Ragnar9999 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 08:46:
Gesmolten connectoren is een 2400 issue en verholpen met de 2400+ ?
tot nu toe hebben we nog nooit iets van een gesmolten connector bij een 2400AC+/2400pro gehoord. dus ik denk dat we hier wel met een duidelijke Ja op kunnen beantwoorden.
En vergeet niet dat lang niet elke 2400AC dit probleem heeft gehad cq heeft.

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:36
Garantie via Ali is 10j. Kijk maar naar de advertentie foto van de solarflow 800. Rechtsonder in de afbeelding. Niet te missen: 10 Year warranty. Dus advies om ff printscreens te maken.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Gerry1982 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:45:
[...]
Volgens mij is de verkoper op Ali Zendure zelf dus de garantie moet mij inziens hetzelfde zijn.
Klopt, zou je inderdaad verwachten.
Ik blijf toch licht skeptisch over daadwerkelijk indienen en evt verzenden. Als dat gewoon bij Zendure NL kan (of desnoods Zendure DE) weinig aan de hand.
Ik heb voor de zekerheid ook even foto's gemaakt van Zendure official met 10 Year warranty plaatje, verkoper en hun certificaat.

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 04-10-2026 11:14 ]

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:53
aweeest12 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:32:
Het is mij niet helemaal duidelijk of de solarflow 800 plus tegelijk kan laden via de grid mijn zonnepanelen op het dak . Als zowel via 2 panelen die direct aangesloten zijn op de mppt. En op deze manier dus 0 op de meter kan houden
Ik heb niet 100% duidelijk wat je vraagt.

Ik denk dat je wilt weten of de Solarflow 800 tegelijkertijd kan laden via de panelen op de MPPT's als energie aan je huis leveren of laden vanaf je huis bij een overschot.

Beide kan inderdaad, uiteraard binnen de limieten van de omvormer.

Dus maximaal 1000 watt uit de grid, maximaal 1200 watt laden ongeveer (meer met een extra batterij er onder dacht ik), als dat betekend dat je panelen 500 watt leveren haalt de batterij nog 900 watt van de grid.

Heeft je huis 200 watt nodig om op NOM te komen dan wordt er 200 watt geleverd, en laden de batterijen nog met 300 watt op.

Heb ik zo je vraag goed geinterpreteerd?

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, Venus A 6 KWh+2400WP

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Stijnd schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:49:
Garantie via Ali is 10j. Kijk maar naar de advertentie foto van de solarflow 800. Rechtsonder in de afbeelding. Niet te missen: 10 Year warranty. Dus advies om ff printscreens te maken.
Een plaatje kun je zo kopieren/hergebruiken en daarbij "plaatjes kunnen afwijken en kunnen geen rechten aan worden ontleend", maar ik denk dat het hier wel goed zit inderdaad.

• aweeest12
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 12:36
onlinaius schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 11:15:
[...]

Ik heb niet 100% duidelijk wat je vraagt.

Ik denk dat je wilt weten of de Solarflow 800 tegelijkertijd kan laden via de panelen op de MPPT's als energie aan je huis leveren of laden vanaf je huis bij een overschot.

Beide kan inderdaad, uiteraard binnen de limieten van de omvormer.

Dus maximaal 1000 watt uit de grid, maximaal 1200 watt laden ongeveer (meer met een extra batterij er onder dacht ik), als dat betekend dat je panelen 500 watt leveren haalt de batterij nog 900 watt van de grid.

Heeft je huis 200 watt nodig om op NOM te komen dan wordt er 200 watt geleverd, en laden de batterijen nog met 300 watt op.

Heb ik zo je vraag goed geinterpreteerd?
Niet helemaal. Ik heb 4 zonnepanelen op mijn dak via een vaste 1000 watt omvormer. Tevens heb ik nu 3 panelen van 870 op dit moment op mijn garage liggen die ik dan rechtstreeks wil aansluiten op de mppt van de solarflow 800 plus. De vraag is of dan het totaal van de opbrengst van de 2 installatie tegelijkertijd naar de accu kan .

• Gerry1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:32
mitsumark schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 11:12:
[...]

Klopt, zou je inderdaad verwachten.
Ik blijf toch licht skeptisch over daadwerkelijk indienen en evt verzenden. Als dat gewoon bij Zendure NL kan (of desnoods Zendure DE) weinig aan de hand.
Ik heb voor de zekerheid ook even foto's gemaakt van Zendure official met 10 Year warranty plaatje, verkoper en hun certificaat.
Ik heb reeds een keer garantie moeten claimen en dat werd keurig en vrij vlot afgehandeld via Zendure Duitsland. Wat mogelijk wel handig is om via de Ali verkoper een factuur te laten opmaken om te bewaren.

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - 5x Zendure Solarflow 800 plus 9,6kw

Gerry1982 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:45:
[...]

Dit wil ik ook graag weten.

[...]

Volgens mij is de verkoper op Ali Zendure zelf dus de garantie moet mij inziens hetzelfde zijn.
je kunt dit altijd direct bij zendure.nl indienen, dus niet via Duitsland of Ali.

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:53
aweeest12 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 11:43:
[...]

Niet helemaal. Ik heb 4 zonnepanelen op mijn dak via een vaste 1000 watt omvormer. Tevens heb ik nu 3 panelen van 870 op dit moment op mijn garage liggen die ik dan rechtstreeks wil aansluiten op de mppt van de solarflow 800 plus. De vraag is of dan het totaal van de opbrengst van de 2 installatie tegelijkertijd naar de accu kan .
Dan heb ik het in principe al grotendeels beantwoord, alleen niet met je specifieke cijfers.
Even uitgaande van volle opbrengst (wat niet al te vaak voor komt uiteraard), en dat je huis helemaal niets gebruikt, gaat er dan 870 watt vanuit de MPPT's naar de batterij. Ik heb de handleiding er even bijgepakt, want ik wist de precieze cijfers niet. Als je een Solarflow 800 Plus hebt zonder extra uitbreidingsbatterijen laadt deze met max 1440 watt (2000 watt met extra uitbreidingsbatterij). Er gaat dus nog 1440 - 870 = 570 watt van de vast aangesloten panelen het net op.

Edit: hoewel ik mijzelf wel afvraag of ik die 1440 haal met mijn (2x) Solarflow 800 plus. Ze zijn nu aan het laden, en er gaat zo'n 800 watt naar het net, terwijl ze samen nu laden met 2.26 kW. Dat lijkt me geen afrondingsverschil met die 1440 die ze per stuk zouden moeten kunnen.

Iemand anders hier die wel die 1440 watt haalt op zijn Solarflow 800 Plus?

[ Voor 15% gewijzigd door onlinaius op 04-10-2026 12:53 ]

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, Venus A 6 KWh+2400WP

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:37
aweeest12 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 10:32:
Het is mij niet helemaal duidelijk of de solarflow 800 plus tegelijk kan laden via de grid mijn zonnepanelen op het dak . Als zowel via 2 panelen die direct aangesloten zijn op de mppt. En op deze manier dus 0 op de meter kan houden
Ja dat kan

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: 9860WP

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Nu online
onlinaius schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 12:33:
[...]

Dan heb ik het in principe al grotendeels beantwoord, alleen niet met je specifieke cijfers.
Even uitgaande van volle opbrengst (wat niet al te vaak voor komt uiteraard), en dat je huis helemaal niets gebruikt, gaat er dan 870 watt vanuit de MPPT's naar de batterij. Ik heb de handleiding er even bijgepakt, want ik wist de precieze cijfers niet. Als je een Solarflow 800 Plus hebt zonder extra uitbreidingsbatterijen laadt deze met max 1440 watt (2000 watt met extra uitbreidingsbatterij). Er gaat dus nog 1440 - 870 = 570 watt van de vast aangesloten panelen het net op.

Edit: hoewel ik mijzelf wel afvraag of ik die 1440 haal met mijn (2x) Solarflow 800 plus. Ze zijn nu aan het laden, en er gaat zo'n 800 watt naar het net, terwijl ze samen nu laden met 2.26 kW. Dat lijkt me geen afrondingsverschil met die 1440 die ze per stuk zouden moeten kunnen.

Iemand anders hier die wel die 1440 watt haalt op zijn Solarflow 800 Plus?
Als je een enkele plus hebt en geen uitbreiding dan is laden met 1440 watt een te zware belasting voor de batterij. Het is de c-waarde of interne temperatuur die hem tegenhoudt. Batterijen degraderen vrij snel met zulke stromen op 2kW
Pagina: 1 ... 304 305 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 4. Het aansluiten van de Zendure mag besproken worden maar eigen inzet wordt verwacht! Dus zoek eerst even.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.

Heb je een 2400? Check dan even Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren