De landelijke Nederlandse politiek 2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 120 Laatste
Acties:
  • 594.507 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Een aantal abortusgerelateerde posts van na de vorige modbreak zijn verwijderd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

mitsumark schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:11:
Mensen zijn niet zomaar dieren he, als je dat echt denkt of als excuus gebruikt is het hek van de dam wat mij betreft.
Noem dan eens 1 eigenschap die mensen wel hebben, die je bij geen enkel ander dier terugziet? Dat is een stuk lastiger dan je denkt.
Allerlei zaken die in het verleden (vaak met een religieus sausje) als "onnatuurlijk" zijn bestempelt blijken in de rest van het dierenrijk doodnormaal, inclusief sex voor de lol, homosexualiteit en zelfs casual sex (ga maar eens bij bonobo's kijken, die gebruiken sex bijna zoals wij elkaar op straat gedag zeggen :X ).
Geldt dat dan ook voor survival of the fittest om maar een extreme te noemen?
Er is niets extreems aan survival of the fittest, want dat betekent gewoon dat degenen di ehet best aan hun omgeving zijn aangepast meer kans hebben om zich succesvol voort te planten.

Ik vermoed dat jij denkt aan een van de vele stromannen die zijn opgetuigd - vaak door mensen die vanuit hun religieuze achtergrond een probleem hebben om het feit van evolutie te accepteren. Domme dingen als denken dat het hetzelfde betekent als het recht van de sterkste, of "the law of the jungle", zaken die er echt helemaal niets mee te maken hebben.
De tienerzwangerschappen zijn in NL laag omdat we hier goed onderwijs hebben (gehad). Niet omdat een verbod averechts zou werken. Dat is overigens soms wel het geval, maar niet altijd (bv binnen roken of alcohol onder 18 om maar wat te noemen). Voorlichting (daarnaast) blijft het belangrijkste.
Die vergelijking gaat volslagen mank. Als je sex wilt gaan verbieden onder, pak hem beet 18, dan ga je krampachtig proberen een volkomen normale biologische behoefte te verbieden. Dat heeft alleen maar negatieve effecten (behalve dan in de ogen van de preutse hypocrieten die denken dat die kids zich er ook netjes aan gaan houden en dat de wereld daar beter van wordt op de een of andere vage manier.)

Roken en drinken zijn geen biologische behoeften, althans niet totdat iemand een verslaving opgebouwd heeft. Dat is dus een stuk eenvoudiger te verbieden, zeker omdat roken en drinken uiteindelijk alleen maar negatieve effecten op de gezondheid hebben. En dat laatste geldt zeker niet voor seks.
Landen met verboden hebben helaas ook veel slechter voorlichting, dit maakt het vrijwel onmogelijk om het effect van abortuswetten aan te tonen.
Er is inderdaad een verband tussen het tot taboe naken van sex, het proberen te verbieden van sex voor jongeren en het verbieden van abortus. Dat maakt het inderdaad wat lastiger om de effecten van elk van die drie afzonderlijk te bestuderen, maar toch is er wel degelijk redelijk wat consensus te vinden onder wetenschappers die zich er mee bezig houden - nog even los van details als lichamelijke integriteit en zelfbeschikkingsrecht, die op[ zich helemaal los staan van wat je van sex vindt.
Anderzijds is er dan ook geen onderzoek te vinden (heb mn best gedaan) die aantoont dat het wél hebben van abortusklinieken (los van voorlichting) leidt tot minder "casual seks" onder tieners.
So what?

Je hebt nog steeds niet afdoende weten te oinderbouwen wat jouw probleem met casual sex is, behalve een aan de haren erbij gesleept vermoeden dat je door het te verbieden het aantal ongewenste tienerzwangerschappen een beetje terug zou kunnen dringen - en daarvan weet je zelf ok dat dat veel beter kan met andere methodes, zoals voorlichting en beschikbaarheid van anticonceptie.
Ik ben nog steeds van mening dat iets lastiger maken (niet onmogelijk in dit geval) zou moeten leiden tot mindering. Zo werkt het ook bij veel andere dingen, als een "fout" moeilijker te corrigeren is, denk je wel twee keer na.
Je hebt het over het ondeerdrukken van een doodnormale biologische behoefte. Dat gaat je echt niets opleveren behalve een helebvoel gefrustreerde tieners. En daar hebben we er al meer dan genoeg van - ik refereer nog maar eens naar de "manosphere". Die wordt alleen maar groter als je die jongens ook nog eens van staatswege gaat ontmoedigen om sex te hebben.
Ik ben een vader van een meisje, een oom van meisjes, buurman van meisjes, etc, en ik denk, los van enige religie, dat het beter is om pas seks te hebben na het opbouwen van een (emotionele) relatie.
Ik wens alle meisjes, m'n dochter in het bijzonder, de best mogelijk start toe.
Wie ben ik? Gewoon iemand met een mening en een stem.
En ik wens alle meiden die wachten met sex totdat ze een emotionele band hebben opgebouwd heel veel sterkte met het verwerken van de klap als de sex toch tegen blijkt te vallen met die partner waar je emotioneel in geinvesteerd hebben.
Persoonlijk lijkt het me een stuk gezonder om emotioneel te gaan investeren in een relatie als je al weet dat je het in ieder geval in bed al goed met elkaar kunt vinden. Ook maar gewoon een mening van iemand met een stem :P

Een stem die in ieder geval nooit zal gaan naar een partij die welk religieus verhalenboek dan ook gebruikt als uitgangspunt voor hun politieke standpunten.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
PLAE schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:17:
Ik begrijp je standpunt, maar ik kijk er echt anders tegenaan. Wat ik zie gebeuren in Nederland in de afgelopen decennia is een groei van radicale islamitische invloeden. Ik vind dat we die ontwikkeling serieus moeten blijven nemen.

Edit om terug te gaan naar de landelijke Nederlandse politiek: ik ben blij dat partijen zoals JA21 dat ook zien. Daarom o.a. ben ik er ook lid van.
Wat is de oplossing van Ja21 voor dit probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Wat ik zie gebeuren in Nederland in de afgelopen decennia is een groei van radicale islamitische invloeden.
Wat is je bron hiervoor? Hopelijk is het niet alleen een gevoel, want groepen benoemen als gevaarlijk op basis van de onderbuik heeft in het verleden niet veel vreugde voortgebracht.
Ik vind dat we die ontwikkeling serieus moeten blijven nemen.
Dat impliceert dat dat nu gedaan wordt, terwijl partijen als de AIVD daar gelukkig bovenop zitten.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik begrijp je standpunt, maar ik kijk er echt anders tegenaan. Wat ik zie gebeuren in Nederland in de afgelopen decennia is een groei van radicale islamitische invloeden. Ik vind dat we die ontwikkeling serieus moeten blijven nemen.

Edit om terug te gaan naar de landelijke Nederlandse politiek: ik ben blij dat partijen zoals JA21 dat ook zien. Daarom o.a. ben ik er ook lid van.
In beeld, misschien. Maar ik stel voor dat we niet de lessen vergeten, van elders. Het spook van Islam de realiteit van door rechts en conservatief geconstrueerde problematiek van sociale geografie (sadopopulisme, hefboom voor autoritarisme), en het bredere en diepere maar minder direct zichtbare probleem van christelijke machtspolitiek en zelotisme. Van Rusland via Hongarije tot de VS, dat soort problematiek is minder zichtbaar, maar de gevolgen zijn vele malen meer bruut en catastrofaal. Zeker hier in Europa, zie Weimar Duitsland, Franco, ga zo door.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Virtuozzo schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:33:
[...]

Van Rusland via Hongarije tot de VS, dat soort problematiek is minder zichtbaar, maar de gevolgen zijn vele malen meer bruut en catastrofaal.
Ik weet niet of ik Hongarije en de VS catastrofaler vind dan een Turkije, Iran of Ngeria.

In Instanbul werd vandaag ook een pride-optocht verboden, maar daar zag ik een stuk minder Nederlandse politici demonstreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Marrtijn schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:48:
[...]

Ik weet niet of ik Hongarije en de VS catastrofaler vind dan een Turkije, Iran of Ngeria.

In Instanbul werd vandaag ook een pride-optocht verboden, maar daar zag ik een stuk minder Nederlandse politici demonstreren.
Je mist de kern ook. Hongarije is een EU lid, die de waarden van de EU schendt. Turkije is geen EU lid..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44
Marrtijn schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:48:
[...]

Hongarije is lid van de EU en de VS zijn van oudsher onderdeel van onze Westerse vrije wereld. Het lijkt me, in elk geval voor ons, toch een stuk vervelender als deze landen ten prooi vallen aan autocratie dan wanneer we dat zien in landen in gebieden waar het toch al niet zo democratisch was.

Aannemende dat de meesten van ons in Nederland positief staan tegenover de rechten van mensen met een andere geaardheid kan ik me met de beste wil niet voorstellen wat een bezwaar zou kunnen zijn tegen opkomen voor de democratische rechten van een collega EU land vlakbij. Wat voor een wereldbeeld hebben mensen die daar over zeuren?

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 29-06-2025 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Het is leuk dat we ons - terecht! - bekommeren om minderheden in andere EU lidstaten, maar laten we onszelf niet op de borst kloppen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23
dawg schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:08:
Het is leuk dat we ons - terecht! - bekommeren om minderheden in andere EU lidstaten, maar laten we onszelf niet op de borst kloppen.
Inderdaad...

*knip* whataboutism, hou het s.v.p. bij de landelijke politiek,

[ Voor 33% gewijzigd door defiant op 30-06-2025 23:55 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Nu online
Cyberpope schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:55:
[...]

Je mist de kern ook. Hongarije is een EU lid, die de waarden van de EU schendt. Turkije is geen EU lid..
Turkije is lid van de Council of Europe en heeft ook gewoon de ECHR ondertekend, net zoals de Hongarije. Dat moet ook want het is nog steeds een kandidaat-lidstaat, ook al liggen de onderhandelingen stil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:36

Rhapsody

In Metal We Trust

Dat was het doel dan ook niet. Halsema hoeft zich, volgens mij, ook helemaal niet te manifesteren. Als burgermeester staat ze al voldoende in de schijnwerpers.

Het doel was om mee te lopen vanuit een bepaalde functie zodat de Pride gewoon kon plaatsvinden. Door als buitenlandse politicus mee te lopen, zou de kans een stuk kleiner zijn dat er brute arrestaties uitgevoerd zouden worden.

Maar goed, blijft wel zorgelijk dat de acceptatie in NL (of Amsterdam) afneemt.

[ Voor 24% gewijzigd door defiant op 30-06-2025 23:57 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-e-n
Ze was uitgenodigd. De mars was verboden en dan helpt het als er bekende buitenlandse gasten zijn lijkt me.

Bovendien is het appels en peren. De Pride in Amsterdam is hier niet verboden. Waar de homo haat in Amsterdam komt van intolerante jongeren komt komt die in Hongarije ook nog eens van bovenaf.

[ Voor 30% gewijzigd door defiant op 30-06-2025 23:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Rhapsody schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:50:
[...]

Dat was het doel dan ook niet. Halsema hoeft zich, volgens mij, ook helemaal niet te manifesteren. Als burgermeester staat ze al voldoende in de schijnwerpers.
Volgens Halsema zelf (gehoord in een podcast interview met het duo Reesema en Schimmelpennick) vindt ze het als burgemeester belangrijk om stelling te nemen in zaken die niet zozeer de politiek maar vooral de rechtsstaat en de democratie betreffen.

Ik krijg er dan ook een naar gevoel bij als zoiets als "opkomen voor het recht om een Pride mars te mogen organiseren" politiek gemaakt wordt om Halsema (en anderen) te kunnen aanvallen. Terwijl ik nog steeds hoop dat ook de grootste critici van Halsema dit recht onderschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
@Rhapsody @D-e-n
De verschillen zie ik wel, en ik begrijp ook waarom ze is uitgenodigd.

Maar ik vind het zo 'onecht'. Terwijl het probleem met homerechten in je eigen stad steeds groter wordt en je er geen grip op lijkt te hebben in een andere stad vol in de picture gaan staan om daar op te komen voor diezelfde rechten.

Haar aanwezigheid kan - in combinatie met de situatie in Amsterdam - door de Hongaarse regering ge-/misbruikt worden om haar belang te ridiculiseren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
alexbl69 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 23:09:
@Rhapsody @D-e-n

Maar ik vind het zo 'onecht'. Terwijl het probleem met homerechten in je eigen stad steeds groter wordt en je er geen grip op lijkt te hebben in een andere stad vol in de picture gaan staan om daar op te komen voor diezelfde rechten.

Haar aanwezigheid kan - in combinatie met de situatie in Amsterdam - door de Hongaarse regering ge-/misbruikt worden om haar belang te ridiculiseren.
Die Hongaarse regering is zo corrupt als wat dus daar kun je sowieso geen rekening mee houden. Met de term "onecht" kan ik niks. Dat is meer jouw gevoel dan iets concreets van Halsema. Gezien haar interviews past dit precies in het plaatje van haar prioriteiten. Ze is wat dat betreft rechtlijniger dan de gemiddelde partijleider.

Over de intolerantie onder jongeren heeft ze overigens al meerdere malen haar zorgen uitgesproken. Maar dat kan ze in haar uppie als burgermeester niet direct veranderen natuurlijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:01

HollovVpo1nt

I like gadgets

Je reageert op een artikel aangaande moslimdiscriminatie met een verwijzing naar de bekende lage acceptatie van homoseksualiteit in Amsterdam. Je kijkt daarmee een link te leggen tussen het moslim zijn en acceptatie van/ geweld jegens homoseksuelen. Wat hiervan bekend is, specifiek in Amsterdam, is dat mensen met Marrokaande komaf oververtegenwoordigd zijn in die cijfers. Maar nergens wordt er een causaliteit gerapporteerd tussen het Moslim zijn en het geweld. De grote groep Marokkanen die oververtegenwoordigd zijn hebben niet alleen hun geloof gemeen, maar ook sociaal economisch achtergrond. Kennisplatform inclusief samenleven:
Er is onder de slachtoffers en de daders sprake van een oververtegenwoordiging van vooral Marokkaanse en in mindere mate Turkse Nederlanders. In absolute zin zijn de daders en slachtoffers van geweld tegen LHBT’s vooral mensen met een Nederlandse achtergrond. De motieven van de daders zijn, ongeacht hun achtergrond, ongeveer hetzelfde.
Ironisch genoeg draag je bewust of onbewust bij aan de discriminatie waarover gesproken wordt in het artikel waar je op reageerde door een causaliteit te suggeren tussen geloofsovertuiging en homoacceptatie/ geweld.

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 30-06-2025 23:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:24

inXs

known as inXs

HollovVpo1nt schreef op zondag 29 juni 2025 @ 23:49:
[...]

Je reageert op een artikel aangaande moslimdiscriminatie met een verwijzing naar de bekende lage acceptatie van homoseksualiteit in Amsterdam. Je kijkt daarmee een link te leggen tussen het moslim zijn en acceptatie van/ geweld jegens homoseksuelen. Wat hiervan bekend is, specifiek in Amsterdam, is dat mensen met Marrokaande komaf oververtegenwoordigd zijn in die cijfers. Maar nergens wordt er een causaliteit gerapporteerd tussen het Moslim zijn en het geweld. De grote groep Marokkanen die oververtegenwoordigd zijn hebben niet alleen hun geloof gemeen, maar ook sociaal economisch achtergrond. Kennisplatform inclusief samenleven:

[...]

Ironisch genoeg draag je bewust of onbewust bij aan de discriminatie waarover gesproken wordt in het artikel waar je op reageerde door een causaliteit te suggeren tussen geloofsovertuiging en homoacceptatie/ geweld.
Sowieso wordt er te weinig onderscheid gemaakt. In het eerdere aangehaalde artikel wordt gesproken over ‘moslim’discriminatie. Echter lopen er volgens mij twee dingen door elkaar, namelijk discriminatie op basis van afkomst (en dus de ‘verkeerde achternaam’ hebben en op het dragen van religieuze uitingen (bijv hoofddoek). Ik persoonlijk vind het ook echt twee verschillende discussies, ik heb moeite met discriminatie op basis van afkomst, echter vind ik bijvoorbeeld een hoofddoek ook een lastig iets (alle uitingen overigens, maar mede vanwege het idee dat een hooddoek heel helder laat zien dat een vrouw binnen de islam niet gelijkwaardig is aan de mannen dat we dit ineens accepteren). En waarom mogen we wel iets vinden van de sgp die vrouwen niet toestaat of de vrouw in de keuken wilt hebben of de vrouw een rok laat dragen….

En over islam (religie) en homohaat. Conservatieve denkwijzen (religie) lijken vaak te leiden tot homohaat en homogeweld (niet voorbehouden aan de islam): https://pointer.kro-ncrv....homoseksualiteit-verhardt

En

https://www.amnesty.nl/wa...2C%20Jemen%20en%20Oeganda.

En: https://www.hln.be/islam/...omo-s-in-londen~ac1675fb/

Dus begrijp enig wantrouwen wel ja (richting religie) want beleid kan ook zo omslaan… (zie libanon en de VS). Conservatisme en religie gaan vaak hand in hand. In de politiek zie je dit ook, conservatieve partijen hebben vaak een stevige basis in bepaalde religieuze stromingen, of ontleden zelfs hun identiteit daaraan.

In de politieke discussie mis je helaas nuance en de ruimte om hier echt het debat over te voeren. Met alleen oneliners kom je er niet uit.

