De suggestie van een racistische burgeroorlog, aangesticht door de VVD, is nu al door drie posters hier herhaald, en ik zie geen sarcasme tags. Dat ik dat zou aanwakkeren is wel een gotspe.ManiacsHouse schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:23:
Wellicht ben je de sarcasme-tag vergeten (ga ik vanuit, indien niet... tja...) maar je wakkert nog even het racistische burgeroorlog vuurtje extra aan?
Sorry maar waar staat dat?CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:16:
[...]
maar nu zijn we aan het mijmeren over de VVD die probeert opzettelijk een racistische burgeroorlog te ontketenen?
Accelerationisme. Blijkbaar heel gewoon binnen de VVD.D-e-n schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:45:
Sorry maar waar staat dat?
Kalmte alleen kan ons redden.ManiacsHouse schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:23:
[...]
Niet om het een of ander. Maar het gedrag van de Oh zo goede VVD-leidster vertoont rare Trump-achtige trekjes. *knip*Wellicht ben je de sarcasme-tag vergeten (ga ik vanuit, indien niet... tja...) maar je wakkert nog even het racistische burgeroorlog vuurtje extra aan?
Stellingen over dat Van det Plas "gewoon dom" is en Yesilgöz reageert met een partij "kwaadaardigheid". Dit zijn nogal wat dingen die volgens mij op zijn minst deels vanuit de emotie geroepen worden. Het is ook warm.
Mbt de uitspraken, ik vind ze onbegrijpelijk. Ik ben niet zo thuis in de terminilogie, maar inhoudelijk raakt het kant nog wal als je t mij vraagt.
Volgens mij is het ook een blunder. Het Kiezersvolk snakt naar iemand die vertrouwen en rust uitstraalt. Ik denk zelf dat Rutte daarom ook zo succesvol was.
[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 02-07-2025 20:37 ]
Een blunder is een onbewuste fout waarvoor je je eventueel verontschuldigt en daarna weer op de juiste voet verder gaat.
Dit was geen blunder van Yesilgoz. Dit was Yesilgoz zoals Yesilgoz al maanden en maanden acteert. Ze heeft haar woorden ook niet terug genomen.
Het zit ingebakken in conservatisme, pur sang. Ik had het beter kunnen verwoorden, het activeren van predisposities. Zie de publicaties inzake autoritarisme door Karen Stenner.mekkieboek schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:11:
[...]
Over dat 'volledig integraal' er is naar verluid een wat meer linkse conservatieve en een aartsconservatieve vleugel in de VVD. Wat denk je, Is dat accelerationisme gelinked aan één van beide? Staat het daar los van?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Een blunder is het om van dit incident een campagnenummer van te maken. De VVD is niet de partij van relletjes, althans, dat waren ze niet..D-e-n schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:03:
[...]
Een blunder is een onbewuste fout waarvoor je je eventueel verontschuldigt en daarna weer op de juiste voet verder gaat.
Dit was geen blunder van Yesilgoz. Dit was Yesilgoz zoals Yesilgoz al maanden en maanden acteert. Ze heeft haar woorden ook niet terug genomen.
Of de uitspraken bewust onjuist heeft gedaan of niet kan ik niet beoordelen. Sommigen van jullie zijn ervan overtuigd dat het zo is, ik sluit het zeker niet uit.
Er ligt een patroon echter. Zie bijvoorbeeld dat drama van geen cijfers geven en beeldvorming triggeren voor de verkiezingen de vorige keer over data gezinshereniging.DeKever schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:08:
[...]
Een blunder is het om van dit incident een campagnenummer van te maken. De VVD is niet de partij van relletjes, althans, dat waren ze niet..
Of de uitspraken bewust onjuist heeft gedaan of niet kan ik niet beoordelen. Sommigen van jullie zijn ervan overtuigd dat het zo is, ik sluit het zeker niet uit.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dit doet Yesilgoz toch al maanden? Of het nu demonstraties, acties van een BN‐er of iets van PVDA-GL betreft: Yesilgoz verschijnt om de toch al verhitte meute in ons kikkerlandje nog wat verder op te hitsen.DeKever schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:08:
[...]
Een blunder is het om van dit incident een campagnenummer van te maken. De VVD is niet de partij van relletjes, althans, dat waren ze niet..
Rutte deed dat overigens net wat behendiger: ik herinner me nog dat goede getimede interview bij Zomergasten of die vrij populistische beschrijving van het Amsterdamse college. Ook toen werd er al bij tijd en wijle ingespeeld op onderbuikgevoelens van de kiezer. Alleen was Rutte gladjes genoeg om buiten het echte strijdgewoel te blijven
Meer complex dan datCVTTPD2DQ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:48:
[...]
Accelerationisme. Blijkbaar heel gewoon binnen de VVD.
*knip* zonder enige vorm van onderbouwing voegt dit niets toeD-e-n schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:58:
[...]
Er is geen enkele reden aan te nemen dat hij iets heeft tegen alle Joden. Die gast heeft waarschijnlijk, net als de meesten van ons overigens, geen clue wat zionisme is of wat mensen er onder verstaan. Het wordt een beetje als "woke": een scheldwoord en geuzennaam tegelijk.
Door in dit soort gevallen gelijk de antisemitisme kaart te trekken draag je bij aan het klimaat van onderlinge haat (ook al zat dat niet de insteek zijn). Het klimaat waarin dit conflict onderverdeeld wordt in goed vs fout. Een klimaat waarin Israël de heilige is of de duivel. Beide is echter niet waar.
[ Voor 16% gewijzigd door polthemol op 03-07-2025 08:50 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
En andersom wordt iemand uitgemaakt voor woke, en dat staat volgens Yesilgöz (jawel) gelijk aan extreemrechts.
Met andere woorden, dit soort statements nodigen niet echt uit tot discussie en voegen eigenlijk niets toe.
[ Voor 27% gewijzigd door polthemol op 03-07-2025 08:51 ]
*knip*, reactie op geknipte reactie.
[ Voor 92% gewijzigd door NMH op 02-07-2025 20:38 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wie doet dat dan? Iemand meteen voor racist, fascist en xenofoob uitmaken. Wees dan concreet en kom niet aan met alleen ´links´.
[ Voor 34% gewijzigd door polthemol op 03-07-2025 08:51 ]
Ik zie het weinig gebeuren als ik eerlijk ben, maar sta open voor voorbeelden. Maar persoonlijk vind ik dit vallen in een Wilders die als 20 jaar roept wat hij roept, met de bijzin "Maar dat ik niet mag zeggen." Nou, je zegt het al 20 jaar, dus hoezo mag dat niet? Maar mag ik er wel wat van vinden? Er zit een wereld van verschil tussen iets niet mogen zeggen en vinden dat ik er niets van mag zeggen dat jij dat zegt. Het is meestal is het laatste.
Er zijn vele vraagtekens te zetten bij vreemdelingenbeleid. Maar bij veel (nee, niet allemaal) ga je als je dan het gesprek aangaat, snel uitkomen dat het niet om vreemdelingen gaat, maar primair om Moslims of gekleurde mensen. Verdere onderbouwing ontbreekt vaak als je confronteert met feiten. Tja, walks like a duck....
Meer serieuze discussie zijn welkom. Zo is er niets is er op tegen om weer terug te gaan naar het 2-statussen stelsel tussen echte vluchtelingen en ontheemden. Sterker nog decennia gehad voor vw2000. Alleen dan moet je wel met een oplossing komen voor de juridische procedures die dat oplevert, dan daarop was de afschaffing van het stelsel een oplossing. En extra bezuinigen op de IND en Rechtspraak is dan niet het antwoord. Wil je dan grondrechten gaan afschaffen, ga je snel toch richting afbraak rechtstaat. Again... walks like a duck....
[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 03-07-2025 08:52 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
https://www.gelderlander....n-te-waarborgen~a77d5d7f/Douwe Bob zegt dat hij op advies van de politie Nederland heeft verlaten. "Om de veiligheid van m'n gezin en mezelf te waarborgen hebben wij besloten voorlopig te vertrekken", schrijft de 32-jarige zanger op Instagram.
Met dank aan o.a. de politiek leider van de VVD. Lekker bezig.

Ik dacht dat men na Pim Fortuyn, Theo van Gogh wel wat geleerd had...
De manier waarop de dame in kwestie het bericht brengt smeekt gewoon om een reactie en het opruien van anderen. En we zien inmiddels het effect...CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:36:
[...]
De suggestie van een racistische burgeroorlog, aangesticht door de VVD, is nu al door drie posters hier herhaald, en ik zie geen sarcasme tags. Dat ik dat zou aanwakkeren is wel een gotspe.
Het aanwakkeren: expliciet richting mensen wijzen, deze vegetarische bitterbal etende types noemen want stellen zich aan en overdrijven.
[ Voor 37% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-07-2025 21:29 ]
Tja logisch dat hij het land met z'n gezin moet ontvluchten, immers bij de VVD staat veiligheid op 1. Oh wacht.ManiacsHouse schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:20:
[...]
https://www.gelderlander....n-te-waarborgen~a77d5d7f/
Met dank aan o.a. de politiek leider van de VVD. Lekker bezig.![]()
![]()

Ik mag hopen dat als Yesolguz d'r mond open trekt in de debatten en begint te ratelen over "veiligheid" dat ze even aan dit moment herinnerd mag worden. Niemand is veilig bij de VVD, en zeker niet als je een mening hebt die de VVD niet zo lekker ligt. Binnen 24 uur je eigen land moet verlaten door een tweet van een policitus, sjeesh, ene moment ben ik in NL, de ander opeens in China. Bizar en erg zorgwekkend.
Even voor de duidelijkheid: de bitterbal is al sinds jaar en dag het symbool van de VVD. De vegetarische bitterbal is bedoeld als oerhollands pragmatisch snackcompromis.ManiacsHouse schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:20:
Het aanwakkeren: expliciet richting mensen wijzen, deze vegetarische bitterbal etende types noemen want stellen zich aan en overdrijven.
dus je gaat het land verlaten om je eigen veiligheid (en dat van je gezin!!) en gaat vervolgens groots aankondigen dat je het land verlaat....bijzonder verhaalManiacsHouse schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:20:
[...]
![]()
[...]
De manier waarop de dame in kwestie het bericht brengt smeekt gewoon om een reactie en het opruien van anderen. En we zien inmiddels het effect...
Piggen schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:16:
[...]
Wie doet dat dan? Iemand meteen voor racist, fascist en xenofoob uitmaken. Wees dan concreet en kom niet aan met alleen ´links´.
*knip* zo werkt het hier niet: wie stelt moet bewijzen. Het is niet aan de rest van het forum jouw stellingen te gaan onderbouwenCyberpope schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:16:
[...]
Ik zie het weinig gebeuren als ik eerlijk ben, maar sta open voor voorbeelden. Maar persoonlijk vind ik dit vallen in een Wilders die als 20 jaar roept wat hij roept, met de bijzin "Maar dat ik niet mag zeggen." Nou, je zegt het al 20 jaar, dus hoezo mag dat niet? Maar mag ik er wel wat van vinden? Er zit een wereld van verschil tussen iets niet mogen zeggen en vinden dat ik er niets van mag zeggen dat jij dat zegt. Het is meestal is het laatste.
Er zijn vele vraagtekens te zetten bij vreemdelingenbeleid. Maar bij veel (nee, niet allemaal) ga je als je dan het gesprek aangaat, snel uitkomen dat het niet om vreemdelingen gaat, maar primair om Moslims of gekleurde mensen. Verdere onderbouwing ontbreekt vaak als je confronteert met feiten. Tja, walks like a duck....
Meer serieuze discussie zijn welkom. Zo is er niets is er op tegen om weer terug te gaan naar het 2-statussen stelsel tussen echte vluchtelingen en ontheemden. Sterker nog decennia gehad voor vw2000. Alleen dan moet je wel met een oplossing komen voor de juridische procedures die dat oplevert, dan daarop was de afschaffing van het stelsel een oplossing. En extra bezuinigen op de IND en Rechtspraak is dan niet het antwoord. Wil je dan grondrechten gaan afschaffen, ga je snel toch richting afbraak rechtstaat. Again... walks like a duck....
[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 03-07-2025 08:52 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Half bekend en semi bekend Nederland communiceert tegenwoordig via de sociale media dus dat lijkt me het punt niet._Bailey_ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:34:
[...]
dus je gaat het land verlaten om je eigen veiligheid (en dat van je gezin!!) en gaat vervolgens groots aankondigen dat je het land verlaat....bijzonder verhaal
Ik denk dat zo'n 15-10 jaar geleden dit wel genoeg was geweest voor een fractievoorzitter om met stille trom en staart tussen de benen een functie elders te accepteren.ManiacsHouse schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:20:
[...]
![]()
Komt dit allemaal enkel en alleen door Yesilgoz? Natuurlijk niet, figuren als Wierd Duk doen dit ook en Telegraaf gonna Telegraaf.
Maar hoe kun je als "normale partij" dit de leider van je partij laten zijn?
People as things, that’s where it starts.
Wel opletten he. Alleen als Links dat doet is demoniseren. Een doodkist van hem meenemen is grappig, dus heel iets anders.ManiacsHouse schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:20:
[...]
![]()
Wie zijn de extreem/radicale linkse politici waar je het over hebt?
[ Voor 45% gewijzigd door polthemol op 03-07-2025 08:53 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Verrassing het is geen “normale” partij. Er zijn nog wat verdwaalde mensen met goede bedoelingen bij de VVD maar die zitten op een zijspoor.RobinHood schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:36:
[...]
Ik denk dat zo'n 15-10 jaar geleden dit wel genoeg was geweest voor een fractievoorzitter om met stille trom en staart tussen de benen een functie elders te accepteren.
Komt dit allemaal enkel en alleen door Yesilgoz? Natuurlijk niet, figuren als Wierd Duk doen dit ook en Telegraaf gonna Telegraaf.
uiteraard, (half) bekend NL deelt graag wat ze voor avondeten hebbn gehad of vakantie ze hebben gevierd.D-e-n schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:36:
[...]
Half bekend en semi bekend Nederland communiceert tegenwoordig via de sociale media dus dat lijkt me het punt niet.
Maar als je eigen veiligheid in het geding komt, wat hij nu aangeeft, lijkt het me persoonlijk niet bijzonder slim dat met heel NL te delen. En met welk doel?
Ergo de VVD is geen normale partij meer. Dit is gedrag wat bij een non-conforme partij past.RobinHood schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:36:
[...]
Ik denk dat zo'n 15-10 jaar geleden dit wel genoeg was geweest voor een fractievoorzitter om met stille trom en staart tussen de benen een functie elders te accepteren.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
En moet ik dan de trollen op twitter als norm pakken hoe heel rechts zich gedraagt? Kom op zeg, beetje niveau mag wel.
Trollen zijn er aan beide zijden. En reacties onder nu.nl en zo zijn geen norm. Verre van zelfs.
[ Voor 33% gewijzigd door polthemol op 03-07-2025 08:53 ]
Buitenland is groot he._Bailey_ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:40:
[...]
uiteraard, (half) bekend NL deelt graag wat ze voor avondeten hebbn gehad of vakantie ze hebben gevierd.
Maar als je eigen veiligheid in het geding komt, wat hij nu aangeeft, lijkt het me persoonlijk niet bijzonder slim dat met heel NL te delen. En met welk doel?
Dat is geen antwoord op de vraag en ik ga ook niet jouw argumenten opzoeken. Maar aangezien het dus gaat om reacties van nobody´s op Nu.nl en social media stelt het sowieso weinig voor.
[ Voor 36% gewijzigd door polthemol op 03-07-2025 08:53 ]
Hij zegt niet waar hij zit. Dat hij weg is merken mensen vanzelf wel. En met welk doel? Hij zal het even kwijt moeten, kan ik me wel voorstellen, los van wat je van hem vindt._Bailey_ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:40:
[...]
uiteraard, (half) bekend NL deelt graag wat ze voor avondeten hebbn gehad of vakantie ze hebben gevierd.
Hij zal ook hoog in zijn emotie zitten gok ik zo. Dan ben je wat minder geneigd tot rationele keuzes. Verder is het buitenland best groot. Het is niet dat hij zijn hotel aan de Costa del sol doorgeeft._Bailey_ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:40:
[...]
Ik vind het zelfs los van de inhoud schandelijk dat yesilgoz zich hier überhaupt in mengt. Werkelijk ongehoord.
Inhoudelijk heeft ze er ook weinig van te vinden. Dat is tussen de artiest en de organisatie. Bah.
Hoop van harte dat dit geen thema wordt in de Nederlandse verkiezingen.
Inhoudelijk heeft ze er ook weinig van te vinden. Dat is tussen de artiest en de organisatie. Bah.
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 01-07-2025 21:48 ]
Om proberen te de-escaleren, dat er niemand naar zijn huis komt. Dat is begrijpelijk._Bailey_ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:40:
[...]
Nouja, het slachtoffer van de frame van yesilgoz is inmiddels op aanraden van politie het land uit voor zijn veiligheid en die van zijn gezin....CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:36:
[...]
De suggestie van een racistische burgeroorlog, aangesticht door de VVD, is nu al door drie posters hier herhaald, en ik zie geen sarcasme tags. Dat ik dat zou aanwakkeren is wel een gotspe.
Maar nee hoor, yesilgoz doet gewoon netjes debatteren..../s
Als mensen yesilgoz nu nog goed proberen te praten dan zijn ze gewoon net zo slecht als dat mens.
Zolang zij er zit zou geen échte VVD-er op de VVD moeten stemmen.
[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 01-07-2025 22:01 ]
Ik ben bang dat vergelijkingen met het moddergooien in politieke campagnes in de VS dit keer de plank niet echt misslaan.MikeyMan schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:46:
Ik vind het zelfs los van de inhoud schandelijk dat yesilgoz zich hier überhaupt in mengt. Werkelijk ongehoord.
De keuze voor Yesilgoz is geen ongelukje. Met haar geschiedenis is er sprake van voorbedachte rade bij de VVD.
https://www.ad.nl/politie...-snel-verstuurd~a77980b0/
https://www.ad.nl/politie...-snel-verstuurd~a77980b0/
Veel vaker geldt als Yesilgöz uithaalt: ze heeft geen berouw, hoe boos ‘links Nederland ook mag zijn’, zeggen ze dan bij de VVD. Dus noemt ze de demonstraties (‘sit-ins’) op stations vanwege de oorlog in Israël gewoon ‘antisemitisch’.
De grote luchtaanval van de VS op Iran is volgens haar ‘begrijpelijk’ - terwijl haar kabinet sprak van ‘buitengewoon zorgelijk’. Of ze haalt uit naar CDA en ChristenUnie, omdat die volgens haar religieus onderwijs te veel beschermen.
Het komt haar steevast op kritiek te staan, maar in Yesilgöz’ entourage treurt niemand op die momenten. Ze weten nu waar we staan, is het idee.
Het is een mix van profileringsdrang en ijdelheid, weten haar getrouwen. Al haar hele carrière stapt ze geregeld in de spotlight.
In haar tijd als Amsterdams raadslid belde Yesilgöz volgens verslaggevers van Het Parool geregeld zélf de krant of ze mocht reageren als er weer een crimineel was geliquideerd. Ze wilde zich op het thema veiligheid roeren. „Terwijl we op dat moment nog niet eens wisten wie het slachtoffer was”, vertelde een verslaggever van die krant later.
Nou, dat was tot een aantal jaar geleden redelijk standaard in dit subforum. Toen werden enkele topics gedomineerd door een specifiek groepje meubilair, inclusief 1 of 2 moderators. Werd je standaard weggezet, ook al had je gewoon een nette goed onderbouwde post.Piggen schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:16:
[...]
Het is niet zozeer wie hoor, ik denk dat het meer is dat jaren geleden het geen onderwerp van gesprek kon zijn. Dat was not done. Dat werd niet gezien als netjes. Gelukkig zijn we met zijn allen wel meer gaan inzien dat integratie helemaal niet zo goed verloopt. Dat onze zo geprezen multiculturele samenleving toch wel zijn mankos heeft. Dat immigratie nogal de spuigaten uitloopt. Maar het allerbelangrijkste, dat het bespreekbaar is geworden. Die tendens zie je over heel Europa steeds meer. Het is niet langer racisme, maar realisme dat het niet zo langer door kan gaan.
Haar man is joods, wat maakt dat ze geheel gekleurd is en niet wil erkennen wat er allemaal feitelijk gebeurt.MikeyMan schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:46:
Reden temeer om het te laten gaan.Orangelights23 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:19:
[...]
Haar man is joods, wat maakt dat ze geheel gekleurd is en niet wil erkennen wat er allemaal feitelijk gebeurt.
Heb je het nu over 2002 ofzo? Want het taboe over migratie is er al heel wat jaren af. Het is migratie voor en migratie na. En het erge is: het gaat dan vaak enkel over asiel. En in de politiek is elke nuance verdwenen omdat elke nuance wordt overschreeuwd door Wilders en velen daar dan maar in meegaan.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:19:
[...]
Nou, dat was tot een aantal jaar geleden redelijk standaard in dit subforum. Toen werden enkele topics gedomineerd door een specifiek groepje meubilair, inclusief 1 of 2 moderators. Werd je standaard weggezet, ook al had je gewoon een nette goed onderbouwde post.
Genoeg mensen met Joodse partners of met Joodse roots die zich wel keurig gedragen dus dat is geen excuus.Orangelights23 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:19:
[...]
Haar man is joods, wat maakt dat ze geheel gekleurd is en niet wil erkennen wat er allemaal feitelijk gebeurt.
En het mooie is dat een goede paddestoelbitterbal smaakvoller is dan de gemiddelde matige bitterbal in een horecabedrijfCVTTPD2DQ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:32:
[...]
Even voor de duidelijkheid: de bitterbal is al sinds jaar en dag het symbool van de VVD. De vegetarische bitterbal is bedoeld als oerhollands pragmatisch snackcompromis.
Helemaal eens. Maar helaas schijnt dat er bij deze volksvertegenwoordigster wel achter te zitten. Maakt wederom duidelijk hoe subjectief alles is, niet de feiten volgendD-e-n schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:25:
[...]
Genoeg mensen met Joodse partners of met Joodse roots die zich wel keurig gedragen dus dat is geen excuus.
En het frappante is, de eerder aangehaalde v/d Plas - waarvan dit ( de FDF ) toch wel een belangrijke achterban is - trok vandaag weer van leer tegen Animal Liberation Front. Zonder waardeoordeel over of dat terecht is of niet maar dat staat in schril contrast over de woorden die de BBB gebruikt jegens de FDFCyberpope schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:38:
[...]
Wel opletten he. Alleen als Links dat doet is demoniseren. Een doodkist van hem meenemen is grappig, dus heel iets anders.
En dat is niet beperkt tot Yesilgoz. Je zou hopen dat een volksvertegenwoordig in ieder geval wacht tot details bekend zijn voordat ze openlijk uitspraken gaan doen. De tendens is tegenwoordig dat er een set volksvertegenwoordigers zoals WIlders maar dus ook Yesilgoz liever zo snel mogelijk op een nieuwbericht reageren dan dat ze even afwachten ( of actie ondernemen ) tot er meer informatie bekend is.MikeyMan schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:46:
Waarom je als politieke partij zou moeten willen reageren op specifieke incidenten blijft ook een vraag. Kijk nou eens naar het grotere plaatje en dan kan dit bijvoorbeeld prima een druppel zijn die de emmer doet overlopen maar neem dat dan mee in het bredere verhaal in plaats van incidenten zo snel mogelijk aan te stippen.
Snap de mensen niet die Yesilgoz lopen te verdedigen/de VVD-stemmer die nu nog blijft plakken. Als je dan toch voor zo’n populistische lijsttrekker wil kiezen met lekkere onderbuik tweets en een harde lijn tegen migratie, ga dan lekker voor Wilders. Die doet alles wat Dilan ook doet, alleen dan veeeeel beter.
Doe het goed of doe het niet.
Doe het goed of doe het niet.
Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het voor een deel paniekvoetbal is bij de vvd én van yesilgos. De laatste peilingen waren voor hun niet echt florisant.dawg schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:06:
[...]
Ik ben bang dat vergelijkingen met het moddergooien in politieke campagnes in de VS dit keer de plank niet echt misslaan.
Napo schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:27:
En het mooie is dat een goede paddestoelbitterbal smaakvoller is dan de gemiddelde matige bitterbal in een horecabedrijf
offtopic:
Ik vermoed ook een stuk duurder door de lagere aantallen.
Ik vermoed ook een stuk duurder door de lagere aantallen.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Het is een schande dat wij onze burgers niet kunnen beschermen tegen bedreigingen. Dit “advies” is meer “wij kunnen of willen hier niets aan doen dus zoek het maar uit”.
Waar die dreiging ook vandaan komt, je mag blijkbaar alleen de heersende mening aanhangen. Volgens de VVD en Co.
Bovendien wie kan het betalen om met het gezin “maar even naar het buitenland te gaan”.
De discussie moet gaan over waarom mag ik niet op voor mij moverende redenen er voor kiezen iets niet te doen.
En als je dan bedreigd wordt (strafbaar feit) dat de rechtstaat er is om het probleem op te lossen.
Wat je ook mag vinden van de hele Israël Palestina problematiek, welke mening je hebt je moet deze in alle vrijheid kunnen uiten.
De 'verontwaardiging' van bepaalde mensen en of clubjes blijkbaar ook... Zo ook de lange arm van bijvoorbeeld een Netanyahu... Maar ik ga er voorlopig nog wel vanuit dat deze meneer of achterliggende officiële instanties/bestuurders uit die richting wel wijzer zijn. Of is het inmiddels al opgepikt door die extreemrechtse gasten in Israël?
Afijn het is dus niet maar even een weekendje Centerparcs voor de zekerheid...Het management van de zanger heeft tegenover persbureau ANP bevestigd dat Douwe Bob met zijn gezin in een politieauto zit. "Zijn veiligheid is serieus in het geding. Vanmiddag 112 moeten bellen."
Ben ook zeer benieuwd waar VVD en haar dame mee gaan komen. Dit is serieuze shit en niet even een onenigheidje.
Vanuit Den Haag zelf blijft het ook erg stil nog.
In hoeverre is het eigenlijk mogelijk om als buitenstaander aangifte te doen tegen een Yesilgöz?
[ Voor 7% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-07-2025 22:53 ]
Ik was toen nog niet actief in dit topic, dus daar kan ik niet op meepraten, maar het gaat me niet over rando´s op het internet. Het ging over de uitspraken van de partijleider van een grote partij en als dan de tegenwerking ´ja, maar links´ is, dan verwacht ik wat meer dan ´zie de reacties op Nu.nl en sociale media´.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:19:
[...]
Nou, dat was tot een aantal jaar geleden redelijk standaard in dit subforum. Toen werden enkele topics gedomineerd door een specifiek groepje meubilair, inclusief 1 of 2 moderators. Werd je standaard weggezet, ook al had je gewoon een nette goed onderbouwde post.
Dit heeft voor mij niet zo veel met mijn reactie te maken en ik herken me ook niet in ´we´. Het zogenaamde immigratieprobleem wordt wat mij betreft enorm opgeblazen en is ook gecreëerd. Dat het bespreekbaar is vind ik ook niet echt. Het is vooral geschreeuw, en dat is het al sinds Fortuyn.Het is niet zozeer wie hoor, ik denk dat het meer is dat jaren geleden het geen onderwerp van gesprek kon zijn. Dat was not done. Dat werd niet gezien als netjes. Gelukkig zijn we met zijn allen wel meer gaan inzien dat integratie helemaal niet zo goed verloopt. Dat onze zo geprezen multiculturele samenleving toch wel zijn mankos heeft. Dat immigratie nogal de spuigaten uitloopt. Maar het allerbelangrijkste, dat het bespreekbaar is geworden. Die tendens zie je over heel Europa steeds meer. Het is niet langer racisme, maar realisme dat het niet zo langer door kan gaan.
Het is volksmennerij/demagogie, niets meer niets minder. Het is ook schandelijk dat nu ze daar op wordt gewezen, ze geen verantwoordelijkheid neemt.MikeyMan schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:46:
Dit is een persoon waar je niets mee kunt, en dit zou zeker niet partijleider moeten zijn.
Dit is ook echt wel een breder probleem, door alle bedreigingen en fysieke aanvallen op de pers is er nu ook PersVeilig, maar ook daar moeten de journalisten zelf al het werk doen voordat het OM en de politie iets doetCornermanNL schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:51:
[...]
Het is een schande dat wij onze burgers niet kunnen beschermen tegen bedreigingen. Dit “advies” is meer “wij kunnen of willen hier niets aan doen dus zoek het maar uit”.
Waar die dreiging ook vandaan komt, je mag blijkbaar alleen de heersende mening aanhangen. Volgens de VVD en Co.
Bovendien wie kan het betalen om met het gezin “maar even naar het buitenland te gaan”.
De discussie moet gaan over waarom mag ik niet op voor mij moverende redenen er voor kiezen iets niet te doen.
En als je dan bedreigd wordt (strafbaar feit) dat de rechtstaat er is om het probleem op te lossen.
Wat je ook mag vinden van de hele Israël Palestina problematiek, welke mening je hebt je moet deze in alle vrijheid kunnen uiten.

https://chrisklomp.nl/ope...een-tijger-zonder-tanden/
En hij heeft zat andere voorbeeldenHet is 22 januari 2025. Op uitnodiging van het Openbaar Ministerie ben ik naar Arnhem gereden om te praten over mijn aangifte tegen complotdenker Matthias ‘Ron’ Schönfeld.
De man die net nadat hij tot netto twee weken celstraf is veroordeeld wegens doxing van Martin H. (hij vertelde onder meer aan omwonenden dat ‘hier een veroordeelde pedofiel woont’) mij in de rechtszaal duidelijk hoorbaar een ‘vieze pedofiel’ noemt als hij langs de perstafel schuifelt.
Een paar dagen later doe ik via de mail aangifte bij de hoofdofficier van justitie. Zelfs een simpele ontvangstbevestiging komt pas als ik er zelf op aandring.
Op bezoek bij het parket Oost in Arnhem krijg ik te horen wat ik wel verwacht had. Wegens ‘capaciteitsproblemen’ is besloten mijn zaak niet te vervolgen. Volgens de opgetrommelde gebiedsofficier kan ze de politie niet met mijn zaak ‘belasten’.
Na twintig minuten stond ik weer buiten.
Natuurlijk ligt er een capaciteitsprobleem bij de politie en de rechtbank, maar kap dan eerst eens met de onzinnige rechtszaken tegen mensen die croissantjes niet aanslaan bij de Appie.
Ben eens met school voor maatschappijwetenschappen op de havo in de rechtbank van Leeuwarden geweest, 1 van de bloedstollende zaken was letterlijk iemand die 2 croissantjes had gejat

People as things, that’s where it starts.
https://rightsforum.org/d...ntwoorden-over-cidi-reis/
Voor mensen die nog denken dat Yesilgoz en eigenlijk ook de VVD integer is en er voor ons is.
Werkelijk waar schandalig hoe dingen in de doofpot gestopt worden, hoe sterk en drastisch de CIDI lobby is en hoe die organisaties partijen als VVD, PVV en SGP in haar macht heeft. Kijk ook eens naar de rel rond een zekere diplomate die te maken kreeg met een lastercampagne vanuit CIDI.
Net als in de VS kun je maar beter geen sympathie tonen voor mensenrechten en de Palestijnen. Ja, het is zover hier, kijk maar naar een Douwe Bob. Of de protesterende studenten. Goh, hoe zou het toch komen dat ze het liefst gemaskerd protesteren? Je wordt gecanceld, krijgt te maken met lastercampagne en bedreigingen en kan alles verliezen als je je uitspreekt voor de onderdrukten.
Onze politiek wordt gekaapt door een land duizenden kilometers verderop. Populistische drek zoals de PVV, VVD, SGP, BBB, FVD en Ja21 houdt onze ontwikkeling tegen doordat zij agendapunten onder buitenlandse invloed uitvoeren. En dan hoeven we natuurlijk niet de echte crisissen in dit land op te lossen (wonen, stikstof, Groningen, toeslagenaffaire, enz).
Onze huidige wetgeving, uitvoering en controle heeft gefaald, we gaan zoals altijd de VS achterna helaas.
Voor mensen die nog denken dat Yesilgoz en eigenlijk ook de VVD integer is en er voor ons is.
Werkelijk waar schandalig hoe dingen in de doofpot gestopt worden, hoe sterk en drastisch de CIDI lobby is en hoe die organisaties partijen als VVD, PVV en SGP in haar macht heeft. Kijk ook eens naar de rel rond een zekere diplomate die te maken kreeg met een lastercampagne vanuit CIDI.
Net als in de VS kun je maar beter geen sympathie tonen voor mensenrechten en de Palestijnen. Ja, het is zover hier, kijk maar naar een Douwe Bob. Of de protesterende studenten. Goh, hoe zou het toch komen dat ze het liefst gemaskerd protesteren? Je wordt gecanceld, krijgt te maken met lastercampagne en bedreigingen en kan alles verliezen als je je uitspreekt voor de onderdrukten.
Onze politiek wordt gekaapt door een land duizenden kilometers verderop. Populistische drek zoals de PVV, VVD, SGP, BBB, FVD en Ja21 houdt onze ontwikkeling tegen doordat zij agendapunten onder buitenlandse invloed uitvoeren. En dan hoeven we natuurlijk niet de echte crisissen in dit land op te lossen (wonen, stikstof, Groningen, toeslagenaffaire, enz).
Onze huidige wetgeving, uitvoering en controle heeft gefaald, we gaan zoals altijd de VS achterna helaas.
Volgens mij zit Yesilguz nu gewoon klem. Als zij het niet had gedaan dan was het Wilders geweest. Ze moest hier wel wat van vinden. En bewust of niet bewust kwa tekst, het is zeer kwalijk te noemen dat zij zich als hier mee inlaat.
Je hoeft nu geen fantasie meer te hebben om te zien in hoeverre de PVV de VVD is. Of andersom. De maskers zijn nu definitief af. En wéér gaat het om een futiliteit die groot wordt gemaakt.
Ondertussen blijven alle echte problemen gewoon weer op de plank en duikt de media hier weer lekker bovenop.
Er is weer lekker zand in de ogen van iedereen gestrooid.
Media ga eens aan de bak!
Je hoeft nu geen fantasie meer te hebben om te zien in hoeverre de PVV de VVD is. Of andersom. De maskers zijn nu definitief af. En wéér gaat het om een futiliteit die groot wordt gemaakt.
Ondertussen blijven alle echte problemen gewoon weer op de plank en duikt de media hier weer lekker bovenop.
Er is weer lekker zand in de ogen van iedereen gestrooid.
Media ga eens aan de bak!
Daarnaast zou ik niet durven beweren dat er een probleem is met integratie (sowieso, het idee dat meervoudige generaties van migranten die hier geboren zijn en dus Nederlandse zijn moeten integreren vind ik eh, apart), maar met discriminatie. Zie ook het rapport wat ik enkele dagen geleden nog heb geplaatst.D-e-n schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:23:
[...]
Heb je het nu over 2002 ofzo? Want het taboe over migratie is er al heel wat jaren af. Het is migratie voor en migratie na. En het erge is: het gaat dan vaak enkel over asiel. En in de politiek is elke nuance verdwenen omdat elke nuance wordt overschreeuwd door Wilders en velen daar dan maar in meegaan.
[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 02-07-2025 03:14 ]
De gelijktrekking Zionisten met Joden moet zo sterk mogelijk en elke keer opnieuw worden bestreden en tegengesproken. Na Bob Vylan's uiting richting de IDF op Glastonbury gaat de Britse media er op een vergelijkbare manier mee om (Het werd al snel 'Death to Jews' ipv 'Death to the IDF'). Hoe was Corbyn destijds weggepest? Iemand die eens een hele groep Britten weer enthousiast had gemaakt voor de politiek maar werd weggezet als antisemiet. Ook de kandidaat-burgemeester van New York is al een antisemiet genoemd. Voor sommige Amerikaanse volksvertegenwoordigers was het blijkbaar al genoeg om hem zo te brandmerken vanwege zijn geloof. Ook haalden ze 9/11 aan
Als er dan een gewelddadig incident plaatsvindt waar een Joodse slachtoffer bij is betrokken weigert de media een verband te leggen met de acties van het zionistische regime. Het is dan een op zichzelf staand incident dat 'bewijst' dat antisemitisme in een vacuum (los van Israël's handelen) tot stand komt. Als er Amerikanen zichzelf uit protest in brand steken, kraait er ook geen haan naar.
Ik wens Douwe Bob alle sterkte toe en walg weer eens om die streberige Yesilgoz die er maar niet in slaagt om authentiek over te komen.

Als er dan een gewelddadig incident plaatsvindt waar een Joodse slachtoffer bij is betrokken weigert de media een verband te leggen met de acties van het zionistische regime. Het is dan een op zichzelf staand incident dat 'bewijst' dat antisemitisme in een vacuum (los van Israël's handelen) tot stand komt. Als er Amerikanen zichzelf uit protest in brand steken, kraait er ook geen haan naar.
Ik wens Douwe Bob alle sterkte toe en walg weer eens om die streberige Yesilgoz die er maar niet in slaagt om authentiek over te komen.
Mjah spreek voor jezelf denk ik dan.Piggen schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:53:
[...]
Dat het bespreekbaar is vind ik ook niet echt. Het is vooral geschreeuw
Ik zie toch gewoon veel mensen die het normaal kunnen bespreken, óók in de politiek.
En toch zie je ook heel veel joden op social media elke vorm van kritiek op Israe's zionisme omarmen als antisemitisme.nwnc schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 05:17:
De gelijktrekking Zionisten met Joden moet zo sterk mogelijk en elke keer opnieuw worden bestreden en tegengesproken. Na Bob Vylan's uiting richting de IDF op Glastonbury gaat de Britse media er op een vergelijkbare manier mee om (Het werd al snel 'Death to Jews' ipv 'Death to the IDF').
Maar wat mij betreft mag Den Haag zich vooral richten op binnenlandse problematiek. Maak eerst je eigen tuin aan kant alvorens je je beklag gaat doen over het tuintje van de buren
[ Voor 20% gewijzigd door JeroenNietDoen op 02-07-2025 07:26 ]
Het label antisemitisme is een soort glitter, als het eenmaal aan je vastkleeft, krijg je het niet meer weg. Het is een prachtige manier om iemand politiek te ondermijnen (en bij Corbyn gebeurde dat, naar verluidt, vanuit de gematigde vleugel van zijn eigen partij).nwnc schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 05:17:
Hoe was Corbyn destijds weggepest? Iemand die eens een hele groep Britten weer enthousiast had gemaakt voor de politiek maar werd weggezet als antisemiet. Ook de kandidaat-burgemeester van New York is al een antisemiet genoemd. Voor sommige Amerikaanse volksvertegenwoordigers was het blijkbaar al genoeg om hem zo te brandmerken vanwege zijn geloof. Ook haalden ze 9/11 aan
Het nadeel is dat het label zijn betekenis gaat verliezen. Op het moment lijkt het te worden gebruikt voor iedereen die geen actieve doodswens heeft jegens moslims. Ik vermoed dat ik nog ga meemaken dat mensen het label als een geuzennaam gaan gebruiken.
En als we zover zijn, is dat niet de schuld van de antisemieten, want die zijn niet zoveel veranderd, maar van de mensen die op korte termijn een politiek slaatje denken te slaan uit het besmeuren van de tegenstander.
Dat verschilt niet van andere fundamentalisten die elke kritiek op hun religie beschouwen als ook een aanval op hun lands- of volksidentiteit. Echter, om de een of andere reden wordt er bij dit soort onderwerpen altijd met twee maten gemeten.JeroenNietDoen schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 06:47:
[...]
En toch zie je ook heel veel joden op social media elke vorm van kritiek op Israe's zionisme omarmen als antisemitisme.
...en dan zonder financiering vanuit andere landen, dus als eerste eens de gebrekkige controle op partijfinanciering aanpakken.Maar wat mij betreft mag Den Haag zich vooral richten op binnenlandse problematiek. Maak eerst je eigen tuin aan kant alvorens je je beklag gaat doen over het tuintje van de buren
Toch blijft het bijzonder hoe dat ene conflict, waar dan net dat ene land met die ene religie bij betrokken is zoveel meer betrokkenheid genereert van mensen die er niet direct of indirect bij betrokken zijn.
Dat zelfs organisaties en personen die de hele wereld willen redden van een klimaatapocalyps die zaak even in de ijskast zetten om zich volledig in te zetten voor dat conflict dat qua omvang lang niet het meeste lijden veroorzaakt.
Dat zelfs organisaties en personen die de hele wereld willen redden van een klimaatapocalyps die zaak even in de ijskast zetten om zich volledig in te zetten voor dat conflict dat qua omvang lang niet het meeste lijden veroorzaakt.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Nietszeggende onzin komt er uit die man. Tuurlijk is het klote voor Douwe en zijn gezin. Wat had je dan willen zeggen? Dat het geweldig is voor hem?Demissionair minister Vincent Karremans (Economische Zaken, VVD) heeft dinsdagavond in het WNL-programma Goedenavond Nederland gezegd dat de bedreigingen aan het adres van Douwe Bob niet goed te praten zijn. De zanger maakte eerder die avond bekend dat hij Nederland tijdelijk verlaat vanwege veiligheidsredenen. Hij ontving doodsbedreigingen nadat hij besloot niet op te treden bij een Joods voetbalevenement.
"Het is ten eerste heel erg dat hij bedreigd wordt. Er is nooit een rechtvaardiging voor bedreigingen, laat dat vooropstaan. Echt verschrikkelijk voor hem en zijn gezin", zei Karremans. De minister wees tegelijk op het groeiende antisemitisme in Nederland en dat de actie van Douwe Bob ook een weerslag heeft op de Joodse gemeenschap.
Karremans' partijgenoot Dilan Yeşilgöz beschuldigde Douwe Bob van Jodenhaat, waarvoor de zanger excuses eiste. De minister wilde in de talkshow niet zeggen of hij achter Yeşilgöz' opmerking staat. Wel verwerpt hij het idee dat de bedreigingen een-op-een te koppelen zijn aan de uitspraken van de VVD-leider.
En vervolgens meteen door naar en blaten over antisemitisme en dat de Joodse gemeenschap toch ook echt wel zielig is. En oh ja onze leider valt niks te verwijten.
Maar misschien ook wel begrijpelijk dat hij geen echte mening geeft. Voor je het weet ben je anti-semiet...
Het is de contradictie van het conflict aan de ene kant, en de volledige normalisatie aan de andere kant. Als Boko Haram een kandidaat voor het Eurovisie Songfestival zou sturen, zouden we dat ook vreemd vinden.IJzerlijm schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:47:
Toch blijft het bijzonder hoe dat ene conflict, waar dan net dat ene land met die ene religie bij betrokken is zoveel meer betrokkenheid genereert van mensen die er niet direct of indirect bij betrokken zijn.
Ah, wanneer is de vermeende genocide erg genoeg om er aandacht aan te besteden? Moeten we daar nog over discussiëren? Mischien is genocide, in welke vorm dan ook, altijd een reden om een bondgenoot ter verantwoording te roepen?IJzerlijm schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:47:
Wat mij betreft zijn politieke belangen ondergeschikt aan je morele kompas.
ManiacsHouse schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:55:
[...]
Nietszeggende onzin komt er uit die man. Tuurlijk is het klote voor Douwe en zijn gezin. Wat had je dan willen zeggen? Dat het geweldig is voor hem?
En vervolgens meteen door naar en blaten over antisemitisme en dat de Joodse gemeenschap toch ook echt wel zielig is. En oh ja onze leider valt niks te verwijten.
Maar misschien ook wel begrijpelijk dat hij geen echte mening geeft. Voor je het weet ben je anti-semiet...
Volgens mij heeft de actie van zijn grote leidster Yeşilgöz een weerslag op de Joodse gemeenschap...De minister wees tegelijk op het groeiende antisemitisme in Nederland en dat de actie van Douwe Bob ook een weerslag heeft op de Joodse gemeenschap.
Als ik zo ff google op "Amsterdam Defense Force" kom ik uit op (Ajax?) hooligans? De dag dat de VVD voetbalhooligans kan mobiliseren, die had ik ff niet aan zien komen.... ik vermoed dat de hoge temperaturen ook niet meehelpen, lijkt me best ingewikkeld voor die jongens en meisjes, want hoe hadden ze laatst die Israelische hooligans dan moeten behandelen? Als "Joodse vrienden" of "vijanden van Mokum"?ManiacsHouse schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:20:
[...]
![]()
[...]
De manier waarop de dame in kwestie het bericht brengt smeekt gewoon om een reactie en het opruien van anderen. En we zien inmiddels het effect...

https://www.culmagazine.com/post/adf-amsterdam-defence-force
[ Voor 11% gewijzigd door olafmol op 02-07-2025 09:06 ]
Die selectieve verontwaardiging is niet vreemd toch? Makkelijk scoren in de politiek of in sociale kringen. Dat in burgeroorlogen in Afrika meer kinderen zijn omgekomen dan dat er Palestijnen op de wereld zijn boeit men verder niet, als ze het überhaupt al weten.IJzerlijm schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:47:
Dat is niet zo gek toch? De Joodse diaspora is één van de oudste en grootste diaspora's die er is, waarbij ze enerzijds goed geïntegreerd zijn en anderzijds ook een sterke verbondenheid voelen met hun thuisland; Dat gecombineerd met de holocaust en 't daarbij behorende schuldgevoel zorgt ervoor dat het een uitermate gevoelig onderwerp is, dat ook verankerd zit in het collectieve geheugen. Helemaal omdat Israël in veel opzichten een westers land is, waardoor ook op cultureel vlak veel overeenkomsten zijn en het voor ons/ het westen dus makkelijker is om zich te identificeren hiermee.TheBrut3 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:39:
[...]
Die selectieve verontwaardiging is niet vreemd toch? Makkelijk scoren in de politiek of in sociale kringen. Dat in burgeroorlogen in Afrika meer kinderen zijn omgekomen dan dat er Palestijnen op de wereld zijn boeit men verder niet, als ze het überhaupt al weten.
En daar maken bepaalde groeperen 'slim' selectief gebruik van.
Emotie wint toch meestal van de ratio in 't publieke debat.
En tegelijkertijd leren we slecht van onze historische fouten. Die herhalen we toch erg graag blijkbaar...
Volgens mij heeft de actie van de staat Israel weerslag op Joden wereldwijd...Mawlana schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 09:04:
[...]
[...]
Volgens mij heeft de actie van zijn grote leidster Yeşilgöz een weerslag op de Joodse gemeenschap...
Want dit speelt niet alleen in Nederland of de VS.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Tja. Dat hebben we eigenlijk sinds de Apartheid niet meer meegemaakt.IJzerlijm schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:47:
Misschien is het interessant de parallellen met die situatie te onderzoeken: Een post-koloniale realiteit, waarin de koloniesatie-mindset is gebruikt door een Westerse groep, met sterke banden met Nederland en Nederlanders, om zichzelf te verheffen tot eersterangs burgers, ten koste van een groep die, redelijkerwijs, al generaties langer in dat land aanwezig was, waarbij geweld - tot in het ultieme - niet wordt geschuwd.
We moeten vaststellen dat de banden met de blanke Afrikaners sterker was dan met de Joden in Israël. Echter, op dit moment zijn laatstgenoemden het toch wel een stukje bonter aan het maken dan de Afrikaners ooit hebben gedaan. In die zin is de afschuw en verongelijktheid in Nederland prima te verklaren, ook zonder terug te hoeven vallen op antisemitisme.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Ik heb in het verleden altijd VVD gestemd, ook de vorige stemronde toen Yesilgoz net lijsttrekker is geworden maar toen heb ik heel erg lang getwijfeld of ik toen op VVD zou willen stemmen.
Nadat het kabinet is gevallen is mij veel duidelijk geworden, en na de laatste paar dagen helemaal. Geen VVD meer voor mij, maar wat is het alternatief… Ik denk dat ik nu een zwevende stemmer ben, ik kan mij op dit moment nergens meer mee verenigen in dit politieke landschap..
Nadat het kabinet is gevallen is mij veel duidelijk geworden, en na de laatste paar dagen helemaal. Geen VVD meer voor mij, maar wat is het alternatief… Ik denk dat ik nu een zwevende stemmer ben, ik kan mij op dit moment nergens meer mee verenigen in dit politieke landschap..
Er zijn genoeg alternatieven maar het is wat lastig om iets te suggereren als je niets over je beweegredenen deelt. BV waarom je de vorige keer op de VVD hebt gestemd.CrazyFool schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:04:
Ik heb in het verleden altijd VVD gestemd, ook de vorige stemronde toen Yesilgoz net lijsttrekker is geworden maar toen heb ik heel erg lang getwijfeld of ik toen op VVD zou willen stemmen.
Wat betreft het stuk over Douwe Bob en Yeşilgöz denk ik dat we kunnen zeggen dat dit toch een aardig slippertje was van Yeşilgöz. Ik denk dat ze waarschijnlijk zich niet diep genoeg heeft ingelezen over waarom Douwe Bob weigerde op te treden en dat was simpel; afgesproken regels werden niet nageleefd.
De reactie van Yeşilgöz in deze zin is feitelijk een kleur bekennen waarvan dat je weet dat er gevolgen aan zitten. Aangezien ze lijsttrekker is van de VVD doet dit deze partij slecht in het daglicht zetten. Met verkiezingen in het vooruitzicht is dat niet heel handig natuurlijk.
De kwestie Israël is eentje die bij een deel van de Europese bevolking heel sterk leeft om verschillende redenen; banden met Israël, banden met de mensen in Gaza of eenvoudig weg mensenrechten.
Persoonlijk leeft de kwestie bij mij minder - Ik zie het als een 'foreverwar' (Ik weet; newspeak ook niet mijn favoriete dingetje maar hier zijn we). Een conflict waarbij het over 50 jaar nog in 1 of andere vorm doet plaats vinden.
Wat dat betreft vind ik het conflict in Oekraïne relevanter.
De reactie van Yeşilgöz in deze zin is feitelijk een kleur bekennen waarvan dat je weet dat er gevolgen aan zitten. Aangezien ze lijsttrekker is van de VVD doet dit deze partij slecht in het daglicht zetten. Met verkiezingen in het vooruitzicht is dat niet heel handig natuurlijk.
De kwestie Israël is eentje die bij een deel van de Europese bevolking heel sterk leeft om verschillende redenen; banden met Israël, banden met de mensen in Gaza of eenvoudig weg mensenrechten.
Persoonlijk leeft de kwestie bij mij minder - Ik zie het als een 'foreverwar' (Ik weet; newspeak ook niet mijn favoriete dingetje maar hier zijn we). Een conflict waarbij het over 50 jaar nog in 1 of andere vorm doet plaats vinden.
Wat dat betreft vind ik het conflict in Oekraïne relevanter.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ik denk ook dat het een slippertje is. Ergens geloof ik wel dat ze begreep waaróm hij wegliep, maar pakte de kans om zieltjes aan de rechterzijde aan te spreken. Dat is helaas wat doorgeslagen in de vorm van doodsbedreigingen bij Douwe Bob en dát komt nu weer kei hard bij Yesilgöz terug dat ze te ver is gegaan.Auredium schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:11:
Wat betreft het stuk over Douwe Bob en Yeşilgöz denk ik dat we kunnen zeggen dat dit toch een aardig slippertje was van Yeşilgöz. Ik denk dat ze waarschijnlijk zich niet diep genoeg heeft ingelezen over waarom Douwe Bob weigerde op te treden en dat was simpel; afgesproken regels werden niet nageleefd.
Totaal onhandige situatie van haar maar ik kan er niet om treuren eigenlijk.
Dat ze er niet op terug komt zegt helaas nog veel meer.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:36:
[...]
Ik denk ook dat het een slippertje is. Ergens geloof ik wel dat ze begreep waaróm hij wegliep, maar pakte de kans om zieltjes aan de rechterzijde aan te spreken. Dat is helaas wat doorgeslagen in de vorm van doodsbedreigingen bij Douwe Bob en dát komt nu weer kei hard bij Yesilgöz terug dat ze te ver is gegaan.
Dat het verkiezingstijd is, hoeven we de zaak niet met de mantel der liefde te bedekken.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:36:
Ik denk ook dat het een slippertje is. Ergens geloof ik wel dat ze begreep waaróm hij wegliep, maar pakte de kans om zieltjes aan de rechterzijde aan te spreken. Dat is helaas wat doorgeslagen in de vorm van doodsbedreigingen bij Douwe Bob en dát komt nu weer kei hard bij Yesilgöz terug dat ze te ver is gegaan.
Yesilgöz profileert zich hier duidelijk tegen Frans Timmermans. Timmermans, is de veronderstelling, is anathema voor de Joodse zaak in Nederland. Yesilgöz zet zich daar tegen af, door de zaak op scherp te stellen en te benoemen. Het is mijn interpretatie dat de situatie daar niet om vroeg, maar, ach en gut, het is verkiezingstijd. Ik rol hier even met mijn ogen.
Je kunt het misschien ook wel hebben over stochastisch terrorisme. Voor de duidelijkheid - ik denk niet dat daar op dit moment sprake van is. Maar, er gaan meer zulke gevallen voordoen, waarbij Yesilgöz de keuze moet maken wel of niet te reageren, en daarbij een bewoording te zoeken. Zeker naarmate de verkiezingskoorts stijgt. Als ze willens en wetens doorgaat met zulke uitingen, en dus niets heeft geleerd van de situatie, dan denk ik dat we die opvatting wel degelijk zullen moeten herzien.
Wordt vervolgd, kortom.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Dit was geen slippertje van Yesilgoz mensen. Kijk naar haar geschiedenis, o.a. als leidster naar Israël tijdens die propaganda reis georganiseerd door CIDI en betaald uit het NL holocaust herstelfonds.
Zij leidde de VVD fractie tijdens die reis, bestaande uit 16 VVD'ers. Dit werd vakkundig in de doofpot gestopt, zie de link uit m'n vorige post.
Het klinkt hard, maar ik moet concluderen dat de VVD corrupt is. Ze dient niet het belang van het volk maar van de betaler. Die betalers zijn bij de VVD de grote bedrijven, Zionistische lobby en extreme denktanks.
Dat ze zo gretig leugens van een Weird Duk overneemt zegt genoeg; ze is niet geïnteresseerd in feiten (goh, iets met nareizigers...), maar in manieren om zich te profileren en haar macht verder uit te breiden. Een ongeleid projectiel dat in staat is alles aan te grijpen om de doelen van haar bazen te bewerkstelligen.
Het zou een genezing zijn voor de VVD en ons land als de VVD bij de komende verkiezingen eens gedecimeerd wordt tot pakweg 10 zetels. Maar dat zal wel niet, omdat onze controlerende macht enorm faalt en er daarnaast geen grip is op social media.
Zij leidde de VVD fractie tijdens die reis, bestaande uit 16 VVD'ers. Dit werd vakkundig in de doofpot gestopt, zie de link uit m'n vorige post.
Het klinkt hard, maar ik moet concluderen dat de VVD corrupt is. Ze dient niet het belang van het volk maar van de betaler. Die betalers zijn bij de VVD de grote bedrijven, Zionistische lobby en extreme denktanks.
Dat ze zo gretig leugens van een Weird Duk overneemt zegt genoeg; ze is niet geïnteresseerd in feiten (goh, iets met nareizigers...), maar in manieren om zich te profileren en haar macht verder uit te breiden. Een ongeleid projectiel dat in staat is alles aan te grijpen om de doelen van haar bazen te bewerkstelligen.
Het zou een genezing zijn voor de VVD en ons land als de VVD bij de komende verkiezingen eens gedecimeerd wordt tot pakweg 10 zetels. Maar dat zal wel niet, omdat onze controlerende macht enorm faalt en er daarnaast geen grip is op social media.
Ik heb hier over nagedacht, en ik denk niet dat ze er op terug kan komen. Zij moet de aura aannemen van een sterke leider, en die keren niet terug op hun schreden. Ze heeft de dingen gezegd die ze gezegd heeft, en ik denk dat ze ze meent ook nog. Dat "rotte appels" (het zijn altijd rotte appels) daar het verkeerde signaal uit hebben gevist, kan zij niks aan doen, toch? - is de veronderstelling.MikeyMan schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:39:
Dat ze er niet op terug komt zegt helaas nog veel meer.
Voor de duidelijkheid - als je het met zulke leiders niet eens bent, moet je vooral op een andere partij stemmen. Maar, daarom gaf ik ook aan dat het interessanter is te kijken of ze er iets van heeft geleerd.
Dat komt omdat de media het toch weer gaan spinnen als dat Douwe Bob een antisemiet is omdat hij weigerde op te treden. Rechts wordt nooit hierop afgestraft omdat ze zoveel manier hebben om hun nepnieuws te vertellen en veel mensen lezen nooit wat anders.MikeyMan schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:39:
[...]
Dat ze er niet op terug komt zegt helaas nog veel meer.
Daar kom je nu pas achterTrishul schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:01:
Het lijkt nu gelukkig echt 'einde verhaal' voor het gedrocht van Faber met haar strenge asielwet: het CDA trekt hun steun in, er nis nu geen meerderheid meer voor:
Zie CDA steunt asielwetten niet meer, kans op ‘strengste asielbeleid ooit’ heel kleinHet CDA gaat niet instemmen met de strengere asielwetten van het kabinet. Dat heeft alles te maken met het ‘ongeluk’ waardoor een PVV-voorstel is aangenomen om illegaliteit strafbaar te stellen.
De strengere asielwetten waar de vertrokken PVV-minister Marjolein Faber maandenlang op broedde, sterven nu waarschijnlijk een stille dood in de Eerste Kamer. De demissionaire coalitie heeft daar geen meerderheid, ook niet als de PVV met de wetten zou instemmen. Dat laat Geert Wilders donderdag weten, zei hij.
De ‘nee’ van het CDA heeft alles te maken met de doldwaze stemming van dinsdag in de Tweede Kamer. Door pure stommiteit werd daar totaal onverwachts een PVV-voorstel aangenomen om illegaliteit strafbaar te maken.
Eigenlijk is daar helemaal geen politieke meerderheid voor in de Tweede Kamer, maar er waren simpelweg te veel tegenstanders van het voorstel afwezig toen er even na drieën werd gestemd.
Virussen? Scan ze hier!
Niet mee eens.D-e-n schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:23:
Heb je het nu over 2002 ofzo? Want het taboe over migratie is er al heel wat jaren af. Het is migratie voor en migratie na. En het erge is: het gaat dan vaak enkel over asiel. En in de politiek is elke nuance verdwenen omdat elke nuance wordt overschreeuwd door Wilders en velen daar dan maar in meegaan.
Zie de discussie met Jan van de Beek een tijd geleden. Die man (gepromoveerd op dit onderwerp) schrijft een heel compleet boek, vol met onderbouwde feiten op basis van CBS-microdata.
Wordt vervolgens in het publieke debat weggezet voor van alles en nog wat, met een Leo Lucassen die hem van zaken beticht zonder onderbouwing, Kati Piri die hem in een TV-uitzending beschuldigt van niet-onderbouwde zaken en dat was lang niet het enige.
En dat is jammer, want dat boek (waarvan ik gok dat de meesten het hier niet hebben gelezen) is behoorlijk genuanceerd en stuurt niet aan dat we alle asielzoekers het land uit moeten zetten.
Past prima in het patroon van de ex-bewindslieden van de PVV die geen afstand hoefden te nemen van verwerpelijke uitspraken en denkbeelden.Helixes schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:03:
[...]
Ik heb hier over nagedacht, en ik denk niet dat ze er op terug kan komen. Zij moet de aura aannemen van een sterke leider, en die keren niet terug op hun schreden. Ze heeft de dingen gezegd die ze gezegd heeft, en ik denk dat ze ze meent ook nog. Dat "rotte appels" (het zijn altijd rotte appels) daar het verkeerde signaal uit hebben gevist, kan zij niks aan doen, toch? - is de veronderstelling.
Voor de duidelijkheid - als je het met zulke leiders niet eens bent, moet je vooral op een andere partij stemmen. Maar, daarom gaf ik ook aan dat het interessanter is te kijken of ze er iets van heeft geleerd.
Gewoon mooie politiek. Nu kan Bontenbal daar de schuld aan geven, zodat hij tijdens de verkiezingen alle kanten op kan.wildhagen schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:19:
Het lijkt nu gelukkig echt 'einde verhaal' voor het gedrocht van Faber met haar strenge asielwet: het CDA trekt hun steun in, er nis nu geen meerderheid meer voor:
Zie CDA steunt asielwetten niet meer, kans op ‘strengste asielbeleid ooit’ heel klein
Dus omdat je het ergens niet geheel mee eens bent ga je stampvoetend nergens meer aan mee doen. Typisch peutergedrag...wildhagen schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:19:
[...]
Zie CDA steunt asielwetten niet meer, kans op ‘strengste asielbeleid ooit’ heel klein
Anyway, een glas, een lach en alle teringzooi blijft zoals het was
Dit is precies wat het is.Joris748 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:22:
Past prima in het patroon van de ex-bewindslieden van de PVV die geen afstand hoefden te nemen van verwerpelijke uitspraken en denkbeelden.
De mores liever te tonen de Sterke Man (m/v) te zijn dan excuses te maken lekt over naar die partijen die willen pretenderen PVV-lite te zijn. Dit is de VVD onder Yesilgöz, en het lijkt ook niet echt beter te worden in die zin.
Integendeel.
Dat de (verondersteld) goede man wordt gecanceled, welkom in 2025. Maar volgens mij wordt ie gecanceled op inhoud, omdat zijn werkwijze niet onomstreden is (b.v. rapporten zonder peerreview).Dennis schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:20:
[...]
Niet mee eens.
Zie de discussie met Jan van de Beek een tijd geleden. Die man (gepromoveerd op dit onderwerp) schrijft een heel compleet boek, vol met onderbouwde feiten op basis van CBS-microdata.
Wordt vervolgens in het publieke debat weggezet voor van alles en nog wat, met een Leo Lucassen die hem van zaken beticht zonder onderbouwing, Kati Piri die hem in een TV-uitzending beschuldigt van niet-onderbouwde zaken en dat was lang niet het enige.
En dat is jammer, want dat boek (waarvan ik gok dat de meesten het hier niet hebben gelezen) is behoorlijk genuanceerd en stuurt niet aan dat we alle asielzoekers het land uit moeten zetten.
Bron: wikipedia (ook genuanceerd zo lijkt het): Wikipedia: Jan van de Beek
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Die kun je ook volledig omdraaien. Indien minister van Faber vanaf het begin de samenwerking had gezocht had er allang een breed gedragen asielwet kunnen liggen.JeroenNietDoen schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:23:
[...]
Dus omdat je het ergens niet geheel mee eens bent ga je stampvoetend nergens meer aan mee doen. Typisch peutergedrag...
Wtfwildhagen schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:19:
Eigenlijk is daar helemaal geen politieke meerderheid voor in de Tweede Kamer, maar er waren simpelweg te veel tegenstanders van het voorstel afwezig toen er even na drieën werd gestemd.

Maar wat gaat er nu gebeuren met dat illegaliteitsvoorstel? Ik neem niet aan dat het echt wet gemaakt gaat worden als er geen meerderheid voor is.
Ik denk dat Yesilgoz blij mag zijn dat er geen verkiezingsdebatten kort na haar uitspraken gepland stonden. Zo'n beetje elke partij (minus PVV) had gehakt gemaakt van haar uitspraken.Auredium schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:11:
Ik denk vrij weinig. Want het is grotendeels in strijd met een uitspraak van het EHRM, en heel vaak is het probleem niet dat een uitgezette vreemdeling niet weg wíl, maar ze hebben ofwel geen papieren of ze hebben een thuisland waar ze ook niet binnen komen.Llopigat schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:50:
[...]
Maar wat gaat er nu gebeuren met dat illegaliteitsvoorstel? Ik neem niet aan dat het echt wet gemaakt gaat worden als er geen meerderheid voor is.
Die 'illegalen' kunnen dus nergens naartoe en zouden dus na 6 maanden detentie alleen maar op straat eindigen, en dus nog steeds illegaal zijn (en dus gestraft worden met detentie). Daar heeft het EHRM van gezegd dat dat niet rechtmatig is.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
In toevoeging op wat @Stoney3K daarnet zei:Llopigat schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:50:
Natuurlijk heeft hij gelijk. Natuurlijk gaat dit wetsvoorstel nergens naar toe. Natuurlijk wijst de RvS, en nog een heel zooitje andere instanties, daarop, in de consultatie. En natuurlijk worden die genegeerd. Ik wil dus niet zeggen dat de wet er niet komt.
Maar dat is het punt niet. Rechtszaken zouden pas kunnen plaatsvinden na de verkiezingen. Intussen hebben partijen zich op de borst kunnen kloppen, zeggen dat zíj de hardste op migratie zijn, of in ieder geval niet softer dan hun veronderstelde electorale concurrenten.
Dit is, kortom, een verkiezingswetje.

Als dat onderdeel is van het voorstel, dan lijkt me dat logisch. Tenminste, als hetgeen wat je niet aanstaat zwaar genoeg weegt voor de partij in kwestie.JeroenNietDoen schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:23:
[...]
Dus omdat je het ergens niet geheel mee eens bent ga je stampvoetend nergens meer aan mee doen. Typisch peutergedrag...
Ze hebben lang genoeg de tijd gehad om te pijlen voor welke ideeën en veranderingen een brede meerderheid te vinden zou zijn. Nagenoeg de gehele Tweede Kamer wil iets doen tegen/met migratie, dus daar ligt het echt niet aan.
Als iemand afwezig is tijdens de stemming overleggen ze met het andere kamp of er ook iemand afwezig is. Alleen heeft NSC en GL PVDA een koppeltje gevormd terwijl ze beide tegen waren. Een redelijke blunder, maar afwezig zijn is niet ongebruikelijk. En het is toch goed om te zien de praktische implicaties onderling in goed overleg oplossen.Llopigat schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:50:
[...]
WtfKunnen ze niet vanaf hun telefoon stemmen ofzo? Op mijn werk kan ik met mijn telefoon ook overal bij. Ik wist niet dat dat in de politiek nog in eigen persoon moest.
In principe moet het kabinet aan de slag met de wet, maar in de eerste kamer is er geen meerderheid dus er veel prioriteit aan geven is wat verspeelde moeite.
Je ziet ook heel duidelijk weer dat de partijen die het asiel probleem willen oplossen vooral standpunten hebben voor de bühne. Door het CDA te side line is de kans dat de wetgeving er komt nihil. Het geeft de VVD en NSC, (maar vooral de VVD omdat het NSC na de verkiezingen wss zo goed als verdwijnt), de mogelijkheid om voor onuitvoerbare wetgeving te stemmen. In de campagne kan de VVD bonte bal de zwarte piet toespelen. Zonder dat er kritiek kan komen op de kwaliteit van wetgeving want de wetgeving komt er niet.
Het is volstrekt duidelijk dat rechts er alleen zit voor de show en niet het plan heeft om met een compromis bonte bal tegemoet te komen om daadwerkelijk tot wetgeving te komen.
ehm? Er is een wetsvoorstel waarin iets staat waar jij 't fundamenteel mee oneens bent en dan vind je 't kleutergedrag om 'm weg te stemmen?JeroenNietDoen schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:23:
[...]
Dat is hoe ze 't in de VS doen om elkaar zwart te maken; Lekker een zo'n groot mogelijke wet maken waarin van alles staat waar de ander 't niet mee eens is, maar waar ook iets cruciaals in staat wat de ander graag wil. En die geef je dan de keus van alles of niets en geef je dan ook lekker publiekelijk de schuld daarvan.
Nee, CDA stemt morgen tegen omdat ze het niet eens zijn met de uitkomst van een ander wetsvoorstel van gisteren. Dat is het statement van Bontebal van vanmorgen.rik86 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:13:
[...]
ehm? Er is een wetsvoorstel waarin iets staat waar jij 't fundamenteel mee oneens bent en dan vind je 't kleutergedrag om 'm weg te stemmen?
... Ben ik trouwens de enige die het bijzonder sarcastisch vindt dat de viering het einde van de slavernij in het Koninkrijk der Nederlanden wordt aangegrepen om er een wet doorheen te jassen om een andere minderheid die duidelijk als tweederangs (derderangs?) burgers worden behandeld de illegaliteit in te drukken?
Nee?
Nee?
Het CDA is het niet eens met het amendement dat per ongeluk door de tweede kamer is aangenomen. Aangezien het amendementen is aangenomen moet het verwerkt worden in de asielwetten.JeroenNietDoen schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:15:
[...]
Nee, CDA stemt morgen tegen omdat ze het niet eens zijn met de uitkomst van een ander wetsvoorstel van gisteren. Dat is het statement van Bontebal van vanmorgen.
Doordat het amendement is aangenomen, moet het strafbaar stellen van illegaliteit worden opgenomen in de asielnoodmaatregelenwet. Daarmee is de wet voor CDA'er Henri Bontenbal "onbegaanbaar" geworden. "We waren tot gisteren bereid ver te gaan", zei Bontenbal.
Nee. Ja het is toevallig rond die datum. Het is niet dat ze zeggen vandaag viering einde slavernij dus we rammen vandaag die wet er nu door.Helixes schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:20:
... Ben ik trouwens de enige die het bijzonder sarcastisch vindt dat de viering het einde van de slavernij in het Koninkrijk der Nederlanden wordt aangegrepen om er een wet doorheen te jassen om een andere minderheid die duidelijk als tweederangs (derderangs?) burgers worden behandeld de illegaliteit in te drukken?
Nee?
Maar het repressieve stuk zoals hulp aan illegalen (mogelijk?) strafbaar stellen bevalt mij voor geen meter.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.
• De Islam discussie is hier offtopic.
• De abortus discussie is hier offtopic.
Brondiscussie kan hier: [AWM] Betrouwbare Bronnen Discussietopic
Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.
• De Islam discussie is hier offtopic.
• De abortus discussie is hier offtopic.
Brondiscussie kan hier: [AWM] Betrouwbare Bronnen Discussietopic