Je laatste zinJpiek schreef op maandag 26 mei 2025 @ 23:06:
[...]
Dat snap ik heel goed, maar we zitten op Tweakers, niet op Facebook![]()
Ik zou meer Tweak- dan klaagberichten verwachten...
De HW thread springt er nu echt negatief uit...
De HW springt er (ok had ik er bij moeten zetten) voor mij idd nu negatief uit.
Maar ik mag dan niks zeggen want het is dan stemming maken.
Tjonge....
Tjonge....
Thanks! Ja ik bedoelde ook als de update live uitkwam, had gelezen dat t nu nog een beta was.Devke schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:17:
[...]
Voor nu alleen in HA en Homey. Ik denk als dit live gaat er een knopje beschikbaar komt in de app net zoals je nu in de app al kunt kiezen voor handmatig opladen.
Maar klinkt goed in ieder geval, hoop dan ook te gebruiken voor de gewone henk en ingrid.😉
Vanaf juli ga ik ook over naar dynamisch bij zp.
[ Voor 5% gewijzigd door Diaantje71 op 27-05-2025 10:33 ]
Ja als je het basseert op 2 kapotte p1 meters op dik 400 pagina's wel ja.Jpiek schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:26:
Tjonge....
Ik ga daar wel vanuit ja. Ik zie HA en Homey alleen als een middel om de boel te automatiseren. Niet meer of minder.Diaantje71 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:28:
[...]
Thanks! Ja ik bedoelde ook als de update live uitkwam, had gelezen dat t nu nog een beta was.
Maar klinkt goed in ieder geval, hoop dan ook te gebruiken voor de gewone henk en ingrid.😉
Laten we het wel en nietes spel over stemming maken even opzij zetten.
Ik wil vaststellen dat we vandaag perfect weer hebben om de batterijen tot zijn recht te laten komen.
Draaien netjes op NOM, zodra er een bui voorbij komt gaat ze wat ontladen, klaart het weer een beetje op dan wordt er weer geladen. Dit is nu net waar ik ze voor gekocht heb.
Ik wil vaststellen dat we vandaag perfect weer hebben om de batterijen tot zijn recht te laten komen.
Draaien netjes op NOM, zodra er een bui voorbij komt gaat ze wat ontladen, klaart het weer een beetje op dan wordt er weer geladen. Dit is nu net waar ik ze voor gekocht heb.
Waarom doe je het dan!!!!!Jpiek schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:26:
Tjonge....
Het zal erom spannen denk ik steeds? Hier is overschot krap soms. Erg bewolkt hier ook.hanev001 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:31:
Laten we het wel en nietes spel over stemming maken even opzij zetten.
Voor zo goed mogelijke nom zou ik in elk geval niet naar Enphase uitwijken. Door betrekkelijk hoog stand by verbruik en vaak een stevige onnauwkeurigheid in regeling nom door gebruik van ct-spoelen ipv iets als een p1-meter, zal je nom teleurstellen en je verlies hoger zijn dan je verwacht op basis van opgegeven cijfers.Jpiek schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:15:
[...]
Het zomer/winter verhaal ken ik inmiddels (tot in den treure) dat zijn de uitersten. Zoals ik al zei, ideale doel is 70% en dat is dan een maand of 8. Dat ik zomers dan tóch nog teruglever doet niks af aan NOM, in dd zin dat ik geen stroom van het net gebruik.
Voorlopig draait mijn meting nog (maar sinds afgelopen maart)...
Als batterij zijn ze goed en de garantie is goed, maar daar houdt het wat mij betreft ook mee op. Wij hebben destijds het gebruik ervan gestopt ivm tegenvallende resultaten. Inmiddels gebruiken we hem weer, samen met pib, omdat daarmee in onze situatie een paar nadelen min of meer wegvallen, maar het is geen opstelling die ik op zich zou aanraden.
Als men filtert en de (imho) randklachten mbt mesh-netwerken, wat er op de bestelbus staat, de chatbot, en de slechte T&T van de transporteur eruit haalt, dan valt het met de problemen qua batterij vindt ik wel mee.
En als er toch omgewisseld moet worden ivm een E4xx error dan heb je zonder zeuren twee dagen later ook gewoon een nieuwe staan.
Hier staat batterij 3 nu rustig (voorlopig) in de kamer te snorren, wij zijn er blij mee.
En als er toch omgewisseld moet worden ivm een E4xx error dan heb je zonder zeuren twee dagen later ook gewoon een nieuwe staan.
Hier staat batterij 3 nu rustig (voorlopig) in de kamer te snorren, wij zijn er blij mee.
7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos
2 kapotte p1 meters en een aantal omgewisselde accu's. En een fors aantal resets/herstarts/disconnects etc.Devke schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:29:
[...]
Ja als je het basseert op 2 kapotte p1 meters op dik 400 pagina's wel ja.
Ik probeer helemaal niks de grond in te boren of stemming te maken. Ik wil wél straks zónder tweaken een near-NOM systeem hebben draaien. Tweaken is leuk, op een gegeven moment moet het gewoon draaien zonder er naar om hoeven te kijken.
En dat was nu juist m'n doel van de post : is het alleen mijn perceptie of is het echt een hoop 'gedoe' om de HW accu's 'in de lucht' te houden.
Waarom vat(ten) je/jullie het zo op ?
Het was een vraag... Laatste tijd is het gewoon veel meer klachten dan de eerste 400 pagina's.
Maar goed, ik hou m'n mond dan wel....
Ps meer uitroeptekens maakt niet dat je meer gelijk hebt of ik beter luister, integendeel.
[ Voor 12% gewijzigd door Jpiek op 27-05-2025 10:42 ]
Ik denk dat het je perceptie is in combinatie met een dosis pech.Jpiek schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:38:
[...]
2 kapotte p1 meters en een aantal omgewisselde accu's. En een fors aantal resets/herstarts/disconnects etc.
Ik probeer helemaal niks de grond in te boren of stemming te maken. Ik wil wél straks zónder tweaken een near-NOM systeem hebben draaien. Tweaken is leuk, op een gegeven moment moet het gewoon draaien zonder er naar om hoeven te kijken.
En dat was nu juist m'n doel van de post : is het alleen mijn perceptie of is het echt een hoop 'gedoe' om de HW accu's 'in de lucht' te houden.
Ik zelf er heb er vier, de 2de die ik ontving ging na 2 dagen defect maar werd zonder enige probleem omgewisseld. Sindsdien draait alles probleemloos ( ik laat de problemen met Transmission buiten beschouwing, dat is een externe component en die is inderdaad matig.)
En dat kan gewoon, mijn vrouw (erg handig met Microsoft Office maar had geen idee hoe ze een JBL Flip met haar iPhone moest pairen) heeft zonder aanwijzingen van mij de eerste batterij aan het draaien gemaakt, gewoon de instructies in de handleiding volgen. Haar opmerking na die vijf minuten: “is dat alles??”.Jpiek schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:38:
[...]
<knip> Ik wil wél straks zónder tweaken een near-NOM systeem hebben draaien. Tweaken is leuk, op een gegeven moment moet het gewoon draaien zonder er naar om hoeven te kijken.
Even voor de duidelijkheid voordat we die discussie weer krijgen (algemeen bedoeld). Kritiek mag altijd. Onderbouw het wel. Van de dingen die niet goed gaan valt iets te leren. In het wild wegschieten niet. Algemeen dus ff.Jpiek schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:38:
[...]
2 kapotte p1 meters en een aantal omgewisselde accu's. En een fors aantal resets/herstarts/disconnects etc.
Je zoekt een systeem dat draait zonder omkijken. Ik denk 99% van de gebruikers. Het is al vaker besproken in het topic. Omruilingen zijn er. Opzich vervelend dat het moet. Fijn dat het wel gedaan wordt.
De resets. Ik denk dat die met name komen door meerdere batterijen. Wellicht ook nog icm Homey, HA etc. Dat is de reden dat HW bezig is met een verbeterde versie voor de p1 meter. Die draait beta. Vanmorgen een review over geschreven. Gelezen? Wellicht geeft deze wat meer inzichten.
Het nadeel van een nieuw product is dat je ook tegen kinderziektes gaat aanlopen. Wil je dat? Prima. Wil je het niet dan is het ook goed. Dan moet je nog even geduld hebben. Het draait goed hier. Ik lees ook andere ervaringen hier. Ik ben blij dat ze gedeeld worden. HW leest hier mee. De tekortkomingen zien ze dus ook. Sterker nog ze reageren er ook soms op. Er staan wat linkjes in de TS.
Voor de 1 gaan de kinderziektes eruit halen niet snel genoeg. Voor de ander is het prima. Zo zit ik er een beetje in. Ik had maanden terug geleden voor Marstek kunnen kiezen. Niet gedaan. Dat was alles behalve leuk. Nu draait dat al wat beter las ik in een andere post. Tijd is je vriend in deze 😊
Vloeken in de kerkJpiek schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:40:
[...]
Waarom vat(ten) je/jullie het zo op ?
Het was een vraag... Laatste tijd is het gewoon veel meer klachten dan de eerste 400 pagina's.
Maar goed, ik hou m'n mond dan wel....
Ps meer uitroeptekens maakt niet dat je meer gelijk hebt of ik beter luister, integendeel.
Ik volg alle topics ook wel redelijk (en ook op andere plekken) en ben wel tot de conclusie gekomen dat HW iets teveel NL knutsel gehalte heeft. Dat is niet vreemd overigens, het is de eerste batterij die ze maken. Relatief snel de markt op gezet. Maar voor veel mensen werkt het, Nederlands bedrijf, gevoel van samen ontwikkelen, u kunt het wel.
Laat ik beginnen met dat ik super tevreden ben met het omruilbeleid van HW.
Laat ik niet te vroeg juichen, maar de vorige week omgeruilde batterij lijkt het een stuk beter te doen qua NOM en ook nog geen foutcodes gehad. Ook hoor ik de🔋 nauwelijks "schakelen" Die nieuwe🔋was ook al voorzien van de nieuwste firmware.
De communicatie met met HW blijf ik echter heel erg slecht vinden. Ik krijg zelfs het idee dat hun mailverkeer ook via AI of een soort van Chatbot loopt.
Heb ze nu al tweemaal via e-mail aangegeven dat mijn eerste🔋reeds door hen omgeruild is, maar ze blijven me maar mailen of ik "dit of dat" eens wil proberen om het probleem op te lossen.
Het zal de moderne tijd wel zijn, zelf kom ik uit "De Oude Doos" en ben meer van het persoonlijk contact.
Fijne dag toegewenst.
(Hier in Rotterdam weinig ☀️ vandaag.)
Laat ik niet te vroeg juichen, maar de vorige week omgeruilde batterij lijkt het een stuk beter te doen qua NOM en ook nog geen foutcodes gehad. Ook hoor ik de🔋 nauwelijks "schakelen" Die nieuwe🔋was ook al voorzien van de nieuwste firmware.
De communicatie met met HW blijf ik echter heel erg slecht vinden. Ik krijg zelfs het idee dat hun mailverkeer ook via AI of een soort van Chatbot loopt.
Heb ze nu al tweemaal via e-mail aangegeven dat mijn eerste🔋reeds door hen omgeruild is, maar ze blijven me maar mailen of ik "dit of dat" eens wil proberen om het probleem op te lossen.
Het zal de moderne tijd wel zijn, zelf kom ik uit "De Oude Doos" en ben meer van het persoonlijk contact.
Fijne dag toegewenst.
(Hier in Rotterdam weinig ☀️ vandaag.)
Vergelijk het eens met de Sessy toen die ook net op de markt was. Daar waren toen ook allerlei problemen mee en ik durf de vergelijking te maken dat de HW uit de box beter was dan de Sessy in eerste instantie.graceful schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:52:
[...]
Vloeken in de kerk![]()
Ik volg alle topics ook wel redelijk (en ook op andere plekken) en ben wel tot de conclusie gekomen dat HW iets teveel NL knutsel gehalte heeft. Dat is niet vreemd overigens, het is de eerste batterij die ze maken. Relatief snel de markt op gezet. Maar voor veel mensen werkt het, Nederlands bedrijf, gevoel van samen ontwikkelen, u kunt het wel.
Wil je een volwassen product dan moet je mogelijk nog een jaartje wachten maar dan loop je waarschijnlijk weer tegen de situatie aan dat er weer een nieuw product op de markt is en je het zelfde dilemma hebt om de beste te kiezen.
Ik zat in maart op 355 kWh zelfverbruik, 187 kWh import en 242 kWh export. De warmtepomp deed toen nog veel en dat is niet af te dekken met 2 HW batterijen.Jpiek schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:15:
[...]
Het zomer/winter verhaal ken ik inmiddels (tot in den treure) dat zijn de uitersten. Zoals ik al zei, ideale doel is 70% en dat is dan een maand of 8. Dat ik zomers dan tóch nog teruglever doet niks af aan NOM, in dd zin dat ik geen stroom van het net gebruik.
Voorlopig draait mijn meting nog (maar sinds afgelopen maart)...
April was 342 kWh zelfverbruik, 31 kWh import en 467 kWh export.
Mei tot nu aan toe 295 kWh zelfverbruik, 14 kWh import en 566 kWh export. Dat had nog iets beter gekund zonder fout aan 1 HW batterij die samen viel met slecht weer, maar de ene die nog wel aan staat kan ook nog aardig wat afdekken.
Nu heb ik wel behoorlijk wat panelen in verschillende richtingen, dus dat helpt om de tijd te verkorten waarin de accu's moeten helpen en ook opladen gaat behoorlijk goed in matig weer als je maar genoeg panelen hebt.
Ik zit ook niet echt met wat ik exporteer. Dat is mooi om de kolencentrales uit te houden en wat ik er op matige dagen aan import mee voorkom is al genoeg.
Hier gaat de PIB nu zijn 4de week in. In die weken heb ik geen foutmelding ontvangen, zijn apparaten (P1 danwel PIB) niet offline geweest (meerdere APs in huis, geen vast AP of IP) en heb ik verder geen afwijkend gedrag waargenomen. Al met al zeer tevreden.
Heel donker in mijn woonplaats ook, zie ik op afstand in HA. Zonnepanelen komen niet verder dan 600-700 watt (uit 4,8 kWp!), en daarvan gaat zo'n 100 watt naar de woning. Nu (11:30) staat de batterij op 29%, ik ben benieuwd of hij vanavond de 100% haalt. De vaatwasser gaat vanmiddag om 14:00 lopen, daar gaat de batterij flink bij helpen, maar dat zal hem ook een stuk leegtrekken.Devke schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:34:
[...]
Het zal erom spannen denk ik steeds? Hier is overschot krap soms. Erg bewolkt hier ook.
Misschien kijk ik er te veel naar maar ik kan het niet laten
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Moet je er een dynamisch contract bij nemen..... maakt het nog erger haha. Alle gekheid op een stokje. Ga je met HA werken dan automatiseer je e.a. gewoon. Je kunt evt meldingen naar je mobiel laten sturen. Tip.... niet teveel.JeroenH schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:39:
[...]
Heel donker in mijn woonplaats ook, zie ik op afstand in HA. Zonnepanelen komen niet verder dan 600-700 watt (uit 4,8 kWp!), en daarvan gaat zo'n 100 watt naar de woning. Nu (11:30) staat de batterij op 29%, ik ben benieuwd of hij vanavond de 100% haalt. De vaatwasser gaat vanmiddag om 14:00 lopen, daar gaat de batterij flink bij helpen, maar dat zal hem ook een stuk leegtrekken.
Misschien kijk ik er te veel naar maar ik kan het niet laten
Ook hier geen problemen met de PiB batterij (die de vorige verving, omdat de drukknop nergens op reageerde na aankomst).
Het draait nu 8 weken, 35 cycli achter de rug met het opleveringspercentage van 73%.
Geen AP en alle HW-apparatuur heeft een vaste IP-adres.
Het draait nu 8 weken, 35 cycli achter de rug met het opleveringspercentage van 73%.
Geen AP en alle HW-apparatuur heeft een vaste IP-adres.
Vraag:
Sinds een week heb ik de batterij en ik ben er erg tevreden mee!
Hij doet het heel goed en ik kom nagenoeg elke nacht door zonder stroom van het net af te nemen.
Het nul-op-de-meter systematiek werkt goed bij mij.
Alleen vandaag is het erg grijs en is de batterij leeg.
Nu merk ik dat de batterij oplaat als er een klein beetje overschot is en als dat overschot weg is dan geeft de batterij het kleine beetje stroom aan mijn huis.
Gevolg;
Batterij blijft op 0 of 1%.
Nu lijkt het me beter als ik via de instellingen de instelling aanpas van balanceren naar 0 naar Handmatige oplaadmodus.
Dan hoop ik dat de batterij weer voldoende geladen is om de nacht door te komen.
Alleen ben ik "bang" dat als ik de instelling aanpas er wellicht een verstoring ontstaat. Ook gezien de vele posts in dit forum over de E-codes.
Hebben jullie ervaring hiermee?
Kan ik de instelling gewoon dagelijk handmatig aanpassen zonder dat het gedoe oplevert?
Hij doet het heel goed en ik kom nagenoeg elke nacht door zonder stroom van het net af te nemen.
Nu merk ik dat de batterij oplaat als er een klein beetje overschot is en als dat overschot weg is dan geeft de batterij het kleine beetje stroom aan mijn huis.
Gevolg;
Nu lijkt het me beter als ik via de instellingen de instelling aanpas van balanceren naar 0 naar Handmatige oplaadmodus.
Dan hoop ik dat de batterij weer voldoende geladen is om de nacht door te komen.
Alleen ben ik "bang" dat als ik de instelling aanpas er wellicht een verstoring ontstaat. Ook gezien de vele posts in dit forum over de E-codes.
Kan ik de instelling gewoon dagelijk handmatig aanpassen zonder dat het gedoe oplevert?
Je kunt in de app kiezen voor handmatig opladen. De batterij haalt dan stroom uit het net als de panelen niet voldoende opwekken. Daarna gaat hij vanzelf terug in de NOM stand (100% vol is) of als je zelf hem handmatig terug zet. Ja hoor daar kan de batterij tegen.Wutangtony schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:04:
Vraag:
Gevolg;
* offtopic
[ Voor 95% gewijzigd door Proton_ op 27-05-2025 13:02 ]
Dank je wel voor de reactie.Devke schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:14:
[...]
Je kunt in de app kiezen voor handmatig opladen. De batterij haalt dan stroom uit het net als de panelen niet voldoende opwekken. Daarna gaat hij vanzelf terug in de NOM stand (100% vol is) of als je zelf hem handmatig terug zet. Ja hoor daar kan de batterij tegen.
Ik ben wel even getriggerd door je opmerking dat de batterij stroom uit het net haalt. Dat wil ik eigenlijk niet (want dan kost het me geld). Ik had verwacht dat hij zich vol zou laden met stroom alleen van mijn zonnepanelen.
Dan dien je hem gewoon in de NOM stand te laten staan en zul je moeten hopen dat de zon gaat schijnen.Wutangtony schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:22:
[...]
Dank je wel voor de reactie.
Ik ben wel even getriggerd door je opmerking dat de batterij stroom uit het net haalt. Dat wil ik eigenlijk niet (want dan kost het me geld). Ik had verwacht dat hij zich vol zou laden met stroom alleen van mijn zonnepanelen.
Duidelijk.hanev001 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:28:
[...]
Dan dien je hem gewoon in de NOM stand te laten staan en zul je moeten hopen dat de zon gaat schijnen.
Zou mooi zijn geweest als er een derde optie was geweest;
Laden op basis van zonnestroom en niet ontladen als % < is dan n.
Joehoe 🎉net de betaallink ontvangen!
Besteld: 8 mrt
2 weken mail: 12 mei
Als je de tweede batterij als beta tester ontvangt moet je deze batterij ook weer aanmelden voor de beta test.
Of gaat de update vanzelf omdat je al beta tester ben.
Die moet je ook aanmelden omdat het per serienummer gaat.GL007 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:38:
Als je de tweede batterij als beta tester ontvangt moet je deze batterij ook weer aanmelden voor de beta test.
Ik heb het zelfde, mijn 3 battterij zit op een non beta FW, die heb ik na mijn aanmelding als Beta tester ontvangen. Dus het antwoord is ja.GL007 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:38:
Ik heb het overigens niet gedaan, dus ik heb 2 batterijen en de P1 in de beta zitten, en 1 batterij niet.
Werkt tot nu toe prima
mooiste zou zijn een optie" alleen laden van zonnestroom en komende x uren niet ontladen"Devke schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:14:
[...]
Je kunt in de app kiezen voor handmatig opladen. De batterij haalt dan stroom uit het net als de panelen niet voldoende opwekken. Daarna gaat hij vanzelf terug in de NOM stand (100% vol is) of als je zelf hem handmatig terug zet. Ja hoor daar kan de batterij tegen.
maja
Hier ook 7-3 besteld. Betaallink net binnen. Helaas heeft de Rabo nu een storing met ondertekenen van transacties.😭
Vraagje.. zou ik ook van een bestaande wandcontactdoos een verlenging kunnen maken naar een andere kant. Of zie je dit als verlenging kabel.
Dat is een mix van NOM en Standby gebruiken in een automatisering. Gister eens een voorzichtige poging gewaagd maar niet tevreden. Zon weg en zon terug geeft dan steeds een heen en weer schakelend relais. Zet daar verbruik in huis naast. Als dat op software niveau kan dan is het vast in de app ook weer in te bouwen. Je moet de p1 waarde steeds uitlezen. Daar reageerd de batterij op. Meestal met een overshoot even. Als je dan de p1 weer uitleest 1 sec later dan reageer je op de overshoot.carpcatcher schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:50:
[...]
mooiste zou zijn een optie" alleen laden van zonnestroom en komende x uren niet ontladen"
maja
[ Voor 21% gewijzigd door Devke op 27-05-2025 13:01 ]
Ik denk niet dat daar een oplossing voor is te bedenken. Wat je ook instelt je zal altijd tegen de grens van die instelling aanlopen en dus aan/uit gedrag krijgen.Devke schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:57:
[...]
Dat is een mix van NOM en Standby gebruiken in een automatisering. Gister eens een voorzichtige poging gewaagd maar niet tevreden. Zon weg en zon terug geeft dan steeds een heen en weer schakelend relais. Zet daar verbruik in huis naast. Als dat op software niveau kan dan is het vast in de app ook weer in te bouwen. Je moet de p1 waarde steeds uitlezen. Daar reageerd de batterij op. Meestal met een overshoot even. Als je dan de p1 weer uitleest 1 sec later dan reageer je op de overshoot.
Ik hoop wel dat je de originele bon erbij hebt gekregen, ik zag er laatst ook 1 staan op marktplaats waarbij stond "zonder bon" maar dan heb je dus geen garantie.AtlAntA schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 07:32:
Gisteren een 2 weken oude PiB via marktplaats gekocht voor de nieuwprijs. 11 cycli stonden erop. Draait als een zonnetje.
Verkoper liet me zijn inbox zien van de marktplaats app. Zijn dus mensen die 1600 bieden voor dat ding..
Zelfs icm een dynamisch contract en het wegvallen van de saldering zie ik de 1395 die ik ervoor heb betaald hoogstwaarschijnlijk nooit terug. De reden dat ik 1 heb gekocht is omdat home assistant integratie voor de deur staat en dus er hobbymatig wat mee wil omprutsen.
Dat gezegd hebbende, hoe geef ik me op voor de bèta?
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB
Delay erin? Direct waardes schrijven? XOM? Hogere drempel? Discharge Only optie in de API? Ik sluit niet snel iets als onmogelijk uit. Eigenwijs? Tikkeltje 😜hanev001 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:04:
[...]
Ik denk niet dat daar een oplossing voor is te bedenken. Wat je ook instelt je zal altijd tegen de grens van die instelling aanlopen en dus aan/uit gedrag krijgen.
30 seconden vertraging is al voldoendeDevke schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:16:
[...]
Delay erin? Direct waardes schrijven? XOM? Hogere drempel? Discharge Only optie in de API? Ik sluit niet snel iets als onmogelijk uit. Eigenwijs? Tikkeltje 😜
Dat is al een standaardinstelling van de batterij, n word weergegeven als 0% maar is daadwerkelijk 10% (om de accu te beschermen).Wutangtony schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:30:
[...]
Duidelijk.
Zou mooi zijn geweest als er een derde optie was geweest;
Laden op basis van zonnestroom en niet ontladen als % < is dan n.
Ik heb begrepen dat ze wel bezig zijn met een laad-/ontlaad vertraging.
[ Voor 8% gewijzigd door Harri op 27-05-2025 13:23 ]
Ik zie het. Hoevaak was dat in een uur? Gister bij koken hier thuis eens geprobeerd. Dan heb je ook het pulserende van de kookplaat. Dan zie je best vaak geschakel. De overshoot zorgde daar vaak voor schakelen naar standby weer of juist naar NOM. Daarom dacht ik aan een korte delay in eerste instantie. Vaak reageerd het net ff anders dan je denkt 😜🙈GL007 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:15:
[Afbeelding]
In de onderste grafiek zie je het schakelen van en naar stand-by mode. Stand-by is relais uit = 1
Die zag ik ook voorbij komen, en vondt ik nogal vreemd.fxs81 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:14:
[...]
Ik hoop wel dat je de originele bon erbij hebt gekregen, ik zag er laatst ook 1 staan op marktplaats waarbij stond "zonder bon" maar dan heb je dus geen garantie.
Mooi, er zit nog schot in de zaak. Nu hoop ik dat 9 & 10 maart morgen mogen.Diaantje71 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:31:
Joehoe 🎉net de betaallink ontvangen!
30 vind ik dan best lang weer. Je wilt dicht tegen NOM aanzitten. Het zit hem denk ik met name ook in de grens gevallen die net de overgang NOM / Standby maskeren. Al kan die overgang even duren o.a. afhankelijk van opwek, verbruik weer op dat moment.
Bedoel je niet laad / ontlaaduitstel?Harri schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:20:
[...]
Dat is al een standaardinstelling van de batterij, n word weergegeven als 0% maar is daadwerkelijk 10% (om de accu te beschermen).
Ik heb begrepen dat ze wel bezig zijn met een laad-/ontlaad vertraging.
Je moet vertraagd naar stand-by gaan en wel snel weer terug.Devke schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:23:
[...]
30 vind ik dan best lang weer. Je wilt dicht tegen NOM aanzitten. Het zit hem denk ik met name ook in de grens gevallen die net de overgang NOM / Standby maskeren. Al kan die overgang even duren o.a. afhankelijk van opwek, verbruik weer op dat moment.
Het is beter dat omschakeling van ontladen en laden niet direct via stand-by gaat maar direct en naar stand-by vertraagd
[ Voor 12% gewijzigd door GL007 op 27-05-2025 13:33 ]
Dat is nu net wat ik bedoel, je stelt een grens voor van 30 seconden en dan gebeurd er iets
Wat doe je dan als op seconde 31 de aansturing veranderd, wacht je dan eerst weer 30 seconden.
Als je dat doet dan kun je NOM wel op je buik schrijven want dan gaat dan niet meer werken.
Ik bedoel meer van NOM naar standby en van standby naar NOM. Laden mag helemaal niet. Zie het maar als Discharge Only.GL007 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:25:
[...]
Je moet vertraagd naar stand-by gaan en wel snel weer terug.
Het is beter dat omschakeling van ontladen en laden niet direct via stand-by gaat maar direct en naar stand-by vertraagd
Jij heb gelijk maar bij dit weer van vandaag is het weer anders. Verder weet ik niet of er 1 of 2 relais in de batterij zittenDevke schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:34:
[...]
Ik bedoel meer van NOM naar standby en van standby naar NOM. Laden mag helemaal niet. Zie het maar als Discharge Only.
Als hij naar standby gaat hoor je ook een klik. Ik stuur meer op prijs. Vroeg ochtend en avond is NOM (dure uren) Goedkope uren laden. Al het andere is standby. Het laden op goedkope uren werkt perfect. Geen omkijken naar. Je zou nog een minimale spread kunnen inbouwen maar allemaal leuke opties voor later. Eerst moet de basis maar goed zijn.GL007 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:38:
[...]
Jij heb gelijk maar bij dit weer van vandaag is het weer anders. Verder weet ik niet of er 1 of 2 relais in de batterij zitten
[ Voor 33% gewijzigd door Devke op 27-05-2025 13:46 ]
Ja hoor die heb ik via de mail gekregen. Ik ga ervanuit dat dat wel voldoende is.fxs81 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:14:
[...]
Ik hoop wel dat je de originele bon erbij hebt gekregen, ik zag er laatst ook 1 staan op marktplaats waarbij stond "zonder bon" maar dan heb je dus geen garantie.
Dacht trouwens dat een fabrikant niet onder de garantie uit kan als je maar afdoende kan bewijzen dat het product zich nog binnen de garantie periode bevindt?
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Als je dat netjes en een beetje professioneel doet met (flexibele) pvc buis en 3x 2,5mm2 (aarde, fase, nul) en ook weer netjes in een doos afmonteert, is dat prima.Ral23087 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:52:
Vraagje.. zou ik ook van een bestaande wandcontactdoos een verlenging kunnen maken naar een andere kant. Of zie je dit als verlenging kabel.
Op zich is een degelijk verlengsnoer wat voldoet aan het gevraagde vermogen technisch natuurlijk ook goed, maar... er is zoveel rommel op de markt met te dunne touwtjes, fragiele plastic behuizingen en ultradunne metalen stripjes in de verdeeldozen etc. dat HW gewoon zegt dat je dat niet moet doen. Daarnaast kunnen losliggende kabels, hoe dik en goed ook, snel beschadigen, je kunt er over struikelen of zijn de verlengsnoeren oud en gammel etc. dus dat wil je allemaal niet.
Als je de originele verpakking heb dan heb je een datum. Dit staat op stikker op de doos. Dus een forto van makenAtlAntA schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:50:
[...]
Ja hoor die heb ik via de mail gekregen. Ik ga ervanuit dat dat wel voldoende is.
Dacht trouwens dat een fabrikant niet onder de garantie uit kan als je maar afdoende kan bewijzen dat het product zich nog binnen de garantie periode bevindt?
Ik heb al eens een energy socket binnen garantie moeten ruilen en toen vroeg men mij enkel men bestelnummer. Dit was nog een oude energy socket die ik gebruikte voor de autolader (continu 2350w)GL007 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:53:
[...]
Als je de originele verpakking heb dan heb je een datum. Dit staat op stikker op de doos. Dus een forto van maken
Die ordernummer staat op de stickerRaVenXeoN schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:15:
[...]
Ik heb al eens een energy socket binnen garantie moeten ruilen en toen vroeg men mij enkel men bestelnummer. Dit was nog een oude energy socket die ik gebruikte voor de autolader (continu 2350w)
Die heb ik en daar staat ook het adres van de verkoper op. Dus dan moet het sowieso wel goed komen. Dankjewel.GL007 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:53:
[...]
Als je de originele verpakking heb dan heb je een datum. Dit staat op stikker op de doos. Dus een forto van maken
Ondanks het grijze weer zit de accu al weer een uurtje of 2 vol. Als het zo grijs blijft verwacht ik dat hij net voor middernacht weer leeg is. Dan hebben we net de duurste uren bij Tibber afgedenkt. Dat is wel fijn.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dat is zinvolle informatie dus een bevestiging dat het relais alleen schakel bij van en naar stand-by toestand.wdr schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo zag het plaatje er hieruit vanmiddag tijdens inductie koken, Batterij switch-te niet mee met op en neer gaan van P1 meter.
Bedank
En dat is zo als het hoort. Als er wordt ontladen en je hebt een snel wisselend vermogen dan blijft de batterij voor ca 15 seconden op het minimum ontlaad nivo hangen voordat er werkelijk wordt overgeschakeld naar laden. Als je puls frequentie dus kleiner is dan die schakelvertraging dan blijf je dus in ontlaad mode maar gaat het vermogen daarin op en neer.wdr schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo zag het plaatje er hieruit vanmiddag tijdens inductie koken, Batterij switch-te niet mee met op en neer gaan van P1 meter.
Hoe gaat dit bij de pieken van een Quooker? Heeft iemand daar al ervaring mee?
Had beter moeten zoeken
Had beter moeten zoeken

zonneschijn schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:50:
[...]
Dit is hoe bij mij de batterij op de Quooker reageert: Stel de batterij is aan het laden met 500W. De Quooker vraagt volgens mij gedurende 10sec ongeveer 1300W. De batterij schakelt binnen 1 a 2 sec van 500W laden naar 800W ontladen, dus erg snel. Als de vraag van de Quooker weer weg valt schakelt de batterij binnen 1 a 2 sec naar idle en blijft daar dan 15sec op hangen. Daarna gaat hij weer laden. Deze 15sec vind ik lang, maar daar zal een goede reden voor zijn.
[ Voor 80% gewijzigd door Witlof op 27-05-2025 16:00 ]
Hier wel. Zit altijd een beetje vertraging op de 'lijn'. Dus een ca 5 sec. afname vanaf het net, dan zijn de PiB's bijgeschakeld, en dan 10-15 sec later schakelen ze weer af. Dat is dan bij het gewoon 'warm houden' van het voorraadvat. Als je een pan hebt gevuld met kokend water voor de pasta, dan blijven de PiB's gewoon leveren totdat het water warm is in het reservoir.Witlof schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:56:
Hoe gaat dit bij de pieken van een Quooker? Heeft iemand daar al ervaring mee?
Ik zie bijvoorbeeld 's nachts 3-5 keer een korte piek van verbruik door de Quooker. Alles bij elkaar is het niet veel (ik gok 0,1-0,2 kWh), maar niet helemaal NoM dus.
Gisteren terug gekomen in huis, om 17:00 geld over gemaakt via betaalink en vandaag om 16:00 is de PiB bezorgd. Je hoort mij niet klagen over snelheid.
Hij is dus via TransMission netjes bezorgd, Top
Set it & forget itManS-H schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:09:
Gisteren terug gekomen in huis, om 17:00 geld over gemaakt via betaalink en vandaag om 16:00 is de PiB bezorgd. Je hoort mij niet klagen over snelheid.Hij is dus via TransMission netjes bezorgd, Top
Dus niet elke 5 minuten kijken of de PiB iets verkeerd doet
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Er zitten, in tegenstelling tot wat hier eerder beweerd werd, wel hardwarematige verschillen tussen eerdere en latere p1-meters. Geen idee hoeveel verschil dit in de praktijk heeft, maar als je problemen hebt met de p1-verbinding is een nieuwere variant proberen best een redelijk idee.
Ik ben ook erg blij met de performance van de nieuwe p1-meter op non-beta firmware vandaag.
:strip_exif()/f/image/UVDr1WazBgdXttbTZzOMcNSE.jpg?f=fotoalbum_large)
Die nieuwste versie heeft veel meer geheugen en kan dus veel meer aan. Ik heb gelijk een nieuwe besteld.naffffffffff schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:43:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Er zitten, in tegenstelling tot wat hier eerder beweerd werd, wel hardwarematige verschillen tussen eerdere en latere p1-meters. Geen idee hoeveel verschil dit in de praktijk heeft, maar als je problemen hebt met de p1-verbinding is een nieuwere variant proberen best een redelijk idee.
Ik ben ook erg blij met de performance van de nieuwe p1-meter op non-beta firmware vandaag.
[Afbeelding]
Is het van buitenaf te zien of je een nieuwer of ouder model hebt?
En net de uitstel mail ontvangen. Wachten tot eind Juni.internet4me schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:12:
Een beetje raar. Ik zie uitstel mails. Echter ik heb nog niks ontvangen/vernomen.
Besteld: 11 maart
…27 mei niks vernomen. Geen uitstel en geen betaallink. Bij Homewizard nog steeds op pre-order.
Nu heb ik geen haast want ik ben afhankelijk van de wifi kWh meter ondersteuning.
Die eerst in Maart zou komen en later in Q2 2025. De ontwikkelingen daar zijn erg stil. (En de communicatie ook en bij navragen is de communicatie slecht)
Oh, dan zit ik bij de gelukkigen die op 12 mei een mail kregen, en vandaag de betalingslink. 4 stuks komen mijn kant op
Hier staat tekst
Hoi, ik kon via de zoekfunctie niet vinden of hier al eerder over gesproken is.
Excuus als dit al eerder besproken is.
Het "klik" geluid als de batterij omschakelt tussen laden en ontladen, is op zich niet zo erg.
Maar vandaag gebeurd dat op sommige momenten 20 keer per minuut omdat de opbrengst van mijn zonnepanelen schommelt.
Dat wordt erg irritant gezien de accu in een werkkamer staat. Eigenlijk geld dat voor alle plekken waar ik hem neer kan zetten.
Ik kan het "terugsturen" van stroom beperken op m'n omvormer via Home assistant of handmatig via een app, maar ik denk niet dat dit helpt gezien hoe dan ook een omslagpunt is voor de batterij is.
Heeft iemand anders hier ook last van/een workaround voor?
Het "klik" geluid als de batterij omschakelt tussen laden en ontladen, is op zich niet zo erg.
Maar vandaag gebeurd dat op sommige momenten 20 keer per minuut omdat de opbrengst van mijn zonnepanelen schommelt.
Dat wordt erg irritant gezien de accu in een werkkamer staat. Eigenlijk geld dat voor alle plekken waar ik hem neer kan zetten.
Ik kan het "terugsturen" van stroom beperken op m'n omvormer via Home assistant of handmatig via een app, maar ik denk niet dat dit helpt gezien hoe dan ook een omslagpunt is voor de batterij is.
In de app staat de model naam. Die van mij is een jaar oud (15-4-2024) en er staat in de app HWE-P1-G1Harri schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:14:
edit:
maar op de P1 meter staat HWE-P1-C1
:strip_exif()/f/image/uh5GcG48ybR7KjLiFzEeZnNV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door PeteSplit op 27-05-2025 17:38 ]
LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant
Harri schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:14:
:strip_exif()/f/image/DcI5DkzJ0Aneil8fL9r0cxp8.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de achterkant staat een ander nr, links is oud, rechts is nieuw. Ook heeft de nieuwe een usb-c en de oude een usb-micro poort.
G1 als in gen1 neem ik aan?PeteSplit schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:20:
[...]
In de app staat de model naam. Die van mij is een jaar oud en er staat in de app HWE-P1-G1
Hier staat tekst
Zojuist (17:13 uur) helaas ook een email gekregen dat de levering van de batterij is uitgesteld tot eind juni. Tot vandaag nog de hoop gehad dat ik hem deze maand nog geleverd kreeg omdat ik niet zoals anderen een email gekregen had met uitstel tot uiterlijk eind juni. Ook had Robert van HomeWizard vorige week nog gemeld dat de levering eind mei zou zijn. Balen. 
Heb het gevoel dat ze bij HW hun zaakjes niet goed in orde hebben qua logistiek. Je moet toch weten hoeveel batterijen je binnen hebt gekregen en hoeveel mensen je de 2 weken email stuurt?
10 maart besteld
12 mei 2 weken mail gehad
27 mei mail uitstel tot uiterlijk eind juni
Heb het gevoel dat ze bij HW hun zaakjes niet goed in orde hebben qua logistiek. Je moet toch weten hoeveel batterijen je binnen hebt gekregen en hoeveel mensen je de 2 weken email stuurt?
10 maart besteld
[ Voor 17% gewijzigd door Toni Tweakers op 27-05-2025 17:31 ]
Nee er is op dit moment geen workaround Het is echter bij HW bekend en ze hebben aangegeven te kijken of het mogelijk is om de software hier wat anders me te laten omgaan. Maar helemaal te vermijden is het niet wat hoe het ook ingesteld wordt, zoals je zelf al vaststeld, er zal altijd een grens situatie zijn waar in dit gebeurd.remy1010 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:19:
Hoi, ik kon via de zoekfunctie niet vinden of hier al eerder over gesproken is.
Dat lijkt mij ook voldoende, mijn bon kwam ook via de mail.AtlAntA schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:50:
[...]
Ja hoor die heb ik via de mail gekregen. Ik ga ervanuit dat dat wel voldoende is.
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB
Bij mij ook. HelaasToni Tweakers schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:24:
Zojuist (17:13 uur) helaas ook een email gekregen dat de levering van de batterij is uitgesteld tot eind juni. Tot vandaag nog de hoop gehad dat ik hem deze maand nog geleverd kreeg omdat ik niet zoals anderen een email gekregen had met uitstel tot uiterlijk eind juni. Ook had Robert van HomeWizard vorige week nog gemeld dat de levering eind mei zou zijn. Balen.
10 maart besteld
Dan heb ik dus nog een oude: G1 in de app, G1 op de achterkant, en micro USB. Opzich geen probleem maar mochten er problemen ontstaan met de huidige drie batterijen dan kan ik daar het eerste naar upgraden.naffffffffff schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:21:
[...]
[Afbeelding]
Op de achterkant staat een ander nr, links is oud, rechts is nieuw. Ook heeft de nieuwe een usb-c en de oude een usb-micro poort.
13 maart besteld, nog niets vernomen dus ook geen 2 weken mail of uitstel.Toni Tweakers schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:24:
10 maart besteld
ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar
Stel dat je een nieuw type p1 meter besteld, wordt dan de historische data ook automatisch overgezet in de app?naffffffffff schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:21:
[...]
[Afbeelding]
Want ik weet uit ervaring dat bij de apparaten die stuk gaan van HW je eigenlijk altijd al je historische data kwijt bent.
Gisteren besproken, zie 2-3 pagina's terug.Ronald1245 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:03:
[...]
Stel dat je een nieuw type p1 meter besteld, wordt dan de historische data ook automatisch overgezet in de app?
Want ik weet uit ervaring dat bij de apparaten die stuk gaan van HW je eigenlijk altijd al je historische data kwijt bent.
Maar nee: daar moet HW je bij helpen.
Ik begrijp je frustratie. Tegelijkertijd weet je niet wat er op de achtergrond gebeurd is. Vrachtwagen met accu’s in de fik? Of pallet omgevallen ergens in de keten? Tal van redenen te bedenken waardoor de vertraging is opgetreden.Toni Tweakers schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:24:
10 maart besteld
En mijn gok: toch wat meer retouren dan ingecalculeerd, die ze laten voorgaan op nieuwe uitleveringen?SniperEye schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:17:
[...]
Ik begrijp je frustratie. Tegelijkertijd weet je niet wat er op de achtergrond gebeurd is. Vrachtwagen met accu’s in de fik? Of pallet omgevallen ergens in de keten? Tal van redenen te bedenken waardoor de vertraging is opgetreden.
Ik heb in de app de HWE-P1-G1 (+- 2jr oud), en familie van me heeft een HWE-P1-21-E (letterlijk 4 dagen oud). Dat zal dit verschil wel zijn vermoed ik. De nieuwe had trouwens direct een externe voeding nodig om te functioneren, de oude draait hier al een paar jaar op de voeding uit de P1 poort zelf.naffffffffff schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:21:
[ Voor 27% gewijzigd door scorpionv op 27-05-2025 18:24 ]
Fun while it lasted: World Community Grid!
Mag imho gewoon, mits volgens de regels.Ral23087 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:52:
3 Wago blokjes 3p en daar alle drie de draden in : oud, nieuw naar WDC-oud en nieuw naar naar WDC-nieuw, en zelfde draaddikte...
De app zegt bij mij HWE-P1-21.scorpionv schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:22:
[...]
Ik heb in de app de HWE-P1-G1 (+- 2jr oud), en familie van me heeft een HWE-P1-21-E (letterlijk 4 dagen oud). Dat zal dit verschil wel zijn vermoed ik. De nieuwe had trouwens direct een externe voeding nodig om te functioneren, de oude draait hier al een paar jaar op de voeding uit de P1 poort zelf.
:strip_exif()/f/image/ZcnZLvodxZis9LNSvwbew0qE.jpg?f=fotoalbum_large)
De batterijen worden gemaakt in het vete oosten. Die moeten dus in een container op een boot deze kant op komen. (Dat zal de twee weken mail zijn, de batterijen zijn daar de container ingegaan) Maar als die container ergens vast zit krijg je voorlopig dus helemaal niks.Toni Tweakers schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:24:
10 maart besteld
Zo heb ik eens met spoed een machine uit New York opgehaald. (Althans dat was de bedoeling) Ding in een container geschoven en met piepende bandjes naar JFK want er kwam een sneeuwstorm aan. En toen kreeg Trump het op zijn heupen. Die container heeft 3 maanden bij de douane gestaan.
Er is door HW aangegeven dat er een limiet bestaat voor het aantal V2/HTTPS-verbindingen. Zij zoeken de oplossing aan hun kant en er is nooit door HW aangegeven dat een nieuwe P1-meter de oplossing is.
Er is één firmware, dus de nieuwe meter heeft geen nieuwe firmware o.i.d.
@shthpnz heeft al aangegeven dat een nieuwe meter voor hem niet werkte.
Ik en een aantal anderen hebben een oude P1 die netjes het door HW gestelde limiet haalt, zelfs iets meer.
Waarom wordt er dan ineens zoveel gesproken over nieuwe P1-meters kopen, puur op speculatie? Dat de nieuwe p1-meter een nieuwere chip heeft betekent niet dat HW de functionaliteiten daarvan ook volledig benut en eerdere observaties wijzen zelfs op het feit dat dit niet gaat werken.
Ik en een aantal anderen hebben een oude P1 die netjes het door HW gestelde limiet haalt, zelfs iets meer.
Waarom wordt er dan ineens zoveel gesproken over nieuwe P1-meters kopen, puur op speculatie? Dat de nieuwe p1-meter een nieuwere chip heeft betekent niet dat HW de functionaliteiten daarvan ook volledig benut en eerdere observaties wijzen zelfs op het feit dat dit niet gaat werken.
Het verschil is behoorlijk. De chip is een esp32 wroom en dat is behoorlijk krachtig tov esp chip.Aardedraadje schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:56:
Er is door HW aangegeven dat er een limiet bestaat voor het aantal V2/HTTPS-verbindingen. Zij zoeken de oplossing aan hun kant en er is nooit door HW aangegeven dat een nieuwe P1-meter de oplossing is.
Zelf heb ik de esp32 wroom in de displays zitten die ik zelf heb geprogrammeerd.
Ik merk het verschil dus wel, dat is geen speculatie maar observatie.Aardedraadje schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:56:
Idem, 16 maart maar nog geen mail gehadEDB schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:56:
[...]
13 maart besteld, nog niets vernomen dus ook geen 2 weken mail of uitstel.
ze gaven toen al aan dat het juli zou worden (ik reken op 31-7 of de maand erna, ach heb toch geen haast als ie er voor de winter maar is want in de zomer heb ik toch geen batterij nodig
A wise man's life is based around fuck you
je gebt gelijk dat HW daar helemaal niets over gezegd heeft. Maar, en het volgende is speculatie, het zou kunnen dat de nieuwere versies meer geheugen en/of processor capaciteit hebben.Aardedraadje schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:56:
Voor de Beta die voor de P1-meter in test is wordt vermeld dat ze het geheugen gebruik hebben verbeterd. Dus als dat een critisch punt is zou een versie met meer geheugen minder snel in de problemen moeten komen.
Je kunt in de ontwikkelingssoftware meerdere versies naast elkaar op de server hebben staan. De boot loader haalt vanzelf de juiste versie op. Ik zie niet in dat het niet gaat werken.naffffffffff schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:02:
[...]
Ik merk het verschil dus wel, dat is geen speculatie maar observatie.
Hier ook 13 maart besteld en nog niets gehoord...EDB schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:56:
[...]
13 maart besteld, nog niets vernomen dus ook geen 2 weken mail of uitstel.
Ja inderdaad. Dat moet ook wel omdat de chips een andere processorarchitectuur hebben. De WROOM-32D zit voor de duidelijkheid in de oude p1meter (G1), niet in de nieuwe (RJ12). De nieuwe heeft een c3-mini-1, welke in theorie minder krachtig zou moeten zijn. Maar de c3 mini heeft meer hardware acceleratie op cryptografische algoritmes waardoor hij waarschijnlijk (speculatie) beter in staat is om HTTPS verkeer te verwerken.GL007 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:07:
[...]
Je kunt in de ontwikkelingssoftware meerdere versies naast elkaar op de server hebben staan. De boot loader haalt vanzelf de juiste versie op. Ik zie niet in dat het niet gaat werken.
Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.