wmeester schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:14:
[...]

Ik ben redelijk nieuw in HA en de common-sense is bij mij nog niet common.

Ik overweeg een zendure batterij te kopen maar wordt niet gelukkig van Cloud based dingen en heb dus wel oren naar dingen lokaal draaien.
Als ik het goed begrijp heb je dan een home assistant kastje nodig:
dat is één optie, je kunt ook een raspPi nemen, ook daar draait HA probleemloos op of je neemt een van de vele mini PC die op een intel N100/150 of vergelijkbaar draaien (deze verbruiken ook slechts 6-10W) en zijn ook prima geschikt om daar onder Linux ( of zelfs Windows) HA op te draaien.
dus keuze genoeg en de werking is voor dit soort kastjes redelijk gelijk.
-https://www.home-assistant.io/green
(ja ik ben lui, ga niets zelf bouwen)
-Een p1 meter (welke dan?)
bij HA ben je redelijk vrij en heb je veel keuze, een HW is bv een goede keuze, wil je echter ook de software van Zendure zelf gebruiken ( een smartphone is dan al genoeg, dat is wel via de cloud) werkt dat echter nu niet en heb je de Zendure P1 nodig, die overigens ook prima met HA werkt.
-en zou je met de software/instellingen van gielz https://github.com/Gielz1986/Zendure-HA-zenSDK en boel kunnen aansturen.
ja
Maar hoe komt de data van de batterijen dan bij de HA-kastje?
wifi, via de batterij en P1.

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:39
Vaez schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 15:51:
[...]

Hoe meet je deze temperatuur dan? 62 °C is de temperatuur die de Home Assistant Zender-integratie aangeeft bij het "SolarFlow 2400 AC+" apparaat(entiteit "Apparaat Temperatuur")). Deze gaat nooit boven de 62 °C. Hij gaat namelijk throttlen en daardoor laden met 2200 i.p.v. 2400 en dan stijgt deze temperatuur ook niet meer. Overigens gaat deze temperatuur, ook als hij in stand-by staat, nooit onder de 30 °C(de omgeving is 23/24 °C). Hij is best warm als hij volop aan het laden is, maar ik kan nog wel mijn hand erop leggen. Bij het ontladen wordt hij nooit echt warm(nooit boven de 50C). Er zitten 3 extra batterijen onder(deze worden niet warm, max. 35 °C), Het is voornamelijk de omvormer die warm wordt.

Gaat hij bij jou ook nooit minder hard laden?

@Maarten60 Is er dan iets mis met deze apparaten of ligt het puur aan de omgeving? Bij mij staat die in de garage en het zijn voornamelijk de koelribben bovenaan de omvormer die warm worden.
Ik heb een heatmeister met twee 14 cm fan's en gebruik als aansturing daarvoor de interne temperatuursensor uit de Gielz inegratie. Bij + 35 gaan de fan's aan, en bij 33 weer uit. Dat werkt prima. En nee, dus geen last van throttelen.
jannus66 schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:59:
[...]

Ik heb een heatmeister met twee 14 cm fan's en gebruik als aansturing daarvoor de interne temperatuursensor uit de Gielz inegratie. Bij + 35 gaan de fan's aan, en bij 33 weer uit. Dat werkt prima. En nee, dus geen last van throttelen.
ik zat daar dus ook aan te denken, de bevestiging aan de Zendure heb ik al, ik moet wel zeggen dat op dit moment de Zendure SF 24000Pro ook zonder extra koeling prima loopt, staat bij mij in de kelder, dat maakt natuurlijk wel wat uit.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:16
Polvo176 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 15:14:
[...]

Dat verschijnsel ontstaat kennelijk bij een mix van X en L batterijen.
bij alleen X of alleen L type batterijen zie je dat niet.
Dat is niet waar. Je ziet dit bij laad- en ontlaadgedrag dat grote wisselingen laat zien. Dus bij puur NOM in een bewolkte situatie bij een druk bewoond huis. En met name de hele lage vermogens is moeilijk.

Het is dan voor de BMS erg lastig om de inschatting juist te houden. (LFP heeft een dusdanig vlakke laadcurve dat het amper goed meetbaar is op basis van cel voltage.)

Als dit effect er niet was, had die hele verplichte kalibratie elke maand er niet in gezeten. En wat mij betreft is een conservatieve inschatting veel gezonder, want omgekeerd had je de situatie kunnen hebben dat de accu bij weergave van 10% misschien al diep-ontladen is in werkelijkheid.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
TimDJ schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:22:
[...]

Je zou toch zeggen dat zendure gewoon zonder cloud zou moeten kunnen doorwerken. P1 meter zit ook intern op je netwerk.
Je hebt sturing nodig. Jouw accu(s) en P1 zijn domme client devices die alleen data kunnen verzenden (en ontvangen). De accu ontvangt nooit P1 data. Er is helemaal geen processing power aanwezig in de accu. Alleen een lightweight webservertje. Als je dat dus zelf niet invult middels home assistant, homey, etc dan heb je dus de cloud implementatie nodig. En de accu kan wel "last received command" blijven uitvoeren, maar dat zal in veel gevallen niet het gewenste zijn.
En dit is voor tal van apparaten tegenwoordig; want het is voor fabrikanten veel goedkoper en praktischer om de central computing in de cloud te hosten. Voordeel voor fabrikant is big-data; nadeel voor klant is afhankelijkheid van de grillen van de fabrikant, afhankelijk van internet.

---------------

• Mistraller
Ben(V) schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:27:
Als je een DSMR 5 meter hebt kun je de P1 uitgang daarvan rechtstreeks in je HA green stoppen door middel van een FTDI kabel en dan de DSMR
Zoiets bijvoorbeeld:
https://www.robbshop.nl/slimme-meter-kabel-usb-p1-1m

En dan installeer je de DSMR smart meter addon in HA
https://www.home-assistant.io/integrations/dsmr/

Dat is verreweg de goedkoopste en ook eenvoudigste methode.

Als je wilt gaan handelen met een dynamisch contract zou ik de Gielz implementatie aanraden.
wil je enkel NOM draaien dan zou ik de Firesone implementatie nemen.
Die vind je hier:
https://github.com/Zendure/Zendure-HA
FTDI kabeltje werkt ook gewoon op een DSMR4; ik moet zeggen dat ik verrast was met het resultaat. (En op ali is zo'n kabel een stuk goedkoper; die doet het hier al vele jaren)
Ik doe NOM in Gielz trouwens.

Je moet alleen in HA nog een kleine nacalculatie doen op de P1 data en die via een helper beschikbaar maken. Maar dat stelt weinig voor.

---------------

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:45
Mistraller schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:04:
[...]

Dat is niet waar. Je ziet dit bij laad- en ontlaadgedrag dat grote wisselingen laat zien. Dus bij puur NOM in een bewolkte situatie bij een druk bewoond huis. En met name de hele lage vermogens is moeilijk.

Het is dan voor de BMS erg lastig om de inschatting juist te houden. (LFP heeft een dusdanig vlakke laadcurve dat het amper goed meetbaar is op basis van cel voltage.)

Als dit effect er niet was, had die hele verplichte kalibratie elke maand er niet in gezeten. En wat mij betreft is een conservatieve inschatting veel gezonder, want omgekeerd had je de situatie kunnen hebben dat de accu bij weergave van 10% misschien al diep-ontladen is in werkelijkheid.
Ik heb genoeg met deze batterijen geswapt om te weten dat het wel waar is, alleen bij de 800plus komt dat weinig of niet voor, dat kan weer te maken hebben met nieuwe software.
Punt is dat in de L en X versie verschillende BMS'en zitten die pas 100% geven als ze het eens zijn.
Ook hebben ze het soms moeilijk om eens te worden als er sterk wisselende belastingen zijn.
Ik heb 3 Hypers waarvan 1 een half jaar jonger is dan de andere 2, daar zit andere hardware en software in.
Je kunt dus onder bepaalde omstandigheden ander gedrag zien
Voortschrijdend inzicht van Zendure zullen we maar zeggen.
Daar laat ik het maar bij.
Ben(V) schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:27:
Als je een DSMR 5 meter hebt kun je de P1 uitgang daarvan rechtstreeks in je HA green stoppen door middel van een FTDI kabel en dan de DSMR
Zoiets bijvoorbeeld:
https://www.robbshop.nl/slimme-meter-kabel-usb-p1-1m

En dan installeer je de DSMR smart meter addon in HA
https://www.home-assistant.io/integrations/dsmr/

Dat is verreweg de goedkoopste en ook eenvoudigste methode.

Als je wilt gaan handelen met een dynamisch contract zou ik de Gielz implementatie aanraden.
wil je enkel NOM draaien dan zou ik de Firesone implementatie nemen.
Die vind je hier:
https://github.com/Zendure/Zendure-HA
Ik breek even in - wat is het voordeel hiervan boven een integratie met de HW P1-meter...? Niet draadloos meer / stabielere verbinding? Kan dat eventueel via een splitter...? Ik kende deze optie nog niet, vandaar.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:50

m-vw

Dus?

Mistraller schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:18:
[...]

FTDI kabeltje werkt ook gewoon op een DSMR4; ik moet zeggen dat ik verrast was met het resultaat. (En op ali is zo'n kabel een stuk goedkoper; die doet het hier al vele jaren)
Ik doe NOM in Gielz trouwens.

Je moet alleen in HA nog een kleine nacalculatie doen op de P1 data en die via een helper beschikbaar maken. Maar dat stelt weinig voor.
Maken jullie dan gebruik van de 'afwijkende p1 meter' optie?

Als je bij Gielz gewoon het ip-adres van je HW-P1 meter invoert hoef je helemaal niets te doen. Blijft voor mij de makkelijkste optie.

En mijn HA server staat op zolder, dat maakt een kabel trekken niet mogelijk.

En mbt de temperaturen. Mijn batterijen staan in de garage die toch best warm werd deze zomer, maar heb volgens mij nooit temperaturen boven de 42 graden gezien. Verbaas mij echt iedere keer weer als ik hier dingen lees over 60+ graden.

[ Voor 43% gewijzigd door m-vw op 07-09-2026 14:33 ]

m-vw schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:21:
[...]

Maken jullie dan gebruik van de 'afwijkende p1 meter' optie?

Als je bij Gielz gewoon het ip-adres van je HW-P1 meter invoert hoef je helemaal niets te doen. Blijft voor mij de makkelijkste optie.

En mijn HA server staat op zolder, dat maakt een kabel trekken niet mogelijk.

En mbt de temperaturen. Mijn batterijen staan in de garage die toch best warm werd deze zomer, maar heb volgens mij nooit temperaturen boven de 42 graden gezien. Verbaas mij echt iedere keer weer als ik hier dingen lees over 60+ graden.
Lees jij batterij temperatuur af, of de omvormertemperatuur? Die 60 graden gaan over het algemeen over de omvormer, mijn batterijen halen eigenlijk nooit meer dan 40, meen ik.

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:05
Mistraller schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:13:
[...]

Je hebt sturing nodig. Jouw accu(s) en P1 zijn domme client devices die alleen data kunnen verzenden (en ontvangen). De accu ontvangt nooit P1 data. Er is helemaal geen processing power aanwezig in de accu. Alleen een lightweight webservertje. Als je dat dus zelf niet invult middels home assistant, homey, etc dan heb je dus de cloud implementatie nodig. En de accu kan wel "last received command" blijven uitvoeren, maar dat zal in veel gevallen niet het gewenste zijn.
En dit is voor tal van apparaten tegenwoordig; want het is voor fabrikanten veel goedkoper en praktischer om de central computing in de cloud te hosten. Voordeel voor fabrikant is big-data; nadeel voor klant is afhankelijkheid van de grillen van de fabrikant, afhankelijk van internet.
Is dit zo dat het werkt?
Laatst was de cloud geruime tijd off line en toch werd NoM gehandhaafd voor de volledige periode bij mij.
Enkel de statistieken waren niet in orde.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
@Mistraller
Het werkt wel met een DSMR 4 meter maar die geven maar een keer per 10 seconden data uit en dat werkt niet erg lekker als je een batterij wil sturen.
Dan is een shelly met CT klemmen een betere optie (of wachten tot je meter vervangen wordt).
Een DSMR 5 meter geeft een keer per seconde data.

@Gramser
Een ftdi kabel is veel goedkoper, heeft nooit draadloze problemen, heeft geen latency en gaat gewoon rechtstreeks (of via een echte p1 splitter) in de meter aan de ene kant en in een USB port van de HA server aan de andere kant.
Nadeel kan zijn dat je de HA server in de meterkast moet zetten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Geinig - voor als de HW-P1 meter ooit kuren gaat vertonen misschien een aardig alternatief. Of om de HW-P1 wat minder te belasten en die wel gewoon in gebruikt te houden voor het HW-ecosysteem.

• m-vw

m-vw

Dus?

Gramser schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:51:
[...]

Lees jij batterij temperatuur af, of de omvormertemperatuur? Die 60 graden gaan over het algemeen over de omvormer, mijn batterijen halen eigenlijk nooit meer dan 40, meen ik.
Standaard rapportage in de app, dat zijn dus de batterijen. Maar ik heb nog nooit een situatie gehad dat ik mijn hand op de omvormer legde dat ik dacht wat is hier aan de hand.

Als ik naar de curl output van één apparaat kijk dan zou dan hyperTmp de omvormertemperatuur kunnen zijn?
m-vw schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:30:
[...]

Standaard rapportage in de app, dat zijn dus de batterijen. Maar ik heb nog nooit een situatie gehad dat ik mijn hand op de omvormer legde dat ik dacht wat is hier aan de hand.

Als ik naar de curl output van één apparaat kijk dan zou dan hyperTmp de omvormertemperatuur kunnen zijn?
Geen idee,ik maak gebruik van Gielz en daar is een grafiekje voor opgenomen... toen ik nog HEMS gebruikte dacht ik ook eerst "waar hebben ze het over". Maar de omvormertemperatuur is echt wel een tikkie hoger. Als ik m'n hand erop leg schrik ik ook niet, en het is ook echt niet volcontinu hoog, maar er zijn momenten bij volle bak laden dat het BMS ingrijpt en het laadvermogen terugschroeft. Zeldzaam bij mij.

• m-vw

m-vw

Dus?

Gramser schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:35:
[...]

Geen idee,ik maak gebruik van Gielz en daar is een grafiekje voor opgenomen... toen ik nog HEMS gebruikte dacht ik ook eerst "waar hebben ze het over". Maar de omvormertemperatuur is echt wel een tikkie hoger. Als ik m'n hand erop leg schrik ik ook niet, en het is ook echt niet volcontinu hoog, maar er zijn momenten bij volle bak laden dat het BMS ingrijpt en het laadvermogen terugschroeft. Zeldzaam bij mij.
Even op het juiste tabblad gekeken (Hier kijk ik eigenlijk nooit) en hyperTmp is inderdaad de bron van de grafiek.

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:06
De vervangende set 2400+ binnen en neergezet. Wat ik las dat je de accu met omvormer aan elkaar moet klemmen. Maar waarmee dan? Ik zie niets bijgeleverd behalve de klem voor aan de muur montage. Zie ik iets over het hoofd?

• wadwandelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:50
Bij de 2400+ zit de omvormer aan de batterij vast. En het vastmaken aan de muur is alleen tegen omvallen omdat je de batterijen stapelt. 2 zwarte u-profieltjes.

[ Voor 11% gewijzigd door wadwandelaar op 07-09-2026 16:08 ]

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:06
wadwandelaar schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:06:
Bij de 2400+ zit de omvormer aan de batterij vast. En het vastmaken aan de muur is alleen tegen omvallen omdat je de batterijen stapelt. 2 zwarte u-profieltjes.
Snap ik maar ik dacht dat je de extra accu eronder ook nog moest vastmaken

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:44
ik zie het noodstoom stopcontact van de 2400AC+ echt als iets voor nood, en dus is standby voor mij niet echt nodig. maar kan ik dit noodstroom stopcontact ook via bluetooth aanzetten. Anders heb ik een soort kip/ei situatie. want bij stroomuitval heb ik geen WiFi, dus enige wat over is is dus bluetooth.

• Mscroos
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:57
wesley2004 schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:21:
[...]

Nee hoeft niet

Zendure 3 x AC2400+ 24.5kWh, Alfen Eve Single pro, Enphase 6000WP, Home assistant running on Proxmox

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:03
Ben(V) schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:27:
En een fysieke poort nodig heeft, dan kan een p1 meter met een UTP aansluiting nog een betere optie zijn dan WiFi, voor mensen met HAOS in een VM op een cluster bijvoorbeeld ;)

• Mistraller
Polvo176 schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:45:
[...]

Ik heb genoeg met deze batterijen geswapt om te weten dat het wel waar is, alleen bij de 800plus komt dat weinig of niet voor, dat kan weer te maken hebben met nieuwe software.
Punt is dat in de L en X versie verschillende BMS'en zitten die pas 100% geven als ze het eens zijn.
Ook hebben ze het soms moeilijk om eens te worden als er sterk wisselende belastingen zijn.
Ik heb 3 Hypers waarvan 1 een half jaar jonger is dan de andere 2, daar zit andere hardware en software in.
Je kunt dus onder bepaalde omstandigheden ander gedrag zien
Voortschrijdend inzicht van Zendure zullen we maar zeggen.
Daar laat ik het maar bij.
Laat ik het zo zeggen; ik heb 2 stuks AC2400+ met een 1x L accu, alles in 1 koop; een iets afwijkend percentage tov werkelijkheid (wat je pas weet bij 100% laden) treedt altijd op bij trager laden door weinig zon aanbod als de laatste kalibratie even geleden was. En dat geldt voor zowel de ingebouwde accu als de onderliggende batterij en in beide stapeltjes. En ik zie deze vraag hier; en in de gebruikersgroep op facebook heel vaak voorbij komen. Ook met de 800.
Meetwaardes laten het gewoon zien. Eigenschappen van een LFP; het blijft altijd koffiedik kijken. En nogmaals, beter iets te conservatief wat mij betreft.
Maar geen situatie is inderdaad hetzelfde, in handelsmodes en hoge vermogens is het percentage vaak betrouwbaarder.

---------------

HiBe schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:35:
ik zie het noodstoom stopcontact van de 2400AC+ echt als iets voor nood, en dus is standby voor mij niet echt nodig. maar kan ik dit noodstroom stopcontact ook via bluetooth aanzetten. Anders heb ik een soort kip/ei situatie. want bij stroomuitval heb ik geen WiFi, dus enige wat over is is dus bluetooth.
Ik meen mij te herinneren dat iemand dit heeft getest - en werkend bevonden. Was het @Hippe Lip ..? Weet niet meer.

• Mistraller
Ben(V) schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:27:
@Mistraller
Het werkt wel met een DSMR 4 meter maar die geven maar een keer per 10 seconden data uit en dat werkt niet erg lekker als je een batterij wil sturen.
Dan is een shelly met CT klemmen een betere optie (of wachten tot je meter vervangen wordt).
Een DSMR 5 meter geeft een keer per seconde data.

@Gramser
Een ftdi kabel is veel goedkoper, heeft nooit draadloze problemen, heeft geen latency en gaat gewoon rechtstreeks (of via een echte p1 splitter) in de meter aan de ene kant en in een USB port van de HA server aan de andere kant.
Ik heb een raspberry type 1 in de meterkast die als remote fungeert (Zitten ook alle bedrade sensoren, watermeter, etc etc op via GPIO), je HA hoeft zeker niet in de MK te zitten.

Met dsmr4 werkt het iets minder strak inderdaad, maar nochtans vallen de resultaten me niet tegen. Over de dag blijft verbruik/teruglevering zeker onder 1kWh en het netto resultaat doorgaans onder de 0,5.

Het is natuurlijk ook niet zo dat je data altijd 10 seconden vertraagd is, als het telegram voorbij komt vlak nadat een verbruiker is ingeschakeld, dan is het net zo snel. In het meest slechte geval duurt het ~9 seconden langer voor het bericht verwerkt wordt.
In mijn situatie zou het geldverspilling zijn om alleen hiervoor CT klemmen te kopen. Maar wellicht werkt het bij anderen wel minder goed. De P1 van zendure via de Cloud HEMS gaf ook een slechter resultaat bij mij.

Blijft N=1. :)

---------------

• Mistraller
Gramser schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:07:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat iemand dit heeft getest - en werkend bevonden. Was het @Hippe Lip ..? Weet niet meer.
Ik meen ook dat dat via BT werkt, zou anders ook wel een misser zijn. Hotspotje met je telefoon zou zelfs ook nog kunnen. Maar moet je hem daarna wel reconnecten; dan zit je toch al in BT modus.
Zelf heb ik een UPS staan, daarmee blijft mijn hele netwerk nog even leven, en zodra Home Assistant stroomuitval detecteert gooit ie ook de off-grid stopcontacten actief.

---------------

• Mistraller
bruneelm schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:04:
[...]

Is dit zo dat het werkt?
Laatst was de cloud geruime tijd off line en toch werd NoM gehandhaafd voor de volledige periode bij mij.
Enkel de statistieken waren niet in orde.
Sturing zal plaatsvinden vanuit AWS container, terwijl voor het opslaan van bulkdata een S3-bucket gebruikt wordt. Dus als statistieken er ff uitliggen en de sturing niet, dan is dat zomaar mogelijk en dan werkt het, en heb je dus geen data.
Ik heb geen idee hoe Zendure hun spullenboel exact heeft ingericht (Ze zitten volgens mij wel bij AWS in Frankfurt). Het is 100% zo dat je accu en p1 dongle "domme" nodes zijn en geen zelfstandige interactie uitvoeren met elkaar.
Als je je internet modem uitzet en alles blijft netjes werken, dan ben je cloud-onafhankelijk. Anders niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 07-09-2026 17:32 ]

---------------

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:25
Gramser schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:07:
[...]

(y) @HiBe @Mistraller

Was wel de gewone AC maar de + werkt het zelfde.
Acidrain in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC+ 8,16kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
Vooral bij snel wisselende belasting en/of PV stroom werkt het erg slecht is mijn ervaring.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 19:01
wesley2004 schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:21:
[...]

Dit betrof de "gewone" 2400 serie. Niet de 2400+.
Pagina: 1 ... 297 298 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 4. Het aansluiten van de Zendure mag besproken worden maar eigen inzet wordt verwacht! Dus zoek eerst even.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.

Heb je een 2400? Check dan even Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren