Ik vind dat juist zeer verstandig. Ik denk dat Fortuyn dit ook goed zag. Hij benaderde het in mijn ogen terecht als ideologie. Volgens mij kun je die overigens in de volle breedte als orthodox zien. Wijs mij maar eens een een paar (zogenaamd niet orthodoxe) islamitisch gezinnen aan waarin een zoon of dochter openlijk gay is en men vrolijk samen verder leeft. Die ga je niet vinden.D-e-n schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:32:
Daar wordt dus helemaal niet over nagedacht. In de publieke opinie wordt vooral de hele Islam onder de bus gegooid. En dat lijkt mij dus heel erg dom. Als je de uitwassen binnen een groep wilt bestrijden heb je boven alles de medewerking van de rest van die groep nodig. Als Wilders, Eerdmans, van der Plas etc. iets bereiken dan is het dat ze probleemjongeren eerder de orthodoxie injagen dan dat ze ze eruit trekken.
Edit: dit is wellicht een wat scherp voorbeeld. Maar laat zien hoezeer dat orthodoxe al ingebakken zit. Dat zit structureel in de cultuur en een systeem wat dat oplegt. Een beetje op SGP niveau als norm, niet als uitzondering. Zolang dit onderdeel van het fundament blijft moeten we niet doen alsof het om uitwassen gaat en dus vooral niet te voorzichtig opereren. Oja en verdere groei...en dus toestroom beperken.
[ Voor 17% gewijzigd door PLAE op 16-08-2025 11:06 ]