Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Goed nieuws! De levering van jouw Plug-In Battery is nu echt dichtbij. We verwachten jouw thuisbatterij in de komende 2 weken te leveren.
Zodra jouw Plug-In Battery klaarstaat voor verzending, ontvang je een mail om de bestelling af te ronden. Daarna krijg je een mail om het levermoment te plannen. Houd je inbox en spamfolder goed in de gaten. Je bestelling wordt aangetekend geleverd, dus zorg dat je thuis bent voor een krabbel.
Veel plezier met je thuisbatterij!
Dat was 10 februari aan mij de mail en tja ik verwacht ook zoveel , misschien verwacht ik wel teveel ??
Ik citeer wat er in de mail van HW staat, niets anders.Gizz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:10:
[...]
Niet iedereen krijgt een dergelijke mail. Na de betaling kreeg ik een verzendbevestiging met de melding dat hij de volgende ochtend geleverd zou worden. Geen mogelijkheid om zelf iets te plannen.
Misschien hebben ze hun procedure wat aangepast na ervaring te hebben opgedaan met de leveringen die reeds hebben plaatsgevonden.
Dat is apart hier 12.49 en niks ontvangenCatdogsf schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:38:
Yes mail binnen... Batterij zojuist betaald. (besteld op 25 juni 18.46h)
Yes, die heb ik ook gehad.peterbier schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:12:
Hier ook een email gehad voor de 2e batterij.
[Afbeelding]
Ik twijfel of ik vooruitlopend hierop en de goede verhalen hier misschien alvast een tweede wil bestellen...
Onder ander dit:Erick12345678 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:33:
Zojuist software 1.00.16 binnen
Ben benieuwd naar de changelog
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het probleem waarbij de batterij niet reageerde op handmatige laadmodus verwachten we met een update eind deze week of na het weekend op te lossen. Heel soms zien we dit fout gaan, maar met de update wordt dit opgelost.
Ja dat is apart, hier bestelbevestiging 25 Juni 13:53 en nog niets ontvangen aan betaallink.ivo1969 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:40:
[...]
Dat is apart hier 12.49 en niks ontvangen
Wel iemand van Homewizard die m'n bestelnummer gaat koppelen aan m'n account hopelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door LongTimeAgo op 12-02-2025 16:50 ]
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Ik heb deze vraag maar weer eens voor gelegd aan Homewizard zelf (Daniëlle)LongTimeAgo schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:50:
[...]
Ja dat is apart, hier bestelbevestiging 25 Juni 13:53 en nog niets ontvangen aan betaallink.
Wel iemand van Homewizard die m'n bestelnummer gaat koppelen aan m'n account hopelijk.
Hier ook, besteld op 26 juli 2024.xylone schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:47:
[...]
Ja hier ook email ontvangen. Bestelling op 27 aug 11:48 uur geplaatst.
Wel een window van 1 1/2 maand...
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
12:55 heeft ook geen mail ontvangenLongTimeAgo schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:50:
[...]
Ja dat is apart, hier bestelbevestiging 25 Juni 13:53 en nog niets ontvangen aan betaallink.
Ik vermoed dat dit een een foutje is van die persoon want er is nu tot ongeveer 12:30 uitgeleverd.
Er gaat vandaag een mail uit naar iedereen die in de maart batch valt. Deze heb je als het goed is ontvangen, of je ontvangt deze nog in het komende uur.
Rick
Dat heb ik zojuist mogen ontvangen
[ Voor 6% gewijzigd door ivo1969 op 12-02-2025 17:08 ]
Ook net ontvangen.peterbier schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:12:
Hier ook een email gehad voor de 2e batterij.
[Afbeelding]
Het rommelt in de verte en komt langzaam dichterbij.
29-06 besteld.
Wie zeurt komt voorlopig nog niet aan de beurt

De display die ik besteld heb van de kortingscode is overigens al wel binnen
[ Voor 14% gewijzigd door JasperVerbeek op 12-02-2025 17:38 ]
Mijn ervaring met transmission is dat die status pagina totaal niet accuraat is.JasperVerbeek schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:37:
pakket nog niet eens ontvangen bij transmission.
Dus hij wordt vandaag, morgen of gisteren geleverd. Succes!
[ Voor 30% gewijzigd door LongTimeAgo op 12-02-2025 17:39 ]
Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Bestelling geplaatst op 26 augustus.
Leuk! Ik ben benieuwd of ik daarmee mijn teruglevering beneden de 1000kW kan houden om na mei €165 jaarlijkse teruglever boete te kunnen uitsparen. Vorig contract jaar was het ongeveer 1400kW bij 1800kW verbruik.
Ik had twee mailtjes ontvangen van noreply go parcel.JasperVerbeek schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:37:
Heeft iemand een idee wat ze met die tracking pagina doen? Zou vandaag geleverd worden tussen 08:00-19:00 (lekker specifiek) alleen is het pakket nog niet eens ontvangen bij transmission. Ik heb weinig hoop dat het vandaag nog gaat gebeuren zo.
De display die ik besteld heb van de kortingscode is overigens al wel binnen
Van het eerste mailtje klopte niet veel wat er stond in de link en de verwachte bezorgtijd ook niet,
dit mailtje had de titel : Uw bestelling is ontvangen
Het tweede mailtje was beter en in de track&trace kon je de bezorging rechtsonder volgen
dit mailtje had de titel : Uw bestelling is onderweg
Hier stond ook een link in naar Transmission met dezelfde gegevens alleen iets vertraagd.
LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant
Als je die ook kunt gebruiken, een half volle batterij krijg je de volgende dag ook maar half-vol.vanDaal schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:44:
[...]
Yes, die heb ik ook gehad.
Ik twijfel of ik vooruitlopend hierop en de goede verhalen hier misschien alvast een tweede wil bestellen...
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
kun je vrij eenvoudig berekenen door :phoenix2149 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:41:
Yes! Zojuist ook de mail gehad voor levering feb-april!
Bestelling geplaatst op 26 augustus.
Leuk! Ik ben benieuwd of ik daarmee mijn teruglevering beneden de 1000kW kan houden om na mei €165 jaarlijkse teruglever boete te kunnen uitsparen. Vorig contract jaar was het ongeveer 1400kW bij 1800kW verbruik.
bij 1 batterij crica 250 dagen * 2,7 kWh = 675 kwh op jaar basis minder teruglevering
bij 2 batterijen circa 250 dagen * 2,7 kWh *2 batterijen = 1.350 kWh op jaar basis minder teruglevering
hierbij uitgaand dat je ook in die 250 dagen de batterij volledig leeg (met circa 2,0 kWh per batterij) leeg kunt trekken tijdens de donkere uurtjes.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

[ Voor 3% gewijzigd door MacD007 op 12-02-2025 17:54 ]
Jawel, uitrekenen is leuk maar praktijk is beter. Van die geschatte dagen is natuurlijk niet altijd 2,7kw beschikbaar om de batterij volledig te vullen.MacD007 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:52:
[...]
kun je vrij eenvoudig berekenen door :
bij 1 batterij crica 250 dagen * 2,7 kWh = 675 kwh op jaar basis minder teruglevering
bij 2 batterijen circa 250 dagen * 2,7 kWh *2 batterijen = 1.350 kWh op jaar basis minder teruglevering
hierbij uitgaand dat je ook in die 250 dagen de batterij volledig leeg (met circa 2,0 kWh per batterij) leeg kunt trekken tijdens de donkere uurtjes.
Hoewel in jou voorbeeld er genoeg ruimte zit om inderdaad er onder te blijven met eentje. Klinkt positief plus dat ie ook wel een beetje (~10% toch?) verlies hebt met het omvormen.
Bij mij zat hij in mijn spam. Hou dat ook in de gaten.winwiz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:52:
Hmmm. hier van 25 juni 13:10 niets ontvangen. Nou ja we hopen dan maar op morgen ofzo.
12.30 was laatste uitleveringphoenix2149 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:04:
[...]
Bij mij zat hij in mijn spam. Hou dat ook in de gaten.
Hier is hij gewoon bij de buren afgeleverd... dus je hoeft er niet voor thuis te blijven!hanev001 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:49:
[...]
Staat in de mail. Na de betaling krijg je nog een mail waarmee je het levermoment kan plannen en de batterij wordt aangetekend verzonden dus er moet iemand zijn die bevoegd is om voor ontvangst te tekenen,
Nou lekker dan, zou ik zelf niet zo blij mee zijnPandorian schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:16:
[...]
Hier is hij gewoon bij de buren afgeleverd... dus je hoeft er niet voor thuis te blijven!
Wij hebben met onze buren een uitwisselingsverdrag.ivo1969 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:18:
[...]
Nou lekker dan, zou ik zelf niet zo blij mee zijn
Met regelmaat wordt er hier iets afgeleverd wat voor de buren is, en omgekeerd.
Wij nemen dat dat gewoon in ontvangst en geven dat onderling weer door.
[ Voor 25% gewijzigd door Vale Ouwe op 12-02-2025 18:26 ]
Het is een beetje als dit probleem:MacD007 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:54:
ik denk dat we deze topic toch moeten omnoemen, deel 1 werd de nek omgedraaid omdat er te veel over leveringen werd gepost, met deel 2 is het echter blijkbaar niet veel anders.![]()
In vorige leveringen wist je het : maandag krijgt iedereen die tussen dan en dan besteld heeft een linkje om te betalen. Prima, kan ik mee werken. Moet ik alleen zorgen dat ik dinsdag en woensdag thuis ben. Hoi opdrachtgever, ik ben er even niet. Je kan het plannen, dingen regelen.
Nu? Ik heb geen idee wanneer die mail komt. Morgen? Vrijdag? Of tillen ze het over het weekend heen en wordt het maandag. Na betaling zit je 2 dagen thuis. De indicatie wanneer het bezorgd wordt is dat, een indicatie. Het hoeft niet.
Nu is mijn opdrachtgever er nog makkelijk in en valt er last minute wel wat te regelen. Maar er zijn ook mensen die verplicht volgens rooster aanwezig moeten zijn. Die kunnen niet zomaar even een paar dagen thuis blijven omdat er een pakket komt.
Voor pakketjes is het normaal simpel, ik plan de leverdag op mijn thuiswerkdag. Of ik regel een afhaalpunt, maar dat gaat bij DHL bijvoorbeeld steevast mis. Dat gaat hier even niet
Dus dan snap je waar het pijnpunt zit.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Vergeet dan niet uw vrouw uw email credentials te geven of ze gaat de email met betaal link missenivo1969 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:57:
[...]
Al is het na mijn dood, ik annuleer niks
Vrouw?blahenazo schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:46:
[...]
Vergeet dan niet uw vrouw uw email credentials te geven of ze gaat de email met betaal link missen
Lees partner of tenminste erfgen(a/aa)m(e/en).
[ Voor 3% gewijzigd door Vale Ouwe op 12-02-2025 19:07 ]
sorry, als je nu met het huidig weer niet een maar zelfs twee batterijen met een pv installatie vol kunt krijgen, dan heb je vrees ik een ander probleem die je met zelfs geen 20 batterijen kunt oplossen.hortens9273 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:35:
Zijn er al veel mensen die 2 batterijen of meer hebben, ben namelijk benieuwd naar de ervaringen al kan dat natuurlijk nu nog niet goed zo omdat er nog niet veel zon opbrengst is. Zit te twijfelen namelijk 1 of 2, ivm voorlopig nog salderen wel met terug leverboete van 0,13 eurocent.
Gewoon geduld hebben en ja, dat gaat nog wel een paar maanden duren, voordat je een eerlijk en juist antwoord op je vraag kunt gaan krijgen welke onderbouwd zijn met echte cijfers.
of anders ga gewoon simuleren, deel 1 hebben we meer dan voldoende voorbeelden hoe dat moet en hoe je dat kunt gaan doen.
Reken met 200-220 dagen (pesimistisch) of met 230-250 dagen (optimistisch) keer 2,7 kWh, dan weet je wat je van een thuis-batterij van je teruglevering (dus niet van je opbrengst) kunt afschrapen en kijk dan bij je energieboer wat vooraf en achteraf je TLK (of TLB) zal worden. Reken je echter niet rijk, bij 2 batterijen kom je op circa 1350 kWh besparing uit, dat is dus circa 175 euro per jaar.
Als je alleen gaat rekenen met de TLK heeft een ROI van circa 16 jaar, oeps dat is al voorbij de technische levensduur. Je bespaard ook nog circa 1.000 kWh per jaar aan stroom (saldering nu even buiten beschouwing gelaten) dat heeft een waarde van circa 250 euro per jaar. tot 2027 kun je echter nog volledig salderen.
dus tot 2027 heb je een besparing van circa 175 euro per jaar, daarna circa 325 euro (op basis van 25 ct/kWh). Daarmee kom je circa op 9,5 jaar TVT uit bij 2 batterijen. even zeer optimistischen grof gerekend, ga dus eerder van 10-12 jaar uit.
Dank
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Waarom? Tis all in the gameblueman85 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:13:
Zullen we het alsjeblieft weer over de batterijen inhoudelijk hebben en niet meer over alle leveringsperikelen.....
Dank
Door al het gepraat over leveringen , gaat het in ieder geval niet meer over de hw batterij integratie in haMacD007 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:54:
ik denk dat we deze topic toch moeten omnoemen, deel 1 werd de nek omgedraaid omdat er te veel over leveringen werd gepost, met deel 2 is het echter blijkbaar niet veel anders.![]()
Hier 0 watt.arjen888 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:47:
Mijn batterij neemt sinds 13:00 11 watt continue?
Luchtfilter stekker zit tussen de batterij.
:strip_exif()/f/image/1bCzcgOrELRjgarpv8PmiVnN.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat weet jij beter dan wij!arjen888 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:47:
Mijn batterij neemt sinds 13:00 11 watt continue?
Lijkt me niet dat hij naar het minimum aan het laden is. En standby 11 Watt is te veel
Zijn we daar niet met zn alle bij?MacD007 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:54:
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Rare opmerking want er werd in deel 1 heeeeeel lang alleen maar gerekend. Vergeleken met andere batterijen. Veel gespeculeer. Als je heimwee heb lees het daar gerust eens terug.MacD007 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:54:
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ik word net wakker, bleek een droom te zijn.Catdogsf schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:38:
Yes mail binnen... Batterij zojuist betaald. (besteld op 25 juni 18.46h)
Beter dan een natte 🙃Catdogsf schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:15:
[...]
Ik word net wakker, bleek een droom te zijn.
klopt wat anders dan simuleren konden we daar ook niet en eigenlijk nog steeds niet, zeker als ik de posts voorbij zie komen waar met bv 11W laden (tenminste zo lees ik het) wordt gesproken. Wat de beste mensen blijkbaar vergeten dat in deze tijden de zon niet echt wil meespelen, in het norden waar deze nu vol zitten met sneeuw al helemaal niet.Devke schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:08:
[...]
Rare opmerking want er werd in deel 1 heeeeeel lang alleen maar gerekend. Vergeleken met andere batterijen. Veel gespeculeer. Als je heimwee heb lees het daar gerust eens terug.
wil je echte data, ga het dak op en zet er een 10.000W lamp van de voetbalclub op je zonnepanelen, mogelijk dat je dan nog wat opbrenst kunt zien, die dan wel wat meer stroom gaat kosten, vrees ik.
Dus ja, tijdens deze tijden blijft er eigenlijk niets anders over om te gaan simuleren, ik zou dat echter niet direct gespeculeer willen noemen.
Hèhèhè, ik werd gestoord van de 9 paginas die ik moest lezen, denk top ff lekker gebruikerservaringen lezen, nee hoor 8 pagina's gaat alleen maar over klagende/zeikende mensen die zitten te zeuren over de leveringen/datums terwijl Homewizard super transparant is en een top product hebben neergezet.
Ga bv eens het topic van de Duravolt lezen, die hebben hun zaakjes totaal niet op orde, daar begrijp ik als men "klaagt".
Het is te hopen... langzaam wel klaar met die grijze weer. Kan verder ook niet het e.a. testen. Ontladen of laden op verschillende vermogens bijvoorbeeld om de invloed op de RTE te zien. Langzaam zien meer tweakers de batterij komen. Goede ontwikkeling.Daf11 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:00:
Komende week gaat het heel interessant worden er schijnt een aantal dagen volop zon te zijn. Ben dan vooral benieuwd wat de ervaringen zijn.
Zelf 2 accu's besteld maar die zijn helaas tegen die tijd nog niet binnen.
als je goed aan het lezen was had je gezien dat ik het laad/ontlaad verlies heb meegerekend, 2.7 kWh per batterij laden en 2,0 kWh ontladen (dit op basis van de beschikbare gegevens hier op tweakers), dus mogelijk iets te veel, maar het was sws een grofe berekening.phoenix2149 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:02:
[...]
Jawel, uitrekenen is leuk maar praktijk is beter. Van die geschatte dagen is natuurlijk niet altijd 2,7kw beschikbaar om de batterij volledig te vullen.
Hoewel in jou voorbeeld er genoeg ruimte zit om inderdaad er onder te blijven met eentje. Klinkt positief plus dat ie ook wel een beetje (~10% toch?) verlies hebt met het omvormen.
En ja, die 250 ( erg optimistische benadering) is juist bedoeld dat je tijdens deze dagen van het jaar de batterij volledig vol geladen krijgt, bij de overige van de 365 dagen dus niet.
Dus, ja, de door jou genoemde verlies zit er wel in, die heb je natuurlijk alleen bij het eigen gebruik, voor de TLK is natuurlijk alleen het laadvermogen wat je ipv het net opstuurt en nu in de batterij stopt van belang.
[ Voor 22% gewijzigd door MacD007 op 12-02-2025 20:57 ]
Nee nee van homewizard krijg ik alleen te horen vertraagd sorry sorry etc... En 3 dagen terug maak maar alvast ruimte.Catdogsf schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:26:
[...]
Hèhèhè, ik werd gestoord van de 9 paginas die ik moest lezen, denk top ff lekker gebruikerservaringen lezen, nee hoor 8 pagina's gaat alleen maar over klagende/zeikende mensen die zitten te zeuren over de leveringen/datums terwijl Homewizard super transparant is en een top product hebben neergezet.
Ga bv eens het topic van de Duravolt lezen, die hebben hun zaakjes totaal niet op orde, daar begrijp ik als men "klaagt".
Dus goed op orde??
Er is nu tot 12.30 uitgeleverd. Prima, maar laat ze eerst alles eerst uitleveren en dan pas weer nieuwe accus gaan verkopen, dat is transparant
Volg dat topic ook. Daar is ervaring genoeg inmiddels 🙈Catdogsf schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:26:
[...]
Daf11 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:55:
[...]
Dat weet jij beter dan wij!
Lijkt me niet dat hij naar het minimum aan het laden is. En standby 11 Watt is te veel
/f/image/14V6iNIVYnjOF7XarUoaTIvO.png?f=fotoalbum_large)
Stekker er uit en er in en hij is weer netjes 0
Sommige drammen zelfs al een beetje ....
5020 Wp zuid, 3280 Wp oost. Daikin Altherma 3M full electric 6kW. Resolar 60 heatpipes 300ltr ZB, Hyundai Kona 64kWh. HW 2x 2.7 kWh thuisbatterij
Klopt en ik ben de grootsteHvM schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:32:
Heerliijk om te zien hoe we als ongeduldige kinderen zitten te wachten op het speelgoed.
Sommige drammen zelfs al een beetje ....
Ja in 1 ding, dat het niet werktDevke schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:30:
[...]
Volg dat topic ook. Daar is ervaring genoeg inmiddels 🙈

Wel jammer trouwens, want ik hoop dat het nog goed mag komen.
Je hoeft niet te simuleren. Er zit een "de zon schijnt" knop in de app waarbij je de batterij kunt vol pompen. Dus je kunt prima NOM ervaring opdoen. Je ziet dat er wat HA inzichten komen mbt grafieken etc. Het testen zoals ik graag zou willen kan (nog) niet. Zie paar postst terug. Ontladen en laden op een vast vermogen. Uitstellen van laden. Noem maar op. Het mooie weer komt wel. Het is geen verrassing dat dit nog de mindere maanden zijn. Al hoop je op meer zon.MacD007 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:24:
[...]
klopt wat anders dan simuleren konden we daar ook niet en eigenlijk nog steeds niet, zeker als ik de posts voorbij zie komen waar met bv 11W laden (tenminste zo lees ik het) wordt gesproken. Wat de beste mensen blijkbaar vergeten dat in deze tijden de zon niet echt wil meespelen, in het norden waar deze nu vol zitten met sneeuw al helemaal niet.
wil je echte data, ga het dak op en zet er een 10.000W lamp van de voetbalclub op je zonnepanelen, mogelijk dat je dan nog wat opbrenst kunt zien, die dan wel wat meer stroom gaat kosten, vrees ik.
Dus ja, tijdens deze tijden blijft er eigenlijk niets anders over om te gaan simuleren, ik zou dat echter niet direct gespeculeer willen noemen.
Bijzonder misschien kan @HomeWizard_NL hem uitlezen. Zou niet fijn zijn als het met een volle accus gebeurd.arjen888 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:31:
[...]
[Afbeelding]
Stekker er uit en er in en hij is weer netjes 0
Natuurlijk gunnen we hun ook een mooi product maar duidelijk is dat dit systeem te snel de markt opgekomen is. Niet goed getest. Alhoewel je daar ook wel een beetje tweaker voor bent 😜Catdogsf schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:35:
[...]
Ja in 1 ding, dat het niet werkt![]()
Wel jammer trouwens, want ik hoop dat het nog goed mag komen.
Ik vond eigenlijk de prijs al twijfelachtig gelukkig niet ik deze bizarre marketing stunt getrapt ben.Devke schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:39:
[...]
Natuurlijk gunnen we hun ook een mooi product maar duidelijk is dat dit systeem te snel de markt opgekomen is. Niet goed getest. Alhoewel je daar ook wel een beetje tweaker voor bent 😜
Meestal als je denkt dit is te mooi om waar te zijn is dat ook zo.
Voordat we die gaan vergelijken hier...... ook daar is een mooi topic van 😜😊peterbier schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:48:
Mij lijkt dat Zendure systeem wel wat.
[Afbeelding]
Gewoon bakken stapelen.
Maar dat zie ik over 2 jaar wel weer.
Eerst maar doen met 2 HomeWizard batterijen.
Klopt, voor een dag is dat zo, echter de vraag was bv gezien een heel jaar cq de terugverdientijd van een of twee units, en dan wordt je met je nom knop niet bijzonder wijzer mee en zul je dus dit toch moeten gaan simuleren, toch ?Devke schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:36:
[...]
Je hoeft niet te simuleren. Er zit een "de zon schijnt" knop in de app waarbij je de batterij kunt vol pompen. Dus je kunt prima NOM ervaring opdoen. Je ziet dat er wat HA inzichten komen mbt grafieken etc. Het testen zoals ik graag zou willen kan (nog) niet. Zie paar postst terug. Ontladen en laden op een vast vermogen. Uitstellen van laden. Noem maar op. Het mooie weer komt wel. Het is geen verrassing dat dit nog de mindere maanden zijn. Al hoop je op meer zon.
Dat weet ik er is overal wel een topic voor.Devke schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:52:
[...]
Voordat we die gaan vergelijken hier...... ook daar is een mooi topic van 😜😊
Ik hoop tegen die tijd dat HomeWizard met zo vergelijkbaar systeem komt.
Dus een omvormer met koppelboxen.
is die 7watt , zodat het gemiddelde op die EAP650 ?peterbier schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:54:
[...]
Hier 0 watt.
Luchtfilter stekker zit tussen de batterij.
[Afbeelding]
ik zit zelf hier met EAP245's V3 op een POE switch , elke avond zet ik 1 AP af (vrouw des huizes maakt zich zorgen over al de straling , ....).
Volgens de plug die mijn hele UPS/netwerk/ meterkast ( modem etc...) meeneemt , maakt het af en aan zetten een verschil van 5 a 6 watt. (EAP op POE poort op de switch)
volgens mijn switch is het 3,5wat POE , dus zal de rest wel ergens in de switch/voeding of waar dan ook extra verstookt worden .
om ook een eventuele plug meetfout niet te vergeten
:strip_exif()/f/image/kV7DxQKuDLEF3RLGoNy8451S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8tTH3e3RMoKZXB1EA1BAjCpf.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh zo. Ja dat zal via bat_sim gewoon kunnen. Die loopt hier door.MacD007 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:52:
[...]
Klopt, voor een dag is dat zo, echter de vraag was bv gezien een heel jaar cq de terugverdientijd van een of twee units, en dan wordt je met je nom knop niet bijzonder wijzer mee en zul je dus dit toch moeten gaan simuleren, toch ?
Ja de EAP650 zijn nogal stroom verbruikers.blahenazo schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:55:
[...]
is die 7watt , zodat het gemiddelde op die EAP650 ?
ik zit zelf hier met EAP245's V3 op een POE switch , elke avond zet ik 1 AP af (vrouw des huizes maakt zich zorgen over al de straling , ....).
Volgens de plug die mijn hele UPS/netwerk/ meterkast ( modem etc...) meeneemt het af en aan zetten maakt een verschil van 5 a 6 watt. (EAP op POE poort op de switch)
volgens mijn switch is het 3,5wat POE , dus zal de rest wel ergens in de switch/voeding of waar dan ook extra verstookt worden .
om ook een eventuele plug meetfout niet te vergeten
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar wel wifi6.
Tegenover de EAP245 waar ik er ook een paar van heb hangen ieder zo,n 3watt op de poe switch SG2428LP gemeten.
Tja, goede buren, dus het kon wel.ivo1969 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:18:
[...]
Maandags de mail ontvangen met de betalings link, niet veel daarna de leverbevestiging.
Met een geplande levering woensdag. Op de tracking site aangevraagd of levering op vrijdag plaats kon vinden. Ik zou van maandag middag tot donderdag in het buitenland zijn....
Op deze opmerking niets meer vernomen. Ik dan maar hopen dat het woensdag middag zou zijn, dan zou er misschien iemand thuis zijn.
Dinsdag de bevestiging dat hij geleverd was.! Vond dat al vreemd, misschien een van de kids thuis, maar die doen de deur nog niet open, al staat de koning voor de deur. Maar het bleek bij de buren te zijn. Zullen wel even gevloekt hebben toen het pakket zo zwaar bleek
Voorlopig zijn de ervaringen met de batterij positief en heb ik de 2e batterij vorige week alvast weer gepreordered.
Alles zit netjes op een 1 eigen groep die de batterijen helemaal voor hun zelf mogen gebruiken, ik ga niet zitten delen over fases want mijn panelen komen binnen op L1 dan is wel zo duurzaam als ik die fase op de eigen groep voor de batterijen ook gebruik ondanks dat alles boven de meter wordt verrekend met elkaar.
Zeker als ik kijk naar de toekomst waarbij de energie boeren per fase gaan belasten is het belangrijk om (en duurzaam) om de batterijen opdezelfde fase als de panelen te houden.
Het testen gaat gewoon door hier, de batterij heeft definitief moeite met lagere temperaturen van onder de 10 graden, in mijn hal is het gelukkig boven de 10 graden dus optimaal.
Iedereen die de batterij nog binnen moet krijgen even het volgende, laat je batterij even op temperatuur komen voordat je deze inschakeld om te voorkomen dat je knipperende oranje leds krijgt.
Een uurtje uit de doos op kamertemperatuur is al voldoende zo lijkt het.
Dat laatste geldt eigenlijk wel voor alle elektronica, maar wel even goed om hier te vermeldenFlodder325 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:24:
Ik kan niet wachten op het zonnetje ook vandaag slechts tot 22% kunnen opladen, helaas was dat zo weer opgeslokt door het huis.
Voorlopig zijn de ervaringen met de batterij positief en heb ik de 2e batterij vorige week alvast weer gepreordered.
Alles zit netjes op een 1 eigen groep die de batterijen helemaal voor hun zelf mogen gebruiken, ik ga niet zitten delen over fases want mijn panelen komen binnen op L1 dan is wel zo duurzaam als ik die fase op de eigen groep voor de batterijen ook gebruik ondanks dat alles boven de meter wordt verrekend met elkaar.
Zeker als ik kijk naar de toekomst waarbij de energie boeren per fase gaan belasten is het belangrijk om (en duurzaam) om de batterijen opdezelfde fase als de panelen te houden.
Het testen gaat gewoon door hier, de batterij heeft definitief moeite met lagere temperaturen van onder de 10 graden, in mijn hal is het gelukkig boven de 10 graden dus optimaal.
Iedereen die de batterij nog binnen moet krijgen even het volgende, laat je batterij even op temperatuur komen voordat je deze inschakeld om te voorkomen dat je knipperende oranje leds krijgt.
I
22%. Beter weer dan hier gehad. Of veeeel meer panelen. Wel 2% hier 🤣. Precies 1 kWh opgewekt. (3330 Wp)Flodder325 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:24:
Ik kan niet wachten op het zonnetje ook vandaag slechts tot 22% kunnen opladen, helaas was dat zo weer opgeslokt door het huis.
Dat is wel weer meer dan de 865 watt die hier vandaag is opgewekt 🙃. 10 panelen op zuid westenDevke schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:31:
[...]
22%. Beter weer dan hier gehad. Of veeeel meer panelen. Wel 2% hier 🤣. Precies 1 kWh opgewekt. (3330 Wp)
3,25kWp
Ik heb trouwens Solar Watt panelen, ben wel eigenlijk benieuwd hoe die zich verhouden b.v. de Chinese panelen.
[ Voor 15% gewijzigd door ivo1969 op 12-02-2025 21:39 ]
Ik heb de batterij pas de volgende dag aangesloten.Flodder325 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:24:
Ik snap niet dat mensen het direct aan willen sluiten met die kou buiten.
De kans op condens van een warme ruimte op een koud product wat electronica bevat is niet verstandig.
SB3.6-1AV-40 590 Daily Yield => 2,401 Wh
Hier (belgie) staat sinds gisteren een digitale teller
Ik ben nu aan het wachten totdat de netbeheerder, de digitale meter opneemt in zijn portaal, om daarna de P1 poort te activeren.
Het klantennummer/ tellers staan op naam van de vrouw des huizes, met als gevolg dat ik haar nu telkens lastig val om te kijken of de tellers ok zijn
tot 72 uur wachten voordat de registratie van de tellers in orde is.
Dan nog meer wachten om de P1 poort te activeren.
Ik kijk met smart naar mijn P1 meter en HA integratie ....
Het lijkt een beetje zoals wachten op een batterij
Hier erg goede ervaringen mee, nadeel is dat je steeds verder blijft upgraden met extra bakken, ga nu weer bijhalenpeterbier schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:48:
Mij lijkt dat Zendure systeem wel wat.
[Afbeelding]
Gewoon bakken stapelen.
Maar dat zie ik over 2 jaar wel weer.
Eerst maar doen met 2 HomeWizard batterijen.

Zie ook Het Zendure Hyper 2000 + AB2000(S) plug-in thuisaccu topic.
Heb ze nu overigens iedere dag op NOM draaien en hou sinds 5 februari In Home Assistant de totaal import en export bij zodat ik hier ter vergelijk binnenkort de RTE kan delen. Vooralsnog is deze volgens de HW Energy Socket in februari: 60 kWh/74.3=80,7% RTE (dus gemeten op het stopcontact, niet het apparaat zelf). In januari: 148/187 = 79,1% RTE, maar de set staat buiten in de kou en warmt zichzelf regelmatig op omdat LFP accu's onder de 0 graden niet geladen mogen worden, er zit dus wat verlies in, waardoor de RTE iets hoger zal liggen. Vermoed 80-82% op kamertemperatuur bij het stopcontact gemeten als je NOM draait.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ben je ooit ergens wél blij mee?ivo1969 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:18:
[...]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ja hoor, waarom niet? Maar jij kent niet onze ene buurvrouw
Begrijp het wel, als je hier al maanden op zit te wachten, je hebt hem dan eindelijk in huis moet je er eerst nog een dag naar zitten kijken... Maar je hebt zeker een goed punt.peterbier schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:40:
[...]
Ik heb de batterij pas de volgende dag aangesloten.
Ik snap niet dat mensen het direct aan willen sluiten met die kou buiten.
De kans op condens van een warme ruimte op een koud product wat electronica bevat is niet verstandig.
De elektronica zit overigens wel afgesloten toch? Alleen de ventilator en koelribben zijn toegankelijk, of zag ik dat verkeerd? Niet dat ze dan geen last van condens kunnen krijgen, hangt van de omgeving af waarin het product is geassembleerd, maar dat is mogelijk een droge, stofvrije omgeving met niet te hoge luchtvochtigheid.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
"Als enige Duitse zonne-energiesysteem aanbieder levert Solarwatt alles wat je nodig hebt om zelf energie te produceren. Onze zonnepanelen, thuisbatterijen, laadpalen, omvormers, energiemanagers en laadpalen (wallboxen) worden in Duitsland ontwikkeld en wereldwijd geproduceerd. "ivo1969 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:35:
[...]
Ik heb trouwens Solar Watt panelen, ben wel eigenlijk benieuwd hoe die zich verhouden b.v. de Chinese panelen.
Iets zegt mij dat jouw panelen ook gewoon uit china komen...
Wel een leuk product i.d.d.Taro schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:05:
[...]
Hier erg goede ervaringen mee, nadeel is dat je steeds verder blijft upgraden met extra bakken, ga nu weer bijhalen![]()
Zie ook Het Zendure Hyper 2000 + AB2000(S) plug-in thuisaccu topic.
Heb ze nu overigens iedere dag op NOM draaien en hou sinds 5 februari In Home Assistant de totaal import en export bij zodat ik hier ter vergelijk binnenkort de RTE kan delen. Vooralsnog is deze volgens de HW Energy Socket in februari: 60 kWh/74.3=80,7% RTE (dus gemeten op het stopcontact, niet het apparaat zelf). In januari: 148/187 = 79,1% RTE, maar de set staat buiten in de kou en warmt zichzelf regelmatig op omdat LFP accu's onder de 0 graden niet geladen mogen worden, er zit dus wat verlies in, waardoor de RTE iets hoger zal liggen. Vermoed 80-82% op kamertemperatuur bij het stopcontact gemeten als je NOM draait.
Ik kan het in de garage zetten daar een onderverdeling plaatsen.
Er zit een c25 automaat voor de oprit verwarming.
Daarvoor zit al een 5g4 kabel.
Oprit verwarming gebruiken we niet veel. Het stroomvebruik is hoog en een auto buiten te laten staan is ook geen probleem.
:strip_exif()/f/image/zrQBTFWdI9kRwnadtR215EdM.jpg?f=fotoalbum_large)
De chatbot van HW raadde dit af, maar gaf geen reden hierbij. Wellicht weet er hier iemand waarom dit een goed -/vreselijk slecht idee is.
Dank alvast
Een iPhone wordt ook in China in elkaar geknutseld maar dat is niet wat ik bedoeldeCopyCatz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:21:
[...]
"Als enige Duitse zonne-energiesysteem aanbieder levert Solarwatt alles wat je nodig hebt om zelf energie te produceren. Onze zonnepanelen, thuisbatterijen, laadpalen, omvormers, energiemanagers en laadpalen (wallboxen) worden in Duitsland ontwikkeld en wereldwijd geproduceerd. "
Iets zegt mij dat jouw panelen ook gewoon uit china komen...
Een PV verdeler is een groot begrip.Mikage schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:24:
Vraag: Ik heb een PV verdeler voor de zonnepanelen op de wasmachine groep zitten. Deze pv verdeler heeft een eigen stopcontact. Mag ik hier de Thuisaccu op aansluiten? Of loop ik kans dat dat mis gaat?
De chatbot van HW raadde dit af, maar gaf geen reden hierbij. Wellicht weet er hier iemand waarom dit een goed -/vreselijk slecht idee is.
Dank alvast
Een onderverdeling (PV verdeler) als deze goed is zou dit gewoon mogen.
Misschien hier een foto plaatsen.
Lijkt me geen goed plan stel dat je wasmachine affakkeld dan gaat er een hoge stroom lopen op zich zal in een normale situatie de breaker in je meterkast dit merken en trippen.Mikage schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:24:
Vraag: Ik heb een PV verdeler voor de zonnepanelen op de wasmachine groep zitten. Deze pv verdeler heeft een eigen stopcontact. Mag ik hier de Thuisaccu op aansluiten? Of loop ik kans dat dat mis gaat?
Dank alvast
Maar nu jouw situatie de wasmachine staat te fakkelen en trekt een hoge stroom die haalt hij nu deels uit je panelen en of je batterij waardoor de wasmachine lekker door blijft fakkelen want de breaker in de meterkast ziet geen hoge stroom omdat dit door de batterij of zonnepanelen wordt geleverd hierdoor weet je bijna zeker dat er een onveilige situatie ontstaat.
Eigenlijk altijd je panelen of batterij op een eigen groep installeren dat is de veiligste optie.
:strip_exif()/f/image/zIYxKyLBsceQnH5KgZMtCD8d.jpg?f=fotoalbum_large)
@HomeWizard_NL is het niet handiger om (tijdelijk) de changelog te laten zien zodat de tweakers even mee kunnen testen wat jullie gewijzigd hebben?
[ Voor 44% gewijzigd door Flodder325 op 12-02-2025 22:37 ]
Dat is maar net hoe die onderverdeling is ingericht met aardlekautomaten.Flodder325 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:32:
[...]
Lijkt me geen goed plan stel dat je wasmachine affakkeld dan gaat er een hoge stroom lopen op zich zal in een normale situatie de breaker in je meterkast dit merken en trippen.
Maar nu jouw situatie de wasmachine staat te fakkelen en trekt een hoge stroom die haalt hij nu deels uit je panelen en of je batterij waardoor de wasmachine lekker door blijft fakkelen want de breaker in de meterkast ziet geen hoge stroom omdat dit door de batterij of zonnepanelen wordt geleverd hierdoor weet je bijna zeker dat er een onveilige situatie ontstaan.
Eigenlijk altijd je panelen of batterij op een eigen groep installeren dat is de veiligste optie.
Ikzelf zou dit nooit doen, het risico dat mijn huis in de brand gaat is zeker aanwezig als ik op deze manier aansluit.peterbier schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:38:
[...]
Dat is maar net hoe die onderverdeling is ingericht met aardlekautomaten.
Ik snap het als je geen vrije groep hebt voor de panelen en dat je dubbelt met het risico op, maar ik zou zeker de batterij er niet ook bij plaatsen, die kan ook gewoon ergens anders staan lijkt mij en dan het liefst op een eigen groep.
Een onderverdeling of ook wel PV verdeler genoemd heeft een eigen kabel die van een hoofdverdeelkast (meterkast) gaat.Flodder325 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:41:
[...]
Ikzelf zou dit nooit doen risico dat mijn huis in de brand gaat is zeker aanwezig als op deze manier aansluit.
Ik snap het als je geen vrije groep hebt voor de panelen dat je dubbelt met het risico op, maar ik zou zeker de batterij er niet bij plaatsen die kan ook gewoon ergens ander staan lijkt mij en dan het liefst op eigen groep.
Daar zit een aardlekautomaat voor om de kabel te beschermen meestal is dit b16.
In de PV verdeler zit een hoofdschakelaar en aardlekautomaten b16.
De PV installatie heeft een eigen aardlekautomaat.
De wasmachine een eigen en het wcd,tje wat er in zit ook als het goed is.
Als dan alles met 2.5mm² draad/kabel is uitgevoerd kan dit gewoon toegepast worden.
Je hebt gelijk dan had ik de initiële vraag niet goed begrepen. Alhoewel er staat dat zowel de wasmachine als zonnepanelen op dezelfde groep zitten.peterbier schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:51:
[...]
Een onderverdeling of ook wel PV verdeler genoemd heeft een eigen kabel die van een hoofdverdeelkast (meterkast) gaat.
Als dan alles met 2.5mm² draad/kabel is uitgevoerd kan dit gewoon toegepast worden.
Veiligheid voor alles, zeker in dit soort situaties als de verzekering nodig is na een brand ontstaan door verkeerde aansluitingen.
De verzekering zal dan het uit te keren bedrag mogelijk hierop aanpassen zoals in de kleine letters staat vermeldt.
Vandaar altijd conform nen normen aansluiten om discussie te vermijden en een veilige opstelling te verkrijgen lijkt mij.
[ Voor 3% gewijzigd door Flodder325 op 12-02-2025 23:05 ]
De wcd van de PV verdeler is er om een verbruiker op aan te sluiten. ( je wasmachine ) Lijkt niet verstandig om via deze wcd te gaan invoeren.Mikage schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:24:
Dank alvast
Kan toch op elk andere stopcontact.
En waarom niet als die wcd een eigen aardlekautomaat b16 heeft.Peterhardenberg schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 23:05:
[...]
De wcd van de PV verdeler is er om een verbruiker op aan te sluiten. ( je wasmachine ) Lijkt niet verstandig om via deze wcd te gaan invoeren.
Kan toch op elk andere stopcontact.
Ik zie echt geen probleem 800watt invoeden of leveren op een PV verdeler.
[ Voor 9% gewijzigd door peterbier op 12-02-2025 23:11 ]
Kun je daar een foto van plaatsen met een klein schema wat daar nog voor zit in de groepenkast cq een foto van de groepenkast (deel).Mikage schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:24:
Dank alvast
Is lastig om daar zo een sluitend en vooral veilig antwoord op te geven.
Formeel mag op een pv groep geen verbruiker, dus ook geen batterij aangesloten worden.
[ Voor 6% gewijzigd door MacD007 op 12-02-2025 23:13 ]
Als het zo is uitgevoerd is alles in orde, de vraag is alleen is het ook zo uitgevoerd?peterbier schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:51:
[...]
Een onderverdeling of ook wel PV verdeler genoemd heeft een eigen kabel die van een hoofdverdeelkast (meterkast) gaat.
Als de PV verdeler juist is aangesloten.
Dus eigen kabel op een B16 aardlekautomaat met 2.5mm² bekabeling.
Je kunt daar naast je PV gewoon die HomeWizard batterij op aansluiten.
In het ergste geval de zonnepanelen leveren 3600 watt en je batterij ook 800 watt. (Bij gebruik sauna voorbeeld)
Klapt de B16 er uit mag er zelfs een B20 worden toegepast.
Dit afhankelijk lengte bekabeling.
Een onderverdeling die juist is ingericht mag dan gewoon gebruikt worden om en PV en een HomeWizard batterij op aan te sluiten.
Wise enough to play the fool
[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 13-02-2025 10:04 ]
Verwijderd
Dus in het geval van een storing. Hoe het beste te handelen en te melden?
Ik heb hier de batterij 28-01-2025 staan en nog geen enkel probleem ondervonden.Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 23:49:
In dit topic heb ik een paar keer voorbij zien komen dat de batterij een storing heeft. Deze dan even uit en weer aan zetten is dan vaak de oplossing. Maar is het niet beter om de batterij in de storing te laten staan en te melden zodat @HomeWizard_NL kan uitpluizen waar de batterij op blijft hangen? En dus zo de software kan verbeteren? Als je de boel "gereset" hebt is immers niet meer te achterhalen wat de fout is. Daarnaast is het dan erg lastig om de fout te reproduceren.
Dus in het geval van een storing. Hoe het beste te handelen en te melden?
Verwijderd
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.