• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:24
Was een leuk seizoen door 2e helft fouten van Mclaren.

Op naar volgend jaar, verwacht veel van Mercedes met hun motor.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:01

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Graft schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:01:
Nou.. het zit er weer op!

Ik post niet zo vaak, maar waardeer iedereen die z'n steentje bijdraagt met topics, info en zo nu en dan een vurig discussie over wie nu de GOAT is.

Wat namen die me zo 123 in het bijzonder te binnen schieten van grote contributors @Chocoball , @G_Dragon , @DaniëlWW2 & many more. Bedankt en tot 't volgende seizoen!
Bedankt voor de waardering! We doen het met veel plezier en liefde voor de community _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:48
Er zullen vast een paar ontbreken :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/usae85n43t5g1.jpeg

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Eindstanden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oa1DDsDAfW3i5qMnlz1kDHlm6Q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wksfc8ZRrrrebgzrJanS9av2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJyyvScKYgtANvLOY-6Q8eivdQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MP8Jbe6B8RjpIeXzlwhjg1rq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_M8zuO1WBSQ185vLDkgwgDK17M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioA3GXm79hC2QW7djswzEiDg.jpg?f=fotoalbum_large
Kan iemand mij even herinneren wanneer er dit seizoen daadwerkelijk strijd is geweest tussen deze uiteindelijk 3 titelkandidaten die op een paar punten van elkaar eindigen.

Ik kan mij alleen Miami herinneren eigenlijk :X (en dan voornamelijk Verstappen en Piastri, bij Norris was er volgens mij een offset waardoor die er makkelijk voorbij ging).

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:39
RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:05:
Kan iemand mij even herinneren wanneer er dit seizoen daadwerkelijk strijd is geweest tussen deze uiteindelijk 3 titelkandidaten die op een paar punten van elkaar eindigen.

Ik kan mij alleen Miami herinneren eigenlijk :X (en dan voornamelijk Verstappen en Piastri, bij Norris was er volgens mij een offset waardoor die er makkelijk voorbij ging).
Hebben we niet echt gehad helaas. Jij noemt Miami, ik dacht even kort aan Canada maar meer dan die korte incidenten is er eigenlijk niks noemenswaardig geweest, zeker geen echte strijd 1 of meerdere races lang. Het was een bijzonder seizoen maar niet in het opzicht van zichtbare strijd

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-12-2025

World Citizen

FreeReef.nl

Nouw, dat was een turbulente vlucht.

Halverwegen vorige jaar kon ik al niet wachten op komend jaar. De nieuwe regels en veranderingen konden voor mij niet snel genoeg komen.
Ik hoop dat er zo af en toe eens iets stuk gaat waardoor er wat andere teams her en der een podium pakken. Het leukste is als iedereen eens wint.

Maar ... wat een jaar. Ik had me niet kunnen bedenken dat ik zo tevreden zou zijn met Max die niet WK is. Het jaar zelf is gewoon het feestje en niet perse de winnaar.

Hoe dan ook... Lets! Go!. We hoeven maar 3 maanden echt te wachten op de eerste race... dus ik denk dat ik 3 maanden om 19:00 naar bed ga zodat het allemaal wat sneller aanvoelt.

FreeReef.nl

Fryskje schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:29:
Het was een bijzonder seizoen maar niet in het opzicht van zichtbare strijd
Dat bedoel ik, het was bijzonder... "Saai". 2021 was uiteraard een outlier. Maar 2022 heeft Leclerc bv zich ook flink laten zien (tot aan Spa) met schitterende races / acties (pass and repass zowel in Bahrein en Jeddah meen ik bv). 2023 en 2024 dan pure dominantie en ook beslist met een enorm gat. Maar hier eindigt de top 3 in wat is het, iets van 15 punten? en on-track gewoon niks te zien van geweest.

• Chocoball
Voer voor speculatie. Het was al eerder bekend dat Verstappen volgend seizoen 3 engineers en zijin personal trainer ziet vertrekken. Lambiase zou dan nog steeds zijn race engineer blijven maar de emoties aan het einde van de race laten waarschijnlijk een ander verhaal zien dat ook Lambiase zijn rol gaat verlaten.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/zz2i5j0d3u5g1.png

Ook Marko heeft aangegeven dat hij nog niet weet of hij er volgend jaar bij is. Onder Mateschitz had hij nooit een contract maar momenteel heeft hij nog een contract tot en met 2026.

[ Voor 19% gewijzigd door Chocoball op 07-12-2025 21:21 ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:54
Hmm... Ik kan me even geen VER zonder GP voorstellen.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:02
Was het niet zo dat hij Head of Racing wordt volgend seizoen

System | Racing is in my Blood

Barfman schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:31:
Was het niet zo dat hij Head of Racing wordt volgend seizoen
Hij zou de dubbel rol doen.

Maar de combinatie met de persoonlijke omstandigheden (Oostenrijk en Belgie was hij al afwezig, na Austin? zat hij meteen op de radio met "ik zie je in Brazilie" want hij ging meteen "naar huis") doet toch vermoeden dat hij mogelijk / waarschijnlijk een stap terug gaat doen. Of in ieder geval mogelijk minder aanwezig bij de races.

Overigens schrijft ook Autosport er over: https://www.autosport.com...mbiases-emotion/10783277/

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 07-12-2025 21:34 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Benieuwd of dit nog invloed heeft op Max, hij heeft meermalen zijn lot gekoppeld aan beiden.
Exocet schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:38:
Benieuwd of dit nog invloed heeft op Max, hij heeft meermalen zijn lot gekoppeld aan beiden.
In de post race persco wordt hem nog gevraagd naar GP. En daar antwoord hij dat GP een goede vriend is, het persoonlijke gebeuren, .... Ik kan mij echt niet indenken dat Verstappen puur op basis van het "vertrek" van GP vervolgens zijn biezen pakt als hij bij Red Bull wel (linksom of rechtsom) met GP kan blijven werken (en het team draait etc etc).

Als in: als GP bij het team blijft en Red Bull volgend jaar goed mee draait (wellicht in het begin minder maar ook weer "op krabbelt" etc) dan lijkt het me sterk dat hij vertrekt. Laat staat dat Verstappen nog voor het seizoen begint vertrekt.

Enige optie is dan mogelijk misschien dat Verstappen helemaal stopt en iets anders gaat doen?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 18:39:
[...]

Dat bedoel ik, het was bijzonder... "Saai". 2021 was uiteraard een outlier. Maar 2022 heeft Leclerc bv zich ook flink laten zien (tot aan Spa) met schitterende races / acties (pass and repass zowel in Bahrein en Jeddah meen ik bv). 2023 en 2024 dan pure dominantie en ook beslist met een enorm gat. Maar hier eindigt de top 3 in wat is het, iets van 15 punten? en on-track gewoon niks te zien van geweest.
Vond de laatste race dan ook echt een anti-climax, Norris hoefde enkel comfortabel op P3 te eindigen maar Piastri en Verstappen moesten meer doen qua strategie (of meer geluk hebben) terwijl ze die middelen niet hadden.
Rosberg 2016... dat was spannend maar hij heeft wel terecht gewonnen, Hamilton's 7 titels? Allemaal terecht. Ik weet echt niet wat ik van deze titel moet vinden, ja Norris heeft op 2 na punten het WDC gewonnen, maar al dat gejank tijdens het seizoen en de preferente status die McLaren hem gaf geeft mij toch wel een vies gevoel. Ik snap dat je als team wilt dat 1 coureur het WDC wint als het gat zo groot is dat de 2e rijder toch niet aan te pas komt, maar dat was tijdens het seizoen helemaal niet te zien (terwijl Piastri de meeste punten had).

Van mij had Piastri of Max het WDC mogen winnen, deze WDC voelt erg leeg helaas.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Hmm, als ik Verstappens finish nog eens terug luister heb ik ook het idee dat hij aan een zin begint die hij inslikt. "We showed them one final time these past... Uhm, uhm. Congrats guys. <...>". Zou dus zomaar kunnen zijn dat hij GP wilde bedanken voor de afgelopen 10 jaar. Maar dat dus niet kon doen over de radio omdat... er (nog) niks bekend is.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Marko zou ik geen moment missen. Al helemaal niet als het vertrek van Marko, de weg opent voor Vettel om een rol te nemen binnen Red Bull.
GP zou wel een verlies zijn, ook al zou hij meer naar een management rol gaan. Bijvoorbeeld Wheatley is nooit goed vervangen en zo zijn er nog meer vertrokken rondom de Horner situatie.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

DaniëlWW2 schreef op zondag 7 december 2025 @ 22:16:
Bijvoorbeeld Wheatley is nooit goed vervangen en zo zijn er nog meer vertrokken rondom de Horner situatie.
De rol van Wheatley is verdeelt (Steven Knowles als sporting manager; Richard Wolverson, die vandaag op het podium stond, over de operationele kant in de garage, pitstops / pitcrew, ...). Vraag is of je daar ook weer perse 1 persoon voor moet willen hebben?

Edit:
En waarschijnlijk ook nog wat andere personen trouwens. Volgens mij ging Wheatley zelfs over het reisschema incl. vluchten, hotel boekingen, en dat soort zaken. Dat is dus gewoon een kantoorbaan zeg maar. Moet je daarvoor dus echt weer iemand zoeken die en de kantoorbaan doet, en het reglement van voor tot achter kent, en die weet hoe een garage opereert / hoort te opereren en van daaruit de garage ook weer kan aansutren?

[ Voor 31% gewijzigd door RobertMe op 07-12-2025 22:22 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:50

SomerenV

It's something!

Chocoball schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:16:
Voer voor speculatie. Het was al eerder bekend dat Verstappen volgend seizoen 3 engineers en zijin personal trainer ziet vertrekken. Lambiase zou dan nog steeds zijn race engineer blijven maar de emoties aan het einde van de race laten waarschijnlijk een ander verhaal zien dat ook Lambiase zijn rol gaat verlaten.

[Afbeelding]

Ook Marko heeft aangegeven dat hij nog niet weet of hij er volgend jaar bij is. Onder Mateschitz had hij nooit een contract maar momenteel heeft hij nog een contract tot en met 2026.
Misschien dat GP daarom na de race zo emotioneel was? Misschien was dit (om wat voor reden dan ook) zijn laatste kans om een WK binnen te halen.

Het zou wel echt enorm zuur zijn als ie vertrekt. Geen enkele engineer heeft zo'n goede band met z'n coureur volgens mij, en de chemie tussen Max en GP is gewoon puur goud.
RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 22:15:
Hmm, als ik Verstappens finish nog eens terug luister heb ik ook het idee dat hij aan een zin begint die hij inslikt. "We showed them one final time these past... Uhm, uhm. Congrats guys. <...>". Zou dus zomaar kunnen zijn dat hij GP wilde bedanken voor de afgelopen 10 jaar. Maar dat dus niet kon doen over de radio omdat... er (nog) niks bekend is.
Rare 'verspreking' inderdaad. (vanaf 16 seconden)

[ Voor 24% gewijzigd door SomerenV op 07-12-2025 22:36 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:46
RobertMe schreef op zondag 7 december 2025 @ 22:15:
Zegt hij niet ‘… one final time in this class..’ met het oog op de laatste race in dit huidige regelement. Dat is dan niet zozeer een verspreking wat je hoort denk ik.
Random foto die gisteren op Reddit voorbij kwam, uit 2005.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/peter-bonnington-on-left-aka-bono-kimis-race-engineer-in-v0-grk1qbve0q5g1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=c259d99a8cb975acc97b6ea0fdf4e2e6b866cd0a

Peter Bonnington (Bono) en Gianpiero Lambiase (GP). Waarbij voor GP 2005 het eerste seizoen was, en voor Bono zijn tweede (begonnen in 2004).

Edit:
En intussen is dus een eind gekomen aan de 8 jaar op rij dat "zij de WDC hebben geleverd" (en in totaal dan "10 WDCs").

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 08-12-2025 07:33 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPby-y9-0h4Uvxc3UX9w4wUan9A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6vDUyD3jV3zBWzvTeWIjIVJE.webp?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Damian
  • Registratie: Maart 2001

Damian

Insane Obtrusion

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000

Crazy D

I think we should take a look.

ArcticWolf schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:47:
Vond de laatste race dan ook echt een anti-climax, Norris hoefde enkel comfortabel op P3 te eindigen maar Piastri en Verstappen moesten meer doen qua strategie (of meer geluk hebben) terwijl ze die middelen niet hadden.
Anti-climax wel, bij normaal gedrag (zeg, zoals het het hele seizoen is gegaan) zou McLaren minimaal podium rijden met beide auto's. Misschien had Max meer kunnen doen met wat ophouden maar behalve het risico dat Piastri dan maar een do-or-die uitvoert, waren LeClerc en Russel ook niet bij machte om iets tegen Norris te doen. Uiteraard heeft McLaren dus iets goeds gedaan als ze in deze positie zo rondrijden :)

[quote[
Rosberg 2016... dat was spannend maar hij heeft wel terecht gewonnen, Hamilton's 7 titels? Allemaal terecht. Ik weet echt niet wat ik van deze titel moet vinden, ja Norris heeft op 2 na punten het WDC gewonnen, maar al dat gejank tijdens het seizoen en de preferente status die McLaren hem gaf geeft mij toch wel een vies gevoel. Ik snap dat je als team wilt dat 1 coureur het WDC wint als het gat zo groot is dat de 2e rijder toch niet aan te pas komt, maar dat was tijdens het seizoen helemaal niet te zien (terwijl Piastri de meeste punten had). [/quote]
Ben ik het niet mee eens. _Zo_ veel kadootjes heeft Norris ook niet gehad. Dan was Norris een paar races geleden wel kampioen geweest. Juist omdat ze die keuze niet hebben gemaakt, zorgde ervoor dat Max nog een kans kreeg toen het na de zomer opeens erg goed ging. Norris en Piastri hebben redelijk stuivertje gewisseld, beide een paar flinke punten weggegooid. Hoewel de plaats wisseling "he has a bad stop" een beetje sneu was om te zien, hebben ze beiden serieus kans gehad dit seizoen. Ik vind het echt iets te kort door de bocht om het af te doen als, Norris was de lieveling die moest winnen. Daarmee doe je Norris echt serieus te kort, ik vind het bijna genant om dat hier te lezen. Het is geen Facebook volgens mij wordt er hier wel echt nagedacht voordat er iets getiept wordt.
Van mij had Piastri of Max het WDC mogen winnen, deze WDC voelt erg leeg helaas.
Tjah. Voor mij voelt 2021 erg leeg. De manier waarop Max de laatste race won voelt voor mij erg zuur. Ik vind het hem dat seizoen wel de terechte kampioen, maar de manier waarop in de laatste race vind ik juist heel erg leeg (ook al kan Max daar zelf niets aan doen en ik denk ook niet dat RB als team daar veel invloed bij Masi op heeft gehad).

Ik vind Norris zeer terechte kampioen (maar Piastri en Max hadden dat ook geweest in dit seizoen). Als je in de positie rijdt dat je kampioen wordt, doe je dat niet door een kadootje. Dan doe je dat doordat het hele seizoen goed ging. Sim-pel. Zeker in een seizoen met 20+ races (incl sprint 30 races geweest dit jaar), dan redt je het niet met 2 keer een dagsucces. Dan moet je consistent zijn. Dat is McLaren heel erg geweest. Getuige 2 coureurs die beiden in de laatste race nog kans hebben. Natuurlijk had het qua laatste race super geweest als het echt om de P1-P2 zou gaan, dat de kampioen moet winnen om ook echt kampioen te zijn. Maar uiteindelijk is het ook een machanische sport. Als er in het achterveld een crash was geweest en er lag carbon op de baan had de top 3 ook pech kunnen hebben en lek rijden.

Exact expert nodig?

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op zondag 7 december 2025 @ 22:16:
Marko zou ik geen moment missen. Al helemaal niet als het vertrek van Marko, de weg opent voor Vettel om een rol te nemen binnen Red Bull.

GP zou wel een verlies zijn, ook al zou hij meer naar een management rol gaan. Bijvoorbeeld Wheatley is nooit goed vervangen en zo zijn er nog meer vertrokken rondom de Horner situatie.
Volgens AMuS zijn de geruchten dat Red Bull topman Oliver Mintzlaff zich meer met de Red Bull race-onderneming wil bemoeien en dat was de rol die Marko altijd onder Mateschitz uitvoerde. Dus 2 kapiteins op 1 schip zal niet werken.

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUcJbQhcPYeyUPSSR-YBNzTqVkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyvIS8fRRrbgKUOMELiXitju.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• G_Dragon

G_Dragon

YakuzA schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:47:
[...]

Bij Toro Rosso was het idd P7 > P7 :P
Oh wat sneaky dat ze die er dan niet op de foto hebben gezet :o

YakuzA schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:47:
[...]

Bij Toro Rosso was het idd P7 > P7 :P
Volgens mij is is een spin hierop eerder deze week al op Reddit voorbij gekomen. Alleen dan niet met "laatste jaar met Sainz" maar "eerste jaar met Sainz", en waren ze daarbij allemaal, incl Toro Rosso dus, "positief". (Waarbij dat eerste jaar met Sainz natuurlijk ook met Verstappen was, terwijl dat laatste jaar vaag was met ik meen Kvyat er naast en Sainz die "halverwege" naar Renault ging waardoor rookie Gasly en zelfs 1 race Hartley? er reden).

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:53:
[...]

Volgens mij is is een spin hierop eerder deze week al op Reddit voorbij gekomen. Alleen dan niet met "laatste jaar met Sainz" maar "eerste jaar met Sainz", en waren ze daarbij allemaal, incl Toro Rosso dus, "positief". (Waarbij dat eerste jaar met Sainz natuurlijk ook met Verstappen was, terwijl dat laatste jaar vaag was met ik meen Kvyat er naast en Sainz die "halverwege" naar Renault ging waardoor rookie Gasly en zelfs 1 race Hartley? er reden).
TR was gelukkig 4 jaar achter elkaar 7e :)
dus welk scenario je ook bedenkt, je komt uit op 7 > 7 :D

PSN

• Chocoball
De laatste klassenfoto van 2025.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/lres2vzcor5g1.png

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:19
Zo lelijk altijd dat de ene helft in de zon staat en de andere helft in de schaduw

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Jasphur schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:07:
[...]

Zo lelijk altijd dat de ene helft in de zon staat en de andere helft in de schaduw
Mindere teams mogen ook weleens in het zonnetje staan ;) :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Chocoball
Blokkeer alvast in je agenda, vrijdag 12 december om 19.00 de jaarlijkse FIA cringe show de FIA Awards 2025 vanuit autoland Oezbekistan.

[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 08-12-2025 11:17 ]

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:59
Chocoball schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:16:
Blokkeer alvast in je agenda, vrijdag 12 december om 19.00 de jaarlijkse FIA cringe show de FIA Awards 2025 vanuit autoland Oezbekistan.

[YouTube: FIA AWARDS 2025 TEASER]
Wordt hier ook een 'special peace prize' uitgereikt?

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Goeie nek die Bearman :o

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:09
Jasphur schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:07:
[...]

Het alternatief is niet in het midden gok ik. Dat lijkt nog lelijker verwacht ik. Maar ideaal is het niet.

• Crazy D

Crazy D

I think we should take a look.

Sepp14 schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:12:
[...]

Mindere teams mogen ook weleens in het zonnetje staan ;) :+
Staan niet toevallig degenen zonder stoeltje voor volgend jaar in de schaduw? :X :D

Exact expert nodig?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Crazy D schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:28:
[...]

Staan niet toevallig degenen zonder stoeltje voor volgend jaar in de schaduw? :X :D
Er gaat maar 1 iemand weg (Yuki), dus nee...

• Jasphur
Waah schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:09:
[...]

Het alternatief is niet in het midden gok ik. Dat lijkt nog lelijker verwacht ik. Maar ideaal is het niet.
Gewoon een ander moment op de dag.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:30
Chocoball schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:16:

[YouTube: FIA AWARDS 2025 TEASER]
Ah de "ja en nog wat onzin" waar Verstappen op doelde na de vraag of hij op vakantie gaat :+

K to the KillaZ

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Crazy D schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:28:
[...]

Je wil Bearman niet meer zien volgend jaar? :p

PSN

Jasphur schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:17:
[...]

Gewoon een ander moment op de dag.
Ik denk niet dat F2 / de FIA / ... dat goed vinden. Lastig even een foto maken tijdens de F2 race.

Daarnaast zullen de coureurs hier niet op zitten te wachten, want zal toch wel weer snel een half uur of langer in zitten. Daarom dat ze dit dus aan (/voor meen ik) de drivers parade plakken. Je kunt de coureurs niet vragen om 2 uur eerder ook al even in het racepak op te draven alleen voor een foto. Ze dan weer weg te sturen om ze vervolgens weer op te roepen voor de drivers parade.

• Jasphur
Over rookies gesproken: ik ben eigenlijk aangenaam verrast door hun prestaties dit seizoen. Zeker wel wat foutjes gezien, maar overall hebben ze beter gepresteerd dan dat ik had verwacht eigenlijk.

Jasphur schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:45:
Over rookies gesproken: ik ben eigenlijk aangenaam verrast door hun prestaties dit seizoen. Zeker wel wat foutjes gezien, maar overall hebben ze beter gepresteerd dan dat ik had verwacht eigenlijk.
Hadjar heeft in ieder geval laten zien dat zijn eerste race event een incident was.
spoiler:
Formation lap crash in Australië dus.
YakuzA schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:11:
[...]

TR was gelukkig 4 jaar achter elkaar 7e :)
dus welk scenario je ook bedenkt, je komt uit op 7 > 7 :D
Het kan blijkbaar wel andersom zijn geweest:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/trying-a-new-template-the-sainz-with-the-coffee-v0-5w14wh5vgz5g1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=385d831e1a9658c4d24d2256f0f9db26ce592a98
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8watcim2dz5g1.jpeg

:X

0 podiums. Eerste Ferrari coureur die dat niet lukt in zijn eerste Ferrari jaar. En dat terwijl Hamilton in zijn gehele F1 carrière elk jaar op het podium heeft gestaan, tot 2025 dan.

• MetalStef
  • Registratie: November 1999

MetalStef

gietijzer

RobertMe schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:57:
0 podiums. Eerste Ferrari coureur die dat niet lukt in zijn eerste Ferrari jaar. En dat terwijl Hamilton in zijn gehele F1 carrière elk jaar op het podium heeft gestaan, tot 2025 dan.
En dat terwijl Leclerc toch zeker 2 keer met diezelfde auto het podium behaald heeft.
Sainz ook trouwens.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Waah
  • Laatst online: 02:09
RobertMe schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:57:
[Afbeelding]

:X

Technisch gezien heeft die wel op een F1 podium gestaan. Alleen geen Grand Prix podium :+
Waah schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:05:
[...]

Technisch gezien heeft die wel op een F1 podium gestaan. Alleen geen Grand Prix podium :+
Hij heeft niet op het podium gestaan. Hij heeft een prijsje gekregen op het circuit / start grid.

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Co02tHLPyJ3sO1aRq9wLtwybuQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iChBdAoIZCuIeegZ1YR10CYi.jpg?f=fotoalbum_large

• MetalStef
  • Registratie: November 1999

MetalStef

gietijzer

Voor volgend jaar alvast:
MetalStef schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:20:
[...]
Fun stat: Bij de laatste 5 keer (sinds 1981 of zo) waarin het WDC nog door 3 coureurs gewonnen kon worden, is die exact 0 keer gewonnen door de coureur die als leider aan de race begon.

Andere fun stat welke al jaren geldt: De winnaar van de race in Abu Dhabi wordt de WDC van het jaar erop. Norris won vorig jaar.

Één van deze statistieken zal komend weekend sneuvelen.
De eerstgenoemde statistiek is gesneuveld! Max WDC 2026 confirmed!

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:59
MetalStef schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:01:
[...]

En dat terwijl Leclerc toch zeker 2 keer met diezelfde auto het podium behaald heeft.
Sainz ook trouwens.
Leclerc heeft 7 podiums gescoord zelfs dit jaar.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op maandag 8 december 2025 @ 14:51:
[...]

Het kan blijkbaar wel andersom zijn geweest:
[Afbeelding]
Alleen was Sainz nu misschien WDC geweest als hij bij McLaren was gebleven. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:51

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Misschien zie ik dingen die er niet zijn. Een huilende GP. Marko die weggaat.

Stopt Max Verstappen?

Als je nu ook iets concreets vermeld erbij i.p.v. alleen een Duitstalige llinkdrop...

Gisteren moesten ze nog gaan praten en stond er niks gepland. Is het nu dus officieel dat die weg gaat? Of "mogelijk misschien"?
Mog schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:13:
[...]

Stopt Max Verstappen?
Marko is ouuuud. En o.a. zijn uitspraken vorige week v.w.b. Antonelli zijn Red Bull (Oostenrijk) ook niet bevallen. Daardoor dat ze "een gesprek aan zouden gaan".

GP kwamen gisteren de roddels dat hij wellicht stopt als race engineer i.v.m. zijn persoonlijke situatie. Waardoor die dus al de GP van Oostenrijk en Belgie verstek liet gaan. Na CotA meen ik bij de in-lap al op de radio zat met "ik zie je in Mexico volgende week" en Verstappen antwoorde met "goede vlucht". En vandaag ook naar buiten kwam dat GP ook in Qatar afwezig zou zijn, maar door de "nu ineens" kampioensstrijd toch weer besloten heeft wel aanwezig te zijn.
En Verstappen haalde dit ook in de persco aan. Dat GP een (zeer) zwaar jaar heeft gehad prive, en hij (Verstappen) het liefst zo snel mogelijk deed afronden om GP een bezoekje te kunnen brengen / hart onder de riem te steken.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

RobertMe schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:16:
[...]

Marko is ouuuud. En o.a. zijn uitspraken vorige week v.w.b. Antonelli zijn Red Bull (Oostenrijk) ook niet bevallen. Daardoor dat ze "een gesprek aan zouden gaan".

GP kwamen gisteren de roddels dat hij wellicht stopt als race engineer i.v.m. zijn persoonlijke situatie. Waardoor die dus al de GP van Oostenrijk en Belgie verstek liet gaan. Na CotA meen ik bij de in-lap al op de radio zat met "ik zie je in Mexico volgende week" en Verstappen antwoorde met "goede vlucht". En vandaag ook naar buiten kwam dat GP ook in Qatar afwezig zou zijn, maar door de "nu ineens" kampioensstrijd toch weer besloten heeft wel aanwezig te zijn.
En Verstappen haalde dit ook in de persco aan. Dat GP een (zeer) zwaar jaar heeft gehad prive, en hij (Verstappen) het liefst zo snel mogelijk deed afronden om GP een bezoekje te kunnen brengen / hart onder de riem te steken.
Ja, dat is ook zo. Het zijn twee losse situaties.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dit is ook een seizoen waarin ik het lastig vindt om Hamilton in het opperste echelon te plaatsen waar hij vaak in wordt geplaatst, en eigenlijk gewoon thuis hoort. Ik mis de uiterlijke verbetenheid en de pure drive van andere grote kampioenen zoals Schumacher, Senna, Verstappen. Of de mathematische constante precisie van Prost, die weer andere kwaliteiten misten. Het is ontegenzeggelijk een briljant coureur, maar ik mis in een seizoen waar het tegenzit (niet alleen dit seizoen) gewoon een stukje. Ik kan niet in zijn hoofd of achter de schermen kijken, maar ik vind het een anomalie.

Dit moet ik thuis niet hardop zeggen, want mijn beide dochters (7 en 4) zijn onvoorwaardelijk Hamilton-fan. Wat wil je nog meer dan vlechtjes en glitterhelmen immers.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

https://dubz.co/c/38bb78

Ouch. Antonelli die op de radio vraagt of Norris dan kampioen is, gevolgd door de vraag met hoeveel punten. "Twee" => * silence *. En gezien er ook al een video was waar die in de media pen meteen Verstappen opzoekt en zich (nogmaals) lijkt te verontschuldigingen....

Die zal zich dus nog wel steeds crap voelen van Qatar. Alhoewel het ook van Oostenrijk, of Brazilië, zou kunnen zijn. Maar zeker Oostenrijk zag het kampioenschap er natuurlijk nog heel anders uit.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Mog schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:13:
[...]

Stopt Max Verstappen?
VER gaat niet stoppen, die gaat er juist meer bij doen in F1 vrije weekenden.
GT3 gaat grote aandacht krijgen kwa rijden en courreurs opleiden, mischien wel 24H Le Mans.

Dus gezien zijn kennis en ervaring misschien wel goede opvolger van Helmut, die vooral bezig was met opkomend talent.

ICE ICE Baby

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:01
RobertMe schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:20:

Ouch. Antonelli die op de radio vraagt of Norris dan kampioen is, gevolgd door de vraag met hoeveel punten. "Twee" => * silence *. En gezien er ook al een video was waar die in de media pen meteen Verstappen opzoekt en zich (nogmaals) lijkt te verontschuldigingen....

Die zal zich dus nog wel steeds crap voelen van Qatar. Alhoewel het ook van Oostenrijk, of Brazilië, zou kunnen zijn. Maar zeker Oostenrijk zag het kampioenschap er natuurlijk nog heel anders uit.
Tsja, met Qatar en Oostenrijk in 't achterhoofd zal hij zich niet top voelen. Maar ook dit is racen.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35
RobertMe schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:20:

Ja, snap ik op zich... Maar als hij Norris wel achter zich gehouden had en de race gisteren exact hetzelfde gegaan was, dan was Norris nog steeds kampioen geweest want dan hadden ze echt Piastri wel laten terugvallen zodat Norris 2e zou zijn geweest. En dat had Piastri ook wel gedaan denk ik. Niet zolang hij zelf nog kans had op het kampioenschap, maar aan het einde van de race maakte het voor hem toch ook niks meer uit.

Gamertag: FinrazielNL

• d-vine
Niet dat dit plaatje precies is en wil ook niet hierop gaan discussiëren wat wel of niet klopt
maar het geeft een beeld hoe een seizoen is gegaan/ kan gaan.

Dan zit hier niet eens bij dat begin dit seizoen de bak een stier was die alle kanten op sprong.

Het is een team sport met heel veel wedstrijden en gebeurtenissen en alle variabelen die daarbij komen kijken.

Voor een compleet beeld zou je alle fouten en team orders van Mclaren erbij moeten zetten

Die paar punten kun je nooit op een bespeeld incident afgeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFpQleBZ1uPOkZFVvdUCBdogi1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7ugst8IJII92uUJg9fpn8JU.jpg?f=fotoalbum_large
d-vine schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:03:
Niet dat dit plaatje precies is en wil ook niet hierop gaan discussiëren wat wel of niet klopt
maar het geeft een beeld hoe een seizoen is gegaan/ kan gaan.

Dan zit hier niet eens bij dat begin dit seizoen de bak een stier was die alle kanten op sprong.

Het is een team sport met heel veel wedstrijden en gebeurtenissen en alle variabelen die daarbij komen kijken.

Voor een compleet beeld zou je alle fouten en team orders van Mclaren erbij moeten zetten

Die paar punten kun je nooit op een bespeeld incident afgeven.

[Afbeelding]
Ik kan me ook niet meer alles herinneren, maar volgens mij wordt er wel heel makkelijk geteld? Was die penalty in Jeddah nu echt oneerlijk? En dan nog moet je je afvragen of die had kunnen winnen. Spanje 2 foute calls van het team? Om de plek aan Russell te geven en...? Foute banden met de pitstop? Was Mexico wel een gegarandeerde inhaalactie zonder VSC? In Brazilië denk ik dat juist die lekke band een zegen was doordat die daardoor juist op een andere / betere strategie kwam.

Van wat ik me zo kan herinneren zou ik toch alleen Miami sprint, Oostenrijk en Spanje rode mist er op zetten.
Ongelukkige (V)SCs is gewoon onderdeel van racen. Silverstone, Spanje de race (buiten rode mist), ... is gewoon gegokt en verloren. Niet de snelste zijn en dat op andere manieren compenseren (low downforce en vervolgens degen, afwijkende / agressieve strategie, ...).

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003

alienfruit

the alien you never expected

Niks mis mee dat Marko er mee stopt die werkt nog op zijn 82e! Hopelijk kan Verstappen er ook mee leven. Marko mag best wel pensioen :)
alienfruit schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:45:
Hopelijk kan Verstappen er ook mee leven. Marko mag best wel pensioen :)
Ik denk dat dat na de uitspraken van vorige week, over Antonelli, wel iets makkelijker gaat.

• Extigo
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G7qa9-UXMAAKy-d?format=jpg&name=4096x4096

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIavYdlETel6cW275KN8bo7pWa4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/IVMcroz8HdnrrNa4Ga31vd01.gif?f=user_large

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:25
FirePuma142 schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:58:
Dit is ook een seizoen waarin ik het lastig vindt om Hamilton in het opperste echelon te plaatsen waar hij vaak in wordt geplaatst, en eigenlijk gewoon thuis hoort. Ik mis de uiterlijke verbetenheid en de pure drive van andere grote kampioenen zoals Schumacher, Senna, Verstappen. Of de mathematische constante precisie van Prost, die weer andere kwaliteiten misten. Het is ontegenzeggelijk een briljant coureur, maar ik mis in een seizoen waar het tegenzit (niet alleen dit seizoen) gewoon een stukje. Ik kan niet in zijn hoofd of achter de schermen kijken, maar ik vind het een anomalie.

Dit moet ik thuis niet hardop zeggen, want mijn beide dochters (7 en 4) zijn onvoorwaardelijk Hamilton-fan. Wat wil je nog meer dan vlechtjes en glitterhelmen immers.
Ik heb persoonlijk altijd twijfels gehad bij Hamilton in het bovenste echelon. Elk seizoen wel wat vreemde fouten, zelden veel sneller dan zijn teammaat, races moeten winnen door teamorders, auto's die aantoonbaar veel sneller waren dan de rest van het veld, veel problemen om door het middenveld te komen. Tuurlijk heeft hij briljante dingen laten zien, maar dat hebben we een Sainz of Hulkenberg ook zien doen. Ik denk dat de zwaktes van Hamilton jarenlang zijn verbloemd door de Mercedes en op momenten dat het niet liep bij Mercedes, liep het ook niet bij Hamilton en kon hij niet het verschil maken. En nu bij Ferrari lijkt hij volledig te zijn ontmaskerd.

Het zou mij niets verbazen als Ferrari hem tijdens de winterstop aan de kant zet. Het kan niet anders dan dat hij geen van de verwachtingen daar heeft waargemaakt. Naar de buitenwereld in goed overleg uit elkaar om het gezichtsverlies te minimaliseren, maar Ferrari zal komend jaar heel graag een Bearman in de auto naast Leclerc willen zetten. Als ze dat niet doen, loop je het risico dat het opnieuw een rampjaar wordt en dan? Hamilton een nieuw potentieel rampseizoen laten beleven is eigenlijk geen optie en halverwege wisselen zal nog een stuk pijnlijker zijn.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Nou poeh wat is die door de mand gevallen zeg.

Ik bedacht naar aanleiding daarvan eens een leuk grafiekje. Heb hem door ChatGPT in elkaar laten draaien, dus weet niet of hij 100% klopt, maar zal wel een heel eind in de buurt komen gok ik zo...

Maak een lijstje van alle F1 drivers van dit seizoen met daarin hun salaris, behaalde punten en dan de prijs die er per punt betaal is door het team. Dan krabt vooral Ferrari zich nog wel even achter de oren zo te zien :P Alonso valt helaas ook een beetje tegen. Ik denk verder dat Oscar en Kimi aan de onderhandeltafel ook nog wel wat munitie hebben voor wat meer salaris volgend jaar :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aNR9T63VeIbc3Hs2WMWuQAnNZY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sthr2rFFQgIkWVAOdJ0RB6Fb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Damian op 08-12-2025 21:51 ]

Van Reddit / een Reddit maker?

Het seizoen in 1 plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/syka6evre16g1.jpeg

Baby Jezus met Maria en de twee herders Lily met Kelly, Hannah en GP :+

• Chocoball
Het lijstje coureurs en rookies die deelnemen aan de post season testing in Abu Dhabi.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/48d1mw8fj46g1.jpeg

• Chocoball
Dit keer geen AMuS maar wel een wat apart verhaal. Alex Dunne was afgelopen jaar junior bij McLaren, mocht zijn contract daar laten ontbinden zodat hij mogelijk een contract bij Red Bull kon krijgen en vervolgens leek dit afgeketst want Dunne was opeens in gesprek met Alpine voor een contract.

Blijkbaar opereerde Marko op eigen houtje om Dunne binnen te halen terwijl management en aandeelhouders van niks wisten en tegen de komst van Dunne waren. Het contract van Dunne is vervolgens voor enkele tonnen afgekocht. Mogelijk is dit 1 van de redenen dat er vroegtijdig afscheid van Marko is genomen. Ook zijn uitlatingen over Antonelli in Qatar wat daarna een storm aan haatberichten op social media veroorzaakte wordt ook aangehaald wat de positie van Marko mogelijk verder onder druk zette.

https://www.limburger.nl/...ijk-maakte/111155989.html

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
Damian schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:44:
Nou poeh wat is die door de mand gevallen zeg.

Ik bedacht naar aanleiding daarvan eens een leuk grafiekje. Heb hem door ChatGPT in elkaar laten draaien, dus weet niet of hij 100% klopt, maar zal wel een heel eind in de buurt komen gok ik zo...

Maak een lijstje van alle F1 drivers van dit seizoen met daarin hun salaris, behaalde punten en dan de prijs die er per punt betaal is door het team. Dan krabt vooral Ferrari zich nog wel even achter de oren zo te zien :P Alonso valt helaas ook een beetje tegen. Ik denk verder dat Oscar en Kimi aan de onderhandeltafel ook nog wel wat munitie hebben voor wat meer salaris volgend jaar :D

[Afbeelding]
Dat lijstje met salarissen mag wel bijgewerkt worden:
https://www.forbes.com/si...ighest-paid-drivers-2025/

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17:32
KlaasjeNL schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:57:
[...]

Ik heb persoonlijk altijd twijfels gehad bij Hamilton in het bovenste echelon. Elk seizoen wel wat vreemde fouten, zelden veel sneller dan zijn teammaat, races moeten winnen door teamorders, auto's die aantoonbaar veel sneller waren dan de rest van het veld, veel problemen om door het middenveld te komen. Tuurlijk heeft hij briljante dingen laten zien, maar dat hebben we een Sainz of Hulkenberg ook zien doen. Ik denk dat de zwaktes van Hamilton jarenlang zijn verbloemd door de Mercedes en op momenten dat het niet liep bij Mercedes, liep het ook niet bij Hamilton en kon hij niet het verschil maken. En nu bij Ferrari lijkt hij volledig te zijn ontmaskerd.

Het zou mij niets verbazen als Ferrari hem tijdens de winterstop aan de kant zet. Het kan niet anders dan dat hij geen van de verwachtingen daar heeft waargemaakt. Naar de buitenwereld in goed overleg uit elkaar om het gezichtsverlies te minimaliseren, maar Ferrari zal komend jaar heel graag een Bearman in de auto naast Leclerc willen zetten. Als ze dat niet doen, loop je het risico dat het opnieuw een rampjaar wordt en dan? Hamilton een nieuw potentieel rampseizoen laten beleven is eigenlijk geen optie en halverwege wisselen zal nog een stuk pijnlijker zijn.
Het kan natuurlijk ook zijn dat deze generatie auto's Hamilton niet lag/ligt en/of dat hij te oud is geworden om nog op topniveau mee te kunnen. We gaan het volgend jaar zien, maar het zou mij ook niks verbazen als volgend jaar zijn laatste seizoen in de sport wordt en iemand anders ernaast wordt gezet vanaf 2027. Het wordt wat dat betreft een interessante carrousel volgend jaar.

• Chocoball
De Pirelli banden voor 2026 krijgen een nieuw ontwerp op de wang.

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/3afa122d-f094-4b80-91d9-8ac3079c2814/1920_marioisolawiththe2026pirellityrerange.jpg?10000

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/official-design-of-the-2026-pirelli-tires-v0-kaov33vbx46g1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=ef86f6d3187da29eb422d2542fb8ec408697ea53Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/official-design-of-the-2026-pirelli-tires-v0-lu7pt2vbx46g1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=0fcb73f4412b88018b3f91adde3fd2ec283a3e27
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/official-design-of-the-2026-pirelli-tires-v0-4trds3vbx46g1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=323b7dea5bfa5e103a6fe5d61d98d68a5008fa18
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/official-design-of-the-2026-pirelli-tires-v0-gbce22vbx46g1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=47774d8ca040f50e697dec9fecc23ad0978735e8Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/official-design-of-the-2026-pirelli-tires-v0-ir9034vbx46g1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=d468a937483da71d943667947303ca9b7820b111

[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 09-12-2025 19:09 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Laatste keer dat we de blauwe band zien? ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:50

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G7t8oIJXYAAidlj?format=jpg&name=large

en de beschikbare banden voor vandaag

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Chocoball schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:13:
Dit keer geen AMuS maar wel een wat apart verhaal. Alex Dunne was afgelopen jaar junior bij McLaren, mocht zijn contract daar laten ontbinden zodat hij mogelijk een contract bij Red Bull kon krijgen en vervolgens leek dit afgeketst want Dunne was opeens in gesprek met Alpine voor een contract.

Blijkbaar opereerde Marko op eigen houtje om Dunne binnen te halen terwijl management en aandeelhouders tegen de komst van Dunne waren. Het contract van Dunne is vervolgens voor enkele tonnen afgekocht. Mogelijk is dit 1 van de redenen dat er vroegtijdig afscheid van Marko is genomen. Ook zijn uitlatingen over Antonelli in Qatar wat daarna een storm aan haatberichten op social media veroorzaakte wordt ook aangehaald wat de positie van Marko mogelijk verder onder druk zette.

Verbazingwekkend, geen vertaling. Op Nederlandse TV menen ze Limburgers wel altijd te moeten ondertitelen.
/rant

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
Chocoball schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:13:

Blijkbaar opereerde Marko op eigen houtje om Dunne binnen te halen terwijl management en aandeelhouders tegen de komst van Dunne waren. Het contract van Dunne is vervolgens voor enkele tonnen afgekocht. Mogelijk is dit 1 van de redenen dat er vroegtijdig afscheid van Marko is genomen. Ook zijn uitlatingen over Antonelli in Qatar wat daarna een storm aan haatberichten op social media veroorzaakte wordt ook aangehaald wat de positie van Marko mogelijk verder onder druk zette.

Vandaar dat Dunne opeens wel een budget heeft voor volgend seizoen F2 :P

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

RobertMe schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:21:
Van Reddit / een Reddit maker?

Het seizoen in 1 plaatje:
[Afbeelding]

Baby Jezus met Maria en de twee herders Lily met Kelly, Hannah en GP :+
Jammer dat ze bij Ferrari niet een MOC van de Millennium Falcon gemaakt hebben ipv een X-Wing. Het is toch de running gag dat van elke Lego set een Falcon gemaakt wordt, geen X-Wing. Wel een leuk plaatje, iemand maakt die elk seizoen (ik heb er iig al 2 gezien meen ik)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Lynx
  • Laatst online: 17:21
Marko die zelf met pensioen gaat zou ik me niet zo'n zorgen over maken maar als Marko gevraagd word z'n bureau op te ruimen dan ben ik benieuwd wat Max gaat doen met zijn bureau daarnaast. Helemaal als je de ophef/vertrekken rond GP en z'n engineers team volgt.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Illegal_Alien schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:30:
Laatste keer dat we de blauwe band zien? ;)
door de overgang naar minder ground effect zul je hem waarschijnlijk volgend jaar meer zien :)

PSN

Lynx schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:54:
Marko die zelf met pensioen gaat zou ik me niet zo'n zorgen over maken maar als Marko gevraagd word z'n bureau op te ruimen dan ben ik benieuwd wat Max gaat doen met zijn bureau daarnaast. Helemaal als je de ophef/vertrekken rond GP en z'n engineers team volgt.
Hoe de situatie nu beschreven is mag Marko zijn bureau opruimen.
En ik denk dat Verstappen er vrede mee heeft. Want zijn uitlatingen over Antonelli (in Qatar) schijnen nu de druppel te zijn geweest, en gezien hoe Antonelli en Verstappen met elkaar op trekken.... (Volgens mij heeft Antonelli afgelopen weekend ook gezegd dat de woorden die Verstappen hem had gezegd niet voor herhaling vatbaar waren. Maar IIRC zei hij (Antonelli) zelf iets van "hersenloze idioten" geparafraseerd. Waarmee Verstappen het impliciet dan ook over Marko gehad heeft aangezien hij ook zo'n hersenloze idioot was die zei dat Antonelli Norris bewust voorbij liet).

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:28

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Sineplex schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:51:
[...]

Het kan natuurlijk ook zijn dat deze generatie auto's Hamilton niet lag/ligt en/of dat hij te oud is geworden om nog op topniveau mee te kunnen.
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat Hamilton gewoon niet bij de triple-A categorie hoort, en dat zijn reeks wereldtitels voor een significanter deel te danken zijn aan de auto dan aan zijn rijderskwaliteiten.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:37
Hopelijk kan Max meestrijden voor het podium in 2026, want zo niet dan is Max denk ik weg bij Red Bull of hij stopt met Formule 1 na 2026. Marko is dan sowieso ook weg. Afwachten dus maar.
Mercedes gaat volgend jaar Bane inzetten?

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/txqtp682a56g1.jpeg

(Zal wel een pneumatische "schroevendraaier" zijn dis gemonteerd zit op de "ouderwetse" "schroeven" om de voorvleugel te verstellen)

• psnoeren
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:05
Ik heb vorig jaar een lijstje gepost met F1 drivers die een WDC hebben gewonnen, maar waarvan de second driver niet het “second driver championship” heeft gewonnen, ik heb deze analyse een beetje veranderd, door niet alleen naar constructeurs te kijken, maar voor elke constructor, voor elk jaar, de relatieve standing in de “first drivers championship” vs. “second driver championship”. Hieronder ga ik verder in het engels, omdat ik dit heb gedeelt met iemand die geen Nederlands spreekt).

I ran a quick analysis, looking at the difference between performance of the first car, but compared to the performance of the second car. Specifically:
- I separated the first and second ranked drivers in terms of points (using the 2021 point system for each year) for each manufacturer (in the past, sometimes there were more than 2 drivers)
- Ranked the first drivers and the second drivers for each year (so for each year there is a ranking of first drivers and a ranking of second drivers), 1 is highest. So max Verstappen 2025 is 2nd of all the first drivers and gets value 2, Tsunoda is 9th of all the second drivers, and would get value 9. For reference Piastri would be 1st of the second drivers in 2025.
- Calculated the difference in rank between the first and the second driver. For the first driver, this is rank2-rank1 and for the second driver rank1-rank2. So, the value for Verstappen is 9-2=7, while the value for Tsunoda would be 2-9=-7.
- I removed constructors where the top scorer scored less than 5 points (in the 2021 point system), and constructors where both drivers are ranked first (as even if you whitewash your competitor, your maximum rankdiff would be 0).
- Averaged this value over all seasons the driver has appeared in, and dropped all drivers that have done five or less seasons.
- Higher rankdiff score is better.

The main problem with the assumption that the second driver championship is a good measure to separate out the quality of the driver from the quality of the car, is that teams might differ with respect to their philosophy on whether there should be a clear first driver or not, and might also give them different machinery. However, because we are looking over multiple seasons (at least 5), I think a lot of this should fall away, especially because all teams to some extent are likely to disadvantage one of their drivers.

In any case, here are the drivers with a score of 0 or greater. it didn’t necessarily reflect what I expected, but I found it interesting in any case.
drivercountrankdiff
Mario Andretti AND60
Eddie Cheever CHE70
Nigel Mansell MAN110
Ralf Schumacher RSC110
Eddie Irvine IRV100
Romain Grosjean GRO80
Carlos Reutemann REU110
Pierre Gasly GAS80
David Coulthard COU150.0357143
John Surtees SUR100.05
Kimi Räikkönen RAI180.0555556
Patrick Depailler DEP70.0714286
Thierry Boutsen BOU100.1
Jim Clark CLA90.1111111
Juan Pablo Montoya MOY60.1666667
Sebastian Vettel VET150.1666667
Valtteri Bottas BOT110.1666667
Elio de Angelis DEA60.1666667
Jochen Mass MAS80.1875
Jarno Trulli TRU130.1923077
Damon Hill HIL70.2
Lewis Hamilton HAM190.2083333
Carlos Pace PAC60.25
Esteban Ocon OCO80.25
Kevin Magnussen MAG80.25
Daniel Ricciardo RIC130.2692308
Jean Alesi ALE130.2692308
Lando Norris NOR70.2857143
Heinz-Harald Frentzen FRE100.3
Pedro Diniz DIN60.3333333
Nick Heidfeld HEI120.3333333
Alan Jones JON70.4166667
Gerhard Berger BER140.4615385
Michael Schumacher MSC180.4615385
Andrea de Cesaris DEC80.5
Juan Manuel Fangio FAN60.5
Fernando Alonso ALO210.5
Derek Warwick WAR90.5
Olivier Panis PAN100.5
Niki Lauda LAU100.5
Keke Rosberg ROS70.5
Jenson Button BUT170.5625
Mika Salo SAL70.5714286
Nico Hulkenberg HUL120.5833333
Jo Siffert SIF60.5833333
Nico Rosberg ROS110.6875
Jack Brabham BRA110.75
Michele Alboreto ALB120.75
Mike Hawthorn HAW60.8
Carlos Sainz SAI110.8181818
Ronnie Peterson PET70.9166667
Emerson Fittipaldi FIT91.111111
Nelson Piquet PIQ161.3
Max Verstappen VER111.333333
Jackie Stewart STE91.333333
Jacques Laffite LAF91.444444
James Hunt HUN61.5
John Watson WAT101.55
Ayrton Senna SEN102.142857

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
Ik kan er geen chocola van maken.
Kan je uitleggen wat je er dan zo interessant aan vindt?

Sowieso is het plat slaan van punten naar ranking al erg arbitrair. 1 punt verschil kan je een complete plek kosten (en dus relatief veel "rankdiff") terwijl er ook gewoon een gat van honderden punten kan zijn.

Het is veel data, maar weinig informatie imo, dus ben zeker benieuwd welke interessante gegevens jij hier uit weet af te leiden.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

• Extigo
Helmut is exit. Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G7u2N_XWEAAtkfc?format=jpg&name=large

[ Voor 24% gewijzigd door Extigo op 09-12-2025 15:13 ]

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000

Bloodclot

Jawier!

Vettel terug bij RBR? is van de zomer al eens over gesproken. Vettel als opvolger van Helmut.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zal hem niet missen. Ik vond het maar een oproerkraaier, met veel boude uitspraken.

Veel zin in 2026 trouwens. Ik ben benieuwd of de doemscenario’s omtrent de nieuwe spec uitkomen, of dat het toch vooral clickbait was. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de FIA en de teams de spec niet voldoende doordacht hebben waar wat no-name youtubers dat ineens wel hebben. In 20 minuten.

Tijd voor het nieuwe topic! :P

[ Voor 67% gewijzigd door dawg op 09-12-2025 15:27 ]

It’s the economy, stupid!

• psnoeren
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:05
Het was ook meer voor mensen die het evt. wel interessant vonden. Ik begrijp dat er nadelen aanzitten, het grootste punt heb ik in mijn post vermeld, verder is het ook zo dat er bij de bodem (waar je maar een paar puntjes krijgt) een veel grotere variatie inzit (om deze reden heb ik constructeurs waar de driver met maximum punten minder dan 5 punten scoort er uit gehaald), terwijl je aan de top relatief minder plaatsen kan stijgen (als je teammaat 2e staat kun je max 1 plaatsje hoger, terwijl als hij 4e staat max 3 plaatsen hoger).

Het punt dat jij maakt, maakt voor gemiddelden niet echt uit, omdat als er 100 punten tussen rank x en y zitten, dan heb je met 1 punt dus 1% kans dat je een plaats stijgt, maar over zo veel datapunten geeft dat "on average" geen bias.

Mocht het niet duidelijk zijn is dit een alternatieve measure van "GOATness", die je niet zo vaak ziet, waar op een bepaalde manier rekening wordt gehouden met de kwaliteit van de auto. Ik zeg niet dat dit per se de beste measure is, maar wat ik zelf interessant vond is dat er mensen in de top staan die heel erg met "GOAT" (senna, max, Stewart, Alonso) worden geassocieerd, maar ook drivers die wel gezien worden als goed, maar niet echt in die conversatie zitten (hulkenburg, Sainz, Rosberg, button), en ook GOAT's instaan die iets lager staan dan vaak wordt verwacht (Fangio, Schumacher, Hamilton, Vettel).

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002

Vuvuzela

My spire is forming

Klauwhamer schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:11:
[...]
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat Hamilton gewoon niet bij de triple-A categorie hoort, en dat zijn reeks wereldtitels voor een significanter deel te danken zijn aan de auto dan aan zijn rijderskwaliteiten.
Ik ben geen Lewis Fan.. Maar in zijn eerste seizoen in F1 versloeg hij al zijn ervaren teamgenoot ene F. Alonso. Ik denk dat we vooral pech hebben gehad dat hij lang tegen Bottas heeft moeten rijden in een goede auto.. toen hij eenmaal tegen Max moest strijden reden die 2 geregeld weg van het hele veld.

I served in a company of heroes.

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
psnoeren schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:29:
[...]...
wat ik zelf interessant vond is dat er mensen in de top staan die heel erg met "GOAT" (senna, max, Stewart, Alonso) worden geassocieerd, maar ook drivers die wel gezien worden als goed, maar niet echt in die conversatie zitten (hulkenburg, Sainz, Rosberg, button), en ook GOAT's instaan die iets lager staan dan vaak wordt verwacht (Fangio, Schumacher, Hamilton, Vettel).
Ik vind het dan interessanter dat er bij jouw manier van berekenen ineens nieuwe "GOATS" opstaan die luisteren naar namen als John Watson en Jacques Laffite (nummer 2 en 4 GOAT in jouw berekening).

Dat geeft eigenlijk wel al aan dat je hier niet echt aan het berekenen bent wat je denkt te zijn aan het berekenen, afgezien van het feit dat coureurs vergelijken door de jaren heen sowieso een loze opgave is.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Omdat het anders niet echt is gebeurt :+

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/cgj3wvyut66g1.jpeg

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:28

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Vuvuzela schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:53:
[...]

Ik ben geen Lewis Fan.. Maar in zijn eerste seizoen in F1 versloeg hij al zijn ervaren teamgenoot ene F. Alonso. Ik denk dat we vooral pech hebben gehad dat hij lang tegen Bottas heeft moeten rijden in een goede auto.. toen hij eenmaal tegen Max moest strijden reden die 2 geregeld weg van het hele veld.
Nou ik denk dat je met "versloeg hij al" het wat optimistisch leest; ze hebben evenveel punten behaald maar omdat Hamilton meer P2s heeft, kreeg hij het dubbeltje naar zijn kant.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

Bloodclot schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:21:
[...]

Vettel terug bij RBR? is van de zomer al eens over gesproken. Vettel als opvolger van Helmut.
Ik zie het nog niet zo. Maar wie weet. Het is wel het einde van een tijdperk. Weer iemand van de oude garde die vertrekt maar hopelijk niet helemaal uit de paddock. Ik hou wel van mensen die zeggen wat ze denken. Zelfs Jackie Stewart liep nog in Abu Dhabi door de paddock.

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1 ... 61 ... 66 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken