Als we het toch hebben over doorpakken, ik geef Wilders helemaal gelijk als hij alle moslims naar hun eigen land wil sturen. We blijven dweilen met de kraan open. Zij veroorzaken zoveel problemen in Nederland: criminelen die zich maar blijven voortplanten en de woning- en arbeidsmarkt veroveren. Bovendien kosten ze ook veel geld, die gevangenissen zijn niet goedkoop.
Dan heb je meteen minder werkloosheid, minder daklozen, minder criminaliteit. Daarnaast kan de zorgpremie omlaag en kan het eigen risico worden afgeschaft!
/s
Als ik de Nederlandse (of westerse) samenleving vanuit mijn eigen perspectief (migratieachtergrond, geboren en getogen in Nederland): de maatschappij verhardt. Niet zo'n klein beetje ook.
Ik vind het niet verwonderlijk dat steeds meer mensen met een migratieachtergrond zich minder welkom voelen in dit land. Zo ook ik. De haat is zo diepgeworteld. En als je dan niet het geluk hebt van een "goede omgeving", dan ga je al gauw net als die haters generaliseren: alle Nederlanders haten me.
Ik heb echt de indruk dat men meer waarde hecht aan het leven en de veiligheid van mensen uit/in Oekraïne of Israël. Zo voelt het. Ergens kan ik het wel begrijpen, gezien de culturele/religieuze verschillen danwel overeenkomsten. Niemand zal het openlijk toegeven. De kans is groot dat dit in andere landen andersom is.
Laat de Nederlandse politiek zich eens bezighouden met de eigen burgers, ongeacht ras/religie/afkomst etc. Er is zoveel verdeeldheid in Nederland door gebeurtenissen elders op de wereld, door keuzes die hier worden gemaakt. Denk aan Putin die direct veroordeeld wordt door politici, maar Netanyahu niet - dat wakkert het eerdergenoemde beeld aan).
Voor politici lijkt de situatie elders op de wereld belangrijker te zijn dan hier in ons kikkerlandje. Zorg ervoor dat je woningen kan bouwen in plaats van de boerenlobby in stand te houden. Zorg ervoor dat kinderen gewoon op schoolreis kunnen gaan, in plaats van aandeelhouders te pleasen. Zorg ervoor dat gezinnen niet bij de voedselbank hoeven aan te kloppen. Er is zoveel (verborgen) armoede in Nederland, maar daar komt de Nederlandse politiek niet aan toe.
Sorry voor het onsamenhangende verhaal, maar dit moest ik even kwijt mensen.

@
dierkx36 niet persoonlijk bedoeld, jouw bericht was even de druppel die de emmer deed overlopen.
[
Voor 2% gewijzigd door
NMH op 22-06-2025 16:23
]