Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:47
FunkyTrip schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:04:
[...]

Of geld uitgeven voor veel strengere controle en hogere pakkans (vooral de boeren zelf aanpakken en ook straf geven als ze 'niet wisten' dat het een malafide uitzendbureau was. Moet je maar minder risico nemen). Whatever uiteindelijk goedkoper voor de overheid is (ofwel uitvoerend ofwel controlerend)
Als voorbeeld:

In Zwitserland zijn zeer strenge regels wat betreft gelijke beloning voor gelijk werk. Zodra je op Zwitsers grondgebied werkt, moet je dezelfde beloning krijgen als een Zwitser die dat werk uit zou voeren.

Heeft ons bedrijf eens een boete, negatieve publiciteit en daardoor het mislopen van een opdracht opgeleverd (een overheidsbedrijf was de eindklant). Een subcontractor van een subcontractor betaalde zijn team het gebruikelijke salaris voor een Oost-Europese uitzendkracht.

Klant --> mijn werkgever --> subcontractor --> subcontractor

Zowel mijn werkgever als onze klant hebben op de blaren moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:34

DropjesLover

Dit dus ->

CVTTPD2DQ schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 07:35:
[...]

Het rapport gaat (ook) over Turkse en Marokkaanse Nederlanders ...
Omdat die (ook) niet al vroeg goed mee getrokken werden ;)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:48
Ben toch wel benieuwd naar het asiel-debat voor vandaag. Aan het begin van de dag leek het erop dat PVV überhaupt tegen zal stemmen omdat het te softe maatregelen zouden zijn en niet streng genoeg. Nu lijken de stemmen van de PVV toch boven de markt te hangen.

NSC, VVD en BBB proberen te redden wat er te redden valt, ook in de hoop om toekomstige zetels af te snoepen van PVV. Stemt PVV tegen, dan heb je echt een hele rits aan partijen nodig (SPG, FVD, JA21, CDA maar ook een D66 en nog een partij op links ala CU of SP). Dat gaat denk ik een heel moeilijk verhaal worden.

Maar vind het toch wel heel oppervlakkig wat de PVV dan doet als ze niet meestemmen. Je zou zeggen: Als half zware maatregelen al goedgekeurd kunnen worden, dan scheelt dat al de helft. Mocht je toch geen 30+ zetels halen bij de komende verkiezingen of niet in de regering terecht komen, dan is dat alvast binnen. Maar dat is pragmatisme en daar koop je niets voor in het land van de populisten. Dan kun je beter boos kijken, half zware voorstellen niet steunen en zeggen dat je ultra zware maatregelen nodig hebt en dat dat het enige is wat het land kan helpen dus stem PVV. En dan kun je de komende 4 jaar met 40 zetels lekker in de oppositie zitten, lekker uit je neus eten en niets voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:26

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

BadRespawn schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:11:
[...]

TL;DR: Bij opvallend veel van de gevallen verdwijnt de dyslexie als sneeuw voor de zon na wat bijlessen. En dat is natuurlijk niet hoe dyslexie werkt.
Of het werkt wél zo en werkt een andere manier van onderwijs geven wel.
Of de diagnose dyslexie was onterecht en wordt er iets anders opgelost dat soortgelijke symptomen heeft.

Wat ze zien is dat iemand of een groep leerlingen met de diagnose dyslexie na die bijlessen die symptomen niet meer heeft. Maar ik ben ook geen expert verder. Het zou ook niet voor het eerst zijn dat een aandoening ineens 2 of meer vormen kent, of 2 compleet verschillende dingen blijken te zijn. De wetenschap staat natuurlijk ook niet stil.

omnia mutantur, nihil interit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Robkazoe schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:12:
Ben toch wel benieuwd naar het asiel-debat voor vandaag. Aan het begin van de dag leek het erop dat PVV überhaupt tegen zal stemmen omdat het te softe maatregelen zouden zijn en niet streng genoeg. Nu lijken de stemmen van de PVV toch boven de markt te hangen.

NSC, VVD en BBB proberen te redden wat er te redden valt, ook in de hoop om toekomstige zetels af te snoepen van PVV. Stemt PVV tegen, dan heb je echt een hele rits aan partijen nodig (SPG, FVD, JA21, CDA maar ook een D66 en nog een partij op links ala CU of SP). Dat gaat denk ik een heel moeilijk verhaal worden.

Maar vind het toch wel heel oppervlakkig wat de PVV dan doet als ze niet meestemmen. Je zou zeggen: Als half zware maatregelen al goedgekeurd kunnen worden, dan scheelt dat al de helft. Mocht je toch geen 30+ zetels halen bij de komende verkiezingen of niet in de regering terecht komen, dan is dat alvast binnen. Maar dat is pragmatisme en daar koop je niets voor in het land van de populisten. Dan kun je beter boos kijken, half zware voorstellen niet steunen en zeggen dat je ultra zware maatregelen nodig hebt en dat dat het enige is wat het land kan helpen dus stem PVV. En dan kun je de komende 4 jaar met 40 zetels lekker in de oppositie zitten, lekker uit je neus eten en niets voor elkaar krijgen.
Gratis PR.
Het gaat de PVV niet om het debat, maar om de media aandacht. Zoals de NOS vanochtend al aangaf gaat het vandaag vooral om het politiek spel.

En dingen die op het randje wiebelen krijgen meer aandacht dan dingen die stabiel zijn of al in diggelen op de grond liggen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:31
Robkazoe schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:12:

Waarna de partijen die dan aan het roer staan alsnog plannen gelijk deze wet erdoor gaan halen. Uiteindelijk is zowel links als rechts het er wel mee eens dat ze hier wat mee willen/moeten doen.

Ik vraag me dan ook vaak af wat de PVV nu eigenlijk wil. Als ze niet krijgen wat ze willen blokkeren ze het, als ze hun zin krijgen blokkeren ze het alsnog en uiteindelijk eisen ze dingen die nooit aangenomen kunnen worden. Gaat het dan alleen om onrust stoken, of staan ze ook nog echt voor iets dat ze willen bereiken?

[removed]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:53
redwing schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:42:
[...]

Ik vraag me dan ook vaak af wat de PVV nu eigenlijk wil.
Niets, want dan heeft de PVV geen bestaansrecht meer.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:42:
[...]

Ik vraag me dan ook vaak af wat de PVV nu eigenlijk wil.
Totale vrijheid. Check het lijstje met 10 punten.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Stukfruit schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:53:
[...]

Maar zelfs dat willen ze niet, want elke stap die die richting op gaat blokkeren ze.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:32

Player1S

Probably out in the dark

TheRicolaa10 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:44:
[...]

Niets, want dan heeft de PVV geen bestaansrecht meer.
Dan zoeken ze wel het volgende slachtoffer hoor. Maar de grote boze asielzoeker scoort uiteraard wel beter dan, laten we het Amerikaanse voorbeeld volgen, een transgender.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ozzy schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:13:
[...]

Of de diagnose dyslexie was onterecht en wordt er iets anders opgelost dat soortgelijke symptomen heeft.

Wat ze zien is dat iemand of een groep leerlingen met de diagnose dyslexie na die bijlessen die symptomen niet meer heeft. Maar ik ben ook geen expert verder. Het zou ook niet voor het eerst zijn dat een aandoening ineens 2 of meer vormen kent, of 2 compleet verschillende dingen blijken te zijn. De wetenschap staat natuurlijk ook niet stil.
Ook met dyslexie kun je leren om te verbeteren. En aangezien we bepaalde grenzen stellen kan het best dat je door veel oefenen voorbij de ondergrens komt. En dan heb je nog steeds dezelfde problemen maar val je net buiten het hokje. Je ziet dat ook wel met andere dingen, dat iemand doordat ie slim is de boel compenseert en daardoor net buiten de diagnose valt.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

redwing schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:54:
[...]

Maar zelfs dat willen ze niet, want elke stap die die richting op gaat blokkeren ze.
Wilders wil zijn beveiliging op kosten van de belastingbetaler handhaven, terwijl hij aan de zijlijn het hele land meetrekt verder naar rechts. Ik verwacht ook niet dat hij op zijn 65e ermee ophoudt. Af en toe koffie drinken met ‘Viktator’ Orban (zoals hij inmiddels intern door de Europese Commissie genoemd wordt) met zijn Hongaarse vrouw.

[ Voor 14% gewijzigd door dawg op 26-06-2025 16:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:25
dawg schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:52:
[...]

Wilders wil zijn beveiliging op kosten van de belastingbetaler handhaven, terwijl hij aan de zijlijn het hele land meetrekt verder naar rechts. Ik verwacht ook niet dat hij op zijn 65e ermee ophoudt. Af en toe koffie drinken met ‘Viktator’ Orban (zoals hij inmiddels intern door de Europese Commissie genoemd wordt) met zijn Hongaarse vrouw.
Wakker worden in zijn safe house boze tweets de wereld in sturen. Ruzie maken met mede PVV”ers, niet komen opdagen in de meerderheid van de debatten. En in de zomer een selfie met Orban. Dat somt zijn leven voorlopig wel op.

Als de radicaal rechse kiezer wat vaker over de grens zou kijken en iets meer politiek tot zich zou nemen dan zouden ook zij erachter moeten komen dat ze door Wilders voor de gek gehouden worden. Een Meloni of Orban doen wel mee in Europa niet mijn politiek, maar ze zijn in staat tot samenwerken zijn politiek handig en maken niet constant ruzie. Je zou zeggen dat Wilders daar toch als een volkomen mislukkeling bij afsteekt voor de radicaal rechtse kiezer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

HEY_DUDE schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:23:
[...]

Wakker worden in zijn safe house boze tweets de wereld in sturen. Ruzie maken met mede PVV”ers, niet komen opdagen in de meerderheid van de debatten. En in de zomer een selfie met Orban. Dat somt zijn leven voorlopig wel op.

Als de radicaal rechse kiezer wat vaker over de grens zou kijken en iets meer politiek tot zich zou nemen dan zouden ook zij erachter moeten komen dat ze door Wilders voor de gek gehouden worden. Een Meloni of Orban doen wel mee in Europa niet mijn politiek, maar ze zijn in staat tot samenwerken zijn politiek handig en maken niet constant ruzie. Je zou zeggen dat Wilders daar toch als een volkomen mislukkeling bij afsteekt voor de radicaal rechtse kiezer.
offtopic:
Meloni? Sure. Orban? Samenwerken? Niet constant ruzie maken? Dat zou ik niet durven beweren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

stefanass schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 10:10:
[...]

Dat is volgens mij niet waar, ze hoeven niet op een verblijfsvergunning te wachten?

Van https://www.rijksoverheid...mogen-asielzoekers-werken

[...]

Zal dat makkelijk zijn? Nee, maar het mag & kan dus wel.
Let wel, die TWV moet dus aangevraagd / georganiseerd worden door de werkGEVER.
Niet de asielzoeker zelf.
Stukfruit schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:53:
[...]

Totale vrijheid voor de 1 is de onvrijheid van de ander.

Totale vrijheid voor asielzoekers wil men bijvoorbeeld niet ;)
Of legale 1e, 2e, of 3e generatie immigrant for that matter.

En dat strookt gewoonweg niet met het gelijkheidsbeginsel.

[ Voor 30% gewijzigd door DropjesLover op 26-06-2025 18:06 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:45
dawg schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:52:
[...]
Wilders wil zijn beveiliging op kosten van de belastingbetaler handhaven, terwijl hij aan de zijlijn het hele land meetrekt verder naar rechts.
Dat je überhaupt beveiliging nodig hebt is te triest voor woorden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11

Dido

heforshe

offtopic:
Da's wel knap, wie zijn dat dan? Of ga je ervan uit dat hij intussen zo ver heen is dat ie daadwerkelijk met zichzelf ruziet?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

https://www.ad.nl/politie...bij-de-gemeente~ac834989/

Whut?
Gemeenten moeten voorrang krijgen bij de koop van een pand in wijken waar de leefbaarheid onder druk staat. Demissionair minister Mona Keijzer (Volkshuisvesting) wil de wet zo veranderen dat een verkoper in sommige wijken zijn pand eerst aan de gemeente moet aanbieden.
Als de gemeente een huis wil hebben moeten ze gewoon lekker het hoogste bod indienen? In plaats van huisjesmelkers aan te pakken naaien we de huiseigenaar maar 8)7

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:05

hamsteg

Species 5618

evilution schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:28:
https://www.ad.nl/politie...bij-de-gemeente~ac834989/

Whut?

[...]

Als de gemeente een huis wil hebben moeten ze gewoon lekker het hoogste bod indienen? In plaats van huisjesmelkers aan te pakken naaien we de huiseigenaar maar 8)7
Heel eerlijk gezegd vind ik het voorstel niet negatief.
Die wet geeft gemeenten de kans om te sturen op wie waar mag wonen en om bijvoorbeeld werkloze nieuwkomers te weren uit wijken waar al veel armoede of sociale problemen zijn.
Ik denk dat dit goedkoper 3n efficienter is dan verschillende buurtprojecten waarvan na een paar jaar de subsidie wordt afgebouwd en het effect als een boemerang weer terugvalt. Zo voorkom je oosteuropese arbeiders wijken.
Redelijke prijs
Gemeenten hebben nu al in sommige gevallen het recht om bouwgrond als eerste op te kopen. Straks moet dat ook voor woonhuizen, winkelpanden en andere bedrijfsruimtes gaan gelden. Als de wet er komt, kan een gemeenteraad een probleembuurt aanwijzen waar bijvoorbeeld veel illegale kamerverhuur of criminaliteit is. Als de woningeigenaar in zo’n buurt zijn pand gaat verkopen, wordt hij of zij verplicht dat eerst aan te bieden aan de gemeente.

De gemeente hoeft dat pand niet te kopen, maar als ze het doet, dan moet er wel een redelijke prijs worden betaald. Als de verkoper het niet eens is met het bod, kan de rechter een prijs laten vaststellen door een taxateur. Volgens Keijzer is de maatregel wel een inbreuk op het eigendomsrecht en kan die alleen worden toegepast als het gaat om het algemeen belang.
Als toetsing door een rechter plaatsvindt, waarom niet? De WOZ waarde van de woning is bij de gemeente al bekend, als ze niet te veel tijd aan de rechtbank willen besteden kunnen ze daar maar beter een paar procent boven bieden.
Update: Rechter zal taxateur betrekken.

Politiek overgevoelig: complexiteit en gevoeligheid van politieke onderwerpen, waarbij het de kunst is een constructieve dialoog te voeren. Censuur door overgevoeligheid: gedrag waarbij bepaalde content wordt geredigeerd uit angst voor offensief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Dido schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:26:
[...]

offtopic:
Da's wel knap, wie zijn dat dan? Of ga je ervan uit dat hij intussen zo ver heen is dat ie daadwerkelijk met zichzelf ruziet?
Volgens mij zijn er veel pvv ers die vertrekken. Hij heeft best wat nieuwe ja knikkers nodig. Waarvan hij moet hopen dat ze ja blijven knikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

hamsteg schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:38:

[...]
Ik denk dat dit goedkoper is dan verschillende buurtprojecten waarvan na een paar jaar de subsidie wordt afgebouwd en het effect als een boemerang weer terugvalt. Zo voorkom je oosteuropese arbeiders wijken.
Goedkoper voor de gemeente op kosten van de huiseigenaar.
[...]

Als toetsing door een rechter plaatsvindt, waarom niet? De WOZ waarde van de woning is bij de gemeente al bekend, als ze niet te veel tijd aan de rechtbank willen besteden kunnen ze daar maar beter een paar procent boven bieden.
De WOZ heeft geen relatie met marktwaarde en is vaak aanzienlijk lager dan de marktwaarde. In mijn geval scheelt dat zowat een ton.

Kan in extreme gevallen er zelfs voor zorgen dat je verhuisplannen kunt vergeten.

[ Voor 5% gewijzigd door evilution op 26-06-2025 20:50 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
evilution schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:47:
De WOZ heeft geen relatie met marktwaarde en is vaak aanzienlijk lager dan de marktwaarde. In mijn geval scheelt dat zowat een ton.

Kan in extreme gevallen er zelfs voor zorgen dat je verhuisplannen kunt vergeten.
Wacht even, de overwaarde was toch nepgeld? Oneerlijk om te belasten? Je had er toch niets aan? >:) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

CVTTPD2DQ schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:56:
[...]

Wacht even, de overwaarde was toch nepgeld? Oneerlijk om te belasten? Je had er toch niets aan? >:) 8)
Overwaarde is niet het verschil tussen WOZ en marktwaarde.

Daarbij is overwaarde vooral nepgeld en oneerlijk te belasten voor diegenen het geld hebben om vastgoed als "investering" (lees speculatieobject) te hebben. Voor de doorsnee burger die zijn woonruimte wil upgraden is het wel echt geld, hoewel dat deels teniet gedaan wordt door speculanten en politici die (bewust?) schaarste creëren waardoor de woning waar je naar wilt upgraden ook veel duurder geworden is. Maar dat is een discussie die beter past in het topic over de genocide op de middenklasse.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sowieso, de gemeente moet een huis kunnen kopen, zodat bijvoorbeeld een werkloze nieuwkomer het niet kan kopen.

Kan iemand mij uitleggen hoe een werkloze nieuwkomer een huis kan kopen? Misschien als die werkloze nieuwkomer werkloos is omdat hij miljonair is, maar dan hoef je ook niet echt bang te zijn voor verpaupering denk ik.

Als je bang bent dat er een huisjesmelker de boel opkoopt en vervolgens 8 studio's maakt van een eengezinswoning, moet je daar op sturen, zoals maximum aantal mensen in een huis, verbieden te verhuren, geen bedrijven, alleen starters, whatever.

Maar verplichten dat je het eerst aan de gemeente gaat aanbieden, en dan krijg je natuurlijk na 3 maanden pas een waardeloos bod. Ga je naar de rechter, die hebben het namelijk nog niet druk genoeg, duurt maanden voordat je een uitspraak krijgt, kratje bier dat de gemeente dan in beroep gaat en tijd rekt De gang naar de rechter kost natuurlijk ook geld. Dus dan heb je of al die tijd dubbele kosten [die niet vergoed worden] of je ziet 4 droomhuizen aan je voorbij gaan d:)b

Kan werkelijk alleen maar goed aflopen zo, nee, het gaat echt niet uitkomen dat die woningen massaal onder druk voor onder marktwaarde worden gekocht, en vervolgens doorgesluisd worden naar een bevriende pandjesbaas of bedrijf :z

Hoeveel jaren en hoeveel miljarden zal die compensatie gaan kosten?

Wat ze willen bereiken is prima, zat buurten werken al zo qua huurhuis, dat je 'm alleen krijgt als je een baan hebt, een eventueel bewijs van goed huurderschap, whatever, is dikke prima, maar dit gaan doen met koophuizen kan echt alleen maar fout gaan.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:30
evilution schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:47:
[...]

Jawel. De WOZ wordt gebaseerd op de marktwaarde van 1 januari van het vorig jaar maar dat kan dus schelen. Hier in Haarlem staan er bij de beoordeling ook drie (verkochte) woningen bij waarmee is vergeleken.

Neemt niet weg dat de bezwaren op het voorstel zoals geuit door @RobinHood terecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:43
Invoering asielwetten hangt aan zijden draadje, steun PVV en CDA onzeker
Na ruim 15 uur debatteren in de Tweede Kamer was er donderdagnacht nog steeds geen antwoord te geven op de vraag of Nederland binnen afzienbare tijd een strenger asielbeleid krijgt. Want twee cruciale partijen, de PVV én het CDA, zijn er niet over uit of ze hun steun geven aan twee wetten die de instroom van asielzoekers moeten beperken.
link

Zullen we met elkaar afspreken dat we Geert nooit meer in de regering laten? De beste man wil niks, alleen maar nee zeggen en klagen. Daarmee kom je als land niet verder, hou je een permanente stilstand. Verhuis a.u.b. naar de VS, Geert. Daar zijn fascisten aan de macht, misschien pas je daar beter. 🤷🏼‍♂️

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:45
iamerwin schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 06:41:
[...]
Zullen we met elkaar afspreken dat we Geert nooit meer in de regering laten?
Ik denk niet dat je hier tegenstanders van dat voorstel vindt. Je ziet hier überhaupt geen Wilders stemmers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46

inXs

known as inXs

[...]

[...]
Ik denk dat dit goedkoper 3n efficienter is dan verschillende buurtprojecten waarvan na een paar jaar de subsidie wordt afgebouwd en het effect als een boemerang weer terugvalt. Zo voorkom je oosteuropese arbeiders wijken.

[...]

In Zweden loopt een soortgelijk proces nu met een mogelijke wet in 2026: SOU 2024:38 – Digitala fastighetsköp & Förköpsrätt vid fastighetstransaktioner” uit 31 mei 2024

Link: https://www.regeringen.se...ingar/2024/05/sou-202438/

Gaat over een nieuwe voorrangsregeling (förköpsrätt) in te voeren voor de staat én gemeenten, zodat zij onder bepaalde voorwaarden kunnen “kopen als er eventueel al een koop gesloten gaat worden” en dus in de plaats treden van een particuliere koper. Als er een mogelijke koop is, dan treedt er een wachttijd op van 25 dagen, waarbinnen de overheid tegen dezelfde voorwaarden kan gaan aankopen als de beoogde koper. Echter is het in zweden zo dat er geen rechter aan te pas hoeft te komen (je kan uiteraard in beroep) en het doel is meerledig (strategische grondaankoop tot tegengaan criminele activiteiten).

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:08
HEY_DUDE schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 16:23:
[...]

Precies dit. Meloni is een constructieve politicus en zit stevig in het zadel in de italiaanse kamer. Ik had verwacht dat, zodra Wilders in een kabinet zou zitten, hij over zou gaan in een constructieve politicus, maar niets is minder waar. Wilders kan zijn spulletjes pakken en wegwezen.

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15
PatrickC schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:51:
[...]

Marjolein Moorman wordt wel vaker genoemd. Verder zou ik het ook niet weten.
Hmm... https://www.at5.nl/artike...de-landelijke-politiek-in

Heb haar ooit ontmoet, maar ik zie haar niet als kanon, heeft ze het charisma niet voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:47
Sjah schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:11:
[...]

Heb haar ooit ontmoet, maar ik zie haar niet als kanon, heeft ze het charisma niet voor.
Ik denk wel dat ze een zeer goed kamerlid kan zijn en als woordvoerdster van het onderwijs, jeugdzorg en armoedebestrijding kan werken. Ze heeft echt veel kennis en kunde hierover, ik zie haar zelfs als minister van onderwijs wel goede dingen doen, eindelijk een vakminister...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Sjah schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:11:
[...]

Een kanon word je niet vanzelf. Coenradie werd een kanon omdat ze een paar keer ruzie kreeg met Wilders en vervolgens in alle talkshows opdook. Als GL-PVDA een kant en klaar kanon zoekt gaan ze dat niet vinden want op de oude bekende kanonnen valt allemaal wel wat af te dingen. Een kanon moet gecreëerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:30
D-e-n schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:51:
Een kanon word je niet vanzelf. Coenradie werd een kanon omdat ze een paar keer ruzie kreeg met Wilders en vervolgens in alle talkshows opdook. Als GL-PVDA een kant en klaar kanon zoekt gaan ze dat niet vinden want op de oude bekende kanonnen valt allemaal wel wat af te dingen. Een kanon moet gecreëerd worden.
Dit is precies waarom Rechts, en dan vooral Rechtse media, bloedfanatiek worden wanneer er weer eens een profiel links van het midden opstaat. Meteen wordt er gezaagd aan de assen van het affuit. Steevast wordt het doopceel gelicht, en er is natuurlijk altijd op iedereen wel iets af te dingen. En, als dat niet zo is, dan wordt er wel wat verzonnen. Er zal maar eens een kanon gecreëerd worden, zeg. Ze zijn er als de dood voor.

tl/dr: Hoop gezaag van Rechts.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

HEY_DUDE schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:46:
Volgens mij zijn er veel pvv ers die vertrekken. Hij heeft best wat nieuwe ja knikkers nodig. Waarvan hij moet hopen dat ze ja blijven knikken.
offtopic:
Ik doelde op het feit dat de PVV maar 1 lid heeft, namelijk Wilders zelf. De hele rest van de fractie zijn mensen die achter Wilders aanrennen, maar uiteindelijk binnen de "partij" geen moer te vertellen hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[...]

Het links en midden pleegt niet zo snel aanvallen op karakter. Rechts doet dat wel en effectief. Als je maar vaak genoeg de koppen van de telegraaf ziet, dan ga je vanzelf wel denken dat Timmermans een elitaire veelvraat is die er voor zichzelf zit.

In de V.S. zie je dat radicaal rechts ook opkomende politici jaren en jarenlang aanvalt op karakter. Zie bv AOC.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

HEY_DUDE schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:45:
Het links en midden pleegt niet zo snel aanvallen op karakter.
Nee, ze zijn nog steeds als de dood voor dat toxische frame van "demonisering" dat ze is aangewereven na de moord op Fortuyn.

Dat frame is zeer effectief gekaapt door rechts, terwijl ze er zelf geen last van hebben: ze demoniseren links letterlijk al decennia, in navolging van Fortuyn met zijn giftige en leugenachtige "puinhopen van Paars".

Maar goed, dat is tekenend voor de populistische insteek: vrijheid van meningsuiting is heilig zolang het mijn populistische mening betreft, maar als je het niet met mij eens bent moet je je bek houden, want je mag mij niet demoniseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

In de V.S. zie je dat radicaal rechts ook opkomende politici jaren en jarenlang aanvalt op karakter. Zie bv AOC.
Maar daar moet je dus volgens mij lak aan hebben als partij. Want als je de rechtse media gaat pleasen weet je zeker dat je met een slap aftreksel blijft zitten wat geen alternatief biedt. En AOC doet het volgens mij nog steeds aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
RobinHood schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 23:18:
Als je bang bent dat er een huisjesmelker de boel opkoopt en vervolgens 8 studio's maakt van een eengezinswoning, moet je daar op sturen, zoals maximum aantal mensen in een huis, verbieden te verhuren, geen bedrijven, alleen starters, whatever.
En je denkt dat dat geen onmiddelijke invloed heeft op de huizenprijzen?

Bij de meeste Nederlanders is de WOZ fors hoger dan de aankoopprijs; verkopen tegen dat bedrag is vrijwel altijd een vette plus op hun bankrekening, gefinancierd door ijskoud profiteren van het kromliggen van de volgende generatie.

Maar ojee als daar eens aan gemorreld wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:22
[...]

Het links en midden pleegt niet zo snel aanvallen op karakter. Rechts doet dat wel en effectief. Als je maar vaak genoeg de koppen van de telegraaf ziet, dan ga je vanzelf wel denken dat Timmermans een elitaire veelvraat is die er voor zichzelf zit.

Wut? Volgens mij heb je een klein blind vlekje hoe links/midden in de media te werk gaan. Plasterk mocht geen premier worden, dus kreeg een dosis karaktermoord over zich heen. Of hoe Faber op de vrouw werd (ver/ge)oordeeld. Ongeacht haar mentale capaciteiten, het kwam van dezelfde karakters die enig kritiek op Kaag en/of Ollongren gelijk als seksisme typeerden. Natuurlijk gesteund door meermalen per dag BNNVARA talkshows om alles aan te dikken.

Je zou je af kunnen vragen of het oorspronkelijke BNN wel bij het rode nest van de VARA hoort, Bart de Graaff was nou niet bepaald een socialist.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
D-e-n schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:50:
[...]

Maar daar moet je dus volgens mij lak aan hebben als partij. Want als je de rechtse media gaat pleasen weet je zeker dat je met een slap aftreksel blijft zitten wat geen alternatief biedt. En AOC doet het volgens mij nog steeds aardig.
Vraag me af of het er beter van wordt als links ook mee gaat doen en Yesilgoz uit gaat maken voor rechtse heks. Of Wilders voor die rare Limburger. Misschien effectief maar het debat wordt er niet beter op. En dat moet dan vooral uit de linkse media komen, zodat de linkse politici (net als rechts) een redelijk schoon straatje houden. En als we daar belanden zitten we waarschijnlijk opgescheept met een linkse populist.

offtopic: FoxNews besteedt meerdere malen per week tijd aan items over wat voor slecht persoon AOC is. Ze doet het in de DEM bubble wel goed. Maar er wordt al jaren uitgebreid karakter moord gepleegd, omdat zij zo'n groot talent is en dus als gevaar wordt gezien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Helixes
Señor Sjon schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:54:
Volgens mij heb je een klein blind vlekje hoe links/midden in de media te werk gaan. Plasterk mocht geen premier worden, dus kreeg een dosis karaktermoord over zich heen.
Nou... Plasterk heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Plasterk geen premier kon worden. Wat je er ook van vindt, en of het nu legaal was of niet - wat hij deed was in het donkergrijze gebied, en hij heeft er geen, of niet op tijd, openheid over gegeven.

Dat dat een verhaal is in de media, moet voor zich spreken. Mocht je de ambitie hebben om onverkozen premier te worden, kun je maar beter van onbesproken gedrag zijn.
Of hoe Faber op de vrouw werd (ver/ge)oordeeld. Ongeacht haar mentale capaciteiten, het kwam van dezelfde karakters die enig kritiek op Kaag en/of Ollongren gelijk als seksisme typeerden.
Ik geloof dat niemand vindt dat, als bewindspersoon, Faber niet volstrekt ongeschikt is. Er zijn mensen die maar wat graag een volstrekt ongeschikte Minister op Asiel willen. Maar dat maakt haar niet minder ongeschikt. In die zin is dit een beetje een slecht voorbeeld, en bovendien een whataboutisme.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Je zou je af kunnen vragen of het oorspronkelijke BNN wel bij het rode nest van de VARA hoort, Bart de Graaff was nou niet bepaald een socialist.
Nou, we hebben tegenwoordig KRONCRV, wat ooit een nog veel groter taboe was. En als de plannen voor de PO worden doorgezet, moeten omroepen alleen nog maar meer indikken. Maak je borst maar nat voor ONEOVPRO en AVROTROSPOWNEDWNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[...]

Wut? Volgens mij heb je een klein blind vlekje hoe links/midden in de media te werk gaan. Plasterk mocht geen premier worden, dus kreeg een dosis karaktermoord over zich heen. Of hoe Faber op de vrouw werd (ver/ge)oordeeld. Ongeacht haar mentale capaciteiten, het kwam van dezelfde karakters die enig kritiek op Kaag en/of Ollongren gelijk als seksisme typeerden. Natuurlijk gesteund door meermalen per dag BNNVARA talkshows om alles aan te dikken.

Volgens mij werden er bij Plasterk inhoudelijke dossiers opgegraven wat me terecht lijkt, bij een premiers kandidaat. En vervolgens heeft hij zelf een ruzie met Omtzigt gezocht in de media.

Faber had in het verleden al Fraude gepleegd en volstrekt rare standpunten ingenomen, volledig in lijn met het Nazi gedachte goed.

Lijkt me allemaal inhoudelijke kritiek en niet zozeer een aanval op karakter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:22
Helixes schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:01:
[...]

Nou... Plasterk heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Plasterk geen premier kon worden. Wat je er ook van vindt, en of het nu legaal was of niet - wat hij deed was in het donkergrijze gebied, en hij heeft er geen, of niet op tijd, openheid over gegeven.

Dat dat een verhaal is in de media, moet voor zich spreken. Mocht je de ambitie hebben om onverkozen premier te worden, kun je maar beter van onbesproken gedrag zijn.
En nu zijn we geëindigd met een soort Rutte V-by-proxy via een oud-AIVDer. :+
[...]

Ik geloof dat niemand vindt dat, als bewindspersoon, Faber niet volstrekt ongeschikt is. Er zijn mensen die maar wat graag een volstrekt ongeschikte Minister op Asiel willen. Maar dat maakt haar niet minder ongeschikt. In die zin is dit een beetje een slecht voorbeeld, en bovendien een whataboutisme.
Het ging vaak erbij ook om haar uitstraling, kledingkeuze, etc. Weinig whataboutisme als je stelt dat rechtse media voornamelijk op de persoon bezig zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:57

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:51:
[...]

Ik denk niet dat je hier tegenstanders van dat voorstel vindt. Je ziet hier überhaupt geen Wilders stemmers.
Ho! Wacht!
Ik wil best Geert Wilders verdedigen. Geert mag rustig aan een kabinet deelnemen als het extreem/ver rechts is.

Dat geeft me namelijk een zekerheid dat het kabinet niks voor elkaar krijgt...

Zonder dollen: Het is vrij bekend fenomeen dat populistisch partijen (en die zijn voornamelijk op Rechts aanwezig) slecht kunnen samenwerken. Was bij de Europese verkiezingen (toen rechts behoorlijk won) nog al wat artikelen over dat ze in het Europees parlement vooral elkaar dwars lagen ipv samenwerkte.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
Plasterk mocht geen premier worden, dus kreeg een dosis karaktermoord over zich heen.
Die patenten van Plasterk zijn wel degelijk "shady as fuck". Dat hij niet in het gevang zit betekent niet dat het allemaal in de haak was om geld dat geld op die manier binnen te harken
Of hoe Faber op de vrouw werd (ver/ge)oordeeld.
Faber heeft complottheorieën geuit. Dat alleen lijkt me genoeg om haar af te serveren. Maar dat is anno 2024/25 kennelijk normaal?
Natuurlijk gesteund door meermalen per dag BNNVARA talkshows om alles aan te dikken.
Oh ja, die "linkse publieke omroep" natuurlijk. Alsof Jeroen Pauw zo'n typisch radicaal linkse presentator is die nooit vervelende vragen stelt aan pakweg iemand als Timmermans. Alsof er alleen maar talkshows van BNNVara geweest zijn de laatste jaren. Op1 vergeten? Goedemorgen Nederland?

En dan ben je zeker nu helemaal tevreden met het VVD promotieteam dat 's ochtends en 's avonds de dienst uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
HEY_DUDE schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:00:
[...]

Vraag me af of het er beter van wordt als links ook mee gaat doen en Yesilgoz uit gaat maken voor rechtse heks. Of Wilders voor die rare Limburger. Misschien effectief maar het debat wordt er niet beter op. En dat moet dan vooral uit de linkse media komen, zodat de linkse politici (net als rechts) een redelijk schoon straatje houden. En als we daar belanden zitten we waarschijnlijk opgescheept met een linkse populist.
Ik pleit er niet voor dat we Yesilgoz gaan uitmaken voor rechtse heks. Toch denk ik dat het voor het niveau van het debat niet zoveel uitmaakt, dat kan amper verder naar beneden. En wellicht zou een een "linkse Geert Wilders" wel hoop kunnen betekenen voor het weer wat opschuiven van het "overton window". Zo'n populist kan andere linkse politici de gelegenheid geven om zich, analoog aan de VVD nu, weer meer als het "redelijke midden" te presenteren.
offtopic: FoxNews besteedt meerdere malen per week tijd aan items over wat voor slecht persoon AOC is. Ze doet het in de DEM bubble wel goed. Maar er wordt al jaren uitgebreid karakter moord gepleegd, omdat zij zo'n groot talent is en dus als gevaar wordt gezien.
Mijn punt is dat dat geen reden moet zijn zo iemand dan maar niet als partijleider aan te wijzen. Want ook die gematigde man of vrouw zal worden zwartgemaakt. Dus mocht er een Nederlandse AOC opstaan: niet bang zijn en er gewoon vol voor gaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:47
[...]

Of hoe Faber op de vrouw werd (ver/ge)oordeeld. Ongeacht haar mentale capaciteiten, het kwam van dezelfde karakters die enig kritiek op Kaag en/of Ollongren gelijk als seksisme typeerden. Natuurlijk gesteund door meermalen per dag BNNVARA talkshows om alles aan te dikken.
Als je de kritiek op Ollongren en Kaag vergelijkt met de kritiek op Faber's *optreden*, dan moet ik je toch verzoeken om even terug te zoeken waar die kritiek dan over ging. Op twee van de personen was de kritiek op de karakter gericht, op een van de personen ging het nagenoeg alleen over de inhoud en competentie (of eigenlijk het ontbreken daarvan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Señor Sjon schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:09:
En wat is daarmee je punt precies? Plasterk kon het niet worden door niet alleen zijn zakelijke verwikkelingen, maar ook zijn gesloten houding daaromtrent. Dus werd het iemand anders.

A propos, wel van het zelfde profiel: Erudiete blanke man van later in diens carrière die zijn ego laat strelen door maar wat graag diens naam bij te laten bijtelen in de Lijst der Premiers. Dat zijn in beide gevallen geen hele beste kwalificaties, als je het vanuit de motivatie beschouwt.
Het ging vaak erbij ook om haar uitstraling, kledingkeuze, etc. Weinig whataboutisme als je stelt dat rechtse media voornamelijk op de persoon bezig zijn.
Door anderen te noemen - en je noemde andere politici, uit het centrum van de politiek - is de vergelijking vrijwel per definitie een whataboutisme. Ik vind dan de vergelijking met Heinsbroek treffender, wiens idiosyncratiën eveneens zijn gekend.

... Maar mijn punt over de capaciteiten van Faber staat. Daar is geen ad-hominem voor nodig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
DevWouter schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:09:
[...]

Ho! Wacht!
Ik wil best Geert Wilders verdedigen. Geert mag rustig aan een kabinet deelnemen als het extreem/ver rechts is.

Dat geeft me namelijk een zekerheid dat het kabinet niks voor elkaar krijgt...
Dat is een misverstand. Wilders is, naar de lange termijn gekeken, nog steeds "perfect" bezig. Media, politiek en publieke opinie bewegen nog steeds meer en meer zijn kant op. Meerdere andere politiek partijen hebben zijn onhaalbare en anti rechtsstatelijke tienpunten niet afgewezen.

De grootste reguliere rechtse partij, de VVD, keurt Wilders enkel nog af omdat hij wegloopt uit een coalitie, net als diezelfde VVD een aantal jaren eerder deed overigens. Dat Wilders consequent haat zaait tegen bevolkingsgroepen anders dan de zijne, collega politici beledigt, de bevolking opzet tegen rechters en journalisten en heult met fascisten uit andere landen is kennelijk allemaal niet zo belangrijk.

Dus het gaat hartstikke goed met extreemrechts. Het wachten is enkel op het moment dat het midden echt te zwak is geworden en het uiterst rechtse deel van de VVD echt alle principes laat varen en Wilders gewoon de sleutel geeft van de democratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[...]
Een kanon word je niet vanzelf. Coenradie werd een kanon omdat ze een paar keer ruzie kreeg met Wilders en vervolgens in alle talkshows opdook.
Coenradie stond natuurlijk al eerder in de belangstelling vanwege haar indrukwekkende speech in de 2e kamer over haar eigen verleden. Ik heb laatst het interview met haar in de zaterdag bijlage van het AD gelezen. Wat die vrouw heeft meegemaakt (wat haar ouders is overkomen, twee keer aangerand, waarvan de eerste keer al op zeer jonge leeftijd, twee keer baarmoederhalskanker gehad, meerdere miskramen) gun je niemand. Erg knap hoe ze zich nu dan presenteert. En ja, met de ruzie met Wilders stond ze ineens vol in de schijnwerpers.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Wat ik vooral niet begrijp aan Coenradie is dat mensen niet begrijpen dat ze een zeer belangrijk argument tégen de PVV is.

PVV heeft géén geschikte bewindspersonen naar voren kunnen schuiven voor deze kabinetsperiode. Coenradie is daarop een uitzondering. Maar, Coenradie is géén PVV'er. En, bovendien stelt ze vast na een klein jaartje die vaandel hoog te hebben gehouden in het Kabinet, dat het ééns - maar nooit meer was. De meest capabele PVV-bewindspersoon stelt vast dat die partij niet goed samen gaat met goed bestuur.

Special mention wel voor Agema. Ik ben zeker geen Agema-adept, maar ze heeft zich in ieder geval wel opgesteld als bewindspersoon. In weerwil van haar gehele persona die ze heeft ontwikkeld heeft als Kamerlid. Dus in die zin heeft het ook wel iets hypocriets. Bovendien is het verhaal-Agema nog niet klaar. We moeten nog zien of ze nog terug komt bij de PVV. Het is nog steeds goed mogelijk dat capabele bewindspersonen actief worden geweerd bij de PVV.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
PatrickC schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:46:
[...]

Coenradie stond natuurlijk al eerder in de belangstelling vanwege haar indrukwekkende speech in de 2e kamer over haar eigen verleden. Ik heb laatst het interview met haar in de zaterdag bijlage van het AD gelezen. Wat die vrouw heeft meegemaakt (wat haar ouders is overkomen, twee keer aangerand, waarvan de eerste keer al op zeer jonge leeftijd, twee keer baarmoederhalskanker gehad, meerdere miskramen) gun je niemand. Erg knap hoe ze zich nu dan presenteert. En ja, met de ruzie met Wilders stond ze ineens vol in de schijnwerpers.
Hoeveel mensen hebben die speech echt meegekregen? Het enige wat ik dacht bij haar aanstelling was: snugger van Wilders of iemand van Leefbaar R'dam te nemen die wat ervaring heeft met besturen. Maar haar naamsbekenheid was volgens mij laag.

En er zijn vast meerdere politici met indrukwekkende verhalen uit hun verleden. Dat maakt ze nog geen "kanon" of überhaupt een geschikte politicus. Niks voor of tegen Coenradie maar die hype is echt bezopen, zeker omdat we met Baudet, van der Plas en Omtzigt hetzelfde al hebben gezien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HEY_DUDE
D-e-n schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:59:
[...]

Hoeveel mensen hebben die speech echt meegekregen? Het enige wat ik dacht bij haar aanstelling was: snugger van Wilders of iemand van Leefbaar R'dam te nemen die wat ervaring heeft met besturen. Maar haar naamsbekenheid was volgens mij laag.

En er zijn vast meerdere politici met indrukwekkende verhalen uit hun verleden. Dat maakt ze nog geen "kanon" of überhaupt een geschikte politicus. Niks voor of tegen Coenradie maar die hype is echt bezopen, zeker omdat we met Baudet, van der Plas en Omtzigt hetzelfde al hebben gezien.
Dit somt de huidige kiezer en politiek wel aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:59:
[...]

Voor die speech is destijds toch wel veel aandacht geweest en er is de laatste tijd ook veel aandacht voor het onderwerp femicide, waar ze zich ook erg voor inzet. Dus als je ook maar een beetje geïnteresseerd bent in politiek, zou men haar toch wel moeten kennen.

Gisteren werd bij VI wel de vraag gesteld in hoeverre Coenradie wel bij JA21 past, omdat een aantal van haar denkbeelden totaal niet passen bij het verkiezingsprogramma van JA21 bij de vorige verkiezingen. Coenradie heeft aangegeven mee te willen doen met het schrijven van het verkiezingsprogramma. Ik ben dan ook benieuwd hoe anders dat gaat zijn voor de volgende verkiezingen op een aantal punten. Ze gaat toch niet opnieuw met een partij in zee die standpunten heeft die totaal niet bij haar passen?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:13
Coenradie voelt gewoon als de volgende in een lang lijstje van frisse politieke wind "buiten de gevestigde orde" (de aanhalingstekens zijn wel zeer groot, voor iemand die heeft geregeerd)

waar de 10-20% van Nederlandse bevolking die zich niet gehoord voelt en in de steek gelaten naartoe gaan schuiven, want oh wee niet links. Misschien is zij dit keer het hosanna?

Het zal toch niet nog eens een LFP ->Wilders ->Forum ->BBB->Wilders/Omtzicht -> worden?

Het kan niet nog een deceptie zijn toch? dit keer gaan de huis, en zorg en leef problemen worden opgelost, je kan de specifieke doordachte beleidsplannen lezen in de partijprogramma Je kan ze horen praten en zwaaien naar de problemen op vroege en late tv programma's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
PatrickC schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:23:
Voor die speech is destijds toch wel veel aandacht geweest en er is de laatste tijd ook veel aandacht voor het onderwerp femicide, waar ze zich ook erg voor inzet. Dus als je ook maar een beetje geïnteresseerd bent in politiek, zou men haar toch wel moeten kennen.
Ik weet het niet hoor. Ingrid Coenradie is gewoon een gemiddeld politicus die niet meer dan prima werk heeft afgeleverd op haar departement. Daar gaan er werkelijk dertien van in het dozijn. Als mensen haar al ergens van kennen, dan is het wel dat ze weigerde alle orders van Wilders klakkeloos over te nemen. En, dat ze niet is gevallen voor zijn intimidatietactieken.

Dat is wat je mag verwachten van een bewindspersoon. Ze is in die zin géén frisse wind - ze voldoet gewoon aan de norm. Daar moeten we niet te uitzonderlijk over doen. Dat ze zich inzet voor femicide is op zich lovenswaardig. Maar, ik moet ook zeggen dat het op mij ook wel over komt als een vehikel tot zelfpromotie. Dat het een methode is om zich te profileren.

Wat me verder aan haar tegenstaat, is dat ze de vleesgeworden normalisering van radicaal rechts is. Als ze is wie ze zegt te zijn, dan had ze moeten weten in welk bootje ze stapte met de PVV. Ofwel ze is niet van gister, en mogen we haar dat gewoon kwalijk nemen. Danwel is ze wél van gister, en is ze ongeschikt. Kiezen of delen. En, als ze serieus over vrouwenrechten is, dan heb ik nog wel wat PVV'ers op mijn lijstje waar ze zich toch maar mooi mee heeft geassocieerd. Dat had niet gehoeven hé.

Al die dingen zijn geen overweging in Nederland. Wij hebben ons de wol over de ogen laten trekken. En, we waren er zelf bij.
Gisteren werd bij VI
Inderdaad. Gisteren bij de VI. Woltrekkers extraordinaire.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:23
https://nos.nl/artikel/25...tregelen-tegen-ambtenaren

Geen verdere aandacht nodig. We stoppen het zoals altijd in de doofpot.
Operatie is effectief gebleken; de toenmalige Kamervoorzitter is vakkundig de deur uitgewerkt. Of eigenlijk moet ik zeggen; de politiek uitgewerkt en de PvdA verder verzwakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Trishul op 27-06-2025 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Trishul schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:49:
https://nos.nl/artikel/25...tregelen-tegen-ambtenaren

Geen verdere aandacht nodig. We stoppen het zoals altijd in de doofpot.
Operatie is effectief gebleken; de toenmalige Kamervoorzitter is vakkundig de deur uitgewerkt. Of eigenlijk moet ik zeggen; de politiek uitgewerkt en de PvdA verder verzwakt.
Ik kijk uit naar een toekomst waarin de BBB en de PVV zich sterk maken voor alle ontslagzaken van vrouwen met een Marokkaanse achtergrond met een luchtje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Helixes schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:39:
[...]

Ik weet het niet hoor. Ingrid Coenradie is gewoon een gemiddeld politicus die niet meer dan prima werk heeft afgeleverd op haar departement. Daar gaan er werkelijk dertien van in het dozijn. Als mensen haar al ergens van kennen, dan is het wel dat ze weigerde alle orders van Wilders klakkeloos over te nemen. En, dat ze niet is gevallen voor zijn intimidatietactieken.

Dat is wat je mag verwachten van een bewindspersoon. Ze is in die zin géén frisse wind - ze voldoet gewoon aan de norm. Daar moeten we niet te uitzonderlijk over doen. Dat ze zich inzet voor femicide is op zich lovenswaardig. Maar, ik moet ook zeggen dat het op mij ook wel over komt als een vehikel tot zelfpromotie. Dat het een methode is om zich te profileren.

Wat me verder aan haar tegenstaat, is dat ze de vleesgeworden normalisering van radicaal rechts is. Als ze is wie ze zegt te zijn, dan had ze moeten weten in welk bootje ze stapte met de PVV. Ofwel ze is niet van gister, en mogen we haar dat gewoon kwalijk nemen. Danwel is ze wél van gister, en is ze ongeschikt. Kiezen of delen. En, als ze serieus over vrouwenrechten is, dan heb ik nog wel wat PVV'ers op mijn lijstje waar ze zich toch maar mooi mee heeft geassocieerd. Dat had niet gehoeven hé.

Al die dingen zijn geen overweging in Nederland. Wij hebben ons de wol over de ogen laten trekken. En, we waren er zelf bij.

[...]

Inderdaad. Gisteren bij de VI. Woltrekkers extraordinaire.
Profileren is volgens mij standaard voor een 2e Kamer lid. >:) We zullen zien wat de toekomst brengt en dan kunnen we opnieuw een oordeel vellen over haar. Daarvoor was de huidige periode in de schijnwerpers gewoon te kort.

Wat betreft VI… ik snap je opmerking en het is meestal inderdaad zo, maar dit keer waren ze toch wel kritisch op een aantal zeer rechtse standpunten in het partijprogramma van JA21, welke niet passen bij Coenradie. Daar vond ik niets woltrekkersachtigs aan. Dat waren gewoon een paar feitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
PatrickC schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:56:
Profileren is volgens mij standaard voor een 2e Kamer lid. >:) We zullen zien wat de toekomst brengt en dan kunnen we opnieuw een oordeel vellen over haar. Daarvoor was de huidige periode in de schijnwerpers gewoon te kort.
Profileren hoort erbij, dat klopt. Maar goed, er zijn mensen uit het maatschappelijke midden die hemelschrijend de politieke ladder beklimmen. En dan zijn er politici die bezig zijn met een associatie met een derde politieke partij, die het opportunisme aan hun kont hebben kleven. Nota bene bij de partij die het gestolde opportunisme is.

De oprechtheid en geloofwaardigheid van Coenradie heeft er niet bij gewonnen. Dan kun je je wel hard maken op een maatschappelijk thema - zeker. Maar je zult dan echt héél hard je best moeten doen om mij te overtuigen.
Wat betreft VI… ik snap je opmerking en het is meestal inderdaad zo, maar dit keer waren ze toch wel kritisch op een aantal zeer rechtse standpunten in het partijprogramma van JA21, welke niet passen bij Coenradie. Daar vond ik niets woltrekkersachtigs aan. Dat waren gewoon een paar feitjes.
VI, in haar verschillende verschijningsvormen, is toch al behoorlijke tijd centraal in wat inmiddels Systeem 1 is gaan heten. Er wordt daar aan tafel voluit uit het hart, en de onderbuik, gesproken. Dat heeft politici die Systeem 1 centraal hebben gesteld in hun electorale propositie een grote boost gegeven. VI heeft significant geholpen in het salonfähig maken van Systeen 1.

Ze hebben echt nog wat in te halen om dat allemaal ongedaan te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
PatrickC schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:23:
[...]

er is de laatste tijd ook veel aandacht voor het onderwerp femicide, waar ze zich ook erg voor inzet. Dus als je ook maar een beetje geïnteresseerd bent in politiek, zou men haar toch wel moeten kennen.
Er zijn wel meer politici die zich voor dat soort onderwerpen inzetten. Die zijn vaak totaal niet bekend. De meeste mensen kennen vooral de lijsttrekkers en de ministers die veel in het nieuws komen. Even zoekend op het internet stuit ik bijvoorbeeld op een initiatiefnota van PvdA, D66 en VVD over dit onderwerp en als eerste popte de naam van Songül Mutluer (GroenLinks/PvdA) op die ikzelf dus al niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Helixes schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:05:
VI, in haar verschillende verschijningsvormen, is toch al behoorlijke tijd centraal in wat inmiddels Systeem 1 is gaan heten. Er wordt daar aan tafel voluit uit het hart, en de onderbuik, gesproken. Dat heeft politici die Systeem 1 centraal hebben gesteld in hun electorale propositie een grote boost gegeven. VI heeft significant geholpen in het salonfähig maken van Systeen 1.

Ze hebben echt nog wat in te halen om dat allemaal ongedaan te maken....
Het is maar net met welke blik je naar dat programma kijkt. Meestal heeft het helemaal niets te maken met journalistiek en is het gewoon satire. Ik vind het dan ook geen talkshow. Ze zeggen het zelf vaak genoeg dat mensen hun niet zo serieus moeten nemen, met name als het gaat om uitspraken van Johan, René en Wilfred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:20:
[...]

Er zijn wel meer politici die zich voor dat soort onderwerpen inzetten. Die zijn vaak totaal niet bekend. De meeste mensen kennen vooral de lijsttrekkers en de ministers die veel in het nieuws komen. Even zoekend op het internet stuit ik bijvoorbeeld op een initiatiefnota van PvdA, D66 en VVD over dit onderwerp en als eerste popte de naam van Songül Mutluer (GroenLinks/PvdA) op die ikzelf dus al niet ken.
Mee eens. Maar ze was nu eenmaal Staatssecretaris… dan krijg je dus meer aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@PatrickC
@Helixes
@Virtuozzo
Hebben we het over VI of de zomerse variant? Want bij VI heb je met twee vaste tafelgasten en de presentatie een vrij eentonig verhaal, mede daardoor vaak vrij giftig in mijn ogen. Dat is bij Oranjezomer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
[...]

[...]

[...]

Als een gemeente wil selecteren wie waar in die gemeente komt wonen (wat ik op zich, tot op zekere hoogte, inderdaad niet zo raar vind) dan kan dat toch al via de woonvergunning? Die lijkt nu weliswaar alleen voor huurhuizen te gelden, maar zou in theorie natuurlijk best omgebouwd kunnen worden dat ie ook voor koophuizen geldt.

Scheelt een heel circus waarbij de gemeente woningen moet aankopen en weer doorverkopen aan de gewenste personen, wat als de verkoop niet lukt, wat als er verlies wordt geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:25:
@PatrickC
@Helixes
@Virtuozzo
Hebben we het over VI of de zomerse variant? Want bij VI heb je met twee vaste tafelgasten en de presentatie een vrij eentonig verhaal, mede daardoor vaak vrij giftig in mijn ogen. Dat is bij Oranjezomer wat minder.
De opmerkingen over Coenradie waren in de zomerse variant en kwamen van Job Knoester. Hij bekritiseerde met name het standpunt over TBS klinieken van JA21, welke hij zeer onverstandig vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
PatrickC schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:47:
[...]

De opmerkingen over Coenradie waren in de zomerse variant en kwamen van Job Knoester. Hij bekritiseerde met name het standpunt over TBS klinieken van JA21, welke hij zeer onverstandig vond.
Daar heeft hij natuurlijk ook kennis van dus die kritiek is niet gek. Als Job bij VI zit is hij overigens meestal "one of the guys"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Jos_V schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:24:
Coenradie voelt gewoon als de volgende in een lang lijstje van frisse politieke wind "buiten de gevestigde orde" (de aanhalingstekens zijn wel zeer groot, voor iemand die heeft geregeerd)

waar de 10-20% van Nederlandse bevolking die zich niet gehoord voelt en in de steek gelaten naartoe gaan schuiven, want oh wee niet links. Misschien is zij dit keer het hosanna?

Het zal toch niet nog eens een LFP ->Wilders ->Forum ->BBB->Wilders/Omtzicht -> worden?

Het kan niet nog een deceptie zijn toch? dit keer gaan de huis, en zorg en leef problemen worden opgelost, je kan de specifieke doordachte beleidsplannen lezen in de partijprogramma Je kan ze horen praten en zwaaien naar de problemen op vroege en late tv programma's.
Je vergeet Rita recht door zee nog. Die was ook grootste in de peilingen. Dat implodeerde al voor de verkiezingen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Señor Sjon schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:09:
[...]

[...]

Heb je voorbeelden van de aanvallen op het karakter/persoon Plasterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:40
Ik vind die video wel weer een beetje cherry picken, want alsof het niet bij de progressieven voorkomt, daar valt het gewoon niet op omdat wij nooit de verkiezingen winnen.

Eerst was het de Jessias met meet-ups, of Sigrid 'Misschien Wel De Eerste Vrouwelijke Premier van Nederland" Kaag met haar eigen documentaire in verkiezingstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 17:26
Ozzy schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:13:
[...]

Ze krijgen gewoon bijles, niet een andere manier van lesgeven.
Ja: lage kwaliteit van onderwijs, door grote arbeidstekorten en daardoor grote klassen en hoge werkdruk, daardoor minder dan voorheen in staat om te signaleren als leerlingen de aansluiting missen en ter plekke bij te sturen, ipv dat het veel later wordt ontdekt als er al grote achterstand is ontstaan.

Dat is allemaal geen geheim, zou het dan toeval zijn de lage kwaliteit van onderwijs correleert met toename van zgn dyslexie?
Wat ze zien is dat iemand of een groep leerlingen met de diagnose dyslexie na die bijlessen die symptomen niet meer heeft.
Dat zou dan net zo nieuw zijn als de enorme toename van dyslexie. Dyslexie is inmiddels lang geleden ontdekt en zodoende weten we wat het is (een leerstoornis - wezenlijk iets anders dan leer achterstand), dat het wel behandelbaar is (afhankelijk vd mate van dyslexie), maar dat er meer voor nodig is dan alleen maar bijlessen.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Marrtijn schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:25:
[...]

Ik vind die video wel weer een beetje cherry picken, want alsof het niet bij de progressieven voorkomt, daar valt het gewoon niet op omdat wij nooit de verkiezingen winnen.

Eerst was het de Jessias met meet-ups, of Sigrid 'Misschien Wel De Eerste Vrouwelijke Premier van Nederland" Kaag met haar eigen documentaire in verkiezingstijd.
Niet radicaal rechtse partijen krimpen en groeien, maar als een Kaag wegvalt is er een Jette. Of als Timmermans wegvalt een Klaver. Je stemt op een partij met een robuuste organisatie, incl wetenschappelijk bureau. Idem voor SP, CDA etc. Je stemt niet op een Messias. Derksen zoekt een Messias niet een partij die problemen oplost.

En volkomen terecht dat iemand met het bereik van Derksen met humor hierop wordt aangepakt. Als er expliciet stemadvies wordt gegeven bij BNN VARA is de wereld te klein voor rechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
HEY_DUDE schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:28:
[...]

Niet radicaal rechtse partijen krimpen en groeien, maar als een Kaag wegvalt is er een Jette. Of als Timmermans wegvalt een Klaver. Je stemt op een partij met een robuuste organisatie, incl wetenschappelijk bureau. Idem voor SP, CDA etc. Je stemt niet op een Messias. Derksen zoekt een Messias niet een partij die problemen oplost.
Nee, nu draai je het om. De campagne van Klaver en Kaag waren weldegelijk een cult of personality, ook al zat er gewoon een degelijke partij achter. Dat is ook logisch, want een charmante lijsttrekker wint gewoon verkiezingen (zie Mark Rutte). Ik denk ook dat een groot gedeelte van de stemmers een keuze maakt op de optredens van lijsttrekker (Ik geloof niet dat de kiezer opeens heel anders over alles is gaan denken toen de SP onder Roemer een paar weken voor de verkiezingen volledig in elkaar klapte). Dat een partij niet meteen verdwijnt is inderdaad te wijten aan de onderliggende partijstructuur, maar een CDA kan ook compleet onderuit gaan zoals we deze periode gezien hebben.

DENK met Simons is het meest vergelijkbaar op de linkerflank, en die overleefde het omdat het een kleine fractie was met oud-PvdA'ers op de achtergrond.

Het klagen over het Messiascomplex is natuurlijk een leuk frame (Wij slim, kiezer dom, zij lopen achter de rattenvanger van Hamelen aan) maar de oorzaak is natuurlijk dat de rechtse kiezer zich eigenlijk niet thuis voelt bij de VVD/CDA. Daarom is het gejojo op rechts zo extreem.
En volkomen terecht dat iemand met het bereik van Derksen met humor hierop wordt aangepakt. Als er expliciet stemadvies wordt gegeven bij BNN VARA is de wereld te klein voor rechts.
Joh, we hebben een andere standaard voor de commerciëlen dan voor de publieke omroep. Schokkend.

[ Voor 4% gewijzigd door Marrtijn op 27-06-2025 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Marrtijn schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:45:
[...]

maar de oorzaak is natuurlijk dat de rechtse kiezer zich eigenlijk niet thuis voelt bij de VVD/CDA. Daarom is het gejojo op rechts zo extreem.
Maar de vraag is dan eerst: waarom voelt die kiezer zich niet thuis bij CDA/VVD? En belangrijker: als iedere nieuwe "messias" weer een mislukking blijkt, is het dan voor de kiezer geen tijd om er eens een spiegel bij te pakken? Want wellicht zijn de verwachtingen van de kiezer gewoon niet realistisch en beloven die alternatieven teveel? Wellicht is het beleid wat gevraagd wordt niet haalbaar of wellicht is het grotendeels al de praktijk?

De kiezer blijft in elk geval steeds hetzelfde doen. En er is één zekerheid: als je steeds hetzelfde blijft doen is de kans dat er ten positieve iets verandert niet zo groot want dan ben je volledig afhankelijk van externe factoren.

Nu zullen er heus ook linkse kiezers die hetzelfde zouden doen in eenzelfde situatie maar de situatie is nu eenmaal zo dat we een rechtse meerderheid hebben en iedere keer weer een nieuwe rechtse wonderboy/girl.

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 27-06-2025 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 23:15
[...]

Mwa als de linkse partlijen zeggen dat Marjolein onze vrouw is, dan melden de media dat echt wel, en als je dan iets hebt, zeg maar een mysterieuze Xfactor, dan word je vanzelf kanon, zoals Diederik Samsom in '12. Als je Stef Blok heet mag de VVD proberen wat ze willen, Blok wordt nooit een kanon.

Coenradie, heeft d'r uiterlijk en leeftijd meer dan mee, plus kijkt zeer helder uit d'r ogen voor een rechts politica.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 27-06-2025 21:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Sjah schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:14:
[...]

Mwa als de linkse partlijen zeggen dat Marjolein onze vrouw lis, dan melden de media dat echt wel, en als je dan iets heb, zeg maar een mysterieuze Xfactor, dan word je vanzelf kanon, zoals Diederik Samsom in '12. Als je Stef Blok heet mag de VVD proberen wat ze willen, Blok wordt nooit een kanon.
Natuurlijk moet je talent hebben maar feit is dat je "hulp" van de media moet hebben. Van der Plas had maar één zeteltje in de kamer maar die heeft destijds publiciteit gehad waar bijvoorbeeld Ouwehand met meer zetels alleen maar van kon dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:17:
[...]

Natuurlijk moet je talent hebben maar feit is dat je "hulp" van de media moet hebben. Van der Plas had maar één zeteltje in de kamer maar die heeft destijds publiciteit gehad waar bijvoorbeeld Ouwehand met meer zetels alleen maar van kon dromen.
Dat kwam destijds natuurlijk door de massale aandacht voor de boeren en het stikstof probleem. D66 (met name Tjeerd de Groot) droeg daar ook een steentje aan bij door dat vuurtje nog eens verder op te stoken, waardoor zij nog meer aandacht kreeg van de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

inXs schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:06:
[...]

In Zweden loopt een soortgelijk proces nu met een mogelijke wet in 2026: SOU 2024:38 – Digitala fastighetsköp & Förköpsrätt vid fastighetstransaktioner” uit 31 mei 2024

Link: https://www.regeringen.se...ingar/2024/05/sou-202438/

Gaat over een nieuwe voorrangsregeling (förköpsrätt) in te voeren voor de staat én gemeenten, zodat zij onder bepaalde voorwaarden kunnen “kopen als er eventueel al een koop gesloten gaat worden” en dus in de plaats treden van een particuliere koper. Als er een mogelijke koop is, dan treedt er een wachttijd op van 25 dagen, waarbinnen de overheid tegen dezelfde voorwaarden kan gaan aankopen als de beoogde koper. Echter is het in zweden zo dat er geen rechter aan te pas hoeft te komen (je kan uiteraard in beroep) en het doel is meerledig (strategische grondaankoop tot tegengaan criminele activiteiten).
Stel je dat eens voor in de huizenmarkt hier. Het is al bijna godsonmogelijk een huis te bemachtigen maar als het dan al lukt mag de staat of een gemeente het nog voor je neus wegkapen :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Marrtijn schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:45:
[...]

Nee, nu draai je het om. De campagne van Klaver en Kaag waren weldegelijk een cult of personality, ook al zat er gewoon een degelijke partij achter. Dat is ook logisch, want een charmante lijsttrekker wint gewoon verkiezingen (zie Mark Rutte). Ik denk ook dat een groot gedeelte van de stemmers een keuze maakt op de optredens van lijsttrekker (Ik geloof niet dat de kiezer opeens heel anders over alles is gaan denken toen de SP onder Roemer een paar weken voor de verkiezingen volledig in elkaar klapte). Dat een partij niet meteen verdwijnt is inderdaad te wijten aan de onderliggende partijstructuur, maar een CDA kan ook compleet onderuit gaan zoals we deze periode gezien hebben.

DENK met Simons is het meest vergelijkbaar op de linkerflank, en die overleefde het omdat het een kleine fractie was met oud-PvdA'ers op de achtergrond.

Het klagen over het Messiascomplex is natuurlijk een leuk frame (Wij slim, kiezer dom, zij lopen achter de rattenvanger van Hamelen aan) maar de oorzaak is natuurlijk dat de rechtse kiezer zich eigenlijk niet thuis voelt bij de VVD/CDA. Daarom is het gejojo op rechts zo extreem.

[...]

Joh, we hebben een andere standaard voor de commerciëlen dan voor de publieke omroep. Schokkend.
Ik weet niet zo goed wat ik omdraai. Als je betoog is dat er bij alle partijen de leider en zijn voorkomen een rol speelt is zijn keuze dan lijkt me dat evident. Maar ok ken geen talkshows waar Kaag volledig opgehemeld is door de host en een paar maanden later volledig afgefakkeld door de host en waar zij een partij achterlaat die niets meer voorstelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:28
Ik denk als we ons democratisch stemmen willen verbeteren hebben we een waakhond nodig die bevoegd is om tijdens campagne fact checking te doen, politici die bewust onjuiste informatie en waarheden verkoopt publieke te corrigeren en boetes op te leggen en tot slot bij herhaardelijke overtreddingen politici tijdelijk te verbieden om zich verkiesbaar te stellen.

Zo krijg je een betere vorm van democratie waar een kiezer meer geïnformeerde keuze maakt. Dat continue liegen van politici wordt te vaak beloond terwijl dit in private sector verboden is. Dit is toch uiterst vreemd? Dan krijgen we hopelijk ook meer een discussie op inhoud ipv framing.

In Canada en Frankrijk hebben ze dit al.

En het scheelt mij belastinggeld aan PPV die al 15 jaar niets heeft bereikt. Want ze kunnen weer winnen (op basis van votes, en die zijn op basis van ???) En opblazen als het niet lukt. Dan zijn we weer 2 jaar verder met gebakken peren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hexxagon schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:22:
Ik denk als we ons democratisch stemmen willen verbeteren hebben we een waakhond nodig die bevoegd is om tijdens campagne fact checking te doen, politici die bewust onjuiste informatie en waarheden verkoopt publieke te corrigeren en boetes op te leggen en tot slot bij herhaardelijke overtreddingen politici tijdelijk te verbieden om zich verkiesbaar te stellen.

Zo krijg je een betere vorm van democratie waar een kiezer meer geïnformeerde keuze maakt.
Dat is wat lang gedacht werd met bv. de introductie van het web, maar mensen trekken vreemde conclusies en kunnen bovengemiddeld slecht lezen. Hoe ga je dat oplossen? En hoe ga je sneller factchecken dan dat er desinformatie geproduceerd kan worden?

Tevens zit je met die nieuwe waakhond: hoe wordt voorkomen dat dit een tandeloze tijger wordt?

Dus klinkt leuk, maar het huidige resultaat is er omdat er niet aan die randvoorwaarden kan worden voldaan :/

Ik zal eens op zoek gaan naar hoe ze dat in Canada en Frankrijk doen, want je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 28-06-2025 11:59 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
evilution schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 20:00:
Stel je dat eens voor in de huizenmarkt hier. Het is al bijna godsonmogelijk een huis te bemachtigen maar als het dan al lukt mag de staat of een gemeente het nog voor je neus wegkapen :')
Dus als je overboden wordt door iemand die drugsgeld wil witwassen, en de gemeente zorgt dat zo'n pand wordt opgekocht en weer op de markt komt, dat is slécht voor je? :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
https://www.volkskrant.nl...-kende-hem-niet~b1c1e93a/

Ik had even gemist dat Wilders en Trump nog een onderonsje hadden in Den Haag.

Met alles wat er gaande is, moet ik een harde constatering maken. Wat Mussert is voor Hitler, is Wilders voor Trump. In de ideale wereld van Trump wordt Europa overgenomen door gelijkgestemde, autoritaire, rechts-radicale leiders die hem trouw zijn. Alles wijst er op dat hij bereid is zich actief te bemoeien met die uitkomst.

Dit is een situatie waar we de komende maanden een bouwlamp op moeten gaan zetten. Nederland is een van de eerste landen die verkiezingen ingaat met Trump aan de macht. Duitsland was denk ik slechts een voorproefje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Stukfruit schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:56:
[...]

Dat is wat lang gedacht werd met bv. de introductie van het web, maar mensen trekken vreemde conclusies en kunnen bovengemiddeld slecht lezen. Hoe ga je dat oplossen? En hoe ga je sneller factchecken dan dat er desinformatie geproduceerd kan worden?

Tevens zit je met die nieuwe waakhond: hoe wordt voorkomen dat dit een tandeloze tijger wordt?

Dus klinkt leuk, maar het huidige resultaat is er omdat er niet aan die randvoorwaarden kan worden voldaan :/

Ik zal eens op zoek gaan naar hoe ze dat in Canada en Frankrijk doen, want je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt :Y
Also: wie gaan die waakhond bemannen? Het maakt nogal wat uit of dat bv vanuit WNL, NOS of Ongehoord Nederland wordt gedaan. En welke partij je ook kiest, die zal sowieso gewantrouwd worden door een flink deel van de kiezers, en daardoor zijn doel voorbij schieten.

Kies je geen omroep (want ideologisch gekleurd) maar bv. een kennisinstituut, bv. een universiteit, of overheidsinstanties als SER, CPB ed, dan loop je tegen hetzelfde probleem aan; die worden a priori gewantrouwd door veel kiezers.

Of je moet die waakhond door alle partijen laten bemannen, waardoor ze het onderling weer nooit eens zullen zijn en dus ook niet effectief kunnen zijn.

Ben benieuwd hoe ze dit soort zaken in andere landen hebben getackeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Helixes schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:17:
https://www.volkskrant.nl...-kende-hem-niet~b1c1e93a/

Ik had even gemist dat Wilders en Trump nog een onderonsje hadden in Den Haag.

Met alles wat er gaande is, moet ik een harde constatering maken. Wat Mussert is voor Hitler, is Wilders voor Trump. In de ideale wereld van Trump wordt Europa overgenomen door gelijkgestemde, autoritaire, rechts-radicale leiders die hem trouw zijn. Alles wijst er op dat hij bereid is zich actief te bemoeien met die uitkomst.

Dit is een situatie waar we de komende maanden een bouwlamp op moeten gaan zetten. Nederland is een van de eerste landen die verkiezingen ingaat met Trump aan de macht. Duitsland was denk ik slechts een voorproefje.
/alu hoedje op

Wilders gooide het kabinet omver na een ontmoeting met gelijkgestemden in Hongarije. Wat is daar besproken? Er is verder geen duidelijke aanleiding om op dat moment het kabinet op te blazen. Het kwam voor iedereen toch als een verrassing. Wellicht worden/zijn we een proeftuin voor het rechts radicaal netwerk.

Nou ja er zijn nog geen concrete aanwijzingen hiervoor, maar dit scenario is ook lastig uit te sluiten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het is een grote ergernis van mij, sinds begin deze eeuwwisseling met de opkomst van het populisme zijn verkiezingscampagnes steeds minder inhoudelijk geworden.

Probeer het maar eens na te gaan wat de inhoudelijke beleidsthema's zijn geweest van de kabinetten afgelopen 20 jaar. Waren dat überhaupt campagne thema's, en zijn die thema's überhaupt bereikt tijdens regeerperiodes.

Als je kijkt naar de staat van Nederland, dan is het beleid op bijna alle terreinen in een staat van permanente crisis, zoals de woningmarkt, de zorg, onderwijs, etc. Maar omdat we een democratie zijn volgt daaruit dat dit een bewuste keuze geweest moet zijn van de kiesgerechtigde bevolking.

Maar als we democratisch kiezen, waarom zijn we dan toch permanent ontevreden met het beleid in Nederland?

Er zijn veel aspecten op die vraag, maar de belangrijkste is imho dat we het in Nederland niet meer hebben over hoe we problemen willen oplossen en vervolgens die beleidskeuzes ook nauwelijks onderdeel zijn van het debat.

Maar er zit wel degelijk een ideologische keuzes achter het beleid de afgelopen 20 jaar, alle crisis die we nu meemaken zijn direct gevolg van bewuste politieke keuzes. Soms zit het zo direct op dat het bijna bijzonder is dat het besef niet doordringt:
Op 5 november 2012 werd Blok minister in het kabinet-Rutte II. Hij werd als minister zonder portefeuille belast met Wonen en Rijksdienst. Hij was onder meer verantwoordelijk voor het onderbrengen van het voormalige Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, dat in 2010 formeel was opgeheven. Blok zei hierover: "Ik ben de eerste VVD'er die een heel ministerie heeft doen verdwijnen!". Na zijn aftreden omschreef Blok de woningmarkt als draaiende als een zonnetje en het woningmarktbeleid als af.
Was dat überhaupt een campagne thema, was Nederland het in meerderheid gewoon eens dat de woningmarkt af was? En we kijken ook niet of nauwelijks meer terug op dit soort beslissingen. Dezelfde partijen dit beleid uitvoerden, maken zich nu hard voor het tegenovergestelde. Wat zorgt ervoor dat zoiets überhaupt geloofwaardig is?

In mijn ogen zijn vooral de media/journalistiek hierin hoofdschuldige, kritische en onafhankelijke journalistiek heeft plaatsgemaakt voor steeds meer opinie programma's. Waarbij de opinie een duidelijk sturende partijdige rol vervuld richting de consument. Je consumeert opinie om overtuigd of bevestigd te worden in bepaalde politieke partij of stroming, zonder dat die opinie kritisch is of die keuze wel aansluit bij de wensen.

Maar het absolute dieptepunt de afgelopen 20 jaar zijn toch wel de televisiedebatten, die worden ingericht als een soort show waarin de inhoud van te voren geen enkele kans krijgt. Alles is qua vorm gericht op soundbites en vibes, het is dan ook geen wonder dat populistische politici zich hierin als een vis in het water voelen.

Het kernprobleem hierin is dat de media niet democratisch zijn en zelf ook niet gecontroleerd worden en ze elkaar ook nauwelijks controleren. Hoe onze verkiezingen verlopen wordt deels bepaald in redactiekamers en door niet verkozen journalisten en opiniemakers.

Ik heb het wel eens eerder voorgesteld, maar ik denk dat het verkiezingsproces zelf ook democratisch behoort te zijn. D.w.z. richt en organisatie op die onafhankelijke debatten organiseert en informatie aanlevert die vervolgens gecontroleerd wordt door democratische gekozen toezichthouders. Burgers kunnen dan bijvoorbeeld ook stemmen op de thema's die ze uitgelicht en behandeld willen zien.

D.w.z. het eigenaarschap van verkiezingsproces moet van grotendeels privaat naar publieke en democratisch.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

evilution schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 20:00:
[...]

Als de gemeente dat een paar jaar doet kan er een blok opgekocht worden, waarna er een flat met meer woningen neergezet kan worden, zodat er netto meer woningen binnen de bebouwde kom, zonder afbraak van groen, bij komen.
Anders moet dat via onteigeningsprocedures...
Het collectief belang moet voorop staan, net bij woningbouw. Want de toekomstige bewoners/woningzoekenden hebben immers geen stem.
D-e-n schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:58:
[...]

Maar de vraag is dan eerst: waarom voelt die kiezer zich niet thuis bij CDA/VVD? En belangrijker: als iedere nieuwe "messias" weer een mislukking blijkt, is het dan voor de kiezer geen tijd om er eens een spiegel bij te pakken? Want wellicht zijn de verwachtingen van de kiezer gewoon niet realistisch en beloven die alternatieven teveel? Wellicht is het beleid wat gevraagd wordt niet haalbaar of wellicht is het grotendeels al de praktijk?
De waarom is eenvoudig, de VVD en CDA zijn oude politieke partijen die weten hoe besturen werkt.
Maar de kiezer wil snelle, makkelijke oplossingen die zwaar schuren met grondwetten, mensenrechten en goed bestuur.
Hoe zorg je dat het niet misbruikt kan worden of een groep onverhoopt in de mangel komt. De toeslagenaffaire is hier een lichtend voorbeeld van hoe een simpele oplossing (Bulgarendraude voorkomen/opsporen) onbedoeld nogal een dingetje werd.

