Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Omdat dit geen vergelijkingsdraadje is ga ik al die andere merken niet noemen, maar vond bovenstaande toch wel het vermelden waard.
Aiaiai... zeker met AI gedaan
ps: kan je wel instellen tot/welke versie je wil updaten? of gaat hij gewoon tm de laatse, en moet je dan gaan afwachten of je bugs hebt en welke update je wel/niet wilt hebben in de toekomst?Acidrain schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 11:16:
[...]
Dat is een NL webshop dus zou goed moeten gaan, als je marcmax.de had besteld dan was het vermoedelijk mis gegaan
(welke ga ik krijgen voor de 2400AC+ en is deze stabiel?)
10kWp + EV + 3x L/L Wtp.
Volgens mij is het een alles of niets, maar ik kan het niet meer testen want ik heb ze geblokkeerd van internet in de firewall en bedien ze alleen nog maar via HA. Als er een update komt die de moeite waard is om te doen vanwege mooie features dan deblock ik ze, update ik en dan block ik ze weer.Hansieo schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 13:13:
[...]
ps: kan je wel instellen tot/welke versie je wil updaten? of gaat hij gewoon tm de laatse, en moet je dan gaan afwachten of je bugs hebt en welke update je wel/niet wilt hebben in de toekomst?
(welke ga ik krijgen voor de 2400AC+ en is deze stabiel?)
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant
Tegelijkertijd vond ik het een artikel dat CB onwaardig is. Het is geen test - geven ze ook toe - maar meer een eerste indruk van wat er nu op de markt is. Lijkt erop alsof ze die batterijen allemaal een keer een cyclus hebben laten doorlopen, even in de app hebben rondgeklikt, en daar hun conclusies op hebben gebaseerd. Niet bepaald diepgaand.bert pit schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 13:01:
Aardig stukje in de consumentengids van oktober die de Zendure SolarFlow 2400 AC+ als beste in een groep van 7 verschillende merken stekkerbatterijen uitroept. Met name het rendement (89%) is hoog en de gebruiksvriendelijke app biedt veel informatie en modi.
Omdat dit geen vergelijkingsdraadje is ga ik al die andere merken niet noemen, maar vond bovenstaande toch wel het vermelden waard.
Je kunt beter hier kijken.
Ik dacht dat ik een poosje geleden of in een Tweakers Vlog of in de Podcast iets gezien / gehoord had over het testen van thuis accus. Is er hier nog voortgang in?bert pit schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 13:01:
Aardig stukje in de consumentengids van oktober die de Zendure SolarFlow 2400 AC+ als beste in een groep van 7 verschillende merken stekkerbatterijen uitroept. Met name het rendement (89%) is hoog en de gebruiksvriendelijke app biedt veel informatie en modi.
Thx.... nu vraag ik me alleen af wat je bedoelt met een stevige aansluiting? Ik dacht de aansluiting gewoon via de stekker te doen.... maar vraag nu af of het dan niet beter anders kan. Stel ik doe toch gewoon een stekker aansluiting, moet dit dan nog voldoen aan specifieke eisen?Pr088 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 12:09:
[...]
Garage met groep lijkt me inderdaad ideaal. Zorg vooral dat je (als je de volledige 2400W inzet) een stevige aansluiting maakt die langdurige belasting aankan. Vast aansluiten is het mooiste.
Als je de zoekfunctie gebruikt zal je zien dat dit al heel vaak hier ter sprake is gekomen en meerdere mensen er meerdere meningen over hebben.pband schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:40:
[...]
Thx.... nu vraag ik me alleen af wat je bedoelt met een stevige aansluiting? Ik dacht de aansluiting gewoon via de stekker te doen.... maar vraag nu af of het dan niet beter anders kan. Stel ik doe toch gewoon een stekker aansluiting, moet dit dan nog voldoen aan specifieke eisen?
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant
Voor er weer onnodig veel ruis op de lijn komt: De enige voorwaarde die Zendure stelt voor het gebruik op 2400W is een volledig eigen groep. Verder niets. Stekker erin en gaan.pband schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:40:
[...]
Thx.... nu vraag ik me alleen af wat je bedoelt met een stevige aansluiting? Ik dacht de aansluiting gewoon via de stekker te doen.... maar vraag nu af of het dan niet beter anders kan. Stel ik doe toch gewoon een stekker aansluiting, moet dit dan nog voldoen aan specifieke eisen?
Ja, in de afgelopen Vlog (of de Vlog daarvoor) liet @WoutF zien dat de testopstelling klaar was en dat we 'binnenkort' wat konden verwachten.AWEF schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:11:
[...]
Ik dacht dat ik een poosje geleden of in een Tweakers Vlog of in de Podcast iets gezien / gehoord had over het testen van thuis accus. Is er hier nog voortgang in?
Home Assistant HP T630, ☀️ PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, 🔋 Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)
Dan heb ik die vlog blijkbaar even gemist tijdens de vakantieCappieL schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 15:41:
[...]
Ja, in de afgelopen Vlog (of de Vlog daarvoor) liet @WoutF zien dat de testopstelling klaar was en dat we 'binnenkort' wat konden verwachten.
De Consumentenbond heeft bij mij al afgedaan eind vorige eeuw toen ze bij een test van game consoles beweerden dat de gameboy geen bits had.....Gramser schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 13:43:
[...]
Tegelijkertijd vond ik het een artikel dat CB onwaardig is. Het is geen test - geven ze ook toe - maar meer een eerste indruk van wat er nu op de markt is. Lijkt erop alsof ze die batterijen allemaal een keer een cyclus hebben laten doorlopen, even in de app hebben rondgeklikt, en daar hun conclusies op hebben gebaseerd. Niet bepaald diepgaand.
Je kunt beter hier kijken.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Een 'gewone' stekker / Schuko is niet altijd bestand tegen langdurige hoge vermogens. Als jij 3 uur lang 2400W trekt dan kan de stekker wel (te) warm worden. Risiciootje.pband schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:40:
[...]
Dus het mooiste is om de stekker af te knippen en met een lasklem de kabels direct te verbinden en weg te werken in een doos.
Of bijvoorbeeld een blauwe CEE stekker aan te sluiten, als je de boel verplaatsbaar wilt houden. 2400W is al 10A hè.
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Het kan inderdaad ook wel, maar ik zou toch vast zelf fijner vinden. Maar goed. Als je het op een stopcontact doet, zorg dat er geen ouwe meuk hangt (maar volgens mij is dat in dit geval niet zo).m-vw schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 15:22:
[...]
Voor er weer onnodig veel ruis op de lijn komt: De enige voorwaarde die Zendure stelt voor het gebruik op 2400W is een volledig eigen groep. Verder niets. Stekker erin en gaan.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.
Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 4. Het aansluiten van de Zendure mag besproken worden maar eigen inzet wordt verwacht! Dus zoek eerst even.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Heb je een 2400? Check dan even Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren