• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:02
knorde schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 18:15:
[...]

Ik heb hier een multimeter liggen. Kan ik daar iets mee meten? Ja natuurlijk kan dat haha maar ik bedoel kan ik ook meter of er daadwerkelijk 800 watt uitkomt of niet?
Hoge stromen meten met een multimeter is niet zonder risico. Een ampèretang gebruiken is veiliger, maar ook niet direct heel precies. Als je het echt wilt weten, hang er een MID-gekeurde kWh-meter tussen. Maar die moeten doorgaans in een groepenkast, dus geenzins eenvoudig om "even" te kijken. Gezien je vraag of dit überhaupt met een multimeter kan zou ik het niet aanraden ;)

Bij 800 W en een stekker geeft een smartplug (zoals bv Shelly) een prima indicatie. Ik vind ze zelfs redelijk nauwkeurig gezien het doel dat ze dienen.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:09
Zwartoog schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:02:
[...]

Hoge stromen meten met een multimeter is niet zonder risico. Een ampèretang gebruiken is veiliger, maar ook niet direct heel precies. Als je het echt wilt weten, hang er een MID-gekeurde kWh-meter tussen. Maar die moeten doorgaans in een groepenkast, dus geenzins eenvoudig om "even" te kijken. Gezien je vraag of dit überhaupt met een multimeter kan zou ik het niet aanraden ;)

Bij 800 W en een stekker geeft een smartplug (zoals bv Shelly) een prima indicatie. Ik vind ze zelfs redelijk nauwkeurig gezien het doel dat ze dienen.
Het multimeter idee heb ik ook maar laten varen haha.

Ik blijf echter met 30 watt verschil zitten, en hoe goed ik ook zoek op internet ik kan werkelijk geen 1 melding/vraag vinden van iemand die hetzelfde ervaart.

Ik heb van Zendure inmiddels reactie dat ze screenshots willen.
Gelukkig had ik de SF 800+ ook nog staan dus ik heb ze nu screenshots gestuurd van beide, waarbij de SF 1600+ dus 30 watt minder leverd dan gemeld in de Zendure app en de SF 800+ precies klopt. Dit alles gemeten bij het ontladen en met 2 verschillende energy sockets van Homewizard.

[ Voor 4% gewijzigd door knorde op 13-08-2026 14:30 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
knorde schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 14:28:
[...]

Het multimeter idee heb ik ook maar laten varen haha.

Ik blijf echter met 30 watt verschil zitten, en hoe goed ik ook zoek op internet ik kan werkelijk geen 1 melding/vraag vinden van iemand die hetzelfde ervaart.

Ik heb van Zendure inmiddels reactie dat ze screenshots willen.
Gelukkig had ik de SF 800+ ook nog staan dus ik heb ze nu screenshots gestuurd van beide, waarbij de SF 1600+ dus 30 watt minder leverd dan gemeld in de Zendure app en de SF 800+ precies klopt. Dit alles gemeten bij het ontladen en met 2 verschillende energy sockets van Homewizard.
Zelf heb ik de SF800Plus. Zou jij screenshots hier kunnen plaatsen hoe jij ziet dat voor de 800plus dezelfde info wordt getoond in de HW en de Zendure apps? Als ik bijvoorbeeld kijk op een bepaald tijdstip (in dit geval 10.30 uur) zie ik in de Zendure app een andere waarde dan in de HW app (ik maak ook gebruikt van de HW energie stekker). Ik denk dat dat ook veroorzaakt wordt doordat in de Zendure app elke minuut waarden laat zien in de grafiek en de HW app elke 5 minuten.

Of kijk je naar de totale invoer en uitvoer? Dit kan ik niet helemaal vergelijken want de HW app toont deze cijfers met 1 decimaal, de Zendure app met 2 decimalen.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 13-08-2026 16:01 ]

• meesje
  • Nu online
Mijn batterijen (drie keer sf800plus + 1 keer ab2000x) geven nu in de schuur en de werkkamer een temperatuur aan van 31 graden, de sf800plus op zolder 33 graden en de extra ab2000x 31 graden. Dit zijn toch prima temperaturen en ik hoef daar toch geen extra koeling voor te gaan regelen? Ze staan nu overigens in stand-by. Dat scheelt natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 13-08-2026 17:12 ]

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
meesje schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:11:
Mijn batterijen (drie keer sf800plus + 1 keer ab2000x) geven nu in de schuur en de werkkamer een temperatuur aan van 31 graden, de sf800plus op zolder 33 graden en de extra ab2000x 31 graden. Dit zijn toch prima temperaturen en ik hoef daar toch geen extra koeling voor te gaan regelen? Ze staan nu overigens in stand-by. Dat scheelt natuurlijk.
Nee

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:25
Zijn dit batterij-temperaturen of omvormertemperaturen? De laatste zie je niet in de Zendure-app. Wel in HA.

[ Voor 32% gewijzigd door Gramser op 13-08-2026 17:14 ]

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online
Vandaag mijn solarflow 2400AC+ aangekomen met 2 extra batterijen (AB3000L).Integratie loopt via Home assitant en de Gielz integratie.

Nu zag ik net dat er als beschikbare energie maar 5.94 kWh staat. Dat lijkt me laag voor een 8.16kWh batterij, of zie ik iets over het hoofd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDGdfg1nb_w3SBpqdcamE18Qajk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtwPJK8428HCDXllFomVGafP.jpg?f=fotoalbum_large ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uM-mMymzMpD99agn1o9CCxaqm6s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/X4ru0ygawOZAYIPlI88hV5CN.jpg?f=user_large

• meesje
  • Nu online
Gramser schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:14:
Zijn dit batterij-temperaturen of omvormertemperaturen? De laatste zie je niet in de Zendure-app. Wel in HA.
Drie temperaturen zijn van de sf800plus (dus omvormer?) en eentje van de ab2000x batterij. Deze info komt uit de Zendure app.

• meesje
  • Nu online
Geen prima temperaturen? Of geen extra koeling nodig?

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56
Sky74 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:24:
Vandaag mijn solarflow 2400AC+ aangekomen met 2 extra batterijen (AB3000L).Integratie loopt via Home assitant en de Gielz integratie.

Nu zag ik net dat er als beschikbare energie maar 5.94 kWh staat. Dat lijkt me laag voor een 8.16kWh batterij, of zie ik iets over het hoofd.

[Afbeelding] ?

[Afbeelding]
8.16 kWh en min soc van 10% is 7.34 kWh. Dan wordt nog de ontlaadefficiëntie meegenomen.

Bij mij is die rond de 90% en heb ik ook 6.60 kWh beschikbare energie. 5.94 is wel wat laag indd.

• Gramser
meesje schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:25:
[...]

Drie temperaturen zijn van de sf800plus (dus omvormer?) en eentje van de ab2000x batterij. Deze info komt uit de Zendure app.
Ik ken de SF800plus niet, maar is dat batterij en omvormer in één? Dan is het, vermoed ik, alsnog de temperatuur van de ingebouwde batterij. Zo is het ook met de AC2400+: batterij en omvormer in een behuizing, maar de app laat alleen de batterijtemperatuur zien. De omvormertemperatuur wordt echter ook gemeten en is alleen beschikbaar via bvb HA.

• Gramser
Victor.S schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:29:
[...]

8.16 kWh en min soc van 10% is 7.34 kWh. Dan wordt nog de ontlaadefficiëntie meegenomen.

Bij mij is die rond de 90% en heb ik ook 6.60 kWh beschikbare energie. 5.94 is wel wat laag indd.
Geef het even. Je zult zien dat dit varieert.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:10
Sky74 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:24:

[Afbeelding] ?

[Afbeelding]
Hoe ziet jou grafiek van de beschikbare energie er uit?
Ik heb gemerkt dat die onder Zenki behoorlijk kan stuiteren, oorzaak onbekend, zie het bijna nooit in auto mode, eigengebruiksmode of aangepaste mode.
Het zou bij Gielz ook voor kunnen komen.
Het herstelt zich ook wel weer, je krijgt er niet minder kWh om.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJFY7oUFKP2mUtzLRcVO9NCmKQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S89QUSqD9GHynRSe4ukTW301.jpg?f=fotoalbum_large

• meesje
  • Nu online
Gramser schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:43:
[...]

Ik ken de SF800plus niet, maar is dat batterij en omvormer in één? Dan is het, vermoed ik, alsnog de temperatuur van de ingebouwde batterij. Zo is het ook met de AC2400+: batterij en omvormer in een behuizing, maar de app laat alleen de batterijtemperatuur zien. De omvormertemperatuur wordt echter ook gemeten en is alleen beschikbaar via bvb HA.
Je hebt gelijk. Er staat ook ‘AB2000L’ en ‘batterijpakket’.

• knorde
meesje schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:31:
[...]

Zelf heb ik de SF800Plus. Zou jij screenshots hier kunnen plaatsen hoe jij ziet dat voor de 800plus dezelfde info wordt getoond in de HW en de Zendure apps? Als ik bijvoorbeeld kijk op een bepaald tijdstip (in dit geval 10.30 uur) zie ik in de Zendure app een andere waarde dan in de HW app (ik maak ook gebruikt van de HW energie stekker). Ik denk dat dat ook veroorzaakt wordt doordat in de Zendure app elke minuut waarden laat zien in de grafiek en de HW app elke 5 minuten.

Of kijk je naar de totale invoer en uitvoer? Dit kan ik niet helemaal vergelijken want de HW app toont deze cijfers met 1 decimaal, de Zendure app met 2 decimalen.
Ik kijk echt in de NU (live) weergave maar het is ook in de gewone weergave.
Hierbij de screenshots van de SF800+ bij het ontladen:
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/SF800PlusZendure.jpg

Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/SF800PlusHomewizard.jpg

En hierbij de screenshots van de SF1600+ waar dus ongeveer 30 watt verschil in zit:
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/SF1600PlusZendure.jpg

Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/SF1600PlusHomewizard.jpg

Wat doet hij bij jou bij live (NU) weergave als je 800 watt terug laat leveren?
Bij mij (SF1600+) staat er dan in de Zendure app 799 en in de Homewizard app ongeveer 770.

Bij de SF 800+ klopt het wel.
Het was fijner geweest als ik de 800 watt gewoon volledig kon gebruiken met mijn SF1600+, zoals bij de SF800+ wel kon. Nu wordt hij afgeknepen op 770 ongeveer (terwijl in de Zendure app 799 staat).

[ Voor 17% gewijzigd door knorde op 13-08-2026 18:36 ]

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online
Polvo176 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:48:
[...]

Hoe ziet jou grafiek van de beschikbare energie er uit?
Ik heb gemerkt dat die onder Zenki behoorlijk kan stuiteren, oorzaak onbekend, zie het bijna nooit in auto mode, eigengebruiksmode of aangepaste mode.
Het zou bij Gielz ook voor kunnen komen.
Het herstelt zich ook wel weer, je krijgt er niet minder kWh om.

[Afbeelding]
ondertussen al iets boven de 6, dus zal inderdaad even wat wachten zijn.

Thx

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jS4Iw2-S86vFIW-Dv0PV2EePdhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lmrhVmQvCvSRaXnyjGfPOiTp.png?f=fotoalbum_large

• meesje
  • Nu online
knorde schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 18:27:
[...]

Ik kijk echt in de NU (live) weergave maar het is ook in de gewone weergave.
Hierbij de screenshots van de SF800+ bij het ontladen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En hierbij de screenshots van de SF1600+ waar dus ongeveer 30 watt verschil in zit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat doet hij bij jou bij live (NU) weergave als je 800 watt terug laat leveren?
Bij mij (SF1600+) staat er dan in de Zendure app 799 en in de Homewizard app ongeveer 770.

Bij de SF 800+ klopt het wel.
Het was fijner geweest als ik de 800 watt gewoon volledig kon gebruiken met mijn SF1600+, zoals bij de SF800+ wel kon. Nu wordt hij afgeknepen op 770 ongeveer (terwijl in de Zendure app 799 staat).
Ah, de Nu weergave. Niet bij stilgestaan. Net twee keer even gekeken. Zendure app op de iPhone actief en de HW app op mijn iPad.

Bij 800w ontladen, geeft de HW app 809w aan. En bij 174w ontladen, gaf HW 4w meer aan. In mijn ogen acceptabele verschillen en niet zo groot als jouw 1600plus.

• knorde
meesje schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 18:47:
[...]

Ah, de Nu weergave. Niet bij stilgestaan. Net twee keer even gekeken. Zendure app op de iPhone actief en de HW app op mijn iPad.

Bij 800w ontladen, geeft de HW app 809w aan. En bij 174w ontladen, gaf HW 4w meer aan. In mijn ogen acceptabele verschillen en niet zo groot als jouw 1600plus.
Dit is dus exact het probleem, bij de SF800+ komt het gewoon aardig overeen.

Zijn er hier nog meer mensen die Homewizard gebruiken en een andere Solarflow dan de SF800+ hebben? Zou je eens willen kijken wat hij doet als je 800 watt terug aan het leveren bent? Dan kunnen we kijken of dit alleen bij bepaalde modellen speelt of dat ik gewoon mijn 2de defecte unit heb ontvangen :) Het serienummer zit 9 getallen tussen de vorige die ik kreeg.

[ Voor 3% gewijzigd door knorde op 13-08-2026 18:54 ]

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58

koboy

Heb een idee voor een icon

knorde schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 18:52:
[...]

Dit is dus exact het probleem, bij de SF800+ komt het gewoon aardig overeen.

Zijn er hier nog meer mensen die Homewizard gebruiken en een andere Solarflow dan de SF800+ hebben? Zou je eens willen kijken wat hij doet als je 800 watt terug aan het leveren bent? Dan kunnen we kijken of dit alleen bij bepaalde modellen speelt of dat ik gewoon mijn 2de defecte unit heb ontvangen :) Het serienummer zit 9 getallen tussen de vorige die ik kreeg.
Ik zit al 2? weken op mijn handen. De hamvraag is: in hoeverre beïnvloedt dit verschil de aansturing in de praktijk? M.a.w. lukt het om NOM te houden? Zo ja, dan is dit copulans formicidae.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• knorde
koboy schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 18:58:
[...]

Ik zit al 2? weken op mijn handen. De hamvraag is: in hoeverre beïnvloedt dit verschil de aansturing in de praktijk? M.a.w. lukt het om NOM te houden? Zo ja, dan is dit copulans formicidae.....
Dat je niet de hele 800 watt kan benutten bij de SF 1600+ en bij de SF 800+ wel :)

Pagina: 1 ... 290 291 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 4.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.

Heb je een 2400? Check dan even Zendure 2400 AC Gesmolten connectoren