Maar dat bieden die makkelijke rechtse Messiah's telkenswel aan, lopen tegen de politieke werkelijkheid aan, de oplossing kan niet of wordt moeilijk, en de volgende verkiezingen wordt men daar op afgerekend en hobbelt door maar de volgende.

Wat de kiezer wil kan gewoon niet, maar dat de kiezer uitleggen komt niet aan of is de kiezer te ongeïnteresseerd of snapt het probleem of de impact domweg niet. Wat logisch is, een administratief medewerker/ stratenmaker / marketeer / whatever is immers geen politicus of ambtenaar.

BThGvNeOA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
Aangepast vandaag, 12:13 Staatssecretaris Paul loopt niet mee in Budapest Pride, lhbti-organisaties boos

*knip* Geen goed woord voor over! Hup, rug recht en lopen! Hoe kun je deze mensen de rug toekeren. Het komt echt, echt wel goed met je.

Sowieso, Dick Schoof had moeten gaan, en niet een staatssecretaris. Maar, dan ook nog aarzelen en dan de keutel intrekken?

Van mij hoeft ze niet meer terug te komen naar Den Haag....

De boodschap komt ook over zonder dat taalgebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door NMH op 28-06-2025 18:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Helixes schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:50:
Aangepast vandaag, 12:13 Staatssecretaris Paul loopt niet mee in Budapest Pride, lhbti-organisaties boos

*knip* Geen goed woord voor over! Hup, rug recht en lopen! Hoe kun je deze mensen de rug toekeren. Het komt echt, echt wel goed met je.

Sowieso, Dick Schoof had moeten gaan, en niet een staatssecretaris. Maar, dan ook nog aarzelen en dan de keutel intrekken?

Van mij hoeft ze niet meer terug te komen naar Den Haag....
VVD'er he.. Die kunnen A zeggen, A beloven, A lippendienst geven, maar vooral niet A doen. Vorm boven inhoud.

[ Voor 5% gewijzigd door NMH op 28-06-2025 18:09 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:28
Stukfruit schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:56:
[...]

Nja, Nederlanders zijn slim. Ze komen er vast wel uit. Ik roep maar wat als 1 van de dingen die mogelijk zijn?

Gedurende campagne mag het gepinned worden op hoofdpagina van alle grote nieuwszenders of apps. Het is shared responsiblity dat we willen dat mensen toch een overwogen keuze maakt.

Gewoon tabelvorm, persoon A zegt X, het is X. Klopt. Persoon B zegt Y, het is Z, klopt niet. Met summary onderaan. Mensen kunnen zelf raadplegen.

Ik wil voorkomen dat wij voortborduren op leugens in politiek of bs tijdens campagne. Mag ook wel eens harder worden opgetreden ipv als wij een verkeersboete begaan
migchiell schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:25:
[...]

Also: wie gaan die waakhond bemannen? Het maakt nogal wat uit of dat bv vanuit WNL, NOS of Ongehoord Nederland wordt gedaan. En welke partij je ook kiest, die zal sowieso gewantrouwd worden door een flink deel van de kiezers, en daardoor zijn doel voorbij schieten.

Kies je geen omroep (want ideologisch gekleurd) maar bv. een kennisinstituut, bv. een universiteit, of overheidsinstanties als SER, CPB ed, dan loop je tegen hetzelfde probleem aan; die worden a priori gewantrouwd door veel kiezers.

Of je moet die waakhond door alle partijen laten bemannen, waardoor ze het onderling weer nooit eens zullen zijn en dus ook niet effectief kunnen zijn.

Ben benieuwd hoe ze dit soort zaken in andere landen hebben getackeld.
Fact checking gewoon door erkende onderzoeksinstituut, want het zijn toch feiten en geen meningen? Response team wordt opgesteld vanuit overheidsbudget die tevens nu wordt vrijgegeven voor aankomende 2-3 verkiezen. Geen andere donaties of inmenging. Of elk aangewezen 5 (als voorbeeld) instituten of uni of w/e stuurt 1 persoon die dan de team wordt? Coalitie partij mag stemmen op/aanwijzen een ander instituut die de resultaat van facts nakijkt.

Wantrouwen in overheid is er al vanwege allerlei affaires en wanbeleid. Denk niet dat die er per se zitten in zon response team als iedereen een plasje overheen doet. (Natuurlijk zullen bepaalde partijen ondanks de feiten dat ontkennen).

Zelfs in een pilot fase zou ik het al waarderen. Discussiëren op inhoud en even echt de problemen aanpakken ipv wat ze nu doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Cyberpope schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:01:
[...]

VVD'er he.. Die kunnen niet zeggen A zeggen, A beloven, A lippendienst geven, maar vooral niet A doen. Vorm boven inhoud.
Sowieso vindt rechts Nederland, als ik WNL moet geloven, dat men zich niet moet mengen in binnenlandse aangelegenheden. Het excuus om niet mee te lopen was er dus al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:42
defiant schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:38:
Probeer het maar eens na te gaan wat de inhoudelijke beleidsthema's zijn geweest van de kabinetten afgelopen 20 jaar. Waren dat überhaupt campagne thema's, en zijn die thema's überhaupt bereikt tijdens regeerperiodes.

Als je kijkt naar de staat van Nederland, dan is het beleid op bijna alle terreinen in een staat van permanente crisis, zoals de woningmarkt, de zorg, onderwijs, etc. Maar omdat we een democratie zijn volgt daaruit dat dit een bewuste keuze geweest moet zijn van de kiesgerechtigde bevolking.
Los van je betoog waar ik het zoals zo vaak mee eens ben, een opmerkelijke positieve uitzondering voor wat betreft de staat van Nederland is onze fiets infrastructuur.

Die is de afgelopen decennia sterk verbeterd en kosten noch moeite lijken te worden bespaard, niet alleen de rode fietsstroken, fietstunnels, fietsviaducten, fietsparkeergarages, fietssnelwegen, fietsvriendelijke voorzieningen bij kruisingen en rotondes voor extra veiligheid. Interessant is dat (voor zover ik me kan herinneren) nauwelijks een thema geweest in de diverse verkiezingen. Het is een soort stille revolutie van de lange adem geweest. En als ik me niet vergis hebben we daar internationaal zelfs een soort voorbeeldfunctie.

Successen moet je vieren, toch?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
dawg schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:13:
Sowieso vindt rechts Nederland, als ik WNL moet geloven, dat men zich niet moet mengen in binnenlandse aangelegenheden. Het excuus om niet mee te lopen was er dus al.
.... Maar het is geen buitenlandse aangelegenheid. De soevereiniteit met betrekking tot mensenrechten is opgegeven door middel van de verschillende Europese verdragen. De EU heeft daarin het primaat. Het onderling toezicht van de lidstaten daarop is gewoon een interne kwestie.

Ik snap wel dat men dat op de rechterflank slecht uitkomt: Je zult maar teruggefloten worden door je eigen Europese partners. Het zelfde hebben we gezien in de VS: "State's rights" is een eufemisme voor de vrijheid lokaal af te zien van universele mensenrechten.

Nou goed. Weten we ook weer waar WNL staat in dit alles....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Helixes schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:24:
[...]

.... Maar het is geen buitenlandse aangelegenheid. De soevereiniteit met betrekking tot mensenrechten is opgegeven door middel van de verschillende Europese verdragen. De EU heeft daarin het primaat. Het onderling toezicht van de lidstaten daarop is gewoon een interne kwestie.

Ik snap wel dat men dat op de rechterflank slecht uitkomt: Je zult maar teruggefloten worden door je eigen Europese partners. Het zelfde hebben we gezien in de VS: "State's rights" is een eufemisme voor de vrijheid lokaal af te zien van universele mensenrechten.

Nou goed. Weten we ook weer waar WNL staat in dit alles....
Eens hoor. Met het huidige (extreem)rechts in de Unie heeft ze geen externe vijanden meer nodig eigenlijk. Ik vind het dieptriest, al was in mijn optiek (extreem)rechts al langer af. Al vanaf het moment dat men populisten en daarna meermaals extremisten toegang tot de macht gaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Als dat zo is moet je Hongarije via de staatsrechtelijke wegen en procedures die we in de EU hebben terugfluiten. Oh, die hebben we eigenlijk niet? Misschien is het "opgeven van soevereiniteit met betrekking tot mensenrechten" dan altijd een wassen neus geweest.

Je aansluiten bij een verboden demonstratie is een symbolisch gebaar; dat maakt het niet minder stoer of belangrijk, maar je maakt het wel moeilijker om de formele macht en "soft power" die je als Nederlandse regering tov. Hongarije hebt in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
[...]

.. Volgens mij is Hongarije geen onderdeel van Nederland, dus het is absoluut een buitenlandse aangelegenheid.

Nederland moet zich uitspreken, maar we hebben een heel Europees circus opgetuigd die dit moet handhaven. Het hele nut van de EU wordt ondermijnd als ieder land zelf politie-agentje gaat spelen. Ik zou bijvoorbeeld ook geen fan zijn als Fidesz opeens hier bij abortusklinieken zou gaan protesteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Marrtijn schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:45:
[...]

.. Volgens mij is Hongarije geen onderdeel van Nederland, dus het is absoluut een buitenlandse aangelegenheid.

Nederland moet zich uitspreken, maar we hebben een heel Europees circus opgetuigd die dit moet handhaven. Het hele nut van de EU wordt ondermijnd als ieder land zelf politie-agentje gaat spelen. Ik zou bijvoorbeeld ook geen fan zijn als Fidesz opeens hier bij abortusklinieken zou gaan protesteren.
Abortusklinieken in Nederland houden geen festivals waar duizenden mensen voor worden uitgenodigd.

Wat dat betreft is Sziget waarschijnlijk (en helaas) ook een verloren zaak: wat begon als "Island of Freedom" is nu een stukje ironie.

[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 28-06-2025 14:50 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Marrtijn schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:45:
[...]

Zelfde vergelijking die bij WNL voorbij kwam. Onzinvergelijking wat mij betreft. De een gaat over strijden voor vrijheid & autonomie, de ander over strijden voor inperking van vrijheid & autonomie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Stukfruit schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:49:
Wat dat betreft is Sziget waarschijnlijk (en helaas) ook een verloren zaak: wat begon als "Island of Freedom" is nu een stukje ironie.
Je zou kunnen hopen dat Nederlanders, en Nederlandse acts, massaal besluiten om Sziget te boycotten. Maar zo belangrijk vinden we die mensenrechten in Nederland blijkbaar niet.
Pagina: 1 ... 65 ... 67 Laatste

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur.
• De kwestie Israël/Palestina is hier offtopic.

Brondiscussie kan hier: [AWM] Betrouwbare Bronnen Discussietopic