• R.K
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11:40

R.K

Ter info: Ik heb al een paar dagen een instabiele verbinding met de Zendure Solarflow, met als gevolg 5 a 600 schakelingen per dag omdat de wifi-verbinding wegvalt en weer terugkomt.

Van alles geprobeerd, opnieuw de wifi ingesteld (via apart 2.4 ghz netwerk) batterij herstart, Gielz geupgrade naar de laatste versie. Modem herstart. Maar probleem blijft bestaan.

Waar het nu naar lijkt is dat het wifikanaal op auto stond ingesteld en een willekeurig kanaal werd gekozen, volgens AI kun je het beste kanaal 1 selecteren, in mijn wifi netwerk bleek dat idd het minst gebruikte kanaal te zijn en heb dat dus handmatig veranderd, tevens werd geadviseerd om de bandbreedte op 20 MHZ te zetten. Dat blijkt een stabieler signaal te geven.

Dus mocht je verbindingsproblemen hebben, kijk dan eerst eens naar je router wifi-omgeving.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:57
Wat hier goed heeft gewerkt, is een separaat accesspoint (simpele 2.4 Ghz, TP-Link), bedraad aangesloten op de router. Het AP is puur en alleen bedoeld voor de Zendures.

• martinusv
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:10
Mijn 2400AC+ staat ingesteld op 'automodus' > 'dynamische tarieven' > 'ANWB' conform mijn energie contract. Normaal wordt er dan bij zon overschot opgeladen en bij geen zon ontladen. Afgelopen nacht echter werd de batterij tussen 0:00 en 1:00 tot 100% bijgeladen en tot 6:00u niet ontladen tbv nachtvraag. Voorzover ik kan nagaan is mijn internet en wifi verbinding intact gebleven. Dus ik vraag me af waar dit vreemde en ongewenste gedrag vandaan kan komen ?

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Hansieo schreef op maandag 28 september 2026 @ 11:11:
Ik stond voor 95% in het Marstek Venus park en 5% Zendure penthouse.

Nu echter Marstek nog steeds zijn wifi perikelen niet onder controle heeft en de Zendure P1-D0 er zeer goed uitziet, is het voor mij nu anders. Zendure 2400AC+/AB3000L (3x) staat op 95%.

Dus ging ik hier weer scherp (terug)lezen en gefocust op de 2400AC+. En dan zie ik het volgende voorbij komen. Zendure heeft géén scheidings trafo oid dus mag het niet op mijn bestaande groepenkast ruimte die ik reeds gereserveerd heb, te weten (3F) met 3x ALS type A met volle bezetting van 3x 4 automaat-B16. en op alle 3 de fasen netjes een automaat vrij voor een batterij. Tot voor kort was dit de "ultime"(?) aansluiting..... totdat ALS-Type B ter sprake kwam. Wat zijn die dingen #$%@ duur! Nu is het zo dat ik de Zendure hoog in het vaandel heb betreffende kwaliteit/veiligheid(zeker de steeds nieuwere) en vraag mij af:

optie-1: De zendures op mijn ALS Type-A erbij aansluiten lijkt mij niet goed, omdat het kán....kán zijn dat indíen er een DC probleem is, dat de rest dan blind is op dié fase, dus dat lijkt mij geen goed idee(?).

optie-2: 3x ALAMAT Type-B bijplaatsen (6 slots vrij dus moeten smalle zijn) ...voordeel: beste optie, nadeel: R$$TE duur, met als variatie een 3F ALAMAT type-B voordeel: iets minder duur, nadeel, ik moet 3x N onder één schroef(adereindhuls) óf via verdeelblokje en dan gewoon 1xN op de ALAMAT.

optie-3: ik plaats 3x ALAMAT Type-A er bij en sluit daar de zendures op. Voordeel: veel goedkoper, Nadeel: ze zitten niet op een -B- maar is dat erg? Kijk, de Zendures heb ik veel vertrouwen in, indien ze een "echt kortsluitings probleem" hebben/krijgen gaat de Alamat er tóch uit, dus no problemo. Ander voordeel is dat mijn andere 12 automaten netjes blijven werken via de ALS Type-A, omdat het kompleet gescheiden is.

Dus waar ik een (beetje) mee stoei is: kán/mag ik de Zendure hierin vetrouwen door ietje/pietsje in te leveren door de Zendure's (bij budget merken zou ik dat niet zo durven) op aparte ALAMAT's -A- te zetten? Hoe doen jullie dat? (chatPGT zei dat 95% van NL gewoon op bestaande ALS geplaatst wordt omdat veel installateurs dat -B- niet weten of begrijpen). Dus ik een (goede?) installateurs winkel binnen gestapt en gevraagd of ik batterijen netjes een aparte automaat mag geven en of dat voldoende is.... JA.... lol)

Maar tweakers zien dat toch vaak wat anders, vandaar mijn vraag(en) Hoe gaan jullie om met de Zendure's ? ook genoeg vertrouwen dat deze niet snel een dc lekje hebben, en mócht dat al zijn staan ze apart en zit je er niet steeds met je tengels aan? (ja, indien deze zendure's buíten zouden komen, zou ik wél voor -B- gaan.

Dus roept u maar.... alle input welkom voor deze nabije Zendure fan.
Je aanname dat er geen scheidingstrafo zou zijn is wellicht verkeerd. Ik heb hier wel eens foto's gezien die impliceren dat er wel een scheiding is. Ik weet alleen even niet meer of dit 2400AC of 2400AC+ was, maar lijkt me een feature die ze in al hun apparaten inbouwen. Net als de brandveiligheid.
edit:
Link gevonden:
peterbier in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:41
Gerry1982 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 17:33:
Hier staan de 5x Solarflow 800 plussen inmiddels in de berging:

[Afbeelding]

Ik ga nu kijken om hier nog extra zonnepanelen op aan te sluiten.
Waarmee stuur jij ze aan? Ik heb er nu 3, maar wil in de toekomst uitbreiden met nog 3 stuks (als ze weer bij ome Ali in de aanbieding zijn).

Gielz icm Gast777 kan niet t/m 6 batterijen helaas.

• Gerry1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:28
ralphkeb schreef op maandag 28 september 2026 @ 13:00:
[...]

Waarmee stuur jij ze aan? Ik heb er nu 3, maar wil in de toekomst uitbreiden met nog 3 stuks (als ze weer bij ome Ali in de aanbieding zijn).

Gielz icm Gast777 kan niet t/m 6 batterijen helaas.
Ik gebruik eigenlijk nog steeds de aansturing van Zendure zelf maar ik ben momenteel wel aan het kijken naar HA en volgens mij zou het met de tegenhanger Fireson wel werken?

[ Voor 3% gewijzigd door Gerry1982 op 28-09-2026 13:10 ]

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - 5x Zendure Solarflow 800 plus 9,6kw

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:39

Masuchievo

Cpt. Average

bilgy_no1 schreef op maandag 28 september 2026 @ 10:27:
[...]

Wat willen je ouders bereiken? ToU modus zou aangestuurd moeten worden op dynamische prijzen: laden als het goedkoop is, terugleveren als het duur is. Ik was er zelf niet heel blij mee bij HEMS2.0 omdat hij bij hoge prijzen NOM ging doen.

Maar als je ouders geen dynamische stroom hebben is het sowieso niet de beste functie.

Dus het begint met wat ze willen bereiken met de batterij.
Bedankt voor de info.

Ze hebben een dynamisch contract. Dus die pieken afvlakken helpt altijd.

NOM is natuurlijk geen ramp, maar tot einde van het jaar is TOU misschien wel het handigste. Daarna HEMS gebruiken.

Wordt er rekening gehouden met TOU icm omvormerverliezen of moet je dagelijks zelf gaan friemelen?

Te weinig geld voor alle gadgets.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05

koboy

Heb een idee voor een icon

Hansieo schreef op maandag 28 september 2026 @ 11:11:
Ik stond voor 95% in het Marstek Venus park en 5% Zendure penthouse.

Nu echter Marstek nog steeds zijn wifi perikelen niet onder controle heeft en de Zendure P1-D0 er zeer goed uitziet, is het voor mij nu anders. Zendure 2400AC+/AB3000L (3x) staat op 95%.

Dus ging ik hier weer scherp (terug)lezen en gefocust op de 2400AC+. En dan zie ik het volgende voorbij komen. Zendure heeft géén scheidings trafo oid dus mag het niet op mijn bestaande groepenkast ruimte die ik reeds gereserveerd heb, te weten (3F) met 3x ALS type A met volle bezetting van 3x 4 automaat-B16. en op alle 3 de fasen netjes een automaat vrij voor een batterij. Tot voor kort was dit de "ultime"(?) aansluiting..... totdat ALS-Type B ter sprake kwam. Wat zijn die dingen #$%@ duur! Nu is het zo dat ik de Zendure hoog in het vaandel heb betreffende kwaliteit/veiligheid(zeker de steeds nieuwere) en vraag mij af:

optie-1: De zendures op mijn ALS Type-A erbij aansluiten lijkt mij niet goed, omdat het kán....kán zijn dat indíen er een DC probleem is, dat de rest dan blind is op dié fase, dus dat lijkt mij geen goed idee(?).

optie-2: 3x ALAMAT Type-B bijplaatsen (6 slots vrij dus moeten smalle zijn) ...voordeel: beste optie, nadeel: R$$TE duur, met als variatie een 3F ALAMAT type-B voordeel: iets minder duur, nadeel, ik moet 3x N onder één schroef(adereindhuls) óf via verdeelblokje en dan gewoon 1xN op de ALAMAT.

optie-3: ik plaats 3x ALAMAT Type-A er bij en sluit daar de zendures op. Voordeel: veel goedkoper, Nadeel: ze zitten niet op een -B- maar is dat erg? Kijk, de Zendures heb ik veel vertrouwen in, indien ze een "echt kortsluitings probleem" hebben/krijgen gaat de Alamat er tóch uit, dus no problemo. Ander voordeel is dat mijn andere 12 automaten netjes blijven werken via de ALS Type-A, omdat het kompleet gescheiden is.

Dus waar ik een (beetje) mee stoei is: kán/mag ik de Zendure hierin vetrouwen door ietje/pietsje in te leveren door de Zendure's (bij budget merken zou ik dat niet zo durven) op aparte ALAMAT's -A- te zetten? Hoe doen jullie dat? (chatPGT zei dat 95% van NL gewoon op bestaande ALS geplaatst wordt omdat veel installateurs dat -B- niet weten of begrijpen). Dus ik een (goede?) installateurs winkel binnen gestapt en gevraagd of ik batterijen netjes een aparte automaat mag geven en of dat voldoende is.... JA.... lol)

Maar tweakers zien dat toch vaak wat anders, vandaar mijn vraag(en) Hoe gaan jullie om met de Zendure's ? ook genoeg vertrouwen dat deze niet snel een dc lekje hebben, en mócht dat al zijn staan ze apart en zit je er niet steeds met je tengels aan? (ja, indien deze zendure's buíten zouden komen, zou ik wél voor -B- gaan.

Dus roept u maar.... alle input welkom voor deze nabije Zendure fan.
Gewoon op een type A aardlek plaatsen. Dit is een discussie die al lang achterhaald is. De 2400AC had gewoon een scheidingstrafo, de plus/pro/mix heeft hem ook hoewel de communicatie van Zendute hierover warrig is omdat niet technische mensen zich ertegen aan bemoeien in een uitwisseling die duidelijk laat heeft van taalbarrières.
Komt ook bij dat het een STEKKER apparaat is, en het van den zotte zou zijn als een STEKKER apparaat de hele aardlek beveiliging van je huis omver mag kunnen halen.

