Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apenkooi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-06 11:27
aip schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:26:
[...]

Theoretisch: zeker.

Maar je hebt vast geen pubers in huis. Die van mij laten zich daar niet in sturen. Ik ben al blij dat ik die van 18 zo ver heb dat niet altijd rücksichtslos de auto aan de oplader hangt als hij thuis komt, maar eerst even afstemt of het nodig of gewenst is.
Ik leen er af en toe ééntje van mijn zus. :P

Maar droger altijd aan en dan in een steker die je voor bepaalde tijd schakelt via een taak? Schoenen er op zetten en verder niet over nadenken.

Aan de andere kant leef ik ook gewoon mijn leven. Ga er geen rekening mee houden dat de batterij dan eventueel een potje gaat flipperen. Ga er eigenlijk toch wel van uit dat Homewizard op een gegeven moment data van die dingen gaat analyseren en waar nodig wat verbeteringen doorvoert. (Zie al mooie berichten over de bèta software) Daarnaast is dat ding er voor jou, het is niet je huisdier waar je voor moet zorgen. /3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klassieker
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 00:23
Helaas, na 98 dagen, waarvan de laatste dag "Batterij op inactief" (op eerder verzoek van HW) de 🔋 in de fout modus laten staan, om 20:45 uur de Foutmelding: Oeps...... E118, E400, E422, neem contact op met HW.. 😥

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1XxpNfPsaIOCeBKOKYOzVriECo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HX7zq0U1SxtxvIAN7tdOqApl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blYJq5nh_LOaqQnhps73OxXNbP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NgsQdCVWfbCqzCxuyAPSuh1v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:42

aip

Klassieker schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:38:
Helaas, na 98 dagen, waarvan de laatste dag "Batterij op inactief" (op eerder verzoek van HW) de 🔋 in de fout modus laten staan, om 20:45 uur de Foutmelding: Oeps...... E118, E400, E422, neem contact op met HW.. 😥

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ouch, zuur! Verder niets gewijzigd neem ik aan? Niets verplaatst enzo?

Dat wordt omwisselen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:30
Die is te mooi om zomaar te laten gaan.

_O- _O- _O-

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
aip schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:56:
[...]

Ouch, zuur! Verder niets gewijzigd neem ik aan? Niets verplaatst enzo?

Dat wordt omwisselen.....
Bedankt voor je bericht.

Nee nergens aan geweest. Vanmorgen vroeg HW gemaild i.v.m. de inactiviteit. Helaas nog niets van HW vernomen.

Om 20:45 uur nog eens in de app gekeken of er nog iets in de status was veranderd. 🙄

Zal inderdaad wel omwisselen worden.
Komt vast goed. 😀

Had net uit zitten rekenen dat sinds we de 🔋 in gebruik hebben, we 5,1% meer energie zelf direct verbruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:42

aip

JeroenH schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:08:
[...]

Die is te mooi om zomaar te laten gaan.

_O- _O- _O-
Het is weliswaar niet de duurzame kroeg, maar een beetje dichterlijke vrijheid vond ik wel gepast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GL007
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 07:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdtsbPfH9i2neVfHZNU09ZSLmMg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sCCMq6mw0pycY6YeFvLtPGgT.png?f=fotoalbum_large
De situatie hier. De reden waarom bij mij de relais niet zo vaak schakeld is dat ik continu belasting op het net heb tijdens het ontladen van de batterij. Waarom hebben anderen dat niet. Dus de batterij gaat niet vaak naar stand stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
@aip

Je zou een HW Energy Socket tussen die Ozon-droger kunnen zetten. Die kun je zo instellen dat hij alleen aangaat als de ☀️ schijnt overdag. Of is de garage dan al vergaan van de Odeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-06 17:42
Sinds ik van 2 naar 4 batterijen ben gegaan, is het hier continu ellende met de P1-verbinding. Wifi is goed en ik draai verder geen HA of dergelijke.

Als ook maar één geen verbinding heeft, leveren ze allemaal niet meer. Hopelijk komt er snel een oplossing, bijvoorbeeld een P1 met meer RAM en 5GHz wifi.

Anders moet ik misschien 1 of 2 batterijen weg doen, want met 2 had ik dit bijna nooit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1W9yrA65jiZv4eBbvU13s8UnhJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dw9lpMRxcl65ooppL0QOX8kD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
naffffffffff schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:40:
Sinds ik van 2 naar 4 batterijen ben gegaan, is het hier continu ellende met de P1-verbinding. Wifi is goed en ik draai verder geen HA of dergelijke.

Als ook maar één geen verbinding heeft, leveren ze allemaal niet meer. Hopelijk komt er snel een oplossing, bijvoorbeeld een P1 met meer RAM en 5GHz wifi.

Anders moet ik misschien 1 of 2 batterijen weg doen, want met 2 had ik dit bijna nooit.

[Afbeelding]
Eén HW Battery is volgens HomeWizard immers ook genoeg toch?

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
  • Laatst online: 20:06
Taro schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:07:
[...]

Lees je even goed in in dynamische tarieven. Je kunt toch beter je zonnestroom van eerdere en latere uren voor bijv. 15-28 ct/kWh terugleveren aan het net en dan voor 8-10 ct/kWh je PiB vullen? Ook de kWh's uit je eigen zonnepanelen vertegenwoordigen een waarde hoger dan 0 cent/kWh.
De homewizard batterij kan niet handelen of terugleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
Taro schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:41:
[...]

Nou dat kost dan €5k+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AiDrWqtavSV-XncCqWiA1qvLrv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZsWd8HYYyWAxUTLRS1T9DHz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bixobie schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:52:
[...]

Dat is mij inderdaad bekend.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Exact, voor dat bedrag kan je bij andere merken 15+ kWh kopen met veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
Taro schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:41:
[...]

Voor de maanden mei,juni,juli,augustus en misschien september
Voor de maanden september ,oktober , maart en april heb je twee batterijen nodig.
De andere maanden ben je afhankelijk hoe helder de dagen zijn om iets terug te winnen en gedurende deze tijd heb je ook weinig lage dynamische tarieven .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GL007 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:21:
[...]

Voor de maanden mei,juni,juli,augustus en misschien september
Voor de maanden september ,oktober , maart en april heb je twee batterijen nodig.
De andere maanden ben je afhankelijk hoe helder de dagen zijn om iets terug te winnen en gedurende deze tijd heb je ook weinig lage dynamische tarieven .
Nee, 1 HW PiB is toch voldoende? Want in de winter krijg je die niet vol en in de zomer maak je de opbrengst niet op, toch? En dynamische tarieven vallen buiten scope, want het product moet plug & play blijven icm vaste tarieven en simpel blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 14-05-2025 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dukard
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17-05 01:00
Nieuw hier op het HW Pib forum - ik lees al wel sinds mijn bestelling mee voor informatie als de Pib eenmaal wordt geleverd - scheelt weer een berg uitzoekwerk ;-)

1 feb 2025 2 stuks besteld met de toezegging dat de Pib's 3e of 4e week van april geleverd zouden worden - echter ook meerdere mails gehad van HW dat er een vertraging optrad - levering 2e week mei.
Kan gebeuren denk je dan.

Van HW uiteindelijk een stuk of 8 a 10 mailtjes gehad dat de levering bijna zover was maar met de distributie lijkt ook veel mis te gaan. Ik lees hier dat je een dag van te voren een mail krijgt met een tijdvak voor levering.
In die mail stond een tijdvak vermeld van donderdag 15 mei en tussen 02:00 en 22:30 uur (?!?!?!)
Dit zie ik niet echt als realistisch .... maar toch wel even iets om rekening mee te houden.

Vanmorgen 14 mei - net thuis om 08:15 uur uit de nachtdienst - mail gechecked - NIETS.
Ben naar bed gegaan en een paar uur later weer op en zag een mail van transmission die was aangekomen op 08:31 uur en dat de status was veranderd in GELEVERD. In de 2e mail van Transmission rond 09:30 was de bezorger langs geweest en daar was de status op GELEVERD gezet.

??????

Op mijn beveiliging camera's zag ik rond dat tijdstip een bezorger met een steekwagentje met 2 Pib's door mijn tuin rijden - voelde aan de dichte deur van het tuinhuis - en vertrok wederom weer met de levering.

-

Op zijn zachts gezegd vind ik toch wel een heel vreemde wijze van afhandeling - temeer omdat ik geen enkele (keuze uit 3 tijdvakken?) een keuze heb gehad wanneer ik de Pib's geleverd wilde hebben - en de zeer korte tijd tussen de mail en de daadwerkelijk levering.

Daar kan een mens met een baan niet op anticiperen - en als klap op de vuurpijl dat de status door de bezorger naar GELEVERD is gezet - wat dus ook weer onterechte mailtjes van HW heeft opgeleverd dat HW er nu van uit gaat dat de Pib's in hun systeem als afgehandeld staan.

Contact opgenomen met transmission - ruim 3 kwartier inde wacht gestaan - en uiteindelijk doorverbonden naar een depot in mijn regio - weer 25 minuten in de wacht - deze uiteindelijk afgebroken en terug naar transmission in Breda. Afgesproken dat 15 mei een tweede poging tot leveren wordt gedaan - hopelijk met nu wel een realistisch tijdvak en handling.

-

Het gaat hier wel om een bedrag van bijna 2800 Euro - ik ervaar dit als NOT DONE !!!

HW ... regel je zaakjes - dit kan echt niet !!

[ Voor 9% gewijzigd door Dukard op 15-05-2025 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:24:
[...]

Nee, 1 HW PiB is toch voldoende? Want in de winter krijg je die niet vol en in de zomer maak je de opbrengst niet op, toch? En dynamische tarieven vallen buiten scope, want het product moet plug & play blijven icm vaste tarieven en simpel blijven.
Dynamische tarieven en PIB gaan prima samen. De betaversie van de p1 meter firmeware maakt dit o.a. mogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Devke op 15-05-2025 02:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bixobie schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:52:
[...]

Dat klopt. Dan nog kun je handig gebruik maken van de PIB. Als de stroom duur is lever je de opbrengst van je panelen terug aan het net. Dit is in de ochtend en avond. In de betaversie van de p1 meter kun je straks de batterij naar standby zetten tijdens deze dure ochtend uren om dit mogelijk te maken. Als de stroomprijs goedkoop is (middag) laad je de batterij op met je zonnestroom. Batterij vol? Dan gaat deze automatisch weer terug naar standby. De dure avonduren zonopwek lever je dan gewoon op het net terug. Zon onder? Dan Nommen maar. Betaversie wordt getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dukard schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 00:31:
Nieuw hier op het HW Pib forum - ik lees al wel sinds mijn bestelling mee voor informatie als de Pib eenmaal wordt geleverd - scheelt weer een berg uitzoekwerk ;-)

1 feb 2025 2 stuks besteld met de toezegging dat de Pib's 3e of 4e week van april geleverd zouden worden - echter ook meerdere mails gehad van HW dat er een vertraging optrad - levering 2e week mei.

Van HW uiteindelijk een stuk of 8 a 10 mailtjes gehad dat de levering bijna zover was maar met de distributie lijkt ook veel mis te gaan. Ik lees hier dat je een dag van te voren een mail krijgt met een tijdvak voor levering.
In die mail stond een tijdvak vermeld van donderdag 15 mei en tussen 02:00 en 22:30 uur (?!?!?!)
Dit zie ik niet echt als realistisch .... maar toch wel even iets om rekening mee te houden.

Vanmorgen 14 mei - net thuis om 08:15 uur uit de nachtdienst - mail gechecked - NIETS.
Ben naar bed gegaan en een paar uur later weer op en zag een mail van transmission die was aangekomen op 08:31 uur en dat de status was veranderd in GELEVERD. In de 2e mail van Transmission rond 09:30 was de bezorger langs geweest en daar was de status op GELEVERD gezet.

??????

Op mijn beveiliging camera's zag ik rond dat tijdstip een bezorger met een steekwagentje met 2 Pib's door mijn tuin rijden - voelde aan de dichte deur van het tuinhuis - en vertrok wederom weer met de levering.

-

Op zijn zachts gezegd vind ik toch wel een heel vreemde wijze van afhandeling - temeer omdat ik geen enkele (keuze uit 3 tijdvakken?) een keuze heb gehad wanneer ik de Pib's geleverd wilde hebben - en de zeer korte tijd tussen de mail en de daadwerkelijk levering.

Daar kan een mens met een baan niet op anticiperen - en als klap op de vuurpijl dat de status door de bezorger naar GELEVERD is gezet - wat dus ook weer een onterechte mailtjes van HW heeft opgeleverd dat HW er nu van uit gaat dat de Pib's in hun systeem als afgehandeld staan.

Contact opgenomen met transmission - ruim 3 kwartier inde wacht gestaan - en uiteindelijk doorverbonden naar een depot in mijn regio - weer 25 minuten in de wacht - deze uiteindelijk afgebroken en terug naar transmission in Breda. Afgesproken dat 15 mei een tweede poging tot leveren wordt gedaan - hopelijk met nu wel een realistisch tijdvak en handling.

-

Het gaat hier wel om een bedrag van bijna 2800 Euro - ik ervaar dit als NOT DONE !!!

Niet fijn. Heb je deze situatie voorgelegd bij HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je iets met mesh (netwerk)? Zoek daar topic eens op door. Tips te vinden. Daarnaast heb ik dit linkje voor je gevonden in het topic. https://helpdesk.homewiza...s-offline-wat-kan-ik-doen. Wellicht heb je die al gechecked.

[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 15-05-2025 03:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dukard
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17-05 01:00
Wat ik overigens ook heel vreemd ervaar is dat de "pakbon" spreekt over het leveren van Lithium Ion batterijen terwijl HW deze helemaal niet levert - ze hiervoor de screendump ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/883TD8yaDHHIcupxCLCurtJXFaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDknW6sGzWyQcLuJBt3AMijI.jpg?f=fotoalbum_large

Ben ik 2800 euro lichter met deze bestelling ??? .... Ik zit hier nu met FF teveel twijfels HW !!

[ Voor 6% gewijzigd door Dukard op 15-05-2025 03:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:18
Stukje in de krant over de PiB.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGm7DuqhV8A6xyI-r_H2jfFJZLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRX9YTLfsPI57jUlmPE7VdjH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01:16
Dukard schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 03:52:
Wat ik overigens ook heel vreemd ervaar is dat de "pakbon" spreekt over het leveren van Lithium Ion batterijen terwijl HW deze helemaal niet levert - ze hiervoor de screendump ...

[Afbeelding]

Ben ik 2800 euro lichter met deze bestelling ??? .... Ik zit hier nu met FF teveel twijfels HW !!
Dat Lithium Ion verhaal had iets te maken met de ADR categorisering ofzo, er zitten Lithium Ijzer Fosfaat batterijen in volgens de spec sheet.
En je bent met deze bestelling van twee batterijen inderdaad zo’n €2800 lichter.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:37

[Afbeelding]

Natuurlijk niet leuk voor je. Maar we zijn geen telegraaf hier. Wat een stemmingmakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
Devke schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 03:04:
[...]

Heb je iets met mesh (netwerk)? Zoek daar topic eens op door. Tips te vinden. Daarnaast heb ik dit linkje voor je gevonden in het topic. https://helpdesk.homewiza...s-offline-wat-kan-ik-doen. Wellicht heb je die al gechecked.
Hij verliest de wifi verbinding niet, maar de p1. Waarschijnlijk overbelast door de 4 batterijen, want met 2 heb ik dit alleen in het begin gehad. Het zijn iedere keer verschillende die de p1 niet weten te vinden.

Het is vannacht 3 uurtjes goed gegaan. Zal vandaag er eens 1 uitzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeirIxRpzKrc0B12vP9bt1uJHAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIRb4NsGR5srkCYY4lclNqu5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 06:58:
[...]

Hij verliest de wifi verbinding niet, maar de p1. Waarschijnlijk overbelast door de 4 batterijen, want met 2 heb ik dit alleen in het begin gehad. Het zijn iedere keer verschillende die de p1 niet weten te vinden.

Het is vannacht 3 uurtjes goed gegaan. Zal vandaag er eens 1 uitzetten.
[Afbeelding]
Ik zie het. Goede testcase om eens te proberen idd. Benieuwd hoe het zich dan houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:15

Aardedraadje

Met kabelschoen

Er zijn mensen waar 4 PiB's prima gaat, zelfs met HA/Homey eraan, en er zijn mensen waar het met alleen 4 PiB's al fout gaat. Toch vraag ik me af wat er dan verschilt tussen deze situaties, stiekem vermoed ik dat het niet (alleen) aan de P1 ligt in die gevallen. Maar wat het dan wel is.... 8)7

Hier wordt het over een ruime week tijd om de PiB's weer aan te zetten, dan gaat ons dynamisch contract in.

[ Voor 15% gewijzigd door Aardedraadje op 15-05-2025 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

Misschien vat ik hem even niet. Je hebt een bestelling gedaan. Ziet op de pakbon Lithium Ion batterij staan en hebt teveel twijfels bij HW? Ontstaan die "teveel" twijfels door de pakbon? Als dat niet zo is dan had ik persoonlijk al niet besteld als de twijfel vooraf al zat.

Topic heeft een mooi zoekglaasje. Denk dat je wel wat hits krijgt. Er is ook nog een vorige topic. Link staat in de TS. Vlgs mij is die opmerking m.b.t. type batterij al eens besproken in het topic. Volgens mij heeft HW er zelfs nog op gereageerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:15:
Er zijn mensen waar 4 PiB's prima gaat, zelfs met HA/Homey eraan, en er zijn mensen waar het met alleen 4 PiB's al fout gaat. Toch vraag ik me af wat er dan verschilt tussen deze situaties, stiekem vermoed ik dat het niet (alleen) aan de P1 ligt in die gevallen. Maar wat het dan wel is.... 8)7

Hier wordt het over een ruime week tijd om de PiB's weer aan te zetten, dan gaat ons dynamisch contract in.
Je hebt ze gewoon uitstaan..... 🤣. Cycli sparen ivm je huidige contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:28

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

Aardedraadje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:15:

Brakke wifi. Ik zie wekelijks diagnose rapportjes van mijn Homewizard Homey app van gebruikers die verbindings problemen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GL007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGvrNS-OBkC9BMDea_J3jV10vcw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RL7joaZWPdtrtxkaKvcS83HN.png?f=fotoalbum_large
Het aantal schakel van de batterij was vanmorgen iets meer in het eerste uur daarna blijft hij in de stand laden staan.
Er is altijd bij ons een continue belasting dus geen gependeld rondom nul afname. We hebben veel sensoren en energie stekkers.
Verder heeft een relais bij correcte belasting een schakel levensduur van 10 tot de macht 7 schakelingen.
Dus maak ik me daar geen zorgen om.

[ Voor 11% gewijzigd door GL007 op 15-05-2025 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc25579
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-06 11:18
Devke schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:24:
[...]

Misschien vat ik hem even niet. Je hebt een bestelling gedaan. Ziet op de pakbon Lithium Ion batterij staan en hebt teveel twijfels bij HW? Ontstaan die "teveel" twijfels door de pakbon? Als dat niet zo is dan had ik persoonlijk al niet besteld als de twijfel vooraf al zat.

Topic heeft een mooi zoekglaasje. Denk dat je wel wat hits krijgt. Er is ook nog een vorige topic. Link staat in de TS. Vlgs mij is die opmerking m.b.t. type batterij al eens besproken in het topic. Volgens mij heeft HW er zelfs nog op gereageerd.
heb je onderstaand gemist?
Dukard schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 00:31:

??????

-

Daar kan een mens met een baan niet op anticiperen - en als klap op de vuurpijl dat de status door de bezorger naar GELEVERD is gezet - wat dus ook weer onterechte mailtjes van HW heeft opgeleverd dat HW er nu van uit gaat dat de Pib's in hun systeem als afgehandeld staan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
Tebbie schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:45:
[...]

Brakke wifi. Ik zie wekelijks diagnose rapportjes van mijn Homewizard Homey app van gebruikers die verbindings problemen hebben.
Wifi is hier niet brak: ik zie 2x 100%, 1x 84% en 1x 78% signaalsterkte. Afstand tot de router is groter dan 50cm. Wel veel drukte op de 2.4 GHz-band, maar ja… HomeWizard heeft de 5 GHz, 6 GHz en ethernet blijkbaar nog niet ontdekt.

Overigens ging het met 2 batterijen wel beter, dus het lijkt me sterk dat dit aan de wifi ligt. Het is ook niet steeds dezelfde batterij die problemen geeft.

Ik heb nu de display en één batterij uitgeschakeld om te zien of dat verschil maakt.

Zijn er nog verschillen in die p1 meters qua hardware? Ik heb nog een oude met een micro-usb poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:07
Zie hier wat 4 PIB issues, vanaf de volgende P1 update zou dit verleden tijd moeten zijn.

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
Marc25579 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:04:
[...]

heb je onderstaand gemist?

[...]
Ik krijg hier Wizzi vibes van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blankie2404
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 08-06 13:19
Devke schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:57:
[...]

Kan heel mooi inderdaad. Ik gebruik deze. Daarnaast Cheapest Hour integratie. In de beta versie laad de batterij dan zelf mooi op. Ik neem aan dat jij ook een dynamisch contract hebt?

[Afbeelding]
Welke bedoel je met "ik gebruik deze"? Ben wel benieuwd namelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blankie2404 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:11:
[...]

Welke bedoel je met "ik gebruik deze"? Ben wel benieuwd namelijk :-)
Doelde op de grafiek. Die geeft inzicht in de prijzen en de cheapest hour integratie gebruik ik om de goedkoopste uren eruit te halen en de batterij aan te sturen om te gaan laden. Als je de yaml wenst van die grafiek dan stuur maar even een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie

Tebbie

naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:04:
[...]

Wifi is hier niet brak: ik zie 2x 100%, 1x 84% en 1x 78% signaalsterkte. Afstand tot de router is groter dan 50cm. Wel veel drukte op de 2.4 GHz-band, maar ja… HomeWizard heeft de 5 GHz, 6 GHz en ethernet blijkbaar nog niet ontdekt.

Overigens ging het met 2 batterijen wel beter, dus het lijkt me sterk dat dit aan de wifi ligt. Het is ook niet steeds dezelfde batterij die problemen geeft.

Ik heb nu de display en één batterij uitgeschakeld om te zien of dat verschil maakt.

Zijn er nog verschillen in die p1 meters qua hardware? Ik heb nog een oude met een micro-usb poort.
Meten = weten. Kwaliteit van verbinding is maar deel van hoe de connectie is tussen wifi devices onderling.
Voor Homey is er ook mdns die meespeelt in het verhaal (ondeling vinden / discovery).

Verder hardware verschil, nee is er nog niet.

5 en 6ghz chips zijn nog duur in gebruik ( lees aanschaf prijs van p1 gaat omhoog) bovendien is bereik van 5 en 6ghz korter dan 2.4ghz welke wel makkelijker door (betonnen) muren kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
Is er enige indicatie wanneer deze FW in productie komt? Ik ben normaal gesproken best geduldig aangelegd (7 maanden gewacht op de batterij ;) ) maar ik ben toch benieuwd :)

Plus, als deze versie op mijn P1-meter en batterij staan wil ik ze van internet afsluiten. Dan voldoet het weer aan de policy hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
Tebbie schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:25:
[...]

Meten = weten. Kwaliteit van verbinding is maar deel van hoe de connectie is tussen wifi devices onderling.
Voor Homey is er ook mdns die meespeelt in het verhaal (ondeling vinden / discovery).

Verder hardware verschil, nee is er nog niet.

5 en 6ghz chips zijn nog duur in gebruik ( lees aanschaf prijs van p1 gaat omhoog) bovendien is bereik van 5 en 6ghz korter dan 2.4ghz welke wel makkelijker door (betonnen) muren kan.
Ik heb nu 4 grote blokken die minder dan 50% van de tijd wat doen. Dat is ook duur. Qua inkooo prijs zou het hooguit 10 euro duurder zijn schat ik in.

Eth is ook prima en goedkoop. Ik heb, net als wel meer denk ik, een router in de meterkast.

Ik zie niets over mDNS staan, hoe zou ik dit moeten checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06
[...]

.....
Als je problemen wil hebben met bereik moet je vooral 5 en 6 Ghz gaan gebruiken. Die zijn prima voor hoge snelheden maar voor iot gedoe minder geschikt omdat je bijna altijd door meerdere muren/verdiepingen moet. 2.4 Ghz is wel vol, maar met een strategisch goed geplaatste accesspoint kun je meestal makkelijk het hele huis bestrijken.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
winwiz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:56:
[...]

Als je problemen wil hebben met bereik moet je vooral 5 en 6 Ghz gaan gebruiken. Die zijn prima voor hoge snelheden maar voor iot gedoe minder geschikt omdat je bijna altijd door meerdere muren/verdiepingen moet. 2.4 Ghz is wel vol, maar met een strategisch goed geplaatste accesspoint kun je meestal makkelijk het hele huis bestrijken.
Ik ben er van overtuigd dat het niet aan mijn netwerk ligt, maar dat de P1 het simpelweg niet aankan met de hardware die er nu inzit.

Misschien speelt de drukte op de 2.4 GHz band hierin een rol, veroorzaakt bijvoorbeeld meer geheugengebruik. Ik heb op iedere verdieping één of meerdere routers staan, dus dat lijkt me strategisch goed geplaatst.

Ik test vandaag zonder energy-display en met 1 batterij minder. De batterij die ik uitzet heeft het altijd goed gedaan totdat er 2 bij kwamen. Als dit gewoon goed gaat, kunnen we wel stellen dat het netwerk op orde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Devke schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:26:
[...]

Je hebt ze gewoon uitstaan..... 🤣. Cycli sparen ivm je huidige contract?
Yep, nu nog boetevrij salderen. Dus dan zijn de RTE-verliezen en slijtage beide alleen maar kostenposten. De accu's hebben in maart een aantal weekjes proefgedraaid. Daarna heb ik ze met 70% weggezet. Straks mogen ze weer werken en geld besparen/opleveren :)

Opzich wel interessant om te zien wat ze straks doen als ik ze weer aanzet. Zijn ze nog gekoppeld, wat heeft de lading gedaan, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 13:37

elsinga

=8-)

GL007 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:19:
[...]

Als je de boot knop langer dan 10 sec vast houd kijk dan even wat er gebeurt
Dan is het ding gereset (krijg wel code e98, failed to complete setup), maar moet ik nog steeds met een felle zaklamp in het scherm schijnen om de code en QR code te zien. Het is gewoon de backlight die defect is geraakt.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenH schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:27:
[...]

Is er enige indicatie wanneer deze FW in productie komt? Ik ben normaal gesproken best geduldig aangelegd (7 maanden gewacht op de batterij ;) ) maar ik ben toch benieuwd :)

Plus, als deze versie op mijn P1-meter en batterij staan wil ik ze van internet afsluiten. Dan voldoet het weer aan de policy hier.
Nee durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:12:
[...]

Ik ben er van overtuigd dat het niet aan mijn netwerk ligt, maar dat de P1 het simpelweg niet aankan met de hardware die er nu inzit.

Misschien speelt de drukte op de 2.4 GHz band hierin een rol, of bijvoorbeeld meer geheugengebruik. Ik heb op iedere verdieping één of meerdere routers staan, dus dat lijkt me strategisch goed geplaatst.

Ik test vandaag zonder energy-display en met 1 batterij minder. De batterij die ik uitzet heeft het altijd goed gedaan totdat er 2 bij kwamen. Als dit gewoon goed gaat, kunnen we wel stellen dat het netwerk op orde is.
Zijn het werkelijk routers en gebruik je ze ook als router, dus met eigen DHCP en dergelijke? Dan kan ik mij wel voorstellen dat je problemen hebt.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:12:
[...]

Yep, nu nog boetevrij salderen. Dus dan zijn de RTE-verliezen en slijtage beide alleen maar kostenposten. De accu's hebben in maart een aantal weekjes proefgedraaid. Daarna heb ik ze met 70% weggezet. Straks mogen ze weer werken en geld besparen/opleveren :)

Opzich wel interessant om te zien wat ze straks doen als ik ze weer aanzet. Zijn ze nog gekoppeld, wat heeft de lading gedaan, etc.
Je beseft wel dat je als je geen beta tester bent dat je dan de batterijen op de duurste uren even van de wifi moet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
winwiz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:16:
[...]

Zijn het werkelijk routers en gebruik je ze ook als router, dus met eigen DHCP en dergelijke? Dan kan ik mij wel voorstellen dat je problemen hebt.
Het zijn mesh-routers en vormen dus 1 netwerk. Nogmaals, alles werkte, tot er 2 batterijen bijkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie

Tebbie

naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:42:
[...]

Ik heb nu 4 grote blokken die minder dan 50% van de tijd wat doen. Dat is ook duur. Qua inkooo prijs zou het hooguit 10 euro duurder zijn schat ik in.

Eth is ook prima en goedkoop. Ik heb, net als wel meer denk ik, een router in de meterkast.

Ik zie niets over mDNS staan, hoe zou ik dit moeten checken?
Hey, ik snap je redenatie maar geen enkele thuis situatie is hetzelfde. Zoals ik al eerder schreef krijg ik klaag mail/berichtjes over dat "het" niet werkt en een diagnose rapportje waar ik maar moet snappen/ruiken/toveren naar de oplossing van hun probleem.

mDNS -> Multicast DNS, gebruikt voor lokaal discoveren van devices (printers, ipads, iphones). In deze multicast pakketjes zit info van de apparaten zelf wat ze zijn, welke ip ze hebben (leuk voor DHCP scopes die iedere keer te pas en te onpas ip adres veranderen....goh,,,ECONNECT/TIMEOUT....).

Voor de duidelijkheid bovenstaande mDNS methode geldt voor Homey ik heb begrepen dat dit anders loopt voor deze P1 <-> Plugin Battery waar een andere truukje gebruikt wordt om ze onderling te vertellen welk ip adres ze hebben.

Terug naar mDNS voor Apple kan je deze gebruiken:

https://apps.apple.com/nl...ns-sd-browser/id305441017

Android:
https://play.google.com/s...id=com.mdns_discovery.app

Ook leuk om te zien wat er nog meer op je lokale netwerk leeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:21:
[...]

Het zijn mesh-routers en vormen dus 1 netwerk. Nogmaals, alles werkte, tot er 2 batterijen bijkwamen.
En ziedaar het waarschijnlijke probleem. Het is misschien lastig terugzoeken, maar je leest de nodige problemen met Mesh "routers". Vooral Deco's zag je nogal eens langskomen vooral, inderdaad, bij meerdere PiB's

Acties:
  • +2 Henk 'm!
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:12:
[...]

Misschien speelt de drukte op de 2.4 GHz band hierin een rol, veroorzaakt bijvoorbeeld meer geheugengebruik. Ik heb op iedere verdieping één of meerdere routers staan, dus dat lijkt me strategisch goed geplaatst.

Je zegt dat je meerdere routers hebt, ik denk dat je het probleem toch eerder daar moet zoeken.

Ik heb sinds 1 week nu ook 4 batterijen. maar ik heb slechts een enkele router die afgezien van de naam en het password nog in de default instellingen van de leverancier staat. Ik heb geen enkel probleem met uitvallen terwijl ik naast de batterijen ook nog eens een watermeter en een display gebruik.

Ik heb wel alle HW apparatuur een vast IP adres gegeven en de splitter waarin de P1-meter zit is voorzien van actieve voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
winwiz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:26:
[...]

En ziedaar het waarschijnlijke probleem. Het is misschien lastig terugzoeken, maar je leest de nodige problemen met Mesh "routers". Vooral Deco's zag je nogal eens langskomen vooral, inderdaad, bij meerdere PiB's
Nogmaals het is niet de wifi-verbinding die wegvalt, maar de P1-verbinding.

Het verklaart ook niet waarom 2 wel kan, en 4 niet. Bovendien werkt de rest van mijn HW spul wel gewoon, ik kan me niet voorstellen dat een socket & display wel overweg kan met mesh en de HW-battery niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
winwiz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:26:
[...]

Ik had die tip vanmorgen ook al gegeven. Zoek eens op mesh. Ik snap frustraties best wel maar het zou fijn zijn als er dan ook iets gedaan wordt met de hulp die geboden wordt door verschillende tweakers i.p.v. blijven klagen. Nogmaals ik heb begrip voor de situatie maar waardeer ook alle hulp die geboden wordt door meerdere tweakers hier. We zijn er om elkaar te helpen. Soms is het trial and error om achter een probleem te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 15-05-2025 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:31:
[...]

Nogmaals het is niet de wifi-verbinding die wegvalt, maar de P1-verbinding.

Het verklaart ook niet waarom 2 wel kan, en 4 niet. Bovendien werkt de rest van mijn HW spul wel gewoon, ik kan me niet voorstellen dat een socket & display wel overweg kan met mesh en de HW-battery niet.
Ik geef alleen maar de ervaringen van anderen weer die ik hier heb gelezen. Ik heb hier 3 access point, waarvan er 1 alleen maar ingezet is voor IoT en niets anders doet. In dat Vlan hangen momenteel 17 devices waarvan enkel de P1 meter een vast IP heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Devke schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:16:
[...]

Je beseft wel dat je als je geen beta tester bent dat je dan de batterijen op de duurste uren even van de wifi moet halen?
Yep, ik post hier niet veel maar volg het topic al vanaf het begin :) Ik verwacht (gebaseerd op onderbuikgevoel) dat de write API binnenkort wel in productie komt. Zoniet dan meld ik me aan voor de beta :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc25579
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-06 11:18
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:10:
[...]

Ik krijg hier Wizzi vibes van.
Devke vroeg zich wat af en ik attendeerde hem waar dit vandaan kwam. Heb ik dan iets verkeerd gedaan?
Ik dacht het niet dus vergelijking gaat niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apenkooi
[...]

5 & 6 GHz is leuk als je in de zelfde ruimte als het AP bent. Aan de andere kant van een muur of plafond is het al ruk. De P1 en batterij hebben geen snelheid nodig, maar een stabiele verbinding. Of wel een datastroom zonder horten en stoten. Een YouTube filmpje gaat prima over een brakke verbinding omdat er gebufferd wordt. En als er een datapakketje gemist wordt verstuurd de server die nog een keer. Daar is het hele IP verkeer op ontwikkeld. Dat kan bijna over twee conservenblikjes met een touwtje er tussen. Iets dat vertrouwd op een stabiele datastroom vind het niet zo fijn als er te veel pakketjes gemist worden. Ja, zelfs met de batterij in huis blijft op tijd leveren een issue. Beste oplossing is bekabeld, maar helaas geen LAN poort op die dingen.

Allemaal leuk, hoe los je het op?
Ik had hier het zelfde met 1 batterij. Met 4 moet er nog meer data heen en weer. Een eigen voeding aan de P1 meter geeft al een sterkere verbinding. Zet daarnaast eens een WiFi scanner aan en bekijk eens welke kanalen het meest gebruikt en het sterkste zijn. Ga op de mist drukke zitten en minstens op wat anders dan de buren. Gebruik niet het standje auto op de router/AP want die kiezen allemaal 1 of 11 en daar zitten de buren ook te knetteren. Mesh netwerk? Ik vind het vragen om problemen. Verbind minstens de AP’s over LAN aan de router/switch. En zorg dat ze allemaal op een ander kanaal zitten. Als ze hun eigen backbone zijn (meestal over 5 GHz, wat was daar ook al weer mee) is de data weer stap meer onderweg. Verder is WiFi aan storing onderhevig, staat er een magnetron, babyfoon, of ander leuk Chinees draadloos dingetje te knetteren op de buurt? Een ander kanaal, de batterij ergens anders neer zetten, of de P1 meter verticaal i.p.v. horizontaal kan net het verschil maken.
Succes! :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:42:
[...]

Yep, ik post hier niet veel maar volg het topic al vanaf het begin :) Ik verwacht (gebaseerd op ondocbuikgevoel) dat de write API binnenkort wel in productie komt. Zoniet dan meld ik me aan voor de beta :)
Ik hoop dat je onderbuik gevoel klopt haha. Ik ben voor >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naffffffffff
Devke schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:34:
[...]

Ik had die tip vanmorgen ook al gegeven. Zoek eens op mesh. Ik snap frustraties best wel maar het zou fijn zijn als er dan ook iets gedaan wordt met de hulp die geboden wordt door verschillende tweakers i.p.v. blijven klagen. Nogmaals ik heb begrip voor de situatie maar waardeer ook alle hulp die geboden wordt door meerdere tweakers hier. We zijn er om elkaar te helpen.
Natuurlijk word je dan weer neergezet als een vervelende klager die niet mee wil werken en alleen maar gal spuwt, typisch voor dit topic. Maar goed, even voor de duidelijkheid: in het begin had ik inderdaad wifi-issues. Als ik nu zoek op 'mesh', kom ik mijn eigen berichten van destijds weer tegen. Die problemen zijn inmiddels opgelost na een firmware-update.

Mijn huidige probleem ligt ergens anders, namelijk bij de P1-verbinding in combinatie met 4 batterijen. Het zou fijn zijn als dat ook gezien wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:33
Zojuist mijn tweede besteld. Levertijd Augustus. Levertijden zijn echt drastisch verminderd, Al zie ik hem toch gewoon graag volgende week verschijnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:51
elsinga schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:13:
[...]

Dan is het ding gereset (krijg wel code e98, failed to complete setup), maar moet ik nog steeds met een felle zaklamp in het scherm schijnen om de code en QR code te zien. Het is gewoon de backlight die defect is geraakt.
Even kort een beetje off-topic
@elsinga
Hier met mijn eerste display (geïnstalleerd in november 2023) een vergelijkbaar maar niet helemaal hetzelfde soort probleem.

Wat me enigszins verbaasde was dat dit probleem optrad een dag na de installatie van mijn tweede display, dus heb ik ook even gedacht dat de P1 “capaciteit” problemen die anderen hier noemen met meerdere batterijen en een display konden spelen. Het nieuwe display uitschakelen lost het echter niet op.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie

Tebbie

Sorry voor off topic maar voorbeeldje dat het niet allemaal "vanzelf" is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
Stack trace

Note: this log has been manually submitted by a user.
    Log ID: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

User Message:
    After an App reboot the P1 doesnt recover and need a hardboot. 

stdout:
    HomeWizard app ready!
HomeWizard EnergyLink has been inited
HomeWizard Heatlink has been inited
HomeWizard has been inited
HomeWizard Kakusensors has been inited
HomeWizard Rainmeter has been inited
HomeWizard Thermometer has been inited
HomeWizard Wattcher has been inited
HomeWizard Windmeter has been inited
2025-05-11T05:36:33.430Z [log] [ManagerDrivers] [Driver:energy] [Device:09af6136-a250-43e9-9d91-d2e1a1fb1b92] URL: http://192.168.7.34:80/api/v1
HomeWizard app ready!
HomeWizard EnergyLink has been inited
HomeWizard Heatlink has been inited
HomeWizard has been inited
HomeWizard Kakusensors has been inited
HomeWizard Rainmeter has been inited
HomeWizard Thermometer has been inited
HomeWizard Wattcher has been inited
HomeWizard Windmeter has been inited

stderr:
      type: 'system',
  errno: 'EHOSTUNREACH',
  code: 'EHOSTUNREACH'
}
2025-05-12T03:16:51.675Z [err] [ManagerDrivers] [Driver:energy] [Device:09af6136-a250-43e9-9d91-d2e1a1fb1b92] FetchError: request to http://192.168.7.34/api/v1/data failed, reason: connect EHOSTUNREACH 192.168.7.34:80
    at ClientRequest.<anonymous> (/app/node_modules/node-fetch/lib/index.js:1501:11)
    at ClientRequest.emit (node:events:517:28)
    at Socket.socketErrorListener (node:_http_client:501:9)
    at Socket.emit (node:events:517:28)
    at emitErrorNT (node:internal/streams/destroy:151:8)
    at emitErrorCloseNT (node:internal/streams/destroy:116:3)
    at process.processTicksAndRejections (node:internal/process/task_queues:82:21) {
}
2025-05-12T03:17:01.722Z [err] [ManagerDrivers] [Driver:energy] [Device:09af6136-a250-43e9-9d91-d2e1a1fb1b92] FetchError: request to http://192.168.7.34/api/v1/data failed, reason: connect EHOSTUNREACH 192.168.7.34:80
    at ClientRequest.<anonymous> (/app/node_modules/node-fetch/lib/index.js:1501:11)
    at process.processTicksAndRejections (node:internal/process/task_queues:82:21) {
}
2025-05-12T03:17:11.738Z [err] [ManagerDrivers] [Driver:energy] [Device:09af6136-a250-43e9-9d91-d2e1a1fb1b92] FetchError: request to http://192.168.7.34/api/v1/data failed, reason: connect EHOSTUNREACH 192.168.7.34:80
}
2025-05-12T03:17:12.992Z [err] [ManagerDrivers] [Driver:energy] [Device:09af6136-a250-43e9-9d91-d2e1a1fb1b92] FetchError: request to http://192.168.7.34/api/v1/data failed, reason: read ECONNRESET
  errno: 'ECONNRESET',
  code: 'ECONNRESET'
}
2025-05-12T04:35:40.659Z [err] [ManagerDrivers] [Driver:energy] [Device:09af6136-a250-43e9-9d91-d2e1a1fb1b92] FetchError: request to http://192.168.7.34/api/v1/data failed, reason: read ECONNRESET
  errno: 'ECONNRESET',
  code: 'ECONNRESET'
}
2025-05-12T09:50:51.834Z [err] [ManagerDrivers] [Driver:energy] [Device:09af6136-a250-43e9-9d91-d2e1a1fb1b92] FetchError: request to http://192.168.7.34/api/v1/data failed, reason: connect EHOSTUNREACH 192.168.7.34:80
}
2025-05-12T09:51:01.850Z [err] [ManagerDrivers] [Driver:energy] [Device:09af6136-a250-43e9-9d91-d2e1a1fb1b92] FetchError: request to http://192.168.7.34/api/v1/data failed, reason: connect EHOSTUNREACH 192.168.7.34:80
}
2025-05-12T16:33:25.402Z [err] [ManagerDrivers] [Driver:energy] [Device:09af6136-a250-43e9-9d91-d2e1a1fb1b92] FetchError: request to http://192.168.7.34/api/v1/data failed, reason: connect EHOSTUNREACH 192.168.7.34:80
}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:51
PureCode schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:45:
Zojuist mijn tweede besteld. Levertijd Augustus. Levertijden zijn er drastisch verminderd, Al zie ik hem toch gewoon graag volgende week verschijnen. :)
Mijn derde besteld op 16 april, levertijd juli. Dus ca. 3 maanden levertijd, vergelijkbaar.
3 maanden is denk ik een realistische minimum levertijd als HW niet de productie op voorraad wil doen en zal wel niet meer veel korter worden. En ja, laat maar komen vandaag of morgen :)

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:43:
[...]

Natuurlijk word je dan weer neergezet als een vervelende klager die niet mee wil werken en alleen maar gal spuwt, typisch voor dit topic. Maar goed, even voor de duidelijkheid: in het begin had ik inderdaad wifi-issues. Als ik nu zoek op 'mesh', kom ik mijn eigen berichten van destijds weer tegen. Die problemen zijn inmiddels opgelost na een firmware-update.

Mijn huidige probleem ligt ergens anders, namelijk bij de P1-verbinding in combinatie met 4 batterijen. Het zou fijn zijn als dat ook gezien wordt.
2 dingen. Ten eerste trek je op een bericht aan mij een vergelijking met Wizzi. Die opmerking vind ik alles behalve tof!

Ten tweede je mag je frustraties uiten. Ook dat is al 100 x gezegd, daar is het topic ook voor. Wordt een beetje moe ook van dat eindeloze herhaal dat het niet mag. Er worden suggesties aan je gegeven m.b,t. jouw probleem op dit moment wat zeker erg vervelend is. Ik tel zo al een hand vol tweakers die je een helpende hand bieden. Toch lijk je in de rol te willen blijven zitten dat het aan de batterijen ligt. Vorige week postte ook iemand problemen. Het was de schuld van de batterij (en). Uiteindelijk bleek het een foutje van hem zelf te zijn. In mijn ogen kun je blijven klagen (dat mag hoor) maar onthoud wel dat er hier mensen tijd stoppen in het helpen om jouw probleem op te lossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielz
@JeroenH ik zie dat je met smart op de P1 update wacht. Maar dit kan nog wel even duren.
https://github.com/homewi...iscussioncomment-13143749

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
Devke schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:50:
[...]

2 dingen. Ten eerste trek je op een bericht aan mij een vergelijking met Wizzi. Die opmerking vind ik alles behalve tof!

Ten tweede je mag je frustraties uiten. Ook dat is al 100 x gezegd, daar is het topic ook voor. Wordt een beetje moe ook van dat eindeloze herhaal dat het niet mag. Er worden suggesties aan je gegeven m.b,t. jouw probleem op dit moment wat zeker erg vervelend is. Ik tel zo al een hand vol tweakers die je een helpende hand bieden. Toch lijk je in de rol te willen blijven zitten dat het aan de batterijen ligt. Vorige week postte ook iemand problemen. Het was de schuld van de batterij (en). Uiteindelijk bleek het een foutje van hem zelf te zijn. In mijn ogen kun je blijven klagen (dat mag hoor) maar onthoud wel dat er hier mensen tijd stoppen in het helpen om jouw probleem op te lossen.
Excuses voor de opmerking, dat had ik niet moeten doen.

Maar nee ik denk niet dat het aan de batterijen ligt, maar dat het aan de p1-meter ligt. Dat iemand anders zelf oorzaak was van bepaalde issues, betekent niet dat dat voor iedereen zo is.

Ik klaag niet, ik probeer een probleem op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:57:
[...]

Excuses voor de opmerking, dat had ik niet moeten doen.

Maar nee ik denk niet dat het aan de batterijen ligt, maar dat het aan de p1-meter ligt. Dat iemand anders zelf oorzaak was van bepaalde issues, betekent niet dat dat voor iedereen zo is.

Fijn dat je excuus maakt. Laten we niet op de man spelen. Nergens voor nodig. Ik stop dagelijks veel tijd in beta testen, TS bijhouden, te reageren op tweakers etc. Allemaal vrijwillig en op de hoop iedereen een stapje verder te helpen rondom hun PIB en hun beleving ervan. Naast mij natuurlijk ook alle andere tweakers!

Ik zie de nodige (mogelijke) oplossingen voorbij komen. Zat hij er tussen dan hoop ik dat je hem deelt, is het hem niet dan ben ik nog benieuwd wat uiteindelijk de oplossing is. Wellicht biedt de nieuwe beta versie straks ook een oplossingsmogelijkheid. Ik ken de problemen niet dus vind het lastig er dan bij te helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Devke op 15-05-2025 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
gielz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:55:
@JeroenH ik zie dat je met smart op de P1 update wacht. Maar dit kan nog wel even duren.
https://github.com/homewi...iscussioncomment-13143749
Prima, bedankt voor het opzoeken! Ik heb me daarop geabonneerd, ik had dit nog niet in beeld zo.

De batterij werkt op dit moment erg goed dus ik kan wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:45
Even een checkvraag. Als je batterij SOC-Drift heeft en deze gaat even bijlaen. Welke melding verschijnt dan?

Ik had net namelijk de melding:
Opladen vanwege inactiviteit
De batterij laadt een beetje op, zodat hij niet te leeg raakt na een periode van inactiviteit.
Wat overigens ook grappig was nu ik twee batterijen heb is dat de ene batterij de ander nu dus soort van helpt met zijn SOC-drift door er stroom voor te leveren. Een batterij was dus groen, de andere paars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
elsinga schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:13:
[...]

Dat domme pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:57:
[...]

Je hebt dus een mesh netwerk. Meer is niet altijd beter. Grote kans dat je je eigen netwerk zit weg te drukken.

Indien mogelijk geeft al het Homewizard spul een vast adres. En geforceerd gekoppeld aan de dichtstbijzijnde AP.

Zorg dat alle AP’s op een ander kanaal zitten. En gebruik niet meer dan nodig. Daarnaast speel eens met het zendvermogen. Dat die van zolder ook verbinding heeft in de kelder streeft zijn doel voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alpha89 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:07:
Even een checkvraag. Als je batterij SOC-Drift heeft en deze gaat even bijlaen. Welke melding verschijnt dan?

Ik had net namelijk de melding:

[...]

Wat overigens ook grappig was nu ik twee batterijen heb is dat de ene batterij de ander nu dus soort van helpt met zijn SOC-drift door er stroom voor te leveren. Een batterij was dus groen, de andere paars.
Deze melding krijg je dan idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
Apenkooi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:09:
[...]

Je hebt dus een mesh netwerk. Meer is niet altijd beter. Grote kans dat je je eigen netwerk zit weg te drukken.

Indien mogelijk geeft al het Homewizard spul een vast adres. En geforceerd gekoppeld aan de dichtstbijzijnde AP.

Zorg dat alle AP’s op een ander kanaal zitten. En gebruik niet meer dan nodig. Daarnaast speel eens met het zendvermogen. Dat die van zolder ook verbinding heeft in de kelder streeft zijn doel voorbij.
Ik ga alles vandaag even zo laten zoals het nu staat, maar dan met één batterij minder en zonder het energy-display. Gewoon om te zien of het dan wel stabiel blijft.

Wat ik nu weet
Batterij A & B: stabiel
Batterij A, B, C & D: niet stabiel

Wat ik nu ga proberen:
Batterij B, C & D

Morgen zal ik hier het resultaat van de nacht posten.

Maar als het met 2 en 3 batterijen probleemloos werkt, en met 4 niet meer… wat kan ik daar dan logisch uit concluderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmjam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04:25
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:18:
[...]

Ik ga alles vandaag even zo laten zoals het nu staat, maar dan met één batterij minder en zonder het energy-display. Gewoon om te zien of het dan wel stabiel blijft.

Wat ik nu weet

Wat ik nu ga proberen:
Batterij B, C & D

Maar als het met 2 en 3 batterijen probleemloos werkt, en met 4 niet meer… wat kan ik daar dan logisch uit concluderen?
Bij problemen beginnen met elimineren is iets wat ik graag zie en in het verleden veel heb toegepast.
ik zou in deze case de energy display in 1e instantie niet uitzetten omdat je dan weer 2 variabele hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:41

fxs81

Julianadorp

[...]

Wat ik nu weet

Wat ik nu ga proberen:
Batterij B, C & D

Ik heb even je berichten teruggezocht maar kan nergens vinden of je P1 aan een voeding hangt of zijn stroom alleen krijgt van de slimme meter poort. Hangt hij aan een voeding? Anders zou ik dat eerst even doen en kijken of het dan beter is.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
Devke schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:02:
[...]

Fijn dat je excuus maakt. Laten we niet op de man spelen. Nergens voor nodig. Ik stop dagelijks veel tijd in beta testen, TS bijhouden, te reageren op tweakers etc. Allemaal vrijwillig en op de hoop iedereen een stapje verder te helpen rondom hun PIB en hun beleving ervan. Naast mij natuurlijk ook alle andere tweakers!

Ik zie de nodige (mogelijke) oplossingen voorbij komen. Zat hij er tussen dan hoop ik dat je hem deelt, is het hem niet dan ben ik nog benieuwd wat uiteindelijk de oplossing is. Wellicht biedt de nieuwe beta versie straks ook een oplossingsmogelijkheid. Ik ken de problemen niet dus vind het lastig er dan bij te helpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyrkIZefWeA85lsLUuXJqmpi6cU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8uC3yJcT0Y6f1vXUjvugvySI.png?f=fotoalbum_large

Ik zie in de beta release notes deze opmerkingen staan. Blijkbaar zijn ze op de hoogte van stabiliteitsproblemen. Misschien is het de oplossing voor mijn probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naffffffffff
fxs81 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:37:
[...]

Ik heb even je berichten teruggezocht maar kan nergens vinden of je P1 aan een voeding hangt of zijn stroom alleen krijgt van de slimme meter poort. Hangt hij aan een voeding? Anders zou ik dat eerst even doen en kijken of het dan beter is.
Ja, voeding is aanwezig, zowel op de hw-splitter als op de hw-p1-meter

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 15:03
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:37:
[...]

[Afbeelding]

Ik zie in de beta release notes deze opmerkingen staan. Blijkbaar zijn ze op de hoogte van stabiliteitsproblemen. Misschien is het de oplossing voor mijn probleem.
We verwachten dat dit zeker zou kunnen helpen, als je je inschrijft voor de beta kun je alvast testen. Er is in deze versie veel gewijzigd kwa geheugen beheer, dit is ook reden voor ons om deze wat langer in beta te houden omdat dit wat onverwachte resultaten kan veroorzaken. Tot nu toe is de performance overigens wel stabiel van de beta.

[ Voor 16% gewijzigd door HomeWizard_NL op 15-05-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
Taro schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:24:
[...]

Zomers maak ik wel gebruik van de airco en die verbruik ongeveer 2kWh in de stand koelen. Bij koudere dagen is dat voor verwarmen. En dan heb ik aan twee batterijen voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:45
Devke schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:17:
[...]

Deze melding krijg je dan idd.
Thanks voor je super snelle response weer! Wellicht iets om in het deel over SOC-Drift te zetten in de TS?
Je had daar al heel netjes het driften uitgelegd. Maar miste nog net de melding ;) ! Keep up the good work. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wat ik nu weet

Wat ik nu ga proberen:
Batterij B, C & D

Eigenlijk niet zo gek veel. Je hebt dan alleen vastgesteld wat er in de huidige setup wel of niet werkt maar je hebt nog steeds geen oorzaak.

Je zult eerst een situatie moeten vinden waarin 4 stuks tegelijk wel werkt en dan via eliminatie vinden wanneer het fout gaat.

Als eerste stap zou ik zeggen schakel alle routers muv de hoofd router uit en plaats de P1-meter en batterijen tijldelijk zodanig dat ze voldoende wifi connectie hebben via de ene router. Als je dan wel met 4 batterijen kan werken dan heb je vastgesteld dat het niet aan de HW apparaten ligt maar aan het netwerk. Of andersom dat je inderdaad met HW in overleg moet voor een oplossing
Als het netwerk het probleem is kan je in kleine stapjes andere routers bij gaan schakelen en batterijen op hun juiste plek zetten om uit te vinden bij welke situatie het dan niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

Ook dit zou zoals gezegd een oplossing kunnen zijn. Die kun je zo te zien gaan uitproberen door je als beta tester aan te melden. Ik zeg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
[...]

Wat ik nu weet

Wat ik nu ga proberen:
Batterij B, C & D

Hoe meer batterijen hoe meer dataverkeer van en naar je P1 meter. Dat moet het netwerk wel kunnen verwerken. Je schrijft wel dat de WiFi 100% is. Maar dat is naar het AP. Hoe is de verbinding van de AP’s onderling? Is dat ook draadloos? Dan grote kans dat het daar mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
Apenkooi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:47:
[...]

Hoe meer batterijen hoe meer dataverkeer van en naar je P1 meter. Dat moet het netwerk wel kunnen verwerken. Je schrijft wel dat de WiFi 100% is. Maar dat is naar het AP. Hoe is de verbinding van de AP’s onderling? Is dat ook draadloos? Dan grote kans dat het daar mis gaat.
Nee routers onderling zijn verbonden via UTP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:28
EVfan schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:49:
[...]

Mijn derde besteld op 16 april, levertijd juli. Dus ca. 3 maanden levertijd, vergelijkbaar.
3 maanden is denk ik een realistische minimum levertijd als HW niet de productie op voorraad wil doen en zal wel niet meer veel korter worden. En ja, laat maar komen vandaag of morgen :)
Ik heb hem 24 april besteld en verwachting augustus. Had ik toch iets eerder moeten bestellen... Zeker met het overschot van de panelen en dynamisch energie contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alpha89 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:42:
[...]

Thanks voor je super snelle response weer! Wellicht iets om in het deel over SOC-Drift te zetten in de TS?
Je had daar al heel netjes het driften uitgelegd. Maar miste nog net de melding ;) ! Keep up the good work. Dankjewel!
Opgenomen in TS. Dank voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:48:
[...]

Nee routers onderling zijn verbonden via UTP.
Dat is een plus, en een vraag minder. Maar zijn het echt routers, of bedoel je access point? Dat is technisch echt wat anders.

Hier boven wordt een goede suggestie geven om te testen. Alles uit en beging met 1 AP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
Er is 1 beta tester met 4 PIBs en netwerk problemen. Dit is opgelost bij hem in de huidige beta gaf hij aan. Ook hier aangegeven in het topic.
[...]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
gielz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:55:
Er is 1 beta tester met 4 PIBs en netwerk problemen. Dit is opgelost bij hem in de huidige beta gaf hij aan. Ook hier aangegeven in het topic.

[...]
Over welke beta-tester heb je het? Je verwijst naar mijn eigen bericht.

Ah denk dat je dit bedoeld?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUIuSfITKsPl9JaTufxyeuh1ei4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3qjd6d3DHUJ00cdGqq93iorS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door naffffffffff op 15-05-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
Apenkooi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:53:
[...]

Dat is een plus, en een vraag minder. Maar zijn het echt routers, of bedoel je access point? Dat is technisch echt wat anders.

Hier boven wordt een goede suggestie geven om te testen. Alles uit en beging met 1 AP.
Het zijn asus-routers, die in een mesh zijn opgenomen. De satellieten zijn echte routers en functioneren dus als AP.

Als ik met vakantie ga, en mijn netwerk niet voor andere dingen nodig heb, kan ik die test wel eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:33
De BIP gaat laden als er zonne energie over is. Weten jullie of het ook mogelijk is apparaten te voorzien van stroom alleen als er energie over is. Dus apparaat gaat pas aan als je daadwerkelijk aan het terugleveren bent. Enig idee? dus eigenlijk precies wat die BIP doet.

[ Voor 7% gewijzigd door PureCode op 15-05-2025 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naffffffffff
PureCode schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:02:
De BIP gaat laden als er zonne energie over is. Weten jullie of het ook mogelijk is apparaten te voorzien van stroom alleen als er energie over is. Dus apparaat gaat pas aan als je daadwerkelijk aan het terugleveren bent. Enig idee? dus eigenlijk precies wat die BIP doet.
Ja, je kan daar de energy socket voor gebruiken, maar je hebt wel een abbo nodig voor 1 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Klopt ja die, en Duco van HW zelf heeft er ook 4 + HA maar had nooit problemen
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:57:
[...]

Over welke beta-tester heb je het? Je verwijst naar mijn eigen bericht.

Ah denk dat je dit bedoeld?
[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GL007
PureCode schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:02:
Als de batterij in de laad stand staat en je heb energie over dan kun je een apparaat inschakelen. Zo doe ik hèt met homey. Je moet wel werken met een inschakel grens en uitschakel grens anders gaat de boel pendelen.

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 15-05-2025 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 16:17

Winkiller

De Mopperpot

Devke schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:34:
[...]
Ik had die tip vanmorgen ook al gegeven. Zoek eens op mesh.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar onze HW meters lopen op een mesh systeem zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
De laatste update van P1 werkt hier zeer goed. Ik kan alleen de aansturing niet testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
naffffffffff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:05:
[...]

Ja, je kan daar de energy socket voor gebruiken, maar je hebt wel een abbo nodig voor 1 euro per maand.
Neeuh niet doen. Kan wel. Maar wordt afgeraden door HW. Iedere x de omvormer een klap geven. Beter dan even wachten op de beta. Dan is er al iets meer mogelijk.
nvt meer.
Pagina: 1 ... 105 ... 128 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.