heb € 1400 klaar staan die naar me schreeuwt "NEE JE HOEFT NIET TE WACHTEN TOT HERFST, DIE DERDE KAN NU OOK AL GEWOON!!!1!" maar laten we zeggen dat dit soort dingen me helpen dat geschreeuw te weerstaan.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rtunru
ONM schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:43:
[...]

Ik vind dit platform leuk en interessant. Daarbij ben ik (deels) op de wereld gezet om elkaar te helpen ( nietwaar ) ( liedje van Leen Jongewaard voor de jongeren onder ons 😀)
Daarbij heb ik weinig kennis van batterijen maar probeer altijd wel een bijdrage te leveren
En…. Ik leer weer veel van Tweakes die wel meer kennis hebben 👍
Dat is ook mijn insteek.
Ik ben hier niet om op te scheppen, maar om te helpen indien mogelijk en om te leren.
Ik heb ook geen enkele probleem met HW PIB.

Ik heb langzamerhand wel het idee dat gekeken moet worden naar de WiFi en de app kant van de problematiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:25
Knurt schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:28:
Met de 1.0219 update zie ik mijn pib helaas toch nog wel knijpen tijdens het ontladen naar 720W wanneer er ruim meer dan 800W gevraagd wordt gedurende enkele minuten.
..
Geen drama verder, maar wel zonde dat de peaks net een stukje minder "geschoren" worden zo.

Tijdens het laden zag ik tijdens afgelopen warme dagen (14,15 aug bijv) wel gebeuren.
Misschien niet heel gek als het op zolder in het washok (met afzuiging) richting de 28 graden wordt.
Op de 19e, een minder warme dag, dan weer nauwelijks op een paar dipjes naar 740W na.

Ontladen gebeurt hier zelden langdurig met hoge vermogens. Toevallig op 15 aug wel tijdens het auto opladen en hij zakte terug naar de 720 en na langere tijd zelfs 640 Watt.

Ik was even benieuwd naar de temperaturen na lang opladen (19 aug 15:10 op 83%)
Het warmste punt was 45 graden, omgeving 26:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CS0xZ3mF6g59meP3C-UlllQ4IDk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UG0SuOJOARaXhwVG757gkFu8.png?f=user_large
Dit is vanaf links gezien; de warme kant.
Propheticus schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:14:
[...]

Tijdens het laden zag ik tijdens afgelopen warme dagen (14,15 aug bijv) wel gebeuren.
Misschien niet heel gek als het op zolder in het washok (met afzuiging) richting de 28 graden wordt.
Op de 19e, een minder warme dag, dan weer nauwelijks op een paar dipjes naar 740W na.

Ontladen gebeurt hier zelden langdurig met hoge vermogens. Toevallig op 15 aug wel tijdens het auto opladen en hij zakte terug naar de 720 en na langere tijd zelfs 640 Watt.

[Afbeelding]
Temperatuur komt aardig overeen met wat hier wordt gemeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:20:
Oké het is de WiFi. terug naar de AirPort. Ik ben klaar met zoeken, maak er nu Homewizard z'n probleem van.
Ik denk dat heel veel problemen, zoals het offline gaan van P1 en de PIB’s met de wifi te maken heeft.
Ik had in het verleden ( toen had ik de PIB’s nog niet) ook veel wifi problemen.camera’s, die van de wifi afgingen, internet radio die het niet wilde doen. De wifi van mijn buurvrouw overschreeuwd die van mij. Het zit hier waar ik woon vol met wifi accespoints. Uiteindelijk heb ik professionele netwerk en wifi apparatuur gekocht. Ja, dat kost wat, maar….. ik heb nooit meer wifi problemen. Dus het KPN modum is alleen voor glasvezel internet toegang. De wifi van het KPN modem V10 uitgezet. Achter het KPN modum een proffessionele router met eigen apart ip adres range en firewall. Dus niet het ip adres range van de V10 van KPN !Ik kan in de wifi accespoints van alles instellen, zelfs het zendvermogen. Ik heb 2 wifi accespoints in mesh opstelling, maar de PIB’s zitten vast aan 1 wifi accespoints. Dus ze kunnen niet “wandelen”. Ik heb sindsdien nooit enig wifi probeleem gehad. Niet met de camera’s, niet met internet radio en ook niet met de PIB’s.
Het draait hier als een zonnetje. Ik gebruik wel Homey, maar gebruik de PIB’s alleen als NOM.

Let wel ik ben beslist geen netwerkspecialist. Slechts een hobbyist. :P

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DavidNewhouse
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:25
Even afkloppen, maar ik heb vrij snel na elke update (vanaf eind maart) mijn accu handmatig geüpdatet naar de nieuwste versie (en die van mijn ouders), maar geen enkele keer problemen gehad. Voor degenen die misschien denken dat het kommer en kwel is.

Verwijderd

Olie_B_Bommel schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:49:
[...]

Ik denk dat heel veel problemen, zoals het offline gaan van P1 en de PIB’s met de wifi te maken heeft.
Ik had in het verleden ( toen had ik de PIB’s nog niet) ook veel wifi problemen.camera’s, die van de wifi afgingen, internet radio die het niet wilde doen. De wifi van mijn buurvrouw overschreeuwd die van mij. Het zit hier waar ik woon vol met wifi accespoints. Uiteindelijk heb ik professionele netwerk en wifi apparatuur gekocht. Ja, dat kost wat, maar….. ik heb nooit meer wifi problemen. Dus het KPN modum is alleen voor glasvezel internet toegang. De wifi van het KPN modem V10 uitgezet. Achter het KPN modum een proffessionele router met eigen apart ip adres range en firewall. Dus niet het ip adres range van de V10 van KPN !Ik kan in de wifi accespoints van alles instellen, zelfs het zendvermogen. Ik heb 2 wifi accespoints in mesh opstelling, maar de PIB’s zitten vast aan 1 wifi accespoints. Dus ze kunnen niet “wandelen”. Ik heb sindsdien nooit enig wifi probeleem gehad. Niet met de camera’s, niet met internet radio en ook niet met de PIB’s.
Het draait hier als een zonnetje. Ik gebruik wel Homey, maar gebruik de PIB’s alleen als NOM.

Let wel ik ben beslist geen netwerkspecialist. Slechts een hobbyist. :P
Hier draait TP link Omada. Toch ook geen kattenpis. Problemen gebeuren tijds nom. Schiet mij maar in de kerstboom. Enige dat ik nu nog kan doen is dat als een netwerk goeroe een lijstje geeft dit moet in Omada aan staan, en dit juist niet het geheel nalopen. Anders blijft het denk ik de Apple Airport. Ondertussen bij Homewizard aan de bel getrokken. Nog geen antwoord waar ik iets mee kan.

Verwijderd

DavidNewhouse schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:06:
Even afkloppen, maar ik heb vrij snel na elke update (vanaf eind maart) mijn accu handmatig geüpdatet naar de nieuwste versie (en die van mijn ouders), maar geen enkele keer problemen gehad. Voor degenen die misschien denken dat het kommer en kwel is.
Ik denk het niet hoor…. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:14:
[...]

Hier draait TP link Omada. Toch ook geen kattenpis. Problemen gebeuren tijds nom. Schiet mij maar in de kerstboom. Enige dat ik nu nog kan doen is dat als een netwerk goeroe een lijstje geeft dit moet in Omada aan staan, en dit juist niet het geheel nalopen. Anders blijft het denk ik de Apple Airport. Ondertussen bij Homewizard aan de bel getrokken. Nog geen antwoord waar ik iets mee kan.
Ja maar t- link omada is could beheer en daar baal ik dus van. Ik had tp link deco’s. Ook cloud beheer en dat wasceen ramp. Wat ik nu heb heeft niets met cloud beheer te maken, maar gewoon lokaal beheer. De accespoints zijn dan ook niet met enige cloud verbonden.
Mijn advies is blijf weg van cloud beheer.

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Propheticus schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:14:
[...]

[Afbeelding]
Ah mooie beelden met die warmtemeter!

Het toeval wil dat ik destijds (eind februari) dezelfde soort beelden heb gemaakt. Toen kwam de outlet kant bij vollast ook al tot circa 42/43 graden. Ook gedurende wat langere periodes, maar toen werd er niet naar 720W of lager geschakeld. Nou was de omgevingstemperatuur natuurlijk wel een stuk lager dan nu en de vloer was vrij koud. Daarom kon de pib, ondanks voldoende ruimte conform HW advies, zijn warmte zeer waarschijnlijk ook beter kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFdW7pneVsDJP-vPgYKrgEh3muY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HdKPieuLQWCN3DHZ1wLHkcJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Gezien bijna dezelfde gemeten outlet temperaturen, stelt het dan wel gerust dat deze dus goed binnen een bepaalde range gehouden worden door het apparaat.

Desondanks blijf ik het vreemd vinden dat "ineens" het ding best vaak en snel ingrijpt de laatste tijd en voorheen eigenlijk niet. Terwijl we eerder ook warme(re) dagen hebben gehad.
En ook hoorde ik de ventilator een keer substantieel harder draaien dan normaal, maar dat was eenmalig.

Aangezien het ding voor de rest prima en foutloos draait vanaf februari, maak ik mij er dan ook niet veel zorgen om. Vooral niet als anderen hetzelfde ook ervaren zo nu en dan.
Dus dank voor het delen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Olie_B_Bommel schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:22:
[...]

Ja maar t- link omada is could beheer en daar baal ik dus van. Ik had tp link deco’s. Ook cloud beheer en dat wasceen ramp. Wat ik nu heb heeft niets met cloud beheer te maken, maar gewoon lokaal beheer. De accespoints zijn dan ook niet met enige cloud verbonden.
Mijn advies is blijf weg van cloud beheer.
Nee hoor Omada draait lokaal op een controller. Die kan je dan wel weer via de cloud benaderen als je dat wil. (Cloud kan en mag ook uit)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pm7nS_tWjiKN0CNd1DAVYnDts7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5agBkS17KjIu4kRlnBhFZMB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2025 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DG64
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:59
[quote]JeroenH schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:49:
Mmmmm, fout nummer twee in evenzovele dagen :-(

:? Is dit een probleem van de PIB of ging er iets fout in HA .....

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDau7YeKkR9wkjU4XCiEfZfIo7Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bGEvYrJiNfuOkuNC1osAnS6I.png?f=user_large

Ter info. TS aangepast.

DG64 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:04:
:? Is dit een probleem van de PIB of ging er iets fout in HA .....
Het HA commando om de PiB's uit standby halen en op zero te zetten werd door het HW "systeem" op zich opgepikt, want één van de twee PiB's kwam keurig uit standby. Dat doet me vermoeden dat er een hikje zat in de communicatie tussen de HW P1-meter en de PiB die niet wilde luisteren.

Maar als het niet vaker gebeurt (waar ik dan maar op hoop) zullen we het nooit weten.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

JeroenH schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:17:
[...]

Het HA commando om de PiB's uit standby halen en op zero te zetten werd door het HW "systeem" op zich opgepikt, want één van de twee PiB's kwam keurig uit standby. Dat doet me vermoeden dat er een hikje zat in de communicatie tussen de HW P1-meter en de PiB die niet wilde luisteren.

Maar als het niet vaker gebeurt (waar ik dan maar op hoop) zullen we het nooit weten.
Als je een automatisering herlaad in HA dan is het goed mogelijk dat de PIB even later niet reageert op een commando. P1 meter even spanningsloos maken. Dan werkt het weer. Als je een automatisering wilt herladen en je doet dit door HA te herstarten dan gaat het wel goed.

Devke schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:31:
[...]

Als je een automatisering herlaad in HA dan is het goed mogelijk dat de PIB even later niet reageert op een commando. P1 meter even spanningsloos maken. Dan werkt het weer. Als je een automatisering wilt herladen en je doet dit door HA te herstarten dan gaat het wel goed.
Hebben ze geen synchronisatie commando in het opdracht zitten?

GL007 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:34:
[...]

Hebben ze geen synchronisatie commando in het opdracht zitten?
Ik heb begrepen dat dit iets is wat door het rest commando komt in deze combi. Nou is dat niet erg als je dat weet. Kwam daar achter met het maken en aanpassen van automatiseringen. Herladen is dan 1 druk op de knop en je bent gelijk bij in HA. Herstarten kost iets meer tijd. Dit ligt mijn inziens ook niet aan HW.

• fikkie123
  • Laatst online: 15-09 11:26
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door fikkie123 op 21-08-2025 20:52 ]

Devke schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:40:
[...]

Ik heb begrepen dat dit iets is wat door het rest commando komt in deze combi. Nou is dat niet erg als je dat weet. Kwam daar achter met het maken en aanpassen van automatiseringen. Herladen is dan 1 druk op de knop en je bent gelijk bij in HA. Herstarten kost iets meer tijd. Dit ligt mijn inziens ook niet aan HW.
Bij homey kan ik controleren of de opdracht correct is uitgevoerd. Zo niet dan volgt een herhaling. Deze methode gebruik ik bij aansturen van de airco. De wifi interface hiervan is erg zwak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
fikkie123 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:47:
Laatste versie firmware... Wat gaat er niet goed?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat doet de batterij. Ik zie NOM

GL007 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:49:
[...]

Bij homey kan ik controleren of de opdracht correct is uitgevoerd. Zo niet dan volgt een herhaling. Deze methode gebruik ik bij aansturen van de airco. De wifi interface hiervan is erg zwak.
In HA kun je dat ook wel testen. Is er actie bij bv de batterij? Zonee dan herhalen. Alleen is er in dit geval een fysieke reset nodig. Of je moet de p1 op een socket zetten.

Devke schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:00:
[...]

In HA kun je dat ook wel testen. Is er actie bij bv de batterij? Zonee dan herhalen. Alleen is er in dit geval een fysieke reset nodig. Of je moet de p1 op een socket zetten.
Als je P 1 op een socket zet dan heb je 10 min geen regeling. Dat kun je niet gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door GL007 op 21-08-2025 21:11 ]

GL007 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:11:
[...]

Als je P 1 op een socket zet dan heb je 10 min geen regeling. Dat kun je niet gebruiken.
Hij is hier sneller in de lucht weer. Maar 10 min op 12 uur ofzo is geen ramp. Daarnaast ik weet na aanpassingen van een automatisering dat ik HA moet herstarten. Problem Solved. PIB hobbelt dan netjes vlgs verwachting. Heb er eigenlijk geen omkijken naar.

Devke schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:15:
[...]

Hij is hier sneller in de lucht weer. Maar 10 min op 12 uur ofzo is geen ramp. Daarnaast ik weet na aanpassingen van een automatisering dat ik HA moet herstarten. Problem Solved. PIB hobbelt dan netjes vlgs verwachting. Heb er eigenlijk geen omkijken naar.
Gelukkig heeft @tebbie in de Homewizard app voor Homey behoorlijk veel triggers in gebouwd. Dus de Homey gebruikers kunnen dit goed volgen en controleren in flows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:51

fxs81

Julianadorp

Knurt schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:28:

[Afbeelding]

Hier niet, staan in de woonkamer waar het al weken rond de 24 graden is. Is ook al 28 graden geweest en toen bleef alles ook gewoon volle pot draaien. Alles op de laatste beta firmware.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• TeCuMSeH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33
Vandaag toch weer een stel rode leds (boven en onder). Gemeld via Wizzi en tot mijn verbazing stond de chat van de vorige keer nog open met de melding we hebben extra informatie nodig. Er was mij echter gemeld dat er per mail contact opgenomen zou worden en dat ik de chat kon sluiten. Dat mailen is blijkbaar vergeten.

Morgen maar de chat in de gaten houden want wederom is gemeld dat er per mail contact opgenomen werd, die melding vertrouw ik even iets minder.

Home Assistant, Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. 4980 Wp zonnepanelen Azimuth 102, Tilt 30.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:08
Ongeveer 2 weken gelden gehad dat de onderste ledbalk rood was. Na updaten naar 1.0218 was het weer weg. Geen melding in de app. Nadien ook niet meer uitgevallen
Firmware versie is nog 1.0218. Ik wacht nog even met updaten of hij moet het zelf doen.
Maar de temperaturen van mijn PiB liggen wel redelijk hoog. Volgens mijn camera.
Heeft nu ruim 3 kwartier rond de 760W a 800W staan te ontladen. Kamertemperatuur rond de 22 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFbsBNrMDU9vtO-6IBPVy6MWDBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KJuKR8FN6oG20AwvPBDJ399.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78OSEDoR5cDtUVg7dN-QJQqaHBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4jilX3DGFbQIdwf71vFhfHQ.jpg?f=fotoalbum_large

• fikkie123
  • Laatst online: 15-09 11:26
Zou het een voordeel kunnen zijn, ook mbt schakelen, als bij meerdere batterijen ze 1 voor 1 leeg hun energie zouden gebruiken voor NOM (bij een vraag minder dan 800W) en de P1 meter zou onthouden welke het laatst aan de beurt geweest is? Zo voorkom je ook de SoC drift doordat ze leeg-vol gaan en vul je ze steeds maximaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zo en dan nu een leuk nieuwtje,

De ontwikkelaar van de Homey Solcast app heeft een mooie functie toegevoegd aan zijn app. Nu is het beter te bepalen of er voldoende zon verwacht wordt in de middag om in de ochtend de batterij stand-by te kunnen zetten. Het is nog in beta, maar om te testen de flow aangepast. Scheelt weer wat berekeningen.

https://community.homey.a...ij/139216/8?u=johan_bruyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 23:33:
Zo en dan nu een leuk nieuwtje,

De ontwikkelaar van de Homey Solcast app heeft een mooie functie toegevoegd aan zijn app. Nu is het beter te bepalen of er voldoende zon verwacht wordt in de middag om in de ochtend de batterij stand-by te kunnen zetten. Het is nog in beta, maar om te testen de flow aangepast. Scheelt weer wat berekeningen.

https://community.homey.a...ij/139216/8?u=johan_bruyn
Top!

Weet iemand of er ook een goed alternatief is voor HA? Ik gebruik nu forecast.solar maar die zit er gigantisch naast vaak ook al staan de instellingen goed.

Solcast is er ook voor HA :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 07:19:
[...]

Top!

Weet iemand of er ook een goed alternatief is voor HA? Ik gebruik nu forecast.solar maar die zit er gigantisch naast vaak ook al staan de instellingen goed.

Solcast is er ook voor HA :)
Forcast Solar geeft te weinig in mijn ervaring. Solcast kan dan weer wat optimistisch zijn bij bewolkt weer. Wat Solcast aan geeft is dat je een beetje met de Efficiency factor moet spelen tot de verwachting redelijk overeen komt met je opbrengst. Ik heb het nu op 89% staan. Gemiddeld klopt dat redelijk. (1 a 2 KiloWattuur er onder/boven)

https://toolkit.solcast.com.au

Ik mijn berekening heb ik voor 3 uur lang het verschil van maximale vermogen van PV en PIB uitgerekend. Dat zet ik dan boven op wat nog in de batterij kan. Beetje natte vinger werk. Maar compenseert weer laad verlies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-09 13:36
Zitten we al met leveringen voor bestellingen in Mei?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:46
Nee eind maart paar dagen terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-09 14:27
Net mail dat de accu’s klaar staan.
Jammer van levertijd en uitstellen eenmaal maar nu keurig binnen genoemde termijn half augustus half september en 6 dagen na 14 dagen mail. Netjes.
Nu even hopen dat transmission levering goed valt en dan ben ik weer (eigenlijk nog steeds) helemaal happy!

Besteldatum 15 maart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:31
PureCode schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:24:
Zitten we al met leveringen voor bestellingen in Mei?
Ik heb 10:11 een mail ontvangen om te betalen
10:13 betaald

Bestel moment do 13-3-2025 13:12
Huidig levermoment ma 25-08-2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie Homewizard aangaande mijn WiFi probleem.
Naar verwachting kan het probleem worden opgelost door de batterij een harde reset te geven. Dit doe je door de knop aan de zijkant van de batterij uit te schakelen, vervolgens 45 minuten te wachten, en daarna de batterij weer in te schakelen.
Dat dus net gedaan. In de tussentijd Omada SSID weer aangeslingerd. Batterijen net weer aan gezet. We wachten weer af wat er gebeurt. En het nu blijft werken nergens meer aankomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
mike123 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 23:06:
Ongeveer 2 weken gelden gehad dat de onderste ledbalk rood was. Na updaten naar 1.0218 was het weer weg. Geen melding in de app. Nadien ook niet meer uitgevallen
Firmware versie is nog 1.0218. Ik wacht nog even met updaten of hij moet het zelf doen.
Maar de temperaturen van mijn PiB liggen wel redelijk hoog. Volgens mijn camera.
Heeft nu ruim 3 kwartier rond de 760W a 800W staan te ontladen. Kamertemperatuur rond de 22 graden.
Hier net even naar de temperatuur gekeken. Ik heb een sensor op HA in uitgaande luchtstroom van de HW PiB zitten.
Omgevingstemperatuur: 28C (goed geïsoleerde zolder)
Laadvermogen PiB: 650W
Temperatuur uitgaande lucht PiB: 41C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:30
GL007 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:49:
[...]Bij homey kan ik controleren of de opdracht correct is uitgevoerd. Zo niet dan volgt een herhaling. Deze methode gebruik ik bij aansturen van de airco. De wifi interface hiervan is erg zwak.
Interessant, ik heb dat soms met de Google Sheets app dat de log van de PiB niet altijd wordt weggeschreven, Hoe doe je die controle, heb je een screenshot als voorbeeld?
Pagina: 1 ... 194 ... 212 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.