Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 20:51:
[...]

Dat is een terechte en goede vraag waar ik het antwoord niet op heb.

Ik heb 11 stekkers minder maar verder zelfde situatie aangaande Homewizard apparaten..

Welke pollingtijd gebruik je voor de P1 en batterijen?
Wat is de WiFi situatie?
Ziggo modem verbonden via utp met AMPLIFI wifi router
Wifi van ziggo uitgeschakeld. Deze gaf erg veel problemen. Drie jaar geleden AMPLIFI router aan geschaft.
Instellingen router eigen IP bereik ingesteld en alle 2,4GHz vaste ip adressen gegeven.
De vaste adressen kunnen pas worden gegeven als de devices zijn gekoppeld aan wifi
Van uit de app op mobiel of iPad alle IP-adressen ingesteld en vast gelegd.
Alle 5GHz hebben geen vaste adressen. Dit netwerk gedeelte wordt gebruikt voor alle computers en mobiele telefoon.
De zware data apparaten zijn via utp verbonden.
Zigbee en wifi kanaal zijn zo vermogelijk uit elkaar gezet

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 16-08-2025 21:25 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tebbie schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 21:16:
[...]

Als je mijn app nog niet herstart heb mag je een diagnose rapport sturen dan kijk ik mee (na herstart is log weg). En Homey belast niet zwaarder dan HA. Standaard polling is Homey zelfs lichter dan HA. Maar goed ik ga niet verder anders is het weer off topic.
Helaas de hele Homey opnieuw opgestart om DNS adressen te forceren. (Geen optie lease vernieuwen zover ik weet) Dus die data is verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:07
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 21:50:
[...]

Helaas de hele Homey opnieuw opgestart om DNS adressen te forceren. (Geen optie lease vernieuwen zover ik weet) Dus die data is verloren.
Dan kan ik nu niets voor je betekenen. DNS pakketje kan je misschien zien wat er resolved moest worden. Soms wordt er een DNS query gedaan zonder dat er een antwoord op volgt ( DNS resolve drop).

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tebbie schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 22:04:
[...]

Dan kan ik nu niets voor je betekenen. DNS pakketje kan je misschien zien wat er resolved moest worden. Soms wordt er een DNS query gedaan zonder dat er een antwoord op volgt ( DNS resolve drop).
Wireshark staat te snorren voor de nacht. Zal je zien dat er nu niks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heel fijn, maar om dit nu elke keer te melden voegt niets toe
Het regelt hier perfect.

[ Voor 80% gewijzigd door teacher op 17-08-2025 08:32 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yustmenl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:24
Ik heb na de laatste updates redelijk vaak problemen met de E327 melding op beide batterijen, weet iemand of het mogelijk is om de firmware te downgraden in afwachting van de nieuwe firmware? Of is er al bekend wanneer deze verwacht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:20

aip

yustmenl schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:09:
Ik heb na de laatste updates redelijk vaak problemen met de E327 melding op beide batterijen, weet iemand of het mogelijk is om de firmware te downgraden in afwachting van de nieuwe firmware? Of is er al bekend wanneer deze verwacht wordt?
Hier hetzelfde, deze week 2x E327 gehad, op twee van de drie PiB's. Terug naar een oudere FW versie schijnt niet te kunnen, dus maar even wachten op de volgende versie. Hoewel ik vanmorgen las dat de beta van de volgende versie bij iemand hier op het forum ook een E327 gaf, dus of dat gaat helpen wachten we maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yustmenl
  • Laatst online: 12:24
aip schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:12:
[...]

Hier hetzelfde, deze week 2x E327 gehad, op twee van de drie PiB's. Terug naar een oudere FW versie schijnt niet te kunnen, dus maar even wachten op de volgende versie. Hoewel ik vanmorgen las dat de beta van de volgende versie bij iemand hier op het forum ook een E327 gaf, dus of dat gaat helpen wachten we maar even af.
In dit geval is het ook jammer dat de foutmelding niet in de api zit, anders had had ik met Homey hem kunnen schakelen met een plug. Om het zo op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yustmenl schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:09:
Benader @DCSBL hier over in persoonlijk mail op deze site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:06

fxs81

Julianadorp

Ik heb hier na de laatste update naar 1.0218 1x op beide pibs een E327 error gehad, na een reset volgens de stappen van Wizzi (10 seconden de touchbutton vasthouden en daarna de pib opnieuw koppelen) geen error meer gehad. Ook niet na de update naar beta versie 1.0219
Draait hier verder dan ook vlekkeloos.

Ja geantwoord op de poll (vind het wel een onnodige omdat zoals gezegd hier vanaf het begin geen problemen mee waren en als je het niet wil lezen scroll je lekker door, dat doe ik ook vaak genoeg met sommige reacties.)

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

Helaas, mijn vrijdag aangekomen renewed PiB geeft sinds gisteravond een E445. Zal 'm zo aanmelden bij Homewizard voor een swap. Wordt weer onhandig een moment kiezen dat ik thuis ben....

Ik had verwacht dat renewed batterijen dit soort errors niet zou geven, ze zouden tenslotte uitgebreid getest moeten zijn. Deze error en vooral hoe snel ik deze kreeg vallen dus wel wat tegen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:28
aip schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:12:
[...]

Over welke versie praten we dan, ik heb beta 1.0219 en die zorgde afgelopen week voor de eerste error na 140 cycles; E327. Batterij en P1 een uur uitgezet en voorlopig loopt het weer.

[ Voor 5% gewijzigd door eovermeer op 17-08-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer, hopelijk gaat het omruilen gladjes. Ik was alweer bijna vergeten hoe moeizaam mijn bezorging ging, het is zo verdomd irritant dat je geen directe invloed hebt op het bezorgmoment. Het ging bij mij bij beide PiB's alleen maar per toeval goed. Als je dat dan meermaals hebt doordat ze vervangen moeten worden is dat knap irritant.

Met de klantenkring van dit product in het achterhoofd ("werkenden") zou je toch denken dat wel duidelijk zou zijn dat een mogelijkheid een duidelijke afspraak te maken voor een bezorgmoment zeer gewaardeerd zou worden.

Maar ja.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 15-09 11:26
fikkie123 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:11:
[...]

Hier ook zonder problemen nog twee PiB's stabiel NOM op 1.0108 aan het draaien. Persoonlijk geen toeters, bellen en aansturing nodig.
Vanmorgen was er eentje automatisch geüpdatet, andere net handmatig gedaan zodat ze dezelfde firmware hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:06
Devke schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:22:
Laten we nu de moderator dan ook laten zien dat voor ons het onderwerp is afgerond. Dus geen reacties meer daarover. Scheelt hem werk en ons de zondag. Win-Win.
Ben pas net begonnen vandaag dit topic weer bij te lezen, gisteravond voor het laatst.
Maar is het dan misschien niet handig dat als je vragen hebt over de PiB met de samenwerking over de PiB met of Homey of HA dat je daar je bericht mee begint.
En als je eventueel andere vragen hebt of wat wil vertellen over je eigen PiB dat dat niet in hetzelfde bericht word geschreven.
Zo kunnen mensen die niet geïnteresseerd zijn in bv HA dat bericht verder overslaan zodat ze niet eerst een heel verhaal hoeven lezen en dat de vraag over HA gaat. Of over Homey.

Dit vereist natuurlijk wel enige discipline en het zal ook wel fout gaan maar het leest misschien wel makkelijker weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Door de vele probleem reacties hier over de batterij zouden mensen kunnen denken dat er veel problemen er mee zijn.

Hier draaid een batterij sinds maart en is er in het begin een 3XX error geweest. Updates zijn netjes en zonder problemen toegepast. Gemiddeld gaat er elke maand 100KWh in en komen er 75KWh uit.

Soms is er een staat waarin de batterij wat langzamer laad om zichzelf in optimale conditie te houden wat mij zo lijkt te horen. Inmiddels 130 cycli doorlopen. Gezien de plek staan de statusleds aan de voorkant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:53
Ik heb 2 thuisbatterijen van HW in gebruik vanaf mei dit jaar.

Bij 1 van de 2 batterijen is een aantal keer een vaag probleem opgetreden. De batterij valt volledig uit (laadt niet meer op) en de status verlichting aan de buitenkant is ook uit. Ik kom hier achter omdat ik vaak de energy app in de gaten hou en het me opvalt bij veel zon overschot dat er maar 1 batterij het laden is i.p.v. 2 batterijen (dus 800W laden i.p.v. 1600W laden). De status van beide batterijen is OK in de app. Ook geen ERR codes (waar kan ik die trouwens zien?). Als ik vervolgens de stekker van de probleem batterij eruit haal en weer in het stopcontact steek, functioneert de batterij weer goed.

Herkent iemand dit?

Ik heb dit gemeld via thuisbatterij@homewizard.nl. Ik krijg dan echter een mail over de wiki. Is dit email adres niet meer in gebruik (m.a.w., ga ik via deze weg een antwoord krijgen?).

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@SpeedingWilly ik persoonlijk herken het niet. Een aantal andere tweakers ongetwijfeld. Welke firmware draai je op batterij en p1 meter?
De error code krijg je te zien in de app waar je nu leest dat alles oke is.
Via wiki kun je je probleem melden. Dat werkt. Wellicht krijg je ook een aantal suggesties nog.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Devke schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:03:
@SpeedingWilly ik persoonlijk herken het niet. Een aantal andere tweakers ongetwijfeld. Welke firmware draai je op batterij en p1 meter?
De error code krijg je te zien in de app waar je nu leest dat alles oke is.
Via wiki kun je je probleem melden. Dat werkt. Wellicht krijg je ook een aantal suggesties nog.
Gegevens van de probleem batterij:
HWE-BAT-11
Software: 1.0108

Software P1 meter: 6.0203

Die wiki is bagger, met geen mogelijkheid kan ik daar het probleem melden. Ze hebben het over de groene knop (nadat ik de wiki heb gelezen), maar ik kan niet mailen of ergens mijn verhaal kwijt. Slecht!

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 17-08-2025 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
SpeedingWilly schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:59:

Bij 1 van de 2 batterijen is een aantal keer een vaag probleem opgetreden. De batterij valt volledig uit (laadt niet meer op) en de status verlichting aan de buitenkant is ook uit. Ik kom hier achter omdat ik vaak de energy app in de gaten hou en het me opvalt bij veel zon overschot dat er maar 1 batterij het laden is i.p.v. 2 batterijen (dus 800W laden i.p.v. 1600W laden). De status van beide batterijen is OK in de app. Ook geen ERR codes (waar kan ik die trouwens zien?). Als ik vervolgens de stekker van de probleem batterij eruit haal en weer in het stopcontact steek, functioneert de batterij weer goed.

Herkent iemand dit?

Ik heb dit gemeld via thuisbatterij@homewizard.nl. Ik krijg dan echter een mail over de wiki. Is dit email adres niet meer in gebruik (m.a.w., ga ik via deze weg een antwoord krijgen?).
Ja. Dit herken ik.
Sinds Plug-In Battery firmware 1.0218 heb ik dit probleem gekregen. Een batterij stopt bij mij 2-3 per dag voor ongeveer 1 uur. Doet helemaal niks en is inactief. Stroomafname is ook 0 watt. Terwijl 1 minuut daarvoor goed werd ontladen of opgeladen….wat niet zou moeten kunnen.(direct naar 0 watt na een actie.)
Oplossing is wachten (1 uur-ish) of even de ip connectie verbreken, door de pib van het netwerk af te gooien.

Het zou volgens HW in Plug-In Battery firmware 1.0219 worden opgelost. Helaas is het probleem er nog steeds. Ik draai nu 4 dagen de 219 versie.

[ Voor 5% gewijzigd door internet4me op 17-08-2025 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 08:25
Ik heb 3 PiB en heb daar nu verschillende kleuren voeding kabels aangezet.
Mag ik dit hier nu wel of niet bespreken?

Ho wacht dat zal wel niet mogen wat dat is niet tweaken zoals dat hier bedoelt is? :+ :+

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Klopt het dat mailen naar 'thuisbatterij@homewizard.nl' niet meer helpt om je probleem te melden? Ik kreeg een automatisch gegenereerde mail terug over de Wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
internet4me schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:06:
[...]... of even de ip connectie verbreken, door de pib van het netwerk af te gooien.
Kun je de ip connectie in de Energy app even verbreken of doe je dit in je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:40
Daan® schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:11:
Ik heb 3 PiB en heb daar nu verschillende kleuren voeding kabels aangezet.
Mag ik dit hier nu wel of niet bespreken?

Ho wacht dat zal wel niet mogen wat dat is niet tweaken zoals dat hier bedoelt is? :+ :+
Natuurlijk mag je dit vragen.
Dus PIb1 zwarte kabel, Pib2 witte kabel en PIB 3 oranje kabel?
Wel kabel met randaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09:06
1 Aug op 1 vd PIBs een E327 melding gehad.
55 cycli
“Uitgelezen” door HW, was iets inwendig, ->omruilen.
Alle(4 PIBs geupdate naar versie 1.0217)

4 Aug, andere PIB, geen foutmelding maar Onderste ledstrip brandde oranje.
Ook 55 cycli
Gemeld naar HW en aangegeven dat ik die ook omgeruild wilde hebben.

12 Aug, omruiling. Vd 2 PIBs door 2 nieuwe (1 cycli).
Geinstalleerd en daarna
Update gedaan van alle PIB’s naar versie 1.0218

16 Aug 1 van de nieuwe PIBs geeft E113,E305,E306 melding.
Uit en weer aangezet en melding gemaakt naar HW.

Bij E113 melding advies aan uit te zetten.
Op de E305 komen ze terug.
In Wizzi moest ik een error range kiezen.
Ik moest 2 maal melding maken omdat de E113 niet in dezelfde range zit als de E305/306.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
SpeedingWilly schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:13:
[...]

Kun je de ip connectie in de Energy app even verbreken of doe je dit in je router?
Via mijn wifi systeem. Blokkeren en niet-blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 08:25
rtunru schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:14:
[...]

Natuurlijk mag je dit vragen.
Dus PIb1 zwarte kabel, Pib2 witte kabel en PIB 3 oranje kabel?
Wel kabel met randaarde?
Een rode, witte en een blauwe met rand aarde om precies te zijn.

:D :D

He who laughs last.. Thinks slowest

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

uitslag poll: 71% zegt HA en homey zijn/blijven hier welkom. Is dat ook weer duidelijk.
Wel is het zo dat, zodra vragen of problemen complexer worden, er een eigen topic nodig is. Verder is de discussie over de poll en de aanloop er naar toe verwijderd.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpeedingWilly schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:11:
Klopt het dat mailen naar 'thuisbatterij@homewizard.nl' niet meer helpt om je probleem te melden? Ik kreeg een automatisch gegenereerde mail terug over de Wiki.
Als ze je doorverwijzen dan werkt die weg dus niet meer.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Daan® schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:19:
[...]

Een rode, witte en een blauwe met rand aarde om precies te zijn.

:D :D
Helemaal top; exact volgens de aanbeveling van Home Wizard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:21:
[...]

Als ze je doorverwijzen dan werkt die weg dus niet meer.
Reden om mee te stoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit was de support die ze leverde direct na de 1e leveringen. Ik denk dat je dan direct bij de ontwikkelaars terrecht kwam. Aanname. Er zit nu meer kennis in wiki en ik denk bij support ook. Dat was ook een heet hangijzer (onderbezetting). Dat lijkt opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dit voegt niets toe

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 17-08-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals @counter12 gisteren terecht opmerkte:
ik begrijp dan alleen niet waarom niet iedereen met HW icm Homey hier last van heeft
Dus ik zit toch weer even in mijn netwerk spul te harken.
Vandaag een keurig IoT VLAN opgezet waar de "slimme" dingetje over kunnen pruttelen. Inclusief een ACL regel zodat de slimme dingetjes niet bij de rest van het netwerk kunnen komen. Dus die zouden dan niet meer voor verstoring kunnen zorgen als ik het goed begrijp. (je snap netwerk is voor mij nog een beetje bel en klepel verhaal) Gast netwerk ook in eigen VLAN gezet. (optie gastnetwerk stond al aan op deze SSID)
Deze setup gevolgd. YouTube: Complete Home Setup with TP-Link Omada - Best Bang for Your Buck Ent...

Maar dan nu de vraag aan de echte :twk Tweakers. Wat vinden jullie wijsheid? Homewizzard apparaten lekker via de Apple AirPort laten pruttelen, Of toch ook in Omada opnemen via een eigen SSID en VLAN? Heeft ergens mijn voorkeur omdat beheer van de AirPort niet even vlekkeloos verloopt (oud ding)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
Wat vinden jullie wijsheid? Homewizzard apparaten lekker via de Apple AirPort laten pruttelen,
Keep It Simple and Stupid.

[ Voor 35% gewijzigd door rtunru op 17-08-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 14:14

Winkiller

De Mopperpot

rtunru schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:33:
[...]

Yes, set it forget it :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:33:
[...]

zonder "and" :)

Alles vanuit één plek beheren is het simpelste natuurlijk. (Omada) De AirPort is een simpel ding. Dus wat wil je nu zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel mijn bedoeling. Maar ondervind dus af en toe nog problemen. Die probeer ik boven water te krijgen zodat ik het daarna inderdaad kan vergeten. Want de Homey flow draait uitstekend. Met dit bewolkte weer mooi de batterijen geladen op het goedkoopste tarief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:37:
[...]

zonder "and" :)

Alles vanuit één plek beheren is het simpelste natuurlijk. (Omada) De AirPort is een simpel ding. Dus wat wil je nu zeggen?
Wat ik wil zeggen: zet ze allemaal in hetzelfde subnet en zorg dat ze via Internet met de cloud servers van HW kunnen kletsen.
Als dit werkt, heb je geen beheer meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:39:
[...]
Wel mijn bedoeling. Maar ondervind dus af en toe nog problemen. Die probeer ik boven water te krijgen zodat ik het daarna inderdaad kan vergeten. Want de Homey flow draait uitstekend. Met dit bewolkte weer mooi de batterijen geladen op het goedkoopste tarief. :)
Weet je ik heb alleen de app van Homewizard en heb tot nu toe 1x gehad dat hij de P1 meter kwijt was. Wat HW moet aanpassen is dat we een melding krijgen als er een fout is met de accu zonder de app te openen. Ik vraag me serieus af wat de meerwaarde is van hobby projecten zoals Homey of HA, of beide naast HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:43:
[...]

Weet je ik heb alleen de app van Homewizard en heb tot nu toe 1x gehad dat hij de P1 meter kwijt was. Wat HW moet aanpassen is dat we een melding krijgen als er een fout is met de accu zonder de app te openen. Ik vraag me serieus af wat de meerwaarde is van hobby projecten zoals Homey of HA, of beide naast HW.
Meerwaarde is dat je iets kunt doen wat niet via de app kan.
Toevoegen van externe temperatuur sensoren omdat Homewizard deze niet wil weergeven. En opwekken van notificatie als er iets aan de hand is met de batterij

[ Voor 13% gewijzigd door GL007 op 17-08-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De meerwaarde is dat de batterij stand-by gezet kan worden zodat je deze bijvoorbeeld niet leegt trekt met het laden van de auto. Of dat je (zoals vandaag bij mij is gebeurt) de batterijen kan laden als de stroom het goedkoopste is bij onvoldoende productie van de zon. En uiteraard terug naar NOM na gebruik van één van deze functies. Niet heel spannend, maar daarvoor heb je wel koppeling nodig met Homey of Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
[...]

Simpel. Via ha sturen dat de pib niks moet doen als de ev auto aan het laden is.
Enzo zijn er meer voorbeelden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtunru schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:42:
[...]

Wat ik wil zeggen: zet ze allemaal in hetzelfde subnet en zorg dat ze via Internet met de cloud servers van HW kunnen kletsen.
Als dit werkt, heb je geen beheer meer nodig.
Zet ze in een eigen VLAN dus?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

GL007 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:48:
[...]

Meerwaarde is dat je iets kunt doen wat niet via de app kan.
Okay dat is jou visie, de mijne is dat ik naast de app van HW niets extra's nodig heb. Als er een serieuze storing is met een PiB zal ik toch naar HW moeten uitwijken en dat is dat precies wat ik zal doen. Ik heb dit product waar het voor bedoeld is, met overproductie van zonne-energie de boel laden voor later (NOM) gebruik. Gebruikersgemak zonder gezeur daarom set it forget it :)

@Verwijderd
Laden als de stroom goedkoop is ? Tja daar heb ik dit product niet voor gekocht.

@internet4me
Wij hebben geen EV.

@GL007
Meden dat er iets mis is met de batterij hoort de app van HW te doen, punt.

[ Voor 7% gewijzigd door Winkiller op 17-08-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wat we gemeenschappelijk hebben allemaal is een energiecontract. De PIB van oorsprong was gericht op voorkomen van een TLB. HW beperkt zich daarmee tot mensen met een vast of variabel contract. Dat hebben ze los gelaten. Ieder maand groeit het aantal mensen met een dynamisch contract. Potentieel dus een leuke markt maar dan moet je product wel geschikt zijn. Vergeet niet dat je op tweakers zit. Hier willen mensen graag actief dingen bedenken.

HW heeft al aangegeven voor de winter e.a. met dynamisch mogelijk te willen maken. Inspringen op de markt. Extra klanten. De tweaker kan zelf al via de API het e.a. sturen.

M.b.t jouw voorbeeld een melding krijgen als...... dit is zonder HA of Homey nog niet mogelijk. Een tweaker heeft dit vaak al gerealiseerd. Volgens mij staat er in de TS zelfs een post verwijzing naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:59:
[...]

Zet ze in een eigen VLAN dus?
Nee, dat is veel te ingewikkeld.
Als je een VLAN hebt die goed met Internet klets, kan je jouw airport daarop aansluiten.
Wel de airPort poort gebruiken waar ook de HW spullen zijn aangesloten .
Ik neem aan dat jouw airPort een aantal UTP poorten heeft die als een UTP switch werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Winkiller schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:03:
[...]

Okay dat is jou visie, de mijne is dat ik naast de app van HW niets extra's nodig heb. Als er een serieuze storing is met een PiB zal ik toch naar HW moeten uitwijken en dat is dat precies wat ik zal doen. Ik heb dit product waar het voor bedoeld is, met overproductie van zonne-energie de boel laden voor later (NOM) gebruik. Gebruikersgemak zonder gezeur daarom set it forget it :)

@Verwijderd
Laden als de stroom goedkoop is ? Tja daar heb ik dit product niet voor gekocht.

@internet4me
Wij hebben geen EV.

@GL007
Meden dat er iets mis is met de batterij hoort de app van HW te doen, punt.
Als nou de app een notificatie geeft bij een storing lijkt mij toch wel handig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:09
Dat is het mooie van deze accu, voor degene die het simpel wil is stekker erin en niet meer naar om kijken. Voor degene die uitgebreid wil tweaken kan via ha en homey extra functies gebruiken.
It's simple as that.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Winkiller schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:03:
[...]

@Verwijderd
Ik ook niet, hoofdtaak is overtollige productie van de PV opslaan zodat deze buiten de zonuren gebruikt kan worden. Echter dan moet de batterij tegen de avond wel vol zijn vandaar stand-by bij het laden van een auto. (niet onnodig leeg trekken) Als er niet genoeg vermogen van de zon komt krijg je de batterij niet vol. Bij een dynamisch contract waar ik op zit zit je dan in de avonduren aan dure stroom. Het is dan interessanter (tot een bepaald prijsverschil) om de batterij geforceerd te laden in de goedkoopste uren. De batterij staat er al en is betaald, dus zonde als je die mogelijkheid niet gebruikt. We blijven toch Nederlanders. :9 (En ik woon niet eens in Zeeland)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
GL007 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:11:
[...]

Als nou de app een notificatie geeft bij een storing lijkt mij toch wel handig.
Het zou zeker een welkome feature zijn daar ook niet iedereen met HA of Homey kan of wilt werken. Echter afdwingen kunnen we het niet. Wel als suggestie aanbevelen aan @HomeWizard_NL . Ik denk dat HW echter nu prio legt bij de E foutmeldingen. En ja ik zie liever dat die eerst opgelost zijn, iedereen heeft recht op een werkende batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
[...]

HA of Homey hebben wel degelijk meerwaarde. Ik gebruik Homey, van HA heb ik geen kaas gegeten. Ik gebruik de PIB’s als NOM, want ik heb een variabel contract. Dus laden op goedkope uren is voor mij niet van toepassing, maar ik monitor de PIB’s met Homey en Homey stuurt mij een bericht als er iets met de PIB’s aan de hand is. Dus b.v. als ze een bepaalde tijd inactief zijn, terwijl er wel opbrengst van de PV installatie is.
Gelukkig heb ik nog nooit een probleem gehad. Bij mij draaien de 2 PIB’s tot nu toe probleemloos. Inmiddels 120 en 91 cycli. Ze zijn nog nooit van de wifi afgeweest.

Ik ben het met je eens dat eigenlijk in de HW app een notificatie zou moeten komen als er iets aan de hand is.
Maar omdat dit er dus niet is heb ik daarvoor Homey ingezet.
Bovendien kun je in Homey ook de P1 meter realtime monitoren en allerlei zaken, zoals RTE bijhouden, wat niet in de HW app kan.
Dus Homey, of HA hebben wel degelijk meerwaarde. :*)

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Devke schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:11:
[...]
M.b.t jouw voorbeeld een melding krijgen als...... dit is zonder HA of Homey nog niet mogelijk. Een tweaker heeft dit vaak al gerealiseerd. Volgens mij staat er in de TS zelfs een post verwijzing naar.
Okay ik ben geen Tweaker zoals jij het bedoeld, ik ben van mening dat de app van HW dan een push melding moet geven, ik kijk geen tientallen keren p/d naar de app om te zien of er een storing is. Wij hebben nog geen dynamisch contract, misschien volgend jaar. Laden van PiBs als de prijs laag is, nee daar heb ik hem niet voor.

Ik denk dat ik ook maar even vakantie neem van dit topic, het wordt steeds minder interessant met al die randzaken die de echte Tweaker er om heen aanschaft en waarvan ik denk dat het niet noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1245
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16-09 19:39
Vandaag weer iets vreemds gezien op mijn batterij geleverd in februari.
De led balk stond oranje te knipperen alleen de onderste balk en in de app was alles prima.

Iemand een idee hierover?

Ik heb wel het idee dat de laatste firmware nou niet echt goed werkt gezien de gekke situaties die ik tegenkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngorcheuArBGg-jc5LH-vYdpEyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XcjjegVYOkaj8V5hRsrs3ER.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PksVSo3TV2zsPfr6_0DtQ-1tSG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8X8COKFbUT0ek74CPq8D7KZ2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Ronald1245 op 17-08-2025 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Winkiller schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:19:
[...]

Okay ik ben geen Tweaker zoals jij het bedoeld, ik ben van mening dat de app van HW dan een push melding moet geven, ik kijk geen tientallen keren p/d naar de app om te zien of er een storing is. Wij hebben nog geen dynamisch contract, misschien volgend jaar. Laden van PiBs als de prijs laag is, nee daar heb ik hem niet voor.

Ik denk dat ik ook maar even vakantie neem van dit topic, het wordt steeds minder interessant met al die randzaken die de echte Tweaker er om heen aanschaft en waarvan ik denk dat het niet noodzakelijk is.
Ik snap dat jij die behoefte misschien wel niet hebt. De set en forget is voldoende voor nu lees ik. Wel netjes een melding als het mis gaat. Hier kan ik me goed in vinden, fair punt ook.

Straks als je dynamisch gaat wordt je mening anders, het vergt een andere blik op de PIB. Tenminste als je het contract dan ook goed wilt inzetten. Daarmee bedoel ik rendabel maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Devke schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:24:
[...]

Ik snap dat jij die behoefte misschien wel niet hebt. De set en forget is voldoende voor nu lees ik. Wel netjes een melding als het mis gaat. Hier kan ik me goed in vinden, fair punt ook.

Straks als je dynamisch gaat wordt je mening anders, het vergt een andere blik op de PIB. Tenminste als je het contract dan ook goed wilt inzetten. Daarmee bedoel ik rendabel maken.
Ik blijf bij mijn mening, ik neem ook even vakantie van dit topic.
Het is voor sommige anderen blijkbaar een dagbesteding, voor mij niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpeedingWilly schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:05:
[...]

Gegevens van de probleem batterij:
HWE-BAT-11
Software: 1.0108

Software P1 meter: 6.0203

Die wiki is bagger, met geen mogelijkheid kan ik daar het probleem melden. Ze hebben het over de groene knop (nadat ik de wiki heb gelezen), maar ik kan niet mailen of ergens mijn verhaal kwijt. Slecht!
Volgens mij kun je zover door dat je het naar een medewerker wilt sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Devke schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

Volgens mij kun je zover door dat je het naar een medewerker wilt sturen.
Ze verwijzen steeds naar de groene knop rechtsonder. Maar dan lukt dat niet. Blijf in de wiki.

Nu direct contact gaat niet, dat zal morgen wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

SpeedingWilly schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:33:
[...]

Ze verwijzen steeds naar de groene knop rechtsonder. Maar dan lukt dat niet. Blijf in de wiki.

Nu direct contact gaat niet, dat zal morgen wel lukken.
Ik moest eerst inloggen bij homewizard, je komt dan op je eigen pagina, als je dan op het groene vraagteken klikt en daarna op berichten dan zou je Wizzi moeten krijgen als het goed is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trwLFncaZ96LPMIAI_qiz0eeUB0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7a9xy65AM15NZEohIMwGBMKg.png?f=user_large

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpeedingWilly
fxs81 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:37:
[...]

Ik moest eerst inloggen bij homewizard, je komt dan op je eigen pagina, als je dan op het groene vraagteken klikt en daarna op berichten dan zou je Wizzi moeten krijgen als het goed is.

[Afbeelding]
Thanks, dit werkte dus vanmiddag niet. Denk dat er iets uit lag bij HW.

Je blijft dan nog steeds in die vreselijk irritante AI assistant. Een bericht sturen gaat alleen tijdens kantooruren.

Na veel 5-en en 6-en heeft die stomme bot een mail doorgezet. Schijtziek wordt je van die AI troep.

[ Voor 16% gewijzigd door SpeedingWilly op 17-08-2025 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Als je een medewerker wil spreken zal je idd tijdens kantooruren aan de gang moeten, bij mij kon wizzi het probleem oplossen, althans, die vertelde de stappen die ik moest nemen waarna de foutcode ook niet meer is teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Er is inmiddels een mail onderweg, dus we gaan het wel zien. @internet4me heeft dit probleem wat ik heb ook ondervonden, dus ik denk dat HW ook al op de hoogte is. Ik hoop dat een sw update het verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:28
Olie_B_Bommel schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:14:
[...]ik monitor de PIB’s met Homey en Homey stuurt mij een bericht als er iets met de PIB’s aan de hand is. Dus b.v. als ze een bepaalde tijd inactief zijn, terwijl er wel opbrengst van de PV installatie is.
Ik ben het met je eens dat eigenlijk in de HW app een notificatie zou moeten komen als er iets aan de hand is.
Maar omdat dit er dus niet is heb ik daarvoor Homey ingezet.
Interessant, zou je een screenshot kunnen posten hoe je bepaalt dat de PiB inactief is (terwijl er PV activiteit is)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zie volgende flow voorbeeld

[ Voor 95% gewijzigd door GL007 op 17-08-2025 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GL007 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:03:
[Afbeelding]

Notificatie voor batterij
Idee van @Verwijderd
Succes
Ik had 'm ook weerschaamteloos van iemand op dit forum overgenomen. (sorry, gaat mij nu even te ver om terug te zoeken wie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:03:
[Afbeelding]

Notificatie voor batterij
Idee van @Verwijderd
Succes
Vraagje. Dit is puur een flow maken? Dit levert geen zichtbare code op net zoals HA? Ik zoek even naar de copy past mogelijkheid. Ik ken homey niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:07
Devke schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:22:
[...]

Vraagje. Dit is puur een flow maken? Dit levert geen zichtbare code op net zoals HA? Ik zoek even naar de copy past mogelijkheid. Ik ken homey niet.
Correct, eenvoudig klik en sleep zoals bijvoorbeeld nodeRed.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Nu online
eovermeer schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:58:
[...]

Interessant, zou je een screenshot kunnen posten hoe je bepaalt dat de PiB inactief is (terwijl er PV activiteit is)?
Ik zie dat gl007 een veel betere flow heeft dan ik heb. Dus ik ga zijn flow implementeren.
Ik had wel een flow, maar omdat ik nooit problemen had, deze flow niet kunnen controleren op werking. Ik zie echter dat de flow van gl007 veel beter is :(

Ben duidelijk nog maar een beginner :(

[ Voor 5% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 17-08-2025 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olie_B_Bommel schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:36:
[...]

Ik zie dat gl007 een veel betere flow heeft dan ik heb. Dus ik ga zijn flow implementeren.
Ik had wel een flow, maar omdat ik nooit problemen had, deze flow niet kunnen controleren op werking. Ik zie echter dat de flow van gl007 veel beter is :(

Ben duidelijk nog maar een beginner :(
Niet doen er zit een denk fout in. SORRY
Ik had liever gehad dat de foutmelding uit de app komt want binnen de besturing van de batterij moet je meer voorwaarden meenemen om de juiste notificatie te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door GL007 op 17-08-2025 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Nu online
GL007 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:53:
[...]

Nou ik had deze flow, wel heel eenvoudig, maar weet ook niet of die nou echt werkt, omdat ik nooit problemen heb. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfkyxCsLfJmrXcM6E-MidrSI86A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/doWGyS3ZaAsC9VplD7ZLEFA5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Olie_B_Bommel schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:56:
[...]

Nou ik had deze flow, wel heel eenvoudig, maar weet ook niet of die nou echt werkt, omdat ik nooit problemen heb. [Afbeelding]
Je moet een tijd lang kijken of de batterij status en niveau niet veranderd..
Ik kom hier nog op terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GL007 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:53:
[...]

Ik had liever gehad dat de foutmelding uit de app komt want binnen de besturing van de batterij moet je meer voorwaarden meenemen om de juiste notificatie te maken.
Vooruit, ik gooi 'm nog een keer in de groep. (maar dus geïnspireerd op post van andere gebruiker)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_UGXMv32q29u7ScKSdt57jI-mI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pNGrshE0DbuYRpn670jpnlXv.png?f=fotoalbum_large

Schoonheidsprijs verdiend het niet. Ik zie inderdaad ook liever in de Homewizard app & API een melding.
(Kijk @HomeWizard_NL nog een keer lief aan. O+ )

Voor de hele uitgesteld & geforceerd laden flow zie:
https://community.homey.a...ij/139216/7?u=johan_bruyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 18:48:
[...]

Vooruit, ik gooi 'm nog een keer in de groep. (maar dus geïnspireerd op post van andere gebruiker)

[Afbeelding]

Schoonheidsprijs verdiend het niet. Ik zie inderdaad ook liever in de Homewizard app & API een melding.
(Kijk @HomeWizard_NL nog een keer lief aan. O+ )

Voor de hele uitgesteld & geforceerd laden flow zie:
https://community.homey.a...ij/139216/7?u=johan_bruyn
In deze tijd van automatisering kan het toch niet de bedoeling zijn dat ik dit allemaal ga overtikken. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simpele foutmelding flow
Er wordt gekeken of het batterij niveau veranderd tijdens het laden en ontladen.
We krijgen eerst een nieuwe niveau bepaling en vergelijkt deze met de bestaande niveau vergelijking tijden het laden of ontladen van de batterij
Wanneer deze niveau niet veranderd tijdens het laden of ontladen krijg je een melding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEoF90B8lYsJ9L6Jwmpuc1t60ik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y4GaLrcAKb2cxxGJdVt606XH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door GL007 op 17-08-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:23
Zojuist even de berichten van vandaag gelezen. Ik ben het er mee eens dat aan de HW app (bv notificaties als we er mis is) toegevoegd mogen worden. Ik overweeg om deze batterij te kopen en zal denk ik meer een gebruiker zijn van neerzetten en niet meer naar omkijken.
Wat ik me afvraag, is of de ontbrekende functionaliteit (bv tijdelijke uitzetten accu, vanwege opladen EV) echt geknutseld moet worden in HA of Homey. Of is dit iets wat wel in de API zit, maar niet in de app? Indien dit laatste, zou ik dat wel vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
meesje schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:56:
Zojuist even de berichten van vandaag gelezen. Ik ben het er mee eens dat aan de HW app (bv notificaties als we er mis is) toegevoegd mogen worden. Ik overweeg om deze batterij te kopen en zal denk ik meer een gebruiker zijn van neerzetten en niet meer naar omkijken.
Wat ik me afvraag, is of de ontbrekende functionaliteit (bv tijdelijke uitzetten accu, vanwege opladen EV) echt geknutseld moet worden in HA of Homey. Of is dit iets wat wel in de API zit, maar niet in de app? Indien dit laatste, zou ik dat wel vreemd vinden.
Dat knutselen valt best mee.
In Home Assistant is dat beschikbaar in de standaard integratie van @DCSBL.
Hiermee kan je de PIB op pauze zetten d.m.v. een schuifje (input selector).
Als je verder wilt, kan je een automatisering maken door gebruik te maken van dit input selector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

meesje schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:56:
In principe is dat niet zo heel raar. De P1 stuurt de batterijen aan en via de API kun je nu de modus kiezen (NoM, Standby, Vol vermogen laden).

