Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
Fyi:
Er is een nieuwe firmware voor de kWh meter icm de pib.

Dit is alles wat er bij staat..

Version 5.0008 is now available, which fixes some small issues related to stability. This version also fixes an issue where a fourth battery was not able to connect to the kWh meter.

If everything goes smoothly, this version will be released for all users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 11:30
evjatar schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:04:
Gisteren kreeg ik de 2-weken mail voor PIB #2, ervaring leert dat de levering dan ook ongeveer 2 weken duurt (als ik uit mag gaan van PIB #1 en het proces daarbij). Dus we gaan het zien. 24-3-2025 besteld.

In de tussentijd wel de uitstel mail gekregen (half augustus-half september) + vergoeding voor de vertraging in de vorm van een cadeaubon.
Voor mij geldt hetzelfde, 2e batterij besteld en kreeg bericht dat het 4-6 weken langer gaat duren nu zijn er inmiddels 4 weken om, dus ik verwacht mijn 2e batterij snel!? Echter na 5 maanden vlekkeloos te hebben gedraaid, 180 cycli, valt de batterij steeds uit, dit NA update naar 1.0218 gisteren. En blijft het gevarendriehoekje staan dat restrictie is uitgezet?? Wa is hier als leek aan te doen?

EV3 PLUS Adv LR all -season 19” ivory / HW 2xPIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:12:
[...]

Dat doen ze ook. Ik heb voor beide batterijen keurig steeds bericht gekregen als het vertraagd was. Het is bijna september, dus ik zou zeggen: Geen bericht is goed bericht. (Eind september is nog steeds september)
Dat is goed om te horen. Ik dacht dat in dit topic regelmatig een bericht kwam over vertraging en geen communicatie daarover. Maar dat is dus wel het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matje70 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:13:
[...]

Voor mij geldt hetzelfde, 2e batterij besteld en kreeg bericht dat het 4-6 weken langer gaat duren nu zijn er inmiddels 4 weken om, dus ik verwacht mijn 2e batterij snel!? Echter na 5 maanden vlekkeloos te hebben gedraaid, 180 cycli, valt de batterij steeds uit, dit NA update naar 1.0218 gisteren. En blijft het gevarendriehoekje staan dat restrictie is uitgezet?? Wa is hier als leek aan te doen?
Je hebt maar 1 batterij? Dan zou het vermogen voor laden en ontladen voor beide op 800W moeten staan.
Het maakt dan niets uit wat er bij de restrictie staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:14:
[...]

Dat is goed om te horen. Ik dacht dat in dit topic regelmatig een bericht kwam over vertraging en geen communicatie daarover. Maar dat is dus wel het geval!
Er bestaat zoiets als een spam map. Daar verdween het bij mij in. Denk ook niet dat je de situatie van begin dit jaar moet vergelijken met nu. Mijn moeder heeft er toch ook één bestelt. Die zit ook in de september batch. Ik heb nog niks gehoord over uitstel of levering. (Heb ik nog even tijd om een kabel te trekken)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ter info vanuit HW:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0ClPgbyc9TAhspaZqfQAI22PO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AgaeM8v6s1tSN1Oh0NzPxCXW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fslNK2U9CUynxbHy0TZJuqofZtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyYHEARq8NNwq4zRVrlySsTg.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
hanev001 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Je hebt maar 1 batterij? Dan zou het vermogen voor laden en ontladen voor beide op 800W moeten staan.
Het maakt dan niets uit wat er bij de restrictie staat.
Dat snap ik steeds 800/800 gedaan, waarom restrictie melding als ik die niet heb aan/uit gezet? En waarom nu steeds uitval, na uit (30 sec) weer aan doet ie het weer, maar voor hoelang, is ineens onbetrouwbaar geworden, beetje jammer. Ik hoop dat ik weer snel een betrouwbare PIB heb. Ik wacht nog een paar dagen voordat ik het meld. ‘s nachts gebruik ik genoeg geen stroom meer, dat is al winst,moet wel zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Info over de wijzigingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:41

Aardedraadje

Met kabelschoen

Alleen wijzigingen naar de cloud toe. Andere servers waar de data heen gaat. Voor het gebruik/functionaliteit geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 10:55
meesje schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:17:
[...]

Ik heb er dan weinig vertrouwen in dat als je er nu eentje besteld deze daadwerkelijk in september geleverd gaat worden. Dit wordt nog steeds op hun website aangegeven.
Deze batterijen komen per schip uit China (iets met gewicht en vliegtuigen) en dat duurt dus wel even.

Veel containerschepen varen nu ook om wegens piraten/rebellen en moeten daarom rond heel het continent Afrika, dus dat zou een rol kunnen spelen. Maar als ze september aangeven dan zal dat wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardedraadje schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:29:
[...]

Alleen wijzigingen naar de cloud toe. Andere servers waar de data heen gaat. Voor het gebruik/functionaliteit geen verschil.
Oké, hier is 6.0203 nog steeds de recentste. Nog niet aan de beurt blijkbaar. Batterijen net wel naar 1.0219.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matje70 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:27:
[...]

Dat snap ik steeds 800/800 gedaan, waarom restrictie melding als ik die niet heb aan/uit gezet? En waarom nu steeds uitval, na uit (30 sec) weer aan doet ie het weer, maar voor hoelang, is ineens onbetrouwbaar geworden, beetje jammer. Ik hoop dat ik weer snel een betrouwbare PIB heb. Ik wacht nog een paar dagen voordat ik het meld. ‘s nachts gebruik ik genoeg geen stroom meer, dat is al winst,moet wel zo blijven.
Je, zegt na uit en weer aan doet hij het weer. Maar is dat met de draaiknop of haal je ook de stekker uit de WCD. Als je het laatste nog niet geprobeerd hebt doe dat dan ook nog eens nadat je de draaiknop op uit hebt gezet. Als je hem daarna weer aanzet heeft dat als neven effect dat dan ook de restrictiemelding zou moeten verdwijnen omdat het stroomloos maken een automatische reset van de setting zou moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:38:
[...]

Oké, hier is 6.0203 nog steeds de recentste. Nog niet aan de beurt blijkbaar. Batterijen net wel naar 1.0219.
Hier P1 6.0205 batterij 1.0219 combinatie werkt perfect
Vanmorgen enkele test gedaan voor @Tebbie laatste versie van de app lijkt goed te werken

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee sorry. Van de beta site gehaald. Soms delen ze iets meer, soms niet. @DCSBL noemenswaardige wijzigingen?

Edit : HW een suggestie gedaan hiervoor. Ik kan me voorstellen dat ze niet alles delen maar dat kan dan maar beter gelijk duidelijk zijn ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Devke op 19-08-2025 11:52 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
Devke schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:48:
[...]

Nee sorry. Van de beta site gehaald. Soms delen ze iets meer, soms niet. @DCSBL noemenswaardige wijzigingen?
Net update naar 1.0219 gedaan.
Alles werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:22
Hier was de batterij gethrottled 720w aan t laden.
Update gedraaid, nu doet ie weer 800w.

Misschien slaat ie zo weer terug, het zal. Met het zonnetje vandaag komt ie weer gemakkelijk vol.
De 2e batterij heb ik 24 maart besteld.
Gisteren (18 aug) heb ik een mail ontvangen dat hij binnen nu en 2 weken verwacht wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLFfLHHJk4MSGKsEY7P4sFMekqc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MWS0gq0G704EslzMetiULAA6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
hanev001 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:41:
[...]

Je, zegt na uit en weer aan doet hij het weer. Maar is dat met de draaiknop of haal je ook de stekker uit de WCD. Als je het laatste nog niet geprobeerd hebt doe dat dan ook nog eens nadat je de draaiknop op uit hebt gezet. Als je hem daarna weer aanzet heeft dat als neven effect dat dan ook de restrictiemelding zou moeten verdwijnen omdat het stroomloos maken een automatische reset van de setting zou moeten geven.
Braaf uitgevoerd, maar driehoekje bleef aangeven restrictie uitgezet…. Nu de restrictie na de nieuwe opstart aan en uitgezet, nu is ie weg, wel was er weer een boodschap P1 losgekoppeld, die verdween na een paar minuten vanzelf. Is dit te wijten aan de update of is dit allemaal toeval? Ik ben benieuwd hoelang de PIB zonder interrupties blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ot5YO8NzgC8_VwvWfSfWNFLy9nY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3ICfJ4S5lKnzvTo6immZPYP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie een verbetering dat de batterijen meer gelijkmatig worden opgeladen
Afwachten hoe de ontlading zal zijn van beide batterijen.

[ Voor 6% gewijzigd door GL007 op 19-08-2025 12:20 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
matje70 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:02:
[...]
Ik ben benieuwd hoelang de PIB zonder interrupties blijft werken.
Hier al 110 cycles probleemloos gedraaid.
Altijd met de nieuwste firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degast
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:46
23 maart besteld, gisteren 2 weken mail.

Idee dat er vanwege vertraging er inmiddels een wat betere batch zou kunnen zijn durf ik niet op te hopen, zou wel heel mooi zijn natuurlijk... (Duim duim)

Een paar honderd cycle s zonder issues, of nog minder is natuurlijk niets op beoogde levensduur.

Achja beetje pionieren was ook in eerste instantie de gedachte: sowieso is over 5 jaar de techniek weer veel verder. Maar we willen vooruit en daar heb je voorlopers voor nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Reactie van HW op de suggestie. Ik kan me hier helemaal in vinden dat sommige aanpassingen veelste technisch worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fl2aFL37H6MgZw9l2nIfb74KlLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3gsffP4GjJYSFD9fAdLcJLi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:43:
[...]

Reactie van HW op de suggestie. Ik kan me hier helemaal in vinden dat sommige aanpassingen veelste technisch worden.
[Afbeelding]
Ik herkend dat doorgeven van een pointer is efficiënter dan alles op de stack gooien. Dat kost cpu tijd.
Een goede optimalisatie van de code en hogere snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 19-08-2025 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
elsinga schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:08:
[...]

Bij een 4xx error helpt uit/aan zetten en zo meestal niet en in mijn geval ook niet, helaas. Zelfs een reset van de accu en opnieuw toevoegen bleef zonder positief gevolg.

En ja, het kan ook de vakantieperiode zijn. Maar dan nog vind ik ruim 2 weken best lang.
Ik zou eigenlijk overmorgen een nieuwe krijgen maar is ook uitgesteld tot na 2 september. Beetje balen dat je sinds het aanmelden minimaal 3 weken wachttijd hebt nu.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]
Nou ja ik begrijp het wel. Je wil de concurrent ook niet op ideeën brengen. Daarnaast zal het zijn je flanst wat in elkaar, propt er wat tussen, kijkt er nog eens naar en denkt hé, als we dat nu zo doen werkt het mooier. Als ik alleen al naar mijn eigen Homey flows kijk wat ik daar in heb lopen krassen... De ontwikkelaar van de Homey Solcast app is met dingetjes bezig waar ik om gevraagd heb, dus straks kan ik weer aan de bak. Terwijl het eindresultaat eigenlijk het zelfde blijft, maar dan mooier werkt. (nauwkeuriger, minder belastend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:37
[...]

[Afbeelding]
const std::string& toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zover zit ik niet in de materie en voor hier veelste diepgaand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:42
Devke schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:28:
[...]

Zover zit ik niet in de materie en voor hier veelste diepgaand.
std::string maakt een copy aan in memory allocatie kost dus voor grote of lange strings meer preformance / geheugen
Deze kan niet de orginele string aanpassen.

std::string& niet dat is een ref (pointer) naar een plek in geheugen waar die string staat.
Deze kan wel de originele aanpassen.

Ohh voor de volledigheid const std::string&
Kan ook niet worden aangepast is readonly en dus ook een ref (pointer)

Fun fact xD

[ Voor 19% gewijzigd door crryp op 19-08-2025 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
crryp schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:35:
[...]

std::string maakt een copy aan in memory allocatie kost dus voor grote of lange strings meer preformance / geheugen
Deze kan niet de orginele string aanpassen.

std::string& niet dat is een ref (pointer) naar een plek in geheugen waar die string staat.
Deze kan wel de originele aanpassen.

Ohh voor de volledigheid const std::string&
Kan ook niet worden aangepast is readonly en dus ook een ref (pointer)

Fun fact xD
Dank voor deze master class >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57
Degast schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:27:
Een paar honderd cycle s zonder issues, of nog minder is natuurlijk niets op beoogde levensduur.

Achja beetje pionieren was ook in eerste instantie de gedachte: sowieso is over 5 jaar de techniek weer veel verder. Maar we willen vooruit en daar heb je voorlopers voor nodig.
Ik heb een jaar of 15 Victron spul gehad in allerhande boten en campers... nog nooit iets stuk zien gaan. Omvormers waar ik een paar jaar twee keer het gerate vermogen uit trok.... (knipperende rode lampjes negerend want het ding voelde nauwelijks warm)

Moet toch niet zo heel moeilijk zijn, zou je denken, om iets degelijks te bouwen. Of wordt de PiB ook twee keer zo duur als ze hem blauw schilderen? >:)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
EvaluationCopy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:27:
[...]

Ik heb een jaar of 15 Victron spul gehad in allerhande boten en campers... nog nooit iets stuk zien gaan. Omvormers waar ik een paar jaar twee keer het gerate vermogen uit trok.... (knipperende rode lampjes negerend want het ding voelde nauwelijks warm)

Moet toch niet zo heel moeilijk zijn, zou je denken, om iets degelijks te bouwen. Of wordt de PiB ook twee keer zo duur als ze hem blauw schilderen? >:)
Haha nou toevallig ben ik een victron thuis accu set aan het samenstellen en het komt er eigenlijk op neer dat als victron een homewizard sticker op hun spul zou plakken ze bijna 2x de huidige prijs zouden kunnen vragen :+

Kwam er zelfs achter dat die systemen ook gewoon nom kunnen draaien zonder speciale firnware of aansturing. En de haos integratie schijnt erg goed te zijn. Efficiency is ook stukken beter. Zelfs bij zeer lage vermogens. Maar voor de opslag die wil hebben (30kwh, uitbreidbaar) blijft het toch een fikse investering ook al is het de helft goedkoper dan dezelfde capaciteit met hw accu's proberen te behalen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Morgion schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:59:
Zijn er al mensen met een bestelling uit april, die zicht hebben op levering?
Heb eind maart besteld en kreeg gister "binnen 2 weken verwachte levering" mail binnen...helaas dus wel de nodige zonuren gemist door de vertraging, maar wel op tijd draaiend voor 2027 :+

Valt me op dat de renewed accu maar 50 euro goedkoper is. Niet echt een enorme drijfveer om daarvoor te gaan, behalve dan dat je hem wel snel hebt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 19-08-2025 16:53 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:27:
[...]

Victron Blauw past bij jou!
Of zou die slogan al door een of andere vergane bank geclaimd zijn? :+

Toevallig moest ik recent nog op het industrieterrein zijn waar Victron gevestigd is: zelfs hun bedrijfspand lijkt een beetje op een grote accu... maar dan met raampjes. ;)

Anyway, ontopic: bij thuiskomst gelijk maar handmatig die nieuwe firmware update gedaan.
Ik kan in ieder geval melden dat, in tegenstelling tot de vorige update, de accu daarna niet ook nog handmatig uit-en-aan geschakeld hoefde te worden. Ging direct na het synchroniseren aan de slag.
Which was nice...

Hij moet gelijk ook vol de bak met zowel vol vermogen laden als ontladen en ik heb hem nog niet zien knijpen naar 720 W ipv 800 W. Voor wat het waard is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
AtlAntA schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:44:
[...]

Haha nou toevallig ben ik een victron thuis accu set aan het samenstellen en het komt er eigenlijk op neer dat als victron een homewizard sticker op hun spul zou plakken ze bijna 2x de huidige prijs zouden kunnen vragen :+

Kwam er zelfs achter dat die systemen ook gewoon nom kunnen draaien zonder speciale firnware of aansturing. En de haos integratie schijnt erg goed te zijn. Efficiency is ook stukken beter. Zelfs bij zeer lage vermogens. Maar voor de opslag die wil hebben (30kwh, uitbreidbaar) blijft het toch een fikse investering ook al is het de helft goedkoper dan dezelfde capaciteit met hw accu's proberen te behalen.
Hier ga ik Victron gebruiken om mijn Sessy direct van de zonnepanelen op te laden (DC-DC); naast de Home Wizard PIB >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

en we gaan het weer hebben over de pib. Voor victron spul zijn andere topics.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:54
29 maart besteld. Nog geen mail gehad. Lijkt tot nu toe nog enkel te gaan over de bestellingen van 13 tm 24 maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
nilisvw schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:45:
29 maart besteld. Nog geen mail gehad. Lijkt tot nu toe nog enkel te gaan over de bestellingen van 13 tm 24 maart?
5 juni besteld en nog de ilusie dat die september komt zal mij benieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:41
Beide PiB’s in het bèta programma. Sinds 1.0219 zie ik ze veel te vaak offline gaan, terwijl er niks aan de hand is. Binnen een paar seconden vaak weer online, wel zeer vervelend. Ik zag al meerdere meldingen van andere beta testers voorbij komen, hopelijk opgelost in 1.0220….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blackmore87 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:30:
Beide PiB’s in het bèta programma. Sinds 1.0219 zie ik ze veel te vaak offline gaan, terwijl er niks aan de hand is. Binnen een paar seconden vaak weer online, wel zeer vervelend. Ik zag al meerdere meldingen van andere beta testers voorbij komen, hopelijk opgelost in 1.0220….
Hoe stel je dit vast? Zelfs als de app zegt off-line wil dat nog niet zeggen dat de batterijen niet werken, we hebben al eerder gezien dat dit soms een foute melding is.

En in een paar seconden weer online is al helemaal niet vast te stellen tenzij je een of andere vorm van continue monitoring hebt. Aangezien de app dat helemaal niet heeft, doe je dat waarschijnlijk extern en dat roept dan weer de vraag op hoe betrouwbaar is die informatie op seconden nivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11
Mijn probleem batterij had net iets nieuws: het onderste balkje (0-25%) was rood aan het knipperen. Iemand een idee wat dat betekent? Ik kon hier niets over vinden in de start post. Nadat ik de stekker eruit gehaald had en weer erin was de fout (voorlopig) weg. Deze batterij is ook al een paar keer volledig uitgevallen (geen lampjes meer aan).

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:57

aip

SpeedingWilly schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:57:
Mijn probleem batterij had net iets nieuws: het onderste balkje (0-25%) was rood aan het knipperen. Iemand een idee wat dat betekent? Ik kon hier niets over vinden in de start post. Nadat ik de stekker eruit gehaald had en weer erin was de fout (voorlopig) weg. Deze batterij is ook al een paar keer volledig uitgevallen (geen lampjes meer aan).
Voor de volgende keer: even in de app de foutcode aflezen voor je m uitzet/reset? Ik heb ook wel eens een rode knipper gehad, volgens mij de bovenste (?) en dat was een E327. Ik gok zo maar eens dat de verschillende codes verschillende 'feestverlichting' opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
aip schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:05:
[...]

Voor de volgende keer: even in de app de foutcode aflezen voor je m uitzet/reset? Ik heb ook wel eens een rode knipper gehad, volgens mij de bovenste (?) en dat was een E327. Ik gok zo maar eens dat de verschillende codes verschillende 'feestverlichting' opleveren.
De app geeft geen foutcodes aan. Althans, ik zie ze niet als ik op de batterij klik

Ik heb net (na de problemen) wel update 1.0219 op de batterijen gezet. Hopelijk lost dat iets op.

[ Voor 9% gewijzigd door SpeedingWilly op 19-08-2025 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
blackmore87 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:30:
219 is nu uit voor iedereen. Zojuist bij mn pa direct na update zn 4e accu geen p1 verbinding. Na resetten accu en p1 werkt het weer. Voorheen geen issues gehad dus iets met 219 lijkt niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
hanev001 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:39:
[...]

Hoe stel je dit vast? Zelfs als de app zegt off-line wil dat nog niet zeggen dat de batterijen niet werken, we hebben al eerder gezien dat dit soms een foute melding is.

En in een paar seconden weer online is al helemaal niet vast te stellen tenzij je een of andere vorm van continue monitoring hebt. Aangezien de app dat helemaal niet heeft, doe je dat waarschijnlijk extern en dat roept dan weer de vraag op hoe betrouwbaar is die informatie op seconden nivo.
Ik zei ook niet dat ze dan niet werken, ik zie ze offline gaan. Zowel in de app als in Homey. Dit is zo sinds de laatste beta update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blackmore87 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:18:
[...]

Ik zei ook niet dat ze dan niet werken, ik zie ze offline gaan. Zowel in de app als in Homey. Dit is zo sinds de laatste beta update.
Dat is er toch geen probleem of een reden om te zeggen dat er een nieuwe versie moet komen.
Het is overigens geen Beta meer maar een produktie release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
hanev001 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:21:
[...]

Dat is er toch geen probleem of een reden om te zeggen dat er een nieuwe versie moet komen.
Het is overigens geen Beta meer maar een produktie release.
De leds knipperen dan rood en bijvoorbeeld in Homey kun je de flow dan niet lekker maken omdat het apparaat niet beschikbaar is. Dus ik hoop wel dat dit wordt verholpen in een nieuwe versie, het is kapot gegaan in 1.0219 in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
blackmore87 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:18:
[...]

Ik kan met Home Assistant niet zien of ze offline gaan.
Wat ik wel zie is dat zowel P1 als PIB reageren op veranderende vermogen belasting b.v. het aanzetten van de waterkoker.
De LED's zijn in dit geval groen.
Volgens mij is dat een indicatie dat zij gewoon werken.

[ Voor 3% gewijzigd door rtunru op 19-08-2025 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
blackmore87 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:24:
[...]

De leds knipperen dan rood en bijvoorbeeld in Homey kun je de flow dan niet lekker maken omdat het apparaat niet beschikbaar is. Dus ik hoop wel dat dit wordt verholpen in een nieuwe versie, het is kapot gegaan in 1.0219 in ieder geval.
Rood is een indicatie dat er problemen zijn met jouw Wifi en Homey is een externe app dus niet HWs probleem als dat niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

SpeedingWilly schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:08:
[...]

De app geeft geen foutcodes aan. Althans, ik zie ze niet als ik op de batterij klik

Ik heb net (na de problemen) wel update 1.0219 op de batterijen gezet. Hopelijk lost dat iets op.
De reguliere HW app op de iPhone laat, als je doorklikt, bij mij toch echt de foutcodes zien hoor... even doorklikken en dan kan ik m zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
aip schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:53:
[...]

De reguliere HW app op de iPhone laat, als je doorklikt, bij mij toch echt de foutcodes zien hoor... even doorklikken en dan kan ik m zien.
Ik zou echt niet weten waar. Als ik doorklik naar de batterij staan daar geen foutcodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

SpeedingWilly schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:12:
[...]

Ik zou echt niet weten waar. Als ik doorklik naar de batterij staan daar geen foutcodes.
Knippert de LED nu rood? Dan moet je wat zien. Als je hem hebt gereset/uitgezet dan natuurlijk niet meer. Zie mijn eerdere post.

Anders vind ik t heel bijzonder dat je geen foutmelding ziet terwijl de PiB nog wel in storing staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mromelis
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:47
GL007 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:38:
[...]

Dit horen ze aan te geven in de omruil mail . Kwestie van aanpassing template. Simpel toch
Dat kan dus niet. Ik heb mijn ongenoegen hierover al meerdere keren gemeld aan @HomeWizard_NL en besproken met @DCSBL. Alleen de P1 meter historie kan overgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenialOfSan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-08 09:49
Afgelopen zondag was er een korte stroomstoring in de wijk. Nadat de batterij weer online was, was de totale output tot nu toe in een keer met 40kWh omhoog gegaan, zoals te zien in de export van de data:

code:
1
2
3
4
2025-08-17 14:00,424.390,316.146,66.0
2025-08-17 14:15,424.470,316.175,68.0
2025-08-17 14:30,424.534,356.930,68.0
2025-08-17 14:45,424.534,356.953,67.0

van 316 naar 356. En daarmee de RTE van 74% naar 84%, waarmee ik vermoed dat de 316 correct was en is.

Is dit nog op de een of ander manier terug te zetten?

D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtYx0ZGlL75lBsnr6sX9epZVz_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYdE4qqYQKOosz4GEfFJtwb7.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik vanmorgen dacht te zien is dat bij opladen de batterijen als de opbrengst van de zonnepanelen hoog genoeg is vrijwel dicht bij elkaar blijven. Maar bij ontladen zie ik dat een batterij voor 25% wordt ontladen en dan overschakelt naar de andere batterij. Deze afstand mag voor mij wel kleiner. Voor de rest is de regeling supper strak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackmore87
hanev001 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:46:
[...]

Rood is een indicatie dat er problemen zijn met jouw Wifi en Homey is een externe app dus niet HWs probleem als dat niet werkt.
Lol. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:20

Dennisb1

VCDS 058

Inmiddels is mijn batterij al behoorlijk vertraagd qua levering. Ik krijg een 50 euro tegoed bon aangeboden voor ander grut op hun website...
Doe ik er juist inmiddels niet beter aan deze accu te gaan annuleren gezien de andere thuis batterijen veel meer waarde voor hun geld leveren...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke tijd heb je de polling staan in Homey? We zijn er al proefondervindelijk achter dan korter dan 5 seconden niet heel bevorderlijk werkt. (beste gewoon op 10 laten)

En zet de laatste Beta van de Homey app even op je Homey. Draait hier prima met 6.0203 & 1.0219.
https://homey.app/en-us/app/com.homewizard/HomeWizard/test/

Ik had ook diverse batterij - P1 verbindingsproblemen. Sinds de laatste Homey app heb ik ze nog niet gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2025 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisb1 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:15:
Inmiddels is mijn batterij al behoorlijk vertraagd qua levering. Ik krijg een 50 euro tegoed bon aangeboden voor ander grut op hun website...
Doe ik er juist inmiddels niet beter aan deze accu te gaan annuleren gezien de andere thuis batterijen veel meer waarde voor hun geld leveren...?
Gewoon doen joh, dan maak je iemand anders blij die wel geduld heeft. (je voorkeur is al duidelijk uit je schrijven :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:20

Dennisb1

VCDS 058

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:23:
[...]

Gewoon doen joh, dan maak je iemand anders blij die wel geduld heeft. (je voorkeur is al duidelijk uit je schrijven :P )
Nee, zeker geen voorkeur en al helemaal geen haast, maar ik hou wel mijn ogen open voor waar ik mijn geld aan uitgeef natuurlijk.
Het gaat niet om € 50,- maar een behoorlijk serieus geld bedrag.

Als het het waard is, dan is dat ook een conclusie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:20:
[...]

Op welke tijd heb je de polling staan in Homey? We zijn er al proefondervindelijk achter dan korter dan 5 seconden niet heel bevorderlijk werkt. (beste gewoon op 10 laten)

En zet de laatste Beta van de Homey app even op je Homey. Draait hier prima met 6.0203 & 1.0219.
https://homey.app/en-us/app/com.homewizard/HomeWizard/test/

Ik had ook diverse batterij - P1 verbindingsproblemen. Sinds de laatste Homey app heb ik ze nog niet gezien.
Polling staat standaard op 10 seconden, ook op 30 seconden geprobeerd, maakt geen verschil.
Laatste beta had ik al, anders werkt de app sowieso niet goed met de huidige beta PiB firmware.
Enige verschil is dat mijn P1 op 6.0205 draait.
Ik had juist vóór 1.0219 geen problemen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisb1 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:25:
[...]

Nee, zeker geen voorkeur en al helemaal geen haast, maar ik hou wel mijn ogen open voor waar ik mijn geld aan uitgeef natuurlijk.
Het gaat niet om € 50,- maar een behoorlijk serieus geld bedrag.

Als het het waard is, dan is dat ook een conclusie natuurlijk.
Of jij het waard vind kan ik niet voor je bepalen. Ik heb een mountainbike onder mijn kont waar je ook 10 andere mountainbikes van had kunnen kopen. Maar wil ik op 1 van die 10 een berg in Schotland af rossen? (ik ben niet levensmoe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wensenlijstje maken (zover je deze nog niet had). Voldoet de PIB Ja of Nee? Evt prioriteit geven aan de items op je lijstje wat je het meest belangrijke vindt. Daarnaast ook andere merken hebben levertijden. Zo zou ik het aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackmore87 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:29:
[...]

Polling staat standaard op 10 seconden, ook op 30 seconden geprobeerd, maakt geen verschil.
Laatste beta had ik al, anders werkt de app sowieso niet goed met de huidige beta PiB firmware.
Enige verschil is dat mijn P1 op 6.0205 draait.
Ik had juist vóór 1.0219 geen problemen…
1.0219 is niet meer in beta.
6.0205 heb ik nog niet. Blijkbaar nog niet aan de beurt. (ik zit niet in de beta groep)

Ik heb hier wel veel lopen stoeien met de WiFi. Al het Homewizard spul (of minstens P1 & Batterijen) via een oude Appel Airport in plaats van via Omada lijkt het beste te werken. Heb je niet nog ergens een oud dingetje zwerven dat je even als AP voor Homewizard kan opzetten?

Op het Homey Homewiazard forum zie ik ook regelmatig gebruikers voorbij komen met problemen. 9 van de 10 keer is het de WiFi. Gooi het hele circus eens uit. Wacht een halve minuut of zo. En start het dan weer op. Eerst de modem, WiFi, P1, Batterij. (wacht tot het één draait voor je het volgende aan zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

6.0205 heb ik nog niet. Blijkbaar nog niet aan de beurt. (ik zit niet in de beta groep)

Ik heb hier wel veel lopen stoeien met de WiFi. Al het Homewizard spul (of minstens P1 & Batterijen) via een oude Appel Airport in plaat van via Omada lijkt het beste te werken. Heb je niet nog ergens een oud dingetje zwerven dat je even als AP voor Homewizard kan opzetten?

Op het Homey Homewiazard forum zie ik ook regelmatig gebruikers voorbij komen met problemen. 9 van de 10 keer is het de WiFi. Gooi het hele circus eens uit. Wacht een halve minuut of zo. En start het dan weer op. Eerst de modem, WiFi, P1, Batterij. (wacht tot het één draait voor je het volgende aan zet)
Als je de wifi en andere zaken goed wil herstarten dan kun je de wifi router herstarten. De verbindingen vallen even weg. Maar na herstart van de wifi moet alle verbinding vanzelf herstellen zo niet dan P1 en de batterijen afzonderlijk herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeCuMSeH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33
aip schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:15:
[...]

Knippert de LED nu rood? Dan moet je wat zien. Als je hem hebt gereset/uitgezet dan natuurlijk niet meer. Zie mijn eerdere post.

Anders vind ik t heel bijzonder dat je geen foutmelding ziet terwijl de PiB nog wel in storing staat.
Ik heb zelf ook al eens dubbele knipperende rode leds (bovenste en onderste) gehad en geen enkele foutmelding in de HomeWizard app kunnen vinden.

Home Assistant, Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. 4980 Wp zonnepanelen Azimuth 102, Tilt 30.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

GL007 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:49:
[...]

Als je de wifi en andere zaken goed wil herstarten dan kun je de wifi router herstarten. De verbindingen vallen even weg. Maar na herstart van de wifi moet alle verbinding vanzelf herstellen zo niet dan P1 en de batterijen afzonderlijk herstarten.
Mijn ervaring leert als het na 1 keer niet lukt hele keten uitgooien en na elkaar opstarten. Het blijven computers....

Mijn ICT collega vroeg laatst "jij bent toch goed met computers?"
Ik zei "ja, ik zet het raam open en flikker ze zo naar buiten"

Weet je trouwens de overeenkomst tussen een duikboot en Windows?
Als je een raampje opent beginnen de problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarren
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45
[...]
.... 9 van de 10 keer is het de WiFi. .....
Hier ook soortgelijke ervaring, met 2 PIB.
na ingebruikname homey met de 10 seconden polling viel het ineens op dat de batterijen sommige dagen heel vaak kort (seconden) de verbinding verliezen met de P1 meter en dus ook kort stoppen met laden/ontladen (op sommige dagen uren lang iedere paar minuten). Ik denk eigenlijk dat dit er altijd al was, maar in de grafieken van Homewizard app niet zo opviel.

In de logfiles van de router experiabox V10A kon ik vervolgens zien dat het stoppen van laden/ontladen altijd samenviel met de P1 meter die reconnect met wifi. Ook zie ik in de logfiles dat alleen de p1 meter dit probleem heeft alle andere apparatuur (ook de PIB) blijft gewoon stabiel verbonden met de wifi.

Heb meerdere dingen geprobeerd.
-Uitschakelen van de communicatie met homewizardservers om de P1 meter te ontlasten.
-Minimaliseren van frequentie van homey commandos naar de P1.
-Vergroten van polling tijd naar meer dan de standaard 10 seconden.
-Afschermen van de P1 met aluminimum om signaal te dempen aangezien de P1 dicht bij de router hangt.
-Externe voeding op de P1 meter.

Dit hielp allemaal niet.

Wat wel lijkt te hebben geholpen is radiosignaal van de experiabox router uitschakelen, zodat de P1 alleen kan verbinden met de superwifi punten hier in huis, die ook buiten de meter kast staan. Nu is het al meer dan een week stabiel.

Zo voor mijn situatie lijkt mijn voorlopige conclusie te zijn.
-De P1 meter (oud model micro USB) lijkt kieskeurig te zijn met fabrikaat van de router/accespoint waarmee die moet verbinden. (Experiabox v10A gaat niet heel goed op sommige momenten veel reconnects, superwifi punten gaan wel goed). Of de P1 meter houdt er niet van om vlak langs een actieve wifi router te hangen.
-Homey integratie lijkt met 2 PIB hier niet de oorzaak te zijn van verbindings issues, maar Homey met 10 seconden polling grafieken zorgt er wel voor dat de verbindings issues ineens heel zichtbaar worden, waardoor ik in eerste instantie aan problemen met Homey dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maarren schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:26:
[...]

Hier ook soortgelijke ervaring.
na ingebruikname homey met de 10 seconden polling viel het ineens op dat de batterijen sommige dagen heel vaak kort (seconden) de verbinding verliezen met de P1 meter en dus ook kort stoppen met laden/ontladen (op sommige dagen uren lang iedere paar minuten). Ik denk eigenlijk dat dit er altijd al was, maar in de grafieken van Homewizard app niet zo opviel.

In de logfiles van de router experiabox V10A kon ik vervolgens zien dat het stoppen van laden/ontladen altijd samenviel met de P1 meter die reconnect met wifi. Ook zie ik in de logfiles dat alleen de p1 meter dit probleem heeft alle andere apparatuur (ook de PIB) blijft gewoon stabiel verbonden met de wifi.

-Uitschakelen van de communicatie met homewizardservers om de P1 meter te ontlasten.
-Minimaliseren van homey commandos naar de P1.
-Afschermen van de P1 met aluminimum om signaal te dempen aangezien de P1 dicht bij de router hangt.

Dit hielp allemaal niet.

Wat wel lijkt te hebben geholpen is radiosignaal van de experiabox router uitschakelen, zodat de P1 alleen kan verbinden met de superwifi punten hier in huis, die ook buiten de meter kast staan. Nu is het al meer dan een week stabiel.

-De P1 meter (oud model micro USB) lijkt kieskeurig te zijn met fabrikaat van de router/accespunt waarmee die moet verbinden. (Experiabox v10A gaat niet heel goed, veel reconnects, superwifi punten gaan wel goed). Of de P1 meter houdt er niet van om vlak langs een actieve wifi router te hangen.
-Homey integratie lijkt met 2 PIB hier niet de oorzaak te zijn van verbindings issues, maar Homey met 10 seconden polling grafieken zorgt er wel voor dat de verbindings issues ineens heel zichtbaar worden, waardoor ik in eerste instantie aan problemen met Homey dacht.
Dat komt overeen met de ervaring met de wifi van ziggo box. Deze staat uit en een AMPLIFI instand wifi router heet de zaak overgenomen met vaste ip adressen voor 2,4GHz apparaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnhemmers
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:09
Ik zat in dezelfde situatie enkele maanden geleden, heb toen de bestelling geannuleerd omdat ik het wachten beu was, maar zodra het kon een renewed batterij aangeschaft met 50 euro korting. Waarom renewed? Omdat @HomeWizard_NL diverse malen heeft aangegeven dat problemen met de batterij merendeels in de eerste tientallen cycli naar boven komen en een renewed batterij is daar aan voorbij (had bij bezorging 61 cycli).

Zodoende sinds een week in bezit van een Home Wizzard batterij en dat bevalt goed! Gisteren een Self-sufficiency (zelf voorziening) behaalt van 91% (slechts 9% van de stroom kwam uit het net) op een totaal verbruik van 12 kWh. Ook het eigen verbruik van de zonne energie is de afgelopen week gestegen tot boven de 60%. Na een week is de RTE obv de HW app data (stroom in/ uit batterij, of via https://hwenergy.app) rond de 80%.

Kortom tot zover een blije gebruiker en alle lof voor Almhof Home Wizard. Op termijn zal ik zeker een tweede exemplaar aanschaffen. Het modulaire aspect obv een efficiente micro-omvormer welke geleidelijke uitbreiding mogelijk maakt spreekt mij zeer aan (zo heb ik ook mijn zonnepaneel installatie in stappen opgebouwd en verdere uitbreiding staat op til, apsystems - het haasje over van zonnepanelen en batterijen in het klein).

Ervan uitgaande dat een kg co2 ongeveer een kubieke meter in beslag neemt en er door de batterij enkele kwh's tegen 300 gram per kWh per dag minder afgenomen worden (afgelopen week, avond/ nacht/ ochtend vooral), gooi ik dus sinds een week minder co2 de atmosfeer in. knipknip triggerwarning

PS: wie wel eens op https://co2monitor.nl kijkt, je lijkt de batterij bij gebrek aan zonne opwek vanaf 1 febr tot 31 oktober haast blind tot vol te kunnen laden (handmatig via app of via automatisering) tussen 12.00 en 15.30 - de co2 intensiteit van de stroom opwek is dan vrijwel alle dagen het laagst en verschilt aanzienlijk met de overige uren.

PPS: kortom wil graag mijn stelling herhalen dat @HomeWizard_NL een gouden product in handen heeft (ook design, integratie (onderling, ook met Home Assistent), app, heel mooi gedaan allemaal). Hoezeer stelt een traditionele fabrikant als Philips teleur, maar Home Wizard niet. Een klein ding, is het niet mogelijk om een nog iets stillere ventilator te gebruiken (er bestaan vrijwel geruisloze varianten)? Dat zal ergernis bij sommigen voorkomen!

[ Voor 23% gewijzigd door teacher op 20-08-2025 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferdinand Oeinck
deze discussie gaan we hier niet voeren

[ Voor 87% gewijzigd door teacher op 20-08-2025 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avds69
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 06:35
02-06 een HW PIB besteld. Cfm de mail zou de levering in de batch van september moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnhemmers schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:33:
[...]
Een klein ding, is het niet mogelijk om een nog iets stillere ventilator te gebruiken (er bestaan vrijwel geruisloze varianten)? Dat zal ergernis bij sommigen voorkomen!
Een goede ventilator die veel lucht verplaatst maakt herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarren schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:26:
[...]

Hier ook soortgelijke ervaring, met 2 PIB.

-Minimaliseren van frequentie van homey commandos naar de P1.

Dit hielp allemaal niet.

-De P1 meter (oud model micro USB) lijkt kieskeurig te zijn met fabrikaat van de router/accespoint waarmee die moet verbinden. (Experiabox v10A gaat niet heel goed op sommige momenten veel reconnects, superwifi punten gaan wel goed). Of de P1 meter houdt er niet van om vlak langs een actieve wifi router te hangen.
Interessant.
Mijn Airport hangt echter ook in de meterkast terwijl de Omada AP (EAP610) waar eerst de P1 meter aan hing in de woonkamer aan het plafond hangt. In beide gevallen 100% het zou natuurlijk kunnen dat de Omada veel sterker is en voor overspraak zorgt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat @HomeWizard_NL er over te zeggen heeft. Kom er maar in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinand Oeinck
en ook dit is helaas offtopic, graag een reactie in het feedbacktopic of een dm

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 20-08-2025 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:57
reacties op offtopic berichten zijn echt ook offtopic

[ Voor 79% gewijzigd door teacher op 20-08-2025 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
[...]

Ik heb hier wel veel lopen stoeien met de WiFi. Al het Homewizard spul (of minstens P1 & Batterijen) via een oude Appel Airport in plaats van via Omada lijkt het beste te werken. Heb je niet nog ergens een oud dingetje zwerven dat je even als AP voor Homewizard kan opzetten?

Wifi allang herstart uiteraard. Voorheen heel lang geen problemen gehad, tot 1.0219.
Wat mij betreft zit het echt in de firmware.
Maar blijkbaar is het beter om het niet te melden, want er wordt door sommigen niet echt opbouwend gereageerd. Ik had de hoop dat @HomeWizard_NL het hier oppikt en meeneemt in de ontwikkeling.
Ik heb de PiB’s per oktober verkocht aan mijn schoonouders (ivm verhuizing) en ik hoop dat ze dan stabiel draaien.
Of ik hier weer iets ga melden neem ik in overweging, vind het jammer dat het blijkbaar alleen maar aan je eigen apparatuur mag/kan liggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ManS-H
Ik draai hier als "Henk en Ingrid" met de laatste software versies en het werkt gewoon perfect. Je hoor mij niet klagen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rtunru
ManS-H schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:08:
Ik draai hier als "Henk en Ingrid" met de laatste software versies en het werkt gewoon perfect. Je hoor mij niet klagen. :)
Ik draai ook al maanden perfect en verbaas me vaak om hoeveel problemen men tegenkwam.
Zelf denk ik dat mijn stabiele omgeving te danken is aan mij stabiele WiFi.

Ik werk met 2 P1 en 2 batterijen van 2 verschillende merken.
Heb ik soms gewoon erg veel geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
rtunru schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:24:
[...]

Ik draai ook al maanden perfect en verbaas me vaak om hoeveel problemen men tegenkwam.
Zelf denk ik dat mijn stabiele omgeving te danken is aan mij stabiele WiFi.

Hebben jullie ook nog integraties met HA of Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
rtunru schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:24:
[...]

Zelf denk ik dat mijn stabiele omgeving te denken is aan mij stabiele WiFi.

Ik werk met het Ziggo modem en een oude Dlink-Dir655 en Wireless Router TL-WR1043ND voor de verdere verdeling door het huis. Maak wel als het mogelijk is gebruik van bedraad netwerk en vast ip adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
meesje schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:30:
[...]

Ik heb veel gewerkt met Domoticz maar sinds de accu ook met HA en Homey. Maar die beiden is voor mij nu meer een leerproces. Als ik dit beheers ga ik Domoticz verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackmore87 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:03:
[...]

Wifi allang herstart uiteraard. Voorheen heel lang geen problemen gehad, tot 1.0219.
Maar blijkbaar is het beter om het niet te melden, want er wordt door sommigen niet echt opbouwend gereageerd. Ik had de hoop dat @HomeWizard_NL het hier oppikt en meeneemt in de ontwikkeling.
Ik heb de PiB’s per oktober verkocht aan mijn schoonouders (ivm verhuizing) en ik hoop dat ze dan stabiel draaien.
Of ik hier weer iets ga melden neem ik in overweging, vind het jammer dat het blijkbaar alleen maar aan je eigen apparatuur mag/kan liggen.
Of je het hier op het forum meld mag je uiteraard zelf weten. Oude zemelaars hou je altijd. Maar dit forum is uiteraard niet de Homewizard klant ondersteuning. Het beste is uiteraard je problemen direct bij Homewizard zelf melden. Maar je hebt het ook over beta, als je in de beta groep zit daar al gemeld? Op dit forum kan je alleen geholpen worden door andere gebruikers die door schande en schade wijzer zijn geworden.

Zelf aan het stoeien met WiFi. Het zal een combinatie van dingen zijn. Maar wat ik eerder schreef, sinds de laatste Homey Homewizard app beta heb ik nog niks gezien. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
meesje schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:30:
[...]

Ja, ik werk met de HA integratie van @DCSBL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:51

fxs81

Julianadorp

[...]

Wat mij betreft blijf je gewoon lekker melden hoor. Het punt is dat de 1 nergens last van heeft met verbindingen (al dan niet beta testers) en de ander altijd of pas na een update. Ik val onder de categorie nog nooit last gehad van een wegvallende verbinding dus als ik dingen lees neig ik ook altijd naar de schuld leggen bij het netwerk. Het is natuurlijk wel logisch dat als je nooit problemen hebt ervaren en dit pas gebeurt na een update dat je de firmware verdenkt. Ik zou het trouwens altijd melden bij HW als ik jou was, dan weet je zeker dat het gemeld is. Wellicht ligt het aan de firmware, misschien aan het netwerk, ik kan het je niet vertellen maar hoop dat het snel opgelost wordt. Het spul moet natuurlijk gewoon werken.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
ManS-H schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:34:
[...]

Ik heb veel gewerkt met Domoticz maar sinds de accu ook met HA en Homey. Maar die beiden is voor mij nu meer een leerproces. Als ik dit beheers ga ik Domoticz verlaten.
offtopic:
Een beetje off topic, maar ik heb sinds kort HA geïnstalleerd. Ook al is er veel veranderd sinds een paar jaar, vind ik nog steeds dat je veel moet knutselen/zelf inrichten. En ervaar het als vrij overweldigend. Ik ben eerst aan de slag gegaan met de categorie energie (solaredge en HW spullen). Dat werkt en er wordt een mooi energie dashboard gemaakt. Daarna mijn Hue bridge gekoppeld. Alle devices worden getoond in het standaard dashboard, maar elke kaart heeft onderaan ook de gelinkte Hue scènes. Dit weghalen/tonen gaat via yaml code en niet een simpele handeling via de GUI. Ik heb nu ook HomeKit draaiend en daarin vind ik de configuratie veel simpeler en ongetwijfeld beperkter.
Maar ik hou HA gewoon actief en ga er af en toe mee aan de slag. Zo zag dat ik je met HACS/Mushroom veel mooiere dashboards kunt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
meesje schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:58:
[...]

offtopic:
Een beetje off topic, maar ik heb sinds kort HA geïnstalleerd. Ook al is er veel veranderd sinds een paar jaar, vind ik nog steeds dat je veel moet knutselen/zelf inrichten. En ervaar het als vrij overweldigend. Ik ben eerst aan de slag gegaan met de categorie energie (solaredge en HW spullen). Dat werkt en er wordt een mooi energie dashboard gemaakt. Daarna mijn Hue bridge gekoppeld. Alle devices worden getoond in het standaard dashboard, maar elke kaart heeft onderaan ook de gelinkte Hue scènes. Dit weghalen/tonen gaat via yaml code en niet een simpele handeling via de GUI. Ik heb nu ook HomeKit draaiend en daarin vind ik de configuratie veel simpeler en ongetwijfeld beperkter.
Maar ik hou HA gewoon actief en ga er af en toe mee aan de slag. Zo zag dat ik je met HACS/Mushroom veel mooiere dashboards kunt maken.
Home Assistant heeft inderdaad een erg steile leer curve.
Zelf, ben ik iedere keer weer blij als ik weer iets bijgeleerd heb. Dat is dan mijn beloning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
rtunru schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:22:
[...]

Home Assistant heeft inderdaad een erg steile leer curve.
Zelf, ben ik iedere keer weer blij als ik weer iets bijgeleerd heb. Dat is dan mijn beloning.
Zo zie ik het ook! Daarom draai ik HomeKit/homebridge en HA naast elkaar. Elke keer gewoon weer een stapje verder in HA. Dat ik alle energie zaken had ingeregeld vond ik al een schouderklopje waard. :) Volgende stap is dus een nieuw dashboard met mushroom (voor de Hue devices). Je moet daarvoor eerst HACS installeren. Weer wat nieuws. Nu mee bezig. Allemaal kleine stapjes die ik tussendoor doe. Met twee kids heb ik geen tijd om een paar uur achter elkaar te knutselen. Ik ga het wel leren, ooit ook yaml. Destijds was homebridge ook gewoon code kloppen in config.json volgens een bepaalde syntax. Dat had ik me ook eigen gemaakt. Pas later verliep het configureren van een plug-in via de GUI.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:51

fxs81

Julianadorp

Hier ook een HA newbie hoor, ben wel bezig met wat dashboards en dergelijke maar vind het ook soms wel lastig om voor elkaar te krijgen wat ik zelf zou willen. Maar her en der al wel e.e.a. gezien dus ik weet wel dat het mogelijk is. Heb mezelf er echter nog niet toe kunnen zetten om uit te spitten hoe of wat. Ik ga als volgende de RTE inzichtelijk maken, link daarvoor staat in de TS meen ik.
Vind het HA energiedashboard wat standaard gemaakt word al wel gaaf trouwens. Deze waardes zijn van gisteren, kan goed zien dat het zwembad is opgeruimd, filterpomp en warmtepomp waren de afgelopen 3 maanden goed voor zo'n 236 kWh aan verbruik. Nu gewoon weer lekker aan het terugleveren overdag, gelukkig levert dat nog steeds iets op al is het niet veel. Wel lekker hoge waarde in zelfvoorziening dankzij de pibs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GGmJXBvjT9q2PHJS5LuLuJlvnM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wSfOGUnpKuFCK2XsjwsUZanN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLU3MUYaFxDlRXZoaKYnPdPyShk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CfP5bZp9zgfMLxvWnXLCnLnM.png?f=user_large

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob987
  • Laatst online: 23:54
Ik ben sinds kort bezig met EVCC voor het optimaal opladen van mijn auto op zonnestroom, prima homewizard integratie op de batterij na. Toch ook maar weer eens Homeassistant uit de kast gehaald en daar kun je het hele Homewizard pakket in integreren, inclusief de mogelijkheid om de batterij op pauze te zetten.

Probleem met EVCC is dat hij het overschot in de auto wil laden maar de PIB ook. Nu kan ik in Homeassistant automatiseren dat als EVCC gaat laden de PIB op pauze moet en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan de netwerk goeroe’s.

IGMP Snooping Kan dat van invloed zijn op het geheel? Stond uit in mijn Omada systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:34:
Vraagje aan de netwerk goeroe’s.

IGMP Snooping Kan dat van invloed zijn op het geheel? Stond uit in mijn Omada systeem.
Die zou ik sowieso aanzetten. Of dat invloed op jouw issue heeft durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
(RSH) schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:43:
[...]

Die zou ik sowieso aanzetten. Of dat invloed op jouw issue heeft durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Gewoon testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

(RSH) schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:43:
[...]

Nadeel als je andere spulletjes dan standaard ISP spul neer zet. Moet je het zelf regelen. Ik heb het aangezet. Nieuwe Omada switch onderweg, als het mee zit betere monitoring. (Plus mijn jeuk dat ik geen switch zie in Omada is dan bevredigd 8) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crryp
[...]

Hier ook issues sinds 219. E327 meldingen daarvoor lang geen problemen gehad. Hw weet er van en is er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
crryp schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:04:
[...]

Hier ook issues sinds 219. E327 meldingen daarvoor lang geen problemen gehad. Hw weet er van en is er mee bezig.
Ik meen dat reeds meegedeeld was dat E327 meldingen nog niet is opgelost met deze firmware.
Ik ben wel met jullie eens dat het vreemd is dat jullie nooit eerder deze meldingen kregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OK, vandaag was ik dan toch ook aan de beurt. Ik zag in HA vanmiddag al dat mijn twee PiB's zich niet helemaal normaal gedroegen, maar ik was te druk om er goed naar te kijken. Kom ik thuis: staat er eentje oranje te knipperen.

Checken in de HW-app: E327 -O-

FW P1-meter: 6.0203
FW PiB's tijdens probleem: 1.0218
PiB 1: geplaatst op 7 mei 2024, 97 cycles
PiB 2: renewed, geplaatst op 11 juni 2025, 82 cycles (deze had het probleem)
Wifi setup: simpel, provider-router, geen extenders, dichtbij PiB's
Temperatuur in de ruimte waar de PiB's staan: hele dag 25C

Een herstart van de batterij (met de knop op de zijkant) loste het op.

Paar constateringen n.a.v. deze gebeurtenis:
  • Deze batterij staat er 2½ maand, kan dus nog altijd gebeuren.
  • Zeer beroerd dat de foutmodus niet over de API bekend wordt gemaakt. @HomeWizard_NL dit ervaar toch echt als een heel groot gemis, nu ik dit gehad heb en er op reken dat dit nog wel een keertje zal gebeuren. Een remote herstart-commando via de API maakt het dan helemaal af.
  • Na de herstart van een PiB is de vermogensontgrendeling er af. Om deze er weer op te zetten heb je de app nodig, voor de app heeft het soepie verbinding met internet nodig. Dit maakt me weer eens duidelijk dat Homewizard-spul voor altijd met de navelstreng aan Homewizard verbonden is, en dat het praktisch gezien niet mogelijk internetloos te draaien. Met alle privacy- en security problemen wat dat inhoudt. Gelijk maar geüpdate naar de nieuwste FW.
  • Dit ontneemt me toch een beetje het zorgeloze gevoel. De komende tijd toch maar weer veel vaker de in HW app kijken. Wat als er eentje (of beiden) stuk gaan en ze moeten omgewisseld? Dan wordt een dynamisch contract tijdelijk toch duurder, als ik het een met een halve, of helemaal zonder, thuisbatterij. moet doen

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenH schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:56:
OK, vandaag was ik dan toch ook aan de beurt. Ik zag in HA vanmiddag al dat mijn twee PiB's zich niet helemaal normaal gedroegen, maar ik was te druk om er goed naar te kijken. Kom ik thuis: staat er eentje oranje te knipperen.

Checken in de HW-app: E327 -O-

FW P1-meter: 6.0203
FW PiB's tijdens probleem: 1.0218
PiB 1: geplaatst op 7 mei 2024, 97 cycles
PiB 2: renewed, geplaatst op 11 juni 2025, 82 cycles (deze had het probleem)
Wifi setup: simpel, provider-router, geen extenders, dichtbij PiB's
Temperatuur in de ruimte waar de PiB's staan: hele dag 25C

Een herstart van de batterij (met de knop op de zijkant) loste het op.

Paar constateringen n.a.v. deze gebeurtenis:
  • Deze batterij staat er 2½ maand, kan dus nog altijd gebeuren.
  • Zeer beroerd dat de foutmodus niet over de API bekend wordt gemaakt. @HomeWizard_NL dit ervaar toch echt als een heel groot gemis, nu ik dit gehad heb en er op reken dat dit nog wel een keertje zal gebeuren. Een remote herstart-commando via de API maakt het dan helemaal af.
  • Na de herstart van een PiB is de vermogensontgrendeling er af. Om deze er weer op te zetten heb je de app nodig, voor de app heeft het soepie verbinding met internet nodig. Dit maakt me weer eens duidelijk dat Homewizard-spul voor altijd met de navelstreng aan Homewizard verbonden is, en dat het praktisch gezien niet mogelijk internetloos te draaien. Met alle privacy- en security problemen wat dat inhoudt. Gelijk maar geüpdate naar de nieuwste FW.
  • Dit ontneemt me toch een beetje het zorgeloze gevoel. De komende tijd toch maar weer veel vaker de in HW app kijken. Wat als er eentje (of beiden) stuk gaan en ze moeten omgewisseld? Dan wordt een dynamisch contract tijdelijk toch duurder, als ik het een met een halve, of helemaal zonder, thuisbatterij. moet doen
In de batterij zit volgens mij een esp processor en die moet je via een harde reset herstarten en dan wordt de wifi verbinding hersteld. Een andere mogelijkheid is er niet volgens de site van de chip fabrikant

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GL007 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:10:
In de batterij zit volgens mij een esp processor en die moet je via een harde reset herstarten en dan wordt de wifi verbinding hersteld. Een andere mogelijkheid is er niet volgens de site van de chip fabrikant
Nog veel beter zou zijn is als deze fouten niet voor zouden komen ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenH schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:21:
[...]

Nog veel beter zou zijn is als deze fouten niet voor zouden komen ;)
Helemaal mee eens. Ik heb het 1 keer gehad op beide batterijen direct na de vorige update. Een power herstart en het werkt weer goed.
Het beste is dat je na een update de batterij uitschakelt en een tijd later weer inschakelt

Hetzelfde geldt ook voor P1

[ Voor 22% gewijzigd door GL007 op 20-08-2025 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16-09 18:38

ONM

Ik krijg een melding dat batterij 3 geen wifi signaal meer heeft terwijl ik in de Deco app toch echt zie dat de batterij verbinding heeft (100 procent !!) en de batterij zie up- en downloaden. Hij weigert ook de update.
Komt dit bekend voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ONM schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:31:
Ik krijg een melding dat batterij 3 geen wifi signaal meer heeft terwijl ik in de Deco app toch echt zie dat de batterij verbinding heeft (100 procent !!) en de batterij zie up- en downloaden. Hij weigert ook de update.
Komt dit bekend voor ?
Dit is een server probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door GL007 op 20-08-2025 23:02 ]

Pagina: 1 ... 193 ... 212 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.