Hier ook soortgelijke ervaring, met 2 PIB.
na ingebruikname homey met de 10 seconden polling viel het ineens op dat de batterijen sommige dagen heel vaak kort (seconden) de verbinding verliezen met de P1 meter en dus ook kort stoppen met laden/ontladen (op sommige dagen uren lang iedere paar minuten). Ik denk eigenlijk dat dit er altijd al was, maar in de grafieken van Homewizard app niet zo opviel.
In de logfiles van de router experiabox V10A kon ik vervolgens zien dat het stoppen van laden/ontladen altijd samenviel met de P1 meter die reconnect met wifi. Ook zie ik in de logfiles dat alleen de p1 meter dit probleem heeft alle andere apparatuur (ook de PIB) blijft gewoon stabiel verbonden met de wifi.
Heb meerdere dingen geprobeerd.
-Uitschakelen van de communicatie met homewizardservers om de P1 meter te ontlasten.
-Minimaliseren van frequentie van homey commandos naar de P1.
-Vergroten van polling tijd naar meer dan de standaard 10 seconden.
-Afschermen van de P1 met aluminimum om signaal te dempen aangezien de P1 dicht bij de router hangt.
-Externe voeding op de P1 meter.
Dit hielp allemaal niet.
Wat wel lijkt te hebben geholpen is radiosignaal van de experiabox router uitschakelen, zodat de P1 alleen kan verbinden met de superwifi punten hier in huis, die ook buiten de meter kast staan. Nu is het al meer dan een week stabiel.
Zo voor mijn situatie lijkt mijn voorlopige conclusie te zijn.
-De P1 meter (oud model micro USB) lijkt kieskeurig te zijn met fabrikaat van de router/accespoint waarmee die moet verbinden. (Experiabox v10A gaat niet heel goed op sommige momenten veel reconnects, superwifi punten gaan wel goed). Of de P1 meter houdt er niet van om vlak langs een actieve wifi router te hangen.
-Homey integratie lijkt met 2 PIB hier niet de oorzaak te zijn van verbindings issues, maar Homey met 10 seconden polling grafieken zorgt er wel voor dat de verbindings issues ineens heel zichtbaar worden, waardoor ik in eerste instantie aan problemen met Homey dacht.