[ Voor 12% gewijzigd door inXs op 30-06-2025 07:54 ]

superB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Er staat toch echt exact dat in het onderzoek:
Dat Nederlanders met een migratieachtergrond minder tolerant zijn tegenover LHBT's lijkt niet veroorzaakt te worden door hun etnische achtergrond, maar eerder door een gemiddeld lagere opleiding en een sterkere religiositeit.
Als de relatie etniciteit en religie nagenoeg 100% is zoals bij Marokkanen in Nederland is het ook een beetje een retorische truc om te zeggen dat de twee niets met elkaar te maken hebben. De lagere opleiding kan daar ook mede mee te maken hebben, als je op school zaken leert die tegen je religie in gaan zal je minder geneigd zijn daar verder in door te leren. Of een school te zoeken waar je alleen maar religie leert.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

[...]

Had het eigenlijk een beetje als een ludieke overgang bedoeld, maar het lijkt me toch evident (en dat blijkt ook onder het onderzoek) dat religie/opleiding invloed heeft op de (in-) tolerantie jegens LHBT'ers. De door jou vermelde sociaal economische achtergrond is juist één van de zaken die NIET benoemd worden.

Vind de tekst onder 'oververtegenwoordiging' overigens heel vreemd. Daar wordt de afkomst van daders én slachtoffers op één hoop gegooid. De afkomst van de slachtoffers is toch totaal irrelevant als je intolerantie wil onderzoeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
IJzerlijm schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:06:
[...]

Als de relatie etniciteit en religie nagenoeg 100% is zoals bij Marokkanen in Nederland is het ook een beetje een retorische truc om te zeggen dat de twee niets met elkaar te maken hebben. De lagere opleiding kan daar ook mede mee te maken hebben, als je op school zaken leert die tegen je religie in gaan zal je minder geneigd zijn daar verder in door te leren. Of een school te zoeken waar je alleen maar religie leert.
Is het ook niet andersom? Een slechte positie in de maatschappij drijft dit soort jongeren met regelmaat ook richting religie. Discriminatie helpt vaak ook niet echt. Genoeg meiden die uit een soort van opstandigheid een hoofddoek gaan dragen. Iets van "Mag ik geen moslim zijn? Dat zullen we nog wel eens zien!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
alexbl69 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:14:
[...]

Vind de tekst onder 'oververtegenwoordiging' overigens heel vreemd. Daar wordt de afkomst van daders én slachtoffers op één hoop gegooid. De afkomst van de slachtoffers is toch totaal irrelevant als je intolerantie wil onderzoeken?
Ook onder de religieuze jeugd zullen zich homoseksuele mensen bevinden. Die zijn vaak extra kwetsbaar. Dus dat kan meespelen in de reden van het geweld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:33:
[...]

Is het ook niet andersom? Een slechte positie in de maatschappij drijft dit soort jongeren met regelmaat ook richting religie. Discriminatie helpt vaak ook niet echt. Genoeg meiden die uit een soort van opstandigheid een hoofddoek gaan dragen. Iets van "Mag ik geen moslim zijn? Dat zullen we nog wel eens zien!"
Zelfversterkend effect is integraal aan beleidslijnen rechts/conservatief, de primaire focus is altijd rigide die van gedragsdynamiek. Zie bijvoorbeeld beleidslijnen sociale geografie. Met planning uitdagingen heeft het niets te maken, instinctieve focus die anders is dan de presentatie. Zie ook Selectorale dynamiek bij "invulling" beleidslijnen.

Bankieren op stresslijnen en breuklijnen is integraal. Misschien hard, maar historisch consistent.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:32
alexbl69 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 23:09:
@Rhapsody @D-e-n

Dat impliceert dat Halsema in Amsterdam niks doet om lgbti-rechten te vergroten. Nog even los van of dat waar is of niet, geeft ze imho juist door in Boedapest mee te lopen ook een signaal af naar Amsterdam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:49

DevWouter

Creator of Todo2d.com

*knip*, graag niet andermans posts interpreteren, ook niet indien goed bedoeld.

[ Voor 93% gewijzigd door NMH op 01-07-2025 00:37 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

inXs schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:06:
[...]
Ik persoonlijk vind het ook echt twee verschillende discussies, ik heb moeite met discriminatie op basis van afkomst, echter vind ik bijvoorbeeld een hoofddoek ook een lastig iets (alle uitingen overigens, maar mede vanwege het idee dat een hooddoek heel helder laat zien dat een vrouw binnen de islam niet gelijkwaardig is aan de mannen dat we dit ineens accepteren).
Dat vind jij. Ongelijk gedrag =/= on-gelijkwaardigheid. Anders gezegd, dat een vrouw een hoofddoek op moet een een man niet, zegt niet perse dat een vrouw minderwaardig is.
[En waarom mogen we wel iets vinden van de sgp die vrouwen niet toestaat of de vrouw in de keuken wilt hebben of de vrouw een rok laat dragen….
Natuurlijk mag je daar wat van vinden
En over islam (religie) en homohaat. Conservatieve denkwijzen (religie) lijken vaak te leiden tot homohaat en homogeweld (niet voorbehouden aan de islam): https://pointer.kro-ncrv....homoseksualiteit-verhardt

En

https://www.amnesty.nl/wa...2C%20Jemen%20en%20Oeganda.

En: https://www.hln.be/islam/...omo-s-in-londen~ac1675fb/

Dus begrijp enig wantrouwen wel ja (richting religie) want beleid kan ook zo omslaan… (zie libanon en de VS). Conservatisme en religie gaan vaak hand in hand. In de politiek zie je dit ook, conservatieve partijen hebben vaak een stevige basis in bepaalde religieuze stromingen, of ontleden zelfs hun identiteit daaraan.
Conservatief is niet het juiste woord, extremistisch is het juiste woord. Nergens in de islam wordt gepredikt om homoseksuelen te discrimineren. In de islam mag je homoseksueel zijn, mits je er niet naar handelt. Zie je anderen er wel naar handelen, heb je niet het recht op geweld.
In de politieke discussie mis je helaas nuance en de ruimte om hier echt het debat over te voeren. Met alleen oneliners kom je er niet uit.
Eens ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07:43
Dit soort domme acties van de VVD lijsttrekker gaat echt stemmen kosten, in ieder geval die van mij.
Ik vind haar zo enorm zwak..
*knip*, als je een link plaatst, wil je dan ook even citeren of samenvatten? Bij voorbaat dank.

[ Voor 39% gewijzigd door NMH op 30-06-2025 20:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:17
Advizor schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:36:
Dit soort domme acties van de VVD lijsttrekker gaat echt stemmen kosten, in ieder geval die van mij.
*knip*
Ik vrees dat het onderaan de streep juist stemmen oplevert, omdat ze een doelgroep aanspreekt aan de rechterkant van het politieke spectrum.

[ Voor 13% gewijzigd door NMH op 30-06-2025 20:22 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 16:32
Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:46:
[...]

Ik vrees dat het onderaan de streep juist stemmen oplevert, omdat ze een doelgroep aanspreekt aan de rechterkant van het politieke spectrum.
Ach, het kan maar duidelijk zijn waar de VVD tegenwoordig staat, en hoe ver men inmiddels is afgedreven van de liberale beginselen en het politieke midden. Zo kunnen ook die laatste paar "nette" VVD-ers gewoon overstappen naar D66 of Volt, en is de VVD eindelijk echt niets meer dan een PVV met een iets ander marketingsausje er overheen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
De VVD is inmiddels 15 jaar aan de macht en Nederland staat voor gigantische problemen.
Ik bedenk mij altijd dat er een heleboel mensen zijn die het klaarblijkelijk allemaal goed voor elkaar hebben en geen reet geven om de rest van de maatschappij of de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:02

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

Dat is natuurlijk wat ze hier, vrij zichtbaar, aan het doen: de populist uithangen om PVV zieltjes te winnen. Vanuit het midden is ze alle potentie allang kwijt en met genoeg stemmen kan je je doelgroep weer (buiten het zicht) tevreden stellen en om maar heel duidelijk te zijn: dat is niet de gewone (1-3 modaal) man…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ZieMaar! schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:09:
[...]

Dat is natuurlijk wat ze hier, vrij zichtbaar, aan het doen: de populist uithangen om PVV zieltjes te winnen. Vanuit het midden is ze alle potentie allang kwijt en met genoeg stemmen kan je je doelgroep weer (buiten het zicht) tevreden stellen en om maar heel duidelijk te zijn: dat is niet de gewone (1-3 modaal) man…
Wat ik bij het lezen van jouw reactie afvroeg is of het midden uberhaupt nog kan bestaan. 1. Dankzij het overton-venster is het midden nu wat we vroeger rechts willen noemen.
2. Dankzij populisme zal het overton-venster altijd blijven opschuiven.

Dus als een partij zichzelf gematigd vindt (of in het midden) en gaat regeren dan zullen zij altijd als de ongewenste "linkse" deel gezien worden.

Het bovenstaande is nogal erg 1-dimensionaal, maar het maakt mijn punt wel duidelijk en het sluit aan bij jouw stelling dat het midden geen potentie heeft.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
emeralda schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:51:
De VVD is inmiddels 15 jaar aan de macht en Nederland staat voor gigantische problemen.
Ik bedenk mij altijd dat er een heleboel mensen zijn die het klaarblijkelijk allemaal goed voor elkaar hebben en geen reet geven om de rest van de maatschappij of de toekomst.
De VVD is helemaal niet 15 jaar aan de macht, ze hebben nog nooit een absolute meerderheid gehad in de Tweede Kamer (en Eerste Kamer). Ja ze zijn een aantal keer de grootste partij geweest (hoewel dat in historisch perspectief nog steeds vrij klein was) maar ze hebben in verschillende samenstelling in een coalitie de regering gevormd. Je kan, terecht, een hoop kritiek hebben op de VVD, maar stellen dat ze aan de macht zijn is gewoon tekort door de bocht, net als roepen dat het allemaal de schuld van links is etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:07:
[...]

De VVD is helemaal niet 15 jaar aan de macht, ze hebben nog nooit een absolute meerderheid gehad in de Tweede Kamer (en Eerste Kamer). Ja ze zijn een aantal keer de grootste partij geweest (hoewel dat in historisch perspectief nog steeds vrij klein was) maar ze hebben in verschillende samenstelling in een coalitie de regering gevormd. Je kan, terecht, een hoop kritiek hebben op de VVD, maar stellen dat ze aan de macht zijn is gewoon tekort door de bocht, net als roepen dat het allemaal de schuld van links is etc.
Wellicht dan de essentiele vraag:

Wanneer heeft de partij de macht?

Is dat enkel als ze een absolute meerderheid hebben en daarmee is er nooit een partij aan de macht geweest of is dat als ze gedurende één of meerdere regeerperiode(s) een duidelijke stempel op het coalitieakkoord hebben weten te drukken en daarmee de samenleving een richting op heeft mogen en kunnen sturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:38
[...]

Dat laatste is niet 'tekort door de bocht', het is een valse frame. Even de lijnen helder houden, aub.

Tuurlijk is de VVD geen alleen-heerser geweest. Maar stellen dat ze niet aan de macht waren is eveneens tekort door de bocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

eric.1 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:14:
[...]

Dat laatste is niet 'tekort door de bocht', het is een valse frame. Even de lijnen helder houden, aub.

Tuurlijk is de VVD geen alleen-heerser geweest. Maar stellen dat ze niet aan de macht waren is eveneens tekort door de bocht...
Dit is Nederland, niemand is aan de macht. Er wordt niks beslist maar beleid 'ontstaat' en als het fout gaat was het 'de keten' waarin het mis ging maar niemand in die keten kan er op worden aangesproken.

Van verkiezingsprogramma naar regeerakkoord naar daadwerkelijk beleid ontstaan gaten waar je supertankers door kan varen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

In de hedendaagse politiek wordt er gesproken van "aan de macht zijn" als coalitie partijen in een missionair kabinet zitten. Zij kunnen namelijk bepalen wat het beleid is en hoe de macht van het kabinet ingezet wordt.
Hierbij is het ook belangrijk om te erkennen dat het kabinet hoort te spreken met een mond.

Hoewel er een groot verschil zit tussen coalitie partijen en het kabinet is er in Nederland daar zelden verschil in. Het idee van extra parlementair zou daar verandering in hebben kunnen bieden, maar zoals we afgelopen jaar hebben meegemaakt is het eerder dat we vier verschillende minister-president hadden ipv 1.

Laat ik het ook nog op een andere manier bekrachtigen: Er is nog nooit een partij in Nederland geweest, wanneer die onderdeel is van de coalitie, die beweerde dat ze geen macht hadden.

Overigens is dit spijkers zoeken bij eb. Het is vooral beeldspraak. Het probleem is meer dat de VVD verantwoordelijk is voor meerdere problemen, maar dat vaak ontkent of probeert de verantwoordelijkheid te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Dit. En dat wil bij velen maar niet doordringen.

Wat we nu zien is exact dezelfde beweging als bij de Tories in het VK, als de Republikeinen in de VS. Ga je eenmaal door die deur, en dat is al tijdens Wiegel voor gekozen, dan is de weg daarna altijd dezelfde. Ongeacht eventuele intenties of interventies. Is accelerationisme eenmaal een hoeksteen, dan kom je er enkel pas vanaf na het puin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
DevWouter schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:06:
[...]

Het probleem is meer dat de VVD verantwoordelijk is voor meerdere problemen, maar dat vaak ontkent of probeert de verantwoordelijkheid te verplaatsen.
Nja, maar onderschat daarbij niet het cumulatieve genormaliseerde probleem van netwerkcorruptie en ecosysteem - een netwerk effect van bijzondere aard. Ook hier, zie de Tories en de Republikeinen.

Die dynamiek van macht is reëel. Nederland kent - helaas - een (zoals Kim Putters dat omschreef) parasitaire selectorale machtsdynamiek. Met zieltjes winnen heeft dat minder te maken, met onderuit halen van het vermogen van samenleving en economie meer. Immers, er ligt een intrinsieke correlatie tussen vermogen tot macht en verkleining van voetafdruk daarbij.

Puur het gegeven dat Selectorate Theory centraal is komen te staan is al zorgwekkend sinds de jaren '80, want het is in de basis een model/raamwerk niet bedoeld of ontworpen voor interne politieke dynamica, maar voor interacties van invloed/macht tussen conforme politieke dynamica, en non-conforme/toxische.

De interne focus daarvan draait de pijl en de lading om. Non-conform/toxisch -> onderuit halen van conform.

In de jaren '80 werden nog wel eens VVD kernleden en gelieerde academici van circuits boos wanneer hier naar gewezen werd, want het kon niet. Het was voor extern. Maar ja, wie ooit goed gelet heeft op Wiegel en de Janus politiek, of Bolkestein en het accelerationisme, of zelfs maar de vinger aan de pols gehouden heeft van de moderne cyclus van autoritarisme van rechts/conservatief (niet voor het eerst, het is een cyclisch gegeven) in het Nederlandse en op zoveel plekken elders, het is tegenwoordig onmogelijk om nog het idee / de overtuiging in stand te houden dat Selectorate Theory enkel iets voor omgang van democratie met autocratie en schurkenstaat is.

De realiteit is hard. Maar toetsbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Napo schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:13:
[...]

Wellicht dan de essentiele vraag:

Wanneer heeft de partij de macht?
Een partij heeft macht wanneer de collectieve perceptie van de organisatie ruimte geeft of laat.

Een partij kan ook macht hebben wanneer het niet puur partij is, maar een ecosysteem, van middelen, toegang, vermogen.

Een cruciale vraag hierbij is hoe dan ook eerst of een partij conform is, dus het bestel onderschrijft en accepteert dat regels niet iets voor "de anderen" zijn, of non-conform (het aan de laars lappen/wiebelen/laisser-faire), of toxisch (het ondermijnen van bestel).

Dat zou eigenlijjk altijd de eerste toets moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Nu online
migchiell schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:53:
[...]

Ach, het kan maar duidelijk zijn waar de VVD tegenwoordig staat, en hoe ver men inmiddels is afgedreven van de liberale beginselen en het politieke midden. Zo kunnen ook die laatste paar "nette" VVD-ers gewoon overstappen naar D66 of Volt, en is de VVD eindelijk echt niets meer dan een PVV met een iets ander marketingsausje er overheen.
Het idee dat VVD'ers overstappen naar Volt is net zo voorstelbaar als VVD'ers die overstappen naar de Partij voor de Dieren.

Volt is voor een basisinkomen, na dividendbelasting ongeveer het meest vieze woord voor VVD'ers.

[ Voor 3% gewijzigd door Marrtijn op 30-06-2025 18:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 16:22
[...]

Hiermee glijd de vvd af naar pvv niveau. Het zal wellicht wat stemmen opleveren van mensen die voorheen pvv stemden, maar mij zijn ze definitief kwijt. De afgelopen 10 jaar al niet meer op vvd gestemd overigens, maar dit slaat helemaal nergens op.

[ Voor 10% gewijzigd door stylezzz op 30-06-2025 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Advizor schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:36:
*knip*
Nu.nl doet eraan mee. Ze hebben in het artikel een kader opgenomen over Zionisme. Had dan titel van het artikel gemaakt "...na afzeggen zionistisch voetbaltoernooi" of op z'n minst joods-zionistisch. Maar hoe dan ook, Yezilgoz is hier extreem slecht bezig.

[ Voor 10% gewijzigd door NMH op 30-06-2025 20:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:11
stylezzz schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:48:
[...]

Hiermee glijd de vvd af naar pvv niveau. Het zal wellicht wat stemmen opleveren van mensen die voorheen pvv stemden, maar mij zijn ze definitief kwijt. De afgelopen 10 jaar al niet meer op vvd gestemd overigens, maar dit slaat helemaal nergens op.
Hiermee?

Je vond de nareis-op-nareis leugen niet "afglijden naar PVV-niveau"? Met ze in een kabinet gaan zitten? Doen alsof het tienpuntenplan inhoudelijk niet bezwaarlijk is? GroenLinks/PvdA wegzetten als onredelijke partij?

Tsja, beter laat dan nooit. Hopelijk blijft Yesilgöz nog een tijdje aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:42
HollovVpo1nt schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:54:
[...]

Nu.nl doet eraan mee. Ze hebben in het artikel een kader opgenomen over Zionisme. Had dan titel van het artikel gemaakt "...na afzeggen zionistisch voetbaltoernooi" of op z'n minst joods-zionistisch. Maar hoe dan ook, Yezilgoz is hier extreem slecht bezig.
Een van de zwakste media van ons land, het gratis nu.nl.
Enorm bereik hebben ze, maar de hoeveelheid onwaarheden, weglaten cruciale informatie en zwakke analyses die ik de afgelopen tijd op nu.nl ben tegengekomen is echt enorm.
Ook bizar weer dat Yesilgoz het frame/verdraaiing van Weird Duk 1-op-1 overneemt. Wat een zwakke politica zonder ruggengraat is zij toch. Hoe een mens in 10 jaar tijd radicaal kan veranderen/afglijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Compuchip87 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:57:
[...]

Hiermee?

Je vond de nareis-op-nareis leugen niet "afglijden naar PVV-niveau"? Met ze in een kabinet gaan zitten? Doen alsof het tienpuntenplan inhoudelijk niet bezwaarlijk is? GroenLinks/PvdA wegzetten als onredelijke partij?

Tsja, beter laat dan nooit. Hopelijk blijft Yesilgöz nog een tijdje aan.
Ik begrijp die laatstgenoemde gedachte .. maar .. de realiteit werkt anders. Zie Orban, Trump, BJ et alii. Zelfversterkend hellend vlak. Er is geen voldoende effect vanuit zichtbaarheid van toxiciteit, tenzij .. zoals in het VK, de toxiciteit benoemen, consistent, hapklaar. Van het geheel, niet het poppetje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Trishul schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:00:
Een van de zwakste media van ons land, het gratis nu.nl.
Enorm bereik hebben ze, maar de hoeveelheid onwaarheden, weglaten cruciale informatie en zwakke analyses die ik de afgelopen tijd op nu.nl ben tegengekomen is echt enorm.
Je lijkt haast te verwachten dat nu.nl als doel heeft goede journalistiek te bedrijven 8)7
Ze willen geld verdienen, en dat werkt uitstekend met de bagger die ze momenteel verspreiden, dus ze doen hun werk uitstekend.
Ook bizar weer dat Yesilgoz het frame/verdraaiing van Weird Duk 1-op-1 overneemt. Wat een zwakke politica zonder ruggengraat is zij toch. Hoe een mens in 10 jaar tijd radicaal kan veranderen/afglijden.
Zij is niet in haar eerste leugentje gestikt, en het moge onderhand wel duidelijk zijn dat zaken die vroeger als doodzonde golden (en bestraft werden met een abrupt einde van iemands politieke carriere) tegenwoordig leiden tot benoeming tot lijsttrekker en premierskandidaat.

De oudere generaties hier hierinneren zich de mooie tijden nog wel dat liegen tegen de kamer zo'n doodzonde was (dat heette dan netjes "de kamer onjuist informeren") - daar zijn best wel wat ministers over gestruikeld, maar het heeft Yeşilgöz alleen maar succes opgeleverd.

Zo gek is het dus niet dat ze op dezelfde toer doorgaat. Het is voor de VVD kennelijk de enige manier die ze zien om bij de komende verkiezingen kans te maken om de grootste partij te worden: out-PVV the PVV.

Daarmee trekt ze wel degelijk de aandacht van de mensen die de PVV best wel geil vinden maar toch een beetje in hun maag zitten met de bruine waas die erom heen hangt. De VVD is immers een respectabele partij (ook al zijn ze onderhand net zo bruin als de PVV aan het worden.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:14
HollovVpo1nt schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:54:
[...]

Ze probeert de drol inmiddels weer in te trekken, maar de comments op twitter zijn niet mals.
Terwijl twitter doorgaans een best extreem haatplatform is geworden waar vooral de rechterkant veel gebruik van maakt.

Denk dat ze wel doorheeft (of haar marketingteam dan) dat ze hier vrij negatief uitkomt.

https://www.telegraaf.nl/...e-ontvangen/74849627.html

Als ik die Douwe Bob was, had ik die koffie in d'r gezicht gegooid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
LZ86 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:57:
[...]

Ze probeert de drol inmiddels weer in te trekken, maar de comments op twitter zijn niet mals.
Terwijl twitter doorgaans een best extreem haatplatform is geworden waar vooral de rechterkant veel gebruik van maakt.

Denk dat ze wel doorheeft (of haar marketingteam dan) dat ze hier vrij negatief uitkomt.

Excuses zouden op zijn plaats zijn. Maar radicaal rechtse politici zijn niet in staat excuses te maken. Dan krijg je zo”n halfbakken reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Zal zelf wel van een andere generatie zijn (is ook zo :) ), maar heb de behoefte van politici om elke brainfart direct op internet te zetten nooit begrepen. Je wint er volgens mij praktisch geen stem mee, maar het afbreukrisico is enorm.

Tel ff tot 10 (of 1000) voordat je wat post, en laat het in het geval van een landelijk politicus (m/v) ook even door iemand anders lezen. Dat is voor dit forum al verstandig (behalve het laten meelezen dan :) ), maar voor een politicus zou het een wetmatigheid moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

Ik vind een aangifte van opruiing of smaad meer op z'n plaats. Wel lastig waarschijnlijk, maar laat maar effe wat rechercheurs bij de dame op de koffie komen. Tis in ieder geval wel duidelijk tot welk niveau mevrouw is afgezakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Nu online
ManiacsHouse schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:22:
[...]

Ik vind een aangifte van opruiing of smaad meer op z'n plaats. Wel lastig waarschijnlijk, maar laat maar effe wat rechercheurs bij de dame op de koffie komen. Tis in ieder geval wel duidelijk tot welk niveau mevrouw is afgezakt.
Ja, want we willen een samenleving waar de politie en de rechter gebruikt wordt om politici te intimideren. Behoorlijk fascistisch als je het mij vraagt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Marrtijn schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:32:
[...]
Ja, want we willen een samenleving waar de politie en de rechter gebruikt wordt om politici te intimideren. Behoorlijk fascistisch als je het mij vraagt.
Een politicus heeft dezelfde juridische kaders als een burger als het gaat om smaad, laster, etc.

Als een politicus een juridische grens heeft overschreden, dan mag die daar op gewezen worden. Dat heeft niets met fascisme te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 30-06-2025 20:40 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
ManiacsHouse schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:22:
[...]

Die man heeft mede door haar doodsbedreigingen gekregen.
Mag wel wat meer dan opruiing of smaad op gezet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 24-09 16:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

LZ86 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:47:
[...]

Die man heeft mede door haar doodsbedreigingen gekregen.
Mag wel wat meer dan opruiing of smaad op gezet worden.
De man kreeg doodsbedreigingen omdat hij *knip* dit soort claims vragen om een grondige onderbouwing.

[ Voor 20% gewijzigd door defiant op 30-06-2025 23:58 ]

Sys Specs

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• D-e-n
Danfoss schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:49:
[...]

De man kreeg doodsbedreigingen omdat *knip*
Kunnen we eens atoppen met in het wilde weg smijten van termen als "antisemitisme" en ook "zionisme"? Je kunt zeggen dat Douwe Bob wellicht slecht of niet geïnformeerd is of iets uit het verband heeft gerukt maar iemand met die reden beschuldigen van "antisemitisme" is wat mij betreft minstens zo erg want je moet wel een hele verknipte geest hebben om te denken dat hij alle Joden dood wil hebben. Ook Yesilgoz zou zich wat mij betreft dood moeten schamen want mede dankzij haar opruiende tweets radicaliseert half Nederland vrolijk verder

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 30-06-2025 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:17
alexbl69 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:11:
Zal zelf wel van een andere generatie zijn (is ook zo :) ), maar heb de behoefte van politici om elke brainfart direct op internet te zetten nooit begrepen. Je wint er volgens mij praktisch geen stem mee, maar het afbreukrisico is enorm.
Bij de grote talkshows moet je maar wachten tot je gevraagd wordt om aan tafel te komen zitten (als er toevallig iets anders nieuwswaardig is hebben ze liever geen politicus). En journalisten van kranten zijn helemaal erg, die zorgen ervoor dat je - met wederhoor - alleen maar verstandige, redelijke dingen zegt.

Op Twitter heb je 24/7, onder je eigen voorwaarden, toegang tot de spotlights. Je hebt altijd een kans om de discussie te bepalen; je moet alleen zorgen dat je aandacht krijgt, en dat kan het makkelijkst door iets extreems te zeggen.

Politici zijn - ongeacht hun opleidingsniveau - over het algemeen een heel stuk intelligenter en verstandiger dan de gemiddelde Nederlander. Die maken echt geen ondoordachte statements op publieke media.

(Toen ze nog geen Burgermoeder van Amsterdam was, was Femke Halsema meesterlijk in het maken van sarcastische opmerkingen over de tweets van anderen. Dat is de andere manier om het Twitter-spelletje te spelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:57

Ik lees in het ja21 verkiezingsprogramma (van de vorige keer):
De banden met onze vriend Israël bekrachtigen door het verplaatsen van de Nederlandse ambassade naar Jeruzalem.
Daar kun je voor zijn of tegen (de PVV vindt dit ook, net als overigens de CU, zo lees ik) maar ik vermoed dat dit niet gaat helpen bij het beteugelen van radicale islamitische invloeden. Jeruzalem is een ingewikkeld probleem en een terughoudende opstelling lijkt mij dan wijsheid. Choose your battles. Maar goed, dat geldt in zekere zin ook voor de motie Piri en GL/PvdA. Wat verwacht je effectief te bereiken en wat is de prijs?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 24-09 16:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

D-e-n schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:57:
[...]

want je moet wel een hele verknipte geest hebben om te denken dat hij alle Joden dood wil hebben.
Ik was het met je eens tot deze opmerking. Antisemitisme heeft meer verschijningsvormen dan 'alle joden moeten dood'. *knip* niet nodig om op de man te spelen

Overigens zette ik hem over dhr Bob bewust wat dik aan, juist omdat ik vind dat hij niet moet huilebalken over iets wat een direct gevolg is van zijn eigen domme gedrag. Hij gebruikte zelfs de 'ik ben geen rascist want mijn buurman in donker' retoriek met zijn 'ik heb een relatie met een joodse gehad'. Die man is al die aandacht niet waard man.

[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 01-07-2025 07:07 ]

Sys Specs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
Danfoss schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:30:
[...]

Ik was het met je eens tot deze opmerking. Antisemitisme heeft meer verschijningsvormen dan 'alle joden moeten dood'. *knip*
Er is geen enkele reden aan te nemen dat hij iets heeft tegen alle Joden. Die gast heeft waarschijnlijk, net als de meesten van ons overigens, geen clue wat zionisme is of wat mensen er onder verstaan. Het wordt een beetje als "woke": een scheldwoord en geuzennaam tegelijk.

Door in dit soort gevallen gelijk de antisemitisme kaart te trekken draag je bij aan het klimaat van onderlinge haat (ook al zat dat niet de insteek zijn). Het klimaat waarin dit conflict onderverdeeld wordt in goed vs fout. Een klimaat waarin Israël de heilige is of de duivel. Beide is echter niet waar.

[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 01-07-2025 07:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Ik ga veel om met mensen uit de hele wereld. Die hebben een hele andere kijk op de geschiedenis. Het is fascinerend hoe de tweede wereldoorlog volstrekt anders is beleefd door mensen uit India of Singapore.

Nederland wordt steeds meer multicultureel of de PVV het nou wil of niet. Ik heb het gevoel alsof er een achterhoede gevecht wordt geleverd door witte boomers. De realiteit heeft rechts allang ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Nu online
nwagenaar schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:39:
[...]

Een politicus heeft dezelfde juridische kaders als een burger als het gaat om smaad, laster, etc.

Als een politicus een juridische grens heeft overschreden, dan mag die daar op gewezen worden. Dat heeft niets met fascisme te maken.
Als een verwijt van jodenhaat door een burger al een juridische grens overschrijdt, dan heeft het gerecht het nog druk met al die ongesubstantieerde verwijten van racisme, seksisme en homofobie die er elk uur door de ether gegooid worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Marrtijn schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:25:
[...]

Als een verwijt van jodenhaat door een burger al een juridische grens overschrijdt, dan heeft het gerecht het nog druk met al die ongesubstantieerde verwijten van racisme, seksisme en homofobie die er elk uur door de ether gegooid worden.
*knip* stroman

[ Voor 18% gewijzigd door polthemol op 01-07-2025 07:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

emeralda schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:17:
Ik ga veel om met mensen uit de hele wereld. Die hebben een hele andere kijk op de geschiedenis. Het is fascinerend hoe de tweede wereldoorlog volstrekt anders is beleefd door mensen uit India of Singapore.

Nederland wordt steeds meer multicultureel of de PVV het nou wil of niet. Ik heb het gevoel alsof er een achterhoede gevecht wordt geleverd door witte boomers. De realiteit heeft rechts allang ingehaald.
Zeker... Maar dat weerhoudt ze niet ervan om met minority rule het wel te proberen.

Maar wil je interculturalisatie stoppen, dan zul je wereldwijd alle vliegtuigen en zo moeten slopen. Want zolang mensen en informatie zo gemakkelijk de wereld rond kan, ga je het niet tegen houden.

Maar biologisch zijn we hierop niet gemaakt. Evolutionair leven we nog op de steppen en is de andere stam een gevaar.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Het blijft eigenaardig dat je als gebruiker op een platform waarvan de eigenaar openlijk een Hitler groet doet, je iemand geloofwaardig voor antisemiet zou kunnen uitmaken.

Het gaat alleen om het uiten van haat voor je eigen politieke toko, het belang van de Joden is volledig secundair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13:57
[...]

Meer dan terecht inderdaad, zo'n afwijzing.

Ik vraag me steeds meer af of er binnen de VVD, of in de directe omgeving van Yesilgoz nou echt niemand is die een psychotische waan kan herkennen.

Zo'n tweet, het is zo'n extreme en overtrokken reactie, het heeft amper nog relatie met het voorval.

Nog even en ze beschuldigd iemand die een appel koopt van jodenhaat, omdat 'ie ook had kunnen kiezen voor een tros druiven uit Israel. En door dat niet te doen steun je Israe niet, dus jodenhaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:50:
[...]

Nja, maar onderschat daarbij niet het cumulatieve genormaliseerde probleem van netwerkcorruptie en ecosysteem - een netwerk effect van bijzondere aard. Ook hier, zie de Tories en de Republikeinen.
Eens, maar dat toelichten vereist dat men bereid is om bij vloed te duiken naar schroeven. Gezien de initiële stelling is dat voor latere rondes. Ik hou de rest van jouw verhaal wel in gedachte als men besluit te gaan duiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Cyberpope schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:41:
[...]

Zeker... Maar dat weerhoudt ze niet ervan om met minority rule het wel te proberen.

Maar wil je interculturalisatie stoppen, dan zul je wereldwijd alle vliegtuigen en zo moeten slopen. Want zolang mensen en informatie zo gemakkelijk de wereld rond kan, ga je het niet tegen houden.
Zelfs dan. Van alle tijden.
Maar biologisch zijn we hierop niet gemaakt. Evolutionair leven we nog op de steppen en is de andere stam een gevaar.
Toch klopt dat niet. Evolutionaire biologie, the exotic attracts the exotic, tribal infusion, tribal merging in conflict resolution.

Pur sang is het een kwestie van keuzes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:03

DropjesLover

Dit dus ->

emeralda schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:17:

Rechts appeleert aan de vroeger was alles beter. Waarbij men met weemoed denkt aan touwtjes uit de brievenbus en dat je op 1 inkomen op je 25e een huis kon kopen en een groot gezin kon onderhouden.
De randjes van rascisme en vrouwenrechten in die tijd worden even vergeten, plus dat de financiele realiteit van nu dat echt niet meer mogelijk maakt.
Nog los dat VVD-rechts streeft naar een werkgevers-staat a la ~1900 met weinig tot geen rechten voor werknemers en al helemaal geen milieuwetten (want die had je toen ook niet). PVV en JA21 willen gewoon terug naar Nederland in de jaren '30, crisis op crisis en vooral geen gekleurde mensen in het straatbeeld.

Terwijl dat de burger eigenlijk wil naar de hoogtijdagen van de sociaaldemocratie, '60-'80, en eigenlijk naar de jaren '90.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

Onafhankelijk van wie/wat/waar Douwe Bob is: als je die tweet leest dan zou je eigenlijk al moeten stoppen met lezen bij de naam Wierd Duk.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:02

Amphiebietje

In de blubber

D-e-n schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:58:
[...]

Er is geen enkele reden aan te nemen dat hij iets heeft tegen alle Joden. Die gast heeft waarschijnlijk, net als de meesten van ons overigens, geen clue wat zionisme is of wat mensen er onder verstaan. Het wordt een beetje als "woke": een scheldwoord en geuzennaam tegelijk.
In het bericht dat ik had gelezen (op nu.nl), was sprake van posters en pamfletten met nationalistische pro-Israel leuzen. Als je zoiets aantreft op een kinderfeestje, dan is dat toch wat vreemd. En blijkbaar was er ook een afspraak dat er geen religieuze of politieke uitingen zouden worden gemaakt op het feestje, die dus door de organisatoren zelf is overtreden.

Overigens ook op nu.nl reacties die heel erg genoeg hebben van een aantal extreem rechtse politici...

[ Voor 10% gewijzigd door Amphiebietje op 30-06-2025 23:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Amphiebietje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:32:
[...]

In het bericht dat ik had gelezen (op nu.nl), was sprake van posters en pamfletten met nationalistische pro-Israel leuzen. Als je zoiets aantreft op een kinderfeestje, dan is dat toch wat vreemd. En blijkbaar was er ook een afspraak dat er geen religieuze of politieke uitingen zouden worden gemaakt op het feestje, die dus door de organisatoren zelf is overtreden.

Het lijkt er meer op dat Douwe Bob in de val is gelokt met als doel ophef te veroorzaken, wat helaas een nogal standaard werkwijze lijkt te zijn van bepaalde lieden.
Volgens de organisatie heeft Douwe het allemaal verkeerd begrepen. https://www.gelderlander....-willen-gesprek~ae40ab44/

Maar geen enkele club die daar aanwezig was zou eens zeggen goh ja er zijn extreme clubs en daar distantiëren we ons van. Of tja het beeld dat is onstaan aangaande Israël is toch wel negatief en daar hebben we de laatste tijd toch zelf aan meegewerkt. Nee continue vingerwijzen van jullie hebben het verkeerd begrepen, jullie zijn antisemitisch en ach en wee. Maar niet de hand in eigen boezem steken en eens kijken en nadenken of ze zelf ook niet ergens iets verkeerd doen waardoor dit beeld is ontstaan.
En madam van VVD tuint er dus ook doodleuk in.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Danfoss schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:49:
[...]

De man kreeg doodsbedreigingen omdat *knip*
Wat een overtrokken onzin. De man liep weg omdat hij meende dat een vooraf gemaakte afspraak door de organisatie geschonden was: geen politieke of religieuze uitingen op het evenement. Dat daar mogelijk een misverstand bestaat omdat hij een pamflet verkeerd geinterpreteerd zou kunnen hebben, betekent niet dat zijn actie ingegeven is door iets hebben tegen Joods zijn. Dan zou hij vooraf niet toegezegd hebben om te komen, lijkt me. En niet bij de opening van het Nationaal Holocaustmuseum gespeeld hebben.

Yesilgoz escaleert met haar bericht en schuift hem zaken in zijn schoenen zonder enig bewijs. Dat is een probleem, zeker bij topics als deze waar te veel mensen reflexmatig reageren zonder te kijken wat er daadwerkelijk is gebeurd. Ze zit volle bak in de campagne modus en wil gemakkelijk scoren. Er moeten immers PVV stemmers overtuigd worden om terug te keren naar de VVD. En dan past dit prima: het 'redelijke' alternatief, met wel vertrouwde extreme randjes. Want dat werkt voor Wilders, dus vast ook voor Dilan.

Trouwens, aanwezig op dit kinderfeest: StandWithUs Nederland. Maar het was niet politiek, natuurlijk. Echt alleen maar een kinderfeestje.
rtl nieuws
Op de Facebookpagina van de Nederlandse tak worden onder andere foto's gedeeld van Israëlische soldaten die omkwamen in Gaza. Zij worden geprezen als 'dappere helden' die met hun leven 'de ultieme prijs' betaalden voor de bescherming van het Israëlische volk. Deze uitingen staan in schril contrast met wat toonaangevende hoogleraren, advocaten en historici zeggen over het Israëlische leger in Gaza: volgens hen is er mogelijk sprake van genocide op de Palestijnse bevolking.
Bron

[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 01-07-2025 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:We hebben het even aangekeken, maar er kwamen alweer topic reports binnen, dus toch wijs ik maar weer naar de topic warning:

De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.

Dus we zitten hier een punt achter de kwestie Douwe.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
DropjesLover schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:00:
Nog los dat VVD-rechts streeft naar een werkgevers-staat a la ~1900 met weinig tot geen rechten voor werknemers en al helemaal geen milieuwetten (want die had je toen ook niet).
Ik ben erg benieuwd naar je onderbouwing op basis van het VVD verkiezingsprogramma. Of van een willekeurige wet ingevoerd door een VVD-beleidsmaker.

Het is best fair om te zeggen dat de VVD het beleid een bepaalde richting in wil trekken, en dat, als je die lijn heel ver doortrekt, je ergens in 1900 uitkomt, maar ik denk dat we allemaal weten dat de meeste VVD stemmers en politici absoluut niet ambiëren om daar naar terug te gaan.

De VVD presenteert zich graag als een "redelijke" partij. Ook op dat ene punt waar "redelijkheid" waarschijnlijk de geschiedenis in zal gaan als laf toekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 01-07-2025 06:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:39
*knip* commentaar op moderatie kan per DM

[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 01-07-2025 10:01 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:42

[ Voor 89% gewijzigd door polthemol op 01-07-2025 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 19:29

hamsteg

Species 5618

c-nan schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 07:54:
[mbr]*knip* commentaar op moderatie kan per DM[/mbr]

[ Voor 31% gewijzigd door polthemol op 01-07-2025 11:35 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
https://www.ad.nl/binnenl...-is-wat-ze-doet~a421f4b8/

Jammer dat de beste man niet doorzet en haar wél voor het gerecht sleept.

Als fractievoorzitter en lijsttrekker van een van de grotere partijen mag Yesilgoz best tot de orde geroepen worden.

Dat hele koffiedrinken kwam ook niet vanuit haar, maar uit haar marketingteam. Die vrouw is toch hét klassieke voorbeeld van ongeschikt?

Toch bizar dat de VVD, om Wilders te counteren, gewoon hetzelfde gaat doen als Wilders. Ongefundeerd roepen en de onderbuik van het proletariaat aanspreken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:49:

Als fractievoorzitter en lijsttrekker van een van de grotere partijen mag Yesilgoz best tot de orde geroepen worden.

Dat hele koffiedrinken kwam ook niet vanuit haar, maar uit haar marketingteam. Die vrouw is toch hét klassieke voorbeeld van ongeschikt?

Toch bizar dat de VVD, om Wilders te counteren, gewoon hetzelfde gaat doen als Wilders. Ongefundeerd roepen en de onderbuik van het proletariaat aanspreken....
Hoe is dat bizar? "De Friezen zijn geen Limburgers", accelerationisme en verdeel & heers zijn al zo lang volledig integraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

LZ86 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:49:

Kunnen anderen (uzelf wellicht?) geen aangifte doen? Dat gebeurt wel vaker namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Het nivo van de Nederlandse politiek in een notendop als het mij vraagt. Politici die reageren op zangers, ministers uit boer zoekt vrouw.. en ga zo maar door. Het is gênant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:57
Virtuozzo schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:20:
Hoe is dat bizar? "De Friezen zijn geen Limburgers", accelerationisme en verdeel & heers zijn al zo lang volledig integraal.
Over dat 'volledig integraal' er is naar verluid een wat meer linkse conservatieve en een aartsconservatieve vleugel in de VVD. Wat denk je, Is dat accelerationisme gelinked aan één van beide? Staat het daar los van?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:45

Killjoy

Klingon lawn products

DropjesLover schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:00:
[...]

Rechts appeleert aan de vroeger was alles beter. Waarbij men met weemoed denkt aan touwtjes uit de brievenbus en dat je op 1 inkomen op je 25e een huis kon kopen en een groot gezin kon onderhouden.
De randjes van rascisme en vrouwenrechten in die tijd worden even vergeten, plus dat de financiele realiteit van nu dat echt niet meer mogelijk maakt.
Nog los dat VVD-rechts streeft naar een werkgevers-staat a la ~1900 met weinig tot geen rechten voor werknemers en al helemaal geen milieuwetten (want die had je toen ook niet). PVV en JA21 willen gewoon terug naar Nederland in de jaren '30, crisis op crisis en vooral geen gekleurde mensen in het straatbeeld.

Terwijl dat de burger eigenlijk wil naar de hoogtijdagen van de sociaaldemocratie, '60-'80, en eigenlijk naar de jaren '90.
Hoewel niet oneens met het betoog. Maar de Hinderwet is van 1875.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Virtuozzo schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Natuurlijk is dat zo, maar inmiddels proberen ze het niet eens meer te verbloemen.

Laat ik het zo zeggen: Ik vind het bizar dat het al zo ver gekomen is, terwijl wij als volk erbij staan en ernaar kijken. In die zin is het terugverlangen naar de politiek van de jaren 90, ook al was er toen ook genoeg niet in orde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
maar inmiddels is Yesilgoz ook niet van plan om haar fout toe te geven:

https://nos.nl/artikel/25...-bob-voor-jodenhaat-tweet

Die probeert d'r straatje schoon te vegen. Dus wellicht volgt die aangifte alsnog? Een mens mag hopen.
Ik vind Yesilgoz echt een gevaarlijke vrouw. Terwijl ze als nareiziger/immigrant toch echt beter zou moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:03

DropjesLover

Dit dus ->

LZ86 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:59:

Die probeert d'r straatje schoon te vegen. Dus wellicht volgt die aangifte alsnog? Een mens mag hopen.
Ik vind Yesilgoz echt een gevaarlijke vrouw. Terwijl ze als nareiziger/immigrant toch echt beter zou moeten weten.
Ik vrees dat ze vuistdiep in de tunnel van de survivor bias zit. Te zeer om oog of begrip te hebben voor anderen (kijk waar ik vandaan kom) en al helemaal voor andere immigranten (ik heb dit kunnen bereiken met hard werk, jij dan dus ook).

[ Voor 13% gewijzigd door DropjesLover op 01-07-2025 18:06 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Maar wel asielwet, wat ik zojuist op radio hoor, dusdanig aanpassen dat ze hulp van personen en organisaties aan illegaal verblijvenden strafbaar willen stellen? * ManiacsHouse Mijmert iets over vervolgen bepaalde mensen en degenen die hen hielpen tientallen jaren geleden. Of heb ik het verkeerd gehoord? :?
Maar Douwe kom der maar in met die aangifte. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-07-2025 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

DropjesLover schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:05:
Ik vrees dat ze vuistdiep in de tunnel van de survivor bias zit. Te zeer om oog of begrip te hebben voor anderen (kijk waar ik vandaan kom) en al helemaal voor andere immigranten (ik heb dit kunnen bereiken met hard werk, jij dan dus ook).
Da's dus ook een flinke scheut "pulling up the ladder", zo ongeveer het meest hypocriete en schadelijk wat iemand kan doen.

*knip*, taalgebruik

[ Voor 24% gewijzigd door NMH op 04-07-2025 19:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Laten we Ellian (VVD) en vd Plas niet vergeten. Al net zo opruiende teksten.

Ik hoop zo dat mensen hierdoor volledig afknappen op VVD en die andere radicaal/extreemrechtse opruiers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

dawg schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:12:

Ik hoop zo dat mensen hierdoor volledig afknappen op VVD en die andere radicaal/extreemrechtse opruiers.
Met alle respect: Wat denk je zelf.

Mensen gaan hard op hoe de NL politiek in meerderheid tegenwoordig werkt. Non-event, oppompen tot extreme hoogte, dan aanvallen en van de ophef gebruik maken. Zeer herkenbaar en zichtbaar patroon, maar wordt niet meer besproken de media en mag ook niet meer besproken worden. Dan zijn het "politici er veel te snel en onhandig op gereageerd hebben"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
dawg schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:12:

Van der Plas is gewoon dom. Kan ze niets aan doen, maar ik kan haar een gebrek aan niveau toch niet echt kwalijknemen. Ze roept domme dingen, maar ziet bij haar toch ook wel dat ze kan bijdraaien als ze echt iets fout heeft gedaan en daar op een voor haar te begrijpen manier mee geconfronteerd wordt. Diep van binnen denkt die vrouw dat ze echt goede dingen doet voor mensen.

Dat is bij Yesligoz wel anders, dat is een slimme vrouw en dus daar zit gewoon een partij kwaadaardigheid achter. En precies dát maakt haar zo gevaarlijk.

Gelukkig zijn er iig op de socials en zelfs de meer rechtsgeorienteerde media zoals het AD en de telegraaf in de comments veel anti yesilgoz comments nu. Dit heeft de VVD geen goed gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 01-07-2025 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Nu online
*knip*, grof taalgebruik.

[ Voor 94% gewijzigd door NMH op 01-07-2025 19:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat Yesilgoz niet helemaal lekker was, konden we al weten toen ze "wokisme" gelijkstelde aan extreemrechts qua dreiging.

Vraag me ondertussen af hoeveel joden blij zijn dat een Turk aankomt met "wat wij hebben gezien heeft mij geraakt" :X

Als ze het nou oprecht bedoelt, is het vast okay, maar ik geloof geen seconde dat Yesilgoz iets anders dan een rammelende onderbuik heeft gevoeld, en dan is het bijna (?) antisemitisch om joden te gebruiken om zulke vieze politiek mee te bedrijven :X

Ik ben natuurlijk niet echt verbaasd, ben ik veel te cynisch voor, maar dat zelfs de leider van een "fatsoenlijke partij" dit niveau aanboort, en dat niemand van die zogenaamde fatsoenlijke partij eens flink aan de ketting trekt, is wel echt een dieptepunt. En ik twijfel meer en meer of het op korte termijn goed gaat komen, of dat we straks met weemoed terugkijken naar de Fabers, Van Der Plassen en Yesilgossen :X net als dat ik soms Rutte bijna mis, en Balkenende was ook zo slecht nog niet opeens

[ Voor 20% gewijzigd door RobinHood op 01-07-2025 18:43 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:38

marapuru

db.

ManiacsHouse schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:08:
[...]

Maar wel asielwet, wat ik zojuist op radio hoor, dusdanig aanpassen dat ze hulp van personen en organisaties aan illegaal verblijvenden strafbaar willen stellen? * ManiacsHouse Mijmert iets over vervolgen bepaalde mensen en degenen die hen hielpen tientallen jaren geleden. Of heb ik het verkeerd gehoord? :?
Maar Douwe kom der maar in met die aangifte. _/-\o_
Exact mijn gedachte.

Heeft iemand een linkje waar de voorgestelde asielwetten terug te lezen zijn? Ik ben erg benieuwd hoe ik ze moet interpreteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 15:54

NOS zegt 0 iets over stand with us, een zionistische rechts extremistische organisatie?

https://www.bnnvara.nl/jo...pt-terecht-weg-bij-jom-ha

Deze opiniestuk heeft gelijk: media doet hier heel makkelijk over. Beetje zorgelijk voor ons nationale omroep imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:22:
[...]

Van der Plas is gewoon dom. Kan ze niets aan doen, maar ik kan haar een gebrek aan niveau toch niet echt kwalijknemen. Ze roept domme dingen, maar ziet bij haar toch ook wel dat ze kan bijdraaien als ze echt iets fout heeft gedaan en daar op een voor haar te begrijpen manier mee geconfronteerd wordt. Diep van binnen denkt die vrouw dat ze echt goede dingen doet voor mensen.
Bewuste selectie bij proces van onzelfstandig worden.
Dat is bij Yesligoz wel anders, dat is een slimme vrouw en dus daar zit gewoon een partij kwaadaardigheid achter. En precies dát maakt haar zo gevaarlijk.
En daar wordt op getraind.
Gelukkig zijn er iig op de socials en zelfs de meer rechtsgeorienteerde media zoals het AD en de telegraaf in de comments veel anti yesilgoz comments nu. Dit heeft de VVD geen goed gedaan.
Ja, dat dachten mensen ook bij Orban, Trump en alle historische precursors. Maar het patroon is elke keer hetzelfde. Meer / harder / erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Cyberpope schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:21:
[...]

Met alle respect: Wat denk je zelf.

Mensen gaan hard op hoe de NL politiek in meerderheid tegenwoordig werkt. Non-event, oppompen tot extreme hoogte, dan aanvallen en van de ophef gebruik maken. Zeer herkenbaar en zichtbaar patroon, maar wordt niet meer besproken de media en mag ook niet meer besproken worden. Dan zijn het "politici er veel te snel en onhandig op gereageerd hebben"
offtopic:
Ik weet het. Mijn hart huilt om wat Nederland anno 2025 geworden is. ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
mekkieboek schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:11:
Over dat 'volledig integraal' er is naar verluid een wat meer linkse conservatieve en een aartsconservatieve vleugel in de VVD. Wat denk je, Is dat accelerationisme gelinked aan één van beide? Staat het daar los van?
Ok, ik vond het Oliver Twist-verhaal over de VVD al overdreven, maar nu zijn we aan het mijmeren over de VVD die probeert opzettelijk een racistische burgeroorlog te ontketenen?

*knip*, graag mensen niet op deze manier aanspreken.

[ Voor 17% gewijzigd door NMH op 02-07-2025 20:38 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:16:
[...]

Ok, ik vond het Oliver Twist-verhaal over de VVD al overdreven, maar nu zijn we aan het mijmeren over de VVD die probeert opzettelijk een racistische burgeroorlog te ontketenen?

*knip*
Niet om het een of ander. Maar het gedrag van de Oh zo goede VVD-leidster vertoont rare Trump-achtige trekjes. *knip*, reactie op geknipte reactie. Wellicht ben je de sarcasme-tag vergeten (ga ik vanuit, indien niet... tja...) maar je wakkert nog even het racistische burgeroorlog vuurtje extra aan?

[ Voor 28% gewijzigd door NMH op 02-07-2025 20:37 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.
• De Islam discussie is hier offtopic.
• De abortus discussie is hier offtopic.

Brondiscussie kan hier: [AWM] Betrouwbare Bronnen Discussietopic