Standby zit nog niet in de app. NoM en handmatig laden wel. Waarom standby niet in de app zit weet ik niet maar ik gok dat dit vooral een kwestie is van een duidelijke interface maken waar eventueel ook voorwaardes ingesteld kunnen worden. Zoals huidig tarief of timeslots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:11:
[...]

In principe is dat niet zo heel raar. De P1 stuurt de batterijen aan en via de API kun je nu de modus kiezen (NoM, Standby, Vol vermogen laden).

Standby zit nog niet in de app. NoM en handmatig laden wel. Waarom standby niet in de app zit weet ik niet maar ik gok dat dit vooral een kwestie is van een duidelijke interface maken waar eventueel ook voorwaardes ingesteld kunnen worden. Zoals huidig tarief of timeslots.
Inactief werkt hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
GL007 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:12:
[...]

Stand-by werkt hier wel?
Zit niet in de app van HW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:23
rtunru schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:10:
[...]

Dat knutselen valt best mee.
In Home Assistant is dat beschikbaar in de standaard integratie van @DCSBL.
Hiermee kan je de PIB op pauze zetten d.m.v. een schuifje (input selector).
Als je verder wilt, kan je een automatisering maken door gebruik te maken van dit input selector.
Met HA ben ik al mee de slag. Mooi dat het al in de standaard integratie zit. Kan ik tzt wel eens mee aan de slag gaan.
Aardedraadje schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:11:
[...]

Zelf vind ik het wel vreemd dat een API meer functionaliteit bevat dan de produkten of app van HW zelf. Mijn ervaring is dat een API vaak wat minder kan, maar niet andersom. Ik verwacht minimaal een schuifje in hun app. In ieder geval mooi dat het wel met HA kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rtunru schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:15:
[...]

Zit niet in de app van HW
Het wordt niet zo genoemd in homey Homewizard app. Ik heb het al gecorrigeerd.
De batterij status is
Laden, ontladen en inactief in de app
Waarbij ontladen de NOM werking is

[ Voor 29% gewijzigd door GL007 op 17-08-2025 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:01
Mensen hier ervaring met 4 accus en ha intergratie? Ik zit nu op 2 accus binnenkort 3. Maar las dat met 4 het problemen kan geven naast een ha intergratie. Vraag me af of mensen dit geprobeerd hebben en of dit echt niet werkbaar is.

@HomeWizard_NL zijn jullie voor de toekomst nog bijv bezig met een p1 meter 2.0 te maken die dit wel kan? Want ook peblar laadpaal kan via hw p1 meter maar ook dit vereist natuurlijk een extra verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

crryp schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:14:
Mensen hier ervaring met 4 accus en ha intergratie? Ik zit nu op 2 accus binnenkort 3. Maar las dat met 4 het problemen kan geven naast een ha intergratie. Vraag me af of mensen dit geprobeerd hebben en of dit echt niet werkbaar is.

@HomeWizard_NL zijn jullie voor de toekomst nog bijv bezig met een p1 meter 2.0 te maken die dit wel kan? Want ook peblar laadpaal kan via hw p1 meter maar ook dit vereist natuurlijk een extra verbinding.
Yep. Ik heb mijn ervaring al een paar keer gedeeld, het werkt hier goed met 4 batterijen en daarnaast HA. HA werkt op API V2 en telt dus ook als "zware" verbinding. Ik gebruik HA om de batterij actief aan te sturen en dat gaat prima.

Ik heb daarvoor wel mijn cloudverbinding uitgeschakeld. Schakel je die niet uit, dan heeft hij dus 6 verbindingen en dat ging hier niet altijd goed. Aanstuurcommando's werden niet altijd goed verwerkt. Maar dat was met V1 en V2 naast elkaar in HA. Voordat aansturen in de officiële integratie zat.

Misschien gaat ondertussen zelfs dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crryp schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:14:

Aanvullend op de voorgaande post. Peblar werkt op V1 vd API dus minder belasting. Heb zelf ook Peblar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Aardedraadje schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:19:
[...]

Yep. Ik heb mijn ervaring al een paar keer gedeeld, het werkt hier goed met 4 batterijen en daarnaast HA. HA werkt op API V2 en telt dus ook als "zware" verbinding. Ik gebruik HA om de batterij actief aan te sturen en dat gaat prima.

Ik heb daarvoor wel mijn cloudverbinding uitgeschakeld. Schakel je die niet uit, dan heeft hij dus 6 verbindingen en dat ging hier niet altijd goed. Aanstuurcommando's werden niet altijd goed verwerkt. Maar dat was met V1 en V2 naast elkaar in HA. Voordat aansturen in de officiële integratie zat.

Helder wat bedoel je met cloud verbinding? Kan die uit op de p1? Nvm via ha kan je dat uitzetten maar is wel je energy app om zeep.

[ Voor 4% gewijzigd door crryp op 17-08-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
crryp schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:25:
[...]

Helder wat bedoel je met cloud verbinding? Kan die uit op de p1? Nvm via ha kan je dat uitzetten maar is wel je energy app om zeep.
Jazeker! Maar de connectie PIB en de HW cloud servers blijven online.
Persoonlijk gebruik ik HW app alleen om firmware upgrade te doen.
Voor de rest doe ik alles met HA.

[ Voor 23% gewijzigd door rtunru op 17-08-2025 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Aardedraadje schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:19:
[...]

Liever zet ik die niet uit natuurlijk kijk soms ook wel naar de energy app. Maar goed te weten dat het elkgeval kan werken :)

Dan is mn hw display namelijk ook deels useless hehe

[ Voor 3% gewijzigd door crryp op 17-08-2025 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GL007 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:20:
Simpele foutmelding flow
Er wordt gekeken of het batterij niveau veranderd tijdens het laden en ontladen.
We krijgen eerst een nieuwe niveau bepaling en vergelijkt deze met de bestaande niveau vergelijking tijden het laden of ontladen van de batterij
Wanneer deze niveau niet veranderd tijdens het laden of ontladen krijg je een melding

[Afbeelding]
Sorry, ik denk niet dat dit gaat werken.
De naam van je variabelen komt niet overeen. En het niveau van de batterijen zijn nooit gelijk. Dus ze bij elkaar optellen en delen door twee heb je naar mijn mening niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManS-H schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:09:
[...]

In deze tijd van automatisering kan het toch niet de bedoeling zijn dat ik dit allemaal ga overtikken. :-(
Nostalgie. Net als vroeger nakloppen uit een blaadje dat je had gehaald bij de boekhandel. :+

Er is op Homey geloof ik wel een app voor om dingen te delen. Maar dan moet je alles dacht ik exact het zelfde hebben. Als jou batterij en p1 meter een andere naam hebben ga je al de teil in.

Ik zal niet ontkennen dat het een behoorlijk geavanceerde flow is geworden. Maar we willen nu eenmaal wat meer dan alleen een lampje aanzetten als je thuis komt. Maar het zou inderdaad handig zijn als er een makkelijker manier was om flows te delen en over te nemen. Maar goed dat is een andere discussie. (iets met off topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:41:
[...]

Sorry, ik denk niet dat dit gaat werken.
De naam van je variabelen komt niet overeen. En het niveau van de batterijen zijn nooit gelijk. Dus ze bij elkaar optellen en delen door twee heb je naar mijn mening niks aan.
Het werkt hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

SpeedingWilly schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:59:

Herkent iemand dit?

Ik herken dit, de accu en P1 meter hebben geen contact meer. Ik reset de wifi connection dan even in mijn Unifi omgeving en de accu doet weer mee.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQp76tYcjdCI2QQq5esFm5dmi5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7xpybYvBgvV2rKvYXy5Ve1DE.png?f=fotoalbum_large

Dan moet je mij toch even uitleggen waarom je precies de waarde van BatterijenNiveauOud gebruikt. Terwijl je wegschrijft naar Batterij1NiveauOud. En waar haal je BatterijenNiveau vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
elsinga schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 07:28:
[...]

Ik herken dit, de accu en P1 meter hebben geen contact meer. Ik reset de wifi connection dan even in mijn Unifi omgeving en de accu doet weer mee.
De batterij had gewoon verbinding toen die helemaal uit stond (geen verlichting meer aan de buitenkant). Zo ben ik er ook achter gekomen dat er iets mis was. In de app geen probleem en gewoon connectie, maar de batterij was niet het laden (hij was halfvol) terwijl er zonne-energie overschot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:40:
[...]

[Afbeelding]

Dan moet je mij toch even uitleggen waarom je precies de waarde van BatterijenNiveauOud gebruikt. Terwijl je wegschrijft naar Batterij1NiveauOud. En waar haal je BatterijenNiveau vandaan?
Die wordt in een andere flow elke 2 minuten berekend. En die is de som van beide batterijen gedeelt door 2
Verder heb ik een extra voorwaarde er ingebouwd dat het niveau van iedere batterij < 100 moet zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikTzURTPc2Jyl64_uL5t1VMLiMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vf5YqcUyME3SH7rM9PY93GQz.png?f=fotoalbum_large
Scherm is zo klein omdat ik de flow op een IPad Air ontwikkeld.

[ Voor 11% gewijzigd door GL007 op 18-08-2025 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GL007 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:51:
[...]

Die wordt in een andere flow elke 2 minuten berekend. En die is de som van beide batterijen gedeelt door 2
Verder heb ik een extra voorwaarde er ingebouwd dat het niveau van iedere batterij < 100.[Afbeelding]
Scherm is zo klein omdat ik de flow op een IPad Air ontwikkeld.
Ik zie echter nog steeds variabelen BatterijenNiveauOud en Batterij1NiveauOud die ik niet kan plaatsen. Moeten die niet het zelfde zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:28:
[...]

Ik zie echter nog steeds variabelen BatterijenNiveauOud en Batterij1NiveauOud die ik niet kan plaatsen. Moeten die niet het zelfde zijn?
Klopt ik heb het aangepast.
Zie boven
Toch had ik liever dat uit de api die verdomde foutmelding kwam.
En dat geldt ook voor de batterij temperatuur.

[ Voor 6% gewijzigd door GL007 op 18-08-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GL007 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:15:
[...]

Klopt ik heb het aangepast.
Zie boven
Toch had ik liever dat uit de api die verdomde foutmelding kwam.
En dat geldt ook voor de batterij temperatuur.
Dat zou inderdaad het beste zijn. Op het werk hebben wij een Airleader hangen die de compressoren aanstuurt. Daar zit een uitgang op die hoog wordt bij een storing. Dat hebben wij weer aan ons PLC systeem gehangen. Zodat wij beneden in de TD op een monitor kunnen zien dat er een storing is. Wat die storing dan is zien wij wel bij de compressoren. (je moet er toch heen) Spannender dan dat hoeft het niet te worden. Gewoon 1 bitje in de API "storing". En uiteraard een push melding in de @HomeWizard_NL app. Iedereen blij. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ter info van HW @DCSBL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lk3AJmfYd5VWFmJbx4taSGdYoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q47Sb0T5d03R3mcbI1ZqmDkM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:25:
[...]

Dat zou inderdaad het beste zijn. Op het werk hebben wij een Airleader hangen die de compressoren aanstuurt. Daar zit een uitgang op die hoog wordt bij een storing. Dat hebben wij weer aan ons PLC systeem gehangen. Zodat wij beneden in de TD op een monitor kunnen zien dat er een storing is. Wat die storing dan is zien wij wel bij de compressoren. (je moet er toch heen) Spannender dan dat hoeft het niet te worden. Gewoon 1 bitje in de API "storing". En uiteraard een push melding in de @HomeWizard_NL app. Iedereen blij. :)
Helemaal mee eens en de temperatuur van de batterij.
Zendure batterijen hebben dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Voor mensen die met HA werken, hieronder een automatisering YAML die iemand hier geschreven heeft om een notificatie te krijgen op jouw mobiel. Wel deze automatisering aanmaken met de HA app op jouw mobiel. Anders krijg je de device_id niet.

alias: Vermogen - Notificatie plug-in batterij
description: ""
triggers:
- trigger: numeric_state
entity_id:
- sensor.plug_in_battery_power
for:
hours: 0
minutes: 30
seconds: 0
above: -10
below: 10
conditions:
- condition: numeric_state
entity_id: sensor.plug_in_battery_state_of_charge
above: 10
below: 95
actions:
- device_id: 5ebb975bafb76e287a8bbadf4a2556c5
domain: mobile_app
type: notify
mode: single
Pagina: 1 ... 191 ... 212 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.