3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Logisch. Na het langste seizoen ooit zou ik ook mijn vrije tijd pakken. Leuk zo'n poppenkast, maar het voegt voor hem waarschijnlijk niks toe.
De belangrijkste agenda in deze is dat Ben geen problemen heeft om in deze landen een feestje te organiseren in ruil voor een (of meerdere?) stem(men) op hem als president.Chocoball schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:42:
[...]
Rwanda heeft een andere agenda. Het land wil graag laten zien dat het een gastland kan zijn voor de Afrikaanse grand prix met een heus F1 circuit omdat het in Zuid-Afrika maar niet van de grond komt met Kyalami en wilde verhalen over een straatrace in Kaapstad.
Als er immers een serieuze FIA president zat kregen deze landen gewoon niet de kans om het gala te organiseren, ongeacht de agenda van dat land.
https://www.motorsport.co...ential-election/10784314/Mohammed Ben Sulayem wins FIA presidential election
Incumbent FIA president has clinched another four-year term leading the federation
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En nu de regels aanpassen dat hij FIA president blijft tot het einde?YakuzA schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:03:
Na een zware en onverwachte strijd is er toch een winnaar gekozen bij de FIA presidentsverkiezingen. De keus uit 1 kandidaat was zenuwslopend te noemen:
[...]
https://www.motorsport.co...ential-election/10784314/
Daar was hij al druk mee bezig. Het is het tijdperk van de ego's (dictatortjes).Chocoball schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:05:
[...]
En nu de regels aanpassen dat hij FIA president blijft tot het einde?
"When you grow up your heart dies"
You heard it here first. Our soundtrack for 2026 🔊
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) 12 december 2025
#F1 pic.twitter.com/W44ddc63dM
Na Red Bulld-vine schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:38:
Honda heeft het geluid van de 2026 motor onthuld!
[X]
[Streamable: unnamed]
Vorig jaar? ergens was er al een video die een uitgebreide rondleiding kreeg bij Red Bull, incl een bezoekje aan Power Trains. Beelden mochten ze niet laten zien. Audio van de motor wel.
Edit:Motorgeluid vanaf ~15:50
[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 12-12-2025 12:51 ]
De ICE is vrijwel dezelfde V6 als afgelopen jaar, dus denk niet dat je veel speciaals zal horend-vine schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:38:
[X]
PSN
Hij was laatst naar Milton Keynes, waar HQ van Red Bull Racing is, geweest. Begreep dat in de VK een flink griep heerst,het zou mij niet verbazen als hij daar ziek is geworden. Normaal gesproken zijn coureurs verplicht om naar de FIA Gala te gaan, tenzij je een geldige reden hebt.
Schumi is zeker betrokken, maar het is niet alsof hij iedereen naar Ferrari gehaald heeft...Crazy D schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:06:
[...]
Niet om Schumi daarin te kort te doen maar het is niet alsof hij met alle 500 engineers een sollicatie heeft gevoerd voordat ze aangenomen werden. De leiding van het team moet ook "open staan" om mensen binnen te halen. Geld aan uit willen, kunnen en mogen geven. Etc. Als die mensen er eenmaal zijn heeft het natuurlijk ook te maken met de coureur of die gasten gewoon hun best doen, of net dat stapje extra willen maken. Als de coureur elke dag in de fabriek is, is dat anders dan wanneer die enkel op vrijdag instapt voor de 1e vrije training. Schumi was wat ik begreep wel erg betrokken, en dat trekt het team ook weer vooruit.
Dat was Jean Todt, die al sinds 1994 bij Ferrari zat.
Daarna wordt het natuurlijk wel makkelijker om mensen als Byrne en Brawn te halen.
Die combinatie is wat het uiteindelijk heeft gemaakt. Alleen de rijder kan het niet. Het blijft een team effort.
Maar goed, Ferrari blijft Ferrari en als mensen teveel invloed krijgen, dan worden ze er uit ge-buongiorno'd, net als Schumacher, waarvan tijdens de GP van Monza werd bekend gemaakt dat hij zou stoppen.
(Dat was courtesy of Di Montezemolo).
Afijn, dus dat
Hoor vrijwel geen verschil....?d-vine schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:38:
[X]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Als we kijken naar het verleden, dan was een Lauda professioneler met zijn sport bezig dan een James Hunt. In het boek van Newey beschrijft Adrian Newey hoe Mansell en Prost verschillen in hun aanpak, maar ook hoe serieus ze bezig waren met hun sport en hoe ze daar het verschil maakten. De professionalisering en betrokkenheid lijkt mij tegenwoordig geen extra meer te zijn van een goede coureur, maar een basis voor elke F1-coureur.
Ferrari nam in 1995 en 1996 half Benetton over. Deels omdat dit de beste personen waren, maar ook omdat Ferrari ze dingen kon bieden die Benetton niet kon. Rumours uit die tijd dat ze de 2e auto nauwelijks konden betalen, laat staan die even ver upgraden als de 1e auto waarmee ze een kans op een wereldkampioenschap hadden.
Daarnaast hebben ze veel gehad aan de stabiliteit die Jean Todt bood, tot Di Montezemolo zich meer ging bemoeien. Ik vermoed dat dat ook Ross Brawn heeft beïnvloed om Ferrari te verlaten, want er was geen mogelijkheid om meer verantwoordelijkheid te krijgen. Bij Honda werd hij de eindverantwoordelijke om later eigenaar te zijn bij Brawn GP en deels eigenaar bij Mercedes, zoals Newey ook bij Williams en McLaren meer verantwoordelijkheid en autoriteit wilde en nu eindelijk bij Aston Martin de team principal kan worden.
Volgend jaar vindt het gala plaats in Shanghai (China) en in 2027 in Doha (Qatar). Daar vinden wel grand prix races plaatsZeromaNoiS schreef op donderdag 11 december 2025 @ 23:16:
[...]
Tasjkent, volgens google maps ligt dat in Oezbekistan. Wat heeft die stad, en dat land in hemelsnaam te maken met F1? Heb ik iets gemist?
https://www.fia.com/news/...-assemblies-december-2025
[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 12-12-2025 13:51 ]
Inclusief niet Breaking poster.YakuzA schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:03:
Na een zware en onverwachte strijd is er toch een winnaar gekozen bij de FIA presidentsverkiezingen. De keus uit 1 kandidaat was zenuwslopend te noemen:
[...]
https://www.motorsport.co...ential-election/10784314/
Hoe is coureurs over de boardradio "MOM" roepen niet "confusing"voor de fansYakuzA schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:21:
De namen zijn te moeilijk voor de plebs, tijd om alles een marketing naampje te geven
[...]
https://www.motorsport.co...t-fan-confusion/10784125/
jup, maar ze kunnen het moeilijk de jusite term zoals push-to-pass geven, omdat die al geclaimed is voor IndycarPlint schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 13:57:
[...]
Hoe is coureurs over de boardradio "MOM" roepen niet "confusing"voor de fans
PSN
push-to-playYakuzA schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 13:59:
[...]
jup, maar ze kunnen het moeilijk de jusite term zoals push-to-pass geven, omdat die al geclaimed is voor Indycar
Ik stel Speed Increasement System: SIS voor als alternatief.Plint schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 13:57:
[...]
Hoe is coureurs over de boardradio "MOM" roepen niet "confusing"voor de fans
Meer lift and coast. Het meende ik 50/50 elektrisch/ICE. Ik ben benieuwd hoe het nieuwe racen eruit gaat zien.YakuzA schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:49:
[...]
De ICE is vrijwel dezelfde V6 als afgelopen jaar, dus denk niet dat je veel speciaals zal horen
Als je maar genoeg betaalt komen ze graag even decadent doen.Chocoball schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 13:49:
[...]
Volgend jaar vindt het gala plaats in Shanghai (China) en in 2027 in Doha (Qatar). Daar vinden wel grand prix races plaats
https://www.fia.com/news/...-assemblies-december-2025
Oscar Piastri exit rumour swirls as claim emerges that he’s ‘looking to join’ McLaren’s rival Red Bull
Waarom zou je lift en coast kunnen horen in een motor geluid van een fabrikant die een filmpje post met het geluid van een vrijwel gelijke V6 turbo aan vorig jaar?sjaool schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:59:
[...]
Meer lift and coast. Het meende ik 50/50 elektrisch/ICE. Ik ben benieuwd hoe het nieuwe racen eruit gaat zien.
PSN
Dat kunnen standaard maar 2 bronnen zijn, de Australische pers of Racingnews365sjaool schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:05:
En omdat we toch zo van roddelen houden.
Oscar Piastri exit rumour swirls as claim emerges that he’s ‘looking to join’ McLaren’s rival Red Bull
In dit geval de eerste
Dan zou het zelfs nog waar kunnen zijnChocoball schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:55:
[...]
Dat kunnen standaard maar 2 bronnen zijn, de Australische pers of Racingnews365
In dit geval de eerste
ping 127.212.23.124
Dat zeker. Zonder aannames te willen doen toch maar even gekeken maar de inhoud valt onder F1: Het grote wie rijdt mogelijk waar in 2027 topic.
Ik kon mj al niet indenken dat Piastri 2e viool bij een ander team zou willen spelen tenzij Verstappen in 2027 een overstap maakt. Een rijder van buiten de eigen kaders bij Red Biull is alleen een optie als Hadjar of Lindblad het niet waar maken. Lawson zie ik na zijn eerdere demotie niet terugkeren in het hoofdteam, althans in de oude situatie met Marko en Horner maar die zijn er niet meer.
Sowieso denk ik dat iedereen die nog zou willen switchen afwacht wat 2026 gaat brengen.Chocoball schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:19:
[...]
Dat zeker. Zonder aannames te willen doen toch maar even gekeken maar de inhoud valt onder F1: Het grote wie rijdt mogelijk waar in 2027 topic.
Ik kon mj al niet indenken dat Piastri 2e viool bij een ander team zou willen spelen tenzij Verstappen in 2027 een overstap maakt. Een rijder van buiten de eigen kaders bij Red Biull is alleen een optie als Hadjar of Lindblad het niet waar maken. Lawson zie ik na zijn eerdere demotie niet terugkeren in het hoofdteam, althans in de oude situatie met Marko en Horner maar die zijn er niet meer.
In een newey auto, met alonso aan het stuur, Ik heb toch wel heel veel zin in 2026.d-vine schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:38:
[X]
Zeker waar en eind 2026 lopen er ook wat contracten af van grote namen zoals Stroll, Alonso, Hamilton en SainzToke_gt schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:24:
[...]
Sowieso denk ik dat iedereen die nog zou willen switchen afwacht wat 2026 gaat brengen.
d-vine schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:38:
[X]
De Formule 1, de FIA en alle 11 teams hebben hun handtekening onder het 9e Concorde agreement gezet.
https://www.formula1.com/...de.79MABMiuGyslBK1107y7Ig
https://www.fia.com/news/...ncorde-agreement-securing
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Wat een slecht interview. Althans de interviewer kent zijn gast (Max) niet. Hij maakt fouten die, als hij al de Engelse Wiki pagina van Max Verstappen had doorgelezen, niet zou maken. Bij 6 minuten wordt er gestopt als iemand van de crew aan de interviewer laat weten dat hij zijn horloge aan de verkeerde pols draagt.
Toen ben ik gestopt met kijken.
Mogelijk omdat een zeker horlogemerk hier aan meedoet?RogerSch schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 08:34:
[...]
Wat een slecht interview. Althans de interviewer kent zijn gast (Max) niet. Hij maakt fouten die, als hij al de Engelse Wiki pagina van Max Verstappen had doorgelezen, niet zou maken. Bij 6 minuten wordt er gestopt als iemand van de crew aan de interviewer laat weten dat hij zijn horloge aan de verkeerde pols draagt.
Toen ben ik gestopt met kijken.
Ik zag net een andere YouTube video over Verstappen. De persoon die dat gemaakt heeft mag zeker de Wiki-pagina nog eens nalezen of minder racingnews365 lezen want na zo'n 4 feitelijke fouten in de eerste 5 minuten ben ik afgehaakt.
"Lando, this is Zak from McLaren, is this the World Champion hotline?"d-vine schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 12:18:
In het 2025 topic mogen de winnaars met de verdiend prijzen niet ontbreken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Max Verstappen is clearly sick, still takes the time to congratulate everyone, including McLaren.⁰
— MV33Racing🏎 (@MV33Racing) 12 december 2025
Absolute class from Max. Get well soon king 👑 ❤️🩹pic.twitter.com/syLy4duf13
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
My 2ct.
Er is veel geschreven over 2021, maar dat Verstappen een slechte (/middelmatige) coureur zou zijn volgens mij toch niet? Hoogstens dat hij een "smerige" coureur is (Monza en Brazilië moet ik dan meteen aan denken).Marcel Br schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:23:
Norris is kampioen.
Ga aub niet de Engelsen nadoen met hun geklaag over 21
Maar Hamilton en Verstappen eindigden dat seizoen toch vaak (/altijd?) seconden voor de rest, incl hun teamgenoten. Wat toch wel aantoonde dat ze echt wel een potje kunnen sturen.
Multi21 ?Marcel Br schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:23:
Norris is kampioen.
PSN
Daarnaast over Horner dat hij op een feestje bij de GP van Oostenrijk in '22 over Mateschitz, die ook aanwezig was, al zou hebben gezegd "die haalt het eind van het jaar niet", en die vervolgens meteen met de Thaise kant is gaan aanpappen. En dat vanuit het Horner kamp de wereld in geslingerd is dat Marko gezegd zou hebben dat "Mexicanen minder gefocust zijn dan Nederlanders of Duitsers", en hetzelfde v.w.b. de motorontwikkeling die achter zou liggen en ze Ford daardoor zouden verliezen.
Daarnaast begon Marko pas in Qatar met het idee van stoppen te spelen, en heeft hij voor zichzelf de donderdag in Abu Dhabi de knoop doorgehakt. Op maandag zou er vervolgens een diner zijn in Abu Dhabi met het hele team waar die het vertrek wilde, en heeft, aangekondigd. Alleen was Verstappen daar uiteindelijk niet bij en heeft hij hem gebeld.
Ach ja. Achteraf is mooi wonen en als mijn moeder ballen had gehad, was het mijn vader.RobertMe schreef op zondag 14 december 2025 @ 08:22:
In De Limburger vandaag een exclusief interview met Helmut Marko. Belangrijkste zaken zijn dat hij het "nonse persbericht" niet gelezen heeft (dat hij vertrokken is na het mislopen van de vijfde wereldtitel) en hij is er van overtuigd dat Verstappen kampioen was als ze Horner eerder ontslagen hadden.
Daarnaast over Horner dat hij op een feestje bij de GP van Oostenrijk in '22 over Mateschitz, die ook aanwezig was, al zou hebben gezegd "die haalt het eind van het jaar niet", en die vervolgens meteen met de Thaise kant is gaan aanpappen. En dat vanuit het Horner kamp de wereld in geslingerd is dat Marko gezegd zou hebben dat "Mexicanen minder gefocust zijn dan Nederlanders of Duitsers", en hetzelfde v.w.b. de motorontwikkeling die achter zou liggen en ze Ford daardoor zouden verliezen.
Daarnaast begon Marko pas in Qatar met het idee van stoppen te spelen, en heeft hij voor zichzelf de donderdag in Abu Dhabi de knoop doorgehakt. Op maandag zou er vervolgens een diner zijn in Abu Dhabi met het hele team waar die het vertrek wilde, en heeft, aangekondigd. Alleen was Verstappen daar uiteindelijk niet bij en heeft hij hem gebeld.
Er is ook dit artikel : https://www.motorsport.co...-max-verstappen/10783719/
Oostenrijk wilde meer grip op de organisatie waardoor Marko niet meer zo vrij was. De druppel zou een aanbod richting Alex Dunne wat Marko deed zonder Oostenrijk te informeren. Oostenrijk heeft de organisatie verzakelijkt en de mensen die graag veel vrijheid hebben in hun werk vertrekken of moeten vertrekken.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Vooralsnog vind ik Norris een kampioen in de categorie van Button, Hill, Villeneuve, Rosberg. Kampioen geworden dankzij een dominante auto, maar niet de beste rijder op de grid. Maar Norris is zich duidelijk nog aan het ontwikkelen, dus wellicht klimt hij komende seizoenen nog een treetje hoger!Marcel Br schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:23:
Norris is kampioen.
- Marko had Verstappen graag persoonlijk willen spreken over zijn vertrek. Red Bull zou namelijk op de maandag na de grand prix een gezamenlijk diner in Dubai hebben. Echter door logistieke omstandigheden kon Verstappen daar niet bij aanwezig zijn. Toen Verstappen thuis was heeft Marko hem gebeld en hem het nieuws verteld, iets waar de 82-jarige stevig van baalt. Veel woorden waren niet nodig, wel was het een emotioneel gesprek, dat ze de behaalde prestaties nooit hadden durven dromen van en elkaar snel zouden gaan zien.
- Het idee om te stoppen kwam bij Marko in het grand prix weekend van Qatar. Hij vindt zichzelf geen twijfelaar en Abu Dhabi zou zijn laatste raceweekend gaan worden.
- Volgens Marko staat het persbericht van Red Bull vol nonsens alleen heeft hij het zelf niet gelezen. Dat hij mede gestopt is door het mislopen van de 5e titel voor Verstappen klopt niet. Verder wil hij niet teveel in detail treden: "Laat ik zeggen dat er in korte tijd veel is veranderd bij het team. Je denkt mensen goed te kennen, maar dat blijkt dan uiteindelijk toch niet zo te zijn… Nee, meer zeg ik echt niet." .
- De machtsstrijd tussen Horner en Marko is altijd door de media zo omschreven maar het was niks persoonlijks. Bij de oprichting van Red Bull Racing lag de macht altijd in Oostenrijk. In 2022 bij een feest voorafgaand aan de grand prix van Oostenrijk verscheen oprichter Mateschitz in niet al te beste gezondheid. Horner merkte toen aan Marko op dat Mateschitz het einde van het jaar niet zou halen. Horner zou toen zijn gaan aanpappen met de Thaise aandeelhouder Chalerm Yoovidhya. Toen Mateschitz later dat jaar overleed zou Horner er alles aan gedaan hebben om de boel over te nemen met steun van de Thaise aandeelhouder. Marko heeft er namens de Oostenrijkse kant er alles aan gedaan om dat te voorkomen.
- De laatste jaren met Horner waren niet prettig. Uitspraken door Marko over Perez dat Zuid-Amerikanen lui zijn is volgens hem gefabriceerd. Ook het nieuws dat het motorprogramma achterliep en sponsor Ford daardoor zou vertrekken heeft Marko ook nooit gezegd. Zaken die Horner wou gebruiken om Marko te kunnen schorsen. Verstappen is destijds in Jeddah voor Marko in de bres gesprongen om dat te voorkomen.
- Blijkbaar kon de Oostenrijkse kant steeds vaker aantonen dat Horner over bepaalde zaken loog en wist de Thaise aandeelhouder daardoor te overtuigen en die kwam tot inkeer. Volgens Marko had Horner veel eerder ontslagen moeten worden om zo de boel eerder op de rit te krijgen en is hij ervan overtuigd dat Verstappen dan wel wereldkampioen had kunnen worden.
- Marko gaat het volgende seizoen thuis beleven en zullen er meer schermen moeten komen voor alle data. Het meeste zal hij de kwalificaties gaan missen, ook omdat hij Verstappen dan altijd een hand geeft.
Sluit dit artikel ook af met dat reageren kan naar <redacteur>@delimburger.nl?Chocoball schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:39:
De Telegraaf had een 'laatste' interview met Helmut Marko. Daar het een betaald artikel is en delen via andere wegen niet is toegestaan heb ik even een samenvatting gemaakt.
(Was Helmut ook voor de telegraaf 15 minuten te laat doordat hij nog een telefoongesprek had? En had de redacteur maar 3 uur de tijd voordat hij de vlucht terug had).
Edit:
Het artikel bij De Limburger: https://www.limburger.nl/...n-geworden/113123040.html (ook achter de betaalmuur van het Mediahuis)
[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 14-12-2025 13:20 ]
Ik vond hem wel grappig gevonden...
- Ja, in het algemeen zijn er stappen in de goede richting gezet maar niet goed genoeg op alle gebieden. F1 is gezonder en stabieler door invoering van het budgetplafond. Wat betreft het verbeteren van de races zelf, ligt het beeld iets anders. Technisch gezien kwamen de wagens tot een punt dat ze elkaar goed konden volgen waarmee hij refereert naar de periode 2022-2023.
- Een gebied waar ze geen voldoende voor krijgen wil hij geen mazen in de regelgeving noemen maar dat de FIA teveel toeliet bij bepaalde regelgeving. Hierdoor ontstond de situatie dat de teams de lucht naar buiten konden duwen (outwash). Een goed voorbeeld is de front wing endplate, bedoeld als een onderdeel wat de lucht binnen moest houden (inwash). De regelgeving rond de profilering rond de endplate was onvoldoende en door hoe teams met de regels omgingen creëerde het uiteindelijk veel turbulente lucht..
- Andere gebieden waar de teams flink misbruik van maakten was het ontwerp van de trommel van het voorwiel, de bekleding aan de binnenkant van het voorwiel en de randen bij de vloer. Dit waren de belangrijkste plekken waar de prestaties achteruitging ten opzichte van de bedoeling van de regels.
- 2 jaar geleden wou de FIA ingrijpen omdat het volgen en inhalen steeds minder werd maar er was onvoldoende steun van de teams. (red. de FIA heeft toen de regelaanpassingen doorgeschoven naar het 2026 regelement). Volgens Tombazis zal vuile lucht volgend jaar een mindere factor zijn maar vraag het hem over 2 jaar nog een keer.
Nog wat details over de het nieuwe Concorde Agreement wat loopt van 2026 tot en met 2030.
- Deze week is het nieuwe Concorde Agreement door de Formule 1, FIA en alle 11 teams ondertekend. Veel details zijn nog niet gedeeld maar wel krjigen de Formule 1 en de FIA meer voor het zeggen in de F1 Commission vergaderingen. Zo wordt bij besluiten een meerderheid van de teams verlaagd van 6 naar 4 teams en een super meerderheid van 8 naar 6 teams.
- Ook gaat de FIA meer geld krijgen door hogere entreegelden op basis van de rang in het kampioenschap. De Formule 1 wil de FIA aan boord krijgen met meer geld omdat CEO Domenicali vanaf 2027 meer sprintraces wil organiseren (sprake is van een verdubbeling van 6 naar 12). Alleen houdt FIA president Ben Sulayem steeds de boot af.
Chocoball schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:48:
Volgens Tombazis zal vuile lucht volgend jaar een mindere factor zijn maar vraag het hem over 2 jaar nog een keer.
"De eerste twee jaar van de vorige regelgeving ging het prima. Dus vraag me nog eens naar de nieuwe regelgeving na 2 jaar.". Ja uhm, waarschijnlijk gaat het in 2026 en 2027 ook wel prima? Omdat de teams nog niet de loopholes / details hoeven te zoeken om meer performance te vinden. "We" kunnen hem dus beter eens over 3 of 4 jaar vragen.Technisch gezien kwamen de wagens tot een punt dat ze elkaar goed konden volgen waarmee hij refereert naar de periode 2022-2023.
Hier ben ik het dan wel met Ben eens...D3 Formule 1 wil de FIA aan boord krijgen met meer geld omdat CEO Domenicali vanaf 2027 meer sprintraces wil organiseren (sprake is van een verdubbeling van 6 naar 12). Alleen houdt FIA president Ben Sulayem steeds de boot af.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Deze vind ik... raar. Een 'meerderheid' word nu dus, er zijn een aantal teams voor, en een supermeerderheid is wat eigenlijk een gewone meerderheid is? Ik ken de details van die stemprocedures niet, maar dit volg ik niet helemaalChocoball schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:48:
Deze week is het nieuwe Concorde Agreement door de Formule 1, FIA en alle 11 teams ondertekend. Veel details zijn nog niet gedeeld maar wel krjigen de Formule 1 en de FIA meer voor het zeggen in de F1 Commission vergaderingen. Zo wordt bij besluiten een meerderheid van de teams verlaagd van 6 naar 4 teams en een super meerderheid van 8 naar 6 teams.
https://www.autosport.com...ement-explained/10784456/
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Is er een aanpassing nodig aan de grondwet dan is er een 2/3e meerderheid van de kamer nodig.
Zal bij die vergaderingen in de F1 ook wel zo zijn qua zwaarte van de wijzigingen.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Maar dan heb je het over onderscheid tussen puur een meerderheid en "het overgrote deel".Quad schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:38:
@BM binnen de Nederlandse overheid heb je ook zoiets. Voor reguliere wetsvoorstellen is een meerderheid van de 2e en 1e kamer voldoende om iets aangenomen te krijgen.
Is er een aanpassing nodig aan de grondwet dan is er een 2/3e meerderheid van de kamer nodig.
Zal bij die vergaderingen in de F1 ook wel zo zijn qua zwaarte van de wijzigingen.
En met 11 teams is 4 teams voor dus géén meerderheid. 5,5 zou een meerderheid zijn, maar (afgerond) 6 is bij hun al een super meerderheid en dus alleen nodig voor de zwaardere beslissingen.
Ja klopt, ik las de post van @BM niet goed, dacht dat het over de oude methode ging.RobertMe schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:44:
[...]
Maar dan heb je het over onderscheid tussen puur een meerderheid en "het overgrote deel".
En met 11 teams is 4 teams voor dus géén meerderheid. 5,5 zou een meerderheid zijn, maar (afgerond) 6 is bij hun al een super meerderheid en dus alleen nodig voor de zwaardere beslissingen.
Nieuwe methode lijkt me niet goed, want een meerderheid kan dus tegen zijn en wordt toch iets doorgedrukt.
Ik denk dat het zit in iets wat door F1/FIA wordt ingebracht (meerderheid nodig) vs wat door teams wordt ingebracht (supermeerderheid nodig).
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Afhankelijk van het gewicht van de stemmen van FIA en F1 kun je met 4 van de 11 teams een meerderheid krijgen. Bijvoorbeeld: FIA factor 2, F1 factor 2, Teams factor 11 (elk team is 1) = totaal 15. Dan heb je een gewogen meerderheid bij FIA (2), F1 (2), teams (4) = 8 van de 15.
Voor een supermeerderheid (rare term) is dan wel weer echt een rekenkundige meerderheid van de teams nodig.
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Ik verwacht ook dat het zoiets is inderdaad, vandaar dat ik ook aangaf het stemproces niet in detail te kennen. Aan de andere kant, er zijn wel meer rare dingen gebeurd, dus ach... kan op de hoopMetalStef schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:06:
Ik denk dat 'meerderheid' in zo'n geval niet alleen over de teams gaat, maar teams+FIA+F1.
Afhankelijk van het gewicht van de stemmen van FIA en F1 kun je met 4 van de 11 teams een meerderheid krijgen. Bijvoorbeeld: FIA factor 2, F1 factor 2, Teams factor 11 (elk team is 1) = totaal 15. Dan heb je een gewogen meerderheid bij FIA (2), F1 (2), teams (4) = 8 van de 15.
Voor een supermeerderheid (rare term) is dan wel weer echt een rekenkundige meerderheid van de teams nodig.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Toch wel het meest cringe moment van 2025.Chocoball schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 14:15:
[...]
"Lando, this is Zak from McLaren, is this the World Champion hotline?"
- Het verhaal van Max lijkt heel sterk op Schumacher. Zijn natuurlijk wat verschillen, maar op hoofdlijnen zijn er grote parallellen. Denk dat Schumacher nog wat harder werkte en veel meer charisma had dus daar zit het grootste verschil, maar dat is gedeeltelijk ook de tijdsgeest. Als er over 40 jaar een documentaire over Max gemaakt wordt verwacht ik dat deze voor 80% hetzelfde is.
- Ik begrijp nu pas echt wat Hamilton (en Vettel en Alonso) bij Ferrari proberen te bereiken.
Ik heb die Za(c)k al niet zo hoog zitten, maar toen moest ik echt wel even een beetje kots wegslikken. Ik zag in mijn hoofd die kwalbal het al voor de spiegel oefenen een paar dagen van te voren.sjaool schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:24:
[...]
Toch wel het meest cringe moment van 2025.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik mag hopen dat hij niet geoefend heeft, dat maakt het alleen maar erger.Damian schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:44:
[...]
Ik heb die Za(c)k al niet zo hoog zitten, maar toen moest ik echt wel even een beetje kots wegslikken. Ik zag in mijn hoofd die kwalbal het al voor de spiegel oefenen een paar dagen van te voren.
Het verhaal van Max lijkt inderdaad heel sterk op dat van Michael. En wat dat harde werken betreft, reken er maar op dat Max net zo hard aan de ontwikkeling van de wagen werkt als Michael dat deed. Zijn feedback is altijd heel duidelijk dat hoor je overal.becopol schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:39:
Ik heb gisterenavond de documentaire over Schumacher gekeken. Rijkelijk laat, maar ik realiseerde mij wel twee dingen:
- Het verhaal van Max lijkt heel sterk op Schumacher. Zijn natuurlijk wat verschillen, maar op hoofdlijnen zijn er grote parallellen. Denk dat Schumacher nog wat harder werkte en veel meer charisma had dus daar zit het grootste verschil, maar dat is gedeeltelijk ook de tijdsgeest. Als er over 40 jaar een documentaire over Max gemaakt wordt verwacht ik dat deze voor 80% hetzelfde is.
- Ik begrijp nu pas echt wat Hamilton (en Vettel en Alonso) bij Ferrari proberen te bereiken.
Wat charisma aan gaat. Ik denk dat Max veel geliefder is dan Michael in zijn hoogtijdagen. Michael werd vooral arrogant en afstandelijk gevonden. Dat merk je bij Max toch een stuk minder. Maar die observering is persoonlijk denk ik dan.
En het verhaal dat iedere coureur voor Ferrari wil rijden? Ik hoor het wel altijd maar als ik de laatste paar wereldkampioenen daar ten onder heb zien gaan weet ik dat niet zo zeker meer.
Dit is wat Verstappen recentelijk zei over rijden voor Ferrari.sjaool schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:51:
[...]
Het verhaal van Max lijkt inderdaad heel sterk op dat van Michael. En wat dat harde werken betreft, reken er maar op dat Max net zo hard aan de ontwikkeling van de wagen werkt als Michael dat deed. Zijn feedback is altijd heel duidelijk dat hoor je overal.
Wat charisma aan gaat. Ik denk dat Max veel geliefder is dan Michael in zijn hoogtijdagen. Michael werd vooral arrogant en afstandelijk gevonden. Dat merk je bij Max toch een stuk minder. Maar die observering is persoonlijk denk ik dan.
En het verhaal dat iedere coureur voor Ferrari wil rijden? Ik hoor het wel altijd maar als ik de laatste paar wereldkampioenen daar ten onder heb zien gaan weet ik dat niet zo zeker meer.
“All drivers imagine themselves racing there. But I wouldn’t do it just because of Ferrari. I would only go if I saw I could win there. It can’t be an emotional decision.”
Our first look at the logo and official name of the Audi Revolut F1 Team, with the full identity to be launched in Berlin on January 20. Audi boss Gernot Döllner says: “Unveiling the Audi Revolut F1 Team name and logo marks another major milestone on our journey into the pinnacle… pic.twitter.com/mv6HtKFgVG
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 15 december 2025
[ Voor 16% gewijzigd door Extigo op 15-12-2025 13:19 ]
Wel verrassend die vier ringen.Extigo schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:18:
Audi gaat om 20 januari hun livery onthullen. Het logo is inmiddels bekend
[Afbeelding]
[X]
| Datum | Team |
| 15 januari 2026 | Red Bull |
| 15 januari 2026 | Racing Bulls |
| 20 januari 2026 | Audi |
| 23 januari 2026 | Alpine |
| 23 januari 2026 | Haas |
| 8 februari 2026 | Cadillac |
| 9 februari 2026 | Aston Martin |
| Onbekend | McLaren |
| Onbekend | Mercedes |
| Onbekend | Ferrari |
| Onbekend | Williams |
Precies, zo zou ik er ook over denken. En zover is Ferrari op dit moment echt nog niet. Misschien dat ze volgend jaar weer meedoen. Charles wordt al telang aan het lijntje gehouden. Die jongen verdient veel meer dan hij tot nu heeft kunnen laten zien.Chocoball schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:59:
[...]
Dit is wat Verstappen recentelijk zei over rijden voor Ferrari.
[...]
Ringen? Ik heb altijd gedacht dat het 4 nullen waren, met de 5e nul achter het stuur.
(hoe flauw)
Ik zou Max heel graag een ‘project’ zien starten. Samen met Newey, Mekkies en andere toppers naar een ander team en daar 5 jaar bouwen aan perfectie.sjaool schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:12:
[...]
Precies, zo zou ik er ook over denken. En zover is Ferrari op dit moment echt nog niet. Misschien dat ze volgend jaar weer meedoen. Charles wordt al telang aan het lijntje gehouden. Die jongen verdient veel meer dan hij tot nu heeft kunnen laten zien.
Gaat niet gebeuren, maar lijkt me wel gaaf.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Audi was toch al op 12 november 2025 gedaan?Chocoball schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:46:
Overzicht met datums wanneer de teams hun 2026 livery zullen gaan presenteren.
Datum Team 15 januari 2026 Red Bull 15 januari 2026 Racing Bulls 20 januari 2026 Audi 23 januari 2026 Alpine 23 januari 2026 Haas 8 februari 2026 Cadillac 9 februari 2026 Aston Martin Onbekend McLaren Onbekend Mercedes Onbekend Ferrari Onbekend Williams
https://www.formula1.com/...ut.3OsxWNvHMbvsmTnenCVBX2
Of hadden ze zin in een extra feestje?
PSN
Nee, dat was de onthulling van de kleurstelling, niet van de echte liveryYakuzA schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:42:
[...]
Audi was toch al op 12 november 2025 gedaan?
https://www.formula1.com/...ut.3OsxWNvHMbvsmTnenCVBX2
Of hadden ze zin in een extra feestje?
Die van RBR weten we toch al, ieder jaar hoop ik op een andere kleur combi en ieder jaar vervliegt die hoop weer...Chocoball schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:46:
Datum Team 15 januari 2026 Red Bull 15 januari 2026 Racing Bulls 20 januari 2026 Audi 23 januari 2026 Alpine 23 januari 2026 Haas 8 februari 2026 Cadillac 9 februari 2026 Aston Martin Onbekend McLaren Onbekend Mercedes Onbekend Ferrari Onbekend Williams
Wie weet, er is nu een nieuwe baas.ArcticWolf schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:45:
[...]
Die van RBR weten we toch al, ieder jaar hoop ik op een andere kleur combi en ieder jaar vervliegt die hoop weer...
Misschien dat ze er weer als een echt blikje uit moeten gaan zien.
Net zoals vroegah
PSN
Kunnen we niet gewoon wat foto's op ' the Gram' krijgen? Al die show voor niks. De eerste wagens gaan we toch pas bij de eerste race zien. Niemand wil wat prijsgeven bij nieuwe regelgeving.Chocoball schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:46:
Ah, ja.Puc van S. schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:44:
[...]
Nee, dat was de onthulling van de kleurstelling, niet van de echte livery
Dat was een "livery concept" reveal
PSN
Wie zegt dat er shows komen? Red Bull heeft verschillende jaren puur een online release gedaan. Alleen vorig jaar hebben ze iets in de VS gedaan met Ford samen.TheBrut3 schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:06:
[...]
Kunnen we niet gewoon wat foto's op ' the Gram' krijgen? Al die show voor niks.
De eerste wagens zullen we gewoon met de testdagen zien. Immers wil je ook met de testdagen enigszins representatief testen. Máár, de eerste race zullen de teams waarschijnlijk ook wel weer wat iteraties verder zijn. Dus de auto's zullen dan best afwijken. Maar dat is niet omdat ze dingen achterhouden maar simpelweg omdat ze niet stil zitten tussen eind januari (pre season shakedown) en begin maart (eerste race).De eerste wagens gaan we toch pas bij de eerste race zien. Niemand wil wat prijsgeven bij nieuwe regelgeving.
https://press.pirelli.com...hree-grands-prix-of-2026/
Technisch zijn het dezelfde compounds als dit jaar, maar het zullen natuurlijk niet dezelfde banden zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Extigo op 15-12-2025 15:41 ]
bij Ferrari rijden doe je alleen voor je portemonnee tegenwoordig, net voor je pensioen. Kijk maar naar de carrieres van Barrichello, schumacher, Vettel, Raikonen en Hamilton. En zo zijn er vast nog wel een paar te noemen.Chocoball schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:59:
[...]
Dit is wat Verstappen recentelijk zei over rijden voor Ferrari.
[...]
Hij timmert nu wel aardig aan de weg met Verstappen.com Racing in de GT3 klasse.Mog schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:36:
[...]
Ik zou Max heel graag een ‘project’ zien starten. Samen met Newey, Mekkies en andere toppers naar een ander team en daar 5 jaar bouwen aan perfectie.
Gaat niet gebeuren, maar lijkt me wel gaaf.
Een F1 team opzetten is toch iets compleet anders en een stukje duurder. Maar misschien dat het ooit zover komt met de juiste geldschieters. Hij heeft nu ook al bijna alle rookies onder zijn hoede.
Uhm..., Schumacher? Die is toch gewoon door Ferrari er uit gegooid. En heeft daarna nog voor Mercedes gereden.Bvanham schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:09:
[...]
bij Ferrari rijden doe je alleen voor je portemonnee tegenwoordig, net voor je pensioen. Kijk maar naar de carrieres van Barrichello, schumacher, Vettel, Raikonen en Hamilton. En zo zijn er vast nog wel een paar te noemen.
Ik zie hem als coureur nog wel paar jaartjes aanschuiven bij AM waar al heel wat kennis, ervaring en vrienden van Max zijn binnengehaald. Dus als RB er weinig van bakt met Ford samen, is die overstap met GP en Schmitz zo gezet. Kan Stroll leuke dingen gaan doen en Max en Alonso in 1 team, lijkt me geweldig. Max bedingt dan wel dat hij zijn eigen activiteiten onder naam kan voortzetten en rookies kan voorbereiden op het grote werk.sjaool schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:34:
[...]
Hij timmert nu wel aardig aan de weg met Verstappen.com Racing in de GT3 klasse.
Een F1 team opzetten is toch iets compleet anders en een stukje duurder. Maar misschien dat het ooit zover komt met de juiste geldschieters. Hij heeft nu ook al bijna alle rookies onder zijn hoede.
Lijkt me bij Mercedes allemaal niet zo haalbaar.
Misschien in China wel het 'andere' merk wat ze voeren?
/f/image/4fjgei02kDikiolSHnUfnkzY.png?f=fotoalbum_large)
https://autopostglobal.com/latest-scoops/article/48109/
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
GP en Hanna zullen concurrentie beding hebben en dus een jaartje thuis op de bank mogen zitten. Zo voor de hand ligt die overstap dis niet. (Zie ook al dat andere Red Bull personeel dat gardening leaf heeft gehad. Alleen Will Courtenay al die van strategie bij Red Bull naar sporting director bij McLaren gaat. Verschillende functie, beiden hebben niks met de techniek te maken. Laat dus staan als GP weg zou gaan met alle technische kennis die hij heeft).Toke_gt schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:10:
[...]
Ik zie hem als coureur nog wel paar jaartjes aanschuiven bij AM waar al heel wat kennis, ervaring en vrienden van Max zijn binnengehaald. Dus als RB er weinig van bakt met Ford samen, is die overstap met GP en Schmitz zo gezet. Kan Stroll leuke dingen gaan doen en Max en Alonso in 1 team, lijkt me geweldig. Max bedingt dan wel dat hij zijn eigen activiteiten onder naam kan voortzetten en rookies kan voorbereiden op het grote werk.
Lijkt me bij Mercedes allemaal niet zo haalbaar.
Daarnaast vraag ik mij af of Verstappen in een team als AM wilt werken. Gezien de grote dictator waarvan het team is. Dan lijkt zelfs werken voor het Duits zakelijke Mercedes mij leuker.
Als we gaan strepen dan blijven er niet zoveel andere potentiële teams over die passen bij Verstappen. Haas en AM hebben een dictator aan het roer. Alpine zijn hiërarchische Fransen, Mercedes hiërarchische Duitsers, Ferrari hiërarchische Italianen. McLaren heeft Zak Brown. Ik ben er vrij zeker van dat Audi en Caddilac ook te zakelijk worden/zijn.RobertMe schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:15:
[...]
GP en Hanna zullen concurrentie beding hebben en dus een jaartje thuis op de bank mogen zitten. Zo voor de hand ligt die overstap dis niet. (Zie ook al dat andere Red Bull personeel dat gardening leaf heeft gehad. Alleen Will Courtenay al die van strategie bij Red Bull naar sporting director bij McLaren gaat. Verschillende functie, beiden hebben niks met de techniek te maken. Laat dus staan als GP weg zou gaan met alle technische kennis die hij heeft).
Daarnaast vraag ik mij af of Verstappen in een team als AM wilt werken. Gezien de grote dictator waarvan het team is. Dan lijkt zelfs werken voor het Duits zakelijke Mercedes mij leuker.
Blijft Williams over... hoewel het wel een uitdaging zou zijn om na een jaar of 30 opnieuw een titel binnen te slepen voor ze.
Alle teams zijn zakelijk. Maar er zit nogal een groot verschil tussen zakelijk en een dictator. Bij Aston Martin staat de TP in dienst van Stroll, en als Stroll iets niet bevalt gaat die er met de bezem door. 0,0 stabiliteit in het team etc.becopol schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:33:
[...]
Als we gaan strepen dan blijven er niet zoveel andere potentiële teams over die passen bij Verstappen. Haas en AM hebben een dictator aan het roer. Alpine zijn hiërarchische Fransen, Mercedes hiërarchische Duitsers, Ferrari hiërarchische Italianen. McLaren heeft Zak Brown. Ik ben er vrij zeker van dat Audi en Caddilac ook te zakelijk worden/zijn.
Blijft Williams over... hoewel het wel een uitdaging zou zijn om na een jaar of 30 opnieuw een titel binnen te slepen voor ze.
Dat is bij andere teams wel anders. Hoogstens Haas dat je aanhaalt waarbij Steiner altijd direct na de race moest bellen en verantwoording afleggen.
Belangrijker lijkt mij, zeker voor Verstappen, een team waar ook naar hem (en evt de mensen die die meeneemt / om hem heen) geluisterd wordt. Oftewel: hij invloed kan uitoefenen. En bij AM lijkt me dat uitgesloten. En dus niet zoals jij bij wijze van stelt Verstappen alleen bij een "party team" terecht kan.
En Audi zou zomaar toch een optie voor Verstappen kunnen zijn. Jonathan Wheatley aan het roer zal die wel goed kennen
2026

2025
[ Voor 36% gewijzigd door Chocoball op 16-12-2025 08:12 ]
Toch nemen ze komend jaar een weekje extra de tijd. Ook komend jaar hebben ze 2 van die gaten, maar niet kort achter elkaar. Wel vreemd dat er 3 weken tussen Miami en Canada zit, ligt relatief dicht bij elkaar. Zou logischer zijn om Canada na Miami te doen en dan een pauze van 3 weken. Al zit er nu wel een mooi gat waarin Max de 24h Nürburgring kan doen.Chocoball schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:37:
Overzichtje van Reddit. Kijkend naar volgend seizoen, lijkt de planning veel strakker in elkaar te zitten dan die van het 2025 seizoen, die had 2 periodes van 3 weken of meer dat er geen races waren. De races met een blauw-grijze band zijn sprintweekenden.
2026
[Afbeelding]
2025
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 16-12-2025 10:00 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Portimao terug op de kalender? Zou ik niet erg vinden!🇵🇹
— Formula 1 (@F1) 16 december 2025
----------------------
Ja dus!
[ Voor 130% gewijzigd door Extigo op 16-12-2025 10:04 ]
Met Barcalona en Zandvoort uit de kalender is er ruimte voor dit bijvoorbeeldExtigo schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:01:
Officiële Twitter/X account van F1 post net dit:
[X]
Portimao terug op de kalender? Zou ik niet erg vinden!
----------------------
Ja dus!
[Afbeelding]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Nais, zag het net langskomen inderdaad.Extigo schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:01:
Officiële Twitter/X account van F1 post net dit:
[X]
Portimao terug op de kalender? Zou ik niet erg vinden!
----------------------
Ja dus!
[Afbeelding]
Leuk circuit om weer iig even terug te zien komen
PSN
Op zich prima, maar Canada was wel vaak een leuke regenrace de afgelopen jarenBundin schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:03:
Canada niet meer midden in de Europese campaign, mooizo. Beter voor personeel en logistiek in ieder geval.
Die kans is nog steeds aanwezig gezien de datum.Martinspire schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:31:
[...]
Op zich prima, maar Canada was wel vaak een leuke regenrace de afgelopen jaren
Ben vorige week begonnen met het terug kijken van het 2010 en 2011 seizoen. Heb de eerste 2 races van 2010 nu gekeken en valt meteen op hoeveel moeilijker de auto's te besturen zijn, geregeld glij partijen gezien of uitbreken bij het uitkomen van bochten door smallere banden, smallere vleugels etc.
Maar wat ook op valt is hoeveel sneller de auto's lijken te gaan, dat valt me echt enorm tegen van huidige F1 met al die hightech hoog-fps camera's. Het lijkt alsof ze 130km/h op de cruise rijden. En dat had je toen dus helemaal niet. Ik vind het eigenlijk leuker om naar te kijken dan nu
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
/f/image/aW9fWdIXX9GsLzNrbGH92rHv.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OfBLZWwgzaEMDhcaQEvvBD8n.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/rmakTeRBFH3mbCmvcdcvJJeA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kvb7jfJ6OSFj8KTZyPHwQBIE.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nsL7zTLCr07T7opQ5pVzK166.jpg?f=fotoalbum_large)