PatrickC schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:06:
[...]
Je kijkt wel heel eenzijdig TV en overige media. Volgens mij zijn we jaren met name geconfronteerd met juist het tegenovergestelde?
‘M’, Khalid & Sophie, Bar Laat, Jinek/Eva, Buitenhof, Even Tot Hier, Lubach. Op dit moment is inderdaad WNL veel in beeld, maar dat is pas sinds kort.
Naast de opmerking van @
D-e-n: Even Tot Hier en Lubach zijn geen talkshows of programma's die zélf met het brengen of het actief bespreken van nieuws te maken hebben. Het zijn "clowns" (zoals Lubach het laatst zelf overigens omschreef) die het gebruiken als uitgangspunt, maar er is geen discussie.
Dat ze hun research gemiddeld genomen beter doen en er wel eens gepoogd wordt om standpunten aan te pakken is iets wat inherent aan "minder rechts" is en komt doordat ze doorgaans meer op o.a. de cijfertjes zitten.
Zelfs een PowNed gaat notabene steeds meer mee in de wat meer informerende docu's e.d. gebaseerd op zaken die wat meer onderbouwd lijken te worden omdat het gat anders niet kan worden opgevuld. Tja...
Gaan we nu weer terug naar het nieuws, dan is er echt behoorlijk veel rechts hoor. Check de
gids voor vandaag. Zo draait er nu iets van Max (pretendeert midden te zijn... links?), straks komt Jort weer langs (zeker niet links), Radio 1 Journaal (probeert pijnlijk neutraal te blijven), Argos (yes, links'ig), Goed Ingelichte Kringen met Maaike Timmerman (rechts dus), WNL in de Kantine (rechts), De Onmogelijke Oorlogseconomie met Marianne Zwagerman (mede-oprichter van PowNed en WNL, dus rechts), enz.
De zaterdag is dus behoorlijk rechts gevuld en de rest is voornamelijk gekneuter of nachtelijke nonsens.
Hoezo, geconfronteerd met het tegenovergestelde?
edit:
Ik merk net dat ik in bovenstaande opeens een erg plotselinge overstap van TV naar radio maak. In een eerder versie van de reactie sneed ik aan dat rechtse media buiten TV om sowieso een stuk groter is en dat je daar ook naar moet kijken voor een compleet beeld, maar dat is weggevallen om het wat korter te houden

[
Voor 8% gewijzigd door
Stukfruit op 21-06-2025 11:24
]
Dat zit wel Schnorr.