[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.423.790 views

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05
Was het handelsoverschot niet heel beperkt als je digitale diensten meeneemt?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hij heeft het over "VAT Taxes" :')

Maar goed, inmiddels lees ik Trumpiaans en zie dus geen 50% op 1 juni:

"Therefore, I am recommending a straight 50% Tariff on the European Union, starting on June 1, 2025. There is no Tariff if the product is built or manufactured in the United States."

Hij stelt dus niets in en er gaat 1 juni niets gebeuren.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:04
Caayn schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:27:
[...]
Zegt Trump hier nu eigenlijk, openbaar, dat hij het jammer vindt dat hij de EU landen niet tegen elkaar uit kan spelen? 8)7 Dat is, o.a., waar de EU voor opgericht is.
Sterker nog, ik begreep laatst via een podcast met Beatrice de Graaf dat de VS zelfs een vrij grote (indirecte) rol heeft gehad in de oprichting van de EEG, de voorloper van de Europese Unie.

Ze wilden dat Europa ging samenwerken als voorwaarde van Marshallhulp.

zie o.a. https://www.montesquieu-i...p1nu/het_belang_van_de_eu

1951
De VS stelt als voorwaarde voor het verstrekken van Marshallhulp dat de Europese landen meer gaan samenwerken. België, de Bondsrepubliek Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg en Nederland ondertekenen op 18 april 1951 het Verdrag tot oprichting van een Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal (EGKS). Het verdrag treedt op 10 augustus 1952 in werking. Met name Frankrijk wil met het verdrag voorkomen dat Duitsland weer op eigen houtje een oorlogsindustrie kan opbouwen waar de andere landen niet tegenop kunnen.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:16

Herman

FP ProMod
PWM schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:34:
Hij heeft het over "VAT Taxes" :')

Maar goed, inmiddels lees ik Trumpiaans en zie dus geen 50% op 1 juni:

"Therefore, I am recommending a straight 50% Tariff on the European Union, starting on June 1, 2025. There is no Tariff if the product is built or manufactured in the United States."

Hij stelt dus niets in en er gaat 1 juni niets gebeuren.
Op BNR hadden ze het gisteren over TACO. Trump Always Chickens Out :P

Het zijn interessante tijden met een borderline narcist aan het roer van het machtigste land op aarde...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
Herman schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:40:
[...]

Het zijn interessante tijden met een borderline narcist aan het roer van het machtigste land op aarde...
Het is mij wel duidelijk dat hij de laatste tijd economische/financiele beslissingen niet meer zelf doordrukt, maar als een "advies" aan z'n team geeft. Hij is zich lekker aan het drukken, zo kan hij mooi de schuld geven aan iemand anders als de shit de fan raakt.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:19
c-nan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:05:Zal hij terugkrabbelen? Tijd om aandelen in te kopen?
Tis de hopen dat de EU de rug recht houdt en niet gaat inschikken om hem te 'paaien', of de bedrijven dat doen door ook hier de prijzen omhoog te gooien/deels naar de VS te verplaatsen.

Het slaat eigenlijk nergens op, als je zoals iemand anders al zei ook digitaal/diensten meeneemt is er helemaal geen overschot. Ons hele bedrijfsleven/overheid is nog steeds net zo afhankelijk van Microsoft als in Januarai bijvoorbeeld...

Blijf het toch wel erg zonde vinden dat toen Trump vorige maand met die lijst voor zo'n beetje alle landen kwam veel landen er toch mee zijn gaan onderhandelen I.p.v. gezamenlijk het het niet te accepteren. Op deze manier werkt de verdeel en heers tactiek van de US en zullen ze denk ik steeds verder gaan.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:30
Daar gaan we weer. Uiteraard net voor het weekend, net als vorige keer. Maar even aandelen kopen voordat Trump de keutel weer intrekt.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:13

ManiacsHouse

Scheisse!

Vrijdag schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:23:
[...]

[...]

Bestrijden nog wel.

Ik kijk nu al uit naar de Navo top straks. Komt hij in een AC-130?
Mmm sta ik dan met mijn rotte tomaten en eieren -O-
Maar serieus die gaan we toch niet met een rode loper ontvangen als hij met die 50% gaat lopen klojen? Dat soort types zou je niet eens moeten toelaten. Maffiabaas. Maar ja aan de andere kant heeft hij dan weer mooie propaganda van Ooooh zie je wel hoe slecht ze zijn.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:40
Herman schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:40:
[...]

Trump partijbons van de communistische partij in China?

they hold the cards, they make the cards. hij is nu poeslief voor de Chinezen omdat die gewoon dreigen om Amerikaans schuldpapier te verkopen zodat de rente stijgt. die keutel heeft ie weer ingetrokken.

act strong when weak :D

maar goed.. de EU is niet opgericht om the USA te naaien, the USA is opgericht om de EU (de Britten dan) te naaien :>

A wise man's life is based around fuck you

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53
Pendora schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:33:
Was het handelsoverschot niet heel beperkt als je digitale diensten meeneemt?
Sterker nog, die is zelfs negatief.
Wij zouden met Trumps rekensom 1,5% aan de VS op moeten leggen :p
https://policy.trade.ec.e...-regions/united-states_en

Maar Trump rekent ook btw mee. Terwijl de VS, opgelegd door straten, niet de federale overheid, ook gewoon een btw/vat oplegt.
Tijd voor de EU om de US Bonds te dumpen op de markt en de rente naar recordhoogte te brengen.

Opbokken met dit onbehouwen gedoe.
Pendora schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:08:
Ik vermoed eerder dat het een afleidingsmanoeuvre is van de Mega Bill. Het is ontzettend raar dat hier niet meer berichtgeving over is.
Daar is zeker berichtgeving over, gisteren (US tijd) en vanochtend.
Zal inderdaad een goede reden zijn om weer wat extreems te roepen om de aandacht af te leiden van het vorige.

[ Voor 58% gewijzigd door DropjesLover op 24-05-2025 08:55 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05
Ik vermoed eerder dat het een afleidingsmanoeuvre is van de Mega Bill. Het is ontzettend raar dat hier niet meer berichtgeving over is.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:23

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik maak bij deze de voorspelling dat Trump bij de NAVO top opnieuw gaat proberen om de boel op te blazen/uit elkaar te drijven.

De 3% werkte niet. De 5% werkte niet. Ik vermoed dat die double down gaat op dat Europa's steun aan Oekraine en Europa's houding de reden is dat Rusland agressief is. Hij deed dat al maar hij gaat de NATO top aangrijpen om als 'spreek podium voor de wereld' te gebruiken.

Mark my words; hij gaat iets pro-Russisch doen tijdens de top wat groot wordt uitgemeten in de pers en mensen tegen de borst gaat stoten.

(Hij is gewoon zo voorspelbaar)

Edit; mogelijk gaat hij zeggen dat NATO leden hun lidmaatschap kunnen verliezen als ze een niet lid steunen in een conflict zonder unanieme goedkeuring van alle leden.

[ Voor 12% gewijzigd door Auredium op 23-05-2025 15:47 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:04
Dat lijkt mij een slechte vertaling van wat 'ie zelf geschreven heeft:
"The European Union, which was formed for the primary purpose of taking advantage of the United States on TRADE, has been very difficult to deal with."
...zou ik zelf vertalen als 'is moeilijk mee te onderhandelen'.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:32
Auredium schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:41:
Ik maak bij deze de voorspelling dat Trump bij de NAVO top opnieuw gaat proberen om de boel op te blazen/uit elkaar te drijven.

De 3% werkte niet. De 5% werkte niet. Ik vermoed dat die double down gaat op dat Europa's steun aan Oekraine en Europa's houding de reden is dat Rusland agressief is. Hij deed dat al maar hij gaat de NATO top aangrijpen om als 'spreek podium voor de wereld' te gebruiken.

Mark my words; hij gaat iets pro-Russisch doen tijdens de top wat groot wordt uitgemeten in de pers en mensen tegen de borst gaat stoten.

Edit; mogelijk gaat hij zeggen dat NATO leden hun lidmaatschap kunnen verliezen als ze een niet lid steunen in een conflict zonder unanieme goedkeuring van alle leden.
+ Ik denk dat hij ook meer steun voor Israël gaat eisen van met name Canada, Frankrijk en het VK. Die NATO landen hebben nu net kritiek geuit op Israël en dreigen met sancties, dat pikken zijn geldschieters niet. Ik verwacht ook dat hij voortdurende steun aan Oekraïne daaraan gaat koppelen.
Hij zal die landen dwingen te buigen. Sancties zullen absoluut niet komen.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:45
Rechter zegt voorlopig nee, op eis Trump & Co m.b.t. Harvard en het geen buitenlandse studenten meer te mogen hebben:

https://www.nu.nl/verkiez...se-studenten-harvard.html

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:43
ErikT738 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:49:
Daar gaan we weer. Uiteraard net voor het weekend, net als vorige keer. Maar even aandelen kopen voordat Trump de keutel weer intrekt.
Ja, hier gaan ingewijden weer een hoop geld mee verdienen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

https://www.theguardian.c...ive-orders-nuclear-energy

Trump wil nu extra snel kerncentrales laten bouwen, via minder regulering en snellere procedures. Wat zou er allemaal fout kunnen gaan?

Plus natuurlijk dat je niet even een kerncentrale binnen anderhalf jaar uit de grond stampt...

[ Voor 16% gewijzigd door Amphiebietje op 23-05-2025 22:55 ]

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Auredium schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:41:

Dat hij er een show van gaat maken waarbij hij zelf natuurlijk weer lang en breed in de spotlight staat is wel duidelijk, hoe hij dat gaat doen vind ik wel wat lastiger te voorspellen.

Voor hetzelfde geld schort hij de verplichting van de VS naar de NAVO op met de opmerking 'individuele handelsdeals in ruil voor NAVO!'. (de EU is vervelend en slecht voor de VS toch?)

Maar ik sluit ook niet uit dat hij gewoon helemaal niet komt, last minute afzegt en een 'useful idiot' op het vliegtuig zet die dan wat polariserende praatjes gaat houden.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ik sluit niet uit dat hij Poetin uitnodigt voor vredesgesprekken met de NAVO...

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Amphiebietje schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:20:
Ik sluit niet uit dat hij Poetin uitnodigt voor vredesgesprekken met de NAVO...
Dat zal Stoof Schoof toch wel in een zeer lastig parket brengen .. maar scheelt wel weer een lange rit/vlucht naar Scheveningen.

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-11 01:16

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Pendora schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:08:
Nu wel, vanuit Nederland dan RTL
https://www.rtl.nl/nieuws...ligt-nog-verder-en-hij-al

Dat schuldbedrag van 36 + 12 nullen is een bedrag dat de meeste dagen niet op mijn bankrekening staat.

Beleggers maken zich zorgen over de Amerikaanse staatsschuld. President Trump wil de belastingen verlagen, zonder dat gemis aan inkomsten te compenseren met minder overheidsuitgaven. Het gevolg: de staatsschuld zal dan verder oplopen. Zes vragen over wat er speelt.

1. Hoe groot is de Amerikaanse staatsschuld?

36 biljoen (36.000.000.000.000) dollar. De VS is weliswaar een groot land met veel inwoners, maar als je het omrekent naar een bedrag per inwoner, dan komt het neer op ruim 106.000 dollar (ruim 93.000 euro) voor elke Amerikaan, baby's meegerekend. Onze staatsschuld bedraagt omgerekend zo'n 20.000 euro per Nederlander.

Er zou 5 biljoen (Euro) trillion (US) $ schuld bijkomen op de schuld van (36tn) met deze ongedekte stunt.
( US Trillion is onze EU Biljoen )

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Interessant artikel in The Guardian, met de weinig tot de verbeelding sprekende titel ‘Fascist’, ‘conman’, ‘predator’, ‘cheat’: what 11 former Trump staffers say about him now.

https://www.theguardian.c...trump-staffers-john-kelly

Het enige wat ik - nog steeds - niet begrijp is hoe het kan dat men zo laat tot inkeer is gekomen. Te laat dus.

It’s the economy, stupid!

• PilatuS
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:56:
Het enige wat ik - nog steeds - niet begrijp is hoe het kan dat men zo laat tot inkeer is gekomen. Te laat dus.
Omdat ze het allemaal wel prima vonden zolang ze er zelf voordeel bij hadden. Zelfs Mitch Mcconnell heeft gezegt dat het met Trump allemaal niet gaat zoals hij het had willen zien, maar wel tegenstemmen wanneer ie Trump had kunnen verwijderen uit de macht. Het is allemaal blabla achteraf terwijl ze er gewoon aan hebben meegewerkt en niets aan hebben gedaan toen ze het konden.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik wel, dit is namelijk ook de VS. En tig jaar propaganda laten draaien en je onderwijs kapotmaken zorgt voor slecht oplettende burgers.

De grappige platte-aardeideeen, evolutietheorie-ontkenners, maanlandingscomplottheorieen zijn lang niet zo onschadelijk als het leek. Je ziet met anti-vax al dat het indien het mainstream wordt schadelijk is. Dankzij Social media kan je prima grote groepen in kaart brengen en een informatiedieeet voorzetten zodat ze volmaakt gehersenspoeld worden. Want dat is Social media met Cambridge analytica. Dankzij types als MTG weet je dat ook de politici in hun eigen leugens gaan geloven en wanbestuur is dan een feit. Een generatie politici die “alternatieve feiten” naast realistische feiten kan laten bestaan kan pas gecorrigeerd worden indien deze twee beelden met elkaar botsen en de realistische wint. De VS moet dus een diepe diepe economische crisis door voordat al die politici (die zich dit soort shit kunnen permiteren) weg zijn en de realiteit weer deel maakt van het langsbestuur. En voor de burger is het dus noodzakelijk dat stuk vrijheid van meningsuiting op te schonen en waanvoorstellingen niet als onschuldig meer ziet.

Je ziet het van tevoren aankomen en je weet ook dat het pas over is als deze ideologie weg is (ja, hij kan wel blijven bestaan maar daar hoort een 80%-gekrompen economie bij, je kunt geen 12 vliegdekschepen betalen met een begrotingstekort van 40% en belastingverlaging).

[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 24-05-2025 16:08 ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Jullie hebben beide een punt, maar we hebben het over Trump. Een domme narcist die zo doorzichtig en slecht in liegen is dat men het al van mijlenver had kunnen zien aankomen.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

dawg schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:23:
Jullie hebben beide een punt, maar we hebben het over Trump. Een domme narcist die zo doorzichtig en slecht in liegen is dat men het al van mijlenver had kunnen zien aankomen.
Dat vind ik het mooie, de GOP is een politieke partij die dit al decennia uitprobeert, veel met belastingverlaging werkt, met Fox een propaganda netwerk opzet en zo eigenlijk kort door de bocht een systematisch oplichtingsnetwerk opzet om mensen voor de gek te houden. En dan komt een meesteroplichter langs en die kaapt dan de hele partij. Eerst spartelde men wat tegen maar nu ziet de partij ook dat hun belangen best parallel lopen met die van Trump. En beide kanten krijgen wat ze willen, ten kostte van de rest (de niet boze-witte-man)

Eigenlijk is het wachten tot een klimaatcampagne of 9-11 het land treft, we zullen zien hoe onderlinge of internationale solidariteit ligt. Ik beschouw Trump en co als het ergste van het ergste en onmenselijk qua politiek en zo vul ik mijn solidariteit dan ook in.

• PilatuS
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:23:
Dat is het punt dus, ze zien prima wie Trump is en ze werken er aan mee. Genoeg mensen die Trump voor alles hebben uitgemaakt wat ie ook echt is, om vervolgens een dikke 180 graden te doen en Trump helemaal geweldig vinden zolang ze er voordeel bij hebben. Er zijn genoeg quotes te vinden van mensen die tegen Trump waren en later met hem mee hebben gewerkt en al zijn leugens hebben verdedigt.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Delerium & @PilatuS dan ligt het aan mij. Weinig mensen die ik zo afstotelijk vind als Trump. :)

• PilatuS
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:32:
@Delerium & @PilatuS dan ligt het aan mij. Weinig mensen die ik zo afstotelijk vind als Trump. :)
Het is gewoon niet zo dat mensen achteraf pas zien wie Trump is. Dat wisten ze prima toen ze er aan mee hebben gewerkt. Worden ze dan ontslagen gaan ze ineens doen alsof, maar ze wisten het prima. 90% van de partij van Trump weet prima wie hij is en dat ie alles kapot maakt, maar zolang ze er geld aan verdienen boeit het ze niet. Het achteraf veroordelen heeft dan ook 0 waarde omdat het allemal nep is.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PilatuS schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:35:
[...]

Het is gewoon niet zo dat mensen achteraf pas zien wie Trump is. Dat wisten ze prima toen ze er aan mee hebben gewerkt. Worden ze dan ontslagen gaan ze ineens doen alsof, maar ze wisten het prima. 90% van de partij van Trump weet prima wie hij is en dat ie alles kapot maakt, maar zolang ze er geld aan verdienen boeit het ze niet. Het achteraf veroordelen heeft dan ook 0 waarde omdat het allemal nep is.
Rationeel weet ik dat dit klopt, maar toch vind ik het moeilijk te geloven accepteren dat er mensen zijn die vrijwillig op een dergelijke manier aan destructie meewerken.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:29
dawg schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:39:
[...]

Rationeel weet ik dat dit klopt, maar toch vind ik het moeilijk te geloven accepteren dat er mensen zijn die vrijwillig op een dergelijke manier aan destructie meewerken.
Veel GOP mensen zijn heel erg voor de maatregelen van Trump. Maar denken vooral dat die maatregelen anderen treffen. Approval onder GOP stemmers zit wat onder de 50%. Dus nog steeds een grote groep die hem in alles support en.

Eigen destructie is prima als andere groepen, bijv. met een kleurtje, er harder van langs krijgen. Dit is sado populisme.

De GOP heeft al decennia de democratische principes met de voeten getreden en van alles stuk gemaakt. Trump is een symptoom en de Amerikaanse GOP voters van de afgelopen decennia zijn volledig verantwoordelijk voor deze destructie en hebben er maar wat gewillig aan mee gewerkt deze zelf destructie.

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:39
HEY_DUDE schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:54:
[...]

Veel GOP mensen zijn heel erg voor de maatregelen van Trump. Maar denken vooral dat die maatregelen anderen treffen. Approval onder GOP stemmers zit wat onder de 50%. Dus nog steeds een grote groep die hem in alles support en.

Eigen destructie is prima als andere groepen, bijv. met een kleurtje, er harder van langs krijgen. Dit is sado populisme.

De GOP heeft al decennia de democratische principes met de voeten getreden en van alles stuk gemaakt. Trump is een symptoom en de Amerikaanse GOP voters van de afgelopen decennia zijn volledig verantwoordelijk voor deze destructie en hebben er maar wat gewillig aan mee gewerkt deze zelf destructie.
Luipaarden zijn net katten, net zo schattig en grappig en sierlijk.

Tot ze je gezicht opeten, oeps.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Als je via het onderwijs mensen kan wijsmaken dat politiek veel single-issue moet zijn kan je grote groepen bereiken. Miljoenen mensen balen dat ze geen 'neger' meer mogen zeggen, andere miljoenen willen abortus onder alle omstandigheden verbieden en miljoenen anderen spelen graag de xenofobie-kaart (tegen China). Indien je als kiezer slechts in enkele soundbites gaat denken vind je afbraak van je rechtssysteem geen punt.

Neem Harvard, die inclusieprogramma's heeft wat men daar samenvat met DEI (Diversity, equity, and inclusion) zodat meer mensen iets kunnen doen. Trump vindt dat niets en weet ze af te schilderen als links bolwerk want een universiteit doet niet in makkelijke oplossingen. Momenteel verbied de president DEI (op grond waarvan?) en eist dat van de universiteit (lees, eis van loyaliteit). Harvard doet dat niet om redenen en de president gaat dan bv veel fondsen voor de universiteit stopzetten en verbied zelfs visa voor internationale studenten (de kroonprinses van België bv). Maar weet je wat hier gebeurt: omdat Harvard een andere mening over DEI heeft dan Trump gaat Trump via andere middelen de universiteit straffen. Juist artikel #1 van hun grondwet beschermd entiteiten tegen de overheid indien entiteit een andere mening heeft. De grondwet beschermd je tegen een overheid, terwijl juist die overheid nu losgaat op de universiteit. Je ziet dan dat Trump zijn beleid langzaam uitrolt en nog lang niet vast genoeg in het zadel zit, maar hier, op dit punt, zie je hoe waardeloos hun grondwet is. Hun president verscheurt de grondwet voor ieders ogen maar niemand die er last van heeft, want beperkt tot een links bolwerkje en dus nu nog geen probleem.

Mijn laat het zien dat het land kapot is, maar ook hoe erg die burgers in het nauw zitten dat men geen gemeenschappelijk belang meer ziet of andere dingen. Het lijkt dat men na decennia propaganda en economische uitknijperij zeer veel mensen in een economische overlevingsmodus zijn gestopt zodat er niets anders meer is dan een cult van ontkenning of iets dergelijks. En zo kan je als politiek je klimaatbeleid overboord kieperen en geen tornado-waarschuwing meer uitgeven. En zo kan je als politiek een federaal rampenfonds afschaffen en geen noodhulp meer geven bij betreffende tornado. En zo kan je als politiek abortus/vrouwenrechten weglaten en verdwijnt dat naar de achtergrond. Die arme burgers kunnen geen kant meer op en social media vertelt ze wel op wie ze boos moeten zijn (transgenders of buitenland, nooit Trump).

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Helaas zijn er genoeg mensen die het allemaal niets boeit zolang ze er zelf maar beter van worden. Zat voorbeelden buiten de politiek. Neerm bijvoorbeeld klimaatverandering waarvan oliebedrijven in de jaren 80 al wisten dat het ging gebeuren, maar gewoon doorgaan en mensen die er wat van zeggen kapot maken. Of het lozen van gif wat de natuur kapot maakt, ook doen als het wat geld opleverd. Vaak genoeg is schade veroorzaken zefls een afweging. Wanneer de boetes lager zijn dan de winst die er mee wordt gemaakt is het keuze om juist die schade te veroorzaken.

Helaas zien we in de politiek veel mensen die er alleen zitten om er zelf beter van te worden. Sommige mensen gaan de politiek in om de wereld beter te maken, waarbij anderen het prima vinden om alles kapot te maken als ze er maar beter van worden. Helaas wel een trend dat de mensen die er voor zichzelf heen gaan steeds verder in de meerderheid lijken te zijn. Iemand als Erdogan of hier iemand als Baudet zitten er er ook alleen maar om er zelf beter van de worden. De schade die ze veroorzaken boeit ze niets. Trump zit er natuurlijk ook alleen voor zichzelf en daar lopen genoeg mensen achteraan om er een graantje van mee te pikken.

Een deel van de mensheid vind het prima om alles kapot te maken voor eigen gewin. Jammer dat de rest van de mensen het niet voor elkaar krijgt ze tegen te houden.

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 04:43
Interessant artikel in The Guardian, met de weinig tot de verbeelding sprekende titel ‘Fascist’, ‘conman’, ‘predator’, ‘cheat’: what 11 former Trump staffers say about him now.

Een deel vd verklaring zit 'm denk in "conman"; als iemand je belazerd door je vertrouwen te winnen (en je valt daar dus voor) dan kost het tijd voordat je gaat inzien en kan erkennen dat die persoon je al die tijd heeft belazerd.
Het imago wat Trump projecteert (en waar blijkbaar veel mensen voor vallen) zal niet overeenkomen met hoe hij is als je hem van dichtbij mee maakt, zeker niet als je iets anders wil dan wat Trump wil.

Trump II - Project 2025 tracker

• DropjesLover

"This article is more than 6 months old" staat er groot boven (bij mij). Oktober 2024, van voor de verkiezingen dus zelf.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:40

inXs

known as inXs

PilatuS schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:19:
[...]

Helaas zijn er genoeg mensen die het allemaal niets boeit zolang ze er zelf maar beter van worden. Zat voorbeelden buiten de politiek. Neerm bijvoorbeeld klimaatverandering waarvan oliebedrijven in de jaren 80 al wisten dat het ging gebeuren, maar gewoon doorgaan en mensen die er wat van zeggen kapot maken. Of het lozen van gif wat de natuur kapot maakt, ook doen als het wat geld opleverd. Vaak genoeg is schade veroorzaken zefls een afweging. Wanneer de boetes lager zijn dan de winst die er mee wordt gemaakt is het keuze om juist die schade te veroorzaken.

Helaas zien we in de politiek veel mensen die er alleen zitten om er zelf beter van te worden. Sommige mensen gaan de politiek in om de wereld beter te maken, waarbij anderen het prima vinden om alles kapot te maken als ze er maar beter van worden. Helaas wel een trend dat de mensen die er voor zichzelf heen gaan steeds verder in de meerderheid lijken te zijn. Iemand als Erdogan of hier iemand als Baudet zitten er er ook alleen maar om er zelf beter van de worden. De schade die ze veroorzaken boeit ze niets. Trump zit er natuurlijk ook alleen voor zichzelf en daar lopen genoeg mensen achteraan om er een graantje van mee te pikken.

Een deel van de mensheid vind het prima om alles kapot te maken voor eigen gewin. Jammer dat de rest van de mensen het niet voor elkaar krijgt ze tegen te houden.
Sterker nog, het gebeurt gewoon. Hoeveel mensen zie je op straat?

Natuur: https://www.rtvutrecht.nl...en-onaangename-verrassing

Onderwijs: https://www.poraad.nl/arb...-vooruit-voor-het-primair

Onderwijs: https://www.universiteite...mbo-hbo-en-universiteiten

Sociale zekerheid: https://www.personeelsnet...pzegtermijn-hogere-premie

Zorg: https://eenvandaag.avrotr...digen-weer-de-dupe-155253

Overheid: https://www.rijksoverheid...iniging-bij-rijksoverheid

Geen echte belastingverlaging: https://www.rtl.nl/nieuws...t-de-voorjaarsnota-hogere

Dus tja….. volgens mij zijn dit ook wel serieuze zaken waar we zowel op korte als lange termijn last van gaan krijgen. Nog niet met de bijl zoals DOGE….

superB

• duvekot
Ondertussen bij de "raids" op illegale immigranten:
US citizen detained by immigration officials who dismissed his Real ID as fake
Officials removed the cuffs from Garcia Venegas hours later – after he gave them his social security number, verifying his US citizenship.

“I feel really sad, honestly, and I feel a bit nervous for everything that’s happening,” said Garcia Venegas, referring to the Trump administration’s ongoing immigration-related crackdown.
His cousin, also a US citizen, told Telemundo they both went through the process of acquiring the Real ID, undergoing “the protocols the administration is asking for”.

“I feel sad because, even though we were born here, that doesn’t matter any more,” the cousin said. She added: “To have our skin color has, apparently, become a crime. And it has become a crime deserving of this type of treatment – as if we were real criminals.”
Het zullen vast niet de eerste zijn .. en ook niet de laatste die op deze manier opgepakt worden.

En het excuus is ondertussen:
In a statement to NBC News, the US Department of Homeland Security (DHS) accused Garcia Venegas of having “interfered” with the arrest during the operation.

“Anyone who actively obstructs law enforcement in the performance of their sworn duties, including US citizens, will of course face consequences which include arrest,” the DHS’s statement to NBC said.
En die "interference" was ...
Leonardo Garcia Venegas, 25, was at his construction job in Foley, Alabama, when officials arrived to arrest workers there. Garcia Venegas – who was born in Florida to Mexican parents – began filming the arrests with his mobile phone before officials reportedly knocked the device out of his hand and tried to arrest him as well.
Dus dat is net als hier in Nederland ook in de US niet verboden

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

duvekot schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 23:11:

En het excuus is ondertussen:
[...]
En die "interference" was ...
[...]
Dus dat is net als hier in Nederland ook in de US niet verboden
*knip* onderbouw dit soort uitspraken altijd met betrouwbare bronnen.

[ Voor 20% gewijzigd door defiant op 25-05-2025 20:51 ]

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Heb je daar een voorbeeld van? Een betrouwbare bron svp, geen Geenstijl o.i.d.

[ Voor 38% gewijzigd door defiant op 25-05-2025 20:52 ]

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:50
... Maar daar lijkt hier helemaal geen sprake van te zijn.

Met alles wat er in de VS is gebeurd lijkt mij het documenteren van interacties met de politie en andere opsporingsdiensten van groot belang. Keer op keer is bewezen dat rechters en jury's ik afwezigheid van keihard bewijs maar wat graag kiezen voor de geüniformeerde diensten. Hoewel de bodycam bestaat, zijn er veel te veel gevallen bekend waarin materiaal is gewist.

Ik zou precies het zelfde hebben gedaan. En, mocht je ooit naar de VS afreizen, dan zou ik je aanraden dat advies ook gewoon maar te volgen.

Sowieso is deze hele interactie gebaseerd op een presumption of guilt. Dat is een omkering van het recht waarin bewijslast zoals hetgeen je kan vastleggen met een smartphone cruciaal en volstrekt legitiem.

[ Voor 21% gewijzigd door defiant op 25-05-2025 20:53 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Helixes schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:25:
[...]

... Maar daar lijkt hier helemaal geen sprake van te zijn.

Met alles wat er in de VS is gebeurd lijkt mij het documenteren van interacties met de politie en andere opsporingsdiensten van groot belang. Keer op keer is bewezen dat rechters en jury's ik afwezigheid van keihard bewijs maar wat graag kiezen voor de geüniformeerde diensten. Hoewel de bodycam bestaat, zijn er veel te veel gevallen bekend waarin materiaal is gewist.

Ik zou precies het zelfde hebben gedaan. En, mocht je ooit naar de VS afreizen, dan zou ik je aanraden dat advies ook gewoon maar te volgen.

Sowieso is deze hele interactie gebaseerd op een presumption of guilt. Dat is een omkering van het recht waarin bewijslast zoals hetgeen je kan vastleggen met een smartphone cruciaal en volstrekt legitiem.
*knip s.v.p. niet bewijslast omdraaien.

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 25-05-2025 20:53 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-11 13:53

Dido

heforshe

Tsja, voor een buitenstaander is dit een bevestiging dat straks elke burger in de VS vogelvrij is en om niets kjan worden gearresteerd (en met een beetje pech gedeporteerd).

Maar voor veel Amerikanen is er nog steeds niets aan de hand. Want ze hebben nu dan welliswaar een VS-staatsburger ten onrechte opgepakt, maar gezien zijn naam was het toch maar een immigrant, en die verdienen geen rechtsbescherming.

Yup, logica zo krom als een hoepel, maar voor veel Amerikanen gaat er pas een belletje rinkelen als er een Alex Johnson of een Maria Petersen wordt opgepakt. Zolang het mensen met but'nlandse namen zijn, voelen "echte Amerikanen" zich nog steeds veilig.

Wat betekent mijn avatar?

• Helixes
Ook dit is omdraaiing van bewijslast. Het enige dat we weten is dat de beste man de interactie gefilmd heeft. Uit de tekst die ons wordt gepresenteerd is geen aanleiding om aan te nemen dat het, om jouw woorden te gebruiken, op gepaste afstand en zonder agressie is gebeurd. Jij doet de aanname, en vraagt mij te bewijzen dat het niet zo was.

Sowieso, hetgeen er mis is met de interactie tussen de betrokken overheidsdienst, en deze Amerikaanse staatsburger is niet of, en in welke mate van agressie, hij zijn telefoon heeft gebruikt om de interactie te registreren. De reden van arrestatie is duidelijk het vermoeden van illegaliteit, en het bezit cq gebruik van een verondersteld vals identiteitsbewijs.

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 25-05-2025 20:54 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:39
Dido schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:45:
[...]

Tsja, voor een buitenstaander is dit een bevestiging dat straks elke burger in de VS vogelvrij is en om niets kjan worden gearresteerd (en met een beetje pech gedeporteerd).

Maar voor veel Amerikanen is er nog steeds niets aan de hand. Want ze hebben nu dan welliswaar een VS-staatsburger ten onrechte opgepakt, maar gezien zijn naam was het toch maar een immigrant, en die verdienen geen rechtsbescherming.

Yup, logica zo krom als een hoepel, maar voor veel Amerikanen gaat er pas een belletje rinkelen als er een Alex Johnson of een Maria Petersen wordt opgepakt. Zolang het mensen met but'nlandse namen zijn, voelen "echte Amerikanen" zich nog steeds veilig.
And when they came for me...

De Correspondent had van de week nog een analyse met de veelzeggende titel "Dit is facisme".

Leestijd ongeveer 20-25 minuten, met een puntsgewijze definitie van fascisme en waarom de VS daar aan lijkt te voldoen, naast natuurlijk het feit dat academici op dat gebied al hun biezen gepakt hebben "because it's here".

Wat goed is een keer te benoemen is dat fascistische regimes niet één op één vergelijkbaar zijn. Het feit dat er geen Jodenhaat aan ten grondslag ligt betekent niet dat het geen fascisme kan zijn, bijvoorbeeld.
Met andere woorden: elk land krijgt zijn eigen fascisme.

De Verenigde Staten krijgen ‘trumpisme’ – fascisme van het zuiverste Amerikaanse soort.*

Het trumpisme is gebouwd op de fundamenten van de slavernij en de racistische Jim Crow-wetten die begin twintigste eeuw de grondrechten van zwarte Amerikaanse burgers ontnamen (deze rassenscheiding inspireerde overigens Hitlers Neurenbergwetten, die ten grondslag lagen aan de Holocaust). Zwarte Amerikanen zullen, samen met de inheemse bevolking, Latino’s en moslims, dan ook de eersten zijn om eraan te herinneren dat de Verenigde Staten al eeuwen draaien om een politiek van uitsluiting en geweld.

Het trumpisme is opgetrokken uit de sociaal-economische puinhopen van The American Dream, waarin armoede wordt beschouwd als persoonlijk falen en individueel succes ten koste gaat van anderen. Het is gevormd uit rechtsstatelijke brokstukken van de war on terror, tot leven gewekt door de algoritmes van tech-oligarchen als Elon Musk, die de publieke sfeer in hapklare prakjes aan trollen en complotdenkers hebben gevoerd.

[...]

Deze diepe Amerikaanse wortels geven het trumpisme een uitzonderlijk stevige maatschappelijke basis, zegt Paxton. ‘En dat is iets waar noch Hitler noch Mussolini aanvankelijk op kon rekenen.’* Dat inzicht zou iedere vergelijking met het nazisme van Hitler acuut overbodig moeten maken.
Maar het gaat ook in op de vraag waar het eindigt.
Volgens Paxton is een fascistisch regime per definitie instabiel: ‘Een fascistische leider kan niet achteroverleunen. Hij moet daadkrachtig de massa blijven voeden met het idee dat hij de natie aan het redden is van “de vijand”.’ Stopt hij de daad bij het woord te voegen, dan implodeert de fascistische beweging en ‘normaliseert’ het regime in een autocratie.

Gaat een fascistische leider door op de ingeslagen weg, dan treedt hij, ongehinderd door democratische instituties, de laatste fase van het fascistische proces binnen: radicalisering. Hierin zal hij een ‘eindeloze drang naar nóg grotere daden’ aan de dag leggen, en krijgt de fanatieke kern – oftewel: Trumps ‘uitzonderlijk stevige maatschappelijke basis’ – vrij spel.

Dergelijke radicalisering is op de langere termijn voor niemand vol te houden. Het eindpunt van ongeremd fascisme is dan ook: complete zelfvernietiging, en een samenleving in puin.
Tot slot gaat het nog in op Europa, hoe de omstandigheden hier overeenkomen en verschillen, wat offtopic voor deze thread maar zeker het lezen waard.

En dan nog het grote dillemma
Maar juist dát verzet tegen het gebruik van het woord fascisme is kenmerkend voor hoe fascisme werkt. Fascisme gedijt namelijk bij normalisering van hetgeen voorheen extremistisch was. En als dat gebeurt, wordt elke waarschuwing weggezet als overdreven alarmistisch.

[...]

de geschiedenis leert: pas als mensen hun politieke vrijheden als vanzelfsprekend zien, dreigt het gevaar dat ze deze uit handen geven.

Wie zich troost met de gedachte dat ‘het hier zo’n vaart niet zal lopen’, wordt ongemerkt de passieve handlanger van het tegendeel. Mocht dit nou nog steeds alarmistisch klinken, dan betekent dat bovenal dat het nog niet te laat is.
Wie de posts van @Virtuozzo interessant vindt maar soms moeite heeft met de woordenschat, gaat hier veel van de waarschuwingen over nonconformiteit en (hyper)normalisatie in klip en klare taal terugvinden.

• duvekot
Dido schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:45:
[...]
Alex Johnson en Maria Petersen klinken ook als immigranten vanuit respectievelijk de UK en Denemarken :+

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Helixes schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:15:
[...]

Ook dit is omdraaiing van bewijslast. Het enige dat we weten is dat de beste man de interactie gefilmd heeft. Uit de tekst die ons wordt gepresenteerd is geen aanleiding om aan te nemen dat het, om jouw woorden te gebruiken, op gepaste afstand en zonder agressie is gebeurd. Jij doet de aanname, en vraagt mij te bewijzen dat het niet zo was.

Sowieso, hetgeen er mis is met de interactie tussen de betrokken overheidsdienst, en deze Amerikaanse staatsburger is niet of, en in welke mate van agressie, hij zijn telefoon heeft gebruikt om de interactie te registreren. De reden van arrestatie is duidelijk het vermoeden van illegaliteit, en het bezit cq gebruik van een verondersteld vals identiteitsbewijs.
*knip* s.v.p. niet de bewijslast omdraaien.

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 25-05-2025 20:55 ]

• duvekot
Hier wel een video vanaf die werkplaats:

[ Voor 32% gewijzigd door defiant op 25-05-2025 20:55 ]

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Thx, het getoonde deel van de video, in het Spaans, laat een worsteling zien, maar iig op gepaste afstand.

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:41
Compuchip87 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:24:
[...]

Wie de posts van @Virtuozzo interessant vindt maar soms moeite heeft met de woordenschat, gaat hier veel van de waarschuwingen over nonconformiteit en (hyper)normalisatie in klip en klare taal terugvinden.
offtopic:
ik copy/paste ze weleens naar chatgpt met de vraag het meer leesbaar te maken :$ , want super interessant maar inderdaad soms qua woordkeuze ietwat moeilijk :)

Hello. Is it me you're looking for?

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
offtopic:
En is @Virtuozzo op vakantie? De laatste post is al weer van 17 mei in dit topic.

[ Voor 60% gewijzigd door rube op 25-05-2025 14:26 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-11 13:53

Dido

heforshe

duvekot schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:30:
Alex Johnson en Maria Petersen klinken ook als immigranten vanuit respectievelijk de UK en Denemarken :+
Ja, maar die zijn wit, dus dan kunnen het echte Amerikanen zijn :+

Wat betekent mijn avatar?

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Dido schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Ja, maar die zijn wit, dus dan kunnen het echte Amerikanen zijn :+
Klinken als de namen van democraten, dus communisten, dus ook maar oppakken..

• BadRespawn

Het zullen vast niet de eerste zijn .. en ook niet de laatste die op deze manier opgepakt worden.
Het is in ieder geval niet de eerste keer dat onder Trump II iemand wordt gearresteerd op basis van verzinsels.

Die burgemeester van Newark (Ras Baraka) die was gearresteerd bij een ICE gevangenis?
Volgens het verhaal van Trump en co zou hij die gevangenis hebben "bestormd".

BREAKING: Dem officials storm ICE facility, Newark mayor arrested
YouTube: BREAKING: Dem officials storm ICE facility, Newark mayor arrested

Realiteit is dat burgemeester Baraka was uitgenodigd en van bestorming geen sprake was
https://eu.usatoday.com/s...ntion-center/83539991007/

Vervolgens:

Judge dismisses Baraka charges, reprimands prosecutors
https://newjerseyglobe.co...s-reprimands-prosecutors/

• BadRespawn
Delerium schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:30:
[...]

Dat vind ik het mooie, de GOP is een politieke partij die dit al decennia uitprobeert, veel met belastingverlaging werkt, met Fox een propaganda netwerk opzet en zo eigenlijk kort door de bocht een systematisch oplichtingsnetwerk opzet om mensen voor de gek te houden. En dan komt een meesteroplichter langs en die kaapt dan de hele partij. Eerst spartelde men wat tegen maar nu ziet de partij ook dat hun belangen best parallel lopen met die van Trump. En beide kanten krijgen wat ze willen, ten kostte van de rest (de niet boze-witte-man)
Met Trump II gaat het nog wat verder: bepaalde belangengroeperingen (Heritage Foundation, ultra-libertariërs/multimiljardairs zoals Peter Thiel) hebben gezien wat bereikt kan worden dmv de aanpak van Trump, en zijn samenwerking met hem aangegaan.

De aanpak van Trump is in feite een geoptimaliseerde/extreme versie van de aanpak van GOP sinds ca de jaren '60 (Southern strategy, Lee Atwater, Dirty Tricks).

Door Trump's leermeester Roy Cohn samengevat in diens 3 rules of winning.

Die regels kunnen nog bondiger worden samengevat: het doel is winnen, het middel is alles waar je mee denkt weg te kunnen komen.
Wat Trump heeft blootgelegd is dat de grens van "waar je mee denkt weg te kunnen komen" een stuk verder ligt dan wat tot dan toe werd gedacht.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:53
*knip*, geen andere deelnemers bashen.

[ Voor 90% gewijzigd door NMH op 25-05-2025 20:43 ]

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:39
*knip*, geen andere deelnemers bashen.

[ Voor 89% gewijzigd door NMH op 25-05-2025 20:43 ]

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Zelfs de VS gezant voor Oekraïne neemt nu wel een duidelijk standpunt in over de weekend aanvallen.
Ook Duitsland en de EU vragen om extra internationale sancties.
https://nos.nl/artikel/25...anval-van-rusland-op-kyiv

De speciale Oekraïne-gezant van de Verenigde Staten heeft uitgehaald naar Moskou vanwege de grote luchtaanval van afgelopen nacht op Oekraïne. Keith Kellogg benadrukt dat "het willekeurig doden van vrouwen en kinderen 's nachts in hun woning" een oorlogsmisdaad is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUnIFpI-cMjglbBpxDey_0X6Fa4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/J24Lfy0rcE7At0Grb5DvyrW0.png?f=user_large

Maar helaas blijft trump weer volkomen stil.
De laatste oproep van trump mbt de aanvallen was van 24 april.

Eerder op de dag had president Zelensky uitgehaald richting Washington. "De stilte van de VS en anderen in de wereld zal Poetin alleen maar aanmoedigen", zei hij op Telegram.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Laat op om op de grillen van trump te reageren maar Von der Leyen en trump hebben elkaar gesproken.
https://nos.nl/artikel/25...gesprek-met-von-der-leyen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9QXHFEJx6-InYNPjYpOgt8x_sQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yG2CGT8ieO7u19o67TAUBzW7.png?f=user_large

Uitstel van de dagelijkse trump tarieven chaos tot 9 juli voor de EU.

Het zou mij niet verbazen wanneer trump en Von der Leyen elkaar nu voor het eerst spraken sinds trump 2.

• inXs
  • Laatst online: 18:40

inXs

known as inXs

keuringsdienst schreef op maandag 26 mei 2025 @ 00:54:
Zelfs de VS gezant voor Oekraïne neemt nu wel een duidelijk standpunt in over de weekend aanvallen.
Ook Duitsland en de EU vragen om extra internationale sancties.
https://nos.nl/artikel/25...anval-van-rusland-op-kyiv

De speciale Oekraïne-gezant van de Verenigde Staten heeft uitgehaald naar Moskou vanwege de grote luchtaanval van afgelopen nacht op Oekraïne. Keith Kellogg benadrukt dat "het willekeurig doden van vrouwen en kinderen 's nachts in hun woning" een oorlogsmisdaad is.

[Afbeelding]

Maar helaas blijft trump weer volkomen stil.
De laatste oproep van trump mbt de aanvallen was van 24 april.

Eerder op de dag had president Zelensky uitgehaald richting Washington. "De stilte van de VS en anderen in de wereld zal Poetin alleen maar aanmoedigen", zei hij op Telegram.
Zelfs Trump reageert op truth social: https://www.ad.nl/buitenl...al-gek-geworden~a3944917/

quote: Hij is volkomen GESTOORD geworden!

superB

• duvekot
inXs schreef op maandag 26 mei 2025 @ 06:06:
[...]
Zelfs Trump reageert op truth social: https://www.ad.nl/buitenl...al-gek-geworden~a3944917/

Hier de volledige post van Trump:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVaFFXFNjYd3dTLopdbQkzfnyS4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z1WSsH3K0VzgBu0jpkkM3SJK.png?f=fotoalbum_large
Hij heeft het helaas niet alleen over Putin..maar ook over Zelensky...en tussen de regels door lijkt hij het nog steeds OK te vinden als Rusland de huidige gebieden behoud :-(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:40
[...]

en hij is nota bene 'vrienden' met deze gestoorde gek. althans ze konden ze het zo goed met elkaar vinden :+

wie is er dan ook gestoord? juiste'em :D

A wise man's life is based around fuck you

• DropjesLover
duvekot schreef op maandag 26 mei 2025 @ 06:38:
[...]

Hier de volledige post van Trump:
[Afbeelding]
Hij heeft het helaas niet alleen over Putin..maar ook over Zelensky...en tussen de regels door lijkt hij het nog steeds OK te vinden als Rusland de huidige gebieden behoud :-(
Blijft bijzonder hoe erg dat Trump op Zelenski blijft bashen. Nu is Trump een haatdragend, gevoel-niet-vergetend persoon die niet over zijn eigen schaduw heen kan stappen zoals Zelenski wel kan, maar toch.
Wat heeft Zelenski gedaan/gezegd? :/
Aan de andere kant maakt het ook niet uit, Trump is Trump, zodra zijn gevoel bepaald is, zal het nooit meer veranderen. De enige manier om hier vanaf te komen, is wanneer Trump geen president meer is.

Trump vergeet ook de hele tijd zijn eigen "i can end it in 1 day"... Het lukt hem niet omdat Putin niet beweegt en Zelenski zich niet onvoorwaardelijk over wil geven.

En eerst 50% tariffs op de EU roepen, toch weer de keutel een maandje intrekken.
Zou hij nu wel eens voor het eerst Von der Leyen gesproken hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door DropjesLover op 26-05-2025 07:46 ]

BThGvNeOA

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
DropjesLover schreef op maandag 26 mei 2025 @ 07:23:
[...]

Trump vergeet ook de hele tijd zijn eigen "i can end it in 1 day"... Het lukt hem niet omdat Putin niet beweegt en Zelenski zich niet onvoorwaardelijk over wil geven.
Het blijft tot bepaalde hoogte natuurlijk ook wel een perfect middel voor Poetin om de zwakte van Trump te kunnen blijven benadrukken. Trump stelt dat hij iets zou kunnen, eerst in één dag, daarna binnen 100 dagen maar zonder mij ( Poetin ) kan hij helemaal niets, waarvan akte.

Een conflict los je niet zo gemakkelijk op en dat was vooraf ook wel uit te tekenen. Al helemaal als je de aggressor als redelijk wil laten doen voorkomen. Hetzelfde zie je met Israel / Palestijnen. Dan blijft natuurlijk de optie over om de belegerde partij op geen manier materieel dan wel diplomatiek te ondersteunen maar die keuze is eveneens lastig omdat je dan je positie op het wereldtoneel compleet verandert.

Acties hebben consequenties.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
keuringsdienst schreef op maandag 26 mei 2025 @ 04:25:
Laat op om op de grillen van trump te reageren maar Von der Leyen en trump hebben elkaar gesproken.
https://nos.nl/artikel/25...gesprek-met-von-der-leyen

[Afbeelding]

Uitstel van de dagelijkse trump tarieven chaos tot 9 juli voor de EU.

Het zou mij niet verbazen wanneer trump en Von der Leyen elkaar nu voor het eerst spraken sinds trump 2.
Hatsa - lijkt me dat er weer genoeg mensen zijn die weer wat verdienen aan deze 'over-the-weekend' marktmanipulatie. :X

per aspera ad astra

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:46

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Blijft bijzonder hoe erg dat Trump op Zelenski blijft bashen. Nu is Trump een haatdragend, gevoel-niet-vergetend persoon die niet over zijn eigen schaduw heen kan stappen zoals Zelenski wel kan, maar toch.
Aan de andere kant maakt het ook niet uit, Trump is Trump, zodra zijn gevoel bepaald is, zal het nooit meer veranderen. De enige manier om hier vanaf te komen, is wanneer Trump geen president meer is.

En eerst 50% tariffs op de EU roepen, toch weer de keutel een maandje intrekken.
Zou hij nu wel eens voor het eerst Von der Leyen gesproken hebben?
Zelensky heeft Trump aangesproken op zijn inactie, waardoor Trump opeens meent accountable te worden gehouden (wat ook zo is) en daar is hij geen fan van. Je ziet hier ook in zijn bericht dat hij afstand neemt van alles en iedereen en zichzelf als niet schuldig/geen deelnemer aan dit conflict bestempeld. Allemaal de fout van Putin, Biden en Zelensky.

@Napo Trump moet ook effectief acties ondernemen om iets te winnen. Bv. militaire steunpakketten. Maar daar heeft die geen trek in, want ze komen nu al op elk punt geld te kort in de begroting en elke bezuiniging gaat rechtstreeks naar belastingverlagingen voor specifieke doelgroepen. Daarbij heeft hij 0 interesse in effectief het werk te doen, allemaal te moeilijk. Gewoon wat marketing en eventueel sabotage (bv. Oekraïne middelen ontzeggen zodat ze moeten buigen) zijn de middelen die hij zal gebruiken.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-10 12:07
Ik doorzie het 3D schaken van Putin niet. Terreur bombardementen op flatgebouwen is verschrikkelijk maar het verandert niets op het slagveld. De Britten deden tenminste nog alsof ze op iets richtten in 1942.

• Helixes
emeralda schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:51:
Ik doorzie het 3D schaken van Putin niet. Terreur bombardementen op flatgebouwen is verschrikkelijk maar het verandert niets op het slagveld. De Britten deden tenminste nog alsof ze op iets richtten in 1942.
Echt weten doe ik het ook niet. Maar, er zijn wel echo's van eerdere Russische veldtochten onder Poetin. De belangrijkste is denk ik de Tweede Tsjetsjeense Oorlog, waarin Poetin bereid was véél wreder te zijn dan Jeltsin voor hem. Waar die laatste gestuit werd door een harde guerrilla, was Poetin bereid om alles - en dan vooral Grozny - met de grond gelijk te maken om de overwinning te behalen.

Belangrijk is op te merken dat dat, in ieder geval vanuit Russisch perspectief, heeft gewerkt.

Die techniek is verder verfijnd in Syrië, waar bombardementen op flatgebouwen en ziekenhuizen eerder norm waren dan uitzondering. Buitengewoon wreed, niets ontziend. En, hoewel je met zoveel strijdende partijen nauwelijks van een overwinning kan spreken, is Rusland in ieder geval van mening dat het daar ook de klus prima heeft geklaard.

Merk ook op dat veel veteranen uit het kader van het Russische leger naar Oekraïne zijn gehaald.

Maar, strategisch of niet, ik denk dat Rusland het idee heeft gekregen dat met deze wreedheden overwinningen kunnen worden behaald. En of dat een correlatie-causatievergissing is, weet ik niet. Maar de twee zijn voor het Russische leger zeker met elkaar geassocieerd.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Het AD sanewasht Trump weer eens met die neutrale titel alsof er iets coherents aan die hele post was.

Dit dus.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Helixes schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:05:
[...]

Echt weten doe ik het ook niet. Maar, er zijn wel echo's van eerdere Russische veldtochten onder Poetin. De belangrijkste is denk ik de Tweede Tsjetsjeense Oorlog, waarin Poetin bereid was véél wreder te zijn dan Jeltsin voor hem. Waar die laatste gestuit werd door een harde guerrilla, was Poetin bereid om alles - en dan vooral Grozny - met de grond gelijk te maken om de overwinning te behalen.

Belangrijk is op te merken dat dat, in ieder geval vanuit Russisch perspectief, heeft gewerkt.

Die techniek is verder verfijnd in Syrië, waar bombardementen op flatgebouwen en ziekenhuizen eerder norm waren dan uitzondering. Buitengewoon wreed, niets ontziend. En, hoewel je met zoveel strijdende partijen nauwelijks van een overwinning kan spreken, is Rusland in ieder geval van mening dat het daar ook de klus prima heeft geklaard.

Merk ook op dat veel veteranen uit het kader van het Russische leger naar Oekraïne zijn gehaald.

Maar, strategisch of niet, ik denk dat Rusland het idee heeft gekregen dat met deze wreedheden overwinningen kunnen worden behaald. En of dat een correlatie-causatievergissing is, weet ik niet. Maar de twee zijn voor het Russische leger zeker met elkaar geassocieerd.
Oekraïne heeft effectieve luchtafweer en het betreft een enorm land wat de kosten heel veel hoger maakt.
Naast de economische sancties die rusland internationaal krijgt te voorduren door dit voort te zetten.
Strategisch en kosten effectief nogal slecht vergelijkbaar dus met Tsjetsjenië of Syrië.
Bovendien stortte het kaartenhuis in Syrië ondanks russische steun in een maand in.
In feite heeft rusland in Syrië verloren met assad naar rusland gevlucht.

De oorlogskas van de EU en VS is bijna onbeperkt maar die van rusland is wel beperkt.
Trump moet "alleen even van team veranderen". Blijkbaar is dat lastig vanwege nog onbekende redenen.

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Is het niet gewoon scorched earth ? En dan met het negeren van het verdrag van Geneve? Inclusief natuurlijk met het overladen van de luchtafweer en het bezet houden van de luchtafweer zodat die niet op andere plekken ingezet kan worden. Vooral drones zijn relatief goedkoop om dit mee te doen en wel (flinke) schade / angst aan te jagen.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

• BadRespawn
[...]

Zelenski heeft kritiek op Trump: "De stilte van de VS en anderen in de wereld zal Poetin alleen maar aanmoedigen".
Dat is in Trump's optiek net zo fout als wanneer er dingen niet gaan zoals hij wil, in dit geval wil hij de oorlog in Ukraine stoppen want zou goed staan op zijn CV. Het is altijd iemand anders z'n schuld: 'Putin is gek geworden, hij bombardeert onschuldige mensen' (dat Putin dat al sinds het begin vd invasie doet maakt voor Trump niet uit).

• DropjesLover
Hard, bruut en "not one step back" is de Russische manier. Niet 3D maar 1D schaken.
Het verhult een gebrek aan strategie en het falen van de eigen militaire kliek.
Eigenlijk zeggen de Russen ook dat ze dus geen informatie hebben, anders zouden ze wel militaire doelen bestoken, ook een drone kost gewoon geld.
Helixes schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:05:
[...]

Syrië had Rusland voor Assad gewonnen, anders was de burgeroorlog hem al eerder fataal geworden. Dat de dooretterende burgeroorlog in een zeer korte tijd succesvol momentum kreeg en Rusland al z'n handen vol had, is wat Assad de troon kostte.
FunkyTrip schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:52:
[...]

Het AD sanewasht Trump weer eens met die neutrale titel alsof er iets coherents aan die hele post was.
Ik vond de post voor Trump's doen verrassend coherent en fatsoenlijk geschreven. Duidelijk niet door hemzelf :P

[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 26-05-2025 15:34 ]

BThGvNeOA

• duvekot
*knip*, offtopic. Dit wordt besproken in De landelijke Nederlandse politiek 2025

[ Voor 93% gewijzigd door NMH op 26-05-2025 20:00 ]

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 92% gewijzigd door NMH op 26-05-2025 20:00 ]

[This is what you get when you mess with us]

• duvekot

[ Voor 88% gewijzigd door NMH op 26-05-2025 20:00 ]

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:44

[ Voor 85% gewijzigd door NMH op 26-05-2025 20:00 ]

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Trump bericht ter ere van Memorial Day:
HAPPY MEMORIAL DAY TO ALL, INCLUDING THE SCUM THAT SPENT THE LAST FOUR YEARS TRYING TO DESTROY OUR COUNTRY THROUGH WARPED RADICAL LEFT MINDS, WHO ALLOWED 21,000,000 MILLION PEOPLE TO ILLEGALLY ENTER OUR COUNTRY, MANY OF THEM BEING CRIMINALS AND THE MENTALLY INSANE,THROUGH AN OPEN BORDER THAT ONLY AN INCOMPETENT PRESIDENT WOULD APPROVE, AND THROUGH JUDGES WHO ARE ON A MISSION TO KEEP MURDERERS, DRUG DEALERS, RAPISTS, GANG MEMBERS, AND RELEASED PRISONERS FROM ALL OVER THE WORLD, IN OUR COUNTRY SO THEY CAN ROB, MURDER, AND RAPE AGAIN — ALL PROTECTED BY THESE USA HATING JUDGES WHO SUFFER FROM AN IDEOLOGY THAT IS SICK, AND VERY DANGEROUS FOR OUR COUNTRY. HOPEFULLY THE UNITED STATES SUPREME COURT, AND OTHER GOOD AND COMPASSIONATE JUDGES THROUGHOUT THE LAND, WILL SAVE US FROM THE DECISIONS OF THE MONSTERS WHO WANT OUR COUNTRY TO GO TO HELL. BUT FEAR NOT, WE HAVE MADE GREAT PROGRESS OVER THE LAST 4 MONTHS, AND AMERICA WILL SOON BE SAFE AND GREAT AGAIN! AGAIN, HAPPY MEMORIAL DAY, AND GOD BLESS AMERICA!
Ook nog een los bericht met "HAPPY MEMORIAL DAY!". Beseft hij wel wat voor dag dat is :/

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:34

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

user109731 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:08:
Trump bericht ter ere van Memorial Day:

[...]

Ook nog een los bericht met "HAPPY MEMORIAL DAY!". Beseft hij wel wat voor dag dat is :/
|:( En het is ook geen capslock day, da's 28 juni pas. Wat is het ook een kleuter.

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:12
Niet dat zijn publiek het doorheeft, maar met zijn millioen zou het nog wel kunnen dat hij de volledige mensheid sinds we een soort zijn bedoelt? 21* 10^6 Millions…

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:13
manzonderdas schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:31:
Niet dat zijn publiek het doorheeft, maar met zijn millioen zou het nog wel kunnen dat hij de volledige mensheid sinds we een soort zijn bedoelt? 21* 10^6 Millions…
Dat wordt geschat op 117 miljard, dit getal is groter dan het aantal sterren in de Melkweg.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Op Memorial Day is het een goed moment om even stil te staan bij de toekomstige verliezen:
https://www.politico.com/...protect-swimmers-00363426
In April, President Donald Trump laid off the team at the Centers for Disease Control and Prevention responsible for tracking and publicizing drownings. That team also worked with partners like the YMCA and the American Red Cross to get at-risk children into swimming lessons. That collaboration has halted.
Beetje van het niveau: als je niet kan bewijzen dat mensen verdrinken, verdrinken mensen dan echt?

Zo kun je je fantasiewereld ook verwezenlijken.

Dat zit wel Schnorr.

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:48
De gedachtegang is denk ik dat Oekrainië een democratie is. Als het volk geen slagveld meer wil, geeft het zich over. Dit is bedoeld de wil van het volk te breken om het slagveld gaande te houden. Gruwelijk dat zulke taktieken gebruikt worden en het lijkt me vrij doorzichtig, niks geen 3d schaken inderdaad.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• DropjesLover
Stukfruit schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 00:42:
Op Memorial Day is het een goed moment om even stil te staan bij de toekomstige verliezen:
https://www.politico.com/...protect-swimmers-00363426

[...]

Beetje van het niveau: als je niet kan bewijzen dat mensen verdrinken, verdrinken mensen dan echt?

Zo kun je je fantasiewereld ook verwezenlijken.
"Mijn vader pleurde me vroeger de vijver achter ons huis in en zo heb ik leren zwemmen"
Dat was toen goed genoeg, waarom moeten we nu miljoenen uitgeven aan linkse communistische zwemles?

Dezelfde redenering waarom men ook tegen vaccinaties en bijna alle moderne, door de overheid opgelegde/aangedragen programma's, vaccinaties en meer.

BThGvNeOA

• user109731
  • Niet online
Trump announces pardon for former Virginia sheriff convicted of federal bribery charges

Deze sheriff is zo corrupt als wat:
He was convicted by a jury in December 2024 of one count of conspiracy, four counts of honest services fraud, and seven counts of bribery concerning programs receiving federal funds.

Jenkins accepted bribes in the form of campaign contributions from three co-defendants and others, including two undercover FBI agents, according to the US attorney’s office, and then rewarded them with the auxiliary deputy sheriff positions.
Corrupt genoeg om gratie te krijgen van Trump:
“He is a wonderful person, who was persecuted by the Radical Left ‘monsters,’ and ‘left for dead.’ This is why I, as President of the United States, see fit to end his unfair sentence, and grant Sheriff Jenkins a FULL and Unconditional Pardon. He will NOT be going to jail tomorrow, but instead will have a wonderful and productive life,” Trump added.
Drain the swamp.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

BadRespawn schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:07:
[...]
Zelenski heeft kritiek op Trump: "De stilte van de VS en anderen in de wereld zal Poetin alleen maar aanmoedigen".
Dat is in Trump's optiek net zo fout als wanneer er dingen niet gaan zoals hij wil, in dit geval wil hij de oorlog in Ukraine stoppen want zou goed staan op zijn CV. Het is altijd iemand anders z'n schuld: 'Putin is gek geworden, hij bombardeert onschuldige mensen' (dat Putin dat al sinds het begin vd invasie doet maakt voor Trump niet uit).
Putin is niet gek geworden, Putin is heel berekenend. Zelfs de gekke Putin in het begin van de oorlog was niet gek (maar kwam gek over omdat voor ons de dreiging van kernwapens dan groter is). Nu heeft Trump wel diezelfde troef in handen (van het gek overkomen, ik denk dat hij minder berekenend is :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• duvekot
Ondertussen bij de staatsschuld:
Een hoger rentetarief dan Griekenland en snel oplopende schuld: VS steeds minder aantrekkelijk als belegging
bron: Volkskrant
De rente op Amerikaanse staatsobligaties ligt nu op 4,55 procent. In Nederland, mnaar ook in bijvoorbeeld Duitsland en Zweden, is dat ruim onder de 3 procent. Voor Amerikaanse obligaties ligt de rente nu zelfs hoger dan voor Griekse. De Griekse overheid betaalde lange tijd ruim 10 procent.
Met een mooie plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqjdwUG8RiK2mfwH3s2P8Hy2yEM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xlk4ZXPVRd2KwpR6pPSqLmUZ.png?f=fotoalbum_large

Maar ik vond dit plaatje nog meer zeggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bvatr5A8dymhGPjcxrpynONItZM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TWSh4V0dOChs4Idmh117yGBV.png?f=fotoalbum_large
De grootste besparing die de US dus kan doen is zorgen dat ze minder leningen hebben ...
Maar met de "One Big Beautiful Bill" .. gaat ze dat niet lukken.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:05
duvekot schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:35:
Een hoger rentetarief dan Griekenland en snel oplopende schuld: VS steeds minder aantrekkelijk als belegging

[...]

Met een mooie plaatje:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De grootste besparing die de US dus kan doen is zorgen dat ze minder leningen hebben ...
De Amerikaanse staatsschuld bedraagt momenteel bijna 120% van het BBP. De rente daarop was enkel extreem laag omdat de VS werd gezien als het ankerpunt in de internationale economie. Nu ze deze positie in recordpositie verliezen (note: dit proces is al decennia gaande, Trump versnelt het door z'n idioterie enkel) gaan de rente's die ze moeten betalen over de staatsschuld in recordtijd naar waarden die passen bij een dergelijke hoge schuld.

De Griekse staatsschuld is met 171% van het BBP nog veel hoger (net als bijvoorbeeld de Italiaanse met 140%), maar deze landen hebben de backing van de EU/ECB, waarin veel sterkere landen zitten.

De VS heeft dat niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:17
alexbl69 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:52:
[...]

De Amerikaanse staatsschuld bedraagt momenteel bijna 120% van het BBP. De rente daarop was enkel extreem laag omdat de VS werd gezien als het ankerpunt in de internationale economie. Nu ze deze positie in recordpositie verliezen (note: dit proces is al decennia gaande, Trump versnelt het door z'n idioterie enkel) gaan de rente's die ze moeten betalen over de staatsschuld in recordtijd naar waarden die passen bij een dergelijke hoge schuld.

De Griekse staatsschuld is met 171% van het BBP nog veel hoger (net als bijvoorbeeld de Italiaanse met 140%), maar deze landen hebben de backing van de EU/ECB, waarin veel sterkere landen zitten.

De VS heeft dat niet.
Wat ook meespeelt is dat DOGE de belastingdienst kapot heeft gemaakt en dat de Republikeinen op het punt staan om een grote nieuwe wet aan te nemen die de tekorten enorm doet oplopen. Er hangt een debt spiral in de lucht.

Ik moet altijd denken aan Liz Truss die politiek heel dicht bij Trump en zn economische visie zit. Die werd in 7 weken door de markt gedwongen om koers te wijzigen. Het probleem voor de VS is dat er helemaal niemand is die Trump van koers kan doen wijzigen, en als het al lukt dan is het meestal slechts tijdelijk.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• user109731
  • Niet online
Nog eentje dan:

Trump Pardoned Tax Cheat After Mother Attended $1 Million Dinner

President Trump pardoned a man sentenced for tax crimes after his mother went to a $1 million-per-plate dinner at Mar-a-Lago. His pardon application cited his mother’s support for the president, including raising millions of dollars and a connection to a plot to publicize a Biden family diary.

The New York Times (@nytimes.com) 27 mei 2025

Zo schaamteloos corrupt allemaal.

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:34
beetje bizarre gedacht, maar wat weerhoudt Trump ervan om de gehele VS gevangenis populatie vrij te spreken?

• duvekot
Grunwold schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:18:
beetje bizarre gedacht, maar wat weerhoudt Trump ervan om de gehele VS gevangenis populatie vrij te spreken?
Daarmee draait hij de "private prisons" bedrijven de nek om .. en die heeft hij nodig om de "illegalen" allemaal in op te kunnen sluiten ..

Maar volgens de letter van de wet staat er hem idd helemaal niets in de weg om wie hij maar wil gratie te geven. Zelf Biden kan hij gratie geven als hij zou willen.

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:26
duvekot schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:35:

[...]

Met een mooie plaatje:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daarom dat Trump voortdurend de schuld op een ander steekt; Canada, Europa, China,...

En op den duur zal het Amerikaanse volk dit gaan geloven. Maar wat er dan zal gebeuren kan ik zelf niet bedenken.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dat niet iedereen die 1 miljoen $ heeft om aan hem te geven?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• PilatuS
  • Niet online
Dat zou ie kunnen doen, alleen doet Trump niets als hij er zelf niet beter van gaat worden. Dus inderdaad, als die mensen geen 1 miljoen kunnen betalen gaat het niet gebeuren. En gezien ie lang geleden al de doodstraf wou voor een paar tieners die al vrij gesproken waren, zal het kleurtje ook nog wel mee spelen.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

Nieuwe Amerikaanse beursterm: TACO (Trump Always Chickens Out) trades
There’s a new trade on Wall Street: the TACO trade, standing for “Trump Always Chickens Out.”

The term was coined by Robert Armstrong, a writer for the Financial Times, and is intended to capture how markets have fallen on Trump’s vow to impose steep tariffs on imports to the United States and then jump back up when Trump announces pauses on those tariffs.
https://thehill.com/homen...riff-trades-markets-rise/
Dan schakelt hij een bedrijfssector uit. Je kan daar letterlijk in gevangenissen beleggen en aandelen in gevangenissen kopen.

Nu je toch bezig bent, aandelen in de bedrijven die van de massadeportaties profiteren kan je ook kopen.
https://www.axios.com/202...ison-stocks-geo-corecivic

Een kooi vol kinderen moet toch door een bedrijf uitgebaat worden en daarin kan je gewoon beursgenoteerd beleggen.
ph4ge schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:24:
[...]

Wat ook meespeelt is dat DOGE de belastingdienst kapot heeft gemaakt en dat de Republikeinen op het punt staan om een grote nieuwe wet aan te nemen die de tekorten enorm doet oplopen. Er hangt een debt spiral in de lucht.

Ik moet altijd denken aan Liz Truss die politiek heel dicht bij Trump en zn economische visie zit. Die werd in 7 weken door de markt gedwongen om koers te wijzigen. Het probleem voor de VS is dat er helemaal niemand is die Trump van koers kan doen wijzigen, en als het al lukt dan is het meestal slechts tijdelijk.
De Britten hadden het gevoeld in de stijging van de hypotheeklasten.
The financial cost of Liz Truss’ disastrous 2022 Mini Budget and the increased mortgage rates that came in its wake has been laid bare today thanks to new data revealing that Londoners are paying an average of £7,500 more a year for their mortgages.

The research, undertaken by Zoopla, looked at 70 per cent Loan To Value mortgages with a 30-year term and found that average repayments in March 2024 were £23,110, compared to £15,580 in March 2021. The corresponding interest rates were 4.5 per cent and 1.8 per cent respectively.

Nationally, mortgages have risen from £7,100 to £11,400, a change of £4,320.
https://www.standard.co.u...r-mortgages-b1154322.html
Als je plotseling jaarlijks het prijskaartje van een tweedehandse auto meer voor dezelfde hypotheek/woning moet betalen, dan ga je haar nog 20+ jaren vervloeken voor de jaarlijkse lastenverhoging.

• DropjesLover
Nog zo eentje https://abcnews.go.com/Po...risley/story?id=122248116
Ook tax en bank fraud.
En ook "reality stars" met flamboyante levensstijl, gebaseerd op fraude voor leningen in vastgoed.
Lijkt wel op Trump zelf :X

BThGvNeOA

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Trump probeert Canada nog even af te persen. Hij maakt ze een "Offer they can't refuse" (volgens hem dan...):
De Amerikaanse president Donald Trump heeft voorgesteld dat Canada gratis kan deelnemen aan het Golden Dome-raketschild als het bereid is de 51e staat van de Verenigde Staten te worden. Canada kan ook tegen betaling van 61 miljard dollar meedoen, aldus Trump op zijn eigen sociale medium Truth Social.

,,Ik heb Canada, dat heel graag deel wil uitmaken van ons fantastische Golden Dome-systeem, verteld dat het 61 miljard dollar zal kosten als het een aparte, maar ongelijke natie blijft, maar NUL dollar als het onze geliefde 51e staat wordt. Ze overwegen het aanbod!", schreef Trump.

De Golden Dome moet de VS verdedigen tegen buitenlandse aanvallen. De totale kosten bedragen 175 miljard dollar en het luchtverdedigingssysteem kan volgens Trump in vier jaar worden voltooid.

De Canadese premier Mark Carney zei vorige week dat het land potentiële investeringen in het project overweegt. Ook heeft hij meerdere malen gezegd dat het land nooit zijn soevereiniteit zal opgeven.
AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...51e-staat-wordt~a45fd0a9/)

Virussen? Scan ze hier!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:19

marapuru

db.

Gisteravond heb ik gekeken naar de eerste aflevering van De macht van het beeld:
https://npo.nl/start/seri...gang-van-hitler/seizoen-1

Vele paralellen die interessant zijn en terugkomen bij Trump.

Vast ook veel open deuren, maar dat maakt alles steeds enger.

• DropjesLover
wildhagen schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:44:
Trump probeert Canada nog even af te persen. Hij maakt ze een "Offer they can't refuse" (volgens hem dan...):

[...]

AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...51e-staat-wordt~a45fd0a9/)
In een veilige wereld waarin iedereen lief in de zandbak speelt heb je zoiets niet nodig.
Canada is sowieso te groot om in de huidige tijd te bezetten.

Natuurlijk zegt Canada "we'll consider it".

BThGvNeOA

Pagina: 1 ... 122 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.