Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnhemmers
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19:12
netappie schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:09:
[...]

24 kg is perfect als je een paar trappen op of af moet en geen hulp hebt.
En natuurlijk kan je best even wat meer tillen, maar zie je die bezorgers al tientallen 40 kg pakketten per dag bezorgen?

Nee, ik denk dat HW hier de perfecte keuze heeft gemaakt. Je kan per (bruto) 2,7 kWh opschalen, gemakkelijk verplaatsen als het even nodig is en ook gemakkelijk via marktplaats te verkopen als de autonome robot in 2035 je 100 kWh systeem komt plaatsen.
'perfecte keuze' - ze moeten een pragmatische keuze maken in het licht van de uiterst pragmatische 'meer is beter' concurrentie uit China

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elypsion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:40
En inmiddels is de batterij ook bezorg, keurig in het aangeven tijdvak.
  • besteld op 31-12-24
  • betaallink + betaald op 9-5-25
  • ontvangen op 12-5-25
De batterij toevoegen gaat nu alleen niet; de app geeft aan gepland serveronderhoud 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!
johnhemmers schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:22:
[...]

'perfecte keuze' - ze moeten een pragmatische keuze maken in het licht van de uiterst pragmatische 'meer is beter' concurrentie uit China
"moeten"? Dat klink erg dwingend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
GL007 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:18:
[...]

Waarop heb jij home assistent draaien?
1 x op Raspberry Pi4 en 1x op Intel mini PC.
Beide draaien op originele HA images.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 08:28
hanev001 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:59:
[...]

De batterij is ook niet bedoeld voor de gemiddelde Tweaker maar voor de vaak genoemde "Henk en Ingrid". en voor mensen van alle leeftijden. Ik zelf ben 70 jaar.
Precies dat. Mijn schoonvader was hier en begon over thuisbatterij met wilde verhalen dat omvormer vervangen moest worden voor hybride omvormer met 5kWh accu (moet eigenlijk wel want is nu 13 jaar oud) voor betere efficientie want andere batterijen, aldus verkoper Z (maak woord maar af), hebben slecht rendement etc. etc.

kosten 5000 euro. Laten zien hoe de HW werkt plug en play voor 1400 euro, maar wel de helft van opslag. Als je wel 5kWh wil kun je er twee kopen voor 2800.

dank je dat je met meer efficientie (zeg 90%) die 2200 gaat terug verdienen?

Hij wil gewoon efficient gebruik maken van zijn 6 240Wp panneeltjes dan is een batterij al best OK. Hij wil er geen omkijken naar. Aan zetten en werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GL007
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:36
phoenix2149 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:27:
[...]

Precies dat. Mijn schoonvader was hier en begon over thuisbatterij met wilde verhalen dat omvormer vervangen moest worden voor hybride omvormer met 5kWh accu (moet eigenlijk wel want is nu 13 jaar oud) voor betere efficientie want andere batterijen, aldus verkoper Z (maak woord maar af), hebben slecht rendement etc. etc.

kosten 5000 euro. Laten zien hoe de HW werkt plug en play voor 1400 euro, maar wel de helft van opslag. Als je wel 5kWh wil kun je er twee kopen voor 2800.

dank je dat je met meer efficientie (zeg 90%) die 2200 gaat terug verdienen?

Hij wil gewoon efficient gebruik maken van zijn 6 240Wp panneeltjes dan is een batterij al best OK. Hij wil er geen omkijken naar. Aan zetten en werken.
KISS keep it super simple. Mooi toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:39
Elypsion schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:23:
  • besteld op 31-12-24
  • ontvangen op 12-5-25
De batterij toevoegen gaat nu alleen niet; de app geeft aan gepland serveronderhoud 😅
Zal je net zien.... kreeg om 11:09 de eerste downmelding van de site... Mogelijk werkt het weer op of voor 12:00

Edit 11:37 Krijg weer een up melding

[ Voor 3% gewijzigd door winwiz op 12-05-2025 11:37 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:29
johnhemmers schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:33:
[...]

Voor 30 euro extra per cel koop je 230 Ah lfp cellen, geeft een capaciteit van (230 * 3.2 * 8 ) 5888 kWh.
Hoe ga jij die 6kwh elke dag vol EN weer leeg krijgen met 800W ?

Ik ben met je eens dat 2.8kwh net wat te klein is, maar echt boven de 5kwh is totale onzin
In mijn ogen is de sweetspot zeg maar ongeveer 1kwh meer, dus 3.8kwh dan is het ongeveer 5 uur laad tijd en moet het ook wel te doen zijn om hem weer te ontladen.

Voor mij en ik denk ook vele hier, is niet direct het laden het probleem maar het ontladen.. als een 3.8kwh vol is en ik kan maar met 800W ontladen kost dat dus ook 5 uur.. maar ik heb lang niet altijd 5 uur lang 800W verbruik, en ik gok dat dat voor veel mensen hier geld
in de nacht heb ik maar een continue verbruik van 150 tot 200W (Zeg maar 8 uur, dus dat is 1600W max)
In de avond uren is dat wel wat meer zal wel 400->600 zijn en dan rond het koken zal ik de 800W wel halen.
Maar dit verbruik zal het al best lastig worden om een 3.8KWH batterij te ontladen, maar ik kom wel dicht bij. Maar als dat dus nog 2KWh meer zou zijn, die zou ik gewoon niet op krijgen door die 800W beperking.

Dus ja hij zou wel iets groter kunnen, maar das zeker niet het dubbele, max 1kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-06 23:59
JeroenH schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:40:
Ik heb mijn PiB nog maar kort maar ik zie nu al dat we niet alle nachten gaan redden, ik weet vrij zeker dat ik in het najaar een tweede bestel. Niet alleen voor de capaciteit, ook voor het vermogen. Bijna al het witgoed pakt pieken van rond de 2 kW, en dat geldt ook voor onze plugin-Prius en de Twizy. Met 1600 watt kunnen die pieken op net wat meer momenten geheel gedekt worden door PV + PiB.

Een derde lijkt me hier minder zinvol, maar je weet nooit. Het is duidelijk dat meer capaciteit / meer vermogen onder alle omstandigheden een afnemende meeropbrengst heeft. Dat is hoe het werkt, dat is niet uniek voor de HW PiB.
Dat is een beetje mijn dilemma. Ik kom meestal niet de nacht door. Ik zie ook regelmatig pieken van de wasmachine en oven e.d. die afgetopt zouden kunnen worden. En ik vermoed dat aftoppen van die pieken ook de enige manier om een tweede batterij echt rendabel te maken - dat restje sluipverbruik in de nacht tikt niet zo hard aan. Maar dan moet ik wel het ontlaadvermogen kunnen ontgrendelen naar 1600W. Mijn rommelige meterkast geeft me niet veel inzicht in of er een groep 'vrij' is van serieuze apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

Winkiller

De Mopperpot

Wilmaas schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:33:
Even een update aangaande de levering.
Op 6 mei de betaallink via de mail ontvangen.
Direct aangegeven niet voor 17 mei te kunnen ontvangen.
Op 8 mei antwoord, dat wat ik al aangeef moet ik opnieuw aangeven na de 2e mail.
Waarom dan Home Wizard, ik ben toch duidelijk?
Ik klaag ook niet dat de accu 5 weken kater komt? Door omstandigheden zoals drukte.
Op 9 mei een herinneringsmail, dus weer het zelfde verhaal, er is niets veranderd sinds 3 dagen lijkt me.
Dat telkens hetzelfde moeten aangeven stoort mij, dit had ik niet verwacht en is jammer.
1 keer uitstel aangeven moet te regelen zijn zonder zoveel mailwisseling lijkt me, erg omslachtig zo. @HomeWizard_NL
Je had gewoon even moeten wachten met betalen dan had je die problemen niet gehad.
Volgens mij is dat ook voorbij gekomen binnen het topic, beetje eigen schuld als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:41
Winkiller schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:45:
Je had gewoon even moeten wachten met betalen dan had je die problemen niet gehad.
Volgens mij is dat ook voorbij gekomen binnen het topic, beetje eigen schuld als je het mij vraagt.
Ik heb ook gewacht met betalen tot een "slim" moment, maar mijn bezorging ging alsnog heel rommelig. Ik had meer invloed gewild op het bezorgmoment. Er is gewoon overdag niet iedere dag iemand thuis hier, en als je dan bij zowel HW als de vervoerder niemand kunt bereiken is dat knap frustrerend, helemaal als jemails met foutieve informatie krijgt.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:05

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Winkiller schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:45:
[...]

😜Lekkere reaktie weer joh ... Nergens voor nodig toch, lees ff terug binnen het forum...

Ik heb nog niet betaald, waar staat dat?
Ik heb hier nergens (eigen) schuld, ik vind alleen ergens wat van.
Ik wil best betalen, maar ben niet thuis.
Geef dit aan en moet dit 3 keer doen bij Home Wizard, dit moet gewoon niet nodig zijn, na 1 melding moet dit te regelen zijn punt.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

JeroenH schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:48:
[...]

Ik heb ook gewacht met betalen tot een "slim" moment, maar mijn bezorging ging alsnog heel rommelig. Ik had meer invloed gewild op het bezorgmoment. Er is gewoon overdag niet iedere dag iemand thuis hier, en als je dan bij zowel HW als de vervoerder niemand kunt bereiken is dat knap frustrerend, helemaal als jemails met foutieve informatie krijgt.
Tja ik had die ervaring niet, woensdag betaald, ingepland op donderdag, ontvangen op vrijdag binnen het vermelde tijdvak, de bode vroeg zelfs waar hij hem mocht neerzetten in de gang. :)

Ik wist dat de bode (TransMission) zou komen en dus was er iemand thuis voor ontvangst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:40

joeri1

Cloud Engineer

JeroenH schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:48:
[...]

Het feit dat je je bestelling niet kunt inplannen is gewoon stom anno 2025. Daarnaast kreeg ik tot het moment van ontvangen geen afleverdatum gecommuniceerd. Opeens stond toen de bezorger voor de deur met de accu en was ik blij dat ik mijn middagwandeling had uitgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Wilmaas schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:52:
[...]

😜Lekkere reaktie weer joh ... Nergens voor nodig toch, lees ff terug binnen het forum...

Ik heb nog niet betaald, waar staat dat?
Ik heb hier nergens (eigen) schuld, ik vind alleen ergens wat van.
Ik wil best betalen, maar ben niet thuis.
Geef dit aan en moet dit 3 keer doen bij Home Wizard, dit moet gewoon niet nodig zijn, na 1 melding moet dit te regelen zijn punt.
My bad, ik ging er van uit dat je had betaald, betaal als je weet dat je hem kunt ontvangen en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elypsion
winwiz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:32:
[...]

Zal je net zien.... kreeg om 11:09 de eerste downmelding van de site... Mogelijk werkt het weer op of voor 12:00

Edit 11:37 Krijg weer een up melding
Helaas nog steeds de melding in de app dat er onderhoud is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:07
eovermeer schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:20:
[...]

Mijn P1 meter heeft een Micro-USB voeding op een DSMR 4 meter. Ik moet zeggen dat deze verbinding ook erg varieert in mijn Homey Insights grafiek, tussen de 50 en 70 RSSI (Access Points staan wel vrij ver van de meterkast af meer dan 5 tot 8 meter)
Variatie hou je altijd. En zolang het boven de 68% is (volgens Homewizard app) is het prima. Maar blijkbaar duikt het er af en toe toch onder. Dat herstelt wel, maar toch doet de batterij dan even niks. Dus als dat met een betere voeding opgelost is zijn we snel klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Elypsion schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:11:
[...]

Helaas nog steeds de melding in de app dat er onderhoud is
Ja hij ging na een paar minuten weer down. Nou ja lokaal blijft het allemaal werken via HA en Homey en ook het display

[ Voor 3% gewijzigd door winwiz op 12-05-2025 12:13 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
En de betaallink voor de 2e batterij komt nu binnen... Moet 2 dagen op kantoor zijn dus betaal woensdag dan maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:03
29-1 besteld
12-5 (zojuist) betaal link gekregen. Perfect!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T4Dick
  • Laatst online: 21:27
Zojuist 12 mei de betaal link ontvangen en betaald voor de 2e batterij.

Besteldatum was 26 jan 2025.

Kom maar op met de zon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Remco2001

Ehm, ok...

Hier net de 2 weken mail gehad voor m’n 4e batterij. 19-2 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:18
Zijn er nog steeds onderhoudswerkzaamheden ? Kan nog steeds niet inloggen. Hoe lang duurt dit nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeCuMSeH
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Hier ook net de 2 weken mail van de bestelling van 20 februari. Iets langer wachten dan gepland maar in de basis prima. De communicatie mag best iets beter, bij bestelling levering in april. Een vertraging mail met de geruststelling dat ze in de eerste 2 weken van mei gaan leveren en dan vandaag nog eens maximaal 2 weken erbij pakken. Ik had liever iets transparanter tussendoor een maand vertraging gekregen zodat ik nu wellicht een meevaller zou krijgen als het voor maandeinde geleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21:18
matje70 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:59:
Zijn er nog steeds onderhoudswerkzaamheden ? Kan nog steeds niet inloggen. Hoe lang duurt dit nog?
Denk dat ze hun 386 server eindelijk aan het vervangen zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
TeCuMSeH schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:00:
Hier ook net de 2 weken mail van de bestelling van 20 februari. Iets langer wachten dan gepland maar in de basis prima. De communicatie mag best iets beter, bij bestelling levering in april. Een vertraging mail met de geruststelling dat ze in de eerste 2 weken van mei gaan leveren en dan vandaag nog eens maximaal 2 weken erbij pakken. Ik had liever iets transparanter tussendoor een maand vertraging gekregen zodat ik nu wellicht een meevaller zou krijgen als het voor maandeinde geleverd word.
Ik heb 28 25 februari besteld, deze zou toen al in Mei geleverd kunnen worden. Zojuist de 2 weken mail gehad. Dus voor mij klopt het :) Ben benieuwd hoe het verder verloopt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Nu online
Ja nog steeds niets op de app. Display werkt wel gwn verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
matje70 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:59:
Als dat er staat als je naar https://hwenergy.app/ gaat mag je aannemen dat het echt zo is. Staat er ook bij hoe lang het gaat duren of tot wanneer? Nee, dan weten wij het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Laatst online: 20:32

Termy

valt er nog wat te fragge?

gise schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:47:
Klein beetje off-topic, maar wat is nu het Advies van plug-in panelen in combinatie met een HW PiB (op andere groep)

Kan dat gewoon of beter van niet?

Situatie is dat ik een nieuwbouw vrije sector huurwoning, en woon in een hoekwoning. Er liggen 7 panelen op het dak a 350kw per stuk, maar iemand heeft het geniale idee gehad bij de bouw om ze in noord-zuid opstelling te leggen; 4 op het Noorden, 3 op het zuiden.

Op dit moment krijg ik de PiB nog niet geheel vol in een dag, gister de 86% aangetikt, vandaag iets lager.

Aangezien het een huurwoning betreft is het niet zo handig om meer op het dak te leggen aangezien de woning niet mijn eigendom is, ik zat er dus aan te denken om misschien twee panelen met stekker op de schuur te leggen.
Er is stroomaansluiting in de schuur, andere groep als waar de panelen op zitten die op het dak liggen.
Hoe liggen die panelen? Rug aan rug in dakjes, zonder dat er ruimte is om ze allemaal op zuid te leggen met voldoende afstand of oost/west? Zo ja, dan was dat idd geniaal van ze. Zo nee, dan is het een vrij curieuze keuze.

Verder zullen die stekkerpanelen op de schuur er niks mee te maken hebben, nee. Ik mag iig hopen dat het niet dezelfde groep zal zijn.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nekton80
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 29-05 17:05
Besteld op 30 januari en net betaal e-mail gehad. Betaald en zou dan datum kunnen kiezen bij GoParcel, maar dat werkt niet. Dus benieuwd of ik e-mail krijg over levering. Grappige is dat mijn broer zelfde dag besteld heeft, ook net betaald en dat hij geen datum kon kiezen, maar dat bij hem de status is 'bestelling verzamelen"

Gelukkig ben ik voorbereid op dit chaotische ondoorzichtelijke proces door dit forum :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:37
Magic schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:07:
[...]

Ik heb 28 februari besteld, deze zou toen al in Mei geleverd kunnen worden. Zojuist de 2 weken mail gehad. Dus voor mij klopt het :) Ben benieuwd hoe het verder verloopt.
Met het vorige bericht van iemand op 20 feb dacht ik we komen in de buurt. Maar jij hebt 28 februari besteld en een mail gehad.

Ik heb 26 feb besteld, dus zou die mail dan snel kunnen verwachten hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
HBO88 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:28:
[...]

Met het vorige bericht van iemand op 20 feb dacht ik we komen in de buurt. Maar jij hebt 28 februari besteld en een mail gehad.

Kijk in ieder geval ook in je spam map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
winwiz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:35:
[...]

Kijk in ieder geval ook in je spam map.
die bekijk ik, net als de reclame map waar sommige mails in terecht komen.
Is het een mail van Homewizard toch? de mail van goparcel komt na betalen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereoact
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-05 10:07
[...]

Hier op 22 februari besteld en ook net de 2-weken mail gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hoeveel keer schakelen kan een relais ongeveer hebben? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByrQNpU0XHXJDGEYtIue8WIuZqo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3jy8XcgHU7PpzUiqUXWBLtgu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
[...]

Ah, even gedubbelchecked, ik dacht stellig dat het 28 februari was, maar het was 25 februari. Hopelijk komt die van jou ook snel dan :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stereoact
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-05 10:07
HBO88 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:37:
[...]

Is het een mail van Homewizard toch? de mail van goparcel komt na betalen toch?
Ja het is een mail van HomeWizard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
Ah, de HW cloud ligt er uit of zoiets? Ik hoop dat dat gauw weer gaat werken, maar dit maakt me toch wel extra blij dat ik alles in Home Assistant uitlees....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/GNwaCAoUAtqFn1kqcYsuubT6.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:12

fxs81

Julianadorp

Hier draait hij nog steeds als een zonnetje sinds 3 april, geen enkele foutmelding gehad gelukkig. Staat nog steeds op de eettafel in de hoek van de woonkamer, gewoon omdat ik het zo mooi vind hoe snel hij schakelt als ik een grootverbruiker aanzet, reageert vrijwel direct op de quooker, de wasmachine, oven en vaatwasser. Het relais schakelt mooi zacht, alleen als het stil is in huis hoor ik dat.
Hier had hij de 1e nacht na levering ook 1 cycli staan btw, denk dus dat dit 0 was bij levering.
Kan even geen mooi grafiekje erbij zetten omdat de HW server in onderhoud is maar eigen verbruik is verdubbeld en inkopen gehalveerd sinds de pib in huis is. Zit nog steeds in twijfel over een 2e, ik denk dat ik eerst de winter afwacht en kijk hoe hij het na 1 jaar heeft gedaan. Dan weet ik ook of een 2e echt zin heeft.
Mijn neef heeft er ook 1, ook daar geen problemen behalve een keer die #3xx error ivm netfrequentie, na de update daar ook geen last meer en doet de pib wat hij moet doen. Die zit niet op tweakers en valt dus in de "Henk en Ingrid" categorie. Hier een grafiekje van de 1e maand, de HW server kwam net weer online nadat ik op verstuur drukte 8)7 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VO7rmU8QX977mcQiqMECZLneJeA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5NZ5dtd3soEQncM1PFDWoShB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door fxs81 op 12-05-2025 13:51 ]

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Starck schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:42:

[Afbeelding]
Holy cow, wat zijn de omstandigheden dat de batterij dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
JeroenH schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:44:
Ah, de HW cloud ligt er uit of zoiets? Ik hoop dat dat gauw weer gaat werken, maar dit maakt me toch wel extra blij dat ik alles in Home Assistant uitlees....

[Afbeelding]
Nee hoor, werkt gewoon.......... (sinds een paar minuten weer)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Elypsion
Elypsion schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:23:
  • besteld op 31-12-24
  • ontvangen op 12-5-25
Inmiddels toe kunnen voegen in de app. Echt een fluitje van een cent! Nu staat hij lekker te laden 👌

Voor de geïnteresseerde: geleverd met 0 cycli en 41% lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
winwiz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:54:
Nee hoor, werkt gewoon.......... (sinds een paar minuten weer)
Ja ik zie het nu ja. Heeft er niet zo lag uitgelegen dus. Iemand moest even de Microsoft patches installeren en de server herstarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
JeroenH schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:56:
[...]

Ja ik zie het nu ja. Heeft er niet zo lag uitgelegen dus. Iemand moest even de Microsoft patches installeren en de server herstarten :P
Dan lopen ze wel 4 weken achter. Morgen is het patchtuesday en komen de nieuwe uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007

[Afbeelding]
Schakelen van een contact kun je alleen maar op een digitale oscilloscoop bekijken en beoordelen.
En meestal gaat dit gepaard met contact dender.

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 12-05-2025 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Winkiller schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:03:
[...]

My bad, ik ging er van uit dat je had betaald, betaal als je weet dat je hem kunt ontvangen en klaar ben je.
Al goed😉👍
Ook dat laatste klopt helaas ook niet, ontvang zojuist de mail dat de reservering komt te vervallen, hij staat al zo lang klaar, ja al 6 dagen!, dit is storend, zeker nu @HomeWizard_NL op de hoogte is en de levering zelf eerder 6 weken heeft uitgesteld, waarvoor alle begrip overigens.
Dit komt koud op je dak, dat is het punt.
Communicatie is op dit punt ondermaats volgens mij.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
JeroenH schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:46:
[...]

Holy cow, wat zijn de omstandigheden dat de batterij dat doet?
Is een bug. Meestal begint het bij het schakelen tussen laden/ontladen. Hij blijft dan een hele tijd het relais klikken. In de HW app zie je dit gedrag bijna niet terug in de grafiek, maar in Homeassistant wel.

Ter info: Ze zijn bezig dit te fixen in een volgende firmware update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Magic schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:43:
[...]

Ah, even gedubbelchecked, ik dacht stellig dat het 28 februari was, maar het was 25 februari. Hopelijk komt die van jou ook snel dan :)
ah dank voor de check. kan niet wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:54
Bah.

Wat is het plaatsen van zo een accu eigenlijk saai om te doen...

Mn voorbereidingen voor de aansluiting waren lastiger dan de accu plaatsen.
48% geladen.
Wel 3 keer update failed melding gekregen. 1 keer op de accu, 2 keer op de p1 meter.
Maar daarna was die in eens online en hij is al aan het laden.

En meteen in Home Assistant.
Veel te eenvoudig eigenlijk hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 19:20
@HomeWizard_NL is er al meer bekend hoe het gaat met de integratie van de PiB in samenwerking met de wifi kWh meter??. Het zou in q2 2025 mogelijk moeten zijn?

Op jullie website staat: “Vanaf Q2 2025 kan dit door een HomeWizard kWh Meter op je hoofdaansluiting te (laten) installeren.“

*ik heb geen slimme meter dus een p1 meter zal niet werken bij mij.

😀Als er nog gezocht wordt naar testers, voor de wifi kWh meter icm PiB. Meld ik me bij deze aan. 😎

[ Voor 12% gewijzigd door internet4me op 12-05-2025 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-06 17:15
19-02 3e batterij besteld,

12-05 levering binnen 2 weken mail ontvangen.

#zin in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
(RSH) schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:29:
19-02 3e batterij besteld,

12-05 levering binnen 2 weken mail ontvangen.

#zin in!
Hier vandaag ook mail gehad, 24 februari 2e batterij besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het gaat echt snel nu. Mijn bestelling van 20 april staat voor augustus ingepland. Maar in dit tempo zou het wel eens sneller kunnen zijn lijkt het.

op 9 mei iemand die de betaallink krijgt voor een bestelling van 31-12, en nu dus al betaallinks voor eind januari en 2 weken meldingen voor richting eind februari.

Mooi tempo, hopelijk houden ze dit zo vol.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
ivo1969 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:39:
[...]

hopelijk waren dit niet alle beschikbare batterijen voor dit tijdvak, dat ik nu een maand moet wachten voor mijn bestelling van 26 februari :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadow
  • Laatst online: 19-06 17:19

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Ook deze tweaker gaat zeer binnenkort de batterij in gebruik nemen!

9 januari gereserveerd, zojuist besteld. Kom maar op!

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• winwiz
Voor iedereen die nieuw een batterij krijgt.

Lees eerst even de TS door. @Devke heeft er veel moeite in gestopt en de meeste initiële vragen worden daar wel behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Wilmaas schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:14:
[...]

Al goed😉👍
Ook dat laatste klopt helaas ook niet, ontvang zojuist de mail dat de reservering komt te vervallen, hij staat al zo lang klaar, ja al 6 dagen!,
Fok, dat is balen, misschien moeten ze dit in de opnings post plaatsen, @Devke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb ze al een tijdje niet meer specifieke vragen zien beantwoorden hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:38
Dan kan hij wel alles in de TS gaan zetten. Zorg graag ook voor voldoende saldo op de rekening. *O*
Winkiller schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:36:
[...]

Fok, dat is balen, misschien moeten ze dit in de opnings post plaatsen, @Devke ?

6320wp | Zendure 2400 AC | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• BKK
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21-06 22:45

BKK

Ik zou nog terugkomen op het feit dat mijn twee PIB's beide foutcodes aangaven en beide inactief waren.
Vandaag mail ontvangen van Homewizard. Hierbij hun reactie:

"Zojuist heb ik op afstand de onterechte foutmelding kunnen vrijgeven. Dit werd zeer waarschijnlijk veroorzaakt doordat er een probleem was opgetreden bij het updaten. In dat geval 'denkt' dat de batterij dat deze moet updaten en schakelt hij daarom andere componenten uit, waardoor E404, E405 en E406 zijn verschenen. We zien dit heel soms gebeuren en helaas heeft dit nu nog een handmatige ingreep nodig. Gelukkig hebben we dit in de volgende software-update opgelost en zal dit binnenkort niet meer kunnen gebeuren.

Ik kan op afstand in ieder geval zien dat de batterijen nu in orde lijken. Zou je kunnen bevestigen dat ze aan jouw kant ook goed lijken te werken?

Dat de batterijen al een aantal cycli hebben komt door fabriekstesten. Sommige batterijen worden in de fabriek extra getest om te bevestigen dat deze de productie goed hebben doorlopen, dit doen we om strenger op eventuele productiefouten te testen."

Daarna wel nog even kort op 1 PIB een lage wifisterkte gehad maar door een harde reset en een wifiversterker in mijn huis te verplaatsen hebben beide PIB nu een wifi sterkte van 100%.
Homewizard heeft dus netjes gereageerd en alles op afstand gelukkig weten op te lossen. Dank daarvoor!
Tip voor HW: zorg dat jullie telefonisch bereikbaar zijn, scheelt veel ellende en frustratie bij mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GL007
BKK schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:49:
Ik zou nog terugkomen op het feit dat mijn twee PIB's beide foutcodes aangaven en beide inactief waren.

"Zojuist heb ik op afstand de onterechte foutmelding kunnen vrijgeven. Dit werd zeer waarschijnlijk veroorzaakt doordat er een probleem was opgetreden bij het updaten. In dat geval 'denkt' dat de batterij dat deze moet updaten en schakelt hij daarom andere componenten uit, waardoor E404, E405 en E406 zijn verschenen. We zien dit heel soms gebeuren en helaas heeft dit nu nog een handmatige ingreep nodig. Gelukkig hebben we dit in de volgende software-update opgelost en zal dit binnenkort niet meer kunnen gebeuren.

Ik kan op afstand in ieder geval zien dat de batterijen nu in orde lijken. Zou je kunnen bevestigen dat ze aan jouw kant ook goed lijken te werken?

Dat de batterijen al een aantal cycli hebben komt door fabriekstesten. Sommige batterijen worden in de fabriek extra getest om te bevestigen dat deze de productie goed hebben doorlopen, dit doen we om strenger op eventuele productiefouten te testen."

Daarna wel nog even kort op 1 PIB een lage wifisterkte gehad maar door een harde reset en een wifiversterker in mijn huis te verplaatsen hebben beide PIB nu een wifi sterkte van 100%.
Homewizard heeft dus netjes gereageerd en alles op afstand gelukkig weten op te lossen. Dank daarvoor!
Tip voor HW: zorg dat jullie telefonisch bereikbaar zijn, scheelt veel ellende en frustratie bij mensen.
Bedank voor de feedback. Dit is zeer zinvol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13

aip

BKK schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:49:

Goed om te lezen. Ik heb vrijdag de melding gedaan via de chatbot, nog niets gehoord. Had jij ze gemaild of ook via de chatbot contact gezocht?

Edit: inmiddels contact met een van de medewerkers, die gaan kijken voor omwisseling. Reactie met een goede werkdag, dus prima, dat geeft de mens weer wat moed.

[ Voor 4% gewijzigd door aip op 12-05-2025 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:36:
[...]

Ik ken de regels niet m.b.t uitleveringen. Wat als je niet gelijk betaald? Wat volgt dan? Hoeveel tijd heb je dan om alsnog te betalen? Heb ik niet uitgetest toen. Direct betaald en laat maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:29
Devke schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:14:
[...]

Ik ken de regels niet m.b.t uitleveringen. Wat als je niet gelijk betaald? Wat volgt dan? Hoeveel tijd heb je dan om alsnog te betalen? Heb ik niet uitgetest toen. Direct betaald en laat maar komen.
Ja iedereen die niet binnen een paar uur betaald gewoon direct weer achteraan de rij aansluiten en alles schuift door! lijkt mij een uitstekend plan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joco schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:16:
[...]

Ja iedereen die niet binnen een paar uur betaald gewoon direct weer achteraan de rij aansluiten en alles schuift door! lijkt mij een uitstekend plan ;)
Je moet mensen altijd even de mogelijkheid geven te betalen. Er kan altijd ziekte, werk, vakantie o.i.d. aan de hand zijn. Ik kan me ook voorstellen dat je als bedrijf niet 4 weken op de betaling gaat zitten wachten. Als iemand mij een tikkie stuurt wil ik ook dat ze hun geld snel terug hebben. Ik heb eigenlijk ook geen idee wat de betalingstermijn is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Devke schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:18:
[...]

Je moet mensen altijd even de mogelijkheid geven te betalen. Er kan altijd ziekte, werk, vakantie o.i.d. aan de hand zijn. Ik kan me ook voorstellen dat je als bedrijf niet 4 weken op de betaling gaat zitten wachten. Als iemand mij een tikkie stuurt wil ik ook dat ze hun geld snel terug hebben. Ik heb eigenlijk ook geen idee wat de betalingstermijn is.
Ik had 26-02 de betaallink ontvangen, deze had ik op 4 maart nog niet betaald ivm iets latere levering die ik nodig had, en toen kreeg ik een mail dat m’n bestelling zou komen te vervallen (zonder verdere vermelding van termijn) als ik niet zou betalen. Daarna alsnog maar effe snel betaald natuurlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMd7sarROI4sXY8tTQ6bRTbNhAo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QepVWCtciQBCxuXGq7u8cFCr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

gise schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:23:
[...]

Ik had 26-02 de betaallink ontvangen, deze had ik op 4 maart nog niet betaald ivm iets latere levering die ik nodig had, en toen kreeg ik een mail dat m’n bestelling zou komen te vervallen (zonder verdere vermelding van termijn) als ik niet zou betalen. Daarna alsnog maar effe snel betaald natuurlijk!

[Afbeelding]
Die mail ja, wil best betalen maar ben nu niet thuis, en home wizard weet dit, dan is deze mail, automatisch of niet, voor mij niet op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resordia
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22-06 23:17
gise schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:23:
[...]

[Afbeelding]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je 30 dagen de tijd krijgt om te betalen, maar het liefst zo snel mogelijk.
Ik kan het met zoeken zo even niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Resordia schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:27:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je 30 dagen de tijd krijgt om te betalen, maar het liefst zo snel mogelijk.
Ik kan het met zoeken zo even niet vinden.
Ik lees dat niet in die mail, komt anders over, nu betalen of .....
Vooral "wacht niet langer" terwijl men op de hoogte is, en ik heb ook netjes gewacht. Het gaat om de toon die de muziek maakt🥺

[ Voor 15% gewijzigd door Wilmaas op 12-05-2025 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Devke schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:18:
[...]

Wil wel betalen, maar kan niet ontvangen, dus dat is het niet, advies HW was ook om nog niet te betalen overigens
Stop dan ook met herinneren, dit is storend

[ Voor 3% gewijzigd door Wilmaas op 12-05-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Wilmaas schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:27:
[...]

Die mail ja, wil best betalen maar ben nu niet thuis, en home wizard weet dit, dan is deze mail, automatisch of niet, voor mij niet op zijn plaats.
Je had hem ook kunnen laten afleveren bij bv. familie, dat had een hoop frustratie gescheeld, toch !?
[...]

Het komt dus voor dat de reserveringen komen te vervallen als je te laat betaald. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Winkiller op 12-05-2025 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resordia
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22-06 23:17
Wilmaas schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:28:
[...]

Ik lees dat niet in die mail, komt anders over, nu betalen of .....
Vooral "wacht niet langer" terwijl men op de hoogte is, en ik heb ook netjes gewacht. Het gaat om de toon die de muziek maakt🥺
ik dacht ergens op het forum.
Dit kwam ik net wel tegen:
Nieks88 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:58:
[...]

Hier net zo'n soort situatie. Op 29 juli besteld en afgelopen vrijdag de betaallink ontvangen. Omdat ik deze week pas vanaf donderdag thuis kan zijn ook de betaling nog niet voltooid. Deze wil ik uitstellen tot woensdag. Maandag de herinnering gehad en toch maar even contact opgenomen. Ik heb onderstaande reactie ontvangen.

Goedemiddag,

Je bestelling wordt verzonden zodra de betaling is voldaan. Meestal verzenden we hem dan dezelfde dag nog, en ontvang je de Plug-In Battery de volgende dag.

Mocht je niet in staat zijn om de Plug-In Battery nu in ontvangst te nemen, dan kan je de betaling op een later moment uitvoeren.

Let op - Je krijgt automatische herinneringsmails voor de openstaande betaling. Mocht je na de tweede mail nog willen uitstellen, neem dan contact met ons op zodat we jouw bestelling kunnen vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:12
ivo1969 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:39:
[...]

Hier ook de 2 weken mail ontvangen, had hem op 26 februari besteld. En nu maar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Resordia schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:44:
[...]

[...]
Klopt, de mails blijven echter komen, maar je kan later betalen, en de kans lopen dat de order vervalt.
Maar waar staat dit in de overeenkomst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Winkiller schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:41:
[...]

Je had hem ook kunnen laten afleveren bij bv. familie, dat had een hoop frustratie gescheeld, toch !?

[...]

Het komt dus voor dat de reserveringen komen te vervallen als je te laat betaald. :)
Mijn familie woont 200 km verder maar kom op, dit moet gewoon een week uit te stellen zijn, het is 2025, beetje klantenservice..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GL007
Ik kreeg zoeven een mail van Homewizard dat de batterij over twee weken wordt geleverd.
Dit komt goed uit. Dan ben ik weer thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blankie2404
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-06 08:30
Vandaag de betaal-link ontvangen en netjes de vervolg mailtjes m.b.t. keuze lever-datum etc. Helaas kwam er een verkeerde datum door op de Go-Parcel mail, maar na 12 minuten al reactie van HW op mijn mail voor een andere datum. Prima geregeld dus, nog een paar nachtjes slapen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Resordia schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:44:
[...]

[...]
Helder denk ik. 2 herinneringen. Wil je dan nog uitstellen dan contacten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wilmaas schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:33:
[...]

Wil wel betalen, maar kan niet ontvangen, dus dat is het niet, advies HW was ook om nog niet te betalen overigens
Stop dan ook met herinneren, dit is storend
Als de afspraak tussen jou en HW is dat hij later betaald wordt en dus geleverd wordt dan is het prima toch. Zorg dat je een bevestigingsmail daarvan hebt. Ik gok dat de rest automatisch mails zijn. Ik snap wat je zegt. Je zou een vinkje dan uit moeten kunnen zetten zodat de herinnering niet meer komt. Pas weer als je na de gemaakte afspraak alsnog niet betaald zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Devke schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:23:
[...]

Helder denk ik. 2 herinneringen. Wil je dan nog uitstellen dan contacten.
Helder? Ja.
Er is contact geweest!
Het verhaal is dus bekend bij HW na de eerste mail 6 mei, dat de accu klaar staat, de 2 extra mails en opnieuw moeten reageren, daar de situatie niet zal veranderen is dus storend en niet nodig.
Er is namelijk direct al contact opgenomen door ons, er is een advies gegeven door HW te wachten met betalen tot we thuis zijn en de accu kunnen ontvangen. Wat een geruststelling, not..
Die twee herinneringen, binnen 6 dagen vindt ik storend. Ik wil betalen, echter na 17 mei ontvangen.
Thats it, lijkt me duidelijk.
Mail heb ik zeker nog. Mails hadden moeten stoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wilmaas op 12-05-2025 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Verder wacht ik HW af, of ze 5 dagen willen wachten en of ik al moet betalen.
Is niet zo ingewikkeld lijkt me.

[ Voor 19% gewijzigd door Wilmaas op 12-05-2025 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:24
ManS-H schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:49:
[...]

Hier ook de 2 weken mail ontvangen, had hem op 26 februari besteld. En nu maar wachten.
Wow het gaat nu wel heel hard.
12 maart mijn 2e batterij besteld dus zal niet heel lang meer duren denk ik. Er was eind mei voorspeld. Lijkt realiteit te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wilmaas schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:35:
[...]

Helder? Ja.
Er is contact geweest!
Het verhaal is dus bekend bij HW na de eerste mail 6 mei, dat de accu klaar staat, de 2 extra mails en opnieuw moeten reageren, daar de situatie niet zal veranderen is dus storend en niet nodig.
Er is namelijk direct al contact opgenomen door ons, er is een advies gegeven door HW te wachten met betalen tot we thuis zijn en de accu kunnen ontvangen. Wat een geruststelling, not..
Die twee herinneringen, binnen 6 dagen vindt ik storend. Ik wil betalen, echter na 17 mei ontvangen.
Thats it, lijkt me duidelijk.
Mail heb ik zeker nog. Mails hadden moeten stoppen.
We zeggen hetzelfde toch? Althans je duimpje op mijn bericht deed / doet dat vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Wilmaas schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:00:
[...]

Mijn familie woont 200 km verder maar kom op, dit moet gewoon een week uit te stellen zijn, het is 2025, beetje klantenservice..
Je hebt verder geen contacten in de buurt die je uit de brand hadden kunnen helpen ?
Zelf ben ik van mening dat het jouw probleem is en niet van Homewizard of TransMission.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RISL
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:50
4 maart besteld met verwachte levertijd 'mei'.
Zojuist de twee weken notificatie ontvangen. Ben benieuwd!

Nibe F2120-16, VVM310 met SMO40, RMU40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Devke schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:55:
[...]

We zeggen hetzelfde toch? Althans je duimpje op mijn bericht deed / doet dat vermoeden.
Ik was niet duidelijk, sorry, maar klopt👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Winkiller schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:07:
[...]

Je hebt verder geen contacten in de buurt die je uit de brand hadden kunnen helpen ?
Zelf ben ik van mening dat het jouw probleem is en niet van Homewizard of TransMission.
Oke, dan weet ik dat 😉 bedankt.
Nu weer verder over de accu, hij zal vroeger of later toch geleverd worden.
Het blijft een interessant product en ik blijf enthousiast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:26

headout

Oi oi!

RISL schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:10:
4 maart besteld met verwachte levertijd 'mei'.
Zojuist de twee weken notificatie ontvangen. Ben benieuwd!
3 maart besteld, met verwachte levering in mei. Zojuist hier ook de 2 weken mail ontvangen.
In had zelf rekening gehouden met juni, maar zag ook dat er behoorlijk vaart in zat de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:58
Wilmaas schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:14:
[...]

Al goed😉👍
Ook dat laatste klopt helaas ook niet, ontvang zojuist de mail dat de reservering komt te vervallen, hij staat al zo lang klaar, ja al 6 dagen!, dit is storend, zeker nu @HomeWizard_NL op de hoogte is en de levering zelf eerder 6 weken heeft uitgesteld, waarvoor alle begrip overigens.
Dit komt koud op je dak, dat is het punt.
Communicatie is op dit punt ondermaats volgens mij.
@Wilmaas
Ik ben precies door hetzelfde proces gegaan. Was op reis in Azië toen ik de betaallink kreeg, dus niet direct betaald, uitstellen tot ik weer thuis was (totaal anderhalve week).
Eerst een reminder, toen de mail dat de reservering dreigde te vervallen, ondanks dat ik op thuisbatterij@homewizard.nl omstandig de situatie had uitgelegd.
Kreeg enkele dagen later wel een bevestiging dat de batterij klaar bleef staan.
Maar klopt, het lijkt of een “machine” de logistiek en mail communicatie doet, en je mails worden spaarzaam gelezen.
Sterkte, hoop dat het goed uitpakt voor je.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:51

[Afbeelding]
Precies, uurtje later gaan laden lijkt mij prima zodra dat is in te stellen.

Hoe meet je dat het relais schakelt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenH
Winkiller schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:41:
Ja dat zou kunnen. Maar: ik denk dat een product als deze PiB voor (afgerond) 100% wordt gekocht door mensen met een zgn. "baan", en dat houdt in de meeste gevallen in dat a) deze mensen een paar dagen van de week er niet zijn en b) niet zomaar op het laatste moment met deze werkdagen kunnen schuiven.

Als HW hun klanten een beetje zouden inschatten dan zouden ze betere opties bieden qua bezorgmoment. Ik zou bv best bereid zijn direct na ontvangst van de betaalmail te betalen (dan hebben ze hun € 1400 snel, lijkt me fijn) als ik dan maar een bezorgdatum kan kiezen waar ik van op aan kan. Ik zou zelfs (leest u meee @HomeWizard_NL) een bedrag van bijvoorbeeld € 10 ervoor over hebben als ik op een dag van mijn keuze een window van twee uur kan kiezen zodat ik niet een hele dag thuis hoef te zitten.

En naast bovenstaande, ik blijf het herhalen: @HomeWizard_NL moet wat doen aan hun communicatiemogelijkheden voor klanten. Die chatbot heb je niets aan, en vervolgens zit je klem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aip

aip

JeroenH schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:58:
[...]

Ja dat zou kunnen. Maar: ik denk dat een product als deze PiB voor (afgerond) 100% wordt gekocht door mensen met een zgn. "baan", en dat houdt in de meeste gevallen in dat a) deze mensen een paar dagen van de week er niet zijn en b) niet zomaar op het laatste moment met deze werkdagen kunnen schuiven.

Als HW hun klanten een beetje zouden inschatten dan zouden ze betere opties bieden qua bezorgmoment. Ik zou bv best bereid zijn direct na ontvangst van de betaalmail te betalen (dan hebben ze hun € 1400 snel, lijkt me fijn) als ik dan maar een bezorgdatum kan kiezen waar ik van op aan kan. Ik zou zelfs (leest u meee @HomeWizard_NL) een bedrag van bijvoorbeeld € 10 ervoor over hebben als ik op een dag van mijn keuze een window van twee uur kan kiezen zodat ik niet een hele dag thuis hoef te zitten.

En naast bovenstaande, ik blijf het herhalen: @HomeWizard_NL moet wat doen aan hun communicatiemogelijkheden voor klanten. Die chatbot heb je niets aan, en vervolgens zit je klem.
Hoho, sommige mensen (zoals ik) hebben een baan en zijn wel thuis ;)

Maar: communicatie moet beter inderdaad. Hoewel ik wel vanavond om 20u een mail kreeg in reactie op mijn melding bij de chatbot van vrijdagmiddag. Dat valt mij alleszins mee, en mag ook gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
eovermeer schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:32:
[...]

Precies, uurtje later gaan laden lijkt mij prima zodra dat is in te stellen.

Hoe meet je dat het relais schakelt?
Uh, niet..

Ik zie aan de zaagtand grafiek dat hij continu het relais schakelt. Ik kwam er achter toen ik op zolder aan het werk was naast de accu. Hij bleef toen bepaalde momenten continu met het relais klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

JeroenH schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:58:
[...]
Jouw mening niet de mijne, er zijn voldoende mogelijkheden om een bestelling toch op zijn plek te krijgen. Zoals gezegd bv. door iemand anders, de buurman, een vriend, familie, een vriendin of gewoon een weekje later betalen, beetje flexibel mag wel want dat verwacht je ook van de verkoper. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
[...]

Dit was mijn bestel en ontvang data.
25 juni besteld om 23:35. 27-02, 2-03 en als laatste 05-03 een mail dat mijn bestelling betaald kan worden.
05-03 was de mail dat de bestelling zou komen te vervallen.
Maar ja, als ik ziek bent kijk ik niet in de mail.
Maar 5 maart betaald en 7 maart in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike123 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:16:
[...]

Dit was mijn bestel en ontvang data.
25 juni besteld om 23:35. 27-02, 2-03 en als laatste 05-03 een mail dat mijn bestelling betaald kan worden.
05-03 was de mail dat de bestelling zou komen te vervallen.
Maar ja, als ik ziek bent kijk ik niet in de mail.
Maar 5 maart betaald en 7 maart in huis.
2 x 5 maart? Denk dat je een andere datum bedoeld. Ik gok dag of 6 later als ik de reacties zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
Devke schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:20:
[...]

2 x 5 maart? Denk dat je een andere datum bedoeld. Ik gok dag of 6 later als ik de reacties zie.
5 maart was de laatste mail en in die mail stond dat de batterij zou komen te vervallen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenH
Winkiller schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:12:
Jouw mening niet de mijne, er zijn voldoende mogelijkheden om een bestelling toch op zijn plek te krijgen. Zoals gezegd bv. door iemand anders, de buurman, een vriend, familie, een vriendin of gewoon een weekje later betalen, beetje flexibel mag wel want dat verwacht je ook van de verkoper. :)
Mijn échte punt is dat de communicatie rondom de bezorging gewoon ruk is. Volgens de tekst op de site zou je na betaling de keus hebben om je bestelmoment aan te passen, dat was in mijn geval niet zo. Hij zou op 5 mei tussen 02:00 en 22:00 komen. Right. Vervolgens word ik compleet in het duister gehouden over wanneer dan wel. Dinsdag met die f!u@c#k$i%n^g&* chatbot ruzie gemaakt. En dan woensdagochtend plompverloren een berichtje "hij komt vandaag". Poepmazzel dat mijn vrouw thuis was, maar als je dit leest is er toch niet op te plannen? In de loop van woensdag (batterij dus al bezorgd) een nietszeggend mailtje als antwoord op mijn chatbot-"conversatie". En over dit alles heen: geen normaal telefonisch contact kunnen leggen met HW.

Ik ben altijd bereid mensen en zelfs bedrijven heel veel fouten te vergeven, maar niet communiceren valt daar bij mij niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
aip schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:01:
Hoho, sommige mensen (zoals ik) hebben een baan en zijn wel thuis ;)
Ja dat is ook waar, maar als ik in een overleg met een klant zit is "even de deur opendoen voor een bestelling hoor hihihi sorrysorrysorry" ook niet erg professioneel....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aip

aip

JeroenH schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:44:
[...]

Ja dat is ook waar, maar als ik in een overleg met een klant zit is "even de deur opendoen voor een bestelling hoor hihihi sorrysorrysorry" ook niet erg professioneel....
Dat is natuurlijk ook zo. En technisch gezien heb ik geen baan, maar ben ik zelfstandige. Bij mijn vaste klanten kan ik tijdens een Teams best wel even uitstappen, bij anderen niet. Maar ik ben het met je eens hoor, dit is echt een verbeterpunt voor HW.
Pagina: 1 ... 102 ... 146 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.