eovermeer schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:43:
[...]
Discussie kan weer worden geopend, heb na het onlangs laten vervangen van de slimme meter (DSMR 4 naar DSMR 5.5) een brief ontvangen van de netbeheerder dat de installatie mogelijk verkeerd is uitgevoerd.
Ik had al mijn vermoeden vanwege dit forum dat dit het miniscule terugleveren is in de nacht en dat blijkt dus het probleem te zijn. De controle van de monteur moest desondanks toch worden uitgevoerd. Deze onnodige procedure was niet nodig geweest als ik de HW batterij had aangemeld werd mij verteld. De netbeheerder was niet op de hoogte dat een 0.8 kWh batterij niet aangemeld kan worden.
Inmiddels hier een workaround gezien om toch aan te melden, dank voor de screenshots hiervan
Ik draai overigens ook de beta en het terugleveren is ook bij mij toegenomen tot 10-15 Wh.
Hier hebben wij liander en die heb ik zojuist gebeld maar die weten niets van een batterij aanmelden.
Als de 0,8kwh , van de hw pib, er niet staat moet je maar 1.0 kwh invullen vertelde degene van liander mij.
Iemand anders dat ook ingevuld toevallig?1.0kwh
Trouwens degene van liander vertelde mij dat de site energieleveren.nl van de overheid is. Liander ziet helemaal niet dat je dan een batterij heb aangemeld.
Als je een pib aanmeld zien ze alleen dat je een opwekinstallatie heb aangemeld.
Net als je zonnepanelen.nou zijn die wel belangrijk om aan te melden anders weet je energieleverancier niet dat je terugleverd.en je wil natuurlijk wel gesaldeerd krijgen.
Dus degene van Liander liet voor mij in t midden of je nou verplicht was of niet om de pib aan te melden.
Update: 800 watt max wat de batterij laad en ontlaad bedoelde ik.
[
Voor 19% gewijzigd door
Diaantje71 op 25-07-2025 13:57
]