@peterbier jij was toch ook gedwongen over naar de plus? Al een foto van de binnenkant gemaakt? >:)

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:58
@Acidrain @bilgy_no1 @koboy

Alle hartelijk dank voor jullie input, zeer gewaardeerd.... _/-\o_ d:)b

Mooi om te lezen dat ik tóch kan vasthouden aan mijn "oorspronkelijke" plan van mijn gereserveerde 3 automaten.

ps: hoe meer ik nu lees over de Zendure (in mijn geval de 2400AC+/AB300L), hoe mooier deze uit de bus komt. Straks maar eens gaan inlezen over de instellingen en welke modus het beste te kiezen na einde/salderen/contract, want medio 2027 komt rap dichterbij...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp.

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:11
martinusv schreef op maandag 28 september 2026 @ 12:14:
Mijn 2400AC+ staat ingesteld op 'automodus' > 'dynamische tarieven' > 'ANWB' conform mijn energie contract. Normaal wordt er dan bij zon overschot opgeladen en bij geen zon ontladen. Afgelopen nacht echter werd de batterij tussen 0:00 en 1:00 tot 100% bijgeladen en tot 6:00u niet ontladen tbv nachtvraag. Voorzover ik kan nagaan is mijn internet en wifi verbinding intact gebleven. Dus ik vraag me af waar dit vreemde en ongewenste gedrag vandaan kan komen ?
Komt een beetje overeen met mijn probleem deze nacht. Mijn AC2400 staat ingesteld op eigen verbruiksmodus en ondertussen heb ik gezien dat tussen 1u00 en 4u00 de batterij heeft bijgeladen ipv ontladen naar het huis. Minimum SOC staat op 10% en ik had toen nog een batterijniveau van 56%. Dit is dus niet de oorzaak geweest.

Onverklaarbaar, in eigen verbruiksmodus hou je enkel rekening met de P1. Automodus komt hiermee overeen, enkel dat daar ook nog regels zijn ongesteld met dynamische tarieven.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Masuchievo schreef op maandag 28 september 2026 @ 13:29:
[...]

Bedankt voor de info.

NOM is natuurlijk geen ramp, maar tot einde van het jaar is TOU misschien wel het handigste. Daarna HEMS gebruiken.

Wordt er rekening gehouden met TOU icm omvormerverliezen of moet je dagelijks zelf gaan friemelen?
ToU is een goede instelling bij een dynamisch contract. Ik meen dat ik vanaf april dezelfde instelling heb en pas deze week een uurtje vroeger ontlaad. Dus laden om 12.00 en ontladen om 18.00 uur.

Maar goed, zodra de herfst komt zul je handmatig moeten instellen of via HA met cheapest hours de zaak instellen..

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Masuchievo schreef op maandag 28 september 2026 @ 13:29:
[...]

Bedankt voor de info.

Ik heb hem nu zelf in Home Assistant aangestuurd met de Gielz integratie. Dat werkt prima om de dynamisch te optimaliseren. Je stelt de minimale spread in en het aantal uren/kwartieren goedkoop en duur en dan draait het. Ik check wel even elke dag of ik misschien 2 cycli kan draaien (flinke ochtend pieken ook af en toe).

ToU modus werkte voor mij destijds niet zo fijn, omdat hij dus op de piek NOM ging draaien ipv 2400W terugleveren. Dat was net na de introductie van Hems2.0. Ik weet niet of dat inmiddels met updates is verbeterd.

Wat wel goed was aan Hems2.0 is dat hij automatisch hoge en lage prijzen instelde. Alleen kon je dus niet meer instellen wat hij moest doen bij hoog/middel/laag. Als dat er nu wel in zit zou het eigenlijk wel goed zijn.

Misschien dat anderen die nog wel de Zendure app gebruiken hier meer over kunnen zeggen?

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 28-09-2026 14:26 ]

Pagina: 1 ... 302 303 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 4. Het aansluiten van de Zendure mag besproken worden maar eigen inzet wordt verwacht! Dus zoek eerst even.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.

Heb je een 2400? Check dan even Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren